Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 125123
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-07-2014
Welkom bij de Gran Turismo 5 Prologue Topic! Deel 2

De Europese versie van het Playstation 3-spel Gran Turismo 5 Prologue bevat 72 verschillende auto's. Bovendien bevat de Europese een aantal spelonderdelen die in de Japanse versie van het spel ontbreken.

Met deze auto's kan geracet worden op zes verschillende circuits, die allemaal op twee verschillende manieren afgelegd kunnen worden. Gran Turismo 5 Prologue biedt ook een online speloptie voor zestien spelers tegelijk, waardoor dit ook meteen de eerste 'GT' is die online speelbaar is.

Deze opties zaten overigens ook al in de Japanse versie van GT 5 Prologue. Europa krijgt echter ook een aantal opties die niet in de Japanse versie zaten. Zo is het in deze versie mogelijk om in split-screen te racen. Bovendien kent het spel een nieuwe drift modus, uitgebreidere tuningmogelijkheden en worden er online evenementen gepland.

Gran Turismo 5 Prologue is na Gran Turismo HD Concept het tweede voorproefje dat de fans van de spelserie krijgen op het uiteindelijke Gran Turismo 5, waarvan nog steeds niet bekend is wanneer het zal verschijnen. Gran Turismo 5 Prologue komt echter al dicht in de buurt van een volledige racegame. Het spel is vanaf 28 maart zowel in winkels als via de Playstation Store verkrijgbaar voor 44,99 euro.

"Polyphony Digital Gran Turismo 5 promises to possibly be the most exacting and detailed racing videogame ever created. The Gran Turismo 5 Prologue gives you an online-enabled sampler of the GT5 experience."

http://members.lycos.co.uk/gotps3/GT5%20Prologue/image05_small.jpghttp://members.lycos.co.uk/gotps3/GT5%20Prologue/image06_small.jpg
http://members.lycos.co.uk/gotps3/GT5%20Prologue/image07_small.jpghttp://members.lycos.co.uk/gotps3/GT5%20Prologue/image08_small.jpg
http://members.lycos.co.uk/gotps3/GT5%20Prologue/image03_small.jpghttp://members.lycos.co.uk/gotps3/GT5%20Prologue/image04_small.jpg
http://members.lycos.co.uk/gotps3/GT5%20Prologue/image01_small.jpghttp://members.lycos.co.uk/gotps3/GT5%20Prologue/image02_small.jpg

In het kort

- De eerste echte GT met online !
- "Splitscreen" mogelijk.
- 72 auto's.
- 6 banen.
- Online ranking
- Full hd @ 60fps

Car list:

1. Lexus IS F '07
2. Nissan Skyline GT-R V-spec II Nur '02
3. Nissan Fairlady Z Version S '07
4. Nissan Skyline Sedan 350GT Type SP '06
5. Nissan Skyline Coupe Concept '07
6. Nissan Skyline Coupe 370GT Type SP '07
7. Nissan Skyline Coupe (V36) Tuned Car
8. Nissan GT-R Proto '05
9. Nissan GT-R '07
10. Honda Integra TYPE R '04
11. Honda NSX Type R '02
12. Acura NSX '91
13. Mazda Atenza Sport (2007 Tokyo Motor Show reference exhibit)
14. Mazda RX-8 Type S '03
15. Mazda RX-7 Spirit R Type A (FD)
16. Mazda RX-7 (FD) Special Tuned Car
17. Subaru Impreza WRX STI (18inch BBS Wheel Option) '07
18. Subaru Impreza Sedan WRX STI spec C Type RA '05
19. Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR '05
20. Mitsubishi Lancer Evolution X GSR Premium Package '07
21. Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR Tuned Car
22. Mitsubishi Lancer Evolution X GSR Tuned Car
23. Suzuki Cappuccino '95
24. Suzuki Swift Sport '07
25. Suzuki Cervo SR '07
26. Suzuki Cappuccino Tuned Car
27. Suzuki Swift Sport Tuned Car
28. Daihatsu Copen Active Top '02
29. Daihatsu OFC-1 '07
30. Chevrolet Corvette Z06 '06
31. Chevrolet Corvette Z06 (C6) Tuned Car
32. Dodge Viper GTS '02
33. Dodge Viper SRT10 Coupe '06
34. Dodge Viper SRT10 Coupe Tuned Car
35. Ford Mustang V8 GT Coupe Premium '07
36. Ford GT '05
37. Ford Focus ST '06
38. Ford GT Tuned Car
39. Audi R8 4.2 FSI R tronic '07
40. Audi TT Coupe 3.2 quattro '07
41. BMW Z4 '03
42. BMW 135i Coupe '07
43. BMW M3 Coupe '07
44. BMW 135tii '08
45. Mini Cooper-S '06
46. Mercedes-Benz SL 55 AMG '02
47. Volkswagen Golf GTI '01
48. Volkswagen Golf V GTI '05
49. Alfa Romeo 147 TI 2.0 TWIN SPARK '06
50. Alfa Romeo Brera Sky Window 3.2 JTS Q4 '06
51. Ferrari 599 '06
52. Ferrari F430 '06
53. Ferrari 512BB '76
54. Ferrari F40 '92
55. Lancia Delta HF Integrale Evoluzione '91
56. Citroen C4 Coupe 2.0VTS '06
57. Renault Clio Renault Sport V6 24V '00
58. Renault Clio Sport V6 24V Tuned Car
59. Aston Martin DB9 Coupe '06
60. Jaguar XK Coupe '06
61. Lotus Elise 111R '04
62. Lotus Elise '96
63. Lotus Elise 111R Tuned Car
64. Lotus Elise Tuned Car
65. TVR Tuscan Speed 6 '00
66. TVR Tamora '02
67. Art Morrison Corvette '60
68. Amuse/Opera Performance Gran Turismo 350Z RS
69. Amuse S2000 GT1 Turbo
70. Mine's BNR34 Skyline GT-R N1 base '06
71. Blitz Dunlop ER34 '07
72. Ferrari F2007
Carlist is niet 100%

Track list:

- London City
- Eiger Nordwand
- Suzuka
- Daytona
- High Speed Ring
- Fuji Speedway

Moelijke race's

C, B & A valt nog te doen. Daarna begint het echte werk. Het komt heel veel in de topic voor dat er iemand is die de S racen niet allemaal kan halen. Daarom heb ik hier een lijstje gemaakt naar eerdere posten met uitleg over een race.

S-1 S-2 S-3 S-4 S-5
S-6 S-7 S-8 S-9 S-10
Links worden nog bijgewerkt !

Hardware:

De nieuwe Dualshock 3 word ondersteunt.
Een echte GT speler speelt het spel natuurlijk met een race stuur. De volgende sturen worden ondersteunt:

- Logitech Driving Force™ GT(dit is het officiele GT5:P stuur)
- Logitech Driving Force® Pro
- Logitech GT FORCE®
- Logitech Driving Force®
- Logitech Driving Force®EX
- Logitech G25

Handige links:

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=103447 Hele grote review/hands on !!
http://www.granturismo5.nl/
http://www.us.playstation.com/granturismo/

Vorige delen:

Deel 1

FAQ

Ik kan niet updaten. :?
Lees dit het kan ook een storing zijn. Komt vaak voor en je moet het steeds opnieuw proberen. Uiteindelijk lukt het wel.

Afstellen, waar kan dat ? :?
Nadat je C B A event klaar hebt kan dat pas.

Welke poorten moet ik open hebben voor Online ? :?
Kijk hier klik

Is het niet te duur voor een Prologue ? :?
Deze discussie is al eerder gevoerd, maar de replay waarde ligt hoog.

Ik kan niet wachten, wanneer komt de volledige versie ? :?
2009 ergens ... ?

Welke auto tenminste nodig om deel te nemen aan alle event's ? :?
Om C te halen heb je de volgende auto's nodig:
spoiler:
- Suzuki Capuccino
- Honda Integra Type R

Om B te halen heb je de volgende auto's nodig:
spoiler:
- Mitsubushi Lancer Evolution IX GSR
- Nissan GT-R '07
- Honda Integra Type R = ook bij C benodigd.

Om A te halen heb je de volgende auto's nodig:
spoiler:
- BMW M3 Coupe Cr. 92.400
- Ferrari F430 Cr. 243.200
- Amerikaanse auto
- Japanse auto

Om S te halen heb je de volgende auto's nodig:
spoiler:
- Mine's skyline Cr. 200.000
- Ferrari F40 Cr. 450.000
- Ford GT Cr. 149.880

Ik heb 2.000.000 credit's maar kan de F2007 niet kopen. :?
Je moet eerst alle S class event's afronden.

Regels!

• Alleen over Gran Turismo 5 Prologue.
  • Zoek eerst op google en in dit topic voordat je wat vraagt.
  • Als je iets vraagt over een event zet er duidelijk bij over welke het gaat b.v. (A-1)
  • Alleen over europese GT5p, als je het over een andere heb vermeld dit gelijk duidelijk in je post.

Als je iets hebben om hier toe te voegen dan hoor ik dat graag.
Dit is de tweede keer dat ik een grote topic start maak, dus hou er rekening mee.

Topic start is mede mogelijk gemaakt door: FeaR1986 , Arx, IntroV & Djie

• 125123
Gereserveerd.

Todo:

# Tuning guide.
# kopje "moeilijke race's"
# FAQ uitbreiden.
# Inhoudsopgave
# Toekomstige features.
- Schade model
- Private servers online.
# Drift guide

125123 wijzigde deze reactie 15-04-2008 10:34 (114%)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:44
Mischien als extra ook nog de reeds bevestigde nieuwe features? (schade, private races etc).

Gisteravond bezig geweest met drift trials.. ik ben daar echt nooit goed in geweest, zal het ook wel nooit worden :')

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sentry23
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-08 12:12
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:17:
Mischien als extra ook nog de reeds bevestigde nieuwe features? (schade, private races etc).

Gisteravond bezig geweest met drift trials.. ik ben daar echt nooit goed in geweest, zal het ook wel nooit worden :')
Misschien een idee dan om in de topic start een link naar een drifitng guide op te nemen ?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

• 125123
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:17:

Is goed, moet even zoeken naar de nieuwe features he :9
quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:39:
[...]

Misschien een idee dan om in de topic start een link naar een drifitng guide op te nemen ?
Mooi, heb je ook zo een link dan ?

Voor de geïnteresseerden : er is net een update uit gekomen ;)
Ook al speel je niet, laat hem even updaten als je wilt :D het duurt echt lang.

125123 wijzigde deze reactie 15-04-2008 10:10 (10%)

• sopsop
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Jeuj, gisteren een F1-arcade race op een 'echt' circuit (Suzuka) gewonnen. En nog wel zonder te botsen of muurtjes te gebruiken.

Ik heb de Japanse versie en een 100% completed savegame gedownload. Ik snap verder geen ene zak van die menu's en ik ben te lam om de vertalingen er steeds bij te zoeken. Sinds ik de tractiecontrole ietsjes heb aangezet gaat het ineens een stuk beter :)

• Magni_NL
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-06-2012
[had ik ook al in vorige topic gepost / nadat nieuwe topic was gestart]

Er is inmiddels een update voor prologue uit. Naast nieuwe online events hebben ze nog wat andere kleine dingen aangepast (o.a. andere manier van prestatie punten berekenen om online events beter gebalanceerd te krijgen)

Wat ik wel erg irritant vind is dat je instellingen niet opgeslagen blijven. Ik heb alle knoppen op mijn controller anders ingesteld als standaard en kan dat nu dus weer helemaal opnieuw gaan doen. Terwijl het mij niet zo lastig lijkt om zo'n setting gewoon te bewaren. op deze manier hoop ik dat er niet al te veel updates komen :S

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:59
Ik moet nog drie races voor de A-klasse maar twee keer Suzuka(lastig) en A8. Ik lees hier en daar dat A8 makellijk credits verdienen is maar ik zal blij zijn als ik hem gehaald heb. Na 20 pogingen ofzo ben ik niet verder gekomen dan een negende plek. Voordat ik de kombaan op rij heb ik hooguit twee á drie auto's ingehaald en dan zijn al te ver weg om iets te doen met slipstreamen.

Vraag als je de S-klasse heb bereikt kun alles doen(auto's kopen, tunen etc.) behalve de F1 wagen kopen?

• NLxAROSA
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Je kunt de F1 wagen pas kopen als je S-klasse hebt uitgespeeld (overal minimaal brons). Tunen kan wel direct als je A hebt uitgespeeld.

edit:

Na de nieuwe update ben je al je Quicktuning settings kwijt, wellicht even handig om te weten als je ze wilt bewaren.

NLxAROSA wijzigde deze reactie 15-04-2008 10:58 (33%)

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:52
Hier even zetten dan

"Euhm, Ik ben hier even weggeweest en wou mijn vriendenlijst uitbreiden. Ik dacht dat die in de topicstart stond maar nu heb ik enkel vidifotografie staan momenteel. Iemand een idee waar de lijst naar toe is, wou namelijk vanavond niet alleen mario kart updaten ook ff gran turismo (voor mijn tv het helemaal naar de knoppen is)"

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:52
Gisteren een Ferrari F430 aangeschaft. Als ik meedoe aan het Ferrari Festival ( dealer event ) kom ik toch niet in de buurt van de 599. Is deze nou werkelijk zo veel sneller of moet ik toch beter mijn best doen?

• Den_John
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-10 14:11
Gran Turismo 5 Prologue mag vandaag z'n tweede update in ontvangst nemen. De update brengt enkele vernieuwingen met zich mee tijdens de online races en online rankings. Ook het berekenen van de Performance Points zou met deze nieuwe patch vlotter moeten verlopen. Tevens krijgt het stuurwiel van de Ferrari F2007 een prachtig LCD en zijn er nog tal van kleine, grafische aanpassingen.

http://www.psonly.nl/images/overige/1208249482280.jpg
quote:
Online play
- The award of race credits are now allocated at a fixed rate regardless of the number of race participants.
- The High Speed Ring course diagram has been fixed.
- Some online ID's were appearing in grey in the entry list, this has been amended.
- Some online opponents appeared to "blur", this has been amended.

Rankings
- Country and area information now appears next to the online ID in the ranking boards.
- Unusually high scores had been recorded in some Drift Trials, this has been rectified.
- When Drift Trial replays were saved, occasionally these appeared in the "Load as Ghost" option of Time Trials.
This has now been rectified.

Performance Points (PP)
- The method of calculating Performance Points has been revised, to balance vehicles in events with PP upper limits.

Miscellaneous
- LCD display has been added in the F2007 interior view.
- Some interiors and exteriors of some vehicle models have been revised.
- On occasion the Quick Tune gear ratio became impossible to reset in some cars, this has been amended.
- The manual has been updated.

Caution
- The button assignments will be reset when the update is applied.
- In line with the application of the update, all ranking data will also be reset.
Bron: http://www.psonly.nl/nieu...gue_krijgt_nieuwe_update/

• SinergyX
quote:
Ekfad schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:30:
Hier even zetten dan

"Euhm, Ik ben hier even weggeweest en wou mijn vriendenlijst uitbreiden. Ik dacht dat die in de topicstart stond maar nu heb ik enkel vidifotografie staan momenteel. Iemand een idee waar de lijst naar toe is, wou namelijk vanavond niet alleen mario kart updaten ook ff gran turismo (voor mijn tv het helemaal naar de knoppen is)"
In dit topic staat iig een lijst:
Het PlayStation Network ervaringen topic

LCD van die F2007 ziet er best goed uit :) Goed om te zien dat er updates blijven komen, ze zijn er dus in ieder geval nog mee bezig :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:54
Update doet het hier niet. Krijg vage Japanse foutmelding en dat leest zooooo moeilijk hè :( Zal weer weer iets zijn van verkeerde tijd of zogenaamd te weinig harddiskruimte ofzo :/

Nickname does not reflect reality

• EfBe
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Tja, online balancing beter... is daarin dan nu ook meegenomen dat botsauto's niet meer mee mogen doen? ;)

Lead developer of LLBLGen Pro.
https://fransbouma.com

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:20
quote:
Nippletwister schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:31:
Gisteren een Ferrari F430 aangeschaft. Als ik meedoe aan het Ferrari Festival ( dealer event ) kom ik toch niet in de buurt van de 599. Is deze nou werkelijk zo veel sneller of moet ik toch beter mijn best doen?
Je ziet het al bij de prijs bij de dealer.
En ook aan het aantal pk's.
Ligt bij de 599 effe iets hoger.
;)

Ik moet nog 5 races op goud.
-A klasse BMW op Eiger Nordwand (brons) > 3 seconden boven goud
-S klasse Ferrari F40 missie op Suzuka (brons) > 3 seconden achter de nr 1
-S klasse Ford GT 40 missie op High Speed Ring (zilver) > 0.7 seconden achter goud
-S klasse Tuned car battle deel 3 (brons)
-S klasse Tuned Car battle deel 4 (brons)

De rest alles goud... maar deze missies zijn echt moeilijk!!! |:(

dvdkiwi wijzigde deze reactie 15-04-2008 12:41 (9%)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:52
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:50:
[...]

In dit topic staat iig een lijst:
Het PlayStation Network ervaringen topic

LCD van die F2007 ziet er best goed uit :) Goed om te zien dat er updates blijven komen, ze zijn er dus in ieder geval nog mee bezig :P
8)7 8)7 Juist, nu je het zegt valt het mij terug in. Daar heb ik ook mijn TAG gepost. Mercikes! Vanavond veel invoerwerk 8)

• homernt
Caution
- The button assignments will be reset when the update is applied.
- In line with the application of the update, all ranking data will also be reset.

Wat doet de button assignments?
En laatste betekend dat ik snelle online tijd van dit weekend kwijt ben of wordt ook in de savegame bewaard?

• HoefMeistert
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:10
quote:
sopsop schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:58:
Ik heb de Japanse versie en een 100% completed savegame gedownload.
Als je maar niet gaat klagen over de levensduur van het spel >:)

PSNID : HoefMeistert

• NLxAROSA
  • Niet online
quote:
homernt schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:50:
Wat doet de button assignments?
En laatste betekend dat ik snelle online tijd van dit weekend kwijt ben of wordt ook in de savegame bewaard?
Button assignments is Engels voor de instellingen van de knoppen op je controller/stuur. Dus als je die hebt veranderd (wat waarschijnlijk wel zo is aangezien de standaard settings bagger zijn) moet je dat opnieuw doen.

En ja, die online tijd ben je kwijt. Dit hebben ze ook vantevoren aangekondigd in de 'Nieuws' sectie in GT5: P.

NLxAROSA wijzigde deze reactie 15-04-2008 13:00 (6%)

• homernt
quote:
NLxAROSA schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:59:
[...]

Button assignments is Engels voor de instellingen van de knoppen op je controller/stuur. Dus als je die hebt veranderd (wat waarschijnlijk wel zo is aangezien de standaard settings bagger zijn) moet je dat opnieuw doen.

En ja, die online tijd ben je kwijt. Dit hebben ze ook vantevoren aangekondigd in de 'Nieuws' sectie in GT5: P.
Dat heb ik gelezen maar dat was in het nederlands. Anyway die programmeurs zijn dus een stelletje prutsers. Niet hopen dat het bij elke update je online tijden verwijderd worden. Dat schiet niet echt op.

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 27-09 13:20

CSB

:D

Niet dat die gewiste scores veel uitmaakt, ik rijd echt beroerd, dus om van "snelle tijden" maar niet te spreken... Ik moet zeggen dat (als ik zwaar geconcentreerd speel) ik wel steeds ietsje beter wordt. Ik begrijp nu ook waarom je die analoge sticks gebruikt ipv de X en Vierkantje. Ik begrijp nu ook dat je vóórdat de ideale lijn rood wordt moet remmen.
Én ik begrijp dat beuken in een event niet veel opleverd.

Desalniettemin zuig ik nog steeds. :P

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

quote:
CSB schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:10:
Niet dat die gewiste scores veel uitmaakt, ik rijd echt beroerd, dus om van "snelle tijden" maar niet te spreken... Ik moet zeggen dat (als ik zwaar geconcentreerd speel) ik wel steeds ietsje beter wordt. Ik begrijp nu ook waarom je die analoge sticks gebruikt ipv de X en Vierkantje. Ik begrijp nu ook dat je vóórdat de ideale lijn rood wordt moet remmen.

Voordat de ideale lijn rood wordt? Probeer eens een stuk later te remmen, ben je meestal veel sneller :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• thestarrcompany
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 25-04-2017
quote:
CSB schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:10:

Heerlijk dat ik niet de enige zuigert ben. Heb net C klasse afgerond, met name de baan waar je iedereen moet inhalen in 1 ronde (ik werd 2e) en dat bergtafareel waren erg lastig (blijf maar slippen in de langzame bochten). Nu op naar B klasse, vrees dat ik die niet eens kan afmaken :) Haha, durf niet online te gaan, want dan verschijnen hier weer een boel berichten van gotters die zo balen van die gekken die lopen te beuken.

PS3 - 40GB | PSN: Thestarrcompany | COD4 R&C FiFA08 GT5P

• HoefMeistert
quote:
homernt schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:02:
[...]
Anyway die programmeurs zijn dus een stelletje prutsers.
Que ???
Je verwacht toch niet dat hier serieus op gereageerd gaat worden he :+

• tex5
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
quote:
HoefMeistert schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:36:
[...]

Que ???
Je verwacht toch niet dat hier serieus op gereageerd gaat worden he :+
Dat een patch al je settings delete is toch best wel lame imho!

• scorpie
  • Laatst online: 19:01

scorpie

Supra Addict

Ah, vandaar dat die patch zo lang duurt, het zijn er meteen 2 in 1! (Heb em vandaag pas binnengekregen :P)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:52
quote:
tex5 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:52:
[...]

Dat een patch al je settings delete is toch best wel lame imho!
Het is wel lame, maar er zijn zat spellen waarbij bijvoorbeeld ook je savegames niet meer werken na een update.

Blijft irritant maar schijnbaar heel complex om te fixen in een patch/update.

• KappeNou
  • Laatst online: 14-10 23:03
Ik ben benieuwd naar de in car view bij de F1. Ik zit alleen helaas pas op 1,2 miljoen ;(
maarja ik speel het dan ook maar af en toe

KappeNou wijzigde deze reactie 15-04-2008 17:14 (19%)

>PC specs<

• NLxAROSA
  • Niet online
Heb de update geïnstalleerd, wel eerst ff screenshotje gemaakt van de instellingen van mijn GTR. ;) Was een redelijk pijnloze operatie, hoorde dat er veel problemen waren met het updateproces. Iemand hier nog problemen mee gehad?

• Chester
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

quote:
Nippletwister schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:31:
[...]

Het is wel lame, maar er zijn zat spellen waarbij bijvoorbeeld ook je savegames niet meer werken na een update.

Blijft irritant maar schijnbaar heel complex om te fixen in een patch/update.
Het is expres gereset omdat de berekening van de PP zijn aangepast. De rankings zouden dus überhaupt niet meer kloppen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• uploader26
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 28-03-2009
Viel mij wel op net dat ik ineens achter elkaar in rooms zat met 16 man. Voorheen was dat altijd 12. Is wel kut af en toe als je 15e start, bijna onmogelijk dan om hoog te eindigen, vooral als de verbinding nogal minder is, de wagens vliegen alle kanten op, wat ook wel vaak voorkomt.

Wel dope dat je NL tag er nu achter staat :)

uploader26 wijzigde deze reactie 15-04-2008 19:15 (7%)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

• Soepstengel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12-10 12:37
quote:
NLxAROSA schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:06:
Heb de update geïnstalleerd, wel eerst ff screenshotje gemaakt van de instellingen van mijn GTR. ;) Was een redelijk pijnloze operatie, hoorde dat er veel problemen waren met het updateproces. Iemand hier nog problemen mee gehad?
Jup. Game vandaag pas binnen gekregen (play.com) en er gelijk in gedaan. Update downloaden maar halferwege stopte die ermee en gaft ie aan dat er een error was met het downloaden. Toch maar even gespeeld en daarna nog een keer geprobeerd, weer error. Daarna voor het eten nog een keer en toen deed ie het wel. Best wel vreemd.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nou, na een middagje prologue'en staan we er als volgt voor:
Alle C's behalve C3 (capuchino) op goud, Vrijwel alle B's op goud, behalve 2 ofzo, en net bezig met A, maar het wordt hier al flink moeilijk. Denk dat ik nog een hoop moet leren van alle youtube filmpjes, want op sommige events moet ik gewoon echt nog 2 seconden afschrapen :X

Maar verder echt een topspel :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• dvdkiwi
Sinds 22.45 vanavond heb ik de F1 2007 wagen!!
Joepie!!
Wat een bak zeg...

Alleen jammer dat je bij time trials per se op sportbanden moet rijden (dit was in GT4 niet).

Anyway, mijn tijd op Suzuka:

1´36.656

Scheelt minder als 1 tiende met mijn tijd in Formula 1 Championship Edition.

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• KappeNou
Het online gebeuren is wel iets verbeterd. Eerst kon je gewoon te makkelijk winnen met zo'n Lotos elise. Nu zijn die prestatie punten tenminste wat beter verdeeld

>PC specs<

• beerns
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 30-09 18:06

beerns

it is I, Leclerc

Heb gisteravond ook geupdate. Eerst de ps3 zelf naar 2.30 en daarna GT5. Beide keren ging het vrij probleemloos. Alleen alle instellingen weer kwijt, dus weer alles instellen. Kwam er achter toen ik ff snel een rondje wilde rijden en die k*tmuziek schalde weer mee. Bah.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:40
Ik heb een beetje een vreemde vraag:

Volgende week neemt mijn werk een nieuw intranet in gebruik en om dat te vieren gaan we allemaal leuke dingen doen (tja,klinkt gek, maar het is wel grappig) Eén van de onderdelen is GT5 prologue spelen, en dan vanwege het thema alleen rijden in de Aston Martin DB9.
Nu heb ik zelf geen PS3 maar wel een PS2 met GT3 A-Spec. Mijn vraag is het volgende: Rijdt de AM in GT5-P hetzelfde als op de PS2? Zoja, da's mooi, dan kan ik oefenen namelijk. Zo nee, dan ben ik de klos want ik wil natuurlijk wel een beetje mooie tijden neerzetten ;)

Beetje vreemd, ik weet maar ik wilde het graag weten en ik ken niemand in mijn omgeving met een PS3.

• KappeNou
In hele grote lijnen wel... Ik zou als ik jou was GT4 kopen wat op het moment het beste GT spel is. Die komt het dichtste in de buurd van GT5:p. Hiermee kan je dan lekker oefenen, maar ook nog veel plezier van hebben. Daar zit ook de DB9 in ;)
Hoezo trouwens thema: alleen rijden in de DB9? Werk je bij aston martin of heeft je baas er 1 :P Beetje jammer wel, want de DB9 is niet echt een fijne auto om in te scheuren. In het echt trouwens wel een bruut koppel van die V12 wat ik kan be-amen
quote:
beerns schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:38:
Alleen alle instellingen weer kwijt, dus weer alles instellen. Kwam er achter toen ik ff snel een rondje wilde rijden en die k*tmuziek schalde weer mee. Bah.
Klopt idd.. Beetje jammer

KappeNou wijzigde deze reactie 16-04-2008 09:32 (88%)

>PC specs<

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:40
quote:
KappeNou schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:27:
In hele grote lijnen wel... Ik zou als ik jou was GT4 kopen wat op het moment het beste GT spel is. Die komt het dichtste in de buurd van GT5:p. Hiermee kan je dan lekker oefenen, maar ook nog veel plezier van hebben. Daar zit ook de DB9 in ;)
Hoezo trouwens thema: alleen rijden in de DB9? Werk je bij aston martin of heeft je baas er 1 :P Beetje jammer wel, want de DB9 is niet echt een fijne auto om in te scheuren. In het echt trouwens wel een bruut koppel van die V12 wat ik kan be-amen
Bedankt voor de tip, ik ga morgen even bij de lokale gameshop langs voor GT4 dan :)

Nou, het thema is James bond, dus gaan we met een radiografische helicopter vliegen, schieten met een desktopdefender(:+), pokeren en dus op een PS3 racen met de Aston Martin. En dat allemaal omdat er een nieuwe versie komt van het intranet :9

• SinergyX
Rechten stukken doet de DB9 het nog flink goed, let op met insturen van de bocht en gas geven. Rij je met een joypad, beste (vond ik dan) is gewoon met X gas te geven en op de X te tikken om gedosseerd gas te geven als je de bocht uit komt. Desnoods laag in de toeren blijven op hogere versnelling, ik heb lange tijd gereden in de DB9 op dat amerikaans cirtuit (naam even kwijt, met die vele 90 graden bochten).

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:47
Laguna Seca :) Prachtig circuit, niks heerlijker dan die cork screw goed insturen en vervolgens met vol gas de bak erdoorheen te trekken :)

Gisteren eindelijk S7 gehaald. Ik heb een Lotus 111R Tuned gebruikt. Wat een lastige race... één van de moeilijkere dingen die ik ooit in een computerspel gedaan heb. Naar voren rijden is niet zo lastig, maar de nummers 1-3 rijden vrij rap weg van de rest van het veld. Op de straight heb je te weinig power en rijden ze je er continu af, tenzij je kan slipstreamen bij iemand. Gelukkig voldoende bochtenwerk om ze te grazen te nemen, maar de moeite zat vooral in de penalties. Een stuurfout betekent in de S-class vaak meteen een penalty. Meest frustrerende was toen ik in poging 1xx in de vijfde ronde vlak achter nr. 3 zat en aan het eind van de straight in de remmen ging. BAM nummer vijf boort zich in mijn achterbumper en rijdt me zo het hooi in :( :( :( En daarna vrolijk doorrijden, denk maar niet dat de AI penalties krijgt...

Uiteindelijk een vrijwel foutloze race gereden; in de laatste serie haarspeldbochten zelfs de leiding gepakt maar door een slechte laatste bocht kwam de S2000 me toch voorbij op de straight. Nou ja, zilver is ook mooi en het belangrijktste: Passed :)

Nu S10 nog; is die ook zo lastig?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Chester
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:53:
Laguna Seca :) Prachtig circuit, niks heerlijker dan die cork screw goed insturen en vervolgens met vol gas de bak erdoorheen te trekken :)

Gisteren eindelijk S7 gehaald. Ik heb een Lotus 111R Tuned gebruikt. Wat een lastige race... één van de moeilijkere dingen die ik ooit in een computerspel gedaan heb. Naar voren rijden is niet zo lastig, maar de nummers 1-3 rijden vrij rap weg van de rest van het veld. Op de straight heb je te weinig power en rijden ze je er continu af, tenzij je kan slipstreamen bij iemand. Gelukkig voldoende bochtenwerk om ze te grazen te nemen, maar de moeite zat vooral in de penalties. Een stuurfout betekent in de S-class vaak meteen een penalty. Meest frustrerende was toen ik in poging 1xx in de vijfde ronde vlak achter nr. 3 zat en aan het eind van de straight in de remmen ging. BAM nummer vijf boort zich in mijn achterbumper en rijdt me zo het hooi in :( :( :( En daarna vrolijk doorrijden, denk maar niet dat de AI penalties krijgt...

Uiteindelijk een vrijwel foutloze race gereden; in de laatste serie haarspeldbochten zelfs de leiding gepakt maar door een slechte laatste bocht kwam de S2000 me toch voorbij op de straight. Nou ja, zilver is ook mooi en het belangrijktste: Passed :)

Nu S10 nog; is die ook zo lastig?
S10 is lastiger :)

• Dr. Strangelove
Dat wil ik natuurlijk niet horen ;)

Met welke auto rijden jullie S10?

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:53:
tips voor setups voor S7 met de Lotus 111R Tuned?

deze race haal ik dus echt niet...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• peeth
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:34
quote:
Phusebox schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:01:
[...]

tips voor setups voor S7 met de Lotus 111R Tuned?

deze race haal ik dus echt niet...
Ik heb de setup van deze site http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=105112 gebruikt. Daarmee lukte me het uiteindelijk. Koste dankzij de penalty's wel wat frustraties, maar dan heb je ook wat. Ook S10 hiermee gedaan trouwens. Die zoals hierboven ook al iemand zei, imo inderdaad nog lastiger was.

Vincere Per Belli

• raven001
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-02-2016
quote:
Den_John schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:47:
Gran Turismo 5 Prologue mag vandaag z'n tweede update in ontvangst nemen. De update brengt enkele vernieuwingen met zich mee tijdens de online races en online rankings. Ook het berekenen van de Performance Points zou met deze nieuwe patch vlotter moeten verlopen. Tevens krijgt het stuurwiel van de Ferrari F2007 een prachtig LCD en zijn er nog tal van kleine, grafische aanpassingen.

[afbeelding]

[...]

Bron: http://www.psonly.nl/nieu...gue_krijgt_nieuwe_update/
Mooi! Dan hebben ze vast ook wel een optie om de controller van player nr.2 te configureren aangemaakt.... Of is dit te sarcastisch gedacht..

• NLxAROSA
  • Niet online
quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:44:
Dat wil ik natuurlijk niet horen ;)

Met welke auto rijden jullie S10?
Ford GT LM Spec II Test Car. :)

• Magni_NL
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-06-2012
quote:
peeth schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:05:
[...]

Ik heb de setup van deze site http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=105112 gebruikt. Daarmee lukte me het uiteindelijk. Koste dankzij de penalty's wel wat frustraties, maar dan heb je ook wat. Ook S10 hiermee gedaan trouwens. Die zoals hierboven ook al iemand zei, imo inderdaad nog lastiger was.
Volgens mij kunnen de setups zoals je die daar ziet inmiddels niet meer (met nieuwe manier van prestatie punten). Als ik dat doe kom ik ruim boven de 700punten uit

• Heerst
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 02-10 18:14
Ligt het nou aan mij, of zijn na de update sommige races een stuk lastiger geworden?

Ik ben bezig met S-10, waar ik vóór de update zilver haalde met de Lotus 11R/Tuned en de GT-R, maar nu kom ik met geen van beide hoger dan de 8e plaats. Ik heb de quicktune settings allemaal opnieuw ingesteld. Zal wel iets te maken met de nieuwe performance points calculatie, waardoor 700pp auto van vóór de update eigenlijk sneller is dan dezelfde auto na de update. Het is in ieder geval flink balen op deze manier.

Of ben ik nou gek?

Heerst wijzigde deze reactie 16-04-2008 19:33 (4%)

• silencedead
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:12
AAAAHHH eindelijk s-8 met de ford gt gehaald. Volgens mij wel 4 keer een 1.10.0xx gereden en eindelijk na een uur of 3 een 1.09.9xx. Je moet echt in het begin van het rechte stuk genoeg snelheid opbouwen met een goede slipstream. Dan na de eerste bocht een auto voor je en dan een klein hulpje opkomen rechte stuk. Alhoewel ik al mijn snelste sector tijden bij elkaar opgeteld wel een 1.09.0 moet kunnen rijden.

Maar S-10 had ik eigenlijk geen moeite mee (vorige week gedaan). Maar speelt iedereen op standaard of professional? ik ben zelf maar overgegaan op standaard aangezien professional naar mijn idee minder realistisch is (voor zover gt5 realistisch te noemen is)

• Dr. Strangelove
quote:
Heerst schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:33:
Ligt het nou aan mij, of zijn na de update sommige races een stuk lastiger geworden?

Ik ben bezig met S-10, waar ik vóór de update zilver haalde met de Lotus 11R/Tuned en de GT-R, maar nu kom ik met geen van beide hoger dan de 8e plaats. Ik heb de quicktune settings allemaal opnieuw ingesteld. Zal wel iets te maken met de nieuwe performance points calculatie, waardoor 700pp auto van vóór de update eigenlijk sneller is dan dezelfde auto na de update. Het is in ieder geval flink balen op deze manier.

Of ben ik nou gek?
Dank voor de tip, ik wacht dan nog even met updaten ;)

• KappeNou
Ik rij online eigenlijk alleen de Suzuka 700pp race. Mijn nieuwe wapen is hierbij de R8 met 680pp :P Stuk of 10 races nu gereden slechtste 3x 3e geworden door zo'n klein foutje als je saai voorop rijdt. Verder alleen eerste. Die R8 rijdt echt fantastisch met KappeNou tweaks >:)

KappeNou wijzigde deze reactie 16-04-2008 21:31 (3%)

>PC specs<

• Dr. Strangelove
Yay :D S10 ook gehaald :) Met de Lotus opnieuw. Een stuk makkelijker dan S7 toch, vooral omdat het een bochtiger circuit is, daar is de Lotus in het voordeel boven die lompe bakken :)

Nu nog de F40 race en de Skyline time trial, en dan begint het sparen voor de F1. D.w.z. als ik teveel tijd had, wat niet zo is, dus het wordt even een save game downloaden ;)

• Abraxas1
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:37

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Heb een probleempje met GT5 P, als ik het spel opstart geeft hij aan dat de datum en de tijd niet goed zijn ingesteld, terwijl bij de system info van de ps3 de tijd en datum wel goed zijn , wat kan ik hier aan doen ? :|

Hoe hebben jullie de race gewonnen net de Intrega in de B Classe die met van plek 16 naar de top 3 rijden, kom niet verder als plek 6 ?

Abraxas1 wijzigde deze reactie 16-04-2008 22:48 (3%)

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

• Murcielago
  • Laatst online: 17:54
Gisteren heb ik de update gedownload, en dat is wel ff balen als je een groot favoriet van de lotus 111r /tuned bent. Die krijgt ineens veel meer PP voor wat ie kan. Dus nu zal ik toch ff moeten gaan sleutelen aan mn mine's gt r34.

@Abraxas1
Je zult in elk geval de S-klasse moeten halen, dan kun je je auto beter afstellen.
Het beste kun je dan traction control uitzetten, en iets meer power toevoegen, dan zul je je auto wel wat zwaarder moeten maken. Dan zou het moeten lukken. Ik ben er in elk geval eerste geworden.

PSN: djmurcielago

• dvdkiwi
quote:
Abraxas1 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:47:
Heb een probleempje met GT5 P, als ik het spel opstart geeft hij aan dat de datum en de tijd niet goed zijn ingesteld, terwijl bij de system info van de ps3 de tijd en datum wel goed zijn , wat kan ik hier aan doen ? :|
Ik heb daar ook last van.
Begrijp er geen koek van hoe dat zit.
Ok al geprobeerd om de tijd van het PS3 systeem aan te passen, maar dat helpt ook niet...

De F1 wagen rijdt errug lekker trouwwens!!
Ik heb wel ASM en traction control aan staan, omdat ik met kruisje en vierkantje rij...
Gecontroleerd gasgeven gaat daar niet echt mee...

• DJNelis
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-02-2018
Waarom kan ik niet meer online? Zegt de hele tijd "geen spelers gevonden" 11:10000000 of zoiets...

• HammerNL
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
quote:
DJNelis schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:04:
Waarom kan ik niet meer online? Zegt de hele tijd "geen spelers gevonden" 11:10000000 of zoiets...
Sony doet dit bewust, zodat je morgen fatsoenlijk op je werk kunt zitten :+

• Edwintjuuh
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-11-2013
Ik raak behoorlijk gefrustreerd van S-(volgensmij)6, die met de Ferrari F40. die eikels remmen iedere keer een seconde te vroeg waardoor ik op hun achterkant knal en 5 seconde straftijd krijg! Belachelijk... Maar het ergste is nog als je ze inhaald vlak na die eerste 2 bochten, rij je rechts, knallen ze tegen je zijkant aan, wat ook straftijd oplevert...

das 1 van de 3 races waarin ik nog geen beker heb gehaald. S10 moet ik ook nog en nog eentje.. Heeft iemand advies in welke getunede auto dit het makkelijkst maakt? Want veel van die tunebakken trekken mijn Mine's BNR34 Skyline GT-R er makkelijk uit!

Edwintjuuh wijzigde deze reactie 17-04-2008 01:28 (13%)

• dvdkiwi
De Ferrari F40 missie:

De eerste 2 bochten ga je ze aan de buitenkant voorbij.
Doe je dat goed dan zit je daarna gelijk achter de F40.
Blijf links rijden! (hun rijden rechts en remmen associaal vroeg)
Dan de binnenbocht weer een paar voorbij, volgende bocht naar rechts pak je weer de binnenbocht. Nu moet je wel geluk hebben dat je er penalty-vrij tussendoor rijdt.
De lange bocht naar links kan je aan de buitenkant nog 1 of 2 wagens voorbij.
Bij de haarspeld naar links opppassen dat je niet tegen de GT-R opbotst, deze remt ook heel vroeg.
Als je deze aan de binnenkant voorbij gaat kan je de volgende bocht naar rechts aan de buitenkant pakken.
Bij de dubbele bocht naar links win je ook flink tijd ten opzichte van je tegenstanders.
Dan het lange rechte stuk proberen te sliptreamen en bij de chicane nog 1 of 2 wagens pakken.

Ik wordt iedere keer 3e. Het moet dus nog harder.
Lig zo´n 2.5 a 3 seconden achter op de GT-R Black Mask...

Ik heb wel flink tractioncontrol en ABS aanstaan, anders rijdt ie heeeel lastig.
(ABS werkt niet als je Traction Control aan hept staan)

dvdkiwi wijzigde deze reactie 17-04-2008 15:10 (3%)

• NLxAROSA
  • Niet online
Zet TC eens uit, dan ga je harder. Zowiezo moet je met alles OFF rijden, behalve wellicht ABS (op 1 of 2 is voldoende anders kost het je teveel snelheid in de bochten).

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Kun je wanneer je eenmaal class S hebt gehaald ook de auto's (fine)tunen in class c, b en a? Zo ja, dan verklaart dat sommige events. Net als bijvoorbeeld de Honda event dat je in je Integra op de Daytona ring als 8e start en als 1e moet eindigen terwijl je iedere ronde maar een heel klein beetje inloopt.

• NLxAROSA
  • Niet online
Ja, dat kan, maar niet voor alle events. :P

• HoefMeistert
quote:
scorpie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 07:52:
Kun je wanneer je eenmaal class S hebt gehaald ook de auto's (fine)tunen in class c, b en a? Zo ja, dan verklaart dat sommige events. Net als bijvoorbeeld de Honda event dat je in je Integra op de Daytona ring als 8e start en als 1e moet eindigen terwijl je iedere ronde maar een heel klein beetje inloopt.
Bij TimeTrails kun je niet tunen.

• 80000
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-10 23:57

80000

mrox

quote:
Abraxas1 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:47:
Daar had ik ook last van. In mijn geval stond de daylight saving niet correct van de PS3 en dat verhielp het probleem.

• DJNelis
quote:
HammerNL schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:10:
[...]

Sony doet dit bewust, zodat je morgen fatsoenlijk op je werk kunt zitten :+
Nee maar even zonder gekheid, dit is sinds de laatste update het geval. Kan bij geen enkele race meer online.....

• beerns
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 30-09 18:06

beerns

it is I, Leclerc

zo ben ik al een kleine week (ben wat minder goed :) ) met de A race op Suzuka (A7 uit m'n hoofd) bezig. Ik haal 'm simpelweg niet. Kom tot de 6e a 7e plek. Maak dan een kleine remfout omdat je niet verder komt ih veld en té graag wil. Zandbak en hups weer 12e. Dan nog harder proberen. Weer foutje en hups weer 16e. Klote is dat. Had hetzelfde probleem eerst bij de laatste A race. Die heb ik wel ondertussen, gelukkig.
Welke auto is het beste voor de Suzuka race? Heb de Nissan GT-R en Ferrari F430 geprobeerd (zeg maar 100+ X) :(

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• NLxAROSA
  • Niet online
Met die GT-R moet het wel lukken.

• KappeNou
Ben ik hier de enige die niet zoveel moeite met de S klasse heeft :? Bij de meeste moet je gewoon steeds opnieuw beginnen totdat je de eerste ronde perfect hebt gereden. Ik heb nu maar alles goud gehaald uit verveling.. Ik had nog 2 S klasses zilver :P

Gelukkig hebben ze die Lotus meer pp gegeven, want het ging helemaal nergens over hoe weinig pp die hij had.

Gelukkig verdien je nu wel wat met online spelen. 40K voor 3e, 45K voor 2e, 50K voor 1e. Nu ga ik wel meer online spelen inplaats van met de F430 race in 2 min 20K verdienen ;)

KappeNou wijzigde deze reactie 17-04-2008 09:10 (36%)

>PC specs<

• NLxAROSA
  • Niet online
quote:
KappeNou schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:48:
Ben ik hier de enige die niet zoveel moeite met de S klasse heeft :?
Nee, S is gewoon moeilijk. :)

• 125123
quote:
KappeNou schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:48:
Ben ik hier de enige die niet zoveel moeite met de S klasse heeft :? Bij de meeste moet je gewoon steeds opnieuw beginnen totdat je de eerste ronde perfect hebt gereden. Ik heb nu maar alles goud gehaald uit verveling.. Ik had nog 2 S klasses zilver :P

Gelukkig hebben ze die Lotus meer pp gegeven, want het ging helemaal nergens over hoe weinig pp die hij had.
Ik moet nog steeds 3 S races rijden, speel al sinds de dag voor de relaese :D
Het lukt gewoon niet. :'(

• KappeNou
Ik denk dat ik wel een voordeel heb met dat ik GT1,2,3 en 4 dood gespeeld heb ;)

Ik moet alleen binnenkort me driving force pro weer is aansluiten. Als ik al met de controller online vaak eerste wordt ben ik benieuwd met stuur :P

>PC specs<

• Dr. Strangelove
quote:
NLxAROSA schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:05:
[...]
Nee, S is gewoon moeilijk. :)
Ja, hij is moeilijk of nee, hij is makkelijk ;)

• SinergyX
Gister update binnengehaald, muziek inrace meteen weer uitgezet :P

Een paar rondjes online, 50 punten meer te spenderen aan het tunen :) Goeie zet op die 650 te splitsen naar 600 en 700 races. Echt heerlijk, zeker de eerste 5 races binnen 10sec al in een race en rijden maar. Paar enorm goeie races gehad, amper botsen. Grappig dat je nu ook de landen erbij ziet, tijdje met een NL speler gespeeld :P Blijft altijd een enkele tussen zitten die alles ramp en duwt, maarja waar online is dat niet :) Mijn totale ronde in Londen naar 4m37sec gekregen waar nummer 1 zelfs 4m32sec reed, moet nog dus nog wat trainen :P

SinergyX wijzigde deze reactie 17-04-2008 09:36 (4%)

• m4yall
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:54
quote:
beerns schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:32:
zo ben ik al een kleine week (ben wat minder goed :) ) met de A race op Suzuka (A7 uit m'n hoofd) bezig. Ik haal 'm simpelweg niet. Kom tot de 6e a 7e plek. Maak dan een kleine remfout omdat je niet verder komt ih veld en té graag wil. Zandbak en hups weer 12e. Dan nog harder proberen. Weer foutje en hups weer 16e. Klote is dat. Had hetzelfde probleem eerst bij de laatste A race. Die heb ik wel ondertussen, gelukkig.
Welke auto is het beste voor de Suzuka race? Heb de Nissan GT-R en Ferrari F430 geprobeerd (zeg maar 100+ X) :(
Ik heb het met de Ford GT met het grootste gemakt gehaald. Heb zelfs 2x een bezoek geracht aan de grindbak en nog 3de geworden. Zelf schakelen scheelt een hoop want met automatisch schakelen blijft ie af en toe hangen in te lage toeren wat je veel snelheid kan schelen. Met de GT-R lukt het ook wel om 3de te worden, alleen dan moet je geen bezoekjes aan de grindbak brengen..

• KappeNou
Zelf schakelen moet zoizo ;) Ook nog een beetje de gear ratio afstellen.

Met online begin je nu meer vooraan als je minder pp hebt. Dat is erg fijn aangezien mijn R8 er 680 heeft en ik makkelijk iedereen voor blijf ;)

>PC specs<

• SinergyX
Ik dat dus de reden :/ Ik begin altijd plaatje 5 t/m 11, nooit eens meer vooraan.

• KappeNou
vandaar dat je nu ineens mensen ziet met auto's die makkelijk over de 700 halen maar onder de 700 getuned zijn ;)

>PC specs<

• Heerst
quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:40:
Yay :D S10 ook gehaald :) Met de Lotus opnieuw. Een stuk makkelijker dan S7 toch, vooral omdat het een bochtiger circuit is, daar is de Lotus in het voordeel boven die lompe bakken :)
Jij hebt 'm niet geupdate toch? Nu je die races gehaald hebt moet je maar eens updaten en kijken of je nog steeds die race kan halen. Bij mij lijkt het een stuk lastiger. Ik wil een rollback 8)7. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de singleplayer modus moeilijker wordt door de nieuwe calculatie van performance points? Want het lijkt erop dat het geen effect heeft op de AI spelers, terwijl ik nu veel minder PK's aan mijn Lotus 11R/Tuned kan toevoegen voordat ik bij 700pp ben.

• KappeNou
Moet denk ik wel lukken aangezien ik geen lotus gebruik. De mine's skyline by KappeNou & Ko Tuning leidt daar niet onder ;)

KappeNou wijzigde deze reactie 17-04-2008 14:48 (20%)

>PC specs<

• DJNelis
quote:
DJNelis schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:04:
Ok voor de mensen die eventueel hetzelfde probleem krijgen na de laatste update: UPnP uitzetten in netwerkopties (in XMB) lost dit probleem op.

• Dr. Strangelove
quote:
Heerst schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:49:
[...]

Jij hebt 'm niet geupdate toch? Nu je die races gehaald hebt moet je maar eens updaten en kijken of je nog steeds die race kan halen. Bij mij lijkt het een stuk lastiger. Ik wil een rollback 8)7. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de singleplayer modus moeilijker wordt door de nieuwe calculatie van performance points? Want het lijkt erop dat het geen effect heeft op de AI spelers, terwijl ik nu veel minder PK's aan mijn Lotus 11R/Tuned kan toevoegen voordat ik bij 700pp ben.
Ik ga pas updaten als ik alle races uit heb ;) Alleen de F40 race nog, maar ik ben te lui om dat geld bij elkaar te rijden...

• uploader26
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 28-03-2009
quote:
KappeNou schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:21:
vandaar dat je nu ineens mensen ziet met auto's die makkelijk over de 700 halen maar onder de 700 getuned zijn ;)
Inderdaad, vandaar dat ik m'n Lancer Evo X héél sneaky op 699 hou, dan sta ik tenminste in ieder geval halverwege het veld en hoef ik al die laggers en beukers niet meer voorbij >:) :+ .

De Evo X is nu m'n favo bak voor de 700pp races op Suzuka en Fuji, dat was eerst uiteraard de Elise.
Nog een half miljoen, dan eindelijk de F1 kopen.

uploader26 wijzigde deze reactie 17-04-2008 23:29 (4%)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

• SinergyX
Moet zeggen, met die nieuwe online verandering stroomt het geld binnen. Paar goeie races en ik heb alweer 400k :) Morgen maar eens mn gewicht iets omhoog, stukje onder die 700 gaan zitten :P

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Zouden we ook nog die "Beyond the Apex" video krijgen?
Of zou die exclusief voor NA blijven :?

• NLxAROSA
  • Niet online
Die is volgens mij exclusief voor North America. :(

• Chester
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

quote:
NLxAROSA schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:59:
Die is volgens mij exclusief voor North America. :(
Jup, las net dat die exclusief te krijgen is op de Noord-Amerikaanse Blu-Ray versie :(
Lees net ook dat het alleen 1080p is wanneer je in showrooms en de menu enzo zit, tijdens het spelen dus gewoon 720p?

• SinergyX
Mijn TV schakelt na PS3 scherm niet meer terug uit 1080i, bij vele demo's die wel op 720p draaien springt hij wel terug. Dus lijkt me dat hij gewoon 1080 ook ingame draait. (ik heb CRT die max 1080i aankan)

• Heerst
quote:
Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:14:
[...]

Ik ga pas updaten als ik alle races uit heb ;) Alleen de F40 race nog, maar ik ben te lui om dat geld bij elkaar te rijden...
Hmm, ik heb alle races gehaald, maar nog niet allemaal goud. Ik denk dat ik maar even het spel opnieuw installeer en dan zonder update om goud op S-10 te halen met de Lotus.

• NLxAROSA
  • Niet online
quote:
Chester schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:37:
[...]

Jup, las net dat die exclusief te krijgen is op de Noord-Amerikaanse Blu-Ray versie :(
Lees net ook dat het alleen 1080p is wanneer je in showrooms en de menu enzo zit, tijdens het spelen dus gewoon 720p?
Nee, het is overal 1080p. Wel zitten er in de showrooms en het menu veel meer effecten (o.a. meer AA). Ook in de replays is dit het geval. Waar heb je dat gelezen?

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
-snip-

bobwarley wijzigde deze reactie 18-04-2008 10:37 (95%)

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• Sir_Killalot
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:40
quote:
Chester schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:37:
[...]

Tijdens de race is het 1440x1080p upscaled naar 1920x1080p :)

• tex5
Mooi drifting videotje met een G25 stuurtje: http://nismo.1g.fi/kuvat/gt5touge.avi

Je ziet ook de G25.. handig om wat van te leren.

source: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=105452

• Brad Pitt
  • Laatst online: 19:54
Kan ik niet tegen dus hè, het gemak waarmee mensen kunnen driften. Ik vind het zó moeilijk werkelijk. Kontje uitbreken en tegensturen is geen probleem maar de auto in een mooie drift hoúden is zwaaaaar lastig. Nu is het ook voor de normale races niet echt boeiend want het is natuurlijk zo traag als de neten maar wil het wél kunnen dammit! :(

Nickname does not reflect reality

• Sentry23
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-08 12:12
quote:
Brad Pitt schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:28:
Kan ik niet tegen dus hè, het gemak waarmee mensen kunnen driften. Ik vind het zó moeilijk werkelijk. Kontje uitbreken en tegensturen is geen probleem maar de auto in een mooie drift hoúden is zwaaaaar lastig. Nu is het ook voor de normale races niet echt boeiend want het is natuurlijk zo traag als de neten maar wil het wél kunnen dammit! :(
Ik was nog ff op zoek naar een echte GT drift bible, maar die is zo te zien nog niet bijgewerkt voor gt5: p.
Dit is de oude: http://boards.ign.com/gran_turismo/b5208/133504064/p1/?13
Op dit forum kan je iig al heel veel info vinden (GT5P drift forum): http://www.gtplanet.net/forum/forumdisplay.php?f=196

Om te beginnen is het in ieder geval goed een FR auto te nemen, en alle driving aids uit te zetten (anders lopen die je auto telkens weer netjes recht te zetten)
Op gtplanet kan je nog veel meer specifieke tuning options vinden.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

• tex5
Een van de tips daar is om je maximum steering angle op 50 te zetten ipv 40 (default) bij de tune opties, zodat je minder aan je stuurtje hoeft te draaien.

Verder zijn alle tune tips een beetje wild west, de een zegt dit de ander zegt dat.. Denk dat je beste met een stock auto (en zelfs daar zeggen sommige een honda en de ander juist weer niet) kan beginnen. De nummer 1 op de ranked lists van GT5 is een F512, ga daar binnenkort maar is mee kloten.

Ben het zelf ook nog aan het leren, verrekte moeilijk is het zeker.

• Heerst
Hmm, een savegame van na de update werkt niet op een nieuwe installatie van GT5:P zonder update. Jammer.

• tex5
Met de Acura NSX gaat driften al een stuk beter, blijft veel oefenen denk ik voordat je zo kan driften als in die video..

Ook moeilijk om je tijd te verdelen tussen gewone races (online!) en driften leren.. online racen is erg leuk en driften als het nog niet echt lukt niet echt.

• KappeNou
Ik heb het in GT5:p niet geprobeerd. In GT hd kon ik extreem goed driften met de 599

>PC specs<

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True