[PS3] Gran Turismo 5 Prologue Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.500 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb een 1080i LCD pc, heb de PS3 (40GB versie) ook op 1080i staan, en vooral als ik in de bergen rijd merk ik dat het beeld in de bochten wat schokkerig wordt - niet zozeer op de voorgrond (de auto en direct rondom de auto) maar vooral de achtergrond.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244919

wat wil je motion detecten dan? ik heb bij bijvoorbeeld motorstorm wel een geraced met motion detection. Is niet echt een succes in mijn ogen (iig niet als je in een auto zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150294

Anoniem: 244919 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:48:
wat wil je motion detecten dan? ik heb bij bijvoorbeeld motorstorm wel een geraced met motion detection. Is niet echt een succes in mijn ogen (iig niet als je in een auto zit).
Het is gewoon zonde dat er in een spel als GT5 geen motion detect functie aanwezig is. Ookal is het niet optimaal.. het zou er gewoon moeten zijn. Het is tenslotte een SIXAXIS controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 17:50
Kijk eens goede berichten : http://www.insidegamer.nl...e-herfst-schademodel.html
Schade in de herfst!

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben benieuwd om wat voor schade het zal gaan; alleen de motor overhitten waarna er rook van onder je motorkap ontstaat of echt totallos uitmekaar (alle kanten op) vliegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 150294 op 03-04-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:49
Het volledige interview verschijnt morgen op IGN. Daarin zal Yamauchi ook zijn mening geven over een mogelijke Formule 1-titel voor de PlayStation 3.
dit is nog veel belangrijker nieuws !

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150294 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:54:
[...]

Het is gewoon zonde dat er in een spel als GT5 geen motion detect functie aanwezig is. Ookal is het niet optimaal.. het zou er gewoon moeten zijn. Het is tenslotte een SIXAXIS controller.
Ik herhaal mijn vraag, Wat wou je motion detecten dan ? Dat een bepaalde functie in de controller zit betekend niet dat je dit in elk spel geforceerd moet gaan gebruiken. Het is geen wii ofzo die het alleen van zijn motion moet hebben.

Bij een spel als GT5 zie ik totaal niet meerwaarde niet, en ik vind het dan ook prima dat ze het er niet geforceerd ingestopt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 244919 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:03:
[...]

Ik herhaal mijn vraag, Wat wou je motion detecten dan ? Dat een bepaalde functie in de controller zit betekend niet dat je dit in elk spel geforceerd moet gaan gebruiken. Het is geen wii ofzo die het alleen van zijn motion moet hebben.

Bij een spel als GT5 zie ik totaal niet meerwaarde niet, en ik vind het dan ook prima dat ze het er niet geforceerd ingestopt hebben.
wat ik wel zou willen zien en wat nog enkele gamemaker volgens mij heeft gedaan is door je controller te tilten je opzij kan kijken, dit is makkelijk dan weer ergens een knop indrukken

met een goede deadzone moet dit te doen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik herhaal mijn vraag, Wat wou je motion detecten dan ?
Het sturen van de auto' s.
Dat een bepaalde functie in de controller zit betekend niet dat je dit in elk spel geforceerd moet gaan gebruiken. Het is geen wii ofzo die het alleen van zijn motion moet hebben.

Niet bij elke spel nee, maar wel bij race spellen vindt ik. Ik zie daar wel een meerwaarde van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:06
Anoniem: 252246 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:07:
@ Nippletwister

Ik heb een 720P tv, en dus ook mijn PS3 op 720P staan... Wellicht moet hij minder hard rekenen voor een lagere resolutie dan 1080P... ik bemerk namelijk ook geen enkel slowdown.
Ik heb hem gewoon op mijn scart aangesloten ( 576p d8 ik, correct me if i am wrong ) dus wellicht is dat de reden dat ik vrijwel geen vertraging / slowdown heb.

Met het spel Pro Evolution Soccer 2008 merkte ik zelfs al op 576p ernstige slowdowns, dit zal dan op 720P en 1080P nog veel erger moeten zijn geweest. Dat prob is inmiddels gefixed met een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24
Nippletwister schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:46:
[...]

Ik heb hem gewoon op mijn scart aangesloten ( 576p d8 ik, correct me if i am wrong ) dus wellicht is dat de reden dat ik vrijwel geen vertraging / slowdown heb.

Met het spel Pro Evolution Soccer 2008 merkte ik zelfs al op 576p ernstige slowdowns, dit zal dan op 720P en 1080P nog veel erger moeten zijn geweest. Dat prob is inmiddels gefixed met een patch.
Scart = 576i of zelfs 480i dacht ik. Bij PES heb je nog steeds framedrops als het druk wordt in de 16. Bij GT5 heb ik er nog geen echte hinder van ondervonden. Nu ik met de F430 begin te racen, lijkt het meer naar voren te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
m4yall schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:49:
[...]

Scart = 576i of zelfs 480i dacht ik. Bij PES heb je nog steeds framedrops als het druk wordt in de 16. Bij GT5 heb ik er nog geen echte hinder van ondervonden. Nu ik met de F430 begin te racen, lijkt het meer naar voren te komen..
Misschien lag het daar wel aan, ik heb nog niet de eer gehad om in een echt snelle bak rond te scheuren :'(

Heb nu een GT-R aangeschaft en heb bij het Dealership onder Nissan ook al meegedaan aan de special event voor GT-R's, begin het al heel wat lastiger te vinden dan C en B class want daar reed ik alle AI's helemaal zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik wordt helemaal gek van de B-3 race. Ik kom echt niet onder de 1:17:00. Ik heb een filmpje gevonden op Youtube van een gast die het gelukt is.

http://www.youtube.com/watch?v=hFcOMFoBeOo

Hij wint in de eerste sectie 3,5 seconden van mij en dat is precies wat ik nodig heb. Ik kan me niet voorstellen dat de makers willen dat je de dubbele hairpin neemt zoals hij dat in dit filmpje doet.

Ik moet van mezelf gewoon alles op goud hebben voordat ik verder ga naar de A Klasse....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 09:03

scorpie

Supra Addict

Nitroglycerine schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:48:
Ik heb een 1080i LCD pc, heb de PS3 (40GB versie) ook op 1080i staan, en vooral als ik in de bergen rijd merk ik dat het beeld in de bochten wat schokkerig wordt - niet zozeer op de voorgrond (de auto en direct rondom de auto) maar vooral de achtergrond.
Dan moet je hem ook op een progressive resolutie draaien, 720P is prima te doen.

@ hierboven: ik wordt _o-

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
gek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Ter info, de GT:HD had deze feature namelijk gewoon. Met het links en rechts 'hangen' van de sixtaxis kon je sturen. Je kon zelfs 'in style van de wii-mote' dat ding als racestuur voor je houden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 23:30
Zamorano schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:54:
[...]

.
Maar als je de physics uitbreidt met een degelijk schade-model en de schade ook nog eens grafisch gaat weergeven, denk ik niet dat dat een positieve invloed heeft op de framerate. ;)
Het lijkt me niet de bedoeling om a-la-need for speed underground via de vangrail een snellere tijd neer te zetten.
Ik begrijp gewoon niet dat t er niet al inzit, de schade. Je kan wel zeggen dat het de proloog is, maar het is niet alsof t n nieuwe titel is, deel 4 is toch al jaren geleden? En toen kreeg je n demo en nu n proloog.

En de framerate-drops: de ps3 heeft toch n enorme rekenkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

SD5k

>4&X

kbloem schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:43:
Ik wordt helemaal gek van de B-3 race. Ik kom echt niet onder de 1:17:00. Ik heb een filmpje gevonden op Youtube van een gast die het gelukt is.

http://www.youtube.com/watch?v=hFcOMFoBeOo

Hij wint in de eerste sectie 3,5 seconden van mij en dat is precies wat ik nodig heb. Ik kan me niet voorstellen dat de makers willen dat je de dubbele hairpin neemt zoals hij dat in dit filmpje doet.

Ik moet van mezelf gewoon alles op goud hebben voordat ik verder ga naar de A Klasse....
En volgens mij heeft hij dat puur te danken aan die paar auto's die net op het goede moment in een haarspeldbocht naast hem reden.

Ik haal op de time-trials van A, B en C ook niet boven zilver tot nu toe, en dat terwijl ik die met de Ford GT uit de S sectie in mn tweede lap al te pakken had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 15:05
Zo, weer een avondje (vanaf ca 20:00 - 0:00) online racen er op zitten. Dit keer de hele avond met de Lancer X/tuned. Ding plakt op de weg alsof er lijm onder de banden zit.

Online begon vrij dramatisch, de ene disconnect na de ander, races niet eens uit kunnen rijden. Dat is irritant. Was allemaal bij de Expert 650PP race op de Daytona Road track. Aardig wat geduld getoond en blijven proberen, maar uiteindelijk geswitched naar London, en dat ging ineens een stuk beter. Was zelf 3x de 'host', begon 1x op de eerste plek (won die ook, eind tijd van 4:42.xx, best goed) en ben 3x 1ste geworden, hele rits 2e en 3e plaatsen.. dat levert aardig wat geld op :-) 200k credits in de pocket.

Ik hoop wel dat ze gaan veranderen dat iemand van de spelers de host is.. meesten hebben dit niet door en realiseren zich niet dat je iedereen disconnect als jij er dan mee kapt. Beetje naief bedacht dat dat wel goed zou gaan.

Verder enorm genoten. Moest mezelf dwingen om te stoppen. Super verslavend, spannend, leuk, en levert geld op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Nippletwister schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:46:
[...]

Grappig genoeg had ik bij PES (net na release) op 576resolutie meer slowdown dan op 720p. Ik ergerde me namelijk enigzins aan de framerate (voor de eerste patch iig), dus ik dacht ik probeer een resolutie lager, maar vreemd genoeg werkte dat juist niet :)

Overigens vraag ik me af of het in het geval van GT5:P nou framedrops of tearing is waar iedereen last van heeft.
Bij bijvoorbeeld HL2 op mijn PC had ik ook last van tearing zonder V-sync, terwijl ik zo'n beetje rond de 97fps zat. Aangezien het blijkbaar in langzame bochten voorkomt zou het kunnen zijn dat de framerate ineens een sprongetje omhoog maakt waardoor frame niet juist/synchroon met het scherm update?
If the frame buffer is updated with a new image while the image is being transmitted to the display, the frame buffer gives it the current mishmash of both frames, producing a page tearing artifact partway down the image.
Zoiets lijkt me toch redelijk makkelijk aan te passen?
Heb er geen bal verstand van, dus het kan zijn dat ik er totaal naast zit natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

London met die X/Tuned rijd inderdaad erg lekker :) Nu alleen nog leren optimaal door die bochten heen te komen :P (eindtijd hier vaak 4.5x of zelfs over de 5minuten :S - verlies ik bijna 3-4sec per rondje op jou)

Wel van een normale poster, maar mogelijk toch een richtlijn:
in de zomer komt een update waar je prive online rooms kan maken en voicechate
Lijkt ook op andere plekken op PS3 forums te worden genoemd :)

Daarbij ook, mocht het nog niet bekend zijn:
Kazunori Yamauchi geeft aan dat de serie in de herfst dan eindelijk een schademodel zal krijgen. Het schademodel zal geïmplementeerd worden middels een download. Verdere details zijn er helaas nog niet, maar een natte droom voor de Gran Turismo fan gaat in ieder geval in vervulling
Edit: Even die N4G film zitten kijken, die gast geeft aan dat online racing ook deels gebruikt wordt om aanpassingen te maken in GT5, analiseren van 'rijgedrag' van spelers en bepaalde dingen strenger te gaan aanpakken.
Prologue is meant more to serve as a testing ground for the developers on creating the best online functionality possible, built through user-feedback and the experience of releasing one "game" before the full title. They're trying to catch up to Microsoft in that regard, they said. Car damage? It's coming, they said, but probably not in this first batch of games, we would imagine. Also, there won't be that much downloadable content, but perhaps a little
(mogelijk allemaal al keer langs geweest, ik dacht, ik som het even op :P)

[ Voor 95% gewijzigd door SinergyX op 04-04-2008 00:43 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
SinergyX schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:29:
London met die X/Tuned rijd inderdaad erg lekker :) Nu alleen nog leren optimaal door die bochten heen te komen :P (eindtijd hier vaak 4.5x of zelfs over de 5minuten :S - verlies ik bijna 3-4sec per rondje op jou)
Die 4.42 was voor mij natuurlijk ook een uitschieter.. omdat je dan vooran start, en ik maakte niet al te veel fouten verder. Als je als 3e of verder naar achteren start is het lastig om onder de 5 minuten te komen. We zijn redelijk aan elkaar gewaagd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat ik niet snap is dat je gewoon races meerdere keren MOET doen om verder te komen... bij de A klasse heb je namelijk een F430 en BMW M3 nodig, maar die kon ik niet allebei kopen zonder races nog een paar keer te doen.

Overigens heb ik de Japanse races in de A klasse gewoon met mijn Lancer gedaan :S moet maar es een NSX aanschaffen om daar wat sneller te gaan.Verder haal je alle algemene races met 2 vingers in je neus met een GT-R, begin die auto steeds meer te waarderen. Je hebt zoveel controle over kleine driftjes... geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

SinergyX schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:29:
[...]
(mogelijk allemaal al keer langs geweest, ik dacht, ik som het even op :P)
mjah wel bizar dat we er dan 40 euro voor moeten betalen, het is niets meer dan een wat uitgebreide DEMO... zoiets hete vroegah een trail-versie... daar betaalde je echter een paar gulden voor.. prologue kost 65% van de nieuwprijs.

Ok kheb hem ook besteld want kwil het gewoon spelen... magoed blijft een hoop gled voor een spel wat hlaf af is en waar maar 6 tracks inzitten... ikvraag me echt af hoeveel % van de totale content die GT5 gaat krijgen er nu in Prologue zit?

Khad het meer dan reëel gevonden dat er straks een kortings actie komt voor mensen die Prologue gekocht hebben... 50% korting ofzo.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Ja die GT-R is een strakke en snelle auto. Hij lijkt zelfs sneller dan de F430. Maar ik heb met die laatste nog niet zoveel gereden.

Ik vind het geluid van de F430 overigens wel goed gedaan. Het mist de scherpte van de 360 zoals die in GTR2 gebruikt wordt. Maar dat is dan ook een race versie en geen boodschappen versie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ferry34 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:51:
[...]
En de framerate-drops: de ps3 heeft toch n enorme rekenkracht?
Klopt, de PS3 heeft inderdaad veel rekenkracht. Het spel dat je speelt moet echter wel dusdanig geprogrammeerd zijn dat die rekenkracht ook zo goed mogelijk wordt benut.

Vnv ga ik maar eens proberen om de A races te voltooien, had ik de laatste tijd aardig wat moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-07 20:33

CSB

:D

Ik moet zeggen dat dat online racen nergens over gaat zeg. Het lijkt wel Mario Kart. Iedereen beukt er vrolijk op los en op de meest vreemde momenten jast er iemand zijn auto dwars door andere auto's heen en schijnbaar zijn de regels van het racen die wel in het offline spel van toepassing zijn (slipstream anyone?) online te moeilijk te implementeren... :O

Erg jammer allemaal. Desalniettemin is het een erg vermakelijk spelletje. Veel eyecandy. Ik moet zeggen, het geeft best een kick om met je GT-R effe 15 andere auto's langs te knallen voordat de ronde voorbij is. _/-\o_

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Chaoss schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:48:
[...]

mjah wel bizar dat we er dan 40 euro voor moeten betalen, het is niets meer dan een wat uitgebreide DEMO... zoiets hete vroegah een trail-versie... daar betaalde je echter een paar gulden voor.. prologue kost 65% van de nieuwprijs.

Ok kheb hem ook besteld want kwil het gewoon spelen... magoed blijft een hoop gled voor een spel wat hlaf af is en waar maar 6 tracks inzitten... ikvraag me echt af hoeveel % van de totale content die GT5 gaat krijgen er nu in Prologue zit?

Khad het meer dan reëel gevonden dat er straks een kortings actie komt voor mensen die Prologue gekocht hebben... 50% korting ofzo.
GT5P heeft me nu al meer uur plezier gegeven dan een Heavenly Sword, Uncharted en GRAW2. De enige games waar ik meer uur in heb zitten is Oblivion en Pro Evo 2008. Ik zou hier niet eens over een demo willen spreken en voor €37,99 heb je er echt veel plezier van....

Heavenly Sword, 12 uurtjes om alles uit te spelen, €59,99
Uncharted, 20 uurtjes om alles uit te spelen,€64,99
Graw2, 10 uurtjes om alles uit te spelen, €69,99
GT5P, 15 uur bezig en nog lang niet alles uitgespeeld, €37,99

Zomaar even een vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 20:31
ik lees hier lancer x/tuned waar kun je je auto tunen dan?
Of kan dat nog niet in de proloog?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 23:47
Iemand nog tips hoe ik het snelst ruim 200.000 credits kan verdienen :P Ben aan het sparen voor de F430 A-race, maar heb er een potje van gemaakt met aankopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
the squaler1 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:18:
ik lees hier lancer x/tuned waar kun je je auto tunen dan?
Of kan dat nog niet in de proloog?
Volgens mij zag ik m gister onder "Concept by GT" staan, de laatste dealer....

Enne je auto's kan je tunen wanneer je alle klassen hebt voltooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je moet S-klasse hebben gehaald wil je je auto's kunnen tunen. Dan voor de race krijg je de tuning 'knop', daar kan je alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gusev schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:21:
Iemand nog tips hoe ik het snelst ruim 200.000 credits kan verdienen :P Ben aan het sparen voor de F430 A-race, maar heb er een potje van gemaakt met aankopen...
de eerste A race 10x doen? kost je ca. 4m20 per race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Phusebox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:26:
[...]

goeie! weet je misschien of die race toegankelijk is voor alle fabrikanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24
SinergyX schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:22:
Je moet S-klasse hebben gehaald wil je je auto's kunnen tunen. Dan voor de race krijg je de tuning 'knop', daar kan je alles instellen.
Dat lijkt me een hele fijne knop om de F430 eens wat op zijn flikker te geven :) Snelheid valt me een beetje tegen (220 km/u+) Even de 5de iets langer maken en de trage 6de iets korter misschien.

Maar eerst nog alle A klasse races doen. En daarvoor moet er nog veel worden geraced en gespaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:26:
[...]

Is de race in A waar je met de Ferrari iedereen in één lap in moet halen niet sneller om credits te krijgen?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 08-04 13:49
^ dat is de eerste S race volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Chester schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:36:
[...]

Is de race in A waar je met de Ferrari iedereen in één lap in moet halen niet sneller om credits te krijgen?
Voor die race ben ik nou juist aan het sparen ;) heb de Ferrari nog niet vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gusev schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:29:
[...]

goeie! weet je misschien of die race toegankelijk is voor alle fabrikanten?
ja, met de GT-R ros je er zo doorheen en heb je na 2,5 rondje iedereen ingehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 12:53

zAo

GPLv2 Fanboy

Misschien een andere tip: een tijdrit doen en na de eerste ronde (meestal wel de 3e tijd) op 'Exit' drukken. Je ontvangt je credits en je kan direct weer een 'poging' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Laatst online: 11:42
B-5 was mijn geldmijntje, duurt drie minuten, je krijgt er 12.500 voor en je kan gewoon niet verliezen.

Nu doe ik hetzelfde maar dan in S met de F430.
Weer de oval, weer niet kunnen verliezen en nu iets van 30.000 per vier minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Je _moet_ niets!
Welja, ga jij de prijs van het produkt bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

inhaalraces zijn altijd win, erg uitdagend en leuk te doen :) Ff een muscle car kopen, de BMW en dan vandaag de S klasse uitrijden !

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
CSB schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:13:
Ik moet zeggen dat dat online racen nergens over gaat zeg. Het lijkt wel Mario Kart. Iedereen beukt er vrolijk op los en op de meest vreemde momenten jast er iemand zijn auto dwars door andere auto's heen en schijnbaar zijn de regels van het racen die wel in het offline spel van toepassing zijn (slipstream anyone?) online te moeilijk te implementeren... :O
Er wordt veel gebeukt, maar ik heb er de laatste tijd niet heel veel last van. Ik heb gisteren avond van ca. 22:00 - 0:00 zitten race op de Expert level London 650PP races. Daar werd gewoon NIET gebeukt. Het is erg lastig inhalen, maar iedereen deed het heel voorzichtig.. het was net echt. Ik heb er van genoten. Het valt me op dat bij de races die voor iedereen toegankelijk zijn (om de expert races te rijden moet je S license hebben gehaald), daar meer gebeukt wordt.

Soms kan het idd voorkomen dat je door een auto heen kan. Daarvoor wordt ook gewaarschuwd, dat is of het gevolg van lag oid, wanneer de auto heel raar beweegt, dan wordt die collision detection tijdelijk uitgezet.
Erg jammer allemaal. Desalniettemin is het een erg vermakelijk spelletje. Veel eyecandy. Ik moet zeggen, het geeft best een kick om met je GT-R effe 15 andere auto's langs te knallen voordat de ronde voorbij is. _/-\o_
Zeker. Ik heb nu al, na amper een week GT5 te hebben, meer uren er in zitten en meer plezier van dan welke andere game ook van de afgelopen jaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
leukste zou zijn als er online races waren met 1 soort auto, dan heb je pas close racing

wat dat betreft kunnen ze wel van Forza 2 leren, online opties en private matches zijn geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

kbloem schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:17:

Heavenly Sword, 12 uurtjes om alles uit te spelen, €59,99
Uncharted, 20 uurtjes om alles uit te spelen,€64,99
Graw2, 10 uurtjes om alles uit te spelen, €69,99
GT5P, 15 uur bezig en nog lang niet alles uitgespeeld, €37,99

Zomaar even een vergelijk.
Wil het ook niet vergelijken met andere games qua speel-uren, komt ook omdat GT5P online functie heeft en vele andere niet. T'is meer datje nu 40 euro en straks 60 euro betaald dus in totaal 100 euro voor dezelfde content... dat had imho wel anders gemogen.

maar goed geef ze ongelijk, veel mensen komen Prologue toch wel dus een lekkere cash-cow.
ISaFeeliN schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:29:
Welja, ga jij de prijs van het produkt bepalen?
Je hoeft niet zo blazen... nee dat bepaal ik niet, was maar een voorbeeld, gewoon een constructie die imho gewoon redelijk was geweest.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
bedankt iedereen voor de tips! Vanavond lekker een F430 aaschaffen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Phusebox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:48:
leukste zou zijn als er online races waren met 1 soort auto, dan heb je pas close racing

wat dat betreft kunnen ze wel van Forza 2 leren, online opties en private matches zijn geweldig
Ik ben hier ook wel voorstander van. Je zou dan bijvoorbeeld een eigen room moeten kunnen creeeren waarin je alleen 1 bepaald type auto mag gebruiken. In het overzicht van de online races zou je dan bijvoorbeeld zien " Fuji Speedway Challenge: Honda Integra Type-R only"

Zou wel vet zijn idd maar misschien moet ik ook wel niet te veel dagdromen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:07

Grannd

da Granndest

Dan nog maakt ook tuning en banden bijvoorbeeld heel veel uit.

Op Daytona Speedway zijn het vooral Lotus Elise 111R /Tuned's die rondrijden, maar toch maakt een goede of slechte tuning set up seconden verschil per rondje.
Dan zou je bijvoorbeeld verplicht R3 banden (kan je juist harder door de bocht) of N3 banden (slip je meer, moet je zachter door de bocht en meer acceleratie hebben). Dan moet je per race beslissen wat de beste tuning setup is.

[ Voor 34% gewijzigd door Grannd op 04-04-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:48:

Check het filmpje van N4G, daar legt die man uit wat de reden is hiervan.
(in het kort, hun hebben 0,0 ervaring met heel online racing. Microsoft en soortgelijken hebben jaren ervaring hiermee, ze moeten flink inhalen. Als ze wat neerzetten, willen ze niet iets halfwerkend laten draaien maar direct 'perfect'. Ander interview zeggen ze ook dat alles wat nu in races te vinden is - auto/band limitations - ook in 'private' races gaat komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
SinergyX schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:35:
[...]

Check het filmpje van N4G, daar legt die man uit wat de reden is hiervan.
(in het kort, hun hebben 0,0 ervaring met heel online racing. Microsoft en soortgelijken hebben jaren ervaring hiermee, ze moeten flink inhalen. Als ze wat neerzetten, willen ze niet iets halfwerkend laten draaien maar direct 'perfect'. Ander interview zeggen ze ook dat alles wat nu in races te vinden is - auto/band limitations - ook in 'private' races gaat komen).
Ik hoop in dat opzicht zeker vertrouwen in het development team van GT5. Ze hebben bewezen om een solide en goede reeks GT's neer te zetten en besteden er ontzettend veel aandacht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog steeds geen volledige interview over de schade modellen.

http://ps3.ign.com/articles/864/864142p1.html

Jammer dat de schademodellen pas in de herfst komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-07 23:13

Aight!

'A toy robot...'

Lancer X is ook zeer fijn, hem hem me nu aangeschaft en bij B rag ik door alle bochten heen, sneller dan wat hij je aangeeft, niet terug naar de 3, al slippen vol gas in de vier erdoorheen hengsten.
Wel net niet in de grindbak, maar jah on the edge :D. Vooral London was fijn met die bak.

Toch maar voor de Tuned sparen of zo, die is net iets sneller.
Hoe krijgen jullie trouwens bij c met de Honda Integra Type R, iedereen ingehaald in een lap?Ik word altijd 2e....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb de mijne nu ook binnen via play.com. Precies een week heeft het geduurd.

Ik bedenk me nu dat ik na installatie al een slordige 10 GB kwijt ben aan GT5P + Everybody's Golf WT. Das wel ernstig, ik moest al wat films deleten om überhaupt te kunnen installeren. :) Tijd om eens te kijken naar een nieuwe HD.

Nu maar eens kijken hoe ik GT met mn stuur kan spelen, ik ben bang dat dat de TV verplaatsen wordt. Had ik nu maar een monitor die HDCP ondersteunde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteninski
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Zo, hier spreekt een (voorheen) Need for Speed-verslaafde. Net (dinsdag) een PS3 gehaald, incl. GT5p want ik was toch wel benieuwd. Ik heb op m'n pc'tje alle NFS delen gespeeld, behalve 1,2 en 4 en ik moet toch zeggen:

WAT IS DIT VET!

Ik heb hiervoor nooit GT gespeeld, wel eens een rondje bij iemand gereden, maar ja dan kom je er niet echt in zeg maar. Dit is echt kicken zeg. Valt in de categorie Starcraft, de GTA-serie en Diablo II in de zin van:
Hele nacht doorspelen ook al moet je morgen naar school/werken 8)

Wanneer kwam GT5 ook al weer uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237237

Gisteren dan eindelijk m'n GT5 prologue ontvangen van Play.com! :)
Moet nog even serieus aan de slag, maar ziet er lekker uit hoor!! :D

Nog wel eventjes een vraagje, als ik het spel start krijg ik een foutmelding dat de date en time settings niet kloppen. Nu heb ik eerst in het spel gekeken, daar is het niet in te stellen.
Net gekeken in de PS3 (Settings, Date and Time Settings). Daar staat GMT+1 Amsterdam, maar als ik zeg dat hij via internet moet bijwerken loopt de klok een uur achter.... 8)7
Ok handmatig de klok op de juiste tijd zetten voorkomt deze foutmelding niet.

Weet iemand raad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:22

Ad Hox

N/A

Aight! schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:51:
Lancer X is ook zeer fijn, hem hem me nu aangeschaft en bij B rag ik door alle bochten heen, sneller dan wat hij je aangeeft, niet terug naar de 3, al slippen vol gas in de vier erdoorheen hengsten.
Wel net niet in de grindbak, maar jah on the edge :D. Vooral London was fijn met die bak.

Toch maar voor de Tuned sparen of zo, die is net iets sneller.
Hoe krijgen jullie trouwens bij c met de Honda Integra Type R, iedereen ingehaald in een lap?Ik word altijd 2e....
Heb ik ook last van..probeer zoveel mogelijk te slipstreamen, handmatig schakelen en ideale lijn te rijden. Blijf ook maar 2e worden..

[EDIT] gelukt met grote voorsprong! Slipstreamen is de truc..

[ Voor 4% gewijzigd door Ad Hox op 04-04-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Anoniem: 237237 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:33:
Gisteren dan eindelijk m'n GT5 prologue ontvangen van Play.com! :)
Moet nog even serieus aan de slag, maar ziet er lekker uit hoor!! :D

Nog wel eventjes een vraagje, als ik het spel start krijg ik een foutmelding dat de date en time settings niet kloppen. Nu heb ik eerst in het spel gekeken, daar is het niet in te stellen.
Net gekeken in de PS3 (Settings, Date and Time Settings). Daar staat GMT+1 Amsterdam, maar als ik zeg dat hij via internet moet bijwerken loopt de klok een uur achter.... 8)7
Ok handmatig de klok op de juiste tijd zetten voorkomt deze foutmelding niet.

Weet iemand raad :?
Zomertijd instelling

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

Kan iemand uitleggen hoe je S-6 moet halen, en welke instelling je gebruikt. Ik kom na uren proberen niet hoger dan plaats 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8)7

Systeemtaal stond nog op Engels dus had het nog niet zien staan..... |:(
Jammer dat zoiets niet automatisch gaat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

PFFFfffffffff jeahj al die updates maar m;n ps3 is nu al 40 minuten bezig, wordt er een beetje simpel van.,...

JAHOOR!@!!@@!$U!@!@#U error.... flikker het spel wel weer in het hoesje, wat een bittere ellende zo. Word ook knettergek van dat piano gepingel...

[ Voor 41% gewijzigd door Fietsbel op 05-04-2008 09:44 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 15:54

OMD

Zamorano schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:51:
Heb de mijne nu ook binnen via play.com. Precies een week heeft het geduurd.

Ik bedenk me nu dat ik na installatie al een slordige 10 GB kwijt ben aan GT5P + Everybody's Golf WT. Das wel ernstig, ik moest al wat films deleten om überhaupt te kunnen installeren. :) Tijd om eens te kijken naar een nieuwe HD.

Nu maar eens kijken hoe ik GT met mn stuur kan spelen, ik ben bang dat dat de TV verplaatsen wordt. Had ik nu maar een monitor die HDCP ondersteunde. :+
Dat is nog niks, ik had bij het installeren van GT de melding: insufficient disk space :X
voor mij dus echt een HDD upgrade, zucht... ach ja, vind het eigenlijk niet zo erg maar het is wel jammer dat je ''gedwongen'' wordt om geld uit te geven.

Nou is het zo dat ik een hoop er af kan gooien maar dat wil ik niet (muziek, films, foto's e.d) daar gebruik ik ook de playstation voor. ( ja ik heb een ext hdd maar niet altijd connected zeg maar )

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Anoniem: 237237 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:41:
[...]

8)7

Systeemtaal stond nog op Engels dus had het nog niet zien staan..... |:(
Jammer dat zoiets niet automatisch gaat zeg.
Wat moet je nu veranderen dan om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Settings, Date and Time Settings, kun je dus ook instellen dat het zomertijd is, je klokje loopt dan goed (ook in GT5). Maar ik krijg nog steeds die melding als ik het spel start.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Anoniem: 237237 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:02:
Bij Settings, Date and Time Settings, kun je dus ook instellen dat het zomertijd is, je klokje loopt dan goed (ook in GT5). Maar ik krijg nog steeds die melding als ik het spel start.... 8)7
Ja precies, daarom begreep ik het ook niet helemaal. Heb jij toevallig ook een Japanse PS3?

Voor de rest is het toch wel een heerlijk spel om te spelen, ik ben helemaal niet zo'n simulatie race persoon maar ik *moest* dit gewoon aanschaffen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Ik heb nu al twee keer gehad dat de download van de update failed. Moet je weer helemaal opnieuw beginnen. Waar ligt dat aan?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nou gisteren dan een paar uurtjes gespeeld.
Uiteindelijk m'n tv maar op mn raceframe gezet, PS3 erbij en m'n stuurtje (Frex DFP) aangesloten.

Meteen een Focus ST gekocht en gaan racen.
Eerste indruk:

Graphics: Nice, ik zat natuurlijk met mn snufferd vlak voor een 32" LCD dus van een afstandje zal dat nog mooier zijn. En eindelijk cockpit-view, die zet ik nooit meer uit.

Geluid: Iets beter dan GT4, maar vooral erg steriel. Het voelt niet levendig aan, weinig detail in het geluid. Iig bij de auto's die ik tot nu toe geprobeerd heb (Focus ST, Cappuccino, Integra Type R, Evo IX en GTR 07). Maar het is wel een verbetering tov van de vorige GT.

Rijgedrag: Voor mij toch het belangrijkste. Ook hier een lichte verbetering. Het is eigenlijk nog steeds een arcade racer vermomd als karikatuur van een echte sim. Wederom voelt het niet echt levendig aan, met name de effecten door gewichtsoverdracht lijken veel te licht, auto's lijken ook amper over te hellen. De matige en vooral erg zwakke force feedback helpt ook niet, deze is wel wat subtieler dan bij GT4, maargoed het is duidelijk dat dat bij consolegames niet echt prioriteit heeft omdat de meeste mensen toch de gamepad gebruiken.

AI: zelfde als GT4, ze botsen tegen de achterkant van de voorganger als ze willen inhalen. Echt heel matig nog steeds. Ook vormt de AI geen enkele uitdaging in de races die ik tot nu toe gespeeld heb (halverwege de A-class).

Toch is het een leuke racegame, waar je je met korte races prima mee kunt vermaken. Buiten de AI zie ik ook geen echte slechte punten, maar 'steriel' vat de game voor mij goed samen. Hopelijk voegt het schademodel wat diepgang toe, en verdwijnen daarmee wat elementen in het spel die het eigenlijk een beetje verpesten (zoals wall-riden en tegen andere auto's beuken om juist een snellere tijd te halen). Dan wordt ook het online gedeelte interessant.

Nu door naar die Ferrari F1, daar ben ik toch wel erg benieuwd naar. :p

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:06:
Ik heb nu al twee keer gehad dat de download van de update failed. Moet je weer helemaal opnieuw beginnen. Waar ligt dat aan?
Ik las dat de servers gewoon overbelast waren/zijn. Mij lukte het gisteren bij de 2e keer.
Wel jammer dat je de update niet gewoon zelf kunt downloaden, in plaats van via het spel. Dan zou je hem gewoon op je PC kunnen binnenhalen en zelf overzetten en installeren op de PS3.

[ Voor 11% gewijzigd door Zamorano op 05-04-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148415

Pff, heeft iemand nog een goede tip om met de Suzuki Cappuccino '95 in de C klasse die rondetijd van 1:39 oid. te halen? Wat een rotauto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 148415 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:51:
Pff, heeft iemand nog een goede tip om met de Suzuki Cappuccino '95 in de C klasse die rondetijd van 1:39 oid. te halen? Wat een rotauto...
Walriden bij de tweede bocht. En dan moet je geluk hebben met een goede slipstream. Ik kom niet verder dan 1,398. Bijna dus.

Ik heb echt grote moeite om op de Eiger Nordwand een goede tijd neer te zetten. Zowel met de Evo als met de M3. Ook de race met de F430 is redelijk hopeloos op Daytona. Wat een k*tbaan is dat zeg!

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 148415 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:51:
Ik zorgde ervoor dat ik bij het begin van de derde lap werd ingehaald door de Mini Cooper, en ging achter hem rijden. Dat zorgde ervoor dat ik bijna met 200km/h na de eerste bocht kon rijden. Dan hoef je ook niet meer te wallriden om het te halen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Anoniem: 237237 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:02:
Had ik ook. Als je na het selecteren van de zomertijd ook nog kiest voor de optie 'tijd instellen via internet' (of iets in die trant), dan zit je helemaal goed.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DCFreak schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:55:Heb jij toevallig ook een Japanse PS3?
Nope....
wilmundo schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:06:
Had ik ook. Als je na het selecteren van de zomertijd ook nog kiest voor de optie 'tijd instellen via internet' (of iets in die trant), dan zit je helemaal goed.
Ik dacht dat ik dat al gedaan had, maar schijnbaar niet meer na het instellen van de zomertijd, want nu werkt het inderdaad!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:20
Wel jammer dat ik dikke framedrops heb in bepaalde mappen. Vooral de mappen waarbij je in de bergen rijd krijg ik framedrops in sommige bochten. Best irritant.
Verder leuk spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
Zamorano schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:08:
De matige en vooral erg zwakke force feedback helpt ook niet, deze is wel wat subtieler dan bij GT4, maargoed het is duidelijk dat dat bij consolegames niet echt prioriteit heeft omdat de meeste mensen toch de gamepad gebruiken.
Kweet niet hoor maar de G25 heeft zeker geen zwakke force feedback, ik heb hem op default sterkte staan in GT5 en voel het echt in me armen na een tijdje spelen. Dat ze geen aandacht aan stuurtjes geven is gewoon onzin. Dan zou er uberhaupt geen racer zijn die prioriteit bij stuurtjes heeft zitten, of zijn er PC's/consoles die standaard met een stuurtje komen tergenwoordig?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56
tex5 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:11:
[...]

Kweet niet hoor maar de G25 heeft zeker geen zwakke force feedback, ik heb hem op default sterkte staan in GT5 en voel het echt in me armen na een tijdje spelen.
:? Bij mij staat de force feedback op max van mijn G25, maar zwaar is het echt niet. Als je het in je armen gaat voelen speel je of veels te lang of je zit verkeerd. Maar zwaar is het echt nooit, of ik ben wat meer gewend met karten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
tex5 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:11:
[...]

Kweet niet hoor maar de G25 heeft zeker geen zwakke force feedback, ik heb hem op default sterkte staan in GT5 en voel het echt in me armen na een tijdje spelen.
Ik heb natuurlijk geen G25, dus daar kan ik niets over zeggen, maar ik kan me niet voorstellen dat het veel zwaarder is dan met de mijne.
Dat jij het voelt zegt natuurlijk niets over de zwaarte van het sturen. Waar vergelijk je het mee als ik vragen mag? Als ik het vergelijk met racesims op de PC is het echt vrij licht, ook als je een echte auto zonder stuurbekrachtiging of een kart over een circuit stuurt voelt dat veel zwaarder aan. Dus ja, ik vind de FF licht.
Dat ze geen aandacht aan stuurtjes geven is gewoon onzin. Dan zou er uberhaupt geen racer zijn die prioriteit bij stuurtjes heeft zitten, of zijn er PC's/consoles die standaard met een stuurtje komen tergenwoordig?!
Je moet niet m'n quotes verdraaien. ;) Ik zeg niet dat ze geen aandacht geven aan racen met een stuur, ik zeg dat die aandacht waarschijnlijk minder is dan op de PC, en dat is begrijpelijk. Een console komt namelijk niet standaard met een stuur, maar wel met een gamepad, een PC niet. Bij menig PC sim gaan de makers er eigenlijk van uit dat de spelers een stuur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
argh wat is dat penalty systeem toch SLECHT en IRRITANT zeg

wordt je geramd van achteren ; penalty
drukt iemand je van de baan en raak je de barrier: penalty

leuk zo :[

edit: bah ik snap het nu ff niet meer; ik zie mensen rijden met een Lotus 111 weetikveel, dus ik denk dan koop ik die bak ook, maar nu haal ik niet dezelfde performance points wat ik ook doe met quicktune?

grrr spel komt nu in de irritatiezone dat ik geneigd ben de disc door te breken voor ik een controller tegen de muur kapot gooi

[ Voor 49% gewijzigd door Phusebox op 05-04-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 12:53

zAo

GPLv2 Fanboy

Phusebox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:09:

drukt iemand je van de baan en raak je de barrier: penalty
Inderdaar zeer slecht gedaan.
edit: bah ik snap het nu ff niet meer; ik zie mensen rijden met een Lotus 111 weetikveel, dus ik denk dan koop ik die bak ook, maar nu haal ik niet dezelfde performance points wat ik ook doe met quicktune?

grrr spel komt nu in de irritatiezone dat ik geneigd ben de disc door te breken voor ik een controller tegen de muur kapot gooi
Ik denk dat jij de Elise 111 hebt gekocht en dat die anderen rijden met een Elise 111R/Tuned. Daarnaast kun je het vermogen iets omhoog gooien en het gewicht reduceren om meer punten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:09:

Ik loop nu vast op S-10 hierdoor. Ik ben zo ontzettend veel sneller in de bochten dan de computerauto's, maar bij ieder tikje geeft de scheidsrechter me een tijdstraf. Haal ik iemand via de binnenkant van de bocht in, heef ik 'm een tikje met 10km/u verschil ... huppa gelijk 4 seconden aan mijn broek!

Ben je zijn aan zijn aan het vechten op een een lang licht gekomd stuk weg, met hoge snelheid... rij ik net een andere lijn waardoor we met de zijkanten tegen elkaar komen.... huppa weer een straf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

De B race met de Mitsubushi Lancer Evolution IX GSR in de bergen is ook lastig zeg! Krijg hem niet onder de 1:16:441.. Tips iemand nog? Verder heb ik alles goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ad Hox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:30:
De B race met de Mitsubushi Lancer Evolution IX GSR in de bergen is ook lastig zeg! Krijg hem niet onder de 1:16:441.. Tips iemand nog? Verder heb ik alles goud.
Hoe doe jij S-10 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Vandaag ontvangen van play.com. Na ander half uur gevloek en getier eerst over het feit dat instalbase 5,8 Gb was en daarna over de gammele werking van de update was ik dat na een half uur spelen gelukkig alweer vergeten. Neemt niet weg dat het updaten dus alleen lukt per netwerk kabel en niet draadloos en dat de install nu is opgelopen naar 6 Gb. Na everybodies golf 4,8 Gb van vorige week gaat het hard zo. Ik heb PS3 gekocht omdat ik niet elke keer mijn systeem hoef updaten om de laatste spellen te spelen.

Maar de bottom line is dat homernt blij is met zijn GT5P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
homernt schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:35:
Neemt niet weg dat het updaten dus alleen lukt per netwerk kabel en niet draadloos en dat de install nu is opgelopen naar 6 Gb. Na everybodies golf 4,8 Gb van vorige week gaat het hard zo. Ik heb PS3 gekocht omdat ik niet elke keer mijn systeem hoef updaten om de laatste spellen te spelen.
Same here, dat gaat hard met die schijf zo. Ik denk dat ik binnenkort een nieuwe schijf ga halen, dan kan ik ook rustig m'n Lost en Prison Break afleveringen erop zetten.

Overigens ging bij mij het updaten wel via de draadloze verbinding. De 1e keer kreeg ik een error na zo'n 75%, maar de 2e keer ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Zamorano schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:38:
[...]

Same here, dat gaat hard met die schijf zo. Ik denk dat ik binnenkort een nieuwe schijf ga halen, dan kan ik ook rustig m'n Lost en Prison Break afleveringen erop zetten.

Overigens ging bij mij het updaten wel via de draadloze verbinding. De 1e keer kreeg ik een error na zo'n 75%, maar de 2e keer ging het prima.
Bij mij bleef hij bij 4 á 5 keer proberen elke keer op z'n 5% hangen. Ik heb nog de instelling veranderd in GT5P zoals ik hier gelezen had maar dat hielp niet. Kabel ging in één keer goed in ongeveer een minuut of 20. Ik had toevallig mij mp3's er afgehaald vanmorgen. Niet dat ik de ruimte al nodig had maar ik had nog niet al cd's geripped dus als ik dat nu wel doe is het maar de vraag of ik genoeg ruimte heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Ik heb het over B-3. Ik ben nog niet inde S-klasse daar ik alles eerst goud wil halen. Heb je tips voor B-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 06-07 15:07
OMG

Net even met een vriend GT5:P gekocht.
We dachten leuk, hebben we vanmiddag weer eens wat om op de PS3, want die is al maand niet aangeweest.

Nu 2 uur verder hebben we nog niets gespeeld.

Eerst de FW2.2 update (20 min) en dan de install (20 min) en en daarna een update.
Update liep vast met: ""An error occurred during the download" (via kabel)
En de download begint weer van voor af aan.

En dan neemt de game nu al 6gig op de HD in, waarom heb je dan Blu-ray als je toch nog de hele game op HD moet zetten.

Hij is dus bezig.

Wij hebben PGR4 maar weer in de 360 gestopt... das tenminste plug&play.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 09:58
Met online races begin ik 90% van de tijd als laatste, 1 op de 20 keer zit ik hoogstens 2 plaatsen naar voren opgeschoven. Hebben jullie dit ook?

PSN: MojoR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij heeft dat te maken met welke auto je rijdt. Bij een online race op die oval start ik ook altijd als laatste (met NSX). Maar ik heb dan ook de snelste wagen waardoor ik win als er niets raars gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 20:28
he he.... na anderhalve week eindelijk de F1 kunnen kopen!

Wat is dat geweldig! Het geluid... de grip... de snelheid... ongehoord!

Helaas kun je geen S-races ermee doen:

spoiler:
De auto heeft +900 P.P.
Je kunt geen hp of gewicht bijvoegen danwel eraf halen.

Nu kan ik sneller aan geld komen om de overige 3 kleuren/nummers te kopen.

Edit:

Ik raad iedereen aan om een rondje te rijden met de cockpit view wanneer je de F1 hebt! Wederom geweldig! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door leech1984 op 05-04-2008 22:20 ]

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Anoniem: 244919 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:09:
volgens mij heeft dat te maken met welke auto je rijdt. Bij een online race op die oval start ik ook altijd als laatste (met NSX). Maar ik heb dan ook de snelste wagen waardoor ik win als er niets raars gebeurd.
Dat klopt. De cpu kijkt gewoon naar de prestaties van jouw wagen en vergelijkt die met de anderen die in de race zitten. Als voorbeeldje: ik heb een Suzuki Swift/Tuned en een gewone Swift. Als ik met de Tuned versie online ga begin ik altijd achteraan, of bijna achteraan, en degenen die dan achter me staan rijden ook in een Swift Tuned of Cappucino Tuned ofzo. Ga ik echter met die gewone Swift online, begin ik altijdbij de eerste 3 ofzo.

Edit: het wordt trouwens ook uitgelegd als ie aan het matchmaken is, in het balkje onderaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 05-04-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 10:59
Ik lees een hoop geklaag over de update, op zich wel terecht maar de oplossing staat eigenlijk al in de startpost....
Bij mij hielp het trouwens de TCP/UDP poorten op de router te forwarden naar m'n ps3, en je kan ingame updaten door GT:TV te selecteren, dan doet ie ook een update check..

Het online gebeuren is nog crappy zoals ik het lees, maar dit is dan ook een uitgebreide demo, ik verwacht dat ze een hoop gaan aanpassen in de GT5 versie.
Ad Hox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:30:
Ik ga altijd harder met traction control en ASM uit. Kost je wel meer concentratie maar levert dus ook meer op, maar hij is echt lastig ja. Oh en voor de bocht na de tunnel heel even gas los bij de bocht anders crash je, daar kan je hard doorheen.

Net B-6 gehaald pfffffffff. Lang op lopen zwoegen, toen maar even opgegeven en nou net in 1x gelijk goed :?

Ben trouwens extra blij met de Dual Shock 3 met deze game _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Gman op 06-04-2008 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 09:03

scorpie

Supra Addict

Zo, vanmiddag even zitten spelen bij een vriend thuis (aangezien mijn play.com bestelling nog niet binnen is), maar die challenges zijn echt lastig om ze met gold te halen zeg. En dan heb ik het niet over die laatste 3 tienden die je mist, nee het scheelde echt gewoon 6 seconden. De challenge die ik even had geprobeerd was met een BMW M3 op de Eiger Nord te finishen binnen 1.13 (voor gold), maar ik kwam niet verder dan 1.19. ASM / TC aan / uit, TC verschillende levels geprobeerd, van alles.

Ik heb er wel erg veel zin in BTW, als ik het zo zie allemaal :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Hier in Londen zijn momenteel in verschillende winkels GT5 Prologue stands, waar je met een mini cooper over het Londen circuit moet rijden. Je mag 2 keer 2 laps proberen, en er is een ranking.

Time to beat: 2min en 22 sec.

Ik zat op 3min 12 :/ Kreeg wel een goodie pakket als troost. (T-shirt, Boekjes etc.)

Wel een vette game trouwens, auto's zien er werkelijk fantastisch uit maar de omgevingen vind ik te 'schoon'. Dat haden ze wel wat beter mogen doen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik heb het spel zelf niet, maar heb het bij iemand gespeeld met een G25 (logitech)

Ik kan iedere GT fan enkel maar aanraden om zo snel mogelijk dat stuur (of een stuur te kopen). Als je GT5 slechts casual wil spelen heeft geen zin, maar als je er echt één van uw 'main' games van wil maken, kan je niet voorbij de G25.

Zo veel meer inleving, fun, en allerbelangrijkst: controle.

Met de controller is alles veel moeilijker (driften, wat dan ook). Met een stuur heb je precieze controle over wat je doet, kan je tenminste proportioneel gas geven, sturen... Daarnaast is de bouwkwaliteit van deze G25 sowieso het beste wat ik ooit bij een race game stuur heb gezien. _/-\o_ :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zAo schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:36:
[...]

Inderdaar zeer slecht gedaan.

[...]

Ik denk dat jij de Elise 111 hebt gekocht en dat die anderen rijden met een Elise 111R/Tuned. Daarnaast kun je het vermogen iets omhoog gooien en het gewicht reduceren om meer punten te krijgen.
ben er ook bang voor, ik dacht dat /Tuned gewoon betekende dat er in het quicktune menu aan gesleuteld was... waarom zie ik bij mijn dealer geen /Tuned staan dan?

vaag, lekker duidelijk ook zo. Als het niet zo'n irritant langzame menu's waren was ik alle dealers wel ff afgegaan. Tijd dat ze gewoon met een lijst komen waaruit je kunt kiezen zonder dat je uren bezig bent om alles af te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat ik niet snap is dat die menu structuren nog altijd zo erbarmelijk brak zijn. Ik bedoel: ik ga naar events, ik zie dat ik een B race niet kan doen met mijn huidige auto, want ik heb een Lancer nodig. Er is een optie 'garage' maar hij weet zelf al... daar staat geen lancer in. Waarom kan ik niet direct naar de Mitsubishi dealer om die lancer te kopen? Moet ik eerst weer 200 stappen doen om bij die dealer te komen... zie ik dat er 2 versies zijn en ik ben even vergeten of ik de 05 of de 07 versie moet hebben, weer terug... etc.

Dat vind ik nu toch wel storend worden. Ik vond het al intens storend in GT4, waarbij laadtijden ook nog eens erg hoog waren, maar in GT5 verwacht ik slimmere menus. Ik bedoel: huur dan een ergonomiespecialist in..

@yzf1kr: tja, had je kunnen weten.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik ben benieuwd hoeveel ze uiteindelijk nog weten te verbeteren, want van wat ik zo lees zitten de grootste gebreken van de vorige 4 versies er nog steeds gewoon in. Deze zullen ze mijns inziens dus ook in het komende jaar er echt niet uithalen.

GT is het ideaal voorbeeld van een zeer succesvolle serie met zeer weinig vernieuwing, iets wat gamers blijkbaar niet erg vinden :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 10:13
Gisteren was mijn play.com bestelling ook eindelijk binnen :D

Installatie en update duurde wel lang (heb het hele huis kunnen schoonmaken in die tijd)
Maar ging wel in 1x goed.

De eerste paar A races met de controller gedaan, maar ik ben LFS op de pc met een Logitech momo gewend, dus heb ik die maar aan de PS3 geknoopt.

Het stuur staat niet in het lijstje maar werkt wel prima.

Inmiddels begonnen met de B races, maar in de A zijn er nog een paar die ik nog niet op gold heb.
Die 1:39:00 met de cappucino en de inhaalrace met de Integra haal ik maar niet.

Ik rijd overigens wel op pro met asm en tc uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
EfBe schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:00:
Wat ik niet snap is dat die menu structuren nog altijd zo erbarmelijk brak zijn. Ik bedoel: ik ga naar events, ik zie dat ik een B race niet kan doen met mijn huidige auto, want ik heb een Lancer nodig. Er is een optie 'garage' maar hij weet zelf al... daar staat geen lancer in. Waarom kan ik niet direct naar de Mitsubishi dealer om die lancer te kopen? Moet ik eerst weer 200 stappen doen om bij die dealer te komen... zie ik dat er 2 versies zijn en ik ben even vergeten of ik de 05 of de 07 versie moet hebben, weer terug... etc.

Dat vind ik nu toch wel storend worden. Ik vond het al intens storend in GT4, waarbij laadtijden ook nog eens erg hoog waren, maar in GT5 verwacht ik slimmere menus. Ik bedoel: huur dan een ergonomiespecialist in..

@yzf1kr: tja, had je kunnen weten.
True... Vrij irritant en onnodig. Ik heb in deze topic voorbij zien komen dat dit spel wordt gebruikt om o.a. feedback te krijgen, zodat het eea veranderd kan worden voor GT5 (misschien interpreteer ik het zoals ik het wil interpreteren). Heeft iemand een link naar een site waar je je ei kwijt kan? Waarschijnlijk hebben ze bij Polyphony niet een mannetje zitten dat de reacties op Tweakers afstruint, maar ik kan wel wat eieren kwijt.

Bovenstaande menubeschrijving is daar een van. Ik vind het zo jammer dat ze goede elementen van de vorige GT reeksen niet hebben geimplementeerd in dit spel. Denk aan 't fluiten van turbo's, dumpvalves, de mogelijkheid na het behalen van bv. race s1, door te kunnen klikken naar s2, ipv X (wachten), events (wachten), wachten totdat de cursor verschijnt, S (wachten), s2 (wachten), racen. Iemand merkte op dat hij het spel 'steriel' vond. Denk dat je gelijk hebt.

Het is al vele malen voorbij gekomen dat dit een prologue betreft. Helemaal waar. Ben een GT-fan vanaf het eerste uur, maar als GT-fans niet kritisch zijn naar het spel, dan wordt het nooit het spel dat het moet zijn. Eigenlijk krijg je dezelfde crap steeds opgeserveerd, met een andere saus (lees mooiere graphics), waarbij je op de koop toeneemt dat de geserveerde porties ook steeds kleiner worden...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56
SiErRa schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:19:
Inmiddels begonnen met de B races, maar in de A zijn er nog een paar die ik nog niet op gold heb.
Die 1:39:00 met de cappucino en de inhaalrace met de Integra haal ik maar niet.

Ik rijd overigens wel op pro met asm en tc uit.
Ik haalde het ook maar niet met die cappucino, kwam nog niet eens onder de 1.41. Toen even van professional naar standaard gezet en ik reed gelijk in de 1:39. Nu nog ff proberen om eronder te komen. Maar het verschil tussen pro en std is erg groot!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.