Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dus ff online geraced, maar daar blijft het voorlopig ff bij. Wat een idioten allemaal. Je kunt je verremmen en iemand een klein zetje geven, maar rustig een bocht insturen en dan ineens achterstevoren staan omdat een of andere knakker je als rempunt gebruikt is niet handig. Ook als je ergens een rechte stuk opstuurt, en je gaatg sneller als je voorligger omdat je de bocht beter aansnijdt wordt je keihard geramd. Zo van, ow kut hij is sneller, dan maar ff eruit beuken!!
Tja ik rij eerst nog wel even offline, moet A nog afmaken en S ook nog. Verwacht dat over een tijdje de grootste malloten wel weg zijn. Verder liep het wel soepel, geen lag ofzo.
Ding gaat als de brandweer maar er valt vast nog wel wat meer af te stellen waardoor hij beter handelbaar is en ik heb geen idee wat dingen als camber enzo doen.
Tja, de achterkant breekt nogal snel uit, rustig de bocht in dus, kan het spel niks aan doen want in Class S staan de prof physics aanMurcielago schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:57:
Zojuist heb ik ontdekt waar al die /Tuned auto's staan. Dus ik heb maar gauw ff de lotus 111r /Tuned gekocht. Het ding rijdt erg lekker, gaat ook erg goed de hoek om. Maar als je dan toch ff net teveel grip verliest, dan wordt je gelijk dubbel gestraft. Je auto vliegt dan keihard de vangrail in. En mocht je dan ook nog de pech hebben dat er iemand achter je rijdt, krijg je gelijk 5 seconden penaltyEn daar wordt ik nu echt zoooo moe van. De hele tijd kun je normaal rijden, maar zodra ja in S gaat rijden, dan krijg je gelijk op de meeste oneerlijke momenten een penaly
hier staat wel een goede set-up voor de Lotus 111R Tuned: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=104391
veel mensen maken er gebruik van
Downforce achter op max, dan breekt hij niet zo snel uit. Geldt voor meer achterwiel aangedreven auto's trouwens.Nasty Nate schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:02:
Heeft iemand nog wat extra afstel tips voor die Lotus Elite 111R Tuned voor me?
Niet waar, ook in S staat het gewoon op 'Standaard'. De enige plek waar prof verplicht is, is in de online PRO races.Sir_Killalot schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:05:Tja, de achterkant breekt nogal snel uit, rustig de bocht in dus, kan het spel niks aan doen want in Class S staan de prof physics aan
[ Voor 37% gewijzigd door NLxAROSA op 10-04-2008 14:08 ]
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Ik vind overstuur wel lekkerder rijden dan onderstuurNLxAROSA schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:38:
Mwah, die Elise 111R/Tuned is best lastig, zelfs op standaard. (Of ik kan ook niet rijden) Maar met een hogere downforce op de achterwielen is het een stuk beter te doen.
Als je bij al die events minimaal 3de word zie je vanzelf de S class tevoorschijn komenthe squaler1 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:44:
waar kun je de s klasse vinden ik zie alleen maar c b en a ?
(staat ook in de TS trouwens)
Anoniem: 237237
Mag ik eens vragen hoe jouw instellingen staan? Ik heb namelijk ook de Ford GT '06.m4yall schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:11:
De Ford GT is gewoon echt een enorm fijne wagen om mee te racen.
Ik rij op professioneel en heb veel hulpmiddelen uitgeschakeld (bij de GT wel ESP aan en een beetje traction control ingeschakeld).
Op het rechte stuk is die auto echt bruut snel natuurlijk, maar ik krijg dat ding niet fatsoenlijk door een bocht.....
Nu hou ik wel van een beetje uitdaging, maar ik moet bijna stapvoets door bochten en daar ga je echt geen races mee winnen.....
Dan heb ik er waarschijnlijk overheen gelezen mijn excuses
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Gelukkig zijn er genoeg save games te vinden, wel jammer, voelt anders dan dat je het helemaal zelf gedaan hebt.
Ik zie veel reacties op verschillende fora die de tekortkomingen inderdaad wijten aan het feit dat dit een zogenaamde prologue is.. Mensen....je hebt er wel 40 euro voor betaald als ik het goed heb...Phusebox schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:43:toon volledige bericht
[...]
Alleen GT4:P en GT4; omdat ik deze gratis kreeg. (Nee niet gebrand of gedownload).
[...]
wie zegt dat ik het niet haal? in de races dat ik geen rare penalty krijg lig ik normaal wel een sec. of 10 voorop in de S klasse. Heb ze nog niet allemaal maar heb afgezien van de penalty's vrij weinig problemen om alles te halen.
Ik weet heus wel wat curbs zijn, hoe ze eruit zien, hoe je auto erop reageert en hoe ze klinken. Maar je krijgt dus ook penalty's als je niet met je tweede wiel eroverheen bent.
Daarnaast vind ik het raar dat ik geen kritiek mag uiten omdat hier alleen mensen zijn die enthousiast zijn? Klinkt erg, ehm, dictatoriaal. Ook een beetje kinderachtig; als jouw mening niet hetzelfde is als de massa, mag je geen mening uiten.
En Prologue; krijgen we dat excuus weer. Nee ze hadden in de afgelopen 4 volledige games plus de prologues/a-specs geen tijd om te experimenteren? Zo kan iedere ontwikkelaar zich er in de toekomst wel makkelijk van afmaken.
Gears of War 2: prologue: ja dat het nog niet goed werkt kunnen we ook niks aan doen het is maar Prologue he. Zet overal Prologue achter en alles is gerechtvaardigd! De oplossing voor alle problemen in de wereld is gevonden door PD.
Vredesakkoord: Prologue. Ja ok we blijven schieten maar het is dan ook een prologue.
Niks geen prologue uitprobeer test versie... Nee dit wordt gewoon als een volwaardige game verkocht en moet daarom ook als een volwaardige game worden gewaardeerd, en niet afgedaan worden als een halve gamedemo in progress...
Als het echt de bedoeling was van de makers om van deze prologue versie te leren dan hadden ze mijns inziens een soort cod 4 beta of halo mp beta kunnen lanceren, zeg voor 10 tot 15 euro. Dit is gewoon dubbel cashen en ik zal een glimlach niet kunnen onderdrukken als er in de uiteindelijke gt5
Gamertag: VAS taijyn
Nickname does not reflect reality
Het was zelfs zo dat de penaltys wél in GT4 Prologue zaten, maar niet in de volledige GT4.
Je kan wel zeggen, ja maar ik heb er wel 40 euro betaald ookal stond er Prologue op. Dat klopt ook. Maar jij heb er ook Prologue op zien staan toen je 40 euro neertelde, dusja.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Oh dat zeg ik niet, het is een hele, hele goede marketing zet.Grannd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:24:
Tja, dat was bij Gran Turismo 4 Prologue net zo, echt veel verschil tussen GT4 Prologue en de volledige GT 4 zat er ook niet volgens mij (in de races dan, opzet etc. wel, extra modi etc.).
Het was zelfs zo dat de penaltys wél in GT4 Prologue zaten, maar niet in de volledige GT4.
Je kan wel zeggen, ja maar ik heb er wel 40 euro betaald ookal stond er Prologue op. Dat klopt ook. Maar jij heb er ook Prologue op zien staan toen je 40 euro neertelde, dusja.
Gamertag: VAS taijyn
Dat snap ik, alleen is die conclusie volgens mij alleen op GoT bedacht.SinergyX schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:46:
[...]
Met schade model had je mischien niet eens meer kunnen doorrijden
Maar afsnijden, dat dat afgestraft wordt snap ik. Maar dat van opzij geramd worden, dat is toch wel minder.
Daarnaast is een schademodel niet nodig natuurlijk. Of je het op het scherm ziet, of dat je het merkt is toch wel een verschil. En dat laatste komt niet overeen met die penalty's. Dus de vergelijking tussen penalysysteem en schademodel klopt dus niet echt.
PSN: djmurcielago
[ Voor 75% gewijzigd door TheZeroorez op 10-04-2008 20:56 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
[ Voor 81% gewijzigd door TheZeroorez op 10-04-2008 20:56 ]
Staat bij mij altijd op 1, bij iedere auto eigenlijk wel.Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:28:
Rijden er mensen met ABS aan? Ik heb wat rondjes met de getunede Elise gereden, maar zonder ABS is het ding erg lastig de bochten in te krijgen. ABS op 1 of 2 en het ding wordt opeens een heerlijk racemonstertje dat eindelijk rechtuit remt.
Ik rijd met alles uit, TC op nul. Maar deze zet ik nu af en toe op 3 of 4 om iets beter met de wagens te rijden. Heb 1 keer ABS (meen ik) aangezet maar dat was geen succes. Hierdoor merkte ik dat de GT-R in de kombochten ineens niet harder wilde, maar bleef steken op de 220. Dus maar weer uitgezet.
[ Voor 70% gewijzigd door TheZeroorez op 10-04-2008 20:56 ]
Het zijn wel andere tijden. Sony is sowieso wel goed bezig met luisteren en verzamelen van data om spellen en firmwares beter te maken. Dus waarom je denkt dat de feedback genegeerd wordt weet ik niet.uchiha tijntje schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:33:
[...]
Oh dat zeg ik niet, het is een hele, hele goede marketing zet.Het is alleen zo dat dit product nu gedeeltelijk wordt neergezet en door veel gamers ook als zodanig ervaren, als een soort van middel om feedback te krijgen van de gaming community. En ik ben vrij bang dat de gaming community gewoon genegeerd wordt, zoals in het verleden ook is gebeurd, en dit gewoon een goedkope manier is om te cashen.
PSN: Shiver23
De Spec II update is denk ik wel op community feedback (evt. gedeeltelijk via server stats) gebaseerd. Zie iig veel dingen die verbeterd zijn in Spec II waar ik me aan irriteerde in Spec I. En de volgende update met private games en friend invites staat binnenkort geplanned. Verder heeft GT een best wel grote community, gtplanet heeft iets van 100.000 members dus ik denk zeker dat er hier en daar wel wat doorsijpelt bij PD.uchiha tijntje schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:33:
[...]
Oh dat zeg ik niet, het is een hele, hele goede marketing zet.Het is alleen zo dat dit product nu gedeeltelijk wordt neergezet en door veel gamers ook als zodanig ervaren, als een soort van middel om feedback te krijgen van de gaming community. En ik ben vrij bang dat de gaming community gewoon genegeerd wordt, zoals in het verleden ook is gebeurd, en dit gewoon een goedkope manier is om te cashen.
Ik snap verder al die negativiteit niet echt, ik heb nog nooit zo van een racegame genoten als van GT5. Ik heb na de GT5 JP demo een G25 aangeschaft en gelijk wat PC racers geprobeerd.. jezus wat een gekut is dat zeg. Live for Speed krijg je dit scherm... om je wheel in te stellen, wat absoluut niet duidelijk werd na een aantal pogingen. Eindelijk in een race waar ik niet weg kon rijden omdat geen enkele manier van versnellen werkte. En het zag er zooooo slecht uit, dan speel ik nog liever Solitaire ofzo... En die Rfactor naja dat was nog erger, die menus... Lijken op oude Amiga game config menus.
Tuurlijk het gaat uiteindelijk om het rijden, maja. We zitten hier niet in een PS3 topic omdat we van gfx van het jaar 1995 houden toch? En ik vind persoonlijk GT5 echt super super super rijden. Jammer dat er blijkbaar toch aardig wat mensen teleurgesteld zijn!
Welke race game is in de ogen van de teleurgestelde "the shit"?
Maar wel een toff eervaring, heb alles op pro staan, maar is wel flink wennen en trekken met de ff op 10!
Je kan nu wel lekker gas en rem doseren..maar ben nog niet echt goed..iemand tips??
Anoniem: 236438
Dan mag jij je ogen wel eens laten nakijken... De omgevingen zijn niet super, mee eens, maar ook nou weer niet zo slecht als jij laat overkomen... Maar die auto's.. heb je de in-car view wel eens geprobeerd? Dan ziet het er belachelijk goed uit.tex5 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:54:
[...]
En het zag er zooooo slecht uit, dan speel ik nog liever Solitaire ofzo...
Ook de gameplay is geweldig, heb helaas geen stuurtje (wel geprobeerd bij een vriend), maar met de controller is het ook heel erg leuk.
De A klasse heb ik maar gewoon met de gamepad gespeeld, ik vond het de moeite niet waard om m'n PS3 naar mn raceframe te slepen.
Als de full version een goed schade model meekrijgt en de online races goed configureerbaar zijn (private servers, etc.) zal dat wellicht nog het kopen waard zijn. Maar eerlijk gezegd heb ik een beetje spijt van m'n aankoop. Ik heb er denk ik zo'n 10 uurtjes in gestoken. En dan zeg ik bewust geen speelplezier want sommige races moet je tot vervelens toe doen om genoeg geld bij elkaar te krijgen voor de F430 en/of GT40.
click for biggerAnoniem: 236438 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:07:
[...]
Dan mag jij je ogen wel eens laten nakijken... De omgevingen zijn niet super, mee eens, maar ook nou weer niet zo slecht als jij laat overkomen... Maar die auto's.. heb je de in-car view wel eens geprobeerd? Dan ziet het er belachelijk goed uit.

Dit? En dit zijn shots van de site van LFS...
Belachelijk goed is zwaar overdreven, dit ziet er uit als NFS hot persuit ofzoAnoniem: 236438 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:07:
[...]
Dan mag jij je ogen wel eens laten nakijken... De omgevingen zijn niet super, mee eens, maar ook nou weer niet zo slecht als jij laat overkomen... Maar die auto's.. heb je de in-car view wel eens geprobeerd? Dan ziet het er belachelijk goed uit.
Ook de gameplay is geweldig, heb helaas geen stuurtje (wel geprobeerd bij een vriend), maar met de controller is het ook heel erg leuk.
Casual? Ik kreeg me G25 niet aan de praat met LFS na 2 uur kutten. En ik ben geen total noob op het gebied van configgen maarja.. als de gfx al zo enorm tegenvallen en je komt niet verder met je wheel dan gas geven - versnellen ho maar. Dan houdt het voor mij op ook al is de game voor sommige de absolute top. Ik heb helaas niet zoveel tijd meer om 10 uur straight op 1 HL1DM map rond te huppelen zonder maar iets te schieten zoals vroeger.Zamorano schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:29:
LFS is niet supermooi nee. Maar het rijplezier en de gameplay is prima voor een casual sim. Met name het online element is ongeëvenaard.
En die tire sounds van LFS zijn nog slechter dan de gfx?
http://www.gametrailers.com/player/4723.html
Ben het er mee eens dat GT5 online nog erg erg in de kinderschoenen staat. Maar als LFS "de" killer van GT5 is weet ik het ff niet meer hoor. Speel je nog andere racers?
Ik heb echt serious gezocht naar een top racer op de PC, als je toch een G25 hebt.. Maarja ik kwam niet verder dan LFS, rFactor en GTR ofzo en niks boeide.
[ Voor 31% gewijzigd door tex5 op 10-04-2008 23:51 ]
London ook nog even geprobeerd, maar dat is echt keihard werken met zo'n stuurtje! De FFB is al veel sterker met de F1 wagen, en dan met zo'n bochtencircuit als London.. spierballen kweken hehe.
Erg tevreden over het stuurtje en het voegt zeker weer een extra dimensie toe aan de simulatie.
Dit weekend een rig bouwen
GT5 is toch een andere game dan LFS.tex5 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:37:
[...]
Ben het er mee eens dat GT5 online nog erg erg in de kinderschoenen staat. Maar als LFS "de" killer van GT5 is weet ik het ff niet meer hoor. Speel je nog andere racers?
Ik heb echt serious gezocht naar een top racer op de PC, als je toch een G25 hebt.. Maarja ik kwam niet verder dan LFS, rFactor en GTR ofzo en niks boeide.
LFS is eigenlijk puur op de online ervaring gericht en wat meer een echte simulatie dan GT5. Al is het mooie van LFS de lage instapdrempel, daar doelde ik op met casual.
rFactor valt een beetje in dezelfde categorie als LFS en heeft een paar geweldige mods, de standaard content is idd heel matig. Het multiplayer gedeelte is iets minder, maar er is betere AI en enorme keuze uit auto's en circuits. Het jammere is dat je goed moet zoeken om de krenten uit de pap te vissen. Mods als GP'79 zijn unieke meesterwerkjes.
Race07 is vrij aardig, al blinkt het nergens in uit. Beetje net als GTR2.
RBR is nog steeds de beste rallysim ooit gemaakt op welk platform dan ook. Al is de content wat beperkt, het is toch een must have voor de serieuze PC-racer.
En dan is er nog mijn persoonlijke favoriet, netKar PRO. Het is rudimentair, zo hardcore als het maar kan en heeft geen grafische interface, maar de rijervaring is ongeëvenaard. De pure sim.
Er zijn genoeg racers om je mee te vermaken op de PC. Zeker als je je niet af laat schrikken door diepgang.
Als je gewoon mooie graphics wilt moet je denk ik gewoon wachten op GRID. Maar de auto's zullen wel weer rijden als winkelwagentjes.
Ik heb het uiteindelijk nog goed draaiend gekregentex5 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:37:
[...]
Casual? Ik kreeg me G25 niet aan de praat met LFS na 2 uur kutten. En ik ben geen total noob op het gebied van configgen maarja.. als de gfx al zo enorm tegenvallen en je komt niet verder met je wheel dan gas geven - versnellen ho maar. Dan houdt het voor mij op ook al is de game voor sommige de absolute top. Ik heb helaas niet zoveel tijd meer om 10 uur straight op 1 HL1DM map rond te huppelen zonder maar iets te schieten zoals vroeger.

Lange tijd die stomme bug gehad dat je km/h meter gelijk liep aan je toerenteller, grappig met de neus tegen de boarding rustig wheelspinnen en doorschakelen naar zn zes. Realisme ten top! Natuurlijk, schade model, heerlijk bij de eerste bocht uitwijkend remmen en komt er weer een .... op je achter kant, einde race. ABS kennen ze daar denk ik niet
Ja, GT is geen super realistische game, maar het moet gelijktijdig wel ook casual gaming blijven om een zo groot mogelijke doelgroep te pakken (LFS en soortgelijke hebben altijd maar een selecte groep gehad). Verschil voor mij blijft, sinds GT1 heb ik me altijd heerlijk vermaakt met dit spel. De auto's, het tunen, de races of de banen (trial mountain blijft mijn favoriet), nu met de G25 is het helemaal genieten. Cockpit view en online baantjes trekken houden mij wel lang genoeg bezig tot er weer nieuwe updates bij komen, die paar online incidenten zijn voor mij niets anders dan een KS in een MMO, teamkillers in FPS's of scheldende spammers in chat.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat heet gewoon afstellen. Tunen is iets anders.SinergyX schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:16:
[...]
Ik heb LFS enorm lange tijd gespeeld, het was zo'n beetje de enige racegame waar je lekker kon tunen en racen.
Veelgemaakte fout overigens.
GRID ziet er gelukkig ook niet uit!Zamorano schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:10:toon volledige bericht
[...]
GT5 is toch een andere game dan LFS.
LFS is eigenlijk puur op de online ervaring gericht en wat meer een echte simulatie dan GT5. Al is het mooie van LFS de lage instapdrempel, daar doelde ik op met casual.
rFactor valt een beetje in dezelfde categorie als LFS en heeft een paar geweldige mods, de standaard content is idd heel matig. Het multiplayer gedeelte is iets minder, maar er is betere AI en enorme keuze uit auto's en circuits. Het jammere is dat je goed moet zoeken om de krenten uit de pap te vissen. Mods als GP'79 zijn unieke meesterwerkjes.
Race07 is vrij aardig, al blinkt het nergens in uit. Beetje net als GTR2.
RBR is nog steeds de beste rallysim ooit gemaakt op welk platform dan ook. Al is de content wat beperkt, het is toch een must have voor de serieuze PC-racer.
En dan is er nog mijn persoonlijke favoriet, netKar PRO. Het is rudimentair, zo hardcore als het maar kan en heeft geen grafische interface, maar de rijervaring is ongeëvenaard. De pure sim.
Er zijn genoeg racers om je mee te vermaken op de PC. Zeker als je je niet af laat schrikken door diepgang.
Als je gewoon mooie graphics wilt moet je denk ik gewoon wachten op GRID. Maar de auto's zullen wel weer rijden als winkelwagentjes.
Ik snap dat hardcore games als netKar PRO vast heel erg leuk zijn maar er zijn ook mensen die nooit van Warsow gehoord hebben in de FPS wereld. Je kan altijd zo diep gaan als je wil.
GT5 is voor sommige wel weer een opener to the racing scene.. voor mij iig wel. Dat het geen hardcore simulation is zoals sommige PC racers met 0 gfx, 0 sound en maar 4 soort gelijke autos tja. Jammer dan! Misschien als ik GT5 doodgespeeld heb dat ik verder en dieper ga zoeken en me de hele look van een game niet meer uitmaakt dat ik dan bij netKar PRO uitkom!
Alle games op de PS3 zijn eigenlijk kut, er is altijd wel een game die er niet uitziet op de PC maar die veel natuurgetrouwer is..
Maar er is dus geen look-alike-van-GT5 op de PC? Ziet helemaal niemand daar brood in?
Anoniem: 131051
Tunen IS afstellen, letterlijk. (zelfs als je het gewoon vertaalt). Dat tunen tegenwoordig de connotatie gekregen heeft van 'johnny-visual-pimpen' is een ander verhaal, neemt niet weg dat 'tunen' nog steeds de correcte benaming is voor bijstellen van allerhande technische componenten van een wagen.Zamorano schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:22:
[...]
Dat heet gewoon afstellen. Tunen is iets anders.
Veelgemaakte fout overigens.
Je tunet een gitaar/radio/settings...
Ik ben het er mee eens dat op de pc nérgens een ervaring zoals GT5 te vinden is. En op professional is het al aardig realistisch. Zet alle aides af en 95% van de whiners kan een Z4 hier echt niet meer op de baan houden.
Schade vind ik ook niet superbelangrijk eigenlijk. Kijk eens naar een race op tv, zoveel wordt er niet afgecrasht om het nodig te vinden een schademodel te implementeren zodat ze daar ook nog eens gigantisch veel tijd kunnen insteken. Als er geraakt wordt zodat er visuele schade is (itt het gewoon duwen en trekken) is het meestal 'race over' voor de betrokkenen. Of je ze dan in een game ook nog visueel moet zien uit elkaar vallen, betwijfel ik. Probleem is dat de meesten niet genoeg skills hebben om een wagen in één race heelhuids over het circuit te krijgen zonder minstens een of meerdere keren hard te botsen, en dan verwachten ze schade te zien (maar ook nog kunnen verder racen)...
Beetje gedoe om niets imo, wil je crashende wagens zien, ga dan burnout spelen.
Wat in GT5 erg goed is, is de verbeterde racehulplijn, waarop ook aangegeven wordt waar je moet remmen en gas geven. De game is bijzonder moeilijk, maar door eerst te oefenen met die lijn leer je snel bij hoe het moet. (inschatten vanop welke afstand je moet beginnen remmen en meer van dat)
Het grote pluspunt van GT series is de feeling van het spel. Je kan met wagens rijden die jij en ik ook in het echt kunnen kopen. Een gigantische library van wagens (en niet alleen supersport modellen zoals in GTR en WTCC en dergelijke games meer). Je kan met allerlei hatchbacks (golf, ford, alfa) rondrijden... Dat maakt het allemaal zo speciaal.
En nét zo een game is er niet op de pc. Dat er geen markt voor lijkt te zijn vind ik ook raar, maar het percentage pc's waar je GT5 visuals op kan draaien is dan weer veel te klein, waardoor je noodgedwongen weer grafische crap moet afleveren. En als in één soort game de graphics belangrijk zijn, is het racers wel. Mensen die race games spelen zijn absolute auto liefhebbers. Die willen echt helemaal het gevoel hebben dat wat ze zien echt is, de mooie lijnen van hun wagens met het grootste detail kunnen aanschouwen, op de track visueel kunnen zien door wat je ingehaald bent. It's all part of the feeling.
Ik weet nog dat m'n mond open viel van verbazing bij GT3 op de ps2 (lang geleden). Graphics zijn gewoon belangrijk, dat valt niet te ontkennen. Je wil onder de indruk zijn, realisme hoort er bij. (meer dan bij andere games)
Ja, er valt veel aan te merken op GT5, maar er zijn ook veel positieve zaken. De totale mix vind je op bijna geen enkel platform terug (met uitzondering van misschien forza 2, en op de pc kan je het helemaal vergeten).
Hopelijk wordt GRID goed en vergelijkbaar (toch in elk geval qua ambitieuze graphics) zodat ik op m'n pc ook kan genieten van een mooie race game, en niet lijdzaam moet toezien hoe de ps3 bezitters wel een goede racer kunnen spelen en wij op de pc niet. (heb nog geen ps3)
Hoe dan ook, van zodra GT5 gereleased wordt koop ik een ps3, sim-pel
maar het zou idd wel leuk zijn als er een Forza of GT voor PC zou zijn...
TDU, man als we al klagen over gt5 en realismeShva schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 01:29:
test drive unlimited komt het dichste in de buurt, is alleen geen circuit racer maar free roaming...
Mee eens, er bestaat daar wel onderstuur en overstuur, maar realisme is een érg groot woord.Shva schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 01:29:
test drive unlimited komt het dichste in de buurt, is alleen geen circuit racer maar free roaming...
Het racen met een stuurtje is echt een STUK gemakkelijker! auto is veel controleerbaarder en de ideaale lijn is gemakkelijker te volgen. Met stuurtje rij ik zo de ene na de andere race uit... kmoet bijna het nivea hoger zetten
[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 11-04-2008 08:14 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
GT5 is zeker een mooie instapgame om semi-realistisch te gaan racen.tex5 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:40:toon volledige bericht
[...]
GRID ziet er gelukkig ook niet uit!
Ik snap dat hardcore games als netKar PRO vast heel erg leuk zijn maar er zijn ook mensen die nooit van Warsow gehoord hebben in de FPS wereld. Je kan altijd zo diep gaan als je wil.
GT5 is voor sommige wel weer een opener to the racing scene.. voor mij iig wel. Dat het geen hardcore simulation is zoals sommige PC racers met 0 gfx, 0 sound en maar 4 soort gelijke autos tja. Jammer dan! Misschien als ik GT5 doodgespeeld heb dat ik verder en dieper ga zoeken en me de hele look van een game niet meer uitmaakt dat ik dan bij netKar PRO uitkom!
Alle games op de PS3 zijn eigenlijk kut, er is altijd wel een game die er niet uitziet op de PC maar die veel natuurgetrouwer is..
Maar er is dus geen look-alike-van-GT5 op de PC? Ziet helemaal niemand daar brood in?
Alleen is er op de PC geen soortgelijke game. Naar mijn idee leggen alle leuke racegames/sims op de PC de nadruk niet zozeer op de kwantiteit van de auto's, maar op de kwaliteit en diepgang van de raceervaring.
Er is op de PC idd geen soortgelijke game.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Als ik zo het filmpje bekijk, grafisch in orde, maar race physics geven veel weg van daytona 1/2. (hij lijkt met 'tikjes' te bocht door te sturen, je gewicht van je auto zou allang moeten shiften en gaat flink slippen - bv in Londen eerste 2 bochten na haarspeld).
PC kan schijnbaar geen goeie balans vinden, of het is grafisch heerlijk (TDU) maar bagger realism, of er zit zoveel bizar diepgang in dat het niets is voor de casual gamers. Ik heb altijd gezegt dat ik een PS3 zou kopen puur voor GT, dat heb ik nu ook gedaan. Het blijft jammer dat sommige elementen zijn verdwenen (GT2 full modifications) maar gelukkig komen er ook nieuwe dingen (ferrari, F1, online).
Wat me trouwens opviel, als je hele lange tijd 'nose view' rijd (straat + tellers) en daarna wisseld naar cockpit view het geluid opeens best wel 'raw' klinkt
denk dat met schade ook bedoeld wordt het opblazen van je motor, het klappen van de banden, motor naar de klote door slecht schakelen en dat soort dingen. Dat vind ik iig leuk aan een game zoals GTR2. En dat zou ik ook graag in gt5 zien.Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 01:26:
[...]
Schade vind ik ook niet superbelangrijk eigenlijk. Kijk eens naar een race op tv, zoveel wordt er niet afgecrasht om het nodig te vinden een schademodel te implementeren zodat ze daar ook nog eens gigantisch veel tijd kunnen insteken. Als er geraakt wordt zodat er visuele schade is (itt het gewoon duwen en trekken) is het meestal 'race over' voor de betrokkenen. Of je ze dan in een game ook nog visueel moet zien uit elkaar vallen, betwijfel ik. Probleem is dat de meesten niet genoeg skills hebben om een wagen in één race heelhuids over het circuit te krijgen zonder minstens een of meerdere keren hard te botsen, en dan verwachten ze schade te zien (maar ook nog kunnen verder racen)...
Beetje gedoe om niets imo, wil je crashende wagens zien, ga dan burnout spelen.
In de overige races vind ik de Elise 111R Tuned een uitkomst. De 680P race op de HSR is mijn cash cow nu, daarin rij ik het op papier veel sterkere veld totaal aan flarden in de Elise, terwijl ik in de andere races toch wel mijn best moet doen om op het podium te komen.
Wat de penalties betreft, ik neig er toch naar het een positieve ontwikkeling te vinden. Ik merk dat ik er beter en netter door ga rijden, en dat is toch het idee ervan. Op de HSR pakte ik vaak een vangrailtje mee, maar nu kan dat niet meer en ik vind het spel er leuker van worden. Het is ook niet altijd dat je een penalty krijgt, zo nu en dan heb je mazzel terwijl je er wel eentje verdient. Uiteraard zijn er de frustraties: Penalties voor ramming als je zelf door een AI auto in de flank geramd wordt, penalties voor cutting corners terwijl je de bocht mist en een omweg moet nemen door het gras. Met wat mazzel kijkt Polyphony hiernaar en passen ze dit aan in een patch.
Ik kan me er vanuit een hardcore PC racer perspectief wel wat bij voorstellen. Zelf is GT al jaren voor mij de perfecte combi van realisme en arcade. Vooral de vele mooie circuits, zowel fictief als echt, en de enorme hoeveelheid auto's spreken me aan. Het rijgedrag van het spel is verder goed maar het is geen sim, maar dat zoek ik ook niet.Maar eerlijk gezegd heb ik een beetje spijt van m'n aankoop. Ik heb er denk ik zo'n 10 uurtjes in gestoken. En dan zeg ik bewust geen speelplezier want sommige races moet je tot vervelens toe doen om genoeg geld bij elkaar te krijgen voor de F430 en/of GT40.
Wat Prologue betreft, ik verwacht er ergens volgende week mee klaar te zijn. Ik wil de S-klasse uitspelen en de fabrieksraces doen, maar ik heb ook al besloten dat ik geen 8 uur lang rondjes ga rijden om die F1 2007 te krijgen, daarvoor ga ik een save game downloaden
Al met al heb ik er tegen die tijd zo'n 25 uur ingestopt, wat neerkomt op een euro per uur. Goede deal, beter dan veel andere games. En het zal tot GT5 uitkomt wel de show-off titel blijven voor mijn HT/console
[ Voor 31% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-04-2008 10:41 ]
Nickname does not reflect reality
Anoniem: 230486
Als ik het me goed herinner kan je hier niet tunen... dus de enige aanpassingen die je kan doen zijn in het menutje vlak voordat je moet racen.Ik heb het idee dat ik toch iets verkeerd doe dan... Ik kom de A-class niet eens door. Ik kom zelfs niet eens in de top 3, terwijl dit met B-class wel lukt. Wat zijn de beste instellingen voor het besturen van bijv. de Ferrari F430 i.c.m. een PS controller?
Voor zo ver ik me kan herinneren heb ik TC op 0 bevalt dit niet zet hem op 1. ABS uit. En wil je hem gewoon halen laat dan de rij ervaring (weet even niet wat er precies staat) op standard staan en zet deze dus NIET op professional. Verder valt er volgens mij weinig in te stellen.. Om welke race gaat het in de A-klasse (welk circuit?)
ABS kun je pas uitschakelen wanneer je de S-serie hebt geunlockt.Anoniem: 230486 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:51:
quote uit het ps3 ervaringen topic van CSB
[...]
Als ik het me goed herinner kan je hier niet tunen... dus de enige aanpassingen die je kan doen zijn in het menutje vlak voordat je moet racen.
Voor zo ver ik me kan herinneren heb ik TC op 0 bevalt dit niet zet hem op 1. ABS uit. En wil je hem gewoon halen laat dan de rij ervaring (weet even niet wat er precies staat) op standard staan en zet deze dus NIET op professional. Verder valt er volgens mij weinig in te stellen.. Om welke race gaat het in de A-klasse (welk circuit?)
Anoniem: 230486
Nee, ik kan het al in A doen, of het ook al in B / C kon weet ik niet.-Sander schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:54:
[...]
ABS kun je pas uitschakelen wanneer je de S-serie hebt geunlockt.
Hier kon uw advertentie staan
De review van GT5 Prologue staat inmiddels ook op de frontpage van Tweakers.net.
De reviewer heeft in mijn ogen duidelijk niet alles goed bekeken want met een cijfer van een 7 vind ik het nog zwaar tegenvallen.
Een behoorlijke aanfluiting die review. Niet tunen? Alfa duurder dan nissan gt-r? Ga het spel eens echt spelen, maak je druk om het penaltysysteem en soms regenvallende framerate ofzo, maar niet om dingen die onjuist zijn. Overigens vind ik het uitkiezen van een goede auto net zo goed bij het spel horen. Ieder zijn mening, maar het moet wel ergens op gebaseerd zijn.Nippletwister schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:36:
Voor de mensen die het nog niet wisten:
De review van GT5 Prologue staat inmiddels ook op de frontpage van Tweakers.net.
De reviewer heeft in mijn ogen duidelijk niet alles goed bekeken want met een cijfer van een 7 vind ik het nog zwaar tegenvallen.
Vriend van me was bij me op bezoek en ging even met de Focus ST online en volgens mij zag ik je naam in het rijtje van tegenstanders staan....
Nou bij mij was ook een vriend op bezoek en we waren inderdaad online aan het racen. In een Swift Tuned om precies te zijn. Laatst ook al iemand anders van Tweakers tegengekomen. Best toevallig.Anoniem: 237237 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:02:
@Shiver23, was jij gisterenavond online aan het spelen?
Vriend van me was bij me op bezoek en ging even met de Focus ST online en volgens mij zag ik je naam in het rijtje van tegenstanders staan....

Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik GT5P net gekocht heb, en nog niet gespeeld, maar toch een compliment lijkt me.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Eiger is ook een rukcircuit om goud te halen met de Lancer en de M3!!!
Bij de Suzuki Wiener Melange race kun je echter niet afstellen, ook niet als je quicktuning hebt vrijgespeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 12-04-2008 10:19 ]
Klasse A moet ik alleen de BMW missie op de Eiger Nordwand nog.
Daar moet ik ng 3 (!) seconden vanaf rijden!! Lastig!!
Tip voor de Cappuchino misie bij C:
Alles uitzetten en zelf schakelen (realisme kan gewoon op standaard).
Op het lange rechte stuk schakel je bij ca 165km/h naar z´n 5.
Bij de 2e linker bocht weer terug naar z´n 4.
De rest van het circuit doe je helemaal in z´n 4.
Ik heb ´m in 1.37.865 gereden. (met slipstream)
Online racen bevalt me niet goed.
De andere wagens komen schokkerig over...
Ook is sportiviteit ver te zoeken.
Ik reed bv op de Daytona Speedway als 2e, in de slipstream bij een R8.
Ik wilde ´m net inhalen, want ik ging veel harder, gooit ie ´m plots voor me neus waardoor ik spin en hij wint.
Mietje...
Ben nu vooral bezig om de S op goud te krijgen en te sparen voor de F1...
Verder een beetje time trials doen op Suzuka.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 12-04-2008 11:02 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja ik rijd met alles uit, manueel maar professional. Maybe dat het uitmaakt als ik het op standaard zet? Verder rijd ik idd niet alles in zn 4, de twee langzame bochten voor de tunnel in de drie. Heeft ie in zn 4 dan meer koppel? Dat zou eventueel kunnen... Mm 1:37 hoog is niet slecht, respect!!!dvdkiwi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:00:toon volledige bericht
Ik heb nu bij klasse B & C alles op goud.![]()
Klasse A moet ik alleen de BMW missie op de Eiger Nordwand nog.
Daar moet ik ng 3 (!) seconden vanaf rijden!! Lastig!!
Tip voor de Cappuchino misie bij C:
Alles uitzetten en zelf schakelen (realisme kan gewoon op standaard).
Op het lange rechte stuk schakel je bij ca 165km/h naar z´n 5.
Bij de 2e linker bocht weer terug naar z´n 4.
De rest van het circuit doe je helemaal in z´n 4.
Ik heb ´m in 1.37.865 gereden. (met slipstream)![]()
Online racen bevalt me niet goed.
De andere wagens komen schokkerig over...
Ook is sportiviteit ver te zoeken.
Ik reed bv op de Daytona Speedway als 2e, in de slipstream bij een R8.
Ik wilde ´m net inhalen, want ik ging veel harder, gooit ie ´m plots voor me neus waardoor ik spin en hij wint.
Mietje...![]()
Ben nu vooral bezig om de S op goud te krijgen en te sparen voor de F1...
Verder een beetje time trials doen op Suzuka.
Online heb ik idd gisteren ook even geprobeerd, maar daar ben ik ook gauw vanaf gestapt. Een grote botsauto-parade!! Zal denk ik over een tijdje wel minder worden, als alleen de serieuzere racers nog onlne racen. Ook reed ik nog in een betrekkelijk lage klasse, wat ook zal uitmaken of er al dan niet serieus geraced wordt.
Zijn die niet vanaf het begin beschikbaar dan of moet je daar eerst klasse S voor halen?
(ik kan ze gewoon rijden, maar ben ook pas online gaan spelen toen ik alle klasses heb gehaald)
Gister wel even geporbeerd met de Elise op Sukuka.
Viel vies tegen...
In de events drift ik als een gek over het circuit, en snel ook.
Bij online pro staat de wagen gelijk andersom...
Blijven oefenen dus!!
Mijn snel-geld-verdien-tactiek:
De missie in S klasse op de Daytone Speedway (niet de roadcourse, maar de gewonen ronde baan).
Pak de GT40, Ferrari F40 of F430, GT-R of zo...
5 ronden, 32.500 credits erbij.
Duurt ongeveer 4 en een halve minuut per keer...
Wat ik wel heel jammer vind is dat je in arcade mode niet heel veel auto´s kan pakken, net als bij GT4. Je bent afhankelijk van wat er in je garage staat.
Meestal is dat dus 1 dure snelle wagen of een heleboel kleintjes...
Heb je veel tijd, dan beide...
[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 12-04-2008 14:51 ]
Kan sneller. Race A-8, met de F430. Per race kost je dat 2 minuten en dat levert je dan 20.000 op. Zit je boven de 2 minuten, dan ben je waarschijnlijk niet als eerste gefinisht. Per 4,5 minuut kan je zodoende 7.500 credits meer hebben, dan met jouw snel-geld-verdien-tactiek.dvdkiwi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:52:
Mijn snel-geld-verdien-tactiek:
De missie in S klasse op de Daytone Speedway (niet de roadcourse, maar de gewonen ronde baan).
Pak de GT40, Ferrari F40 of F430, GT-R of zo...
5 ronden, 32.500 credits erbij.
Duurt ongeveer 4 en een halve minuut per keer...
Anoniem: 257962
De auto`s zien er erg vet uit.
De rest is eigenlijk ruk. Geen schade, geen banden slijtage, een lachwekkende AI, online is echt een drama met al die botsende kindertjes. Wat een bagger. Oja de muziek, of beter de muzak, wat een drama. Ik snap de hele hype niet. Het is alles behalve realistisch.
Directe link voor de geinteresseerde. http://www.youtube.com/watch?v=L023Gxp4pWMNLxAROSA schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 08:38:
Op een korrelig youtube filmpje zie je nauwelijks verschil tussen echt en de game inderdaad.Neemt niet weg dat het ingame er ook erg fraai uitziet. Hoop wel dat ze de achtergronden nog wat meer detailleren, het detail daarvan is nu vrij laag vergeleken met de auto's.
Erg leuk gedaan
Anoniem: 256545

Anoniem: 107573
[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-04-2008 23:37 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Die kun je pas kiezen als je A hebt gehaald inderdaad.dvdkiwi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:52:
Hoe bedoel je als je de pro races kunt rijden?
Zijn die niet vanaf het begin beschikbaar dan of moet je daar eerst klasse S voor halen?
Anoniem: 156876
Time to play!!
Anoniem: 256545
Volgens mij veranderd alleen de kleur van de auto,s, de race acties blijven het zelfde.Grannd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:05:
Ik heb gemerkt dat de AI precies hetzelfde doet (zelfde auto's in dezelfde bochten in de grindbak) als je steeds restart, maar op het moment dat je uit de race stapt terug naar het hoofdmenu en je doet em opnieuw dan is de AI wél anders bij dezelfde event.
Voorbeeld : C-klasse, iedereen inhalen in 1 ronde op Daytona, aan het einde van het rechte stuk achterop rijd een groepje waarvan de meest linker auto altijd vlak voor turn 3 ff naar links uitwijkt

Verder vind ik de tracks zo kaal, muv dat baantje in de bergen maar daar zien we al 2 jaar screenshots en video,s van dus dat was wel te verwachten.

Ik vind het cijfer 7 van de review eigenlijk wel juist, het is mooi spel maar er is zeker nog veel voor verbetering vatbaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 256545 op 13-04-2008 12:56 ]
Dat van de AI is inderdaad zo. Ik weet dat ik bij een B-race met de R8 reed en er op Suzuka altijd 2 auto dwars stonden in de eerste ronde bij de eerste serie bochten. Toen ik echter de F430 pakte was dit niet. Misschien proberen ze het te veranderen door welke auto je kiest. Het maken van een AI die af en toe fouten maak op de racebaan lijkt me ook moeilijk te programmeren als: 'af en toe een foutje bij verschillende auto's'. Maargoed je hebt nu al zoveel ervaring met GT dan mag het wel eens beter worden jaAnoniem: 256545 schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:47:
[...]
Volgens mij veranderd alleen de kleur van de auto,s, de race acties blijven het zelfde.
Voorbeeld : C-klasse, iedereen inhalen in 1 ronde op Daytona, aan het einde van het rechte stuk achterop rijd een groepje waarvan de meest linker auto altijd vlak voor turn 3 ff naar links uitwijkten zo heb ik nog wel een paar voorbeelden, vind ik toch wel een tegenvaller.

Maar overal was het een heerlijk race dagje. Ruim 350k rijker, London circuit nog beter leren kennen en mijn wagen weer iets beter afgesteld. Hoe ik deze dag heb ervaren online, belooft veel goeds als er nieuwe features komen voor het online racen. prachtige graphics, heerlijke acties (zelfs paar keer binnenbocht inhalen en nek aan nek richting finish) en een grote groep goede racers
Mijn toprondje staat nu op 54.247, met 4m39s als totaal tijd (eerste plaats start
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 14-04-2008 10:05 ]
Uiteraard pas na het finetunen van het penaltysysteem.Grannd schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:48:
Liever niet zo'n strengere penalty, zometeen beukt iemand jou en krijg jij hem, daar rij je dan 10 seconden lang 50 km/u
Toevallig heb ik dat van het weekeind ook gekeken, maar ze mogen er wel snel alle cheaters uit gooiien..Shiver23 schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:18:
Nog een leuke is het bekijken van replays van de driftchallenges. Daar zijn een aantal mensen heel erg goed in. Ik vond het iig behoorlijk indrukwekkend.
Ik zat Eiger te kijken met de F40 (het was verder best wel een mooie drift om te zien) en de hoogste replay stopte dus vlak voor de finish, reed weer helemaal terug (puntjes er weer bij), draaide vlak voor de start weer om, en reed daarna het hele rondje nogmaals (nog meer puntjes er bij), maar de 2e keer dus wel tot over de finish.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
De punten worden volgens mij niet dubbel geteld. Er zijn meerdere replays van mensen die eerst een paar keer proberen, of de baan eerst de andere kant om driften. Beetje jammer omdat je moet wachten voor de mooie akties, maar volgens mij geen cheats.Sentry23 schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:35:
[...]
Toevallig heb ik dat van het weekeind ook gekeken, maar ze mogen er wel snel alle cheaters uit gooiien..
Ik zat Eiger te kijken met de F40 (het was verder best wel een mooie drift om te zien) en de hoogste replay stopte dus vlak voor de finish, reed weer helemaal terug (puntjes er weer bij), draaide vlak voor de start weer om, en reed daarna het hele rondje nogmaals (nog meer puntjes er bij), maar de 2e keer dus wel tot over de finish.
Erg lastig!!
Geprobeerd met de Elise, de S2000 GT, de Viper, GT40 test car enz...
Wat opvalt is dat als jij dezelfde wagen pakt als degene die wint, je in gewicht omhoog moet en in power omlaag om onder de 700 ptn te blijven...
Erg moeilijk!! Ik kom niet verder dan plaats 2 of 3.
De F40 missie is ook lastig, daar ben ik iedere keer 3e, op 3 seconden achterstand..
Op de Eiger Nordwand zit een bug. Als je daar het allerlaatste stukje omdraait kan je helemaal terugrijden en alle stukken opnieuw doen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de replays van de hoogste geclasseerde auto's.Shiver23 schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:40:
[...]
De punten worden volgens mij niet dubbel geteld. Er zijn meerdere replays van mensen die eerst een paar keer proberen, of de baan eerst de andere kant om driften. Beetje jammer omdat je moet wachten voor de mooie akties, maar volgens mij geen cheats.
Na een weekje proberen is het best makkelijk. Ik drift met de 350z makkelijk rondjes van 12000 op Eiger Nordwand. Met de M3 is het nog makkelijker.
I love the smell of a Palm in the morning.
[PS3] Gran Turismo 5 Prologue Topic - Deel 2
Slotje graag.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 15-04-2008 10:09 ]
Anoniem: 244919
Wat ik wel erg irritant vind is dat je instellingen niet opgeslagen blijven. Ik heb alle knoppen op mijn controller anders ingesteld als standaard en kan dat nu dus weer helemaal opnieuw gaan doen. Terwijl het mij niet zo lastig lijkt om zo'n setting gewoon te bewaren..
Wil je zo winnen dan?NLxAROSA schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:42:
Is het jullie ook al opgevallen dat het in sommige gevallen de moeite waard is om een penalty te pakken? Met name op Suzuka zijn een aantal scherpe bochten waar je vol op iemand in kan rijden, hem uit zijn lijn de grindbak in rammen, en jij vervolgens vrolijk verder rijdt. Weliswaar met penalty, maar je moest daar toch al remmen. Is me online al een paar keer overkomen dat iemand me op die manier van achteren ramde. Ik vind dat in dat geval de penalty wel even flink omhoog mag (min. 10 seconden).
Dit topic is gesloten.