[PS3] Gran Turismo 5 Prologue Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.293 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ben nu een paar uur aan het racen geweest en ik vind de game echt super. Echter zitten er wel een grote maar aan......

Ik heb behoorlijk wat uurtjes in Forza Motorsport 2 zitten dus daar wil ik de game ook een beetje mee vergelijken. Ik ben me ook bewust dat dit niet voor niets prologue heet dus ook daar zal ik niet over vallen. Ik kan wel zeggen dat ik FM2 beduidend beter vind dan deze game. Ik ben nieuw in de wereld van GT dus als ik het fout heb verbeter me gerust.

Vooraf werd op alle forums geroepen dat GT de graphics van FM2 weg zou blazen. Ik ervaar een beetje het tegendeel. Waarom? Filmpjes die je voorgeschoteld krijgt voordat een game uitkomt zijn 9 van de 10 keer mooier dan dat je naar je eigen tv zit te kijken. Ik heb een HD-Ready 37" LCD van Samsung. Ik speel de game op 720p wat volgens mij optimaal is voor mijn tv. 1080p ziet er ongetwijfeld strakker uit maar daarvoor zal ik nog wat maandjes het liefste vriendje van de werled moeten zijn voordat mn vriendin akkoord gaat.

Wat mij opvalt bij GT is dat er absoluut geen gebruik is gemaakt van AA. Ik zie allemaal gekartelde randen met verschillende kleuren om de auto heen. Helemaal als je een beetje in de verte kijkt ziet alles er een beetje geblokt en alles behalve strak uit. Komt dit door de 720p? Is dit anders dan op 1080p? Als er mensen zijn die op Full HD spelen hoor ik graag hun mening.

Daarnaast mis ik nog het afstellen van de auto. Ik heb het natuurlijk niet over het instellen van ABS maar echt over drukverdelingen op de schokbrekers, afstellen van de motor enz. Ik heb ook alleen nog maar de C Klasse gereden gisteren dus ik weet niet hoe het in hogere klasses zit. Zo niet, dan kom ik daar ook nog wel overheen maar ik hoop toch zeker dat het wel in de volledige versie zit.

De auto versieren met stickers, en customizen met bumpers vind ik in FM2 ook een aangename toevoeging. Hoe zit dit in GT5P en de volledige versie?

En als laatste maar zeker niet de minste tegenvaller vind ik toch wel het schademodel. De officiele verklaring van het team van GT zou zijn dat de autofabrikanten hier niet mee akkoord gaan maar dit is natuurlijk de grootste bullshit als je naar FM2 kijkt.

Als we alles gaan opsommen dat mis ik in GT5P tov FM2 de volgende dingen:

- Schademodel
- AA in de graphics (ben nu eenmaal een graphicshoer :))
- Tunen
- goede framerate
- customizen van je auto

Ik hoop dat je me ongelijk kunnen geven cq gerust kunnen stellen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tunen komt vanaf S-klasse, wederom weer van ongekende hoogte :)
Paar pagina's terug staat ook verhaal over schademodel, ze willen het wel maar gezien het GT is moet het dan ook meteen helemaal perfect (referentie: cockpit).

Vergeet niet, FM2 is final version, GT5P is enkel voor zoethoudertje ;)

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 28-03-2008 10:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:50:
Tunen komt vanaf S-klasse, wederom weer van ongekende hoogte :)
Paar pagina's terug staat ook verhaal over schademodel, ze willen het wel maar gezien het GT is moet het dan ook meteen helemaal perfect (referentie: cockpit).

Vergeet niet, FM2 is final version, GT5P is enkel voor zoethoudertje ;)
Ik hoop het echt... Hoe zien de graphics bij jou eruit dan? Ervaar je hetzelfde als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237666

kbloem schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:55:
[...]
Ik hoop het echt... Hoe zien de graphics bij jou eruit dan? Ervaar je hetzelfde als ik?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=p_NaGxgjd3M]

kijk dit eens. Vooral de schade in dat xbox spel is een grap.
Er komt enkel schade in GT5 als het op een realistische manier kan worden toegepast, aldus de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249597

Gisteren de G25 gehaald en moet zeggen WAATTTEE FUCK... dit is echt cool ...ik mis allen die handrem nog??

Vanavond alles vast zetten op de special stellage...en dan 24/h racen...

greetz Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

OMD

verschil tussen HD-Ready en Full-HD is bij de ''goedkopere'' toestellen volledig verwaarloosbaar.
Sterker nog, je kan beter een goede HD-ready nemen dan een cheap-ass Full HD.

Panelen die zijn gemaakt om HD-ready te showen zijn beter dan Full-HD schermen die HD-ready moeten showen en aangezien er nog een heeeeleboel spellen zijn die alleen maar HD-ready supporten hoeft niemand zich voorlopig zorgen te maken.

bron: mezelf, zit in die business...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 16:18
Lijkt me toch dat je het verschil in resolutie wel merkt, als je er natuurlijk niet te ver vanaf zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Topicstarter
kbloem schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:41:
...
Als we alles gaan opsommen dat mis ik in GT5P tov FM2 de volgende dingen:

- Schademodel
- AA in de graphics (ben nu eenmaal een graphicshoer :))
- Tunen
- goede framerate
- customizen van je auto

Ik hoop dat je me ongelijk kunnen geven cq gerust kunnen stellen......
Alles wat je opnoemt komt in GT5.
Framerate is 60fps. Alleen omdat er nog een paar bugs in zitten zie je af en toe 10 - 20fps.
Tunen/customizen is al mogelijk.

- Het is geen Need for Speed waar bij je andere bumpers op gaat zetten.

Het enige wat in in prologue mis:
- Online kan je niet tegen vrienden.
- Na de aankoop van je auto kan je hem niet laten spuiten.

Aan dat eerste word gewerkt. En dat tweede komt er niet in denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kbloem schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:55:
[...]

Mijn 'review' staat pagina terug :) Ik verkies speelbaarheid boven graphics, speelbaarheid is altijd voor mij top geweest in GT-series. Deze versie trapt (tov GT4) de graphics gewoon nog hoger.

Maargoed, duidelijk laat bovenstaand youtube filmpje het perfect zien :)

Mijn online 4 races gingen erg goed, geen 'joyriders' maar lekker volle bak achter elkaar. Ik ga er vanuit dat de races flink worden uitgewerkt en je uiteindelijk ook eigen races kan starten, het begin is er en ziet er gewoon heerlijk uit.

@hieronder, heb ik inderdaad ook naar gezocht, maar als je kijkt bij GT-TV zijn er nog veel 'hokjes' leeg. Mogelijk dat je die moet unlocken?

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 28-03-2008 11:34 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244919

Ik had gelezen dat er bij de Blu-ray versie een documentaire zou zetten over GT ( beyond the apex ofzo). Als ik in het spel bij GT TV staat daar momenteel echter alleen de openings video.

Mis ik iets of zit die alleen bij de VS versie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:58
Ik heb er weer aardig wat races opzitten en ben de bezitter van een Audi R8 >:). Heerlijke auto, vooral het 4WD gedeelte maakt de wegligging echt relaxed! Aangezien de centen aardig opwaren en ik nu aan ben gekomen bij de A-klasse. De eerste race met het grootste gemak gehaald, straks eens kijken naar de rest.
De R8 is echt een auto als je het Stability Management uitzet dat je heerlijk door bochten kan driften!

Maar toch nog even een paar opmerkingen over het geluid. Ik geloof niet dat de makers echte auto geluiden hebben. Nu heb ik nooit in een R8 gezeten maar van buiten de R8 klinkt het geluid in het echt toch echt mooier en dreigender dan in de game.
Ik vroeg me ook af waarom je de turbo van de Evolution IX GSR niet hoort. Van die kleine dingen die de beleving toch beter en mooier kunnen maken. Maargoed het blijft GT, spelen doen we het toch wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Bedankt voor de reakties tot zover :)
Anoniem: 244919 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:32:
Ik had gelezen dat er bij de Blu-ray versie een documentaire zou zetten over GT ( beyond the apex ofzo). Als ik in het spel bij GT TV staat daar momenteel echter alleen de openings video.

Mis ik iets of zit die alleen bij de VS versie ofzo?
Ik heb hetzelfde. In het boekje zie je een screenshot waar hij voor de helft gevuld staat :?
Raar vergelijk. In bijv. de rallysport, dtm enz zijn er ook meerdere soorten bumpers spoilers, skirts te koop dus zou niet weten waarom je daarvoor een NFS moet kopen. Voegt zeker iets toe aan de game.

Maar is het echt niet mogelijk om tegen vrienden te racen joh :?

[ Voor 27% gewijzigd door Kenny_026 op 28-03-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de japanse demo ook nog op mijn ps3 staan, en daar werd die sectie ook pas langzaam gevuld, daar maak ik me dus niet zo'n zorgen over. Gaat me meer om dit item, dat BR exclusive zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
wat mij enorm stoort is de geldklopperij van de stuurtjes.

Ik heb een Logitech Momo force (rood met leren stuur) die toen 450 gulden kostte ofzo. Het kan toch niet moeilijk zijn om de driver daarvan even te implementeren zeker gezien het feit dat heel veel mensen (simmers) dit stuur hebben.

maar nee we moeten weer een nieuw stuur kopen... bah

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Anoniem: 125123 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:28:
[...]

Alles wat je opnoemt komt in GT5.
Framerate is 60fps. Alleen omdat er nog een paar bugs in zitten zie je af en toe 10 - 20fps.
Tunen/customizen is al mogelijk.

Het enige wat in in prologue mis:
- Online kan je niet tegen vrienden.
- Na de aankoop van je auto kan je hem niet laten spuiten.

Aan dat eerste word gewerkt. En dat tweede komt er niet in denk ik.
Als je je auto tot in ten treure optisch wil customizen moet je gewoon geen GT spellen kopen maar lekker NFS/Juiced/Midnight Club blijven spelen :Y

Ze mogen van mij wel Race Modification terug brengen wat in GT2 zat, dan kon je je saaie sedan omtoveren toch echt bestaande(!) racebak d:)b

(bv: Honda Accord naar BTCC uitvoering)

[ Voor 51% gewijzigd door Sir_Killalot op 28-03-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kbloem schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:40:
Bedankt voor de reakties tot zover :)

[...]

Ik heb hetzelfde. In het boekje zie je een screenshot waar hij voor de helft gevuld staat :?

[...]

Raar vergelijk. In bijv. de rallysport, dtm enz zijn er ook meerdere soorten bumpers spoilers, skirts te koop dus zou niet weten waarom je daarvoor een NFS moet kopen. Voegt zeker iets toe aan de game.

Maar is het echt niet mogelijk om tegen vrienden te racen joh :?
Je kan niet net als bij cod4 party invite doen ofzo.
Er zijn een paar soorten racen (40 stuks volgensmij) en dan kan je daar voor kiezen. Daarna gaat die zelf of met iemand anders mee doen, of hij host er als er niks is.

Er komt nog een update waarbij je ook zelf servers kan op zetten.

Jullie bedoelen dit ?:
http://blog.us.playstatio...e-scenes-beyond-the-apex/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 28-03-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jep, maar dan de 'volledige' versie :P

Trouwens kon je bij GT4 wel gewoon nieuwe velgen en spoilers kopen (van officiele merken), je kan verwachten dat dit ook in GT5 blijft. (woot @ Mini met 3-wing spoiler :P)

Maar inderdaad, GT3 had een flinke domper toen ze 'full costumisation' van GT2 eruit haalde. Er zaten toen ook 'special mods' tussen, bijvoorbeeld die chev taurus die zo'n mega lucht intake erbij kreeg. Mooiste was dat elke mod 2 kleuren had, zo kunnen je dus in duels nog steeds met eigen auto rijden.

[ Voor 50% gewijzigd door SinergyX op 28-03-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252246

Iemand een idee hoe ik een tweede controller kan configgen? Ik zie alleen een config scherm voor 1 controller, maar voor duel heb ik toch echt twee controllers nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 252246 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:56:
Iemand een idee hoe ik een tweede controller kan configgen? Ik zie alleen een config scherm voor 1 controller, maar voor duel heb ik toch echt twee controllers nodig...
Werkt het niet als je de 2de controller als controller 2 doet ? (PS-toets daarna Controller 2)
SinergyX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:55:
[...]

Jep, maar dan de 'volledige' versie :P
haha ik begrijp hem.
Misschien kan je het pas zien als je S klaar hebt ?
Iemand al klaar ? }:O

We hadden het laatst over het geluid van een F430. Het is me gelukt om alleen de moter te horen. Je moet een beetje die geluidsinstellingen veranderen. (Muziek weg en race effect geluiden meer)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 28-03-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 22:30

r0_

het ontbreken van AA is mij ook opgevallen. Ik speel het op een Sony Bravia 40W2000 (1080P) en de kartels vielen mij gelijk op.

De AI ben ik ook nog niet van overdonderd. Ben al een paar keer onnodig een beuk van achter gehad.

Verder blijft het natuurlijk supervet! :)

Speel het trwns met een DFP, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11
Sir_Killalot schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:24:
Lijkt me toch dat je het verschil in resolutie wel merkt, als je er natuurlijk niet te ver vanaf zit :)
Niet dus. Contrast kleur- en zwartweergave en motion handling zijn veel belangrijker voor de algehele beeldkwaliteit.
Als het beeld beweegt, hou je bijvoorbeeld bij n hdready plasma veel meer beeldlijnen over dan n full hd lcd.
Anoniem: 237666 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:13:
[...]

[video]

Er komt enkel schade in GT5 als het op een realistische manier kan worden toegepast, aldus de makers.
Ik vind de omgeving van de circuits in Forza ook nogal saai, hoewel nurburgring nordsleife en die met de kombaan erg mooi zijn.
Ook t circuit van Forza op t filmpje is in het echt juist bijzonder mooi. De kleuren van die bomen zijn echt mooi gedaan. Hele mooie herfsttinten, de bomen zijn trouwens allemaal erg mooi gedaan. Ik weet niet hoe hij dit gefilmd heeft, maar dit klopt echt niet hoor! Ook die andere vergelijking met die auto onder die brug klopt niet. Ik weet niet wat voor tv hij heeft, maar bij mij is dit gewoon heel mooi.

En je kan het beeld wel gaan stilzetten om n schaduw eruit te halen, maar dat is n beetje onzin natuurlijk. Ik weet niet hoe de auto's in GT5 eruit zien, maar in Forza zijn ze echt prachtig hd hoor.

Het weggedrag in Forza2 vind ik ook erg goed, erg realistisch. Wel met stuurtje natuurlijk.
Schade in Forza2 kan beter, maar is toch goed gedaan. Gisteren schakelde ik per ongeluk n versnelling te vroeg terug en dan is dus gewoon mn versnellingsbak naar de klote. Dikke rook zichtbaar in de achteruitkijkspiegel en de motor begint te hikken.
Terug naar de pits voor reparatie.

Te lang met je banden gereden? Nou dan kan je bijna geen bocht meer fatsoenlijk maken en moet je wisselen.
Helaas is brandstofverbruik en de wegligging volle tank/lege tank niet merkbaar in Forza.

Muziek? Ik speel nooit en te nimmer de muziek uit de game. Ik zet deze altijd uit en stream internet radio door de game (groove salad lounge :P )

Ik heb ook ff gekeken naar de schaduw en lichteffecten, maar die kloppen gewoon hoor. Je ziet in de reflecties van bomen en bruggen enz gewoon goed in de ramen van de auto. Ook de schaduw van de auto klopt gewoon als deze n bocht maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 28-03-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Sir_Killalot schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:48:
[...]

Ze mogen van mij wel Race Modification terug brengen wat in GT2 zat, dan kon je je saaie sedan omtoveren toch echt bestaande(!) racebak d:)b

(bv: Honda Accord naar BTCC uitvoering)
Die heel donker blauwe NSX die je kon krijgen doormiddel van racing modification was echt super O+

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
r0_ schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:01:
het ontbreken van AA is mij ook opgevallen. Ik speel het op een Sony Bravia 40W2000 (1080P) en de kartels vielen mij gelijk op.

De AI ben ik ook nog niet van overdonderd. Ben al een paar keer onnodig een beuk van achter gehad.

Verder blijft het natuurlijk supervet! :)

Speel het trwns met een DFP, werkt prima!
Ok, dus ik ben niet de enige. Ik zie in de reviews de game voor graphics overal een 9-10 krijgen terwijl ik het niet veel mooier vind dan FM2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Laten we het nu niet een FM2 vs GT5 topic worden, ieder zn eigen ding. Wederom het is een prologue, geen final version.

Vanavond maar beginnen met wat PS:N mensen toe te voegen :P (ID: SinergyX :P). Mocht de patch binnenkort komen dat je met friends kan racen, ben ik er alvast klaar voor :P

@kappenou, hoe kon ik die vergeten, die was echt mooi :)

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 28-03-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft nog niet heel veel zijn momenteel, aangezien je toch nog geen races kan hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 237666 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:13:
[...]

[video]

Ik heb het filmpje even uit gekeken maar moet zeggen dat er wel een erg hoog Fanboy gehalte aan zit. Het is natuurlijk erg makkelijk om een ingame shot te laten zien van FM in de race en vervolgens er een achter te plakken van GT in het menu. Zo ziet het er ingame ook niet uit bij Forza. Daarnaast zag een crash met 200km/h er bij mij toch echt wel anders uit. Ligt er helemaal aan hoe je het schademodel ingesteld hebt.

Sommige punten zoals lightning is allemaal wel zo als je een screencap helemaal gaat uitlichten maar slaat niet echt ergens op. FM2 ziet er gewoon kickass uit. Trouwens bij GT5 viel me gisteren ook wel op dat als ik door het gras ging, het gras in de rook ineens 50cm hoger leek. Zo heeft iedere game wel zn dingen.

Op het gebied van schade geef ik ze gelijk. Maar eigenlijk beter een slecht schademodel op sommige fronten dan helemaal geen. Mischien denken ze online dan ook wat beter na voordat ze je er super lomp afbeuken.

Daarnaast is het leuk wat ze aanhalen over het verven met die nazi auto maar daar ontkom je niet aan. Lijkt me meer de onvolwassenheid van de gamer zelf. Maar ik vind het wel een gemis dat er geen meerdere spoilers, velgen enz beschikbaar zijn.

Ik geef tot nu toe nog de punten aan Forza maar ik kijk nu al uit om vanavond lekker aan de B classe te beginnen ;)

edit:
SinergyX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:40:
Laten we het nu niet een FM2 vs GT5 topic worden, ieder zn eigen ding. Wederom het is een prologue, geen final version.

Vanavond maar beginnen met wat PS:N mensen toe te voegen :P (ID: SinergyX :P). Mocht de patch binnenkort komen dat je met friends kan racen, ben ik er alvast klaar voor :P

@kappenou, hoe kon ik die vergeten, die was echt mooi :)
Ik lees het nu pas. Je hebt gelijk :) Havoc_VA online profiel en kom maar op zou ik zeggen :9

[ Voor 14% gewijzigd door Kenny_026 op 28-03-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 21:52

Shva

aka Jos_theboss

Phusebox schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:45:
wat mij enorm stoort is de geldklopperij van de stuurtjes.

Ik heb een Logitech Momo force (rood met leren stuur) die toen 450 gulden kostte ofzo. Het kan toch niet moeilijk zijn om de driver daarvan even te implementeren zeker gezien het feit dat heel veel mensen (simmers) dit stuur hebben.

maar nee we moeten weer een nieuw stuur kopen... bah
das minder jah, maar ja jouw momo komt toch beter tot zijn recht met PC sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grr hier na 2 dagen proberen nog geen update binnen... lukt gewoon niet (NAT 2 overigens)
Shva schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:49:
[...]

das minder jah, maar ja jouw momo komt toch beter tot zijn recht met PC sims.
die ik nooit meer speel omdat mijn pc het niet trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:59:
grr hier na 2 dagen proberen nog geen update binnen... lukt gewoon niet (NAT 2 overigens)

[...]

die ik nooit meer speel omdat mijn pc het niet trekt
1. Zet je poorten open in je router/modem. Zie link in start post.
2. UPnP al veranderd naar 2 ? (in GT5p)

@hieronder, NAT-3 is niet geschikt voor online :P als ik jou was zou ik proberen om NAT-2 te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 28-03-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tijdens online racen geeft hij bij mij Nat3, de 2.20 update en GT update waren echt zo gedaan. Enkel UPnP ingeschakeld in mijn router en verder helemaal niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 21:23

Nohead

PSN ID: Nohead

Is GT5P nou al te downloaden vanaf PSN? Kan nergens vinden wat het precies gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nohead schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:42:
Is GT5P nou al te downloaden vanaf PSN? Kan nergens vinden wat het precies gaat kosten.
In geloof €39. Maar waarom koop je niet gewoon het hoesje met DVD?

edit:
GT5 Prologue voor PSN heeft vertraging

Nieuws | 28 maart 2008 - Elke donderdag krijgen we enkele nieuwe content in de PlayStation Store. De Japanse en Amerikaanse PlayStation Stores werden gisteren voorzien van de nodige content, de Europese PlayStation Store kreeg verrassend genoeg niks nieuw. Normaal gezien zou Gran Turismo 5 Prologue het levenslicht moeten zien op 27 maart 2008 maar door enkele technische problemen is deze release niet doorgegaan.

Wanneer we Gran Turismo 5 Prologue en eventueel andere content in de Europese PlayStation Store mogen verwachten is nog niet geheel duidelijk. Zodra de content beschikbaar is ,vernemen jullie dit natuurlijk op PS Only.
Bron:Psonly.nl

[ Voor 57% gewijzigd door Kenny_026 op 28-03-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je kunt bij GT5 prologue geen wagens tunen? Maw: Je krijgt wat je koopt en dat wordt niet meer niet minder?

Zou wel jammer zijn.

Rijgedrag van de auto's vind ik subliem. Heel realistisch. Graphics van de weg zijn mooi, publiek slecht en de omgeving is redelijk tot mooi.

Ben benieuwd of ze in de volledige versie hier nog wat aan doen, met name AA, want ik zie gewoon kartelige stroomkabels in de verte, iew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 21:23

Nohead

PSN ID: Nohead

kbloem schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:47:
[...]

In geloof €39. Maar waarom koop je niet gewoon het hoesje met DVD?

edit:

[...]

Bron:Psonly.nl
Hmmm 39euro is wel prijzig voor een PSN download... Misschien dat ik hem wel later via Play.com bestel ofzo. Vind 40/45euro nogal veel voor GT5P voordat geld krijg je een volledige game bij 3BM :(
We wachten nog even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nohead schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:55:
[...]

Hmmm 39euro is wel prijzig voor een PSN download... Misschien dat ik hem wel later via Play.com bestel ofzo. Vind 40/45euro nogal veel voor GT5P voordat geld krijg je een volledige game bij 3BM :(
We wachten nog even af ;)
Als je naar de media markt gaat kun je hem voor €37,99 halen. Als je dan naar de Dynabyte loopt en dat aangeeft krijg je hem voor hetzelfde bedrag. Dat die ik liever dan downloaden. Staat toch leuk in de kast. En vergeet niet dat je een game met een hoesje eerder op marktplaats slijt dan een game die op je console staat ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kenny_026 op 28-03-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 125123 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:02:
@hieronder, NAT-3 is niet geschikt voor online :P als ik jou was zou ik proberen om NAT-2 te krijgen.
Ik heb gewoon zonder problemen diverse races gereden :P
peakaboo schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:50:
Je kunt bij GT5 prologue geen wagens tunen? Maw: Je krijgt wat je koopt en dat wordt niet meer niet minder?
Als je topic had gelezen, vanaf S class kan je wagens tunen ;) Het is een prologue, ze hebben nog een heel jaar hieraan te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:20:
[...]

Ik heb gewoon zonder problemen diverse races gereden :P

[...]

Als je topic had gelezen, vanaf S class kan je wagens tunen ;) Het is een prologue, ze hebben nog een heel jaar hieraan te werken :P
:O Excuse me, dat is dan aan me voorbij gegaan. Maar vergeef me :D Tis mn 1e console en heb altijd PC games gespeelt (nu nogsteeds overigens). Zit nu lekker in die suzuki 2 seater te gassen, echt lache :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

heeft iemand een idee waar ik de Prologue DEMO kan downloaden? Ik heb in de stores van NL, US, JP en Hong Kong gekeken, maar kan hem nergens vinden!

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
KnEuTeR schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:37:
heeft iemand een idee waar ik de Prologue DEMO kan downloaden? Ik heb in de stores van NL, US, JP en Hong Kong gekeken, maar kan hem nergens vinden!
Kan niet meer, was maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 22:03

OMD

KnEuTeR schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:37:
6 posts hierboven lezen... LEZEN!

edit:

mwuah, niet zo snel blaten dus want IK kan niet lezen |:( :X

excuus...

[ Voor 13% gewijzigd door OMD op 28-03-2008 15:49 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Voor de mensen die gelijk in de F2007 willen rijden, hier staat een PAL savegame: http://www.megaupload.com/?d=W7VRZ7GO

Werkt misschien ook met de JPN versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:22:
[...]

rijhoogte basic: hoe hoger hoe makkelijker je de bochten neemt, meer rol in de auto (overstuur), hoe lager hoe meer topsnelheid en hoe meer je auto plakt (onderstuur)

ps. iemand nog een DS3 over die er voor een normale prijs afstand van wil doen?
Kan je misschien iets meer uitleggen ? Ik kom er niet uit.

Ik rij nu met de Nissan GT-R '07.
De volgende instellingen zijn standaard:
Rijhoogte 0mm - 0mm
Vering 3 - 3
Demper 1 - 1
Toe-/uitspoor 0.00 - 0.00
Camber (-) 1.4 - 1.3
Rembalans 5 - 5
Koppeverdeling(v/a) 30 - 70
ABS 1

Nu wil ik dat hij meer 'plakt' aan de weg. (minder slippen e.d.)
En ik wil betere remmen.

De rembalans verhoog ik naar 8 en ABS naar 3.
De rijhoogte doe ik - 10mm (voor en achter hetzelfde)
Vering: 4
Demper 2

Is dit goed ? Of kan ik het nog beter maken. Hij slipt wel nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Iemand enig idee of de Logitech Driving Force Pro ondersteund wordt door GT5p?

Zoja, hoe bevalt het stuur?

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sir_Killalot schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:50:
Voor de mensen die gelijk in de F2007 willen rijden, hier staat een PAL savegame: http://www.megaupload.com/?d=W7VRZ7GO

Kijk :) Dan nu nog doorhebben hoe ik zoiets op de PS3 krijg =X Heerlijk, nieuw te zijn met nieuwe console :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:32:
[...]

Kijk :) Dan nu nog doorhebben hoe ik zoiets op de PS3 krijg =X Heerlijk, nieuw te zijn met nieuwe console :P
Kopieren naar een usb stick. Usb stick in je PS3 doen. Ga naar savegames. Kopier het vanaf je usb stick naar je PS3.
Doe dit niet in je account waar je al GT5p speelt. Maak eerst even een nieuwe aan desnoods.
Niemand houd er van als ineens ze eigen savegame niet meer werkt :P
Seraphus-Y schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:28:
Iemand enig idee of de Logitech Driving Force Pro ondersteund wordt door GT5p?

Zoja, hoe bevalt het stuur?
Startpost !

Ja word ondersteunt.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 28-03-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 08:57

Dakoina

Newbie archer

Allright, net de BD gaan halen bij Carrefour (ja dure winkel, maar ik had nog enkele 20% kortingsbonnen :) )

Heb het wel effe moeilijk... welk game eerst verder spelen; GT of Burnout. 't Is een wereld van verschil, maar soit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140372

Is het all iemand gelukt om goud te halen op B-8 (High Speed Ring met Nissan GT-R). Ik zit telkens rond de 1:16. Zilver (1:15) lukt misschien nog wel als ik een perfect rondje rijdt, maar 1:12 zie ik echt niet zitten.
Kan het zijn dat je met de GT-R het beste kan drifeten? Het is een auto met vrij weinig grip...

Zoja, hoe drift je!? :D Ik heb de 'drift training' gedaan maar daar krijg je alleen maar punten, geen uitleg.

Ik gebruik een G25.

(klopt het dat de koppeling niet reageert bij GT-R, zelfs niet na driehoekje drukken?)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 140372 op 28-03-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

Anoniem: 140372 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:33:
Is het all iemand gelukt om goud te halen op B-8 (High Speed Ring met Nissan GT-R). Ik zit telkens rond de 1:16. Zilver (1:15) lukt misschien nog wel als ik een perfect rondje rijdt, maar 1:12 zie ik echt niet zitten.
Kan het zijn dat je met de GT-R het beste kan drifeten? Het is een auto met vrij weinig grip...

Zoja, hoe drift je!? :D Ik heb de 'drift training' gedaan maar daar krijg je alleen maar punten, geen uitleg.

Ik gebruik een G25.

(klopt het dat de koppeling niet reageert bij GT-R, zelfs niet na driehoekje drukken?)
Ik denk niet dat je de highspeed ring moet driften: daar zijn de bochten te snel voor en niet scherp genoeg. Als je wilt driften: Traction Control op 0 zetten en aan de handrem trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Net een paar screenshots genomen van de Ferrari 599 '06 :9~

Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/ChrisTV2008-03-2817-47-49-65Custom.png

Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/ChrisTV2008-03-2817-48-06-01Custom.png

Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/ChrisTV2008-03-2817-48-15-62Custom.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Nog wat filmpjes van de F2007: http://www.gtplanet.net/high-quality-f2007-videos/

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 28-03-2008 19:05 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Ik heb deze avond na de install en ingame, 3 keer de update proberen downloaden, maar hij haperde telkens rond 30 à 40% en dan krijg ik error :( grr

Maar, ik ben ook best tevreden over deze game :) ik had een beetje schrik, maar dat is nu volkomen weg =) leuk dat je replays kan bewaren

/edit:
zal hier aan liggen denk ik: http://www.gtplanet.net/n...n-gt5-prologue-confirmed/

[ Voor 15% gewijzigd door Dakoina op 28-03-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hij staat nu in de store. Downloading now. :)
Tja, ik had de keuze tussen bartsmit voor 44 euro, helemaal de stad in of de lazy-ass way. 8)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Fuck it, ik ga 'm downloaden. Ik pleur m'n Play.com versie wel op Marktplaats voor 3 tientjes ofzo als ik 'm binnenkrijg. Ik wil gewoon racen nu :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wow, echt mooie graphics :*)

Misschien dat ik voor dit spel én gta nog een keer een ps3 ga aanschaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sir_Killalot schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:50:

Deze toch stiekem geprobeerd :P

Voor de mensen die nog wat need for speed gevoel nodig hebben, pak die F2007 :D Het online record op high speedway staat op kleine 49sec, mijn beste rondje wil niet onder de 52 :P

Gooi uiteindelijk deze saving weer weg en begin zelf opnieuw, het was enkel even het volle gevoel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:36:
[...]

Deze toch stiekem geprobeerd :P

Voor de mensen die nog wat need for speed gevoel nodig hebben, pak die F2007 :D Het online record op high speedway staat op kleine 49sec, mijn beste rondje wil niet onder de 52 :P

Gooi uiteindelijk deze saving weer weg en begin zelf opnieuw, het was enkel even het volle gevoel te krijgen.
hahahahahah dat was ik nou net van plan :P
Heb hem ook geprobeerd. Dat ding rijd echt super. Heb het niet op me eigen account gedaan maar gewoon een test account. Binnenkort heb ik er ook zo eentje moet eerst alleen nog een F40 kopen daarna kan ik alles sparen voor de F2007.
Nog 4 S klasse te gaan ! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Anoniem: 125123 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:33:
[...]

[...]

Startpost !

Ja word ondersteunt.
Dank, vergeten te kijken of dat er in stond. :/
Kan op m'n werk maar beperkt internetten en was even snel tussendoor.

Maar zijn er mensen die met een Driving Force Pro hebben? Wat zijn jullie bevindingen met dit stuur en GT5p?

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:01
Ik ga dit spel morgen ook aanschaffen, ziet dit er trouwens nog een beetje mooi uit op een niet HD tv ?( gewoon nog een oude CRT breedbeeld bak )

Bij de demo van GT HD die je kon downloaden van de playstation store vielen de buitenste gedeeltes van het scherm weg op mijn tv dus vandaar...

Alle voorgaande edities van GT helemaal grijs gespeeld dus ik ben de komende tijd wel weer ff zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mail ontvangen van SCEE over GT5p.

Hier klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:11
Nippletwister schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:34:
Ik ga dit spel morgen ook aanschaffen, ziet dit er trouwens nog een beetje mooi uit op een niet HD tv ?( gewoon nog een oude CRT breedbeeld bak )

Bij de demo van GT HD die je kon downloaden van de playstation store vielen de buitenste gedeeltes van het scherm weg op mijn tv dus vandaar...
Dat is nog steeds zo, speel ook op een CRT en vind het toch nog een erg mooi spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

scorpie

Supra Addict

Die filmpjes zijn echt mooi ja, maar als ik nog een puntje van kritiek mag noemen, noem ik het geluid. Het geluid mist een .... ja... iets, wat meer bas, wat meer schreeuwend ipv klagend (zo klinkt het iig). En het klinkt enorm hol. Het lijkt net of er in een badkamer rondgescheurd wordt met op afstand bestuurbare auto's. (Maar ik kan nog altijd niet wachten tot ik em binnen krijg though ;p )

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 16:15
Woei!!

Wat een masterlijke game is GT5 !!
Icm m'n G25 is 't echt een super game om te spelen.

Alleen heb ik nog 1 vraagje,

waar kan ik instellen dat ik aan de linkerkant van de auto rijd met het stuur enzo?
Ik zit constant rechts van in de auto, terwijl ik screenshots zie waar de stuur gewoon links zit.

Iemand een oplossing?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

zeromussov schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:11:
[...]

Wow, echt mooie graphics :*)

Misschien dat ik voor dit spel én gta nog een keer een ps3 ga aanschaffen :P
Holysterf... ik moest af en toe écht mijn best doen om te kijken of het echt was of niet. Het had soms iets van de Top Gear-sfeerlooks, maar de graphics zijn echt ongelofelijk! Heel knap... :o

Oh inderdaad, het geluid viel me tegen. RFactor en wat andere titels klinken beter, niet qua meetrekkers maar de natuurlijkheid van de motorgeluiden.

[ Voor 15% gewijzigd door Jejking op 29-03-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236438

ApplePie schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:35:
Woei!!

Wat een masterlijke game is GT5 !!
Icm m'n G25 is 't echt een super game om te spelen.

Alleen heb ik nog 1 vraagje,

waar kan ik instellen dat ik aan de linkerkant van de auto rijd met het stuur enzo?
Ik zit constant rechts van in de auto, terwijl ik screenshots zie waar de stuur gewoon links zit.

Dat verschilt per auto, ik heb zojuist de R8 gekocht en daar zit je wel gewoon links.

er zit trouwens een nieuwe replayeffect in volgens mij, cam bovenop de auto met een heel vet effect erin (kan etmoeilijk uitleggen, ziet er uit als een vieze sterke lens op de cam): Druk in replay op X om naar de normale camera's te gaan en dan net zolang op select tot je em ziet...

btw, geniaal spel! heb de C-class net uitgespeeld en ff snel heel veel credits gespaard voor een R8 O+
speelt heerlijk 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 236438 op 28-03-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 07:47
ApplePie schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:35:

Daar is geen oplossing voor. Spel is gemaakt in Japan. In Japan rijden ze links (op de weg), en zit het stuur rechts. Japanse concepts (en auto's) hebben dus het stuur rechts.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11
Hmm, is het spel wanneer je t los koopt dan niet erg duur? €40-45 voor n onaf spel. Hoe gaat t dan wanneer de hele game uitkomt, krijg je dan grote korting of hoef je niks bij te betalen of juist het hele bedrag?
En ik neem aan dat je saves gewoon meegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ferry34 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:23:
Hmm, is het spel wanneer je t los koopt dan niet erg duur? €40-45 voor n onaf spel. Hoe gaat t dan wanneer de hele game uitkomt, krijg je dan grote korting of hoef je niks bij te betalen of juist het hele bedrag?
En ik neem aan dat je saves gewoon meegaan?
uitgaande van GT4 prologue? Vraag 1, nope. Vraag 2, nope :P (welk kon je dacht ik je licences uit GT3 ophalen, A en B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hoe moet ik in vredesnaam 1:39:00 rijden met die gare capuchino? Tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Nippletwister schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:34:

Alle voorgaande edities van GT helemaal grijs gespeeld dus ik ben de komende tijd wel weer ff zoet :)
Ik heb mn PS3 op de 'slechtste' manier aangesloten (composiet via scartblokje) en nog ziet het er op mn 70CM 100Hz 4:3 superstrak uit, geen kartels of tearing d:)b

De text vind ik vanaf 3 meter ook nog goed te lezen, en anders kan je de inzoomfunctie gebruiken :)

Heb net ff een race of 15 online gedaan en ik moet zeggen dat het niveau nog redelijk hoog is, heb nog geen 1 iemand gezien die tegen de richting in is gaan rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
[Frustratie uiten]

Vandaag aardig wat potjes online gereden , maar het lijkt er op dat de gemiddelde speler zo uit een Need for Speed game is getrokken en GT5 is gaan spelen , wat een stelletje prutsers zeg. Tot nu toe niet één race gezien waarin mijn auto niet als vangnet is gebruikt voor van die sukkels die niet wisten dat je ook nog zou kunnen remmen voor een bocht. 8)7 Normaal zou je zeggen , dan ga je toch lekker met je friends racen (die wel weten hoe je moet rijden) , maar helaas , de enige optie om samen met een vriend te rijden is tegelijk op ''start race'' te drukken en hopen dat je in dezelfde room komt (met alsnog een stel amateurs).

[/Frustratie uiten]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236438

heb 5 races online gedaan (allemaal van de eerste 2 events) en 3x 1e en 2x 2e :P

Morgen mn R8 ff uittesten online :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Laatst online: 20-01 16:06
erg mooi spel, heb gisteren een PS3 gekocht en GT5, ik ben eigenlijk een PC gamer, maar ben nu maar eens de console weg ingeslagen. Ik moet zeggen: tot nu toe geen moment spijt van gehad.
Alleen vind ik de moeilijkheidsgraad wel een beetje wisselvallig. De meeste races haal je met 2 vingers in de neus en een halve baanlengte voorsprong terwijl sommige gewoon bijna niet te doen zijn. Ik heb met die gare cappucino met moeite een 1.40.0x weten te rijden. Het zal wel mogelijk zijn een 1.39 te halen maar alleen als je enerzijds een perfecte ronde rijdt en anderzijds een beuk of slipstream van een andere auto krijgt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Maar het zal uiteindelijk wel lukken. Heb net de F430 bemachtigd., dat is een wereldbak. Lekker hoog in de toeren laten janken!! Nu nog de 599. Heb nog niet online geraced, ik vraag me af of dit bv Rfactor of GTR 2 gaat evenaren.. ben bang van niet. Is er al iets bekend of er nog extra content komt voor prologue? Bv extra banen of auto;s ? Of blijft het hierbij totdat de volledige versie er is?

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 16:29

The DenMan

PSN ID: Thedenman

kbloem schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 01:29:
Hoe moet ik in vredesnaam 1:39:00 rijden met die gare capuchino? Tips iemand?
Ik zit ook met hetzelfde probleem. Ik probeer iets te slipstreamen.
Maar de auto's rijden dan ook zo weer bij me weg. Moet
nog ergens iets meer dan een seconde zien te vinden. heb gisteren
ook voor het eerst iets online geprobeerd met GT5 en moet zeggen dat viel me niet tegen.
Lekker close racen met af en toe een klein zetje moet kunnen.

Wat ook goed gedaan is online dat als iemand een slechte verbinding heeft je
niet kan botsen met die andere auto. Tot nu toe dus niks anders dan lof!! _/-\o_

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
online multiplayer is echt zwaar irritant, kom alleen maar beukers tegen en de slipstream is gewoon TE overdreven... realisme my ass

Aangezien je geen schade hebt beukt iedereen je gewoon uit de bocht om eerste te worden... Ik probeer gewoon netjes buitenom in de kombocht iemand in te halen en ja hoor, die gooit gewoon zijn stuur naar rechts

Hier moet dus nog heeeeel veel werk aan gebeuren wil dit leuk worden online
The DenMan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 08:24:
[...]

Ik zit ook met hetzelfde probleem. Ik probeer iets te slipstreamen.
Maar de auto's rijden dan ook zo weer bij me weg. Moet
nog ergens iets meer dan een seconde zien te vinden.
Ik dacht eerst ook dat het niet lukte maar heb het gehaald door sowieso Traction Control en al die crap uit te zetten en dan Manual Transmission.

Je moet proberen een slipstream te krijgen bij het begin en het eind van het rondje. Liefst bij een auto die ongeveer even snel is, de Clio ofzo? In de bochten hou je ze bijna allemaal wel bij. Op het einde van het rechte stuk moet je richting de 190-200 gaan om onder de 1:39 te komen

[ Voor 46% gewijzigd door Phusebox op 29-03-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:56
Phusebox schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:33:
online multiplayer is echt zwaar irritant, kom alleen maar beukers tegen en de slipstream is gewoon TE overdreven... realisme my ass

Aangezien je geen schade hebt beukt iedereen je gewoon uit de bocht om eerste te worden... Ik probeer gewoon netjes buitenom in de kombocht iemand in te halen en ja hoor, die gooit gewoon zijn stuur naar rechts
Dit merk ik zelf ook online ja, maar ik ga dan gewoon terugbeuken :P

Vooral in de laatste ronde op het rechte stuk van daytona speedway gaan ze lekker blokkeren enzo. Dan tik ik hun achterkant aan en zijn ze hopeloos verloren (al denken sommigen van niet >:) )

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06
Heeft iemand ook last van (witte) karteltjes onder de achterruit van de auto's? De graphics zijn verder prachtig! Maar ik vroeg me af of dit misschien komt omdat ie bij mij op 1080p staat en ik een HD-ready tv heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gister even online geraced met de nissan GT-R. Heb het idee dat het online racen met snellere auto's een stuk beter gaat omdat de verschillen dat gewoon wat groter zijn en fouten meer tijd kosten.

Donderdag met type R ( begin wagen) online gezeten en dan merk je dat iedereen veel dichter op elkaar zit, en je dus veel meer last hebt van malloten op de weg.

neemt niet weg dat die online functie nog wel een paar updatejes mag hebben voor de uiteindelijke versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gusev schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:26:
Heeft iemand ook last van (witte) karteltjes onder de achterruit van de auto's? De graphics zijn verder prachtig! Maar ik vroeg me af of dit misschien komt omdat ie bij mij op 1080p staat en ik een HD-ready tv heb :P
Waarom zet je hem op 1080p als je een 720p tv hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD ready schermen hebben een resolutie die niet precies 720p is (die van mij iig heeft een resolutie van 1366x 768. De vraag is dus of je je tv wil laten upscalen of downscalen voor het beste resultaat. (speel zelf altijd gewoon op 720p overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

PWM schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:57:
[...]
Waarom zet je hem op 1080p als je een 720p tv hebt :?
Bij mij is 1080p ook mooier op een 720p TV: de TV heeft immers een hogere resolutie dan 720p. I.p.v. upscalen, kan hij dan ook beter downscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06
thanks! Ik had gewoon beiden aangevinkt en toen stond ie volgens mij automatisch op 1080p, heb m inmiddels op 720p..

@hierboven: 1080p is bij mij ook degelijk mooier; scherpere teksten bv. In deeltje 19 zei iemand ook al dat het sterk afhankelijk is van hoe HD-ready je TV is. Heb 720p en 1080p gwn allebei aangevinkt prima zo.

[ Voor 49% gewijzigd door Gusev op 29-03-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Anoniem: 244919 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:30:
Gister even online geraced met de nissan GT-R. Heb het idee dat het online racen met snellere auto's een stuk beter gaat omdat de verschillen dat gewoon wat groter zijn en fouten meer tijd kosten.

Donderdag met type R ( begin wagen) online gezeten en dan merk je dat iedereen veel dichter op elkaar zit, en je dus veel meer last hebt van malloten op de weg.

neemt niet weg dat die online functie nog wel een paar updatejes mag hebben voor de uiteindelijke versie.
Daar is prologue ook voor bedoeld: dat de online feature in de final versie degene is die men wil. Al moet ik wel zeggen dat men er wel wat debiel mee omgaat. Ik bedoel: ten eerste zijn ze vet veel te laat met deze game en ten tweede is de wereld niet meer degene van GT3: er zijn veel racegames op de markt, ook op andere platformen en daar kan men naar hartelust naar kijken, als men het dan toch presteert om beginnersfouten te maken dan klopt er iets niet (wat je wel vaker ziet bij bedrijven die vinden dat al het andere in de wereld toch minder is dan wat ze zelf maken, een ervan zit in redmond ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
zAo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:43:
[...]

Bij mij is 1080p ook mooier op een 720p TV: de TV heeft immers een hogere resolutie dan 720p. I.p.v. upscalen, kan hij dan ook beter downscalen.
Je tv heeft inderdaad een resolutie van 1366x786 maar dat verschil is echt te verwaarlozen. Downscalen doet hij trouwens ook naar 720p en niet 768p. Klopt dus van geen kant en heeft al helemaal geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:28

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nog even iets over het online racen in GT5P, en dan vooral voor diegenen die constant lopen te roepen dat het niks is en het nu al aan het afkraken zijn.

* Houdt er rekening mee dat het spel net uit is. De meeste mensen die je nu online tegenkomt zijn "racenoobs" die niet weten waar de rem zit en als ze die dan toch weten te vinden al dik in de vangrail of je kofferbak zitten.

* Helaas zijn de deze week gekozen circuits in de beginnersmode (High Speed Ring en Daytona Oval) nogal gevoelig voor slechte chauffeurs. Ik had de PAL versie al vanaf woensdag en toen kon je als "beginner" racen op Fuji. Gewoon even rustig aan tot de eerste haarspeldbocht en de betere stuurlui liggen direct op kop. Dat was een stuk prettiger.

* Minimaal 1x per week worden de online events aangepast (dat was bij de JAP versie wel zo) en dan blijft het interresant. Niet alleen de circuits wisselen, maar ook de wagens die gebruikt mogen worden. Zelfs races met met 16 man in dezelfde wagen zijn mogelijk.

* Probeer eerst alle Events op minimaal brons te halen, dan unlock je de intermediate en proffesional online races, die meteen al een stuk prettiger zijn. Op Fuji, Suzuka en Daytona Infield haken de "noobs" al gauw af, wat direct veel leukere races opleverd. :)
Het aantal ronden is ook groter, dus na een foutje kan je meestal nog wel aanhaken.

* Wacht anders 1 of 2 weken voordat je online gaat, dan is iedereen wat proffesioneler wat direct veel betere races opleverd. De eerste weken online met de Japanse versie was ook regelmatig frusterend, maar de laatste tijd was het veel leuker.

Wat betreft het tunen als je klasse C,B en A hebt gehaald: Je tegenstanders gaan ook harder als je met het vermogen en gewicht gaat spelen. Denk dus niet dat je een race makkelijker kan winnen als je bijv. 50pk meer hebt gekozen. Vaak wordt de betreffende S-race nog moeilijker. :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Chrasher op 29-03-2008 14:38 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Net bergje beginner High speedway gedaan, heerlijk eerlijk racen, hier en daar een bumpje maar hoort erbij denk ik zo. Netjes achter elkaar, geen bochtbashen (volle snelheid inrijden en afremmen 'op de bumper van een ander') en tot finish line goede strijd :) Ik ben erg tevreden over het online racen zoals het nu is, dus het kan alleen maar beter worden :)

En wat betreft, er zijn andere race games.. maar geen enkele met het aanbod en detail van zo bizar veel auto's. En dat maakt GT vanaf GT1 tot opkomend GT5 nog steeds uniek.

Nu rij ik ook veel london circuit.. man dat is grafische pracht :) Als je op details gaat letten is het echt genieten (reflectie van billboards, foto realistische textures - wie spot pizza hut? :P).

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 29-03-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paar tips voor de mensen die online willen racen.
- Maak eerst A helemaal af zodat je kan tunen.
- Tune een auto onder de 700p.p. en race daarmee.
- Kies een race waar auto's mogen deelnemen tot 700p.p.

Je komt ineens bijna geen noobs meer tegen.

Alleen het jammere is dat mijn internet niet stabiel genoeg is voor dit. Het spel zelf heeft het erover om dan deeltenemen aan wedstrijden met minder auto's maar dan heeft hij het over 6-12. Ik denk dat die bij mij pas goed werkt als ik met 3 a 4 mensen rij op 1 baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Rushwood schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 02:15:
[Frustratie uiten]

Vandaag aardig wat potjes online gereden , maar het lijkt er op dat de gemiddelde speler zo uit een Need for Speed game is getrokken en GT5 is gaan spelen , wat een stelletje prutsers zeg. Tot nu toe niet één race gezien waarin mijn auto niet als vangnet is gebruikt voor van die sukkels die niet wisten dat je ook nog zou kunnen remmen voor een bocht. 8)7 Normaal zou je zeggen , dan ga je toch lekker met je friends racen (die wel weten hoe je moet rijden) , maar helaas , de enige optie om samen met een vriend te rijden is tegelijk op ''start race'' te drukken en hopen dat je in dezelfde room komt (met alsnog een stel amateurs).

[/Frustratie uiten]
Welkom in de wereld van GT :). In alle vorige gt games was het ook zo dat als je de wagens in de bochten als muur beschouwd je de snelste ronden rijdt :)

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:21:
[...]

Welkom in de wereld van GT :). In alle vorige gt games was het ook zo dat als je de wagens in de bochten als muur beschouwd je de snelste ronden rijdt :)
Tja, maar ook in racesims op de PC gebeurt dat op openbare servers. En dan heb je het over redelijke hardcore games als LFS, GTR en rFactor, waar botsen je geen voordeel oplevert. Alleen in nKPro heb ik het nog nooit meegemaakt, maar daar zijn ook bijna geen openbare servers voor. :p Dus laat staan in een game als GT op een console.

Helaas moet je gewoon op gesloten servers racen als je wreckers en andere grapjassen tot een minimum te beperken. Daar zal de MP van GT wat mij betreft ook mee vallen of staan.
Als er geen goed rating-systeem komt om cleane coureurs en wreckers te onderscheiden, of een goede manier om gesloten servers op te zetten, dan hoeft het van mij echt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Zamorano op 29-03-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Laatst online: 31-03 21:52

Shva

aka Jos_theboss

der komt volgens mij een update waarbij je private server kan starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Was er op de BD versie geen extra exclusief filmpje voorzien?
Het enige filmpje dat ik vond was de intro. Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Dakoina schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:11:
Was er op de BD versie geen extra exclusief filmpje voorzien?
Het enige filmpje dat ik vond was de intro. Of heb ik iets gemist?
Dat vond ik ook jammer ja. Maar na wat zoekwerk kwam ik het volgende tegen:
The North American version that will be released on April 17 is an updated PAL version adding 5 bonus cars and new BGMs. Additional content includes;

1. 1 tuner (RE Amemiya)
2. 3 stock cars
3. 2 Tuned cars
4. 12 BGMs
5. 1 GT-TV video ("Beyond the Apex")

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Dat valt spijtig genoeg wel tegen van dat filmpje. Maar misschien dat ze met een andere patch weer toevoegen. De Japanners krijgen ook een geupdate versie dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 15:08

beerns

it is I, Leclerc

Kon het niet laten, heb 'm vanmiddag ook bij de MM in d'ter gehaald. WAT een drukte in de eerste plaats. Ze hadden er nog zat (ook packs incl de ps3+gt5). Genoeg.

Updaten ging eerst heel erg lastig. Pas nadat ik Upnp in de router aan had gezet (waar ik niet gek op ben ,dus na de update weer UIT!) lukte het zonder een enkel probleem. Ook de instelling inside de game maakte in dat opzicht weinig tot niets uit. Puur Upnp aanzetten did the trick.
maar gelukt en racen met een Alfa 147. Mooie auto. Ga douchen en verder spelen.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:38
GT5 installeerd 6086MB 8)7 Zo is mijn schijfje wel snel vol. Toch maar eens kijken voor een HD upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167683

Kimo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:24:
GT5 installeerd 6086MB 8)7 Zo is mijn schijfje wel snel vol. Toch maar eens kijken voor een HD upgrade.
Ik kom maar op 1870mb als ik hem download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:10

Grannd

da Granndest

Denk toch dat de bluray versie om één of andere reden misschien groter is (toch filmpjes?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:38
4 Gb aan flimpjes dat is nogal wat. Ik heb 1 filmpje in GT-TV staan de opening movie.

Ik dacht ik koop Blu ray versie scheelt me wat ruimte op harde schijf. Niet dus :P
Op het doosje staat ook hdd 250KB minimum. :?

[ Voor 44% gewijzigd door Kimo op 29-03-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 12:13
En wie heeft de S klasse al gehaald?

Ik moet nog de F40 race (moet F40 nog verdienen) en de laatste.

Quick Tune is cool!

En wat online betreft.. het gaat al heel wat beter als je de intermidiate races doet waarvoor je c/b/a gehaald moet hebben. Maar dan nog rijdt niet altijd iedereen even rechtvaardig.. vaker wel dan niet wordt ik opzij gebeukt als ik iemand inhaal.

[ Voor 49% gewijzigd door ISaFeeliN op 29-03-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ISaFeeliN schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:41:
En wie heeft de S klasse al gehaald?

Ik moet nog de F40 race (moet F40 nog verdienen) en de laatste.

Quick Tune is cool!

En wat online betreft.. het gaat al heel wat beter als je de intermidiate races doet waarvoor je c/b/a gehaald moet hebben. Maar dan nog rijdt niet altijd iedereen even rechtvaardig.. vaker wel dan niet wordt ik opzij gebeukt als ik iemand inhaal.
Ik heb de F40, alleen de race halen lukt niet,
Moet nog 4 x een S race halen.

Jij moet er dus nog 2?
Heb je een paar tips ?:p ik kom er niet uit.

Ik moet nog
S-4
S-6
S-7
S-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Die online races zijn echt vaag. Veel auto's schokken en zwabberen als een gek. Vreemd gezien geen andere online game (bv met poppetjes of vehicles zoals warhawk) dit heeft. Beginnersraces nog voor mij als GT3/4 veteran 8), maar mn impreza (subaru rox) trekt het niet op die lange stukken.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.