Verbind ook de Gnd eens door. Het zou zonder Gnd kunnen werken, maar normaal moet je die ook doorverbinden.
info
Op deze manier kan je sowieso problemen krijgen als je uC data wil gaan verzenden als de pc nog bezig is met data versturen, daar moet je in de software rekening mee houden. (b.v. vast aantal karakters versturen).
Heb je zelf de handleiding van die usb-rs485 kabel nog? Uit de naamgeving maak ik op dat je de kabel full-duplex kan gebruiken. Als dat zo is kan je T+/T- doorverbinden met R+/R- voor een loopback test. alles wat jein hyperterminal of putty typt moet je dan terug krijgen.
Als dat werkt kan je proberen om even een tweede max485 aan je uC te knopen om zeker te weten dat de verbinding goed is. dus één max485:
- met DO aan Rx
- DE en /RE an de grond
- A/B aan T-/T+ van de usb-rs485 kabel (de naamgeving is niet helemaal standaard, dus het zou kunnen dat je ze om moet keren)
En de ander:
- met DI aan Tx
- DE en /RE met een 10K weerstand naar +5V
- A/B aan R-/R+
(en verder natuurlijk 100 nf ontstoringscondensatoren tussen de vcc en gnd lijnen van de ic's, zo dicht mogelijk bij de ic's)
Om te kijken of je data goed binnen komt, kan je ook de ontvangen byte naar een paar ledjes aan output pinnen sturen.
Ik heb trouwens niet heel veel verstand van rs485, maar Ik hoop binnekort ook verder te gaan met het maken van een rs485 netwerk (dmx), vandaar dat ik alvast mee denk