en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Dat is awesome, beste strategie ever als spy. Gewoon stil blijven staan als ze op je schieten, alsof het je niks doet ^^.frickY schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:30:
Spychecks van mensen zijn soms veel grappiger. Dan schieten ze op je, en dan lopen ze door.
Steek je ze met iets minder health alsnog gewoon in de rug.
Veel mensen denken - gelukkig - dat 1x schieten genoeg is om een spy af te schrikken.
Anoniem: 211516
werkt toch niet ;pTijnisch schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:29:
[...]
Dat is awesome, beste strategie ever als spy. Gewoon stil blijven staan als ze op je schieten, alsof het je niks doet ^^.
je kunt door team m8s lope niet door spy's dus dat faalt al ;>.
Anoniem: 159816
Valve is bezig met fixes voor Goldrush
Mooi om te zien dat Valve ook echt reageert op berichten uit de community
[edit]
Er is een update uit:
Fixed several issues with the Family Practice achievement. Players with 10/10 progress that have not been awarded the achievement will get the achievement the next time they UberCharge any Steam friend
Fixed toggle-fire option for the Medigun preventing players from earning the Second Opinion achievement
Fixed The Kritzkrieg not charging faster than the Medigun
Fixed issue that was preventing players from using their new Medic items on some servers
Fixed melee weapons not being affected by The Kritzkrieg's critboost
Fixed Server Browser sometimes refreshing in the background on startup when it wasn't visible
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 09-05-2008 23:08 ]
Inderdaad, ik blijf toch schieten ben je gelijk een stuk makkelijker te raken.Tijnisch schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:29:
[...]
Dat is awesome, beste strategie ever als spy. Gewoon stil blijven staan als ze op je schieten, alsof het je niks doet ^^.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Op de got servers werken eigenlijk allerlei spy truukjes niet. Maar dat is niet erg, gewoon snel killen en dood gaan. That's my life
[ Voor 54% gewijzigd door Cabo op 10-05-2008 00:35 ]
Nu je dat zegt...Anoniem: 211516 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:44:
oftewel je je kijkt 90% van de tijd naar respawn timer ;>

Maar in slechte servers is spy spelen wel makkelijk en easy kills halen, vaak loop ik op 2fort gewoon hele tijd rondjes door riool en dan weer naar buiten en onderweg vaak weer een kill pakken....of vlak voordat je op de binnenplaatst gaat cloaken en dan snel naar boven rennen om je in de gang naar de intel weer te uncloaken, vervolgens loop je terug als engineer om een sentry stiekem te slopen, of als sniper is ook wel handig, als er 3 snipers staan kun je die vaak ook alle 3 snel pakken met een knife die letten toch niet op.
Vind het wel beetje stom dat ze eerst een tijdelijke aanbieding doen en zo kort erna de prijs helemaal naar die actieprijs gaat. Desondanks natuurlijk altijd goed als het goedkoper is. En met de huidige dollar/euro koers is het helemaal fijn.
Nu nog op de got servers en ik aanbid jeDersan schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:04:
Maar in slechte servers is spy spelen wel makkelijk en easy kills halen, vaak loop ik op 2fort gewoon hele tijd rondjes door riool en dan weer naar buiten en onderweg vaak weer een kill pakken....of vlak voordat je op de binnenplaatst gaat cloaken en dan snel naar boven rennen om je in de gang naar de intel weer te uncloaken, vervolgens loop je terug als engineer om een sentry stiekem te slopen, of als sniper is ook wel handig, als er 3 snipers staan kun je die vaak ook alle 3 snel pakken met een knife die letten toch niet op.
waarom?falcon4ever schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:15:
Zou het trouwens mogelijk zijn om GoT3 dezelfde maps te kunnen geven als GoT1?
Zo speel ik ook op 2fort, maar dan wel met iedere classDersan schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:04:

Joejoe!
Ik zou het ook tof vinden dat S#2 ook die plugins/addons krijgt die op S#1 staan.krakbracket schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:10:
Fricky, is het misschien mogelijk om iets van een RTV/ nominate systeem op server 2 te gooien? zodat je zonder admin de map kunt wisselen bij voldoende spelers? afgelopen woensdag waren met team 3 op de server en, populair als we zijn, hadden we de server zo redelijk vol, alleen haakte veel mensen na verloop van tijd weer af omdat Castle maar blééf duren.
S#1 wordt zoals ik zie als maar populairder met nieuwe spelers elke dag, zit ie bij 24/7 vol.
Dan is het tof dat je gewoon met een paar mensen naar een andere server kunt gaan die een kopie is van S#1 ^_^
Puur omdat GoT1 de laatste tijd wel heel vaak helemaal vol zit. GoT3 lijkt nog een beetje op GoT1 qua maps en plugins, maar ik mis op got3 toch wel corporation
Elvis schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:58:
[...]
Ik zou het ook tof vinden dat S#2 ook die plugins/addons krijgt die op S#1 staan.
S#1 wordt zoals ik zie als maar populairder met nieuwe spelers elke dag, zit ie bij 24/7 vol.
Dan is het tof dat je gewoon met een paar mensen naar een andere server kunt gaan die een kopie is van S#1 ^_^
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Of gewoon alle standaard maps. Als dan alle die plugins/addons draaien, ben ik content...euh blij.
De beste suggesties komen van koeitje, mee eens.

@ brainstorm,
Wat doe je met de uitslagen van de polls die je krijgt over de maps. Laat wat zien...
[ Voor 20% gewijzigd door Cabo op 10-05-2008 15:19 ]
Map | Aantal stemmen | Gemiddelde waardering (1-5) |
pl_goldrush | 1358 | 3.8829 |
cp_dustbowl | 832 | 3.5601 |
cp_pro_granary | 38 | 3.5263 |
cp_labor | 43 | 3.4884 |
cp_gravelpit | 282 | 3.4504 |
es_happycow_b2g | 22 | 3.3636 |
cp_warpath_final | 23 | 3.3043 |
es_dynamite2 | 82 | 3.2805 |
cp_well | 115 | 3.2783 |
cp_granary | 195 | 3.2769 |
cp_fastlane_b1 | 32 | 3.2500 |
cp_badlands | 241 | 3.2282 |
es_dynamite3 | 116 | 3.1810 |
ctf_turbine_v3 | 37 | 3.1622 |
cp_castle3 | 467 | 3.1520 |
tc_hydro | 72 | 3.1389 |
cp_sidewinder_b8 | 29 | 3.1379 |
es_mining_b4 | 52 | 3.1346 |
cp_corporation_b2 | 389 | 3.0771 |
cp_toy_fort_tbr_v5_got | 41 | 3.0732 |
ctf_well | 32 | 3.0000 |
es_cave7 | 22 | 2.9545 |
cp_redstone_b2 | 131 | 2.9313 |
ctf_2fort | 41 | 2.9024 |
cp_broma_b8 | 78 | 2.8462 |
cp_broma_b6 | 56 | 2.8393 |
cp_roswell | 42 | 2.6667 |
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Ik ben af en toe al die capture point maps wel erg zat en zou graag eens wat meer capture the flag doen.
2fort is te krap voor 12v12, en de stages in hydro zijn ook vrij crap.Rutger Mulder schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:34:
Ik vind het erg jammer dat we haast nooit meer hydro en 2fort spelen op de server. Granary heeft opzich wel een grote comeback gemaakt bij veel mensen.
Ik ben af en toe al die capture point maps wel erg zat en zou graag eens wat meer capture the flag doen.
Voorheen draaide die, ook incl hlstats- op #2. Maar omdat de server nauwelijks gebruikt werd ben ik deze gaan verwaarlozen.krakbracket schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:10:
Fricky, is het misschien mogelijk om iets van een RTV/ nominate systeem op server 2 te gooien? zodat je zonder admin de map kunt wisselen bij voldoende spelers? afgelopen woensdag waren met team 3 op de server en, populair als we zijn, hadden we de server zo redelijk vol, alleen haakte veel mensen na verloop van tijd weer af omdat Castle maar blééf duren.
Op een gegeven moment is de server overgezet naar een sneller (win2k3) systeem, maar heb daarop niet meer de moeite genomen de plugins weer te installeren.
Mocht daar behoefte aan zijn, wil ik wel een uurtje vrij maken die er weer op te gooien.
De server "hoort" overigens 24/7 goldrush te draaien, maar castle staat nog als startup map. Ben ik vergeten te veranderen na de reboot van vorige update.
@Koeitje,.
Dan kan ik ze wellicht op #2 in de roulatie gooien, die heeft maar 18 slots (9vs9).
[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 10-05-2008 16:05 ]
Awesome!Brainstorm schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:25:
Ow voor de duidelijkheid, alleen mappen met minimaal 20 (?) stemmen zijn getoond. Je moet minimaal 15 minuten spelen en dan dood gaan, dan komt de vote naar voren. Eventueel kun je ook handmatig je vote geven. Opvallend detail: handmatig voten wordt voor bijna 100% alleen gedaan door mensen die een lage rating willen geven aan de map.
Viel me ook op hydro nooit meer langs komt, terwijl dat een halfjaar geleden wel anders was.
Is het misschien mogelijk om ervoor te zorgen dat het voten op maps uitstaat, bijvoorbeeld op bepaalde dagen. Het is erg vioorspelbaar wat het resultaat gaat zijn van vier maps waaruit gestemd moet worden.
Zo kunnen ook minder populaire maps gespeeld worden wat ik soms wel wil.
[ Voor 20% gewijzigd door Cabo op 10-05-2008 18:39 ]
Anoniem: 77587
--- van broma is een final verschenen
--- van es_dyanamite is een geupdate versie pl_dynamite verschenen met de nieuwe entities van de payload/goldrush map.
edit: geen rare dingen gedaan zoals vlaggen laten vallen enzo...
[ Voor 28% gewijzigd door iain op 10-05-2008 20:35 ]
I used to be an atheist, until I realised I was god.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ha! stats! Gelukkig is dit een bevestiging van mijn idee dat Broma een baggermap is. Verder kan ik me zeker vinden in de andere resultaten, alleen roswell en castle staan een beetje laag. Ook wel content met het feit dat labor zo populair isBrainstorm schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:23:
Map Aantal stemmen Gemiddelde waardering (1-5)
Veel mapvotes enzo
te krap? onzin! En een kleinere map zou jou voor meer actie moeten zorgen (je komt elkaar sneller en meer tegen...) Ik speel erg vaak op 2fort mappen, juist omdat er vaak grote gevechten/confrontaties zijn op de brug of in de kelder van 1 van de basises...Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:59:
[...]
2fort is te krap voor 12v12, en de stages in hydro zijn ook vrij crap.
Geen ruimte om te manuvreren, waardoor het eindigt in een spamfest. Tevens amper kans om met de intel te ontsnappen tegen elk beetje redelijk team. ctf_well is weer het andere uiterste. Ik wacht nog steeds op de perfecte ctf map.chrisO schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:51:
[...]
te krap? onzin! En een kleinere map zou jou voor meer actie moeten zorgen (je komt elkaar sneller en meer tegen...) Ik speel erg vaak op 2fort mappen, juist omdat er vaak grote gevechten/confrontaties zijn op de brug of in de kelder van 1 van de basises...
Als ze nou een remake maken die wat dichterbij het origineel zit zou veel mooier en leuker zijn.
Wat mij opvalt in die votings is dat castle3 wel redelijk scoort maar niet geweldig. Het is nog steeds m'n favo custom en tot nu toe voor mij de enige die echt Valve niveau haalt qua speelbaarheid en ook belangrijk de herspeelbaarheid.
Waar broma grafisch zeker in de buurt zit van Valve mappen qua afwerking is de layout storend aan de gameplay, weet niet wat het precies is, maar vind het nog steeds geen geweldige map. (komt ook terug in de cijfers)
cp_labor is op zich wel leuk, maar al die krappe ruimtes vind ik niet fijn bij het spelen, daarom verbaas ik me dat ie zo hoog scoort
cp_warpath_final was in z'n originele versie als tfc map een erg leuke map, maar deze remake is grafisch slecht en de layout is totaal niet aangepast richting de huidige tf2 stijl. Wat het uiteindelijk na een paar potjes tot een vervelende map maakt... Wederom verbazing over de hoge score
Er is niks mis met de grootte van die maps. Er zal alleen maar meer actie zijn.Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:59:
[...]
2fort is te krap voor 12v12, en de stages in hydro zijn ook vrij crap.
Enige nadeel voor de stathoeren is dat je veel sneller dood zal gaan (tenzij je defense speelt).
2fort is één van de meest gespeelde TFC maps maar in TF2 is men meer bezig met zn eigen score dan die van het team. Veel mensen hebben ook niet de dicipline om eens de defense shift opzich te nemen op 2fort.
Nee, het is vrijwel onmogelijk om te cappen. Zeker icm de respawntijd die zo lang is dat de intel al lang en breed gerecoverd is. Kan je wel roepen dat je team dat ook moet doen, maar binnen in de vijandelijke basis is het meestal gewoon einde verhaal. Tevens heb je weer eens geen ruimte om lekker te bewegen op de meeste plekken op de map. Ik zie graag veel hoogte verschillen en veel cover. Daarom begin ik badlands en granary de laatste tijd enorm te waarderen. Movement > spam.Rutger Mulder schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:20:
[...]
Er is niks mis met de grootte van die maps. Er zal alleen maar meer actie zijn.
Enige nadeel voor de stathoeren is dat je veel sneller dood zal gaan.
Misschien moet ik zelf maar eens de perfecte ctf map gaan maken
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-05-2008 00:28 ]
jullie wete onderhand wel hoe sneaky ik ben.
corperation bv vind nog meevale op paar punte behalve 1 punt dat punt weg uit die map zou map geschikt zijn anders niet.
bv 6 sentry's op laaste punt kan eeuwe dure off lukt gewoon nooit
wou dat er nog grotere uitgebrijde versie van kwam tbh.Anoniem: 159816 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:16:
Broma spawns zijn te dicht bij de eerste 2 caps, dat is het denk ik. Er is een remake van de oude well, en die sucked echt zwaar hard. Labor is inderdaad vrij krap, geen ruimte om te manouvreren terwijl dat ook juist iets is waarmee je een gevecht in jou voordeel kan beslechten.
tis nogal goeie map voor scout voor hit run tactics.
compare met castle 1e cp is er weinig hit run aan tbh bv.
behalve dat uitgebreid kan door blijf dodge ;>.
anyway als ik maps opnoem die ik goed vind zelf.
cp_gravilpit
cp_granary cp_pro_granary
cp_well
ctf_well
ctf_2fort met maybe wat minder spelers.
cp_badlands. tbh zou ctf versie van moete kome
zijn er waarschijnelijk nog wel meer.
cp_dustbowl is 1 van minst favoriete.
gewoon echt te klein als ik me hide and seek tactics zou gebruike echt nuteloos als begrijp wat ik bedoel.
en ofc pl_goldrush vooral laaste punt
iets meer wege om binne base bij intel te kome maybe.Jimmie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:07:toon volledige bericht
ctf_well is zelfs te groot voor 32 man
Als ze nou een remake maken die wat dichterbij het origineel zit zou veel mooier en leuker zijn.
Wat mij opvalt in die votings is dat castle3 wel redelijk scoort maar niet geweldig. Het is nog steeds m'n favo custom en tot nu toe voor mij de enige die echt Valve niveau haalt qua speelbaarheid en ook belangrijk de herspeelbaarheid.
Waar broma grafisch zeker in de buurt zit van Valve mappen qua afwerking is de layout storend aan de gameplay, weet niet wat het precies is, maar vind het nog steeds geen geweldige map. (komt ook terug in de cijfers)
cp_labor is op zich wel leuk, maar al die krappe ruimtes vind ik niet fijn bij het spelen, daarom verbaas ik me dat ie zo hoog scoort![]()
cp_warpath_final was in z'n originele versie als tfc map een erg leuke map, maar deze remake is grafisch slecht en de layout is totaal niet aangepast richting de huidige tf2 stijl. Wat het uiteindelijk na een paar potjes tot een vervelende map maakt... Wederom verbazing over de hoge score
te open nee.
te groot ook niet ;>
heb het over ctf_well ;>
[ Voor 153% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 11-05-2008 01:17 ]
Iedereen heeft wel voorkeur voor een bepaalde map, dat heet smaak en dat varieert. Update elke maand de got server met nieuwe maps en haal de maps met de minste stemmen uit rolatie. Zo opgelost.
Zodat alleen de regulars en goede spelers kunnen voten en niet die mensen die maar één keer op de server komen. Ingame vind ik die vraag gewoon erg irritant omdie altijd terug komt en ik te druk met het spel ben dus ik druk maar wat in en ik denk dat er meer mensen zijn die dat doen.
@KAIN
Je Hoeft niet te drukken hoor? Gaat vanzelf weg als je even wacht
De score van castle snap ik wel. De map is wel sterk, alleen de spawnpoints zijn redelijk ruk. Ik vote daarom altijd Average of Good. Ik denk dat meer mensen dat doen, hence the score.
Hydro heb ik maar amper gespeeld...
Not before CP_Depot is finished, you don't!Anoniem: 159816 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:23:
Misschien moet ik zelf maar eens de perfecte ctf map gaan maken
Ik meen mij te herinneren dat ik gezegd had dat de playtest (van het eerste deel) van CP_Depot deze week zou plaatsvinden. Wel, ik moet een paar details toevoegen en nog wat scripten, maar dan is dat toch al af. Dus euh, in de week van 12/05 gaan we zeker testen!
Geloof er geen reet van ElvisElvis schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:33:
Ik vind 2Fort ook wel leuk, je moet echt gaan samenwerken als defense & offense als je wil cappen, anders speel je 20min tot een stalemate.
Hydro heb ik maar amper gespeeld...
[...]
Not before CP_Depot is finished, you don't!
Ik meen mij te herinneren dat ik gezegd had dat de playtest (van het eerste deel) van CP_Depot deze week zou plaatsvinden. Wel, ik moet een paar details toevoegen en nog wat scripten, maar dan is dat toch al af. Dus euh, in de week van 12/05 gaan we zeker testen!
Behalve als je 1, 2 en 3 gebruik voor weapon changes... Nooit begrepen waarom die votes op dezelfde keys zitten.frickY schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:52:
@KAIN
Je Hoeft niet te drukken hoor? Gaat vanzelf weg als je even wacht
[ Voor 3% gewijzigd door Rynji op 11-05-2008 12:54 ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
kom zo geregeld op een 24/7 2fort server, en de laatste keer dat een team de map binnen de tijd heeft gewonnen is lang geleden. maar op één van de GoT serverts moet het toch wel te doen zijn met al die teamplayers?!T!m0n schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:46:
Met 2fort, als beide teams goede sentries hebben, kom je er echt amper doorheen, aangezien nooit 100% van de server samenwerkt lukt het echt zowat niet.
Ik vind alleen wel dat de sentries te moeilijk kapot te krijgen zijn (zonder ubers en demos). Vroeger kon je net om het hoekje kijken en zo de sentry beschieten met je nailgun dat hij niet terug schoot maar tegenwoordig is dat onmogelijk. De sentry schiet direct

Ik vind het echt jammer dat de scout zo slecht op capture the flag maps is omdat hij geen onbewaakte sentries kan killen. De pistol is gewoon kut en hij heeft te weinig ammo bij zich. Ik hoop dat de scout snel z'n achievement pack krijgt.
[ Voor 11% gewijzigd door Rutger Mulder op 11-05-2008 16:06 ]
De problemen die je beschrijft komen mij — als oldschool offence TFC player — erg bekend voor, ik ondervond namelijk precies hetzelfde. Ik denk echter dat het probleem meer bij mijzelf ligt. Des te sneller je accepteert dat dit soort verschillen nou eenmaal eigen zijn aan TF2, des te sneller zul je zien dat in TF2 nou eenmaal andere tactieken nodig zijn om door te breken. Datgene wat écht bij TFC hoort (snelheid, movement, etc.) zul je niet vinden bij TF2, maar het heeft haar eigen charmes zeker weten!Rutger Mulder schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:04:
In team fortress classic was het ook heel moeilijk om op 2fort te cappen, maar dat was juist het leuke eraan. De uitdaging om toch die flag er uit te krijgen en de kick als het lukte. En het maakte de spelers niet uit of ze een kill/death ratio van min 10 ofzo hadden, als de flag maar naar buiten kwam. Met hlstatx zie ik dit niet gebeuren.
Ik vind alleen wel dat de sentries te moeilijk kapot te krijgen zijn (zonder ubers en demos). Vroeger kon je net om het hoekje kijken en zo de sentry beschieten met je nailgun dat hij niet terug schoot maar tegenwoordig is dat onmogelijk. De sentry schiet direct.
Ik vind het echt jammer dat de scout zo slecht op capture the flag maps is omdat hij geen onbewaakte sentries kan killen. De pistol is gewoon kut en hij heeft te weinig ammo bij zich. Ik hoop dat de scout snel z'n achievement pack krijgt.
sentry';s zijn alleen lastig/ gevaarlijk als er meerdere in 1 gebied staan met wat support erbij als bijv. soldiers/heavy/pyro. om zich zelf zijn het zkr onbeheerd redelikke waardeloze dingenAnoniem: 159816 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:04:
Sentries zijn al underpowered as it is. Als je weet waar ze staan ga je er niet meer dood aan. Zou eigenlijk graag zien dat sentries nog sneller schieten, dan is er tenminste nog een uitdaging aan. Scout molt zonder problemen een onbewaakte sentry. Net als eigenlijk elke class.
Anoniem: 33810
Idd, zeker als ze nog moeten draaien is het goed te doenDersan schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:48:
Tis best easy hoor om een centry te mollen als soldier/demo...idd snel om hoekje kijken en schieten ze zijn niet zo heeel erg snel.
Normaal gesproken kan je fouten googlen etc
Maargoed, Goldrush is wel cool, ookal kwam er niemand voorbij stage1

The devil is in the details.
En om nou te zeggen dat ik constant zin hem om die map weer op te gaan zoeken en downloaden
Als een sentry te dicht om een hoekje staat is hij zelfs makkelijk en snel met een pyro uit te schakelen.Anoniem: 33810 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:39:
Als een sentry tactisch om een hoekje staat krijg je die zonder uber bijna niet stuk (of je moet als demoman via via de sentry toch weten te raken)...al is het wel mogenlijk door heeel snel om het hoekje te kijken & schieten (als vind ik wel dat je dan snel geraakt wordt ja).
De sentry gun voelt minder krachtig aan als in TFC. Dit zal onder andere wel komen omdat niet iedereen meer granaten meesleept naar het slagveld. Als engineer moet je het ook zien als een hulpje, niet een apparaat dat je ergens in een hoekje kan laten zitten in de hoop dat het een kill maakt. Het zal je verbazen hoe vaak je iemand met een shotgun van de zijkant/in de rug kan schieten terwijl ze op je sentry gun geconcentreerd zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 11-05-2008 19:47 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Je moet ook naar buiten gaan, het is lekker weerCabo schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:03:
Lol, ik kan ook niet spelen. Mijn GPU is nu 60 graden en wanner ik speel gaat het over de 80 graden waardoor ik 10 fps krijg.
Of je moet het spel buiten spelen, maar ik denk niet dat je wat ziet op je scherm
En over het sentry gebeuren, ik zou het ook niet erg vinden als ze 2x zo sterk/snel zouden zijn. Het is nu te makkelijk om er 1 te slopen en te moeilijk om ze staande te houden

en die charmes heb jij zéker onder de knie Zydell, gisterenavond als soldier op Dustbowl tegen mijn demo persoontje iig!Datgene wat écht bij TFC hoort (snelheid, movement, etc.) zul je niet vinden bij TF2, maar het heeft haar eigen charmes zeker weten!
Cabo schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:16:
Het zou leuk zijn als twee engineers iets samen op konden bouwen. Geen idee wat, maar zou leuk zijn als een upgrade. Een robot ofzo.

Zou wel sweet zijn
Dat TF2 trager is maakt niet zoveel uit, er zijn nog 9878 skills die in elke shooter nuttig zijn (aim, movement, mapcontrol, overview etcetera). De game is trager ja, maar zie toch zelden mid-air rocket en pipebomb hits. Er is meer dan genoeg ruimte om beter te worden
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-05-2008 20:26 ]
Kwestie van een spy die een sentry sapped, en een demoman die er meteen een nade op gooit?T!m0n schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:46:
Met 2fort, als beide teams goede sentries hebben, kom je er echt amper doorheen, aangezien nooit 100% van de server samenwerkt lukt het echt zowat niet.
@Rutger Mulder
Ik vind het eigenlijk wel goed zoalshet nu is. Als je vaak engineer speelt merk je zelfs dat sentries nog redelijk kwestbaar zijn. Als je niet goed oplet hoever je je sentry van een hoek neerzet haalt zelf een pyro je lv3 sentry neer en overleeft het zelf.
Tegen een slimme demoman kun je ook niets. Als ze 3 stickies schieten kan ik er vaak 1 of 2 wegschieten met shotgun, en repair mijn sentry dan. Als ze er 4 of meer schieten loop ik al weg, daar kun je niets tegen doen.
Een soldier kan sneller schieten en reloaden dan mijn dispenser metaal genereert. Een geduldig soldaat is dus ook al meester over een sentry.
@slindenau
Je stickies hebben een aardige blast-radius. Je kunt van om de hoek, terwijl je de sentry niet kunt zien, stickeis ter hoogte van de sentry op de grond schieten. Met 3 tot 5 stickies gaat die dan gewoon down.
@Cabo
Meeste GPU's zitten safe tot rond de 120gr
@SaURoN
Zit je niet achter een sterk selectieve firewall? Ik weet niet precies hoe het download-mechanisme van maps werkt, maar kan me voorstellen dat een strenge firewall er geen zin in heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 11-05-2008 20:50 ]
* De .bsp wordt gedownload in plaats van de .bsp.bz2 file. Bij ongeveer 1.5% van de map downloads zie ik dit gebeuren, vandaar dat ik tegenwoordig op de HTTP server ook link naar de ruwe bsp bestanden, ook al zijn deze groter.
* De Http server is tijdelijk onbereikbaar, waardoor je gedisconnect wordt omdat hij denkt dat de map niet beschikbaar is. Probeer je een paar seconden later dan werkt het wel.
* Tijdens het downloaden van de map gaat er iets fout en blijft er een leeg .bsp.bz2 in je TF2 directory staan. Reconnect je dan naar de server, dan denk het spel dat je de map al hebt. Vervolgens kan 'ie de map niet laden omdat het bestand leeg is. Handmatig de betreffende file verwijderen en het probleem is opgelost.
* Router/firewall problemen. Router reset kan soms veel helpen bij dit soort rare problemen.
* Firewall instellingen op de server, heb zelf bijvoorbeeld problemen gehad met bepaalde duitse spelers die helemaal de server niet zagen. Bleek dat de firewall nog een oude ip range filter gebruikte, vervolgens dacht dat betreffende range niet gebruikt werd en dus al het verkeer standaard blokkeerde. Kwestie van de filter updaten (nadeeltje van Debian stable).
Ik weet niet waar jouw cpu van gemaakt is, maar in deze laptop zit er ééntje die er op ontworpen is dat hij met gemak 100 graden C overleeft.MOAW schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:12:
Bij 80 graden overlijd een cpu binnen 20 á 30 seconden..
Volgens mij kunnen GPU's zelfs nog wel wat meer aan...
This post was created with 100% recycled electrons
120 moet zelfs nog kunnenboredgeestje schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:06:
[...]
Ik weet niet waar jouw cpu van gemaakt is, maar in deze laptop zit er ééntje die er op ontworpen is dat hij met gemak 100 graden C overleeft.
Volgens mij kunnen GPU's zelfs nog wel wat meer aan...

Bij sommige laptops werkt die fan als een stofzuiger, dus misschien dat je 't open kan schroeven en kan checken op een stofbal.Cabo schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:32:
Het is een medion laptop uit 2005 met een nvidia 6600. De ventilatie is gewoon slecht geregeld. Ik heb toen tf2 uitkwam een zalman cooler gekocht waar je de laptop oplegt. Alleen niet bestand voor in de zomer... Echt lullig
off sentry op wieltjes die patroled rond paar punte die je kunt instelle.Anoniem: 159816 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:23:
[...]
[afbeelding]
Zou wel sweet zijn
Dat TF2 trager is maakt niet zoveel uit, er zijn nog 9878 skills die in elke shooter nuttig zijn (aim, movement, mapcontrol, overview etcetera). De game is trager ja, maar zie toch zelden mid-air rocket en pipebomb hits. Er is meer dan genoeg ruimte om beter te worden.
same met mobile dispenser die route dan ook volgt.
en dan 1 aparaat die je er voor moet bouwe die niet kan verplaatse maar sentry rond kan rijde op path die je zelf instelt.
kan alleen niet te ver vandaan bv.
zou wel leuk idee zijn tbh voor engineer upgrades.
Verschillende soorten sentries voor de engineer unlocks zou ook wel leuk zijn,Anoniem: 211516 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:37:
[...]
off sentry op wieltjes die patroled rond paar punte die je kunt instelle.
same met mobile dispenser die route dan ook volgt.
en dan 1 aparaat die je er voor moet bouwe die niet kan verplaatse maar sentry rond kan rijde op path die je zelf instelt.
kan alleen niet te ver vandaan bv.
zou wel leuk idee zijn tbh voor engineer upgrades.
Denk aan bijvoorbeeld:
Flamethrower Sentry
Grenade Thrower Sentry
Healer Sentry
Popup Sentry
Ik ben benieuwt wat voor unlocks valve de engineer te brengen heeft, in ieder geval hoop ik wel dat er dan gelijk twee of drie classes tegelijk worden gedaan zodat niet iedereen weer die ene class gaat.
Klopt, maar ik denk vooral eigenlijk dat de sentry sterker moet worden, niet speciaal qua vuurpower maar wel qua health zegmaar...op noob servers is een sentry echt heel nuttig, maar op bv de GoT server ben je zo zwaar kansloos met die dingenSniperFox schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:55:
[...]
Verschillende soorten sentries voor de engineer unlocks zou ook wel leuk zijn,
Denk aan bijvoorbeeld:
Flamethrower Sentry
Grenade Thrower Sentry
Healer Sentry
Popup Sentry
Ik ben benieuwt wat voor unlocks valve de engineer te brengen heeft, in ieder geval hoop ik wel dat er dan gelijk twee of drie classes tegelijk worden gedaan zodat niet iedereen weer die ene class gaat.
De reactie snelheid van die dingen mag van mij part ook wel omhoog. Je kan met het grootste gemak sentries uitschakelen met fire and forget wapens zoals de Rocketlauncher of Nadelauncher zonder maar ook één keer geraakt te worden. Maar de health kan ook inderdaad wel een stootje gebruiken, vooral als je je sentry gaat upgraden.Dersan schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:05:
[...]
Klopt, maar ik denk vooral eigenlijk dat de sentry sterker moet worden, niet speciaal qua vuurpower maar wel qua health zegmaar...op noob servers is een sentry echt heel nuttig, maar op bv de GoT server ben je zo zwaar kansloos met die dingen.
Anoniem: 222792
first person sentry schieten voor reduced health/firepower ofzo... ik noem maar wat. ( gun emplacements
schild is ook een leuk idee, niet alleen in de vorm voor de sentry, ook voor bijvoorbeeld "trench warfare"
en wat betreft die upgrades, ja, doe er dan 3 tergelijk ofzo... het liefst 1 uit iedere "pool" ( defense, offense, specialist ) scout, HWguy, spy als 3 tesamen uitbrengen... tja... dat lijkt me leuk^^ driehoek enzo ^^
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeMedics! Tonight we dine, in Hell!
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Anoniem: 25342
Vind trouwens wel dat het aimen van de sentry het ding een beetje te sterk maakt....
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 25342 op 12-05-2008 11:23 ]
Sentry's zijn in de GoT server misschien zwak, maar dat is omdat er goed samengewerkt wordt en het niveau hoger is. In veel servers is een sentry nog steeds een makkelijke manier van kills maken en blijven ze eeuwen staan.
Anoniem: 231122
Ik hou trouwens toch niet van HDR, blur en van die witte reflecties op de models..
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 12-05-2008 13:32 ]
Inmiddels tijd om weer te gaan spelen en ik wil me bij deze aanmelden voor het GoT team
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
Las laatst nog op steamforums. De mogelijk om je sentry handmatig te besturen.CapTVK schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:51:
Wat mij betreft mogen ze bij sentries eerst eens het autoaim systeem verbeteren. soms blijft de sentry gelockt op een target dat uit het zicht is maar blijft ie hem tracken terwijl er binnen het schootsveld andere tegenstanders staan. Je kan dan alleen hopen dat de sentry eruit springt en opnieuw targets gaat tracken. Het gebeurt niet vaak maar frustrerend is het wel.
Anoniem: 83328
Owja had net first do no harm...met 1 punt
[ Voor 13% gewijzigd door Dersan op 12-05-2008 14:23 ]
Dat een SG altijd (wel, bijna altijd) op het dichtsbijzijnde target schiet, ook al is die geuberd, maakt het juist goed imo.Dersan schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:23:
Owja en beter dat die sentry geen geubererde enemy's meer lockt...dat zou ook een verbetering zijn. 9 van de 10 keer als er een grote aanval is, de geuberde personen lopen vaak voorop dus die pakt hij dan maar krijgt hij niet kapot obv.
Owja had net first do no harm...met 1 puntop de got server loll.
Op dat gebied moet de AI van de SG écht niet verbeteren hoor.
Neem bijvoorbeeld stage 1 van Castle3. Daar staan altijd minstens 2 sentries op de cap.
Nu kan je met een uber naar binnen lopen om die sentries te killen en kan de rest van je team al beginnen met cappen (of nog wat rooien uitschakelen) zonder schrik te hebben van die sentry. *
Als die sentry dan selectief wordt door niet op ubers te schieten, is die cap heel moeilijk te nemen.
* Deze situatie doet zich niet voor op pubs zonder fatsoenlijke teamplay.
Gister Castle4 gespeeld. Het spawncampen is creatief aangepakt imo.
Alleen is het spijtig dat er nou ineens te pas en te onpas metaal in de geometry opduikt.
Er zijn ook zijn er een paar geometry elementen toegevoegd die mij meer doen denken aan een Q3 Arena of UT map. Zoals die "verhoogjes" rechts en links achter cap 1, stage 2.
De Skybox is ook ongelooflijk mooi
Anoniem: 33810
Je kan ook de resolutie en instellingen wat omlaag gooienRedruM schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:13:
Die grafpc (2600 + , 6600 gt, 1024 mb) doet het voor geen fuck meer in TF2. De FPS was voorheen al mager, maar nu is het echt onspeelbaar.. steeds blijft ie ff hangen en zo. Zal het warme weer wel zijn. Toch maar eens kijken of ik goedkoop kan upgraden.
Uhm, neeDaCoTa schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:22:
Offtopic: kan er iets beter op spelling gelet worden?
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

[ Voor 5% gewijzigd door Rutger Mulder op 12-05-2008 17:52 ]
En wat dan nog? Nobody cares. Het is niet alsof de meeste achievements ook maar op 1 of ander manier skillbased zijn. Ik word zo ondertussen enorm moe van alle azijnzeikers hier.
- Map X wordt niet vaak genoeg gespeeld
- Map Y is te slecht
- Speler mentaliteit is slecht
- TFC was beter
- Achievement farmen is slecht
- Achievement jagen op normale server is slecht
Kunnen we daar gewoon niet eens over ophouden?
Het is het zelfde als het melden dat je half life hebt uitgespeeld met alle cheats aan. Big deal.
En wat was er mis met de discussie over 2fort en hydro...
TFC veteranen blijven toch vergelijken en daar is ook niks mis mee.
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Niet iedereen speelt het spel al sinds september, zoals ons...Anoniem: 159816 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:58:
[...]
En wat dan nog? Nobody cares. Het is niet alsof de meeste achievements ook maar op 1 of ander manier skillbased zijn. Ik word zo ondertussen enorm moe van alle azijnzeikers hier.
- Map X wordt niet vaak genoeg gespeeld
- Map Y is te slecht
- Speler mentaliteit is slecht
- TFC was beter
- Achievement farmen is slecht
- Achievement jagen op normale server is slecht
Kunnen we daar gewoon niet eens over ophouden?
Dit topic is gesloten.