rajackar schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:42:
Hmmm, ik heb mijn mening na ruim een week no more heroes toch behoorlijk naar beneden bij moeten stellen.
Het free roaming gedeelte komt ondurtussen mijn neus uit. Het rijden op de motor voelt houterig en onlogisch en het rondlopen is niet veel beter. Ook reageert de stad niet of nauwelijks op jouw aanwezigheid en is het camera systeem zeer matig. het vechten vond ik in het begin erg leuk maar gaat nu ook echt vervelen. Rest eigenlijk nog de boss fights en het verhaal. Het verhaal is wel stoer maar weinig verrassend tot nu toe en de boss fights zijn leuk maar wel erg simplistisch.
Kortom heel erg veel stijl maar toch wel erg weinig en magere gameplay als je het mij vraagt.
En dan ben ik nog blij dat ik de US versie mét bloed heb
Misschien dat ik hem met de freeloader maar op e-bay zet binnenkort...
Ben ik het wel een beetje mee eens. Het freeroaming vind ik trouwens erg meevallen. Ja die stad is gewoon dood en de map is te groot waardoor je veel tijd kwijt ben met doelloos rondrijden maar de besturing vind ik eigenlijk helemaal niet zo slecht. Volgens de reviews was het echt dramatisch maar ik kan er gewoon goed mee rijden eigenlijk. Lekker is anders, maar ik erger me er zeker niet aan. Zelfde met het rennen en de camera, het is even wennen. In gevechten wil de camera idd wel eens flippen, zeker in kleine ruimtes maar veder valt het me best mee.
Voor de rest ben ik het wel met je eens dat alles redelijk simpel in elkaar zit, wat mij betreft had er iid veel meer met het concept gedaan kunnen worden want je ziet nu gewoon dat er niet genoeg tijd en geld beschikbaar was om het echt goed te doen want alles is een beetje kaal en mager. De grappen vind ik trouwens best wel tegenvallen, ik kreeg het idee dat het een redelijke opstapeling van grapped ed zou zijn maar dat valt me best tegen. Behalve de telefoontjes voor een bossfight zit er eigenlijk weinig comedie in en zelfs die vallen me de helft van de tijd nog best tegen.
Maar opzich vind ik de game wel leuk. Geen topper, maar ook niet vervelend om te spelen en eigenlijk ook een game die je gewoon moet kopen om de dev te steunen in de hoop dat de volgende game wel word zoals het zou moeten zijn, tis een beetje een cult achtige game. Nou speel ik de game ook maar 1x in de week omdat ik veder geen tijd heb dus ik verveel me er ook niet zo snel mee.
Captain N schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:59:
[...]
Hetgeen ik jammer vind is dat er vaak wordt geroepen dat men zo zit te wachten op homebrew, en dan uiteindelijk het eerste resultaat van de mogelijkheid tot homebrew software is bestemd voor illegale doeleinden die vrijwel niks toevoegen t.o.v. het origineel. Natuurlijk is het allemaal volkomen legaal, emulators, maar jij weet net zo goed als ik dat 99.9% van de gebruikers het niet gebruikt om homebrew te draaien. Ook dat backup-kopie van software verhaal is heel leuk (hoewel dat een grijs gebied is dat zeker twijfelachtig is), maar ook daarvan weten we allebei net zo goed dat 99.9% ook gewoon die spellen niet legaal heeft liggen. Ik vind het gewoon jammer dat niet de eerste resultaten van mogelijkheden tot homebrew ook echt interessante homebrew projecten zijn. Het hoeven geen wereldschokkende dingen te zijn, maar projecten die proberen iets nieuws te brengen zou mijns inziens een stuk interessanter zijn.

IMO is het niet zo vreemd. Het is nog niet zo dat ze overal toegang tot hebben ed dus ze beginnen met die dingen relatief makkelijk werkend zijn te krijgen en waar relatief veel mensen gebruik van zullen willen maken. Dat het een beetje uitgemolken is en je ook de VC hebt, tja. Mij boeit het niet zoveel. Het enige voordeel van gekochte VC games is is dat je ze vaker speelt maar ik zou mezelf echt niet schuldig voelen door het spelen met een emulator op je wii want hoe je het ook bekijkt 8 euro vragen voor een snes game van 15 jaar oud die toen zijn geld allang heeft opgebracht en dan geeneens de bugs ed eruithalen is gewoon de boel belazeren.
Die unique apps zullen best komen, maar dan moet de boel wel 100% open zijn + dat je nou eenmaal niet in anderhalve dag iets origneels maakt wat ook nog leuk/nuttig is dus wat mij betreft is het meer een kwestie van tijd dan een kwestie van willen.