Gelukkig is de demoman al niet overpoweredCabo schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:50:
Inderdaad nu je het zegt. Hoop nog wel dat die clusterbommemn terug komen.
Natuurlijk ook voor de andere classes speciale items voor voor een balans. In TFC vond ik de hallucination grenade grappig. Zo goedkoop gedaan en het hielp niet eens.Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:44:
[...]
Gelukkig is de demoman al niet overpowered

Leuk filmpje, heavy vs spy
[ Voor 11% gewijzigd door Cabo op 11-04-2008 13:52 ]
De huidige status van de demoman is alles behalve overpowered (vooral sinds ze het aantal pijpbommen en granaten hebben verminderd). Natuurlijk is het de perfecte class om mee te campen, maar bij langdurig campen krijg je een steeds grotere kans op een mes die in je rug wordt geploft. Bovendien zijn ze erg zwak tegen andere hit-and-run classes, vooral op plekken waar de vijand gauw weer achter een hoekje kan verdwijnen.Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:44:
[...]
Gelukkig is de demoman al niet overpowered
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
De demoman is enorm sterk. Met 1 pipe maak je zo ie zo een spy dood. En kan zichzelf verdedigen met stickies op de grond. Wanneer ik spy ben kan ik zelden wegrennen.
Verwijderd
.... alles behalve overpowered ? Ben ik niet met je eens, ga maar eens om je heen kijken in een server hoeveel damage een beetje demoman kan aanrichten.... en dat ze de zooi verminderd hebben is leuk en aardig maar heeft weinig invloed, je pakt gewoon de wapens op van mensen die je afmaakt en je probleem is opgelost...The Zep Man schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:06:
[...]
De huidige status van de demoman is alles behalve overpowered (vooral sinds ze het aantal pijpbommen en granaten hebben verminderd). Natuurlijk is het de perfecte class om mee te campen, maar bij langdurig campen krijg je een steeds grotere kans op een mes die in je rug wordt geploft. Bovendien zijn ze erg zwak tegen andere hit-and-run classes, vooral op plekken waar de vijand gauw weer achter een hoekje kan verdwijnen.
en ....... erm.... hallo ? demoman bij een hoekje ? met tactisch geplaatste stickys ?..... succes zou ik zeggen met weer terug achter een hoekje verdwijnen ik denk dat je 11 van de 12 keer gewoon dood bent hoor
Als jij al weg moet rennen als spy voor een demoman in het volledig open zicht, dan speel je toch niet goed. De spy is niet voor niets zo zwak.Cabo schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:12:
De demoman is enorm sterk. Met 1 pipe maak je zo ie zo een spy dood. En kan zichzelf verdedigen met stickies op de grond. Wanneer ik spy ben kan ik zelden wegrennen.
Een demoman kan niet bij elk hoekje tactisch geplaatste stickies (meervoud van sticky) leggen. Nadat hij de eerste lading heeft laten exploderen, is hij enkele seconden bezig om een nieuwe lading te plaatsen. Dit is het moment voor een tegenaanval. Ook is er is altijd wel een andere weg en zoniet, moet je maar hopen dat er in je team iemand zit die zich opoffert zodat de rest van het team er meteen langs kan.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:27:
[...]
en ....... erm.... hallo ? demoman bij een hoekje ? met tactisch geplaatste stickys ?..... succes zou ik zeggen met weer terug achter een hoekje verdwijnen ik denk dat je 11 van de 12 keer gewoon dood bent hoor
Dat de meeste n00bs op pubs niet weten hoe je met demomans moet afrekenen... ja... dat is mijn probleem niet.
Verwijderd
lol..... sorry hoor maar je hoeft dus echt niet 8 stickys bij 1 hoekje neer te ploffen... meestal is 4 meer dan zat maar ok.... en je heb altijd nog je normale grenade launcher dus je hoeft niet altijd je stickys te laten ontploffen...... maar op een beetje redelijke server ga je daar wel achter komen denk ik 
Er is lang niet altijd een andere weg sommige mappen heb je gewoon geen keus., iemand die zich opoffert ? je bent al te laat hoor als je de stickys ziet om een hoekje dus terugtrekken zodat iemand anders wordt opgeblazen is dan ook geen optie ( tenminste als ze goed geplaatst zijn )
Op pubs.... ja hallo zelfs als sniper heb ik binnen notime een hoop afgeslacht das niet echt een uitdaging ..... wat is je ingame naam dan ?
Er is lang niet altijd een andere weg sommige mappen heb je gewoon geen keus., iemand die zich opoffert ? je bent al te laat hoor als je de stickys ziet om een hoekje dus terugtrekken zodat iemand anders wordt opgeblazen is dan ook geen optie ( tenminste als ze goed geplaatst zijn )
Op pubs.... ja hallo zelfs als sniper heb ik binnen notime een hoop afgeslacht das niet echt een uitdaging ..... wat is je ingame naam dan ?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 15:00 ]
Ik weet PRECIES wat je bedoelt, die mensen geef ik meestal wel hun zin hoor, maar als ik een bepaalde naam gewoon teveel zie verschijnen speel ik speciaal voor hem het Nero liedje.Elvis schreef op woensdag 09 april 2008 @ 05:00:
[...]
Maw, je wacht naast de dispenser tot er een medic zegt dat ie uber heeft?![]()
![]()
Just kidding of course![]()
Wat ik, als medic, vooral irritant vind, zijn van bange wezels die de hele tijd rondlopen en "Medic!" gillen (terwijl ze full hp hebben) en NIETS (!!) doen tot er een medic naar hun switched...![]()
offtopic:
@ Mik: Knipperlicht is idd wel een goed woord, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat de situatie het best omschreven kan worden met volgend (engel)s zinnetje.
nl: "She doesn't know what she wants & she's being a bitch about it as well!
Mooiste medicactie van mij blijft toch wel dat ik Koeitje
Als je de demoman sinds de ammo-reductie niet meer overpowered vindt moet je meer mensen doodmaken, krijg je vanzelf meer ammo, en als je zo "perfect aan het campen bent" kun je ook heus wel zorgen dat je niet gepakt wordt door een spy; je bent lang niet zo langzaam als een heavy ofzo. Als je constant gepakt wordt door hit & run tegenstanders moet je beter richten natuurlijk 
offtopic:
In het nederlands is het meervoud van sticky gewoon sticky's hoor, en niet stickies
In het nederlands is het meervoud van sticky gewoon sticky's hoor, en niet stickies
Verwijderd
Enige waar ik als demoman weinig tegen kan zijn snipers (zorg er gewoon voor dat ik weet waar ze staan en kom niet in LoF) en uh..uh..goede scouts. Maar die zijn zeldzaam en komen meestal niet door de support van teamleden. 1v1 is een demo niet zo sterker, maar met een medic achter zich is er vrij weinig wat hem kan stoppen (sniper of crit pipe/sticky/rocket). HWG +medic combo is lachwekkend vergelijken met een demo+medic combo. Het enige wat de demoman op dit moment net wat zwakker maakt tegen pyro's en scouts is dat er geen mogelijkheid is sticky's direct te laten ontploffen.The Zep Man schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:06:
[...]
De huidige status van de demoman is alles behalve overpowered (vooral sinds ze het aantal pijpbommen en granaten hebben verminderd). Natuurlijk is het de perfecte class om mee te campen, maar bij langdurig campen krijg je een steeds grotere kans op een mes die in je rug wordt geploft. Bovendien zijn ze erg zwak tegen andere hit-and-run classes, vooral op plekken waar de vijand gauw weer achter een hoekje kan verdwijnen.
Maar goed, je ziet het al op de server. De top spelers zijn in de meeste gevallen demomans. Defensieve offensieve stijl werkt gewoon enorm goed in TF2. Gewoon blijven spammen en irriteren tot er een uber is en dan pas weer pushen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 15:31 ]
The Zep Man schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:38:
[...]
Als jij al weg moet rennen als spy voor een demoman in het volledig open zicht, dan speel je toch niet goed. De spy is niet voor niets zo zwak.

Ik uber ook bijna geen heavies meer, kies in 85% van de gevallen voor een demo. De overige 15% wordt verdeeld tussen heavy en pyro. Gister een paar onzinpotjes gespeeld waarin de tegenpartij bijna geheel uit engies bestond (oftewel een volledig sentrypark met discovloer). Met een demo kon je nog iets schade aanrichten gedurende een uber, met heavy werkte dit niet tot nauwelijks. Dus een demo is absoluut één van de sterkere classes mede door de mogelijkheid van stickies. 1 sticky is dodelijk, zeker voor een medic. En het hoeft nog niet eens direct te zijn, de splashdamage is net zo dodelijk (al red je het dan niet met 1 sticky). Spawncampen gaat perfect met een demo. Elke kill die je maakt levert je ammo op. Heb je ook nog een medic bij je dan is het helemaal dodelijk, zeker wanneer je daar rugdekking aan toevoegt van andere classes (spawncampen doe je toch veelal niet alleen).Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:28:
[...]
Enige waar ik als demoman weinig tegen kan zijn snipers (zorg er gewoon voor dat ik weet waar ze staan en kom niet in LoF) en uh..uh..goede scouts. Maar die zijn zeldzaam en komen meestal niet door de support van teamleden. 1v1 is een demo niet zo sterker, maar met een medic achter zich is er vrij weinig wat hem kan stoppen (sniper of crit pipe/sticky/rocket). HWG +medic combo is lachwekkend vergelijken met een demo+medic combo. Het enige wat de demoman op dit moment net wat zwakker maakt tegen pyro's en scouts is dat er geen mogelijkheid is sticky's direct te laten ontploffen.
Maar goed, je ziet het al op de server. De top spelers zijn in de meeste gevallen demomans. Defensieve offensieve stijl werkt gewoon enorm goed in TF2. Gewoon blijven spammen en irriteren tot er een uber is en dan pas weer pushen.
Cabo, je bent echt de meest waardeloze spy die ik ben tegengekomen op deze server..Cabo schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:39:
[...]
, Moonroach vat het mooi samen. Wat is je ingame naam
[ Voor 6% gewijzigd door Mik! op 11-04-2008 15:44 ]
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Demo's zijn niet zo "gevaarlijk" (de enige demoman waar ik echt bang voor ben is Mistav) zolang je maar (1) uit ge doppen blijft kijken en (2) je voetjes van de vloer houdt (met wat geluk stuitert die grenade onder je door of wordt je alleen naar achteren of opzij geblazen). De meeste Demomen zijn zonder medic in shotgun range best wel te doen. Zolang het maar niet op hun eigen terrein is, terrein omringd door sticky's dus.
Meeste doden vallen bij demoman door grenade en sticky spawning. Er is altijd wel een sticky of grenade in range die het werk afmaakt.
Hint: als je een gloeiende sticky ziet, wegwezen!
Meeste doden vallen bij demoman door grenade en sticky spawning. Er is altijd wel een sticky of grenade in range die het werk afmaakt.
Hint: als je een gloeiende sticky ziet, wegwezen!
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Dat merk ik steeds vaker, vooral een paar dagen geleden op Castle was het raak. Elke keer als er een uber langskwam was het 9 van de 10 keer Mistav (demo) met medic. Op stage 3 kwam ie volgens mij elke minuut langs!Mik! schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:42:
[...]
Ik uber ook bijna geen heavies meer, kies in 85% van de gevallen voor een demo. De overige 15% wordt verdeeld tussen heavy en pyro.
[...]

Wel trouwens iets vreemd opgemerkt bij ubers, ze schijnen ook gevoelig te zijn voor de knockback van melee wapens. Toen Mistav (net nog uber) op de laatste CP stond gaf ik een mep (crit) met m'n wrench en vloog ie de CP af! Blijkbaar moet ie dat moment net even airborne geweest zijn.
Ik vind het als demoman altijd verdomd lastig om zo'n hakkende scout uit je nek te halen en als je dan eenmaal een pipebomb tussen z'n voortanden knalte, plof je zelf mee, omdat je al twee keer een aluminium honkbalknuppel in je kruis hebt gehad.
Gisteren overigens veel pret gehad op een public op Dustbowl stage 2, 2e cap, verdedigend. Zij zaten in de lange tunnel met die oneway gate telkens te campen en über's op te bouwen, ik had die gat volgegooid met sticky's en wist af en toe een pipebomb tussen de openende deuren door te schieten. Iedere keer als ze een über klaar hadden kwamen ze enthousiast naar buiten rennen, liet ik mijn sticky's knallen, rende de demoman/pyro/heavy door het houten fort naar de cap, maar knalde de medic compleet verwart de andere kant op. Kwestie van wachten tot zijn uber op was en neermeppen met je fles. Tot drie keer toe gedaan.
Enfin, dat is dus mijn nieuwe hobby. Überchains breken.
Gisteren overigens veel pret gehad op een public op Dustbowl stage 2, 2e cap, verdedigend. Zij zaten in de lange tunnel met die oneway gate telkens te campen en über's op te bouwen, ik had die gat volgegooid met sticky's en wist af en toe een pipebomb tussen de openende deuren door te schieten. Iedere keer als ze een über klaar hadden kwamen ze enthousiast naar buiten rennen, liet ik mijn sticky's knallen, rende de demoman/pyro/heavy door het houten fort naar de cap, maar knalde de medic compleet verwart de andere kant op. Kwestie van wachten tot zijn uber op was en neermeppen met je fles. Tot drie keer toe gedaan.
Enfin, dat is dus mijn nieuwe hobby. Überchains breken.
[ Voor 3% gewijzigd door LUH-3417 op 11-04-2008 16:51 ]
Verwijderd
Koeitje vs CapTVK: 39K 11D 3.55KPDCapTVK schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:33:
(de enige demoman waar ik echt bang voor ben is Mistav)
Mistav vs CapTVK: 146K 57D 2.56KPD
Mistav killed je wel vaker maar je kan beter bij mij uit de buurt blijven
Sterf de laatste tijd echter wel vaker door Misty's toedoen. Dat is wel jammer
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 17:05 ]
Verwijderd
Ja maar jullie 2en zijn echt van die medic sletten
beetje medic roepen zodra er 2mm van je health af is
dat was voor mij dan ook de reden waarom ik sniper ben geworden

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:01:
[...]
Koeitje vs CapTVK: 39K 11D 3.55KPD
Mistav killed je wel vaker maar je kan beter bij mij uit de buurt blijven.

Mik! schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:42:
[...]
Cabo, je bent echt de meest waardeloze spy die ik ben tegengekomen op deze server..
Ik vind demoman zeer zeker niet overpowered. Close-range ben je gewoon "kansloos".
Aan scouts heb ik de meeste hekel. Ben regelmatig al dood voor ik ook maar 1 sticky tot ontploffing heb kunnen brengen. Tegenwoordig probeer ik niet eens meer de kill te maken, maar gewoon ASAP weg te komen met een stickyjump. 9 van de 10 keer blaas ik mezelf daar bij op door low health, of ben ik gewoon weg al dood. Erg irritant.
Soldier vind ik daarin tegen veel sterker. Enorm accuraat. Enorme blastradius. En erg veel damage. Nadeel van soldier is dan wel dat hij langzaam reload, maar demo nadelauncher reload net zo traag en is zo inaccuraat als het maar zijn kan sinds de nades niet meer knallen op impact na de eerst keer dat ze de grond raken.
Mistav en Hathor zijn gewoonweg irritant als demo
Verder with stupid ^^
Aan scouts heb ik de meeste hekel. Ben regelmatig al dood voor ik ook maar 1 sticky tot ontploffing heb kunnen brengen. Tegenwoordig probeer ik niet eens meer de kill te maken, maar gewoon ASAP weg te komen met een stickyjump. 9 van de 10 keer blaas ik mezelf daar bij op door low health, of ben ik gewoon weg al dood. Erg irritant.
Soldier vind ik daarin tegen veel sterker. Enorm accuraat. Enorme blastradius. En erg veel damage. Nadeel van soldier is dan wel dat hij langzaam reload, maar demo nadelauncher reload net zo traag en is zo inaccuraat als het maar zijn kan sinds de nades niet meer knallen op impact na de eerst keer dat ze de grond raken.
Mistav en Hathor zijn gewoonweg irritant als demo

Verder with stupid ^^
[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 11-04-2008 19:19 ]
Ja maar Mistav doet het met een finesse en flair die ik gewoon mis bij andere Demo´s. Ik weet al direct of een sticky of grenade van Mistav komt. Andere demo´s hebben dat niet. In die gevallen blijf ik rustig doorwerken aan me sentry en me dispenser.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:01:
[...]
Koeitje vs CapTVK: 39K 11D 3.55KPD
Mistav killed je wel vaker maar je kan beter bij mij uit de buurt blijven.

Ik voel me nu een beetje gediscrimineerd 
Mistav is als de dood voor mij en wanneer hij mij tegenkomt rent hij huilend terug naar de resuply zei hij zojuist op teamspeak.
Mistav is als de dood voor mij en wanneer hij mij tegenkomt rent hij huilend terug naar de resuply zei hij zojuist op teamspeak.
Precies!CapTVK schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 02:46:
[...]
Ja maar Mistav doet het met een finesse en flair die ik gewoon mis bij andere Demo´s. Ik weet al direct of een sticky of grenade van Mistav komt. Andere demo´s hebben dat niet. In die gevallen blijf ik rustig doorwerken aan me sentry en me dispenser.
Ja, zo ging het precies zoals hij zei!Hathor schreef op zondag 13 april 2008 @ 04:02:
Ik voel me nu een beetje gediscrimineerd
Over het feit dat "steeds dezelfde mensen een uber krijgen": Als medic vergaar je het meeste van je punten door mensen te uberchargen die dan in het vijandelijke kamp dood & verderf gaan zaaien.
Als ik kan kiezen om deze of gene random te uberen of 1 van de betere demo's (zoals daar zijn Koeitje, Mistav, Neusbeer, etc) dan weet ik het ook wel... Ik kan er soms écht van rotten als mn zuurverdiende uber verspild wordt...
Ben je hier niet mee akkoord, 1 remedie: Vraag een uber en verspil hem niet. Ik ben er zeker van dat de "vaste" medics je dan meer zullen uberen
Verder nog dit: Dat een demo-medic combo overpowered zou zijn is een zwaar overstatement imo.
Een beetje pyro jaagt ze zo uiteen. Iig als ik in de fik wordt gestoken, kan mn buddy min of meer verrekken terwijl ik naar health (of een andere medic ga zoeken)
Demo is wél de beste class om met een uber sentries en de boel gaan neer te halen... Maar schijt de paus in de bossen?
Als ik kan kiezen om deze of gene random te uberen of 1 van de betere demo's (zoals daar zijn Koeitje, Mistav, Neusbeer, etc) dan weet ik het ook wel... Ik kan er soms écht van rotten als mn zuurverdiende uber verspild wordt...
Ben je hier niet mee akkoord, 1 remedie: Vraag een uber en verspil hem niet. Ik ben er zeker van dat de "vaste" medics je dan meer zullen uberen
Verder nog dit: Dat een demo-medic combo overpowered zou zijn is een zwaar overstatement imo.
Een beetje pyro jaagt ze zo uiteen. Iig als ik in de fik wordt gestoken, kan mn buddy min of meer verrekken terwijl ik naar health (of een andere medic ga zoeken)
Demo is wél de beste class om met een uber sentries en de boel gaan neer te halen... Maar schijt de paus in de bossen?
De demo is wel degelijk overpowerd !!!
Alle* classes doen minder dmg naar mate de target verder bij hun vandaan is, maar een sticky/grenade van een demoman doet ALTIJD max dmg. (*behalve sniper rifle)
Daarnaast zijn stickies te makkelijk te aimen omdat ze sticky zijn. In TFC waren het gewoon remote pipes die eerst stuiterden voordat ze stil lagen. Het was echt onmogelijk om met remote pipes 1 on 1 te vechten.
Hier onder een voorbeeld van damage op point blank range. Zelfs dan doet de demo meestal meer dmg dan een rocket van een soldier. Naarmate de afstand groter wordt gaat de dmg van de soldier verder omlaag en die van de demo niet. Daarnaast moet de soldier het meestal hebben van de splash dmg en niet van een direct hit, dus nog minder dmg voor de soldier. Het is echt niet raar dat de meeste goede spelers op de server demo spelen....
Demoman:
Sticky 90-140 (336-353 crit)
Grenade 65-125 (295 crit)
Soldier:
Direct hit: 105-115 (270 crit)
Splash at 3ft/1m: 60-81 (226 crit)
Splash at 6ft/2m: 43-52 (140 crit)
Damage to Self: 27-46/51 (46 shooting straight forward / 51 shooting straight down) (Same for crit)
Rocket Launcher: 105-115 Point blank
Rocket Launcher: 50-90 Medium range
Rocket Launcher: 45-60 Long range
Medium range is defined as the main resupply door to the opposite wall on the upper level of ctf_2fort. Long range is defined as battlement to battlement on ctf_2fort.
Alle* classes doen minder dmg naar mate de target verder bij hun vandaan is, maar een sticky/grenade van een demoman doet ALTIJD max dmg. (*behalve sniper rifle)
Daarnaast zijn stickies te makkelijk te aimen omdat ze sticky zijn. In TFC waren het gewoon remote pipes die eerst stuiterden voordat ze stil lagen. Het was echt onmogelijk om met remote pipes 1 on 1 te vechten.
Hier onder een voorbeeld van damage op point blank range. Zelfs dan doet de demo meestal meer dmg dan een rocket van een soldier. Naarmate de afstand groter wordt gaat de dmg van de soldier verder omlaag en die van de demo niet. Daarnaast moet de soldier het meestal hebben van de splash dmg en niet van een direct hit, dus nog minder dmg voor de soldier. Het is echt niet raar dat de meeste goede spelers op de server demo spelen....
Demoman:
Soldier:
Damage to Self: 27-46/51 (46 shooting straight forward / 51 shooting straight down) (Same for crit)
Medium range is defined as the main resupply door to the opposite wall on the upper level of ctf_2fort. Long range is defined as battlement to battlement on ctf_2fort.
Reden dat de pijpbommen nu stickies zijn is waarschijnlijk omdat de demoman (net als elke andere class) geen gewone grenades meer kan meenemen. Om ze van een lange afstand af te schieten, moet je ook aardig lang wachten. Bovendien zijn stickies niet meteen beschikbaar om op te blazen zodra ze zijn neergelegd (kost een seconde, ofzo).Rutger Mulder schreef op maandag 14 april 2008 @ 02:58:
De class wordt zo vaak gespeeld omdat het de makkelijkste class is om mee te campen. Ook weten mensen op pubs vaak niet hoe ze een demoman effectief de nek om kunnen draaien waardoor hij vaak gebruikt kan worden om dominations te innen.
Bedenk altijd van een demoman ook de nadelen. Close-quarters combat is bij de demoman niet praktisch. Al heb je een spy dichtbij, kan je beter omschakelen naar je fles in plaats van je andere wapens (en dan hopen dat de spy niet naar zijn revolver grijpt). De soldier heeft als back-up nog eens de shotgun (heeft hij ook wel nodig, omdat hij trager is). De demoman is echt gemaakt voor gevechten op middellange afstand. De afstand waar je iemand nog net een direct-hit grenade in zijn gezicht kan schieten zonder te persoonlijk te worden.
Wel eens geprobeerd? Je sticky kun je pas na ongeveer 1 seconde ontsteken. Als je vijand zo dom is dusdanig voorspelbaar te lopen dat jij weet waar hij na 1 seconde is, dan is dat zijn fout.Rutger Mulder schreef op maandag 14 april 2008 @ 02:58:
Ook doet een sticky absoluut niet altijd max damage. Ik heb zeer regelmatig een soldier of pyro die vrijwel over mijn sticky loopt, maar niet doodgaat. Som heb je er 2 nodig, meestal 3. Datzelfde voor nades, die wel heel erg moeilijk te aimen zijn sinds ze niet meer ontploffen op impact als ze de grond al hebben geraakt.Hier onder een voorbeeld van damage op point blank range. Zelfs dan doet de demo meestal meer dmg dan een rocket van een soldier. Naarmate de afstand groter wordt gaat de dmg van de soldier verder omlaag en die van de demo niet. Daarnaast moet de soldier het meestal hebben van de splash dmg en niet van een direct hit, dus nog minder dmg voor de soldier. Het is echt niet raar dat de meeste goede spelers op de server demo spelen....
Waar je als demo continue vooruit moet denken vanwege de seconde vertraging die je hebt, heeft de soldier een 100% accuraat wapen met een enorme blastradius. Ja, demo is een sterke classe. MAar mijns inziens wel in evenwicht met de rest.
[ Voor 6% gewijzigd door frickY op 14-04-2008 08:58 ]
En de splash-damage van een sticky (of een gewone nade, for that matter) gaat nog naar beneden als men erover springt ipv er gewoon over loopt. Toegegeven, ik ben al wel eens weggekatapulteerd hierdoor, heb je weer falldamage. 
Liever een krater slagen dan een ander een kill geven, zeg ik dan ^_^
Liever een krater slagen dan een ander een kill geven, zeg ik dan ^_^
Vind demo toch wel ietsje boven de rest uitsteken, waar de soldier natuurlijk in rechte lijn schiet zit ook z'n grootste nadeel, op afstand strafe je gewoon op zij.
Je moet dus dichterbij komen en dan ben je weer in range van de demoman, waar je in open ruimte nog wel redelijk tegen kan vechten, maar in kleine ruimtes ben je gewoon in het nadeel tegen al die stuiterende grenades en stickies. Ook al ontwijk je ze voor zover mogelijk doen ze nog gigantisch veel damage.
Gister half uurtje es_dynamite2 gespeeld en moest zeggen erg leuk voorbod voor Goldrush. Lekker veel gevechten rond het karretje en zo gaat het langzaam van stage naar stage.
Je moet dus dichterbij komen en dan ben je weer in range van de demoman, waar je in open ruimte nog wel redelijk tegen kan vechten, maar in kleine ruimtes ben je gewoon in het nadeel tegen al die stuiterende grenades en stickies. Ook al ontwijk je ze voor zover mogelijk doen ze nog gigantisch veel damage.
Gister half uurtje es_dynamite2 gespeeld en moest zeggen erg leuk voorbod voor Goldrush. Lekker veel gevechten rond het karretje en zo gaat het langzaam van stage naar stage.
Verwijderd
Laten we nou niet gaan doen alsof de soldier underpowered is. Rockets zijn acurater, sneller (veel beter tegen scouts en pyro's), en hij heeft een fatsoenlijk backup wapen. Een crit pipe die raakt is een verdiende dood, want het blijft lastig mikken. Een rocket is veel makkelijker juist te plaatsen. Tevens ben je zo weg mbv een rocketjump itt stickyjump. Soldier overleefd veel makkelijker zonder medic. Demo zonder medic is bijna een glasscannon.Rutger Mulder schreef op maandag 14 april 2008 @ 02:58:
Demoman:
Soldier:
Dat een pipe/sticky net zoveel damage op range doet is vrij logisch: een rocket verbrand z'n brandstof, een kogel remt af etc. De damage van een pipe/crit is puur op z'n explosieve lading gebaseerd. Het lanceer systeem kost geen explosieve kracht ( geen brandstof)
Gekilled worden door splash van een pipebomb komt zelden voor, behalve bij een crit en dan ben je nog gewoon een sukkel. Daar merk je ook gelijk aan of je tegen een goede of slechte speler speelt. Een goede speler danst gewoon om je pipebombs heen. Bij rockets is dat al weer veel moeilijker.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 15:11 ]
* nero355 ziet zijn naamTijnisch schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:03:
Ik weet PRECIES wat je bedoelt, die mensen geef ik meestal wel hun zin hoor, maar als ik een bepaalde naam gewoon teveel zie verschijnen speel ik speciaal voor hem het Nero liedje.
Wat voor liedje is dat dan wel niet
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik ben hier niet zeker van, maar een soldier heeft toch meer HP dan een demo, niet?
Verwijderd
Soldier heeft 200 hp en een demoman 175.Elvis schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:45:
Ik ben hier niet zeker van, maar een soldier heeft toch meer HP dan een demo, niet?
Verwijderd
Even een vraag:
Kan je een geloackte spy horen lopen? En wie gebruikt het geluid echt als een voordeel? Ik hoor dat veel pro-gamers het geluid in hun voordeel gebruiken maar in hoeverre geld dit bij team fortress 2?
Kan je een geloackte spy horen lopen? En wie gebruikt het geluid echt als een voordeel? Ik hoor dat veel pro-gamers het geluid in hun voordeel gebruiken maar in hoeverre geld dit bij team fortress 2?
Wat betreft Demomen,
Je kan ook je stickygun als een soort vervanger van je grenade (pipe) launcher gebruiken. Sticky lanceren en gelijk RMB indrukken, 2-3 sec van lancering tot explosie. In het ideale geval is de sticky nog in de lucht op manshoogte en doet ie het meeste damage. Maar net voor de voeten van de tegenstander is ook prima. Je hebt een goed gevoel voor timing nodig en inschatten waar je tegenstanders staan over 2-3 sec maar het is erg effectief. (auw!)
Wat ik wil weten is wat het effectieve bereik van een sticky of een pipe is. Het is duidelijk dat afstand er iets mee te maken heeft want als je over een sticky jumped die op de grond ligt heb je een kans om te overleven. En daarmee kom ik op een vraag die volgens mij nog niet beantwoord is:
"wat is de blast radius van een sticky (in een straal van 3ft-6ft 1-2 m)?"
Je kan ook je stickygun als een soort vervanger van je grenade (pipe) launcher gebruiken. Sticky lanceren en gelijk RMB indrukken, 2-3 sec van lancering tot explosie. In het ideale geval is de sticky nog in de lucht op manshoogte en doet ie het meeste damage. Maar net voor de voeten van de tegenstander is ook prima. Je hebt een goed gevoel voor timing nodig en inschatten waar je tegenstanders staan over 2-3 sec maar het is erg effectief. (auw!)
Wat ik wil weten is wat het effectieve bereik van een sticky of een pipe is. Het is duidelijk dat afstand er iets mee te maken heeft want als je over een sticky jumped die op de grond ligt heb je een kans om te overleven. En daarmee kom ik op een vraag die volgens mij nog niet beantwoord is:
"wat is de blast radius van een sticky (in een straal van 3ft-6ft 1-2 m)?"
Verwijderd
Ja die kun je horenVerwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:41:
Even een vraag:
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 18:16 ]
K dacht dat je een spy alleen maar kon horen cloaken en Uncloaken.
En als ze geraakt worden door een rondvliegende Projectielen en als je er tegen aan loopt
(meestal perongeluk) kun je ze opmerken.
Oohjah en een 5.1 headset of speakers helpen wel redelijk als je erg op geluid speelt.
Ik weet dat mijn broertje (Kalfje) wel redelijk op geluid speelt door zn Jarenlange
Counter-Strike ervaringen (bijna 7jr ofzo).Maar ik zelf niet echt.
K hoor soms wel eens een medic Die om de hoek staat schreeuwen:" Ubercharge ready" en dan weet ik ook al genoeg
.
En als ze geraakt worden door een rondvliegende Projectielen en als je er tegen aan loopt
(meestal perongeluk) kun je ze opmerken.
Oohjah en een 5.1 headset of speakers helpen wel redelijk als je erg op geluid speelt.
Ik weet dat mijn broertje (Kalfje) wel redelijk op geluid speelt door zn Jarenlange
Counter-Strike ervaringen (bijna 7jr ofzo).Maar ik zelf niet echt.
K hoor soms wel eens een medic Die om de hoek staat schreeuwen:" Ubercharge ready" en dan weet ik ook al genoeg
hehe gek onnie
Verwijderd
In CSS kon ik zowat puur op geluid horen waar de tegenstanders zich precies op de map bevonden, in TF2 heb ik dat veel minder. Voetstappen hoor ik amper, gunfire hoor ik wel. Stereo voldoet in principe ruim
Ja probleem met surround geluid is dat je dan alléén kunt spelen als er verder niet last van heeft (zoals ouders of kotgenoten) En dan zorgt het geluid voor een vermindering in je concentratie. Wat je nodig hebt is een goede koptelefoon met bv CMSS. Daar hoor je genoeg 3D geluid in en je hoort het geluid veel dichter bij zonder andere storende geluiden. Ik heb veel CS gespeeld en ik speel gewoon beter met een goede koptelefoon als met mijn 7.1 geluidset (wat in de game 5.1 is)
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
TFC had gewone pipe bombs en remote pipe bombs. Doordat een demo nu stickies heeft kan hij veel offensiever spelen dan vroeger ook al heeft ie geen echte grenades meer. En de beste demos campen niet hoor, die spelen zeer offensief.The Zep Man schreef op maandag 14 april 2008 @ 07:44:
[...]
Reden dat de pijpbommen nu stickies zijn is waarschijnlijk omdat de demoman (net als elke andere class) geen gewone grenades meer kan meenemen. Om ze van een lange afstand af te schieten, moet je ook aardig lang wachten. Bovendien zijn stickies niet meteen beschikbaar om op te blazen zodra ze zijn neergelegd (kost een seconde, ofzo).
De class wordt zo vaak gespeeld omdat het de makkelijkste class is om mee te campen. Ook weten mensen op pubs vaak niet hoe ze een demoman effectief de nek om kunnen draaien waardoor hij vaak gebruikt kan worden om dominations te innen.
Bedenk altijd van een demoman ook de nadelen. Close-quarters combat is bij de demoman niet praktisch. Al heb je een spy dichtbij, kan je beter omschakelen naar je fles in plaats van je andere wapens (en dan hopen dat de spy niet naar zijn revolver grijpt). De soldier heeft als back-up nog eens de shotgun (heeft hij ook wel nodig, omdat hij trager is). De demoman is echt gemaakt voor gevechten op middellange afstand. De afstand waar je iemand nog net een direct-hit grenade in zijn gezicht kan schieten zonder te persoonlijk te worden.
Tuurlijk de demo heeft een licht nadeel bij close combat tegen snelle classes zoals de scout en pyro. Maar je kan vaak gewoon achteruit lopen en stickies tussen jou en de vijand plaatsen en dan vluchten. En echte goede demos zijn zeer gevaarlijk met een grenadelaucher close range. Soms is het ook juist slim om juist op de pyro af te rennen in plaas van weeg rennen, grenades schieten en eventueel afmaken met je fles. De demo doet veel meer dmg dan dat flamethrowertje.
Die seconde vertraging van een sticky is niet z'n probleem, daar kun je gewoon je aim op aanpassen. Een rocket is ook niet binnen 1 seconde bij zijn doel op mid-long range. En op mid- long range kun je stickies gewoon mid air laten ontploffen bij je target omdat die seconde al voorbij is. Voor close range is de grenade laucher prima om je te verdedigen. Grenades aimen kost skill en dat onderscheid de goede demos van de slechte. En als die niet genoeg was kun je altijd je fles pakken.frickY schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:55:
[...]
Wel eens geprobeerd? Je sticky kun je pas na ongeveer 1 seconde ontsteken. Als je vijand zo dom is dusdanig voorspelbaar te lopen dat jij weet waar hij na 1 seconde is, dan is dat zijn fout.
[...]
Ook doet een sticky absoluut niet altijd max damage. Ik heb zeer regelmatig een soldier of pyro die vrijwel over mijn sticky loopt, maar niet doodgaat. Som heb je er 2 nodig, meestal 3. Datzelfde voor nades, die wel heel erg moeilijk te aimen zijn sinds ze niet meer ontploffen op impact als ze de grond al hebben geraakt.
Waar je als demo continue vooruit moet denken vanwege de seconde vertraging die je hebt, heeft de soldier een 100% accuraat wapen met een enorme blastradius. Ja, demo is een sterke classe. MAar mijns inziens wel in evenwicht met de rest.
De soldier heeft een accuraat wapen maar de rockets kun je grotendeels ontwijken op mid-long range omdat ze langzaam vliegen. Daarnaast heeft de demo soms het voordeel dat hij in een boogje kan schieten terwijl de soldier meestil 'high ground' nodig heeft zodat hij naar beneden kan schieten.
En ja het is logisch dat je voor een demo of soldier meer dan 1 sticky nodig hebt want je max dmg is 140 per sticky. Als je een soldier wil killen heb je ook minimaal 2 rockets nodig en meestal wel 3 of 4.
Ik vind de soldier niet slecht ofzo maar de demo gewoon veelste sterk. Het is onzin dat een demo zonder medic niet te spelen is, ik doe dat vaak genoeg.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:36:
[...]
Laten we nou niet gaan doen alsof de soldier underpowered is. Rockets zijn acurater, sneller (veel beter tegen scouts en pyro's), en hij heeft een fatsoenlijk backup wapen. Een crit pipe die raakt is een verdiende dood, want het blijft lastig mikken. Een rocket is veel makkelijker juist te plaatsen. Tevens ben je zo weg mbv een rocketjump itt stickyjump. Soldier overleefd veel makkelijker zonder medic. Demo zonder medic is bijna een glasscannon.
Dat een pipe/sticky net zoveel damage op range doet is vrij logisch: een rocket verbrand z'n brandstof, een kogel remt af etc. De damage van een pipe/crit is puur op z'n explosieve lading gebaseerd. Het lanceer systeem kost geen explosieve kracht ( geen brandstof)
Gekilled worden door splash van een pipebomb komt zelden voor, behalve bij een crit en dan ben je nog gewoon een sukkel. Daar merk je ook gelijk aan of je tegen een goede of slechte speler speelt. Een goede speler danst gewoon om je pipebombs heen. Bij rockets is dat al weer veel moeilijker.
Ik had dat van dat rocket brandstof etc ook al wel bedacht maar dat neemt niet weg dat een sticky/grenade te veel damage doet. Vliecht een grenade uit zichzelf dan? nee daar is ook een charge voor nodig dus zou de explosieve lading voor beide gelijk moeten zijn. De rocket zou juist dichtbij meer dmg moeten doen want de charge(brandstof) zit in de rocket zelf in tegenstelling bij een grenade die een shell zoals een kogel gebruikt. Verder gaat dit verhaal helemaal niet op want de sniper doet ook altijd max dmg, maar kogels remmen toch af ???....
Verder knalt een goede demo z'n pipebomb recht op je face en op langere afstand kun je rockets net zo goed ontwijken.
Ik vind dat de dmg van de demo omlaag moet of die van de rocket (mid-long range) omhoog.
HL1DM (en oude CS) + A3DVerwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:54:
In CSS kon ik zowat puur op geluid horen waar de tegenstanders zich precies op de map bevonden, in TF2 heb ik dat veel minder. Voetstappen hoor ik amper, gunfire hoor ik wel. Stereo voldoet in principe ruim
vraag maar aan cabo of ik een gecloakte spy kan horenVerwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:41:
Even een vraag:
Ik ben als spy wel eens gewoon overhoop geknald omdat men mijn voetstappen hoorde.
Toegegeven, dat was op sd_glass en die glazen platen geven écht bonken als je rondloopt ^^
Toegegeven, dat was op sd_glass en die glazen platen geven écht bonken als je rondloopt ^^
Ik weet niet waar het op sloeg daarnet met die medic die constant een sniper healt, maar ik begon me er aan te ergeren
Sta ik daar als heavy met 20HP schreeuwend om een medic, blijft die lul de sniper healen.
Volgens mij gaat het bij hem alleen om de punten aangezien hij hele tijd Koeitje healde. Als ik dat doe, dan doe ik het ook goed
Volgens mij gaat het bij hem alleen om de punten aangezien hij hele tijd Koeitje healde. Als ik dat doe, dan doe ik het ook goed
Verwijderd
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoelde. Sowieso is je gedachtengang mbt brandstof verkeerd.Rutger Mulder schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:57:
Ik had dat van dat rocket brandstof etc ook al wel bedacht maar dat neemt niet weg dat een sticky/grenade te veel damage doet. Vliecht een grenade uit zichzelf dan? nee daar is ook een charge voor nodig dus zou de explosieve lading voor beide gelijk moeten zijn. De rocket zou juist dichtbij meer dmg moeten doen want de charge(brandstof) zit in de rocket zelf in tegenstelling bij een grenade die een shell zoals een kogel gebruikt. Verder gaat dit verhaal helemaal niet op want de sniper doet ook altijd max dmg, maar kogels remmen toch af ???....
Verder knalt een goede demo z'n pipebomb recht op je face en op langere afstand kun je rockets net zo goed ontwijken.
Ik vind dat de dmg van de demo omlaag moet of die van de rocket (mid-long range) omhoog.
Ik zou graag lid willen worden van de [GoT] TF2 groep, mijn steam id is:
http://steamcommunity.com/profiles/76561197968289336
Alvast bedankt voor de invite en zie jullie online
Verwijderd
Dat had ik gister ook een poosje, best aardig van de medic mij als sniper lopen healen de hele tijd maar niet echt zo nuttig.... wordt wel steeds leuker als sniper rondlopen trouwens, gaat me de laatste tijd wel redelijk goed af... langleve de scout tijd ( cs )Plisson schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:11:
Ik weet niet waar het op sloeg daarnet met die medic die constant een sniper healt, maar ik begon me er aan te ergerenSta ik daar als heavy met 20HP schreeuwend om een medic, blijft die lul de sniper healen.
Argh.. jij was zo irritant gister
Ik speel al enige tijd met een G5 muis, waarvan de scrollwiel ook naar links en rechts kan kantelen.
Die 2 knoppen heb ik onlangs aan wapen1 en wapen3 gebind . Dat is opzich prettig, lekker snel switchen naar melee of terug naar wapen wanneer nodig.
Nu is het probleem dat ik het indrukken van het wieltje gebruik als reload. En gister, zeker als het wat spannender wordt, switchde ik constant van wapen toen ik probeerde te reloaden.
Hadden meer mensen die probleem? Gaat het over door gewenning, of blijft het een slechte bind?
Het is verschrikkelijk irritant, maar ik zie er de voordelen wel van als het eenmaal gewent is en wel weer goed gaat.

Ik speel al enige tijd met een G5 muis, waarvan de scrollwiel ook naar links en rechts kan kantelen.
Die 2 knoppen heb ik onlangs aan wapen1 en wapen3 gebind . Dat is opzich prettig, lekker snel switchen naar melee of terug naar wapen wanneer nodig.
Nu is het probleem dat ik het indrukken van het wieltje gebruik als reload. En gister, zeker als het wat spannender wordt, switchde ik constant van wapen toen ik probeerde te reloaden.
Hadden meer mensen die probleem? Gaat het over door gewenning, of blijft het een slechte bind?
Die bind om van wapen te switchen zou ik zo al niet doen...frickY schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:48:
Argh.. jij was zo irritant gister![]()
Hadden meer mensen die probleem? Gaat het over door gewenning, of blijft het een slechte bind?Het is verschrikkelijk irritant, maar ik zie er de voordelen wel van als het eenmaal gewent is en wel weer goed gaat.
Ik gebruik gewoon Mousewheel-up/-down om naar het volgende/vorige wapen te gaan. Afhankelijk van welk wapen dat je momenteel vast hebt moet je maar 1 keer scrollen om naar eender ander wapen te gaan. (tenzij je spy of engi bent natuurlijk)
Reload heb ik gewoon op R staan. Staat al JAREN op R
Scrollwiel gebruik ik standaard als wapen-verandering. Ik heb alleen Fast Weapon Change uitstaan want vind dit gruwelijk irritant (niet gewent). Switchen naar melee gaat daarom langzaam en erger, vaak onnauwkeurig.
Reloaden doe jij met je wijsvinger oid? Dis je kunt niet strafen en reloaden tegelijk?
Hoe vaak ik als spy wel niet een engineer aanval met mijn sapper ipv knife...
Reloaden doe jij met je wijsvinger oid? Dis je kunt niet strafen en reloaden tegelijk?
[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 15-04-2008 09:53 ]
Ik heb ook reloaden op R en voice op CTRL, jump op SPACE en crouch op SHIFT. En ik kan toch echt al crouchjumpend, circlestrafend, pratend en reloaded op een vijand heen lopenfrickY schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:52:
Scrollwiel gebruik ik standaard als wapen-verandering. Ik heb alleen Fast Weapon Change uitstaan want vind dit gruwelijk irritant (niet gewent). Switchen naar melee gaat daarom langzaam en erger, vaak onnauwkeurig.
Ik vind het altijd maar irritant als ik constant gehealed wordt als sniper, iedereen kan veel beter zien waar je staat. En om 1 of andere reden heb ik altijd het gevoeld dat ik beter me best moet doen als ik gehealed wordt, daardoor schiet ik opeens niks meer raak.
En dan heb je ook nog van die irritante medics, die helemaal tegen sniper healen zijn ofzo. Als ik 40 hp heb en om medic schreeuw wil ik wel ff gehealed worden !!
Vindt het ook altijd fantastisch als iemand me ubert als sniper
En dan heb je ook nog van die irritante medics, die helemaal tegen sniper healen zijn ofzo. Als ik 40 hp heb en om medic schreeuw wil ik wel ff gehealed worden !!
Vindt het ook altijd fantastisch als iemand me ubert als sniper
Voordeel van geheald worden als sniper is dat een headshot van een andere sniper niet gelijk fataal is
Volgens mij is zelfs een Heavy die gemedict wordt zo nu en dan nog met een headshot neer te halen.
ja als je op 100% zit schiet je alles in 1 keer dood met een headshot, maar als je gelijk schiet nadat je inzoomed doe je maar 150 damage max met een headshot. Dan is het wel handig om 185 hp te hebben
Jawel, met 100% charge. Zonder charge is een headshot op een andere sniper al fataal zo weinig hp heeft een sniper, met wat extra health kan je als sniper net een headshot overleven soms.Hathor schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:42:
Volgens mij is zelfs een Heavy die gemedict wordt zo nu en dan nog met een headshot neer te halen.
edit:
wat Linc zegt dus
wat Linc zegt dus
[ Voor 8% gewijzigd door blaataaps op 15-04-2008 11:12 ]
Verwijderd
Sniper zijn is zeker wel vermakelijk, vooral als je kills aan elkaar aan het rijgenVerwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:15:
[...]
Dat had ik gister ook een poosje, best aardig van de medic mij als sniper lopen healen de hele tijd maar niet echt zo nuttig.... wordt wel steeds leuker als sniper rondlopen trouwens, gaat me de laatste tijd wel redelijk goed af... langleve de scout tijd ( cs )
Over de controls: ik gebruik gewoon de cijfertoetsen/scrollwheel (ligt aan wat ik aan het doen ben, aimen of lopen) en R om te reloaden. Eigenlijk speel ik gewoon met default controls. Speel al jaren zo, en ben daar gewoon enorm aan gehecht geraakt.
Beweeg/strafe met WSAD
Voice zit op Q maar gebruik ik niet vaak
"MEDICC!!" zit po "E"
De rest zit op mn muis; thumbbuttons voor Last Used Weapon en Last Used Disquise.
Scrollwiel voor wisselen wapens, reloaden, en nu dus ook voor weaponchange naar slot1 en slot3. Denk dat ik die maar aan "R" en "F" ga hangen. De numerieke toetsen die al naar de slots verwijzen vind ik niet prettig bedienbaar tijdens t spelen.
Voice zit op Q maar gebruik ik niet vaak
"MEDICC!!" zit po "E"
De rest zit op mn muis; thumbbuttons voor Last Used Weapon en Last Used Disquise.
Scrollwiel voor wisselen wapens, reloaden, en nu dus ook voor weaponchange naar slot1 en slot3. Denk dat ik die maar aan "R" en "F" ga hangen. De numerieke toetsen die al naar de slots verwijzen vind ik niet prettig bedienbaar tijdens t spelen.
Ja vanavond ff de demo bekijken of ik er een mooi screenshot uit kan halen. Onderstaand screenshot is eind vorige week gemaakt, spy was blijkbaar aan het onderzoeken hoe hij moest herladen (nadat 'ie mij met zijn pistol gekilled hadVerwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:56:
[...]
Sniper zijn is zeker wel vermakelijk, vooral als je kills aan elkaar aan het rijgen. Tijdens de training gisteren had ik echt een bizarre kill. Zie @ long range een spy poging tot backstab doen op Brainstorm: headshot.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Of hij is gewoon ontzettend suicidaal.. Had zondag nog wel een leuke, alleen die staat dus op de pc van Copy. Zal 'm wel even vragen of hij eens wil kijken of die er nog op staat.
Verwijderd
Die muis heb ik ook bevalt prima, Heb midelste muisknop juist als medic schreeuw knop gemaakt maar die gebruik ik toch eigenlijk nooitfrickY schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:48:
Argh.. jij was zo irritant gister![]()
Hadden meer mensen die probleem? Gaat het over door gewenning, of blijft het een slechte bind?Het is verschrikkelijk irritant, maar ik zie er de voordelen wel van als het eenmaal gewent is en wel weer goed gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 14:59 ]
Waarom gebruik je Q (lastinv) niet? Voordat je van spawn weg gaat ff 1 en 2 (of 1 en 3 als scout bijv) drukken en daarna kan je met Q elke keer je laatste wapen pakken, ideaal wat mij betreft
en een functie die vaak gemist wordt in andere shooters.
Lastinv hangt aan een thumbbutton van mijn muis. Inderdaad erg handig.
Maar oa. als spy en medic wil ik liever snel toegang tot alle 3 de wapens hebben.
Maar oa. als spy en medic wil ik liever snel toegang tot alle 3 de wapens hebben.
Zo dat was weer even een heerlijk avondje fraggen op de GoT server.
Tis wel duidelijk dat op die map met dat kantoor (impact?) het zo goed als onmogelijk is de cap te halen. Stonden iets van 5 sentry's, en met 4 ubers (tegelijk, achter elkaar, geuberde spy) lukte het zelfs niet er fatsoenlijk door te komen. Wel erg vette match met spannende teams.
Beetje jammer dat m'n avondje nogal abrupt ten einde kwam door een lagspike.
Tis wel duidelijk dat op die map met dat kantoor (impact?) het zo goed als onmogelijk is de cap te halen. Stonden iets van 5 sentry's, en met 4 ubers (tegelijk, achter elkaar, geuberde spy) lukte het zelfs niet er fatsoenlijk door te komen. Wel erg vette match met spannende teams.
Beetje jammer dat m'n avondje nogal abrupt ten einde kwam door een lagspike.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Dat is waarschijnlijk Corporation, mooie map maar de laatste stage is zwaar, "War of the engineers!"
Hij is te doen, en als je hem wint is ie wel verdiend.
Hij is te doen, en als je hem wint is ie wel verdiend.
Verwijderd
das waar, het is te doen..... maar voor sommige mappen is een cap op sommige classes eigenlijk geen overbodige luxe... neem als voorbeeld corporation en die duw het karretjuh / koe mappen ( of hoe je ze ook heten
)
Verder tja.... gister was het wel weer even gezellig..... wou niet echt lukken maar toch nog wel een paar geinige headshots gemaakt, zal binnenkort maar weer eens screenshots maken denk ik... Wat ze wel heel erg leuk hebben gedaan is die gezichtuitdrukkingen.. soms wacht ik gewoon even met een headshot maken omdat ik dan gewoon dubbel lig van het lachen echt super
Verder tja.... gister was het wel weer even gezellig..... wou niet echt lukken maar toch nog wel een paar geinige headshots gemaakt, zal binnenkort maar weer eens screenshots maken denk ik... Wat ze wel heel erg leuk hebben gedaan is die gezichtuitdrukkingen.. soms wacht ik gewoon even met een headshot maken omdat ik dan gewoon dubbel lig van het lachen echt super
Corporation is mooi. Hij is wel te doen, maar je moet goed gecoordineerd spelen en met name samenwerken. Maar goed, ze hadden de sentries dusdanig verspreid dat je met een uber slechts een paar sentries kon pakken en nooit kon doorstoten. Voordat we weer een uber hadden hadden zij alweer sentries staan, dus onbegonnen zaak. Wel leuke actie gehad inderdaad met het uberen van Cabo. Oh, en mijn laatste actie op corporation. Na mijn uber gewoon doorgerend naar de cap en toch nog een stukje kunnen cappen, maar helaas werd ik gekilled.. Sowieso erg gezellig gehad gister of beter gezegd: totale meligheid op sommige momenten.
Details over Medic's nieuwe unlockables zijn vrijgegeven door Valve: http://www.shacknews.com/onearticle.x/52236
ff schaamteloos copy-pasten van bovenstaande link ^^

De ubersaw klinkt "wel tof", maar ik weet niet of het zo ook uitpakt in de praktijk.
Wel goed dat alleen regular medics die krijgen, anders had je een hele server met meleeënde medics.
Die nieuwe syringegun is zoals een syringegun hoort te zijn. Pomp je iemand vol met naalden, ga je zelf (misschien) dood, maar hij ook, een 5 sec laterThe Blutsaugher
For players that earn one third of the 36 new medic achievements, they will be given a new syringe gun. Called "The Blutsaugher," this new weapon no longer has the ability to score critical hits against an opponent. Instead it will draw health from enemies each time a syringe hits. Especially useful as a weapon to retreat away from the fight while staying alive.
The Critzcrieg
Once a medic has earned two thirds of the achievements, they will be granted "The Critzcrieg." This new medigun uses its ubercharge not for invulnerability, but to give its recipient 100% chance to fire critical ordinance. Medics and the player they are charging need to be careful though, because as much fun as it is to fire critical rockets as fast as you can, the other team will see what you're up to and try to put a quick stop to your plan.
The Ubersaw
For the determined medic that has earned all 36 of the new achievements, they will find themselves the proud owner of "The Ubersaw," which will take damage done in melee attacks and convert it directly to ubercharge. Four hits with this new weapon will fully charge whatever medigun the medic has equpped.
De ubersaw klinkt "wel tof", maar ik weet niet of het zo ook uitpakt in de praktijk.
Wel goed dat alleen regular medics die krijgen, anders had je een hele server met meleeënde medics.
Denk dat we die sowieso niet veel zullen zien aangezien er (volgens een paar man op de Steam forums) 10 miljoen healing voor nodig is.
Verwijderd
Oh god.... unlockable wapens.... ik voorzie veel mensen die medic gaan spelen
aan de ene kant wel leuk en aardig maar aan de andere kant.....
Ik neem aan dat dat "lifetime" healing is en niet in één ronde zonder dood te gaan?Switch schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:53:
Denk dat we die sowieso niet veel zullen zien aangezien er (volgens een paar man op de Steam forums) 10 miljoen healing voor nodig is.

Mn hoogste healing in 1 ronde staat nu op 8000 en nog wat
edit:
8460
8460
PS: Zoals altijd zijn die achievements wel "makkelijker" (lees: poepsimpel) te halen op een lege server met een paar vrienden...
Lifetime healing absoluut ^^ Maar dat is denk ik alleen haalbaar voor de mensen die medic als vaste class hebben. Ik zit nu op 62 uur medic en ik dacht dat ik rond de 2 miljoen healing zat ofzo. Maar als ik het zo lees gaat het erom dat je dus per 1/3 van het behalen van je achievements het wapen binnen hebt? Zal dan één van die achievements die grote hoeveelheid healing zijn?Elvis schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:06:
[...]
Ik neem aan dat dat "lifetime" healing is en niet in één ronde zonder dood te gaan?(anders is het idd vrij tot zeer onmogelijk)
![]()
Mn hoogste healing in 1 ronde staat nu op 8000 en nog wat
edit:
8460
PS: Zoals altijd zijn die achievements wel "makkelijker" (lees: poepsimpel) te halen op een lege server met een paar vrienden...
Er zitten wel simpele achievements tussen die je vrij snel te pakken hebt, dus ik denk dat je vrij snel de boel hebt unlocked wanneer je regelmatig medic speelt. Maare, zal je als regular medic niet meteen al na downloaden van de achievements wat binnen hebben? Bijvoorbeeld achievements waar de hoeveelheid healing aan is verbonden?
Verwijderd
Die nieuwe medicmeuk past beter bij mijn speelstijl als medic denk ik. Vooral die syringegun is dan echt geweldig
.
Engineer is machteloos tegen een ubered demo.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:14:
das waar, het is te doen..... maar voor sommige mappen is een cap op sommige classes eigenlijk geen overbodige luxe... neem als voorbeeld corporation en die duw het karretjuh / koe mappen ( of hoe je ze ook heten)
Als zij 6 engineers hebben, moet jij met 3 tot 5 ubered demos komen. 3 stickies zijn genoeg om een lv3 sentry op te blazen. In de tijd dat jij 3 stickies kan schieten, kan de engineer er 1 met zijn shotgun van zijn sentry afschieten. Als je er 4 schiet, gaat die sentry ongetwijfelt neer.
Kwestie van teamwork, net als die engineers.
Is dat ook niet wat de huidige syringegun, en elk ander wapen, doet? Als je iemand raakt verliest hij healthInstead it will draw health from enemies each time a syringe hits
@Elvis
Ik kan niet wachten om op pad te gaan met mijn The Critzcrieg en een pyro!
Ik verbaas me nog steeds over de fantastische gezichtsuitdrukkingen in het spel. Ik speel in DX8 met details ergens in het midden op een 6600GT. Ik wacht momenteel op een 7950GT waarmee ik nog meer mooie dingen hoop te kunnen zien
[ Voor 28% gewijzigd door frickY op 16-04-2008 11:35 ]
Ik denk dat je het idd zo moet interpreterenfrickY schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:28:
[...]
Is dat ook niet wat de huidige syringegun, en elk ander wapen, doet? Als je iemand raakt verliest hij healthOf moet ik het meer als pyro flamethrower zien, 1x iemand raken en hij verliest healt zolang in in de fik staat, ook al ben jij allang weg?
Dan moet je Koe zijn schema maar eens zienfrickY schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:28:
@Elvis
Ik kan niet wachten om op pad te gaan met mijn The Critzcrieg en een pyro!

Rode lijnen zijn uber, blauwe lijn is cruber, kruisjes zijn medics
Wat die kribbel bovenaan is, weet ik ook niet ^_^
Ik ben al helemaal hyped. Dit brengt allemaal nieuwe spelelementen in het spel. Is al bekent wanneer de achivements komen? Kan alleen maar dromen wat de spy gaat krijgen 

Ik overweeg dan misschien meer als medic te spelen. Maar niet echt als hulpje aka Mik, maar meer als offence als dat werkt. In TFC koos ik ook best vaak de medic, snel en sterk.
Gisteren was trouwens geweldig. Hoogtepunt was dustbowl, was erg blij dat mijn team won.
Een kleine review over de nieuwe TF2 updates, medic. klik
Omdat er "draw" staat. Denk ik wanneer je iemand raakt je zelf leven voor terug krijgt. Ideaal dus op verre afstanden, toch? En ik als spy zie problemen. Want een spy is zo dood als ik een medic tegenkom, bonesaw and it's over. En medic gelijk uber.frickY schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:28:
Is dat ook niet wat de huidige syringegun, en elk ander wapen, doet? Als je iemand raakt verliest hij healthOf moet ik het meer als pyro flamethrower zien, 1x iemand raken en hij verliest healt zolang in in de fik staat, ook al ben jij allang weg?
Ook erg interessant.the other team will see what you're up to and try to put a quick stop to your plan.
Ik overweeg dan misschien meer als medic te spelen. Maar niet echt als hulpje aka Mik, maar meer als offence als dat werkt. In TFC koos ik ook best vaak de medic, snel en sterk.
Gisteren was trouwens geweldig. Hoogtepunt was dustbowl, was erg blij dat mijn team won.
[ Voor 29% gewijzigd door Cabo op 16-04-2008 12:28 ]
Laat ik het zo zeggen, met deze update ga ik zeker nog meer offence spelen. Ik ben nu veelal toch in de voorste linie te vinden, dus weapons die mij kunnen ondersteunen in mijn offensieve speelstijl zijn meer dan welkom.Cabo schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:43:
Ook erg interessant.
heb anders ook wel moeten lachen om jouw ontdekking dat ik toch echt een vrouw bleek te zijn
Waarschijnlijk krijg je health terug met de "leechgun" er zit namelijk een veld met die naam in playerstats:
"iHealthPointsLeached" "int" "0"
Combineer dat met het feit dat de medic vanzelf al health krijgt en dan heb je een hele handige gun voor de front linie.
Als ik medic stats is bekijk zit ik trouwens op bijna 1,7 mil healthpoints healed, blijkbaar toch meer medic gespeeld dan ik dacht. Eens kijken of ik dat boven 2 kan trekken. Wie de 10 miljoen wil halen zal echter een hoop moeten healen. Met 100.000 total healthpoints per dag heb je toch nog 3+ maanden fulltime medic nodig!
Combineer dat met het feit dat de medic vanzelf al health krijgt en dan heb je een hele handige gun voor de front linie.
Als ik medic stats is bekijk zit ik trouwens op bijna 1,7 mil healthpoints healed, blijkbaar toch meer medic gespeeld dan ik dacht. Eens kijken of ik dat boven 2 kan trekken. Wie de 10 miljoen wil halen zal echter een hoop moeten healen. Met 100.000 total healthpoints per dag heb je toch nog 3+ maanden fulltime medic nodig!

Interessant...
..the Ubersaw is stained from hilt to curved blade in blood, a twisted piece of bad-ass metal. It adds 25% to your ubercharge after scoring a hit, at the expense of a 20% slower firing speed compared to the standard Bonesaw. Meant for the more offensively minded medics--AlexXdude, maldoror, et al--the potential for ubercharge madness, as well as total embarrassment and disastrous medic time-wasting, is huge.
The Blutsauger--"The Vampire" in German--looks more like a blaster than a needle gun. It will suck away your enemy's health and add it to yours at the rate of three health per hit, a nasty self-healing weapon. But again, while it sounds superior to the Syringe Gun on paper, it lacks the ability to score critical hits, making it more of a defensive tool than anything else.
The Critzcrieg we knew about, but it was no less interesting to play around with. The gun itself emits a passive yellow glow, and upon ubercharge, casts a Palpatine-esque lightning around your teammate's weapon, imbuing him with non-stop critical hits for 10 seconds. Deadly to be sure, but much like a standard ubercharge, it only stays active for so long. The charge must be well-timed, and fully taken advantage of. Unlike the health variant, this crit-uber provides no defense for your attacker, relying totally on the skill of your teammate. If your soldier wastes his few critical rockets on the wall, you'll be forced to beat a hasty retreat, with little gain to show for it.
Verwijderd
Dat is mijn aura, of ego (het is maar hoe je het zietElvis schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:41:
Dan moet je Koe zijn schema maar eens zien
[afbeelding]
Rode lijnen zijn uber, blauwe lijn is cruber, kruisjes zijn medics
Wat die kribbel bovenaan is, weet ik ook niet ^_^
Maar even serieus, als zoiets werkt is een cap in 2 seconden voorbij. Pyro met een uber en een cruber, en de critmedic die uber heeft van de 3de medic. Damn
Het leechen van life met de syringe gun is wel goed. Heb als medic vaak dat ik heen en weer moet rennen naar medi packs of andere medics. Nu kan je gewoon een burst syringes op de tegenstander knallen om wat life te healen
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 13:09 ]
Verwijderd
is dat niet van de spy ? die healthpointsleached ?CapTVK schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:56:
Waarschijnlijk krijg je health terug met de "leechgun" er zit namelijk een veld met die naam in playerstats:
Hopelijk geven ze de Demo man TNT of een timer bomb. De engineer een serie upgrades voor zijn sentry (aka range, response time, dmg, heat-seeking missle's). De soldier heat-seeking rockets (jaja fantasie te boven
).
En zo kan je nogmeer dingen bedenken. Vooral TNT zou leuk zijn, en het zit tenslotte al in de game (het model, de texture's, deel LUA code).
Maargoed, erg leuk dat die "updates" komen, ben benieuwd welke classe de volgende word.
En zo kan je nogmeer dingen bedenken. Vooral TNT zou leuk zijn, en het zit tenslotte al in de game (het model, de texture's, deel LUA code).
Maargoed, erg leuk dat die "updates" komen, ben benieuwd welke classe de volgende word.
Ben benieuwd wanneer TF2 eens flink gaat updaten...
Weet iemand trouwens of er een site is met clanwar demo's van de wat betere spelers? Ben wel benieuwd hoe het er aan toe gaat eigenlijk.
Weet iemand trouwens of er een site is met clanwar demo's van de wat betere spelers? Ben wel benieuwd hoe het er aan toe gaat eigenlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Zydell op 16-04-2008 13:49 ]
http://www.quadv.com/content/view/46/61/ heeft een sectie met videos van tf2, wel een beetje lage resolutie maar toch.
Verwijderd
sigh6 en 4 Kings moet je maar eens naar gaan zoeken dat zijn toch wel behoorlijk goede teams over het algemeenZydell schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:48:
Zijn wel hier en daar leuke TF2 videos te vinden:Zydell schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:48:
http://www.wipido.com/video/487
http://www.leettube.com/v...wkey=99ff55a987b9381e01f9
Defunctus Deo Juvente
Mik! schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:39:
[...]
heb anders ook wel moeten lachen om jouw ontdekking dat ik toch echt een vrouw bleek te zijn![]()
Verwijderd
Zat trouwens eens in de stats te graven en kan mij nu voorstellen dat mensen zien of het Mistav (of Tony of Hathor) is of dat ik het ben. Ik doe blijkbaar ongeveer 50/50 kills kwa pipebombs/stickies terwijl de rest minimaal 3 keer zoveel kills heeft met stickies
.
Shacknews heeft nog wat meer TF2 coverage, waaronder wat interessante dingen 
Robin Walker interview
Nieuwe feature impressions
Pressevent was er dus blijkbaar gister, denk dat we de update dus inderdaad in de week van de 20e mogen verwachten
Ik ben zeer benieuwd! Wordt straks nog vechten tussen de teams om de medics die de nieuwe critgun hebben
Robin Walker interview
Nieuwe feature impressions
Pressevent was er dus blijkbaar gister, denk dat we de update dus inderdaad in de week van de 20e mogen verwachten
Als het toch weer tijd is voor TF2 filmpjes, moet je zien wat er gebeurt als je TF2 met een western kruist.
Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=1eOmhQsp8T4
"Adamins are a fair and righteous people who want to do the right thing"
Deel 2
http://www.youtube.com/wa...t1NhajPhG0&watch_response
The making of is ook klik waard, er gaat best wel wat werk als regisseur in zitten
http://www.youtube.com/wa...LM9oobABJI&watch_response
"You're scared!, run, run, RUN! RUN!!!"
Ook wel lachen dat de sniper net z'n grey matter achievement krijgt
Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=1eOmhQsp8T4
"Adamins are a fair and righteous people who want to do the right thing"
Deel 2
http://www.youtube.com/wa...t1NhajPhG0&watch_response
The making of is ook klik waard, er gaat best wel wat werk als regisseur in zitten
http://www.youtube.com/wa...LM9oobABJI&watch_response
"You're scared!, run, run, RUN! RUN!!!"
Ook wel lachen dat de sniper net z'n grey matter achievement krijgt

Nogmaals dan maar:
Baserunner schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 02:34:
Ik zou graag lid willen worden van de [GoT] TF2 groep, mijn steam id is:
Die groep wordt niet echt meer gebruikt. Er zijn nu 149 leden. Zodra daar mensen bijkomen worden ze niet meer als lijst in steam friends weergegeven. En dan is het nut van die groep weg. Wat je wel kan doen is je registreren op www.teamfortress.be das de site van de GoT TF2 community. En er is altijd nog de algemene tweakers.net steam group (niet te verwarren met de GoT TF2 steam group.
Shacknews is lekker bezig, alle medic achievements maken ze nu bekend. http://www.shacknews.com/onearticle.x/52249
1. First Do No Harm: Play a full round without killing any enemies and score the highest on a team of 6 or more players.
2. Quadruple Bypass: Heal a teammate who's taking fire from 4 enemies at once.
3. Group Health: Work with 2 other medics to deploy 3 simultaneous uber-charges.
4. Surgical Prep: Have an uber-charge ready before the setup phase ends.
5. Trauma Queen: Deploy 3 uber-charges in less than 5 minutes, and assist in 5 kills during that time.
6. Double Blind Trial: Deploy an uber-charge within 8 seconds of a nearby enemy medic deploying his.
7. Play Doctor: In a team with no medics, be first to switch to medic after a teammate calls "Medic!" and then heal 500 health.
8. Triage: Deploy an uber-charge on a teammate less than a second before they're hit by a critical explosive.
9. Preventive Medicine: Block the enemy from capturing a control point with an uber-charged teammate.
10. Consultation: Assist a fellow medic in killing 5 enemies in a single life.
11. Does It Hurt When I Do This?: Kill 50 scouts with your syringe gun.
12. Peer Review: Kill 50 medics with your bone saw.
13. Big Pharma: Assist a heavy in killing 30 enemies where neither of you die.
14. You'll Feel A Little Prick: Assist in killing 4 enemies with single uber-charge on a scout.
15. Autoclave: Assist in burning 8 enemies with a single uber-charge on a pyro.
16. Blast Assist: Assist in exploding 5 enemies with a single uber-charge on a soldier.
17. Blunt Trauma: Assist in punching out 4 enemies with a single uber-charge on a heavy.
18. Medical Breakthrough: Assist in destroying 8 enemy engineer buildings with a single uber-charge on a Demoman.
19. Midwife Crisis: Heal an engineer as he repairs his sentry while it's under enemy fire.
20. Ubi Concordia, IBI Victoria: Assist in killing 5 enemies on an enemy control point, in a single life.
21. Grand Rounds: Heal 200 teammates after they've called for "Medic!"
22. Infernal Medicine: Extinguish 100 burning teammates.
23. Doctor Assisted Homicide: Assist in killing 20 nemesis.
24. Placebo Effect: Kill 5 enemies in a single life while having your uber-charge ready, but undeployed.
25. Sawbones: Hit enemies with your bonesaw 10 times in arrow without dying or missing.
26. Intern: Accumulate 7000 heal points in a single life.
27. Specialist: Accumulate 10000 heal points health in a single life.
28. Chief of Staff: Accumulate 10 million total heal points.
29. Hypocritical Oath: Kill an enemy spy that you have been healing.
30. Medical Prevention: Save a falling teammate from dying on impact.
31. Second Opinion: Uber-Charge 2 teammates at once.
32. Autopsy Report: Provide an enemy with a freezecam shot of you taunting above their ragdoll.
33. FYI I Am A Medic: Use your bonesaw to kill 5 enemy spies who have been calling for "Medic!"
34. Family Practice: Uber-charge ten of your steam community friends.
35. House Call: Join a game that one of your friends is in and then deploy and uber-charge on him.
36. Bedside Manner: Be healing a teammate as he achieves an achievement of his own.
50 scouts met syringe gun!? Best pittig!
Verwijderd
Niet in 1 keer natuurlijk..CapTVK schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:38:
50 scouts met syringe gun!? Best pittig!
zitten een paar echt moeilijke bij 
met 190 uur medic zit ik aan 7.2miljoen healing
op steam forum zitten een paar medics met +10miljoen en zij zitten rond de 250 uur medic of nog meer
met 190 uur medic zit ik aan 7.2miljoen healing
op steam forum zitten een paar medics met +10miljoen en zij zitten rond de 250 uur medic of nog meer
Blunt Trauma: Assist in punching out 4 enemies with a single uber-charge on a heavy.
Da's een makkie...
Euh...Hoe heet die boxring map ook alweer?
Da's een makkie...
Euh...Hoe heet die boxring map ook alweer?
Dit topic is gesloten.