Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322404

Ik was zelf enorm benieuwd naar het liedje in het leaderboard scherm (ofzo 8)7 ). Ik vind het top. Toevallig wist mijn broer hoe deze heet.

Voor al de andere:
http://www.youtube.com/watch?v=auBpqphYfhg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Waar halen jullie zo'n tablemate (of kloon) vandaan?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 20:43
tellsell.com?
Weet niet hoe duur ze zijn, maar 100 eurie's voor een Wheelstandpro vind ik ook niet echt veel, en dan weet je wel zeker dat je iets stevigs hebt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Shiver23 schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:53:
Waar halen jullie zo'n tablemate (of kloon) vandaan?
Bedoel je gewoon een wheelstand ? Hier nog een review >klik<
Een tablemate is meer zo'n ding waar je een magnetron maaltijd op zet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 16-11-2009 09:30 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

KappeNou schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:28:
[...]
Bedoel je gewoon een wheelstand ? Hier nog een review >klik<
Een tablemate is meer zo'n ding waar je een magnetron maaltijd op zet ;)
Klopt, maar een wheelstand vind ik veel te duur voor die anderhalve keer dat ik een stuurtje gebruik.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322404

Anoniem: 322404 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:34:
Oke, ik heb toch gekozen voor de G25, bedankt voor de respons.
Speel nu met de NfS:Shift demo, maar is natuurlijk nooit zo goed als GT5:P (snel bestellen).

Wat ik me nu afvroeg, aangezien ik zeker niet de enige ben die Playstationet vanuit de bank, hoe ik dat stuursetje moet opzetten. Ik heb nu via eBay zo'n soort TellSell tablemate besteld . Hoop dat dat werkt, maar hoe doen jullie dat? Of zitten jullia allemaal aan een tafel of bureau, of hebben jullie wel het geld en de ruimte voor zo'n supertoffe Playseat? :9~
Precies daar heb ik 'm besteld, en het werkt prima!
Ik ga het wel verstevigen, anders is het een beetje wiebelig...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 322404 op 16-11-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet iemand hoe ik van mijn Logitech Momo stuur de knoppen toewijs? Het stuur werkt gewoon, maar slechts 1 knop by default. In het opties menu zie ik alleen de standaard ondersteunde Logitech sturen, maar niet mijn Momo. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Werkt het stuur goed? Want ik heb ook een Momo thuis liggen die ik aangesloten heb gehad maar dat kreeg ik om de dooie dood niet fatsoenlijk aan de praat. Stuurde echt slecht, zo slecht dat ik me maar een Driving Force Pro heb gehaald...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Laatst online: 11-06 20:35
Roamor schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:23:
Weet iemand hoe ik van mijn Logitech Momo stuur de knoppen toewijs? Het stuur werkt gewoon, maar slechts 1 knop by default. In het opties menu zie ik alleen de standaard ondersteunde Logitech sturen, maar niet mijn Momo. Iemand een idee?
Heb zelf een Fanatec stuurtje en zie ook alleen maar Logitech stuurtjes staan. Als je in het opties menu gewoon een paar stuurtjes van Logitech opent zodat je de knoppen ziet kan je testen of de knoppen werken. Dus even proberen een paar knoppen in te drukken, dan zie je ze vanzelf oplichten op het scherm. Dan kan je ze naar je eigen wens mappen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Bedankt in ieder geval. Helaas geen directe oplossing, maar inmiddels werken de meeste knoppen. ;) Gewoon wat proberen dus.

Iemand trouwens een tip over het aanremmen van bochten? Ik vind het moeilijk om de remmen te doseren namelijk, evenals de rempunten zelf. Soms sta ik veel te vroeg stil en soms schiet ik weer veel te ver door. Het totale 'remtraject' lijkt niet erg lang in deze game of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heb ik eigenlijk geen last van? 1e ronde is het wel even kijken hoe en wat, maar daarna gaat het goed omdat het dan wel duidelijk is waar en wanneer je moet remmen.

[ Voor 1% gewijzigd door S_Chief op 29-11-2009 20:17 . Reden: Miste een woordje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lag denk ik een beetje aan mij/auto. Nu ik de Daihatsu's achter me heb gelaten gaat het al een stuk beter. Nu weer opnieuw leren driften. ;)

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vond het spel ook een stuk leuker worden van zodra je met snellere wagens mag rijden. Veel betere wegligging enzo. De Dodge Viper (tuned versie) en Honda S2000 zijn toch wel mijn favorieten denk ik :)
Ik heb gisteren na een hele tijd niet gespeeld te hebben bij S10 nog eens geprobeerd om 1ste te worden. Jammer dat dat niet lukte door een stomme fout in de laatste ronde, maar ik heb de smaak weer te pakken :9
Het blijft echt een topspel.

[ Voor 41% gewijzigd door SToRM666 op 26-11-2009 09:48 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb van de week mijn G25 op de Wheelstandpro gemonteerd...
Dacht het wel even te gaan doen, maar moet echt weer met langzame auto's beginnen en opnieuw leren racen :P 2 seconden rondetijdverlies moet ik goedmaken.
Het rijdt wel een stuk fijner als met de controller!
Enig nadeel is dat ik vaak van 5 naar 3 wil terugschakelen maar dat ik in z'n 6 terecht kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik merk wel dat met een stuur rijden veel moeilijker is dan met een controller. Met een stuur moet je echt clean rijden, anders ben je hem zo kwijt. Daarintegen kun je met de controller gooien en smijten alsof het een lieve lust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Roamor schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:29:
Ik merk wel dat met een stuur rijden veel moeilijker is dan met een controller. Met een stuur moet je echt clean rijden, anders ben je hem zo kwijt. Daarintegen kun je met de controller gooien en smijten alsof het een lieve lust is.
WTF???

Misschien een stomme vraag, maar heb jij een autorijbewijs? Jij bent werkelijk de eerste die ik tegenkom die zegt dat het met een controller gemakkelijker is dan met een stuur...

Hell, ik heb eerst altijd met controller gespeeld, maar toen ik overging naar stuur vlogen er gewoon seconden van mijn laptijd af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Al jaren. ;) Maar ik zeg toch niet dat met een stuur langzamer is? Alleen dat als hij plotseling uitbreekt, dat je dat met het stuur veel moeilijker opvangt. Met een controller is full-lock naar full-lock in het ergste geval 2 cm met je duim bewegen. Met een stuur lukt je dat never nooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Roamor schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:47:
Al jaren. ;) Maar ik zeg toch niet dat met een stuur langzamer is? Alleen dat als hij plotseling uitbreekt, dat je dat met het stuur veel moeilijker opvangt. Met een controller is full-lock naar full-lock in het ergste geval 2 cm met je duim bewegen. Met een stuur lukt je dat never nooit niet.
Ach zo, op die manier, ja oke, dat is wel zo. Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat je met een stuur minder snel uitbreekt omdat je niet zoals met een controller snel full lock hebt..
Al kan dat ook aan mij liggen omdat ik met een controller het toppunt van lomp ben, damn, wat haat ik die krengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 09:20

3style

...

New Gran Turismo 5 Demo Coming This Month

http://ps3.ign.com/articles/105/1051607p1.html

"It will be the first opportunity to get a hands-on taster as to what Yamauchi-san and his Polyphony team have been carefully crafting and polishing at their Tokyo base," Sony says.

U.S. players who download the demo between December 17, 2009 and January 25, 2010 are eligible for the time trial challenge, with the winner for the fastest lap time taking home a trip to the upcoming Indianapolis 500 this May. Take a look at the contest rules if you're interested.

Just so there's no possible confusion, Sony Europe confirmed this is indeed new content.

"This is a downloadable time trial featuring new content from GT5 not GT5 Prologue."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heeft iemand nog tips voor de Ferarri race in event A?
De race waarbij je binnen 1 ronde minimaal 3de moet worden.
Best een moeilijke race zeg maar....

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Stuur kun je veel sneller rijden omdat je veel strakker kan rijden.
Omdat je met gas beter kan doseren en meer stuur gevoel hebt kun je ook harder de bocht uit.

Vind het super leuk tijd verdrijf voor als je je verveeld, maar er gaat niks boven echt rijden op bijv. een Nordschleiffe.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:11:
Heeft iemand nog tips voor de Ferarri race in event A?
De race waarbij je binnen 1 ronde minimaal 3de moet worden.
Best een moeilijke race zeg maar....
geduld hebben en redelijk netjes rijden, dan lukt het wel.
In de eerste bochtencombinatie naar rechts moet je minstens al achter de F40 zitten, liever er al voorbij.
De bochten daarna pak je nog wat wagens, en in de 2 flauwe bochten naar rechts pak je de Viper en de TVR.
Bij de hairpin naar links moet je minimaal 3e liggen.
De F40 is niet makkelijk te besturen, maar als je het gewend raakt lukt het uiteindelijk wel.
Kijk anders eens op youtube, daar staan filmpjes van hoe je 'm kan halen.
Een tv en onboard replay:
http://www.youtube.com/wa...nMjGplQwc&feature=related

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 15-02-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het is voor mij een tijdje geleden, maar ik had de F40 heel anders afgesteld. Hij stuurt een beetje log dus ik heb hem lichter gemaakt, maar ook minder PK's voor de punten (pk's heeft hij zat en merk je niet echt omdat je toch lichter word) Ook had ik de camber negatiever gezet zodat het onderstuur wat minder is.
Verder moet je idd in de eerste bocht veel auto's voorbij zijn. Als je het zou willen kan je in de eerste bocht de hoeveelheid auto's gebruiken om al beukend in de bocht te blijven.
Dit was overigens 1 van mijn favoriete races om geld mee te verdienen. Als je het eenmaal weet is het best makkelijk om eerste te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 15-02-2010 19:55 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Maar dat soort type races staan mij dus echt tegen. In plaats van rustig een race opbouwen en gevechten hebben die langer dan 1 bocht duren, wordt het dus een soort behendigheidsoefening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Klopt wel een beetje, alleen leer je hierdoor wel hoe je elke bocht perfect kan benutten in plaats van een halve lap de tijd hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 15-02-2010 20:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

dvdkiwi schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:11:
[...]

geduld hebben en redelijk netjes rijden, dan lukt het wel.
In de eerste bochtencombinatie naar rechts moet je minstens al achter de F40 zitten, liever er al voorbij.
De bochten daarna pak je nog wat wagens, en in de 2 flauwe bochten naar rechts pak je de Viper en de TVR.
Bij de hairpin naar links moet je minimaal 3e liggen.
De F40 is niet makkelijk te besturen, maar als je het gewend raakt lukt het uiteindelijk wel.
Kijk anders eens op youtube, daar staan filmpjes van hoe je 'm kan halen.
Een tv en onboard replay:
http://www.youtube.com/wa...nMjGplQwc&feature=related
Dat is de S-6. Ik heb het over de A-8 race. Ik zal eens op youtube zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
A8 is op Daytona toch?
Die is best moeilijk ja, maar ook met een aantal keer doen is die wel te halen.
Ik had er niet zo veel moeite mee (met controller), de Ford GT40 race en de Ferrari F40 waren een stuk lastiger imho...
Ik dacht wel dat ik de settings iets had aangepast, zal eens kijken of ik de lijst nog heb liggen, denk het wel.
Daar staan alle settings voor alle races op (komt hier van het forum volgens mij).

[ Voor 89% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Met je Ferarri F430 binnen 1 ronde iedereen inhalen:

http://www.youtube.com/watch?v=chsDpDRrkUI

Het vervelende is ook dat je dit circuit niet even kunt oefenen in arcade bijvoorbeeld.

[ Voor 31% gewijzigd door DeeJee op 16-02-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Als je het echt niet kan halen kan je altijd in het begin de pitstraat in crashen O-) oldskool GT2 manier.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-06 11:10

Maduth

Probeersel

Zo naast Uncharted 2, heb ik nu eindelijk GT :)

Ten eerste: http://www.logitech.com/i...n_3/devices/4172&cl=us,en werkt niet meer

Als eerste een Focus ST gekocht (omdat het kan) en vanavond lekker scheuren. Wil graag mijn talenten :+ vergelijken met andere online maar het is beter om eerst offline wat te racen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Stukje van het gtplanet forum over de A-8 race:

This event is all about the driver. If you let the AI cars hold you up you're doomed, so cut inside and take the corner away from them.
You need to be running 8th coming onto the banking and 3rd, close behind 2nd, coming out of the chicane

Auto or Manual Transmission
Power: +0%
Weight: 100%
Tires: S3 (Event Specified)
Height: 0 0
Springs: 3 4
Dampers: 3 4
Toe: +0.10 +0.50
Camber: 1.8 1.3
Brakes: 5 3
Max Turn: 50 (you may want less than 50 if you find the steering too sensitive)
ABS: off (the ABS just slows me down too much, but be careful since the car will upset very easy going into turn 1. You have to keep some throttle while you're braking here.)
TCS: off

Gears:
1: 3.906
2: 2.007
3: 1.568
4: 1.283
5: 1.074
6: 0.904
F: 4.295

Nog een voordeel: in A-class geen penalties... dus stukkie afsnijden mag best :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Thanks ik ga hiermee aan de slag. En inderdaad ga ik in sommige bochten gewoon rechtdoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Coowl, dan moet het wel goedkomen ;)
Ik heb deze settings ook gebruikt, allen de TC op 1 laten staan omdat ik toen nog met kruisje gas gaf.....
Ik ga binnenkort ook de A en S klasse events weer eens doen, heb GT5P niet meer gespeeld sinds ik mijn stuur heb :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Gisteren ben ik begonnen met de C-Events en hoewel ik de meeste op gold afsluit, vond ik het toch pittig :).

Vooral degene dat je 15 auto's moet inhalen in één ronde. Mijn beste tijd/plek is tweede en vooral derde. Iemand een tip? Wat mij opvalt is dat ik bij het uitrijden van de eerste bocht telkens in de problemen raak met 3 auto's die me in de weg zitten ;-).

Zal straks eens youtuben (werkwoord?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Zoveel mogelijk gebruik maken van de slipstream. Je kunt horen of je in de slipstream zit doordat je dan geen windgeruis meer hoort :)

• Maduth

Maduth

Probeersel

SToRM666 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:46:
Zoveel mogelijk gebruik maken van de slipstream. Je kunt horen of je in de slipstream zit doordat je dan geen windgeruis meer hoort :)
Damm...luistert het zo nou?

Gisteren online wezen racen.... _/-\o_

Weet het, ben een laatbloeier :+

• SToRM666
Ach, ik heb m ook nog maar enkele maanden geleden voor het eerst echt gespeeld (alhoewel ik m toen al een jaar had liggen ofzo). Voordat ik een racestuur had vond ik er niet veel aan, maar met een racestuur is het echt 10 keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Vraag me af hoe je zo stuur hanteert, zit namelijk zelf gewoon om de bank ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Yessssssss het is gelukt. A-8 gehaald! Wel derde plaats maar dat boeit niet.

Klasse S here I come :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Maduth schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:10:
Vraag me af hoe je zo stuur hanteert, zit namelijk zelf gewoon om de bank ;-)
Ik heb een wheelstandpro gekocht. Werkt perfect hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
SToRM666 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:27:
[...]

Ik heb een wheelstandpro gekocht. Werkt perfect hoor :)
Heb er ook één, werkt inderdaad perfect met mijn G25. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
hier ook, alleen glijdt ie heeeeel langzaam weg op het laminaat....
verders echt een topding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ging eens kijken wat het kost maar das (stuur plus houder) min. 250 euro... vind ik iets teveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Maduth schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:44:
Ging eens kijken wat het kost maar das (stuur plus houder) min. 250 euro... vind ik iets teveel ;)
Dan heb je alleen het stuur nog maar hoor O-)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
ik heb de mijne (G25) voor 180 gekocht, en 120 voor de wheelstandpro...
stuur was bij redcoon, maar die hebben 'm niet meer zie ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 22-02-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

dvdkiwi schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:58:
ik heb de mijne (G25) voor 180 gekocht, en 120 voor de wheelstandpro...
stuur was bij redcoon, maar die hebben 'm niet meer zie ik.
Goedkoopste G25 is nu 229 euro en goedkoopste G27 is 272 euro online. Ik wilde ook eerst de G25 voor zo'n 175 euro kopen maar nu het verschil tussen de G25 en G27 nog 'maar' 5 tientjes is zal het uiteindelijk de G27 wel worden als GT uitkomt.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Sony belooft de releasedatum van Gran Turismo 5 snel bekend te maken. De Italiaanse website 4News.it beweert echter al te weten wanneer het spel in de winkels ligt. Op de GDC zouden zij een Sony-medewerker hebben gesproken die vertelde dat de lang verwachte racer van Polyphony in oktober uitkomt. Daarbij wist de medewerker ook nog te vertellen dat het spel 3D ondersteuning krijgt.

Geheel ongeloofwaardig klinkt het niet. De 3D-functionaliteit wordt met firmware update 3.20, die waarschijnlijk in juni uitkomt, toegevoegd. Een release in oktober is tevens binnen de tijdsspanne die James Armstrong, baas van SCEE Portugal, in februari aangaf. Tijdens de persconferentie op de GDC benadrukte Peter Dille nogmaals dat het Gran Turismo 5 dit jaar in onze consoles zit.
www.fok.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[PS3] Gran Turismo 5 Topic - Deel 1

Dit is alleen voor prologue ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
wordt hier ook wel eens een soort tweakers competitie gedaan?
bv per 2 weken 1 baan, 1 auto, en dan time trial?
helpt wel om de tijd tot aan de release van gt5 wat te doden ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 16-03-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Dat klinkt wel interessant ja :)

[ Voor 65% gewijzigd door SToRM666 op 16-03-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 09:44
Ik heb de Formula Force EX, welke eigenlijk voor de PC is. Weet iemand of ik deze ook met GT5 zal kunnen gebruiken?

[ Voor 15% gewijzigd door -Edwin- op 16-03-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
-Edwin- schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:38:
Ik heb de Formula Force EX, welke eigenlijk voor de PC is. Weet iemand of ik deze ook met GT5 zal kunnen gebruiken?
http://forums.logitech.co...ce-EX-with-PS3/m-p/240868

Zo te zien werkte het prima met de demo van Gran Turismo (GT HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 09:44
SChief schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:41:
[...]

http://forums.logitech.co...ce-EX-with-PS3/m-p/240868

Zo te zien werkte het prima met de demo van Gran Turismo (GT HD).
Ik zie het. Bedankt! Geweldig wat er allemaal op de PS3 werkt trouwens _/-\o_ Maar dat hoort hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Een vraagje, heb sinds vandaag GT5 Prologue maar kan nergens vinden hoe ik de achtergrondmuziek uit kan zetten. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?
Als ik race wil ik motoren horen en geen piano of rockmuziek!! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat kan gewoon in het instellingen menu. Je kan ook naar rechts wat je in eerste instantie niet ziet dacht ik. Helaas werkt me PS3 laser niet meer, dus ik kan niet even een duidelijke how to omschrijven ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, heb het gevonden. Het zit goed verstopt :) Het zit rechts van de standaardcontrollers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 13:05
Ligt het aan mij of zijn een aantal van die A klasse races, en dan met name de F430 1lap daytona race heel moeilijk? die F430 race is volgens mij zelfs bijna onmogelijk. Zijn er bepaalde zaken om op te letten of is het gewoon meer skill vergaren en het nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De race met de F430 op Daytona is inderdaad erg lastig, maar hij is zeker te doen. Gewoon door blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 17:15
Sinds kort een PS3 en natuurlijk gelijk GT5p aangeschaft ;)

Echter krijg ik elke keer de melding dat de datum en tijd niet goed staan... deze staat wel goed op mn ps3 maar niet in gt... ik kan helemaal geen instellingen van datum en tijd vinden in gt?!?

Iemand een ideetje? Andere spellen heb dit probleem niet.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21

scorpie

Supra Addict

Ik heb het ook, ik heb me er maar bij neergelegd, zeer vervelend, maar volgens mij niks aan te doen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Als ik via google zoek dan vind ik als oplossing dat je bij de datum/tijd settings in de XMB de tijd in moet stellen via internet (is een optie). Dat zou het moeten oplossen ;)

[ Voor 60% gewijzigd door SToRM666 op 25-07-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238040

EDIT: laat maar, kohaku had het antwoord al gevonden ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 238040 op 25-07-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Gisteren nog eens een paar uur GT5P zitten spelen met de G25, blijft een fantastisch spel hoor. Het wil me alleen nog steeds niet lukken om die laatste paar races op goud te krijgen... :(
Achja, komende week maar weer eens wat meer spelen, ik heb de smaak in ieder geval weer terug te pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Na veel zoekwerk en moeite heb ik dan eindelijk besloten een G27 stuurtje te halen voor GP5:P. Alleen zit ik met het probleem dat ik niet altijd het schakelpookje kwijt kan. Is het ook mogelijk GT5:P te spelen zonder dit pookje? Als in: niet aangesloten? Kan iemand die (eventueel met een G25) eens voor me testen? Of iemand me in de goede richting schoppen?

Als ik zoek op Google krijg ik veel oude resultaten, waar staat dat de G27 niet werkt met de flippers, de koppeling geactiveerd moet worden door 'driehoekje' te drukken e.d.. Inmiddels is de game geupdate, dus ik vroeg me af of dit nog steeds zo'n probleem is?

Heb dit wel kunnen vinden op de Logitech site zelf:

PLAYSTATION 3 driving games supporting the six-speed shifter of the Logitech G27 Racing Wheel:
DiRT 2
by Codemasters
Gran Turismo 5 Prologue™
by Sony Computer Entertainment Inc.
Midnight Club Los Angeles
by Rockstar Games
NASCAR® 08
by Electronic Arts
NASCAR® 09
by Electronic Arts
Need for Speed™: Carbon
by Electronic Arts
Need for Speed™: ProStreet
by Electronic Arts
Need for Speed™: SHIFT
by Electonic Arts
Need for Speed™: Undercover
by Electronic Arts

PLAYSTATION 3 driving games supporting the 900-degree steering and force feedback of the Logitech G27 and Driving Force GT wheels:
DiRT 2
by Codemasters
Gran Turismo™ HD
Gran Turismo 5 Prologue™
Midnight Club Los Angeles
by Rockstar Games
Need for Speed™: Undercover
by Electronic Arts
Need for Speed™: SHIFT
by Electonic Arts

Maar daar lees je niets over de schakelindicatorleds, de koppeling, en de flippers...

[ Voor 73% gewijzigd door Nik op 10-08-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik gebruik altijd de schakelflippers achter het stuur, maar er zitten wel knoppen op de shifter die je nodig zou kunnen hebben zoals 'start' en dergelijke :)
En anders gewoon een wheelstandpro kopen, is echt ideaal!

[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 10-08-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

SToRM666 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:18:
Ik gebruik altijd de schakelflippers achter het stuur, maar er zitten wel knoppen op de shifter die je nodig zou kunnen hebben zoals 'start' en dergelijke :)
Fijn dat ze dat bijgewerkt hebben. Duidelijk. Desnoods leg ik de shifter weg, zonder 'm te bevestigen. Dat komt later wel, als mijn playseat klaar is ;-) Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
SToRM666 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:18:
En anders gewoon een wheelstandpro kopen, is echt ideaal!
Flippers doen het niet met de G27, wel met de G25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

TRAXION schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:37:
[...]

Flippers doen het niet met de G27, wel met de G25.
Dat is dan weer jammer... Tja... We gaan het zien. Hij komt vandaag binnen, is het niets, gaat 'ie weer retour ;)

Anoniem: 156051

oops :o

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 156051 op 12-08-2010 18:04 . Reden: omg. verkeerde thread ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Nik schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:10:
[...]

Dat is dan weer jammer... Tja... We gaan het zien. Hij komt vandaag binnen, is het niets, gaat 'ie weer retour ;)
Shakelen daarintegen werkt perfect, ik heb liever de g27 dan de g25.
Naar mijn idee is de g27 wat zuiverder en heeft het niet zo een extreme centerspot als de g25 heeft.

Daarnaast worden de peddles wel in gt5 ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bump tijd :D

Ik ben weer opnieuw begonnen, door eerdere backup was ik dus mijn saving kwijt en klein foutje met de PSN/Disc versie was ik dus alles kwijt.

Nu zit ik inmiddels in de S classe, maar ik kan daar dus mijn banden niet kiezen. Welke auto ik ook neem, altijd standaard staan ze op R1 (ik heb liever R3). Doe ik wat fout, of moet ik nog wat vrij spelen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Volgens mij zijn banden van tevoren vastgelegd voor de uitdaging (weet het niet meer zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Achteraf was ik daar ook achter gekomen, na 5 zenuwslepende rondjes alsnog 2de geworden dus ik vind het helemaal best. Nog 5 races en dan sparen voor de F1 2007 :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
De F1 rijdt nog steeds superlekker met de G25!
Alleen op het rechte stuk (op bv High Speed Ring) begint mijn stuur hevig te bewegen van links naar rechts.
Iemand anders hier ook last van?
Als ik mijn stuur een kleine cm naar links of rechts hou is ie wel rustig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

dvdkiwi schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:04:
De F1 rijdt nog steeds superlekker met de G25!
Alleen op het rechte stuk (op bv High Speed Ring) begint mijn stuur hevig te bewegen van links naar rechts.
Iemand anders hier ook last van?
Als ik mijn stuur een kleine cm naar links of rechts hou is ie wel rustig...
Yes, hier heb ik zelf ook last van, met een Logitech Driving Force GT...
In bochten nergens last van, maar strak rechtdoor geeft zeer hevige vibraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 11:52

Impry

Rallymedia.nl

SinergyX schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:59:
Achteraf was ik daar ook achter gekomen, na 5 zenuwslepende rondjes alsnog 2de geworden dus ik vind het helemaal best. Nog 5 races en dan sparen voor de F1 2007 :)
Soms kan het ook écht spannend zijn ook ja :D

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu al de hele middag de 800029509 foutmelding :/ had ik de tijd om de laatste races te doen, kan ik niet spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een tip om in de C klasse die twee races met de voorwielaangedreven auto's te doen? Ik kan niet inhalen en weet dus niet hoe ik van de 6de naar de 3de plaats moet komen. Dat bergcircuit is zeer frustrerend, nergens ruimte. Ik heb het in een Focus geprobeerd maar om de een of andere reden rijden die 2 andere Focussen harder dan ik en accelereren ze ook veel beter. Is er een auto welke hier het beste voor te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De meeste C races kan je met de integra doen, zet wel je maximale stuurdraai op 45 (stuur) of 50 (controller), zodat je wat makkelijker de bochten door komt. Makkelijker is als je eenmaal de S classe hebt uitgespeelt, je volledige tuning opties krijgt op alle races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt. Ik zal het eens proberen. Ik vind dat er wel pittige opdrachten bijzitten, die Daytona race over een rondje waarbij je alle auto's in moet halen is ook niet makkelijk, kom niet verder dan positie 8. Zal eens andere auto's moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraag, hoe zet je dat stuur op maximaal 45° draairichting? Ik heb bij Opties gekeken maar ik kom daar niet verder dan de instellingen voor de knoppen. En in die papiertjes die mijn stuur geleverd werden staat ook niets dan alleen maar garantie geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daytona is achteraf erg makkelijk, deze gebruik ik nu om veel geld binnen te halen. De truc is vrij simpel, de eerste bocht moet je aan de buitenkant blijven en veel slipstreamen zodat je minimaal met 230km/h de bocht uit komt. Hierdoor kom je al vrij snel achter de volgende groep van 3 auto's, door blijven slipstreamen en via rechts (alle auto's houden een auto-breedte ruime tussen de muur) ze steeds inhalen. Uiteindelijk tik je de 254-260km/h aan om de laatste bocht in te halen, hiermee haal je al vrij snel nr 3 in en dan vast houden rond de 240km/h waardoor je op het laatste stuk ook de laatste 2 kan inhalen.

Ik kan wel een replay even opnemen, mocht dat handiger zijn.

(ik heb S al vrij gespeeld, dus ik kan ook tunen, maar enkel gear-ratio en rijhoogte aangepast, dan lukt het al vrij makkelijk).

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op youtube ook al gezien dat het te doen is maar dat slipstreamen is een goed idee want ik haal hooguit 220 km/uur.

Zit alleen nog met die draaihoek van het stuur, weet absoluut niet hoe of waar die in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:02
Ik heb gisteren een PS3 en GT5 prologue aangeschaft. Het ziet er erg mooi uit, maar de rijeigenschappen vallen mij eerlijk gezegd wat tegen. Het remmen voelt vrij onrealistisch aan, het is net of je binnen een paar meter helemaal stilstaat. Ik moet er wel bijzeggen dat ik afgelopen week wat fanatiek bezig ben geweest met netkar pro, wat imho de meest realistische rijeigenschappen heeft van alle racesims die ik tot nu toe heb gespeeld, inclusief de GTR-reeks. Om van netkarPRO naar GT5 over te stappen, kan dan ook alleen maar tegenvallen denk ik :)
Online racen heb ik nog niet echt geprobeerd, maar ik heb in dit topic begrepen dat dat een hoge fun-factor heeft, dus daar richt ik mij dan maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Als iemand zin heeft in een spelletje:
Ik heb net een rondje 2'15.071 weggezet op Suzuka.
Auto: Evo X Tuned, alles uit en realisme op pro.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:58
Boktor schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:07:
Ik heb gisteren een PS3 en GT5 prologue aangeschaft. Het ziet er erg mooi uit, maar de rijeigenschappen vallen mij eerlijk gezegd wat tegen. Het remmen voelt vrij onrealistisch aan, het is net of je binnen een paar meter helemaal stilstaat. Ik moet er wel bijzeggen dat ik afgelopen week wat fanatiek bezig ben geweest met netkar pro, wat imho de meest realistische rijeigenschappen heeft van alle racesims die ik tot nu toe heb gespeeld, inclusief de GTR-reeks. Om van netkarPRO naar GT5 over te stappen, kan dan ook alleen maar tegenvallen denk ik :)
Online racen heb ik nog niet echt geprobeerd, maar ik heb in dit topic begrepen dat dat een hoge fun-factor heeft, dus daar richt ik mij dan maar op :)
Proloog vond ik ook niet helemaal top, de echte game zal een stuk beter zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:02
Sander H schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:10:
[...]

Proloog vond ik ook niet helemaal top, de echte game zal een stuk beter zijn :)
Waarom ben je er zo zeker van dat de echte game een stuk beter zal zijn qua rijeigenschappen? Ik moet het allemaal nog zien. Ik bedoel, ze zijn nu bij GT5, dus ze zijn waarschijnlijk al een tijdje bezig met het verbeteren/finetunen van de physics, dus ik zie het nog niet zo gebeuren dat GT5 een klap beter/realistischer is dan GT5 Prologue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Boktor schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:46:
Waarom ben je er zo zeker van dat de echte game een stuk beter zal zijn qua rijeigenschappen? Ik moet het allemaal nog zien. Ik bedoel, ze zijn nu bij GT5, dus ze zijn waarschijnlijk al een tijdje bezig met het verbeteren/finetunen van de physics, dus ik zie het nog niet zo gebeuren dat GT5 een klap beter/realistischer is dan GT5 Prologue.
Met enkel de vergelijking met PC games, waar er op de PS3 geen enkele game is die ergens in de buurt kan komen qua eigenschappen. En zelfs PC kan qua aanbod van auto's en banen vrij moeilijk aan GT5 tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik dacht dus wel even alles op pro te kunnen gaan rijden met de G25...
Alles uit dat gaat wel, maar op pro is best moeilijk in sommige wagens.
Met bv de Evo X en Gt-R geen probleem, maar gisteren time trial op Suzuka gedaan met de Amuse S2000.
Man wat een power! In z'n 3 of 4 de bocht uitkomen, gas geven en dan nog achterstevoren staan...
Dat wordt even oefenen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

[...]

Waarom ben je er zo zeker van dat de echte game een stuk beter zal zijn qua rijeigenschappen?
Omdat GT5 een totaal nieuw geprogrammeerde game is en (technisch) niets te maken heeft met GT5 prologue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[...]

Waarom ben je er zo zeker van dat de echte game een stuk beter zal zijn qua rijeigenschappen?
Omdat de demo van GT5 met die competitie ook anders aan voelt dan prologue :) naar mijn mening ook een stuk beter.

[ Voor 48% gewijzigd door KappeNou op 07-09-2010 14:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 05:58
dvdkiwi schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:50:
Als iemand zin heeft in een spelletje:
Ik heb net een rondje 2'15.071 weggezet op Suzuka.
Auto: Evo X Tuned, alles uit en realisme op pro.
:P
Zal vanavond of morgen eens even GT5p weer aanslingeren. Even kijken of ik daar onder kan duiken ;)
Check trouwens even Fuji - Evo x - Normal settings. Zoek op mijn nickname, ben daar de snelste nederlander *O*

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Coowl!
Mijn rondje was niet heel best, dus ik ga ook proberen er nog een seconde of 2 af te rijden.

Weet nog wel dat ik op Fuji met de BMW M3 ergens rond de 57e plaats sta, met controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 05:58
dvdkiwi schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:43:
Coowl!
Mijn rondje was niet heel best, dus ik ga ook proberen er nog een seconde of 2 af te rijden.

Weet nog wel dat ik op Fuji met de BMW M3 ergens rond de 57e plaats sta, met controller.
Als je 2 seconde eraf kan rijden was je rondje inderdaad niet zo best (8>
Blijf vaak steken op een bepaalde tijd, en moet ik echt andere lijnen gaan rijden om er max 3/10e vanaf te krijgen. Vooral op Fuji trek ik gewoon mijn handrem aan aan het einde van het rechte stuk. Met een beetje geluk kan je em dan heel smooth schuin in de bocht smijten en meteen weer je gas erop doen zodat je door de bocht drift.
Heeft mij behoorlijk wat tijdwinst opgeleverd.
Aggressief rijden op Fuji heeft bij mij ook wel in mijn voordeel gewerkt.

Dit is wel met de evo X (tuned) en met stuur (driving force gt) trouwens

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
2 seconden voor mijn gevoel dan, zal wel meer ergens van een halve seconde zijn idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375861

@dvdkiwi ik heb mijn met logitech g27 ook dat het stuurtje hevig gaat trillen op het rechte stuk met de F1 auto.
Ook jammer dat je niet kan doorschakelen naar de 7e versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Kun je in offline multiplayer ook de setup van wagens aanpassen? Want ik deed zo'n potje, en het leek net of de ene BMW M5 wél getuned was (zoals ik hem ook in singleplayer gebruik) en die van mijn tegenstander níet. :?

Ik liep namelijk meters uit, terwijl mijn tegenstander aan het prutsen (onderstuur, instabiel bij remmen etc) was. Ruilden we de controllers om, bleek dat ik hem voor geen meter bij kon houden.

We kiezen uiteraard dezelfde wagen, maar het lijkt net alsof de instellingen compleet anders zijn. Iemand daar een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Afaik onthoudt elke auto je laatste setup, dus als je een aanpassing hebt gedaan om een bepaalde PP te halen, dan blijven die staan, ook in multiplayer. Kwam er ook achter tijdens een rondje Fuji met een R8 en een M3.

M3 liep uit op het rechte stuk, stond ff raar te kijken. :+

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 31-10-2010 11:52 ]

Anoniem: 363120

ik vond de proloog niet zo heel bijzonder vergeleken met wat ze zeggen over GT 5 het was allemaal nogal 1 tonig (weinig circuits, weinig auto`s)
wel jammer dat niet alle auto`s cockpit view hebben in GT5 maar dat zou natuurlijk veel extra tijd kosten:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

via Mathieulh (Mathieu Hervais)
Extra (secret) menu opties in GT5 Prologue!

Ga in het Opties menu naar "Miscellaneous"
Als het goed is staan daar 2 opties.

Hou de R1 en L1 toetsen op je controller ingedrukt, druk vervolgens onderstaande combo in:

DOWN
RIGHT
RIGHT
DOWN
RIGHT
RIGHT
DOWN
RIGHT
RIGHT
DOWN
RIGHT
RIGHT

START

Laat pas nu de R1 en L1 toetsen los.

Het verborgen menu verschijnt.

Hieronder wat (slechte) screenshots van dit menu :)

Forum
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jmpjdRvJ1ywX2dF8yEtAbqW1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qi0YwuyCDCMzzf3Zm0vPGWEI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t3RtAm27CqNHoirqqpLNAzoe/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IPvWFYbqfBik8ZtRm6IprPHN/thumb.jpg
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste