[PS3] Gran Turismo 5 Prologue Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.542 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:10:
Net de review versie van Gran Turismo 5: Prologue bij GameKings op TMF....

Werd gezegd dat er maar drie modes zijn (C, B en A), arcade en multiplayer.
En feit dat je niet kon tunen zou een heel groot minpunt zijn...

De heren hebben waarschijnlijk nog niet eens A uitgespeeld en ondervonden wat de S klasse allemaal met zich meebrengt 8)7
Hahaha ik vraag me zowieso ook regelmatig af of die gasten zichzelf gameKINGS moeten noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rpol schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:07:
is dit echt een simulatie?

Ik speel GTR2 en LFS op de pc en zit er over te denken om een ps3 te halen met deze game. Graphics zien er super uit, maar als ik zo wat filmpjes kijk dan vindt ik het racen zelf er niet zo realistisch uitzien als deze racegames die ik hierboven noem.
Nee, zo realistisch is het niet. De twee die je noemt zijn qua sim al vrij toegankelijk, GT5 moet je nog iets meer richting het casual racen plaatsen.

Het racen is eigenlijk een tikje tegenvallend als je de race ervaring van de pure sims gewend bent.
(Ik speel zelf nKPro, rFactor en RBR. GTR1 en LFS ook een tijdje gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De heren hebben waarschijnlijk nog niet eens A uitgespeeld en ondervonden wat de S klasse allemaal met zich meebrengt 8)7
Hier volstaat maar 1 smiley.

:')

Ze waren trouwens niet de enige die 'het stom vonden dat je niet kon tunen', diverse die ik ken die het spel ook hebben hadden hetzelfde. Toch maar geadviseerd S-klasse te rijden en dan nog eens oordelen :P

Ik speel LFS sinds zo'n beetje eerste versie, realisme is daar soms ook wat 'apart', maar GT blijft voor mij het 'simulation' element houden van een bizar groot aanbod van auto's. En dat heeft voor mij nog geen enkel spel kunnen evenaren.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 08-04-2008 23:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer kan ik met m'n F1 online????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Geef mij maar dat je ergens voor moet vechten, zeker in realistische games. Want ja het is leuk snel een F40 te scoren maar als je er nog niet mee kan racen.

En zelf heb ik soms al problemen met een paar van de C-klasse autos'..maar ja werken maar aan mijn stuurkunst. Maar ja speel GT4 vaak op arcade modus :) (wat ben ik toch een cultuurbarbaar :P )

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien voor de time being (tot online private er komt) een soort van race challenge time-trial doen? 1 auto, 1 baan, rijden maar voor snelste tijd? :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Waar ik vooral op zit te wachten is online races met auto's van meer dan 650PP. Nu kun je met je Ford GT Test Car alleen in de beginner races rijden, waar iedereen loopt te beuken. En die auto krijg je helaas niet gedowntuned naar 650. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
NLxAROSA schreef op woensdag 09 april 2008 @ 07:36:
Waar ik vooral op zit te wachten is online races met auto's van meer dan 650PP. Nu kun je met je Ford GT Test Car alleen in de beginner races rijden, waar iedereen loopt te beuken. En die auto krijg je helaas niet gedowntuned naar 650. :(
F1 races!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
SinergyX schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:38:
Mischien voor de time being (tot online private er komt) een soort van race challenge time-trial doen? 1 auto, 1 baan, rijden maar voor snelste tijd? :P
lijkt mij cool

noem de condities, en race on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:52
Niet de Fuji Speedway, ik haat die bochtenserie op het eind :(

Suzuka is leuk, maar het wordt lastig controleren in hoeverre men (per ongeluk uiteraard) de chicane op het eind afsnijdt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 19:19
Dr. Strangelove schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:59:
Niet de Fuji Speedway, ik haat die bochtenserie op het eind :(

Suzuka is leuk, maar het wordt lastig controleren in hoeverre men (per ongeluk uiteraard) de chicane op het eind afsnijdt.
Dat is wel zo'n simpele afsnijmanouvre. Als het even moet neem ik em mee (offline, online heb ik nog niet geraced).

Gisteren de GT40 gekocht van Ford. Die bak is heftig!! Lekker wat acceleratievermogen en ik kan nu al niet wachten om er mee de S-klasse in te gaan om de versnellingen iets anders af te stellen zodat de accelaratie bij hogere snelheid nog meer wordt. Die auto haalt zijn 6de versnelling vaak niet eens! Tot nu toe is de GT40 nog de beste race ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zat zelf te denken aan London, daar heb ik tot heden nog geen enkele 'echte' afsnij techniek kunnen vinden en muur ram bochten werk ben je niet echt sneller mee. Nu weet ik niet welke instellingen je 'tunable' wagen krijgt als je timetrial doet (arcade) omdat daar de tuning lijkt uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

pfffff.
Kwam gister bij de A7 race aan. De race over Suzuka.
Die is voor alle auto's volg mij toegankelijk. Ik krijg er helaas niet een 1e,2e of 3e plek uit. Blijf achterin hangen. Welke auto gebruiken jullie daarvoor. De GT-R is te lomp volg mij, maar ook met de Lotus Elise/tuned lukt het niet.
Frustrating!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
beerns schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:30:
pfffff.
Die is voor alle auto's volg mij toegankelijk. Ik krijg er helaas niet een 1e,2e of 3e plek uit. Blijf achterin hangen. Welke auto gebruiken jullie daarvoor. De GT-R is te lomp volg mij, maar ook met de Lotus Elise/tuned lukt het niet.
Frustrating!
Ik word met de GT-R altijd met gemakt 3de op ongeveer 4 seconden achterstand op de nummer 2 en 5 seconden voor op de nummer 4. Het is te doen met de GT-R, ook al spin je een keer. Ik ga het vanavond nog een keer proberen met de GT-40.

Edit: Ik moet wel zeggen dat MT veel uitmaakt!! zo kun je veel sneller terugschakelen als je laag in de toeren komt in een bocht. Scheelt echt veel heb ik gemerkt. AT blijft soms te lang in een versnelling hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door m4yall op 09-04-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

m4yall schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:38:
[...]

Ik word met de GT-R altijd met gemakt 3de op ongeveer 4 seconden achterstand op de nummer 2 en 5 seconden voor op de nummer 4. Het is te doen met de GT-R, ook al spin je een keer. Ik ga het vanavond nog een keer proberen met de GT-40.

Edit: Ik moet wel zeggen dat MT veel uitmaakt!! zo kun je veel sneller terugschakelen als je laag in de toeren komt in een bocht. Scheelt echt veel heb ik gemerkt. AT blijft soms te lang in een versnelling hangen.
Okidoki. Dan zal ik toch beter m'n best moeten doen. Ik zal 'm met de GT-R opnieuw doen.
Je moet wel flink in de ankers continue. Bochtig circuit hoor :)

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Chester schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:15:
Hell yes :D Eindelijk B-3 ook goud :D *O*

Deze heeft mij veel geholpen.
Gefeliciteerd *O* Ik ben echt jalours op je.

Ik mis steeds 2,5 seconde in de eerste sectie. Die laatste hairpin voor het bruggetje, pak je die met de handrem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:49

Grannd

da Granndest

Als je gewoon zo'n online time trial doet kan je niet afsnijden want dan tellen die ronde's niet mee, en je kan gewoon tunen in die modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
beerns schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:40:
[...]

Okidoki. Dan zal ik toch beter m'n best moeten doen. Ik zal 'm met de GT-R opnieuw doen.
Je moet wel flink in de ankers continue. Bochtig circuit hoor :)
Klopt, de beginsectie is praktisch allemaal 3th gear. De openingsbocht schiet je in in de 4de , remt af tot 3 (eventueel 2 als je niet goed uitkomt). de volgende bochten neem je allemaal in zijn 3. Voor de een moet je iets afremmen (lees gas loslaten), de ander niet. Daarnaast kun je de laatste hairpin door af laat te remmen (en oefening :+ ) enorm afsnijden. Na de eerste ronde sta ik vaak 7de of 6de. De nummers 1 en 2 kan ik op de een of andere manier maar niet bijhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Ik vind het storend dat je gewoon bij 250 km/uur de auto in zijn eerste versnelling kan zetten zonder enige vorm van schade whatsoever. Laat het gewoon lekker meteen game-over zijn. Of laat die optie over aan de speler. Met 200 tegen een ribbon aan rijden en er niet doorheen knallen. Met honderden pk's gummen op het asfalt zonder sporen...

Maar ja, het speelt wel lekker en vind het nog steeds leuk. Alleen dat soort details.... ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Brad Pitt schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:10:
Ik vind het storend dat je gewoon bij 250 km/uur de auto in zijn eerste versnelling kan zetten zonder enige vorm van schade whatsoever. Laat het gewoon lekker meteen game-over zijn. Of laat die optie over aan de speler. Met 200 tegen een ribbon aan rijden en er niet doorheen knallen. Met honderden pk's gummen op het asfalt zonder sporen...

Maar ja, het speelt wel lekker en vind het nog steeds leuk. Alleen dat soort details.... ;)
M.a.w. je kunt niet wachten op de volle versie....denk dat meer mensen daar last van hebben!

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Sapstengel schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:10:
[...]

M.a.w. je kunt niet wachten op de volle versie....denk dat meer mensen daar last van hebben!
Ik hoop alleen wel dat de verwachtingen waar worden gemaakt. Flinke schade is ook een betere straf dan je motor een paar seconden begrenzen (ook als die verrekte AI jou beukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Sapstengel schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:10:
[...]

Daar hoef je niet voor op de volle versie te wachten, schademodel komt in de herfst al. Daarnaast heeft Polyphony aangegeven dat er tussen Prologue en de volledige versie nauwelijks verschil komt qua functionaliteit, de verschillen zitten bijna volledig in de tracks en de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Bedoel je dat de prologue via een update straks het schademodel krijgt?
Dan heb ik diverse persberichten verkeerd gelezen....heb je een bron?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Interview staat ergens paar pagina's terug, ik had er een sum-up van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
kbloem schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:44:
[...]

Gefeliciteerd *O* Ik ben echt jalours op je.

Ik mis steeds 2,5 seconde in de eerste sectie. Die laatste hairpin voor het bruggetje, pak je die met de handrem?
Nee, bij die hairpin laat ik gas beetje los, een klein tikje op de rem en dan een heel klein beetje driften en zodra ie een beetje drift volop de gas. Net voor de bocht zit je dan (als ik het me goed herinner) rond de 27 à 28 sec.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik denk niet eens dat ik schade echt zou missen, als de botsingen maar realistisch zouden lijken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
beerns schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:30:
pfffff.
Frustrating!
Derde plek is zowel met de GT40 als de GT-R goed te doen, eerste is een stuk lastiger. Ik dacht het gisteren 'even' te doen met de GT40, maar voor P1 mag je geen fouten maken en met die GT40 wil je je nog wel eens verremmen, en op Suzuka betekent dat vrijwel altijd een paar seconden in het zand spelen...

De AI speelt trouwens enigszins vals op dat parcours, de GT-R en de Ferrari hebben bij de start al een flinke voorsprong op de rest van het pack. Ik kom tot een seconde of 2-3 van ze, maar meer ook niet. Ik snij de chicane echter niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Shiver23 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:45:
Ik denk niet eens dat ik schade echt zou missen, als de botsingen maar realistisch zouden lijken.
Auto's reageren inderdaad niet heel realistisch op botsingen. Gisteren met mijn ford GT eens even tegen de zij-achterkant van een mustang lopen duwen. In het echt zou die Mustang al aardig aan het spinnen zijn geweest, in GTP blijft ie vrolijk rechtdoor rijden. Schade is gewoon wel een leuke toevoeging wat het realisme weer wat vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

m4yall schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:47:
Auto's reageren inderdaad niet heel realistisch op botsingen. Gisteren met mijn ford GT eens even tegen de zij-achterkant van een mustang lopen duwen. In het echt zou die Mustang al aardig aan het spinnen zijn geweest, in GTP blijft ie vrolijk rechtdoor rijden. Schade is gewoon wel een leuke toevoeging wat het realisme weer wat vergroot.
Inderdaad een minpuntje, andere kant vind ik het ook weer fijn. Vooral lange races uit GT4 (endurance bv) kon zo'n duwtje al einde race betekenen omdat je zo bizar ver achter komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
NLxAROSA schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:25:
[...]
Daar hoef je niet voor op de volle versie te wachten, schademodel komt in de herfst al. Daarnaast heeft Polyphony aangegeven dat er tussen Prologue en de volledige versie nauwelijks verschil komt qua functionaliteit, de verschillen zitten bijna volledig in de tracks en de auto's.
Volgens mij is dit schade model nog niet officieel bevestigd en was het gewoon een gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
kbloem schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:20:
[...]

Volgens mij is dit schade model nog niet officieel bevestigd en was het gewoon een gerucht.
Een interview met de maker lijkt me iets meer dan een gerucht. Het is niet de vraag óf het er komt, maar wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Voor de andere lezers:
UK, April 3, 2008 - It may have taken more than a little time for Polyphony to warm to the idea, but Gran Turismo head Kazunori Yamauchi has confirmed that the series is finally going to be implementing damage, saying it could be included as a downloadable feature for Gran Turismo 5 Prologue as early as this Autumn.
Laten we hopen dat het ook daadwekelijk gedaan wordt en dat we het gratis kunnen downloaden deze herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
NLxAROSA schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:25:
[...]
Als ze de menus niet updaten koop ik de final echt niet. "Oh je wilt deze race doen? Dan heb je auto X nodig", ja en hoe kom ik daar aan? Oh, door 200 stappen terug en 20 keer klikken en wachten EN weer terug. Of je hebt hem al, maar hij pre-select die auto niet in de garage met 1 knop.

[ Voor 6% gewijzigd door EfBe op 09-04-2008 12:32 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Gezien het feit dat ze nog geen enkele geplande datum hebben gehaald heb ik zo mijn twijfels of de herfst wel reëel is. ;) Die menu's zijn ook redelijk irritant inderdaad, maar ik hoop eerder dat ze het penalty systeem wat bijschaven. Is op zich niet verkeerd, maar moet nog wat anders afgesteld worden.

[ Voor 42% gewijzigd door NLxAROSA op 09-04-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:22
weet iemand wanneer de 'tutorials' in de TS worden bijgewerkt? kom maar niet door de beruchte S races heen :'( (S-1, S-4, S-7 en S-10) Weet eigenlijk niet of S-1 ook voor andere mensen heel lastig is maar ik haal m steeds niet...(1 van die races is volgens mij de race met de F40, weet ff niet uit me hoofd welke dat is)

Iemand tips voor t afstellen? ik heb de volgende auto's in me garage staan:
- Ferrari F430
- Ford GT
- Lotus Elise 111R /Tuned
- edit: en de Mine's Skyline
- nog wat auto's die je kan unlocke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Gusev schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:34:
weet iemand wanneer de 'tutorials' in de TS worden bijgewerkt? kom maar niet door de beruchte S races heen :'( (S-1, S-4, S-7 en S-10) Weet eigenlijk niet of S-1 ook voor andere mensen heel lastig is maar ik haal m steeds niet...(1 van die races is volgens mij de race met de F40, weet ff niet uit me hoofd welke dat is)

Iemand tips voor t afstellen? ik heb de volgende auto's in me garage staan:
- Ferrari F430
- Ford GT
- Lotus Elise 111R /Tuned
- nog wat auto's die je kan unlocke
S1 is niet zo lastig. Ik heb die gehaald met de GT-R. S-4 volgens mij hetzelfde verhaal. Welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Gusev schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:34:
weet iemand wanneer de 'tutorials' in de TS worden bijgewerkt? kom maar niet door de beruchte S races heen :'( (S-1, S-4, S-7 en S-10)
630PP kun je met je Lotus 111R/Tuned doen, of de Clio/Tuned. De 680PP lukken met de GTR wel. 700PP is me nog niet gelukt, schijnt met de GT Test Car te kunnen of de Lotus 111R/Tuned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
NLxAROSA schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:47:
[...]
630PP kun je met je Lotus 111R/Tuned doen, of de Clio/Tuned. De 680PP lukken met de GTR wel. 700PP is me nog niet gelukt, schijnt met de GT Test Car te kunnen of de Lotus 111R/Tuned.
Shiver23 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:40:
[...]

S1 is niet zo lastig. Ik heb die gehaald met de GT-R. S-4 volgens mij hetzelfde verhaal. Welke is dat?
thanx!! Volgens mij is S-4 de 'uitgebreide' daytona race..maar zouden jullie misschien jullie tuningssettings kunnen posten als het niet te veel gevraagd is O+ ..die 630pp en 680pp races lukken me echt niet! De rest heb ik wel gewoon gehaald, behalve de 700pp races dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Gusev op 09-04-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

peakaboo schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:33:
[...]

Hahaha ik vraag me zowieso ook regelmatig af of die gasten zichzelf gameKINGS moeten noemen...
Ik ben met Gamekings gestopt na hun Assassins Creed rant tegen andere gamejournalisten die het spel wel kritiek durfde te geven (die bolle vond het het beste spel ooit o.i.d.). Dom geneuzel van gasten die ondanks hun leeftijd nooit volwassen zijn geworden, en inderdaad denken dat ze de King zijn, met hun kijkdichtheid van 0,001%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gusev schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:59:
[...]

[...]

thanx!! Volgens mij is S-4 de 'uitgebreide' daytona race..maar zouden jullie misschien jullie tuningssettings kunnen posten als het niet te veel gevraagd is O+ ..die 630pp en 680pp races lukken me echt niet! De rest heb ik wel gewoon gehaald, behalve de 700pp races dan.
680pp is een eitje met de GT40. Gewicht wat verlagen zodat je 680pp hebt en na twee rondes rij je fluitend aan kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Heb nu een volledige dag GT5p in bezit, en uur of 5 geraced. Dit zijn mijn bevindingen:

Echt een ontzettend tof spel, met een varierende moeilijkheidsgraad. Heb nog niet alles goud, bepaalde races blijf ik steken op zilver of brons (Eiger:EVO+M3, HSR:Integra+GT-R) maar dat geeft niet. Denk alleen dat ik bepaalde races nooit gold zal halen, als ik 'clean' blijf rijden.

Het rijden: erg tof, je merkt per auto verschil. Mijn favo wagens zijn op dit moment:
-de M3, wat een heerlijke bak. Vol doorjagen tot 8500 rpm, alleen je merkt dat ie wel wat power tekortkomt
-de GT-R, hoogwaardig stukje autotechniek. Ding gaat als de bliksem en is redelijk makkelijk te handelen
-de GT40: whoa wat een brute kracht. Nu begrijp ik Jeremy Clarkson's adoratie tov deze wagen. Dat ding gaat 300 in zn 4!!! Alleen in de langzame bochten is dit monster niet te houden, beetje teveel gas en je staat andersom. Maar wel erg cool.

Dat brengt me meteen bij mijn grootste puntje van kritiek: dit spel is duidelijk ontworpen voor een stuurtje. Ik speel het met een controller, alle hulpjes uit op pro, maar dan is bv een GT40 niet te houden. Je kunt wel tegensturen, maar dit werkt niet echt fijn met de analoge stick en als je een paar keer heen en weer moet sturen om een wagen in het gareel te houden dan gaat dat niet echt lekker met de pookjes. Hier biedt een stuur veel voordeel, je kunt dan veel sneller en accurater reageren.

Maar goed, ik ga geen stuur kopen voor dit spel. Misschien heeft het ook met de hulpjes en pro te maken, en kun je met een controller beter met wat hulpjes aan spelen. Al met al is het zeker een top-game, kan niet wachten op de volledige versie en het is zijn geld meer dan waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik heb voor dit spel wel een stuurtje besteld (Logitech G25) icm een Playseat Evolution.

Nou maar hopen dat het snel weekend wordt, zal een Maandag wel een raceziekte hebben opgelopen...

Hmmm, kijken hoe mijn chef hierop reageert :z :O :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Dr. Strangelove schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:28:
[...]

680pp is een eitje met de GT40. Gewicht wat verlagen zodat je 680pp hebt en na twee rondes rij je fluitend aan kop.
tnx! ga het vanavond gelijk proberen..begint er steeds meer op te lijken dat het gewoon aan mij ligt haha :+ de races zijn voor anderen vrij makkelijk te halen als ik het zo hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:54
AdnanKananda schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:52:
[...]

Ja ik heb mijn order van Play.com ook nog steeds niet binnen, precies hetzelfde geval. Ik heb met opzet dit topic niet meer bijgehouden, zodat ik lekker zelf alles kan ontdekken, maar ik vraag me af wanneer het spel nou eindelijk eens aankomt.
Ik heb hetzelfde. 26ste verstuurd, nog niks binnen :(
Ik bestel daar iig nooooooit weer wat.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
Even mierenneuken, er zit geen Ford GT40 in GT5P!

De 40 is uit ~1960. Degene in GT5P is de GT '06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
tex5 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:33:
Even mierenneuken, er zit geen Ford GT40 in GT5P!

De 40 is uit ~1960. Degene in GT5P is de GT '06.
Klopt klopt, maar vond het niet de moeite waard om 'm te corrigeren..is namelijk ook al is langsgekomen in het topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:07
Ik ben nu bezig met de laatste race uit de S-klasse (700pp op Suzuka) en ik heb het gevoel dat het nog een flinke klus kan gaan worden om die te halen. Bij die andere 700pp race op Fuji haalde ik de brons met een GT-R '07, maar Suzuka blijkt een stuk lastiger. De auto die vooraan rijdt heeft al gauw een enorme voorsprong en daar kom ik moeilijk in de buurt. Kom per ronde misschien 1 sec dichterbij, maar dat is niet genoeg. Deze rijd ik ook met de GT-R '07.

Wie heeft deze race gehaald, en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Laatst online: 10-09 14:44
pff wat is suzuka toch een rotcircuit. Ik ben net met moeite derde geworden in de A-7 challenge met een ford GT. Kan er ook aan liggen dat de ford nogal graag wil spinnen in langzame bochten. De Fuji Speedway is wel een heerlijk circuit. Nu maar sparen voor een F430...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
Vintendo schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:43:
pff wat is suzuka toch een rotcircuit. Ik ben net met moeite derde geworden in de A-7 challenge met een ford GT. Kan er ook aan liggen dat de ford nogal graag wil spinnen in langzame bochten. De Fuji Speedway is wel een heerlijk circuit. Nu maar sparen voor een F430...
Hier juist andersom eheh, heb Suzuka wel helemaal plat gespeeld met de japanse demo. Ligt er beetje aan hoe vaak je een baan speelt denk ik. Weet niet of het nog mogelijk is maar in de demo kon je na de eerste bocht een echt enorm stuk afsnijden over het gras. En bij de laatste s bocht ook. Denk dat het in A mogelijk is maar in S niet meer, dan krijg je strafpunten. Anders rij je hem toch met de GT-R '07?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Wat is een beetje een leuke auto om mee te beginnen in de B klasse? Ik heb de C uitgereden in een Ford Focus.

Overigens is het spel grafisch weer geweldig hoor, alleen erger ik mij een beetje aan die slipsounds die er al vanaf GT1 in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
-Mike- schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:15:
Wat is een beetje een leuke auto om mee te beginnen in de B klasse? Ik heb de C uitgereden in een Ford Focus.
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=103447

C CLASS
cars needed:
- Suzuki Capuccino
- Honda Integra Type R
You can finish all events in C class with just these two cars. Prize car is Daihatsu OFC-1. For really quick-start go with Integra first since you can enter many events with it.

B CLASS
cars needed:
- Honda Integra Type R (already have it from C class)
- Mitsubushi Lancer Evolution IX GSR
- Nissan GT-R '07
Prize car: BMW Concept 1 Series tii '07

A CLASS
cars needed:
- BMW M3 Coupe
- Ferrari F430
- Ford GT (for "American Muscle Series" races, and you'll need it for one race in S Class)
- any Japanese "300 HP" car for "Japanese 300HP Series" races (I bought NSX Type-R and I didn't regret it )
Prize car: Nissan Skyline Coupe Concept 'p7

S CLASS
cars needed:
- Mine's Skyline R34
- Ferrari F40
- Ford GT (you have it from A class)
Prize Car: Nissan GT-R Proto '05

In het topic staat nog wat meer info welke tracks goed zijn om snel geld te verdienen etc.
Overigens is het spel grafisch weer geweldig hoor, alleen erger ik mij een beetje aan die slipsounds die er al vanaf GT1 in zitten.
Is dat echt zo? Heeft iemand dit is vergeleken, zijn ze echt zo slecht? Ik had er alleen in het begin even last van maar nu ben ik er helemaal aan gewend.

[ Voor 6% gewijzigd door tex5 op 09-04-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
tex5 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:21:
[...]

Is dat echt zo? Heeft iemand dit is vergeleken, zijn ze echt zo slecht? Ik had er alleen in het begin even last van maar nu ben ik er helemaal aan gewend.
Bedankt voor het lijstje d:)b

Of het werkelijk zo is weet ik niet, maar ik vind het eigenlijk wel triest dat die sounds zo slecht zijn voor zo'n goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Voor de S-klasse race kan ik zeker niet de Ford GT Tuned gebruiken? Voordat ik mijn geld uitgeef aan iets waar ik niet verder mee kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
Pff... net S-10 gehaald, en daarmee is voor mij de S-klasse compleet. Bijna had ik goud, maar het hatelijke penalty systeem heeft het toch nog voor elkaar gekregen om mij dat glorieuze moment te ontnemen.

In de laatste ronde lig ik op kop, met de Ford GT vlak achter me. Bijna bij de finish, de spanning stijgt. Bij de chicane aangekomen. Ik rem, stuur in.. en opeens die Ford vol in m'n zijkant. Je raadt het al: Ramming Penalty 4 sec! De Ford glijdt op z'n dooie gemak door mijn auto heen naar de finish en ik zie die gouden plak aan me voorbij gaan.

-O-

De controller mag blij zijn dat hij een DS3 is die net nieuw uit de verpakking kwam, anders had hij het misschien niet overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
wat een h**retig k*t spel is het toch....

lig je derde, haal je mooi in een van de laatste bochten de eerste twee in omdat er eentje te wijd gaat, komt die vol gas weer het circuit opgeknald krijg ik een penalty???

bah ik kots er echt van... hop weg ermee. dit speel ik dus nooit meer...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Windkracht13 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:13:
Ik heb voor dit spel wel een stuurtje besteld (Logitech G25) icm een Playseat Evolution.

Nou maar hopen dat het snel weekend wordt, zal een Maandag wel een raceziekte hebben opgelopen...

Hmmm, kijken hoe mijn chef hierop reageert :z :O :z
Zo doe maar duah :) Wel vet zeg. Ik heb toevallig gisteren de DFP besteld.. en ik ga zelf een constructie bouwen. Cya on the track :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lang geleden dat ik me zo geërgerd heb aan een spel zeg... jezus wat een mongolen moeten dit geprogrammeerd hebben zeg

hebben ze het uberhaupt zelf al eens proberen te spelen? ik kan zelf nog zo goed rijden de cpu ramt me altijd wel en dan verlies ik meteen teveel tijd om ooit nog in te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoge bloeddruk laatste tijd? Als je het niets vind, leg het spel links neer en stop met reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide S700 lukken me niet voordat ik aan de F40 race begin wil ik die toch eerst halen :P
Net met de Amuse 7e geworden. De rest gehaald met de gt-r of clio tuned.
Die penalty's zijn echt zwaar waardeloos ik rem later knal tegen hun op penalty, rem wat eerder dus kan ik eerder op het gas penalty vanwege afsnijden. Rij vaak ook een net wat andere lijn als hun dus zitten ze weer in me zeikant je raad het al penalty. Wat willen ze nou? Dat ik netje's achter hun aan ga rijden dan win je nooit.
Voorde rest echt kick spel was al zwaar verslaafd aan de eerdere versie's!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:04:
Beide S700 lukken me niet voordat ik aan de F40 race begin wil ik die toch eerst halen :P
Net met de Amuse 7e geworden.
Die penalty's zijn echt zwaar waardeloos ik rem later knal tegen hun op penalty, rem wat eerder dus kan ik eerder op het gas penalty vanwege afsnijden. Rij vaak ook een net wat andere lijn als hun dus zitten ze weer in me zeikant je raad het al penalty. Wat willen ze nou? Dat ik netje's achter hun aan ga rijden dan win je nooit.
Voorde rest echt kick spel was al zwaar verslaafd aan de eerdere versie's!
De eerste 700PP race is redelijk makkelijk brons te halen met de GTR.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:24:
Hoge bloeddruk laatste tijd? Als je het niets vind, leg het spel links neer en stop met reageren.
het slaat gewoon echt nergens op, waarom moeten er in die S klasse opeens van die compleet nutteloze penalties zitten?

ow ik weet het al; omdat ze te dom zijn om een goede AI te programmeren dus moeten ze het maar kunstmatig moeilijk/spannend maken met ridicule penalties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:05:
[...]

De eerste 700PP race is redelijk makkelijk brons te halen met de GTR.
Als me vingers wat zijn afgekoeld ga ik het proberen :D
Apart eigenlijk dan, Dikke tuned auto's al geprobeerd maar kwam niet vaak verder als de 7e plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Met welke auto hebben mensen S10 gehaald? Ik probeer het met de GT-R. Mogelijk dat ik hier met andere instellingen nog wat kan verbeteren, maar ik rijd nu 2.06 over een rondje (snelst) en kom niet verder dan de 5e plaats. Alle tips zijn welkom :)
Ondertussen sparen voor de F40 en dan heb ik verder alles gehaald. Kan ik dan proberen om overal voor goud te gaan, al heb ik het vermoeden dat ik dit niet ga volmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
S-10 met de GT-R '07 is best goed te doen. Ride height had ik allebei op -10, turning angle op max en ABS en Traction Control op 1. Verder niets veranderd aan versnellingen, en ik rijd op MT. Op die manier moet het aardig lukken om in de laatste ronde bij de voorste drie auto's te komen. Als de penalties niet te veel roet in het eten gooien tenminste..

Op de een of andere manier leek Fuji 700pp mij moeilijker dan Suzuka 700pp. op Fuji haalde ik met moeite brons, op Suzuka is goud zeker haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Phusebox schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:08:
[...]

het slaat gewoon echt nergens op, waarom moeten er in die S klasse opeens van die compleet nutteloze penalties zitten?

ow ik weet het al; omdat ze te dom zijn om een goede AI te programmeren dus moeten ze het maar kunstmatig moeilijk/spannend maken met ridicule penalties
Dat je A, B en C-klasse kan winnen door gewoon onverantwoord af te snijden en de andere rijders opzij te beuken en te rammen wil nog niet zeggen dat dat de bedoeling was.
In de S-Klasse gaan ze dat bestraffen zodat je door eerlijk te racen eens iets mag gaan winnen en dan is het opeens nutteloos en ridicuul? Ik geef toe dat de penalties niet altijd even eerlijk worden toegekent maar als je gewoon netjes racet met de penalties in gedachten en je bent goed genoeg moet je het toch in een paar keer kunnen halen, het is niet dat het onmogelijk is met die penalties, zolang je maar gewend ben om voor bochten te remmen en niet de bocht door te komen via de vangrail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Help!! Ik heb met de Ford GT echt bakken met overstuur! Iedere keer als ik een bocht probeer in te sturen breekt hij aan de achterkant uit. Is er iemand die mij kan helpen met een afstelling?
Anders moet ik weer op Standard mode gaan spelen :(

Ik rij met een stuurtje (DFP) en verder alle hulpmiddelen uit behalve tractioncontrol en ABS.

Bij voorbaat dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

r0_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:12:
Help!! Ik heb met de Ford GT echt bakken met overstuur! Iedere keer als ik een bocht probeer in te sturen breekt hij aan de achterkant uit. Is er iemand die mij kan helpen met een afstelling?

Ik rij met een stuurtje (DFP) en verder alle hulpmiddelen uit behalve tractioncontrol en ABS.

Bij voorbaat dank!!
Je stuur recht houden bij het afremmen en als hij uitbreekt snel weer op het gas. Dan breekt de achterkant wel uit, maar houd je hem beter onder controle. Althans, zo reed ik ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
r0_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:12:

Bij voorbaat dank!!
Wat waarschijnlijk gebeurt is dat, zodra je van het gas gaat of remt, het gewicht van de auto naar voren schiet. Op dat moment is er niet genoeg druk op de achterwielen om ze goed op het asfalt te houden. Als je dan ook tegelijkertijd instuurt heb je het klassieke geval van lift-off overstuur.

Als het niet lukt om je rijstijl zo aan te passen dat dat niet gebeurt (geleidelijker van het gas gaan/remmen, en dit zoveel mogelijk doen voor je instuurt), kun je wat dingen in de afstelling aanpassen.

Ik weet niet wat je allemaal kan instellen, zover ben ik nog niet, maar wat ik zou doen als het kan is het volgende. Als je van de dampers de bump en rebound waardes kunt wijzigen, moet je de voorste bump (compressie van de damper) en de achterste rebound (decompressie) stijver afstellen. In het kort: dat zorgt ervoor dat de gewichtsverschuiving minder abrupt wordt over gebracht op de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Shiver23 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:14:
[...]

Je stuur recht houden bij het afremmen en als hij uitbreekt snel weer op het gas. Dan breekt de achterkant wel uit, maar houd je hem beter onder controle. Althans, zo reed ik ermee.
Het is meer als ik al in de bocht zit. Het principe van eerst remmen en dan sturen snap ik wel. Maar als ik dan al in de bocht zit en ga weer op het gas dan breekt hij weer uit en dat terwijl de TC al op 5 staat. Ik heb al wat toe gegeven aan de achterkant voor meer stabiliteit maar echt helpen doet het niet.

Jij rijdt trwns ook gewoon op Professional?

[ Voor 3% gewijzigd door r0_ op 09-04-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
r0_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:27:
[...]

Het is meer als ik al in de bocht zit. Het principe van eerst remmen en dan sturen snap ik wel. Maar als ik dan al in de bocht zit en ga weer op het gas dan breekt hij weer uit en dat terwijl de TC al op 5 staat. Ik heb al wat toe gegeven aan de achterkant voor meer stabiliteit maar echt helpen doet het niet.

Jij rijdt trwns ook gewoon op Professional?
Omdraaien wat ik hierboven aangaf. Voorste rebound en achterste bump dus stijver.
Als dat niet kan, diff anders afstellen (als dat kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Het probleem lijk idd te zijn wat jij beschrijft Zamorano. Wanneer ik bijvoorbeeld bij de eerste bocht van Suzuka aankom dan rem ik eerst op het rechte stuk. Dan stuur ik het eerste gedeelte van de bocht en laat de auto rollen tot het 2e gedeelte van de bocht. In het stukje tussen het 1e en 2e gedeelte wil ik sturen maar als mijn stuur beweging dan te sterk is (terwijl ik de auto dus laat rollen, of soms ook halfgas geef), dan breekt de auto uit aan de achterkant.
Ik heb de Rebound voor en achter hoger gezet (9uit10). Dit lijkt wel wat te helpen maar het probleem blijft erg aanwezig. Het differentieel is niet in te stellen dus hier kan ik geen voordeel uit halen.
Heeft in deze situatie ook zin om met Toe en Camber te spelen of denk je dat deze geen invloed hebben op dit probleem?

Ik zal iig ook proberen om mijn rijstijl aan te passen. Dus al gas gevend de bocht in zodat ik de auto niet hoef te laten rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
r0_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:54:
Ik heb de Rebound voor en achter hoger gezet (9uit10). Dit lijkt wel wat te helpen maar het probleem blijft erg aanwezig.
Ik weet niet of je hier een typfoutje maakt, maar als je voor de Rebound harder zet, moet je voor eigenlijk de Bump harder zetten, en vice versa.
Het differentieel is niet in te stellen dus hier kan ik geen voordeel uit halen.
Heeft in deze situatie ook zin om met Toe en Camber te spelen of denk je dat deze geen invloed hebben op dit probleem?
Toe is meer voor stabiliteit tijdens het aanremmen, ten koste van stabiliteit in sommige bochten en snelheid op rechte stukken. Camber kan handig zijn voor stabiliteit in met name snelle bochten, maar vooral nadelig van invloed op bandenslijtage. Je kunt ook proberen de springs wat stijver te zetten.

Kun je de anti-roll bar afstellen eigenlijk? Stijvere ARB betekent beter grip bij bochten op hoge snelheid maar meer kans op overstuur in trage bochten. En vice versa bij een zachter afgestelde ARB. Daar kun je ook wat mee spelen.
Ik zal iig ook proberen om mijn rijstijl aan te passen. Dus al gas gevend de bocht in zodat ik de auto niet hoef te laten rollen.
Als je een bocht in gaat moet je geen gas geven, hooguit het gas er een gelijkmatig een beetje op houden zodat je achter tractie houdt.

[ Voor 4% gewijzigd door Zamorano op 10-04-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Zamorano schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:05:
[...]
Ik weet niet of je hier een typfoutje maakt, maar als je voor de Rebound harder zet, moet je voor eigenlijk de Bump harder zetten, en vice versa.
Ik denk dat we misschien zelfs termen door elkaar aan het gooien zijn (my bad) want het enige wat je kan instellen is vering en demper. Deze heb ik beide nu bijna op maximaal staan met het idee om de auto zo stijf mogelijk te maken.
Kun je de anti-roll bar afstellen eigenlijk? Stijvere ARB betekent beter grip bij bochten op hoge snelheid maar meer kans op overstuur in trage bochten. En vice versa bij een zachter afgestelde ARB. Daar kun je ook wat mee spelen.
Nee, dit kan je niet instellen.
Als je een bocht in gaat moet je geen gas geven, hooguit het gas er een gelijkmatig een beetje op houden zodat je achter tractie houdt.
Dat bedoelde ik ook. Alleen wanneer ik dan de bocht niet haal en dus moet liften dan haalt de achterkant de voorkant in.

Het overstuur is er trwns ook bij het uitkomen van een bocht. TC staat op 5uit10 en kan verder ook geen wielspin ontdekken dus daar ligt het niet aan denk ik. Mja, waar dan wel aan....

Iig wel bedankt voor je tune tips zo op dit late tijdstip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
r0_ schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:13:
[...]

Ik denk dat we misschien zelfs termen door elkaar aan het gooien zijn (my bad) want het enige wat je kan instellen is vering en demper. Deze heb ik beide nu bijna op maximaal staan met het idee om de auto zo stijf mogelijk te maken.
Ja misverstandje denk ik. Normaal gesproken heeft een demper namelijk 2 variabelen: de compressie (Bump) en de decompressie (Rebound). Blijkbaar krijgen beiden in dit geval dezelfde waarde mee.
[...]
Dat bedoelde ik ook. Alleen wanneer ik dan de bocht niet haal en dus moet liften dan haalt de achterkant de voorkant in.
Hmm, dan ga je gewoon te hard de bocht in. ;)
Het overstuur is er trwns ook bij het uitkomen van een bocht. TC staat op 5uit10 en kan verder ook geen wielspin ontdekken dus daar ligt het niet aan denk ik. Mja, waar dan wel aan....

Iig wel bedankt voor je tune tips zo op dit late tijdstip ;)
Als je op 10/10 TC minder overstuur hebt, is er blijkbaar toch wielspin. Heb je dat getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Zamorano schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:37:
Als je op 10/10 TC minder overstuur hebt, is er blijkbaar toch wielspin. Heb je dat getest?
Ja wel getest maar op 10/10 reageert de TC erg overdreven. Moet nog een gulden middenweg vinden maar het is tijd om naar bed te gaan :) Morgen probeer ik weer verder dus dan laat ik wel weten hoe het verloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Eindelijk een 700PP race weten te halen met de Ford GT LM Spec II Test Car. Settings: gewicht minimaal, downforce achter max, downforce voor min, vervolgens vermogen aangepast tot 700PP. Alle overbrengingen op maximaal. Rijdt erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Grannd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:22:
[...]
Dat je A, B en C-klasse kan winnen door gewoon onverantwoord af te snijden en de andere rijders opzij te beuken en te rammen wil nog niet zeggen dat dat de bedoeling was.
In de S-Klasse gaan ze dat bestraffen zodat je door eerlijk te racen eens iets mag gaan winnen en dan is het opeens nutteloos en ridicuul? Ik geef toe dat de penalties niet altijd even eerlijk worden toegekent maar als je gewoon netjes racet met de penalties in gedachten en je bent goed genoeg moet je het toch in een paar keer kunnen halen, het is niet dat het onmogelijk is met die penalties, zolang je maar gewend ben om voor bochten te remmen en niet de bocht door te komen via de vangrail.
sorry maar ik speel veel racegames, liefst realistische en ik zal dus nooit de vangrail gebruiken of opzettelijk rammen.

Maar als je de bocht te wijd uitkomt (wat alle cpu auto's doen op fuji bij de eerste bocht) krijg ik een corner cut penalty... volgens mij is het zelfs nadelig omdat ik iets te laat geremd heb / iets te vroeg op het gas ging.

En als ik een race 4-5x opnieuw moet doen in de hoop dat niemand mij ramt of dat ik een cornercut penalty krijg als ik de curbstones met 1cm overschrijdt dan vindt ik dat belachelijk en behoorlijk irritant.

Als het een goed spel is hoor ik de race in 1x te halen zonder dat ik de race vaker moet doen om de tekortkomingen van het spel te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 10 april 2008 @ 07:59:En dat ik een race 4-5x opnieuw moet doen in de hoop dat niemand mij ramt of dat ik een cornercut penalty krijg als ik de curbstones met 1cm overschrijdt dan vindt ik dat belachelijk en behoorlijk irritant.
Helemaal als de ideale lijn over de curbstones loopt, wat bijvoorbeeld bij Fuji een aantal keer het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat nog belachelijker is, als je een fout maakt en je knalt in fuji op de vangrail van de pitstraat, en je staat STIL daardoor dan krijg je ook nog een penalty... hahaha

Maak dan OF damage, of schaf die penalty onzin af zeg.
Ik mag dus hopen dat als er OOIT damage in GT5 komt dat de penalty's dan verleden tijd zijn.

Nog een tip voor de makers: laat ons zien welke events er gaan komen en welke auto's er nodig zijn zodat ik niet tig keer een race opnieuw hoef te doen omdat ik in de B klasse per ongeluk de verkeerde auto heb gekocht, terwijl ik beter auto X had kunnen kopen...

Bij Forza kun je gelukkig alle events zien en wat daarvoor de vereisten zijn. Scheelt een hoop gedoe en gezeik met geld.

[ Voor 56% gewijzigd door Phusebox op 10-04-2008 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Phusebox schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:06:
Wat nog belachelijker is, als je een fout maakt en je knalt in fuji op de vangrail van de pitstraat, en je staat STIL daardoor dan krijg je ook nog een penalty... hahaha

Maak dan OF damage, of schaf die penalty onzin af zeg.
Ik mag dus hopen dat als er OOIT damage in GT5 komt dat de penalty's dan verleden tijd zijn.

Nog een tip voor de makers: laat ons zien welke events er gaan komen en welke auto's er nodig zijn zodat ik niet tig keer een race opnieuw hoef te doen omdat ik in de B klasse per ongeluk de verkeerde auto heb gekocht, terwijl ik beter auto X had kunnen kopen...

Bij Forza kun je gelukkig alle events zien en wat daarvoor de vereisten zijn. Scheelt een hoop gedoe en gezeik met geld.
Ga vooral nog ff lekker door met je rant. Het is nog vermakelijk ook. Want je laat gewoon zien dat je het net kan (je vraagt er om, sorry hoor)...

Gooi die game weg, verkoop 'm of wat dan ook en ga lekker forza spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ISaFeeliN schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:16:
[...]

Ga vooral nog ff lekker door met je rant. Het is nog vermakelijk ook. Want je laat gewoon zien dat je het net kan (je vraagt er om, sorry hoor)...
haha grapjas, dus omdat het slecht geprogrammeerd is kan ik het niet...

Ok ik geef je gelijk voor een deel; ik kan inderdaad niet zo onrealistisch rijden als de makers van GT dat verwachten. Netjes in een treintje; nooit buiten de baan komen want dan krijg je een penalty als je net even over de curbs gaat. Goed opletten dat niemand tegen mij aanrijdt want dan krijg ik ook een penalty. Vooral veel inhalen door gebruik te maken van de meest onrealistische slipstream ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gister ook GT5:P binnen gekregen, kwam goed uit kheb net Ratchet en Clank uitgespeeld :D

Intro van GT5 ziet er extreem vet uit, ingame valt me ietwat tegen. Kheb een golf GTI '05 gekocht om mee te beginnen, kheb een aantal races van de klasse C al op goud gehaald, maar 2 red ik echt niet:

-1 race waarin je met een suzuki Cappuccino een lap onder een bepaalde tijd moet rijden, voor goed is dit onder de 1:39 ofzo ik rij echter 1:46 en hala dus brons... en met geen mogelijkheid dat ik die lap sneller kan doen!

-Daarnaast is er een race met een Honda Integra, je start op de speedway achteraan en moet binnen 1 lap alle auto's inhalen.... het lukt me prima om 2'de te worden maar de nr1 rijd dan echt nog behoorlijk ver voor me!

tips?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Ik wil jou wel eens tegen de vangrail in zien knallen en dan (al dan niet na 4 seconden) vrolijk verder rijden.

Zeur en blijt wat je wil, ik ben het met je eens dat het penaltysysteem niet altijd goed werkt, maar het is imo zeker niet compleet van de put gerukt en vele malen beter dan wat we in GT3 en GT4 te verduren kregen, een online race waarbij er niks penaltys en niks voorkomen van oneerlijke botsingen is, dat zou pas goed zijn, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Heel veel slipstreamen, ik ben tot 0,8 seconden gekomen..
Had hem dus bijna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gewoon een vraag, heb jij ooit de voorgangers gespeeld? GT1 t/m GT4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nog een vraagje, bij mij wil die "update" niet downloaden, had al gelezen hier dat dat met UPnP settings te maken heeft.

maar voegt die update nog wat toe? of zijn het alleen filmpjes voor GT Tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij MOET je updaten om online te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Nou ik zal nog 1x antwoorden op je posting want je begint verdacht veel op een troll te lijken.
Phusebox schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:26:
[...]

haha grapjas, dus omdat het slecht geprogrammeerd is kan ik het niet...
En de rest wel? Dus alleen jij niet? Of speelt de rest met geheime hulpmiddelen die jij nog niet gevonden hebt?
Ok ik geef je gelijk voor een deel; ik kan inderdaad niet zo onrealistisch rijden als de makers van GT dat verwachten. Netjes in een treintje; nooit buiten de baan komen want dan krijg je een penalty als je net even over de curbs gaat.
Je kan volledig over de curbs met je halve auto, maar misschien zie jij dat niet zo goed. Pas als je 2e wiel volledig over de curb is, krijg je penalty. Je kan dus met gemak met de helft van je auto over zo'n curb rijden. Het komt er op neer dat als je dat specifieke geluid wat je hoort als je over zo'n curb rijdt niet meer hoort omdat je er volledig voorbij gaat, je strafpunten krijgt.
Goed opletten dat niemand tegen mij aanrijdt want dan krijg ik ook een penalty. Vooral veel inhalen door gebruik te maken van de meest onrealistische slipstream ooit...
Waarom blijf je doorzeiken? Want je zal hier je gelijk niet krijgen. Kijk eens uit je ogen man. Hier zitten vrijwel alleen mensen die erg enthousiast zijn over de game. Zo velen hebben alle licenses al gehaald. Online moet verbeterd worden (zie ook laatste nieuws online hierover in GT5), maar het is ook een Prologue he.. Leermomentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wat ik vooral storend vind is dat je eraan moet denken om de koppeling te activeren met de G25.

Konden ze niet gewoon even een optie in het menu gemaakt hebben? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. De penalties zijn op zich een goede manier om mensen te dwingen wat netter te rijden tot het schade model er is.

Dat neemt niet weg dat de penalties momenteel nog niet goed geimplementeerd zijn. Het gebeurd mij te vaak dat ik in mijn ogen onterecht een penalty krijg. Soms bijvoorbeeld als ik iets te vroeg rem en er iemand tegen mij aan knalt, of wanneer er iemand in de bocht tegen mij aankomt ipv andersom. Ook zouden ze het zo moeten maken dat ook de AI deze penalties krijgt. Want phusebox geeft terecht aan dat ze op Fuji lijnen rijden die ik gewoonweg niet kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:10:
Volgens mij MOET je updaten om online te kunnen spelen.
Ok want SP werkt verder ok... toch maar eens wat proberen dan... giser 3x de download geprobeerd en 3x issie afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Laatst online: 10-09 20:34
Aargh gisteravond in de B-klasse de race gespeeld op de High Speed Ring waar je met de GT-R '07 in tien minuten onder de 1:12 moet rijden voor goud, zeker een UUR lang. Beste wat ik voor mekaar kreeg is een 1:12,3.

Rijd ik op een gegeven moment, als je de tunnel uitkomt bij het tweede meetpunt, bijna een seconde onder mijn beste tijd, rijdt er weer een ontzettend slome mazda op de ideale lijn in de laatste bocht waar ik aan kom knallen in de 5. Als ik uit wil wijken verlies ik de ronde, maar ik knal vol op hem en verlies dus ook de ronde!! Zwaar klote!!! Het snelheidsverschil in de B-klasse tussen de GT-R en de andere wagens is gewoon te groot!!!

Ach nu weet ik weer hoe een Schumacher zich voelde als zijn snelle ronde in de kwalificatie weer eens werd verknald door een slome Arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

ETzPliskin schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:19:
Wat ik vooral storend vind is dat je eraan moet denken om de koppeling te activeren met de G25.

Konden ze niet gewoon even een optie in het menu gemaakt hebben? :(
Hoe doe je dit, ben wel benieuwt naar, verwacht morgen m'n playseat ala G25?

THANKZzz...

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:34:
[...]

Gewoon een vraag, heb jij ooit de voorgangers gespeeld? GT1 t/m GT4?
Alleen GT4:P en GT4; omdat ik deze gratis kreeg. (Nee niet gebrand of gedownload).
ISaFeeliN schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:15:
Nou ik zal nog 1x antwoorden op je posting want je begint verdacht veel op een troll te lijken.

[...]

En de rest wel? Dus alleen jij niet? Of speelt de rest met geheime hulpmiddelen die jij nog niet gevonden hebt?

[...]

Je kan volledig over de curbs met je halve auto, maar misschien zie jij dat niet zo goed. Pas als je 2e wiel volledig over de curb is, krijg je penalty. Je kan dus met gemak met de helft van je auto over zo'n curb rijden. Het komt er op neer dat als je dat specifieke geluid wat je hoort als je over zo'n curb rijdt niet meer hoort omdat je er volledig voorbij gaat, je strafpunten krijgt.

[...]

Waarom blijf je doorzeiken? Want je zal hier je gelijk niet krijgen. Kijk eens uit je ogen man. Hier zitten vrijwel alleen mensen die erg enthousiast zijn over de game. Zo velen hebben alle licenses al gehaald. Online moet verbeterd worden (zie ook laatste nieuws online hierover in GT5), maar het is ook een Prologue he.. Leermomentje.
wie zegt dat ik het niet haal? in de races dat ik geen rare penalty krijg lig ik normaal wel een sec. of 10 voorop in de S klasse. Heb ze nog niet allemaal maar heb afgezien van de penalty's vrij weinig problemen om alles te halen.

Ik weet heus wel wat curbs zijn, hoe ze eruit zien, hoe je auto erop reageert en hoe ze klinken. Maar je krijgt dus ook penalty's als je niet met je tweede wiel eroverheen bent.

Daarnaast vind ik het raar dat ik geen kritiek mag uiten omdat hier alleen mensen zijn die enthousiast zijn? Klinkt erg, ehm, dictatoriaal. Ook een beetje kinderachtig; als jouw mening niet hetzelfde is als de massa, mag je geen mening uiten.

En Prologue; krijgen we dat excuus weer. Nee ze hadden in de afgelopen 4 volledige games plus de prologues/a-specs geen tijd om te experimenteren? Zo kan iedere ontwikkelaar zich er in de toekomst wel makkelijk van afmaken.

Gears of War 2: prologue: ja dat het nog niet goed werkt kunnen we ook niks aan doen het is maar Prologue he. Zet overal Prologue achter en alles is gerechtvaardigd! De oplossing voor alle problemen in de wereld is gevonden door PD.

Vredesakkoord: Prologue. Ja ok we blijven schieten maar het is dan ook een prologue.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 10-04-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 11-09 22:06
Chaoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:26:
[...]

Ok want SP werkt verder ok... toch maar eens wat proberen dan... giser 3x de download geprobeerd en 3x issie afgebroken.
Maakt je ps3 draadloos contact met internet of bekabeld? Bij mij waren nl. de problemen m.b.t. downloaden verleden tijd toen ik een draadje naar de ps3 liet lopen i.p.v. draadloos. Ok, het is misschien eventjes wat geregel en niet zoals het zou moeten, maar dan heb je wel ook binnen enkele minuten die update en kun je online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 04-09 21:20
Voor de mensen die nog goedkoop een PS3+GT5:P willen hebben:
Sir_Killalot schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:19:
Leuke tijdelijke aanbieding van Wehkamp, t/m 13 april 360 euro voor een PS3 met of zonder GT5 Prologue :)

Ook de andere 2 starterpacks hebben een lagere prijs.

http://www.wehkamp.nl/w2/...186&Nty=1&Ntk=ART&Ntt=ps3

(ff doorklikken voor de lagere prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kritiek is heel wat anders dan 'kortzichtig' bashen op alles wat je schijnbaar niet lukt.

Zo je zegt heb je GT4 ook gespeeld, ik neem aan dus ook alle licences gehaald. Reeds daar waren er al tergend moeilijke trials waar je helemaal geen foutje trucjes kon gebruiken. Ik kon ook niet begrijpen hoe je een (voorbeeld) 1:21 op Trial mountain kon rijden, echter de demo liet even zien dat je makkelijk met perfect ideale lijn 1:20 kan rijden. Goud staat niet voor 'ik race ff wat, ik stuur ff wat' en ik heb goud, het is en blijft de 'top' van perfectie (S klasse met name).

Alle races die ik zie in GT5:P zijn 'voorrij' lessen voor wat je later moet weten, te leren van extreme (mischien wel nadelige) situaties en toch 'correct' blijven rijden. Zover ik herinner zijn alle races met rijdende start, reeds een teken dat dit deze races maar 'inkomertjes' zijn.

Iedereen weet inmiddels dat penalty systeem er wel eens naast zit, maar jij laat het overkomen alsof het 100% bagger is, 100% niet klopt en 100% tegen jou is. Ik rij regelmatig volledige races zonder 1 penalty, terwijl iedereen zijn eigen lijnen aanhoud. Ja, ik ben het met je eens dat de AI niet super is, is het eigelijk nooit geweest. In mijn ogen is het penalty system gewoon hoog ingezet, AI is vrij statisch om mensen 'netter' te gaan leren rijden, zeker als online echt helemaal van de grond is. Soms het is beter de AI in de bocht voor je te laten om op het rechte stuk een flinke hap slipstream op te bouwen en je volgende rondje 5 sec sneller te zijn (kijk maar eens bij de F1).

Stel dat er geen penalty system was, nieuwe mensen leren races te rijden met 'bochtbashing' en 'bummerremmen'. Het zal hun bijzonder zwaar gaan vallen als schade komt en eerste bocht liggen ze meteen uit de race... De wagens Gt2 en GT3 GTO en Escude Pikes waren populair omdat ze bagger hard gingen en je elke bocht gewoon vangrail of bummerremmen kon gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 10-04-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik weet niet of het eerder is gevraagd maar ik heb het stuurtje dat toen speciaal voor GT3 is ontwikkeld van Logitech. Werkt deze ook met GT5 Prologue?

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft Shiver23 dat ding ook en vertelde hij deze week dat dat ding prima werkte in gt5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een geweldige game en het feit dat de races moeilijk zijn op S niveau stoort me niet maar wel dat enige vorm van close racing de das om gedaan wordt voor een wat simpel in elkaar gezet penalty systeem.

Verschillende voorbeelden zijn al gegeven maar een harde tik van achter tijdens het aanremmen van een bocht wat leidt tot een penalty voor mij is belachelijk. Hetzelfde geldt voor collisions middenin een bocht waarbij ik niet van mijn lijn wijk maar toch een straf krijg. Penalties voor het meepakken van gras in een buitenbocht (sowieso trager) is een andere frustratie. Als je dat dan ook nog combineert met het feit dat de cpu auto's geen penalties krijgen (waarom niet?) snap ik helemaal niet meer wat nou het idee van het systeem is.

Voor mij geeft dit aan dat het penalty systeem niet genoeg is uitgedacht en getest en toch in de uiteindelijke versie terecht is gekomen met als reden dat het beter is dan helemaal geen penalty systeem. Dit zal ongetwijfeld met het online gedeelte te maken hebben maar ik hoop toch echt dat ze dit aanscherpen en aanpassen in een update.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.