Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

Anoniem: 78656 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:45:
Ook een glasvezel kabel is een kabel....
Met verschillende frequenties en modulaties enzo?

Ik betwijfel het, maar goed, ik heb het wel eens eerder fout gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 78656 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:34:
De glasvezel boeren maken gebruik van dvb-c volgens het concept van oa UPC, niet ip-tv.
DVB-C is een specificatie voor het verzenden van digitale TV via de coax kabel en dat is echt niet vergelijkbaar met glasvezel kabel net zo goed als voor het verzenden van digitale TV via de ether (DVB-T) en via de satelliet (DVB-S) andere technieken gelden. Interactieve TV van KPN (voorheen Mine) is een IP-TV techniek waarbij alleen het gekozen kanaal naar je gestreamd wordt i.p.v. dat alle kanalen continu naar je verzonden worden zoals bij DVB-T, DVB-C en DVB-S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dankjewel ArChie, het leek me al erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:38:
Als alle kanalen die in het standaard digitale TV pakket zitten extra beveiligd worden met DRM dan kan je je afvragen of die kanalen daar wel expliciet om gevraagd hebben of dat het hier zuiver om het pesten van de bezitters van de apparatuur met een CI volgens de huidige CAM standaard gaat aangezien veel van die kanalen uit het standaard digitale TV pakket bij andere kabelbedrijven ongecodeerd worden doorgegeven.
Exact. Het digitale standaard-pakket zou gewoon onversleuteld doorgegeven moeten worden. Dan kan de consument gewoon kiezen uit een willekeurige decoder voor de laagste prijs bij een willekeurige elektronica-winkel. Dan is er tenminste concurrentie. Of hij kan een simpel DVB-C kaartje in zijn HTPC stopppen, zonder onnodig op hoge kosten van CI's en CAM's te worden gejaagd.
In Nederland zouden dan zwaardere regels gelden of is dat voornamelijk een verzinsel van de kabelbedrijven om het tegen te werken van de huidige CI standaard te rechtvaardigen.
Zoals ze ook al jaren het smoesje hanteren van de "gecertificeerde" decoders om die extra sleutel toe te voegen. Alleen op die manier kan immers een goede ontvangst worden gegarandeerd. Regelrechte onzin, want het enige dat ze daarmee doen is een extra barrière opwerpen, waardoor een goede ontvangst juist minder waarschijnlijk wordt. Ze willen helemaal geen goede ontvangst garanderen, maar enkel hun eigen decoders toestaan. Diezelfde drogreden zullen ze ook bij de nieuwe CI+ gaan aanvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Laat ik het dan anders zeggen....

Zover ik uit de info van de glasvezelaanbieders haal krijgt men via coax, los van UPC / Ziggo, analoge televisie (waarschijnlijk een omzetting in je meterkast, voor al je tv's. Daarnaast krijg je voor 1 tv een decoder voor digitale tv. Vervolgens geldt er, althans bij een waar ik het kon achterhalen, dat er gebruik gemaakt wordt van Nagravision codering en zou het niet mogelijk zijn om een losse eigen decoder met CAM te gebruiken. (Dit zover ik het uit de gegevens van een van de websites van de aanbieders kon halen des tijds. Ik kan nu in het oerwoud de betreffende site niet meer terugvinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:23:
Laat ik het dan anders zeggen....

Zover ik uit de info van de glasvezelaanbieders haal krijgt men via coax, los van UPC / Ziggo, analoge televisie (waarschijnlijk een omzetting in je meterkast, voor al je tv's. Daarnaast krijg je voor 1 tv een decoder voor digitale tv. Vervolgens geldt er, althans bij een waar ik het kon achterhalen, dat er gebruik gemaakt wordt van Nagravision codering en zou het niet mogelijk zijn om een losse eigen decoder met CAM te gebruiken. (Dit zover ik het uit de gegevens van een van de websites van de aanbieders kon halen des tijds. Ik kan nu in het oerwoud de betreffende site niet meer terugvinden).
Dat zou idd kunnen, dan worden de kanalen waarschijnlijk via IP broadcast( of ander transport protocol ) naar de modem gestuurd en creert de modem daar dan weer een DVB-C stream van ( Al lijkt me dat wel erg veel bandbreedte te kosten ). Zijn er overigens niet ook gewoon Nagravision CAM modules te koop? Dat het bij UPC niet kan heeft weer te maken dat ze gebruik maken van een BOX key waardoor je alleen met de door hun geleverde box kan kijken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nagravision is net als Irdeto alleen maar een Conditional Access System (CAS), met andere woorden een database systeem waarin smartcards van de gebruiker worden geregistreerd en gekoppeld aan één of meerdere afgesloten abonnementen. Op basis van die informatie worden voor je smartcard informatie verstuurd waarmee de decryptie sleutels kunnen worden gegenereerd die nodig zijn om een digitaal kanaal dat van encryptie is voorzien te ontdoen van die encryptie. Het CAS zegt verder niets over de manier waarop digitale TV naar je wordt verzonden, maar is een optionele module van een digitaal TV systeem. Uiteraard maken de glasvezel bedrijven ook gebruik van een CAS om de digitale kanalen te beveiligen zodat ze aan hun abonnees ook verschillende pakketten kunnen slijten.

Conceptueel lijkt de werking van alle digitale TV systemen veel op elkaar, maar het gebruik van een bepaalde CAS wil niet zeggen dat het dan meteen een DVB-C systeem is. Nagravision wordt ook toegepast in de satelliet ontvangst wereld (DVB-S) , maar een DVB-S ontvanger met Nagravision kan je niet gebruiken om het digitale TV signaal via de kabel op te pikken omdat het verzend systeem anders is (modulaties, frequenties, etc.). En dat geldt ook voor glasvezel waarbij men gebruik maakt van IP-TV technieken om alleen de gekozen kanalen naar je toe te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:23:
Vervolgens geldt er, althans bij een waar ik het kon achterhalen, dat er gebruik gemaakt wordt van Nagravision codering en zou het niet mogelijk zijn om een losse eigen decoder met CAM te gebruiken.
Aangezien er (nog) geen algemene specificatie is voor digitale TV via glasvezel zullen er geen "standaard" glasvezel ontvangers in de winkel liggen en is sowieso het gebruik van eigen ontvangers niet mogelijk. Verder wordt Nagravision meestal toegepast in combinatie met boxkey gebruik zodat net als bij UPC en bepaalde satelliet providers het gebruik van eigen ontvangers wordt uitgesloten al zouden die er al zijn.

Maar goed, ondertussen gaat het allang niet meer over de vraag of de kabelbedrijven met opzet de AlphaCrypt de nek zullen omdraaien en daar ging dit topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 03-07 14:31
Ik denk als Ziggo ons AphaCrypt gebruikers gaat blokkeren ze een heleboel boze klanten hebben, en die gaan protesteren en zich organiseren. Ik denk aan bijvoorbeeld Tros Radar, consumentenbond etc.

Mocht dit allemaal niet helpen dan zet ik gewoon een schotel op het dak, daar werkt AlphaCrypt ook.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Chilly_Willy schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:54:
Ik denk als Ziggo ons AphaCrypt gebruikers gaat blokkeren ze een heleboel boze klanten hebben, en die gaan protesteren en zich organiseren. Ik denk aan bijvoorbeeld Tros Radar, consumentenbond etc.

Mocht dit allemaal niet helpen dan zet ik gewoon een schotel op het dak, daar werkt AlphaCrypt ook.
Ziggo en al haar voorgangers hebben altijd aangegeven dat Alphacrypt NIET ondersteund werd. Vind ik ook niet leuk, maar ga nu geen rechten ontlenen aan het feit dat het tot nu toe per ongeluk wel werkte.

BTW, bij UPC hebben dit soort oplossingen sowieso nooit gewerkt.

Tot slot schijnt Canal Digitaal ook naar CI+ aan het kijken te zijn, dikke kans dus dat ook daar Alphacrypt in de toekomst niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 07-07 16:15

mphilipp

Romanes eunt domus

xahmol schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:59:
[...]
Ziggo en al haar voorgangers hebben altijd aangegeven dat Alphacrypt NIET ondersteund werd. Vind ik ook niet leuk, maar ga nu geen rechten ontlenen aan het feit dat het tot nu toe per ongeluk wel werkte.

BTW, bij UPC hebben dit soort oplossingen sowieso nooit gewerkt.

Tot slot schijnt Canal Digitaal ook naar CI+ aan het kijken te zijn, dikke kans dus dat ook daar Alphacrypt in de toekomst niet meer mogelijk is.
In principe is dat zo. Maar ik denk toch dat er een hoop trammellant komt als zij actief iets gaan blokkeren. Ik geloof er - nogmaals - dan ook geen reet van en in begrijp überhaupt niet dat er nu a 9 pagina's met niets anders dan speculaties volgeschreven zijn. Elke 6 maanden roepen die kabelaars dat het afgelopen is met zus en zo. Dat doen ze alleen maar om mensen bang te maken een standaard decoder te kopen en die meuk van hen af te nemen.

Uiteraard gooien ze om de zoveel jaar een keer het roer om wat beveiliging betreft, maar daarbij kunnen ze nooit de installed base uit het oog verliezen. En ook al hebben ze ooit geroepen dat het niet ondersteund wordt, het blijven nog altijd klanten. En die hebben best wat te zeggen.

UPC heeft het wat dat betreft een stuk beter gedaan. Bij hen is het tenminste duidelijk dat niets gaat werken zonder die gekke box van ze. Kun je niet leuk vinden, maar het is 100%. Bij de anderen is het een publiek geheim dat Dreamboxen en een aantal ingebouwde decoders gewoon wél werken.
Dus tenzij Ziggo de boel blokkeert en dan aan die mensen een voorstel doet om voor wènig een standaard decoder te kopen, denk ik dat ze inderdaad een probleem hebben.

En ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat straks Alphacrypt helemaal niet meer gaat werken, als ze CI+ in gaan voeren. Volgens mij is het gewoon zo dat ze apparaten die op CI+ zijn gebasseerd wél ondersteunen en de anderen niet. Wat dus niet wil zeggen dat anderen stoppen met werken.

Vooral nu blijkt dat er nog heel veel mensen zijn die geen digitale tv hebben en ook niet willen, kunnen ze zich het niet veroorloven om de mensen met overstapangst gelijk te gaan geven. Ze zijn natuurlijk niet helemaal van lotje...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

xahmol schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:59:
Waar heb je deze informatie vandaan? Er gaat momenteel een gerucht dat CanalDigitaal misschien overgaat naar een volgende versie van Seca die als naam Merlin heeft gekregen waarmee CanalDigitaal wat meer mogelijkheden schijnt te hebben met betrekking tot de aanpak van card sharing, maar meer dan een gerucht is dat niet en een nieuwe versie van Seca heeft op zich helemaal niets met de CI+ te maken aangezien het om heel andere zaken gaat. Ter vergelijking: Al zolang er de AlphaCrypt Classic CAM is voor de Irdeto 2 kabelbedrijven is er ook het hardnekkige gerucht dat Ziggo "binnenkort" met een actie komt om de AlphaCrypt uit te schakelen en dat gerucht gaat nu al sinds 2005 en iedere keer weer wordt dat gerucht weer aangezwengeld tijdesn/na dealer dagen. Op de bekende satelliet forums kom ik nauwelijks of geen berichten tegen dat CanalDigitaal naar CI+ aan het kijken zou zijn, dus vraag ik me af hoe je aan dat idee komt?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
ArChie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:30:
Op de bekende satelliet forums kom ik nauwelijks of geen berichten tegen dat CanalDigitaal naar CI+ aan het kijken zou zijn, dus vraag ik me af hoe je aan dat idee komt?
Misschien om de aanschaf van die Ziggo/Cisco PVR box met zijn forse beperkingen een beetje te rechtvaardigen. ;)

Anoniem: 274006

lees dit blijft gewoon werken nieuws brief van loewe
Naar aanleiding van de recent gepubliceerde nieuwsbrief van Ziggo betreffende “Belangrijke informatie over de CAM en Common Interface”, met als ondertitel: “Geen Ziggo ondersteuning op de huidige generatie CAM in combinatie met producten van m.n. Loewe, Sharp en Sony”, geven wij in onderstaande onze reactie op dit rondschrijven.

Het klopt dat Ziggo geen toestel van Loewe, Sharp, Sony heeft gecertificeerd noch de daartoe benodigde Conditional Access Module (CAM).

Indien Ziggo inderdaad zoals ze beweren op enig moment de huidige generatie CI-gebaseerde iDTV-CAM-combinaties zou gaan blokkeren, dan zullen ook hun eigen klanten met settop-boxen van Nokia, Panasonic en Samsung (behalve de HD-boxen) geen signaal meer kunnen ontvangen.
We achten de kans dan ook heel erg klein dat ze dit soort consumentonvriendelijke praktijken zouden toepassen, al was het maar omdat ze anders geheid mevrouw Smit-Kroes van de EG achter zich aan krijgen.

De laatste alinea in hun nieuwsbrief insinueert dat de huidige generatie CAM’s (AlphaCrypt) niet legaal zou zijn en/of niet goed zou werken. Wij kunnen u verzekeren (én hebben daartoe de rechtsgeldige bewijzen) dat de producent van de AlphaCrypt-CAM’s (het Duitse bedrijf Mascom) wel degelijk de licentierechten betaalt aan Irdeto (de softwareschrijver voor de inhoud van de CAM)

Verder verwijzen we naar besluit 204 van 7 mei 2004 uit het Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden waarin de kabelproviders duidelijk worden verplicht om een open standaard te ondersteunen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Reactie op recent gepubliceerde nieuwsbrief van Ziggo

Geachte Loewe-partner,

Naar aanleiding van de recent gepubliceerde nieuwsbrief van Ziggo betreffende “Belangrijke informatie over de CAM en Common Interface”, met als ondertitel: “Geen Ziggo ondersteuning op de huidige generatie CAM in combinatie met producten van m.n. Loewe, Sharp en Sony”, geven wij in onderstaande onze reactie op dit rondschrijven.

Het klopt dat Ziggo geen toestel van Loewe, Sharp, Sony heeft gecertificeerd noch de daartoe benodigde Conditional Access Module (CAM).

Indien Ziggo inderdaad zoals ze beweren op enig moment de huidige generatie CI-gebaseerde iDTV-CAM-combinaties zou gaan blokkeren, dan zullen ook hun eigen klanten met settop-boxen van Nokia, Panasonic en Samsung (behalve de HD-boxen) geen signaal meer kunnen ontvangen.
We achten de kans dan ook heel erg klein dat ze dit soort consumentonvriendelijke praktijken zouden toepassen, al was het maar omdat ze anders geheid mevrouw Smit-Kroes van de EG achter zich aan krijgen.

De laatste alinea in hun nieuwsbrief insinueert dat de huidige generatie CAM’s (AlphaCrypt) niet legaal zou zijn en/of niet goed zou werken. Wij kunnen u verzekeren (én hebben daartoe de rechtsgeldige bewijzen) dat de producent van de AlphaCrypt-CAM’s (het Duitse bedrijf Mascom) wel degelijk de licentierechten betaalt aan Irdeto (de softwareschrijver voor de inhoud van de CAM)

Verder verwijzen we naar besluit 204 van 7 mei 2004 uit het Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden waarin de kabelproviders duidelijk worden verplicht om een open standaard te ondersteunen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 16:02
Dat is dus eindelijk interessant en positief nieuws van een partij die weet waar ze het over heeft :)
Nu begin ik me af te vragen of ik nog wel wil wachten op CI+...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53
Gugger schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:30:
Dat is dus eindelijk interessant en positief nieuws van een partij die weet waar ze het over heeft :)
Nu begin ik me af te vragen of ik nog wel wil wachten op CI+...
Als ik die reactie zo lees heb ik juist het idee dat ze even veel/weinig weten als wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 15:06
Friedchicken schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:49:
Reactie op recent gepubliceerde nieuwsbrief van Ziggo

.......
.......
Hetgeen Loewe hier zegt is wat ik ook altijd dacht, echter ik heb ook eerdere berichten gelezen waarin aangegeven werd dat Ziggo wel degelijk technisch in staat is om slechts de CAM te blokkeren. Er is dus sprake van tegenstrijdige meningen/berichten hierover. Iemand die uitsluitsel kan geven? (ArChie misschien?)

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Roy Batty schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:36:
[...]

Hetgeen Loewe hier zegt is wat ik ook altijd dacht, echter ik heb ook eerdere berichten gelezen waarin aangegeven werd dat Ziggo wel degelijk technisch in staat is om slechts de CAM te blokkeren. Er is dus sprake van tegenstrijdige meningen/berichten hierover. Iemand die uitsluitsel kan geven? (ArChie misschien?)
Aangezien ze bepaalde decoders aangeven ga ik ervanuit dat die decoders ook via een soort CI systeem werken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nou, geen enkele officiële Ziggo decoder heeft een CI-slot, dus ik weet niet hoe dat precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mace schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:21:
Nou, geen enkele officiële Ziggo decoder heeft een CI-slot, dus ik weet niet hoe dat precies zit.
Maar intern kunnen ze natuurlijk wel op dezelfde manier werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Wat ik me afvraag is waarom enkel de Alphacrypt werkt met Ziggo? Er zijn ook andere Irdeto-CAMs, die zullen waarschijnlijk evengoed voor een Irdeto-licentie betalen, maar die werken echter niet met Ziggo. Dan moet Mascom die extra beveiliging die Ziggo hanteert bovenop het standaard Irdeto-systeem (Cardkey en CAMDATA?) hebben gekraakt of hebben omzeild, of ze moeten daarover (eventueel in stilte) een (eventueel tijdelijke) deal hebben gesloten met Ziggo.

Wellicht heeft Mascom echter de benodigde gegevens voor de Alphacrypt uit de kaartjes uitgelezen, zoals men volgens mij ook aan benodigde informatie voor gebruik van softcams komt.
Stel dat Ziggo een manier heeft gevonden om te voorkomen dat die gegevens door "derden" kunnen worden uitgelezen, dan zouden ze alternatieve ontvangers kunnen tegengaan met nieuwe Cardkeys/CAMDATA, met behoud van hun huidige "officiele" apparatuur.

Dit is puur een gedachtenspinsel van mij. Waarschijnlijk (en hopelijk :P ) kunnen er gaten in mijn redenering worden geschoten, of zit ik er zelfs helemaal naast. Weet iemand hoe het precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben, alleen denk ik dus dat de blokkade zoals jij hem beschrijft alleen gaat werken met nieuwe smartcards. Dus dan zit ik nog veilig met mijn 4004 TVHome kaartje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
mace schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:24:
Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben, alleen denk ik dus dat de blokkade zoals jij hem beschrijft alleen gaat werken met nieuwe smartcards.
Dat denk ik ook, maar dat is financieel wel te overzien voor hen. Een groter probleem zou de negatieve publiciteit zijn. Als ze dat echter op de koop toe zouden nemen, denk ik niet dat ze vanwege de kosten zouden afzien van nieuwe smartcards, als ze daarmee alternatieven kunnen blokkeren. Er zijn mensen die dan toch maar een "officiële" ontvanger aanschaffen, en uit die verkoop maken ze weer winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Als Loewe nu echt ballen heeft gaan ze of idd naar de rechter of garanderen ze elke koper zwart op wit dat het blijft werken met Ziggo of dat je anders het geld voor je TV volledig terug krijgt.

Koop normaal geen Loewe, maar een dergelijke actie zou mij over de streep kunnen trekken.

Nu leggen ze de bal volledig bij de klant die het allemaal ook niet meer weet en geen poot heeft om op te staan als het allemaal opeens niet meer werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door xahmol op 12-09-2008 22:46 ]

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 18:15

Kms

Van wat ik heb begrepen is dat Mascom, op een legale manier die extra cam key heeft toegevoed op de Alphacrypt. Dus er is niks omzeild ofzo. Ik denk zelf dat het hele CI+ gebeuren te maken heeft met de pay per view diensten die Ziggo wil introduceren. Ze willen volgens mij pay per view extra beveilingen, zodat er bijvoorbeeld niet digitaal opgenomen kan worden.

• xahmol
Kms schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 05:41:
k denk zelf dat het hele CI+ gebeuren te maken heeft met de pay per view diensten die Ziggo wil introduceren. Ze willen volgens mij pay per view extra beveilingen, zodat er bijvoorbeeld niet digitaal opgenomen kan worden.
Dat zal ongetwijfeld de reden van invoering zijn, maar ben erg bang dat Ziggo denkt: als we toch CI+ hebben kunnen we het wel meteen op alle zenders aan zetten.

Net zoals UPC alle Free To Cable kanalen heeft afgeschaft,

• Beuzelarij
  • Niet online
xahmol schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:06:
Dat zal ongetwijfeld de reden van invoering zijn, maar ben erg bang dat Ziggo denkt: als we toch CI+ hebben kunnen we het wel meteen op alle zenders aan zetten.

Net zoals UPC alle Free To Cable kanalen heeft afgeschaft,
Ziggo heeft ook nauwelijks meer onversleutelde zenders. Eerst wilden ze dat iedereen een kastje zou aanschaffen, in de nabije toekomst willen ze dat iedereen CI+ gaat aanschaffen. Ze willen daarmee inderdaad complete controle krijgen, maar zeker zo belangrijk is volgens mij dat ze willen dat iedereen die hardware thuis heeft stáán. Daarmee wordt de overstap naar eerst een extra-pakket, en in de toekomst naar pay-per-view namelijk kleiner.

Er is geen enkele rechtvaardiging om het basispakket te versleutelen. Caiway biedt het basispakket bijvoorbeeld wel onversleuteld aan. Er is hier op GoT ooit gesuggereerd dat men daarvoor dan dubbele licentie-rechten zou moeten betalen, maar dat lijkt me onzin. Een veel kleinere speler als Caiway zou dat dan wel kunnen, en de marktleider Ziggo niet? Dat lijkt me dus onzin.
De echte reden is natuurlijk dat Ziggo wil dat je al een kastje van hún in je huiskamer hebt staan, waardoor je sneller geneigd bent om ook een extra-pakket bij hun aan te schaffen. De hardware staat er immers al, de stap is dus niet zo groot meer. Datzelfde gaat in de toekomst met CI+ gebeuren. Zodra veel mensen zo'n ontvanger hebben, hoopt Ziggo dat men vaker even snel een film of wedstrijd bestelt. Het wordt lekker makkelijk gemaakt.

En dat vind ik oneigenlijk gebruik van hun quasi-monopolie positie. Er is geen enkele rechtvaardiging om het basispakket te versleutelen. Mensen zouden op iedere straathoek de eerste de beste DVB-C ontvanger kunnen kopen, of een DVB-C kaartje in hun PC kunnen stoppen. Daarmee zou de aanschaf van een "gecertificeerde" decoder of een Alphacrypt overbodig zijn. Bij Caiway kan het bijvoorbeeld wel, maar als consument heb je nu eenmaal geen keuze in kabelaanbieders. Daarom snap ik nog steeds niet waarom de overheid/OPTA die versleuteling van het basispakket toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebeld met dealer lijn naar ziggo

komt (is) al nieuwe alphacryt uit die werken op ook op oude loewe en andere tv's.
Moet wel nieuw kaartje bij gekocht worden maar waarschijnlijk blijft oude ook werken.Nieuwe kost zeiden ze 40 euro met kaartje (of het waar is weet ik niet) ga zondag op zoek bij collega dealer .
Als het werkt laat ik het ff weten hier. Is er wel een met ondersteuning van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@ gerad1002: Ik stond net op het punt om voor m'n net aangeschafte Sony 46W4500 een Alphacrypt Classic te bestellen... toch nog maar even wachten op nieuws van jou :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 274006 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:25:
Gebeld met dealer lijn naar ziggo

komt (is) al nieuwe alphacryt uit die werken op ook op oude loewe en andere tv's.
Moet wel nieuw kaartje bij gekocht worden maar waarschijnlijk blijft oude ook werken.Nieuwe kost zeiden ze 40 euro met kaartje (of het waar is weet ik niet) ga zondag op zoek bij collega dealer .
Als het werkt laat ik het ff weten hier. Is er wel een met ondersteuning van hun.
Die "Nieuwe Alphacrypt" zou wel eens een CI+ cam kunnen zijn.
Het zou me niks verbazen als hij niet eens van Mascom is.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 11-10-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Een CI+ cam in een CI-slot :S ? Hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Friedchicken schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:56:
Een CI+ cam in een CI-slot :S ? Hoe moet ik dat zien?
Met een hamer. :+

Nee maar je zal wel gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
mace schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:02:
[...]

Met een hamer. :+

Nee maar je zal wel gelijk hebben.
Hoop natuurlijk gewoon dat de Alphacrypt Classic blijft werken. En naar verluid zal dit ook zo zijn. Wijzigingen in het huidige coderingssysteem zet ook een aantal decoders buiten spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Friedchicken schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:09:
[...]
Hoop natuurlijk gewoon dat de Alphacrypt Classic blijft werken. En naar verluid zal dit ook zo zijn. Wijzigingen in het huidige coderingssysteem zet ook een aantal decoders buiten spel...
Dat roep ik al maanden. Dit soort shit wordt steeds weer geroepen om mensen bang te maken. En als ze het doen, zeg ik lekker mijn abo op en koop een schotel. Klaar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

was niet te koop sorry heb me rot lopen zoeken
ze weten volgens mij zelf niet waar ze over praten :(
morgen maar weer bellen kijken wat ze nu weer zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134

Friedchicken schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:09:
[...]

je hebt het niet begrepen, lees de oude postings toch nog maar eens door, of kijk andes maar eens op het ziggo-gebruikers forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134

mace schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:00:
[...]

Die "Nieuwe Alphacrypt" zou wel eens een CI+ cam kunnen zijn.
Het zou me niks verbazen als hij niet eens van Mascom is.
CI+ CAM's zijn nog niet te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 248134 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:18:
[...]

CI+ CAM's zijn nog niet te koop
Nee, het was pure speculatie, maar nu ik er langer over nadenk is het natuurlijk onzin.

Kan je misschien iets zeggen over de mogelijkheid van het buitenspel zetten van de Alphacrypt en of daarmee een aantal officiele ontvangers ook niet meer werken?

[ Voor 44% gewijzigd door mace op 13-10-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Edit: Wazige dubbelpost. Ik geeft React de schuld. :+

[ Voor 92% gewijzigd door mace op 13-10-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 15:54

OMD

Anoniem: 274006 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:13:
was niet te koop sorry heb me rot lopen zoeken
ze weten volgens mij zelf niet waar ze over praten :(
morgen maar weer bellen kijken wat ze nu weer zeggen
We weten toch wie ze hebben geer? Ze weten het zelf alleen nog niet.
Spreek je van de week weer, groeten.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
OMD schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:08:
[...]

We weten toch wie ze hebben geer? Ze weten het zelf alleen nog niet.
Spreek je van de week weer, groeten.
Zouden jullie misschien iets minder cryptisch willen zijn :? 'k Word nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd, en heb verder nog nergens vernomen dat er nu al zoiets beschikbaar zou zijn. En nog wel voor 40 euro, aanzienlijk minder dan een Alphacrypt.

Het lijkt meer op een grap en een grol van Geer en Joor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Anoniem: 248134 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:17:
[...]
je hebt het niet begrepen, lees de oude postings toch nog maar eens door, of kijk andes maar eens op het ziggo-gebruikers forum
Welk deel zou ik niet begrepen hebben? Dat Ziggo wettelijk gezien verplicht zijn om open standaarden te ondersteunen!? (Besluit 204 van 7 mei 2004 uit het Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden).

Indien Ziggo inderdaad zoals ze beweren op enig moment de huidige generatie CI-gebaseerde iDTV-CAM-combinaties zou gaan blokkeren, dan zullen ook hun eigen klanten met settop-boxen van Nokia, Panasonic en Samsung (behalve de HD-boxen) geen signaal meer kunnen ontvangen...

Best klantonvriendelijk zeg maar. Hetzelfde wanneer je een digitaal abbonement afneemt in combinatie met een alphacrypt. Je betaald toch gewoon!?

[ Voor 31% gewijzigd door Friedchicken op 15-10-2008 14:45 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat de oudere decoders van Nokia, Panasonic en Samsung ook niet meer zouden gaan werken lijkt vooralsnog een gerucht dat oa Loewe verkondigd.
Vanuit "Anoniem" (Ziggo medewerker) wordt dit nl tegen gesproken. Na de evt. wijziging die de Alphacrypt zou kunnen gaan "disablen" zouden die oudere decoders gewoon nog blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Anoniem: 78656 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:10:
Dat de oudere decoders van Nokia, Panasonic en Samsung ook niet meer zouden gaan werken lijkt vooralsnog een gerucht dat oa Loewe verkondigd.
Vanuit "Anoniem" (Ziggo medewerker) wordt dit nl tegen gesproken. Na de evt. wijziging die de Alphacrypt zou kunnen gaan "disablen" zouden die oudere decoders gewoon nog blijven werken.
Hmm het blijft gewoon een kat en muisspel, ongelooflijk! Laat ziggo dan maar snel komen met een goedgekeurde CI(+)-CAM waar ze wederom monopoly mee spelen...

Snap overigens niet waarom ze betalende Alphacrypt gebruikers het zuur willen maken door de Cam te blokkeren. Kunnen ze natuurlijk wat extra decoders verkopen... :r (Kots-smiley is weg, maar wel op z'n plaats)

edit: smiley gevonden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Friedchicken schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:18:
Hmm het blijft gewoon een kat en muisspel, ongelooflijk! Laat ziggo dan maar snel komen met een goedgekeurde CI(+)-CAM waar ze wederom monopolie mee spelen...

Snap overigens niet waarom ze betalende Alphacrypt gebruikers het zuur willen maken door de Cam te blokkeren. Kunnen ze natuurlijk wat extra decoders verkopen...
Je beantwoordt je eigen vraag al, ze willen monopoly spelen. ;)
Maar ik vind het ook erg jammer, met het huidige systeem is het niet mogelijk om illegaal te kijken, of iig op zeer beperkte schaal. Dus ze hebben (nog) niks te vrezen van ontvangers die niet goedgekeurd zijn, sterker nog, iedereen betaalt netjes abonnement!
(Kots-smiley is weg, maar wel op z'n plaats)
Deze? :r
Dat is : r (zonder spatie dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zou een CI+ cam gaan komen die je dan met CI+ apparatuur kan gaan gebruiken.
Het blokkeren zou niet alleen het monopoly spelen als functie hebben maar vooral het voldoen aan de wensen / eisen van die drm liefhebbende content providers.

Die willen graag dat wij niet 1 op 1 opnemen van de half tot heel jaar achterliggende reclame zenders hier in dit land maar gewoon oa bittorrent, limewire etc gebruiken om hetzelfde binnen 15 minuten te downloaden zonder reclame in hogere kwaliteit. Of zit ik daar nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187021

mphilipp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:20:
[...]

Behalve dan dat ze nu profiteren van de bonus die ze krijgen bij het verkopen van een decoder. Daar verdienen ze ook centjes meer.

@Beuzelarij: een Dreambox werkt zonder ingewikkelde ingrepen met Ziggo hoor. Ook met de smartcard erin. Hoe dat met closed decoders werkt weet ik niet, maar ze wijken niet heel erg veel van de standaard af. Ook mijn DVB-C kaart werkt gewoon. Ze hebben dus niet alles afgegrendeld. Dat doen ze alleen met hun mond volgens mij.
Ik hoorde in het schotel-tijdperk veel over de dreambox maar wist niet dat ze ook met DVB-C werkten...Interessant! Moet dat ding permanent aan de ethernet (heb ik niet in de buurt van mn TV) of van tijd tot tijd updaten? (vraag past wellicht beter thuis in dreambox forum maar dat kan ik niet vinden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Anoniem: 187021 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:27:
Ik hoorde in het schotel-tijdperk veel over de dreambox maar wist niet dat ze ook met DVB-C werkten...Interessant! Moet dat ding permanent aan de ethernet (heb ik niet in de buurt van mn TV) of van tijd tot tijd updaten? (vraag past wellicht beter thuis in dreambox forum maar dat kan ik niet vinden...)
Volgens mij kun je een abonnementskaart direct in de kaartlezer stoppen van een Dreambox, image erop en met de juiste softcam en instellingen functioneert ie dan. Bij gebruik op die manier is geen ethernet-verbinding vereist.

Diezelfde softcams worden overigens gebruikt bij VDR, dus daar zou je eens mee kunnen gaan stoeien. Dan hoef je enkel een relatief goedkope kaartlezer (bijv. Infinity Phoenix) aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Die softcams werken idd, je moet wel die RSA key erbij hebben enzo maar dat zit al bij die images in geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mace schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:30:
Die softcams werken idd, je moet wel die RSA key erbij hebben enzo maar dat zit al bij die images in geloof ik.
Nee. Die images worden nooit met cams 'geleverd'. En al helemaal niet met keys want dat wekt de indruk dat ze gemaakt zijn om illegaal te kijken. Softcams worden daar doorgaans voor gebruikt.
Als je Ziggo hebt, en je pakt CCcam (die moet je gebruiken om je smartcard te kunnen gebruiken), moet je een key invoeren. Je kunt ze van een aantal forums halen. Het hangt af van je kaartnummer. Soms komt er een nieuwe serie en zien je alsnog niets. Op jacht naar de niewe key dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laaste bericht (via samsung) gaat toch niet om (ziggo) zijn bang om veel klanten kwijt te raken en dat kunnen ze nu zeker niet hebben .hoop dat er nu weer wat rust komt.:) Ze wilde eigenlijk per 1 jan om gaan maar dat gaat bijna zeker niet door (bij hun weet je het nooit zeker)
Als ik meer weet laat ik het weer weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Anoniem: 274006 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:17:
laaste bericht (via samsung) gaat toch niet om (ziggo) zijn bang om veel klanten kwijt te raken en dat kunnen ze nu zeker niet hebben .hoop dat er nu weer wat rust komt.:) Ze wilde eigenlijk per 1 jan om gaan maar dat gaat bijna zeker niet door (bij hun weet je het nooit zeker)
Hier is nauwelijks chocola van te maken, het lijkt wel of je in een 27MC-bakkie aan het wauwelen bent.

Hoe zit het trouwens met die nieuwe Alphacrypt waar we niets meer over horen? Al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 274006 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:17:
Joh, Ziggo roept zoiets alleen maar om de mensen bang te maken. Ik snap niet dat Mevrouw Kroes hier niets aan doet. Ik ben voorlopig niet bang voor ze; dit soort dingen kunnen ze niet doen en het heeft ook helemaal geen nut voor ze.
Het enige dat ze doen is de brave burger bang maken met onzinverhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:21
Als ik hier (lees: in Nederland) lees over die Alphacrypt (classic) kaartjes, gaat het altijd over bedragen van rond de 100 euro. Ik zie die dingen op ebay in Duitsland voor een paar tientjes en soms nog minder. Zit daar een catch aan of gaan die dingen hier verder probleemloos werken? Voor een paar tientjes ben ik meer geneigd het risico te nemen dat die kaart misschien over een tijdje niet meer werkt dan wanneer ik er 100 euro voor heb moeten betalen.

[ Voor 50% gewijzigd door martdj op 29-10-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martdj schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:09:
Als ik hier (lees: in Nederland) lees over die Alphacrypt (classic) kaartjes, gaat het altijd over bedragen van rond de 100 euro. Ik zie die dingen op ebay in Duitsland voor een paar tientjes en soms nog minder. Zit daar een catch aan of gaan die dingen hier verder probleemloos werken? Voor een paar tientjes ben ik meer geneigd het risico te nemen dat die kaart misschien over een tijdje niet meer werkt dan wanneer ik er 100 euro voor heb moeten betalen.
Laat je nou niet bang maken. Ze gaan zoiets doms echt niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als ze er al iets aan gaan ( en kunnen ) doen ( zonder alle bestaande decoders onbruikbaar te maken ), dan zal er waarschijnlijk zowiezo een oplossing in de vorm van een dreambox komen. Aangezien ze blijkbaar softwarematig de decoders van Ziggo kunnen updaten, zal er voor de dreambox dan ook wel een softwarematige oplossing komen. Dat zou wel jammer zijn, want ik ben juist zo blij met mijn interne decoder, maar met een dreambox zijn ze alleen nog verder van huis aangezien je daar ook meteen een HD recorder van kan maken, en dat is juist niet wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zover ik tot nog toe het verhaal begrijp gaat er iets gebeuren met de communicatie tussen de CAM en het slot.
Laat er nu bij een embedded decoder geen Cam slot communicatie bestaan, dus kan hier ook niets mee gebeuren. Er hoeft dus aan ondersteunde decoders niks te gebeuren.

Het is en blijft dus afwachten of en zo ja wat er precies kan gaan gebeuren zodra CI+ geintroduceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 78656 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:40:
Zover ik tot nog toe het verhaal begrijp gaat er iets gebeuren met de communicatie tussen de CAM en het slot.
Laat er nu bij een embedded decoder geen Cam slot communicatie bestaan, dus kan hier ook niets mee gebeuren. Er hoeft dus aan ondersteunde decoders niks te gebeuren.
Maar dat is dus ook mogenlijk in de Dreambox omdat het daar ook softwarematig is. Je kan met een Dreambox namenlijk ook gewoon zonder hardwarematige CAM doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rwb schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:11:
[...]
Maar dat is dus ook mogenlijk in de Dreambox omdat het daar ook softwarematig is. Je kan met een Dreambox namenlijk ook gewoon zonder hardwarematige CAM doen.
Op de PC ook. Ik heb een floppydtv zonder CAM module, want ik gebruik een softcam omdat ik een cardserver heb staan. Als je meerdere decoders in huis hebt, is het een heel goedkope oplossing. Simpel PCtje met een cardreader van €20 eraan en je bent in business. Scheelt je voor de FloppyDTV zo al €100 die een cam module kost.

Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om in het verhaal achter CAM+ te duiken, maar kan iemand in 3 regels uitleggen hoe Ziggo kan afdwingen dat ik CAM+ gebruik? Is het een nieuwe codering oid die bv Alphacrypt niet aankan? Dus in principe zoiets als de Skybox in de UK?
Mijn punt is dit: ik heb nu een Ziggo abo (ik ben zelfs 'goldmember') en die kaart zit in de reader, en ooit zat ie in mijn Dreambox. Wat doet Ziggo nou in haar systeem dat deze setup ineens niet meer zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
mphilipp schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:07:
[...]

Op de PC ook. Ik heb een floppydtv zonder CAM module, want ik gebruik een softcam omdat ik een cardserver heb staan. Als je meerdere decoders in huis hebt, is het een heel goedkope oplossing. Simpel PCtje met een cardreader van €20 eraan en je bent in business. Scheelt je voor de FloppyDTV zo al €100 die een cam module kost.
Zou je dit misschien een keer wat verder willen toelichten hoe je dit doet? Als je al een servertje hebt staan thuis, kun je daar dan gewoon die cardreader op aansluiten en gaat je HTPC daar zijn sleutels vrolijk vanaf plukken of moet je server ook nog een verbinding met de coax kabel hebben? Wat voor software heb je ervoor nodig? Zijn er nog nadelen?
Als je op deze manier de koop van een CAM module die een veelvoud kost en misschien minder futureproof is kunt voorkomen is dit natuurlijk erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
martdj schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:23:
[...]

Zou je dit misschien een keer wat verder willen toelichten hoe je dit doet? Als je al een servertje hebt staan thuis, kun je daar dan gewoon die cardreader op aansluiten en gaat je HTPC daar zijn sleutels vrolijk vanaf plukken of moet je server ook nog een verbinding met de coax kabel hebben? Wat voor software heb je ervoor nodig? Zijn er nog nadelen?
Als je op deze manier de koop van een CAM module die een veelvoud kost en misschien minder futureproof is kunt voorkomen is dit natuurlijk erg interessant.
Ik zeg: Glas IJs. Contact elkaar even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Friedchicken schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:48:
[...]
Ik zeg: Glas IJs. Contact elkaar even...
Joh. Cardsharen is toch volstrekt legaal?
Maar goed, mphilipp. Zou je als je zin hebt het misschien een keer kunnen uitleggen op <mijn nickname>@<mijn nickname>.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 16:00
laatmaar

[ Voor 96% gewijzigd door Tito129 op 31-10-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Friedchicken schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:48:
[...]
Ik zeg: Glad IJs. Contact elkaar even...
Intern cardsharen is niet veel op tegen. Hoewel Ziggo ons nog steeds de volle mep wil laten betalen ('we werken aan een oplossing voor dit probleem') voor een 2de kaart.

Goed, ik ga geen recept geven, want daarvoor kun je te gemakkelijk via Google aan de info komen. In het kort: de cardserver (ik heb Newcs onder Linux draaien) heeft alleen een netwerkverbinding nodig en een Phoenix cardreader. Ik heb een seriële, want dat werkt meteen onder Linux. Op je dreambox of HTPC zet je een client. Dat kan een Newcam client zijn, maar ook (op de dreambox) CCcam. Op de PC gebruik ik Acamd. Deze is meteen een plugin voor DVBviewer (FireDTV, dat is DVBviewer light, kan niet werken met plugins).

Ziggo (in mijn geval) stuurt via de kabel keys naar je decoder. Deze keys gaan via Acamd naar de server en die geeft ze aan de smartcard. Die gaat ermee rekenen en genereert een key (als je geauthoriseerd bent om dat kanaal te kijken) die je decoder weer kan gebruiken om het beeld te decoden. Ziggo doet dat om de 20 seconden.

Effe met google spelen en je vindt complete beschrijvingen om de server in te richten, wat een fluitje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JePe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2024
Mphilipp, ik heb je een mailtje gestuurd via je blog mail adres, zou je daar eens naar willen kijken?

Beam me up Scotty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Hoe stel je de Alphacrypt kaart precies in op een Bravia? Hij vind de kaart, nieuwste software zit erop maar als ik naar digitale kanalen wil zoeken vind hij er 0 en zegt hij

Oke, nu vond hij er 14 maar kon ze nit bekijken...wel gaf hij aan welk programma er op was enzo

Maar hij blijft aangeven:

Gekozen programma is niet afgestemd
en:
Your smartcard is not suitable to receive this program!
(Ziggo)

Dus ik weer opnieuw handmatig gezocht en nu vind hij er weer 0...snap er niks van :S

[ Voor 68% gewijzigd door stefan_el op 07-11-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Weet je zeker dat je je smart card er goed in hebt zitten. Ik had hem er eerst ook verkeerd in zitten. Voor het vinden van de zenders kun je in het Bravia topic wel de instellingen vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 12:02
@Mphilipp

Als ik je verhaal volg zeg je dus dat je Ziggo digitaal met een DVB-C kaart en Card Reader zonder een CI en CAM op je PC kan bekijken? Begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ixus74 schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:25:
@Mphilipp
Als ik je verhaal volg zeg je dus dat je Ziggo digitaal met een DVB-C kaart en Card Reader zonder een CI en CAM op je PC kan bekijken? Begrijp ik dat goed?
Dat begrijp je heel goed. Acamd heet dan ook een SoftCAM. Die neemt het werk van de CAM over en stuurt de key die hij van Meneer Ziggo krijgt naar de cardserver. De cardserver geeft de key aan de smartcard, die er vervolgens een key van maakt waarmee de decoder de video kan decoderen.

En aangezien ik meerdere apparaten heb die digitale tv willen kijken, en ik geen zin heb om 3x een vol abo te nemen, heb ik een Linux doosje met cardreader neergezet. Kost minder dan een 2de/3de abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ixus74 schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:25:
@Mphilipp

Ja dat kan inderdaad daarvoor heb je een zogenaamde SoftCAM nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Moet die server persee een linux box zijn? Of mag deze eventueel in een VM lopen, of zijn er dan andere mogelijkheden. Mij gaat het namelijk om 1 HTPC, sharen is niet direct noodzakelijk maar ik zoek dus de goedkoopste oplossing...en als dat zonder Alphacrypt en CI interface kan dan wordt het een stuk aantrekkelijker.
(eigenlijk ben ik op zoek naar een HD HDD-Recorder voor Ziggo netwerk met netwerk aansluiting en Blu-ray speler in één... ik begrijp niet dat die dingen niet bestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Je wilt wel veel zeg.

-HDD recorder
-HDTV
-Blu Ray
-Netwerkaansluiting.
-Ziggo-compatible

En dat terwijl er nog niet eens een simpele HDD recorder is die ook HD is.
Ik geef je geen ongelijk, maar ik snap wel dat zo'n apparaat er niet is.

Ik geef je nu alvast op een blaadje dat de combinatie blu-ray en ziggo nooit gaat gebeuren.

[ Voor 37% gewijzigd door mace op 17-11-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Ik denk eerder dat Netwerkaansluiting i.c.m. Ziggo een no-no is, en dat is voor mij wel belangrijkste drijfveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ixus74 schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:40:
Moet die server persee een linux box zijn? Of mag deze eventueel in een VM lopen, of zijn er dan andere mogelijkheden. Mij gaat het namelijk om 1 HTPC, sharen is niet direct noodzakelijk maar ik zoek dus de goedkoopste oplossing...en als dat zonder Alphacrypt en CI interface kan dan wordt het een stuk aantrekkelijker.
(eigenlijk ben ik op zoek naar een HD HDD-Recorder voor Ziggo netwerk met netwerk aansluiting en Blu-ray speler in één... ik begrijp niet dat die dingen niet bestaan)
Nee, ik gebruik Newcs en dat zou ook moeten draaien onder Windows. Kan denk ik ook wel op dezelfde machine. Acamd verbindt op basis van hostnaam (DNS) of IP adres, dus dat kan ook je eigen machine zijn. Je moet alleen een cardreadertje hebben. Ik heb er een van marktplaats opgeschept voor €15, maar da's een seriële (Phoenix).

En wat niet bestaat, kun je ook zelf bouwen. Ik heb er een gemaakt. Verder komt de Dreambox 8000 nog het dichtst in de buurt. Uiteraard niet Ziggo certified, maar het werkt wel...en geen BR speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mphilipp schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:15:
[...]

Nee, ik gebruik Newcs en dat zou ook moeten draaien onder Windows. Kan denk ik ook wel op dezelfde machine. Acamd verbindt op basis van hostnaam (DNS) of IP adres, dus dat kan ook je eigen machine zijn. Je moet alleen een cardreadertje hebben. Ik heb er een van marktplaats opgeschept voor €15, maar da's een seriële (Phoenix).

En wat niet bestaat, kun je ook zelf bouwen. Ik heb er een gemaakt. Verder komt de Dreambox 8000 nog het dichtst in de buurt. Uiteraard niet Ziggo certified, maar het werkt wel...en geen BR speler.
Een Dreambox 800 komt ook aardig dicht in de buurt en is wat betaalbaarder. Enige nadeel is dat er maar 1 decoder in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Bedankt voor de info, nu weet ik waar ik verder kan kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:15:
Je moet alleen een cardreadertje hebben. Ik heb er een van marktplaats opgeschept voor €15, maar da's een seriële (Phoenix).
Volgens mij zijn die seriële ook het beste voor NewCS. Dat is zo ongeveer daarvoor geschreven. De USB-variant krijgt men soms wat moeilijker aan de gang i.v.m. drivers ofzo. Weet echter niet of dat dan meer voor Windows of voor Linux geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:18:
[...]

Volgens mij zijn die seriële ook het beste voor NewCS. Dat is zo ongeveer daarvoor geschreven. De USB-variant krijgt men soms wat moeilijker aan de gang i.v.m. drivers ofzo. Weet echter niet of dat dan meer voor Windows of voor Linux geldt.
Dat geldt voor Linux. Hoewel ik heb gehoord dat de Smartdrive+ ook onder Linux goed werkt met Newcs. Ik heb gewoon een oud kantoordoosje (Celeron met wat geheugen) voor €25 van Marktplaats gered. Is perfect geschikt voor dit soort dingen. Newcs vraagt nauwelijks CPU of geheugen. Maar onder Windows moet het ook lopen, al heb ik daar geen ervaring mee. Ik doe nog meer met Linux, vandaar dat ik zo'n machine geen probleem vond.

• Friedchicken
Er is nieuwe software verschenen voor de alphacrypt. Versie 3.18

Zie bericht: Mascom Alphacrypt Classic Update v3.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Friedchicken schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:59:
Er is nieuwe software verschenen voor de alphacrypt. Versie 3.18

Zie bericht: Mascom Alphacrypt Classic Update v3.18
Ik heb nu 3 weken zonder enige problemen gebruik gemaakt van een alphacrypt kaart met een sony 32V4500 maar sinds gisterennacht zegt hij bij bijna elk kanaal 'you are not entitled to receive this program!'' . Boven in beeld staat dan 'instellingen CA-module'. Nederland 1 doet hij wel..

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Na drie weken niet meer doen, klinkt als een niet ingestuurde/verwerkte registratiekaart.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad, bij mij werkt het nog gewoon. Dus of je Alphacrypt is kapot ( Of zit er niet goed in ), of je proef periode is gewoon afgelopen ( en dat lijkt mij idd ook het meest voor de hand liggen ). Probeer je kaartje eens gewoon in een losse decoder of je dan wel beeld krijgt, dan kan je alles wat met de interne decoder en de alphacrypt te maken heeft uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:35

ST10©DE

Dus.............

martdj schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:09:
Ik heb nog geen antwoord hierop gelezen dus bij deze nogmaals de vraag :

Zijn de goedkopere duitse Ebay kaartjes gelijkwaardig aan de duurdere Nederlandse variant?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
P. Mekes schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:58:
[...]

Ik heb nog geen antwoord hierop gelezen dus bij deze nogmaals de vraag :

Zijn de goedkopere duitse Ebay kaartjes gelijkwaardig aan de duurdere Nederlandse variant?
Zolang het een Classic is wel, de goedkopere Light werkt niet. En let ook op vervalsingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Nielson op 21-11-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
rwb schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:11:
Inderdaad, bij mij werkt het nog gewoon. Dus of je Alphacrypt is kapot ( Of zit er niet goed in ), of je proef periode is gewoon afgelopen ( en dat lijkt mij idd ook het meest voor de hand liggen ). Probeer je kaartje eens gewoon in een losse decoder of je dan wel beeld krijgt, dan kan je alles wat met de interne decoder en de alphacrypt te maken heeft uitsluiten
Ik heb nog steeds alleen ned.1 en Ziggo reageert vooralsnog niet op mijn e-mail....

Moet ik na de previewperiode overigens instellingen veranderen ofzo of dat niet? Of zou de Alphacrypt kaart gewoon automatisch door moeten werken?

Overigens kreeg ik een informatiefolder binnen van Ziggo over het komende jaar. Ze gaan wat dingen veranderen dus hoop niet dat dat het einde van alphacrypt betekent...

[ Voor 10% gewijzigd door stefan_el op 26-11-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

stefan_el schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:06:
[...]
Ik heb nog steeds alleen ned.1 en Ziggo reageert vooralsnog niet op mijn e-mail....

Moet ik na de previewperiode overigens instellingen veranderen ofzo of dat niet? Of zou de Alphacrypt kaart gewoon automatisch door moeten werken?
Moet gewoon doorwerken. Ik heb wel gemerkt dat ik regelmatig opnieuw moet scannen omdat ie ineens bepaalde kanalen niet meer pakt. Of dat toeval is weet ik niet, maar ik hoorde het ook van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
Nielson schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:19:
[...]
Zolang het een Classic is wel, de goedkopere Light werkt niet. En let ook op vervalsingen.
Op het Ziggo-Gebruikers Forum beweert iemand nu dat het ook werkt met een goedkope Irdeto2 cam???

Ziggo-Gebruikers Forum: Sony KDL-40E4030 - goedkope Irdeto 2 CAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Overigens kreeg ik een informatiefolder binnen van Ziggo over het komende jaar. Ze gaan wat dingen veranderen dus hoop niet dat dat het einde van alphacrypt betekent...
Maar heb je je smart-card nou al in een andere decoder gebprobeerd, om zeker te weten of de smart-card wel geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
rwb schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:53:
[...]

Maar heb je je smart-card nou al in een andere decoder gebprobeerd, om zeker te weten of de smart-card wel geactiveerd is.
Ja net toevallig, werkte ook niet...toch maar weer geprobeerd Ziggo te bereiken en eindelijk lukte het telefonisch. Op e-mails reageren ze ook niet echt. Was idd niet geactiveerd, zou het over 2 uur moeten doen.
Fingers crossed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
[...]

Je smartcard is niet actief, als het goed is kan je ook het preview kanaal bekijken. Dat zijn de FTC zenders. Free to Cable.

Registreren dmw invulkaart of online
http://www.ziggo.nl/produ...ers/smartcard-registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Is iemand die uit zijn nek lult waarschijnlijk, ik geloof er geen zak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Met de Alphacrypt TC krijg je ook prima DVB-C kanalen. Sterker nog, de problemen die we met Sony W3000 / X3000 en X3500 hebben lijken vooralsnog beter met de Alphacrypt TC om te gaan.

Dit is de kaart waar ik het over heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektroni.fi/tuotekuvat/alphacrypt_modul_tc.jpg

Zoals je ziet heeft deze 2 cardreaders. Deze kaart heeft Hardware Versie 1.1 en de Alphacrypt Classic heeft 1.3. Allicht dat, dat verklaard waarom ze beter in sony TV's werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Friedchicken op 08-12-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Hmm, interessant, ik wist niet dat die ook werkte.
Die 2e kaartlezer is natuurlijk vrij nutteloos, ik ken die dingen wel daar zit vaak een pornokaartje in en dan kan je je gewone kaartje er ook in doen.

Leuk voor de natuurfilmliefhebber met een schotel, maar voor ons is die 2e kaartlezer nutteloos.

Als hij net zo duur is als een Classic dan is het natuurlijk nog een keer te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
mace schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:53:
Als hij net zo duur is als een Classic dan is het natuurlijk nog een keer te overwegen.
Ik zie prijzen van 120 - 150 euro, de Alphacrypt Classic is net iets goedkoper met ca. 99 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dan is het dus alleen echt interessant als je een Sony TV hebt die problemen heeft met de standaard classic, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Dat lijkt me wel. Ik zal het komende periode eens in de gaten houden bij mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Misschien heb ik het mis maar zijn er niet meer typen alphacrypt die DVB-C in Nederland aankunnen?
Op basis van dit plaatje zouden er 3 moeten zijn. Namelijk;
  • Alphacrypt Classic (EUR 109+)
  • Alphacrypt Pro
  • Alphacrypt TC (EUR 120+)
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacrypt.de/fileadmin/user_upload/matrix/Bilder/matrix-tabelle.gif

Persoonlijk heb ik de Alphacrypt TC zien werken in de omstreden SONY toestellen W3000 / X3000 en de X3500. Deze werkt vlotter dan de Alphacrypt Classic Module, waar ik er soms 5 van moet proberen wil ik een werkende hebben.

Verschil tussen de Alphacrypt Classic en de Alphacrypt TC is dat er in de TC 2 Smartcards passen. Denk bijvoorbeeld aan je Digitenne Conax Chip en je Ziggo Irdeto Chip tegelijk in een CAM, zodat je niet hoeft te wisselen.

[ Voor 18% gewijzigd door Friedchicken op 09-12-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Friedchicken schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:12:
Misschien heb ik het mis maar zijn er niet meer typen alphacrypt die DVB-C in Nederland aankunnen?
Op basis van dit plaatje zouden er 3 moeten zijn. Namelijk;
  • Alphacrypt Classic (EUR 109+)
  • Alphacrypt Pro
  • Alphacrypt TC (EUR 120+)
[afbeelding]

Persoonlijk heb ik de Alphacrypt TC zien werken in de omstreden SONY toestellen W3000 / X3000 en de X3500. Deze werkt vlotter dan de Alphacrypt Classic Module, waar ik er soms 5 van moet proberen wil ik een werkende hebben.
Wat onderscheidt het dan van de rest, die v-code?
Verschil tussen de Alphacrypt Classic en de Alphacrypt TC is dat er in de TC 2 Smartcards passen. Denk bijvoorbeeld aan je Digitenne Conax Chip en je Ziggo Irdeto Chip tegelijk in een CAM, zodat je niet hoeft te wisselen.
Hier had ik nog niet aan gedacht, dat is een goed idee.
Moet je wel je smartcard molesteren, dat wel. :P
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Let op:
Let Op:
Als je TV een CI+ slot heeft zal de Alphacrypt NIET meer werken, in een gewoon (non-plus) CI-slot werkt de Alphacrypt nog WEL

Hier hoef je dus ook geen vragen meer over te stellen.