Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 08:36
CyBeR schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:21:
[...]

Noem dat ding eens addViewController ipv AddViewController?
Ok, aangepast. Ik begrijp dat hij in de war is met de AddViewController zelf.
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/6836/picture4ne8.png

Hij is nu succeeded zonder problemen maar als ik nu op het plus knopje druk crashed hij keihard.
Wat mis ik nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Moet je kijken wat er gebeurt in de console output. Meestal houdt 't in dat je ergens een message stuurt naar iets wat die message niet begrijpt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
The Debugger has exited with status 0.
[Session started at 2008-09-19 13:56:44 +0200.]
2008-09-19 13:56:46.913 Countdown[1889:20b] *** Terminating app due to uncaught exception 'NSInvalidArgumentException', reason: '*** -[NSCFArray insertObject:atIndex:]: attempt to insert nil'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-05 22:34
Pixxa schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:57:
The Debugger has exited with status 0.
[Session started at 2008-09-19 13:56:44 +0200.]
2008-09-19 13:56:46.913 Countdown[1889:20b] *** Terminating app due to uncaught exception 'NSInvalidArgumentException', reason: '*** -[NSCFArray insertObject:atIndex:]: attempt to insert nil'
Wat snap je hier niet aan dan? Duidelijker dan dit kan het eigelijk niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093

Pixxa schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:31:
[...]

Ok, aangepast. Ik begrijp dat hij in de war is met de AddViewController zelf.
[afbeelding]

Hij is nu succeeded zonder problemen maar als ik nu op het plus knopje druk crashed hij keihard.
Wat mis ik nog?
Let ook op je method names he. Naming conventions zijn in Objective-c/Cocoa best belangrijk. Begin je methods en properties nooit met een hoofdletter! Vooral bij key-value coding is dit heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
PWSoft schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:42:
[...]

Wat snap je hier niet aan dan? Duidelijker dan dit kan het eigelijk niet :9
attempt to insert nil Begrijp ik geloof ik. Maar ik zie niet waar hij dat doet, en dus waar de fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 00:53
Pixxa schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 21:10:
[...]

attempt to insert nil Begrijp ik geloof ik. Maar ik zie niet waar hij dat doet, en dus waar de fout zit.
Het is niet toegestaan om een nil pointer in een array te zetten, in een veld van een array moet altijd iets staan en als je iets verwijderd zal alles in de array een plaats opschuiven. Waarom dit zo was weet ik ook niet meer precies maar ik heb het uit het boek Cocoa Programming for Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pixxa schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 21:10:
[...]

Nou ja je alloct een variable en vervolgens release je 'm meteen weer. Denk daar eens over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de beste manier om highscores voor een spelletje (lokaal) op te slaan? Moet ik daarvoor een bestandje in de Documents map aanmaken, of een SQL-lite database? Het laatste leek mij zelf een beetje overkill. Het makkelijkst lijkt mij gewoon HighscoreEntry objects serializen (of hoe dat ook heet in Objective-C) en die naar een lokaal bestandje schrijven?

Iemand hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt 't in je preferences gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Zo, het is me eindelijk gelukt om een UINavigationbar met een plusje te laten werken zodat er een model view naar boven komt.

@Cyber, bedankt voor je uitleg, heb het 50x moeten nalezen maar uiteindelijk is het lampje gaan branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 08:27
Ik ben inmiddels al toegelaten als iPhone developer, maar ik weet dat je ook nog ergens je belastinggegevens moet invullen om uberhaupt applicaties aan te mogen aanbieden in de appstore. Is er ergens een howto te vinden waar die stappen beschreven staan?

• Tristan
Hmm ik krijg nu deze melding zodra ik compile.

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/3900/picture2lb5.png

Ik kan echt niet vinden wat ik fout doe. Google zegt er weinig over.

Gefixed. Het viel me op dat er bij Compile Sources 1 bestand miste.

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/8797/picture3cz7.png

Die heb ik erin gesleept en vervolgens met build -> clean optie en daarna Build & Go functie gerecompiled en toe werkte het.

[ Voor 43% gewijzigd door Tristan op 24-09-2008 00:52 ]

• Tristan
Hmm iemand een idee wat dit betekend?

[Session started at 2008-09-24 11:20:52 +0200.]
2008-09-24 11:21:07.099 Countdown[7024:20b] *** Terminating app due to uncaught exception 'NSInternalInconsistencyException', reason: '-[UIViewController loadView] loaded the "EditingView" nib but no view was set.'

Heb het al 30x gechecked, File's Owner van de nib EditingView heeft een koppeling naar View (view -> View) en de class van EditingView is EditingViewController..

toch werkt het niet?

Nou jongens, gaat lekker, heb opnieuw de .xib aangemaakt en alles opnieuw verbonden en toen werkte het wel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tristan op 24-09-2008 16:22 ]

Anoniem: 110321

Ik heb dit topic nou eens een beetje door zitten lezen en ik had al interesse in programmeren voor de iphone/touch. Ik heb ervaring met programmeren in java en VB(op school gekregen) asp, php(als hobby). Maar is het nou een grote stap om me hierin te gaan verdiepen en hoe kan ik dat het beste doen?

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Beste mensen,

Even hier posten, had er per ongeluk een nieuw topic voor geopend:

Ik heb sinds een aantal maanden de developer status en heb daar reeds lekker mee zitten stoeien op m'n iPod Touch. Recent is daar een iPhone bijgekomen, volledig up-to-date (2.1). Echter krijg ik van Xcode (3.1.1) de melding dat de iPhone een incompatible debugger heeft. Als het goed is heb ik de iPhone ook toestemming gegeven tot het draaien van apps (via de portal). Wat kan er volgens jullie aan de hand zijn?

• Jeroen Sack
Heb je ook een nieuw provisioning profile aangemaakt voor je iPhone, daar kan je namelijk ook nog instellen welke device ID's er gebruik van kunnen maken.

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Er is met 2.1 ook een nieuwe versie uitgekomen van de SDK. Heb je die ook gedownload?

• vgroenewold
Ja, waarvan ik overigens nooit kan achterhalen welke built-versie ik heb om te checken of ik een nieuwe nodig heb. Zal ook wel bekend zijn en een vrij stupide vraag. ;)

Ik heb mijn iPhone aan de lijst van toegestane devices toegevoegd. Ik dacht dat dit voldoende was, maar kan mij nu ook voorstellen dat ik dan de provisioning profile opnieuw moet downloaden. Beetje raar dat dit soort zaken niet iets meer automatisch kunnen worden gemaakt. Ik probeer dat en laat het weten,

edit: Ok, nog steeds de debugger error met daarbij nog een probleem met keychain access, daar lijkt alles goed te staan voor mijn iPhone, maar hij vindt de keychain niet. Moet ik daar ook een geheel nieuwe voor maken eerst? Ik heb maar een nieuw provisioning profile aangemaakt die nu "pending" is, maar ik vraag mij af of dit het probleem is, het zijn namelijk wat vage errors.

[ Voor 31% gewijzigd door vgroenewold op 25-09-2008 19:09 ]

Ik wil mijn app zo'n 3 seconden laten "wachten". Er hoeft niks te gebeuren, geen user input afgehandeld, alleen datgene wat op dat moment wordt getoond gewoon 3 seconden lang doen.

Ik dacht zelf aan:
code:
1
sleep(3);

Alleen laat-ie dan ook m'n hele interface "slapen", dwz alles wordt zwart. Dat moet niet gebeuren, hij moet gewoon blijven tonen wat er getoond wordt.

Een oplossing is natuurlijk om de sleep(3); weg te halen en alles erná in een andere method te gooien om vervolgens een NSTimer die method na 3 seconden te laten uitvoeren. Alleen is dat voor mijn situatie een beetje omslachtig en zou het heel veel nieuwe methods en code betekenen. Is er een propere manier die dit probleem makkelijk (en met zo min mogelijk code) oplost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
bump? Zie post 25-09. Alles is up-to-date, heb de iPhone aan de provision profile toegevoegd etc. maar er blijft een debugger is not compatible error tevoorschijn komen. Moet ik de iPhone restoren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:08

alienfruit

the alien you never expected

Weet iemand een website dat vergelijkbaar is als torry.net maar dan voor Cocoa/Objective-C componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://developer.apple.com/iphone/program/
We have decided to drop the non-disclosure agreement (NDA) for released iPhone software.

We put the NDA in place because the iPhone OS includes many Apple inventions and innovations that we would like to protect, so that others don’t steal our work. It has happened before. While we have filed for hundreds of patents on iPhone technology, the NDA added yet another level of protection. We put it in place as one more way to help protect the iPhone from being ripped off by others.

However, the NDA has created too much of a burden on developers, authors and others interested in helping further the iPhone’s success, so we are dropping it for released software. Developers will receive a new agreement without an NDA covering released software within a week or so. Please note that unreleased software and features will remain under NDA until they are released.

Thanks to everyone who provided us constructive feedback on this matter.
Hopelijk kunnen we nu goede lectuur verwachten voor de iPhone SDK! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Anoniem: 157093 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:28:
http://developer.apple.com/iphone/program/

[...]

Hopelijk kunnen we nu goede lectuur verwachten voor de iPhone SDK! :)
Right on time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

En sindsdien is het eng stil hier. :P

Ik had een vraagje: Ik heb een TableView met natuurlijk een paar TableViewCellen, maar die word nu altijd aangevuld met lege cellen. Maar ik zou willen dat het blijft bij de gevulde cellen, net zoals in de klok applicatie. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
daniëlpunt schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:30:
En sindsdien is het eng stil hier. :P

Ik had een vraagje: Ik heb een TableView met natuurlijk een paar TableViewCellen, maar die word nu altijd aangevuld met lege cellen. Maar ik zou willen dat het blijft bij de gevulde cellen, net zoals in de klok applicatie. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Maak eens een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Zo is het nu :
Afbeeldingslocatie: http://dump.danielpunt.nl/iphone/table1.jpg

en zo wil ik het :
Afbeeldingslocatie: http://dump.danielpunt.nl/iphone/table2.jpg

Of is die laatste geen TableView maar een ScrollView?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ah dat dacht al, uhm volgens mij moet je dat laatste scherm opbouwen met GCRect. Ik probeer zelf ook dat laatst te creeeren momenteel. Heb het nu wel voor elkaar dat hij alleen de cellen opbouwt die vol zijn en verder gewoon de achtergrond toond maar het zijn 'zwevende' cellen en niet volledig vullend van links naar rechts.

Kan nu niet bij mn code, zal vanavond kijken of ik iets kan posten erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Al wat gevonden?

Anyway, ik las net op MacRumors dat er niet alleen een event is aangekondigd voor de nieuwe MacBooks, maar ook een iPhone Tech Talk Wourld Tour komt. :) En ze komen onder andere in Amsterdam! De inschrijvingen zijn al geopend.

Overigens schrijf je je niet direct in, maar moet je toegelaten worden door Apple. Mijn aanvraag hebben ze al binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
Die tour klinkt wel erg gaaf, maar ontwikkel jij voor een bedrijf, want ik had geen idee wat ik daar in moest vullen, heb uiteindelijk maar mijn naam ingevuld aangezien ik dat ook voor het developers program ook heb gedaan. En als 'Job Title' Student, verwacht dat ze het dan wel zullen begrijpen.

Trouwens wel jammer dat er in vergelijking met Amerika en Australië erg weinig verteld wordt. Ik zou graag wat willen leren over openGL ES, maar die zit er voor europa niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb me ook ingeschreven, wacht op een reactie van Apple.

Ik heb inderdaad al iets gevonden. Die tabellen zoals je ze wilt worden opgemaakt door 'initWithStyle:UITableViewStylePlain'

Zoals : /*
Create the detail view controller and set its inspected item to the currently-selected item
*/
DetailViewController *detailViewController = [[DetailViewController alloc] initWithStyle:UITableViewStylePlain ....

Ik weet alleen nog niet goed waar en hoe ik dat moet implementeren in mn code omdat ik nu met TableViewCell werk ip TableView

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
iemand een idee hoe ik de achtergrond van het disclosure icon ook grijs gekleurd krijg?
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/6602/picture3hw9.png

zelfde geldt eigenlijk voor de edit button:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/2881/picture4na8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hmmm dit topic wordt niet druk bezocht, ik ben inmiddels al iets verder maar loop ergens tegenaan.

Iemand een idee hoe je in een cell de text refreshed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pixxa schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:22:

Iemand een idee hoe je in een cell de text refreshed?
Had ik je dat niet laatst laten zien? Dat gebeuren met die plus-knop. Die reload daarin zou ook voor een reload van de cell contents moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
CyBeR schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:25:
[...]

Had ik je dat niet laatst laten zien? Dat gebeuren met die plus-knop. Die reload daarin zou ook voor een reload van de cell contents moeten zorgen.
Ook voor een CustomTableCell?, ik ga gelijk je mail opzoeken!
Yeah! [self.tableView reloadData]; CyBeR, je bent weer geweldig!

[ Voor 9% gewijzigd door Tristan op 12-10-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik zal even laten zien hoe ver ik nu ben. (de Start button en timer zijn tijdelijke testjes)

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/7531/picture5jd3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pixxa schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:48:
Ik zal even laten zien hoe ver ik nu ben. (de Start button en timer zijn tijdelijke testjes)

[afbeelding]
Wil je nog kwijt hoe je die achtergronden enzo voor elkaar hebt gekregen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
CyBeR schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:48:
[...]

Wil je nog kwijt hoe je die achtergronden enzo voor elkaar hebt gekregen? :)
Zeker zal het vanavond beetje uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Pixxa schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:48:

[afbeelding]
ziet er al goed uit! Ben benieuwd hoe je dit gerealiseerd hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb het even snel uitgetyped omdat ik op mn werk zit. Mocht het nog niet duidelijk zijn hoor ik het wel.

Zet in de nib file de TableView style : Plain
zet de seperator style to : None

Voeg de volgende code toe aan

code:
1
2
3
4
5
(void)viewDidLoad { 

self.view.backgroundColor = UIColor groupTableViewBackgroundColor;

}

Voeg een achtergrond image toe aan de complete cell. (waar cellBackgroundImage een plaatje is die zelf gemaakt heb die lijkt op de gradient van bv clock.app):

De code die het plaatje toevoegd. Ik heb deze aan mn customCell toegevoegd

code:
1
2
3
4
5
6
UIImage *image = [UIImage imageNamed:@"cellBackgroundImage.png"] retain; 
UIImageView *imageView = [UIImageView alloc] initWithImage:image;
imageView.image = image;
imageView.opaque = YES;
cell.backgroundView = imageView;
imageView release;

Volgende punt is het toevoegen van de drop shadow, ben daar nog niet helemaal uit maar is iets met [TableView setTableFooter]. Ik heb alleen nog geen shadow image weten te regelen die ik kan invoegen.

Iemand een idee hoe ik het lettertype zo scherp krijg zoals hier?
Afbeeldingslocatie: http://dump.danielpunt.nl/iphone/table2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je tekst wordt vaag omdat het niet op hele pixels is uitgelijnd. Check de height van je UITextField en op welke y-coordinaat het staat. Als je UITextField bijvoorbeeld 21px hoog is en je gebruikt de center property, moet je zorgen dat je een halve pixel bij de y coordinaat optelt (immers 21 / 2 = 10.5). Dus als je bij de y-coordinaat 0,5px optelt zou het scherp moeten zijn.

Ziet er verder goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ok en niets doen met shadowColor en shadowColorOffset?

Dit is het resultaat. Weet niet 100% zeker of de 0.5 geholpen heeft maar de shadowColor en shadowColorOffset in ieder geval wel.

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/1293/picture8zc7.png

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
// padding for margins
#define LEFT_COLUMN_OFFSET      10.0
#define LEFT_COLUMN_WIDTH       160.5
#define MIDDLE_COLUMN_OFFSET    190.0
#define MIDDLE_COLUMN_WIDTH     90.5
#define RIGHT_COLUMN_OFFSET     270.0
#define IMAGE_SIDE              30.0
#define LABEL_HEIGHT            40.0

// Title
    rect = CGRectMake(LEFT_COLUMN_OFFSET, (ROW_HEIGHT - LABEL_HEIGHT) / 3.0, LEFT_COLUMN_WIDTH, LABEL_HEIGHT);
    label = [[UILabel alloc] initWithFrame:rect];
    label.tag = NAME_TAG;
    label.font = [UIFont boldSystemFontOfSize:22];
    label.textColor = [UIColor blackColor];
    label.adjustsFontSizeToFitWidth = YES;
    label.highlightedTextColor = [UIColor whiteColor];
    label.shadowColor = [UIColor whiteColor];
    label.shadowOffset = CGSizeMake(0, 1);
    [cell.contentView addSubview:label];
    [label release];

[ Voor 91% gewijzigd door Tristan op 13-10-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er meer mensen hier die zich hebben ingeschreven voor de iPhone Tech Talk en wie heeft er al bericht gekregen van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb me dus al ingeschreven, maar nog niks vernomen behalve een bevestiging voor mijn inschrijving. Maar het staat al wel vol op de website.

Maar ik lees op MacRumors dat nog niemand een bevestiging heeft gekregen, dus het zal wel goed zitten. :)

@Pixxa : Waarom gebruik je een achtergrond afbeelding? Je kunt toch ook een gradient tekenen met Quartz? Overigens ben ik ook bezig met een Countdown app, maar dan heel wat simpeler. :) Leuk om te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door daniëlpunt op 14-10-2008 16:34 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
daniëlpunt schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:31:
Ik heb me dus al ingeschreven, maar nog niks vernomen behalve een bevestiging voor mijn inschrijving. Maar het staat al wel vol op de website.

Maar ik lees op MacRumors dat nog niemand een bevestiging heeft gekregen, dus het zal wel goed zitten. :)

@Pixxa : Waarom gebruik je een achtergrond afbeelding? Je kunt toch ook een gradient tekenen met Quartz? Overigens ben ik ook bezig met een Countdown app, maar dan heel wat simpeler. :) Leuk om te zien.
Ook ik heb me ingeschreven! Wie weet komen we elkaar wel tegen dan :-) Zou leuk zijn.
Als jij me kan vertellen hoe, graag. Ik wil wel weten hoe Quartz werkt. Is minder intensief dan een plaatje laden denk ik?

Weet jij al hoe je de toekomst tijd aftrekt van de huidige tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Iemand die al een toelatingsmail voor de Techtalks hebben gehad? Inmiddels is de status FULL maar ik heb nog niets gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen enkel mailtje gehad... ook geen bevestigingsmailtje.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Op MacRumors heeft alleen iemand zijn afwijzing gehad.

Overigens is het in de TU Delft en niet in Amsterdam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
daniëlpunt schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:47:
Op MacRumors heeft alleen iemand zijn afwijzing gehad.

Overigens is het in de TU Delft en niet in Amsterdam. :)
ah, ok.. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb nog niets gehoord over die TechTalks?? Wat raar...

Wat vinden jullie tot nu toe van mn eerste projectje?
Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/3378/picture5qi4.png

[ Voor 34% gewijzigd door Tristan op 25-10-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik wil niet alleen spammen in dit topic jongens, waar hangen jullie uit? Allemaal met Xcode ervandoor?

Kijk eens aan, dit verklaard een hoop, Apple Nederland weet niets van een TechTalks, fijn!
http://www.iphoneclub.nl/...nederland-weet-van-niets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb net 15 minuten geleden een bevestiging gekregen van de Tech Talk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
daniëlpunt schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:41:
Ik heb net 15 minuten geleden een bevestiging gekregen van de Tech Talk. :)
Kijk! ik heb nog niets maar er is dus nog hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
Bij mij is hij ook binnen, had hem op dezelfde tijd als daniëlpunt.

Trouwens iemand al op de developer forums geweest, sinds dat ik de mail las liggen ze al plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb zojuist mn afwijzing ontvangen, wegens enorme belangstelling.. balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook afgewezen.. wat een domper :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53
Het lijkt mij heel erg leuk om op deze manier wat te gaan prutsen met het zelf maken van een applicatie. Nadeel is dat mijn powerbook kort geleden helaas gestolen is :( Ik snap dat het niet werkt op een windows pc ;) maar kan het wel op een powerbook 12 inch g4 (dus de oudere types?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
je hebt leopard nodig meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 22:13
Zorg schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:24:
Het lijkt mij heel erg leuk om op deze manier wat te gaan prutsen met het zelf maken van een applicatie. Nadeel is dat mijn powerbook kort geleden helaas gestolen is :( Ik snap dat het niet werkt op een windows pc ;) maar kan het wel op een powerbook 12 inch g4 (dus de oudere types?)
Nee, dat gaat niet werken. Je hebt een Intel Mac nodig met Mac OS X Leopard. De eerste beta versie van de SDK heb ik op mijn PowerPC kunnen installeren, en met beta 7 moet het ook nog lukken, maar de final gaat niet volgens mij. Kijk anders een naar de link in de startpost van dit topic.

Nu ik zo'n 3 weken m'n MacBook Pro ben ik dus ook eens begonnen met de SDK. Wat ervaring met Desktop development (welja, ervaring, door enkele projecten half af te maken heb ik kennis gemaakt met de taal en de mogelijkheden) maar de iPhone SDK is toch redelijk anders. Ik moet de mogelijkheden nog leren kennen en heb nog geen weet over hoe ik iets het beste kan implementeren.

Ik ben gisteren begonnen met een applicatie welke de teletekstpagina van school kan parsen en de info wat mooier weer kan geven, en vooral op kan slaan (geen 3G internet op iPod touch). Zoals te zien in onderstaande afbeelding heb ik dus gebruik gemaakt van standaard navigatie controllers en toolbars, de extra info onder de navigation controller is een subclass van UIView met de gradient geprint met Core Graphics.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/492aee28e8c84/492aee28da60a-Afbeelding_1.png

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
- (void)drawRect:(CGRect)rect {

CGColorSpaceRef space = CGColorSpaceCreateDeviceRGB();
    CGContextRef context = UIGraphicsGetCurrentContext();

// Create the first color
    CGFloat firstColorComponents[4] = {192.0/255.0, 201.0/255.0, 207.0/255.0, 1.0};
    CGColorRef firstColor = CGColorCreate(space, firstColorComponents);

// Create the second color
    CGFloat secondColorComponents[4] = {172.0/255.0, 184.0/255.0, 192.0/255.0, 1.0};
    CGColorRef secondColor = CGColorCreate(space, secondColorComponents);

// Create the line color
    CGFloat lineColorComponents[4] = {129.0/255.0, 146.0/255.0, 159.0/255.0, 1.0};
    CGColorRef lineColor = CGColorCreate(space, lineColorComponents);

CGFloat firstColorLocation = 0.0;
    CGFloat secondColorLocation = (self.bounds.size.height - 1.0) / self.bounds.size.height;
    CGFloat lineColorLocation = 1.0;

NSArray *colors = [NSArray arrayWithObjects:(id)firstColor, (id)secondColor, (id)lineColor, nil];
    CGFloat colorLocations[3] = {firstColorLocation, secondColorLocation, lineColorLocation};
    CGGradientRef gradient = CGGradientCreateWithColors(space, (CFArrayRef)colors, colorLocations);

// Draw the gradient
    CGContextDrawLinearGradient(context, gradient, CGPointZero, CGPointMake(0.0, self.bounds.size.height), 0);

CGColorSpaceRelease(space);
    CGColorRelease(firstColor);
    CGColorRelease(secondColor);
    CGColorRelease(lineColor);
}

Is hier nog een betere, makkelijkere manier voor? Een framework van Apple of iets dergelijks?

Edit: Mja, er is een snellere manier die ik vanavond tegenkwam. Begin al wat inzicht te krijgen in Quartz.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
- (void)drawRect:(CGRect)rect {
    CGColorSpaceRef space = CGColorSpaceCreateDeviceRGB();
    CGContextRef context = UIGraphicsGetCurrentContext();

CGFloat colors[12] = {
        192.0/255.0, 201.0/255.0, 207.0/255.0, 1.0,
        172.0/255.0, 184.0/255.0, 192.0/255.0, 1.0,
        129.0/255.0, 146.0/255.0, 159.0/255.0, 1.0
    };
    CGFloat locations[3] = {0.0, (self.bounds.size.height - 1.0) / self.bounds.size.height, 1.0};
    CGGradientRef gradient = CGGradientCreateWithColorComponents(space, colors, locations, 3);

// Draw the gradient
    CGContextDrawLinearGradient(context, gradient, CGPointZero, CGPointMake(0.0, self.bounds.size.height), 0);

CGColorSpaceRelease(space);
}

[ Voor 11% gewijzigd door Joost_K op 25-11-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dit weekend is Mobile Dev Camp, zijn er nog mensen die daarheen gaan? Ik ben zaterdag samen met een vriend vertegenwoordigt! :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het stil hier. Zijn er geen iPhone developers op tweakers ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 15:29
Het is wel jammer dat het hier zo rustig is met betrekking tot iPhone app development...

Maar misschien off-topic, ik wil wat gaan experimenteren met app ontwikkeling voor de iPhone, alleen ik heb geen mac tot mijn beschikking, en tja het kan alleen via de intel based macs, officieel. Maar weet iemand of het ook mogelijk is via osx geinstalleerd in vmware applicaties te kunnen ontwikkelen?
Ik wil eerst even wat dingen proberen, ik hoef m niet eens echt te uploaden naar mn iPhone maar de software iPhone tester is al goed genoeg voordat ik meer investeringen wil gaan doen.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
SeenD schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:46:
Het is wel jammer dat het hier zo rustig is met betrekking tot iPhone app development...

Maar misschien off-topic, ik wil wat gaan experimenteren met app ontwikkeling voor de iPhone, alleen ik heb geen mac tot mijn beschikking, en tja het kan alleen via de intel based macs, officieel. Maar weet iemand of het ook mogelijk is via osx geinstalleerd in vmware applicaties te kunnen ontwikkelen?
Ik wil eerst even wat dingen proberen, ik hoef m niet eens echt te uploaden naar mn iPhone maar de software iPhone tester is al goed genoeg voordat ik meer investeringen wil gaan doen.
[OSx86] Installatie ervaringen & discussie :) Ik heb OSX draaien in VMware in Windows met de iPhone SDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
Het is hier erg stil ja. Ik krijg binnenkort mijn iPhone 3G en wil ook gaan kijken naar de mogelijkheden om apps te schrijven. De eerste stijle leercurve die ik ga meemaken is het leren van Objective-C. Dit schijnt een vrij andere aanpak te hebben dan rechttoe-rechtaan C code. OO programming bijvoorbeeld. Ik ben nu wat tutorials bij elkaar aan het sprokkelen en een dev omgeving aan het opzetten in vmware. Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Haha shit zeg, kom ik mijn spelletje vanmiddag tegen op een grote torrentsite... Ik weet niet of ik nou :D, :') of :( als smiley wil gebruiken, haha. Ergens wel grappig, ergens wel kut. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Tja.. ondertussen download je waarschijnlijk zelf ook van die grote torrentsite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Muthas schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:43:
Tja.. ondertussen download je waarschijnlijk zelf ook van die grote torrentsite ;)
Af en toe, klopt. Mede daarom vind ik het ook niet heel erg ;) Zelfs wel een beetje grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 15:29
Het betekent iig dat je app/game populair genoeg is.
Welke app is het eigenlijk?

En verdien je er sowieso nog wat aan?

@3v3rt, lukt het nog een beetje met die dev omgeving in vmware? Ik loop hier een beetje stuk...
Ik ga wel in het ander topic verder daarmee, osx86 topic. :)

[ Voor 39% gewijzigd door SeenD op 21-01-2009 13:41 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ik denk Masterbrain, iig die developer matcht met het profiel :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-05 13:40
Ik heb me gistermiddag door 200 blz van dit boek heen gewerkt om de basis van obj-C, Xcode en de structuur van de apple frameworks wat te begrjipen. Dat beviel erg goed en ik heb meteen het gevoel dat ik de hele wereld aan kan :P De werking van delegates, targets, outlets, datasources etc. wordt uit de doeken gedaan en er wordt info gegeven over hoe "men" over het algemeen zaken aanpakt. Bijvoorbeeld weinig subclassing en vooral helper-classes.

Als ik me binnenkort ook door de rest van het boek heen heb gewerkt, ga ik met de iPhone SDK aan de slag en laat ik hier wel van me horen. Ik wilde alvast mijn beginnersaanpak hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Magic schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:46:
[...]

ik denk Masterbrain, iig die developer matcht met het profiel :P
Klopt. ;)
SeenD schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:37:
En verdien je er sowieso nog wat aan?
Heb mijn kosten er uit plus een beetje extra, niets bijzonders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 20:21

Gorion3

ABC++

Ik heb het grote gedeelte van me stage aan een iphone / ipod game gewerkt (Hydro Tilt, video).
Om eerlijk te zijn hebben wij obj-c gewoon genegeerd en alles in C++ gedaan. Alleen de callbacks van de device zijn in obj-c met vaak nog wat dirty C++ erdoor heen.
Alleen die IDE van apple (xcode).. Opzich werkt het goed, maar er zijn ook veel vervelende dingen. Zoals ctrl-z vraagt om bevestiging (waarvoor heb je "redo" dan?!?), af en toe debugger niet goed pakken, soms geen stacktrace bij een crash in debug mode, dat zijn er maar een paar, maar wel de grootste dingen. Daarnaast was Apple ook erg lekker bezig met hun firmware upgrades (fftjes heel het sound gedeelte omgooien, veel games / apps hebben daar problemen mee gehad), hun eigen voorbeelden hebben duidelijke memory leaks (Crash Pad demo, veel games gebruikte de sound engine die daar in zat, welke dus vol memory leaks zat).

Maarja, als je app / game eindelijk in de store zit, en met de juiste mensen contact houden verkoop je best goed :).

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 20:14

geerttttt

Manisch positief

Ik vind het erg jammer dat er geen emulator en evt. IDE is voor windows of linux. Ik snap het ook eigenlijk niet, dit zou een enorme boost geven aan de applicaties die er zijn lijkt mij.

Ik zit zelf te twijfelen, ik heb er wel is naar gekeken, naar het programmeren op een iphone en het zou opzich wel van pas komen bij een mobiele applicatie die ik ontikkel (momenteel met flash lite op een windows mobile toestel).

Echter, ik kan alleen PHP/AutoIT/HTML/JavaScript en wat Actionscript van flash. Ik heb het idee dat het een best pittige leercurve voor mij is om zoiets te leren... Iemand inzicht hierin? Als jullie verwachten dat het voor mij wel te doen zou zijn is het wel leuk om is in te verdiepen.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:42
Ikzelf heb een ruime ervaring met PHP, Javascript en ook nog in een verleden met VB6. Maar objective c is qua syntax erg anders, als je het MVC princiepe kent is het wel te doen, alleen is de syntax erg, en dan bedoel ik erg wennen.

Ik ben sinds kort dan ook gedeeltelijk bezig om wanneer ik tijd over heb objective c te leren vanuit een boek wat me hier op tweakers werd aangeraden.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-05 22:34
geerttttt schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:39:
Ik vind het erg jammer dat er geen emulator en evt. IDE is voor windows of linux. Ik snap het ook eigenlijk niet, dit zou een enorme boost geven aan de applicaties die er zijn lijkt mij.
Ik denk niet dat apple daar op zit te wachten, ze kunnen nu al de honderden nieuwe apps per dag niet aan met reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 21:20
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het compilen van een Xcode project (die in de Simulator werkt) en via SSH op je iPhone zetten, zonder dat je het $99 abo hebt? Het is met de gratis, officiele Apple SDK gemaakt.
Ik wil alleen mijn simpele Hello World even testen op mijn eigen iPhone, maar dat kan zelfs niet eens :'(.

[ Voor 107% gewijzigd door MacorgaZ op 11-02-2009 19:22 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
je kunt als je xcode open hebt staan je iphone via usb aansluiten. vervolgens zal xcode de iphone detecteren als development device. je kunt dan gewoon je hello world app installen op je eigen iphone :)

• MacorgaZ
Volgensmij werkte dat bij mij niet, maar ik zal het nog eens proberen.
Het enige probleem is dan dat het eigenlijk nog steeds niet optimaal is, maar oke.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ook ik vind het tegenvallen hoe de ontwikkeling van iPhone apps op Tweakers verloopt. Is het een idee als ik een site start waar we alle iPhone developers van Tweakers op proberen te krijgen en samenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Misschien lees ik er overheen, maar kan er geen duidelijk antwoord op krijgen:

Als ik me inschrijf voor de standard program, hoef je dan éénmalig 99 dollar te betalen en kan je vervolgens MEERDERE applicaties uitbrengen? of moet je per applicite betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Rockafello schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:31:

Als ik me inschrijf voor de standard program, hoef je dan éénmalig 99 dollar te betalen en kan je vervolgens MEERDERE applicaties uitbrengen? of moet je per applicite betalen?
Dat zou van de zotte zijn natuurlijk, je betaalt 99 dollar per jaar dat je developer bent. En dan mag je zoveel apps uitpoepen als je maar wilt, zowiezo voor eigen gebruikt, de rest moet dan door de Apple regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
vgroenewold schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:43:
[...]

Dat zou van de zotte zijn natuurlijk, je betaalt 99 dollar per jaar dat je developer bent. En dan mag je zoveel apps uitpoepen als je maar wilt, zowiezo voor eigen gebruikt, de rest moet dan door de Apple regeltjes.
Volgens mij gewoon eenmalig hoor, niet per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Mmm, really? Ik heb net even zitten kijken en er wordt idd geen melding gemaakt van een termijn. Misschien ben ik in de war met de MobileMe service. Either way vind ik het een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Ik weet ook bijna zeker dat het $99 per jaar is, is ook vaak vermeld op sites.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rockafello schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:31:

Je kunt inderdaad meerdere apps uitbrengen dan ja. Je moet dan wel even ergens een * in een identifier invullen, maar verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Oh ja, wat die identifiers betreft. Ik heb in het begin iPhoneTest.* gebruikt, maar daar wil ik nu gewoon vanaf aangezien ik specifieke namen ga gebruiken voor verschillende apps. Ik zie echter nergens de mogelijkheid om de identifier uit het lijstje te halen. Ik hou niet van rommel, dus wie weet hoe of wat? :)

Overigens geeft die * aan, dacht ik, dat je bijv. meerdere apps van 1 suite maakt. Maar het maakt volgens mij verder niet uit of je per app een aparte identifier maakt.

Uitleg van de Developer section:

"If you are creating a suite of applications that will share the same Keychain access (e.g. sharing passwords between applications) or have no Keychain Access requirements, you can create a single App ID for your entire application suite utilizing a trailing asterisk as a wild–card character. The wild-card character must be the last character in the App ID string. Example App IDs for this situation could be: R2T24EVAEE.com.domainname.* or R2T24EVAEE.*"

[ Voor 55% gewijzigd door vgroenewold op 18-02-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 23-04 10:16

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik wil ook mezelf enrollen voor de iPhone Developer Program, maar heb helaas geen credit card (en ken zo ook niemand in m'n familie ofzo die er eentje heeft). Is het op de één of andere manier mogelijk om te enrollen zonder een credit card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-05 13:49
XiN-eViL schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:18:
Ik wil ook mezelf enrollen voor de iPhone Developer Program, maar heb helaas geen credit card (en ken zo ook niemand in m'n familie ofzo die er eentje heeft). Is het op de één of andere manier mogelijk om te enrollen zonder een credit card?
Is hier ook erg benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Creditcard waar je van te voren geld op moet storten: http://wirecard.com/wirecard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
Muthas schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:58:
Creditcard waar je van te voren geld op moet storten: http://wirecard.com/wirecard
Kom ik hierdoor ook door de verification procces O-) (juulie= 17 = net geen 18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
Muthas schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:58:
Kom ik hierdoor ook door de verification procces O-) (juulie= 17 = net geen 18)

Ook ben ik erg benieuwd naar een goed boek oid om programming (voor de iphone oid) te leren: iemand sugesties? (heb de post van T_E_O al gezien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
juulie19 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:04:
[...]
Ook ben ik erg benieuwd naar een goed boek oid om programming (voor de iphone oid) te leren: iemand sugesties? (heb de post van T_E_O al gezien :) )
http://www.bol.com/nl/p/b...01004005970573/index.html
dit boek gaat over programmeren in cocoa, dus ook voor gewone mac applicaties. Dit gaat goed in op de basics van het programmeren met cocoa. Dit heb je ook nodig met het programmeren voor iphone applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb voor het leren van objective C 2.0 dit boek gebruikt. Als je al C en C# kent is het misschien wat te simpel, maar toch bruikbaar om de taal te leren en een kleine aanzet tot iPhone development.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nou, ik ben ook maar eens begonnen met mezelf verdiepen in het programmeren van applicaties voor de iPhone.
Het grootste probleem is een Mac regelen. Ik moet me dus ook nog even verdiepen in OSx86. Wel heb ik tot nu toe al Become an Xcoder gelezen. (ik had namelijk nog helemaal geen ervaring met C/C#/C++, dus dat boek legt de basis van Objective-C uit)
Ik ben nu bezig met Learn Objective-C on the Mac, dat boek overlapt wel een beetje met Become an Xcoder. Ik heb ook al een ander boek gevonden, Beginning iPhone Development. Het voordeel (wat je ook een nadeel zou kunnen noemen) is dat er in dit boek bijna geen gebruik wordt gemaakt van de Interface Builder. Alle outlets en methods worden rechtstreeks geprogrammeerd, zonder gebruik te maken van de IB. Daardoor leer je natuurlijk wel gelijk hoe het moet, maar is de 'learning curve' wat steiler.

Ik ga dus even proberen MacOS ergens op te zetten, en dan maar eens een eerste applicatie maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Laatst online: 30-01 17:16
Hoe zit het met de duur voor het aanmelden voor het iPhone Developer Program? Ik heb me 3 weken geleden aangemeld en ben sindsdien in afwachting van bevestiging van de aanmelding. Tevens dacht ik dat je na aanmelding sowieso wel de SDK kon downloaden, maar als ik dan probeer in te loggen krijg ik de melding dat mijn e-mail adres niet herkent wordt. Is er iemand anders bekend met dit fenomeen?

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Same here, heb me ook ongeveer 3 weken geleden aangemeld.. maar nog niets meer gehoord, stond dat ze contact met me op zouden nemen om te kijken of de bedrijfsnaam die ik opgegeven had wel echt de mijne was (wat dus wel zo is ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR zit met hetzelfde, nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ze zijn in slaap gevallen daar bij Apple denk ik zo.

* ZpAz heeft een geniaal idee voor een iPhone applicatie :) Althans dat denk ik... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ZpAz op 07-04-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Laatst online: 30-01 17:16
Ik heb inmiddels wat gezocht op Internet en daaruit blijkt dat ze een stuk minder moeilijk doen over het toelaten van aanmeldingen op persoonlijke titel. Aangezien ik toch als een zelfstandige opereer heb ik me op die manier aangemeld en nu kon ik ook direct de fee betalen en heb ik inmiddels toegang tot de SDK. Nu alleen nog de uiteindelijke activering die ongeveer maximaal 24 uur op zich laat wachten.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-04 09:23
Ik ben zelf ook eens begonnen met de SDK, maar loop al snel tegen een probleem aan. Ik heb een simpel Hello World appje in elkaar gezet. Deze probeer ik te runnen, maar ik krijg:

code:
1
Error from Debugger: Failed to launch simulator: Operation failed with underlying error -43.

Weet iemand wat deze fout betekent of waar ik er meer informatie over kan vinden?

/edit:
Hmm, best vaag. Ben op het internet nog iemand tegen gekomen die hetzelfde probleem had. Reinstall van de SDK loste het probleem bij hem op. Bij mij gelukkig ook, kan ik weer lekker verder coden :D

[ Voor 21% gewijzigd door rrrandy op 13-04-2009 18:57 . Reden: Opgelost ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste