Met verschillende frequenties en modulaties enzo?Anoniem: 78656 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:45:
Ook een glasvezel kabel is een kabel....
Ik betwijfel het, maar goed, ik heb het wel eens eerder fout gehad.
Met verschillende frequenties en modulaties enzo?Anoniem: 78656 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:45:
Ook een glasvezel kabel is een kabel....
DVB-C is een specificatie voor het verzenden van digitale TV via de coax kabel en dat is echt niet vergelijkbaar met glasvezel kabel net zo goed als voor het verzenden van digitale TV via de ether (DVB-T) en via de satelliet (DVB-S) andere technieken gelden. Interactieve TV van KPN (voorheen Mine) is een IP-TV techniek waarbij alleen het gekozen kanaal naar je gestreamd wordt i.p.v. dat alle kanalen continu naar je verzonden worden zoals bij DVB-T, DVB-C en DVB-S.Anoniem: 78656 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:34:
De glasvezel boeren maken gebruik van dvb-c volgens het concept van oa UPC, niet ip-tv.
Exact. Het digitale standaard-pakket zou gewoon onversleuteld doorgegeven moeten worden. Dan kan de consument gewoon kiezen uit een willekeurige decoder voor de laagste prijs bij een willekeurige elektronica-winkel. Dan is er tenminste concurrentie. Of hij kan een simpel DVB-C kaartje in zijn HTPC stopppen, zonder onnodig op hoge kosten van CI's en CAM's te worden gejaagd.ArChie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:38:
Als alle kanalen die in het standaard digitale TV pakket zitten extra beveiligd worden met DRM dan kan je je afvragen of die kanalen daar wel expliciet om gevraagd hebben of dat het hier zuiver om het pesten van de bezitters van de apparatuur met een CI volgens de huidige CAM standaard gaat aangezien veel van die kanalen uit het standaard digitale TV pakket bij andere kabelbedrijven ongecodeerd worden doorgegeven.
Zoals ze ook al jaren het smoesje hanteren van de "gecertificeerde" decoders om die extra sleutel toe te voegen. Alleen op die manier kan immers een goede ontvangst worden gegarandeerd. Regelrechte onzin, want het enige dat ze daarmee doen is een extra barrière opwerpen, waardoor een goede ontvangst juist minder waarschijnlijk wordt. Ze willen helemaal geen goede ontvangst garanderen, maar enkel hun eigen decoders toestaan. Diezelfde drogreden zullen ze ook bij de nieuwe CI+ gaan aanvoeren.In Nederland zouden dan zwaardere regels gelden of is dat voornamelijk een verzinsel van de kabelbedrijven om het tegen te werken van de huidige CI standaard te rechtvaardigen.
Anoniem: 78656
Dat zou idd kunnen, dan worden de kanalen waarschijnlijk via IP broadcast( of ander transport protocol ) naar de modem gestuurd en creert de modem daar dan weer een DVB-C stream van ( Al lijkt me dat wel erg veel bandbreedte te kosten ). Zijn er overigens niet ook gewoon Nagravision CAM modules te koop? Dat het bij UPC niet kan heeft weer te maken dat ze gebruik maken van een BOX key waardoor je alleen met de door hun geleverde box kan kijken.Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:23:
Laat ik het dan anders zeggen....
Zover ik uit de info van de glasvezelaanbieders haal krijgt men via coax, los van UPC / Ziggo, analoge televisie (waarschijnlijk een omzetting in je meterkast, voor al je tv's. Daarnaast krijg je voor 1 tv een decoder voor digitale tv. Vervolgens geldt er, althans bij een waar ik het kon achterhalen, dat er gebruik gemaakt wordt van Nagravision codering en zou het niet mogelijk zijn om een losse eigen decoder met CAM te gebruiken. (Dit zover ik het uit de gegevens van een van de websites van de aanbieders kon halen des tijds. Ik kan nu in het oerwoud de betreffende site niet meer terugvinden).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Aangezien er (nog) geen algemene specificatie is voor digitale TV via glasvezel zullen er geen "standaard" glasvezel ontvangers in de winkel liggen en is sowieso het gebruik van eigen ontvangers niet mogelijk. Verder wordt Nagravision meestal toegepast in combinatie met boxkey gebruik zodat net als bij UPC en bepaalde satelliet providers het gebruik van eigen ontvangers wordt uitgesloten al zouden die er al zijn.Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:23:
Vervolgens geldt er, althans bij een waar ik het kon achterhalen, dat er gebruik gemaakt wordt van Nagravision codering en zou het niet mogelijk zijn om een losse eigen decoder met CAM te gebruiken.
Coïtus ergo sum
Ziggo en al haar voorgangers hebben altijd aangegeven dat Alphacrypt NIET ondersteund werd. Vind ik ook niet leuk, maar ga nu geen rechten ontlenen aan het feit dat het tot nu toe per ongeluk wel werkte.Chilly_Willy schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:54:
Ik denk als Ziggo ons AphaCrypt gebruikers gaat blokkeren ze een heleboel boze klanten hebben, en die gaan protesteren en zich organiseren. Ik denk aan bijvoorbeeld Tros Radar, consumentenbond etc.
Mocht dit allemaal niet helpen dan zet ik gewoon een schotel op het dak, daar werkt AlphaCrypt ook.
In principe is dat zo. Maar ik denk toch dat er een hoop trammellant komt als zij actief iets gaan blokkeren. Ik geloof er - nogmaals - dan ook geen reet van en in begrijp überhaupt niet dat er nu a 9 pagina's met niets anders dan speculaties volgeschreven zijn. Elke 6 maanden roepen die kabelaars dat het afgelopen is met zus en zo. Dat doen ze alleen maar om mensen bang te maken een standaard decoder te kopen en die meuk van hen af te nemen.xahmol schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:59:
[...]
Ziggo en al haar voorgangers hebben altijd aangegeven dat Alphacrypt NIET ondersteund werd. Vind ik ook niet leuk, maar ga nu geen rechten ontlenen aan het feit dat het tot nu toe per ongeluk wel werkte.
BTW, bij UPC hebben dit soort oplossingen sowieso nooit gewerkt.
Tot slot schijnt Canal Digitaal ook naar CI+ aan het kijken te zijn, dikke kans dus dat ook daar Alphacrypt in de toekomst niet meer mogelijk is.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Waar heb je deze informatie vandaan? Er gaat momenteel een gerucht dat CanalDigitaal misschien overgaat naar een volgende versie van Seca die als naam Merlin heeft gekregen waarmee CanalDigitaal wat meer mogelijkheden schijnt te hebben met betrekking tot de aanpak van card sharing, maar meer dan een gerucht is dat niet en een nieuwe versie van Seca heeft op zich helemaal niets met de CI+ te maken aangezien het om heel andere zaken gaat. Ter vergelijking: Al zolang er de AlphaCrypt Classic CAM is voor de Irdeto 2 kabelbedrijven is er ook het hardnekkige gerucht dat Ziggo "binnenkort" met een actie komt om de AlphaCrypt uit te schakelen en dat gerucht gaat nu al sinds 2005 en iedere keer weer wordt dat gerucht weer aangezwengeld tijdesn/na dealer dagen. Op de bekende satelliet forums kom ik nauwelijks of geen berichten tegen dat CanalDigitaal naar CI+ aan het kijken zou zijn, dus vraag ik me af hoe je aan dat idee komt?xahmol schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:59:
Tot slot schijnt Canal Digitaal ook naar CI+ aan het kijken te zijn, dikke kans dus dat ook daar Alphacrypt in de toekomst niet meer mogelijk is.
Misschien om de aanschaf van die Ziggo/Cisco PVR box met zijn forse beperkingen een beetje te rechtvaardigen.ArChie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:30:
Op de bekende satelliet forums kom ik nauwelijks of geen berichten tegen dat CanalDigitaal naar CI+ aan het kijken zou zijn, dus vraag ik me af hoe je aan dat idee komt?
Anoniem: 274006
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Als ik die reactie zo lees heb ik juist het idee dat ze even veel/weinig weten als wij.Gugger schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:30:
Dat is dus eindelijk interessant en positief nieuws van een partij die weet waar ze het over heeft
Nu begin ik me af te vragen of ik nog wel wil wachten op CI+...
Hetgeen Loewe hier zegt is wat ik ook altijd dacht, echter ik heb ook eerdere berichten gelezen waarin aangegeven werd dat Ziggo wel degelijk technisch in staat is om slechts de CAM te blokkeren. Er is dus sprake van tegenstrijdige meningen/berichten hierover. Iemand die uitsluitsel kan geven? (ArChie misschien?)Friedchicken schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:49:
Reactie op recent gepubliceerde nieuwsbrief van Ziggo
.......
Indien Ziggo inderdaad zoals ze beweren op enig moment de huidige generatie CI-gebaseerde iDTV-CAM-combinaties zou gaan blokkeren, dan zullen ook hun eigen klanten met settop-boxen van Nokia, Panasonic en Samsung (behalve de HD-boxen) geen signaal meer kunnen ontvangen.
.......
"We're not computers, Sebastian. We're physical."
Aangezien ze bepaalde decoders aangeven ga ik ervanuit dat die decoders ook via een soort CI systeem werken.Roy Batty schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:36:
[...]
Hetgeen Loewe hier zegt is wat ik ook altijd dacht, echter ik heb ook eerdere berichten gelezen waarin aangegeven werd dat Ziggo wel degelijk technisch in staat is om slechts de CAM te blokkeren. Er is dus sprake van tegenstrijdige meningen/berichten hierover. Iemand die uitsluitsel kan geven? (ArChie misschien?)
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Maar intern kunnen ze natuurlijk wel op dezelfde manier werken.mace schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:21:
Nou, geen enkele officiële Ziggo decoder heeft een CI-slot, dus ik weet niet hoe dat precies zit.
Dat denk ik ook, maar dat is financieel wel te overzien voor hen. Een groter probleem zou de negatieve publiciteit zijn. Als ze dat echter op de koop toe zouden nemen, denk ik niet dat ze vanwege de kosten zouden afzien van nieuwe smartcards, als ze daarmee alternatieven kunnen blokkeren. Er zijn mensen die dan toch maar een "officiële" ontvanger aanschaffen, en uit die verkoop maken ze weer winst.mace schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:24:
Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben, alleen denk ik dus dat de blokkade zoals jij hem beschrijft alleen gaat werken met nieuwe smartcards.
[ Voor 21% gewijzigd door xahmol op 12-09-2008 22:46 ]
Dat zal ongetwijfeld de reden van invoering zijn, maar ben erg bang dat Ziggo denkt: als we toch CI+ hebben kunnen we het wel meteen op alle zenders aan zetten.Kms schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 05:41:
k denk zelf dat het hele CI+ gebeuren te maken heeft met de pay per view diensten die Ziggo wil introduceren. Ze willen volgens mij pay per view extra beveilingen, zodat er bijvoorbeeld niet digitaal opgenomen kan worden.
Ziggo heeft ook nauwelijks meer onversleutelde zenders. Eerst wilden ze dat iedereen een kastje zou aanschaffen, in de nabije toekomst willen ze dat iedereen CI+ gaat aanschaffen. Ze willen daarmee inderdaad complete controle krijgen, maar zeker zo belangrijk is volgens mij dat ze willen dat iedereen die hardware thuis heeft stáán. Daarmee wordt de overstap naar eerst een extra-pakket, en in de toekomst naar pay-per-view namelijk kleiner.xahmol schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:06:
Dat zal ongetwijfeld de reden van invoering zijn, maar ben erg bang dat Ziggo denkt: als we toch CI+ hebben kunnen we het wel meteen op alle zenders aan zetten.
Net zoals UPC alle Free To Cable kanalen heeft afgeschaft,
Die "Nieuwe Alphacrypt" zou wel eens een CI+ cam kunnen zijn.Anoniem: 274006 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:25:
Gebeld met dealer lijn naar ziggo
komt (is) al nieuwe alphacryt uit die werken op ook op oude loewe en andere tv's.
Moet wel nieuw kaartje bij gekocht worden maar waarschijnlijk blijft oude ook werken.Nieuwe kost zeiden ze 40 euro met kaartje (of het waar is weet ik niet) ga zondag op zoek bij collega dealer .
Als het werkt laat ik het ff weten hier. Is er wel een met ondersteuning van hun.
[ Voor 4% gewijzigd door mace op 11-10-2008 23:00 ]
Met een hamer.Friedchicken schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:56:
Een CI+ cam in een CI-slot? Hoe moet ik dat zien?
Hoop natuurlijk gewoon dat de Alphacrypt Classic blijft werken. En naar verluid zal dit ook zo zijn. Wijzigingen in het huidige coderingssysteem zet ook een aantal decoders buiten spel...mace schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:02:
[...]
Met een hamer.
Nee maar je zal wel gelijk hebben.
Dat roep ik al maanden. Dit soort shit wordt steeds weer geroepen om mensen bang te maken. En als ze het doen, zeg ik lekker mijn abo op en koop een schotel. Klaar.Friedchicken schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:09:
[...]
Hoop natuurlijk gewoon dat de Alphacrypt Classic blijft werken. En naar verluid zal dit ook zo zijn. Wijzigingen in het huidige coderingssysteem zet ook een aantal decoders buiten spel...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Anoniem: 248134
je hebt het niet begrepen, lees de oude postings toch nog maar eens door, of kijk andes maar eens op het ziggo-gebruikers forumFriedchicken schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:09:
[...]
Hoop natuurlijk gewoon dat de Alphacrypt Classic blijft werken. En naar verluid zal dit ook zo zijn. Wijzigingen in het huidige coderingssysteem zet ook een aantal decoders buiten spel...
Anoniem: 248134
CI+ CAM's zijn nog niet te koopmace schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:00:
[...]
Die "Nieuwe Alphacrypt" zou wel eens een CI+ cam kunnen zijn.
Het zou me niks verbazen als hij niet eens van Mascom is.
Nee, het was pure speculatie, maar nu ik er langer over nadenk is het natuurlijk onzin.
[ Voor 44% gewijzigd door mace op 13-10-2008 00:05 ]
[ Voor 92% gewijzigd door mace op 13-10-2008 00:05 ]
We weten toch wie ze hebben geer? Ze weten het zelf alleen nog niet.Anoniem: 274006 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:13:
was niet te koop sorry heb me rot lopen zoeken
ze weten volgens mij zelf niet waar ze over praten
morgen maar weer bellen kijken wat ze nu weer zeggen
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Zouden jullie misschien iets minder cryptisch willen zijnOMD schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:08:
[...]
We weten toch wie ze hebben geer? Ze weten het zelf alleen nog niet.
Spreek je van de week weer, groeten.
Welk deel zou ik niet begrepen hebben? Dat Ziggo wettelijk gezien verplicht zijn om open standaarden te ondersteunen!? (Besluit 204 van 7 mei 2004 uit het Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden).Anoniem: 248134 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:17:
[...]
je hebt het niet begrepen, lees de oude postings toch nog maar eens door, of kijk andes maar eens op het ziggo-gebruikers forum
[ Voor 31% gewijzigd door Friedchicken op 15-10-2008 14:45 . Reden: Toevoeging ]
Hmm het blijft gewoon een kat en muisspel, ongelooflijk! Laat ziggo dan maar snel komen met een goedgekeurde CI(+)-CAM waar ze wederom monopoly mee spelen...Anoniem: 78656 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:10:
Dat de oudere decoders van Nokia, Panasonic en Samsung ook niet meer zouden gaan werken lijkt vooralsnog een gerucht dat oa Loewe verkondigd.
Vanuit "Anoniem" (Ziggo medewerker) wordt dit nl tegen gesproken. Na de evt. wijziging die de Alphacrypt zou kunnen gaan "disablen" zouden die oudere decoders gewoon nog blijven werken.
Je beantwoordt je eigen vraag al, ze willen monopoly spelen.Friedchicken schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:18:
Hmm het blijft gewoon een kat en muisspel, ongelooflijk! Laat ziggo dan maar snel komen met een goedgekeurde CI(+)-CAM waar ze wederom monopolie mee spelen...
Snap overigens niet waarom ze betalende Alphacrypt gebruikers het zuur willen maken door de Cam te blokkeren. Kunnen ze natuurlijk wat extra decoders verkopen...
Deze?(Kots-smiley is weg, maar wel op z'n plaats)
Anoniem: 187021
Ik hoorde in het schotel-tijdperk veel over de dreambox maar wist niet dat ze ook met DVB-C werkten...Interessant! Moet dat ding permanent aan de ethernet (heb ik niet in de buurt van mn TV) of van tijd tot tijd updaten? (vraag past wellicht beter thuis in dreambox forum maar dat kan ik niet vinden...)mphilipp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:20:
[...]
Behalve dan dat ze nu profiteren van de bonus die ze krijgen bij het verkopen van een decoder. Daar verdienen ze ook centjes meer.
@Beuzelarij: een Dreambox werkt zonder ingewikkelde ingrepen met Ziggo hoor. Ook met de smartcard erin. Hoe dat met closed decoders werkt weet ik niet, maar ze wijken niet heel erg veel van de standaard af. Ook mijn DVB-C kaart werkt gewoon. Ze hebben dus niet alles afgegrendeld. Dat doen ze alleen met hun mond volgens mij.
Volgens mij kun je een abonnementskaart direct in de kaartlezer stoppen van een Dreambox, image erop en met de juiste softcam en instellingen functioneert ie dan. Bij gebruik op die manier is geen ethernet-verbinding vereist.Anoniem: 187021 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:27:
Ik hoorde in het schotel-tijdperk veel over de dreambox maar wist niet dat ze ook met DVB-C werkten...Interessant! Moet dat ding permanent aan de ethernet (heb ik niet in de buurt van mn TV) of van tijd tot tijd updaten? (vraag past wellicht beter thuis in dreambox forum maar dat kan ik niet vinden...)
Nee. Die images worden nooit met cams 'geleverd'. En al helemaal niet met keys want dat wekt de indruk dat ze gemaakt zijn om illegaal te kijken. Softcams worden daar doorgaans voor gebruikt.mace schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:30:
Die softcams werken idd, je moet wel die RSA key erbij hebben enzo maar dat zit al bij die images in geloof ik.
Hier is nauwelijks chocola van te maken, het lijkt wel of je in een 27MC-bakkie aan het wauwelen bent.Anoniem: 274006 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:17:
laaste bericht (via samsung) gaat toch niet om (ziggo) zijn bang om veel klanten kwijt te raken en dat kunnen ze nu zeker niet hebben .hoop dat er nu weer wat rust komt.:) Ze wilde eigenlijk per 1 jan om gaan maar dat gaat bijna zeker niet door (bij hun weet je het nooit zeker)
Als ik meer weet laat ik het weer weten
Joh, Ziggo roept zoiets alleen maar om de mensen bang te maken. Ik snap niet dat Mevrouw Kroes hier niets aan doet. Ik ben voorlopig niet bang voor ze; dit soort dingen kunnen ze niet doen en het heeft ook helemaal geen nut voor ze.Anoniem: 274006 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:17:
laaste bericht (via samsung) gaat toch niet om (ziggo) zijn bang om veel klanten kwijt te raken en dat kunnen ze nu zeker niet hebben .hoop dat er nu weer wat rust komt.:) Ze wilde eigenlijk per 1 jan om gaan maar dat gaat bijna zeker niet door (bij hun weet je het nooit zeker)
Als ik meer weet laat ik het weer weten
[ Voor 50% gewijzigd door martdj op 29-10-2008 23:19 ]
Laat je nou niet bang maken. Ze gaan zoiets doms echt niet doen.martdj schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:09:
Als ik hier (lees: in Nederland) lees over die Alphacrypt (classic) kaartjes, gaat het altijd over bedragen van rond de 100 euro. Ik zie die dingen op ebay in Duitsland voor een paar tientjes en soms nog minder. Zit daar een catch aan of gaan die dingen hier verder probleemloos werken? Voor een paar tientjes ben ik meer geneigd het risico te nemen dat die kaart misschien over een tijdje niet meer werkt dan wanneer ik er 100 euro voor heb moeten betalen.
Maar dat is dus ook mogenlijk in de Dreambox omdat het daar ook softwarematig is. Je kan met een Dreambox namenlijk ook gewoon zonder hardwarematige CAM doen.Anoniem: 78656 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:40:
Zover ik tot nog toe het verhaal begrijp gaat er iets gebeuren met de communicatie tussen de CAM en het slot.
Laat er nu bij een embedded decoder geen Cam slot communicatie bestaan, dus kan hier ook niets mee gebeuren. Er hoeft dus aan ondersteunde decoders niks te gebeuren.
Op de PC ook. Ik heb een floppydtv zonder CAM module, want ik gebruik een softcam omdat ik een cardserver heb staan. Als je meerdere decoders in huis hebt, is het een heel goedkope oplossing. Simpel PCtje met een cardreader van €20 eraan en je bent in business. Scheelt je voor de FloppyDTV zo al €100 die een cam module kost.rwb schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:11:
[...]
Maar dat is dus ook mogenlijk in de Dreambox omdat het daar ook softwarematig is. Je kan met een Dreambox namenlijk ook gewoon zonder hardwarematige CAM doen.
Zou je dit misschien een keer wat verder willen toelichten hoe je dit doet? Als je al een servertje hebt staan thuis, kun je daar dan gewoon die cardreader op aansluiten en gaat je HTPC daar zijn sleutels vrolijk vanaf plukken of moet je server ook nog een verbinding met de coax kabel hebben? Wat voor software heb je ervoor nodig? Zijn er nog nadelen?mphilipp schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:07:
[...]
Op de PC ook. Ik heb een floppydtv zonder CAM module, want ik gebruik een softcam omdat ik een cardserver heb staan. Als je meerdere decoders in huis hebt, is het een heel goedkope oplossing. Simpel PCtje met een cardreader van €20 eraan en je bent in business. Scheelt je voor de FloppyDTV zo al €100 die een cam module kost.
Ik zeg: Glas IJs. Contact elkaar even...martdj schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:23:
[...]
Zou je dit misschien een keer wat verder willen toelichten hoe je dit doet? Als je al een servertje hebt staan thuis, kun je daar dan gewoon die cardreader op aansluiten en gaat je HTPC daar zijn sleutels vrolijk vanaf plukken of moet je server ook nog een verbinding met de coax kabel hebben? Wat voor software heb je ervoor nodig? Zijn er nog nadelen?
Als je op deze manier de koop van een CAM module die een veelvoud kost en misschien minder futureproof is kunt voorkomen is dit natuurlijk erg interessant.
Joh. Cardsharen is toch volstrekt legaal?Friedchicken schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:48:
[...]
Ik zeg: Glas IJs. Contact elkaar even...
[ Voor 96% gewijzigd door Tito129 op 31-10-2008 09:06 ]
Intern cardsharen is niet veel op tegen. Hoewel Ziggo ons nog steeds de volle mep wil laten betalen ('we werken aan een oplossing voor dit probleem') voor een 2de kaart.Friedchicken schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:48:
[...]
Ik zeg: Glad IJs. Contact elkaar even...
Beam me up Scotty...
[ Voor 68% gewijzigd door stefan_el op 07-11-2008 11:18 ]
Dat begrijp je heel goed. Acamd heet dan ook een SoftCAM. Die neemt het werk van de CAM over en stuurt de key die hij van Meneer Ziggo krijgt naar de cardserver. De cardserver geeft de key aan de smartcard, die er vervolgens een key van maakt waarmee de decoder de video kan decoderen.Ixus74 schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:25:
@Mphilipp
Als ik je verhaal volg zeg je dus dat je Ziggo digitaal met een DVB-C kaart en Card Reader zonder een CI en CAM op je PC kan bekijken? Begrijp ik dat goed?
Ja dat kan inderdaad daarvoor heb je een zogenaamde SoftCAM nodig.Ixus74 schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:25:
@Mphilipp
Als ik je verhaal volg zeg je dus dat je Ziggo digitaal met een DVB-C kaart en Card Reader zonder een CI en CAM op je PC kan bekijken? Begrijp ik dat goed?
[ Voor 37% gewijzigd door mace op 17-11-2008 16:58 ]
Nee, ik gebruik Newcs en dat zou ook moeten draaien onder Windows. Kan denk ik ook wel op dezelfde machine. Acamd verbindt op basis van hostnaam (DNS) of IP adres, dus dat kan ook je eigen machine zijn. Je moet alleen een cardreadertje hebben. Ik heb er een van marktplaats opgeschept voor €15, maar da's een seriële (Phoenix).Ixus74 schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:40:
Moet die server persee een linux box zijn? Of mag deze eventueel in een VM lopen, of zijn er dan andere mogelijkheden. Mij gaat het namelijk om 1 HTPC, sharen is niet direct noodzakelijk maar ik zoek dus de goedkoopste oplossing...en als dat zonder Alphacrypt en CI interface kan dan wordt het een stuk aantrekkelijker.
(eigenlijk ben ik op zoek naar een HD HDD-Recorder voor Ziggo netwerk met netwerk aansluiting en Blu-ray speler in één... ik begrijp niet dat die dingen niet bestaan)
Een Dreambox 800 komt ook aardig dicht in de buurt en is wat betaalbaarder. Enige nadeel is dat er maar 1 decoder in zit.mphilipp schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:15:
[...]
Nee, ik gebruik Newcs en dat zou ook moeten draaien onder Windows. Kan denk ik ook wel op dezelfde machine. Acamd verbindt op basis van hostnaam (DNS) of IP adres, dus dat kan ook je eigen machine zijn. Je moet alleen een cardreadertje hebben. Ik heb er een van marktplaats opgeschept voor €15, maar da's een seriële (Phoenix).
En wat niet bestaat, kun je ook zelf bouwen. Ik heb er een gemaakt. Verder komt de Dreambox 8000 nog het dichtst in de buurt. Uiteraard niet Ziggo certified, maar het werkt wel...en geen BR speler.
Volgens mij zijn die seriële ook het beste voor NewCS. Dat is zo ongeveer daarvoor geschreven. De USB-variant krijgt men soms wat moeilijker aan de gang i.v.m. drivers ofzo. Weet echter niet of dat dan meer voor Windows of voor Linux geldt.mphilipp schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:15:
Je moet alleen een cardreadertje hebben. Ik heb er een van marktplaats opgeschept voor €15, maar da's een seriële (Phoenix).
Dat geldt voor Linux. Hoewel ik heb gehoord dat de Smartdrive+ ook onder Linux goed werkt met Newcs. Ik heb gewoon een oud kantoordoosje (Celeron met wat geheugen) voor €25 van Marktplaats gered. Is perfect geschikt voor dit soort dingen. Newcs vraagt nauwelijks CPU of geheugen. Maar onder Windows moet het ook lopen, al heb ik daar geen ervaring mee. Ik doe nog meer met Linux, vandaar dat ik zo'n machine geen probleem vond.Beuzelarij schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:18:
[...]
Volgens mij zijn die seriële ook het beste voor NewCS. Dat is zo ongeveer daarvoor geschreven. De USB-variant krijgt men soms wat moeilijker aan de gang i.v.m. drivers ofzo. Weet echter niet of dat dan meer voor Windows of voor Linux geldt.
Ik heb nu 3 weken zonder enige problemen gebruik gemaakt van een alphacrypt kaart met een sony 32V4500 maar sinds gisterennacht zegt hij bij bijna elk kanaal 'you are not entitled to receive this program!'' . Boven in beeld staat dan 'instellingen CA-module'. Nederland 1 doet hij wel..Friedchicken schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:59:
Er is nieuwe software verschenen voor de alphacrypt. Versie 3.18
Zie bericht: Mascom Alphacrypt Classic Update v3.18
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ik heb nog geen antwoord hierop gelezen dus bij deze nogmaals de vraag :martdj schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:09:
Als ik hier (lees: in Nederland) lees over die Alphacrypt (classic) kaartjes, gaat het altijd over bedragen van rond de 100 euro. Ik zie die dingen op ebay in Duitsland voor een paar tientjes en soms nog minder. Zit daar een catch aan of gaan die dingen hier verder probleemloos werken? Voor een paar tientjes ben ik meer geneigd het risico te nemen dat die kaart misschien over een tijdje niet meer werkt dan wanneer ik er 100 euro voor heb moeten betalen.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Zolang het een Classic is wel, de goedkopere Light werkt niet. En let ook op vervalsingen.P. Mekes schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:58:
[...]
Ik heb nog geen antwoord hierop gelezen dus bij deze nogmaals de vraag :
Zijn de goedkopere duitse Ebay kaartjes gelijkwaardig aan de duurdere Nederlandse variant?
[ Voor 21% gewijzigd door Nielson op 21-11-2008 11:45 ]
Ik heb nog steeds alleen ned.1 en Ziggo reageert vooralsnog niet op mijn e-mail....rwb schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:11:
Inderdaad, bij mij werkt het nog gewoon. Dus of je Alphacrypt is kapot ( Of zit er niet goed in ), of je proef periode is gewoon afgelopen ( en dat lijkt mij idd ook het meest voor de hand liggen ). Probeer je kaartje eens gewoon in een losse decoder of je dan wel beeld krijgt, dan kan je alles wat met de interne decoder en de alphacrypt te maken heeft uitsluiten
[ Voor 10% gewijzigd door stefan_el op 26-11-2008 13:08 ]
Moet gewoon doorwerken. Ik heb wel gemerkt dat ik regelmatig opnieuw moet scannen omdat ie ineens bepaalde kanalen niet meer pakt. Of dat toeval is weet ik niet, maar ik hoorde het ook van iemand anders.stefan_el schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:06:
[...]
Ik heb nog steeds alleen ned.1 en Ziggo reageert vooralsnog niet op mijn e-mail....
Moet ik na de previewperiode overigens instellingen veranderen ofzo of dat niet? Of zou de Alphacrypt kaart gewoon automatisch door moeten werken?
Op het Ziggo-Gebruikers Forum beweert iemand nu dat het ook werkt met een goedkope Irdeto2 cam???Nielson schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:19:
[...]
Zolang het een Classic is wel, de goedkopere Light werkt niet. En let ook op vervalsingen.
Maar heb je je smart-card nou al in een andere decoder gebprobeerd, om zeker te weten of de smart-card wel geactiveerd is.stefan_el schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:06:
[...]
Ik heb nog steeds alleen ned.1 en Ziggo reageert vooralsnog niet op mijn e-mail....
Moet ik na de previewperiode overigens instellingen veranderen ofzo of dat niet? Of zou de Alphacrypt kaart gewoon automatisch door moeten werken?
Overigens kreeg ik een informatiefolder binnen van Ziggo over het komende jaar. Ze gaan wat dingen veranderen dus hoop niet dat dat het einde van alphacrypt betekent...
Ja net toevallig, werkte ook niet...toch maar weer geprobeerd Ziggo te bereiken en eindelijk lukte het telefonisch. Op e-mails reageren ze ook niet echt. Was idd niet geactiveerd, zou het over 2 uur moeten doen.rwb schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:53:
[...]
Maar heb je je smart-card nou al in een andere decoder gebprobeerd, om zeker te weten of de smart-card wel geactiveerd is.
Je smartcard is niet actief, als het goed is kan je ook het preview kanaal bekijken. Dat zijn de FTC zenders. Free to Cable.stefan_el schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:06:
[...]
Overigens kreeg ik een informatiefolder binnen van Ziggo over het komende jaar. Ze gaan wat dingen veranderen dus hoop niet dat dat het einde van alphacrypt betekent...
Is iemand die uit zijn nek lult waarschijnlijk, ik geloof er geen zak van.The_Doman schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:48:
[...]
Op het Ziggo-Gebruikers Forum beweert iemand nu dat het ook werkt met een goedkope Irdeto2 cam???
Ziggo-Gebruikers Forum: Sony KDL-40E4030 - goedkope Irdeto 2 CAM?
[ Voor 17% gewijzigd door Friedchicken op 08-12-2008 10:56 ]
Ik zie prijzen van 120 - 150 euro, de Alphacrypt Classic is net iets goedkoper met ca. 99 euromace schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:53:
Als hij net zo duur is als een Classic dan is het natuurlijk nog een keer te overwegen.
[ Voor 18% gewijzigd door Friedchicken op 09-12-2008 18:53 ]
Wat onderscheidt het dan van de rest, die v-code?Friedchicken schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:12:
Misschien heb ik het mis maar zijn er niet meer typen alphacrypt die DVB-C in Nederland aankunnen?
Op basis van dit plaatje zouden er 3 moeten zijn. Namelijk;[afbeelding]
- Alphacrypt Classic (EUR 109+)
- Alphacrypt Pro
- Alphacrypt TC (EUR 120+)
Persoonlijk heb ik de Alphacrypt TC zien werken in de omstreden SONY toestellen W3000 / X3000 en de X3500. Deze werkt vlotter dan de Alphacrypt Classic Module, waar ik er soms 5 van moet proberen wil ik een werkende hebben.
Hier had ik nog niet aan gedacht, dat is een goed idee.Verschil tussen de Alphacrypt Classic en de Alphacrypt TC is dat er in de TC 2 Smartcards passen. Denk bijvoorbeeld aan je Digitenne Conax Chip en je Ziggo Irdeto Chip tegelijk in een CAM, zodat je niet hoeft te wisselen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq