• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Het moet dan wel echt een heeeel goed spel worden, gezien de 6 jaar. Gelukkig heb ik de PS3 niet alleen voor GT5 gekocht. Forza laat zien hoe het wel moet.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Reden om een PS3 te kopen was voor mij ook voor een groot deel vanwege GT5. Als raceliefhebber moet je dat gewoon hebben. Inmiddels heb ik al dik twee jaar een PS3 staan en moet ik nog een half jaar wachten. Waar zijn die gasten mee bezig? :(
Ja, eind van het jaar komen er genoeg vette games, maar geen racegames (als je Dirt 2 niet meetelt)...

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:12

BioHazard

*\o/*

Waarom kunnen games als Forza wel snel ontwikkeld worden, wtf is dat met die studio. Achterlijk traag. Blegh.

Anoniem: 218213

sorry hoor , maar dit wordt belachelijk , maart 2010?? voor japan

kom op zeg , ik had echt gehoopt dat die eindelijk voor december kwam, maar schijnbaar is het zoveel werk om een game te maken.

6 jaar , my god, dit moet toch wel een echte klapper gaan worden

edit: ik vraag me eigenlijk af of , deze game ooit gaat uitkomen , want het wordt een duke nukem zo :/

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 24-09-2009 11:17 ]

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-05 19:29
Ik ben diep teleurgesteld iig. 6 jaar tussen GT 4 en GT5 is echt wel achterlijk lang. Dat komt er nou van als je de PSP variant voor laat gaan :( Ik had mn PS3 gekocht JUIST voor GT5. Ondertussen houd UFC me wel bezig en Prologue. Maar verder.......staat ie hier gewoon stof te happen....en zo te zien, gaaat ie dat nog een half jaar doen....fijn PD :(

EDIT: Een Duke Nukem :P oej, dat zou wel heeeeeel slecht zijn voor PD en voor de PS3 :X 8)7 |:( :r :w -O- }:|

[ Voor 14% gewijzigd door Lampuhkap op 24-09-2009 11:18 ]

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-05 23:09
Japanners hè? Waar ze bij Toyota/Mazda ieder jaar een nieuw model kunnen fabriceren hebben ze bij de software ontwikkeling een hele lang weg te gaan. Net als bij Live for Speed lijkt het wel alsof racegames een enorm lang traject nodig hebben om alle modellen, physics en schademodel tiptop in orde te hebben. Probleem is dat hierdoor de game soms ingehaald dreigt te worden door minder nauwkeurige concurrenten (Forza, Dirt) maar een schare trouwe fans houdt.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 18:52

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Doet Forza zoveel onder dan voor GT5? Het zou wel moeten, want waar hebben ze anders 4 extra ontwikkelingsjaren ingestopt... zal wel in de hoeveelheid auto's zitten...

Maar dan nog: ik ben heel benieuwd of GT5 echt zoveel mooier is dan Forza... en dan hebben we t nog niet eens over gameplay...

Ik was vroeger ook een grote GT fan en kijk altijd graag naar de video's en pics van GT5, maar ik ben netzo blij als niet blijer met Forza...

Volgens mij zijn ze aardig aan elkaar gewaagd... B)

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:02

Grozno

acts without consequence!

BioHazard schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:00:
Waarom kunnen games als Forza wel snel ontwikkeld worden, wtf is dat met die studio. Achterlijk traag. Blegh.
Dat zou kunnen zijn omdat Turn 10 een firstparty developer is en daarmee ook kan tappen uit de ervaring die opgedaan is door thirdparty developers zoals Codemasters.
Microsoft geeft veel support bij het ontwikkelen van games, maar wil dan ook een kijkje achter de schermen.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28
Jobbie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:15:
Doet Forza zoveel onder dan voor GT5? Het zou wel moeten, want waar hebben ze anders 4 extra ontwikkelingsjaren ingestopt... zal wel in de hoeveelheid auto's zitten...
Ja want Forza 3 heeft er maar 400...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:11
Grozno schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:24:
[...]

Dat zou kunnen zijn omdat Turn 10 een firstparty developer is en daarmee ook kan tappen uit de ervaring die opgedaan is door thirdparty developers zoals Codemasters.
Microsoft geeft veel support bij het ontwikkelen van games, maar wil dan ook een kijkje achter de schermen.
Volgens mij is PD ook een first party developer bij Sony hoor.

Verder vind ik het belachelijk dat ze zolang over dit spel doen. Kijk het is leuk om er 34830 auto's in te hebben met 867 banen, maar dan heb ik liever een spel wat eerder af is en waar later nog DLC aan toegevoegd wordt 8)7.

Persoonlijk vind ik ook dat ze de mensen die GT5:P / A-Spec aangekocht hebben ook een korting moeten geven. Dit zijn dan toch meestal de echte fans die voor hun gevoel het langste hebben moeten wachten. Ach ja, I really don't count on it...

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:02

Grozno

acts without consequence!

Ja, maar PD mag niet meekijken bij Codemasters ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Bastard
  • Laatst online: 08:23
ik heb een tijdje geleden een 360 met forza gekocht. Voorzover ik het kan oordelen na spelen van Forza 2 heeft GT wel wat voordelen t.o.v. van Forza 2, maar ik hoef niet te twijfelen welke ik liever zou spelen als GT eindelijk uitkomt. En naar mijn mening zijn de enige redenen om forza te kopen ipv GT dat ze bij polyphony digital eindeloos uitstellen en elke keer hetzelfde trucje herhalen (mooie graphics, veel auto's, waardeloze ai, geen online (of in het geval van prologue, slecht uitgevoerd) geen damage (of maar bij een paar auto's), upgrade's worden alleen maar minder (geen race modifications meer) enz.).
Als Forza 3 nog beter is dan Forza 2 is het in ieder geval een zeer goede game om het gat tot de release van GT5 te overbruggen (want ze hebben nu natuurlijk ook een half jaar de tijd om uit te stellen voordat deze releasedate is bereikt)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Speedlink schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:17:
Dat komt er nou van als je de PSP variant voor laat gaan :( Ik had mn PS3 gekocht JUIST voor GT5.
Je kan het ook anders bekijken. Er zijn mensen die in 2004/2005 PSP's hebben gekocht om GT PSP te kunnen spelen. Die hebben 5 jaar kunnen wachten. Jij hebt minder dan 3 jaar je PS3. Het valt dus mee ;)

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Forza is zeker leuk tijd verdrijf! Ik weet niet hoe goed forza 3 wordt, maar Forza 2 kon het voor mij echt niet kwa volledigheid van de game halen bij GT4. Ik praat nu buiten de gameplay om.
Als Forza 3 zo uitgebreid en mooi wordt als GT5, dan snap ik idd niet waar ze mee bezig zijn geweest. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat Forza 3 langerna niet kan tippen aan de uitgebreidheid en oog op detail van GT5.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 24-09-2009 13:15 ]

>PC specs<

• PWM
  • Niet online

PWM

KappeNou schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:14:
Forza is zeker leuk tijd verdrijf! Ik weet niet hoe goed forza 3 wordt, maar Forza 2 kon het voor mij echt niet kwa volledigheid van de game halen bij GT4. Ik praat nu buiten de gameplay om
Wat is die volledigheid? Ik heb vroeger veel GT4 gespeeld op mijn PS2, maar dat is al zeker 4 jaar geleden. Ik kan me dat niet meer voor de geest halen. Ik kon met Forza 2 behalve racen, dat nu ook online doen, mijn wagens volledig personaliseren en tunen zoals ik dat niet eerder heb gezien (buiten simulatie "spellen" om), en kon bijvoorbeeld auto's online verhandelen voor het geval ik zelf niet goed genoeg zou zijn met tunen. Heb je ook nog wat aan je game dollars ;)

Ook leuk dat gamers dit soort creaties maakte, die ik nu op mijn console heb omdat ik via een veiling in Forza deze bemachtigd heb van een andere speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/xbox.joystiq.com/media/2007/06/forza2southpark2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ui03.gamespot.com/2/61ae236bb47844ea830fbe60380c0aec_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x138/tenhunter/mario1.jpg

Qua banen was GT4 uitgebreider. Auto aantallen boeien me niet, aangezien er sowieso honderden zijn.

Ik vond Forza 2 eigenlijk best uitgebreid :)

Voor GT5 ben ik wel erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, en dan met name het online deel. Dat is toch wel het belangrijkst geworden voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 24-09-2009 13:58 ]

• !null
  • Laatst online: 21-04 13:12
Ik vind de grote aantallen juist wel boeiend. Of nou ja, niet persee het aantal, maar de hoeveelheden auto's die doorgaans in de GT series zaten betekent dat je ook hele exclusieve dingen kunt rijden, of leuke oude tweedehands bakken kunt kopen, die je zelf ook hebt (in het echt).

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• PWM
  • Niet online

PWM

!null schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:09:
Ik vind de grote aantallen juist wel boeiend. Of nou ja, niet persee het aantal, maar de hoeveelheden auto's die doorgaans in de GT series zaten betekent dat je ook hele exclusieve dingen kunt rijden, of leuke oude tweedehands bakken kunt kopen, die je zelf ook hebt (in het echt).
Helemaal eens. Maar aangezien er in Forza 2 al 310 aanwezig waren is dat voor mij persoonlijk wel genoeg. GT4 waren er zelf 700 inderdaad, maar of er nu 5 of 8 varianten van een Evo boeit me dan niet zoveel.

Er zit zoveel dubbel in. Het aantal merken vind ik interessanter, want dan weet je ook wel meteen hoeveel echt verschillende auto's er in zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 24-09-2009 14:14 ]

• KappeNou
PWM schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:52:
[...]

Wat is die volledigheid? Ik heb vroeger veel GT4 gespeeld op mijn PS2, maar dat is al zeker 4 jaar geleden. Ik kan me dat niet meer voor de geest halen. Ik kon met Forza 2 behalve racen, dat nu ook online doen, mijn wagens volledig personaliseren en tunen zoals ik dat niet eerder heb gezien (buiten simulatie "spellen" om), en kon bijvoorbeeld auto's online verhandelen voor het geval ik zelf niet goed genoeg zou zijn met tunen. Heb je ook nog wat aan je game dollars ;)

Qua banen was GT4 uitgebreider. Auto aantallen boeien me niet, aangezien er sowieso honderden zijn.

Ik vond Forza 2 eigenlijk best uitgebreid :)

Voor GT5 ben ik wel erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, en dan met name het online deel. Dat is toch wel het belangrijkst geworden voor mij.
Aantallen van auto's en oog op detail zijn voor mij wel belangrijk.
De aantal banen, rijbewijs halen (hierdoor werd ik verliefd op GT1 toen deze uitkwam) De races in Forza interesseren mij ook niet zoals in GT waar het veel beter is opgedeeld. Ook rally.. 2e hands shop en nog allemaal kleine dingetjes wat het geheel een genot maakt om uren in te spelen. Forza voelt gewoon aan als een saaie bedoening :P
De tuning is uitgebreider en duidelijker en je hebt veel meer gevoel bij wat je koopt aan upgrades en dat dit ook werkt.
De instellingen veranderen in GT voelt veel beter aan. In Forza voelt alles maar een beetje ongeveer het zelfde. Ze hebben alleen de theoretische factoren naar mij mening gebruikt. Waarbij GT in de auto's heeft gereden en daarop de instellingen heeft gebaseerd.
Ik denk ook dat een mix van GT en Forza physics ideaal is, want beide zijn ze niet perfect.

>PC specs<

• Lampuhkap
mja, ik vind t een enorme domper. Dat mag duidelijk zijn. Heel de wereld had uitgekeken naar een release voor de kerst. PD vernaggelt de droom en gooit t naar maart 2010. Alles wat er aan informatie was rondom de game gaat haaks in op wat ons verteld is op TGS. Zonde.Echt doodzonde.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aan de ene kant vind ik het jammer, maar aan de andere kant ben ik er blij mee: ik hoef niet meer te bedenken welke game ik ga kopen, Forza 3 of GT5. Ik koop ze gewoon alletwee :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• KappeNou
Speedlink schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:44:
mja, ik vind t een enorme domper. Dat mag duidelijk zijn. Heel de wereld had uitgekeken naar een release voor de kerst. PD vernaggelt de droom en gooit t naar maart 2010. Alles wat er aan informatie was rondom de game gaat haaks in op wat ons verteld is op TGS. Zonde.Echt doodzonde.
Klopt..
Gelukkig kijk ik er niet van op, want ik heb genoeg dompers gehad met GT4 :P Daarbij is de release datum 3 keer verzet. Dus ik ben blij als GT5 in 2010 uit komt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 24-09-2009 14:55 ]

>PC specs<

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Ik heb even een Gran Turismo 5 topic aangemaakt. Kunnen we daar verder over GT5 release, info, filmpjes etc. en hier over Prologue! :)

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Zie [PS3] Gran Turismo 5 Topic - Deel 1. Discussie over GT 5 dus graag in dat topic :).

And I'm the only one and I walk alone.

• Magic
  • Niet online
Omdat GT5 nog een poos op zich laat wachten heb ik me gister toch laten overhalen om GT5:P aan te schaffen.

Fijn spel ook weer, maar waarom hebben bijna alle auto's het stuur rechts?

Ook 1 minpuntje vind ik dat ze volgens mij de AI uit GT4 hebben gehaald: de AI spelers hebben lak aan de speler en rijden dan ook praktisch dwars door hem heen.

Online racen is dan wel weer heel gaaf :)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:59
Japanse auto's hebben nu eenmaal het stuur rechts ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Magic
  • Niet online
Ik wist niet eens dat ze in Japan links reden :P Ik dacht dat dat voorbehouden was aan Engeland en Engelse (ex)-kolonies :P

Inderdaad is het merendeel van mijn auto's japans, vandaar dat de meesten het stuur rechts hebben.

Jammer dat je het bij het aankopen van de auto niet kan kiezen, maar het went toch wel redelijk snel gelukkig.

[ Voor 17% gewijzigd door Magic op 26-09-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb sinds gisteren een G25 en dan is GT5P toch opeens een stuk leuker! Ik heb dat spel al sinds de launch liggen, maar nagenoeg niet gespeeld... Maar met een racestuur is het toch wel een stuk beter moet ik zeggen.
Magic schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 15:54:
Online racen is dan wel weer heel gaaf :)
Ik ga nog even wachten met online racen en eerst nog wat singleplayer races doen om beter te worden :)

[ Voor 46% gewijzigd door SToRM666 op 01-10-2009 10:28 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 20:36

CSB

:D

Dat insturen in bochten, ik krijg dat gewoon niet fatsoenlijk voor elkaar met de sixaxis. Het voelt gewoon niet goed. Ik kan geen vloeiende bochten maken en al helemaal niet gedoseerd remmen en gas geven. M.a.w. ik bak er niks van en zit al ik weet niet hoe lang vast in de 3e championship (ik heb het ook al heel lang niet meer gespeeld, daarbij is mijn PS3 voor reparatie weg, dus duurt het nog wel ff)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach ja, dan wordt het maart volgend jaar. An sich geen problemen mee, GT5:P kan ik me nog mee vermaken en heb genoeg tot die tijd te doen :) Beetje jammer van dat nonstop Forza gelul, ik heb geen xbox en was hem zeker niet van plan te gaan kopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb nu de Lancer Evolution IX tuned gekocht en de Skyline R35 en nu begint de game toch een stuk leuker te worden dan met die trage wagens :P
De Skyline durft alleen wel eens plots uit te breken. En ik merk ook dat de G25 nu heftiger begint te reageren als je door de bochten gaat enzo. Echt mooi gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb ondertussen bijna overal goud 8)
Er is 1 event waarbij je met de R35 een snelle tijd moet neerzetten. Ik had altijd zeer veel moeite deze wagen op de baan te houden en goud halen leek dan dus ook onmogelijk. Gisteren eens ASM uitgezet om te kijken of er verschil was en gelijk secondes van mijn tijd kunnen halen en uiteindelijk goud gehaald :9
Waar de wagen eerst bijna niet te houden was als ie uitbrak is het nu een genot om mee te rijden. Ik kan m nu bijna perfect gecontroleerd laten driften :*)
GT5P is sowieso echt een genot om te spelen met de G25 moet ik zeggen en het is de beste race ervaring die ik ooit gehad heb op een console. Ik kan bijna niet wachten tot GT5 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322404

Ik was van plan om deze avond GT5:P en de G25 Steering Wheel te bestellen, maar bij een beetje research, begin ik toch weer te twijfelen. Ik lees namelijk vaak dat de GT5:P voor onder de 20 euro te koop is (ik kan hem alleen voor onder de 20 vinden, maar dan is het niet de Europese versie: http://www.renchi.com/ren...an_Turismo_5_Prologue.htm ) en bij dit topic lees ik dat de Driving Force GT het officiele Gran Turismo stuur is.

Mijn vragen zijn dus:
- Waar kan ik de Europese GT5:P vinden voor een scherpe prijs?
- G25 of Driving Force GT (niet naar de prijs kijken aub, alleen de kwaliteit t.o.v. voornamelijk GT5:P maar natuurlijk ook alle andere populaire race-games)?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Anoniem: 322404 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:51:
En niet Europees dat maakt niet uit, die werken ook op je PS3. Maar om het makkelijk te houden.

Play.com 19.49 euro thuisbezorgd.
Blahdvd.com 20,05 euro en nog bezorgkosten.
Mymemory.co.uk 16,45 pond is zo'n 18 euro en dertig cent, thuisbezorgd.

Enough? ;)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sandyman538 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:21:
[...]

En niet Europees dat maakt niet uit, die werken ook op je PS3. Maar om het makkelijk te houden.

Play.com 19.49 euro thuisbezorgd.
Blahdvd.com 20,05 euro en nog bezorgkosten.
Mymemory.co.uk 16,45 pond is zo'n 18 euro en dertig cent, thuisbezorgd.

Enough? ;)
Soo :o
Top! Als ik die eerste koop (van play.com) is deze dan ook in het Neerlands?

En mag ik vragen hoe je dit zoekt, of ken je gewoon de adresjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Anoniem: 322404 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:29:
[...]

Soo :o
Top! Als ik die eerste koop (van play.com) is deze dan ook in het Neerlands?

En mag ik vragen hoe je dit zoekt, of ken je gewoon de adresjes?
De taal heeft vaak met de instellingen van je PS3 zelf te maken, waar jij hem op ingesteld hebt.

Onderhand ken ik natuurlijk de adresjes en heb ik mijn ervaringen ook bij de verschillende adresjes. Play.com is vaak vrij goedkoop, maar heeft wel een gemiddelde levertijd van 2 weken, langer komt voor, korter komt voor maar 2 weken is een redelijk gemiddelde. Amazon.co.uk (daar bestel ik bijna altijd) heeft een snelle levertijd 2 tot 3 werkdagen maar is dan vaak wel weer een eurotje duurder. Mymemory heeft een levertijd van zo'n 5 werkdagen tot een week. Vroeger zocht ik alle winkels af, maar dit zijn wel ongeveer de toppers. Verder is er voor veel ervaringen van verschilende GoT'ers ook een speciaal import topic gemaakt waar je ook al deze webadressen terug kunt vinden inclusief ervaringen!

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ohja, Amazon, die gebruik ik ook wel eens (voor heel andere producten weliswaar). Fijne zaak, bedankt voor de tips. *bestellen gaat*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 21:50
Is er ook een manier om er voor te zorgen dat de auto gas blijft geven in de bocht?
Ik heb het spel net en ben nog niet heel ver. Maar dat sturen gaat dan zo irritant :(

EDIT. het was de traction control

[ Voor 9% gewijzigd door martinzweep op 30-10-2009 18:25 . Reden: Reden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 11:44
martinzweep schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:49:
Is er ook een manier om er voor te zorgen dat de auto gas blijft geven in de bocht?
Ik heb het spel net en ben nog niet heel ver. Maar dat sturen gaat dan zo irritant :(
Hoe bedoel je dit ? Ik zou in ieder geval geen gas willen geven in een bocht.
Wat je bedoeld misschien is driften, dit kan je doen door je achterband een andere compound te geven.
Dus geen Racing R3 band maar een R2 of R1

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 21:50
kaos- schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:10:
[...]

Hoe bedoel je dit ? Ik zou in ieder geval geen gas willen geven in een bocht.
Wat je bedoeld misschien is driften, dit kan je doen door je achterband een andere compound te geven.
Dus geen Racing R3 band maar een R2 of R1
Nee ik bedoelde dat als je stuur het gas in houd. Nu weet ik de oorzaak en heb ik al weer een aantal races gewonnen. Dom van mij dus :)

excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 11:44
martinzweep schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:26:
[...]

Nee ik bedoelde dat als je stuur het gas in houd. Nu weet ik de oorzaak en heb ik al weer een aantal races gewonnen. Dom van mij dus :)

excuses
Ja bij veel wagens stuurt de auto heel slecht als je gas blijft geven in een bocht (logisch ook)
De regel is altijd :

Gas los, remmen , terug schakelen, rem los, sturen, en langzaam weer gas bijgeven zodat je snel de bocht weer uitkomt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Anoniem: 322404 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:51:
Ik was van plan om deze avond GT5:P en de G25 Steering Wheel te bestellen, maar bij een beetje research, begin ik toch weer te twijfelen. Ik lees namelijk vaak dat de GT5:P voor onder de 20 euro te koop is (ik kan hem alleen voor onder de 20 vinden, maar dan is het niet de Europese versie: http://www.renchi.com/ren...an_Turismo_5_Prologue.htm ) en bij dit topic lees ik dat de Driving Force GT het officiele Gran Turismo stuur is.

Mijn vragen zijn dus:
- G25 of Driving Force GT (niet naar de prijs kijken aub, alleen de kwaliteit t.o.v. voornamelijk GT5:P maar natuurlijk ook alle andere populaire race-games)?
:)
De G25 is wat beter afgewerkt met metaal en leer en heeft een extra pedaal (koppeling) en de schakelflippers achter het stuur. De Driving Force GT heeft weer wat meer knoppen op het stuur wat ook handig kan zijn.

Zometeen nog maar eens een poging doen om de S10 race te winnen...

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 30-10-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb zelf een Driving Force GT, en die extra knoppen doen het voor mij gewoon. Je kunt hiermee superfijn tijdens het racen settings van je auto veranderen, dingen zoals tractiecontrole, abs, remverdeling. Dat dat tijdens het racen kan kun je dus je auto basicaly aanpassen voor iedere bocht, voor mij persoonlijk echt een groot voordeel!

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik heb toch gekozen voor de G25, bedankt voor de respons.
Speel nu met de NfS:Shift demo, maar is natuurlijk nooit zo goed als GT5:P (snel bestellen).

Wat ik me nu afvroeg, aangezien ik zeker niet de enige ben die Playstationet vanuit de bank, hoe ik dat stuursetje moet opzetten. Ik heb nu via eBay zo'n soort TellSell tablemate besteld . Hoop dat dat werkt, maar hoe doen jullie dat? Of zitten jullia allemaal aan een tafel of bureau, of hebben jullie wel het geld en de ruimte voor zo'n supertoffe Playseat? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had vroeger kompleet uitgebouwde houten constructie, maar nam gewoon teveel ruimte in beslag en stond erg erg in de weg :P Zit nu erg te twijfelen om toch zo'n soort playseat te nemen, of met een boor en berg schroeven zelf weer wat te maken en deze keer van metaal :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat je beter naar een Wheelstandpro kunt kijken. Die TellSell dingen vallen na een paar dagen van ellende uit elkaar ben ik bang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Met dat probleem zit ik ook.
Ik heb een G25 in de kast liggen maar geen idee hoe die te gebruiken. Zou graag zo'n Playseat halen maar ik weet niet waar/hoe die op te bergen als ik em niet gebruik. Zo'n frame kun je vast wel uit elkaar halen, maar een stoel schuif je niet onder je bed zegmaar.
Roamor schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:37:
Ik denk dat je beter naar een Wheelstandpro kunt kijken. Die TellSell dingen vallen na een paar dagen van ellende uit elkaar ben ik bang. :)
Hmm, dat is nog wel een idee...

[ Voor 32% gewijzigd door Tom op 31-10-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Nou, met een G25 zou ik wel raad weten :P en ik heb een Playseat staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vind het jammer bij de 'stands' dat de shifter direct naast het stuur zit, liever natuurlijk naast je :P

An sich heb ik best goede bureaustoelen, dus zo'n hele racestoel verder niet nodig. Toch maar zelf wat gaan fabriceren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n Playseat of WheelStand Pro is toch van een ander financieel kaliber als zo'n TableMate. Ik ga absoluut geen 120 pleuro of meer aan een zitje of standaard uitgeven. Desnoods maak ik zelf een mooie creatie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Ik heb een superzware houten lage tafel staan in mijn zithoek bij de tv. Perfect om stuur op vast te schroeven, ware het niet dat het tafelblad met zijn 5cm dikte net wat te dik was.
Dus ik heb aan de onderzijde van het blad gewoon stukjes uit laten freezen waar dan die klemmen van het stuur perfect invallen :P Laag visstoeltje erbij, en knallen met die bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phase schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:14:
Ik heb een superzware houten lage tafel staan in mijn zithoek bij de tv. Perfect om stuur op vast te schroeven, ware het niet dat het tafelblad met zijn 5cm dikte net wat te dik was.
Dus ik heb aan de onderzijde van het blad gewoon stukjes uit laten freezen waar dan die klemmen van het stuur perfect invallen :P Laag visstoeltje erbij, en knallen met die bak!
De VisStoelRacer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Hell yeah dat ik de VisStoelRacer ben! Werkt echt perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 322404 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:19:
Zo'n Playseat of WheelStand Pro is toch van een ander financieel kaliber als zo'n TableMate.
Niet alleen financieel, zeker ook kwalitatief. ;) Heb al tijden een WSP in combinatie met een G25 en het is echt perfect als je weinig ruimte hebt (of geen ruzie wil riskeren met andere familieleden door gewoon een Playseat neer te zetten :p). Maar een beetje handige jongen (ik dus niet ;)) maakt er eentje zelf. De Fanatec wheelstand ziet er ook goed uit trouwens, werkt met draaiknoppen in plaats van klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NLxAROSA schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:16:
[...]
Niet alleen financieel, zeker ook kwalitatief. ;) Heb al tijden een WSP in combinatie met een G25 en het is echt perfect als je weinig ruimte hebt (of geen ruzie wil riskeren met andere familieleden door gewoon een Playseat neer te zetten :p). Maar een beetje handige jongen (ik dus niet ;)) maakt er eentje zelf. De Fanatec wheelstand ziet er ook goed uit trouwens, werkt met draaiknoppen in plaats van klemmen.
Dat geloof ik, alleen ik vind het super veel geld. Ik kijk eerst wel hoe zo'n TableMate werkt, ik laat het jullie weten.

En BTW, GT5:P is besteld, bij de FRS, van 30 voor 20 wegens ANWB ledenkorting en die Addiscount shit, werkt handig joh! Wss komt 'ie morgen binnnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Je moet iets hebben wat vrij zwaar is en niet snel kan omvallen. Het is nog beter als zowel het stuur als de pedalen eraan vast zitten, zodat die niet los van elkaar kunnen bewegen/scheef gaan staan en de pedalen zorgen dan ook voor extra gewicht/stabiliteit.
Ik heb sinds deze week ook de wheelstandpro en die bevalt echt zeer goed en is zeer stabiel, maar zelfs deze constructie durft al wat te bewegen bij heftige bewegingen. Ik kan je nu wel al zeggen dat die tablemate niet gaat werken. Als je gewoon al weet dat je m veel gaat gebruiken dan kun je beter direct even wat extra investeren in iets wat zeker goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SToRM666 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:10:
Je moet iets hebben wat vrij zwaar is en niet snel kan omvallen. Het is nog beter als zowel het stuur en de pedalen eraan vast zitten zodat die niet los van elkaar kunnen bewegen/scheef gaan staan en de pedalen zorgen dan ook voor extra gewicht/stabiliteit.
Ik heb sinds deze week ook de wheelstandpro en die bevalt echt zeer goed en is zeer stabiel, maar zelfs deze constructie durft al wat te bewegen bij heftige bewegingen. Ik kan je nu wel al zeggen dat die tablemate niet gaat werken. Als je gewoon al weet dat je m veel gaat gebruiken dan kun je beter direct even wat extra investeren in iets wat zeker goed is :)
Ik moet ook zeggen dat ik na al jullie verhalen stevig ga twijfelen aan de stevigheid van de "ooh zo stevige TableMate". Toch hoop ik dat jullie je vergissen. Anders sluit ik mij ook aan bij de WheelStand Pro's of desnoods bij de VisStoelRacers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik ga sowieso voor de playseat als GT5 uitkomt....
Lijkt me toch net wat leuker racen dan met de controller.
En het hoeft niet duur te zijn, bij FK (tuningfabrikant) hebben ze hele mooie playseats en mag je zelf nog je stoel uitkiezen ook. Voordeel: stuur en pedalen zijn eruit te schijven zodat je de stoel als "normale" stoel kan laten staan.
Het goed stuur (G25) is wss nog duurder dan de playseat.
Tis ook maar net wat heb je er voor over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Anoniem: 322404 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:12:
[...]

Ik moet ook zeggen dat ik na al jullie verhalen stevig ga twijfelen aan de stevigheid van de "ooh zo stevige TableMate".
Als je weinig geld uit wil geven, kijk dan eens rond op wat race/sim gerelateerde forums zou ik zeggen. Zat mensen die met wat hout/metaal en wat verf voor weinig geld zelf iets in elkaar hebben gezet en daar foto's van posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:28
Sandyman538 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:40:
[...]

De taal heeft vaak met de instellingen van je PS3 zelf te maken, waar jij hem op ingesteld hebt.

Onderhand ken ik natuurlijk de adresjes en heb ik mijn ervaringen ook bij de verschillende adresjes. Play.com is vaak vrij goedkoop, maar heeft wel een gemiddelde levertijd van 2 weken, langer komt voor, korter komt voor maar 2 weken is een redelijk gemiddelde. Amazon.co.uk (daar bestel ik bijna altijd) heeft een snelle levertijd 2 tot 3 werkdagen maar is dan vaak wel weer een eurotje duurder. Mymemory heeft een levertijd van zo'n 5 werkdagen tot een week. Vroeger zocht ik alle winkels af, maar dit zijn wel ongeveer de toppers. Verder is er voor veel ervaringen van verschilende GoT'ers ook een speciaal import topic gemaakt waar je ook al deze webadressen terug kunt vinden inclusief ervaringen!
Dan moet je ook : Amazon.co.uk en Blahdvd.com noemen :)
Leveren binnen 1 week mits op voorraad, heel goedkoop verzenden en GT5P is daar 15 pond :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300704

Heb eerst de online versie gehad, maar met dat account is helaas iets misgegaan. Nu wil ik het eigenlijk toch wel weer hebben na met de HD Concept toch weer erg leuke rondjes te hebben gereden. Hoe zit het met de 2de hands versies, doen die het net zoals meeste spellen ook gewoon offline en online of is dit anders? Anders toch maar uit het buitenland halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
De BluRay versie werkt ook als je offline bent met je PSN-account, de download versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Supervet die GT5:P, heb net even gespeeld. Speel nog wel als een oma aan het stuur vanwege een te laag tafeltje (Tablemate nog steeds niet binnen). Die C-8 is zoals gebruikelijk lastig, maar de truc is volgens mij rechts inhalen en niet links zoals ik deed. Alles tot nu toe goud of brons, behalve de laatste C, heb ik nog niet gedaan.

Toppie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu trouwens ook mijn TableMate binnen. Werkt prima, kan perfect afgesteld worden en speelt gewoon goed. Voor de zekerheid en voor extra stevigheid ga ik hem nog een beetje verstevigen met extra aluminium stripjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Yeah, nu ben je een TableMateRacer!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phase schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:46:
Yeah, nu ben je een TableMateRacer!! :P
Hell yeahh!

Btw... die C-8 heb ik op goud gehaald. Ik weet niet hoe die bij jullie ging, maar bij mij ging die erg moeizaam.
Als er behoefte naar is, wil ik best even een guide ervoor schrijven, net zoals inanc dat heeft gedaan bij de S-8.

Ik hoor het wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was zelf enorm benieuwd naar het liedje in het leaderboard scherm (ofzo 8)7 ). Ik vind het top. Toevallig wist mijn broer hoe deze heet.

Voor al de andere:
http://www.youtube.com/watch?v=auBpqphYfhg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Waar halen jullie zo'n tablemate (of kloon) vandaan?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
tellsell.com?
Weet niet hoe duur ze zijn, maar 100 eurie's voor een Wheelstandpro vind ik ook niet echt veel, en dan weet je wel zeker dat je iets stevigs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Shiver23 schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:53:
Waar halen jullie zo'n tablemate (of kloon) vandaan?
Bedoel je gewoon een wheelstand ? Hier nog een review >klik<
Een tablemate is meer zo'n ding waar je een magnetron maaltijd op zet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 16-11-2009 09:30 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

KappeNou schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:28:
[...]
Bedoel je gewoon een wheelstand ? Hier nog een review >klik<
Een tablemate is meer zo'n ding waar je een magnetron maaltijd op zet ;)
Klopt, maar een wheelstand vind ik veel te duur voor die anderhalve keer dat ik een stuurtje gebruik.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322404 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:34:
Oke, ik heb toch gekozen voor de G25, bedankt voor de respons.
Speel nu met de NfS:Shift demo, maar is natuurlijk nooit zo goed als GT5:P (snel bestellen).

Wat ik me nu afvroeg, aangezien ik zeker niet de enige ben die Playstationet vanuit de bank, hoe ik dat stuursetje moet opzetten. Ik heb nu via eBay zo'n soort TellSell tablemate besteld . Hoop dat dat werkt, maar hoe doen jullie dat? Of zitten jullia allemaal aan een tafel of bureau, of hebben jullie wel het geld en de ruimte voor zo'n supertoffe Playseat? :9~
Precies daar heb ik 'm besteld, en het werkt prima!
Ik ga het wel verstevigen, anders is het een beetje wiebelig...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 322404 op 16-11-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Weet iemand hoe ik van mijn Logitech Momo stuur de knoppen toewijs? Het stuur werkt gewoon, maar slechts 1 knop by default. In het opties menu zie ik alleen de standaard ondersteunde Logitech sturen, maar niet mijn Momo. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Werkt het stuur goed? Want ik heb ook een Momo thuis liggen die ik aangesloten heb gehad maar dat kreeg ik om de dooie dood niet fatsoenlijk aan de praat. Stuurde echt slecht, zo slecht dat ik me maar een Driving Force Pro heb gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Laatst online: 03-05 23:53
Roamor schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:23:
Weet iemand hoe ik van mijn Logitech Momo stuur de knoppen toewijs? Het stuur werkt gewoon, maar slechts 1 knop by default. In het opties menu zie ik alleen de standaard ondersteunde Logitech sturen, maar niet mijn Momo. Iemand een idee?
Heb zelf een Fanatec stuurtje en zie ook alleen maar Logitech stuurtjes staan. Als je in het opties menu gewoon een paar stuurtjes van Logitech opent zodat je de knoppen ziet kan je testen of de knoppen werken. Dus even proberen een paar knoppen in te drukken, dan zie je ze vanzelf oplichten op het scherm. Dan kan je ze naar je eigen wens mappen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Bedankt in ieder geval. Helaas geen directe oplossing, maar inmiddels werken de meeste knoppen. ;) Gewoon wat proberen dus.

Iemand trouwens een tip over het aanremmen van bochten? Ik vind het moeilijk om de remmen te doseren namelijk, evenals de rempunten zelf. Soms sta ik veel te vroeg stil en soms schiet ik weer veel te ver door. Het totale 'remtraject' lijkt niet erg lang in deze game of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heb ik eigenlijk geen last van? 1e ronde is het wel even kijken hoe en wat, maar daarna gaat het goed omdat het dan wel duidelijk is waar en wanneer je moet remmen.

[ Voor 1% gewijzigd door S_Chief op 29-11-2009 20:17 . Reden: Miste een woordje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lag denk ik een beetje aan mij/auto. Nu ik de Daihatsu's achter me heb gelaten gaat het al een stuk beter. Nu weer opnieuw leren driften. ;)

• SToRM666
Ik vond het spel ook een stuk leuker worden van zodra je met snellere wagens mag rijden. Veel betere wegligging enzo. De Dodge Viper (tuned versie) en Honda S2000 zijn toch wel mijn favorieten denk ik :)
Ik heb gisteren na een hele tijd niet gespeeld te hebben bij S10 nog eens geprobeerd om 1ste te worden. Jammer dat dat niet lukte door een stomme fout in de laatste ronde, maar ik heb de smaak weer te pakken :9
Het blijft echt een topspel.

[ Voor 41% gewijzigd door SToRM666 op 26-11-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb van de week mijn G25 op de Wheelstandpro gemonteerd...
Dacht het wel even te gaan doen, maar moet echt weer met langzame auto's beginnen en opnieuw leren racen :P 2 seconden rondetijdverlies moet ik goedmaken.
Het rijdt wel een stuk fijner als met de controller!
Enig nadeel is dat ik vaak van 5 naar 3 wil terugschakelen maar dat ik in z'n 6 terecht kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik merk wel dat met een stuur rijden veel moeilijker is dan met een controller. Met een stuur moet je echt clean rijden, anders ben je hem zo kwijt. Daarintegen kun je met de controller gooien en smijten alsof het een lieve lust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Roamor schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:29:
Ik merk wel dat met een stuur rijden veel moeilijker is dan met een controller. Met een stuur moet je echt clean rijden, anders ben je hem zo kwijt. Daarintegen kun je met de controller gooien en smijten alsof het een lieve lust is.
WTF???

Misschien een stomme vraag, maar heb jij een autorijbewijs? Jij bent werkelijk de eerste die ik tegenkom die zegt dat het met een controller gemakkelijker is dan met een stuur...

Hell, ik heb eerst altijd met controller gespeeld, maar toen ik overging naar stuur vlogen er gewoon seconden van mijn laptijd af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Al jaren. ;) Maar ik zeg toch niet dat met een stuur langzamer is? Alleen dat als hij plotseling uitbreekt, dat je dat met het stuur veel moeilijker opvangt. Met een controller is full-lock naar full-lock in het ergste geval 2 cm met je duim bewegen. Met een stuur lukt je dat never nooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Roamor schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:47:
Al jaren. ;) Maar ik zeg toch niet dat met een stuur langzamer is? Alleen dat als hij plotseling uitbreekt, dat je dat met het stuur veel moeilijker opvangt. Met een controller is full-lock naar full-lock in het ergste geval 2 cm met je duim bewegen. Met een stuur lukt je dat never nooit niet.
Ach zo, op die manier, ja oke, dat is wel zo. Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat je met een stuur minder snel uitbreekt omdat je niet zoals met een controller snel full lock hebt..
Al kan dat ook aan mij liggen omdat ik met een controller het toppunt van lomp ben, damn, wat haat ik die krengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:09

3style

...

New Gran Turismo 5 Demo Coming This Month

http://ps3.ign.com/articles/105/1051607p1.html

"It will be the first opportunity to get a hands-on taster as to what Yamauchi-san and his Polyphony team have been carefully crafting and polishing at their Tokyo base," Sony says.

U.S. players who download the demo between December 17, 2009 and January 25, 2010 are eligible for the time trial challenge, with the winner for the fastest lap time taking home a trip to the upcoming Indianapolis 500 this May. Take a look at the contest rules if you're interested.

Just so there's no possible confusion, Sony Europe confirmed this is indeed new content.

"This is a downloadable time trial featuring new content from GT5 not GT5 Prologue."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heeft iemand nog tips voor de Ferarri race in event A?
De race waarbij je binnen 1 ronde minimaal 3de moet worden.
Best een moeilijke race zeg maar....

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Stuur kun je veel sneller rijden omdat je veel strakker kan rijden.
Omdat je met gas beter kan doseren en meer stuur gevoel hebt kun je ook harder de bocht uit.

Vind het super leuk tijd verdrijf voor als je je verveeld, maar er gaat niks boven echt rijden op bijv. een Nordschleiffe.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:11:
Heeft iemand nog tips voor de Ferarri race in event A?
De race waarbij je binnen 1 ronde minimaal 3de moet worden.
Best een moeilijke race zeg maar....
geduld hebben en redelijk netjes rijden, dan lukt het wel.
In de eerste bochtencombinatie naar rechts moet je minstens al achter de F40 zitten, liever er al voorbij.
De bochten daarna pak je nog wat wagens, en in de 2 flauwe bochten naar rechts pak je de Viper en de TVR.
Bij de hairpin naar links moet je minimaal 3e liggen.
De F40 is niet makkelijk te besturen, maar als je het gewend raakt lukt het uiteindelijk wel.
Kijk anders eens op youtube, daar staan filmpjes van hoe je 'm kan halen.
Een tv en onboard replay:
http://www.youtube.com/wa...nMjGplQwc&feature=related

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 15-02-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het is voor mij een tijdje geleden, maar ik had de F40 heel anders afgesteld. Hij stuurt een beetje log dus ik heb hem lichter gemaakt, maar ook minder PK's voor de punten (pk's heeft hij zat en merk je niet echt omdat je toch lichter word) Ook had ik de camber negatiever gezet zodat het onderstuur wat minder is.
Verder moet je idd in de eerste bocht veel auto's voorbij zijn. Als je het zou willen kan je in de eerste bocht de hoeveelheid auto's gebruiken om al beukend in de bocht te blijven.
Dit was overigens 1 van mijn favoriete races om geld mee te verdienen. Als je het eenmaal weet is het best makkelijk om eerste te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 15-02-2010 19:55 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Maar dat soort type races staan mij dus echt tegen. In plaats van rustig een race opbouwen en gevechten hebben die langer dan 1 bocht duren, wordt het dus een soort behendigheidsoefening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Klopt wel een beetje, alleen leer je hierdoor wel hoe je elke bocht perfect kan benutten in plaats van een halve lap de tijd hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 15-02-2010 20:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

dvdkiwi schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:11:
[...]

geduld hebben en redelijk netjes rijden, dan lukt het wel.
In de eerste bochtencombinatie naar rechts moet je minstens al achter de F40 zitten, liever er al voorbij.
De bochten daarna pak je nog wat wagens, en in de 2 flauwe bochten naar rechts pak je de Viper en de TVR.
Bij de hairpin naar links moet je minimaal 3e liggen.
De F40 is niet makkelijk te besturen, maar als je het gewend raakt lukt het uiteindelijk wel.
Kijk anders eens op youtube, daar staan filmpjes van hoe je 'm kan halen.
Een tv en onboard replay:
http://www.youtube.com/wa...nMjGplQwc&feature=related
Dat is de S-6. Ik heb het over de A-8 race. Ik zal eens op youtube zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
A8 is op Daytona toch?
Die is best moeilijk ja, maar ook met een aantal keer doen is die wel te halen.
Ik had er niet zo veel moeite mee (met controller), de Ford GT40 race en de Ferrari F40 waren een stuk lastiger imho...
Ik dacht wel dat ik de settings iets had aangepast, zal eens kijken of ik de lijst nog heb liggen, denk het wel.
Daar staan alle settings voor alle races op (komt hier van het forum volgens mij).

[ Voor 89% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Met je Ferarri F430 binnen 1 ronde iedereen inhalen:

http://www.youtube.com/watch?v=chsDpDRrkUI

Het vervelende is ook dat je dit circuit niet even kunt oefenen in arcade bijvoorbeeld.

[ Voor 31% gewijzigd door DeeJee op 16-02-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Als je het echt niet kan halen kan je altijd in het begin de pitstraat in crashen O-) oldskool GT2 manier.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 09:04

Maduth

Probeersel

Zo naast Uncharted 2, heb ik nu eindelijk GT :)

Ten eerste: http://www.logitech.com/i...n_3/devices/4172&cl=us,en werkt niet meer

Als eerste een Focus ST gekocht (omdat het kan) en vanavond lekker scheuren. Wil graag mijn talenten :+ vergelijken met andere online maar het is beter om eerst offline wat te racen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Stukje van het gtplanet forum over de A-8 race:

This event is all about the driver. If you let the AI cars hold you up you're doomed, so cut inside and take the corner away from them.
You need to be running 8th coming onto the banking and 3rd, close behind 2nd, coming out of the chicane

Auto or Manual Transmission
Power: +0%
Weight: 100%
Tires: S3 (Event Specified)
Height: 0 0
Springs: 3 4
Dampers: 3 4
Toe: +0.10 +0.50
Camber: 1.8 1.3
Brakes: 5 3
Max Turn: 50 (you may want less than 50 if you find the steering too sensitive)
ABS: off (the ABS just slows me down too much, but be careful since the car will upset very easy going into turn 1. You have to keep some throttle while you're braking here.)
TCS: off

Gears:
1: 3.906
2: 2.007
3: 1.568
4: 1.283
5: 1.074
6: 0.904
F: 4.295

Nog een voordeel: in A-class geen penalties... dus stukkie afsnijden mag best :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Thanks ik ga hiermee aan de slag. En inderdaad ga ik in sommige bochten gewoon rechtdoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Coowl, dan moet het wel goedkomen ;)
Ik heb deze settings ook gebruikt, allen de TC op 1 laten staan omdat ik toen nog met kruisje gas gaf.....
Ik ga binnenkort ook de A en S klasse events weer eens doen, heb GT5P niet meer gespeeld sinds ik mijn stuur heb :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 09:04

Maduth

Probeersel

Gisteren ben ik begonnen met de C-Events en hoewel ik de meeste op gold afsluit, vond ik het toch pittig :).

Vooral degene dat je 15 auto's moet inhalen in één ronde. Mijn beste tijd/plek is tweede en vooral derde. Iemand een tip? Wat mij opvalt is dat ik bij het uitrijden van de eerste bocht telkens in de problemen raak met 3 auto's die me in de weg zitten ;-).

Zal straks eens youtuben (werkwoord?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Zoveel mogelijk gebruik maken van de slipstream. Je kunt horen of je in de slipstream zit doordat je dan geen windgeruis meer hoort :)

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste