oei, 2 posts achter elkaar
Hoe vinden jullie de werking van de Nintendo WFC, nu er een aantal spellen zijn die gebruik maken van deze service zouden we daar een beetje over kunnen discussiëren. Persoonlijk ben ik niet erg te spreken van het play-with-anyone gedeelte. Hierbij heb ik vaak problemen, het friendcodes systeem werkt verder goed, al ben ik daar ook niet zo'n grote fan van.
Ik heb de volgende spellen online geprobeerd:
Mario Strikers Charged: Werkt goed, zowel tegen onbekende als via FC
Medal of Honor: Heroes 2: Weliswaar geen Nintendo WFC (eigen servers), maar alles werkt prima
Guitar Hero 3: De online mode werkt niet, ik kan geen tegenstander vinden. En ik heb geen mensen met wie ik dit spel via FC's kan spelen (ook geen interesse in).
Super Smash Bros Brawl: Het FC-systeem werkt perfect, echter de play-anyone feature werkt niet. Erg jammer!
Fifa '08: Tegen onbekende werkt fijn, met FC-codes heb ik niet geprobeerd.
PES '08 Zelfde als voor Fifa.
Ik hik er vooral erg tegen aan dat SSBB niet werkt tegen onbekenden, dit is toch wel iets dat ik in ieder geval graag wil proberen om wat beter te worden en fun te beleven.

Ik heb al diverse manieren geprobeerd om dit te laten werken, bijvoorbeeld: statisch IP-adres op Wii, poorten forwarden, DMZ. Niks lijkt te werken.

Dat Guitar Hero niet werkt komt mogelijk omdat er gewoon weinig mensen op zoek zijn naar een game.
Over het algemeen ben ik dus wel tevreden, al zijn er wel een aantal grote minpunten. Dat er vooral op het FC systeem gebouwd wordt vind ik een groot minpunt, er moeten gewoon veel servers zijn om tegen onbekende te spelen. Alleen bij MoH:H2 zie je dat dit goed werkt.

Verder vind ik het echt een groot probleem dat SSBB niet werkt, aangezien dit gewoon zou moeten werken, poorten forwaren en andere dingen zouden echt niet nodig moeten zijn.
Wat zijn jullie ervaringen?