Nou tussen al het gebash en geblaat over kapotte XBOXen (why?) nu even mijn ervaringen betreffende hetgeen ik de PS3 eigenlijk NIET voor heb gekocht, YDL 6.0. Heb gisteren mijn
Logitech Cordless Mediaboard Pro (zwarte met bluetooth) en 250GB HDD (Sansung M5S) binnen gekregen en vandaag even aan de slag gegaan. Mijn PS3 staat aangesloten op een 40" Samsung Full-HD TV (middels HDMI) en via UTP op mijn 20MBit router.
In a nutshell: Als je de aanwijzingen van de
YDL website opvolgt dan ben je na +/- 1,5 uur klaar met installeren, hij herkent alles (zelfs je internet) helemaal vanzelf. Je hebt hiervoor wel tijdelijk even een USB toetsenbord nodig maar niet per difinitie een muis (is wel handig!) Daarna had ik veel moeite hem aan de praat te krijgen met de 1080p resolutie, heeft me 4 uur gekost om erachter te komen dat ik in een config bestand een "#" was vergeten. Het aansluiten van het toetsenbord is met de juiste
instructies echt kinderspel. De SIXAXXIS controller werkt echter bij mij alleen maar door hem via USB aan te sluiten (langer kabeltje graag!). Ben voor de rest echt een absolute leek op linux gebied (tot vandaag nog nooit mee gewerkt) maar het bevalt me prima! Heel erg soepel, programma's installeren is duizend keer beter dan in Windows! Gewoon typen "YUM Install "programmanaam"* en hij zoekt zelf de installatie bestanden op!
Programma's opstarten duurt een paar seconden maar als ze eenmaal aan zijn draaien ze als een zonnetje. Echt werkelijk een hele vette computer zo met dat toetsenbordje erbij... Ik raad iedereen met een PS3 en redelijke TV aan dit ook te doen, zelfs als je net zo'n leek bent als ik... het is heel makkelijk.
TIP: SIXAXXIS controller en SNES9Emulator... de rest kan je zelf bedenken...