Nou gisteren dan een paar uurtjes gespeeld.
Uiteindelijk m'n tv maar op mn raceframe gezet, PS3 erbij en m'n stuurtje (Frex DFP) aangesloten.
Meteen een Focus ST gekocht en gaan racen.
Eerste indruk:
Graphics: Nice, ik zat natuurlijk met mn snufferd vlak voor een 32" LCD dus van een afstandje zal dat nog mooier zijn. En eindelijk cockpit-view, die zet ik nooit meer uit.
Geluid: Iets beter dan GT4, maar vooral erg steriel. Het voelt niet levendig aan, weinig detail in het geluid. Iig bij de auto's die ik tot nu toe geprobeerd heb (Focus ST, Cappuccino, Integra Type R, Evo IX en GTR 07). Maar het is wel een verbetering tov van de vorige GT.
Rijgedrag: Voor mij toch het belangrijkste. Ook hier een lichte verbetering. Het is eigenlijk nog steeds een arcade racer vermomd als karikatuur van een echte sim. Wederom voelt het niet echt levendig aan, met name de effecten door gewichtsoverdracht lijken veel te licht, auto's lijken ook amper over te hellen. De matige en vooral erg zwakke force feedback helpt ook niet, deze is wel wat subtieler dan bij GT4, maargoed het is duidelijk dat dat bij consolegames niet echt prioriteit heeft omdat de meeste mensen toch de gamepad gebruiken.
AI: zelfde als GT4, ze botsen tegen de achterkant van de voorganger als ze willen inhalen. Echt heel matig nog steeds. Ook vormt de AI geen enkele uitdaging in de races die ik tot nu toe gespeeld heb (halverwege de A-class).
Toch is het een leuke racegame, waar je je met korte races prima mee kunt vermaken. Buiten de AI zie ik ook geen echte slechte punten, maar 'steriel' vat de game voor mij goed samen. Hopelijk voegt het schademodel wat diepgang toe, en verdwijnen daarmee wat elementen in het spel die het eigenlijk een beetje verpesten (zoals wall-riden en tegen andere auto's beuken om juist een snellere tijd te halen). Dan wordt ook het online gedeelte interessant.
Nu door naar die Ferrari F1, daar ben ik toch wel erg benieuwd naar.
Ik las dat de servers gewoon overbelast waren/zijn. Mij lukte het gisteren bij de 2e keer.
Wel jammer dat je de update niet gewoon zelf kunt downloaden, in plaats van via het spel. Dan zou je hem gewoon op je PC kunnen binnenhalen en zelf overzetten en installeren op de PS3.
[
Voor 11% gewijzigd door
Zamorano op 05-04-2008 12:12
]