[PS3] Gran Turismo 5 Prologue Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.412 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik rijd inderdaad wel op AT, gewoon omdat ik al mijn ganse leven in spelletjes op AT rij. Ik heb ook GT3 en GT4 perfect kunnen uitspelen met m'n wagens op AT.

Ik ben eigenlijk meer een arcade racer dan een simulatie rijder. Ik heb niet veel zin om me tot in het detail van tuning te gaan verdiepen: leuke auto selecteren en racen maar. Nu kan je misschien gaan zeggen dat GT5 dan niets voor mij is, maar ik betwijfel of al die miljoenen spelers die GT5 spelen ook echte auto simulatie freaks zijn. De meeste mensen willen gewoon een potje racen (en dat merk je ook wel als je online rijdt). Gran Turismo heeft ook altijd de mensen die niet teveel willen afstellen en prutsen ook een leuke rij-ervaring kunnen aanbieden, ook op arcade niveau.

Nu waren de C en B events te makkelijk voor mij op het arcade racer niveau. Ik keek enorm uit naar de A events, maar ik vind de stap in moeilijkheidsgraad te hoog. Eerlijk gezegd wil ik gewoon verder racen met alle rijhulp aan en ook events winnen en het einde van het spel zien. Dat dit niet kan met overal goud te winnen kan ik best begrijpen, maar ik wil als casual arcade racer ook wel alles van GT gezien en geproefd hebben.

Ik zal nog wat oefenen met de GT-R '07 vanavond en zien of even A-1 te winnen valt.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 12:39
Ik vind die R8 juist wel heel fijn rijden, alleen jammer dat hij vaak niet snel genoeg is waar je hem nodig hebt.

Gisteren de S klasse unlocked, moest mijn laatste A race (vrije race Suzuka) met de F430 wel een paar keer overdoen maar uiteindelijk gehaald en dat geeft dan toch een fijn gevoel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230486

probeer gewoon eens manueel te schakelen... GT is ook het enige spel waar ik het wel bij doe (en forza vroegah op de iksdoos) heb ook F1 op de ps3 maar daar laat ik het lekker allemaal vor mij gebeuren... het is even wennen om te schakelen maar je kan er zoveel voordeel uithalen en het maakt het (vind ik dan) ook nog weer een stukje realistischer, alhoewel... ik heb natuurlijk geen vergelijkings materiaal want de ferrari F1 2007 staat nog steeds bij de garage... ook de F-40 van mn moeder mag ik niet in rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:55
DarthDavy schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:07:

Ik zal nog wat oefenen met de GT-R '07 vanavond en zien of even A-1 te winnen valt.
Wellicht ten overvloede, maar de optie 'driving line' kan je ook van je stuk brengen. Mocht je dit aan hebben staan dan zou ik niet teveel letten op de snelheden die voor een bocht staan aangegeven bij A-1. Zo staat er (even uit m'n hoofd) ergens 240 km/h aangegeven terwijl ik hier juist liever met 290 km/h doorheen jaag... Ok ik zal niet de perfecte lijn kunnen volhouden, maar het voelt in ieder geval sneller aan dan dat ik moet gaan remmen op dat punt.

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt!! het zelfde geld voor de versnelling die de game aan geeft, wat de optimale versnelling is om de bocht door te komen.. veelal kan dit vaak net een versnellinkje hoger. Vooral bij de speed ring (niet daytona!) kan je bij de reverse versie beter in een versnelling hoger de eerste bocht in gaan... ook als je de kom baan in gaat kan je die beter in een versnellinkje hoger mee pakken (bij de normale versie is dit ook zo, maar net iets moeilijker. Ik heb het hier wel over een race met de Ferrari 430 of de ford GT (beide versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Leren manueel schakelen zit er misschien wel in. Ik zal het eens proberen. Misschien om frustratie te besparen opnieuw wat B events doen op manueel schakelen. Brengt het nog wat geld op ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 13:37
Anoniem: 230486 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:41:
???? ik zit even op youtube te kijken naar wat filmpjes van gt5:p... kom ik dit tegen: klik
een stilstaande start!!! ligt het aan mij of zijn we die hier in europa nog niet tegen gekomen, of zie ik iet sgrandioos over het hoofd???
In sommige online events zit wel een stilstaande start, staat aangegeven in de beschrijving van de events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 23:15
Schakelen is toch wel een 'moetje' bij GT, vindt het ook veel bijdragen aan de simulatie. Anders doet het toch wat meer 'arcade' aan. Maar bij een F1 spel is schakelen weer net ff wat anders, aangezien deze machines zo ontzettend snel opschakelen is het daar een beetje irri met een controller. Misschien dat het met een stuurtje wel kan, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

Heeft iemand nog een guide voor het halen van goud op S4 nodig? Die heb ik gisteren voor iemand getypt, en kan ik hier ook wel neerzetten als daar behoefte aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:47:
Heeft iemand nog een guide voor het halen van goud op S4 nodig? Die heb ik gisteren voor iemand getypt, en kan ik hier ook wel neerzetten als daar behoefte aan is.
misschien even aan de topic starter sturen.. kan ie hem als spoiler toevoegen, daar komt ie denk ik het meest tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

ok, ga ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244919

Anoniem: 230486 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:03:
[...]

hm ik zit nu even op internet te kijken, maar ik denk dat ik me wederom vergist heb in het abs systeem.. waarschijnlijk zit dit toch in het tune menu.. excuses als ik mensen op het verkeerde pad heb gezet!
Ben nu niet thuis maar ABS zit volgens mij ook in het quick tune menu. Ik ben zelf pas bij derde niveau (twijfel nu even tussen a en c).

Dit menu zit alleen niet standaard op je controller beschikbaar. Maar ik heb alle knoppen anders ingesteld en dan is dit wel gewoon beschikbaar, vooral ook omdat zaken als gassen en sturen nu dubbel op de controller zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3e niveau is A. Ik denk dat ik ook even de controls moet aanpassen, gister nl met mn stuurtje geraced, wou even kijekn waar de richting (punt) toesten voor dienden en waarempel ik kon om me heen kijken! iets wat me met mijn controller nog niet was gelukt, waarschijnlijk is dit een kwestie van instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 11:31
zijn er trouwens meer mensen die L en R voor gas/rem gebruiken?
Sturen met het pookje is ook echt niet te doen vind ik trouwens... ik haat de PS controller wat dat betreft echt, veel te klein en die pookjes zijn echt niet fijn

ik gebruik de rechterpook voor schakelen, de linker nergens voor

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb flink lopen schuiven en ben nog beetje zoekende. Ik heb gassen en remmen op R2 en L2, achteruit kijken en Quick tune op L1 en R1, sturen met linker stick, om me heen kijken met rechter stick. Quick tune bediening op pijltjes toetsen. en schakelen, achteruit en handrem op de normale drukknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
cojones81 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:00:
Ergens in de de A klasse heb je een americaanse bolide nodig (dacht A2) en nou heb ik met me domme kop eerst een ford GT gehaald maar dat ding rijd voor geen meter... Met welke auto's hebben jullie deze race gehaald?
- Hebben jullie ook nog een aanrader voor die Japanse bolide race in de A klasse? Mag helaas niet meedoen met me GT-R '07...
de corvette.
Eerst kocht ik hem puur voor de US races maar erna heb ik alle A klasse races met hem gewonnen.
IS een meesterlijke auto en paste perfect bij mij rijstijl.

@vidifotografie
ik vond de F430 juist minder slippen dan de GT-R.
Ik vond de F430 beweeglijker in de bochten, betere remmen en betere controle als ik gas gaf in een bocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 02-04-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb zowel de corvette z06 als de dodge viper srt/10 , en ik moet zeggen dat ik de dodge lekkerder vind rijden op bochtige circuits, en dat de corvette beter tot zijn recht komt op de oval.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:01
Phusebox schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:20:
Sturen met het pookje is ook echt niet te doen vind ik trouwens... ik haat de PS controller wat dat betreft echt, veel te klein en die pookjes zijn echt niet fijn

Ik gebruik de triggers voor gas en rem. Sturen met linkerpook en ben nu aan het zoeken wat het fijnste is om het schakelen op te zetten omdat ik van AT naar MT wil. Ik zag hierboven ook ergens de rechterpook om te schakelen.. best een interessante optie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met controller ben ik nog van de oude stempel, helemaal die pookjes niet gebruiken :P Gas/remmen via X en vierkant, achteruit via driehoek en handbrake op rondje. Schakelen via L1 en R1, achteruit kijken via L2 en view wisselen op R2. Sturen gewoon met D-pad links/rechts. En kan online nog steeds makkelijk vooraan meerijden :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gas en rem dus ook met de triggers nu. Schakelen heb ik nu op driehoekje en rondje zitten. Ik merk dat ik bij het langdurig indrukken van R2 de controller wat verder naar boven vastpak met mijn rechterhand. Hierdoor zijn 'kruisje' en het rechter pookje net iets aan de lage kant om veel te gebruiken voor een handeling als schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon de controls zo gelaten zoals ze standaard staan ingesteld, vooral het schakelen met l2 en r2 vind ik erg fijn.. gas geven en remmen met r3 kan ik maar niet aan wennen dus dit blijft gewoon kruisje en vierkantje, het nadeel is dat je dan niet gedoseerd gas kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Handmatig schakelen doe ik al sinds Japanse GT1. Waarom? Het geeft mij meer controle dan met de AT stand. Enkele voorbeelden:

-Sommige bochten kan je op piekvermogen pakken in bv. de 3e versnelling. Voordeel is dat je daarbij puur op het gas kan 'sturen'. Dat betekent dus dat je wegligging vaak beter is. Nadeel is dat je veel snelheid verliest als je het gas een beetje lift. Aangezien hij tegen z'n piekvermogen zit, draait het blok veel toeren en rem je relatief veel af op je motor.

-Je kan er ook voor kiezen om dezelfde bocht in z'n 4 te nemen, puur op koppel. Voordeel is dat je minder afremt op je motor en dat je met een vaak hogere snelheid de bocht kan pakken, zonder dat er veel snelheidswisselingen in de bocht zijn. Aangezien de AI de bocht vrijwel altijd in z'n 3 neemt, heb je het voordeel dat je in de bocht een iets hogere snelheid hebt, maar het grootste voordeel is heb je bij het uitkomen van de bocht. Door de hogere snelheid, ga je alweer richting piekvermogen van je auto en je knalt de auto's bij het uitkomen van de bocht er vaak voorbij. Voorbeeld van een auto waar je dit heel goed merkt? De Ford GT. Mensen die moeite hebben met de besturing kunnen wellicht hier rekening mee houden (uitbreken).

-Ik schakel terug bij het remmen en de combinatie van remmen op de motor en het terugschakelen verkort de remweg. Je kan dus later remmen voor de bochten. Als je te snel terugschakelt naar een te lage versnelling, waardoor je in de rode zone van de toerenteller blijft hangen, dan krijg je wielspin en het afremmend vermogen op de motor is dan weg. Je remweg wordt dan alleen maar langer.

De Lotus Elise 111R tuned vind ik een topauto. 1 Ding irriteerde mij wel, dat is dat de bak heel langzaam schakelt. Met 'iets' meer vermogen zou je de 700p races met gemak uitrijden. Nu kan dat ook wel, alleen kost dat meer moeite.
Anoniem: 244919 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:21:
Ja ik heb flink lopen schuiven en ben nog beetje zoekende. Ik heb gassen en remmen op R2 en L2, achteruit kijken en Quick tune op L1 en R1, sturen met linker stick, om me heen kijken met rechter stick. Quick tune bediening op pijltjes toetsen. en schakelen, achteruit en handrem op de normale drukknoppen.
Ik geef altijd gas met X en rem met Vierkant. Verre van ideaal, want het doseren van gas is bijzonder lastig met X, als je het ding aanraakt, dan geef je een beetje gas, druk je het knopje een beetje in, dan heb je full throttle. Ik ga ook maar eens proberen met L2 en R2 te rijden. Alleen gaat het schakelen dan weer klote (ivm hoe je de controller vasthoudt). Sturen doe ik met de linker analoge knop.

Wat betreft Quick Tune, bedoel je daarmee dat je de setting (A, B of C) tijdens het rijden kan veranderen?? Dat zou wel handig zijn bij mijn rijstijl, op bochtige circuits heb ik graag korte bakverhoudingen, maar op lange stukken wil ik wel een redelijke top hebben... (Suzuka)...

Over de opmerking dat je op sommige dealer events niet kan klikken met de verklaring dat deze merken misschien geen dealer events hebben: deze opmerking blinkt uit in logica (niet sarcastisch bedoelt). Je kan helemaal gelijk hebben, vind het dan alleen raar dat ze dan wel de 'button' hebben opgenomen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er was pas een filmpje van de maker van GT, waarin hij ging rijden. Tijdens het rijden paste hij vervolgens enkele instellingen aan (geloof dat er 4 of 5 dingen mogelijk zijn). Uit mijn hoofd zitten hier dingen als ABS en rem balans tussen. Dit kan je dus aanpassen tijdens het rijden (iig in A races), dus het zou mogelijk moeten zijn om voor verschillende delen van een circuit andere instellingen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:02
Deadsy schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:21:
[...]

@vidifotografie
ik vond de F430 juist minder slippen dan de GT-R.
Ik vond de F430 beweeglijker in de bochten, betere remmen en betere controle als ik gas gaf in een bocht.
Zelfde hier, heb het gevoel dat ik de F430 echt door bochten kan gooien waar de GT-R was gaan glijden/driften. Ook het remmen en gas geven uit een bocht gaat veel beter idd.

Nu even op zoek naar leuke amerikaanse auto, eigenlijk zouden ze er een test drive in moeten maken 1 rondje ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst

Ik heb gas en remmen op L2 en R2 staan, maar ook op kruisje en vierkantje. Dan kan ik af en toe wisselen. Het handigst vind ik eigenlijk om met R2 gas te geven en met vierkantje te remmen. Voor het remmen vind ik een trigger namelijk een beetje overbodig, immers ik rem of ik rem niet. Daar is het vierkantje dus prima voor geschikt. Op die manier is het ook wel handig dat ik kan remmen en gasgeven met rechts, dan kan mijn linkerhand zich concentreren op het sturen :)

Op het moment speel ik op AT, maar wil overgaan naar MT dus dan zal ik nog even moeten zien hoe ik dat het handigst in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
kRyPtO schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:57:
[...]

Zelfde hier, heb het gevoel dat ik de F430 echt door bochten kan gooien waar de GT-R was gaan glijden/driften. Ook het remmen en gas geven uit een bocht gaat veel beter idd.

Nu even op zoek naar leuke amerikaanse auto, eigenlijk zouden ze er een test drive in moeten maken 1 rondje ofzo :p
Ja dat mis ik zelf ook. De optie om als ik een auto koop eerst even een rondje te test rijden.
Want de verkoop waarde is een flink stuk lager dan wat je er oorspronkelijk voor hebt betaald wat het erg zuur maakt om een miskoop te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 09:47

zAo

GPLv2 Fanboy

Met welke auto halen jullie de 700p races? Met de Lotus 111R Tuned kom ik er net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:28:
[...]

Ja dat mis ik zelf ook. De optie om als ik een auto koop eerst even een rondje te test rijden.
Want de verkoop waarde is een flink stuk lager dan wat je er oorspronkelijk voor hebt betaald wat het erg zuur maakt om een miskoop te maken.
Ik las wel meer dat mensen een miskoop maken mbt auto's. Dat is heel simpel te voorkomen/op te lossen. Ga naar de opties van het GT-menu en schakel 'automatisch opslaan' uit. Dat was het eerste wat ik heb aangepast aan het spel. Als er opgeslagen wordt, wil ik dat bepalen namelijk. Iets omslachtiger is het 'laden' van de opgeslagen data. Spel beeindigen en opnieuw opstarten. 't Is in ieder geval sneller als tig keer opnieuw een race doen.

Oh ja, iemand hier een oplossing voor: Stel je racet race S4. Die haal je of die haal je niet. Je besluit op kruisje te drukken (naast afstellen e.d.). Kan je dan direct terug naar het S-menu? Of moet je altijd terug naar het home-menu (begin-menu) en vervolgens klikken op 'events' en tenslotte 's'? Da's namelijk omslachtig en onnodig in mijn ogen, zeker omdat de menu's niet super snel zijn...

Van vorige GT's kan ik mij herinneren dat je na het racen van een event kon klikken op 'naar volgende event' (of zoiets). Zie ik iets over het hoofd?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Laatst online: 05-06 17:02

Zelf heb ik nu dit: L2 Rem R2 Gas, poke links sturen, rechter poke rond kijken, x opschakelen vierkant terugschakelen.

Linker wijsvinger op l2 en linker duim op poke, Rechter wijsvinger op r2 duim op x en topje op vierkantje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 08-04 13:49
Anoniem: 244919 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:40:
Er was pas een filmpje van de maker van GT, waarin hij ging rijden. Tijdens het rijden paste hij vervolgens enkele instellingen aan (geloof dat er 4 of 5 dingen mogelijk zijn). Uit mijn hoofd zitten hier dingen als ABS en rem balans tussen. Dit kan je dus aanpassen tijdens het rijden (iig in A races), dus het zou mogelijk moeten zijn om voor verschillende delen van een circuit andere instellingen te gebruiken.
Leuk dat dat kan in een game. Ik verzeker je dat je daar in het echt op een circuit never nooit tijd voor hebt. Ik heb van het weekend in een 911 op Zandvoort gereden. Dan ben je vooral met de baan en de auto bezig. Auto afstellen is iets dat in de pits gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de F1 zie je ze ook nog wel eens bepaalde settings (bijvoorbeeld) brandstof mengsel)wijzigen. Sommige zijn zelfs in staat om op een recht stuk een begrenzer te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
MarcoM schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:43:
[...]
Leuk dat dat kan in een game. Ik verzeker je dat je daar in het echt op een circuit never nooit tijd voor hebt. Ik heb van het weekend in een 911 op Zandvoort gereden. Dan ben je vooral met de baan en de auto bezig. Auto afstellen is iets dat in de pits gebeurd.
Jawel hoor, dingen als rembalans aanpassen worden gewoon tijdens de race gedaan. Alle tijd voor.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Laatst online: 05-06 12:39
Is het ook niet ongelooflijk irritant dat je in je eigen garage niet kan zien hoeveel performance punten je auto's hebben?

Wil je die S1 spelen, ah ok een auto met 630 of minder, ff naar de garage en eentje uitzoeken.
Euh welke?

Pak je die F430, ga je naar events, kies je dat event, start je dat event en krijg je een melding dat je auto teveel punten heeft...nou als je dan een andere auto wilt uitzoeken gaat het weer allemaal opnieuw.

Zou toch fijn zijn als ik wist wat ik nodig had voor welke race en dan ook in mijn garage kon zien hoeveel punten welke auto heeft die ik erin heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
MarcoM schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:43:
[...]

't Lijkt mij idd ook een mapping. Er wordt niets veranderd aan het fysieke van de auto. Dat gebeurt uiteraard in de pits, maar naar gelang je tijdens het rijden een andere rij-ervaring wil hebben, dan is het handig als dat mogelijk is.

Denk aan:
-Suzuki GSX-R 1000 K7 en nieuwer. Die heeft 3 mappings. A mapping heeft het volledige vermogen, C mapping is bv. weer handig tijdens regen.
-De huidige M3, M5 en M6. Met de M-mode heb je het volledige vermogen tot je beschikking. Ook kan je schakelmomenten verkorten, demperinstellingen e.d.. M-mode is uiterst nutteloos in de file, maar als je het vermogen nodig hebt, hoef je niet de pits in...
-Zelf de Fiat Panda 100hp heeft zo'n knop.

Nu heb je het natuurlijk over het circuit, maar bij bovenstaande heb je toch baat in het dagelijkse leven. En in deze game misstaat het ook niet. Bij die race waarbij je met de F40 alle tegenstanders moet inhalen kan het b.v. handig zijn (ik heb het niet geprobeerd). Voordat je ze inhaalt, lekker hele korte bakverhoudingen, heb je de meeste ingehaald en hoef je niet bang te zijn dat je hun ramt of zij jou, dan kan je kiezen voor langere verhoudingen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Nasty Nate schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:53:
Is het ook niet ongelooflijk irritant dat je in je eigen garage niet kan zien hoeveel performance punten je auto's hebben?

Wil je die S1 spelen, ah ok een auto met 630 of minder, ff naar de garage en eentje uitzoeken.
Euh welke?

Pak je die F430, ga je naar events, kies je dat event, start je dat event en krijg je een melding dat je auto teveel punten heeft...nou als je dan een andere auto wilt uitzoeken gaat het weer allemaal opnieuw.

Zou toch fijn zijn als ik wist wat ik nodig had voor welke race en dan ook in mijn garage kon zien hoeveel punten welke auto heeft die ik erin heb staan.
I agree, maar dat is te veranderen. Je kan in je garage sorteren op 'datum van aanschaf' (die staat standaard ingesteld), maar ook op vermogen en performance points. Kijk maar eens, ga naar je garage en je ziet ergens rechtsboven zo'n scrollbalkje waar je bovenstaande terugvindt.

Overigens, met te veel punten, bedoel je dan dat je niet kan deelnemen aan de race zoals de auto daadwerkelijk is? Of bedoel je dat je niet kan deelnemen nadat je je vermogen hebt teruggebracht (verlaagt de points aanzienlijk)/of nadat auto verzwaard (verlaagt je points eveneens, net als het terugbrengen van rear- of downforce)?

[ Voor 13% gewijzigd door wilmundo op 02-04-2008 17:07 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 29-05 15:35
Nasty Nate schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:53:
Handig als je eerst de instructies van het spel gaat doorlezen :Y)
zAo schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:42:
Met welke auto halen jullie de 700p races? Met de Lotus 111R Tuned kom ik er net niet.
Ik heb ze met de mine's skyline goud gehaald.

[ Voor 26% gewijzigd door KappeNou op 02-04-2008 17:09 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252246

SinergyX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:00:
Met 2de joystick navigeren naar de opties, daar kon ik het wel instellen.
Als ik met de tweede controller naar de opties ga, dan kan ik daar verder niets mee doen... Ik vind dit zo'n vaag gedoe, weinig intuitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

KappeNou schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:06:
Met die F430 race moet je trouwens in het begin bij de eerste bocht die soort van pitstraat letterlijk inknallen. Meteen naar je 2 terug schakelen en dan kom je vervolgens voor of achter die F40 uit. Daarna gewoon het truukje op het einde doen en je hebt altijd 20K in 2 min :P
\o/ De pitstraat letterlijk door rijden, en het mooiste is dat het nog werkt ook _/-\o_
Zo veel scheelt het niet met de bocht 'normaal' nemen. De rest van de bochten op zn GT doorbeuken en je hebt de nr 1 ingehaald voor de laatste kombocht. De zelfde race met de 599 van de japanse versie gaf meer voldoening, maar was wel zo moeilijk :+

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Zo, eindelijk bijna alles van C, B en A goud *O* Moet alleen nog 3 time-trial races (Cappuccino, Lancer, M3) goud halen ;( Zodra ik die ook goud heb zal ik eindelijk met S beginnen :P

edit:

Woei, de Cappuccino time-trial net met 1:37:316 gehaald =D

[ Voor 17% gewijzigd door Chester op 02-04-2008 18:01 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Arm1n schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:17:
[...]

\o/ De pitstraat letterlijk door rijden, en het mooiste is dat het nog werkt ook _/-\o_
Zo veel scheelt het niet met de bocht 'normaal' nemen. De rest van de bochten op zn GT doorbeuken en je hebt de nr 1 ingehaald voor de laatste kombocht. De zelfde race met de 599 van de japanse versie gaf meer voldoening, maar was wel zo moeilijk :+
als je het goed doet kom je voor de F40 uit. Dat is toch wel een heel stuk sneller :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26

Maxow

Hidden Sound System

Echt, die gare Cappuchino race, ik word er echt gek van.

@Cnester, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Hier is 1:39:244 m'n snelste tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Maxow schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:26:
Echt, die gare Cappuchino race, ik word er echt gek van.

@Cnester, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Hier is 1:39:244 m'n snelste tijd :(
Alle hulp zooi uit zetten, en zelf schakelen :Y)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26

Maxow

Hidden Sound System

Dat is het eerste wat ik heb gedaan toen het spel voor de eerste keer gestart was ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Maxow op 02-04-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Maxow schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:49:
Dat is het eerste wat ik heb gedaan toen het spel voor de eerste keer gestart was ;)
Mijn replay:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GUzr8vA3180]
Het is slechte kwaliteit omdat het met m'n telefoon is opgenomen. Alle hulp (op de lijn na :P) staat dus uit + MT.

[ Voor 16% gewijzigd door Chester op 02-04-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Topicstarter
S-4 Daytona 630PP met de Ferrari F430

Dit zijn mijn instellingen:

Handgeschakeld
Stuurhulp: uit
Realisme: standaard
ASM: aan
Tractiecontrole: 3
Ideale lijn: aan

Auto: Ferrari F430 '06
Vermogen: 407 -12
Gewicht: 1247 86
Rijhoogte: 0 -30
Vering: 7 7
Demper: 5 5
Toe: +0.10 +0.10
Camber: 1.0 1.0
Rembalans: 10 10
Max. stuurhoek: 40
Tractiecontrole: 3
ABS: 4
1e versnelling: 3.290
2e versnelling: 2.160
3e versnelling: 1.610
4e versnelling: 1.270
5e versnelling: 1.030
6e versnelling: 0.820
laatste versnelling: 4.440

Hier wat info over de bochten:

Je begint met een stuk over de kombaan waarna je moet remmen in een flauwe bocht, die vervolgens redelijk scherp wordt. Zorg dat je deze bocht naar links zoveel mogelijk links neemt (maar niet binnendoor via dat smalle weggetje ernaast).
Op zich moet het lukken om de auto voor je links in te halen via deze bocht. (Versnelling waarmee je de eerste bocht neemt: 2)
Als dat niet lukt is het niet erg, maar in deze bocht, of het stuk erna moet je de auto voor je hebben ingehaald. Je hebt wat mij betreft het hele stuk vanaf de bocht naar links, via het slingerstuk tot aan de scherpe bocht naar rechts hiervoor. (Binnen 27 seconden moet je dus 15e liggen)

Vervolgens moet je in de scherp bocht naar rechts (na 27 seconden ongeveer) ook auto nr 14 inhalen. Doe dit door hard en vroeg te remmen, zodat je de bocht naar rechts zo kort mogelijk kan nemen, en vervolgens vol op het gas te gaan. Belangrijk: zorg dat je vanaf het moment dat je op het gas gaat, niet meer van het gas af hoeft. Als dat wel moet, dan heb je de bocht verkeerd aangesneden, of remde je niet hard genoeg.
(Versnelling waarmee je deze bocht neemt: 2)

Hierna krijg je even een recht stuk. Aan het eind hiervan zit je bijna aan de top van de 4de versnelling. Ga kort van het gas af voor de bocht, en neem 'm zo scherp mogelijk. Je hoeft niet te remmen voor deze bocht.
Versnelling waarmee je deze bocht neemt: 4

Hierna volgt een hele scherp bocht naar rechts. Rem deze hard aan, en stuur vroeg in. Belangrijk is dat je ook deze bocht weer op volle snelheid verlaat. Het doel is om zo dicht mogelijk op auto nr 13 te zitten.
Versnelling waarmee je deze bocht neemt: 2

De volgende bocht gaat scherp naar links en de kombaan op. Ook hier moet je weer keihard remmen, en de bocht scherp aansnijden.
Versnelling waarmee je deze bocht neemt: 2
Het is mogelijk om auto nr 13 in deze bocht in de halen. Als dat niet helemaal lukt, dan zit je er in ieder geval dicht achter.

Je rijdt nu de kombaan op en ligt 14e of 13e. Haal de auto's voor je aan de binnenkant van de kombaan in.

Het moet lukken om nu 9e of 8ste te liggen.

Aan het eind van deze lange snelle bocht over de kombaan komt er een slinkbocht naar links en rechts. Deze bocht kan je laat aanremmen (iets later dan de rode lijn begint), schakel rustig terug naar de 3e versnelling en neem de slingerbocht.

Rij in de 3e en 4e versnelling naar de volgende slingerbocht, neem deze zonder de remmen, schakel terug naar 3 en rij de kombaan weer op. Haal zoveel mogelijk auto's links in en je begint aan ronde 2.

Succes!

IntroV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Welke race is dat? de benaming?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Topicstarter
S-4 Daytona 630PP, uit mijn hoofd :D
Ik neem nu alle 'handleidingen' op in het startpost.
Dan hebben we straks geen vragen meer hoe haal ik S-3 of S-10 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Vanavond ben ik vooral bezig in de Online PP650 race op Suzuka in verschillende wagens.
Mischien zie ik jullie daar wel. (PSN-ID: TooFast4Stig)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Chester schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:39:
[...]

Mijn replay:
[video]
Het is slechte kwaliteit omdat het met m'n telefoon is opgenomen. Alle hulp (op de lijn na :P) staat dus uit + MT.
vreemd dat je zo'n tijd haalt want die ronde was bij lange na niet perfect... maar goed je hebt wel wat voordeel/geluk behaalt met vangrail beuken

ps. als je rijdt heb je toch niet die view ofwel?

ik rij alleen met incar cockpit view

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 02-04-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:51:
[...]

vreemd dat je zo'n tijd haalt want die ronde was bij lange na niet perfect... maar goed je hebt wel wat voordeel/geluk behaalt met vangrail beuken

ps. als je rijdt heb je toch niet die view ofwel?

ik rij alleen met incar cockpit view
Het grootste geluk die ik heb gehad was bijna 200km/h rijden. Na wat trial-and-error kwam ik erachter dat dat vangrail beuken bij die bocht de snellere tijden levert :P En ja, ik heb meestal die view. Gebruik maar af en toe de cockpit view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
Heb net ook goud gehaald met de cappuccino, ongeveer een halve seconde voorsprong. In die tweede bocht kun je inderdaad het beste tegen de vangrail beuken, als je het goed doet behoud je meer snelheid dan wanneer je zou afremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 23:15
Chester schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:56:
[...]

Het grootste geluk die ik heb gehad was bijna 200km/h rijden. Na wat trial-and-error kwam ik erachter dat dat vangrail beuken bij die bocht de snellere tijden levert :P En ja, ik heb meestal die view. Gebruik maar af en toe de cockpit view.
Ja, ik rijd zelf ook altijd met de view van buitenaf, want vind dat ik in-car te weinig kan zien. Bij het 'vogel'-perspectief kun je de lijnen van de bochten een stuk beter zien, kun je ook de bochten beter aansnijden. Maar goed dat vind ik. Mss wel een ideetje voor de start-post, een polletje wie welke view gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Is bij jullie de AI op Suzuka ook zo ontzettend dom? Zeker in de S-sectie aan het begin glijden er standaard wel een paar teveel naar buiten. Voelt echt ontzettend knullig aan...

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
Chrasher schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:27:
Vanavond ben ik vooral bezig in de Online PP650 race op Suzuka in verschillende wagens.
Mischien zie ik jullie daar wel. (PSN-ID: TooFast4Stig)
Jammer, heb je niet gezien .. (ISaFeeliN), in of the Lotus/Tuned vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 13:50

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Heerst schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:19:
Heb net ook goud gehaald met de cappuccino, ongeveer een halve seconde voorsprong. In die tweede bocht kun je inderdaad het beste tegen de vangrail beuken, als je het goed doet behoud je meer snelheid dan wanneer je zou afremmen.
Dat is idd een optie. Ik heb het met een seconde verschil gehaald door het 1e rondje heel erg rustig te rijden en soms even stil te staan. Dan wachten tot de alfa romeo komt die op het rechte stuk voorbij laten en daar achter te hangen. Even later komt dan de mazda voorbij waarbij je daar weer achter kan hangen. Die Mazda is relatief makkelijk bij te houden. Dus zorg dat je bij het uitgaan van de eerst bocht die weer voorbij bent en weer vlak achter de alfa zit. Daar rij je dan de rest van de bochten achter. Bij de laatste bocht zal de Alfa vrij snel bij je vandaan rijden en laat je bij het uitkomen van de bocht de mazda weer voorbij en pak je die slipstream weer mee.

Hoop dat het een beetje duidelijk is :)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Zijn er hier nog mensen wezen driften?
Het gaat in ieder geval heel lekker met de Mine's Skyline. Ik sta nu online 8e daarmee op High Speed Ring met iets van 8300 punten(overigens geen nette run, ik spinde heel lelijk in een gebied waar je toch geen punten kon halen of verliezen). Aan het begin spinde ik bijna elke bocht, maar ik begin het nu toch echt aardig door te krijgen. Ik zou nu eigenlijk moeten leren voor een tentamen, maarja, dit is zo verslavend....

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Net voor het eerst online gespeeld. Beginners race, met een Lancer Evo uit '05. Fok ey... 't is een tijdje terug dat ik in de botsauto's heb gezeten, maar dit leek er wel heel erg op. Op een gegeven moment liet ik de voorliggers maar lekker rammen en ik ging er langs. Ik was dus eerste, rij nette lijnen, word ik in eens geramd alsof mijn auto betrokken was bij een zijwaartse botsproef van EURO NCAP... Niet leuk, werd daarna 6e en het rammen bleef doorgaan...

Op naar een wat hoger niveau... Maar dit is wel relaxed, geld verdienen met online spelen!

[ Voor 5% gewijzigd door wilmundo op 02-04-2008 23:42 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bramberk15 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:43:
[...]

Ja, ik rijd zelf ook altijd met de view van buitenaf, want vind dat ik in-car te weinig kan zien. Bij het 'vogel'-perspectief kun je de lijnen van de bochten een stuk beter zien, kun je ook de bochten beter aansnijden. Maar goed dat vind ik. Mss wel een ideetje voor de start-post, een polletje wie welke view gebruikt?
true, je ziet minder maar het is wel veel realistischer. Vind overigens dat je nog best veel ziet, t gaat dan ook niet zo hard.

Bij PGR4 heb ik meer moeite met incar view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:50
ik probeer het gewoon nogmaals.. me andere post is inmiddels ondergesneeuwd :)
Kan iemand me aub wat tips geven voor event A-7. Het is de Suzuka Circuit waar alle fabrikanten aan mogen mee doen. Welke auto kan ik het beste aanschaffen en welke opties hebben jullie mee gereden? thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die in-car view is bijna niet te gebruiken op het london circuit vind ik: het contrast is te hoog, ik zie nauwelijks waar je naartoe moet. Switchen naar bumper cam (gt4 cam ;)) was wel een verbetering. IMHO is in-car wel lastiger racen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EfBe schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:17:
Die in-car view is bijna niet te gebruiken op het london circuit vind ik: het contrast is te hoog, ik zie nauwelijks waar je naartoe moet. Switchen naar bumper cam (gt4 cam ;)) was wel een verbetering. IMHO is in-car wel lastiger racen.
in-car is ook wel iets lastiger, maar je hebt tenminste niet het gevoel dat je een speelgoed auto bestuurd.... 3rd person racen is voor mij geen racen :S (persoonlijke mening)

London is best te doen In-Car, eerste rondje dacht ik 'fu*# hey', maar na 2 rondjes ken je het circuit dus dan is t geen probleem meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik blijf nu maar op Nat:3 staan, terwijl ik al die poorten inmiddels heb open gezet richting mijn PS3 en beide Nat settings in GT5 geprobeerd. Begreep als jij op No1 staat in de lijst dat jij hoster bent, die blijft maar op max 6 of 8 spelers staan.

Zat ik later te denken, recent hadden ze ook van CoD4 (dacht ik) PS3's ingezet als dedicated servers, mischien dat dit 'mogelijk' ook met GT5 mogelijk zal worden? :D

Ik rij trouwens London altijd in-car, eenmaal de baan kennen en het gaat erg lekker.

Edit: 1 ding dat ik dus nooit doe, ik iets in DMZ zetten :/

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 03-04-2008 10:13 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

scorpie

Supra Addict

Als je je PS3 ip nou in je DMZ plaatst, dan heb je meteen nat type 2 en heb je nergens meer last van.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:01
Chester schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:56:
[...]

Na wat trial-and-error kwam ik erachter dat dat vangrail beuken bij die bocht de snellere tijden levert :P
Realistische game hoor! Of wordt dit ook in de uiteindelijke game gefixed? Hm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237237

Misschien een klein beetje offtopic, maar zitten er nog meer mensen te wachten op de levering van GT5 prologue van Play.com ? Een week geleden een mail ontvangen dat het pakketje is verzonden maar tot op heden nog niets mogen ontvangen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 237237 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:32:
Misschien een klein beetje offtopic, maar zitten er nog meer mensen te wachten op de levering van GT5 prologue van Play.com ? Een week geleden een mail ontvangen dat het pakketje is verzonden maar tot op heden nog niets mogen ontvangen.... :(
sommige mensen hebben geluk en ontvangen het binnen een week, bij mij duurt het daar altijd 2,5 week gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237237

Bedankt voor je reactie, en dan heb je het specifiek over Play.com?
Een pakketje uit Amerika is hier in 4 dagen....
Als ik dit had geweten had ik 'm daar niet eens besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ferry34 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:32:
[...]

Realistische game hoor! Of wordt dit ook in de uiteindelijke game gefixed? Hm...
Bij de hogere races staat penalty dacht ik op 'professional', daar krijg je om de haverklap penalties als je maar even de rand gebruikt om de bocht door te komen. Verwacht, als de schademodellen ooit komen, dat dit nog grote impact zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 237237 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:51:
Bedankt voor je reactie, en dan heb je het specifiek over Play.com?
Een pakketje uit Amerika is hier in 4 dagen....
Als ik dit had geweten had ik 'm daar niet eens besteld.
ja specifiek play.com

t zijn niet de snelsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

scorpie

Supra Addict

Anoniem: 237237 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:32:
Ik heb em de 27e besteld, en gisteren stond hij op 'packing' maar nu weer op 'processing', dus ze zullen wel weer door hun voorraad zijn en met hun beveiliging bezig zijn denk ik O-) :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Phusebox schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:56:
[...]

ja specifiek play.com

t zijn niet de snelsten
Niet specifiek play. Bijna alles wat uit Engeland komt eigenlijk. De privatisering heeft de posterijen daar niet veel goed gedaan. In hoeverre Jersey, waar ze gevestigd zijn, ook nog een vertragende factor is weet ik niet. Ik heb vandaag mijn bestelling van gt5:p via Blahdvd mogen ontvangen. Deze is ook een week en een dag onderweg geweest.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:32:
[...]
Een game is entertainment. Wil jij een realistische game? De eerste de beste keer dat jij crasht krijg je een schermpje met "SOrry, you're seriously injured and are no longer capable of driving a car. " en je kunt niet meer spelen.

Altijd dat gezeik over realisme: een game is niet realistisch, het is entertainment.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EfBe schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:37:
[...]

Een game is entertainment. Wil jij een realistische game? De eerste de beste keer dat jij crasht krijg je een schermpje met "SOrry, you're seriously injured and are no longer capable of driving a car. " en je kunt niet meer spelen.

Altijd dat gezeik over realisme: een game is niet realistisch, het is entertainment.
ja maar is het een game, of een sim?

Het is een beetje een mix van beide. Het verschil tussen een realistische game en de werkelijkheid is dat het een GAME is, maar dan mag het wel realistisch zijn. Zonder schade zie ik dit sowieso niet als realistisch maar dat hebben we over een jaar hopelijk wel in de full.

Wat ik ook enorm mis zijn veranderende weersomstandigheden. Komt dat ook in de full?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
EfBe schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:37:
[...]

Suspension of disbelief. ;)

Zoals Phusebox al aangeeft, bij een echte sim gaat het de spelers vaak puur om realisme. Gesimuleerd realisme kan ook een vorm van entertainment zijn.
De cockpit view gebruiken ondanks dat het vaak minder snelle rondetijden oplevert is daar een goed, simpel voorbeeld van.

Nu is GT5 vooral een game met wat sim-elementen, maar ik denk toch dat er mooiere/betere oplossingen te bedenken zijn dan het huidige systeem om crashen te 'bestraffen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zamorano schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:00:
[...]

Nu is GT5 vooral een game met wat sim-elementen, maar ik denk toch dat er mooiere/betere oplossingen te bedenken zijn dan het huidige systeem om crashen te 'bestraffen'.
ik weet niet of met de cockpitview perse langzamer bent. Wil de uitdaging best aangaan :)

Maar damage, zonder respawns (zoals F1:CE wel t geval is), zou he beste zijn. En dan een beschermende factor voor achter- / zij-impacts van andere auto's om het beuken tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Gusev schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:17:
ik probeer het gewoon nogmaals.. me andere post is inmiddels ondergesneeuwd :)
Kan iemand me aub wat tips geven voor event A-7. Het is de Suzuka Circuit waar alle fabrikanten aan mogen mee doen. Welke auto kan ik het beste aanschaffen en welke opties hebben jullie mee gereden? thnx!!
Ik heb hem met de Ford GT gereden, zonder TC. Als je de auto een beetje laat driften in de bochten, win je bij het uitacceleren de meeste meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:02:
[...]

ik weet niet of met de cockpitview perse langzamer bent. Wil de uitdaging best aangaan :)

Maar damage, zonder respawns (zoals F1:CE wel t geval is), zou he beste zijn. En dan een beschermende factor voor achter- / zij-impacts van andere auto's om het beuken tegen te gaan.
Nee, ik zeg ook niet dat je per sé langzamer bent, alhoewel het vaak wel een voordeeltje is bij het aansnijden van de bochten en vooral bij het rijden in druk verkeer zoals de start.

Een goed schademodel is gewoon een must als je als (semi-)realistische game serieus genomen wilt worden. Een beetje contact kan best, bij toerwagens zie je dat heel vaak, maar er moeten consequenties zijn voor serieuze klappen. En dan idd niet zo'n flauwe tijdstraf die je er even op wijst dat je maar een simpel spelletje zit te spelen.
Wat ik ook mis bij GT, is wielen die los komen van de grond, het is alsof die dingen vastgeplakt zitten. Suspension damage als je veel te hard over een kerbstone dendert zou toch ook te doen moeten zijn.
Oh, en gesimuleerde flatspots zoals in nKPro zou geweldig zijn. :)

Ik zou er bij een game als GT helemaal geen probleem mee hebben als er minder auto's in zaten, als dat zou betekenen dat er tenminste een goed schademodel in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zamorano schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:16:
[...]

Ik zou er bij een game als GT helemaal geen probleem mee hebben als er minder auto's in zaten, als dat zou betekenen dat er tenminste een goed schademodel in zat.
nee idd, misschien dat de framedrops dan ook wat verholpen zijn want dat slowmotion door bochten irriteerd een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
zAo schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:10:
[...]

Ik heb hem met de Ford GT gereden, zonder TC. Als je de auto een beetje laat driften in de bochten, win je bij het uitacceleren de meeste meters.
danku danku :> ! verder ASM wel aan? en stuurhulp op uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:44:
[...]

nee idd, misschien dat de framedrops dan ook wat verholpen zijn want dat slowmotion door bochten irriteerd een beetje
Ik bedoelde eigenlijk minder auto's om uit te kiezen, niet minder auto's tegelijkertijd op de baan, dit dus ivm ontwikkelingstijd/resources
.
Maar als je de physics uitbreidt met een degelijk schade-model en de schade ook nog eens grafisch gaat weergeven, denk ik niet dat dat een positieve invloed heeft op de framerate. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik hoop echt dat er zsm een update komt zodate we private games kunnen hosten. Ik wil het zeker opnemen tegen de mede-Tweakers gezien het feit dat de sportiviteit dan meestal wel goed zit.

Ben geen TimeTrial specialist maar meestal wel constant over de langere runs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Phusebox schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:04:
Ik hoop echt dat er zsm een update komt zodate we private games kunnen hosten. Ik wil het zeker opnemen tegen de mede-Tweakers gezien het feit dat de sportiviteit dan meestal wel goed zit.

Ben geen TimeTrial specialist maar meestal wel constant over de langere runs.
Als die update komt hou ik me ook aanbevolen! Het is idd veel leuker als de sportiviteit wat hoger is en je niet iedere bocht bang hoeft te zijn om een beuk te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het valt me ook steeds meer op dat mensen bewust je proberen te rammen... zelfs op de expert mode (hoewel ik die persoonlijk echt met sommige auto's (F-40) belachelijk moeilijk vind. Laatst op de speedway reverse kom ik uit de kombocht het rechte stuk op... haal iemand zoveel mogelijk rechts in (hij reed erg ver links) en toch krijgt ie het voor elkaar om me te rammen.. nou ben je dan een hufter of niet...

Als er private races komen denk ik dat het heel snel een got gt5 community gaat worden waar tegen en met geracet wordt! kortom nu maar hopen op een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Gusev schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:50:
[...]
danku danku :> ! verder ASM wel aan? en stuurhulp op uit?
Ik had ASM aan en stuurhulp op laag geloof ik. Die laatste is overigens te verwaarlozen.
Als er private races komen denk ik dat het heel snel een got gt5 community gaat worden waar tegen en met geracet wordt! kortom nu maar hopen op een update!
Dat lijkt me inderdaad heerlijk: die private races. Om nu tegen een vriend te spelen is niet te doen :S

[ Voor 33% gewijzigd door zAo op 03-04-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 10:13
Zo te lezen is dit echt een gaaf spel.

Ik ga zeker de ps3 eind deze maand halen en op aan sluiten op mij LCD monitor.
Ik denk dat ik daar geen spijt van krijg.

Dan word dit mij eerste console wou al een spel computer.
Omdat ik het een beetje zat elke keer op de pc te gamen en dat gezeik van die Vista gezeik dat geen EAX meer ondersteiund wel die mooie dx10.

Denk dat de ps3 een goede alternatief gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
zAo schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:23:
[...]

Ik had ASM aan en stuurhulp op laag geloof ik. Die laatste is overigens te verwaarlozen.

[...]
tnx!! ga vanavond meteen beginnen met sparen :P

maarre is er al iets bekend over toekomstige private online events dan? of is het meer een wens van veel mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gusev schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:47:
[...]

tnx!! ga vanavond meteen beginnen met sparen :P

maarre is er al iets bekend over toekomstige private online events dan? of is het meer een wens van veel mensen?
meer een wens
maar als ze een beetje luisteren naar de community dan moet t er wel komen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 09:34

Grannd

da Granndest

Vandaag erachter gekomen dat de zware race op Fuji met een normale start begint, héérlijk als je achteraan begint om dan die auto's de bocht in te zien gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik denk dat er gewoon veel fout loopt met verzendingen van de UK naar Nederland. Ik woon in Vlaanderen en heb er totaal geen problemen mee.

Mijn exemplaar van GT5:P werd vorige week donderdag 27 maar verstuurd en op maandag 31 maart zat ie mooi in mijn bus.

Ik ben dus al de ganse week GT5:P aan't spelen 's avonds na mijn werk. Het is me gisteren na veel moeite toch gelukt om de eerste van de A events te winnen met de GT-R 07. Ik heb met de GT-R 07 brons kunnen halen in de tweede open event in de A reeks (goud zie ik zeker niet zitten, zit gewoon nog teveel afstand tussen mij en de 2 eerste, haal met moeite brons). Voor de derde open race in A kom ik niet verder dan 7 of 6de plaats met de GT-R 07. Ik had ondertussen genoeg geld voor de M3. Dus heb ik die gekocht en de M3 time trail gaan doen. Heel makkelijk om daar brons te halen, maar zilver of goud behoort hoogst waarschijnlijk niet tot mijn mogelijkheden.

Het is allemaal dus best lastig geworden in de A events voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
A vind ik nog redelijk te doen eigenlijk

wat is een goede Muscle Car eigenlijk? Mijn '06 Viper was een beetje een miskoop vond ik, maar heb dan ook een hekel aan muscle cars in t algemeen.

Ik kan ook niet overweg met een Porsche, vreemde wagens zijn dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Phusebox schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:47:
A vind ik nog redelijk te doen eigenlijk

wat is een goede Muscle Car eigenlijk? Mijn '06 Viper was een beetje een miskoop vond ik, maar heb dan ook een hekel aan muscle cars in t algemeen.

Ik kan ook niet overweg met een Porsche, vreemde wagens zijn dat
ik won de muscle car races met de Corvette.
Hij is niet de meest wendbare auto maar heeft en lekkere acceleratie, goede remmen en je zult niet snel de controle over het stuur verliezen als je gas geeft in de bochten (dat had ik wel met de GT-R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:47
Het valt me op dat er nogal eens geklaagd wordt over slowdown en lage framerates in GT5P.
Ik moet toegeven dat ik altijd al een zeikerd geweest ben qua framerates / vertraging / lag maar heb er in dit spel nog helemaal niks van gemerkt.

Komt dit doordat ik een 60GB PS3 heb of nog achter een puist-tv zit zonder HD?
Niet dat ik er rouwig om ben dat ik het niet ervaar want ik heb er een enorme hekel aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Deadsy schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:51:
[...]

ik won de muscle car races met de Corvette.
Hij is niet de meest wendbare auto maar heeft en lekkere acceleratie, goede remmen en je zult niet snel de controle over het stuur verliezen als je gas geeft in de bochten (dat had ik wel met de GT-R)
Anders wel met de F430. Daar moet je ook mee oppassen dat je niet te heftig op je gas gaat staan! Wat me wel tegenvalt van de F430 is het acceleratievermogen boven de 250. Als ik in de GT-R zit gaat dit net iets sneller. Verder is de Ferrari in de bochten wel net iets fijner dan de GT-R als je de auto even doorkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252246

@ Nippletwister

Ik heb een 720P tv, en dus ook mijn PS3 op 720P staan... Wellicht moet hij minder hard rekenen voor een lagere resolutie dan 1080P... ik bemerk namelijk ook geen enkel slowdown.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 252246 op 03-04-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nippletwister schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:05:
Het valt me op dat er nogal eens geklaagd wordt over slowdown en lage framerates in GT5P.
Ik moet toegeven dat ik altijd al een zeikerd geweest ben qua framerates / vertraging / lag maar heb er in dit spel nog helemaal niks van gemerkt.

Niet dat ik er rouwig om ben dat ik het niet ervaar want ik heb er een enorme hekel aan :P
ik heb een 60gb ps3 met slowdown... in drukke bochten heb je er vooral last van. Bijvoorbeeld high speed ring, bochtensectie na de brug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
Nippletwister schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:05:

Ik heb ook een 60GB en en Grote plasma staan en ervaar soms ook framedrops. Wat ik vreemd vind is dat het bijna altijd voorkomt als ik traag rij. Nu, het is niet uitgesproken, maar af en toe gebeurt het wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een 60Gb en draai 720p. De framedrops vind ik niet storend maar ze zijn er wel degelijk.

Volgens mij vooral als ik op Fuji de eerste bocht in draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150294

Weet iemand of de Motion-detect functie van SIXAXIS het bij GT5 gewoon doet? Bij mij werkt het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
Het werkt inderdaad niet, want in GT5 zit niet zo'n feature. Er valt niks te motion-detecten.

[ Voor 7% gewijzigd door Heerst op 03-04-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150294

Heerst schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:40:
Het werkt inderdaad niet, want in GT5 zit niet zo'n feature. Er valt niks te motion-detecten.
Oh dat is jammer, zou wel mooi zijn. Maar bedankt iig!
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.