[PS3] Gran Turismo 5 Prologue Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.501 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-07 09:45

PcManiaxx

ondertitel duh

Jongens, ik heb even een vraagje. Ik zit eraan te denken om mijzelf vandaag GT5 via de store aan te schaffen. CC is geen probleem.

Maar hoeveel gb gaat het worden? En is dit inclusief alle filmpjes van GT5? Verder is het gelijk aan de retailversie in de winkels toch?

Edit; Oh ja, misschien het vermelden waard. Ik heb zowel een EU als USA account. Het lijkt me handiger dit via de US store aan te schaffen ivm de lage koerswaarde van de dollar?

[ Voor 25% gewijzigd door PcManiaxx op 06-04-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:24
Bah, wat heb ik een hekel aan die online races. Het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt om fatsoenlijk te racen doordat er telkens van die zwak begaafden niet normaal de eerste bocht door komen. Dan blijven ze bijvoorbeeld bij Daytona hangen in de ovals, waarna je met ~250 km/h er boven op knalt, omdat ze niet onzichtbaar worden? Bah, ik moet nog een flink aantal Credits voor de F430, dan heb ik A gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
via amazon.co.uk kan je hem voor 18 pond halen. Zit hier een addertje onder het gras of is dit gewoon zwaar relaxed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 09:56

Ace

Happy Happy Joy Joy

uchiha tijntje schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:55:
Ik ben benieuwd hoeveel ze uiteindelijk nog weten te verbeteren, want van wat ik zo lees zitten de grootste gebreken van de vorige 4 versies er nog steeds gewoon in. Deze zullen ze mijns inziens dus ook in het komende jaar er echt niet uithalen.

GT is het ideaal voorbeeld van een zeer succesvolle serie met zeer weinig vernieuwing, iets wat gamers blijkbaar niet erg vinden :)
Dat komt volgens mij toch doordat de lead programmer (Kazunori Yamauchi) nooit naar de concurrentie schijnt te kijken en zich blind staart op zijn eigen produkt.

Ik heb al in verschillende interviews gelezen dat als hem bijvoorbeeld gevraagd wordt 'wat vind u van het schade model in FM2' hij het antwoord schuldig moet blijven omdat hij gewoon weg dat soort dingen niet in de gaten houdt.

Ik vind dat erg jammer want GT was altijd de top in het racing genre. Maar wanneer je dan na FM2 nog steeds met een treintje bumper cars op een track rond rijdt zonder een zichtbaar schademodel dan getuigt dat zeker niet van vooruitgang.

Nu is dit nog maar de Prologue en wordt schade misschien al in Q3 dit jaar in de vorm van een patch geleverd maar toch weerhoudt het er mij van om een PS3 aan te schaffen voor GT5. Terwijl ik wel een PS2 kocht voor GT4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Irritant dat je niet de instellingen kunt veranderen van controller 2 !

Ook jammer dat ik niet online kan scheuren met mijn F2007 :(

Ik heb nog niet met alle races goud gehaald, maar heb al wel het gevoel
dat ik de proloque in 1 week heb " uitgespeeld ", zodoende hoop ik ook
dat het online gebeuren nog een flinke poets beurt mag ontvangen.

kom je achter iemand zijn slipstream vandaan beukt ie je gewoon de berm in...

Lijken wel kinderen in de bots auto's..zowel beginner races als zware races.....

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat een aanfluiter is het spel tot op heden zeg! De vele lagen aan menu;s die je iedere keer door moet (zoals ook al vaker is aangegeven). Gelukkig is dat irritante piano gepingel ook uit na een bezoekje in de optie menu. Gas geven met X? ok, je controls kun je instellen maar waarom niet standaard met de wiebel L2/R2 toetsen, die waren toch voor dit soort spellen bedacht? de wagens zien er prachtig uit maar de omgevingen zijn zo steriel! overal exact dezelfde witte randjes langs de baan, alleen op de baan zelf zie je wat "banden" spoortjes.
Ik hoop dat het uiteindelijke product niet veel op de Prologue gaat lijken...had echt veel meer ervan verwacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 06-04-2008 18:26 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:11
Ik vind dat erg jammer want GT was altijd de top in het racing genre. Maar wanneer je dan na FM2 nog steeds met een treintje bumper cars op een track rond rijdt zonder een zichtbaar schademodel dan getuigt dat zeker niet van vooruitgang.

Nu is dit nog maar de Prologue en wordt schade misschien al in Q3 dit jaar in de vorm van een patch geleverd maar toch weerhoudt het er mij van om een PS3 aan te schaffen voor GT5. Terwijl ik wel een PS2 kocht voor GT4.
Ik heb mijn PSX voor de Japanse versie van GT gekocht en dat spel staat nog steeds in mijn top 3 aller tijden. De hele serie heb ik altijd een warm hart toegedragen, maar ik moet toch ook toegeven dat het GT was dat een revolutie in het genre bracht, maar dat de delen daarop alleen doorgeëvolueerd zijn en nooit meer baanbrekend zijn geweest. Grote missers zijn inderdaad de AI en de afwezigheid van het schademodel.

Omdat ik GT al volg vanaf de aankondiging way back in 1997 (of misschien was het eerder...), ben ik inmiddels ook wel op de hoogte van Polyphony's PR talk. Verbeterde AI wordt al sinds GT2 beloofd en het is er nooit van gekomen. Ik ben benieuwd naar het schademodel dat nu aangekondigd is maar ik geloof het als ik mijn eerste deuk rijdt ;)

Oh ja, en waarom kan ik geen 307CC rijden in dit spel? De Amerikanen wel en die weten niet eens hoe je Peugeot schrijft. Dat slaat toch nergens op?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De Japanners hebben ook een update gekregen om op 'ons' niveau te komen. Ik hoop dan ook dat de EU versie nog een update krijgt om gelijk te komen met de VS versie.

Vooralsnog vermaak ik me meer dan prima met het spel. In professional is het met veel auto's een behoorlijke uitdaging om ze op de baan te houden. Inmiddels bij de S-klasse aanbeland, maar de frustratie van de tijdstraffen is volkomen terecht. Wat werken die slecht en onvoorspelbaar zeg.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236438

PcManiaxx schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:16:
Jongens, ik heb even een vraagje. Ik zit eraan te denken om mijzelf vandaag GT5 via de store aan te schaffen. CC is geen probleem.

Maar hoeveel gb gaat het worden? En is dit inclusief alle filmpjes van GT5? Verder is het gelijk aan de retailversie in de winkels toch?

Edit; Oh ja, misschien het vermelden waard. Ik heb zowel een EU als USA account. Het lijkt me handiger dit via de US store aan te schaffen ivm de lage koerswaarde van de dollar?
koop em gewoon in de winkel, is goedkoper

je kan em best in US kopen, maar dan heb je een amerikaanse cc nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 22:30

r0_

Heb ik eindelijk de 'machtige' F40, rijdt dat ding echt zwaar moeilijk! Ik probeer de race op suzuka te halen waar je in 1 rondje iedereen moet inhalen(S-6). Maar ik heb die bak gewoon niet onder controle.
Heeft iemand misschien goede instellingen waar hij wel goed mee te besturen is?

Lof voor alle die hem al gehaald hebben!b _/-\o_

P.S. Ik speel trouwens met een Driving Force Pro (DFP).

[ Voor 9% gewijzigd door r0_ op 06-04-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mwah... de AI is stukken beter dan echte mensen als ik de online races mag geloven ;). Op zich vind ik het niet zo slecht, tuurlijk rammen ze achterop op plekken dat je denkt: een blinde banaan had nog gezien dat ik daar reed!, maar andere keren ros ik vol in een bmw voor me omdat ik per se vol gas die bocht door wil ;).

Steriel is het zeker. De muziek in het menu helpt dan ook niet. Die Klaidermann met zn gepingel is idd zwaar irri, alsof je op een zware wortelbehandeling zit te wachten bij je tandarts.

Ik vermaak me wel met de game, en daar is de game voor. Het is alleen zo dat er zoveel irritante dingetjes inzitten die eigenlijk opgelost hadden moeten worden, omdat het zo simpel lijkt. Maar goed, wellicht fixen ze het in de final. Ik weet niet hoeveel GT4 prologue verschilde met GT4 final, als dat marginaal is dan heb ik weinig hoop.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 15:05
tasjesdief schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:07:
Met online races begin ik 90% van de tijd als laatste, 1 op de 20 keer zit ik hoogstens 2 plaatsen naar voren opgeschoven. Hebben jullie dit ook?
Ja dat is mij ook zeker opgevallen. Ik heb geen stats bijgehouden en je moet voorzichtig zijn, want je herinnertje je alleen de slechte dingen.. maar ik ben het voorlopig met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:02
Afgelopen zaterdag dacht ik....laat ik eens GEK doen! Ik heb GT5 uit de EU Store gehaald, want kon niet meer wachten tot ik weer naar een winkel kon (druk druk druk). Het is toch een (dure) DEMO dus zet die demo maar op je harde schijf dacht ik zo. Als de final versie er is koop ik wel de game in een winkel zodat ik een hoesje heb.

Mijn indruk is top! Ben begonnen met de Honda en rij nu in die vrouwen-Suzuki. Met deze 2 auto's kan ik de C-klasse halen en dat is mijn eerste doel. Als de kids op bed liggen en de kachel zich uitschakelt is het voor een teken om rond de klok van 00:00 nog even een paar rondjes op te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Het zweet in mn bilspleet na 150 rondjes op suzuka in mijn evo X /tuned, godsamme wat een heerlijk gevoel geeft die game met een G25, force feedback op vol, handmatig schakelen en clutchen natuurlijk, scheelt veel tijd ;)

Online is rijden met clutch nog wel vervelend, en zonder clutch rijden kan nog net zo goed (ondanks dat je in de neutral schiet)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148415

De snelste/makkelijkste manier om credits te verdienen zal wel met een snelle auto A1 doen op Daytona voor 20.000 als je eerste wordt, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 148415 schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:01:
De snelste/makkelijkste manier om credits te verdienen zal wel met een snelle auto A1 doen op Daytona voor 20.000 als je eerste wordt, nietwaar?
Ja, die heb ik ook gebruikt om de laatste centen te verdienen om de F430 te kunnen kopen.
Das echt 2 vingers in de neus werk met de GTR '07 die je als het goed is al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe ja, op die manier moest ik ook de F430 kopen. Idd ook de GTR '07 gebruikt, echt heerlijk rijden is dat op Daytona, je kan gewoon in de 6e versnelling vol door de bocht, de GTR blijft dan tenminste een beetje stabiel :P

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 148415 op 07-04-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Anoniem: 148415 schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:20:
Hehe ja, op die manier moest ik ook de F430 kopen. Idd ook de GTR '07 gebruikt, echt heerlijk rijden is dat op Daytona, je kan gewoon in de 6e versnelling vol door de bocht, de GTR blijft dan tenminste een beetje stabiel :P
Dan moet je eens kijken naar de R34 GT'05.. die rijdt nog beter de oval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114103

Shiver23 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:25:
[...]

Walriden bij de tweede bocht. En dan moet je geluk hebben met een goede slipstream. Ik kom niet verder dan 1,398. Bijna dus.

Ik heb echt grote moeite om op de Eiger Nordwand een goede tijd neer te zetten. Zowel met de Evo als met de M3. Ook de race met de F430 is redelijk hopeloos op Daytona. Wat een k*tbaan is dat zeg!
slipstream, daar had ik nog niet over nagedacht! ik wist wel 'n paar seconden te winnen op mijn eerste tijden door het ding op handmatig schakelen te zetten en zo snel mogelijk naar de 5e versnelling te schakelen, die trekt vanaf de 130 km/h sneller omhoog dan de 4e. Tot nog toe niet verder gekomen dan 1.40.128 helaas, wallriden vind ik ook zo nep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:39
Ik heb de GT R 07 ofzo iets, en als ik drift door de bocht remt de auto heel snel af waardoor ik bijna stil kom te staan. Dat is toch niet de bedoeling van driften lijkt mij. Zal zelf wel wat fout doen denk ik.
Verder heb ik 1 of 2 races op C niveau nog niet gehaald. Zijn races waarbij je maar 1 auto kan gebruiken, en ik herinner me nog wel dat ik niet eens in de buurt kon komen van de nr 1. Bagger auto's. Uit me hoofd de suzuki macaroni ofzo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:32
technoaddict schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:52:
Uit me hoofd de suzuki macaroni ofzo iets.
En dan neem je daar een lekkere cappuccino bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:06
Ben nu al redelijk ver met de A klasse. Die challenge met Japanse sportcars op Suzuka vind ik best pittig. Ik rijd die race met een Subaru Impreza ( laatste model ) en toch finish ik telkens hoogstens als 4e met een verschil van ongeveer 10 seconden met de koploper, die rijdt meestal ook in Impreza of in een Honda NSX. Ik zat ff te twijfelen om ook een Honda NSX aan te schaffen maar weet dus niet of die nog beter rijdt als de nieuwste Impreza?

Verder vind ik het spel nog steeds erg vermakelijk, hoewel ik volgens mij nooit die time-trials met de Capuccino, Mitsu Lancer evo IX, M3 etc... op goud ga halen. Blijf dat toch wel heel erg lastig vinden.

Vroeger had je in GT4 nog bij de tussentijdvermelding een miniatuur afbeeldingkje van de snelste auto staan, wel jammer dat ze dat er uit hebben gehaald want op die manier weet je wel welke wagen er op kop ligt / de snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een nieuwsbericht in GT5:P en Gran Turismo TV heeft een update gekregen:
Gran Turismo 5: Prologue will normally update events at approximately 3am, on Thursday of every week.
Please look forward to new weekly events!

* The dates and times of the update may vary slightly.
De nieuwe content voor GT TV:

- Gran Turismo TV Special: First Impression of Lancer Evolution X
- Gran Turismo TV Special: The GTR Legend Inside Story Part 1
- Gran Turismo TV Special: The GTR Legend Inside Story Part 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nippletwister schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:43:
Ben nu al redelijk ver met de A klasse. Die challenge met Japanse sportcars op Suzuka vind ik best pittig. Ik rijd die race met een Subaru Impreza ( laatste model ) en toch finish ik telkens hoogstens als 4e met een verschil van ongeveer 10 seconden met de koploper, die rijdt meestal ook in Impreza of in een Honda NSX. Ik zat ff te twijfelen om ook een Honda NSX aan te schaffen maar weet dus niet of die nog beter rijdt als de nieuwste Impreza?
Ik deed die met de GTR R34, zo lastig was dat niet meen ik me te herinneren.
En als je het echt niet red kun je de laatste chicane altijd afsnijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Argh, S is best frustrerend op sommige momenten. De penalties zijn imo oneerlijk:
-De CPU spelers krijgen bijna nooit een penalty. Wanneer ze dus uitglijden en per ongeluk een shortcut nemen krijgen ze geen penalty.
-Zij rammen mij af en toe.
-En wanneer zij mij aan de voorkant rammen, krijg ik een 'ramming penalty' :(

Verder is S wel leuk en uitdagend :) Hoef er nog maar 2 te halen, en dan alles goud proberen te halen :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Chester op 07-04-2008 13:52 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
me_mrtn schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:35:
Bah, wat heb ik een hekel aan die online races. Het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt om fatsoenlijk te racen doordat er telkens van die zwak begaafden niet normaal de eerste bocht door komen.
Moet je de PRO events pakken (dat kan als je A-klasse hebt afgerond), daar is dat véél minder. Wel een stuk lastiger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zamorano schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:49:
[...]

Ik deed die met de GTR R34, zo lastig was dat niet meen ik me te herinneren.
En als je het echt niet red kun je de laatste chicane altijd afsnijden. ;)
Hmmz, ik dacht dat die het aantal PK's zou gaan overschrijden omdat het uit mijn hoofd maximaal 300 PK zou mogen zijn. In de voorgaande edities had een R34 nog wat meer pk-tjes dacht ik...
Maar goed, ik zal het eens proberen met een R34 als ik genoeg geld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Zijn er toevallig nog mensen die hun order van Play nog steeds niet ontvangen hebben? Ik word er zo langzamerhand een beetje moe van... 26-3 reeds verzonden, nog steeds niets binnen. Erg leuk hoor kopen voor een leuk prijsje maar niet leuk als de rest van de community hem onderhand al heeft uitgespeeld... (en er opeens tig negatieve comments opduiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gisteren heb ik me ook maar eens vastgebeten in het spel. C en B klasse uit gereden; ik was gestart met een Alfa 147, maar dat was een bad choice. In de latere races van de C klasse kom je tekort. Toen ik de Integra had was het echter TE makkelijk meteen, op de Oval race na. Toch is dat een prettige race om geld binnen te halen vroeg in het spel; de race is kort en ook de tweede plek levert 5000c op. Ik win gemiddeld één op de vier ritten in deze race, maar nooit met meer dan 2-3 tienden...

De B-klasse was te makkelijk; ik heb de GT-R gekocht en daarmee win je zowat elke race met twee vingers in de neus. Alleen de time trials geven me moeilijkheden. Met de Cappucino komt ik twee seconden tekort voor goud, en met de Lancer is zilver al een uitdaging. De overtake race met de Integra is me ook nog niet gelukt, ik kom (na drie pogingen) niet verder dan p3.

Vanavond op naar de A-klasse, die schijnt wat meer uitdaging te bieden geloof ik. Ik twijfel of ik een Elise zal kopen of nog even wat spaar voor de 430...

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-04-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12

Maximus

There is no substitute

A klasse hebje veel aan een F430 of als je duur wilt doen de 599. De 599 trekt zo hard op dat je veelal de concurrentie er gewoon uit blaast :P

Samen met de BMW M3 en volgens mij een Nissan GT-R heb je dan alle auto's om de A zo te finishen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Chester schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:50:
Argh, S is best frustrerend op sommige momenten. De penalties zijn imo oneerlijk:
-De CPU spelers krijgen bijna nooit een penalty. Wanneer ze dus uitglijden en per ongeluk een shortcut nemen krijgen ze geen penalty.
-Zij rammen mij af en toe.

Verder is S wel leuk en uitdagend :) Hoef er nog maar 2 te halen, en dan alles goud proberen te halen :Y)
Niet zeuren, uiteindelijk haalt iedereen ze toch (maar ik vond ze ook frustrerend sommige!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:27:

Vanavond op naar de A-klasse, die schijnt wat meer uitdaging te bieden geloof ik. Ik twijfel of ik een Elise zal kopen of nog even wat spaar voor de 430...
De F430 heb je in de A-klasse eigenlijk alleen nodig voor de Daytona race die je met die auto moet doen.
De GT races kun je gewoon met die GTR '07 winnen, zij het iets lastiger dan het in de B-klasse ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Het wordt tijd dat je eens een eigen room kan gaan maken, wordt af en toe strontziek van die quitters. Waarom hebben ze er niet voor gekozen dat, net als in Forza 2, gewoon iemand anders automatisch host wordt als de eerste host er vandoor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Of je leest even het topic door 8)7

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Chester schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:50:

Lol, ook een manier om te zeggen dat jij ze langs achter ramt. Kwestie van perspectief :p

Hoe kan iemand jou aan de voorkant rammen als iedereen achter elkaar in dezelfde richting rondrijdt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24
Maximus schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:39:
A klasse hebje veel aan een F430 of als je duur wilt doen de 599. De 599 trekt zo hard op dat je veelal de concurrentie er gewoon uit blaast :P

Samen met de BMW M3 en volgens mij een Nissan GT-R heb je dan alle auto's om de A zo te finishen.
ik denk ook dat ik ga sparen voor een 599. Wel echt te duur, maar het is gewoon zo'n beest. Laatst ook weer een stuk gelezen in de Top Gear, om dan maar meteen verliefd te worden op die auto hoe ze erover praten. Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Je hebt een 430 nodig om je A licentie te halen.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:28:
[...]

Lol, ook een manier om te zeggen dat jij ze langs achter ramt. Kwestie van perspectief :p

Hoe kan iemand jou aan de voorkant rammen als iedereen achter elkaar in dezelfde richting rondrijdt. ;)
Nou, bijvoorbeeld bij een bocht naar rechts. Ik neem de bocht wat meer van binnen wanneer zij van buiten rijden zodat ik ze kan inhalen, maar dan besluiten ze om opeens wat harder naar rechts te draaien waardoor ze tegen mijn neus aanrijden en ik een penalty krijg.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Maximus schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:39:

De R8 mag er ook zeker wezen, wat een prachtwagen. :) Gisteren trouwens 310km/h op Daytona SuperSpeedway gehaald...!!! Is gewoon 9 km/h sneller dan de fabrieksopgave, en de toerenteller ging niet eens het rood in.. Ik denk dat 320km/h mogelijk moet zijn. ;)

Voor die american races, had ik een Z06 gekocht, nou, da's pure zelfmoord. Dat ding gaat werkelijk alle kanten op! Maar snel dat dat ding is.. In z'n 2 gewoon 140. Maar die 6e versnelling, te gek.. :S Rij je 300 en 2500 toeren (uit m'n hoofd), da's nog eens lui. Maar iig, my point, weet iemand een betere amerikaanse wagen?

M3 is een mooie wagen, ziet er cool uit, en de rijeigenschappen mogen er ook wel zijn.

Proberen om het weekend de 599GTB te scoren, ben toch wel verliefd op die wagen. Oh ja, er was toch ook nog een race waarvoor je een F430 nodig had..? Moet ik dan ook weer gaan kopen.. :(

Laatste vraag, is er een limiet van het aantal wagens dat je in je garage mag hebben? Google zegt niks terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
SChief schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:08:
[...]

De R8 mag er ook zeker wezen, wat een prachtwagen. :) Gisteren trouwens 310km/h op Daytona SuperSpeedway gehaald...!!! Is gewoon 9 km/h sneller dan de fabrieksopgave, en de toerenteller ging niet eens het rood in.. Ik denk dat 320km/h mogelijk moet zijn. ;)

Voor die american races, had ik een Z06 gekocht, nou, da's pure zelfmoord. Dat ding gaat werkelijk alle kanten op! Maar snel dat dat ding is.. In z'n 2 gewoon 140. Maar die 6e versnelling, te gek.. :S Rij je 300 en 2500 toeren (uit m'n hoofd), da's nog eens lui. Maar iig, my point, weet iemand een betere amerikaanse wagen?

M3 is een mooie wagen, ziet er cool uit, en de rijeigenschappen mogen er ook wel zijn.

Proberen om het weekend de 599GTB te scoren, ben toch wel verliefd op die wagen. Oh ja, er was toch ook nog een race waarvoor je een F430 nodig had..? Moet ik dan ook weer gaan kopen.. :(

Laatste vraag, is er een limiet van het aantal wagens dat je in je garage mag hebben? Google zegt niks terug..
Ik vond zelf de Ford GT de fijnste voor de Amerikaanse races, met gemak goud gehaald =) En ik denk niet dat er een limiet in je garage zit. Ik heb iig al tig wagens en nooit een melding gehad dat ie bijna vol is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het is volgens mij mogelijk om alle auto's in je garage te hebben, staat ook in de handleiding in het spel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
DinoPK schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:27:
Zijn er toevallig nog mensen die hun order van Play nog steeds niet ontvangen hebben? Ik word er zo langzamerhand een beetje moe van... 26-3 reeds verzonden, nog steeds niets binnen. Erg leuk hoor kopen voor een leuk prijsje maar niet leuk als de rest van de community hem onderhand al heeft uitgespeeld... (en er opeens tig negatieve comments opduiken)
Ja ik heb mijn order van Play.com ook nog steeds niet binnen, precies hetzelfde geval. Ik heb met opzet dit topic niet meer bijgehouden, zodat ik lekker zelf alles kan ontdekken, maar ik vraag me af wanneer het spel nou eindelijk eens aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-06 23:13
Jow, same here: ook nog niet ontvangen. Ach ja, kan ik tenminste aan mijn afstuderen werken want als GT5p er eenmaal is zal dat er wss een beetje bij in schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

SinergyX schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:26:
Of je leest even het topic door 8)7
Verlicht mij met jouw wijsheid dan ;) . Dat het mogelijk gaat worden met een patch in de toekomst weet ik, maar daar hebben we nu niet zo veel aan.

Trouwens best grappig om al die mannetjes met een Elise Tuned weg te blazen met een Mine's BNR34 Skyline GT-R >:) . Als je de juiste afstelling vind voor die bak, is ie zooo lekker.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 07-04-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-07 23:44
Ik zie net op GT:TV drie nieuwe videos verschijnen!

Lancer Evolution, en GT-R Legend deel 1 en 2. Ik ga maar eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:40
Ik zie mensen die het hebben over clutchen maar bij mijn G25 doet mijn koppelingspedaal niks. Waar kan ik dit instellen, bij de stuurwielen kan ik overigens ook de g25 niet selecteren, waarschijnlijk heeft dat er iets mee te maken. Maar wie kan het mij vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
silencedead schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:12:
Ik zie mensen die het hebben over clutchen maar bij mijn G25 doet mijn koppelingspedaal niks. Waar kan ik dit instellen, bij de stuurwielen kan ik overigens ook de g25 niet selecteren, waarschijnlijk heeft dat er iets mee te maken. Maar wie kan het mij vertellen?
Als de race begint driehoekje drukken, dit moet helaas nog steeds elke keer weer gedaan worden. Ook werkt het pas als je voorbij de startlijn bent als ik het goed heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Heerst schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:32:
Ik zie net op GT:TV drie nieuwe videos verschijnen!

Lancer Evolution, en GT-R Legend deel 1 en 2. Ik ga maar eens kijken :)
Hoe zie je nieuwe video's bij GT:TV verschijnen? Ik heb enkel de begin-video.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 00:36
Hoe doe je tuned auto's kopen dan? Online zie ik gasten met allemaal van die tuned auto's rijden maar zelf kan ik mn auto geeneens tunen bij het quick tune menu (dodge viper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-07 23:13

Aight!

'A toy robot...'

djerror schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:54:
Hoe doe je tuned auto's kopen dan? Online zie ik gasten met allemaal van die tuned auto's rijden maar zelf kan ik mn auto geeneens tunen bij het quick tune menu (dodge viper)
Onder het Merk GT: Prolugue, helemaal rechts staan er een paar.

Die F430 vind ik echt helemaal niks, die GT-R was veel fijner.
Maja nu ff voor een muscle car sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

GT5:P vorige week via marktplaats gekocht, 33,- incl verzendkosten dus had hem evengoed bij de MM kunnen kopen...magoed scheelt weer een paar euri en ik hoef er de deur niet voor uit en 4 euro diesel te verstoken.

Zaterdag issie verstuurd... vandaag nog niet in de bus dus dat zal morgen worden... ben erg benieuw! voor het eerst in mijn leven dat ik een Gran Tourismo ga spelen!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 00:36
ah nice thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Wat is dat met die update?
Net meer dan een uur zitten downloaden, is ie bijna klaar en dan geeft ie de foutmelding: Er is een fout opgetreden tijdens het downloaden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:32
Foxke schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:37:
Net meer dan een uur zitten downloaden, is ie bijna klaar en dan geeft ie de foutmelding: Er is een fout opgetreden tijdens het downloaden. :(
Is dat nieuw voor je dan (is reeds besproken)? Als troost kan ik je wel melden dat 'enkelen' je voor zijn gegaan en het wellicht helpt om UPnP van type 1 naar type 2 te veranderen. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Lekker wat A klasse gereden; de GT-R is lichtjes underpowered, ik haal het podium wel net maar plaats 1 en 2 zijn buiten bereik. De Impreza is een lekker wagentje voor de Japanse races, maar de GT40 is de werkelijke openbaring tot nu toe. Wat een beest... met sound settings op large home theater, de AV receiver open en de cockpit view is dit veruit de mooiste race ervaring die ik heb meegemaakt :) Het gebrul van de motor door de rear speakers is heerlijk.

Helaas is het geld dan wel op, en ik moet nog zo'n 4 ton bij elkaar sparen voor de M3 en de 430 :( Morgen maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-07 23:13

Aight!

'A toy robot...'

Die Japanse races krijg ik maar met moeite geregeld in mijn Lancer X.
Haal met moeite 3e plaats.

Toch maar eens een andere bak proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Aight! schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:50:
Die Japanse races krijg ik maar met moeite geregeld in mijn Lancer X.
Haal met moeite 3e plaats.

Toch maar eens een andere bak proberen
Die Japan races zijn makkelijk te halen met een Honda NSX =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
IK had dit ook, ik probeerde eerst inderdaad ook de uPnp te veranderen, maar dat hielp ook niet.
Toen heb ik het de volgende dag nog een keer geprobeerd en toen deed ie het wel :) Dus mischien heb je morgen meer geluk.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Laatst online: 15:32
Vandaag de PlayStation 3 met Gran Turismo 5: Prologue gehaald. De eerste GT die ik speel. Het bevalt tot nu toe best goed, op de C-rank is alles erg makkelijk, afgezien van die proef dat je met een Suzuki een tijd onder de 1:39 neer moet zetten, ik haal net 1:44 :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hij slaat wat je gedownload hebt wel op als het goed is. De je hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen. De downloadbalk begint wel weer opnieuw, dus dat lijkt ernstig. Maar dan is hij ook sneller klaar.

Vanavond mijn GT Force (van het GT3/GT Force pakket, lang geleden gekocht dus) maar eens onder het stof vandaan gehaald. Ondanks een redelijk beroerde zithouding enorm veel lol gehad. Ook de vriendin wilde toen ze het zag wel een paar rondjes proberen en heeft een uur de PS3 bezet gehouden. Het geeft toch wel een extra dimensie met zo'n stuurtje. Kan me voorstellen dat een GT25 (of hoe heet dat ding) het nog mooier maakt, samen met een playseat ofzo. Maar dat is niet erg praktisch om in de woonkamer te zetten.

Zojuist ook nog even de nieuwe filmpjes in GTTV bekeken. Een erg mooi concept waarvan ik hoop dat ze nog veel toevoegen. GT-R part two laat een ronde zien op de Nürburgring. Wat een trekkracht heeft die bak zeg! Mooie filmpjes om te kijken en in prima kwaliteit. Deze staan volgens mij al op de disc, want ik hoefde ze niet te downloaden. Benieuwd wat ze nog meer gaan vrijgeven de komende tijd. En wanneer de Top Gear Testtrack erin komt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Laatst online: 02-07 13:16
Wel grappig dat Polyphony de schermindeling van het display van de GT-R heeft ontwikkeld. Ik vraag me af of die menustructuur net zo irritant is als in GT :P .

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-07 23:44
Die GTTV filmpjes zullen inderdaad op de disc staan, want ik hoefde ook niets te downloaden. In het nieuws menuutje stond in de aankondiging over de nieuwe filmpjes dat je wel verbonden moet zijn met PSN om de filmpjes te kunnen bekijken, maar dat zal dan wel gelden voor mensen die het spel hebben gedownload neem ik aan. Ik vraag me alleen af waarom die filmpjes nu pas worden unlocked als ik ze toch al op de disc had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244919

Het viel mij inderdaad ook op dat ik niets hoefde te downloaden. Hoe zit dat met mensen die hem uit de PSN store hebben ? Of zou hij gewoon downloaden als je connectie idle is ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Heerst schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:11:
Die GTTV filmpjes zullen inderdaad op de disc staan, want ik hoefde ook niets te downloaden. In het nieuws menuutje stond in de aankondiging over de nieuwe filmpjes dat je wel verbonden moet zijn met PSN om de filmpjes te kunnen bekijken, maar dat zal dan wel gelden voor mensen die het spel hebben gedownload neem ik aan. Ik vraag me alleen af waarom die filmpjes nu pas worden unlocked als ik ze toch al op de disc had staan.
Idd vreemd en het kost ook nog eens en kleine 2 Gb schijf ruimte. Hadden ze ook van de disk gedraaid kunnen worden. Misschien dat het ingepakt op de schijf staat maar dan nog het is Blu-ray ruimte zat. Dat filmpje van de nordsleife is top. Ik hoop dat hij snel te downloaden is als extra baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Dr. Strangelove schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:00:
Lekker wat A klasse gereden; de GT-R is lichtjes underpowered, ik haal het podium wel net maar plaats 1 en 2 zijn buiten bereik. De Impreza is een lekker wagentje voor de Japanse races, maar de GT40 is de werkelijke openbaring tot nu toe. Wat een beest... met sound settings op large home theater, de AV receiver open en de cockpit view is dit veruit de mooiste race ervaring die ik heb meegemaakt :) Het gebrul van de motor door de rear speakers is heerlijk.

Helaas is het geld dan wel op, en ik moet nog zo'n 4 ton bij elkaar sparen voor de M3 en de 430 :( Morgen maar verder...
Gisteren heb ik de race gedaan waarbij je met de F430 alle auto's in moet halen in één ronde. Ik stond aardig te kijken van de GT40! Wat een acceleratie zeg! Mijn F430 kon het niet bijhouden. De andere races ben ik nu met de GT-R aan het doen ipv de F430. Best apart. Ik ga eens zoeken naar rondetijden op de Nurburgring. Ben benieuwd of de GT-R in het echie ook sneller is op een cirquit dan de F430. :)

Edit: Waarschijnlijk wel! Een tijd van 7 minuut 35 wat sneller is dan een SLR Mclaren en een 997 Turbo. 1 seconde langzamer dan een Koenigsegg CCR en 2 seconden langzamer dan de Zonda F. Nu nog even zoeken op de tijd van de F430, maar de GT-R is een brute kar! >:)

Edit 2: Ferrari F430 F1 doet het in een tijd van 7 minuut 55. 20 seconden langzamer! De GT-R is zelfs sneller dan een 599 GTB (7minuut 47) op de Ring..

[ Voor 15% gewijzigd door m4yall op 08-04-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De voorloper was ook al zo'n bruut apparaat, maar onder de motorkap zat het zo vol dat ze hem niet linksgestuurd konden maken. Die is dus alleen in Japan (en via import in het VK) te koop geweest.

Nederlanders lopen dus ook wel warm voor de GT-R.
http://www.nu.nl/news/151...r_GT-R%26%238217%3Bs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244919

Ik heb in het spel echter wel het idee dat de F340 sneller is dan de GT-R, heb hem alleen nog niet altijd onder controle. Maar dit kan natuurlijk ook aan mijn (beperkte) rijvaardigheid liggen. Daarnaast moet ik vanavond misschien even naar rondetijden kijken om dit vermoeden ook te onderbouwen :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 244919 op 08-04-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Chester schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:56:
[...]

Die Japan races zijn makkelijk te halen met een Honda NSX =)
Gisteren ben ik 3e geworden met een Skyline Coupe '06. Deze heeft aardig wat pk-tjes (320 uit mijn hoofd) maar ik kon de NSX en Impreza echt niet bijhouden en finishte met een verschil van +10 seconden. Die NSX gaat echt hard! Jammer dat ie zo duur is in de aanschaf.

Gisteren tevergeefs geprobeerd om in de B klasse 1 lap magic met de Integra 1e te eindigen. Kwam niet verder dan de 2e plaats :( Heb het een uur geprobeerd en had achteraf echt kramp in mijn rechterhand van het gas geven :P

Van het verdiende geld in die races heb ik een Ford GT gekocht die ik wil gaan gebruiken voor de American Muscle Car races. De Ford GT is wel wennen trouwens want zonder hulpmiddelen overstuurt dat ding als een idioot >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 17:50
Chester schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:15:
[...]

Ik vond zelf de Ford GT de fijnste voor de Amerikaanse races, met gemak goud gehaald =)
Moet echt wennen aan de auto.. De C & B klasse met hulpmiddelen uit gedaan, maar voor dit beest moet er toch weer het een en ander aangezet worden anders hou ik em niet >:) ...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252246

Ik heb bij de Ford GT juist alles (behalve stabilisator) uit staan. Je kan op zich prima driften met dit ding, en anders is je vermogen helemaal naar 0 als je de tractiecontrole aan hebt.

Maar heb gisteren met de GT in de a-klasse de gran turismo races gereden.. sjongejonge zeg wat zijn die moeilijk. Die verekte grindbakken man.. Ik kom alleen op de 3e plaatst als ik via andere auto's de bochten pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik weet dat er nog geen officieele release datum bekend is, maar zijn er al geruchten wanneer de volledige GT5 uit gaat komen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt het aan mij, of raakt elke Amerikaanse musclecar nou zo gemakkelijk in de slip? Iig veel sneller dan bij andere auto's (alles uit)...
Heb nu klasse C, B en A alles op goud, behalve de time trials, jeetje die zijn echt moeilijk. Nu maar eens aan de S klasse beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Anoniem: 244919 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:55:
Ik heb in het spel echter wel het idee dat de F340 sneller is dan de GT-R, heb hem alleen nog niet altijd onder controle. Maar dit kan natuurlijk ook aan mijn (beperkte) rijvaardigheid liggen. Daarnaast moet ik vanavond misschien even naar rondetijden kijken om dit vermoeden ook te onderbouwen :-)
Ik kan met zowel de F430 als de GT-R niet echt 1ste worden in. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Vanavond is het weer tijd om de driving skills wat te verbeteren inclusief MT training :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 148415 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:46:
Ligt het aan mij, of raakt elke Amerikaanse musclecar nou zo gemakkelijk in de slip? Iig veel sneller dan bij andere auto's (alles uit)...
Heb nu klasse C, B en A alles op goud, behalve de time trials, jeetje die zijn echt moeilijk. Nu maar eens aan de S klasse beginnen...
De Dodge Viper uit 'GT cars' is snel en heeft goede grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 22:30

r0_

Rijden jullie eigenlijk in Professional of Standard mode? Ik probeer voornamlijk zoveel mogelijk in Professional en als het ff kan ASM uit. Maar ik probeer nu met de F40 S-6 te halen maar dat is dus echt niet te doen in Proffesional mode. Die bak ik gewoon niet fatsoenlijk onder controle houden. Dus rijd ik S-6 maar even in standaard want anders kom ik er niet doorheen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 148415 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:46:
Logischerwijs wel, iig de Corvette en de Viper, Mustang ook lijkt me. Dit soort auto's heeft het gewicht met name op de voorwielen zitten vanwege de plaatsing van de motor. Zodra je het gas loslaat en de tractie op de achterwielen verdwijnt (immers achterwiel aandrijving), is er ook weinig gewicht wat de achterwielen nog tegen de weg aan drukt, en treedt er heel makkelijk overstuur op (lift-off oversteer). Bovendien zijn Amerikaanse auto's vaak iets zachter geveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Shiver23 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:42:
De voorloper was ook al zo'n bruut apparaat, maar onder de motorkap zat het zo vol dat ze hem niet linksgestuurd konden maken. Die is dus alleen in Japan (en via import in het VK) te koop geweest.

Nederlanders lopen dus ook wel warm voor de GT-R.
http://www.nu.nl/news/151...r_GT-R%26%238217%3Bs.html
Nu zullen de meesten hier het niet in de kontzak hebben zitten, maar de prijs/prestatieverhouding van deze wagen is met een prijskaartje van €119.000 dik in orde. Veel auto's van drie keer dat bedrag presteren niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die GT-R is zonder TC niet echt stuurbaar vind ik. Hij gaat wel hard rechtuit, maar bochtenwerk ala impreza is er niet bij.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
EfBe schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:27:
Die GT-R is zonder TC niet echt stuurbaar vind ik. Hij gaat wel hard rechtuit, maar bochtenwerk ala impreza is er niet bij.
Dit vind ik heel erg meevallen, ik heb al een aantal races gereden in mijn GT-R zonder hulpmiddelen. Moet je eens een Ford GT zonder hulpmiddelen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
EfBe schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:27:
Hmm, ik vind hem echt heel tam voor een auto met een dergelijk aantal paardjes onder de kap.
Natuurlijk helpt de 4WD, maar zelfs met TC uit is een bocht uitaccelereren in de 2e versnelling vrij simpel. Ik speel met alle aids uit en met stuur/pedalen.

Glijden gaat ook wel redelijk simpel vind ik, echt lange drifts maak je er niet mee, maar hij gaat toch een stuk prettiger en beter controleerbaar om de hoek dan de F430 naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Zamorano schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:58:
[...]

Glijden gaat ook wel redelijk simpel vind ik, echt lange drifts maak je er niet mee, maar hij gaat toch een stuk prettiger en beter controleerbaar om de hoek dan de F430 naar mijn smaak.
Ik heb ook meer moeite met het uitacceleren van de F430 dan de GT-R terwijl de laatste met zijn dubbele turbo sneller zou moeten zijn. 4WD ok, maar F1 techniek in de F430 moet het toch redelijk gelijktrekken. Al met al geeft het scheuren in de F430 toch wel meer beleving, ook al win ik er niet alles makkelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
m4yall schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:01:
[...]

Ik heb ook meer moeite met het uitacceleren van de F430 dan de GT-R terwijl de laatste met zijn dubbele turbo sneller zou moeten zijn. 4WD ok, maar F1 techniek in de F430 moet het toch redelijk gelijktrekken. Al met al geeft het scheuren in de F430 toch wel meer beleving, ook al win ik er niet alles makkelijk mee.
F1 techniek is nog steeds aan natuurkundige wetten gebonden hoor. Feit blijft dat je met 4WD gewoon veel meer grip hebt met uit accelereren van een bocht. Maar het belangrijkste blijft toch de bestuurder. Een goede coureur kan in een stuk langzamere auto winnen van een amateur in een pkmonster. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Laatst online: 15:32
Ik heb nu bijna alles in de C klasse op goud. Alleen wat me opvalt is het verschil in moeilijkheid in de verschillende events. De sunday cup is enorm eenvoudig, maar de time trial en de challenge op de daytona speedwat zijn echt pittig. En ja, dit is mijn eerste GT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Satch schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:06:
[...]

F1 techniek is nog steeds aan natuurkundige wetten gebonden hoor. Feit blijft dat je met 4WD gewoon veel meer grip hebt met uit accelereren van een bocht. Maar het belangrijkste blijft toch de bestuurder. Een goede coureur kan in een stuk langzamere auto winnen van een amateur in een pkmonster. :)
So true.. Maar ik had misschien ingame toch iets meer verwacht van de Ferrari techniek. Vanavond als ik veel geld heb verdiend een GT40 en misschien wel een 599GTB kopen. Misschien beetje nutteloze aankoop, maar ferrari's hebben gewoon iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Vanavond verdwijnt GT5P uit mijn PS3. Ben het helemaal beu met die S klasse races. Die zijn zo onrechtvaardig met de time penalties. Je wordt er gewoon doodmoe van. Had zelf al 200.000.000 bij elkaar geraced tot ik er achter kwam dat je de F2007 pas kunt kopen als je alle S klasse races gehaald hebt.

En ja, dat had ik dus niet :P Vanavond maar lekker verder met MGS2 en COD4. Stuk boeiender. Doen we over een tijd wel GT5P er weer in. Zegmaar na MGS4 en GTA4..

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:33

SD5k

>4&X

200.000.000? Lijkt me toch een beetje sterk eerlijk gezegd, daar kun je 100 F2007's van kopen namelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Ik heb de Japanse import versie ;) Daar is de F2007 200.000.000.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:19
In de Japanse versie kost de F1 daadwerkelijk 200.000.000 ;)

[edit] Must learn to reply faster :O

[ Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 08-04-2008 15:09 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ik ben nog niet aangekomen bij de S-klasse, maar ik voel de bui eigenlijk al hangen met betrekking tot die time penalties. Krijgt de ai deze ook? Want ik haal vaak genoeg buiten de ideale lijn om in, waarna de ai prinsheerlijk de auto in mijn achterkant / zijkant parkeert..
Daarnaast zal de laatste hairpin van Suzuka niet meer zo snel kunnen, daar schiet ik nu af en toe volgas rechtdoor, gewoon omdat het kan en tijd scheelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-07 09:52
In de Japanse versie krijg je dan ook wel meer credits als je races wint dus het is niet dat je in de Japanse versie meer races zal moeten winnen om die F2007 te behalen tov de Europese versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:33

SD5k

>4&X

m4yall schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:14:
Ik ben nog niet aangekomen bij de S-klasse, maar ik voel de bui eigenlijk al hangen met betrekking tot die time penalties. Krijgt de ai deze ook? Want ik haal vaak genoeg buiten de ideale lijn om in, waarna de ai prinsheerlijk de auto in mijn achterkant / zijkant parkeert..
Daarnaast zal de laatste hairpin van Suzuka niet meer zo snel kunnen, daar schiet ik nu af en toe volgas rechtdoor, gewoon omdat het kan en tijd scheelt ;)
De AI krijgt geen penalties nee, sterker nog: ik heb een paar keer een penalty gekregen wanneer ik geramd werd door een AI tegenstander die als een kip zonder kop zijn lijn reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
-Sander schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:50:
[...]

De AI krijgt geen penalties nee, sterker nog: ik heb een paar keer een penalty gekregen wanneer ik geramd werd door een AI tegenstander die als een kip zonder kop zijn lijn reed.
Dat dacht ik dus al. Qua AI is het sinds GT3 (vorige versies niet gespeeld) dus absoluut niet vooruit gegaan. De enige manier hoe ze dit af en toe wel doen overkomen is door een snellere auto achter langzame auto's te laten starten, zodat je af en toe nog een inhaalactie in de verte ziet. Zouden ze dat niet doen is het as usual treintjes reiden. Maar toch is het spel wel weer redelijk verslavend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Laatst online: 29-06 23:13
GT5p viel zojuist op de mat hier. Eerste indruk is goed, zelfs VET!!

Heb me nog niet echt vastgebeten in de races maar loop soepel door C en B heen behalve de inmiddels befaamde Italiaanse Koffie race, en ook met de Integra iedereen inhalen op Daytona en de High Speed ring wil nog niet helemaal lukken met 2 keer brons. Maar goed, dat wordt vanzelf wel een keertje goud:)

Enige wat me echt opviel was dat bij Eiger Nordwand in die 2e versnelling bochtjes je auto af en toe zo goed als stil staat. Ligt dit aan iets specifieks, of aan een hulpje? Ik heb alles uitstaan en rijd pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
m4yall schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:09:
[...]

Dat dacht ik dus al. Qua AI is het sinds GT3 (vorige versies niet gespeeld) dus absoluut niet vooruit gegaan. De enige manier hoe ze dit af en toe wel doen overkomen is door een snellere auto achter langzame auto's te laten starten, zodat je af en toe nog een inhaalactie in de verte ziet. Zouden ze dat niet doen is het as usual treintjes reiden. Maar toch is het spel wel weer redelijk verslavend..
M.i. is het vooral verslavend omdat je elke keer een nieuw doel hebt (lees: een nieuwe, snellere auto kunt kopen of een race unlocken). De race ervaring ansich is niet echt heel verslavend naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Zamorano schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:27:
[...]

M.i. is het vooral verslavend omdat je elke keer een nieuw doel hebt (lees: een nieuwe, snellere auto kunt kopen of een race unlocken). De race ervaring ansich is niet echt heel verslavend naar mijn mening.
Nu ik er ook zo over nadenk is dat denk ik inderdaad het geval! Ik betrap mezelf daar wel op, zoveel mogelijk auto's hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Hell yes :D Eindelijk B-3 ook goud :D *O*

Deze heeft mij veel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
is dit echt een simulatie?

Ik speel GTR2 en LFS op de pc en zit er over te denken om een ps3 te halen met deze game. Graphics zien er super uit, maar als ik zo wat filmpjes kijk dan vindt ik het racen zelf er niet zo realistisch uitzien als deze racegames die ik hierboven noem.

Kan aan mij liggen hoor! Ik wil het spel niet afkraken want ik heb het nog niet eens gespeeld dus kan goed zijn dat ik me vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 18:10
Technische problemen en vragen kunnen - nadat je de FAQ daar gelezen hebt - in Spielerij - Problemen & Vragen

[ Voor 75% gewijzigd door TheZeroorez op 08-04-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Rpol schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:07:
is dit echt een simulatie?

Ik speel GTR2 en LFS op de pc en zit er over te denken om een ps3 te halen met deze game. Graphics zien er super uit, maar als ik zo wat filmpjes kijk dan vindt ik het racen zelf er niet zo realistisch uitzien als deze racegames die ik hierboven noem.

Kan aan mij liggen hoor! Ik wil het spel niet afkraken want ik heb het nog niet eens gespeeld dus kan goed zijn dat ik me vergis.
Het is geen die-hard simulatie zoals GTR2 (LFS heb ik nooit gespeeld dus kan ik niet over oordelen). GT5 is veel toegankelijker. Je kunt ook lang niet zoveel afstellen aan de auto's als bij dergelijke spellen. Ik vind GT5 een erg goede mix tussen een simulatie en een spel. Als je echt op zoek bent naar een sim dan zit je fout met GT5. Als je op zoek bent naar een leuke behoorlijk realistische racer dan is GT5:p prima te doen. Maar om daar nou alleen een PS3 voor te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:48

FeaR

In GoT we trust

Net de review versie van Gran Turismo 5: Prologue bij GameKings op TMF....

Werd gezegd dat er maar drie modes zijn (C, B en A), arcade en multiplayer.
En feit dat je niet kon tunen zou een heel groot minpunt zijn...

De heren hebben waarschijnlijk nog niet eens A uitgespeeld en ondervonden wat de S klasse allemaal met zich meebrengt 8)7

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.