Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 98 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.241 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:56
als er 3rd party homebrew zoals op de iPhone komt, dan lijkt het mij wel interresant. Voor emulators, denk ik er niet eens over na. Vind ik zelf een van de laagst bij de grondse dingen. Maar dat is mijn mening :P

Heb trouwens sinds gister TapTap Revolution op mn iPhone, zeg maar de Guitar Hero voor dat ding. Nu lijkt Guitar Hero ook wel erg interresant :P Alleen jammer dat je niet zelf je tracks in kan sturen en de hoge prijs...

te weinig geld en tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:50
Er zijn anders voor de Dreamcast en Xbox best wat aardige homebrew projecten. Zoals mediaspelers (Xbox Mediacenter) en soms toch behoorlijke games. Voor de PSP en DS zijn ook leuke dingen ontwikkeld. Voor de Wii verwacht ik dus ook wel leuke dingen als je kijkt naar de features die dat ding heeft (internet, wiimote, usb, sd etc)

En of mensen geïnteresseerd zijn in Quake etc. Tsja, dan kan je de Virtual Console ook weggooien. Mij lijkt het wel leuk om Quake 3 met de Wii mote te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:41:
Er zijn anders voor de Dreamcast en Xbox best wat aardige homebrew projecten. Zoals mediaspelers (Xbox Mediacenter) en soms toch behoorlijke games. Voor de PSP en DS zijn ook leuke dingen ontwikkeld. Voor de Wii verwacht ik dus ook wel leuke dingen als je kijkt naar de features die dat ding heeft (internet, wiimote, usb, sd etc)

En of mensen geïnteresseerd zijn in Quake etc. Tsja, dan kan je de Virtual Console ook weggooien. Mij lijkt het wel leuk om Quake 3 met de Wii mote te spelen.
De games op de Virtual Console kun je in principe alleen op de Wii of originele console spelen. Quake kun je op alle consoles spelen, het probleem is niet zo zeer dat men Quake draaiend krijgt, het is eerder het gebrek aan projecten dat verder gaat. Daarvoor kiezen homebrewers en terecht, spellen die daar tools voor hebben als Half Life 2 en nu recentelijk Unreal Tournament III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:42:
Hmmm, ik heb mijn mening na ruim een week no more heroes toch behoorlijk naar beneden bij moeten stellen.
Het free roaming gedeelte komt ondurtussen mijn neus uit. Het rijden op de motor voelt houterig en onlogisch en het rondlopen is niet veel beter. Ook reageert de stad niet of nauwelijks op jouw aanwezigheid en is het camera systeem zeer matig. het vechten vond ik in het begin erg leuk maar gaat nu ook echt vervelen. Rest eigenlijk nog de boss fights en het verhaal. Het verhaal is wel stoer maar weinig verrassend tot nu toe en de boss fights zijn leuk maar wel erg simplistisch.
Kortom heel erg veel stijl maar toch wel erg weinig en magere gameplay als je het mij vraagt.
En dan ben ik nog blij dat ik de US versie mét bloed heb ;)

Misschien dat ik hem met de freeloader maar op e-bay zet binnenkort...
Ben ik het wel een beetje mee eens. Het freeroaming vind ik trouwens erg meevallen. Ja die stad is gewoon dood en de map is te groot waardoor je veel tijd kwijt ben met doelloos rondrijden maar de besturing vind ik eigenlijk helemaal niet zo slecht. Volgens de reviews was het echt dramatisch maar ik kan er gewoon goed mee rijden eigenlijk. Lekker is anders, maar ik erger me er zeker niet aan. Zelfde met het rennen en de camera, het is even wennen. In gevechten wil de camera idd wel eens flippen, zeker in kleine ruimtes maar veder valt het me best mee.

Voor de rest ben ik het wel met je eens dat alles redelijk simpel in elkaar zit, wat mij betreft had er iid veel meer met het concept gedaan kunnen worden want je ziet nu gewoon dat er niet genoeg tijd en geld beschikbaar was om het echt goed te doen want alles is een beetje kaal en mager. De grappen vind ik trouwens best wel tegenvallen, ik kreeg het idee dat het een redelijke opstapeling van grapped ed zou zijn maar dat valt me best tegen. Behalve de telefoontjes voor een bossfight zit er eigenlijk weinig comedie in en zelfs die vallen me de helft van de tijd nog best tegen.

Maar opzich vind ik de game wel leuk. Geen topper, maar ook niet vervelend om te spelen en eigenlijk ook een game die je gewoon moet kopen om de dev te steunen in de hoop dat de volgende game wel word zoals het zou moeten zijn, tis een beetje een cult achtige game. Nou speel ik de game ook maar 1x in de week omdat ik veder geen tijd heb dus ik verveel me er ook niet zo snel mee.
Captain N schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:59:
[...]

Hetgeen ik jammer vind is dat er vaak wordt geroepen dat men zo zit te wachten op homebrew, en dan uiteindelijk het eerste resultaat van de mogelijkheid tot homebrew software is bestemd voor illegale doeleinden die vrijwel niks toevoegen t.o.v. het origineel. Natuurlijk is het allemaal volkomen legaal, emulators, maar jij weet net zo goed als ik dat 99.9% van de gebruikers het niet gebruikt om homebrew te draaien. Ook dat backup-kopie van software verhaal is heel leuk (hoewel dat een grijs gebied is dat zeker twijfelachtig is), maar ook daarvan weten we allebei net zo goed dat 99.9% ook gewoon die spellen niet legaal heeft liggen. Ik vind het gewoon jammer dat niet de eerste resultaten van mogelijkheden tot homebrew ook echt interessante homebrew projecten zijn. Het hoeven geen wereldschokkende dingen te zijn, maar projecten die proberen iets nieuws te brengen zou mijns inziens een stuk interessanter zijn. :)
IMO is het niet zo vreemd. Het is nog niet zo dat ze overal toegang tot hebben ed dus ze beginnen met die dingen relatief makkelijk werkend zijn te krijgen en waar relatief veel mensen gebruik van zullen willen maken. Dat het een beetje uitgemolken is en je ook de VC hebt, tja. Mij boeit het niet zoveel. Het enige voordeel van gekochte VC games is is dat je ze vaker speelt maar ik zou mezelf echt niet schuldig voelen door het spelen met een emulator op je wii want hoe je het ook bekijkt 8 euro vragen voor een snes game van 15 jaar oud die toen zijn geld allang heeft opgebracht en dan geeneens de bugs ed eruithalen is gewoon de boel belazeren.

Die unique apps zullen best komen, maar dan moet de boel wel 100% open zijn + dat je nou eenmaal niet in anderhalve dag iets origneels maakt wat ook nog leuk/nuttig is dus wat mij betreft is het meer een kwestie van tijd dan een kwestie van willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:44:
[...]

De games op de Virtual Console kun je in principe alleen op de Wii of originele console spelen. Quake kun je op alle consoles spelen, het probleem is niet zo zeer dat men Quake draaiend krijgt, het is eerder het gebrek aan projecten dat verder gaat. Daarvoor kiezen homebrewers en terecht, spellen die daar tools voor hebben als Half Life 2 en nu recentelijk Unreal Tournament III.
Zoals ik al aangaf zijn er ook genoeg voorbeelden van goede homebrew en met de populariteit van de Wii verwacht ik dat de homebrew scene wel groot zal worden. Groter dan die van de Xbox, aangezien je daar je console moest ombouwen.

Daarnaast is het nog altijd gratis en in mijn ogen een leuke toevoeging aan een console. Zeker wanneer je ff geen games voor handen hebt is het altijd wel leuk om met homebrew te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
BarôZZa schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:59:
[...]

Zoals ik al aangaf zijn er ook genoeg voorbeelden van goede homebrew en met de populariteit van de Wii verwacht ik dat de homebrew scene wel groot zal worden. Groter dan die van de Xbox, aangezien je daar je console moest ombouwen.
Ik betwijfel dat, dankzij verplichte firmware updates kan Nintendo het onmogelijk maken om homebrew te gebruiken. Zeg nu zelf, als je moet kiezen tussen het kunnen spelen van de nieuwste Wii spellen en homebrew, zou je dan echt voor homebrew kiezen?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
MetroidPrime schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 00:45:
[...]

Ik betwijfel dat, dankzij verplichte firmware updates kan Nintendo het onmogelijk maken om homebrew te gebruiken. Zeg nu zelf, als je moet kiezen tussen het kunnen spelen van de nieuwste Wii spellen en homebrew, zou je dan echt voor homebrew kiezen?
Wat betreft de Twilight hack schijnt Nintendo machteloos te staan. Ze kunnen wel zelf toegevoegde kanalen detecteren, maar de vraag is nog wat daarmee gaat gebeuren.

En wie zegt dat de verplichte firmwares niet gehackt worden? Op de PSP heeft de homebrew scene ook al alles jaren lang onder controle. Het enige wat Nintendo kan doen is zorgen dat het niet werkt op nieuw verkochte Wii's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
Fioravanti schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:42:
zit ik eerder vandaag nog trots te vertellen dat ik MKWii in pre-order had staan, krijg ik vanmiddag het deksel op de neus:
Over 1 ding kan ik je geruststellen, je zal zeker niet de enige zijn. De meeste shops weten nog niet eens hoeveel ze geleverd gaan krijgen en daar horen klanten het nog later.
Dan zit er maar 1 ding op; wachten... :( en als ik em in de winkel eerder tegenkom, dan zet ik mn order wel om in Super Mario Galaxy ;) (mn geld hebben ze al :/ )
Tip. check alle grote zaken die games verkopen vanaf donderdag, er zijn er vast nog een paar die MK in de schappen zullen plaatsen en die kun je vast nog scoren als het een beetje mee zit.

Zoals ik gister al had gezegd tekorten zaten eraan te komen. zolang Nintendo Europe elk land op marktaandeel blijft leveren blijft Nederland achter de feiten aan lopen. Duitsland bv zal vast genoeg krijgen zoals gewoonlijk. Pas in Frankrijk mogen aanschouwen dat Wiimotes en Nunchucks in grote stapels in de winkel vertegenwoordigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Ik heb een paar dagen terug Bully voor de Wii gehaald, en wat een geweldig spel is dat. Ik speel de laatste tijd niet echt meer veel games, en ik ben bang dat ik er een beetje op raak uitgekeken. De laatste game die mij lang achter de buis heeft kunnen houden was Twilight Princess, maar die had ik al bij de release... De humor die in het spel zit vind ik best te pruimen, en het hele school idee is goed uitgewerkt. De verschillende groepen waar je je bij kunt aansluiten zijn leuk vormgegeven, en geven echt het idee van de groepjes die je vroeger ook hier op school had(nu nog?). Het vechten met de Wii-mote vind ik eigenlijk heel goed werken, ondanks dat sommige reviews daar niet zo te spreken over waren. Je slaat dus met je Mote en Nunchuck, en dat wordt in de game vertaald naar slaan. Niet zo diepgaand als Sports Boxing, maar toch... Ik denk dat dat een kwestie van smaak is. Al met al een leuke game, waar echt heel veel in te doen is. Alleen speel ik de game nu op de HDtv beneden, en daar heb ik hem aangesloten op de component. De Wii staat op 480P en 16:9, maar de game geeft kleine zwarte balkjes aan de zijkant. In andere games heb ik hier geen last van, dus ik denk dat de game maximaal maar 14:9 geeft, en geen 16:9 zoals in de startpost. ;)

Homebrew op de console vind ik wel een goed initiatief, zolang het maar niet voor illegale doeleinden wordt gebruikt. Een mediaspeler voor de Wii juig ik alleen maar toe, zodat we straks misschien wel DVD, of andere media kunnen afspelen. Maar ik ben bang dat er dan ook veel games "gebackuped" gaan worden, en dat de 3th party developers dan weg dreigen te gaan. Ik koop voor de games voor mijn consoles altijd. Zodra ik een game kopier ben ik er meestal maar een dag zoet mee. Daarna verdwijnt het meestal weer onder het stof.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bully is inderdaad een erg vette game, speel het nog dagelijks en zit nu op zo'n 33% van de game. Dit terwijl ik echt al veel uren gespeeld heb!

De humor is idd goed, en zoals je al zegt het is leuk om verschillende groepen in school te hebben. Verder zijn de missies erg leuk en afwisselend en is alles goed vormgegeven. Ook een erg leuke feature vind ik het unlocken van de vecht-moves. Het hele vecht systeem vind ik zeer goed; het werkt lekker, je kan veel moves en soms is het even lastig. :)

Een homebrew DVD-speler op de Wii zie ik zo snel nog niet gebeuren. De laser/lens van de Wii is er namelijk niet voor gemaakt om continu (zelf-gebrande) DVD's af te spelen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Dat is wel jammer, maar misschien dat het straks mogelijk wordt om met een externe HD je films op de Wii af te spelen, het lijkt me wel logisch dat een 700Mhz CPU geen moeite mag hebben met .avi files...

Ik zag net op IGN een nieuwe video staan van Star Wars: The Force Unleashed, een game waar ik erg naar uit kijk. Ik vind het alleen jammer om te zien dat we weer een geupgrade PS2 versie gaan krijgen. Wanneer zien developers nou eens in dat ze de game moeten ontwikkelen voor de Wii, en daarna moeten downgraden voor PS2... :P
Linkje

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hubhib schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:47:
Wanneer zien developers nou eens in dat ze de game moeten ontwikkelen voor de Wii, en daarna moeten downgraden voor PS2... :P
Linkje
Een Port is 'slechts' een aanpassing van een andere console, en kost daardoor stukke minder.
Zolang mensen deze games blijven aanschaffen en de vraag er blijft zullen ze deze blijven ontwikkelen. Maar inderdaad Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Laatst online: 10-02 21:12
MetroidPrime schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:58:
[...]

Jij hebt zeker nog nooit een Xbox 360 gehad? Ik ben nu aan mijn derde console toe en het lijkt er op dat ik binnen enkele maanden aan nummer 4 toe ben(maar dat zeg ik helaas al een tijdje).

Het probleem is hier volgens mij dat Wii Fit en Mario Kart te dicht bij elkaar uitgebracht worden. Dit gaat ten koste van de productiecapaciteit van beide spellen, dus krijgt Wii Fit(begrijpelijk) de voorkeur en zijn er tekorten van Mario Kart.
ik heb het al eens eerder aangegeven, maar nintendo kan toch gewoon capaciteit bij andere producenten inkopen? Spuitgieten van die disks maakt qua optimalisatie niks uit wat er op staat CD is CD, DVD is DVD. Masters zijn in enkele uren bij te maken. Ik ben een behoorlijke nintendo fanboy, maar die tekorten van spellen slaan nergens op. Dat je geen fabriek erbij plempt om systemen te bouwen kan ik me indenken, maar iets simpels als disken... zal wel weer ten koste gaan van hun winstmarge (die imho ruim genoeg is om even wat meer uit te geven om je klanten tegemoed te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi
Vraagje voor de pes eigenaars onderons.
Al geef ik een pas naar iem en zie dat een andere persoon beter bij kan of dichterbij staat. Hoe kan ik die andere persoon vertellen dat hij naar de bal moet terwijl de pas onderweg is.

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Het is dan ook puur met opzet... ;)

Tijdens de Pokémon-hype eind jaren `90 was er regelmatig een type game (rood/blauw/geel..en het spul erna) uitverkocht, maar deze werden bijna constant aangevoerd in de winkel, waardoor je binnen een week alsnog de versie vanjouw voorkeur kon hebben (als je pech had).

En dat waren zelfs cartridges, welke relatief gezien meer tijd kosten om te fabriceren... :)

Als er binnen twee weken honderdduizenden idols-cd`s kan en klaar kunnen worden aangeleverd door een Nederlands bedrijf, dan kan Nintendo dat ook (nog steeds!) hoor :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat Nintendo de Freeloader heeft geblokkeerd met een update die in Mario Kart zit.

"I CALLED IT!"

Nintendo of Europe is echt zo zielig. In Nederland kan maar 10% van de Mario Kart Pre-orders geleverd worden. Als we kijken wanneer de Freeloader is gereleased dan moet men dus te laat begonnen zijn met het produceren van Mario Kart. Waarschijnlijk is de productie uitgesteld om een update op de disc te zetten speciaal met het doel om de Freeloader stop te zetten.

Als dit waar is en de Freeloader inderdaad niet meer werkt door Mario Kart dan kan Nintendo of Europe binnen 5 werkdagen een Wii door de ramen verwachten want ik wordt hier echt zo kots en kots misselijk van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Micorsoft werkt aan alternatief voor Wiimote

Naar aanleiding van dit document ben ik eens in mijn glazen bol gaan turen (heeft nog nooit iets opgeleverd, maar ja). Het lijkt mij dat de Wiimote, of iig de belangrijkste technieken in de volgende generatie over genomen zullen gaan worden. Ik doel hiermee op het modulaire design (wiimote en nunchuck) wat de controls hetzelfde maakt voor zowel links- asl rechtshandigen en de pointer functionaliteit.
Met name die pointer kan nog wel eens interessant gaan worden. Ik zie vooralsnog geen betere manier dan die nu in de Wii zit. Tenminste niet een die overal toepasbaar is en daarom denk ik dan ook dat deze opzet behouden zal blijven en hooguit verder geoptimaliseerd.
Wat ik namelijk zie gebeuren is dat TV fabrikanten hierop in gaan spelen en als het ware de sensorbar in hun TV gaan inbouwen. Wellicht zelfs met LED aan alle kanten om de nauwkeurigheid te vergroten. Lijkt me een bijzonder kleine aanpassing voor de TV makers maar wel een die voor dit soort besturing een grote impact kan hebben. Betekent wel weer een nieuwe TV, maar dat mag de pret niet drukken...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:37:
Het schijnt dat Nintendo de Freeloader heeft geblokkeerd met een update die in Mario Kart zit.

"I CALLED IT!"

Nintendo of Europe is echt zo zielig. In Nederland kan maar 10% van de Mario Kart Pre-orders geleverd worden. Als we kijken wanneer de Freeloader is gereleased dan moet men dus te laat begonnen zijn met het produceren van Mario Kart. Waarschijnlijk is de productie uitgesteld om een update op de disc te zetten speciaal met het doel om de Freeloader stop te zetten.

Als dit waar is en de Freeloader inderdaad niet meer werkt door Mario Kart dan kan Nintendo of Europe binnen 5 werkdagen een Wii door de ramen verwachten want ik wordt hier echt zo kots en kots misselijk van. :/
Dude, er staat in het Mario Kart topic dattie het gewoon doet... :/ (als reactie op jouw vraag ook nog!)

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 08-04-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

haha idd. Ik heb het gister speciaal ff getest voor je en bij mij werkt ie prima icm met ntsc spellen.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:46:
[...]

Dude, er staat in het Mario Kart topic dattie het gewoon doet... :/ (als reactie op jouw vraag ook nog!)
Waarom beweren de fransen dan iets anders?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

maakt volgens mij niks uit voor FL, een pal machine blijft een pal machine. PES2008 (ntsc) deed het niet hier, pas na een diskswap met fl deed ie het, en nu dus nog steeds..

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Another user on the board reports that playing a retail copy of MKWii and installing the update that comes with it does indeed block the Freeloader. As he only owns one Wii, he cannot confirm the other possibilities...
Nu las ik ergens weer dat er niet eens update bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ik lees op de forums van gbatemp (waar veel actieve wii modders en devvers zitten) dat FL het nog wel gewoon doet na de update. Misschien is het wel regio gebonden ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik denk dat je de users in dit topic best kunt vertrouwen hoor ;)

(En idd, pal = pal.. ook in Frankrijk tegenwoordig :D)

edit: mischien is het een idee om naar de revisienummers te gaan vragen; mochten er ECHTE/betrouwebare berichten zijn, dan zou het kunnen zijn, dat er alweer een geupdate versie van MK in omloop gaat (soort GTA:VCS v2 voor de PSP dus). :)

[ Voor 49% gewijzigd door Michael Knight op 08-04-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

"I CALLED IT!"

Ik word ondertussen beetje kots en kots misselijk van dat constante gebash van jou op NoE , zeur er ajb eens niet constant met alles over.

Het is een feit dat het zo is en wil je er wat aan gaan doen dan ga je maar dagelijks 10x bellen ofzo. Hier word niemand beter van, staat iets je niet aan dan moet je er wat aan gaan doen en niet klagen etc.

Speculaties etc van wat NoE doet is allemaal leuk en aardig maar draagt weinig bij, want je kan niet in hun management kijken wat ze doen.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 12-07 09:44

"I CALLED IT!"

Goh, nogal logisch dat ze de Freeloader gaan tegenwerken he. Als ze een regiovrije console wilden hebben dan hadden ze em wel regiovrij gemaakt. Nu hebben ze de mogelijkheid om zaken als de Freeloader tegen te gaan, dan gebruiken ze het ook.

Als jij iets op de markt brengt en bepaalde mensen passen de functionaliteit aan dan zou jij dit ook tegengaan. Zeerzeker als je zo'n grote speler bent als Nintendo. Dan wil je controle hebben over je product(en).

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nieuwe weekaanbieding bij Play-Asia: Crazy Climber Wii, een Wii remake van de arcade klassieker voor € 12,30.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Vanitas schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:05:
[...]

Goh, nogal logisch dat ze de Freeloader gaan tegenwerken he. Als ze een regiovrije console wilden hebben dan hadden ze em wel regiovrij gemaakt. Nu hebben ze de mogelijkheid om zaken als de Freeloader tegen te gaan, dan gebruiken ze het ook.

Als jij iets op de markt brengt en bepaalde mensen passen de functionaliteit aan dan zou jij dit ook tegengaan. Zeerzeker als je zo'n grote speler bent als Nintendo. Dan wil je controle hebben over je product(en).
Nee joh, er is helemaaaal geen reden waarom NoE hem regiolocked maakt en er zijn ook geen redenen waarom men tekorten heeft, je hoeft maar te gillen en je hebt er weer 3miljoen ongeacht of dat goed is voor je ROI of niet. Maakt allemaal niet uit je hebt maar met 1 aspect rekening te houden en dat is de klant, want NoE is een filantropische instelling begrijp ik :P

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Iemand die nog een winkel in eindhoven weet waar ze op voorraad zijn?
Of anders een online adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:09:
[...]

Nee joh, er is helemaaaal geen reden waarom NoE hem regiolocked maakt en er zijn ook geen redenen waarom men tekorten heeft, je hoeft maar te gillen en je hebt er weer 3miljoen ongeacht of dat goed is voor je ROI of niet. Maakt allemaal niet uit je hebt maar met 1 aspect rekening te houden en dat is de klant, want NoE is een filantropische instelling begrijp ik :P

:|
DVD's produceren is niet moeilijk lijkt me. Een ISO brander op een stoffige zolder kan meer leveren dan Nintendo of Europe. De Wii nu al bijna anderhalf jaar op de markt en als ze in die anderhalf jaar niet eens genoeg games kunnen leveren is er iets goed mis binnen het bedrijf. winkeliers die nee moeten zeggen tegen iemand die 250 euro voor hun neus wappert, dat is zelden voorgekomen. Daarnaast kon men wel The Wind Waker, Mario Sunshine en andere spellen in grote aantallen leveren.

Daarnaast snijden ze zichzelf in de vingers. Modders zijn nu vrolijk Mario Kart aan het spelen.
Overigens kregen we van WiiDS.nl vorige week een mailtje of we naar Nieuwegein toe wilde komen om Mario Kart te checken. We krijgen hem niet opgestuurd omdat men niet genoeg exemplaren heeft. Nintendo of Europe heeft dus voor PR en marketing doeleinden niet genoeg, laat staan dat men de honderden pre-orders kan vullen.

Een reactie van een online shop:
WiiHome
Het is echt te bizar voor woorden inderdaad. als je de geleverde aantallen ziet in vergelijking met de bestelde aantallen lijkt het wel een grap, volgens mij halen ze niet eens 20% van de bestelde aantallen.

Ik adviseer iedereen die ge-preordered heeft bij zijn gameshop na te vragen of ze hem krijgen, veel winkels weten het nog niet en komen er pas een dag voor release achter..
Nintendo of Europe levert structureel te weinig exemplaren. Of het nu Mario Kart is de Wii zelf, Wii Play, Metroid Prime 3, Zack & Wiki, van alles zijn tekorten. Het slaat echt nergens op, vooral niet als je kijkt naar de aantallen die in Amerika en Japan geleverd worden. Daarnaast zorgen MS en Sony wel voor genoeg exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:27:
[...]

DVD's produceren is niet moeilijk lijkt me. Een ISO brander op een stoffige zolder kan meer leveren dan Nintendo of Europe. De Wii nu al bijna anderhalf jaar op de markt en als ze in die anderhalf jaar niet eens genoeg games kunnen leveren is er iets goed mis binnen het bedrijf. winkeliers die nee moeten zeggen tegen iemand die 250 euro voor hun neus wappert, dat is zelden voorgekomen. Daarnaast kon men wel The Wind Waker, Mario Sunshine en andere spellen in grote aantallen leveren.

Daarnaast snijden ze zichzelf in de vingers. Modders zijn nu vrolijk Mario Kart aan het spelen.
Overigens kregen we van WiiDS.nl vorige week een mailtje of we naar Nieuwegein toe wilde komen om Mario Kart te checken. We krijgen hem niet opgestuurd omdat men niet genoeg exemplaren heeft. Nintendo of Europe heeft dus voor PR en marketing doeleinden niet genoeg, laat staan dat men de honderden pre-orders kan vullen.

Een reactie van een online shop:
WiiHome

[...]

Nintendo of Europe levert structureel te weinig exemplaren. Of het nu Mario Kart is de Wii zelf, Wii Play, Metroid Prime 3, Zack & Wiki, van alles zijn tekorten. Het slaat echt nergens op, vooral niet als je kijkt naar de aantallen die in Amerika en Japan geleverd worden. Daarnaast zorgen MS en Sony wel voor genoeg exemplaren.
De markt in europe is ook even open als die in amerika of in japan. Hier is een hele andere wetgeving en moeten ze waarschijnlijk ook met andere dingen rekening houden. Jij bekijkt het vanaf de consument kant alleen en ziet het zwart wit. Dat slaat gewoon nergens op, maar beiden verschillende visies en dat is goed mogelijk. btw NoE krijgt zijn productie aangeleverd uitzelfde fabrieken als amerika / japan. Misschien dat japan wel zegt van er gaat zoveel % naar europa en de overige 80% naar japan/amerika? Weet jij veel? Ik iig niet :)

Wil even benadrukken dat ik het ook behoorlijk jammer vind dat er te korten zijn, maar om nou aannames te gaan doen waarom en hoe vind ik te ver gaan omdat je gewoon niet kunt kijken, hoe de vork in de steel zit. Nu is het meer een klaagzang en met klaagzang kan je weinig doen, bederft de sfeer etc en dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Wetgeving of niet. Als MS en sony het wel klaarspelen om de markt goed te bedienen moet Nintendo dit ook kunnen. En als ze alle produktie in japan hebben en daar niet genoeg kunnen produceren is dat meer een fout in de planning van de produktie dan een reden om het zo te doen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:14:
Wetgeving of niet. Als MS en sony het wel klaarspelen om de markt goed te bedienen moet Nintendo dit ook kunnen. En als ze alle produktie in japan hebben en daar niet genoeg kunnen produceren is dat meer een fout in de planning van de produktie dan een reden om het zo te doen.
Als je de kwaliteit goed in het oog wil houden is het niet heel simpel om een even een compleet nieuwe productielijn te starten. En tegen de tijd dat ie begonnen is is de vraag sowieso alweer gedaald en dan zit je wel met de kosten van die dure fabriek. De Sony en Microsoft vergelijking gaat niet echt op aangezien die ongeveer de helft verkopen als Nintendo. Met dat soort aantallen zou Nintendo het ook gemakkelijk redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
rajackar schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:14:
Dit is een beetje heel kort door de bocht. De vraag naar de Wii is enorm en daar moet aanbod tegeover gezet worden. Dat is niet iets dat je zo maar doet en belangrijker, het is niet iets dat je zomaar terug draait. Het is geen kraan die je zomaar open en dicht kunt draaien. Daar zitten enorme contracten achter. Sony zal het in deze nog het makkelijkst hebben denk ik, omdat die waarschijnlijk eigen productie capaciteit heeft. Als de vraag naar PS3 minder wordt kunnen ze die relatief simpel omzetten naar de productie van Blu-Ray spelers of zo. Nintendo heeft die luxe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Marketing noemen ze dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Woohooo schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:14:
Marketing noemen ze dat ook wel.
Juistem... en al die Nederlanders trappen er in.

Maargoed, iedereen dus naar Duitsland.. daar is genoeg (net als bij de Wii Launch..). O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:28:
[...]

Als je de kwaliteit goed in het oog wil houden is het niet heel simpel om een even een compleet nieuwe productielijn te starten. En tegen de tijd dat ie begonnen is is de vraag sowieso alweer gedaald en dan zit je wel met de kosten van die dure fabriek. De Sony en Microsoft vergelijking gaat niet echt op aangezien die ongeveer de helft verkopen als Nintendo. Met dat soort aantallen zou Nintendo het ook gemakkelijk redden.
DIt gaan imho totaal niet op voor het persen van dvd's. Dat kun je overal uitbesteden. En als Nintendo dat in eigen hand wil houden kan ik me dat wel voorstellen. Maar dat levert dan wel tekorten op en dat is dat een bewuste keuze en niet, zoals hier nogal eens gesuggereerd wordt, "overmacht"; en daar kun je mijns inziens Nintendo best op aanspreken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:42:
[...]

DIt gaan imho totaal niet op voor het persen van dvd's. Dat kun je overal uitbesteden. En als Nintendo dat in eigen hand wil houden kan ik me dat wel voorstellen. Maar dat levert dan wel tekorten op en dat is dat een bewuste keuze en niet, zoals hier nogal eens gesuggereerd wordt, "overmacht"; en daar kun je mijns inziens Nintendo best op aanspreken.
Ook DVDs worden in verschillende kwaliteiten geperst, bovendien is voor Mario Kart ook het Wii Wheel nodig en de speciale verpakking, naast de normale verpakking en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
BarôZZa schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 00:54:
[...]

Wat betreft de Twilight hack schijnt Nintendo machteloos te staan. Ze kunnen wel zelf toegevoegde kanalen detecteren, maar de vraag is nog wat daarmee gaat gebeuren.
Maak je maar geen illusies, als ze de toegevoegde kanalen kunnen detecteren, dan kunnen ze de Twilight hack ook detecteren. De Twilight hack is in feite een corrupt save bestand voor Zelda, doordat Zelda niet goed controleert of de save file wel klopt, wordt de hack uitgevoerd. Nintendo hoeft alleen in de firmware in te bouwen dat de save wordt gecontroleerd op het moment dat je Zelda wil opstarten en dan is het voorgoed afgelopen met de Twilight hack.
En wie zegt dat de verplichte firmwares niet gehackt worden? Op de PSP heeft de homebrew scene ook al alles jaren lang onder controle. Het enige wat Nintendo kan doen is zorgen dat het niet werkt op nieuw verkochte Wii's.
Als ik het mij goed herinner waren de firmware updates voor de PSP niet voorzien van een digitale handtekening, terwijl ze dat bij de Wii wel zijn. Ik heb mij er niet zo heel erg in verdiept hoe die firmware updates werken, maar als Nintendo met een fatsoenlijke digitale handtekening werkt, dan hoef je er niet op te rekenen dat die updates zomaar gehacked gaan worden.

[ Voor 29% gewijzigd door MetroidPrime op 08-04-2008 19:18 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

laten we het eens over spellen hebben ;)

Vandaag SSX Blur en Tony Hawk's Proving ground binnen.. Beide is wel erg wennen, je moet bv je nunchuck schuin houden om te grinden enz. Dan is een standaard controller misschien toch fijner.

Maar ik ben nog niet uitgetest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:17:
laten we het eens over spellen hebben ;)

Vandaag SSX Blur en Tony Hawk's Proving ground binnen.. Beide is wel erg wennen, je moet bv je nunchuck schuin houden om te grinden enz. Dan is een standaard controller misschien toch fijner.

Maar ik ben nog niet uitgetest :)
Tony Hawk's Proving Ground is erg leuk met vrienden als je het mij vraagt. De splitscreen multiplayer is erg gaaf met vrienden en ook erg makkelijk te snappen - vooral ook omdat veel mensen wel wat ervaring hebben met een TH game - . De besturing vind ik best goed werken, en ik weet niet of dat rare grinden op SSX of TH slaat maar het komt me niet bekend voor bij TH.

SSX Blur heb ik een aantal keer geprobeerd. Volgens mij is het wel een kwaliteits game maar het is mij iets te lastig. Heb geen zin om dat helemaal te gaan ontdekken, en met vrienden werkt het ook niet echt aangezien het wel even duurt voor je het onder de knie hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar es bij Bart Smit de Wii Fitt/Balance board gererveerd.
Was tot mijn verbazing de eerste. Kan een indicatie zijn dat het niet storm gaat lopen wellicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

monnick schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:26:
[...]

Tony Hawk's Proving Ground is erg leuk met vrienden als je het mij vraagt. De splitscreen multiplayer is erg gaaf met vrienden en ook erg makkelijk te snappen - vooral ook omdat veel mensen wel wat ervaring hebben met een TH game - . De besturing vind ik best goed werken, en ik weet niet of dat rare grinden op SSX of TH slaat maar het komt me niet bekend voor bij TH.

SSX Blur heb ik een aantal keer geprobeerd. Volgens mij is het wel een kwaliteits game maar het is mij iets te lastig. Heb geen zin om dat helemaal te gaan ontdekken, en met vrienden werkt het ook niet echt aangezien het wel even duurt voor je het onder de knie hebt. :P
bedoelde ook grinden bij SSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:40:
Was tot mijn verbazing de eerste. Kan een indicatie zijn dat het niet storm gaat lopen wellicht ?
De prijs is veel te hoog voor de gemiddelde gamer. Hij zal in Europa geen storm gaan lopen denk ik. De meeste mensen zullen hem misschien op de langere termijn aan schaffen maar niet op de release zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Mwah, ik heb er al wel net TV Reclames voor gezien. Dikke kans dat de Wii-Sport-Gamer dit ook nog wel gaat diggen. Hoewel ik het ermee eens ben dat dat ook geen pre-order-mensen zijn.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
MetroidPrime schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:12:
[...]

Maak je maar geen illusies, als ze de toegevoegde kanalen kunnen detecteren, dan kunnen ze de Twilight hack ook detecteren. De Twilight hack is in feite een corrupt save bestand voor Zelda, doordat Zelda niet goed controleert of de save file wel klopt, wordt de hack uitgevoerd. Nintendo hoeft alleen in de firmware in te bouwen dat de save wordt gecontroleerd op het moment dat je Zelda wil opstarten en dan is het voorgoed afgelopen met de Twilight hack.
Dat schijnt dus lastiger te zijn dan je het doet voorkomen. Ik heb al meerdere malen gelezen dat het alleen mogelijk is om de game zelf te patchen, dus wanneer Nintendo opnieuw Twilights gaat persen.
De hack is niet voor niks al tijden lang bekend, maar nog steeds niet uitgeschakeld.
Als ik het mij goed herinner waren de firmware updates voor de PSP niet voorzien van een digitale handtekening, terwijl ze dat bij de Wii wel zijn. Ik heb mij er niet zo heel erg in verdiept hoe die firmware updates werken, maar als Nintendo met een fatsoenlijke digitale handtekening werkt, dan hoef je er niet op te rekenen dat die updates zomaar gehacked gaan worden.
Niet? Laatste nieuws dus nog niet gelezen ;)
Superken7 has posted an app for patching WAD files to remove IOS37's Trucha blocking. Here is a translation of the original post on ElOtroLado...

Quote:
Hello everyone

Here is my small contribution

for the lazy
this tool patches the updated wad that prevents the loading of ISOS patched by trucha signer.
This tool patches the .WAD in the systemmenu in particular the WiiSystemmenu-vXXX.wad.

initial problem:
in a short amount of time nintendo through media updates issues the famous IOS37 which prevents isos from being loaded that were previously patched with trucha signer.

Solution:
To stop this and because there is no other tool like this, i have taken a few days to create a wadpatcher. You can patch your wiiSystemmenu and subsitute it with one compatible with trucha signer so we can once again load our isos. I mainly did this so i can play mario kart without issues. At the moment i have tested it with Naruto Clash of the Ninja Revolution PAL and it works.
Je suggereert een beetje alsof Nintendo met gemak de homebrew scene e.d. kan tegenhouden. In het verleden is dit nog nooit een consolemaker gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
zo ik ben er klaar mee, Wii verkocht en morgen PS3 met GT 5 erbij halen! heb Nintendo een hoop geduld gegeven maar ben het nu echt helemaal zat, Het belachelijke Nintendo Of Europe komt mij helemaal de strot uit.

en wat is er na Mario Kart Wii/Brawl nou nog een topper?

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:40
SOCO_cola schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:54:
Okami, al is dat een port. Mijn Wii staat momenteel ook stof te happen, speel nu eigenlijk alleen nog maar op m'n 360 en m'n DS, dus ik kan je wel begrijpen. Ik zal m'n Wii echter niet snel verkopen, omdat ik iig Brawl nog wil spelen en stille hoop heb dat er nog wat pareltjes aan komen tussen alle casual meuk en de PS2 ports door...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zo ik ben er klaar mee, Wii verkocht en morgen PS3 met GT 5 erbij halen! heb Nintendo een hoop geduld gegeven maar ben het nu echt helemaal zat, Het belachelijke Nintendo Of Europe komt mij helemaal de strot uit.

Nou, succes ermee hoor. Wat zijn jouw toppers op PS3 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
BamSlam_ schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:59:
[...]

Nou, succes ermee hoor. Wat zijn jouw toppers op PS3 dan?
Een Prologue waar je de volle mep voor betaald? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:40
GTA IV ;)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 10:36
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:40:
Ligt eraan hoeveel reclame ze er tegenaan gaan gooien, gok ik.
Ga m zelf wel ff halen op releasedag, of anders vrijdag ff reserveren bij ophalen van Mariokart :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
offtopic:
Op de PS3 komen anders wel aardige games uit. En er zijn een aantal veelbelovende titels. Street Fighter 4 en vooral als Yakuza Kenzan uitkomt wil ik toch echt een PS3. Makers van Shenmue komen met hun duurste game sinds Shenmue en het ziet er tot nu toe wel uber uit:

http://ps3.ign.com/dor/ob...eos/yakuza3_010708_8.html
(in HD ziet het er helemaal geniaal uit)

[ Voor 6% gewijzigd door BarôZZa op 08-04-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Dat horen we op de E3, je zou toch wel moeten weten dat Nintendo het liefst z'n games tot het laatste moment zoveel mogelijk in geheimzinnigheid hult*. Nintendo heeft i.i.g. genoeg in ontwikkeling.

*Brawl is de uitzondering die de regel bevestigd ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Animal gaat hun grote game worden. Typische casual game die het enorm goed gaat doen op de Wii.

Is ook al een lange tijd in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
monnick schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:02:
[...]

Een Prologue waar je de volle mep voor betaald? :')
Het is al snel beter dan Call of Duty voor de Wii waar je 50 E voor betaalt (in dec 2006).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
BarôZZa schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:47:
[...]

Dat schijnt dus lastiger te zijn dan je het doet voorkomen. Ik heb al meerdere malen gelezen dat het alleen mogelijk is om de game zelf te patchen, dus wanneer Nintendo opnieuw Twilights gaat persen.
Dat is onzin. De savegame van Zelda is een bestand in een door Nintendo vastgelegd formaat. De Twilight hack past de savegame zodanig aan zodat deze niet meer aan het formaat voldoet, maar omdat er in Zelda onvoldoende controles op het formaat van het bestand uitgevoerd worden, wordt deze door het spel gewoon als een geldige save gezien(tot de hack uitgevoerd wordt).

Dit is op te lossen zonder dat je een nieuwe versie van het spel hoeft uit te brengen. Zoals ik hierboven al schreef, het savebestand voor de hack voldoet niet meer aan het formaat dat Nintendo gedefiniëerd heeft. Op het moment dat Zelda opgestart wordt vanuit het menu, kan de firmware kijken of er een Zelda save op het systeem staat en als dit het geval blijkt te zijn, kan er gekeken worden of dit bestand wel voldoet aan het formaat dat Nintendo heeft vastgelegd. Blijkt dit niet zo te zijn, dan kan de firmware er voor zorgen dat Zelda niet meer wil booten of dat de aangepaste save wordt gerepareerd of zelfs gewist.

De daadwerkelijke bug is dan nog steeds aanwezig in het spel, maar het is ondertussen wel onmogelijk om van de Twilight hack gebruik te maken, zonder dat Nintendo een nieuwe versie van het spel hoeft uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Yup, ik denk dat je er toch moeilijk omheen kan dat de Wii op dit moment de meeste shovelware heeft. PS2 games die in de budgetbak liggen die opnieuw worden uitgebracht voor de volle prijs met een paar kleine veranderingen. Gebrekkige ports waarbij dingen als online modes eruit zijn gesloopt en voor de volle prijs verkocht worden. Simpelweg lowbudget games die ze voor 5 tientjes aan de man proberen te krijgen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
MetroidPrime schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:03:
[...]

Dat is onzin. De savegame van Zelda is een bestand in een door Nintendo vastgelegd formaat. De Twilight hack past de savegame zodanig aan zodat deze niet meer aan het formaat voldoet, maar omdat er in Zelda onvoldoende controles op het formaat van het bestand uitgevoerd worden, wordt deze door het spel gewoon als een geldige save gezien(tot de hack uitgevoerd wordt).

Dit is echt heel simpel op te lossen en je als je het slim aanpakt is het niet nodig om een nieuwe versie van het spel uit te gaan brengen. Zoals ik hierboven al schreef, het savebestand voor de hack voldoet niet meer aan het formaat dat Nintendo gedefiniëerd heeft. Op het moment dat Zelda opgestart wordt vanuit het menu, kan de firmware kijken of er een Zelda save op het systeem staat en als dit het geval blijkt te zijn, kan er gekeken worden of dit bestand wel voldoet aan het formaat dat Nintendo heeft vastgelegd. Blijkt dit niet zo te zijn, dan kan de firmware er voor zorgen dat Zelda niet meer wil booten of dat de aangepaste save wordt gerepareerd of zelfs gewist.

De daadwerkelijke bug is dan nog steeds aanwezig in het spel, maar het is ondertussen wel onmogelijk om van de Twilight hack gebruik te maken, zonder dat Nintendo een nieuwe versie van het spel hoeft uit te brengen.
Wrong, de save game voldoet juist wel aan het formaat van een correcte savegame. Anders zou het uberhaubt niet mogelijk zijn om hem naar de Wii te kopiëren. Dit is wat Wiibrew erover te zeggen heeft:
What if the next Wii update patches the Twilight Hack?

The only way to patch Twilight Hack would be to press new discs or have the system patch the game upon loading it. The likelyhood of the former depends on whether or not they intend to keep fixing bugs anyway -- this hack is probably not enough reason for them to restart production of the discs. (That having been said, there are already two different NTSC/US versions of that game, so a third could be released.)

Patching the game while loading is unlikely for a number of boring reasons. It's a lot of work with very little benefit -- until homebrew activities threaten Nintendo's revenue, don't expect them to expend serious effort to stop it.
Het lijkt me dat de mensen die de hack hebben gemaakt wel weten hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:39
Over de Twilight hack, deze maakt gebruik van een buffer overflow. Door in de save file een enorm lange naam voor Epona op te slaan (langer dan dat het spel normaal gesproken toelaat), kan je dus je eigen data (programmacode) in het geheugen van de Wii krijgen.
ZTP laadt namelijk klakkeloos de naam van je paar in een veel te kleine buffer. Alle tekens die buiten de buffer vallen komen ergens in het geheugen terecht waar het niet thuishoort. Als je dit zorgvuldig doet, kan je ervoor zorgen dat de Wii deze extra data uitvoert.

Nintendo kan deze exploit fixen met een firmware update, maar dan moet de Wii controleren of elke Zelda save geen te lange naam bevat, voordat het spel wordt opgestart. Het kan, maar het is een lelijke oplossing, aangezien er dan een sterkere coupling bestaat tussen de firmware en ZTP (en elk ander spel dat in de toekomst zo gefixt wordt).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
BarôZZa schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:11:
[...]

Wrong, de save game voldoet juist wel aan het formaat van een correcte savegame. Anders zou het uberhaubt niet mogelijk zijn om hem naar de Wii te kopiëren.
Dat is onzin. Het is in principe een geldig save bestand voor de Wii, maar het spel voldoet niet aan het formaat dat Nintendo binnen Twilight Princess gebruikt. Twilight Princess controleert alleen niet of het bestand wel goed is, maar zet alles zomaar in het geheugen zonder op te letten, zoals RayNBow hierboven al omschrijft. De naam van Epona is bij een gehackte save langer dan dat je in het spel kunt invoeren en dus is de inhoud van een gehackt save bestand anders dan van een save bestand dat niet gehackt is en daar kan Nintendo binnen de firmware op controleren.
Dit is wat Wiibrew erover te zeggen heeft:

[...]

Het lijkt me dat de mensen die de hack hebben gemaakt wel weten hoe het zit.
Wat daar staat klopt grotendeels, maar ze lijken geen rekening gehouden te hebben met controles in de firmware zelf en hebben het hier alleen over controles binnen het spel zelf. Bij een controle in de firmware blijft de bug en daardoor de exploit binnen het spel mogelijk, alleen zorg je er voor dat er geen gehackte save op het systeem kan staan op het moment dat Zelda opgestart wordt. De Twilight Hack wordt dan zelf niet gepatched. Het is een lelijke oplossing, maar het is ruimschoots voldoende om de hack voorlopig onmogelijk te maken.
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:38:
Die FL zou met een update komen, wanneer Nintendo met een FW aanpassing zou komen, ik zou me direct niet druk maken.
Het gaat niet over de Freeloader, maar over de Twilight hack.

[ Voor 27% gewijzigd door MetroidPrime op 09-04-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die FL zou met een update komen, wanneer Nintendo met een FW aanpassing zou komen, ik zou me direct niet druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whollabilla schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:54:
[...]

Het is al snel beter dan Call of Duty voor de Wii waar je 50 E voor betaalt (in dec 2006).
Call of Duty 3 voor de Wii is een volwaardige game hoor, met goeie reviews. PGNX Media gaf hem destijds zelfs een 9.3 (http://pgnx.net/reviews.php?page=full&id=12656)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Het punt is dat de Wii zelf de savegame data niet inleest. Deze laat alleen de header zien en controleert of de data overeenkomt met een hash.
Willen ze de Twilight hack tegengaan, dan moeten ze dus de gehele inleescode van de data uit Zelda halen, verbeteren en in de Wii pleuren.

Daarnaast is het zo dat de Channels geheel geen toegang hebben tot dat soort functionaliteit. Deze voeren alleen een scriptje uit voor de visualisatie in het menu en voeren een bestand uit wanneer er op Start gedrukt wordt. Bij de disc channel haalt deze het dus van de DVD en voert vervolgens het bestand op de DVD uit. Kortom, het hele kanaal zou op de schop moeten, er zou voor elke game eerst een ander bestand gerund moeten worden dat controleert of het de Twilight disc is, vervolgens de save game moet inladen, controleren en dan pas de disc zelf uit zou voeren. Dit zou het hele starten van een game vertragen(dvd moet een extra keer ingeladen worden en een controle uitvoeren). En zelfs dan zou het in ieder geval al met een modchip te omzeilen zijn(Zelda patchen). Daarnaast is het nog de vraag in hoeverre het disc kanaal te updaten valt, of lokale bestanden toegang hebben tot de drive/savegames/andere lokale bestanden(kanalen draaien in een sandbox, waardoor exploits in Opera ook geen invloed hebben) en wat voor securityproblemen dat weer met zich mee zou brengen (als duidelijk is hoe je bestanden van een dvd kan uitvoeren via de software, dan opent dat de deuren voor softmods).

Kortom, zomaar ff een check ertussen gooien klinkt makkelijk. Is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt die hack ook met de GC versie van TTP, uiteraard in combi met een Wii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 02:24:
Werkt die hack ook met de GC versie van TTP, uiteraard in combi met een Wii?
Er is volgens mij geen GC versie beschikbaar zoals voor de Wii versie..

De hack zelf is overigens wel ontstaan mbv de Cube-versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik lees tegenstrijdige berichten over Mario Kart en de Freeloader.

Volgens mij is dit nu de situatie. Mario Kart werkt niet via de Freeloader. Je kunt dus geen japanse Mario Kart met een FL op je PAL Wii spelen. Maar volgens mij blijven je bestaande games wel werken. Blijkbaar heeft Nintendo een controle oid aan de game zelf toegevoegd.
Ik hoop op zich wel dat bovenstaande inderdaad de waarheid is want ik heb eindelijk Jigglypuff weten te verslaan en zou het jammer vinden als ik vanaf vrijdag geen Brawl meer kan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Even een hele korte review van MarioKart Wii.

Het is weer ouderwets genieten. En dan bedoel ik ook letterlijk ouderwets. Want de nodige banen van de vorige MarioKart games zijn weer terug te vinden in deze game. Denk bijv aan de Donkey Kong baan van de N64 of de Ghost Valley van de SNES. Uiteraard ook zat nieuwe banen. Zelf heb ik alleen nog maar de 50cc cup en online gespeeld.

Alle personages vind je weer terug. Wat wel grappig is, is dat je uit verschillende karts kan kiezen, ieder met hun eigen eigenschappen. De ene is net iets sneller, de ander trekt net iets sneller op. Ook kan je nu kiezen of je zelf wil driften (glijden over de baan) of dat de Wii dat automatisch voor je doet.

Online spelen geeft weer een extra dimensie en spanning aan de game. Je raced namelijk voor punten. Iedereen begint met 5000 punten, en aan de hand van op welke plaats je eindigd, krijg je, of verlies je punten.
Je kan tegen elkaar racen, of battelen.
Gisteren had ik het idee dat het online spelen niet altijd even soepel liep. Moest soms wel heel erg lang wachten voordat de Wii weer verbinding leek te hebben, het scherm bleef maar op "please wait" staan, waarna ik de boel maar even gereset heb en daarna weer opnieuw ben begonnen.

Grafisch ziet het er gewoon mooi uit. Je krijgt weer typisch het Mario Kart gevoel. Leuke kleinigheidjes zijn weer verwerkt in de banen. Denk hierbij bijv aan koeien die over de baan lopen op de boerderij. Grappig is ook dat ze er bij Nintendo aan gedacht hebben dat je ze nu ook daadwerkelijk hoort lopen. Je hoort ze dus ook al vlak voordat je langs te ze moet rijden. Dan zijn er natuurlijk nog de nodige aanvallen. Veel bekende maar ook sommige nieuwe. Een aantal vind ik ook wel irritant (bijv de korte "powerdown" of dat er iets boven je komt vliegen en daarna dwars op je beukt waardoor je in de lucht vliegt en stil komt te staan. Volgens mij is dit niet te voorkomen. Maar goed er zijn ook wel weer grappige (de inktvis die boven je komt vliegen en daarna inktspetters op je scherm spuugt/poept, waardoor je zicht even minder is).

Kortom MarioKart Wii is een erg leuke game, waar je snel weer in zit. Als je MarioKart al kent van de vorige consoles dan zal het niet lang duren voordat je weer helemaal in deze game zit. Nintendo heeft het gewoon weer gepresteerd om een goede MarioKart game neer te zetten!

Dan nog even wat over de besturing. Dit kan je doen met een stuurtje, maar dat hoeft dus niet. Je kan ook gewoon sturen met het stickje van e nunchuck. Met het stuurtje heb ik zelf nog niet gespeeld kan dus nog niet beoordelen wat prettiger spelen is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

no offense; maarre: [Wii] Mario Kart: Wii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ja je kan zelfs meerdere types controllers, dus ook gamecube en de classic, door elkaar heen gebruiken. Zie ook het Mario Kart Topic voor meer inhoudelijke reacties/reviews.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ow ok, sorry, nooit geweten dat daar een speciaal topic over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Dat is wel goed nieuws. Ik heb 2 GC controllers waarvan 1 bijna een kapot kabeltje heeft. Dus een nieuwe zou wel welkom zijn voor Brawl. Nou moeten ze em wel hier gaan uitbrengen :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Pfft... witte controllers. Iedereen weet dat de limited Platinum controllers superieur zijn :+.
BarôZZa schreef op woensdag 09 april 2008 @ 02:12:
Het punt is dat de Wii zelf de savegame data niet inleest. Deze laat alleen de header zien en controleert of de data overeenkomt met een hash.
Willen ze de Twilight hack tegengaan, dan moeten ze dus de gehele inleescode van de data uit Zelda halen, verbeteren en in de Wii pleuren.
[...]
Kortom, zomaar ff een check ertussen gooien klinkt makkelijk. Is het niet.
Het is niet per se moeilijk, maar er bestaat geen nette oplossing zoals ik al eerder zei in de draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

:D Nog even en mensen stoppen met wiimote gebruik. Hebben we serieus een gamecube2.0.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:47:
[...]

Call of Duty 3 voor de Wii is een volwaardige game hoor, met goeie reviews. PGNX Media gaf hem destijds zelfs een 9.3 (http://pgnx.net/reviews.php?page=full&id=12656)
Dan heb je ook meteen de allerhoogste review gevonden die er van het spel is :+

Het gem ligt zo rond de 6.5, en daar mogen ze nog blij mee zijn. Ik heb het spel gekocht voor de 360, nadat ik het gehuurd had (dank Videoland :) ) voor de Wii. Het spel is echt niet te vergelijken met de andere console versies. Los nog van de gfx, is de gameplay echt heel erg matig, om het maar even positief te brengen. Dit nog los van het feit dat het spel schreeuwt om MP, wat de Wii niet bied.

Ik zou mijn vingers er niet aan branden :)
3/10

We’ll try to make this as blunt as possible to send a message out there that this kind of lazy rubbish won’t go without criticism simply because it has the Wiimote shoehorned in. This game is torture to play with the Wiimote, looks pathetic and lacks even stripped down versions of features that other platforms have. We know there is a good game underneath all of this, it’s just a pity we need to boot up the 360 to play it.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 09-04-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Gave nieuwe homebrew:
* MFE-WII - port van de GC-versie. Een mediaplayer gebaseerd op de MFE opensource mediaplayer. Speelt files vanaf SD-kaart. Vanmorgen snel geprobeerd en werkt goed.

* Wii Homebrew Launcher - Start diverse homebrew-applicaties vanuit een gui die sterkt lijkt op het Wii-menu.

Afbeeldingslocatie: http://perso.latribu.com/decker/wii/WiiHL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Met 3 meter kabel.. :+ Nintendo zou er verstandig aan doen de Wavebirds ook weer in productie te nemen. Uiteraard in Wiit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Iemand ervaring met DEZE (KLIK) van BigDennis?
Omdat Mario Kart er aan komt is dit evt een goedkope manier van extra controllers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Als je hem alleen gebruikt voor vrienden die af en toe langskomen kan je het doen.
Zijn echter kwalitatief VEEL minder goed dan de echte cube controllers.
Voor jou de taak om de afweging tussen prijs/kwaliteit te maken.

Ik zou het zelf niet doen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Geef een tientje meer uit en koop een Thrustmaster, echt geweldige (draadloze) controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
AlexR schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:25:
Iemand ervaring met DEZE (KLIK) van BigDennis?
Omdat Mario Kart er aan komt is dit evt een goedkope manier van extra controllers....
Ik heb 2 van deze Witte GameCube Controllers van Bol.com, zijn nog goedkoper ook aangezien BigDennis nogal hoge verzendkosten hanteert (5,75 uit m'n hoofd, en bol 1,95 ofzo? :?).

Linkje: http://www.nl.bol.com/is-..._OWNER_ID=1&lgl_Section=1

Afbeeldingslocatie: http://img.bol.com/intershoproot/large/GAMESCOVER/FC/1/5/2/2/4/1522426.gif

Voor de prijs zijn het degelijke controllers die lekker in de hand liggen. Ze zijn wat groter dan de normale GC-controller maar daarom vind ik ze juist fijn. Verder zit er nog een turbo en slow mode op, wat dat ook moge zijn. Dat gebruik ik niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Oke bedankt allen voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Big Ben, Piranha enz zijn echt waardeloze kutcontrollers. Je hebt al spijt dat je ze gekocht hebt als je ook maar één keer doodgaat in een game doordat dat ding niet goed reageert.

Thrustmaster dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
RayNbow schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:12:
Pfft... witte controllers. Iedereen weet dat de limited Platinum controllers superieur zijn :+.

[...]

Het is niet per se moeilijk, maar er bestaat geen nette oplossing zoals ik al eerder zei in de draad.
Niet moeilijk? Lees mijn post dan nog eens. Er zijn teveel problemen om het te gemakkelijk fixen. Dat het misschien met een quick & dirty methode kan waar elke Wii gebruiker last van zou hebben geloof ik best. Maar dan creëer je meer problemen dan je oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Het is echt geen rocket science hoor. :+
Dat het misschien met een quick & dirty methode kan waar elke Wii gebruiker last van zou hebben geloof ik best. Maar dan creëer je meer problemen dan je oplost.
Ik beweer nergens dat er een nette oplossing bestaat:
RayNbow schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:43:
Nintendo kan deze exploit fixen met een firmware update, maar dan moet de Wii controleren of elke Zelda save geen te lange naam bevat, voordat het spel wordt opgestart. Het kan, maar het is een lelijke oplossing, aangezien er dan een sterkere coupling bestaat tussen de firmware en ZTP (en elk ander spel dat in de toekomst zo gefixt wordt).
( Wikipedia: Coupling )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Coupling is het probleem niet(coupling is sowieso geen probleem, dit beschrijft alleen de samenhang). In pakweg elk object georiënteerd geprogrammeerd systeem heb je coupling. En aangezien disc toegang nergens anders gebruikt wordt heb je ook geen probleem met het hergebruik.

De echte problemen zitten in de manier waarop de software op de Wii in elkaar steekt. Alleen het settingsgedeelte heeft toegang tot de savegames. Je kan niet zomaar ff iets ertussen plempen. En als er limitaties zitten op waar de lokale bestanden toegang toe hebben, dan zou je dat ook geheel moeten aanpassen met alle risico's van dien. Het zou namelijk erg onlogisch en onveilig zijn als de channels toegang zouden hebben tot alle lowlevel functies.

Daarnaast is het grootste probleem dus dat elke gebruiker er bij elke game last van zou hebben omdat de game eerst gecontroleerd moet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door BarôZZa op 09-04-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:56
BamSlam_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:54:
[...]

Met 3 meter kabel.. :+ Nintendo zou er verstandig aan doen de Wavebirds ook weer in productie te nemen. Uiteraard in Wiit. :)
ik wil ik wil :) Eerst maar eens zien dat ze dat ding ook in europa en amerika uitbrengen... Lijkt me wel weer zoiets dat ze enkel in japan doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Tijn89 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:40:
[...]

ik wil ik wil :) Eerst maar eens zien dat ze dat ding ook in europa en amerika uitbrengen... Lijkt me wel weer zoiets dat ze enkel in japan doen :(
Ja dat zit er wel in inderdaad :P Maar ach, controllers zijn niet regio gebonden, dus een keer bij play-asia oid vandaan halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
BarôZZa schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:58:
Daarnaast is het grootste probleem dus dat elke gebruiker er bij elke game last van zou hebben omdat de game eerst gecontroleerd moet worden.
Het opstarten van een spel disc duurt langer, daar heb je helemaal gelijk in. We hebben het hier voor de savegame controle alleen over hooguit enkele tientallen milliseconden, daar heeft dus geen enkele gebruiker last van. Het enige wat merkbare vertraging zou kunnen geven is eventueel de controle van het disc ID, maar dat wordt misschien toch al wel gedaan door de Wii.

Een andere oplossing, waar de meeste mensen helemaal geen last van zullen krijgen, is een controle op het moment dat de save naar de Wii gekopieerd wordt. Het kopieren duurt toch al vrij lang, dus zal bijna niemand die extra controle merken. ;)

Het gaat hier eigenlijk helemaal niet om hoe lang het duurt of hoeveel de gebruiker er van zal merken. Er werd beweerd dat Nintendo er niets aan kon doen, wat gewoon niet waar is.

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 09-04-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
De ontwikkelaars van Rockband missen node een harddisk in de Wii:
Volgens Kay is het ontbreken van een harde schijf de belangrijkste reden waarom Rock Band op de Wii geen extra downloadbare nummers zal bevatten. “Kom op Nintendo, we hebben een harde schijf nodig”, aldus Kay in een interview. “We willen het wel, maar het hele probleem is dat er geen plaats is om de nummers op te slaan. Als het zou kunnen, zouden we het gelijk doen.”
Volledig artikel op Nu.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 10:36
Zag vandaag ook NL reclame voor Wii Fit op TV :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat Nintendo deze E3 ineens met een hardeschijf op de proppen komt. Deze zal wel speciaal voor de Wii zijn en hermetisch afgesloten worden. Aan de andere kant is men ook heilig overtuigd van het iPod principe. Als je een nieuw nummer wil haal je een oud nummer eraf, als je een nieuwe game wil haal je de oude eraf en download je die later opnieuw. Ik vind het echter vrij hypocriet aangezien ze ondertussen wel allerlei kanalen en WiiWare enzo uitbrengen en mijn Wii nu al vol begint te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
MetroidPrime schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:41:
[...]

Het opstarten van een spel disc duurt langer, daar heb je helemaal gelijk in. We hebben het hier voor de savegame controle alleen over hooguit enkele tientallen milliseconden, daar heeft dus geen enkele gebruiker last van. Het enige wat merkbare vertraging zou kunnen geven is eventueel de controle van het disc ID, maar dat wordt misschien toch al wel gedaan door de Wii.

Een andere oplossing, waar de meeste mensen helemaal geen last van zullen krijgen, is een controle op het moment dat de save naar de Wii gekopieerd wordt. Het kopieren duurt toch al vrij lang, dus zal bijna niemand die extra controle merken. ;)

Het gaat hier eigenlijk helemaal niet om hoe lang het duurt of hoeveel de gebruiker er van zal merken. Er werd beweerd dat Nintendo er niets aan kon doen, wat gewoon niet waar is.
Het moment dat de save naar de Wii gekopieerd wordt, tsja. Dan heb je nog steeds de mensen bij wie de savegame er al opstaat.

Controle van de disc wordt niet gedaan. En de vraag is of het uberhaubt mogelijk is om de savegames te benaderen vanuit het disc-channel of andere kanalen.

Bovendien ging het over dat het erg moeilijk, danwel praktisch onmogelijk is om de hack tegen te gaan. De berichten van Wiibrew bevestigen dat en het feit dat er al meerdere updates zijn geweest in de maanden dat de hack bekend is, bevestigt dat tot nu toe ook. Maar hier wisten de mensen het beter en kan Nintendo wel ff een savegame check toevoegen (net alsof dat niet het eerste zou zijn waar Nintendo aan zou denken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:29:
Ik gok dat Nintendo deze E3 ineens met een hardeschijf op de proppen komt. Deze zal wel speciaal voor de Wii zijn en hermetisch afgesloten worden. Aan de andere kant is men ook heilig overtuigd van het iPod principe. Als je een nieuw nummer wil haal je een oud nummer eraf, als je een nieuwe game wil haal je de oude eraf en download je die later opnieuw. Ik vind het echter vrij hypocriet aangezien ze ondertussen wel allerlei kanalen en WiiWare enzo uitbrengen en mijn Wii nu al vol begint te lopen.
Ik denk dat ze wel gaan MOETEN. Ook al bij Guitar Hero 3 is nog geen spoor van DLC bekend, WiiWare neemt ruimte in, VC neemt ruimte in. Ik ga echt niet alles los op SD kaartjes proppen en heen en weer slepen als ik wat wil spelen. Daarmee nemen ze ook meteen hun eigen "gemakkelijk te spelen" idee weg.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lol, even het uiterlijk van mij Mii aangepast.
Rara op wie lijkt die ;-)

edit:
Zo wel weer genoeg herrie geschopt. Vraag me af of Nintendo er iets aan kan/wil doen. Het is denk ik ook een kwestie van geduld voor de alle celeberities worden nagemaakt. Maar goed voor mij weer een normaal poppetje.

[ Voor 58% gewijzigd door 13art op 10-04-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

madonna op testosteron :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
BarôZZa schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:40:
[...]

Het moment dat de save naar de Wii gekopieerd wordt, tsja. Dan heb je nog steeds de mensen bij wie de savegame er al opstaat.
Dat is op te vangen met een controle op het moment dat je de nieuwe firmware voor het eerst opstart.
Bovendien ging het over dat het erg moeilijk, danwel praktisch onmogelijk is om de hack tegen te gaan. De berichten van Wiibrew bevestigen dat en het feit dat er al meerdere updates zijn geweest in de maanden dat de hack bekend is, bevestigt dat tot nu toe ook.
Dat er geen updates tegen zijn gekomen, bevestigt niets. Ten eerste weet jij niet hoe de prioriteiten liggen voor features in de firmware updates. Wat Wiibrew zegt is ook geen bewijs, er werd ook door de Xbox 360 hackers geroepen dat Microsoft geen actie kon ondernemen tegen die hack. Een jaar later begonnen gemodde consoles bans te krijgen op Xbox Live.

Maak je nu maar geen illusies, als Nintendo het echt wil, dan kunnen ze die hack onschadelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:13:
[...]

Het gaat niet over de Freeloader, maar over de Twilight hack.
Weet ik, ik had eigenlijk moeten quoten, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
MetroidPrime schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:02:
[...]

Dat is op te vangen met een controle op het moment dat je de nieuwe firmware voor het eerst opstart.

[...]

Dat er geen updates tegen zijn gekomen, bevestigt niets. Ten eerste weet jij niet hoe de prioriteiten liggen voor features in de firmware updates. Wat Wiibrew zegt is ook geen bewijs, er werd ook door de Xbox 360 hackers geroepen dat Microsoft geen actie kon ondernemen tegen die hack. Een jaar later begonnen gemodde consoles bans te krijgen op Xbox Live.

Maak je nu maar geen illusies, als Nintendo het echt wil, dan kunnen ze die hack onschadelijk maken.
Precies, ze kunnen hem wel onmogelijk gaan maken, maar het is wel onpraktisch en het gooit waarschijnlijk een groot deel van de firmware overhoop, wat vervolgens allemaal weer gefixt moet worden. Ik zie Nintendo ook wel in een keer een update uitbrengen tegen modchips. Jammer voor mij dan, maar Nintendo heeft wel gelijk. Zolang je gebruik maakt van Nintendo's update dienst heeft Nintendo gewoon het recht bepaalde dingen niet meer werkend te laten maken.

[ Voor 11% gewijzigd door danielkraak op 10-04-2008 00:06 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.