[PS3] Gran Turismo 5 Prologue Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.410 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Topicstarter
Anoniem: 244919 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:30:
[...]

Op welke manier unlock je die filmpjes dan ?
Als je met C klaar bent komt er 1 bij, de rest weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:36
Wat een ruk spel, veel te verslavend :)

Online races gaan best soepel hier moet ik zeggen, dat gezwabber en plotselinge bewegingen zijn niet meer zo erg als in het begin. Wat ik wel merk is dat er host's zijn die het opgeven als ze niet kunne winnen, resulterend in een " you have been disconnected " .

Volgens mij is dus diegene die bij het player match making eerste staat host, iedere keer als ik eerste sta (dus niet in de race maar het connect scherm) krijg ik geen disco's.

Het beuken is bij expert idd een stuk minder, nu de mensen nog die niet tegen hun verlies kunnen. Gister een race waar ik de laatste ronde speler "noem hem ma eikel" op het rechte stuk inhaal en ie me doodleuk eraf duwt. Maja het blijft een spelletje dus ma lache :).

Hoop wel dat ze de auto klasse's wat beter sorteren, ik wil graag met me skyline gt-r spec nur op suzuka rijden maar een race tegen F430's, F40, Ford gt lm test cars, enzo werkt niet echt.

Ik wil me ook een g25 halen maar weet nog niet hoe ik deze ga gebruiken. Nu zag ik een hanssystem voor 65 euri's, opzich niet veel ma gaat dit goed werken. Heb een beetje navraag gedaan en de meeste vallen over de stabieliteit. Eerlijk gezegd vind ik het ook niet echt stevig uit zien ma zou wel een ideale oplossing zijn.

Zouden de mensen met hun home made pro stuff eens wat pic's willen maken van hun setup zodat ik mischien wat ideeen kan krijgen en zelf wat fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:20
-Sander schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:05:
[...]

Heel handig ja, wanneer je dan opzij kijkt kijk je naast je TV/monitor. :+
Het lijkt me geweldig om zodoende nog meer in de game te zitten en je gaat er beter door rijden omdat je de bocht beter kan overzien.

http://www.youtube.com/wa...O0F5sLdVM&feature=related

Kijk maar s n stukje naar t autoracen hoe handig het is.
http://www.youtube.com/wa...urwePXyZQ&feature=related

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 31-03-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Anoniem: 230486 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:53:
[...]

wat waren in godsnaam je instellingen.... ik kan helemaal niks met die mine....moet de laatste 2 700 nog doen
rijhoogte beide -15 en camber 1.5 en 1.0, maar volgens mij zijn die camber instellingen standaard. Camber hoger instellen tot zo'n 3.0 bevorderd insturen, dus overstuur wat wel handig is bij zo'n ondersturende 4x4 ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230486

Nou alle races behaald op 1 na... de 700p op suzuka.... wat een kloten race zeg... (eigenlijk de mooiste, maar je tegenstanders zijn zo irritant en onberekenbaar) ik hoop trouwens echt dat er snel een update komt warin de regels van de panalties iets versoepeld zijn... at het er in zit vind ik erg ok, zeker voor online... maar soms is het ook net even iets te! je wordt er wel creatief van... hoeveel nieuwe scheldwoorden ik al heb ... dat wil je niet weten.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:02
Ben ik de enige met frame drops? Lees er weinig over, het lijkt er op als er 4/5+ autos komen dat hij erg begint te haperen. Het is ook maar op bepaalde circuits lijkt het, net die lancer tijd zetten in de B class, af en toe was het niet normaal meer. :s

Mja verder weer als van ouds lekker gt racen ;) jammer dat ik de 60gb niet heb mis gt4 nog wel is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 09:34

Grannd

da Granndest

Ferry34 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:05:
[...]
Het lijkt me geweldig om zodoende nog meer in de game te zitten en je gaat er beter door rijden omdat je de bocht beter kan overzien.

http://www.youtube.com/wa...O0F5sLdVM&feature=related

Kijk maar s n stukje naar t autoracen hoe handig het is.
http://www.youtube.com/wa...urwePXyZQ&feature=related
Zou zoiets niet ook in elkaar te zetten zijn met een Wiimote?
Heb al vaker filmpjes gezien waar ze face tracking doen met een Wiimote en ook zo'n puntje.

Zou wel grappig zijn, voor de ultieme Gran Turismo ervaring, koop een Wiimote :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Grannd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:29:
[...]

Zou zoiets niet ook in elkaar te zetten zijn met een Wiimote?
Heb al vaker filmpjes gezien waar ze face tracking doen met een Wiimote en ook zo'n puntje.

Zou wel grappig zijn, voor de ultieme Gran Turismo ervaring, koop een Wiimote :+
Zoiets is al gedaan met de PS EYE en zonder IR-ledjes, maar met gezichtsherkennigssoftware. Helaas niets meer dan een proof-of-concept. Net als bij de Wii-mote wordt het dan voor weergave van diepte gebruikt, maar dit kan net zo goed.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Shiver23 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 00:17:
[...]

Zoiets is al gedaan met de PS EYE en zonder IR-ledjes, maar met gezichtsherkennigssoftware. Helaas niets meer dan een proof-of-concept. Net als bij de Wii-mote wordt het dan voor weergave van diepte gebruikt, maar dit kan net zo goed.
Bijna goed...was niet met gezichtsherkenningssoftware, maar een bril met 2 witte puntjes welke herkend werd door de ps eye

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 29-05 15:35
kRyPtO schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:10:
Ben ik de enige met frame drops? Lees er weinig over, het lijkt er op als er 4/5+ autos komen dat hij erg begint te haperen. Het is ook maar op bepaalde circuits lijkt het, net die lancer tijd zetten in de B class, af en toe was het niet normaal meer. :s

Mja verder weer als van ouds lekker gt racen ;) jammer dat ik de 60gb niet heb mis gt4 nog wel is :+
Dat is helaas bij iedereen het geval :/ Ik denk wel bij de ene meer dan bij een ander.

Ben ik blij dat ik een 60gig PS3 heb ;)
Anoniem: 230486 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:28:
Nou alle races behaald op 1 na... de 700p op suzuka.... wat een kloten race zeg... (eigenlijk de mooiste, maar je tegenstanders zijn zo irritant en onberekenbaar)
Belangrijk is met die race de eerste ronde zo goed mogelijk rijden en idd al die irritante bots te ontwijken. Ik heb ongeveer 100 keer de eerste ronde over gedaan, toen ik hem voor het eerste keer goed had gereden heb ik de race uitgereden en goud gewonnen. Natuurlijk met de Mine's skyline ;)

[ Voor 35% gewijzigd door KappeNou op 01-04-2008 08:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 08:57

Dakoina

Newbie archer

kRyPtO schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:10:

Het enige aan framedrops dat ik momenteel noteerde was nadat ik de 2P battle deed in de replay, voor de rest heb ik niet te klagen. Maar ik ben nog maar net bezig aan de offline B-klasse. Online heb ik geen idee.

[ Voor 14% gewijzigd door Dakoina op 01-04-2008 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
echt online is zo bagger bij dit spel; hopelijk komen ze snel met een update... en ik maar denken dat forza2 slecht was online maar dat is dan nog vele malen beter dan dit

sowieso veel lag, maar echt ik rij gewoon meestal vooraan en dan ergens in de laatste ronde in een langzame bocht komt er weer een idioot die zonder te remmen vol achter op mij beukt

en REALISTIC PHYSICS GALORE, hij kan gewoon lekker netjes zijn lijn vervolgens en als eerste finishen

*kuch*realisme*kuch*

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
luxzenburcht schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:59:
Wat een ruk spel, veel te verslavend :)

Het beuken is bij expert idd een stuk minder, nu de mensen nog die niet tegen hun verlies kunnen. Gister een race waar ik de laatste ronde speler "noem hem ma eikel" op het rechte stuk inhaal en ie me doodleuk eraf duwt. Maja het blijft een spelletje dus ma lache :).
Zwijg mij er van! Ik had er gisteren ook zo enkele (kom je dan eens sneller uit de laatste bocht :s ). Ik ben de eerste om voorstander te zijn van een ghost invoering voor in de laatste rechte lijn, zijn al die klojo's van hun bashing verlost :)

Hopelijk komen ze straks met de mogelijkheid om zelf te kiezen voor de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 14:40
Damn m'n play.com bestelling is nog niet binnen. Gister GTA: SA uitgespeeld dus ik ben er helemaal klaar voor.

Wie hebben 'm al wel binnen van play.com? 26-3 is de mijnes op de post gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:32:
echt online is zo bagger bij dit spel; hopelijk komen ze snel met een update... en ik maar denken dat forza2 slecht was online maar dat is dan nog vele malen beter dan dit

sowieso veel lag, maar echt ik rij gewoon meestal vooraan en dan ergens in de laatste ronde in een langzame bocht komt er weer een idioot die zonder te remmen vol achter op mij beukt

en REALISTIC PHYSICS GALORE, hij kan gewoon lekker netjes zijn lijn vervolgens en als eerste finishen

*kuch*realisme*kuch*
Jouw huisarts gaat je waarschijnlijk binnenkort adviseren niet meer te gamen, want je hart kan het niet meer aan, al die stress...

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EfBe schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:18:
[...]

Jouw huisarts gaat je waarschijnlijk binnenkort adviseren niet meer te gamen, want je hart kan het niet meer aan, al die stress...
dat was allang bekend, maar lang niet zoveel hartkloppingen als met Gears of War

geef me dan maar F1:CE online, tenminste genoeg opties om het wel speelbaar te houden. Bij Forza kun je tenminste ook collisions uitzetten.

En ook lekker dat je in je 'friendslist' geen 'players met' ziet van GT5:P, anders kan je ze tenminste eens verrot schelden en dan blocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

Anoniem: 125123 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:46:
Mag ik jou instellingen overnemen ? Zet anders even je DM aan.
Ik kan echt niet tunen :( F430 rijd als een monster bij de bochten maakt die steeds 3 rondjes :'(
Ik zet mijn DM aan, vanavond stuur ik je mijn instellingen wel ff door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:30:
[...]

dat was allang bekend, maar lang niet zoveel hartkloppingen als met Gears of War

geef me dan maar F1:CE online, tenminste genoeg opties om het wel speelbaar te houden. Bij Forza kun je tenminste ook collisions uitzetten.

En ook lekker dat je in je 'friendslist' geen 'players met' ziet van GT5:P, anders kan je ze tenminste eens verrot schelden en dan blocken
Zoals nu zeker 5 x gezegt, het is een prologue. Waarschijnlijk is dat hele online gebeuren niet meer en minder dan een flinke stress-test en gaan ze dan pas over op 'het echte werk'. En daar zullen ongetwijfeld al die optie ook gaan inkomen. (begreep dat je ook de online top 10 kan downloaden als ghost en offline kan racen).

Maargoed, elke online racegame die ik heb gespeeld heeft dit probleem gehad, no collision vind ik gewoon nep (PS2 heeft er aantal van), zelfs bij de 'pro gaming' lfs gebeurd de bochtbashing nog regelmatig. Simpel gezegt 'i take it for granted' en geniet gewoon van de races die wel goed gaan, zeker op London circuit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
Anoniem: 230486 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:28:
Nou alle races behaald op 1 na... de 700p op suzuka.... wat een kloten race zeg... (eigenlijk de mooiste, maar je tegenstanders zijn zo irritant en onberekenbaar) ik hoop trouwens echt dat er snel een update komt warin de regels van de panalties iets versoepeld zijn... at het er in zit vind ik erg ok, zeker voor online... maar soms is het ook net even iets te! je wordt er wel creatief van... hoeveel nieuwe scheldwoorden ik al heb ... dat wil je niet weten.. haha
laat me gokken.. S10?

had ik ook veel moeite mee, totdat ik de GT40 Spec II test car kocht (van polyphony).. daarmee eindigde ik zonder echt heel veel moeite op de 2e plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Phusebox schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:32:

*kuch*realisme*kuch*
hoe moet je zoiets programmeer-technisch fixen dan? het is vervelend idd, maar ga er maar bij stil staan. hoe fix je zoiets? hij krijgt dan natuurlijk ook 4sec strafpunten of meer, maar hij is waarschijnlijk toch eerder. het lijkt me wel dat ze daar iets aan doen gaan (bijvoorbeeld, diegene die jou beukt, krijgt 'strafseconden' totdat jij hem weer voorbij bent.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ISaFeeliN schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:07:
[...]

hoe moet je zoiets programmeer-technisch fixen dan? het is vervelend idd, maar ga er maar bij stil staan. hoe fix je zoiets? hij krijgt dan natuurlijk ook 4sec strafpunten of meer, maar hij is waarschijnlijk toch eerder. het lijkt me wel dat ze daar iets aan doen gaan (bijvoorbeeld, diegene die jou beukt, krijgt 'strafseconden' totdat jij hem weer voorbij bent.)
Je moet het fixen door goede physics en schade te implementeren. ;)

Als het je je race kost als je iemand aanrijdt, denk je wel twee keer na voor je het doet.

Bovendien denk ik dat een incidents-rating voor online racen wenselijk is. En dat je op een eigen server kunt instellen tot welke rating mensen toegelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244919

Tja, er wordt nu natuurlijk wel een vergrootglas gelegd op die incidenten. Alle rem en stuurfouten die mensen maken in een nieuw spel worden ook in de grote hoop meegenomen.

In een echte race worden ook wel eens mensen van de baan afgereden als mensen teveel risico nemen. Dat zal in een game altijd hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:53:
[...]

Zoals nu zeker 5 x gezegt, het is een prologue.
maar wel met een premium prijs dan, ik zie het niet als een demo want demo's kosten geen 45 euro
ISaFeeliN schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:07:
[...]

nou je hebt bepaalde zones waar binnen je mag verwachten dat iemand aan het remmen is als zijn snelheid boven een waarde X ligt.

Zodra iemand hier meer dan Y% van afwijkt wordt hij een 'ghost'. Zo voorkom je in ieder geval de mensen die opzettelijk niet remmen. Of als iemand binnen een afstand van 30cm komt met een snelheidsverschil groter dan 40km/u ofzo wordt jijzelf een ghostcar, dan schiet hij door en rij je zelf ongestoord verder

maar ze proberen het niet eens en denken dat iedereen wel netjes rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo ze proberen het niet eens? er zit toch een systeem in dat mensen bij onverwachte bewegingen ghost worden. Dat dit nog niet perfect is neemt niet weg dat ze er mee bezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 21:22
Phusebox schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:27:
nou je hebt bepaalde zones waar binnen je mag verwachten dat iemand aan het remmen is als zijn snelheid boven een waarde X ligt.

Zodra iemand hier meer dan Y% van afwijkt wordt hij een 'ghost'. Zo voorkom je in ieder geval de mensen die opzettelijk niet remmen. Of als iemand binnen een afstand van 30cm komt met een snelheidsverschil groter dan 40km/u ofzo wordt jijzelf een ghostcar, dan schiet hij door en rij je zelf ongestoord verder

maar ze proberen het niet eens en denken dat iedereen wel netjes rijdt
Hoe vaak moet het nog verteld worden dat het "PROLOGUE" is. Ze kunnen er op dit moment weinig aan veranderen. Misschien dat ze de dingen die nu vanuit de community komen meenemen voor de full versie.
En daarnaast bij spellen als dit wordt toch wel een beetje verwacht dat mensen zich gedragen online. Ik weet ook wel dat het niet zo is, maar dit is echt niet het enige spel waar het bij is.

[ Voor 5% gewijzigd door ritsjert op 01-04-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ritsjert schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:33:
[...]

Hoe vaak moet het nog verteld worden dat het "PROLOGUE" is. Ze kunnen er op dit moment weinig aan veranderen. Misschien dat ze de dingen die nu vanuit de community komen meenemen voor de full versie.
En daarnaast bij spellen als dit wordt toch wel een beetje verwacht dat mensen zich gedragen online. Ik weet ook wel dat het niet zo is, maar dit is echt niet het enige spel waar het bij is.
HOEVAAK kun je niet lezen dat je het niet kan afdoen met "het is prologue"... dan wil ik ze ook wel betalen met mijn prologue euro's; ja ze lijken er niet op maar dat komt nog wel
Anoniem: 244919 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:32:
Hoezo ze proberen het niet eens? er zit toch een systeem in dat mensen bij onverwachte bewegingen ghost worden. Dat dit nog niet perfect is neemt niet weg dat ze er mee bezig zijn...
dat is alleen bij lag

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 01-04-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 21:22
Phusebox schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:38:
[...]

HOEVAAK kun je niet lezen dat je het niet kan afdoen met "het is prologue"... dan wil ik ze ook wel betalen met mijn prologue euro's; ja ze lijken er niet op maar dat komt nog wel
Tsja, je hoeft het niet te kopen! En noem mij eens een X aantal spellen waarin zit wat jij net verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ritsjert schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:39:
[...]

Tsja, je hoeft het niet te kopen! En noem mij eens een X aantal spellen waarin zit wat jij net verteld?
ow waarom zitten we dan niet nog met 8bit graphics? ja hallo mario is 1 sprit van 16 pixels, waarom zouden wij sonic dan 32 pixels maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verwacht de komende tijd nog wel de nodige updates waar het online gedeelte in verbeterd wordt.

Dat het ghosten alleen gebeurd bij lag is onzin. Dit gebeurd ook als mensen spinnen of op een andere manier volgens het spel 'onverwacht' handelen.

We snappen inmiddels dat jij niet tevreden bent over de huidige situatie, en ik kan me deels ook wel vinden in je kritiek. Maar als iedereen bij het minste of geringste 'ghost' wordt krijg je ook een raar onrealistisch spel en zullen mensen daar ook over gaan klagen. Ongelukken horen nou eenmaal bij racen. Daar zal PD dus een balans in moeten vinden, en volgens mij zijn ze daar ook wel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 244919 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:46:
Ik verwacht de komende tijd nog wel de nodige updates waar het online gedeelte in verbeterd wordt.

Dat het ghosten alleen gebeurd bij lag is onzin. Dit gebeurd ook als mensen spinnen of op een andere manier volgens het spel 'onverwacht' handelen.

We snappen inmiddels dat jij niet tevreden bent over de huidige situatie, en ik kan me deels ook wel vinden in je kritiek. Maar als iedereen bij het minste of geringste 'ghost' wordt krijg je ook een raar onrealistisch spel en zullen mensen daar ook over gaan klagen. Ongelukken horen nou eenmaal bij racen. Daar zal PD dus een balans in moeten vinden, en volgens mij zijn ze daar ook wel mee bezig.
ik hoop het ook. Ik snap dat een ongeluk erbij hoort, maar ik heb van de 10 races niet 1 rondje af kunnen leggen zonder van de baan gedrukt te worden. Als ik iemand inhaal dan rij ik al helemaal aan de andere kant van de baan maar dan nog slagen sommigen erin om 'je niet te zien' en op het rechte stuk ineens het stuur om te gooien.

Ach ja dan maar singleplayer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 07-06 07:55
Hoe denk je dat een F1 coureur zich voelt als ie een perfecte pole-position tijd heeft gereden, prima weg is bij de start, van achteren wordt geraakt in de eerste de beste bocht door een malloot, de malloot (met of zonder drive-through penalty) gewoon door kan rijden en hij lekker kan uitstappen vanuit de zandbak en weer twee weken kan wachten op de volgende race? Zo gaat dat nu eenmaal. Dat soort dingen perfect krijgen gaat erg lastig worden.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252246

Ik kan nergens een optie-menu vinden om de tweede controller te configgen... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met 2de joystick navigeren naar de opties, daar kon ik het wel instellen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 09:34

Grannd

da Granndest

dat is alleen bij lag
Nee hoor, bij een groot kilometerverschil schieten ze ook zo door je heen, en als de ander omgedraaid staat, ook als je een penalty heb ben je ghost (wel nodig want als je ineens maar 50 kan hou je iedereen op natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Zamorano schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:23:
[...]
Je moet het fixen door goede physics en schade te implementeren. ;)
Daar wordt, voor zo ver ik weet, aan gewerkt, maar het zijn vooral de fabrikanten van de auto's zelf die hier tot nu toe een stokje voor gestoken hebben. Maar volgens de makers van GT komen die daarop terug, en zal het in de toekomst wel geimplementeerd worden.
Als het je je race kost als je iemand aanrijdt, denk je wel twee keer na voor je het doet.
Zeker.. maar ik heb dat nu ook al. Je kan wel gaan beuken, maar meestal is het ook wel in je eigen nadeel.
Bovendien denk ik dat een incidents-rating voor online racen wenselijk is. En dat je op een eigen server kunt instellen tot welke rating mensen toegelaten worden.
Bedoel je een ranking van beukers? Dat is opzich een goed idee, maar erg lastig om uit te voeren denk ik. Wat is beuken en wat niet. Als ik gewoon te laat rem en daarom op je knal, sja.. wie bepaalt of je dat expres doet.

Ik denk dat je beter kan wachten tot het mogelijk is je eigen game te starten en mensen uit te nodigen die je kent, en dan wel verzekerd kan zijn van een echte race.

Al met al valt er weinig te beuken als je gewoon het snelst van iedereen je rondjes rijdt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 07-06 07:55
ISaFeeliN schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:16:
Al met al valt er weinig te beuken als je gewoon het snelst van iedereen je rondjes rijdt ;-)
Jij hoeft nooit te remmen voor bochten nee?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
ISaFeeliN schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:16:
[...]

Bedoel je een ranking van beukers? Dat is opzich een goed idee, maar erg lastig om uit te voeren denk ik. Wat is beuken en wat niet. Als ik gewoon te laat rem en daarom op je knal, sja.. wie bepaalt of je dat expres doet.

Ik denk dat je beter kan wachten tot het mogelijk is je eigen game te starten en mensen uit te nodigen die je kent, en dan wel verzekerd kan zijn van een echte race.

Ja. Dat is niet zo lastig uit te voeren opzich, als er ondersteuning in de software voor is geschreven.
Je kunt een contacts rating maken. Als je buiten je eigen schuld af en toe crashes meemaakt, zul je altijd nog een lagere rating hebben dan iemand die constant aan het wrecken is.

Verder zul je zoals bij diverse racesims op de PC ook al gebeurt, idd veel gesloten servers krijgen waar wel serieus geracet wordt.

En je kan nog zo snel zijn, als iemand die op een rondje achterstand rijdt niet goed oplet doe je er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
hoe kan het dat mijn GT5 geen introfilmpje afspeeld terwijl ik die optie bij de instellingen wel aan heb staan? Ik heb alleen de eerste keer dat ik het spel opstartte het introfilmpje gezien, daarna gaat hij meteen naar het ingame menu. Niet dat het een ramp is, maar ik begreep dat bij de BD versie wel ee intro moet afspelen.

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:36:
[...]

Jij hoeft nooit te remmen voor bochten nee?
Tuurlijk wel. En vooral vooraan starten bijvoorbeeld lijkt vaker een nadeel dan een voordeel, maar eenmaal vooraan hoef je alleen geen fouten te maken om op vrijwel alle mensen uit te lopen..

Maar uiteraard ben ik met jullie eens hoor, er wordt te veel oneerlijk gespeeld, en daar moet idd iets aan gebeuren. Aan PD de uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148415

Volgens mij was dit nog niet gemeld, maar in de Japanse GT TV staat de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van BBC's Top Gear ter download beschikbaar.
Hopelijk verschijnt ie ook ook snel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:20
Chaoss schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:47:
Wat ik me afvraag,

Al die mensen die GT5 met een stuurtje spelen, zitten jullie achter een bureau (en heb je dus de PS3 aan een tft hangen) of speel je op een of andere manier vanaf de bank met een stuurtje :?
Zoals ik al zei had ik zelf n tafeltje inelkaar gezet, maar ik doe n fotootje erbij.
Maakt t weer wat duidelijker.

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/4/9106434253.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/4/9106434262.jpg

onderaan aan de achterkant n dwarslatje en dan n stuk uit gezaagd zodat gas en rem op de goede afstand zitten.

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/4/9114581333.jpg
edit:rand van 2-zitsbankje, dakoina)

[ Voor 15% gewijzigd door Ferry34 op 01-04-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

ik snap ook niet dat er mensen zijn dat dit nog altijd als een demo beschouwen. Bij mijn weten zijn er geen demo's waar je uren kunt/moet spelen om heel wat te unlocken. Wees blij dat het spel geen €65 kost.

Wat natuurlijk mooi meegenomen zou zijn, is bijvoorbeeld die 'korting' die ik al eens horen vallen heb. Maar bon, daar zal niet teveel op gerekend moeten worden veronderstel ik.

Wat betreft het 'express-alles-toesmijten-remmen'; bezie het als een soort motor of banden probleem :) kan ook altijd gebeuren in het echte leven. Je moet erop voorbereid zijn. Leuk is natuurlijk anders.

Just enjoy the game. De beukers gaan wel weg na een tijdje, dan is het nieuwe er toch af.

@Ferry34, Leuke opstelling, lijkt me ook een groot scherm :> staat dat allemaal in de slaapkamer of is dat de rand van een bank?

[ Voor 8% gewijzigd door Dakoina op 01-04-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Vraagie: Is het mogelijk om net als bij GT4 je auto in een mooie omgeving te zetten en er een foto van te maken?

Je ziet namelijk in het menu telkens wel je auto in een mooie setting / omgeving staan maar ik wil daar een fotootje van schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nippletwister schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:09:
Vraagie: Is het mogelijk om net als bij GT4 je auto in een mooie omgeving te zetten en er een foto van te maken?

Je ziet namelijk in het menu telkens wel je auto in een mooie setting / omgeving staan maar ik wil daar een fotootje van schieten!
Nee, er zit geen Photomode in de Prologue. Ik gok dat hij in de volledige versie wel zal zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Laatst online: 06-06 23:15
Anoniem: 148415 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:43:
Volgens mij was dit nog niet gemeld, maar in de Japanse GT TV staat de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van BBC's Top Gear ter download beschikbaar.
Hopelijk verschijnt ie ook ook snel hier.
In welke resolutie wordt dit weergegeven? Weet iemand dit? Want behalve de Top Gear Polar Special is alles van Top Gear tot nu toe uitgezonden in SD, en het lijkt me erg cool om Top Gear in HD te bekijken.

Heb het al gevonden op gtplanet: aflevering is 1e van seizoen 6 (meen ik) en SD kwaliteit. Grootte v/h bestand is in totaal 700 mb, en het is 4:3. Weet niet vanaf welk seizoen Top Gear in 16:9 werd uitgezonden, en ook niet of de oude afleveringen in HD kunnen worden gezet.

[ Voor 21% gewijzigd door bramberk15 op 01-04-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Satch schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:13:
[...]

Nee, er zit geen Photomode in de Prologue. Ik gok dat hij in de volledige versie wel zal zitten. :)
Helaasch, dan maar hopen dat hij dan wel in de final versie zal zitten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

scorpie

Supra Addict

Yes yes yes, m'n bestelling bij play.com (gt5p dus) wordt waarschijnlijk vandaag verzonden, want hij staat nu op 'packing'. *O*

Willen de mensen die hem al hebben misschien nog wat screens posten? :9~

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zulke dingen horen in de HK, niet hier :O

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 01-04-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik had het niet verwacht, maar toen ik gisterenavond thuis kwam van mijn werk zat GT5:P van Play.com bij mij in de bus.

Al veel slecht gelezen over het verzenden van Play.com, maar bij mij is het dus heel vlug gegaan. Vorige week donderdag mailtje gekregen dat mijn GT5:P verstuurd was en op maandag in de bus. Sneller kan het imo toch niet hoor.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249597

Weet iemand misschien of je custom muziek kan afspelen tijdens een race?
Lijkt me beter dan de standaard muziek!! die heb ik inmiddels al 1000x gehoord??

greetz Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 20:47
DarthDavy schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:34:
Ik had het niet verwacht, maar toen ik gisterenavond thuis kwam van mijn werk zat GT5:P van Play.com bij mij in de bus.

Al veel slecht gelezen over het verzenden van Play.com, maar bij mij is het dus heel vlug gegaan. Vorige week donderdag mailtje gekregen dat mijn GT5:P verstuurd was en op maandag in de bus. Sneller kan het imo toch niet hoor.
Betere berichten, hoop dat de mijne ook snel op de mat ligt dan :P

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Iemand tips hoe de 1:14:00 net te zetten op B-3 met de Evo? Ik blijf op 1:17:500 steken en voor mn gevoel rij ik de perfecte ronde......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Ik heb ook vaak het gevoel dat ik een perfecte ronde rij, maar dan kom ik ook altijd 1 seconde te kort voor goud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 09:47

zAo

GPLv2 Fanboy

kbloem schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:50:
Iemand tips hoe de 1:14:00 net te zetten op B-3 met de Evo? Ik blijf op 1:17:500 steken en voor mn gevoel rij ik de perfecte ronde......
Ik zit nu niet achter mijn PC, maar volgens mij moet je die track voor 40% driften, of was je daar al mee bezig? :P TC uit en aan die handrem trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even ovre het hele gebeuren met penalties en botsen etc.

Dat die penalties er zijn is niet meer dan terecht, zeker in het online gebeuren, offline had van mij iets minder streng gemogen, maar ok.
Het bewust botsen op je voorganger in een online race... voor die personen geldt gewoon oppakken en vingers er af... niks mee te maken ging prongelijk gewoon vingers er af.. dat zijn mensen die het voor een grote groep anderen onmogelijk maakt om leuk te gamen. Het systeem zoals het bij bijvoorbeeld F1:CE is, is opzich een goed systeem je kan kiezen uit verschillende games waar je aan mee doet en kan dus kiezen of allemaal ghost, geen ghost maar geen schade en geen ghost en schade (geef mij de laatste maar dan weet je pas wat racen is, is mijn mening). GT%P heeft waarschijnlijk iets te veel op het "balen" van een penaltie gegooid en is even de smerige ettertjes vergeten in het hele plan. Voor de echte racer is er trouwens niks gaver dan een mooie inhaal actie maken (wederom mij mening).

Dat dit geen demo is maar gewoon een game (een voorproevertje(nieuw woord)) moge duidelijk zijn, niemand heeft ooit (bij mijn weten) het le gehad op het vragen voor geld voor een demo. Ik hoop dan ook echt dat er binnenkort voor deze GAME een aantal updates gaan komen waarin vooral veel wordt gedaan aan het online gedeelte dmv anti knal gebeuren en ook het hosten van je eigen games... wat is er nu leuker dan je vrienden voorbij racen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122027

Misschien zijn het gewoon onervaren spelers of mensen voor wie de PS3 hun eerste console is, net als ik. Ik ben wat aan het oefenen met GT HD concept, en ik vind t maar moeilijk (die 10e auto haal ik bv maar niet). Als pakje van Play.com binnen is zal ik ws ook regelmatig wat schade aanrichten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 122027 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:50:
Misschien zijn het gewoon onervaren spelers of mensen voor wie de PS3 hun eerste console is, net als ik. Ik ben wat aan het oefenen met GT HD concept, en ik vind t maar moeilijk (die 10e auto haal ik bv maar niet). Als pakje van Play.com binnen is zal ik ws ook regelmatig wat schade aanrichten ...
Dat zal best, maar je kunt ook eerst gewoon offline oefenen en het niet voor anderen verpesten door meteen online te gaan wrecken.
Het is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Grafisch ziet het er allemaal mooi uit, maar wat ik weer erg jammer vind is dat de game nogal last heeft van screen tearing... :| en frame drops :/

Kom op zeg! Dat moet toch beter kunnen..ik snap dat echt niet he...
breng toch 's een technisch fatsoenlijk lopend spel op de markt :O

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anoniem: 230486 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:18:
[knip]
wat is er nu leuker dan je vrienden voorbij racen... :D
Je vijanden voorbij racen. >:)

Ook ik moet die EVO B-nogwat race winnen, heb al de derde plaats, maar alleen het gouden bekertje is goed genoeg voor mij. De rest heb ik allemaal al goud, moet alleen nog steeds die Integra inhaalrace. Blijft maar niet lukken, echt frustrerend.. :)

En oh ja, mijn kindjes: Audi R8, R35, Cappuchino (ofzo), de concept van Daihatsu (te krijgen na het voltooien van C), Integra, en de EVO IX GSR. Misschien nog andere, maar weet het niet zo snel, al 2 dagen niet meer gespeeld. School gaat voor. :)

Ik ben echt verliefd op de R8, prachtige wagen. Rijdt geweldig, kan ook heel controleerbaar driften. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Die tuned evo X is meesterlijk :D

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

NRGetic schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:06:
Grafisch ziet het er allemaal mooi uit, maar wat ik weer erg jammer vind is dat de game nogal last heeft van screen tearing... :| en frame drops :/

Ik vindt de frame drops in de drukke bochten ook jammer, neemt niet weg dat GT5 een heerlijke race ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187234

Ik heb grand turismo 5 , ik heb C gehaald nu moet ik nog 1 race bij B winnen , namelijk met de Honda Intergra Typer 04 die race , dat is 1 ronde maar ik kom niet verder als de 5 a 6 de plaats , hoe kan ik die winnen zodat ik naar onderdeel A kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Anoniem: 187234 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:11:
Ik heb grand turismo 5 , ik heb C gehaald nu moet ik nog 1 race bij B winnen , namelijk met de Honda Intergra Typer 04 die race , dat is 1 ronde maar ik kom niet verder als de 5 a 6 de plaats , hoe kan ik die winnen zodat ik naar onderdeel A kan.
probeer bij elke auto zo lang mogelijk in de slipstream te blijven. probeer verder alle bochten met max snelheid te nemen en stuur niet teveel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehehehe ik heb maar eenseven mijnoude logitech driving force stuurtje onder het stof vandaan gehaald.... erg gaaf... force feed back doet het uitstekend.. is wel een tikkie moeilijker maar ben nu toch aan het sparen voor de laatste (s-10) race... met de mine lukt het me echt niet.. constant 4e of 5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Laatst online: 14:36
De oplossing om het beuken tegen tegaan, iedere online race win je maximaal 10 credits.

http://games.fok.nl/news.php?newsid=24105 hopelijk komt die patch snel (als die site betrouwbaar is tenminste). Hebbe jullie al eens een 16 player online gehad, krijg maximaal 12 deelnemers nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Laatst online: 06-06 23:15
Weet niet of dit al gepost is, maar aankomende zomer kunnen we op het Top Gear circuit racen in een 'reasonably priced car' aka de Suzuki Liana
http://www.insidegamer.nl/clubs/granturismo/clublog/2565/
Dit zal zijn wanneer het nieuwe seizoen, 11de, van Top Gear zal worden uitgezonden.

Of het is weer een f*cking 1 april grap, en deze kan ik wat minder waarderen :(

[ Voor 12% gewijzigd door bramberk15 op 01-04-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat het circuit er in zou komen is al eerder aangekondigd, dus dat deel is in ieder geval geen 1 april grap. Die grap zou hem dan hooguit moeten zitten in de aankondiging dat dit vanaf deze zomer mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik was de frustratie zat, en heb maar GT5P online gekocht. Verkoop mijn Play.com aanschaf wel weer als die ooit binnen komt. Ben erg tevreden over de gameplay, maar heb het nog maar 10 minuten gespeeld.

Trouwens, ik zag net op RTL4 reclame van deze game. Zag er super uit!
Hier een linkje van de reclame: http://www.insidegamer.nl...ismo5prologue/videos/6577

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:32
somebody plss haha! hoe halen jullie de race A-7 (Klasse A dus)? of iig met welke auto? Het lukt mij echt voor geen meter..verder iemand nog een tip welke japanse auto ik het beste kan aanschaffen voor de Japanese Championship events..tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59
NRGetic schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:06:

Het lelijkste vind ik vooral de hoeveelheid aliasing, overal karteltjes.
Ik vind Prologue grafisch sowieso een behoorlijke tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
S-class races heb ik voltooid. Ik heb een paar dealer races gereden. Het valt mij op dat niet alle dealer events voor mij toegankelijk zijn. Soms wil ik zien met welke auto de race bereden zal worden, wat dan niet mogelijk is.

Voorbeelden:
-Acura: 't Zal vast een NSX zijn, maar ik kan niet klikken op 'dealer-event'.
-Aston Martin: idem (DB9)
-Citroen: idem
-etc.

Deze bovenstaande auto's heb ik geen van alle. Ik heb ook geen Merc SL 55 AMG, maar ik kan wel klikken op 'dealer-event' om te zien dat ik daarvoor die SL nodig heb.

Mijn vraag is: Wanneer worden deze dealer-events toegankelijk? Als je de events pas kan bekijken als je de auto daadwerkelijk hebt, dan is het een 'bug' (want bv. SL en Z06 etc. kan je wel de event bekijken zonder de auto in bezit te hebben).

Ik kom terug op het geluid van de bolides. Het geluid valt eigenlijk wel tegen, hoewel ik daar eerder enthousiast over was. Turbo's hoor ik niet fluiten, boxer-motoren hoor ik niet roffelen, Ferrari jankt het niet uit. Als ik met m'n ogen dicht moet luisteren naar zo'n Ferrari, zou ik ook kunnen zeggen dat het een Japanner is, die meer toeren kan draaien dan de meeste auto's in de desbetreffende klasses, denk aan een S2000 of een Integra Type-R.

Framedrops en tearing vallen wel op ja... Wel jammer. Verwacht dat dit opgelost is voor de definitieve versie. Wat ik mis is de sensatie bij hoge snelheden. Waar je bij GT-4 een lichte blur kreeg bij hoge snelheden, blijft deze blur achterwege bij Prologue. Jammer.

Penalty system is vervelend, maar wel begrijpelijk. Afsnijden levert terecht strafpunten op. Met je band over de kerbstone en je hebt een penalty te pakken is weer jammer. Ook erg irritant als anderen tegen je aan rammen en jij de dupe daarvan bent (offline, online heb ik niet eens geprobeerd). Overigens krijg je volgens mij geen penalty als je keihard op je voorligger botst, maar daarbij wel (vol) remde. 't Viel mij op.

Als ik een auto wil kopen, wil ik eens goed bekijken welke kleur de auto moet krijgen. Jammer dat de camera daarbij in vaste volgordes draait. Heb je bv. net een goede zij-aanzicht en wil je het eea bekijken, dan is er weer een andere camera-stand waardoor je overzicht weer kwijt bent en moet wachten. Kan dit aangepast worden?

Nu de dealer-events nog resten, is er op zich weinig nog 'waarvoor je zou moeten spelen', of 't moet de F1 zijn. Natuurlijk is het een uitgebreide demo, maar ik denk dat het toch tegenvalt met de replay-waarde. Herstel: Arcade mode heb ik nog helemaal niet geprobeerd, dus ik heb nog wat om 'voor te spelen'.

Is Prologue voor mij een tegenvaller? Ja en nee. Het is een next-gen spel, waarbij alleen de graphics mijns inziens op next-gen niveau liggen (vergeleken met de voorgangers). Op het gebied van geluid laat Prologue toch flinke steken liggen. Tot dusver een 7 in mijn ogen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 07-06 15:19
StrayDog schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:41:
[...]

Het lelijkste vind ik vooral de hoeveelheid aliasing, overal karteltjes.
Ik vind Prologue grafisch sowieso een behoorlijke tegenvaller.
Ja wat betreft de karteltjes heb je zeker gelijk. Probeer ze maar eens niet te zien bij de achterspoiler van de evo IX :/. Toch vind ik het geen tegenvaller eigenlijk, ook grafisch niet. Bepaalde onderdelen zijn niet perfect, maar vind dit niet erg storend. En voor wat betreft value-for-money: ik kan hier menig uurtje langer mee bezig zijn dan met volledige games uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user888
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-01-2021
Zijn er meer mensen met dezelfde problemen als ik: ik kan de update van het spel niet downloaden (stopt bij een kwart van de progress bar) en kan daardoor het spel niet spelen. Ook klaagt het spel onterecht dat mijn datum en tijd niet goed ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

user888 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:10:
Zijn er meer mensen met dezelfde problemen als ik: ik kan de update van het spel niet downloaden (stopt bij een kwart van de progress bar) en kan daardoor het spel niet spelen. Ook klaagt het spel onterecht dat mijn datum en tijd niet goed ingesteld is.
Dat probleem had ik ook, maar dat weerhield me wel niet van het spel te spelen, na de mislukte update ging alles gewoon verder. Voor die tijd aanpassing ben ik dan maar nog eens naar de systeem instellingen gegaan en heb de tijd via het internet nog maar eens laten aanpassen - ook al stond het correct. Daarna leek het mij wel te lukken. En dan die update; ik heb 4 maal denk ik moeten proberen eer hij die demo volledig kon downloaden hier bij mij. Probeer het eventueel wat later op de avond nog eens. In de vooravond of namiddag viel die update na het eerste kwart of in de helft telkens stil.

Persoonlijk vind ik die vaste camera's tijdens het kiezen van een auto kleur ook wel een beetje irritant. Maar bon, dat bederft het spel nog niet. Al een geluk dat hij niet telkens moet herladen bij het kiezen van een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ook eindelijk maar es een DS3 besteld, hopelijk gaat het dan wat beter... ik moet nog goed halen op Eigerwand in de B klasse timetrial... eerste rondje was een 1:15.2xx verder nog niet gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb alle races behaald! eindelijk die verrotte s-10 gehaald... gister avond nog even online zitten racen, maar ik mis eigenlijk een p700 en liefst nog hogere klasse... Ook ga ik nu maar eens proberen om alles op goud te halen met mijn stuurtje aangesloten... zal hier dus nog wel even zoet mee zijn... (tot eind van de maand, dan zijn er belangerijkere zaken op de ps3 :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
Anoniem: 230486 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:18:

Dat dit geen demo is maar gewoon een game (een voorproevertje(nieuw woord)) moge duidelijk zijn, niemand heeft ooit (bij mijn weten) het le gehad op het vragen voor geld voor een demo. Ik hoop dan ook echt dat er binnenkort voor deze GAME een aantal updates gaan komen waarin vooral veel wordt gedaan aan het online gedeelte dmv anti knal gebeuren en ook het hosten van je eigen games... wat is er nu leuker dan je vrienden voorbij racen... :D
Laten we hopen dat er idd nog updates komen, feit is nu dat het online gedeelte niet constant genoeg is om er vat op te krijgen (vb, gisteren slipt er in de supercars classe een auto voor mij die dwars op de weg komt te staan, was transparant (dus dacht lekker erdoor :) ) maar werd terug vast net toen ik er bij was (ferme knal dus en mijn ronde en plaats weg :'( ) en ook verschillende keren dat de auto gewoon vast wordt terwijl ik er nog midden in zit, dat zijn zaken die echt niet mogen.

Wat opvalt (ik speel altijd een klasse uit en ga dan een 30 min online om de avond af te sluiten) is dat het de ene dag beter lijkt te gaan (met de online regeles / penalties, transparantie enz...) dan de andere dag, alsof de parameters afhankelijk zijn van de drukte op de weg/server (wat volstrekt belachelijk is natuurlijk, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Topicstarter
wilmundo schreef op woensdag 02 april 2008 @ 01:11:
S-class races heb ik voltooid. Ik heb een paar dealer races gereden. Het valt mij op dat niet alle dealer events voor mij toegankelijk zijn. Soms wil ik zien met welke auto de race bereden zal worden, wat dan niet mogelijk is.

Voorbeelden:
-Acura: 't Zal vast een NSX zijn, maar ik kan niet klikken op 'dealer-event'.
-Aston Martin: idem (DB9)
-Citroen: idem
-etc.

Deze bovenstaande auto's heb ik geen van alle. Ik heb ook geen Merc SL 55 AMG, maar ik kan wel klikken op 'dealer-event' om te zien dat ik daarvoor die SL nodig heb.

Mijn vraag is: Wanneer worden deze dealer-events toegankelijk? Als je de events pas kan bekijken als je de auto daadwerkelijk hebt, dan is het een 'bug' (want bv. SL en Z06 etc. kan je wel de event bekijken zonder de auto in bezit te hebben).

Ik kom terug op het geluid van de bolides. Het geluid valt eigenlijk wel tegen, hoewel ik daar eerder enthousiast over was. Turbo's hoor ik niet fluiten, boxer-motoren hoor ik niet roffelen, Ferrari jankt het niet uit. Als ik met m'n ogen dicht moet luisteren naar zo'n Ferrari, zou ik ook kunnen zeggen dat het een Japanner is, die meer toeren kan draaien dan de meeste auto's in de desbetreffende klasses, denk aan een S2000 of een Integra Type-R.

Framedrops en tearing vallen wel op ja... Wel jammer. Verwacht dat dit opgelost is voor de definitieve versie. Wat ik mis is de sensatie bij hoge snelheden. Waar je bij GT-4 een lichte blur kreeg bij hoge snelheden, blijft deze blur achterwege bij Prologue. Jammer.

Penalty system is vervelend, maar wel begrijpelijk. Afsnijden levert terecht strafpunten op. Met je band over de kerbstone en je hebt een penalty te pakken is weer jammer. Ook erg irritant als anderen tegen je aan rammen en jij de dupe daarvan bent (offline, online heb ik niet eens geprobeerd). Overigens krijg je volgens mij geen penalty als je keihard op je voorligger botst, maar daarbij wel (vol) remde. 't Viel mij op.

Als ik een auto wil kopen, wil ik eens goed bekijken welke kleur de auto moet krijgen. Jammer dat de camera daarbij in vaste volgordes draait. Heb je bv. net een goede zij-aanzicht en wil je het eea bekijken, dan is er weer een andere camera-stand waardoor je overzicht weer kwijt bent en moet wachten. Kan dit aangepast worden?

Nu de dealer-events nog resten, is er op zich weinig nog 'waarvoor je zou moeten spelen', of 't moet de F1 zijn. Natuurlijk is het een uitgebreide demo, maar ik denk dat het toch tegenvalt met de replay-waarde. Herstel: Arcade mode heb ik nog helemaal niet geprobeerd, dus ik heb nog wat om 'voor te spelen'.

Is Prologue voor mij een tegenvaller? Ja en nee. Het is een next-gen spel, waarbij alleen de graphics mijns inziens op next-gen niveau liggen (vergeleken met de voorgangers). Op het gebied van geluid laat Prologue toch flinke steken liggen. Tot dusver een 7 in mijn ogen.
Hou het erbij dat niet alle dealer's een dealer event hebben.
Ik had er ook al naar gekeken. En volgens mij is dat het. Of het word (nog) ungelocked.

Hoe zit het bij de Japanse versie, had je daar bij elke dealer een dealer event ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mogelijk binnenkort een update!!
Yes, on April 15 is when the US version goes on sale. The disc version is rumoured to have extras such as video course guides of the tracks from real life and that GTTV could have the option of users showing off their laps and tuned cars! Polyphony Digital, the developer, has said that all regions will get this update at the same time! This could mean an update for the EU on or before the US release!
Misschien al bekend bij jullie misschien ook niet... bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:43:
ook eindelijk maar es een DS3 besteld, hopelijk gaat het dan wat beter... ik moet nog goed halen op Eigerwand in de B klasse timetrial... eerste rondje was een 1:15.2xx verder nog niet gekomen
Los van het feit dat ik erg blij ben met mijn DS3 en nog geen seconde spijt heb gehad van de aankoop vind ik de toegevoegde waarde in GT5 niet zo groot.

Maar misschien heb ik een verkeerd beeld omdat ik alleen maar met een ds3 heb gespeeld en dat bepaalde zaken me niet meer opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Anoniem: 230486 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:37:
hehehehe ik heb maar eenseven mijnoude logitech driving force stuurtje onder het stof vandaan gehaald.... erg gaaf... force feed back doet het uitstekend.. is wel een tikkie moeilijker maar ben nu toch aan het sparen voor de laatste (s-10) race... met de mine lukt het me echt niet.. constant 4e of 5e
S-10 heb ik uiteindelijk redelijk makkelijk gehaald met de GT40 Spec II Test Car (300k credits).. even sparen, maar zoveel is het nou ook weer niet, en deze kar doet het ook erg goed op de oval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik heb gisteren netjes alle B-races afgerond. Ongeveer alles op goud, behalve de time trails van de Evo IV en de GT-R '07. Ik ben wel zo idioot geweest om een R8 aan te schaffen (gewoon omdat ik het een meeesterlijk mooie auto vind), maar hij is duur en nu zit ik zonder geld.

In de A klasse aangekomen kan ik geen enkele race winnen met de R8. Hij ligt mij ook niet echt: hij gaat veel te snel driften naar mijn goesting. Dan maar de races geprobeerd met de GT-R '07. Dat ging al iets beter, maar ik eindig altijd maar in het einde van het pak na de race (wat wil je als je op de 16e plaats moeten starten).

Ik zie echt geen mogelijkheid om gelijk welke A-klasse race te winnen. Frustrerend moeilijk imo. Toch zeker in vergelijking met de B-klasse waar het meeste nog met de vingers in de neus te winnen is. Ben ik nu gewoon slecht (dat betwijfel ik nu toch sterk hoor) of rijd ik gewoon met de verkeerde wagens rond? Met welke wagens hebben jullie het meeste van de A events gewonnen?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
wilmundo schreef op woensdag 02 april 2008 @ 01:11:
Merk ik ook, is idd bijna slordig dat zoiets er nog in zit.
Ligt aan penalty level. Ken ze nog niet uit mijn hoofd, maar wat jij zegt heb ik ook gezien idd, maar er zijn ook hogere penalty levels waarbij je hoe dan ook strafseconden krijgt, ook al rem je volop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:43:
De B-3? Ik kom nopg niet eens zo ver. Veel driften wat je doet of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

???? ik zit even op youtube te kijken naar wat filmpjes van gt5:p... kom ik dit tegen: klik
een stilstaande start!!! ligt het aan mij of zijn we die hier in europa nog niet tegen gekomen, of zie ik iet sgrandioos over het hoofd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarthDavy schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:37:
Ik heb gisteren netjes alle B-races afgerond. Ongeveer alles op goud, behalve de time trails van de Evo IV en de GT-R '07. Ik ben wel zo idioot geweest om een R8 aan te schaffen (gewoon omdat ik het een meeesterlijk mooie auto vind), maar hij is duur en nu zit ik zonder geld.

In de A klasse aangekomen kan ik geen enkele race winnen met de R8. Hij ligt mij ook niet echt: hij gaat veel te snel driften naar mijn goesting. Dan maar de races geprobeerd met de GT-R '07. Dat ging al iets beter, maar ik eindig altijd maar in het einde van het pak na de race (wat wil je als je op de 16e plaats moeten starten).

Ik zie echt geen mogelijkheid om gelijk welke A-klasse race te winnen. Frustrerend moeilijk imo. Toch zeker in vergelijking met de B-klasse waar het meeste nog met de vingers in de neus te winnen is. Ben ik nu gewoon slecht (dat betwijfel ik nu toch sterk hoor) of rijd ik gewoon met de verkeerde wagens rond? Met welke wagens hebben jullie het meeste van de A events gewonnen?
De GTR-07 is een auto ie ik veel heb gebruikt... net als de ferrari 430...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ISaFeeliN schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:33:
[...]

S-10 heb ik uiteindelijk redelijk makkelijk gehaald met de GT40 Spec II Test Car (300k credits).. even sparen, maar zoveel is het nou ook weer niet, en deze kar doet het ook erg goed op de oval ;)
Klopt!! op die manier heb ik hem ook gehaald... het is echt zaak om het eerste rondje zonder botsen en stoten door te komen en dan is het eigenlijk simpel weg, uitrijden... alhoewel simpel weg niet echt simpel is op suzuka.. respecct voor de echte coureurs.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 21:50

hehe, ik heb ook moeite met A klasse race. Ik scheur met de BMW m3 en win ook niet alles. Die GT-R is nog iets sneller dan de m3 maar ook daar heb ik moeite mee, slipt imho te veel. Denk dat een F430 geen slecht idee zal zijn om aan te schaffen. Even aantal races die je wel wint overnieuw doen.. even sparen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rij je met AT of MT? Als ik met AT rij redt ik het ook niet met die GT-R. Als ik echter zelf ga schakelen gaat het opeens een stuk sneller (ookal moet ik hier nog erg aan wennen en maak is dus nog erg veel fouten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kbloem schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:38:
[...]

De B-3? Ik kom nopg niet eens zo ver. Veel driften wat je doet of juist niet?
ehm nee drift eigenlijk nergens
gewoon heel laat heel hard remmen, de bocht na de tunnel heel even liften maar verder volgas erdoorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit

klinkt gek, maar ik vind de getunede Lotus Elise 111R echt een wereldauto, daarmee haal ik bijna elke race in S klasse. Je moet er even aan wennen en zeker wat afstellen in de rembalans etc, maar dan rij je er echt sneller mee dan een F430 of GT-R. En hij kost maar een ton. Op Fuji bv was ik zeker 4 sec per ronde sneller. Leuk om de replay te zien, zo'n klein autootje tegen al die racemonsters.......

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroenit op 02-04-2008 09:56 ]

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixxa schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:46:
[...]

hehe, ik heb ook moeite met A klasse race. Ik scheur met de BMW m3 en win ook niet alles. Die GT-R is nog iets sneller dan de m3 maar ook daar heb ik moeite mee, slipt imho te veel. Denk dat een F430 geen slecht idee zal zijn om aan te schaffen. Even aantal races die je wel wint overnieuw doen.. even sparen dus.
Als je de gt-r vind slippen, dan kan ik je de F430 niet aanraden... deze slipt nog meer... heerlijk autotje.. dat wel maar als je niet van slippen houdt....

Voor iedereen die moeite heeft met de b of a klasse... als je het al niet deed, schakel manueel!!! zet je traction control op 0 of hoogstens 1 abs op 1, je rijhoogte zo laag mogelijk en je vering op ca 8.. dan heb je bij bijna elka auto een perfecte besturing (is mijn mening...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaChosen1 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:54:
[...]

klinkt gek, maar ik vind de getunede Lotus Elise 111R echt een wereldauto, daarmee haal ik bijna elke race in S klasse. Je moet er even aan wennen en zeker wat afstellen in de rembalans etc, maar dan rij je er echt sneller mee dan een F430 of GT-R. En hij kost maar een ton.
dan heb je fuji en suzuka nog niet gereden volgens mij in de p700 klasse... het is een bochten vreter! maar op het rechte stuk ben je helemaal nergens!! Maar idd zoals je het al zei, het is een heerlijk autotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 17:49
Ergens in de de A klasse heb je een americaanse bolide nodig (dacht A2) en nou heb ik met me domme kop eerst een ford GT gehaald maar dat ding rijd voor geen meter... Met welke auto's hebben jullie deze race gehaald?
- Hebben jullie ook nog een aanrader voor die Japanse bolide race in de A klasse? Mag helaas niet meedoen met me GT-R '07...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
Anoniem: 230486 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:56:
[...]

dan heb je fuji en suzuka nog niet gereden volgens mij in de p700 klasse... het is een bochten vreter! maar op het rechte stuk ben je helemaal nergens!! Maar idd zoals je het al zei, het is een heerlijk autotje
Jawel, op Fuji was ik zeker sneller met de Elise en heb ik de race in de p700 klasse gewonnen (al haal je die 700 p niet met dat ding..). Op het rechte stuk lever je wel wat in, maar in de bochten en doordat je zeer laat kunt remmen ben je toch sneller., En je moet hem natuurlijk wel afstellen, ik haal ook rond de 290 km/u met de Elise (ruim 300 in slipstream)

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroenit op 02-04-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00
DaChosen1 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:54:
[...]

klinkt gek, maar ik vind de getunede Lotus Elise 111R echt een wereldauto, daarmee haal ik bijna elke race in S klasse. Je moet er even aan wennen en zeker wat afstellen in de rembalans etc, maar dan rij je er echt sneller mee dan een F430 of GT-R. En hij kost maar een ton. Op Fuji bv was ik zeker 4 sec per ronde sneller. Leuk om de replay te zien, zo'n klein autootje tegen al die racemonsters.......
Gisteren ben ik ook even aan het sparen gegaan, maar kon mezelf er niet toe zetten om een race 10x te doen. Ik zit ook met het probleem dat de R8 niet snel genoeg is in de A-klasse en de GT-R ook niet echt om het hele veld goed te maken. Dus een F430.
Wil ik mijn R8 gaan verkopen krijg je daar nog maar 44000 credits voor! oftewel 120000 credits verlies!! Dan blijft ie maar in de garage ter decoratie.
Nu maar sparen voor de F430, maar als jij zo erg te spreken bent over de Lotus 111R dan misschien die maar kopen. Lotus vind ik altijd wel iets hebben! 4 cilinder turbomotor en gewoon enorm licht. Heerlijk! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 230486 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:55:
[...]
Voor iedereen die moeite heeft met de b of a klasse... als je het al niet deed, schakel manueel!!! zet je traction control op 0 of hoogstens 1 abs op 1, je rijhoogte zo laag mogelijk en je vering op ca 8.. dan heb je bij bijna elka auto een perfecte besturing (is mijn mening...)
ehm in de b klasse kun je toch niks tunen?
en ABS waar zit die optie dan bij driving options?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:19:
[...]

ehm in de b klasse kun je toch niks tunen?
en ABS waar zit die optie dan bij driving options?
ai ja klopt... tunen wordt dan lastig... :D foutje... abs zit volgens mij in het scherm na dat je je auto kan selecteren... voor het loading scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 07-06 15:19
Dan maar de races geprobeerd met de GT-R '07. Dat ging al iets beter, maar ik eindig altijd maar in het einde van het pak na de race (wat wil je als je op de 16e plaats moeten starten).
Huh, was dit een late 1 april grap ;) ? A-1 zou je toch zeker met 2 vingers in je neus moeten kunnen winnen! Ik stond de eerste keer dat ik dit event deed 2x achterstevoren (werd afgeleid) en werd 2e met de GT-R. Daarbij is dit een van de races waarbij je juist gemakkelijk aan geld kan komen zodat je de vereiste auto's in de A-klasse kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230486 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:24:
[...]

ai ja klopt... tunen wordt dan lastig... :D foutje... abs zit volgens mij in het scherm na dat je je auto kan selecteren... voor het loading scherm
hm ik zit nu even op internet te kijken, maar ik denk dat ik me wederom vergist heb in het abs systeem.. waarschijnlijk zit dit toch in het tune menu.. excuses als ik mensen op het verkeerde pad heb gezet!

Even voor de mensen die de S-klasse hebben behaald... hoeveel filmpjes hebben jullie in gt-tv staan?? ik zie screens als deze op internet:
Afbeeldingslocatie: http://sonydrone.files.wordpress.com/2007/10/topgear.jpg
maar ik heb maar 2 filmpjes... ik weet dat dit van oktober 2007 is, maar toch.. wou het even voor de zekerheid weten :D
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.