Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 272752 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:07:
Als consument blijft het dus gewoon gissen. Enerzijds weet je niet wat ziggo gaat doen (CI of CI+?).
Ziggo gaat in ieder geval nooit met een CAM voor het standaard DVB Common Interface (CI) slot komen. Hoewel ze nog nooit met een officieel persbericht naar buiten zijn gekomen over een eigen CI+CAM voor het CI+ slot is dit wel zeer waarschijnlijk. Te meer omdat ze dan dezelfde beperkingen kunnen toepassen als ze nu al in de door hen goedgekeurde ontvangers hebben.
Anderzijds is het afwachten in hoeverre de CI+ ondersteuning van Sony ook daadwerkelijk zonder problemen zal werken (zie eerdere ervaringen met CI in 3500 series). Belachelijk eigenlijk.
Inderdaad. Digitenne van KPN ondersteunt het normale DVB CAM gebruik in de Sony toestellen, maar dat betekent niet dat Sony ook voor firmware updates zorgt wanneer er bugs in de DVB implementatie van de Sony TV's worden ontdekt. Aan het feit of een digitale TV provider nu wel of niet een bepaalde CAM ondersteunt heb je bij Sony dus helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ArChie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:04:
[...]

In die eerdere post had ik het over het werkzaam blijven van de AlphaCrypt Classic CAM als standaard DVB CAM terwijl ik in het voorgaande bericht sprak over het gebruik van een CI+CAM in de modus die vergelijkbaar (backwardscompatible) is met een standaard DVB CAM. Ik weet het, het blijft een moeilijk te doorgronden en uit te leggen onderwerp.
Ja ik volg je nog niet helemaal.

Stel dat ze straks zelf een CI+ CAM uitbrengen.

Kunnen ze dan op bepaalde kanalen "een extra bitje" zetten die ervoor zorgt dat het kanaal alleen met een CI+ Cam bekeken kan worden? ( Dan bedoel ik gewoon volgens de huidige Irdeto specs ).

Als ze dat niet kunnen hebben ze er toch feitenlijk weinig aan om CI+ in te voeren zonder ook wat aan de Irdeto implementatie te veranderen zodat ze dat wel kunnen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:44
Woy schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:19:
Als ze dat niet kunnen hebben ze er toch feitenlijk weinig aan om CI+ in te voeren zonder ook wat aan de Irdeto implementatie te veranderen zodat ze dat wel kunnen.
Het zal natuurlijk geleidelijk gaan.
In het begin zal de Ziggo (CI+) CAM gewoon functioneren als een normale CAM neem ik aan?
Als er dan eenmaal genoeg CI+ apparatuur in omloop is zouden ze eventueel de CI+ functies kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272752

ArChie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:17:
Inderdaad. Digitenne van KPN ondersteunt het normale DVB CAM gebruik in de Sony toestellen, maar dat betekent niet dat Sony ook voor firmware updates zorgt wanneer er bugs in de DVB implementatie van de Sony TV's worden ontdekt. Aan het feit of een digitale TV provider nu wel of niet een bepaalde CAM ondersteunt heb je bij Sony dus helemaal niets.
Tsja...

Op zich is het denk ik wel een goede stap dat Sony nu CI+ gaat ondersteunen, ervanuitgaande dat het 100% bugvrij werkt (naief? ;))

En als ik de onofficiele geluiden van ziggo mag geloven, dan zal men voor wat betreft CI+ ondersteuning geen onderscheid gaan maken tussen de verschillende hardware providers. Alles wat aan de CI+ standaard voldoet zal via de ziggo CAM worden ondersteund (naief? ;)).

Dus in het meest gunstige geval zullen de zaken er voor de toekomstige Sony 46W5500 bezitter (lees: MikeB78) een stuk overzichtelijker op worden. Het risico dat de interne decoder op korte termijn onbruikbaar wordt is i.i.g. kleiner dan bij de oudere modellen, en dit is voor mij een belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-03-2024
Friedchicken schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:27:
Wat geeft je televisie voor signaalsterkte weer? Dat vind je onder options, systeem informatie.
Hoeveel aansluitpunten heb je in huis en waar zit de betreffende LCD TV aangesloten?
Sorry, antwoord duurde ff

- Signaalsterkte is 100 %
- 15m Coax op de hoofdaansluiting

Ik heb de module omgeruild, maar probleem blijft

Na het aanzetten van de TV (als de stroom er af is geweest|) of na het opnieuw inbrengen van de module werkt alles perfect. Na ca. 10 keer zappen komt er geen Tv-beeld meer, wel een infobeeld over de betreffende zender. Gek genoeg geldt dit niet voor alle kanalen, want bijvoorbeeld Nederland 1 en het kanaal met het zenderoverzicht en het Ziggo kanaal geven wel gewoon beeld.

Nog tips ? Ik kom er niet echt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:41

mphilipp

Romanes eunt domus

MartijnS. schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:17:
[...]
- Signaalsterkte is 100 %
- 15m Coax op de hoofdaansluiting
Hoeveel is de BER? Signaalsterkte zegt niet heel erg veel. Bit Error Rate is de belangrijkste indicator. Je kunt namelijk ook storingen hebben, terwijl je signaal 100% is. De BER moet 0 zijn. Als ie constant 10 is, en niet verandert, kan het zijn dat je daar geen last van hebt. Maar als ie sterk fluctueert, van 0 naar enkele duizenden, is het mis. 9 van de 10 keer is het dan bekabeling/connectoren. Als je de standaardconnectors nog hebt (plastic kapjes), koop dan een stel van die metalen jongens. Dat is in 99% van de gevallen al voldoende. Dure 'digitale' antennekabel is imho onzin. Ik heb dat gemeten op ruim 10m en er kwam niet 1% bij aan signaalsterkte oid.

ohja: meet de BER op verschillende kanalen en laat het even een paar minuten staan. Sommige frequenties zijn er gevoeliger voor dan andere.

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 18-02-2009 10:24 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MartijnS.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-03-2024
Kan je mij misschien vertellen hoe je dat vindt/meet ? Handleiding laat in dit geval te wensen over.

Ik snap dat problemen met de bekabeling voor problemen kunnen zorgen. Het vreemde is dat het elke keer na 10/15 keer kanalen wisselen er maar 2 zenders overblijven.

Zou het niet aan het kaartje kunnen liggen of aan de software van de module o.i.d. ?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MartijnS. schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:12:
Kan je mij misschien vertellen hoe je dat vindt/meet ?
Geen idee. Ik ken alleen Dreamboxen. Meestal zit zoiets onder 'Info', 'Support' oid. Loop alle menu's eens af. Bij de dreambox heet het streaminfo.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 14:56
Anoniem: 291702 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:44:
Hallo,

ik heb een vreemd probleempje.
Sinds november 2008 kijk ik digitale tv van Ziggo met een Sony 40W4000 en alphacrypt (v3.17) zonder enige problemen. Sinds 2 weken doet Animal Planet en Discovery het niet meer (Melding You are not entitled to receive this programme) en vandaag is alles behalve NL1 er ook mee opgehouden.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Op zich heb ik niet aangepast in het expert menu:
- CA systems Multi
- CA registration dynamic
- Force reading original PMT OFF
- CA-PMT delete time: 0s
- CI-watchdog:1500 ms
- dbox compatibility: On

Alvast bedankt voor de reactie
Groet Guido
Hier ook hetzelfde probleem, alleen Ned1 is onversleuteld.
Gaat om combinatie Ziggo- Alphacrypt en Loewe Lcd.
Iemand een oplossing ervoor?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:02
Hier ook problemen.Sinds vanochtend doen alleen ned1,2,3 en de commerciele zenders tot 10 het. 2 zenders uit het pluspakket doen het en de rest is helemaal zwart.

[ Voor 18% gewijzigd door WidgetTWW op 20-02-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58
Mad_Manic schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:34:
Hier ook hetzelfde probleem, alleen Ned1 is onversleuteld.
Gaat om combinatie Ziggo- Alphacrypt en Loewe Lcd.
Iemand een oplossing ervoor?
Alvast bedankt
Regio Breda misschien?
Zet de auto update instelling aan op je cam.

En voor nu even een nieuwe zenderscan.

Helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 14:56
job schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:56:
[...]

Regio Breda misschien?
Zet de auto update instelling aan op je cam.

En voor nu even een nieuwe zenderscan.

Helpt dat?
Het is bij mijn schoonouders. Kan nu niet testen maar die wonen idd in Brabant tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch. Probleem is eerder deze week ontstaan begrijp ik van hen. Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Ziggo hebben ze een lange tijd het basis pakket aan kanalen open gehad voor iedereen met een smartcard ongeacht of die nu wel of niet geregistreerd was vanwege de grote achterstand met het bijwerken van de registratie kaarten. Mogelijk dat ze die openstelling nu aan het terugdraaien zijn waardoor de kanalen niet meer te bekijken zijn door klanten waarvan de smartcard nog niet geregistreerd is omdat Ziggo bijvoorbeeld de registratie kaart is kwijtgeraakt. Als dat het geval is zit er niets anders op dan via de helpdesk alsnog te proberen om telefonisch de smartcard geregistreerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
mrc16 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:36:
Hier ook problemen.Sinds vanochtend doen alleen ned1,2,3 en de commerciele zenders tot 10 het. 2 zenders uit het pluspakket doen het en de rest is helemaal zwart.
Bij mij doet ie het onverwachts weer, misschien een storing bij ziggo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
ArChie schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:10:
Bij Ziggo hebben ze een lange tijd het basis pakket aan kanalen open gehad voor iedereen met een smartcard ongeacht of die nu wel of niet geregistreerd was vanwege de grote achterstand met het bijwerken van de registratie kaarten. Mogelijk dat ze die openstelling nu aan het terugdraaien zijn waardoor de kanalen niet meer te bekijken zijn door klanten waarvan de smartcard nog niet geregistreerd is omdat Ziggo bijvoorbeeld de registratie kaart is kwijtgeraakt. Als dat het geval is zit er niets anders op dan via de helpdesk alsnog te proberen om telefonisch de smartcard geregistreerd te krijgen.
Dat kan wel kloppen, met een ongeregistreerde en verlopen smartcard heb ik hier ook geen beeld meer.
De vrijschakel actie van de (ongeregistreerde) smartcards is momenteel dus voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291702

Klopt helemaal, mijn smartcard was idd niet geregistreerd. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
Wilde net wat gaan prutsen met een oude smartcard van een maat van me, maar dat gaat dus niet door. Is het mogelijk om zo'n oude kaart opnieuw te registreren op een andere naam of moet ik een nieuw starterkitje halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 16:23
Friedchicken schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:23:
Er zijn maar weinig mensen of dealers die op de hoogte zijn dat naast de Alphacrypt Classic en de Alphacrypt TC ook de Dualcrypt van Aston gebruikt kan worden voor Digitale Televisie van Ziggo.

Binnenkort zal ik een review schrijven van deze module in combinatie met Ziggo DTV. De resultaten zullen in de vorm van een artikel verschijnen op http://www.gebruikers.tv

De module ziet er als volgt uit:
Voorkant
[afbeelding]

Achterkant
[afbeelding]
Frieddude, wat is eigenlijk het voordeel van de aston? hij kost evenveel als de alphacrypt en de ac kan ook nog eens conax van digitenne decoderen. Dan is de ac toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

de aston kan anders ook seca dus dan is hij ook "beter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07 07:54
mace schreef op zondag 22 februari 2009 @ 00:20:
Echt niet Aston maakt verschillende ci modules een Seca module een Viacces module en ook Irdeto.
Dus Seca kan wel maar niet met dezelfde ci module die geschikt is voor de kabel de Irdeto.

Zie de Aston site http://www.aston-france.com/uk-modules.html

[ Voor 8% gewijzigd door aart44 op 22-02-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mace schreef op zondag 22 februari 2009 @ 00:20:
Een paar berichten terug heb ik al aangegeven dat dit niet correct is. De Aston Irdeto CAM is geen multi-CAM en is alleen geschikt voor het Irdeto Conditional Access System (CAS). Het lijkt me niet verstandig om te blijven aangeven dat de Aston Irdeto CAM ook geschikt zou zijn voor Seca, want voordat je het weet gaat dat een eigen leven leiden en kopen mensen deze CAM omdat ze denken dat die eventueel ook voor Canal Digitaal te gebruiken is wat dus niet klopt. Aston is een merk en geen type CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 16:23
Op deze specsheet van aston, http://www.aston-france.com/pdf/aston_cam_en.pdf , staat apart dat ze mpeg-2 decoden maar er staat niks over mpeg-4. Als er idd geen mpeg-4 inzit kan je geen hd kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prinsrichard schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:55:
Op deze specsheet van aston, http://www.aston-france.com/pdf/aston_cam_en.pdf , staat apart dat ze mpeg-2 decoden maar er staat niks over mpeg-4. Als er idd geen mpeg-4 inzit kan je geen hd kijken.
Volgens mij is dat foldertje niet voor dit model. Aston brengt namelijk meerdere modellen uit van de CAM's en bij de Irdeto CAM van Aston die werkt met Ziggo gaat het om de Professional uitvoering. Verder is een CAM geen digitale TV ontvanger in PCMCIA formaat, dus wat Aston waarschijnlijk wil aangeven met de term MPEG-2 is dat ze overweg kunnen met de data rates die normaal bij MPEG-2 van toepassing zijn of iets dergelijks. Er zit in ieder geval sowieso geen MPEG-2 of MPEG-4 chip in een CAM, dat deel van de bewerking moet in het apparaat zitten waar de CAM in gaat. Een verkeerd foldertje dat mensen eerder op een dwaalspoor zet dan dat het verhelderend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07 07:54
prinsrichard schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:55:
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Aston seca cam snel genoeg kan decoderen voor MPEG4 dus lijkt me dat dat voor de Irdeto versie ook wel zal gaan.
Het is juist voor de satelliet van CanalDigitaal een ci module die het prima doet op alle kanalen dus ook HD.

Waar de Aston Irdeto versie in gebruikt wordt in TV's met ingebouwde DVB-C ontvanger zal als dat geen MPEG4 ontvanger is ook niet werken op de HD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Woy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:30:
[...]

De W4000 serie werkt goed samen met de AlphaCrypt ( Ik heb hem ook alleen dan de 40" ). Alleen er is dus een bug die zorgt dat alle kanalen na een tijdje wegvallen. Dit is eenvoudig te omzeilen door de auto update functie uit te zetten, het enige nadeel is dat je kanelen lijst niet meer automatisch geupdate word, maar die veranderd als het goed is niet vaak.
Dus als ik een AlphaCrypt kaart aanschaf en in mijn W4000 stop, de auto-update functie uitzet, dan werkt alles waarschijnlijk prima behalve dat ik dus zelf om de zoveel tijd de TV naar nieuwe zender moet laten zoeken? (Bij het handmatig zoeken naar nieuwe zenders besetaat deze bug dus niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nou, de bug is dus dat de auto update functie de zenderlijst wist.

Je moet gewoon 1x de zenders zoeken en de autoupdate uitzetten.
Als er dan wat verandert zoals een zender er bij o.i.d. dan moet je weer ff opnieuw zenders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:55:
Nou, de bug is dus dat de auto update functie de zenderlijst wist.

Je moet gewoon 1x de zenders zoeken en de autoupdate uitzetten.
Als er dan wat verandert zoals een zender er bij o.i.d. dan moet je weer ff opnieuw zenders zoeken.
Dus als ik je goed begrijp is er geen "handmatige update-functie". Nou ja ideaal is het niet maar er valt natuurlijk mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-07 14:38
Anoniem: 55212 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:00:
[...]

Dus als ik je goed begrijp is er geen "handmatige update-functie". Nou ja ideaal is het niet maar er valt natuurlijk mee te leven.
Ik zet de tv (w40000) gewoon tijdelijk weer even op auto update voor het upadeten van de lijst, daarnaast valt er niet zo veel te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:46
Ik overweeg om een Alphacrypt versie 3,18 te gaan halen omdat ik optimaal wil genieten van digitale tv op mijn Sony Bravia 32w4000 full hd tv. Ik maak nu gebruik van een Samsung decoder die alleen op scart/coax aangesloten kan worden. Het beeld zal dus nooit full hd kunnen weergeven op mijn tv. Nu heb ik overwogen om een HD decoder te gaan halen van Ziggo (199 eur) en dan het HD pakket maar dat is net ff teveel van het goede.

Hoe zit het nou als ik dit kaartje koop en dan in mijn tv druk, krijg ik dan het Full HD signaal door? (1080p) want dat krijg je wel als je een decoder hebt met HDMI. Ik wil natuurlijk wel alle zenders kunnen blijven zien (FIlm1 etc)

alvast bedankt :)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Ik geloof dat je ergens een slag mist.

Ja, als je gebruik gaat maken van de interne tuner van je Sony tv zal het beeld iets beter worden dan bij gebruik van je externe decoder. Dit heeft echter niks met "full-hd" te maken maar meer met het feit dat je nu geen digitaal analoog en analoog digitaal omzetting meer hebt en niet meer het risico van verlies tgv een scart verbinding.

De meeste zenders zijn nl. in SD kwaliteit, 576i dus. Zowel je externe decoder als je interne decoder ontvangen dit zo en ullen dit zo aan je paneel aanbieden. De een doet dit via scart en de ander via de interne printplaten verbinding. Dit 576i signaal wordt vervolgens door je interne hardware van je tv geupscaled naar de resolutie van je paneel, blijkbaar 1080p.
Je interne decoder heeft een korte / directere verbinding met de scaler wat dus een kleine winst oplevert (of beter gezegd minder verlies.

Naast de SD zenders zijn er nog enkele HD zenders.
In het totaal pakket is dit momenteel alleen nog Eurosport HD, een simulcast van de normale Eurosport welk enkele uitzendingen in HD heeft, de rest is het SD signaal van de normale versie maar dan reeds door Eurosport geupscaled.
In het extra HD pakket zijn dit Discovery HD, National Geographic HD en History HD.
Deze zenders hebben een afwijkende programmering tov hun SD versie en zenden uitsluitend, zover ik weet, "echte" HD opnames uit.
Bij een Film1 en Sport1 abonnement krijg je ook Film1 HD en Sport1 HD. Deze zenden, indien beschikbaar in HD, hetzelfde uit als Sport1.1 en Film1.1.
Ik meen dat al deze zenders tegenwoordig in 1080i uitzenden.

Mits je de betreffende abonnementen hebt / neemt zul je deze HD zenders kunnen bekijken met je interne tuner / decoder onder de bekende Alphacrypt voorwaarden. Deze zenders zijn niet mogelijk via je huidige SD externe decoder. Deze kan ze nl gewoonweg niet ontvangen.
Dit is dus, buiten het eenvoudigere bedienen, de meerwaarde.

1080p uitzendingen zijn er simpel weg niet. Dit is ook nog geen uitzend standaard, nergens niet. Wel worden er opnames in 1080p gemaakt. 1080p signalen zijn momenteel alleen op Blu-ray en het wijle HD-DVD, en evt. downloads hiervan.
1080p zal ook voorlopig geen uitzend standaard worden. Dit kost namelijk veel te veel bandbreedte.

Je kunt dus wel winst behalen door naar de Alphacrypt oplossing over te stappen maar deze is echter "beperkt".
Voornaamste winst is het bedieningsgemak, 1 apparaat met 1 ab.
Voordeeltje momenteel is Eurosport HD.
Dit voordeeltje wordt groter bij exta abo's, de overige HD zenders.
Aan de "gratis" HD zenders wordt later dit jaar, als het nog gehaald wordt, Ned 1, 2 en 3 toegevoegd. Maar net als bij Eurosport HD zal maar een beperkt deel van de uitzendingen ook echt HD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

mrc16 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:25:
Zojuist van Ziggo begrepen dat het signaal 1 maart op zwart gaat. Ook Sony neemt dit standpunt in. Ziggo veranderd de frequentie zo dat de alphacrypt daar niet mee overweg kan.
Je bedoelde waarschijnlijk 1 maart 2010... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Anoniem: 236367 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:01:
[...]

Je bedoelde waarschijnlijk 1 maart 2010... ;)
Denk het ook, en weer een leugen van de directie van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-07 14:38
mrc16 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:14:
[...]

Is het aantal gebruikers van de Alphacrypt inmiddels niet veel te groot om te negeren. In combinatie met het huidige imago van Ziggo en de wens om iedereen aan de digitale televisie te krijgen, denk ik niet dat Ziggo wat kan en wil afsluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door insanebum op 03-03-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja het zullen er ondertussen al best een hoop zijn, en nu er meer tv's komen met geintergreerde DVB-C decoder zullen het er alleen maar meer worden. Maar je zult nooit zeker weten of Ziggo bereid is die stap te nemen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het aandeel van Alphacrypt gebruikers is van het totaal aantal digitale kijkers. Ik denk dat het toch nog wel tegenvalt, maar niemand die je daar goede cijfers van zal kunnen geven.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:56
Woy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:04:
Ja het zullen er ondertussen al best een hoop zijn, en nu er meer tv's komen met geintergreerde DVB-C decoder zullen het er alleen maar meer worden. Maar je zult nooit zeker weten of Ziggo bereid is die stap te nemen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het aandeel van Alphacrypt gebruikers is van het totaal aantal digitale kijkers. Ik denk dat het toch nog wel tegenvalt, maar niemand die je daar goede cijfers van zal kunnen geven.
Maar toch, ik betaal ook 4 euro extra voor HD TV pakket terwijl ik never nooit een externe HD Decoder had gekocht op dit moment :P Het is echt ideaal met AlphaCrypt :)

Geen extra afstandsbedieningen, geen extra kabels of decoders, geen kwaliteitsverlies door SCART en HD zenders :) en tja wat heeft Ziggo er nou echt voor baat bij? behalve dat ze waarschijnlijk voor de Decoders wel een goede deal hebben gemaakt zodat ze ook daar nog wel flink wat winst op zullen behalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 22:15

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

mrc16 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:14:
[...]

Heb je toevallig nog ergens een bron van dat dit op zwart gaat? Ik zie een hoop geklep over het op zwart gaan van de kaart maar niemand lijkt een fatsoenlijke bronvermelding te kunnen geven.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Creepy schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:36:
[...]

Heb je toevallig nog ergens een bron van dat dit op zwart gaat? Ik zie een hoop geklep over het op zwart gaan van de kaart maar niemand lijkt een fatsoenlijke bronvermelding te kunnen geven.
Dat komt omdat er inderdaad geen officiele bron is die claimt dat het signaal op zwart gaat. Alleen Ziggo zegt dat ze geen ondersteuning bieden, en dat ze dus niet kunnen garanderen dat het blijft werken.

Vooralsnog werkt het ieder geval nog gewoon goed, en ik verwacht dat het nog wel even blijft werken. Ik ben ieder geval een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Hier nog een tevreden gebruik hoor ;) (met dezelfde TV overigens zie ik net).

Tuurlijk kan Ziggo geen garantie geven of iets blijft werken op iets dat ze officieel niet ondersteunen. Maar jammer dat dat gelijk zoveel replies oplevert dat het op zwart zou gaan en niemand dat kan onderbouwen (en dan maar zeggen dat Ziggo liegt....)

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 06-03-2009 14:59 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Creepy schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:58:
Hier nog een tevreden gebruik hoor ;) (met dezelfde TV overigens zie ik net).

Tuurlijk kan Ziggo geen garantie geven of iets blijft werken op iets dat ze officieel niet ondersteunen. Maar jammer dat dat gelijk zoveel replies oplevert dat het op zwart zou gaan en niemand dat kan onderbouwen (en dan maar zeggen dat Ziggo liegt....)
Het punt dat Ziggo liegt is dat ze tegen hun dealers wel zeggen dat het op zwart gaat, en die dealers vertellen dat dan weer door aan hun klanten in de winkel. Dat is waarschijnlijk ook de enige reden van de FUD die ze verkopen, zorgen dat mensen het niet durven te kopen, omdat ze niet weten of het blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Creepy schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:36:
Als je even de postgeschiedenis van mrc16 in dit topic erbij neemt, wordt duidelijk hoe we zijn posts moeten duiden: Het signaal zou eerst al in Augustus/September 2008 op zwart gaan, en vervolgens afgelopen 1 maart. Hij krijgt informatie van "heel erg officiële kant", van "directies van klantenservice" en dingen worden hem daarnaast "onder embargo" al meegedeeld.

Zetten we even de TV aan: Hé, alles doet het nog...

Dit is niet bashen, maar gewoon een droge constatering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Beuzelarij schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:01:
[...]

Als je even de postgeschiedenis van mrc16 in dit topic erbij neemt, wordt duidelijk hoe we zijn posts moeten duiden: Het signaal zou eerst al in Augustus/September 2008 op zwart gaan, en vervolgens afgelopen 1 maart. Hij krijgt informatie van "heel erg officiële kant", van "directies van klantenservice" en dingen worden hem daarnaast "onder embargo" al meegedeeld.

Zetten we even de TV aan: Hé, alles doet het nog...

Dit is niet bashen, maar gewoon een droge constatering.
Al die berichten die ik gepost hebben, kwamen rechtstreeks bij ziggo vandaan. Niet van de klantenservice. Maar direct van product medewerkers en tevens directie. Later blijkt dit niet te kloppen, wat voor mij en alle andere erg positief uitpakt waardoor we de alphacrypt nog steeds kunnen gebruiken :D. Erg jammer dat ik ook hiermee aan het lijntje ben gehouden. Ben hier overigens niet de enige mee..

[ Voor 3% gewijzigd door WidgetTWW op 06-03-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Woy schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:02:
[...]
Dat is waarschijnlijk ook de enige reden van de FUD die ze verkopen, zorgen dat mensen het niet durven te kopen, omdat ze niet weten of het blijft werken.
En....wat roep ik nou al de afgelopen 2 jaar tegen de tobbers? Gewoon kopen. Zekerheid krijg je alleen van Magere Hein. Ze doen het gewoon niet. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Hoi Tweakers,
Tijdje geleden bij m'n ouders ook een sony tv icm een alphacrypt geplaatst.
Daar hebben we eigelijk al vanaf het begin af aan last van flinke storing op het scherm.
Dikke macroblokken en strepen door het beeld, een duidelijke digitale storing dus.
In mijn zoektocht om het probleem op te sporen ben ik nog niet verder gekomen.
De kabels in huis zijn vrijwel zeker uitgesloten, heb de tv middels een 1,5 meter lange afgeschermde kabel rechtstreeks op het aansluitpunt van de kabel aangesloten, zonder verbetering.
De alphacrypt zelf is ook in mijn eigen tv getest, met perfect beeld als resultaat, die is dus ook uitgesloten.
De enige mogelijke boosdoeners die nu in mijn ogen overblijven zijn dus
- De Sony TV
- Het binnenkomende Signaal.
De signaalsterkte is volgens de tv perfect, echter zie ik in datzelfde scherm ook de waarde QAM AGC, die staat bij hun op +- 225. Op mijn eigen tv staat die op -60. Echter heb ik geen idee wat die waarde inhoud, en op het internet word ik daar ook niet echt wijzer van. AGC schijnt voor Automatic Gain Control te staan, wat dus zoveel inhoud als een soort van versterking van het signaal?
Iemand die enige ervaring heeft met dit soort storing, en mij eventueel in de juiste richting kan sturen?
Alle hulp word gewaardeert, ik word er helemaal gek van...

[ Voor 17% gewijzigd door mr.louie op 07-03-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:13
mr.louie schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:56:
Hoi Tweakers,
Tijdje geleden bij m'n ouders ook een sony tv icm een alphacrypt geplaatst.
Daar hebben we eigelijk al vanaf het begin af aan last van flinke storing op het scherm.
Dikke macroblokken en strepen door het beeld, een duidelijke digitale storing dus.
In mijn zoektocht om het probleem op te sporen ben ik nog niet verder gekomen.
De kabels in huis zijn vrijwel zeker uitgesloten, heb de tv middels een 1,5 meter lange afgeschermde kabel rechtstreeks op het aansluitpunt van de kabel aangesloten, zonder verbetering.
De alphacrypt zelf is ook in mijn eigen tv getest, met perfect beeld als resultaat, die is dus ook uitgesloten.
De enige mogelijke boosdoeners die nu in mijn ogen overblijven zijn dus
- De Sony TV
- Het binnenkomende Signaal.
Iemand die enige ervaring heeft met dit soort storing, en mij eventueel in de juiste richting kan sturen?
Ja, dat heb ik ook gehad op mijn HTPC (FloppyDTV met Alphacrypt). Daarnaast had ik ook last van schokken in het beeld. Een hele tijd was het goed gegaan, maar opeens begonnen die problemen. Ik heb daarop contact gezocht met de helpdesk van Ziggo, en met die medewerker de instellingen nagelopen. Het bleek dat ik bij de frequentie 618000 khz had staan. Omdat wij in voormalig Casema-gebied wonen, moest dit 372000 khz zijn. Daarna was het probleem opgelost.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De signaalsterkte is volgens de tv perfect, echter zie ik in datzelfde scherm ook de waarde QAM AGC, die staat bij hun op +- 225. Op mijn eigen tv staat die op -60. Echter heb ik geen idee wat die waarde inhoud, en op het internet word ik daar ook niet echt wijzer van. AGC schijnt voor Automatic Gain Control te staan, wat dus zoveel inhoud als een soort van versterking van het signaal?
Waarom plaats je deze vraag in een topic dat gaat over het mogelijk op zwart gaan van de AlphaCrypt Classic CAM? Dit lijkt mij nauwelijks een relevante vraag voor dit topic. Er is bijvoorbeeld een langlopend topic over Sony TV's waar de kans groter is dat je iemand treft die je kan uitleggen wat Sony met AGC bedoelt en wat een goede danwel slechte waarde is. Als je denkt dat deze vraag daar niet echt past dan kan je natuurlijk ook zelf een nieuw topic aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Stekkertjes, splitters, versterkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
RubenDJ schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:04:
[...]

Ja, dat heb ik ook gehad op mijn HTPC (FloppyDTV met Alphacrypt). Daarnaast had ik ook last van schokken in het beeld. Een hele tijd was het goed gegaan, maar opeens begonnen die problemen. Ik heb daarop contact gezocht met de helpdesk van Ziggo, en met die medewerker de instellingen nagelopen. Het bleek dat ik bij de frequentie 618000 khz had staan. Omdat wij in voormalig Casema-gebied wonen, moest dit 372000 khz zijn. Daarna was het probleem opgelost.
Frequentie zojuist nagekeken, staat exact juist, gelijk aan mijn eigen instellingen.
Ook versterkers en splitters zijn uitgesloten, zelfs met een rechtstreekse kabel op de wanddoos is het probleem onvermindert aanwezig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

mrc16 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:50:
[...]

Al die berichten die ik gepost hebben, kwamen rechtstreeks bij ziggo vandaan. Niet van de klantenservice. Maar direct van product medewerkers en tevens directie. Later blijkt dit niet te kloppen, wat voor mij en alle andere erg positief uitpakt waardoor we de alphacrypt nog steeds kunnen gebruiken :D. Erg jammer dat ik ook hiermee aan het lijntje ben gehouden. Ben hier overigens niet de enige mee..
Hmmja, dat kan je nou wel zeggen maar je bent de enige die zegt dit direct van de product medewerkers en de directie van Ziggo gehoord te hebben. Persoonlijk geloof ik het niet omdat je geen enkele bron kan vermelden. Ik kan zoiets ook wel roepen ;)

En dat is nu mijn hele punt: voor mij zijn het allemaal geruchten. Maar heeft iemand van Ziggo zelf officieel al eens gemeld dat het echt op zwart gaat? Het enige wat ik er over kan vinden is dat ze de werking niet garanderen omdat het door Ziggo zelf niet ondersteund wordt.

Aangezien de techniek in de kaart hetzelfde is als de digitale decoder die Ziggo op dit moment levert en in het verleden heeft geleverd toen Ziggo nog geen Ziggo was denk ik dat dat niet snel zal gebeuren. Dat zou dan betekenen dat die decoders ook niet meer werken en ze erg veel kosten moeten maken om die gratis op te laten wisselen en dat alleen om zaken als alpacrypt eruit te krijgen. Ze leveren verschillende decoders waardoor ik denk dat ze niet deze tegelijk remote van de juiste nieuwe firmware kunnen voorzien zodat het beeld voor grote groepen enige tijd zwart zou zijn als ze om gaan schakelen naar een andere encodering. Dat is teveel kosten, moeite en problemen voor een kleine groep die op een niet door Ziggo ondersteunde manier digitale TV kijkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Creepy op 08-03-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Creepy schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:37:
[...]
Dat is teveel kosten, moeite en problemen voor een kleine groep die op een niet door Ziggo ondersteunde manier digitale TV kijkt.
Daarom. Die verhalen zijn genoeg om de brave borst weg te houden bij die 'enge' decoders van andere fabrikanten. Ik vind het trouwens raar dat het toegestaan is dat aanbieders van kabeldiensten de markt op een dergelijke manier op slot mogen zetten. Met de standaard technieken is je content prima te beschermen, dus waarom niet kiezen voor standaard systemen, zodat je klanten elke willekeurige DVB-C decoder kunnen pakken? Je kunt uiteraard altijd een lijst aanhouden van modellen die je actief (via de helpdesk) ondersteunt. In feite doen fabrikanten in andere branches dat ook: een lijst van spul dat ze zelf gecontroleerd hebben, en dus veilig aangeschaft kan worden. Spullen die niet op de lijst staan, zijn voor eigen risico. De vrije keuze van de consument wordt ernstig belemmerd, en de reden is onduidelijk, want andere decoders wérken gewoon, dus een technische reden is er niet.

Uiteraard kan ik me voorstellen dat content aanbieders als Film1 het niet zo jofel vinden als iedereen en masse een Dreambox koopt zodat ze lekker makkelijk ongecodeerde opnames kunnen maken, maar ja...zo gaan die dingen nu eenmaal. En momenteel werkt het tóch gewoon, bangmakerij of niet.
Wat dat betreft heeft UPC het nog het slimste aangepakt: daar werkt een ander doosje gewoon niet (ok, voor de vrije zenders werkt het toevallig wel, maar je weet niet hoe lang enzo).

Evengoed is het een typisch 20ste eeuwse manier van zaken doen. De consument proberen te sturen/dwingen om dingen te kopen zodat de winst van de aanbieder wordt gemaximaliseerd. En Ziggo is nog steeds kampioen in het negeren van haar klanten en het continue en stelselmatig vaag/niet communiceren over haar aanbod. Zo is het nog steeds niet mogelijk om 'kopiekaarten' te krijgen; meerdere kaarten met dezelfde abonnementen voor één prijs. Ondanks dat Ziggo dit heeft aangekondigd in hun info krantje en de uitspraken van 2 Ziggo medewerkers (telefonisch/email). Als je nu belt naar sales, claimen ze niets te weten. Ze liegen natuurlijk, want in december zeiden ze nog dat het miv 1 januari zou gaan gelden. En nu weten ze ineens van niet...ik heb het ze ook zo gezegd door de telefoon: een onbeschoft, leugenachtig en klantonvriendelijk bedrijf. Vreselijk, in een vrije markt waren ze al 10 jaar geleden failliet gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
[...]

Hmmja, dat kan je nou wel zeggen maar je bent de enige die zegt dit direct van de product medewerkers en de directie van Ziggo gehoord te hebben. Persoonlijk geloof ik het niet omdat je geen enkele bron kan vermelden. Ik kan zoiets ook wel roepen ;)

En dat is nu mijn hele punt: voor mij zijn het allemaal geruchten. Maar heeft iemand van Ziggo zelf officieel al eens gemeld dat het echt op zwart gaat? Het enige wat ik er over kan vinden is dat ze de werking niet garanderen omdat het door Ziggo zelf niet ondersteund wordt.
Dit is het enige bewijs wat ik van ziggo zo op papier heb:
(Potentiële) kopers van Loewe, Sharp en/of Sony
TV’s zijn niet verzekerd van ontvangst van ons digitaal
RTV-aanbod, omdat de daartoe benodigde conditional
access module (CAM) niet door Ziggo wordt ondersteund
en de betreffende toestellen niet door Ziggo
zijn gecertificeerd. Eén van de gevolgen is dat wij de
signaallevering aan de huidige generatie CI-gebaseerde
iDTV-CAM-combinaties op enig moment zullen moeten
gaan blokkeren
.

Maar dit bericht was in augustus al bekend en staat ook ergens anders in dit topic van iemand anders. Maar laten we alles vergeten en lekker genieten van de werking :) .

[ Voor 5% gewijzigd door WidgetTWW op 08-03-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
mphilipp schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:03:
Uiteraard kan ik me voorstellen dat content aanbieders als Film1 het niet zo jofel vinden als iedereen en masse een Dreambox koopt zodat ze lekker makkelijk ongecodeerde opnames kunnen maken, maar ja...zo gaan die dingen nu eenmaal.
Hier is niet speciaal een Dreambox voor nodig, ook met officieel goedgekeurde PVR's (Siemens en Humax) zijn makkelijk ongecodeerde opnames te maken welke toegankelijk zijn met een PC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mrc16 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:05:
[...]
Eén van de gevolgen is dat wij de
signaallevering aan de huidige generatie CI-gebaseerde
iDTV-CAM-combinaties op enig moment zullen moeten
gaan blokkeren
.
Is dat omdat die tv-toestellen schade toebrengen aan het netwerk ofzo? Hoezo 'zullen moeten'?

Maar goed...dit soort dingen worden al zolang geroepen als Casema digitale tv aanbiedt, en ze zijn in de tussentijd 1x van systeem geswitched (Viaccess naar Irdeto2), wat een major operation was natuurlijk. Ik blijf mezelf herhalen dat ze het niet zullen gaan doen omdat:
a)ze er geen goede reden voor hebben
b)er wel een flink aantal mensen zijn die zo kijken die
c)er voorlopig wel voor betalen en die dus
d)daar over zullen gaan klagen en Ziggo niet nóg een keer bij Felix Meurders op bezoek wil...

Ergo: bangmakerij to the max. It's not going to happen.
Anders gaan 'we' allemaal massaal aan de cardsharing om ze eens te laten voelen wat desinvesteren is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Ik vewacht dat als het al gebeurd dat de Alphacrypt geblokkeerd wordt dit pas gebeurd op het moment dat Ziggo hun eigen CAM voor CI+ op de markt heeft, en er voldoende tv's op de markt zijn met een CI+ slot welk door Ziggo ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Aangezien de techniek in de kaart hetzelfde is als de digitale decoder die Ziggo op dit moment levert en in het verleden heeft geleverd toen Ziggo nog geen Ziggo was denk ik dat dat niet snel zal gebeuren. Dat zou dan betekenen dat die decoders ook niet meer werken en ze erg veel kosten moeten maken om die gratis op te laten wisselen en dat alleen om zaken als alpacrypt eruit te krijgen. Ze leveren verschillende decoders waardoor ik denk dat ze niet deze tegelijk remote van de juiste nieuwe firmware kunnen voorzien zodat het beeld voor grote groepen enige tijd zwart zou zijn als ze om gaan schakelen naar een andere encodering. Dat is teveel kosten, moeite en problemen voor een kleine groep die op een niet door Ziggo ondersteunde manier digitale TV kijkt.
Er wordt altijd gesteld dat die decoders dan moeten worden omgewisseld, maar is dat ook werkelijk zo? Stel dat ze een mogelijkheid vinden om de camkey niet uitleesbaar te maken, dan ligt het al wat simpeler. Abonnees een nieuw kaartje opsturen, en automatische firmware-upgrade van de decoders. Qua uitvoering en kosten best te overzien.

Ik denk overigens ook niet dat het zo'n vaart zal lopen, ze zouden zich bijvoorbeeld veel negatieve publiciteit op de hals halen, maar om het nou helemaal uit te sluiten lijkt me ook niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-07 22:33

Indoubt

Always be indoubt until sure

over 15 jaar dus, of wat denk je dat al die mensen gaan doen met een TV zonder CL+ card slot.

ER wordt hard gewerkt aan het mogelijk maken van concurentie op de kabel. De hegemonie is dus binnenkort voorbij. Als je ziet met hoeveel beperkingen er is gewerkt en hoe traag de introductie van decoders verloopt etc. is het bijna vreemd dat er nog zoveel mensen gekozen hebben voor digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Beuzelarij schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:23:
[...]Abonnees een nieuw kaartje opsturen, en automatische firmware-upgrade van de decoders.
Ik heb naast mijn Alphacrypt ook nog een oude Panasonic decoder die niet meer supported wordt door Panasonic. Er is 3 jaar geleden nog een firmware-update beloofd door Ziggo, men is echter nog steeds op zoek naar een partij die deze kan maken. :+

Er gaat echt geen update meer uitkomen voor die Panasonic. Dat betekend dat Ziggo al deze decoders moet gaan omruilen. Nu kost een standaard decoder niet zo schokkend veel, maar het logistieke en administratieve proces wat ermee gemoeid is zal wel een aardige kostenpost worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Abonnees een nieuw kaartje opsturen, en automatische firmware-upgrade van de decoders. Qua uitvoering en kosten best te overzien.
Hmmm...jij hebt nog nooit met Ziggo te maken gehad zeker? ;) Aanvankelijk ging het ook bij mij goed, maar de laatste paar keer dat ik iets aan mijn abo heb verandert, moest ik er minimaal 1x achterna bellen om het goed te krijgen. De laatste keer zelfs 3x met zo'n Miep aan de telefoon gezeten en uitgespeld wat ik wilde...nóg ging het niet goed.
Dus alle abonnees van een nieuwe kaart voorzien, waarom dezelfde abonnementen staan, en dát in 1x goed...think again! Ik vermoed dat binnen 2 dagen hun telefooncentrale ontploft is en de helft van de callcenter agents zelfmoord heeft gepleegd. De andere helft is gillend weggelopen en wordt nooit meer terug gevonden.

Je begrijpt dat ik er minder vertrouwen in heb als jij.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er wordt altijd gesteld dat die decoders dan moeten worden omgewisseld, maar is dat ook werkelijk zo? Stel dat ze een mogelijkheid vinden om de camkey niet uitleesbaar te maken, dan ligt het al wat simpeler. Abonnees een nieuw kaartje opsturen, en automatische firmware-upgrade van de decoders. Qua uitvoering en kosten best te overzien.
Dit punt is al een keer aan de orde gekomen in dit topic. Via de firmware download faciliteiten kunnen twee zaken verspreid worden, namelijk de firmware van de ontvanger en een Conditional Access Module (CAM) in de vorm van een library. Het kabelbedrijf heeft dus de mogelijkheid om achteraf zonder update van de ontvanger firmware de CAM library te vervangen door een andere. Het zou immers niet handig zijn om iedere keer dat een Conditional Access System (CAS) gekraakt wordt dat dan ook ontvangers vervangen zouden moeten worden omdat de originele fabrikant er mee gestopt is of niet meer bestaat. Een terug bladeren dus in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Question Mark schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:28:
Er gaat echt geen update meer uitkomen voor die Panasonic. Dat betekend dat Ziggo al deze decoders moet gaan omruilen. Nu kost een standaard decoder niet zo schokkend veel, maar het logistieke en administratieve proces wat ermee gemoeid is zal wel een aardige kostenpost worden.
Dat klopt dus niet. De Condtional Access Module (CAM) library is apart te upgraden via het firmware download mechanisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:36:
Je begrijpt dat ik er minder vertrouwen in heb als jij.... ;)
Dat betwijfel ik. Misschien heb ik er wel zodanig weinig vertrouwen in, dat ik er niet van sta te kijken wanneer ze zich van mogelijk optredende problemen helemaal niets aantrekken, áls ze überhaupt al onderkennen dat er problemen bij zouden kúnnen optreden. ;) Praktisch gezien zijn het ook gewoon monopolisten.
Zo'n actie hoeft verder natuurlijk niet in 1 keer voor hun gehele dekkingsgebied te worden uitgevoerd.
ArChie schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:09:
Het kabelbedrijf heeft dus de mogelijkheid om achteraf zonder update van de ontvanger firmware de CAM library te vervangen door een andere.
Akkoord. Ik had het correcter moeten formuleren door te zeggen dat de Condtional Access Module (CAM) library te upgraden is via het firmware download mechanisme. Voor de rest doet dat, volgens mij, weinig aan mijn post af: Áls ze op een of andere manier het uitlezen van de camkeys kunnen verhinderen, die hebben alle softcams immers nodig, dan kunnen ze de Alphacrypt toch blokkeren. De nieuwe camkeys zitten in de verse CAM library. Of zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Nokia decoder heeft het begeven en nu kan ik zonder AlphaCrypt naar 1 zender kijken: Comedy Central, en het beeld valt me een beetje tegen, ik heb het idee dat ik 'de pixels beter kan zien'. Bij andere mensen die een AlphaCrypt hebben valt me dit ook op en dan ook bij zenders als Nederland 1, 2, enz.

Is dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de AlphaCrypt kaart erin en ik vind maar 85 zenders. Ik zit in Cogas gebied. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

TV: Sony 32W4210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 55212 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:09:
Ik heb nu de AlphaCrypt kaart erin en ik vind maar 85 zenders. Ik zit in Cogas gebied. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

TV: Sony 32W4210
Je moet de quick-scan doen met de juiste frequentie, dan vind je wel alles.
Anoniem: 55212 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:57:
Mijn Nokia decoder heeft het begeven en nu kan ik zonder AlphaCrypt naar 1 zender kijken: Comedy Central, en het beeld valt me een beetje tegen, ik heb het idee dat ik 'de pixels beter kan zien'. Bij andere mensen die een AlphaCrypt hebben valt me dit ook op en dan ook bij zenders als Nederland 1, 2, enz.

Is dit bekend?
Dat zal ieder geval niks met de alphacrypt te maken hebben, hoogstens met de gebruikte decoder. Maar ik vind juist het beeld van mijn Sony geintergreerde decoder een stuk beter dan dat van de losse Humax decoder die ik heb.

[ Voor 50% gewijzigd door Woy op 11-03-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woy schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:37:
Je moet de quick-scan doen met de juiste frequentie, dan vind je wel alles.
7595 t/m 7615 369.00 9001
Deze gebruik ik, mijn postcode is 7609 en toch vind ik echt maar 85 zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 55212 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:46:
7595 t/m 7615 369.00 9001
Deze gebruik ik, mijn postcode is 7609 en toch vind ik echt maar 85 zenders.
In Cogas gebied moet je toch 9004 gebruiken als netwerk ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:03:
[...]

In Cogas gebied moet je toch 9004 gebruiken als netwerk ID?
Ik gebruikte voorheen altijd 9001 en dat heeft prima gewerkt, maar misschien dat 9004 een beter resultataat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Anoniem: 55212 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:06:
[...]

Ik gebruikte voorheen altijd 9001 en dat heeft prima gewerkt, maar misschien dat 9004 een beter resultataat oplevert.
http://www.digitalekabelt...inen_frequenties_in.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285895

Zou het voor Ziggo niet handig zijn dat ze de Alphacrypt gewoon in hun assortiment opnemen? Ze hebben dan geen gezeur meer met het omzetten en veel nieuwe tv's welke nog uitkomen kunnen dan gebruik maken van deze CAM. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 285895 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:02:
Zou het voor Ziggo niet handig zijn dat ze de Alphacrypt gewoon in hun assortiment opnemen? Ze hebben dan geen gezeur meer met het omzetten en veel nieuwe tv's welke nog uitkomen kunnen dan gebruik maken van deze CAM. :|
Als ze dat gaan doen, dan heeft Sony een probleem, want dan moeten hun ook hun eigen DVB-C decoder gaan ondersteunen die niet altijd even bug-vrij is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Ziggo is bezig met het ontwikkelen van een eigen Cam. Of dit een CI of CI+ cam is, weet niemand. Het vermoeden bestaat natuurlijk dat het een CI+ CAM is, waarmee content regulatie mogelijk is.

Er zijn weinig tot geen televisiefabrikanten die momenteel voldoeen aan CI+ specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74142

Friedchicken schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:34:
Ziggo is bezig met het ontwikkelen van een eigen Cam. Of dit een CI of CI+ cam is, weet niemand. Het vermoeden bestaat natuurlijk dat het een CI+ CAM is, waarmee content regulatie mogelijk is.

Er zijn weinig tot geen televisiefabrikanten die momenteel voldoeen aan CI+ specificaties.
Sorry voor deze vraag, maar is hier een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Met ingang van 2009 komt er een nieuwe generatie
iDTV’s en CAM’s op de markt, die beschikbaar is voor
alle fabrikanten en die wel volledig door ons wordt ondersteund
met gecertificeerde legale en goed werkende
CAM’s en Conditional Access."

Uit een ziggo nieuwsbericht december 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:06:
[...]

Woei _/-\o_ Het werkt, en prima trouwens, goed beeld en alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Vergeet niet die update dinges uit te zetten hé? ;)
Ik zag je vanmiddag nog fietsen trouwens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:16:
Vergeet niet die update dinges uit te zetten hé? ;)
Ik zag je vanmiddag nog fietsen trouwens. :P
Die heb ik uitgezet idd! Bedankt.
Ik ben mijn lease-auto kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
goeie dag, ik ben nieuw op het forum.
Ik heb na een tijd het forum over alphacrypt gevolgd te hebben de knoop doorgehakt en heb een maand geleden een alphacrypt voor mijn sony 32w4000 aangeschaft. Bij snel zoeken kreeg ik geen enkele zender, bij volledige scan uiteindelijk alles gevonden. Nu na ca 4 weken zijn in ene rtl5, sbs6, rtl7 en nog een paar andere verdwenen. Bij een nieuwe scan krijg deze zenders niet terug (signaal is goed)
Iemand een idee waar het probleem aan kan liggen.
groet, Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
51bert schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:09:
goeie dag, ik ben nieuw op het forum.
Ik heb na een tijd het forum over alphacrypt gevolgd te hebben de knoop doorgehakt en heb een maand geleden een alphacrypt voor mijn sony 32w4000 aangeschaft. Bij snel zoeken kreeg ik geen enkele zender, bij volledige scan uiteindelijk alles gevonden. Nu na ca 4 weken zijn in ene rtl5, sbs6, rtl7 en nog een paar andere verdwenen. Bij een nieuwe scan krijg deze zenders niet terug (signaal is goed)
Iemand een idee waar het probleem aan kan liggen.
groet, Bert
Bij Ziggo/@Home zijn in bepaalde regio's de frequenties gewijzigd. Je zal opnieuw moeten scannen met de Quick Scan methode. Bij de Quick Scan opties je netwerk ID, frequentie en symboolsnelheid invullen zoals ook in de begeleidende informatie bij je smartcard wordt aangegeven dat je die moet invullen in een aanbevolen ontvanger. Die zoek methode werkt beter dan de Full Scan methode van Sony. De Full Scan mehode weet namelijk over het algemeen juist de minste kanalen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
ArChie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:06:
[...]

Bij Ziggo/@Home zijn in bepaalde regio's de frequenties gewijzigd. Je zal opnieuw moeten scannen met de Quick Scan methode. Bij de Quick Scan opties je netwerk ID, frequentie en symboolsnelheid invullen zoals ook in de begeleidende informatie bij je smartcard wordt aangegeven dat je die moet invullen in een aanbevolen ontvanger. Die zoek methode werkt beter dan de Full Scan methode van Sony. De Full Scan mehode weet namelijk over het algemeen juist de minste kanalen te vinden.
Dank je, het was ff zoeken naar de ziggo spullen maar het is gelukt. Toch handig zo'n forum,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293259

Heeft iemand ervaring met de AlphaCrypt in de Philips PFL 9613H versie?
Ik wil deze Lcd aanschaffen en dan via de kabel (Ziggo smart card HDTV) laten spelen.
Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137689

51bert schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:52:
[...]

Dank je, het was ff zoeken naar de ziggo spullen maar het is gelukt. Toch handig zo'n forum,
Bert
Ik heb ook het probleem dat de zenders verdwenen zijn op mijn sony w4000 serie met alphacrypt 3.18, ze komen ook niet terug bij opnieuw zoeken.
Ik heb de netwerk id goed staan, de frequentie en ook de symboolsnelheid en laat de tv snel zoeken.
(mijn postcode is 6095 dus 356Mhz, 1111 id en snelheid 6875)
Alles zenders worden gevonden, behalve deze drie.

Dit geklooi heeft me al een paar uur gekost, zie ik toch iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Anoniem: 137689 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:59:
Ik heb ook het probleem dat de zenders verdwenen zijn op mijn sony w4000 serie met alphacrypt 3.18, ze komen ook niet terug bij opnieuw zoeken.
Ik heb de netwerk id goed staan, de frequentie en ook de symboolsnelheid en laat de tv snel zoeken.
(mijn postcode is 6095 dus 356Mhz, 1111 id en snelheid 6875)
Alles zenders worden gevonden, behalve deze drie.

Dit geklooi heeft me al een paar uur gekost, zie ik toch iets over het hoofd?
Zit er misschien een vcr/dvd recorder tussen?
Bij veel gebruikers blijkt dat de oorzaak van de storing te zijn.

Zie dit onderwerp op het Ziggo Gebruikers Forum:
Ziggo-Gebruikers Forum: Aanpassing 2 frequentie's netwerk 1111 (17/3)
Originally Posted by Hugo
Ik heb dit probleem nu ook definitief opgelost! Het bleek dat de antennekabel was aangesloten op mijn VCR en dat de CABLE IN op mijn Humax van de VCR kwam. Nu dus de antennekabel in de Humax en ik kreeg de ontbrekende zenders weer!

[ Voor 14% gewijzigd door The_Doman op 29-03-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Doman schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:18:
[...]

Zit er misschien een vcr/dvd recorder tussen?
Bij veel gebruikers blijkt dat de oorzaak van de storing te zijn.

Zie dit onderwerp op het Ziggo Gebruikers Forum:
Ziggo-Gebruikers Forum: Aanpassing 2 frequentie's netwerk 1111 (17/3)

[...]
Dank je! Gevonden...

Mijn Bravia heeft een ingebouwde digitale ontvanger, daar lag het niet aan. Ik heb echter in de meterkast nog een Humax sat ontvanger staan die via een marmitek over de uhf zijn signaal geeft en vervolgens via een versterker de tv's voorziet van het sat signaal. Als de marmitek modulator aan staat vallen de zenders weg en kunnen ze ook niet meer gevonden worden.
Ik heb geprobeerd om dit ding op een ander kanaal te zetten, mocht ook niet baten.

Blijkbaar is Ziggo erg gevoelig voor het inkomende signaal.

Nu nog een oplossing zoeken om mijn Humax nog centraal te kunnen gebruiken....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 137689 op 29-03-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Anoniem: 137689 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:03:
[...]

Dank je! Gevonden...

Mijn Bravia heeft een ingebouwde digitale ontvanger, daar lag het niet aan. Ik heb echter in de meterkast nog een Humax sat ontvanger staan die via een marmitek over de uhf zijn signaal geeft en vervolgens via een versterker de tv's voorziet van het sat signaal. Als de marmitek modulator aan staat vallen de zenders weg en kunnen ze ook niet meer gevonden worden.
Ik heb geprobeerd om dit ding op een ander kanaal te zetten, mocht ook niet baten.

Blijkbaar is Ziggo erg gevoelig voor het inkomende signaal.

Nu nog een oplossing zoeken om mijn Humax nog centraal te kunnen gebruiken....
Ziggo raadt aan om kanaal 33 (567.25 Mhz) te gebruiken voor Video/Sat Modulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Friedchicken schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Ziggo raadt aan om kanaal 33 (567.25 Mhz) te gebruiken voor Video/Sat Modulatie.
Ook dat werkt weer!

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-07 11:50
Ziggo kondigt ondersteuning CI+ aan
Ziggo kondigt vandaag officieel aan CI+ te gaan ondersteunen en is daarmee de eerste Nederlandse kabelmaatschappij die het mogelijk maakt om zonder extra settopbox gecodeerde digitale televisie te ontvangen.
LINK

Wat betekend dit nu voor alle FloppyDTV gebruikers? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 23:01
Dat zou ik wel heel graag willen weten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 11:35
henk99 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:03:
[...]

Dat zou ik wel heel graag willen weten :'(
En in mijn geval met mijn Sony 40W4000 en de daarbij behorende Alphacrypt kaart...

Is niet echt duidelijk of dat blijft werken :(

Alleen als ik logische redeneer zijn de Settop boxen die Ziggo nu verkoopt ook niet uitgerust met CI+ maar gewoon met CI. Lijkt me sterk dat ze die allemaal gaan vervangen? Of redeneer ik dan heel vreemd?

[ Voor 25% gewijzigd door jbcyber op 31-03-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gadgets schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:01:

Dat het opnemen van programma's niet meer mogelijk is via AlphaCrypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 07-07 15:03

beany

Meeheheheheh

jbcyber schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:11:
[...]

En in mijn geval met mijn Sony 40W4000 en de daarbij behorende Alphacrypt kaart...

Is niet echt duidelijk of dat blijft werken :(

Alleen als ik logische redeneer zijn de Settop boxen die Ziggo nu verkoopt ook niet uitgerust met CI+ maar gewoon met CI. Lijkt me sterk dat ze die allemaal gaan vervangen? Of redeneer ik dan heel vreemd?
Ik heb mijn decoder niet eens gekocht bij ziggo, maar gewoon in de winkel. Als door ziggo mijn decoder(Humax iPVR 9200) ineens niet meer werkt gaan ze toch echt een rekening van 300 euro krijgen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
beany schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:43:
[...]

Ik heb mijn decoder niet eens gekocht bij ziggo, maar gewoon in de winkel. Als door ziggo mijn decoder(Humax iPVR 9200) ineens niet meer werkt gaan ze toch echt een rekening van 300 euro krijgen.
Dat zal wel los-lopen, aangezien humax een van de leveranciers voor Ziggo is. Tevens hebben, zover ik het begrepen heb, die humax decoders helemaal niet met een CI slot, maar gewoon met een geintergreerde ( software matige ) CAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 07-07 15:03

beany

Meeheheheheh

Woy schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:48:
[...]

Dat zal wel los-lopen, aangezien humax een van de leveranciers voor Ziggo is. Tevens hebben, zover ik het begrepen heb, die humax decoders helemaal niet met een CI slot, maar gewoon met een geintergreerde ( software matige ) CAM
Aha. Gelukkig, ben best wel tevreden over die Humax namelijk :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
De grote vraag is nu natuurlijk of CI+ CAM Modules ook functioneren in reguliere CI sloten. Verdwijnt alle content achter de nieuwe beveiliging of zijn dat alleen b.v. de HD-Zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat goed leesvoer over hoe het hele DVB-CAS-CAM-CI(+) gebeuren nou precies in elkaar zit. Is er iemand die daar een goed document over weet.

Dan doel ik niet op de exacte encryptie, maar meer over welke data er nu met een stream mee gestuurd word en wat daarvan doorgegeven word aan de CAM module via de CI, en op wat voor manier CI+ dus "verplicht" kan worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Woy op 31-03-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Laatst online: 29-03 08:00

Sir_G-nius

- - -

Als ik het artikel van Hardware.info (waar Gadgets hierboven de link van noemt) goed begrijp geldt dit alleen voor het opnemen van content..
Mij lijkt ook dat het niet mogelijk is dat ze zomaar alle Humax apparaten kunnen gaan verbannen..
Ben erg benieuwd hoe dit dan ook uitpakt voor de FloppyDTV's (gaan daar überhaupt die CI+ modules wel in werken?) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Woy schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:04:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat goed leesvoer over hoe het hele DVB-CAS-CAM-CI(+) gebeuren nou precies in elkaar zit. Is er iemand die daar een goed document over weet.
We kunnen tweaker Archie vragen of hij die dingen uiteenkan zetten. Dan nemen we het op in de TS. Die ga ik overigens nu aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Friedchicken schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:06:
[...]
We kunnen tweaker Archie vragen of hij die dingen uiteenkan zetten. Dan nemen we het op in de TS. Die ga ik overigens nu aanpassen ;)
Daar was mijn vraag ook aan gericht, maar mocht iemand anders wat weten is dat natuurlijk ook mooi mee genomen.

Ik heb nog steeds het gevoel dat, zolang de huidige Ziggo decoders blijven werken, er altijd een software oplossing moet zijn om toch op bijvoorbeeld een Dreambox tv te ontvangen. De Ziggo decoders moeten het immers ook doen. Het is dan alleen een kwestie van de juiste keys opvangen, maar die moeten ook op de een of andere manier naar de Ziggo decoders gestuurd worden, dus die moeten op te vangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Ik heb er wel vertrouwen in dat oplossingen in een dreambox e.d. wel blijven werken, al dan niet met een kleine hardware/software aanpassing. Ik zie het eigenlijk minder in voor gebruikers van reguliere cam i.c.m een sony, loewe, sharp, philips LCD-TV

[ Voor 5% gewijzigd door Friedchicken op 31-03-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woy schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:04:
Lees om te beginnen dit topic eens door. Ik heb hier namelijk al meerdere keren uitgelegd wat een Conditional Access System (CAS) is, wat een Conditional Access Module (CAM) is en hoe het Common Interface (CI) en Common Interface Plus (CI+) gebeuren daar binnen past naar aanleiding van discussies over het werkend blijven van de bestaande aanbevolen kabel ontvangers zonder CI slot.

En zie ook:
ArChie in "Digitale TV problemen bij Ziggo/Casema/M..."

[ Voor 6% gewijzigd door ArChie op 31-03-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Nou dat wordt dus binnenkort een schotel op me dak monteren... ga er niet vanuit dat sony mijn w4500 tv CI+ compatible gaat maken?

:X ziggo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Op de website van Neotion lees ik bij de fundamentals het volgende:

- Straight compatibility with MPEG-2 opened receivers (DVB-CI & Cable Card)

Zal het niet zo zijn dat de huidige SD-Zenders gewoon blijven werken, en dat ziggo ervoor kiest om de HD-content te beveiligen met de invoer van CI+. Wanneer dat het geval is werkt volgens mij Alphacrypt CAM wel op SD,- en niet meer op HD-zenders.

Het blijft natuurlijk speculeren!

Ook in de pdf over de SmarCAM3 van smardtv staat dat de module compliant is met de CI

[ Voor 16% gewijzigd door Friedchicken op 31-03-2009 19:08 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Let op:
Let Op:
Als je TV een CI+ slot heeft zal de Alphacrypt NIET meer werken, in een gewoon (non-plus) CI-slot werkt de Alphacrypt nog WEL

Hier hoef je dus ook geen vragen meer over te stellen.