Zoo, sinds maandag een nieuw setje, 5D + 24-70/2.8
En ook de 70-200/2.8IS erbij gehuurd en vandaag ook 15/2.8 fish en 10-22 voor crop.
Nou ten eerste; zowel de 24-70 als de 70-200 als de 15mm zijn echt ge-wel-dig. Lekkere kleuren, lekkere bokeh, lekker contrast, ontzettend scherp!
Maar wat echt onwijs tegenviel was de 10-22! Had 'm vandaag op m'n 30D op m'n rug hangen de halve avond, maar hij is eigenlijk nergens voor geschikt. De vervorming is net te bizar, de randen zijn net te vaag, de kleuren en contrast net-niet, en (daar had ik misschien meer last van omdat alle lenzen die ik verder gebruikte vanaf 2.8 gaan) de lichtsterkte is ook matig.
Helaas morgen de tele, fish en uwa terugbrengen

Maar wie weet kan ik binnenkort de 70-200 ook aanschaffen
De enige reden om dan geen fish te kopen is dat het zo'n cliche is en ik verwacht dat ik 'm bij de meeste opdrachten in de kast kan laten liggen... Maar wel leuk speelgoed voor een avondje of twee

De A'dam Arena heb je met 1 shot van links naar rechts erop, ideaal dus, maar voor de meeste shoots is het niet de moeite om voor die drie of vier foto's die je er hooguit mee maakt een fish te kopen.
Toff schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:07:
[...]
Daar sluit ik mij helemaal bij aan! Ik kreeg toevallig laatst een 40D + 70-200F2.8 in handen, OMG, wat is dat een MONSTER. Als je de plaatjes ziet, lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar ik vond de combinatie, laat ik het zachtjes zeggen, niet echt lekker in de hand liggen. Ik kan uren, dagen, met m'n 40D lopen, ook met mijn 70-300DO erop, maar die 2.8 is voor mij een maatje te groot/zwaar. Het is niet alleen het gewicht (1,5 kg), maar ook de enorme diameter van de lens. Waar pak je dat vast?
Klopt, maar dat komt denk ik ook door de 40D. Heb zelf vanavond de 70-200/2.8IS op zowel m'n 5D als 30D gehad, en bij de 5D is het hele gewicht iets meer in balans, en heb je wat minder last van het gewicht van de 70-200.
Zodra 'ie op m'n 30D zat voel je het gewicht een stuk meer naar voren hangen, waardoor je bij het schieten meer uit balans raakt (soort van hefboomeffect als je de 70-200 voorbij de statiefmount vasthebt), inderdaad erg lastig! De enige oplossing is denk ik de lens meer richting de opening vast te houden, maar dat is niet bepaald een relaxte houding om mee te schieten.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 28-05-2008 04:19
]