A Soldiers manual and a pair of boots.
Als jij in de bouw zit, lijkt me dat je werkgever daar geen problemen mee kan hebben. Het ligt er gewoon aan wat er in je contract staat. Ik mag me er ook gewoon mee bezig houden. Moet het alleen even melden bij mijn werkgever en ik mag zeker niet bezig gaan met Location Based Services.
[ Voor 23% gewijzigd door VisionMaster op 10-08-2008 19:34 ]
I've visited the Mothership @ Cupertino
laat ik eerst maar een iphone gaan bestellen voordat ik apps ga ontwikkelen, of werkt de gps functie ook in de simulator?
maargoed dan pakt hij vast een random locatie en kan ik niet goed testen
Ow is gewoon om de xcode enzo beetje te leren begrijpen, ik ga dat programma dus niet uitbrengenAnoniem: 107960 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:03:
[...]
Howto's mogen toch helemaal niet vanwege de NDA?
offtopic:
Linkje?
http://www.iphonesdkartic...t-iphone-application.html

Anoniem: 107960
Misschien is het interessant om te posten waar we zoal mee bezig zijn
Ik ga als hobby iPhone programma's schrijven. Dus morgen een iMac kopen en heb me al ingeschreven als developer voor EUR 79,-.
yes i know...

Same here, wacht nog op een geniale ingeving..M-ThijZ schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:51:
Ben druk aan het brainstormen, maar heb nog geen goed idee.
Dapper! Ik denk dat je er geen spijt van zult hebbenfrups schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:19:
Na al die motiverende video's op de developer site te hebben bekeken is de kogel door de kerk zoals dat heet.
Ik ga als hobby iPhone programma's schrijven. Dus morgen een iMac kopen en heb me al ingeschreven als developer voor EUR 79,-.
yes i know...
Goed de documentatie lezenR4NCOR schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:08:
Het valt mij nog niet mee om de weg in het platform een beetje te leren kennen, de syntax is nog wel een keer te bevatten, maar je wegwijs maken in al die delegates, windows, views, valt me nogal tegenTips?
Nouja jammer dan

Mooi ding trouwens zo'n nieuwe iMac, kan alleen mijn rechtermuisknop niet vinden (hihi).
Gebruik de handleiding die in de portal staat, daarmee moet het lukken. Waar het eigenlijk op neerkomt is certificaat aanmaken en downloaden, provisioning profile aanmaken waar ook je app ID en device ID inzit, en dan beide importeren en in je project settings aangeven welke certificaat gebruikt moet worden. Eerste keer is het lastig maar als je het eenmaal een keer gedaan hebt is het goed te doen.frups schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:07:
Ik heb mijn iMac binnen. Ben ook toegelaten als developer, maar dan kom je blijkbaar in een soort licensing hell. Developer CSR, Distribution CSR, Key Chain's, Provisiong Profiles. aargh, dat word dit weekend klooien om alles werkende te krijgen.
Mooi ding trouwens zo'n nieuwe iMac, kan alleen mijn rechtermuisknop niet vinden (hihi).
Trouwens al iemand met een leuk project bezig, ik ben zelf aan het kijken of ik een music player kan maken om muziek van sellaband af te spelen. Geen idee of dit is toegestaan door sellaband, maar anders is het een leuk oefenprojectje, ga het voordat ik het uitbreng wel eerst bespreken.
[ Voor 14% gewijzigd door Jeroen Sack op 19-08-2008 19:35 ]
Het enige waar ik niet uitkom is wat ik bij "branche/branche id" moet invulen.
Ik heb apple al gemaild, maar die reageren niet zo hard.
Iemand een id?
/edit:
ik heb even contact opgenomen met de rabobank, en zij denken het om een "bank code" gaat wat neerkomt op "1441"
ik ben nou bezig met het invullen van de tax. info en daar heb je een amerikaans tax nummer voor nodig (een ITIN of een EIN).
Deze kun je aanvragen dmv. een "SS-4 form", hoe hebben jullie dit gedaan?
[ Voor 38% gewijzigd door tabakje op 26-08-2008 17:49 ]
Het enige wat ik krijg na aanmelding is zo'n mededeling dat ze later wel contact met me opnemen over m'n enrollment statustabakje schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:33:
ik heb me pas aangemeld voor het apple developers program, en nou moet je behoorlijk wat bankgegevens invullen.
Het enige waar ik niet uitkom is wat ik bij "branche/branche id" moet invulen.
Ik heb apple al gemaild, maar die reageren niet zo hard.
Iemand een id?
Ik heb geen antwoord op je vraag, sorry.
ik kreeg een dag later een mailtje met een activatie code.R4NCOR schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:02:
[...]
Het enige wat ik krijg na aanmelding is zo'n mededeling dat ze later wel contact met me opnemen over m'n enrollment statusHoe lang duurde dat bij jou als je nu al gegevens mag invullen?
Ik wacht ook al een week..R4NCOR schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:02:
[...]
Het enige wat ik krijg na aanmelding is zo'n mededeling dat ze later wel contact met me opnemen over m'n enrollment statusHoe lang duurde dat bij jou als je nu al gegevens mag invullen?
CoreLocation werkt ook gewoon in de Simulator, alleen pakt hij de lokatie van Infinite Loop, Cupertino, CA.Martink schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 01:12:
Hmm mijn werkgever heeft er ook geen problemen mee,
laat ik eerst maar een iphone gaan bestellen voordat ik apps ga ontwikkelen, of werkt de gps functie ook in de simulator?
maargoed dan pakt hij vast een random locatie en kan ik niet goed testen
Overigens ben ik nog steeds niet toegelaten, dat vind ik een beetje vervelend. Wacht al bijna 4 weken.

[edit] keep in mind, * Tristan heeft praktisch zero kennis van programmeren
[ Voor 20% gewijzigd door Tristan op 27-08-2008 15:51 ]
Nieuw Apple ID aangemaakt op ander e-mailadres, aangemeld en vrijwel meteen doorgestuurd naar de Store met een iPhone Developer Program in m'n mandje, betaald met m'n "echte" apple id. Een dag later (vandaag) activatie-code in m'n mail gekregen en nu is m'n originele account geactiveerd
Nu in de certificaten en formulieren hel
ik ben er ook net mee begonnen, ik heb het boek "Cocoa Programming for Mac OS X", maar vooral de docs op de apple developer site doorlezen is zeer leerzaam.Pixxa schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:50:
Ik zou ook graag een applicatie voor de iphone willen maken, wie weet er een goed document of boek om de beginselen van objective-c te leren?
[edit] keep in mind, * tabakje heeft praktisch zero kennis van programmeren
*meldt*. Niet voor in de App Store alleen. Ik heb een app gemaakt waarmee je je SMS'jes op treasuremytext.com kunt zetten. Maar er is geen officiele API en uiteraard mag een appstore-app ook de sms.db niet zelf inlezen. Dus alleen voor jailbroken iPhones.Anoniem: 107960 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:48:
Zijn er al mensen die een app hebben geschreven of ermee bezig zijn?
Screenshot komt nog wel 's na release.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Idem naar aanleiding van jouw post. Heb nu in ieder geval geld uitgegeven, verwacht morgen dan een mailtje met de activatieR4NCOR schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:29:
Ik heb een beetje gecheat, maar het lijkt wel te werken:
Nieuw Apple ID aangemaakt op ander e-mailadres, aangemeld en vrijwel meteen doorgestuurd naar de Store met een iPhone Developer Program in m'n mandje, betaald met m'n "echte" apple id. Een dag later (vandaag) activatie-code in m'n mail gekregen en nu is m'n originele account geactiveerd![]()
Nu in de certificaten en formulieren hel
GraagCyBeR schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:56:
[...]
*meldt*. Niet voor in de App Store alleen. Ik heb een app gemaakt waarmee je je SMS'jes op treasuremytext.com kunt zetten. Maar er is geen officiele API en uiteraard mag een appstore-app ook de sms.db niet zelf inlezen. Dus alleen voor jailbroken iPhones.
Screenshot komt nog wel 's na release.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 107960 op 28-08-2008 02:05 ]
MrAcid schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:45:
Het zijn maar 69 pagina's..
MacOSX86 werkt de SDK gewoon op.johnnyv.nl schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:34:
Ik baal ervan dat er geen Windows alternatief is om apps te ontwikkelen en in de appstore te zetten. Dit is het enige wat me ervan weerhoudt om apps te schrijven.
Toen Steve Jobs zei dat het makkelijk was om apps te schrijven voor de iPhone deed hij dat tijdens een Developer Conferentie.
Ik had nog wat screenies beloofd geloof ik..
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 01-09-2008 15:03 ]
Nee snap ik, heb hier een boek voor me liggen 'C leerprogramma' en heb goeie 1000 pagina's apple guides uitgeprint naast me liggen. Daarnaast probeer ik een aantal online tutorials te volgen maar het wordt er nog niet makkelijker op..super-muffin schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:36:
Ik denk ook niet dat je het zo snel leert uit een PDF van nog geen 70 pagina's. En helemaal niet als je niet veel/geen programmeer ervaring hebt.No flame intended natuurlijk.
Toen Steve Jobs zei dat het makkelijk was om apps te schrijven voor de iPhone deed hij dat tijdens een Developer Conferentie.
Het is inderdaad jammer dat ik nog weinig kennis heb van programmeren in zn totaliteit. Daarnaast is objective-c natuurlijk weer een variant van C zelf, dus inhaken op objective-c is al niet makkelijk.
Zijn er nog tips om het me iets gemakkelijker te maken oid?
Wat probeer je ueberhaupt te doen?Pixxa schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:57:
[...]
Nee snap ik, heb hier een boek voor me liggen 'C leerprogramma' en heb goeie 1000 pagina's apple guides uitgeprint naast me liggen. Daarnaast probeer ik een aantal online tutorials te volgen maar het wordt er nog niet makkelijker op..
Het is inderdaad jammer dat ik nog weinig kennis heb van programmeren in zn totaliteit. Daarnaast is objective-c natuurlijk weer een variant van C zelf, dus inhaken op objective-c is al niet makkelijk.
Gewoon proberen. Trial and error is de snelste manier om iets onder de knie te krijgen.Zijn er nog tips om het me iets gemakkelijker te maken oid?
Ik probeer mezelf programmeren te leren om een aantal leuke ideeen die ik heb te verwezelijken en uit te brengen in de appstore.
Vaak zo ..[...]
Gewoon proberen. Trial and error is de snelste manier om iets onder de knie te krijgen.
Ja, dat leek me alPixxa schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:45:
[...]
Ik probeer mezelf programmeren te leren om een aantal leuke ideeen die ik heb te verwezelijken en uit te brengen in de appstore.
CyBeR schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:03:
[...]
Ja, dat leek me alMaar wat voor 'n ideeën, wat voor apps? Als je begint te proberen om Quake 5 te maken is dat mischien geen goed idee.
Wel een leuke uitdaging
Ziet er geinig uit, wat doet het precies?CyBeR schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:02:
't is ook niet echt moeilijk als je kunt coden. Maar de learning curve is wel wat steil.
Ik had nog wat screenies beloofd geloof ik..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bv een stop communicatie app die bluetooth etc uitschakeld. Ik weet dat het al bestaad in de bosspref vorm oid maar wil zelf zoiets in elkaar kunnen vlammen.CyBeR schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:03:
[...]
Ja, dat leek me alMaar wat voor 'n ideeën, wat voor apps? Als je begint te proberen om Quake 5 te maken is dat mischien geen goed idee.
SMS'jes versturen naar treasuremytext.com, en je kunt er zoals je ziet individuele smsjes mee deleten.R4NCOR schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:57:
[...]
Ziet er geinig uit, wat doet het precies?Ik ben de nog wat dingen van m'n eigen eerste app aan het afronden en dan gaat ie op voor review door Apple
Deze gaat niet naar apple alleen, bij gebrek aan SMS-api.
Dat is ook zo ongeveer het beste boek om mee te beginnen. Geschreven door Aaron Hillegass, welke zo ongeveer aan de basis heeft gestaan. Manier van schrijven is ook prettig en vrij duidelijk, ik zit nu op de helft en moet zeggen dat als ik terugblader, merk hoe simpel het eigenlijk allemaal is. Lekker gevoel.tabakje schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:56:
[...]
ik ben er ook net mee begonnen, ik heb het boek "Cocoa Programming for Mac OS X", maar vooral de docs op de apple developer site doorlezen is zeer leerzaam.
Zo ben ik ook ooit begonnen, maar het werkte me tegen. Teveel gedoe met losse pagina's, weinig lekker lezende tekst. Je moet (en dat heb ik gelukkig) al ietwat ervaring hebben wil je de online docs goed begrijpen en kunnen gebruiken. Pak gewoon een boek... of beter... koop "Cocoa programming for Mac OSX" door Aaron Hillegass, eenvoudig en een perfecte opstap. Overigens vind ik Objective-C qua concept en uiteindelijke code-kloppen, makkelijker dan dezelfde zaken doen in gewoon C. zeg maar gerust, veel makkelijker. Objective-C is verder modulair, iets wat het bij mij ook erg goed doet.Pixxa schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:57:
[...]
Nee snap ik, heb hier een boek voor me liggen 'C leerprogramma' en heb goeie 1000 pagina's apple guides uitgeprint naast me liggen. Daarnaast probeer ik een aantal online tutorials te volgen maar het wordt er nog niet makkelijker op..
Zijn er nog tips om het me iets gemakkelijker te maken oid?
[ Voor 10% gewijzigd door vgroenewold op 01-09-2008 22:04 ]
Deze is nu net geweest. Zijn er nog tweakers heen geweest? Ik vond deze blog erover: http://jdevelopment.nl/ja...hout-any-prior-knowledge/
Het lijkt dus op zich best wel mogelijk om snel iets te maken voor de iPhone
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Mooi.flowerp schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:10:
[...]
Deze is nu net geweest. Zijn er nog tweakers heen geweest? Ik vond deze blog erover: http://jdevelopment.nl/ja...hout-any-prior-knowledge/
Het lijkt dus op zich best wel mogelijk om snel iets te maken voor de iPhone
Maar die kan ik nergens vinden.. Is het echt nodig om die versie te installeren? Zo ja, waar vind ik die dan?
Nee dat is niet nodig. Die guide stamt nog uit de tijd dat 2.0 niet public was volgens mij. Hier doet ie het in ieder geval zonder.super-muffin schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:37:
Ik ben nu ook eindelijk toegelaten, en ben nu bezig mijn iPhone te gaan gebruiken om op te testen. Ben dus bij de stap 'Installing OS X iPhone' en daar staat bij de eerste stap : 'Download the OS X iPhone Disk Image (.dmg) from the iPhone Dev Center for the Apple device you are using.'
Maar die kan ik nergens vinden.. Is het echt nodig om die versie te installeren? Zo ja, waar vind ik die dan?
Mijn kleine spelletje vanochtend gesubmit. Contracts zijn alleen nog niet in-effect, dus zal al met al wel even duren... We'll see
[ Voor 9% gewijzigd door R4NCOR op 02-09-2008 13:48 ]
Anoniem: 256820
Die applicatie heb ik gemaaktvgroenewold schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:20:
[...]
Mooi.En ook weer interessant te zien dat een goed idee vaak veel hogere ogen gooit dan een zo ingenieus mogelijke applicatie.
En dan nog in ander nieuws; ik ben een topic over Objective-C begonnen in de Dev-schuur. Allen die daar gezellig willen praten over de technische aspecten van het code-kloppen zijn bij deze uitgenodigd... linkje.
edit: Woeps, die stond snel op slot.
[ Voor 20% gewijzigd door vgroenewold op 02-09-2008 17:53 ]
Op dit moment ben ik bezig met een programma om een chromoflex controller aan te sturen. Tot op heden gaat het aardig, vanuit de sim kan ik inmiddels het juiste protocol praten. Nu is het alleen nog wachten op de hardware waarmee ik het wifi signaal kan omzetten tot een serieel signaal wat de controller snaptAnoniem: 107960 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:48:
Zijn er al mensen die een app hebben geschreven of ermee bezig zijn?
Ik vind het een top-boek, maar het heeft wel een stijle leer-curve. Ook wordt lang niet alles uitgelegd, Aaron geeft ook aan dat het boek bedoelt is voor mensen met wat programmeer-ervaring, liefst in C. Heb ik persoonlijk al jaren niets meer in gedaan, maar merk er toch profijt van te hebben... denken als een programmeur zit er toch een beetje in en veel zaken zijn dan logisch. Veel moet je ook gewoon voor zoete koek nemen en doorgaan, na het boek lekker beginnen met code-kloppen aan onzinnige (of meteen bruikbare) apps, om te oefenen. Ik blijf Objective-C een ontzettend leuke taal vinden, vond ik vroeger van C ook, het heeft gewoon iets. Verder is het modulaire karakter erg prettig, objecten via e-mail naar anderen kunnen sturen die er dan wat leuks mee kunnen doen...mooi toch.Pixxa schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:20:
Heb inmiddels het boek "Cocoa Programming for Mac OSX" voor 150 bladzijde gelezen, totaal 497. Gaat aardig. Maar kan niet alles volgen omdat ik daar echt nog de kennis mis.
Overigens denk ik dat de eerste 300 pagina's echt veel basis-zaken belichten, daarna wordt het eigenlijk meer verdiepen in zaken die handig kunnen zijn voor je app, maar niet direct nodig om de taal te begrijpen.
[ Voor 9% gewijzigd door vgroenewold op 03-09-2008 22:45 ]
Op de iPhones hier gaat het wel goed.
Cool, dus ala Google Maps. Zelf heb ik dat nog niet getest, maar het zou kunnen dat dergelijke fancy animaties niet nodig zijn voor een simulator om je code even te testen, wel wat vreemd. Overigens staat dit in de release notes van de SDK, geen bug dus.super-muffin schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:32:
Ik heb nu een transition van de ene naar de andere view met een UIViewAnimationTransitionCurlUp, maar in de simulator krijg ik die niet te zien, daar fade de ene view gewoon over in de andere. Is dat een bug of hoort dat?
Op de iPhones hier gaat het wel goed.
- Boek: Cocoa programming for Mac OSX, page 180, Basic Core Data
Ontzettend simpele manier om een database te maken, echter krijg ik een "Formatting error" als ik de prijs van een auto probeer in te voeren. Ik heb alle stappen goed gevolgd en het lijkt een probleem met de Formatter die ik op de cel heb gegooid. Weet iemand mij een richting te geven om te zien welk gedeelte daar een conflict kan veroorzaken?
Zonder code schiet dat niet echt op, wel?vgroenewold schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:43:
Ok dudes, laten we eens wat code-problemen gaan bespreken. Ik begin lekker simpel;
Mop van Basic Core Data is dat er "geen" code nodig is.
Bij mij op mijn werk kregen we 6 weken later een mail dat we een uittreksel van de kamer van koophandel moesten doorfaxen en dat hebben we dus afgelopen maandag gedaan. Ben benieuwd wanneer we weer reactie krijgen...frups schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:49:
Bij mij ging het super-snel. Opgegeven, betaald, de volgende dag kreeg ik een emailtje met een link.
Wie kan me in de goede richting duwen..
Wat je moet doen daarvoor trouwens is gewoon een nieuwe UIViewController maken die een nieuwe UIWindow e.d. maakt, en tegen je navigation controller zeggen [navController pushviewControlller:newviewController animated:YES];
Wat bedoel je met 'again, code' Ik heb nog geen code.CyBeR schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:55:
Again, code?
Wat je moet doen daarvoor trouwens is gewoon een nieuwe UIViewController maken die een nieuwe UIWindow e.d. maakt, en tegen je navigation controller zeggen [navController pushviewControlller:newviewController animated:YES];
Dus ik maak een nieuwe project aan, open de MainViewController.xib en sleep een UIViewController van de library naar het scherm waar ook de File's Owner icoon staat? Daaraan koppel ik een nieuwe window instance en moet daar dan nog een view in of niet?
Om even een stukje uit een eigen projectje te stelen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| - (void)tableView:(UITableView *)tableView didSelectRowAtIndexPath:(NSIndexPath *)indexPath { if (self.messageViewController != nil){ [self.messageViewController release]; } self.messageViewController = [[MessageViewController alloc] initWithNibName:@"MessageView" bundle:[NSBundle mai nBundle]]; Person *p = [personList objectAtIndex:indexPath.row]; self.messageViewController.person = p; self.messageViewController.messages = [p getMessages]; [self.messageViewController setTitle:[p toString]]; [self.navigationController pushViewController:self.messageViewController animated:YES];} |
Dit komt uit een TableView. We maken een MessageViewController aan (een klasse in m'n project die UIViewController extend) en we zeggen vervolgens tegen onze NavigationController dat die controller in beeld moet komen. Vervolgens zorgt die NavigationController dat 't in beeld schuift en dat 't ook weer terug schuift als je op de dan inmiddels aanwezige back-knop drukt.
[ Voor 87% gewijzigd door CyBeR op 11-09-2008 17:02 ]
Appdelegte.h
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| // // CountdownTimer4AppDelegate.h // CountdownTimer4 // // Created by Pixxa on 9/13/08. // Copyright __MyCompanyName__ 2008. All rights reserved. // #import <UIKit/UIKit.h> @class CountdownTimer4ViewController; @interface CountdownTimer4AppDelegate : NSObject <UIApplicationDelegate> { IBOutlet UIWindow *window; IBOutlet UINavigationController *navigationController; } @property (nonatomic, retain) UINavigationController *navigationController; @property (nonatomic, retain) UIWindow *window; @end |
Appdelegate.m
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| // // CountdownTimer4AppDelegate.m // CountdownTimer4 // // Created by Pixxa on 9/13/08. // Copyright __MyCompanyName__ 2008. All rights reserved. // #import "CountdownTimer4AppDelegate.h" @implementation CountdownTimer4AppDelegate @synthesize navigationController, window; - (void)dealloc { [navigationController release]; [window release]; [super dealloc]; } - (void)applicationDidFinishLaunching:(UIApplication *)application { // add the navigation controller's view to the window [window addSubview:[navigationController view]]; [window makeKeyAndVisible]; } @end |
MainView.m
1
2
3
4
5
| #import "MainView.h" @implementation MainView @end |
MainView.h
1
2
3
4
5
6
7
8
| #import <UIKit/UIKit.h> #import <Foundation/Foundation.h> @interface MainView : UIView { } @end |
Wat je moet doen is een actie toewijzen aan je plus-knop. Dat kun je doen door een IBAction methode te definieren in je App Delegate (of in je MainView, even niet zeker van):
1
| -(IBAction) plusButtonTapped:(id) button |
Die aan je knop te verbinden in InterfaceBuilder (cmd-click een lijntje trekken vanaf de knop naar je File's Owner)
En in die methode kun je dan tegen de UINavigationController (die daar 'navigationController' heet) aanpraten.
Kijk vooral naar de Example Code van Apple. Dat helpt heel erg. Er staan ook wat tutorials online.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 13-09-2008 18:07 ]
Verder zit er nog niets in natuurlijk. Ik snap je gedeeltelijk maar als ik het vergelijk met bv de code sample van SQLiteBooks van Apple kom ik helemaal geen IBAction tegen die slaat op dat knopje, daarom snap ik het niet.
Anoniem: 157093

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 157093 op 14-09-2008 20:04 ]
Ik heb een uiterst simpele applicatie waarin een UIWebView window weergeven wordt en welke naar een adres gaat. Eigenlijk gewoon een applicatie die een webpagina laat zien dus.
Vraagjes (ik ben echt uiterst nieuw, maar kan geen antwoord vinden op mijn vragen tot nu toe) :
- Kan ik dat scrollen disablen? als ik nu een verticale swipe doe zie je de pagina 'op en neer gaan', is dat uit te schakelen?
- Javascript alerts zie ik niet, ik zie ze wel bij gewoon safari, maar als ik ze in mijn applicatie probeer op te wekken komen ze niet. Volgensmij moet je daar een speciale handler voor aanmaken ofzo? iemand daar een tip of voorbeeld in? kan het nergens online vinden.
En, Is het echt nodig om 99 euro te betalen om je applicatie op een enkele ipod touch te krijgen? ik wil het niet distribueren maar gewoon op 1 ipod touch draaien.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Niet zover mij bekend.geerttttt schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:34:
Vraagje,
Ik heb een uiterst simpele applicatie waarin een UIWebView window weergeven wordt en welke naar een adres gaat. Eigenlijk gewoon een applicatie die een webpagina laat zien dus.
Vraagjes (ik ben echt uiterst nieuw, maar kan geen antwoord vinden op mijn vragen tot nu toe) :
- Kan ik dat scrollen disablen? als ik nu een verticale swipe doe zie je de pagina 'op en neer gaan', is dat uit te schakelen?
Jailbreaken.En, Is het echt nodig om 99 euro te betalen om je applicatie op een enkele ipod touch te krijgen? ik wil het niet distribueren maar gewoon op 1 ipod touch draaien.
Hm, hoe risicovol is jailbreaken op een ipod touch tegenwoordig? (of is dat tegen de policy om er over te praten...)
Dan nog mijn belangrijke vraag...
geerttttt schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:34:
- Javascript alerts zie ik niet, ik zie ze wel bij gewoon safari, maar als ik ze in mijn applicatie probeer op te wekken komen ze niet. Volgensmij moet je daar een speciale handler voor aanmaken ofzo? iemand daar een tip of voorbeeld in? kan het nergens online vinden.
Via een native app en de UIWebView kan ik zo wel even voor je testen.
Edit: nee via een UIWebView werken javascript alerts niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Nikooos op 15-09-2008 17:30 ]
Nee, maar is het niet mogelijk om die met een stukje code o.i.d. alsnog werkend te krijgen? Dat het standaard ge-disabled is o.i.d. ?psychonikeo schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:29:
die javascripts alert bedoel je voor gewoon een webapp? Daarin zouden ze gewoon moeten werken.
Via een native app en de UIWebView kan ik zo wel even voor je testen.
Edit: nee via een UIWebView werken javascript alerts niet.
Dat weet ik niet 100% zeker, maar ik denk eigenlijk van niet. Maar pin me er niet op vastgeerttttt schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:43:
[...]
Nee, maar is het niet mogelijk om die met een stukje code o.i.d. alsnog werkend te krijgen? Dat het standaard ge-disabled is o.i.d. ?
Wat ik heb geprobeerd:
- in Info.plist de key "UIInterfaceOrientation" toegevoegd met als waarde "UIInterfaceOrientationLandscapeLeft"
- dezelfde value toegevoegd bij de key "UIStatusBarOrientation"
- m'n MainViewController de volgende method gegeven:
1
2
3
4
| - (BOOL)shouldAutorotateToInterfaceOrientation:(UIInterfaceOrientation)interfaceOrientation { // Return YES for supported orientations return (interfaceOrientation == UIInterfaceOrientationLandscapeLeft); } |
- m'n MainView (hoogste view in de hiërarchie van m'n app) de volgende method gegeven:
1
2
3
4
5
6
| - (void)awakeFromNib { self.transform = CGAffineTransformMakeRotation(M_PI / 2); // M_PI is just PI. self.center = CGPointMake(160, 240); // self.superview.center; } |
Niks schijnt te werken, ik heb van alles geprobeerd, meerdere combinaties, etc. Een combinatie van alles werkt wel in de iPhone simulator, maar als ik het op m'n iPhone test ziet het er weer helemaal anders uit. Ik snap niet dat dit zo ingewikkeld is, het lijkt me dat hier een simpele API voor moet zijn. Ik hoop dat ik die over het hoofd zie. Veel apps in de App Store zijn wel gewoon landscape-only. Of is het de bedoeling dat je je app 90º gedraaid in elkaar zet?
maar waar het op neer komt is dit :
It is up to you to rotate your views to the appropriate orientation after they are loaded. When you do this depends on how you construct your application

App Store
damn, mastermindR4NCOR schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:01:
Heuj na een paar weekjes wachten op het contract, staat mijn spelletje eindelijk in de storeSimpel spelletje en verwacht er ook weinig van maar het is wel heel leuk om je eigen brouwsel in iTunes te zien staan
[afbeelding]
App Store
Ziet er uit als een leuk spelletje! Waarom vraag je er €0,79 voor en niet €1,- ? Ik vind het zo'n vreemd getal.R4NCOR schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:01:
Heuj na een paar weekjes wachten op het contract, staat mijn spelletje eindelijk in de storeSimpel spelletje en verwacht er ook weinig van maar het is wel heel leuk om je eigen brouwsel in iTunes te zien staan
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
@Gerco: Je kan alleen een prijs-"tier" kiezen, de 1e is gratis, de 2e $0.99/€0.79, de 3e $1.99/€1.59, vandaar
Dat is de apple dollar koers. 1 dollar is 79 eurocentGerco schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:53:
[...]
Ziet er uit als een leuk spelletje! Waarom vraag je er €0,79 voor en niet €1,- ? Ik vind het zo'n vreemd getal.
Ik ben ook met mastermind bezigR4NCOR schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:01:
[afbeelding]
App Store

Wel iets anders qua bediening en uiterlijk...
Ja dat is wel minder.. Toen ik begon aan de mijne was er nog geen mastermind spelletje in de store te vinden. Toen ik halverwege was werd Mastermind gereleased, en nu wat later is Decypher er ook nog bij. Met die van mij erbij zijn er dus al 3 in de store te vindenpsychonikeo schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:07:
[...]
Ik ben ook met mastermind bezig
Wel iets anders qua bediening en uiterlijk...
(onderaan)
Maar nu krijg ik deze error:

Snap niet zo goed wat ik fout doe.
[ Voor 14% gewijzigd door Tristan op 19-09-2008 12:52 ]
Ohja, volgens mij wel, heb het erbij gezet maar maakt geen verschil.psychonikeo schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:03:
moet je niet die fruitView en de addViewController dealloc-en?
Noem dat ding eens addViewController ipv AddViewController?Pixxa schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:50:
Wie kan me even helpen. Ik heb deze tut gevolgd : http://discussions.apple....messageID=8069778#8069778
(onderaan)
Maar nu krijg ik deze error:
[afbeelding]
[afbeelding]
Snap niet zo goed wat ik fout doe.