Speel het spel op full hd op een sony bravia op 1080p, het is grafisch het mooiste spel dat ik gezien heb zo ver op de ps3, misschien ook wel eens stuurtje scoren, maar speel in de slaapkamer, lig op bed, dus niks om dat ding aan te monteren, vind het toch ook best wel weer veel geld 170 euri voor een stuur, waar ik misschien na een paar maanden weer op uitgekeken ben.
Lees net dat we ook nog tot 2009 moeten wachten voor de volledige versie.
http://ps3.ign.com/articles/862/862361p1.html
@wilmundo Welk stuur gebruik jij? En hoe is de ondersteuning in GT5P?
http://ps3.ign.com/articles/862/862361p1.html
@wilmundo Welk stuur gebruik jij? En hoe is de ondersteuning in GT5P?
[ Voor 23% gewijzigd door tHe_BiNk op 27-03-2008 13:52 ]
APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Anoniem: 249597
Ik ben ook van plan 170 euro uit te geven... maar werkt het ook echt super??
er is ook een stuur van logitech Logitech Driving Force EX wat zijn de verschillen heeft iemand hier ervaring mee??? zie url....
http://www.consoleshop.nl...ing-force-ex-ps3-ps2.html
Is er ook een mogelijkheid om 3 beeldschermen aan te sluiten op je ps3 ??
er is ook een stuur van logitech Logitech Driving Force EX wat zijn de verschillen heeft iemand hier ervaring mee??? zie url....
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 249597 op 27-03-2008 14:06 ]
Vanavond zal ik een verslag doen van de G25 in GT5
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee, daarvoor heb je ook 3 PS3's nodig en dus ook 3x PrologueAnoniem: 249597 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:04:

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Killalot op 27-03-2008 14:13 ]
Oke, wie kan mij de tip geven om C-8 te winnen?
Dat is dus de race waar je 1 ronde hebt om 15 auto's in te halen.
De eerste 13 auto's lukken wel, dus brons haal ik altijd.
Als ik geluk heb haal ik ook nog die Renault in en wordt ik dus tweede.
Maar die Mini Cooper finished altijd een seconde of 1,7 - 2,0 voor mij...
Ik houd me wel aan de ideale lijn (hoever dat mogelijk is), maar iemand anders nog tips?
Ik houd me wel aan de ideale lijn (hoever dat mogelijk is), maar iemand anders nog tips?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Met mijn Honda Integra Type R haal ik het op 0,7 sec niet. Ik word altijd 2de. Misschien een snellere FF auto zien te scoren of anders veel rondes rijden en hopen dat je één ronde praktisch helemaal in de slipstream kan rijden.FeaR1986 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:12:
Bedenk me nu net: Kun je ook je versnellingsbak al aanpassen enzo, anders zou dat ook nut kunnen hebben!
Kijk op pagina 2-3 van dit topic een hele mooie post. KLIKFeaR1986 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:12:
Ik kan A-7 en A-9 niet halen(ook niet met brons). Welke auto's hebben jullie daar gebruikt ?
Ik neem aan dat dat niet je eigen installatie is ???Sir_Killalot schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:10:
[...]
Nee, daarvoor heb je ook 3 PS3's nodig en dus ook 3x Prologue
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er wel super vet uit....
Iemand nog ervaring met de Logitech Driving Force EX???
zit te twijfelen tussen deze en de G25
greetz Carlo
Zo, ook ik heb hem gehaald 
Na GT1 en GT2 niet echt serieus meer aan Gran Turismo gezeten. GT4 ben ik een eind mee gekomen, maar toen kwam mijn PS3 al.
Ook mij bevalt GT5p meer dan goed: het gevoel, het geluid; alles is er. Ik ben nu met de B-class bezig maar zit nog te denken hoe ik C-3 (meen ik) kan halen: 1.14 met een Cappuchino... Hmm. Iemand tips?
Na GT1 en GT2 niet echt serieus meer aan Gran Turismo gezeten. GT4 ben ik een eind mee gekomen, maar toen kwam mijn PS3 al.
Ook mij bevalt GT5p meer dan goed: het gevoel, het geluid; alles is er. Ik ben nu met de B-class bezig maar zit nog te denken hoe ik C-3 (meen ik) kan halen: 1.14 met een Cappuchino... Hmm. Iemand tips?
Nope, ik zou nooit zulke lelijke gordijnen ophangenAnoniem: 249597 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:22:
[...]
Ik neem aan dat dat niet je eigen installatie is ???
Ziet er wel super vet uit....
Iemand nog ervaring met de Logitech Driving Force EX???
zit te twijfelen tussen deze en de G25
greetz Carlo
Iemand nog tips om de GT5:P update binnen te krijgen? Ik krijg iedere keer na ongeveer 10% een foutmelding.
Het was bij mij 2x scheepsrechtRushwood schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:38:
Iemand nog tips om de GT5:P update binnen te krijgen? Ik krijg iedere keer na ongeveer 10% een foutmelding.
Ik wacht op opinies van simdrivers
Denk dat het gewoon aan mijn kwaliteiten ligt, want de C-3 haal ik ook altijd Brons. Tijd van 1.39 en 1.41 kom ik niet eens in de buurt. Zit altijd rond de 1.44... maar gelukkig mag je met brons ook gewoon door.m4yall schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:13:
[...]Met mijn Honda Integra Type R haal ik het op 0,7 sec niet. Ik word altijd 2de. Misschien een snellere FF auto zien te scoren of anders veel rondes rijden en hopen dat je één ronde praktisch helemaal in de slipstream kan rijden.
Bedenk me nu net: Kun je ook je versnellingsbak al aanpassen enzo, anders zou dat ook nut kunnen hebben!
Zit alleen nog wel steeds te twijfelen om GT5:P te houden of morgen na de 48 uur terug te brengen.
Want ik ben nog steeds van mening dat Forza 2 beter rijdt. Maar aan de andere kant ik €37 voor deze game best wel te doen voor het vermaak wat ik tot nu toe heb gehad. En het feit dat ik niet zou weten welke game ik in plaats zou moeten nemen van GT5:P. En als ik die F1 2007 Ferrari zie
Weet iemand misschien hoelang de bedrading is van de G25 racingwheel??
Ik kan het nergens vinden?
Ga hem vanmiddag halen, maar anders moet ik gelijk een verlengstuk halen.
greetz Carlo
greetz Carlo
Hier zijn een heleboel indrukken van simdrivers die GT5P hebben gespeeld:
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=310333
Ik heb zelf geen PS3 en speel echt heel zelden ergens op een console. Gisteren dus 10 minuutjes GT5P geprobeerd en voor ultiem realisme hoef je het niet te spelen denk ik
Heb net A-9 eindelijk gewonnen (brons dan). Moet nu nog A-7 en daarna kan ik naar de S 
Met welke auto hebben jullie A-7 gehaald ? Heb net met de Nissan rx '07 ofzo gespeeld was hele tijd 3de. Vlak voor de finish ging het verkeerd.
Moet nu even overnieuw was gelijk 6de.
Met welke auto hebben jullie A-7 gehaald ? Heb net met de Nissan rx '07 ofzo gespeeld was hele tijd 3de. Vlak voor de finish ging het verkeerd.

Moet nu even overnieuw was gelijk 6de.
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 27-03-2008 15:23 ]
A-9 was best een makkie (ik heb hem goud), maar ik beuk dan ook van allesAnoniem: 125123 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:56:
Heb net A-9 eindelijk gewonnen (brons dan). Moet nu nog A-7 en daarna kan ik naar de S
Nu moet ik de american gedoe doen in de A klasse, net gespaard voor een Ford GT.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Ik had hetzelfde probleem, zit er toevallig een router tussen je modem en je PS3? dat had ik wel.Rushwood schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:38:
heb me PS3 direct aan de modem gehangen, en had de update in 1 keer binnen.
Dit komt volgens mij door het feit dat je met een router NAT type 2 op je PS3 krijgt, en als je hem direct aan de modem hangt NAT type 1.
werke bij mij in ieder geval, dus succes (iedereen)
Fly or Die
agreed, direct aan modem werkt goed.N-E-R-D schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:29:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, zit er toevallig een router tussen je modem en je PS3? dat had ik wel.
heb me PS3 direct aan de modem gehangen, en had de update in 1 keer binnen.
Dit komt volgens mij door het feit dat je met een router NAT type 2 op je PS3 krijgt, en als je hem direct aan de modem hangt NAT type 1.
werke bij mij in ieder geval, dus succes (iedereen)
Ik zag hem nog niet in de winkels, maar ik weet nog steeds niet of ik een PS3 + Gran Turismo 5 P moet gaan kopen.
Ik had zelf voor GT4 de Driving force pro met het GT logo in het stuur gekocht voor iets meer dan 100 euro. Dat is het stuur onder de G25. Deze had ik gekocht omdat ik alleen GT speel dus ik ging de H shifter en koppeling niet gebruiken, verder vind ik de knoppen op het stuur heel handig voor de PS.Anoniem: 249597 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:04:
Driving force pro:

Binnenkort komt speciaal voor GT5 de Driving force GT uit waarmee je tijdens het rijden je auto kan afstellen:

Ik ben boos
..... op jullie, omdat jullie zo enthousiast over gt5p praten heb ik hem net ook maar besteld bij play.com. Wel gelijk 2 copies, want ik wil een vriend van mij ook keihard inmaken
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Wacht maar tot je gespeeld hebt, dan ben je niet meer boos maar dankbaarscorpie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:55:
Ik ben boos..... op jullie, omdat jullie zo enthousiast over gt5p praten heb ik hem net ook maar besteld bij play.com. Wel gelijk 2 copies, want ik wil een vriend van mij ook keihard inmaken
![]()
Heb net A uitgespeeld. 
S is erbij gekomen en die afstel plaats. Een filmpje bij GT-tv. Overtredingen komen erbij.
S is erbij gekomen en die afstel plaats. Een filmpje bij GT-tv. Overtredingen komen erbij.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 27-03-2008 16:16 ]
Ziet er ook goed uit maar zijn deze ook te bespelen op de pc ??KappeNou schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:49:
[...]
Ik had zelf voor GT4 de Driving force pro met het GT logo in het stuur gekocht voor iets meer dan 100 euro. Dat is het stuur onder de G25. Deze had ik gekocht omdat ik alleen GT speel dus ik ging de H shifter en koppeling niet gebruiken, verder vind ik de knoppen op het stuur heel handig voor de PS.
Driving force pro:
[afbeelding]
[afbeelding]
Binnenkort komt speciaal voor GT5 de Driving force GT uit waarmee je tijdens het rijden je auto kan afstellen:
[afbeelding]
dat is voor mijn ook belangrijk....
UPnP ? van 1 naar 2 ?Anoniem: 120197 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:06:
Ik word knettergek van die update, hij wil bij mij maar niet gedownload worden.
Nat van 3 naar 2 of van 2 naar 1 ?
Even uit mijn hoofd en geschat is dat zo'n 1.5 meter. Je bedoelt tussen pedalen en stuur toch?Anoniem: 249597 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:54:
Weet iemand misschien hoelang de bedrading is van de G25 racingwheel??
greetz Carlo
mijn vriendin komt straks thuis met GT5:P, toch dus ja... nu kijken of ik kan doorzetten om die F1 auto te halen.
Kun je die update niet gewoon skippen trouwens? de update naar 2.20 duurde bij mij gisteren al bijna een uur geloof ik
Kun je die update niet gewoon skippen trouwens? de update naar 2.20 duurde bij mij gisteren al bijna een uur geloof ik
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Die Ferrari 2007 F1 zal je 2.000.000 credits gaan kosten...Phusebox schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:47:
mijn vriendin komt straks thuis met GT5:P, toch dus ja... nu kijken of ik kan doorzetten om die F1 auto te halen.
Wordt dus wel even doorspelen aangezien je sommige auto's moet kopen om door te kunnen gaan.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon 400x de eerste race rijden en telkens eerste worden...
Update kan je inderdaad gewoon skippen.
Je krijgt een melding dat er een updat is en dan de vraag of je die nu wilt downloaden of niet.
Ik word gek.. Ahah.. Ik kan gewoon niet die tijd halen van Cours B-3 waarbij je met je Lancer een hele snelle ronde tijd moet neerzetten. Hoe hebben jullie deze gehaald...
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Plus dat je eerst alle S (en dus ook A B C ) races moet hebben gedaan voor je de F1 2007 kan kopen.. Oftewel, veel gameplezierFeaR1986 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:53:
[...]
Die Ferrari 2007 F1 zal je 2.000.000 credits gaan kosten...
Wordt dus wel even doorspelen aangezien je sommige auto's moet kopen om door te kunnen gaan.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon 400x de eerste race rijden en telkens eerste worden...
Update kan je inderdaad gewoon skippen.
Je krijgt een melding dat er een updat is en dan de vraag of je die nu wilt downloaden of niet.
Tja... daar ben ik dus nog niet dus vandaar dat ik die info niet kon postenm4yall schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:56:
[...]Plus dat je eerst alle S (en dus ook A B C ) races moet hebben gedaan voor je de F1 2007 kan kopen.. Oftewel, veel gameplezier
Hoe zit het trouwens met die dealer-events?
Want die van Honda lukt me ook niet om te halen...
Met een x aantal gelijke auto's op een speedway.
Dus er valt weinig uit te remmen of een bocht net wat mooier pakken.
Maar houd jij GT5:P wel of breng je m terug?
Want jij was toch ook niet echt te spreken over de game?
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 27-03-2008 17:03 ]
Had ik ook: mijn disk was volAnoniem: 120197 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:06:
Ik word knettergek van die update, hij wil bij mij maar niet gedownload worden.
Pff: A is toch een bekkie moeilijker.
Iemand het Nissan GTR Event al gewonnen?
Vandaag een paar racejes online gespeeld en wat meer verkent van de game.
Wel leuk is dat bij arcade je bij de parcours een filmpje krijgt over de historie van de baan en de omgeving, behalve bij high speed ring want die bestaat niet in het echt, alhoewel ik hier hoopte op een filmpje dat de evolutie van de baan zou weergeven, hij zit er al vanaf Gran Turismo 1 in, maarja. Als bij GT5 er zo'n paar minuten filmpje is over iedere baan zou het al helemaal vet zijn, wat wel gek is dat die filmpjes dan weer niet bij GT-TV staan, daar staat nog steeds alleen de intro ik ben ook nog steeds benieuwd naar dat 'beyond the apex' filmpje, maar dat zal denk ik zodra de game op PSN live gaat ook wel bij GT-TV terecht komen.
Bij tijdritten en de klassementen kan je ook replays downloaden van de eerste zoveel mensen, je kan op alle auto's en per auto, per baan natuurlijk en ook is er een aparte lijst voor de standaard physics en de realistische physics. Als je naar alle auto's klikt zie je overal meteen een tweetal mensen die al met een Ferrari F2007 over de circuits zijn gescheurd
toch maar wat replays gedownload 
Online vind ik tot nu toe beetje meh, ookal zijn er verschillende klasse's zit je soms toch met een duidelijk langzamere auto tussen anderen. Ook kan je soms wel, en soms niet van de baan gebeukt worden, de game heeft wel een soort 'safety' voor te extreme gevallen dan gaat diegene gewoon dwars door je heen als een soort ghost. Maar lang niet altijd en zo kan je toch oneerlijk van je eerste plaatst gestoten worden. Dan helpt de motorpenalty ook niet zo veel als diegene nog een hoop snelheid had.
Ik ben nu met A-klasse bezig toch weer een stukje pittiger dan C en B, hoe harder de auto's gaan des te moeilijker ze onder controle te houden zijn
Ik had ook een BMW M3 gekocht omdat je die voor een time trial nodig heb geloof ik of zo'n speciale missierace, maar die is toch te sloom voor de All Star races en die anderen maar dan moet ik dus nu ff wat geld halen om een snellere auto te halen want heb mijn geld aan die M3 uitgegeven
Wel leuk is dat bij arcade je bij de parcours een filmpje krijgt over de historie van de baan en de omgeving, behalve bij high speed ring want die bestaat niet in het echt, alhoewel ik hier hoopte op een filmpje dat de evolutie van de baan zou weergeven, hij zit er al vanaf Gran Turismo 1 in, maarja. Als bij GT5 er zo'n paar minuten filmpje is over iedere baan zou het al helemaal vet zijn, wat wel gek is dat die filmpjes dan weer niet bij GT-TV staan, daar staat nog steeds alleen de intro ik ben ook nog steeds benieuwd naar dat 'beyond the apex' filmpje, maar dat zal denk ik zodra de game op PSN live gaat ook wel bij GT-TV terecht komen.
Bij tijdritten en de klassementen kan je ook replays downloaden van de eerste zoveel mensen, je kan op alle auto's en per auto, per baan natuurlijk en ook is er een aparte lijst voor de standaard physics en de realistische physics. Als je naar alle auto's klikt zie je overal meteen een tweetal mensen die al met een Ferrari F2007 over de circuits zijn gescheurd
Online vind ik tot nu toe beetje meh, ookal zijn er verschillende klasse's zit je soms toch met een duidelijk langzamere auto tussen anderen. Ook kan je soms wel, en soms niet van de baan gebeukt worden, de game heeft wel een soort 'safety' voor te extreme gevallen dan gaat diegene gewoon dwars door je heen als een soort ghost. Maar lang niet altijd en zo kan je toch oneerlijk van je eerste plaatst gestoten worden. Dan helpt de motorpenalty ook niet zo veel als diegene nog een hoop snelheid had.
Ik ben nu met A-klasse bezig toch weer een stukje pittiger dan C en B, hoe harder de auto's gaan des te moeilijker ze onder controle te houden zijn
Ja, mijn exemplaar is ook gepost door play.com
Hoop begin volgende week te kunnen racen. Mijn top 3 van auto's die me echt vet lijken:
-Bmw M3
-Ferrari F40
-Ford GT
Hoop begin volgende week te kunnen racen. Mijn top 3 van auto's die me echt vet lijken:
-Bmw M3
-Ferrari F40
-Ford GT
Bij mij is de update ook al een aantal keer mislukt, vervolgens nog eens een paar keer geprobeerd. Op gegeven moment kon hij de hardeschijf niet meer voor bereiden. Toen bij online opties tijdelijke gegevens verwijderd. Maar nu krijg ik aldoor de melding: Let op! Probeer het later nog eens.
Meer mensen met deze melding?
Meer mensen met deze melding?
Nog één ander ding, krijgen jullie ook iedere keer bij het opstarten de melding dat de datum en tijd niet klopt?
Hij staat gewoon op 27 maart en loopt volgens mij zo goed als gelijk met de echte tijd, maar ik krijg wel steeds die melding, verder werkt alles wel.
Hij staat gewoon op 27 maart en loopt volgens mij zo goed als gelijk met de echte tijd, maar ik krijg wel steeds die melding, verder werkt alles wel.
Heb sinds gisteren ook de "Europese" versie (heb de Japanse al grijs gespeeld) en de verschillen zijn wel groot hoor met de "oude" Jap versie.
Gisteravond de hele avond online gespeeld en altijd binnen 30 seconden in een race, dat duurde wel wat langer met de Jap versie. Heerlijke nieuwe wagens ook om uit te kiezen.
Heb nog geen enkele Event-race gedaan, ben meteen online gegaan, In 1 avond al ruim 150.000 credits verdiend.
Heb speciaal voor GT5P een nieuwe PSN-id aangemaakt: TooFast4Stig
Mischien ben je me al een aantal keren tegengekomen, rij meestal vooraan......
Gisteravond de hele avond online gespeeld en altijd binnen 30 seconden in een race, dat duurde wel wat langer met de Jap versie. Heerlijke nieuwe wagens ook om uit te kiezen.
Heb nog geen enkele Event-race gedaan, ben meteen online gegaan, In 1 avond al ruim 150.000 credits verdiend.
Heb speciaal voor GT5P een nieuwe PSN-id aangemaakt: TooFast4Stig
Mischien ben je me al een aantal keren tegengekomen, rij meestal vooraan......
PSN-id: Chrasher
heeft met die online update te maken...die moet je dan ff installeren. Dat is me trouwens nog niet gelukt, kreeg zojuist op ongeveer 80% een error $#(*)$#*()%#*! Erg hinderlijk!Grannd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:54:
Nog één ander ding, krijgen jullie ook iedere keer bij het opstarten de melding dat de datum en tijd niet klopt?
PSN: Sluuz
Nee, de updates zijn me juist wel prima gelukt de derde keer gisteren zo rond 6 uur etenstijd minder druk misschien 
Een paar tips voor als het updaten niet lukt die zijn voorbijgekomen ik zal ze nog één keer herhalen:
- Verander de upnp instellingen van GT5P van 2 naar 1 of andersom
- Zorg dat je achter Nat 1 of 2 zit, Nat 1 is vrij simpel te verkrijgen gewoon je PS3 direct op je modem aansluiten zonder een router ertussen. Voor Nat 2 staat onder andere hier een guide maar er staan er wel meer over het internet verspreid even googlen kom je er zo uit.
Een paar tips voor als het updaten niet lukt die zijn voorbijgekomen ik zal ze nog één keer herhalen:
- Verander de upnp instellingen van GT5P van 2 naar 1 of andersom
- Zorg dat je achter Nat 1 of 2 zit, Nat 1 is vrij simpel te verkrijgen gewoon je PS3 direct op je modem aansluiten zonder een router ertussen. Voor Nat 2 staat onder andere hier een guide maar er staan er wel meer over het internet verspreid even googlen kom je er zo uit.
na de 2e keer lukte de update eindelijk bij mij
. wel leuk spel , alleen nog even puzzellen
heb een masda RX8 en heb daar wat racen meegedaan , nu moet ik wat dingen dubbel doen om meer geld te verdienen , kan met deze auto niet de rest van C doen ....
heb een masda RX8 en heb daar wat racen meegedaan , nu moet ik wat dingen dubbel doen om meer geld te verdienen , kan met deze auto niet de rest van C doen ....
MIsschien kan de Nerderlandse GT5 www.granturismo5.nl ook toegevoegd worden aan handige links, als de update voor het opzetten van private servers uit is zal deze site ook races / competitie gaan verzorgen.
Oke, is toegevoegd.Djie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:11:
MIsschien kan de Nerderlandse GT5 www.granturismo5.nl ook toegevoegd worden aan handige links, als de update voor het opzetten van private servers uit is zal deze site ook races / competitie gaan verzorgen.
Ik kan niet wachten op me F2007
Online ligt eruit !
JohAnoniem: 125123 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:27:
[...]
Oke, is toegevoegd.
Ik kan niet wachten op me F2007
Online ligt eruit !
Ik heb de Audi R8 aangeschaft, wat een jofel gebakje. Dikke wielspin bij het optrekken en het dashboard is om warm van te worden
Bezig met installeren, eerste uur alleen maar alle features van de PS3 zitten doorbladeren
Maargoed, me vast psychisch voorbereiden op de bevreesde update 
update 2.20 ging trouwens flink rap
update 2.20 ging trouwens flink rap
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
hmm waarom krijg ik geen update melding als ik de game start? hij start gewoon (na de installatie)
Dat is altijd al zo, maar op dit moment ligt het online gedeelte eruit. Waarschijnlijk komt er een nieuwe updatePhusebox schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:56:
hmm waarom krijg ik geen update melding als ik de game start? hij start gewoon (na de installatie)
Ik denk dat ze zich klaarmaken voor de launch op de PSN Store, die zal zo wel live gaan.
Anoniem: 107573
Kreeg net dit mailtje van Play.
Dear Customer,
Your copy of Gran Turismo 5: Prologue was received late to our warehouse from Sony and has now been despatched.
As we have missed the release date we would like to offer you 3 off the price of Grand Theft Auto 4 coming to PlayStation 3 on April 29th.
Despetched betekend toch verzonden?
Dear Customer,
Your copy of Gran Turismo 5: Prologue was received late to our warehouse from Sony and has now been despatched.
As we have missed the release date we would like to offer you 3 off the price of Grand Theft Auto 4 coming to PlayStation 3 on April 29th.
Despetched betekend toch verzonden?
nee dat is dispatched...
edit: @ hieronder nog even:
het is trouwens ook 'betekent' en je schrijft 'despetched' nu nog fouter dan hoe zij het je hebben toegemaild
edit: @ hieronder nog even:
het is trouwens ook 'betekent' en je schrijft 'despetched' nu nog fouter dan hoe zij het je hebben toegemaild
[ Voor 76% gewijzigd door scorpie op 27-03-2008 19:21 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Hij is dus ook gewoon posted, maar je krijgt hem niet op de release datum maar wat latern. No big deal....Hoewel, ik kan niet wachten
Mjah ik heb de hele tijd zitten twijfelen of ik hem wel of niet zou bestellen bij play.com. Ik dacht dat er misschien ook wel winkels in NL waren die hem voor soortgelijke prijs zouden hebben, maarja typisch gevalletje 'wishful thinking' dus. Maarja, uiteindelijk vandaag toch maar besteld, en ik zie wel na m'n tentamens wanneer ie binnenkomt. Maar ik kan ook niet wachten nee
DuidelijkHalfkakkende schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:21:
Hij is dus ook gewoon posted, maar je krijgt hem niet op de release datum maar wat latern. No big deal....Hoewel, ik kan niet wachten
@Scorpie: gaan we nou miereneuken?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 27-03-2008 19:26 ]
Heb ook e.d mailtje gehad van play.com Tja, 3 pond is ongeveer €5. Als je GTA 4 nu pre-ordered ben je €57 kwijt ipv €62, slim van ze want dat trekt misschien net wat mensen over de streep aangezien ze dit mailtje naar nogal wat mensen in Europa hebben gestuurd.
Ben er zelf niet zo blij mee, geef me gewoon een 3 pond korting op alles, niet alleen GTA 4
Ben er zelf niet zo blij mee, geef me gewoon een 3 pond korting op alles, niet alleen GTA 4
Ik krijg het niet voor elkaar om een van die B courses te halen, die waarbij je als 16e op speedring begint en je in 1 ronde minimaal 3e moet worden.. Ik heb hem nu 25x (alleen goed voor het geld) gereden maar elke keer net niet. zelfs 1x dat ik naast die blauwe golf (elke keer diezelfde golf die ik moet inhalen) reed en ik dacht er voorbij te zijn toen de finish kwam.. net niet op 2 duizendste 4de geworden. Frustrerend!! Iemand tips?
Ik weet niet met welke instellingen je rijdt, maar is handmatig schakelen misschien niet sneller? (Ik weet nog wel dat ik me eraan ergerde dat bij automatisch schakelen met GT de computer altijd wachtte tot je _precies_ het rode gebied bereikte..)
ik race op AT, MT wordt een zooitje ben ik bang.. nooit goed in geweest in games.scorpie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:49:
Ik weet niet met welke instellingen je rijdt, maar is handmatig schakelen misschien niet sneller? (Ik weet nog wel dat ik me eraan ergerde dat bij automatisch schakelen met GT de computer altijd wachtte tot je _precies_ het rode gebied bereikte..)
Online doet het inmiddels weer, net een rondje gereden.
Trouwens, ligt het aan mij of is de RX-8 echt een sloom rotding?
Trouwens, ligt het aan mij of is de RX-8 echt een sloom rotding?
Rijd je op de 'pro' of 'standard' modus? standard is veel makkelijker. Vandaag race S-6 (die ene waar je 16 auto's moet in halen op daytona japanse versie) gehaald. Wat heb ik die race vaaak gedaan. Elke keer werd ik 6de een keer net 4de maar nooit 3de of hoger. Vandaag weer aan de slag gegaan. Ik wist de hele race bijna uit m'n hoofd, waar en wanner welke auto waar heen gaat etc. 4 keer was ik bij de kopgroep gekomen maar verprutste ik het tegen het eindPixxa schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:52:
[...]
ik race op AT, MT wordt een zooitje ben ik bang.. nooit goed in geweest in games.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Die Ferrari is maar 2 Miljoen.Arm1n schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:03:
[...]
Rijd je op de 'pro' of 'standard' modus? standard is veel makkelijker. Vandaag race S-6 (die ene waar je 16 auto's moet in halen op daytona japanse versie) gehaald. Wat heb ik die race vaaak gedaan. Elke keer werd ik 6de een keer net 4de maar nooit 3de of hoger. Vandaag weer aan de slag gegaan. Ik wist de hele race bijna uit m'n hoofd, waar en wanner welke auto waar heen gaat etc. 4 keer was ik bij de kopgroep gekomen maar verprutste ik het tegen het eind. Maar door blijven gaan, en een keer ja hoor werd ik 3de. Leuk maar ik moest en zou eerste worden, nog een paar keer proberen en uiteindelijk was het gelukt en was ik ruim 20 miljoen rijker
Al die keren dat ik 6de werd spekten wel aan. 20 miljoen is 1/10de van de F1
Gelukkig moest je de race met een Ferrari 599 doen, dus dat was wel genieten
Je bent helemaal niet verplicht om een race te doen met de 599 bedoel je stiekem de F40 ?
Je hebt nu l S1 t/m 6 dus ? Of ga je niet op volgorde.
- Nieuws is leeg

- Er waren eerst 2 race's te zien bij klassement die gereden zijn met een F2007 maar dat is nu weg.
Niemand heeft dus zo een ding
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 27-03-2008 20:33 ]
standard mode, damn ben ik zo slecht?? 20m!! money transfer is zeker niet mogelijkArm1n schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:03:
[...]
Rijd je op de 'pro' of 'standard' modus? standard is veel makkelijker. Vandaag race S-6 (die ene waar je 16 auto's moet in halen op daytona japanse versie) gehaald. Wat heb ik die race vaaak gedaan. Elke keer werd ik 6de een keer net 4de maar nooit 3de of hoger. Vandaag weer aan de slag gegaan. Ik wist de hele race bijna uit m'n hoofd, waar en wanner welke auto waar heen gaat etc. 4 keer was ik bij de kopgroep gekomen maar verprutste ik het tegen het eind. Maar door blijven gaan, en een keer ja hoor werd ik 3de. Leuk maar ik moest en zou eerste worden, nog een paar keer proberen en uiteindelijk was het gelukt en was ik ruim 20 miljoen rijker
Al die keren dat ik 6de werd spekten wel aan. 20 miljoen is 1/10de van de F1
Gelukkig moest je de race met een Ferrari 599 doen, dus dat was wel genieten
Als jullie nou ff beter hadden gelezen dan wisten jullie dat ik de japanse versie heb
Vandaar dat het de 599 is, en je hoeft de races niet in volgorde te doen. En 20 miljoen japanse credits staat gelijk aan ongeveer 200.000 europese credits (de 599 koste 36 miljoen). Dus zo super veel is het niet 
De update voor de japanse versie is er
ben hem nu an het binnen halen hopelijk duurt het niet te lang en zitten alle nieuwe auto's er in
De update voor de japanse versie is er

Ik ben nu een aantal uurtjes bezig met GT5:P , komt een vriend van mij net thuis en heeft het spel ook gekocht , willen we online gaan , blijkt dat je helemaal niet samen kunt spelen , je kan alleen online events kiezen en als je geluk hebt kom je heeel misschien bij elkaar. Je kunt niet eens zelf besluiten een game te hosten met de track en dergelijke naar keuzen en om friends te inviten.
Of zie ik toch iets over het hoofd?

Klopt als een bus.Rushwood schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:07:
Ik ben nu een aantal uurtjes bezig met GT5:P , komt een vriend van mij net thuis en heeft het spel ook gekocht , willen we online gaan , blijkt dat je helemaal niet samen kunt spelen , je kan alleen online events kiezen en als je geluk hebt kom je heeel misschien bij elkaar. Je kunt niet eens zelf besluiten een game te hosten met de track en dergelijke naar keuzen en om friends te inviten.![]()
- Er komt nog een update waardoor het wel kan
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 27-03-2008 21:17 ]
Wat een teleurstelling , morgen maar terug brengen dat spel.
Met die klasse A events heb ik een beetje zitten klooien met de besturing instellingen. Ik begon zelf alleen met proffesional en geen stuur hulp, toen heb ik echt veel moeite gedaan om alles goud te halen. Daarna zette ik het op standaard en stuurhulp: veel. Nu is het ineens super makkelijk en moet je echt een n00b zijn om geen goud te kunnen halen
Net alsof je op rails rijd..

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 27-03-2008 21:23 ]
En ben je al bij de S ?KappeNou schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:22:
Met die klasse A events heb ik een beetje zitten klooien met de besturing instellingen. Ik begon zelf alleen met proffesional en geen stuur hulp, toen heb ik echt veel moeite gedaan om alles goud te halen. Daarna zette ik het op standaard en stuurhulp: veel. Nu is het ineens super makkelijk en moet je echt een n00b zijn om geen goud te kunnen halenNet alsof je op rails rijd..
Hoe zit het daar. Ik kom echt niet ver hoor. Heb er nu 2 gehaald. (ben de hele dag al met A&S bezig)
Die S races zijn echt moeilijk ook op standaard (iig bij je japanse versie zo) S-6 heb ik net gehaald, met veel moeite, een andere S race is me nog niet gelukt en ik zie me die nog niet zo snel winnen (10 laps suzuka, en 16 man om in te halen in ik loop nouwelijks in) Maar maakt niet uit na de update zijn er toch weer nieuwe races. inmiddels al bijna op 33%KappeNou schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:22:
Met die klasse A events heb ik een beetje zitten klooien met de besturing instellingen. Ik begon zelf alleen met proffesional en geen stuur hulp, toen heb ik echt veel moeite gedaan om alles goud te halen. Daarna zette ik het op standaard en stuurhulp: veel. Nu is het ineens super makkelijk en moet je echt een n00b zijn om geen goud te kunnen halenNet alsof je op rails rijd..
Noem mij maar n00b maar ik heb echt moeiteKappeNou schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:22:

na update mag je weer van vooraf aan beginnen toch??Arm1n schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:48:
[...]
Die S races zijn echt moeilijk ook op standaard (iig bij je japanse versie zo) S-6 heb ik net gehaald, met veel moeite, een andere S race is me nog niet gelukt en ik zie me die nog niet zo snel winnen (10 laps suzuka, en 16 man om in te halen in ik loop nouwelijks in) Maar maakt niet uit na de update zijn er toch weer nieuwe races. inmiddels al bijna op 33%
[ Voor 33% gewijzigd door Tristan op 27-03-2008 21:54 ]
Woow het loopt nogal storm hier, geen tijd om alles door te lezen nu.
Toch wilde ik even melden dat ik het spel vandaag ook heb gekocht bij MM
Voor mensen die willen racen, voeg maar deHaan toe als buddy als je wil. Je ziet me vanzelf wel verschijnen op het netwerk!
Erg leuk tot nu toe, vanmiddag één race gereden met m'n vers aangeschafte 147
Toch wilde ik even melden dat ik het spel vandaag ook heb gekocht bij MM
Voor mensen die willen racen, voeg maar deHaan toe als buddy als je wil. Je ziet me vanzelf wel verschijnen op het netwerk!
Erg leuk tot nu toe, vanmiddag één race gereden met m'n vers aangeschafte 147
Ja, het is gewoon als je op 'moeilijk', dus realistisch 0 assists, bent begonnen en tot A bent begonnen en je switcht omlaag naar allelrei assists aan dan is het een flinke stap naar beneden en opeens makkelijk.
Maar ben je begon met assists enzo tja dan kan je niet nog makkelijker maar je heb het voor jezelf gewoon nog niet zo moeilijk gemaakt.
Het blijft toch een kwestie van oefenen denk ik, ik vind het gewoon leuk om op zijn moeilijkst te proberen want oefening baart kunst en dat werpt uiteindelijk online toch wel zijn vruchten af, ooit
Ik zag op internet de screenshots van de F1 Ferrari, prachtig!
Maar wat moet of kan je daar mee? Het lijkt me dat in de game geen andere F1 auto's zijn en dus ook geen race?
Je kan dus alleen online tegen elkaar rijden (eerst wachten tot iemand m heeft) en dan heeft iedereen dezelfde rode. Hmm, misschien is die qua uiterlijk te veranderen?
Hmm, ik wil n ps3 kopen en eerst alleen voor de blu-ray. Deze game lijkt me echter heel mooi, maar dan alleen met n goed stuurtje. Racen met n controller vind ik echt vloeken in de kerk, zeker met dit soort games!
's Kijken tussen die 2 stuurtjes van Logitech, maar die G25 lijkt me onovertroffen? Vooral de shiftpaddles zijn veel mooier, op de goedkopere lijken t wel knoppen in het stuur?.
Ik kijk t nog ff aan. Eerst Forza2 s ff helemaal uitrijden
Maar wat moet of kan je daar mee? Het lijkt me dat in de game geen andere F1 auto's zijn en dus ook geen race?
Je kan dus alleen online tegen elkaar rijden (eerst wachten tot iemand m heeft) en dan heeft iedereen dezelfde rode. Hmm, misschien is die qua uiterlijk te veranderen?
Hmm, ik wil n ps3 kopen en eerst alleen voor de blu-ray. Deze game lijkt me echter heel mooi, maar dan alleen met n goed stuurtje. Racen met n controller vind ik echt vloeken in de kerk, zeker met dit soort games!
's Kijken tussen die 2 stuurtjes van Logitech, maar die G25 lijkt me onovertroffen? Vooral de shiftpaddles zijn veel mooier, op de goedkopere lijken t wel knoppen in het stuur?.
Ik kijk t nog ff aan. Eerst Forza2 s ff helemaal uitrijden
Als het goed is hou je alle auto's en geld, maar moet je de S en mischien A races overnieuw doen. Omdat daar bepaalde auto's voor nodig zijn die niet in de oude japanse versie zitten. Tenminste zo iets was het, hoop niet alles kwijt te raken.Pixxa schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:53:
na update mag je weer van vooraf aan beginnen toch??
50% nu btw, het gaat echt tergend sloom gelukkig nog geen errors..
hehe op dit forum begin iedereen hem te knijpen
http://www.gtplanet.net/f...hread.php?t=103992&page=8
Edit: het blijkt dat je je auto's blijft houden, de F1 en de andere auto's zitten in de update net zoals high speed ring

hmm je moet wel weer overnieuw beginnen met de C klasse, achja het houdt je bezig
[ Voor 14% gewijzigd door Arm1n op 27-03-2008 22:27 ]
Daar zijn we 
Laat ik beginnen met de tekst: Dit is Gran Turismo.
Verslaaft vanaf GT1 tot aan GT:HD demo, nachten lang door racen. Zelfs aantal endurance races helemaal zelf gereden (itt de latere B Spec), eindelijk konden we aan de gang. Ik heb de update even overgeslagen, we gaan natuurlijk eerst racen
Meteen een Honda gekocht, terug in het hoofdmenu de eerste 15 minuten alleen maar zitten genieten. Man, dat is even grandioos om te zien. Zelfs een paar momenten twijfelde ik gewoon of ik naar een game zat te kijken of gewoon een RL filmpje.
Maargoed, racen! Alles lekker standaard, AT en gaan. Hoppa, weer die stomme rijdende start... stop daar eens mee
Elke C class race, allemaal rijdende start. Ach ja, wordt later wel beter hoop ik
Zoals de eerste regel, dit is GT zoals het altijd was. Gevoel, de wagens, maar dan veel betere graphics. Ik was D-pad racer eerste klass (analoog pookje gaat gewoon niet lekker), 'vroegah' had PS1 niet eens analog pookjes
Duidelijk.. dat moeten we dus afleren. De Honda stuurt direct, even snel zigzaggen verloor ik flinke snelheid en het gras is nu echt je vriend niet meer. Eerste race paar keer gereden om 'into the feeling' te komen, het voelt gewoon weer GT. Het is GT, maar weer een stap(je) verder, dit wordt voor mij nu echt einde oefening met de D-pad.
We gingen een stapje verder, MT en zonder die guide-line. Dat waren de eerste 4 bochten gras eten en meestal bijna achteraan eindigen
Even flink doorzetten en we konden weer. En toen kwam het moment.. Even 'view' wisselen, dat behind-car is natuurlijk leuk maar even kijken wat er nog meer was. Met 240 over rechte stuk afgaand op een 100 bocht kom ik in cockpit mode. Het zal me echt een worst geweest zijn waar ik op dat moment reed... kwijl.. nog meer kwijl en iets meer kwijl. Wat 4 versies nooit is geweest zetten ze nu ook meteen perfect neer
Na 10 minuten met de handjes spelen en achterzicht bekijken toch maar weer eens serieus gaan rijden. Als ze serieus elke auto zo van de binnenkant orgineel hebben nagebouwd.. petje af. Natuurlijk verwacht ik in GT6 wel een 360 viewable versie van de cockpit 
Weg met de sixtatxis, ruimte maken en mijn 'racekuipje' neergeplet (naja, 6 latten op elkaar getimmerd.. enfin, het werkt). Het is G25 tijd
Terug naar hoofdmenu, opties in en zoeken.. nog even zoeken... weer zoeken...
Grappig, 5 Logitech racestuurtjes.. MAAR GEEN G25! Na nodige vloekwerk toch maar aan een race begonnen en eens kijken hoe het rijd. Gas.. check. Rem.. check. 6-bak.. 10x check
Koppeling.. .. erm? koppeling? Jep, helaas GT5P lijkt dus geen gebruik te maken van de koppeling, of ik moet deze instelling nog vinden. Max-steering heb ik nog niet als optie gevonden, het zou wel grappig zijn eens met de volle 720graden van de G25 te mogen rijden. Voorals nog gaat het maximaal een half rondje en kom je zelfs de scherpste bochten goed door.
Nu 2 uurtjes verder is het duidelijk.. Racestuur is ideaal voor GT5. In mijn geval dus de G25. Curbs, oversteer, understeer, het is goed voelbaar en opeens haal ik diverse races in 1x. Stom genoeg dacht ik de HP tuned cappucino te kopen, daar mag je helaas de C-class wedstrijden niet mee rijden
Daar gaan je hardverdiende centjes.
Maar.. zoals gezegt: Dit is Gran Turismo.
Dit is het spel waar ik toch de feeling van de motor mis, het diepe gebrul van een zware 2-3 liter. Het spel dat nog steeds (imho) domme muziek afspeeld tijdens het racen (je zet het gewoon uit), waar het imho teveel tijd kost even snel van auto te wisselen en waar de AI drivers een soort van kabel-baan wagens zijn die NIET van hun lijn afwijken. Dit laatste werkt bij aantal races ook in je voordeel, bekende 'bochtbashing' werkt nog steeds.
Maar dit is ook het spel waar opnieuw de lat bizar hoog is gelegt, de detail van de auto's is bizar mooi om te zien. En dat op mijn HD-ready beeldkanon, ik wil niet weten hoe dit op een 42inch plasma of LCD zal zijn. Waar je nu zo'n beetje elk denkbare auto kan gaan terugvinden, waar banen uit GT1 zelfs tot deze versie erin blijven. Waar elke GT versie weer beter is dan zijn vorige, niet altijd op hetzelfde vlak, maar het was elke keer weer voluit genieten.
Ongetwijfeld zal ik nog uren en dagen en weken zoet zijn met alles te vinden, te spelen, te racen en te genieten. Maar voor mij, GT fan eerste plank, dit is Gran Turismo
Edit, tijdens het typen van dit bericht had ik de update gestart en is inmiddels klaar. Ik heb geluk deze keer
Laat ik beginnen met de tekst: Dit is Gran Turismo.
Verslaaft vanaf GT1 tot aan GT:HD demo, nachten lang door racen. Zelfs aantal endurance races helemaal zelf gereden (itt de latere B Spec), eindelijk konden we aan de gang. Ik heb de update even overgeslagen, we gaan natuurlijk eerst racen
Meteen een Honda gekocht, terug in het hoofdmenu de eerste 15 minuten alleen maar zitten genieten. Man, dat is even grandioos om te zien. Zelfs een paar momenten twijfelde ik gewoon of ik naar een game zat te kijken of gewoon een RL filmpje.
Maargoed, racen! Alles lekker standaard, AT en gaan. Hoppa, weer die stomme rijdende start... stop daar eens mee

We gingen een stapje verder, MT en zonder die guide-line. Dat waren de eerste 4 bochten gras eten en meestal bijna achteraan eindigen
Weg met de sixtatxis, ruimte maken en mijn 'racekuipje' neergeplet (naja, 6 latten op elkaar getimmerd.. enfin, het werkt). Het is G25 tijd

Nu 2 uurtjes verder is het duidelijk.. Racestuur is ideaal voor GT5. In mijn geval dus de G25. Curbs, oversteer, understeer, het is goed voelbaar en opeens haal ik diverse races in 1x. Stom genoeg dacht ik de HP tuned cappucino te kopen, daar mag je helaas de C-class wedstrijden niet mee rijden
Maar.. zoals gezegt: Dit is Gran Turismo.
Dit is het spel waar ik toch de feeling van de motor mis, het diepe gebrul van een zware 2-3 liter. Het spel dat nog steeds (imho) domme muziek afspeeld tijdens het racen (je zet het gewoon uit), waar het imho teveel tijd kost even snel van auto te wisselen en waar de AI drivers een soort van kabel-baan wagens zijn die NIET van hun lijn afwijken. Dit laatste werkt bij aantal races ook in je voordeel, bekende 'bochtbashing' werkt nog steeds.
Maar dit is ook het spel waar opnieuw de lat bizar hoog is gelegt, de detail van de auto's is bizar mooi om te zien. En dat op mijn HD-ready beeldkanon, ik wil niet weten hoe dit op een 42inch plasma of LCD zal zijn. Waar je nu zo'n beetje elk denkbare auto kan gaan terugvinden, waar banen uit GT1 zelfs tot deze versie erin blijven. Waar elke GT versie weer beter is dan zijn vorige, niet altijd op hetzelfde vlak, maar het was elke keer weer voluit genieten.
Ongetwijfeld zal ik nog uren en dagen en weken zoet zijn met alles te vinden, te spelen, te racen en te genieten. Maar voor mij, GT fan eerste plank, dit is Gran Turismo
Edit, tijdens het typen van dit bericht had ik de update gestart en is inmiddels klaar. Ik heb geluk deze keer
De koppeling en H-shifter werken wel, je moet ergens aan dat ding draaien dan zou die het moeten doen, ik heb niet zo'n ding liggen maar is vast wel info over te vinden op internet.
Mooi verhaal! kan me er helemaal in vinden
Voor de koppeling bij G25 moest je op driehoekje drukken aan het begin van de race dacht ik. En die rijdende starts blijven helaas zo, ik denk dat de framerate anders zou droppen onder druk van de AI of de graphics met al die auto's zo dicht bij elkaar.
Anoniem: 140372
Bij start van de race op driehoekje (dus ook de bovenste knop op de shifter) drukken enabled the clutch. Nog een keer drukken disabled em weer. Werkt geloof ik niet bij alle auto's: F2007 bijv is half-automaat dus heeft geen koppeling.SinergyX schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:35:
Daar zijn we
Gas.. check. Rem.. check. 6-bak.. 10x checkKoppeling.. .. erm? koppeling? Jep, helaas GT5P lijkt dus geen gebruik te maken van de koppeling, of ik moet deze instelling nog vinden.
ik wil nog even dit topic pasten:
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=103447
want daar staat letterlijk alles in wat je wil weten (inclusief clutch support)
Ikzelf speel met een G25 op Professional met alle hulpmiddelen uit, force feedback op 100%, manual shiften met koppeling en cockpit view. Wat mij betreft de enige manier om GT5p te spelen
Helaas kan ABS pas uit bij S, anders had ik dat ook uit gezet
Heb tot nu toe alles goud ( C en halverwege B )
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 140372 op 27-03-2008 23:58 ]
Ik heb daar straks wat online geracet, maar wat een malloten racen er online. Normaal racen is er niet bij. Afsnijden, van de baan af beuken, tegenovergestelde richting rijden, het is er allemaal bij. En dan word ik keihard geraakt en dan krijg ik ook nog eens een penalty aan m'n broek
. Verder start ik continu als 11e of 12e. Waar ligt dat aan? Zou dat komen doordat ik met een G25 rij? Dat GT dat als "makkelijker" beschouwd?
Verder is het natuurlijk jammer dat je random met een paar mensen wordt ingedeeld.

Verder is het natuurlijk jammer dat je random met een paar mensen wordt ingedeeld.
I love the smell of a Palm in the morning.
Om aan te vullen, ik heb gewoon lagMilanza schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:10:
Ik heb daar straks wat online geracet, maar wat een malloten racen er online. Normaal racen is er niet bij. Afsnijden, van de baan af beuken, tegenovergestelde richting rijden, het is er allemaal bij. En dan word ik keihard geraakt en dan krijg ik ook nog eens een penalty aan m'n broek. Verder start ik continu als 11e of 12e. Waar ligt dat aan? Zou dat komen doordat ik met een G25 rij? Dat GT dat als "makkelijker" beschouwd?

Hebben er andere mensen ook last van ?
In dit filmpje zie je ook real-time aanpassingen worden gedaan. Kunnen wij dit ook ?En zo ja, hoe
Je kan de afstel menu ook in-game benaderen. Alleen de knopjes moet je nog zelf toewijzen (bij de Sixaxis) een stuur moet het standaard wel hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 28-03-2008 08:52 ]
Anoniem: 244919
Als je bedoeld dat andere auto's soms opeens een stukje verder zijn heb ik dat ook ja. Online vind ik het ook lastig dat als er een malloot voor me spinned hij niet altijd 'doorzichtig' wordt.Anoniem: 125123 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:43:
[...]
Om aan te vullen, ik heb gewoon lag![]()
Hebben er andere mensen ook last van ?
Hierdoor kan je er de ene keer wel gewoon door/langs. En de volgende keer ben je gewoon het bokje.
Daarnaast zijn de eerste indrukken uiterst positief. (al mis ik mijn boost knop van burnout paradise soms :-). misschien niet de meest ideale overgang van games )
pppff ben nu bezig met A maar damn, wat is dat frustrerend als je na 30x weer die race niet haalt. Lastig man! Scheur nu met een m3 of een GT-R maar zijn allebei te langzaam voor me gevoel.. wordt tijd om te sparen voor een F340(430?)
Hahahaha heeft die F2007 geen boost ? Vastwel tog.Anoniem: 244919 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:54:
[...]
Als je bedoeld dat andere auto's soms opeens een stukje verder zijn heb ik dat ook ja. Online vind ik het ook lastig dat als er een malloot voor me spinned hij niet altijd 'doorzichtig' wordt.
Hierdoor kan je er de ene keer wel gewoon door/langs. En de volgende keer ben je gewoon het bokje.
Daarnaast zijn de eerste indrukken uiterst positief. (al mis ik mijn boost knop van burnout paradise soms :-). misschien niet de meest ideale overgang van games )
Die B race vond ik juist goed te doen. Die C race met hetzelfde principe (haal alle auto's in op Daytona Speedway) vond ik lastiger.Pixxa schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:45:
Ik krijg het niet voor elkaar om een van die B courses te halen, die waarbij je als 16e op speedring begint en je in 1 ronde minimaal 3e moet worden.. Ik heb hem nu 25x (alleen goed voor het geld) gereden maar elke keer net niet. zelfs 1x dat ik naast die blauwe golf (elke keer diezelfde golf die ik moet inhalen) reed en ik dacht er voorbij te zijn toen de finish kwam.. net niet op 2 duizendste 4de geworden. Frustrerend!! Iemand tips?
Nog tips om in de C race met die verrotte Capuccino de tijd van 1:39:00 te halen? Ik blijf maar steken op 1.41:eneenbeetje. Heb nu zo'n beetje alle lijnen geprobeerd, maar echt sneller wil het niet gaan. Kan die baan nu echt helemaal dromen, wat weer van pas kwam online
Zet je instellingen anders, alles uit en rij op standaard.Sluuz schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:57:
[...]
Die B race vond ik juist goed te doen. Die C race met hetzelfde principe (haal alle auto's in op Daytona Speedway) vond ik lastiger.
Nog tips om in de C race met die verrotte Capuccino de tijd van 1:39:00 te halen? Ik blijf maar steken op 1.41:eneenbeetje. Heb nu zo'n beetje alle lijnen geprobeerd, maar echt sneller wil het niet gaan. Kan die baan nu echt helemaal dromen, wat weer van pas kwam online
Blijf 1 rondje gewoon wat rond hangen en blok het hele zooitje achter je tot de laatste paar bochten. Daarna gewoon hele race meeleunen op de slipstream, ik heb nu een 1.37 gereden. Bochten gaat die auto redelijk doorheen, je moet het hebben van de slipstream op rechte stukken.Sluuz schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:57:
Alles op standaard btw, MT, steering (G25) op professional.
hebben mensen hier ook af en toe ook last van FPS drops ingame?
ik haalde die cappuccino time trial ook niet vanmorgen (2 rondjes gereden
en zat ook op een 1.41 (wel op professional uiteraard)
ik mis trouwens echt wel de rumble in de controller want ik voel de auto echt niet aan zo... om te beginnen die verrotte muziek uit en hopen dat het geluid me helpt, maar dat is niet bijster goed te noemen.
ik mis trouwens echt wel de rumble in de controller want ik voel de auto echt niet aan zo... om te beginnen die verrotte muziek uit en hopen dat het geluid me helpt, maar dat is niet bijster goed te noemen.
jep, af en toe enorm zelfs (10fps ofzo nog maar)KappeNou schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:16:
hebben mensen hier ook af en toe ook last van FPS drops ingame?
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 28-03-2008 10:01 ]
Ik heb nu me Ford GT een beetje afgesteld.
pk + 23 (nu 701pk)
Gewicht 1233kg
Hoe zit het met de rijhoogte en al die andere afstellingen. Ik ben noob. Dit is de eerste GT die ik heb.
Ben 17 jaar, heb geen rijbewijs en weet verder niks van auto's
Wat ik wel weet is dat ik net 365km/h heb gereden met deze instellingen
Iemand ergens een grote noob how to over afstellen
?
pk + 23 (nu 701pk)
Gewicht 1233kg
Hoe zit het met de rijhoogte en al die andere afstellingen. Ik ben noob. Dit is de eerste GT die ik heb.
Iemand ergens een grote noob how to over afstellen
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 28-03-2008 10:14 ]
Ik zou dit forum even in de gaten houden: http://www.gtplanet.net/forum/forumdisplay.php?f=192
Kwam er gister achter na de update werden veel instellingen gereset (muziek, instellingen van racestuur etc). Vanavond beginnen met clutch-enabled racen
rijhoogte basic: hoe hoger hoe makkelijker je de bochten neemt, meer rol in de auto (overstuur), hoe lager hoe meer topsnelheid en hoe meer je auto plakt (onderstuur)Anoniem: 125123 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:10:
Ik heb nu me Ford GT een beetje afgesteld.
pk + 23 (nu 701pk)
Gewicht 1233kg
Iemand ergens een grote noob how to over afstellen?
ps. iemand nog een DS3 over die er voor een normale prijs afstand van wil doen?
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 28-03-2008 10:23 ]
Dankjewel, nu weet ik tenminste wat ik ermee kanPhusebox schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:22:
[...]
rijhoogte basic: hoe hoger hoe makkelijker je de bochten neemt, meer rol in de auto (overstuur), hoe lager hoe meer topsnelheid en hoe meer je auto plakt (onderstuur)
ps. iemand nog een DS3 over die er voor een normale prijs afstand van wil doen?
Ik sta nu in het online klassement bij de Superspeedway - Daytona - Professional.
Op rank 34. met 50.550
Allen met S3 banden haal ik al de 46 seconden.
De eerste 7 plaatsen zijn bezet door mensen met een F2007
pff.
Had de update nog niet binnen, en dan had je beperkte instellingsmogelijkheden. Had hem al op standaard staan met alles uit, en lukte dus net niet telkens.Anoniem: 125123 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:59:
[...]
Zet je instellingen anders, alles uit en rij op standaard.
Hier had ik ook aangedacht, maar vond het maar een rare gedachte. Voelt toch een beetje als cheaten en niet als "goed rijden". Vooral omdat de rest van de C klasse zo ongelooflijk makkelijk is, vond ik dit raar.SinergyX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:13:
[...]
Blijf 1 rondje gewoon wat rond hangen en blok het hele zooitje achter je tot de laatste paar bochten. Daarna gewoon hele race meeleunen op de slipstream, ik heb nu een 1.37 gereden. Bochten gaat die auto redelijk doorheen, je moet het hebben van de slipstream op rechte stukken.
Alles op standaard btw, MT, steering (G25) op professional.
Maar goed, nu met de update schijn je dus veel meer af te kunnen stellen aan je kar? Zal t vanavond weer eens proberen dan
Dit topic is gesloten.