De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Toch jammer dat ik dat niet heb, misschien is er een tweak voor?
Verwijderd
Het is een veelvoorkomend probleem, althans ik had het ook, en toen hebben ze hier op het forum daar op geantwoord. De batterij moet als het ware nog ingewerkt worden. Dit kan goed 1 a 2 weken duren. Bij mij liep de batterij in het begin in een halve dag van 100% naar 0%, waarbij de telefoon ook heel warm werd. Dit werd snel minder en inmiddels doe ik ongeveer 2,5 dag met 1 batterij.DaRKoNe schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:36:
[...]
Ik heb m opgeladen tot ie vol was.. Ik laat m nu wel tot 17.00u aan de lader en dan kijk ik wel hoe het met de telefoon gesteld is..
Denk overigens wel dat ik gewoon een nieuwe HTC accu bestel bij PDAShop aangezien ik de
telefoon enkele weken kwijt ben als ik m terugstuur naar de onlineshop waar ik 'm vandaan heb.
En ik heb er sowieso al bijna 3 weken op mogen wachten voordat ik 'm überhaupt had.
good luck
Verwijderd
Waarom niet S2U2 (Slide2Unlock2) gebruiken? Zijn er bezwaren want ik wou dat toch even uittesten straks.brrrt schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:21:
Die op 't filmpje gaat namelijk standaard op toetsenblokkering (hetzelfde als op het slotje in je quickmenu drukken) als je van rechts naar links op het scherm gaat.
Hmmm maar ik heb m nu al sinds vanmorgen aan de lader en hij gaat ook gewoon niet aan. Ook niet als ik m aan de lader heb. Ook het rode ledje brandt niet tijdens het opladen..Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:23:
[...]
Het is een veelvoorkomend probleem, althans ik had het ook, en toen hebben ze hier op het forum daar op geantwoord. De batterij moet als het ware nog ingewerkt worden. Dit kan goed 1 a 2 weken duren. Bij mij liep de batterij in het begin in een halve dag van 100% naar 0%, waarbij de telefoon ook heel warm werd. Dit werd snel minder en inmiddels doe ik ongeveer 2,5 dag met 1 batterij.
good luck
Verwijderd
Over de videoperformance: Ik ben de blije bezitter van de TC NL-versie zonder enige registertweaks en ik heb ook geen coreplayer erop. Ik kijk geen complete films op mijn PDA maar het is wel degelijk vervelend om te merken dat op een internetpagina zoals dit forum vrij lastig te scrollen valt. Je merkt dan gewoon dat de opbouw van het beeld zijn tijd vergt en het gaat alles behalve vloeiend. Ik denk dat dit komt door het ontbreken van een actieve GPU. Verder merk ik bij het maken van foto's dat het scherm traag reageert en daardoor mis je net je kans om die ene superfoto te schieten. Verder vind ik het een supertoestel (tís m'n eerste PDA) en wacht rustig af (nou ja rustig...elke dag de HTC-site checkendaan! schreef op maandag 07 april 2008 @ 05:11:
Ik ben er bijna zeker van dat ik de HTC Touch Cruise ga bestellen.
Het enige dat mij doet twijfelen zijn de problemen rondom de video drivers.
Hierover doen verschillende verhalen de ronde.
De een zegt dat een 'gemiddelde' gebruiker hier absoluut geen last van heeft/het niet eens merkt.
De ander schreeuwt moord en brand over de brakke performance.
En alle kleuren van de regenboog daar tussenin.
Waar steekt dit probleem de kop op? (scrollen door menu's, scrollen door internetpagina's, maken van video's, bekijken van video's, etc.??)
Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot dit probleem?
Zijn er tweakers die de Cruise hebben kunnen vergelijken met bv. de p6500 (Sedna), die blijkbaar wel de volledige drivers heeft, of een ouder model met andere hardware? (appels en peren, ik weet het.. maar toch)
Er zijn nieuwe programma's (CorePlayer??) die de video playback schijnen te verbeteren.
Klopt dit? In hoeverre wordt de kwaliteit verbeterd?
Kan het afspelen van videobestanden verbeterd worden door de bitrate/codec van de video te veranderen?
Pfff, wat een vragen.
Voor de trage foto's staat een fix op de HTC site in de e-club, ook in dit topic staat ergens een link hiervoor, ik zelf had hier ook last van en na de fix geinstalleerd te hebben vele malen sneller foto's te maken.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:41:
[...]
Over de videoperformance: Ik ben de blije bezitter van de TC NL-versie zonder enige registertweaks en ik heb ook geen coreplayer erop. Ik kijk geen complete films op mijn PDA maar het is wel degelijk vervelend om te merken dat op een internetpagina zoals dit forum vrij lastig te scrollen valt. Je merkt dan gewoon dat de opbouw van het beeld zijn tijd vergt en het gaat alles behalve vloeiend. Ik denk dat dit komt door het ontbreken van een actieve GPU. Verder merk ik bij het maken van foto's dat het scherm traag reageert en daardoor mis je net je kans om die ene superfoto te schieten. Verder vind ik het een supertoestel (tís m'n eerste PDA) en wacht rustig af (nou ja rustig...elke dag de HTC-site checken) tot HTC met een fix komt voor de videoperformance.
Jip, daar valt het probleem idd erg op. Scrollen met PIE gaat gewoon bar slecht (met de nieuwste Opera heb ik echter nergens last van), scrollen in je lijst van programmas gaat ook met horten en storten, bekijken van videos met een reso hoger dan 240*320 is ook niet aan te raden en om nog maar niet te beginnen over 3D games.daan! schreef op maandag 07 april 2008 @ 05:11:
Ik ben er bijna zeker van dat ik de HTC Touch Cruise ga bestellen.
Het enige dat mij doet twijfelen zijn de problemen rondom de video drivers.
Hierover doen verschillende verhalen de ronde.
De een zegt dat een 'gemiddelde' gebruiker hier absoluut geen last van heeft/het niet eens merkt.
De ander schreeuwt moord en brand over de brakke performance.
En alle kleuren van de regenboog daar tussenin.
Waar steekt dit probleem de kop op? (scrollen door menu's, scrollen door internetpagina's, maken van video's, bekijken van video's, etc.??)
Je merkt het gewoon altijd en overal. De vraag is alleen of je je er dood aan ergert of goed mee kan leven. Persoonlijk kan ik er goed mee leven, zet m'n filmpjes om naar het juiste formaat (mocht dat het nog niet zijn), maak nooit foto's (niet door het probleem, maar gewoon geen behoefte aan), speel geen 3D games (dit wél door het probleem), gebruik Opera, enz... En nee, op die manier heb ik dus niks te klagen eigenlijk, maarja...Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot dit probleem?
Je kan idd een product van de vorige generatie nemen, die kunnen beter presteren (zie sommige YouTube filmpjes maar). Maarja, dan moet je natuurlijk weer niet té oud gaan nemenZijn er tweakers die de Cruise hebben kunnen vergelijken met bv. de p6500 (Sedna), die blijkbaar wel de volledige drivers heeft, of een ouder model met andere hardware? (appels en peren, ik weet het.. maar toch)
En over de Sedna moeten we nog even afwachten, dit veranderd meerdere keren per dag deze situatie...
Dit blijkt te kloppen, ik heb het programmatje zelf nog niet gekocht dus kan er niks over zeggen. Maar als ik iedereen mag geloven, klopt het. Dus ja, daar kan je wel vanuit gaan.Er zijn nieuwe programma's (CorePlayer??) die de video playback schijnen te verbeteren.
Klopt dit? In hoeverre wordt de kwaliteit verbeterd?
Zoals ik al zei, 240*320 is geen probleem!Kan het afspelen van videobestanden verbeterd worden door de bitrate/codec van de video te veranderen?
(gelukkig)
Geen probleem en graag gedaanPfff, wat een vragen.
Voor dit specifieke scroll-probleem even zoeken naar "IE slow-scroll-fix" in dit forum of op XDA, maakt een boel verschil namelijk.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:41:
[...]
Over de videoperformance: Ik ben de blije bezitter van de TC NL-versie zonder enige registertweaks en ik heb ook geen coreplayer erop. Ik kijk geen complete films op mijn PDA maar het is wel degelijk vervelend om te merken dat op een internetpagina zoals dit forum vrij lastig te scrollen valt. Je merkt dan gewoon dat de opbouw van het beeld zijn tijd vergt en het gaat alles behalve vloeiend. Ik denk dat dit komt door het ontbreken van een actieve GPU. Verder merk ik bij het maken van foto's dat het scherm traag reageert en daardoor mis je net je kans om die ene superfoto te schieten. Verder vind ik het een supertoestel (tís m'n eerste PDA) en wacht rustig af (nou ja rustig...elke dag de HTC-site checken) tot HTC met een fix komt voor de videoperformance.
Vooruit, ik ben in een goede bui
Naast deze aanpassing zijn de belangrijkste en makkelijkste snelheids-verbeter-tips:
- Taskmanager uit (alles onder het tabje "button" uitschakelen)
- large start-menu disabelen
- geen cleartype gebruiken
- voor de rest: zie OP / XDA
[ Voor 8% gewijzigd door Byzanthy op 07-04-2008 13:35 ]
Ook de slow-scroll-fix staat er. Ik heb coreplayer erop en het enige wat bij mij schokkend gaat is de eerste halve minuut (tijdens de introductie van de serie die je kijkt). Het lijkt alsof 'ie dan nog moet "laden". Verder gaat 't gewoon zonder problemen. Verder kijk ik vaak Simpsons (oid) op m'n telefoon, zonder ze te hebben verkleind. Ookal is het verkleinen een kleine moeite, en gaat 't dan ook vlekkeloos, is dit ook wel eens lekker.
De camera gaat overdag als een tierelier, alleen 's avonds langzamer. Dit komt doordat de sluitertijd groter wordt in kunstlicht. In de OP zie je een link staan waardoor 't nog iets sneller gaat, maar het blijft wel. De fix is ook officieel uitgebracht om de foto's scherper te maken. De langzame camera is altijd al HTC's probleem geweest, naar het schijnt.
Verder met een paar kleine tweaks, en je hebt geen last meer van de problemen. Ik tenminste niet.
Ik vraag me alleen af, zonder cleartype, wordt het beeld dan niet een stuk lelijker? Zo pixellig/blokkerig?
Op m'n K800i moet ik de simpsons ook naar 320x240 omzetten, dus als hiermee de afspeelkwaliteit goed is is dat voor mij geen probleem.brrrt schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:59: Verder kijk ik vaak Simpsons (oid) op m'n telefoon, zonder ze te hebben verkleind. Ookal is het verkleinen een kleine moeite, en gaat 't dan ook vlekkeloos, is dit ook wel eens lekker.
Mooi!brrrt schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:59:
Verder met een paar kleine tweaks, en je hebt geen last meer van de problemen. Ik tenminste niet.
Toch maar bestellen dan.
Verwijderd
He ik haak hier ff op in want ik kon een TC kopen maar toen we hem uit de doos haalden deed deze niets, zelfs niet als we hem aan de lader deden. Ze hebben een nieuwe accu besteld.DaRKoNe schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:37:
[...]
Hmmm maar ik heb m nu al sinds vanmorgen aan de lader en hij gaat ook gewoon niet aan. Ook niet als ik m aan de lader heb. Ook het rode ledje brandt niet tijdens het opladen..
Hmmm mjah denk zelf ook dat mijn accu defect is.. Na 5 uur opladen doet ie nog steeds niks.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:01:
[...]
He ik haak hier ff op in want ik kon een TC kopen maar toen we hem uit de doos haalden deed deze niets, zelfs niet als we hem aan de lader deden. Ze hebben een nieuwe accu besteld.
Heb inmiddels alle electronica en telecom toko's in Deventer afgebeld maar geen enkele toko
die de HTC Touch Cruise heeft liggen om ff een andere accu te proberen. Helaas ook geen zaak
die losse accu's verkoopt, dus zal er vanavond wel één bij PDAShop bestellen.
Ik kom ook van de k800i af (ook m'n eerste WM telefoon) en 't bevalt me goed!daan! schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:58:
[...]
Op m'n K800i moet ik de simpsons ook naar 320x240 omzetten, dus als hiermee de afspeelkwaliteit goed is is dat voor mij geen probleem.
[...]
Mooi!
Toch maar bestellen dan.
Die filmpjes kan je, als je de telefoon gekocht hebt, dan het best met TCPMP (zie OP) bekijken. Het gaat dan super vloeiend, met mooi beeld. Het kijkt iig prettiger dan op de k800i.
Heb zojuist ook even goed naar het filmpje gekeken: op het todayscherm staat "apparaatblokkering" aan; als je dan inderdaad van links naar rechts (of van rechts naar links) of sowieso dat gedeelte van het todayscherm aanraakt wordt je apparaat vergrendeld.brrrt schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:21:
Die op 't filmpje gaat namelijk standaard op toetsenblokkering (hetzelfde als op het slotje in je quickmenu drukken) als je van rechts naar links op het scherm gaat.
(start/instellingen/vandaag/items "apparaatblokkering" aanvinken)
Net geprobeert maar echt hoor, geen sjoege. Alleen als ik dan dat balkje aanklik, dan blokkeert het apparaat.asje62 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:02:
[...]
Heb zojuist ook even goed naar het filmpje gekeken: op het todayscherm staat "apparaatblokkering" aan; als je dan inderdaad van links naar rechts (of van rechts naar links) of sowieso dat gedeelte van het todayscherm aanraakt wordt je apparaat vergrendeld.
(start/instellingen/vandaag/items "apparaatblokkering" aanvinken)
Verwijderd
Verwijderd
Ja idd, en het is nog niet eens sliden, je moet het item gewoon even aanraken.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:19:
Op zich werkt het wel als je echt over dat balkje heen slide. Het enige probleem is bij mij, omdat ik todayagenda draai, dat je eerst omlaag moet scrollen om dat balkje uberhaupt te zien.
Damn, I was getting so excited
Wat ik wil is dat via bluetooth toegestuurde files meteen op de sd kaart opgeslagen worden en niet op het interne geheugen.
Wie helpt!?
Nee hoor, je kan 't ook boven je todayagenda zetten bij start/instellingen/vandaag/items. Gewoon een paar keer omhoog gaan, totdat deze optie boven TodayAgenda staat. Verder moet je in de TA opties (een dag-balkje bij TodayAgenda lang indrukken en dan opties), onder de tab layout, de hoogte van de plug-in veranderen in 88 px (en het vakje "only scroll arros" selecteren). Dan heb je ook die lelijke zij-balk niet meerVerwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:19:
Op zich werkt het wel als je echt over dat balkje heen slide. Het enige probleem is bij mij, omdat ik todayagenda draai, dat je eerst omlaag moet scrollen om dat balkje uberhaupt te zien.
Comm manager -> settings -> BluetoothFonta schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:22:
ik heb trouwens helaas nog geen oplossing gezien voor mijn bluetooth probleem.
Wat ik wil is dat via bluetooth toegestuurde files meteen op de sd kaart opgeslagen worden en niet op het interne geheugen.
Wie helpt!?
Dan helemaal aan de rechterkant staat er FTP. Daar kan je vervolgens de locatie veranderen.
Ik maak trouwens gebruik van WM6.1 dus ik heb geen idee of het ook bij de officiele rom zo is.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
maar kan ik ,mijn TC ook synchroniseren met zowel outlook ( thuis) als lotus (werk) is dit in te stellen of geheel niet
zo mooi zijn nu moet ik nl op 3 apparaten controleren wat de agenda punten zijn
Zou het echt zo makkelijk zijn? meteen ff proberenThe Dolf schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 07:17:
[...]
Comm manager -> settings -> Bluetooth
Dan helemaal aan de rechterkant staat er FTP. Daar kan je vervolgens de locatie veranderen.
Ik maak trouwens gebruik van WM6.1 dus ik heb geen idee of het ook bij de officiele rom zo is.
Dat komt omdat ze dezelfde resolutie hebben. Zolang je je video's omzet naar de native resolutie van het scherm zit je eigenlijk altijd goed qua kwaliteit. Bitrate verlagen kan ook. Op een handheld zul je daar weinig hinder van ondervinden, en het is minder zwaar voor je apparaatje.daan! schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:58:
[...]
Op m'n K800i moet ik de simpsons ook naar 320x240 omzetten, dus als hiermee de afspeelkwaliteit goed is is dat voor mij geen probleem.
iemand een suggestie?
-- Heb uiteindelijk zelf iets gevonden wat bijna hetzelfde doet... wel iets ingewikkelder, maar het werkt. http://www.cezeo.com/products/secureword-mobile--
veel geklaag of vragen over video's afspelen...
Ik vind de standaard videoplayer ook niet geweldig, maar als je TCPMP speler gebruikt werkt het perfect.
Je moet natuurlijk wel de filmpjes kleiner maken bijvoorbeeld met pocketdivxencoder. filmpje inladen... beeld kwaliteit op 20 zetten geluid op 6. Je kan dan nog eventueel een ondertitel invoegen en dan encoden maar.
kijk op www.htcdriver.com en http://www.pocketdivxencoder.net
Ik wil eigenlijk nog steeds graag weten wat je verder met die GPS foto's kunt doen...
[ Voor 19% gewijzigd door Looney69 op 08-04-2008 16:27 ]
Looney--> Live your life!
Verwijderd
iemand hier met ervaring thbv lotus notes ???DaannO schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:27:
Je kunt hem wel met meerdere pc's syncen echter weet ik niet of lotus hier ook onder valt.
'k heb al ActiveSync al een keer opnieuw op PC gezet, en ZELF TC een hard boot gegeven.. niets hielp.. na kabeltjes vervangen te hebben kan ik niet anders concluderen dat het aan PC moet liggen.
Ik hang tc aan pc, activesync bolletje wordt groen, gaat draaien en geeft vervolgens aan dat hij niet kan verbinden.
In afwachting van India (of briljante ingevingen van iemand hier) ben ik op zoek naar een alternatief om mijn contact gegeven van mijn outlook in mijn mobiel te krijgen. Het is vrij irritant om geen contacten in je telefoon te hebben staan.
suggesties?
Verwijderd
firewall?Zerveza schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:55:
ActiveSync werkt bij mij niet meer... ik ben bang dat het met een security update te maken heeft van mijn werklaptop... helpdesk (india) is niet zo responsive..
'k heb al ActiveSync al een keer opnieuw op PC gezet, en ZELF TC een hard boot gegeven.. niets hielp.. na kabeltjes vervangen te hebben kan ik niet anders concluderen dat het aan PC moet liggen.
Ik hang tc aan pc, activesync bolletje wordt groen, gaat draaien en geeft vervolgens aan dat hij niet kan verbinden.
In afwachting van India (of briljante ingevingen van iemand hier) ben ik op zoek naar een alternatief om mijn contact gegeven van mijn outlook in mijn mobiel te krijgen. Het is vrij irritant om geen contacten in je telefoon te hebben staan.
suggesties?
Ben ik ook bang voor... maar ik kan nix vinden wat ik uit kan zetten, ik ben bang dat er ergens "onder water" iets geblokkeerd is.
Is er geen manier om je contactgegevens uit Outlook te exporteren en ze vervolgens te importeren op je ppc? in de tussentijd mag India uitzoeken waarom syncen niet meer lukt.
Niet gratis, maar wel erg goed is SPB WalletLooney69 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:14:
Ik ben op zoek naar een progje waarbij je codes kunt opslaan, maar wel achter slot en grendel. net zoals op de Sony Ericsson: codememo
iemand een suggestie?
-- Heb uiteindelijk zelf iets gevonden wat bijna hetzelfde doet... wel iets ingewikkelder, maar het werkt. http://www.cezeo.com/products/secureword-mobile--
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/wallet/?nl
Alle gegevens via 256bit AES encryptie opgeslagen en bovendien ook een Windows applicatie erbij waarmee je je telefoon kunt synchroniseren.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
Heb inmiddels een nieuwe accu besteld. Maar ook hiermee geen succes.. Ik ben bang dat ik een defecte Touch Cruise heb
Mensen met een TC icm een Telfort databundel: 3G werkt prima op het toestel (er is dus niks mis met het toestel als het 3G icoontje verdwijnt), Telfort moet dit alleen "nog even goed zetten".
Het was bij mij binnen 1 uurtje gefixed.... lekker dan, als je het toestel al meerdere malen een hard reset hebt gegeven
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
[ Voor 72% gewijzigd door pven op 09-04-2008 12:19 ]
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Heb op mijn Nokia E51 (Symbian) HandySafe van Epocware draaien. Kost ±$30,- Werkt goed, en synchroniseren met de pc is ook geen probleem. Mocht ik een Touch Cruise aanschaffen dan komt dit er weer op te staan.Looney69 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:14:
Ik ben op zoek naar een progje waarbij je codes kunt opslaan, maar wel achter slot en grendel. net zoals op de Sony Ericsson: codememo
iemand een suggestie?
Hier kun je hun WinMobile PPC software vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door puchelaar op 09-04-2008 14:08 ]
Verwijderd
Dit lijkt me ook interessant. Heb het zelf nog nooit gebruikt.
Strike this, ik vergis me, dit is voor PC en niet voor PDA

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 16:10 ]
Via Google kwam ik de volgende links tegen:Fonta schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:22:
ik heb trouwens helaas nog geen oplossing gezien voor mijn bluetooth probleem.
Wie helpt!?
http://www.pinoywindowsmo...b15be18bc447ad19ef50dbb7a
http://www.mobilegadgetnews.com/index.php?showtopic=10608
en denk de nuttigste:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=2100886
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door pven op 09-04-2008 18:01 ]
Verwijderd
Hier is ook een PPC versie voor, gebruik ik al een behoorlijk tijdje naar tevredenheid.Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:43:
KeePass Password Safe 2.05 alpha
Dit lijkt me ook interessant. Heb het zelf nog nooit gebruikt.
Strike this, ik vergis me, dit is voor PC en niet voor PDA
Ik zet mijn password file (database) in de sync folder en laat zowel mijn ppc als pc versie naar hetzelfde bestand kijken ideaal!!
Verwijderd
Ik heb ze 4 keer moeten contacten, daarna eindelijk een bevestiging dat ze het hadden goed gezet.jbr schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:04:
Het is al wel eens vaker voorbij gekomen in het topic, maar toch nogmaals te bevestiging:
Mensen met een TC icm een Telfort databundel: 3G werkt prima op het toestel (er is dus niks mis met het toestel als het 3G icoontje verdwijnt), Telfort moet dit alleen "nog even goed zetten".
Het was bij mij binnen 1 uurtje gefixed.... lekker dan, als je het toestel al meerdere malen een hard reset hebt gegeven
Vervolgens een soft reset. Nu overal 3G en HDSPA waar ik voorheen alleen G en traagheid had.
Welke versie gebruik je voor PPC en PC?Zerveza schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:53:
[...]
Hier is ook een PPC versie voor, gebruik ik al een behoorlijk tijdje naar tevredenheid.
Ik zet mijn password file (database) in de sync folder en laat zowel mijn ppc als pc versie naar hetzelfde bestand kijken ideaal!!
Nokia Lumina 800
Jup, goed dus maar dat dit nog even voorbij komt. Het lijkt er dus echt steeds meer op dat dit bij Telfort vaste policy is - terwijl de gebruikers op een gegeven moment hun TC tegen de muur kwakken van frustratie. Toch vrij apart.Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:56:
Ik heb ze 4 keer moeten contacten, daarna eindelijk een bevestiging dat ze het hadden goed gezet.
Vervolgens een soft reset. Nu overal 3G en HDSPA waar ik voorheen alleen G en traagheid had.
Verwijderd
Dat werkte prima in dicht bevolkte gebieden op HDSPA.
Die gaf echter geen HDSPA, 3G en zelfs G waar ik me regelmatig bevond.
Dus toen mijn samenbellen telfortje maar omgezet en na regelmatig contacht met Telfort resultaat
Hij staat nooit op H, maar altijd op 3G, tenzij ik dus connect.
Mensen dit meer?
Hoi!
En wat is daar mis mee? Niets dus... want hij gaat pas op H over als je grote pakketten data verzend/ontvangt. Normaal gebruik is gewoon op 3GEWK schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:45:
Hebben jullie ook 3G in beeld, en als je gaat connecten (bv weer of IE), dat hij dan overspringt naar H?
Hij staat nooit op H, maar altijd op 3G, tenzij ik dus connect.
Mensen dit meer?
En het hangt er ook nog eens vanaf wat voor abbo je hebt, met web 'n walk van t-mobile voor 9,50 zal je ook geen H zien omdat je snelheid daar dan te laag voor is, Same with me.low_n_slow schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:45:
[...]
En wat is daar mis mee? Niets dus... want hij gaat pas op H over als je grote pakketten data verzend/ontvangt. Normaal gebruik is gewoon op 3G
het is mij tot op heden nog niet gelukt om videos van youtube af te spelen. Niet via youtube, ytpocket en dergelijke en ook niet na installatie van TCTMP, Coreplayer, Flashbundle enz. (Ik heb meerdere guidelines gevolgd - allen zonder resultaat)
Nu staat er in de algemene voorwaarden van Telfort dat streaming media niet binnen de databundel valt. Voordat ik dus mijn TC weer helemaal ga mishandelen met allerlei programma's en tweaks: heeft iemand met een Telfort bundel streaming media (bijvoorbeeld van Youtube) aan de praat?
Heb T-mobile en geen internet-abbo, ik krijg wel gewoon een H als ik wat download of surf.Fonta schreef op donderdag 10 april 2008 @ 07:27:
[...]
En het hangt er ook nog eens vanaf wat voor abbo je hebt, met web 'n walk van t-mobile voor 9,50 zal je ook geen H zien omdat je snelheid daar dan te laag voor is, Same with me.
Verwijderd
Is dit toestel ook toegankelijk voor iemand zonder enige ervaring met PDA's? Het schrikt mij namelijk een beetje af als ik zie dat je bepaalde instellingen via het registry moet aanpassen.. Hier heb ik namelijk helemaal geen verstand van. Kan dit wat voor mij zijn of kan ik beter iets anders nemen?
Out of the box werkt ie prima hoor. De vraag is meer: wil je dit toestel om z'n specificaties? Wat zou voor jou het voornaamste zijn om dit toestel aan te schaffen? (Heb je alternatieven?)Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:09:
Is dit toestel ook toegankelijk voor iemand zonder enige ervaring met PDA's? Het schrikt mij namelijk een beetje af als ik zie dat je bepaalde instellingen via het registry moet aanpassen.. Hier heb ik namelijk helemaal geen verstand van. Kan dit wat voor mij zijn of kan ik beter iets anders nemen?
Alleen nou hoorde ik gisteren ineens dat hij niet altijd even stabiel is... en dat de BT ook niet altijd goed werkt.
Zijn er meer mensen met die ervaring?
Verwijderd
Verwijderd
loop een Mediamarkt ofzo binnen en probeer het uit - het gaat toch ook voor een groot gedeelte om de look & feel van het apparaat of je het een fijn ding vindt. Zeker als je geen smartphone gewend bent.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:35:
Ik wil dat toestel omdat er wifi opzit, GPS ontvanger en een betere agenda dan de Nokia. Maar ook al zou ik niet gaan tweaken, dan nog zou het een prima toestel voor me zijn?
Persoonlijke ervaring: Hij is stabiel (nog nooit vastgelopen)911GT2 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:24:
Alleen nou hoorde ik gisteren ineens dat hij niet altijd even stabiel is... en dat de BT ook niet altijd goed werkt.
Tip: neem er een data abonnementje bij. Die van mij kostte 7 euro in de maand en je hebt een altijd up-to-date agenda... (werkt hier prima)
[ Voor 69% gewijzigd door jbr op 10-04-2008 11:40 ]
Wat heb je zelf al geprobeerd?Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:36:
Zoals jullie wel weten kan je in je fototoestelfunctie verschillende opties kiezen voor het nemen van een foto. Wie heeft een tip welke instelling ik moet kiezen om de snelste foto te nemen? Ik heb zojuist het .CAB-bestand geïnstalleerd uit de starttopic.
Verwijderd
Een aantal instellingen al, maar ik zou ook graag de ervaringen weten van andere gebruikers.
Zonder er een abonnement-topic van te maken, de snelheid is zonder een data-abonnement hoger dan bij het goedkoopste data-abonnement. Je betaalt dan alleen behoorlijk per MB. Door de hogere snelheid kan je dus wel een H in beeld krijgen.Dennis_000 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:29:
[...]
Heb T-mobile en geen internet-abbo, ik krijg wel gewoon een H als ik wat download of surf.
Hoe synchroniseer jij je agenda via internet? Want dat probeer ik zonder succes ook te doen.jbr schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:37:
Tip: neem er een data abonnementje bij. Die van mij kostte 7 euro in de maand en je hebt een altijd up-to-date agenda... (werkt hier prima)
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Heb ik al, maar ik heb deze week mijn tweede n95 om zeep geholpen, dus nu maar eens iets anders...jbr schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:37:
[...]
loop een Mediamarkt ofzo binnen en probeer het uit - het gaat toch ook voor een groot gedeelte om de look & feel van het apparaat of je het een fijn ding vindt. Zeker als je geen smartphone gewend bent.
[...]
Persoonlijke ervaring: Hij is stabiel (nog nooit vastgelopen)
Zonder internet abbo geeft t-mobile je idd wel de volledige snelheidDennis_000 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:29:
[...]
Heb T-mobile en geen internet-abbo, ik krijg wel gewoon een H als ik wat download of surf.
Met een abbo van 9,50 per maand wordt je beperkt, en voor een 10tje meer per maand haal je wel hsdpa snelheden.
EmozeThanatoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:33:
[...]
Hoe synchroniseer jij je agenda via internet? Want dat probeer ik zonder succes ook te doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Fonta op 10-04-2008 14:29 ]
Aha, en welke is bij jou het snelste?Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:04:
Een aantal instellingen al, maar ik zou ook graag de ervaringen weten van andere gebruikers.
Ik gebruik exchange voor mijn werk mail en IMAP voor de andere accounts. Dat gaat zonder problemen...Thanatoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:33:
Hoe synchroniseer jij je agenda via internet? Want dat probeer ik zonder succes ook te doen.
ik gebruik beide.. op mijn laptop gebruik ik de pc versie... je kan met het programma een database bestand aanmaken. Dat heb ik gedaan, deze heb ik in de sync folder geplaatst die door activesync synchroon gehouden wordt met mijn TC... op de TC heb ik de ppc versie van keepass geinstalleerd... die naar hetzelfde db bestand kijkt.
Verwijderd
Lees voor de grap de topicstart eens door.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:59:
welke software heb ik beslist nodig op mijn TC en welke mag ik zeker niet installeren . zit er ook software bij ?
Verwijderd
Laat ik 't voor de grap zo brengen:Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:09:
De TC is mijn eerste smartphone, hiervoor een SE k800i gehad en een aantal toestellen waar ik al helemáál niks aan kon tweaken (ook geen spelletjes zelf erop zetten), en nu ben ik de topicstarter van de HTC Touch Cruise.
Dat zit wel goed, je moet alleen verder kijken dan je neus lang is, en wat testen. Als je een reg tweak wilt maken, kom je er gauw achter dat het helemaal niet moeilijk of eng is, je moet alleen nuchter blijven en niks doen als je het niet begrijpt/genoeg info over hebt.
Ook "kaal" is de TC zeker om te genieten, maar het is leuk als je 'm nét iets meer van jezelf kan maken, door er zelf programmaatjes, spelletjes, tweaks oid op te zetten.
Zoals wel vaker verteld, je maakt van een goede telefoon een superfoon. Ik wil niet meer terug
Verwijderd
leesvoer:Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 01:26:
hoe staat het met de beloofde update van HTC voor de TC??? ivm de videokaart drivers ontbreken hoor er niets meer over? *niet hele topic doorgelezen
http://forum.xda-develope...read.php?t=339745&page=92
http://forum.xda-develope...read.php?t=381254&page=19
succes
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 11-04-2008 09:25 . Reden: Voortaan gewoon hier normaal een antwoord geven ipv alleen te linken! ]
Alleen jammer dat dit niet de beloofde update voor de TC is. Ik zit bijna te denken dat ze WM6.1 ermee bedoelden, aangezien dat begin april gepresenteerd werd.
Ik hoop alleen wel dat het gaat lukken met die Sedna rom. Het duurt alleen zo lang! (ja, in dit geval is een week wachten lang)
[ Voor 73% gewijzigd door pven op 11-04-2008 10:27 ]
Hoogstwaarschijnlijk is die Sedna ROM een hoax. Een aantal mensen hebben al dumps aangepast en geinstalleerd. Devices lopen er op vast. Anderen die de Sedna in bezit kregen en benchmarks draaiden kwamen niet eens in de buurt van de becnhmarks waar iedereen zo idolaat van is...brrrt schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:19:
[...]
Alleen jammer dat dit niet de beloofde update voor de TC is. Ik zit bijna te denken dat ze WM6.1 ermee bedoelden, aangezien dat begin april gepresenteerd werd.
Ik hoop alleen wel dat het gaat lukken met die Sedna rom. Het duurt alleen zo lang! (ja, in dit geval is een week wachten lang)
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Verwijderd
Yep, ikjbr schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:28:
Om nog even een tweede puntje te testen:
het is mij tot op heden nog niet gelukt om videos van youtube af te spelen. Niet via youtube, ytpocket en dergelijke en ook niet na installatie van TCTMP, Coreplayer, Flashbundle enz. (Ik heb meerdere guidelines gevolgd - allen zonder resultaat)
Nu staat er in de algemene voorwaarden van Telfort dat streaming media niet binnen de databundel valt. Voordat ik dus mijn TC weer helemaal ga mishandelen met allerlei programma's en tweaks: heeft iemand met een Telfort bundel streaming media (bijvoorbeeld van Youtube) aan de praat?
Via TCPMP en via Coreplayer. Bij Coreplayer moest ik wel een setting veranderen:
Tools>Preferences>Page Network>YouTube Format: H264
Tools>Preferences>Page Network>User Agent Spoof: WMV,ASF,AS...
Verwijderd
hoe werkt het precies, om via exchange server mijn mail te syncen? dit schijnt te moeten kunnen, maar ik snap niet hoe.....
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 12:43 ]
Om alleen mail te syncen kun je ook alleen gebruik maken van IMAP in plaats van POP3. Pas als je contacten/agenda/tasks wil synchroniseren hoef je eigenlijk pas verder te kijken naar bv Exchange.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Zie de FAQ in de OP.westrtp schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:38:
Bij google maps blijft die gps- signaal zoeken, het zelfde geld voor TomTom, iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg? I
Verwijderd
Het speakertje funtioneerd namelijk niet... Heb alle instellingen al doorgenomen, handsfree bellen, mediaplayer etc. niets werkt.. Misschien verborgen functie..?? Of iemand een oplossing... Kan ik hem direct weer defect terugsturen

zo te horen wel, balen voor je.Robjuh_ schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:31:
Nou na 2 weken wachten heb ik net ook de TC binnen..... Mooi toestel... Meteen al een probleem eigenlijk
Het speakertje funtioneerd namelijk niet... Heb alle instellingen al doorgenomen, handsfree bellen, mediaplayer etc. niets werkt.. Misschien verborgen functie..?? Of iemand een oplossing... Kan ik hem direct weer defect terugsturen
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Je hebt het volume schuifje aan de linkerzijkant toch al wel eens omhoog geschoven he?Robjuh_ schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:31:
WAT snap je niet?Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:42:
hoe werkt het precies, om via exchange server mijn mail te syncen? dit schijnt te moeten kunnen, maar ik snap niet hoe.....
[ Voor 22% gewijzigd door jbr op 11-04-2008 20:12 ]
Jah uiteraard... FM - radio met headset en speaker net aangehad... allebei zonder succesjbr schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:07:
[...]
Je hebt het volume schuifje aan de linkerzijkant toch al wel eens omhoog geschoven he?
Verwijderd
Groetjes
Kijk eens even in de openingspost eerste tweak.Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:21:
Miischien dat iemand mij kan helpen met het aanpassen van de tabbladen van HTC? Ik heb die van het weer ertussen staan, maar die gebruik ik helemaal niet en die wil ik graag vervangen door Windows Live.. Ik kan niks aanpassen in de telefoon zelfOf ik heb niet goed gekeken..
Wie o wie weet hoe ik dit kan aanpassen?
Groetjes

Verwijderd
Ja, ik heb de 5 tabbladen, maar ik wil het 2e tabblad veranderen van het weer naar Windows Live.. Ik kom er niet uit hoe dat moet. Dus als je het 2e tabblad aantikt wil ik die stomme wolkjes weghebben en de status van messenger en mijn e-mail daarin hebben. Als dit niet kan, is het dan wel mogelijk om een tabblad te verwijderen?Bogey Dope schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:45:
[...]
Kijk eens even in de openingspost eerste tweak.
HTC Home Customizer is voor jou misschien de oplossing LINK. Dat is een programmaatje waarmee je je hele HTC desktop kan aanpassen zonder in je registry te gaan wroeten.Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:29:
[...]
Ja, ik heb de 5 tabbladen, maar ik wil het 2e tabblad veranderen van het weer naar Windows Live.. Ik kom er niet uit hoe dat moet. Dus als je het 2e tabblad aantikt wil ik die stomme wolkjes weghebben en de status van messenger en mijn e-mail daarin hebben. Als dit niet kan, is het dan wel mogelijk om een tabblad te verwijderen?
Goeie aanvulling voor de OP trouwens.
Verwijderd
Dank je! Ik ga er even mee aan de gangMasimo schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:44:
[...]
HTC Home Customizer is voor jou misschien de oplossing LINK. Dat is een programmaatje waarmee je je hele HTC desktop kan aanpassen zonder in je registry te gaan wroeten.
Goeie aanvulling voor de OP trouwens.
En lijkt me zeker een leuke opvulling voor de OP, om je HTC nog verder te customicen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 11:07 ]
Verwijderd
Foutmeldingen:
homecust.exe
IndexOutOfRangeException
at homecust.homecust..ctor()
at homecust.Program.Main()
Of misschien heeft iemand dit met een ander programma aan de hand gehad.. Ik begrijp in ieder geval het probleem niet

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 11:24 ]
Bij dat programma moet je een andere HTC Home plugin gebruiken dan de originele, deze zijn ook te downloaden op dezelfde site. Waar er trouwens ook een forum is waarin al deze vragen al aan bod komen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:09:
Helaas krijg ik foutmeldingen bij het opstarten van het programma.. Heeft heel toevallig iemand anders ook al dit programma op zijn TC staan?
Foutmeldingen:
homecust.exe
IndexOutOfRangeException
at homecust.homecust..ctor()
at homecust.Program.Main()
Of misschien heeft iemand dit met een ander programma aan de hand gehad.. Ik begrijp in ieder geval het probleem niet
Verwijderd
En even hier lezenBogey Dope schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:48:
[...]
Bij dat programma moet je een andere HTC Home plugin gebruiken dan de originele, deze zijn ook te downloaden op dezelfde site. Waar er trouwens ook een forum is waarin al deze vragen al aan bod komen.
http://forum.xda-develope...0370&highlight=customizer
Voor mensen met een data-abo. Op de site van HHC staat dat ie ook zelf een compatible HTC Home plugin kan downloaden.Bogey Dope schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:48:
[...]
Bij dat programma moet je een andere HTC Home plugin gebruiken dan de originele, deze zijn ook te downloaden op dezelfde site. Waar er trouwens ook een forum is waarin al deze vragen al aan bod komen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar dan zal je wellicht eerst de originele moeten deactiveren of zelfs de-installeren.
Doe ik iets verkeerd ?
Om mezelf maar te quoten:jos707 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:42:
Is het mogelijk om een .reg file uit te voeren op de TC ? Bij het uitvoeren van zo'n reg file springt de regeditor (ik gebruik PHM RegEdit) open maar gebeurd er verder niets.
Doe ik iets verkeerd ?
Pinobigbird schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:17:
[...]
Je kan ook het volgende (met de bovenste regel toegevoegd dus) opslaan in een .reg bestand, dit bestand overzetten naar je telefoon, en met Total Commander gewoon dit bestand kopiëren naar \\\registry\ zoals in dit screenshot
Dit scheelt weer typen
[...]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Werken beide pakketten werken niet i.c.m. de meegeleverde USB headset. Ik ga er namelijk vanuit dat wanneer je een radio verbinding kan opzetten met RDS, ook TMC moet kunnen werken. De beide programma's proberen volgens mij communicatie te maken met COM poorten. Het is mij echter niet duidelijk het TC hier mee overweg gaat.
Heeft iemand TMC al werkend gekregen met de meegeleverde USB headset met een navigatiesysteem? Is het niet mogelijk om TMC werkend te krijgen via USB headset, hoe moet het dan wel? Zijn er aparte TMC modules? Is er ook een TMC dienst via bijvoorbeeld GPRS?
Verwijderd
Sinds deze week is het op mijn TC niet meer mogelijk om berichten te versturen en ontvangen. Hij start de berichten applicatie gewoon niet meer op.
Een harde reset loste het probleem op, maar nadat ik mijn backup terug heb gezet is het probleem ook weer terug. Moet dus software zijn.
Iemand een idee of een registry setting???
Verwijderd
Elke keer als ik een leuk spelletje vind moet ik er voor betalen of het werkt niet met Windows Mobile 6
Ik zoek 'n leuk schaak en pokker spelletje voor WM6.
Verwijderd
Ja, da's een goeie. Ik zou ook wel wat leuke spelletjes willen. Ik kom onderhand om in de "gewone" software, maar spellen? Ik hou me dus ook aanbevolen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:16:
Kan iemand mij vertellen waar ik freeware Windows Mobile 6 games kan downloaden.
Elke keer als ik een leuk spelletje vind moet ik er voor betalen of het werkt niet met Windows Mobile 6![]()
Ik zoek 'n leuk schaak en pokker spelletje voor WM6.
Edit: Laat maar. HIER al een en ander gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 12-04-2008 19:49 ]
Omdat niet iedereen een nieuwe 6.1 rom wil flashen (en omdat dat hier helaas niet besproken mag worden) toch een aantal tips op een rijtje gezet om je Polaris sneller te laten lopen.
1. Speedup Touchflo by increasing Frames Per Second
- HKLM\Software\HTC\Biotouch\Biotouch\
- Change "DownFPS", "LightFPS" and "UpFPS" from default 15 to 60
- Change "LeftRightFPS" in 60
2. Increase Touchflo sensitivity
- HKLM\software\OEM\TFLOSettings\FingerPressure
- Change from default 2908 to 10892
3. Better Touchflo scrolling
- HKLM\Drivers\Touchpanel\PressureThreshold
- Change from default 18866 to 19866, 20866 or 40866. Makes the scroll better.
4. Disable Large startmenu
- Go to "Start -> Settings -> Personal -> Large Start Menu"
- Disable large startmenu by unchecking the box.
5. Disable the HTC Taskmanager
- Go to "Start -> Settings -> System -> Task Manager -> Button"
- Disable "Enable the "X" button to end running programs" by unchecking the box.
- Disable "Enable Quick Menu on Today screen" by unchecking the box.
6. Increase font cache
- To increase the font cache, speeding up font rendering at the cost of a bit of memory:
- HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\limit = 16384 or 32768 (DWORD decimal)
- To change it back to the default:
- HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\limit = 8192 (DWORD decimal)
7. Enable FileSystem cache
- To enable the FileSystem cache, speeding up overall performance at the risk of the cache not being written on a sudden reset:
- HKLM\System\StorageManager\FATFS\EnableCache = 1 (DWORD decimal)
- To disable again:
- HKLM\System\StorageManager\FATFS\EnableCache = 0 (DWORD decimal)
Note that by default, the cache size is zero, and you will see no effect. See "Increase FileSystem cache" to incease the cache size.
8. Increase FileSystem cache
- To increase the file system cache:
- HKLM\System\StorageManager\FATFS\CacheSize = 4096 (DWORD decimal)
- To return the file system cache to zero:
- HKLM\System\StorageManager\FATFS\CacheSize = 0 (DWORD decimal)
9. Increase FileSystem filter cache
- To enable the file system filter cache, speeding up overall performance with file mangement:
- HKLM\System\StorageManager\Filters\fsreplxfilt\ReplStoreCacheSize = 4096 (DWORD decimal)
- To return the file system filter cache to zero:
- HKLM\System\StorageManager\Filters\fsreplxfilt\ReplStoreCacheSize = 0 (DWORD decimal)
10. Disable Menu Animation
- HKLM\SYSTEM\GWE\Menu, make sure the value of "AniType" is 0.
- This disables the menu animation which helps in speeding up the device.
11. Disable ClearType of screen fonts
- Go to "Start -> Settings -> Screen"
- Select the "ClearType" tab
- Disable "Enable ClearType" by unchecking the box.
12. Fix slow scrolling large webpages Pocket Internet Explorer
- By default Pocket Internet Explorer is very slow scrolling larger webpages due to rendering problems. This can be fixed by replacing the file called "webview.dll" in the "\Windows" sytemfolder with an older version. The attached CAB file puts the faster webview.dll in the windows folder. A softreset is needed after installation. (you can simply uninstall the patch by using the program manager and restore the webview.dll file to factory default)
13. Increase concurrent connections in Pocket Internet Explorer
Increase # of concurrent connections in PIE to speed up surfing.
- HKCU\Software\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\MaxConnectionsPerServer = 10
(the default is 4)
14. PIE Cache on memory card
Make a Pocket Internet Explorer cache directory on your memory card. Let's call it, for example, 'cache' (its name is really irrevelant).
- HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Enter the new path instead of the old (\Windows\Profiles\guest\Temporary Internet Files); for example, \Storage Card\Windows\Cache
15. Disable a keyboard/input method and free up memory
(disable=0,enable=1)
E.g. Disable Transcriber:
KEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{F0034DD0-2AD4-11D1-9CB0-E84BE8000000}\IsSIPInputMethod\(Default) = 0
E.g. disable Letter Recognizer:
KEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{42429690-AE04-11D0-A4F8-00AA00A749B9}\IsSIPInputMethod\(Default) = 0
More $SIP_CLSID$ keys:
{198D503A-EFFE-4AFD-BC54-EED333C80E6D}TOUCH KEYPAD
{62B00599-25D2-4E09-8C48-03BF26DB8517}TOUCH KEYBOARD
{42429690-AE04-11D0-A4F8-00AA00A749B9}Letter Recognizer
{42429691-AE04-11D0-A4F8-00AA00A749B9}Block Recognizer
{F0034DD0-2AD4-11D1-9CB0-E84BE8000000}Transcriber
16. Disable security warning when installing non certified apps
Speed up installation of non certified programs:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Policies\Policies\0000 101a = 1 (default 0)
17. Smooth video playback
For video playback buy Coreplayer 1.2.2. This release does NOT fix the driver issue. However they have figured out the QTv video overlay API’s and are able to take advantage of them. Fixes in version 1.2.2 related to QTv:
- FIX: Qualcomm QTv / Camera issue
- ADD: Qualcomm QTv Hardware Overlay support
For converting DVD movies quickly take a look at CloneDVD Mobile.
Request for information: Anyone tried to increase the pool size on a Touch Cruise yet?
IE Slow Scroll Fix.cab
[ Voor 13% gewijzigd door kwabbernootje op 13-04-2008 14:19 ]
xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~
Ik heb het probleem ook gehad en heb het antwoord gelukkig ook voor je, heb alleen geen zin het te vertalen:Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:46:
Geen SMS, MAIL en MMS meer mogelijk.
Sinds deze week is het op mijn TC niet meer mogelijk om berichten te versturen en ontvangen. Hij start de berichten applicatie gewoon niet meer op.
Een harde reset loste het probleem op, maar nadat ik mijn backup terug heb gezet is het probleem ook weer terug. Moet dus software zijn.
Iemand een idee of een registry setting???
Okay, I've finally found an answer for this problem. There is a bug with storing attachments to e-mails on the storage card. To fix the problem, go to the Storage Card in file explorer, and delete the folder with "inbox" in the name. (Mine was called InboxXXXXXXX, where the X's were a string of numbers.) As soon as you delete that folder, your access to messaging will be restored, but you need to immediately turn off the option to store attachments to the storage card. So, go to the main messaging screen, click on Menu/Options, and go to the Storage tab. Uncheck the "When available, use this storage card to store attachments" option. Then do a soft reset, and everything should be fine again.
If Newton was a juggler, he would have caught the apple...
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen of welke voorraad een leverancier heeft, hoort hier niet.
Blijkbaar is het voor dit topic nodig om het volgende speciaal onder de aandacht te brengen. Als je je HTC wil verkopen, plaats deze dan op http://tweakers.net/aanbod. Als je hem in dit topic plaatst, zal je bericht worden aangepast.