Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 67.599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat klopt maar er staat niet dat je ze zelf op de hd kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ondanks de vele aanvallen waarschijnlijk wil ik dit toch ff posten.
Ik weet namelijk niet wat ik moet doen meer nu.

Voor de mensen die ervaring hebben met ebay/marktplaats en 3BM (ik heb dit namelijk niet).

Ik heb 3 februari R&C besteld, paar dagen erna betaald via paypal, van mijn postbank afgeschreven ook. 2 dagen erna weer een mail van 3BM dat hij verstuurd is, dit was als het goed is 13 februari.
Tot op heden nog niks ontvangen. 2 mails gestuurd, geen reactie.
Ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik ga niet zomaar 46 eu betalen en niks krijgen.
Ik heb ook ebay gemaild hierover en ook niks op terug gekregen, sta ik nu zomaar in de kou dan?
Is dit het? Geld kwijt? Wat kan ik nog meer doen om mn spel te krijgen en anders mijn geld terug?
Is in elk geval mijn eerste en laatste keer dat ik ebay gebruik. jammer dat de 1e keer zo een slechte ervaring opleverd ;(

Help iemand aub?

En echt mijn excuses voor dit hier te plaatsen maar ik weet het ff niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 14:55
Paypal benaderen sowiezo! Zij verzekeren je aankoop, dus je kunt je geld terug krijgen als je niets hebt gekregen. Zij zoeken het dan ook uit waar het fout is gegaan dacht ik...

People, please correct me if I'm wrong :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 16:22
Inderdaad, contact paypal of 3BM. Zij hebben wel een goede staat van dienst dus het kan zijn dat je pakketje ergens bij de douane zit.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:04
bramberk15 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:17:
Play.com heeft weer monster-sale. 21 ps3 titels afgeprijsd, waaronder Conan, Rainbow Six:Vegas en TimeShift voor €28. Gratis verzending naar NL.

http://www.play.com/Games...&BT=CB&SBT=region&DT=list

Heb Conan zelf en het is echt een bruut spel met een zwaar goede soundtrack, als je tenminste van bombastisch filmscores houdt.
Dank voor de tip. Ik heb Stuntman: Ignition besteld. De enige demo die ik regelmatig blijf spelen. Erg simpel spelletje maar best verslavend en het belangrijkste, 'they did it right'. Makkelijk om in te komen en lekker snel te spelen (restart van een missie in 2 seconden ipv lange laadtijden, vitaal bij een trial and error game als dit). Maar ik had geen zin om full price te betalen, dus dit was de aanbieding waar ik op wachtte :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4yall schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:26:
[...]

Paypal benaderen sowiezo! Zij verzekeren je aankoop, dus je kunt je geld terug krijgen als je niets hebt gekregen. Zij zoeken het dan ook uit waar het fout is gegaan dacht ik...

People, please correct me if I'm wrong :Y)
Bedankt man! ik heb direct paypal een mail gestuurd via de site zelf, en daarna customer service van ebay. Daar maar op wachten wat er van komt. Baal er wel van, had graag dit gewoon normaal zien verlopen zodat ik niet huiverig werd voor toekomstig gebruik.. jammer.
Ff afwachten nu.
ChiLLeR schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:49:
Inderdaad, contact paypal of 3BM. Zij hebben wel een goede staat van dienst dus het kan zijn dat je pakketje ergens bij de douane zit.
Jij ook bedankt!
Ik zie inderdaad dat ze een goede reputatie hebben, merk hier helaas niks van. Erg jammer.
3BM reageerd niet op mail helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Het lijkt erop dat de Motorstorm 2 trailer over iets meer dan 7 uur online is:
http://www.threespeech.com/blog/
"a storm is coming"

Dus dat zou dan vanavond om 6 uur zijn, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
bramberk15 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:17:
Play.com heeft weer monster-sale. 21 ps3 titels afgeprijsd, waaronder Conan, Rainbow Six:Vegas en TimeShift voor €28. Gratis verzending naar NL.

http://www.play.com/Games...&BT=CB&SBT=region&DT=list

Heb Conan zelf en het is echt een bruut spel met een zwaar goede soundtrack, als je tenminste van bombastisch filmscores houdt.
Niet echt super goedkoop, maar toch een beetje. Ik heb Stuntman en die kan ik aanraden voor deze prijs. Net zoals in de PS EU Store waar je voor 5 Euro het zeer verslavende PIXAL JUNK MONSTERS kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:12
swampy schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:13:
[...]

Home? MSG4? Little Big Planet? Rare Japanse RPG's zoals White Knight (okay met Lost Odyssey hebben ze een goede RPG aan de haak geslagen!). Okay en natuurlijk Blu-ray, etc..etc.

We zullen wel zien! PS3 laat meer en meer zijn vermogen zien.
Hoezo, die games zijn nog niet uit en blu-ray is er al vanaf het begin

ze laten wel meer en meer verkopen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
Arx schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:02:
[...]

BNC is de traditionale antenna aansluiting waarbij verschillende spectra (frequenties) een kanaal voorstelt. Composiet is een dun kabeltje waar een videosignaal in wordt gepropt verdeelt over het hele spectrum van de kabel.

Dus nee, dit kan niet. ;) Als dat echt je enige ingang is, adviseer ik echt een andere TV te kopen van marktplaats. Beetje 2de handsprijs voor een mooie TV met SCART aansluiting, waarbij je zelfs kans heb dat die RGB is _/-\o_ , begint bij 25,- euro. Dus ik zou eerst mijn centen daarin steken voordat ik een PS3 zou kopen.
Klinkt makkelijk, maar is niet optioneel, helaas. Het scherfm waar het om gaat is een 42" scherm van het merk Hantarex.

Ik gebruik dit scherm nu voornamelijk om DVD's te kijken en daarvoor gebruik ik de tulp uitgang van de DVD-speler, daar zit en convertertje op van tulp naar BNC (foto) en dat gaat zonder problemen. Nu weet ik niet veel van het frequentie verhaal, maar zodoende dat mijn gedachtes uitgingen naar deze oplossing.

Ik wou het zelf dan namelijk proberen met zo'n converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Lof102 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:10:
[...]

Klinkt makkelijk, maar is niet optioneel, helaas. Het scherfm waar het om gaat is een 42" scherm van het merk Hantarex.

Ik gebruik dit scherm nu voornamelijk om DVD's te kijken en daarvoor gebruik ik de tulp uitgang van de DVD-speler, daar zit en convertertje op van tulp naar BNC (foto) en dat gaat zonder problemen. Nu weet ik niet veel van het frequentie verhaal, maar zodoende dat mijn gedachtes uitgingen naar deze oplossing.

Ik wou het zelf dan namelijk proberen met zo'n converter
Ik weet niet in hoeverre dat scherm hogere resoluties ondersteund maar de mogelijkheid om van component naar BNC te gaan zou ook bestaan. Verder kun je de PS3 op dezelfde manier aansluiten als de DVD-speler.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Shiver23 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:15:
[...]

Ik weet niet in hoeverre dat scherm hogere resoluties ondersteund maar de mogelijkheid om van component naar BNC te gaan zou ook bestaan. Verder kun je de PS3 op dezelfde manier aansluiten als de DVD-speler.
Shiver,
Misschien had ik wat van de tv moeten zeggen, resolutie gaat tot 1280xnogiets het is een plasmascherm. Maar de ps3 komt er toch wel :P het zou alleen een enorme (financiele) meevaller zijn als ik hem ook op deze manier kan aansluiten :)

Ik ga hem vanmiddag denk ik halen, ik zal het resultaat nog laten weten, en anders idd aan een andere tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Lof102 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:23:
[...]

Shiver,
Misschien had ik wat van de tv moeten zeggen, resolutie gaat tot 1280xnogiets het is een plasmascherm. Maar de ps3 komt er toch wel :P het zou alleen een enorme (financiele) meevaller zijn als ik hem ook op deze manier kan aansluiten :)

Ik ga hem vanmiddag denk ik halen, ik zal het resultaat nog laten weten, en anders idd aan een andere tv
Bedoel je niet een component kabel dan ? Of zit er echt maar 1 BNC connector op ?
(ik ken genoeg moni's met 4 BNC connectors waar je zo component op kan drukken)
<edit>
De meeste met 3 connectors moeten trouwens YUV zijn, en daar heb je een VGA convertor voor nodig. Wat ik zo kan zien van hatarex schermen, is dat je waarschijnlijk een HDfury o.i.d. nodig hebt. , al zijn er ook genoeg die inderdaad component aan kunnen. Heb je een type nummer ?</edit>

[ Voor 20% gewijzigd door Sentry23 op 12-03-2008 11:40 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Sentry23 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:35:
[...]

Bedoel je niet een component kabel dan ? Of zit er echt maar 1 BNC connector op ?
<edit>
De meeste met 3 connectors moeten trouwens YUV zijn, en daar heb je een VGA convertor voor nodig. Wat ik zo kan zien van hatarex schermen, is dat je waarschijnlijk een HDfury o.i.d. nodig hebt. , al zijn er ook genoeg die inderdaad component aan kunnen. Heb je een type nummer ?</edit>
Is er een mogelijkheid dat ik je een PM kan sturen? is natuurlijk niet de bedoeling dat het hele topic doorzweeft om mijn probleem.. Het is een PD42, verdere details heb ik niet bijhand, school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Lof102 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:53:
[...]

Is er een mogelijkheid dat ik je een PM kan sturen? is natuurlijk niet de bedoeling dat het hele topic doorzweeft om mijn probleem.. Het is een PD42, verdere details heb ik niet bijhand, school.
Je kan mij wel een PM sturen via het forum, of een mail (staat in profiel). Heb mogelijk een PDF van je plasma gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:36
Leuke actie van Play.com, maar ik spaar liever even door tot GTA uit komt. Pre-order :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Sentry23 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:35:
[...]

<edit>
Inderdaad. Dit riekt naar een component kabel. Vond het al wat raar dat er TV's bestaan zonder SCART ingang. 8)7. Ik zou die DVD eruit wippen en die PS3 erop aansluiten. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Vraag, is het verstandig om een PS3 in de USA aan te schaffen? Of krijg ik dan region format problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Pixxa schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:56:
Vraag, is het verstandig om een PS3 in de USA aan te schaffen? Of krijg ik dan region format problemen?
Ik heb ook een US PS3 en geen problemen verder. Je kan de PS3 hier ook gewoon aan 220V hangen dat was geen probleem.

Er zijn 2 "nadelen":

- Region lock voor dvd's dus je kan geen regio 2 dvd's afspelen.
- Region lock voor blu ray - minder groot probleem omdat veel blu ray regio vrij is en het op dit moment ook nog eens veel voordeliger is om je films via amazon.com te kopen

Mocht je nog andere vragen hebben -> let me know :)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je daarnaast nog problemen hebben als je geen HDTV hebt (PAL/NTSC) of geldt dat alleen voor de games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Frostie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:00:
[...]

Ik heb ook een US PS3 en geen problemen verder. Je kan de PS3 hier ook gewoon aan 220V hangen dat was geen probleem.

Er zijn 2 "nadelen":

- Region lock voor dvd's dus je kan geen regio 2 dvd's afspelen.
- Region lock voor blu ray - minder groot probleem omdat veel blu ray regio vrij is en het op dit moment ook nog eens veel voordeliger is om je films via amazon.com te kopen

Mocht je nog andere vragen hebben -> let me know :)
Geen dvd's afspelen is geen groot probleem inderdaad, heb een hddrecorder.
Geen blu-rays afspelen is minder, maar de dollar staat laag inderdaad. Wel NL subs dan?

Hebben de games geen region lock?
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:14:
Kan je daarnaast nog problemen hebben als je geen HDTV hebt (PAL/NTSC) of geldt dat alleen voor de games?
Goeie vraag! Wil ik eraan toevoegen dat ik wel een HDTV heb maar geen idee heb of hij NTSC pakt. Vermoed van wel... mn tv Panasonic TH-42PY70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Pixxa schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:27:
Geen blu-rays afspelen is minder, maar de dollar staat laag inderdaad. Wel NL subs dan?

Games zijn niet region locked. Games kun je dus gewoon in NL kopen.
Blurays hebben geen NL subs als ze uit Amerika komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
m4yall schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:30:
[...]

m.a.w. blu-rays van amazon.com hebben geen nl subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sommige blurays zijn regio vrij.
Ik heb eergisteren een USA Blu-Ray gekocht: The assassination of jesse james, van Dreamworks. En deze is regiovrij (van te voren opgezocht)

edit: Dit is één van uitzonderingen!! Verreweg de meeste Blu-Rays zijn regiolocked

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Goeie vraag! Wil ik eraan toevoegen dat ik wel een HDTV heb maar geen idee heb of hij NTSC pakt. Vermoed van wel... mn tv Panasonic TH-42PY70
Dan sluit je hem toch aan via HDMI en dan heb je geen gezeik met PAL/NTSC.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan om een PS3 aan te schaffen. Heb er al veel over gelezen en heb nog een paar kleine vraagjes.

Doordat ik een redelijk ouderwetse TV heb (the 90's) wil ik mijn PS3 dus aansluiten op 1 van mijn 226BW Samsung monitor. Beide schermen zijn aangesloten op mijn PC.

Bij de PS3 zit geen HDMI kabel dus die moet ik nog ergens vandaan halen + een HDMI - DVI splitter?

Mocht ik mijn PS3 aansluiten op 1 van mijn beeldschermen is hij dan nog wel te gebruiken voor mijn PC, want er zit uiteraard maar 1 uitgang in het beeldscherm en niet 2 ( 1 voor pc en 1 voor PS3)

Heb ik het nu goed of loop ik uit me nek te lullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

m4yall schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:30:
[...]

Games zijn idd niet region locked, wel region coded, je kan dus geen content kopen in de NL store voor je US spel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Heb gezocht maar niet gevonden, of er overheen gekeken :o, Mijn (enige) hdmi aansluiting op tv is al bezet, wanneer ik een HDMI naar DVI kabel koop en hiermee mijn ps3 via zijn hdmi aansluit op de dvi aansluiting van mijn tv, heb ik dan ook geluid? en heeft iemand ervaring met een hdmi switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Pixxa schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:39:
[...]

m.a.w. blu-rays van amazon.com hebben geen nl subs.
Nee, dit is niet zo. Het is per Bluray verschillend, et als de regio-codering.
Ik kijk zelf altijd hier, voor de regio-locks ja of nee:
http://bluray.liesinc.net/

Hier om te zien of er NL subs op zitten, op de US Blurays. Dit zetten ze namelijk altijd in de reviews. Verder is dvdcompare.net ook handig, maar ik weet niet of ze daar al de blurays al hebben.
http://www.highdefdigest.com/

Verder is het een handig om te weten dat zowieso alles wat Disney of Fox uitbrengt regio-locks heeft. Dit was juist de reden voor deze studio's om Bluray te steunen, want HD-DVD kon deze regio-locks niet garanderen (of wilde het simpelweg niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:57
jefjef schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:59:
Heb gezocht maar niet gevonden, of er overheen gekeken :o, Mijn (enige) hdmi aansluiting op tv is al bezet, wanneer ik een HDMI naar DVI kabel koop en hiermee mijn ps3 via zijn hdmi aansluit op de dvi aansluiting van mijn tv, heb ik dan ook geluid? en heeft iemand ervaring met een hdmi switch?
nop.
Normale DVI kabel kan geen geluid doorgeven alleen beeld signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Pixxa schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:27:
[...]

Geen dvd's afspelen is geen groot probleem inderdaad, heb een hddrecorder.

[...]

Games zijn niet region locked dus je kan overal games vandaan halen. Content vanuit de Playstation store kan je alleen kopen als je NL game hebt die is nl. wel region locked (zoals aangegeven)

Zou goed checken of je TV NTSC ondersteund want volgens mij kan je alleen maar NTSC outputten met je US PS3 (geen optie gezien om naar PAL te schakelen)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hdmi maakt dat pal en ntsc niets meer uit dacht ik :);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:34:
Met hdmi maakt dat pal en ntsc niets meer uit dacht ik :);
True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:04
bramberk15 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:05:
[...]

Verder is het een handig om te weten dat zowieso alles wat Disney of Fox uitbrengt regio-locks heeft. Dit was juist de reden voor deze studio's om Bluray te steunen, want HD-DVD kon deze regio-locks niet garanderen (of wilde het simpelweg niet)
Ik heb Cars, die is door Disney uitgebracht: regiovrij. Zelfde geldt voor Bridge to Terabithia. En nog wat anderen. Fox is de enige die consequent is tot nu toe.
Dit is één van uitzonderingen!! Verreweg de meeste Blu-Rays zijn regiolocked
Schromelijk overdreven zoals je in eerder genoemde link kan zien. Ik heb zo'n 20 BR discs gekocht tot nu toe, allemaal op ebay.com of amazon, en bij mijn zoektochten ben ik niet één BR tegengekomen die ik uit mijn mandje moest gooien omdat hij regiolocked bleek te zijn. Maar ja, ik kijk dan ook kwaliteitsfilms ;) :+
Zou goed checken of je TV NTSC ondersteund want volgens mij kan je alleen maar NTSC outputten met je US PS3 (geen optie gezien om naar PAL te schakelen)
Volgens mij incorrect. Mijn Nederlandse PS3 kan in elk geval wel NTSC weergeven. Hoe weet ik dit? In den beginne heb ik mijn PS3 op een oudere Loewe TV aangesloten gehad via de AV RGB kabel. Dan heb je gewoon te maken met een PAL signaal dus. Echter, sommige demo's uit de US en JAP store zijn enkel in NTSC. Ik wist al jaren dat dit oudere TVtje de geometrie iets vernaggeld bij een NTSC beeld (ik speel er veel DVD R1 series op), en deze vernaggeling trad ook op bij de JAP GT5 Prologue demo.

Verder is dit een uitzondering. Vrijwel alle CRT TVs van de afgelopen 20 jaar hebben geen enkele moeite met een NTSC signaal.

[ Voor 36% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-03-2008 16:18 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gebeurde mij vandaag iets opmerkelijks; in Heerenveen is een nieuwe E-plaza geopend en daardoor kwamen ze met een aantal leuke acties.
Waaronder Burnout Paradise voor 48€, ik kopen want ik ben vrijdag jarig. Kom ik thuis, grijp de game uit het tasje, trek de seal eraf...geen schijfje! Wel een boekje maar geen schijfje in een PS3 sealed game!
Bel naar de klantenservice, art nr doorgeven, filiaal, tijdstip..word ik na vijf minuten terug gebeld; Je krijgt gewoon een vervangend exemplaar! Netjes en eigenlijk wel heel vanzelfsprekend. Ben toch blij dat ze zo coulant zijn en er niks achter zoeken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:28:
Er gebeurde mij vandaag iets opmerkelijks; in Heerenveen is een nieuwe E-plaza geopend en daardoor kwamen ze met een aantal leuke acties.
Waaronder Burnout Paradise voor 48€, ik kopen want ik ben vrijdag jarig. Kom ik thuis, grijp de game uit het tasje, trek de seal eraf...geen schijfje! Wel een boekje maar geen schijfje in een PS3 sealed game!
Bel naar de klantenservice, art nr doorgeven, filiaal, tijdstip..word ik na vijf minuten terug gebeld; Je krijgt gewoon een vervangend exemplaar! Netjes en eigenlijk wel heel vanzelfsprekend. Ben toch blij dat ze zo coulant zijn en er niks achter zoeken of zo.
Gebeurd wel eens. IK heb het ook een keer met dvd gehad netjes gesealed en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Over enkele minuten de Motorstorm 2 trailer!! :o

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 12-03-2008 17:56 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Weet iemand hoe het nu precies zit met de HD-audio codecs icm ps3?

Want er is mij wat onduidelijk. Tot op heden converteert de ps3 TrueHD intern naar PCM en stuurt dan dan uit naar de versterker, zowel via bitstream als hdmi. Of alleen hdmi? Want volgens mij gaat pcm dus wel over bitstream, maar TrueHD en DTS-HD niet. Dat gaat alleen via hdmi, toch?

Want dan is tot op heden de enige optie om bv DTS-HD te beluisteren:
ps3 via hdmi linken aan een versterker, dia beschikt over de DTS-HD codecs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Motorstorm 2 trailer: http://ps3.ign.com/articles/858/858851p1.html

[ Voor 46% gewijzigd door SToRM666 op 12-03-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:38
Wel weer vette soundtrack :)
Verder zegt het echt niks en het is overduidelijk niet ingame/inengine maar goed. Als de gameplay en intensiteit van motorstorm 1 is behouden en de belachelijk AI weggelaten van vooral level 4 races tevens het gecrash/slowmo wat onnodig langskwam dan is het voor mij een mustbuy !

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon Heavy op 12-03-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de video ook al ergens in HD te vinden? Ik vind het altijd zo'n onzin om een trailer in een lage resolutie te gaan zitten kijken...
Of zouden we 'm morgen in de PS Store kunnen vinden in HD... *hoopt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11
bramberk15 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:05:
[...]
Fox-films zijn idd altijd voorzien van regio-locks, bij Disney-films is het totale willekeur welke films regio-vrij zijn of niet. Meestal zijn oudere titels regio-vrij en de nieuwe niet. Dat zou verklaren Pirates of the Caribbean 1 + 2 en Cars wel import-vriendelijk zijn, maar Pirates 3 en Ratatouille niet. Maar waarom No Country for Old Men dat net in Europa in de bioscopen te zien is dan weer wel regio-vrij is...? Ik kan er geen pijl op trekken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
bramberk15 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:58:
Weet iemand hoe het nu precies zit met de HD-audio codecs icm ps3?

Want er is mij wat onduidelijk. Tot op heden converteert de ps3 TrueHD intern naar PCM en stuurt dan dan uit naar de versterker, zowel via bitstream als hdmi. Of alleen hdmi? Want volgens mij gaat pcm dus wel over bitstream, maar TrueHD en DTS-HD niet. Dat gaat alleen via hdmi, toch?

Want dan is tot op heden de enige optie om bv DTS-HD te beluisteren:
ps3 via hdmi linken aan een versterker, dia beschikt over de DTS-HD codecs....
Bitstream wil zeggen dat de PS3 het audiosignaal direct naar de versterker stuurt zonder het signaal eerst naar PCM te decoderen. Het voordeel is dat je zo geen speciale HDMI 1.3-versterker nodig hebt voor Dolby True HD-support, maar dat HDMI 1.1 al voldoende is.

DD5.1/DTS: volledige ondersteuning, zowel bitstream als PCM
DolbyTrueHD: wordt ondersteund via PCM maar geen bitstream
DTS HD: geen enkele ondersteuning, dus geen bitstream en ook geen PCM

De verwachting is dat DTS HD in de toekomst als PCM kan worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:44

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:47:
Ben van plan om een PS3 aan te schaffen. Heb er al veel over gelezen en heb nog een paar kleine vraagjes.

Doordat ik een redelijk ouderwetse TV heb (the 90's) wil ik mijn PS3 dus aansluiten op 1 van mijn 226BW Samsung monitor. Beide schermen zijn aangesloten op mijn PC.

Bij de PS3 zit geen HDMI kabel dus die moet ik nog ergens vandaan halen + een HDMI - DVI splitter?

Mocht ik mijn PS3 aansluiten op 1 van mijn beeldschermen is hij dan nog wel te gebruiken voor mijn PC, want er zit uiteraard maar 1 uitgang in het beeldscherm en niet 2 ( 1 voor pc en 1 voor PS3)
Je moet inderdaad nog een losse HDMI-kabel met splitter kopen om naar dvi te gaan. Zijn zelf kabels die van DVI naar HDMI gaan, dus je moet even kijken wat financieel de beste optie voor je is.

Maar zitter er op die Samsung schermen niet twee ingangen? DVI en VGA? Want anders zou je je pc nog via VGA aan moeten sluiten en dan hoef je niet te switchen...
Het zal wel aan mij liggen, maar als ik die link volg krijg ik heel wat filmpjes (ook PS3 gerelateerd), maar niets van MotorStorm 2 :S

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:38
Hij is er weer afgehaald.

ander Motorstorm 2 link:

http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=26536

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon Heavy op 12-03-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
werkt niet.

Bij threespeech staat de teller op 0 maar niets toegevoegd. Hmm...

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
http://media.ps3.ign.com/media/965/965107/vids_1.html

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/33z3fjm.gif

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v673/iceatcs/motorstorm2_trailer_squash.gif

[ Voor 20% gewijzigd door ymmv op 12-03-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb de link aangepast :)

Edit: Motorstorm 2 trailer in HD: klik

[ Voor 85% gewijzigd door SToRM666 op 12-03-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

SToRM666 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:40:
Ik heb de link aangepast :)

Edit: Motorstorm 2 trailer in HD: klik
Je oude link werkt trouwens nog wel, maar je moet in die balk eerst het goede filmpje zien te vinden in de hele rits met Sony films.

Maar in HD ziet het er toch stukken beter uit. Sowieso een mooie trailer die vlot lopende gameplay laat zien. Alleen geen ingame footage, dus ben benieuwd wat ze er waar van kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 11:53

S2S

Allemaal CGI een big fat meh from me. Je zou toch denken dat ze na deel 1 wel wat ingame footage kunnen laten zien van deel 2. We kennen allemaal het concept van Motorstorm wel.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
ymmv schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:34:
[...]

Bitstream wil zeggen dat de PS3 het audiosignaal direct naar de versterker stuurt zonder het signaal eerst naar PCM te decoderen. Het voordeel is dat je zo geen speciale HDMI 1.3-versterker nodig hebt voor Dolby True HD-support, maar dat HDMI 1.1 al voldoende is.

DD5.1/DTS: volledige ondersteuning, zowel bitstream als PCM
DolbyTrueHD: wordt ondersteund via PCM maar geen bitstream
DTS HD: geen enkele ondersteuning, dus geen bitstream en ook geen PCM

De verwachting is dat DTS HD in de toekomst als PCM kan worden ondersteund.
Mmm ok, ik was altijd in de veronderstelling dat bitstream duidde op een optische verbinding. Maar bitstream gaat dus ook over hdmi. Maar als ik nu de ps3 link aan bv deze versterker Onkyo TX-SR605, via hdmi:
http://www.eu.onkyo.com/ir_img/14450084_f0bd4ddca3.jpg

Deze receiver beschikt over alle hd-codecs, dus linken met hdmi en dan kan ik alles afspelen. Of dus DTS-HD nog steeds niet?

Oja, de Motorstorm 2 trailer: erg VET, is wel niet in-game, maar geeft een goed beeld wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

bramberk15 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:53:
[...]
Deze receiver beschikt over alle hd-codecs, dus linken met hdmi en dan kan ik alles afspelen. Of dus DTS-HD nog steeds niet?
PS3 doet geen DTS-HD bitstream. Dit komt er in DTS Core uit. Dolby True-HD komt eruit in LPCM.

[ Voor 6% gewijzigd door Shiver23 op 12-03-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
bramberk15 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:53:
[...]

Mmm ok, ik was altijd in de veronderstelling dat bitstream duidde op een optische verbinding. Maar bitstream gaat dus ook over hdmi. Maar als ik nu de ps3 link aan bv deze versterker Onkyo TX-SR605, via hdmi:
http://www.eu.onkyo.com/ir_img/14450084_f0bd4ddca3.jpg

Nope, kan idd niet. Als je wilt dat je versterker Dolby TrueHD/DTS HD decodeert, moet die het signaal als bitstream binnenkrijgen maar dat kan de PS3 op dit moment dus niet. De PS3 kan alleen Dolby True HD decoderen en dat signaal als PCM naar die versterker sturen.

Er is overigens geen enkel kwaliteitsverschil tussen de PS3 en de Onkyo.Dolby TrueHD is een lossless signaal. Het maakt niets uit of de PS3 daarvan PCM maakt, of de Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr A
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 11:48
Zo, net ff een Us en een Japanse account aangemaakt, O-)

Echt een wereld van verschil :9~

Had gehoopt een demo oid van GT5 Prologue te vinden bij onze geniale japanners, kon hem helaas niet vinden. :'(

Nog ff wachten dus tot de 28ste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
ymmv schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:07:
[...]

Nope, kan idd niet. Als je wilt dat je versterker Dolby TrueHD/DTS HD decodeert, moet die het signaal als bitstream binnenkrijgen maar dat kan de PS3 op dit moment dus niet. De PS3 kan alleen Dolby True HD decoderen en dat signaal als PCM naar die versterker sturen.

Er is overigens geen enkel kwaliteitsverschil tussen de PS3 en de Onkyo.Dolby TrueHD is een lossless signaal. Het maakt niets uit of de PS3 daarvan PCM maakt, of de Onkyo.
Ok duidelijk!! Maar wat is dan het nut van een versterker met deze opties? Of zijn er dus wel stand-alone bluray spelers die het niet intern omzetten naar PCM, maar in bitstream uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Zijn er ook mensen die hun PS3 als middelpunt van een home cinema center hebben gemaakt?
en zo ja hoe is je opstelling dan? Trugkomend eerdere vraag: zijn er ervaringen met een hdmi switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
bramberk15 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:03:
[...]

Ok duidelijk!! Maar wat is dan het nut van een versterker met deze opties? Of zijn er dus wel stand-alone bluray spelers die het niet intern omzetten naar PCM, maar in bitstream uitsturen.
Het is alleen nuttig als je losse Blu-Ray-speler niet zelf codecs kan decoderen maar de audiodata als bitstream naar een versterker stuurt. Bij DVD-spelers is het tamelijk gebruikelijk dat de versterker al dat werk doet, maar bij Blu-Ray-spelers juist niet. Omdat er zo weinig HDMI 1.3 versterkers zijn die DTS HD en Dolby TrueHD snappen, is het altijd mogelijk om die signalen als PCM te versturen zodat ook oudere HDMI 1.1 versterkers er wat mee kunnen.

De meeste mensen die dit belangrijk vinden hebben een heel dure HDMI 1.3 versterker gekocht en vinden het heel spannend als ze het Dolby TrueHD of DTS HD lichtje zien branden zodat ze zien dat de nieuwe features daadwerkelijk gebruikt worden. Het is veel minder leuk als dat signaal als PCM verstuurd wordt want dan zien alle signalen er hetzelfde uit op de display van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:51
vette setting van motorstorm 2.. en vette sountrack :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
jefjef schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:09:
Zijn er ook mensen die hun PS3 als middelpunt van een home cinema center hebben gemaakt?
en zo ja hoe is je opstelling dan?
Yep. Ik gebruik hem voor DVDs, Blu-Rays, SACDs, etc.
Trugkomend eerdere vraag: zijn er ervaringen met een hdmi switch?
Nope. Ik heb een Denon AVR-4306 met meerdere HDMI, component en s-video-aansluitingen. Hierop heb ik al mijn apparatuur aangesloten: PC, PS3, Xbox, Xbox 360, Wii, DVD-HD-recorder, DVD-speler, CD-wisselaar en TV. Alleen de PS2 zit direct op de TV. Alle andere verbindingen lopen over de Denon-versterker.

AV-componenten -> component, svideo, HDMI, spdif, audio -> Denon -> HDMI -> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 18:43

scorpie

Supra Addict

Thuis gebruiken we de ps3 ook als allesspeler. M'n pa streamt er zelfs muziek mee vanaf z'n pc. Alleen zit ik nog te twijfelen wat de volgende receiver moet worden. We hebben nu een harman kardon avr 135 staan, en soms scaled dat ding DTS sources down tot dolby digital (Geen dolby digital ex, wat weer vergelijkbaar is met dts). Maarja, ik kijk wel weer verder wanneer ik weer geld heb :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:21
S2S schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:46:
Allemaal CGI een big fat meh from me. Je zou toch denken dat ze na deel 1 wel wat ingame footage kunnen laten zien van deel 2. We kennen allemaal het concept van Motorstorm wel.
dat deden ze ook al met deel 1, en toen viel het dus 300% tegen en heb ik het spel alleen al daarom niet gekocht

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

ymmv schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:23:
[...]

Yep. Ik gebruik hem voor DVDs, Blu-Rays, SACDs, etc.

[...]

Nope. Ik heb een Denon AVR-4306 met meerdere HDMI, component en s-video-aansluitingen. Hierop heb ik al mijn apparatuur aangesloten: PC, PS3, Xbox, Xbox 360, Wii, DVD-HD-recorder, DVD-speler, CD-wisselaar en TV. Alleen de PS2 zit direct op de TV. Alle andere verbindingen lopen over de Denon-versterker.

Mm dat is een hele mooie maar kostbare reciever, heb ik ook nog naar gekeken maar vrouwlief vond 1500 extra voor een "jongenshobby" teveel van het goede. Ga toch verder kijken voor alternatieven.

AV-componenten -> component, svideo, HDMI, spdif, audio -> Denon -> HDMI -> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:51

Flipm0de

geen

kon niet wachten op een aanbieding, heb eindelijk een ps3 gekocht. het is het Singstar pakket geworden http://www.nl.bol.com/is-...04005817589&Section=GAMES

Singstar gaat dan naar me zusje :P
Ben meteen aan het kijken hoe ik hem moet aansluiten op de tv beneden. Heb daar alleen een dvi-i poort op. Wordt een hdmi-->dvi kabel dus a 20E
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//elelctronica-lrg-L44EyTaNtkyx.jpg

alleen zie je hier dat niet alle pinnetjes in de dvi aansluiting worden gebruikt??
De vga<>dvi converter die ik altijd gebruikte om me pc op de tv aan te sluiten zat wel 'helemaal vol' met pinnetjes

Afbeeldingslocatie: http://www.chinapans.com/images/dvi-vga.jpg

maakt dit wat uit?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de MotorStorm 2 trailer in HD via GameTrailers:

http://www.gametrailers.com/player/31751.html

Wel jammer dat het alweer een CG trailer is... Tuurlijk, het geeft je een indruk over de setting e.d., maar je mag toch wel verwachten dat na de bekende ophef over de MotorStorm 1 en Killzone 2 trailers Sony hun lesje wel geleerd zou hebben, vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Flipm0de schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:49:
kon niet wachten op een aanbieding, heb eindelijk een ps3 gekocht. het is het Singstar pakket geworden http://www.nl.bol.com/is-...04005817589&Section=GAMES

Singstar gaat dan naar me zusje :P
Ben meteen aan het kijken hoe ik hem moet aansluiten op de tv beneden. Heb daar alleen een dvi-i poort op. Wordt een hdmi-->dvi kabel dus a 20E
[afbeelding]

alleen zie je hier dat niet alle pinnetjes in de dvi aansluiting worden gebruikt??
De vga<>dvi converter die ik altijd gebruikte om me pc op de tv aan te sluiten zat wel 'helemaal vol' met pinnetjes

[afbeelding]

maakt dit wat uit?
Op de bovenstaande VGA -> DVI-connector worden een heleboel DVI-pinnen niet gebruikt. Voor het analoge signaal had je al voldoende aan DVI-A en dat zijn minder pinnen. De DVI-connectorplug is eigenlijk bedoeld voor DVI-I Dual Link (digitaal plus analoog) maar da's overbodig als je enkel het analoge signaal er doorheen jast.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/181px-DVI_Connector_Types.svg.png

[ Voor 6% gewijzigd door ymmv op 12-03-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:16
Phusebox schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:35:
[...]

dat deden ze ook al met deel 1, en toen viel het dus 300% tegen en heb ik het spel alleen al daarom niet gekocht
Overdrijf je niet een beetje, ik vind Motorstorm 1 een goede game en geen spijt gehad van de aankoop, speel h'm nu nog dikwijls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

op de tv zit een dvi-i dual link. Ik zou dus ook een hdmi<>dvi moeten kopen die dit ondersteund als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Grafisch viel het inderdaad wel tegen na de CGI demo's.

Als deel 2 echter wel de vrijheid krijgt die ze in deel 1 beloofde, dan word het wel een heel vet spel. Nu waren de tracks redelijk liniair, maar ze hebben beterschap beloofd. Mij lijkt het wel wat als het zover komt.

EDIT:

Heb net ff gekeken, maar snap echt niet dat ze dit soort CGI filmpjes nog durven te maken. Heeft niets met het uiteindelijk spel te maken. Gelukkig zie je steeds minder dat soort filmpjes (op alle platformen).

Een spel wat geen CGI nodig heeft is EchoChrome. Dat spel lijkt me echt helemaal geweldig. Die eenvoud, goed doordachte gameplay, helemaal top.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 12-03-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Flipm0de schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:08:
op de tv zit een dvi-i dual link. Ik zou dus ook een hdmi<>dvi moeten kopen die dit ondersteund als ik het goed begrijp?
Is niet nodig. DVI-D single link is voldoende voor 1080p in 60Hz. Zie Wikipedia: Digital Visual Interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

ymmv schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:15:
[...]

Is niet nodig. DVI-D single link is voldoende voor 1080p in 60Hz. Zie Wikipedia: Digital Visual Interface
oh perfect! Bedankt voor je snelle antwoord. _/-\o_ Nu ergens goedkoop een kabeltje scoren morgen in de stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat deze lijst bij Sony Playstation 3 Benelux niet enorm zal groeien anders ziet het ook voor Sony niet meer rooskleurig uit :
http://community.eu.plays...8404&posted=1#post3978404
Deze lijst heb ikzelf samengesteld en er zijn zeker nog meer gedupeerden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Op de hoeveel geregistreerde users is dat?
Ik heb zelf overigens het idee dat het 'drive probleem' gewoon een slechte batch is geweest met slechte drives en geen (blijvende) fout in het design van de PS3, dus ik maak me weinig zorgen over de toekomst.

Snap overigens ook het idee achter de Motorstorm 2 CGI trailer niet helemaal.. Een ezel... :)
Maar ik vond Motorstorm wel een goede game, ondanks de laad issues en het feit dat hij niet aan verwachtingen voldeed die door de eerste CGI trailers gewekt waren. Ik kijk dus wel naar deel 2 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-10 13:56
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:41:
.......................
Maar er zijn er zeker nog meer die nergens last van hebben.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Vandaag mij Logitech Cardless Mediaboard Pro binnengekregen en het is echt een plaatje van een toetsenbord! Gebruik normaal een G15 en de knopjes zijn iets minder groot en vooral als je veel op een notebook werkt is het touchpad wat aan de kleine kant maar internetten op de PS3 is nou echt ideaal geworden (Jullie hadden het gezicht van mijn vriendin moeten zien toen ik zal te mailen op mijn 40" Full-HD scherm).
Ben nu begonnen met het installeren van Yellow Dog Linux 6.0, echte noob op Linux gebied en het vereist wel even wat aanpassing. Ben eerst even bezig een nieuwe 250MB HDD erin aan het schroeven wat dan weer opmerkelijk makkelijk is. Even terug komend op eerdere berichten, volgens veel sites is dit toetsenbord wel volledig compatible met YDL 6, hier een guide.
Hopelijk post ik vanaf morgen alles vanuit Linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ymmv schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:07:Er is overigens geen enkel kwaliteitsverschil tussen de PS3 en de Onkyo.Dolby TrueHD is een lossless signaal. Het maakt niets uit of de PS3 daarvan PCM maakt, of de Onkyo.
Niet mee eens. De PS3 doet geen THX-processing op het TrueHD signaal en dat kan een receiver dus wel. Het is dus slecht dat Sony dit gemis niet fixt met een firmware update.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 17:26

EgoPro

Time is an illusion.

[...]

Tot mijn grote spijt ben ik het 643% niet met je eens, Motorstorm is misschien grafisch niet het neusje van de zalm. Maar het is een van de weinige games die regelmatig een 1/2 uurtje in mijn ps3 gaat. Terwijl de meeste spellen een "fase" zijn dan speel ik 4 weken CoD, dan weer uncharted maar Motorstrorm komt altijd wel even tussendoor.

Was motorstorm niet een "launch game"? Zo ja dan kan zie je volgens mij veel vaker dat binnen een jaar de grafische mogelijkheden beter worden benut.
Ik koop zeker motorstorm 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
ari3 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:57:
[...]
Niet mee eens. De PS3 doet geen THX-processing op het TrueHD signaal en dat kan een receiver dus wel. Het is dus slecht dat Sony dit gemis niet fixt met een firmware update.
Heb je het over THX-certificering of misschien Neural Surround THX Technologies? Leg 'ns uit wat je bedoelt.

--

Hmm ... ff zitten spitten omdat ik nog nooit van Neural-THX gehoord had. Het wordt blijkbaar gebruikt om extra kanalen te verbergen in een 5-kanaals geluid. Of om meer-kanaalsgeluid in een stereosignaal te coderen net zoals vroeger Dolby Pro Logic.

De link met Dolby True-HD zie ik niet want dat formaat kan allang 7-kanaals geluid aan (maximum 14 kanalen) en heeft dat hele Neural-THX met twee gesimuleerde extra kanalen niet nodig. Idem ditto voor PS3-games. En Blu-Ray-films. Er is geen enkele Blu-Ray-film waarbij Neural-THX gebruikt wordt.

Het is leuk om radio-uitzendingen in stereo uit te zenden en met 5-kanaals geluid te beluisteren maar voor de rest? Geen idee waarom je het op de PS3 nodig zou hebben.. Het is op zijn hoogst zelden gebruikte feature op duurdere versterkers en staat volledig los van PS3-games en films omdat die 7-kanaals geluid native al van zichzelf kunnen gebruiken. Als het ooit al toegepast wordt op 2-kanaals CDs of DD/DTS DVDs, hoeft de PS3 dat signaal enkel als bitstream door te sturen en je versterker zou er alsnog iets mee kunnen.

[ Voor 59% gewijzigd door ymmv op 12-03-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

[...]
THX is een kwaliteit certificaat voor audio reproductie. Er is niets hiervoor encoded in de opname, er valt dus niets te processen door de PS3, het heeft dus geen zin om de firmware hiervoor te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik hoop dat deze lijst bij Sony Playstation 3 Benelux niet enorm zal groeien anders ziet het ook voor Sony niet meer rooskleurig uit :
Denk niet dat Sony onder de indruk zal zijn van een lijstje van een man op 60. Het is bekend dat 3% van de PS3's uitvallen en/of defect raken. Dat is een aanvaardbaar percentage en zoals gezegd klinkt 60 man wellicht veel, maar op alle geregistreerde gebruikers is dat bij lange na nog niet eens de 3% waar ik het over had...

En zolang de uitval 3% blijft en niet stijgt naar te grote waardes als de Xbox van Microsoft met 16% (al hebben ze dat zeer netjes opgelost met 3 jaar garantie) heeft Sony niets te vrezen. Dus jouw "anders ziet het ook voor Sony niet meer rooskleurig uit" is een beetje een loze dreiging...

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 12-03-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
FeaR1986 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:58:
[...]

Denk niet dat Sony onder de indruk zal zijn van een lijstje van een man op 60. Het is bekend dat 3% van de PS3's uitvallen en/of defect raken. Dat is een aanvaardbaar percentage en zoals gezegd klinkt 60 man wellicht veel, maar op alle geregistreerde gebruikers is dat bij lange na nog niet eens de 3% waar ik het over had...

En zolang de uitval 3% blijft en niet stijgt naar te grote waardes als de Xbox van Microsoft met 16% (al hebben ze dat zeer netjes opgelost met 3 jaar garantie) heeft Sony niets te vrezen. Dus jouw "anders ziet het ook voor Sony niet meer rooskleurig uit" is een beetje een loze dreiging...
Naar mijn gevoel is dat echt wel meer als 3%, oke ik heb geen harde cijfers ofzo, maar in mijn directe omgeving zijn er toch al heel wat ps3 terug gestuurd inclusief die van mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:38:
[...]

Je moet inderdaad nog een losse HDMI-kabel met splitter kopen om naar dvi te gaan. Zijn zelf kabels die van DVI naar HDMI gaan, dus je moet even kijken wat financieel de beste optie voor je is.

Maar zitter er op die Samsung schermen niet twee ingangen? DVI en VGA? Want anders zou je je pc nog via VGA aan moeten sluiten en dan hoef je niet te switchen...

[...]

Het zal wel aan mij liggen, maar als ik die link volg krijg ik heel wat filmpjes (ook PS3 gerelateerd), maar niets van MotorStorm 2 :S
Financiel maakt niet uit.

Heb het even nagekeken en er zitten inderdaad 2 ingangen in.

- DVI in (DHCP)
- RGB in

Wat raad je me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:45
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:10:
[...]

Financiel maakt niet uit.

Heb het even nagekeken en er zitten inderdaad 2 ingangen in.

- DVI in (DHCP)
- RGB in

Wat raad je me aan?
Het beste is om inderdaad een DHCP server op te zetten en een IP-adres te krijgen... sorry kon het niet laten. :+ Denk dat je een typfout maakte en HDCP bedoelt.

DVI is een digitaal signaal, RGB niet, dat is analoog. Digitaal is beter, dus als dit mogelijk is... niet zo'n moeilijke keus.

Als je je ps3 op een rgb signaal wilt aansluiten dus op een computerscherm met een d-sub aansluiting heb je een omvormer nodig van digitaal naar analoog. Zo'n omvormer kost iets van 80 euro. Als je een HDMI -> DVI kabel koopt ben je nog geen €15 kwijt.

Ik begrijp uit je verhaal dat je een computer scherm wilt gebruiken, kijk dus wel eerst of je scherm HDCP ondersteunt.

edit: ik keek even terug en zag dat je een samsung 226bw hebt... geen probleem, koop de HDMI->DVI kabel en je hebt beeld. Let wel op dat DVI geen geluid ondersteunt (er zitten in je samsung echter ook geen speakers) dus dit moet je doen met een optische toslink kabel, of met dat witte en rode stekkertje (L en R audio kanaal).

[ Voor 14% gewijzigd door E2TK op 13-03-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

E2TK schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:25:
[...]Het beste is om inderdaad een DHCP server op te zetten en een IP-adres te krijgen... sorry kon het niet laten. :+ Denk dat je een typfout maakte en HDCP bedoelt.

DVI is een digitaal signaal, RGB niet, dat is analoog. Digitaal is beter, dus als dit mogelijk is... niet zo'n moeilijke keus.

Als je je ps3 op een rgb signaal wilt aansluiten dus op een computerscherm met een d-sub aansluiting heb je een omvormer nodig van digitaal naar analoog. Zo'n omvormer kost iets van 80 euro. Als je een HDMI -> DVI kabel koopt ben je nog geen €15 kwijt.
LOL @ DHCP :+

Maar probleem was dat de DVI-in van de Samsung al bezet was door de pc. Maar ik zou de pc dan via VGA linken, want die kabels krijg je er meestal bij en ik zie het verschil persoonlijk niet. Dan heb je meteen je DVI-ingang over voor je PS3 en je bent klaar met een HDMI-DVI kabel van een paar tientjes...
HammerNL schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:53:
[...]Naar mijn gevoel is dat echt wel meer als 3%, oke ik heb geen harde cijfers ofzo, maar in mijn directe omgeving zijn er toch al heel wat ps3 terug gestuurd inclusief die van mij :?
Was een artikel op de frontpage van Tweakers en het is over het algemeen ook bekend dat de uitval van de PS3 tussen de 1 en de 3 procent ligt. Xbox 360 zit op 16,4% en de Wii doet dus hetzelfde als de PS3.

Uit de bron:
Met 16,4 procent ligt de uitval onder Xbox 360-consoles hoger dan bij de Playstation 3 en de Nintendo Wii. Van de spelcomputers van zowel Sony als Nintendo kampte drie procent met technische problemen.
Bron

[ Voor 75% gewijzigd door FeaR op 13-03-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds vandaag trotse eigenaar van deze machine. Echt briliant. Vooral de store, alhoewel niet erg gebruikersvriendelijk, maar ideaal voor het downloaden van een demo en kleine spelletjes.

Vraag: wat zijn de beste instellingen?

Geluid optisch naar DD/DTS versterker.
Beeld via hdmi naar 42 inch plasma van samsung die 720p en 1080i ondersteunt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 01:16:
Ben sinds vandaag trotse eigenaar van deze machine. Echt briliant. Vooral de store, alhoewel niet erg gebruikersvriendelijk, maar ideaal voor het downloaden van een demo en kleine spelletjes.

Alvast bedankt!
RGB on, High Quality RGB settings on, True White etc! Je moet zelf kijken wat je scherm accepteert en of het mooier ervan wordt. Dat is namelijk behoorlijk afhankelijk per model. Oh en 720p is vaak mooier dan 1080i kwa bewegend beeld! Maar 1080i beeld hogere resolutie (maar wel lagere verversing rate)

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 13-03-2008 02:25 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werving is niet toegestaan hier op GoT

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:29
[...]
Het is dus slecht dat Sony dit gemis niet fixt met een firmware update.
Sony kan dit niet fixen omdat de output van de nieuwe geluidssignalen hardwarematig niet schijnt te kunnen. Je hebt wel een hdmi1.3a uitgang maar met de huidige transmitter chip (Silicon Image SiI9032) schijnt het niet mogelijk te zijn om bitstream HD-audio te versturen. Zoals gelezen op avsforum (en op meerdere andere locaties):

'First I think the PS3 will never be upgraded to bitstream adanced codecs. It may or may not gain DTS-HD:MA internal decoding but it won't be bitstream capable. There have been many blogs about the PS3 and the HDMI transmitter. People have opened the PS3 and confirmed the HDMI transmitter part used is NOT capable of bitstream advanced audio.'

Overigens is de DTS-Core die gedecode wordt 1.5Mbps ipv de 'oude' 768kbps dus hier heb je al wel een kwaliteitswinst ook al is het geen dts-hd ma.

Ik vraag me echter wel af wat de audio beter zou decoden, volgens mij (kan ook tussen mijn oren zitten) klinkt 'standaard' DTS via de receiver vele malen beter dan dezelfde DTS omgezet in de PS3.

ps, lees ook net dat fw 2.17 te downloaden is, weet niet of dat in Europa ook al het geval is. Volgens eerste reacties weer GEEN DTS-HD MA :(

<edit: merk en type hdmi transmitter toegevoegd>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op het werk en helaas is de sony site geblocked, maar watvoor problemen heb jij gehad met de drive?

Ik heb voorheen een 60gb ps3 gehad welke gewoon normaal werkte, momenteel heb ik een 40gb ps3 en de drive maakt meer geluid en tikt af en toe.

Heel vreemd. heb jij dat ook gehad of heb jij echt een defecte drive gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.17 is dus uit. Ook voor de EU, ik ben nu aan het updaten.

Volgens veel site's zitten er geen merkbare verschillen, alleen een paar bugfixes voor spellen (b.v. motorstorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 01:16:

Alvast bedankt!
Beeld en geluid via een HDMI kabel naar de receiver en van daaruit naar de tv schijnt het beste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E2TK schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:25:
[...]

Het beste is om inderdaad een DHCP server op te zetten en een IP-adres te krijgen... sorry kon het niet laten. :+ Denk dat je een typfout maakte en HDCP bedoelt.

Ik begrijp uit je verhaal dat je een computer scherm wilt gebruiken, kijk dus wel eerst of je scherm HDCP ondersteunt.

edit: ik keek even terug en zag dat je een samsung 226bw hebt... geen probleem, koop de HDMI->DVI kabel en je hebt beeld. Let wel op dat DVI geen geluid ondersteunt (er zitten in je samsung echter ook geen speakers) dus dit moet je doen met een optische toslink kabel, of met dat witte en rode stekkertje (L en R audio kanaal).
"Klein" typfoutje :+

Zoals FeaR1986 zei is mijn monitor al bezet door mijn pc. Dus het kopen van een HDMI kabel + HDMI - DVI splitter moet voldoende zijn als ik de RGB ingang voor mijn pc gebruik zoals FeaR aangaf.

Dan alleen nog het geluid.

Zou ik mijn PS3 ook aan kunnen sluiten op mijn Z-5500 en zo ja? Hoe

Ben geen technisch persoon namelijk.

Edit: was net even wat verder aan het lezen en kwam het verhaal over PS3 en Z5500 al tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 10:49

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hm, lees net dat er wat klachten zijn over deze nieuwe firmware i.c.m. CoD4, iemand dit al ervaren?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:52:
Hm, lees net dat er wat klachten zijn over deze nieuwe firmware i.c.m. CoD4, iemand dit al ervaren?
waar heb je dit dan gelezen? Wil ik namelijk ook wel weten speel wel regelmatig cod4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:29
hoop dat de playback van bepaalde videoformaten verbeterd is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
::Alvast mijn excuses als ik dat had moeten weten, maar ik ben de draad even kwijt mbt Blu Ray films in buitenland::

Gezien de Blu Ray functie mbt films kijken stof staat te happen, wil ik een film importeren uit buitenland. Daar is het tenminste de moeite waard. Goedkoper en meer keuze! Ennieweej, hoe zit dat nou met die regio's? Ik las dat je op deze site kan checken of een blu ray regio vrij is: http://bluray.liesinc.net/

Regiovrij betekent, no problemo gaan met die banaan en regio locked is gewoon pech??? Of zijn er meer dingen die ik moet weten???

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Dutch_Baseline schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:32:
::Alvast mijn excuses als ik dat had moeten weten, maar ik ben de draad even kwijt mbt Blu Ray films in buitenland::

Gezien de Blu Ray functie mbt films kijken stof staat te happen, wil ik een film importeren uit buitenland. Daar is het tenminste de moeite waard. Goedkoper en meer keuze! Ennieweej, hoe zit dat nou met die regio's? Ik las dat je op deze site kan checken of een blu ray regio vrij is: http://bluray.liesinc.net/

Regiovrij betekent, no problemo gaan met die banaan en regio locked is gewoon pech??? Of zijn er meer dingen die ik moet weten???
Regiovrij is regiovrij. Ik heb 5 films in mijn winkelwagen bij Amazon staan en zodra het 18 maart is (release I am Legend) komen ze deze kant op. Samen voor 85 euro incl verzenden (ex evt douane)
- I am Legend
- The Departed
- We own the Night
- Michael Clayton
- The Invasion

Deze staan allemaal op regiovrij op de door jou genoemde site dus ga ik daar ook vanuit! Zo niet, dan gaan ze marktplaats op in de hoop een eigenaar te vinden die een US PS3 heeft ofzo.

Offtopic, heeft verzenden als gift voordelen bij Amazon of pakt de douane het er dan alsnog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:52:
Nog niks gemerkt. Wat voor klachten zijn het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 10:49

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:42:
[...]

Nog niks gemerkt. Wat voor klachten zijn het precies?
"Enkele bronnen melden momenteel dat veel gebruikers inmiddels enkele performance problemen kennen omtrent de game Call of Duty 4 in combinatie met de firmware."

Bron: Klik

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgoPro schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:03:
[...]

Tot mijn grote spijt ben ik het 643% niet met je eens, Motorstorm is misschien grafisch niet het neusje van de zalm. Maar het is een van de weinige games die regelmatig een 1/2 uurtje in mijn ps3 gaat. Terwijl de meeste spellen een "fase" zijn dan speel ik 4 weken CoD, dan weer uncharted maar Motorstrorm komt altijd wel even tussendoor.

Was motorstorm niet een "launch game"? Zo ja dan kan zie je volgens mij veel vaker dat binnen een jaar de grafische mogelijkheden beter worden benut.
Ik koop zeker motorstorm 2.
Heeft het al een patch dan voor de wagen selectie scherm? 30 seconden om een wagentype to laden. Te zielig voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:53:
[...]

Heeft het al een patch dan voor de wagen selectie scherm? 30 seconden om een wagentype to laden. Te zielig voor woorden.
Ja al lang. (Dat is alleen online overigens)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.