[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 85.488 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
Zero Grav schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:24:
Ik heb hier ook last van. Wel in zeer kleine mate aan de rechterkant. Ik heb dit vermeld in de Apple Store waar ik altijd ga en kreeg te horen dat dit te maken had met mijn festivalbandjes. Zelf geloofde ik er niet veel van, maar aangezien zij er toch niets meer over wouden horen heb ik het gewoon laten vallen.

Al is dit wel een teken dat het blijkbaar toch niet daardoor komt. Misschien wel omdat die bandjes vaak nog nat zijn als ik uit de douche kom en daarmee dit effect veroorzaken?
Ik zou het nogmaals vermelden en aangeven dat meerdere mensen het probleem hebben en dat dit bekend is bij apple. Krijg je mischien een nieuwe :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:20:
[...]

Dankje, als er 1 iemand is die zijn macbook pro goed behandeld dan ben ik dat wel :/

http://www.appledefects.c...#Corrosion_on_MBP_Topcase

En zo zijn er nog wel meer gevallen bekend bij de MacBook Pro

[afbeelding]
Een dergelijk probleem zou natuurlijk niet mogen. Ik vermoed dat het te maken kan hebben met de zuurgraad van de huid. Dit kan per persoon nogal verschillen hetgeen ook verklaart waarom sommige MBP's hier wel last van hebben en andere totaal niet. Insmeren met wax zoals hierboven aanbevolen zou zeker kunnen helpen omdat er dan als het ware een heel dun laagje zit tussen de MBP en de handen/polsen. Een nat festivalbandje kan het probleen in theorie iets verergeren doordat het zuur van de huid zich vermengt met het water dat nog aan het bandje zit en het effect daardoor iets sterker wordt. Helemaal onlogisch is de opmerking van de Apple verkoper dan ook niet.

Vraag is natuurlijk of je genoegen moet nemen met het antwoord van de verkoper. Het antwoord daarop is simpelweg nee. Een notbook is immers gemaakt om het toetsenbord en de mousepad ook daadwerkelijk te gebruiken met handen. Dat handen soms wat zweterig zijn en iedere huid een bepaalde zuurgraad heeft is ook logisch. Dat mensen soms (festival)armbandjes dragen en vaak horloges is algemeen bekend. Je mag dus als consument verwachten dat het apparaat daar tegen kan (m.u.v. dan van relatief ruwe metalen bandjes e.d.). Zou dat niet zo zijn dat had de verkoper er bij de koop bij moeten zeggen dat je het toetsenbord niet mag gebruiken en de keypad ook niet behalve dan met fluewelen handschoenen ;) . Ik denk dus dat je wel degelijk terug kunt gaan met deze klacht. Wat iemand hierboven ook al aangeeft, verwijs naar de andere gevallen op internet waaruit blijkt dat het kennelijk meer voorkomt en het dus geen uniek geval is. Neem desnoods een printje mee van die sites waar het probleem op wordt vermeld.

Ook na de garantieperiode kun je trouwens terug gaan omdat je van een MBP mag verwachten dat deze minimaal 4 jaar mee gaat. Na afloop van de garantieperiode is het niet ongebruikelijk dat je als consument wel zelf een bijdrage levert aan de herstelkosten naar rato van de nog te verwachten levensduur. Dus kapot na 2 jaar betekent 50/50 voor verkoper/consument. Na afloop van de garantieperiode heb je juridisch gezien alleen rechten t.a.v. de verkoper, niet t.a.v. Apple (tenzij je het apparaat via online Apple shop hebt gekocht). Je moet dus naar de reseller toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven ook gezegd vind ik het ook niet kunnen dat een gebruiksvoorwerp als een laptop niet tegen handen kan. :s Als ze bij Apple geen aluminium casing kunnen maken die tegen normaal gebruik kan dan moeten ze wat anders verzinnen. Ik vind het sowieso een erg vervelende eigenschap van Apple dat ze design vaak belangrijker vinden dan functionaliteit of duurzaamheid. Kijk ook naar de ipods met chrome achterkant, het ziet er leuk uit maar als je hem normaal gebruikt in een jaszak of broekzak is er van het mooie design in een aantal weken niks meer over.

Ook is er bij de MBP niet over nagedacht dat aluminium hitte geleidt waardoor deze laptop aan de buitenkant warmer wordt dan normaal. Apple maakt leuke apparaten maar ze morgen wel wat vaker nadenken over hoe zo'n apparaat gebruikt wordt. test je apparaat ook eens buiten een steriel laboratorium zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Bovendien, als ze bij je vaste verkoper lullig doen, ga je toch lekker naar een andere? Er zijn er meer, en je kan dat ook aangeven. Die lui moeten jou als klant verdienen, en dat is in dit geval niet gebeurd. Bedankt en tot ziens, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:47:
Ook is er bij de MBP niet over nagedacht dat aluminium hitte geleidt waardoor deze laptop aan de buitenkant warmer wordt dan normaal. Apple maakt leuke apparaten maar ze morgen wel wat vaker nadenken over hoe zo'n apparaat gebruikt wordt. test je apparaat ook eens buiten een steriel laboratorium zou ik zeggen..
Ik ben het eens met je algemene argument dat Apple in sommige gevallen vorm boven functie laat gaan. Ik vond je iPod argument daarbij erg sterk, maar dit is toch echt een functie. Het voordeel van een aluminium laptop is juist dat hitte goed geleid wordt, daardoor kan die een stuk stiller zijn of meer in het algemeen betere prestaties leveren bij een lager geluidsniveau :) . Dat vind ik juist een groot voordeel t.o.v. plastic laptops. Die vanwege de slechte warmte geleiding daarnaast vaak op bepaalde plaatsen heel heet kunnen worden (vooral waar de CPU & GPU zich bevinden).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remmelt schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:34:
Bovendien, als ze bij je vaste verkoper lullig doen, ga je toch lekker naar een andere? Er zijn er meer, en je kan dat ook aangeven. Die lui moeten jou als klant verdienen, en dat is in dit geval niet gebeurd. Bedankt en tot ziens, dus.
Binnen de garantietermijn is dat geen enkel probleem. Ook rechtstreeks opsturen naar Apple is een optie. Je kunt ook terecht bij Mediamarkt. De meeste MM verkopen ook Apple notebooks.
Buiten de garantietermijn kun je alleen terecht bij de verkoper waar je het apparaat hebt gekocht. D.w.z. je hebt juridisch gezien alleen rechten t.o.v. de verkoper. Je kunt het buiten de garantietermijn wel proberen bij Apple zelf maar als die iets doen is dat puur uit coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:35:
[...]

Ik ben het eens met je algemene argument dat Apple in sommige gevallen vorm boven functie laat gaan. Ik vond je iPod argument daarbij erg sterk, maar dit is toch echt een functie. Het voordeel van een aluminium laptop is juist dat hitte goed geleid wordt, daardoor kan die een stuk stiller zijn of meer in het algemeen betere prestaties leveren bij een lager geluidsniveau :) . Dat vind ik juist een groot voordeel t.o.v. plastic laptops. Die vanwege de slechte warmte geleiding daarnaast vaak op bepaalde plaatsen heel heet kunnen worden (vooral waar de CPU & GPU zich bevinden).
Mijn MBP wordt wel een stuk warmer dan de beide plastic pc laptops die ik hiervoor heb gehad. Maar als blijkt dat het gebruikte aluminium wel erg fragiel is zou ik toch voor een ander materiaal kiezen. Dan maar iets minder mooi. Ik kan me voorstellen dat Apple ook niet zit te wachten op al deze klachten over ondeugdelijk materiaal.

Ook de klep die verbuigt vind ik storend. Ik heb mijn MBP nu 2 weken en links is de ruimte al zichtbaar groter dan in het begin. Dit vind ik ook een punt die de technici van tevoren hadden kunnen inschatten. Als je een veer in de klep doet en je haakt hem vast is het logisch dat er dan constant druk op het scherm staat. Voor mij geen reden om terug te gaan maar ik hoop toch dat het niet verder doorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:27:
[...]

Mijn MBP wordt wel een stuk warmer dan de beide plastic pc laptops die ik hiervoor heb gehad. Maar als blijkt dat het gebruikte aluminium wel erg fragiel is zou ik toch voor een ander materiaal kiezen. Dan maar iets minder mooi. Ik kan me voorstellen dat Apple ook niet zit te wachten op al deze klachten over ondeugdelijk materiaal.

Ook de klep die verbuigt vind ik storend. Ik heb mijn MBP nu 2 weken en links is de ruimte al zichtbaar groter dan in het begin. Dit vind ik ook een punt die de technici van tevoren hadden kunnen inschatten. Als je een veer in de klep doet en je haakt hem vast is het logisch dat er dan constant druk op het scherm staat. Voor mij geen reden om terug te gaan maar ik hoop toch dat het niet verder doorzet.
Omdat de aluminium het warmte binnen de laptop beter geleidt naar buiten i.c.m. ventilatiegleuven. Lijkt mij het meer dan logisch dat de warmteafgifte van je MBP beter merkbaar is.
Dan op een een vergelijkbare laptop met een kunstoffen behuizing, die het warmte bijna alleen maar afgeeft d.m.v. ventilatiegleuven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Royal schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:20:
[...]

Dankje, als er 1 iemand is die zijn macbook pro goed behandeld dan ben ik dat wel :/

http://www.appledefects.c...#Corrosion_on_MBP_Topcase

En zo zijn er nog wel meer gevallen bekend bij de MacBook Pro

[afbeelding]
Heb daar ook last van... De mijnse is 2,5 jaar oud.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:51:
[...]

Welke moet ik dan hebben? Ik kan geen werkende windows driver vinden voor de nvidia 8600. Ook als ik van de nvidia site download krijg ik bij installatie de fout dat de juiste hardware niet kan worden gevonden. Zijn er nog andere mensen die ook deze NV4-disp error krijgen bij het spelen van games?
Hier staat degene die je moet hebben. (Win XP 32 bit)

Standaard nVidia drivers werken inderdaad niet op de normale manier, maar met een aangepast inf bestand werkt het wel.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:16:
[...]

Hier staat degene die je moet hebben. (Win XP 32 bit)

Standaard nVidia drivers werken inderdaad niet op de normale manier, maar met een aangepast inf bestand werkt het wel.
Bedankt! Dit werkt inderdaad. Je moet het maar net weten he...
Ik moet zeggen, de grafische kaart valt me niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 01:02:
Donderdag komt mijn MBP 2,4 ghz met 4 gig ram en 200 gb 7200 rpm binnen. Ik ben gelukkig wel al redelijk gewend met osx. Heb zelf wel een windows laptop. Waar ik me wel zorgen over maak zijn de storingen die worden gemeld in het geluid. Biepjes en ruis als je een hoofdtelefoon aansluit. Is dat altijd zo?
Heb ik ook ' last' van. Als je muziek op hebt staan niet heel storend maar wel tijdens muziek waar wat stillere momenten in zitten. Verder vond ik het geluid nogal bagger uit mn nieuwe Logitech headset met mic. Dezelfde muziek in iTunes klinkt op mijn iPod wel goed. Dus maar even het Apple inear setje aangesloten op de MBP en dan is het al een stuk beter. Die Logitech is dus bagger. Heb het ding al een paar maanden maar breng hem terug.

Maar iemand nog een oplossing voor die ruis op de lijn? Heb hier dus al 2 andere mensen over gehoord op het forum dus kennelijk algemeen probleem. Hardwarematig of softwarematig vraag ik me ook af.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:27:
[...]

Je bedoelt de ruimte tussen linker- en rechter voorkant van de klep en de laptop zelf zeg maar? Dus feitelijk links en rechts van de sluiting? Heb ik al vanaf het begin maar dat komt volgens mij deels omdat de sluiting alleen in het midden zit en op die plek de sluiting in gesloten positite tegen de klep/scherm van de laptop aandrukt. Omdat links en rechts geen sluiting zit heb je daar standaard wat ruimte. Een vrij gangbaar principe. Dat het standaard aanwezig is, is niet heel vreemd als je bedenkt dat de notebook al enkele weken in een doos zit voordat je hem uitpakt. Vergelijk het met een deur die alleen in het midden een slot heeft. Boven en onder krijg je soms wat speling. Heb net het scherm nog even goed bekeken en het lijkt inderdaad of de klep in het midden (bij de sluiting) sowieso wat dichter bij de case zit, dat zie je als je hem net niet sluit. Of dit erger wordt in de loop der tijd weet ik niet. Zou kunnen maar m.i. kan het niet veel erger worden doordat het materiaal niet onbeperkt kan uitzetten o.i.d.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

Macbook pro 2.4 Mtouch 2.4ghz 2gb 250gb hd 5k4

- heb hem na 1,5 week teruggestuurd :
  1. verticale led beams [is te resetten maar erg vaag]
  2. laad niet altijd op moet magsafe 3x soms erin pluggen voordat de batterij oplaad...
Deze week nieuwe binnen ga hem weer uitvoerig testen binnen de 14 dagen termijn die je
als consument hebt....

DaKnowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ontwerp schreef op woensdag 30 april 2008 @ 01:21:

2. laad niet altijd op moet magsafe 3x soms erin pluggen voordat de batterij oplaad...
Deze week nieuwe binnen ga hem weer uitvoerig testen binnen de 14 dagen termijn die je
als consument hebt....
Die 14 dagen termijn geldt alleen voor Apple producten gekocht in de Apple Store, Mediamarkt en Saturn. APR shops hanteren soms eigen voorwaarden, wat ook mag omdat die 14 dagen niet in de wet is geregeld. Daar komt bij dat die 14 dagen bij MM en Saturn alleen gelden als er iets mis is met het product. Wil je gewoon een andere omdat je de kleur van de laptop wat minder leuk vindt passen bij je bank, dan kun je niet ruilen. Bij de Apple store is de 14 dagen wel zeer algemeen. Terugsturen mag altijd ongeacht de reden (behalve dan als je het product zelf kapot hebt gemaakt maar dat is logisch): http://promo.euro.apple.c.../nl/consumer/returns.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ontwerp schreef op woensdag 30 april 2008 @ 01:21:

als consument hebt....
Was jou HD volledig stil ? Kheb net dezelfde config ook teruggestuurd(HD maakte te veel geluid). Je hebt dus het recht om deze blijven terug te sturen tot je een perfect modelletje hebt ?

Is het eigelijk mogelijk om de configuratie van je RMA model te wijzigen ?(ik had graag een andere schijf genomen deze keer). Heb dit gevraagd hoor maar de medewerker was niet bepaald competent. Hij antwoordde dan dat er een nieuw model MBP uit was die goedkoper was en ik zou nog geld terugkrijgen(das ten eerste irrelevant want ik vroeg achter een schijfwijziging en ten tweede gaat het wss over de Imac ipv mbp ...zucht). Nogmaals gevraagd dan en dan zei hij dat deze nieuwe order geannuleerd moest worden...waarop ik vroeg of dat wel mogelijk is omdat ik ADC heb en zo dus eigelijk een tweede maal een MBP koop(en de korting is maar 1 keer geldig). Dan gaf hij mij de site van ADC en moest ik die zelf maar contacteren. Heb het daar dan maar bij gelaten en wacht nu dus op een nieuwe MBP met dezelfde config.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:42:
[...]

Was jou HD volledig stil ? Kheb net dezelfde config ook teruggestuurd(HD maakte te veel geluid). Je hebt dus het recht om deze blijven terug te sturen tot je een perfect modelletje hebt ?

Is het eigelijk mogelijk om de configuratie van je RMA model te wijzigen ?(ik had graag een andere schijf genomen deze keer). Heb dit gevraagd hoor maar de medewerker was niet bepaald competent. Hij antwoordde dan dat er een nieuw model MBP uit was die goedkoper was en ik zou nog geld terugkrijgen(das ten eerste irrelevant want ik vroeg achter een schijfwijziging en ten tweede gaat het wss over de Imac ipv mbp ...zucht). Nogmaals gevraagd dan en dan zei hij dat deze nieuwe order geannuleerd moest worden...waarop ik vroeg of dat wel mogelijk is omdat ik ADC heb en zo dus eigelijk een tweede maal een MBP koop(en de korting is maar 1 keer geldig). Dan gaf hij mij de site van ADC en moest ik die zelf maar contacteren. Heb het daar dan maar bij gelaten en wacht nu dus op een nieuwe MBP met dezelfde config.
In principe kun je hem (mits gekocht in de Apple online store) binnen die 14 dagen terugsturen en daarna een nieuwe bestelling plaatsen met andere specs. Ik denk wel dat wanneer je dit een aantal keren achter elkaar doet men een nieuwe bestelling mogelijk niet zal willen uitvoeren. Nog afgezien van al het werk dat je er van hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:40:
[...]

Die 14 dagen termijn geldt alleen voor Apple producten gekocht in de Apple Store, Mediamarkt en Saturn. APR shops hanteren soms eigen voorwaarden, wat ook mag omdat die 14 dagen niet in de wet is geregeld. Daar komt bij dat die 14 dagen bij MM en Saturn alleen gelden als er iets mis is met het product. Wil je gewoon een andere omdat je de kleur van de laptop wat minder leuk vindt passen bij je bank, dan kun je niet ruilen. Bij de Apple store is de 14 dagen wel zeer algemeen. Terugsturen mag altijd ongeacht de reden (behalve dan als je het product zelf kapot hebt gemaakt maar dat is logisch): http://promo.euro.apple.c.../nl/consumer/returns.html
MM is volgens de apple site een officele apple store. die 14 dagen zullen ze dan ook wel aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:46:
[...]

MM is volgens de apple site een officele apple store. die 14 dagen zullen ze dan ook wel aan houden.
Als je bij de MM iets koopt gelden de voorwaarden van de MM en niet die van de Apple internet store. Op de bon van de MM staat ook heel duidelijk dat computers niet kunnen worden geruild (tenzij defect).
Ook de zelfstandige APR hoeven zich niet aan de voorwaarden van Apple te houden op dit punt. Je sluit een overeenkomst met de (zelfstandige) APR en niet met Apple zelf. Alhoewel ze bij de MM niet moeilijk doen als het apparaat binnen 14 dagen defect raakt, doet de Apple store op internet nog makkelijker doordat je altijd zonder opgave van reden mag retourneren binnen die 14 dagen. Koop je een laptop bij een andere zelfstandige APR (zoals a-mac of macme) dan moet je altijd van tevoren vragen of je binnen 14 dagen mag ruilen en zo ja, alleen bij een defect of ook als iets anders je niet aan staat. Als dit niet in de algemene voorwaarden staat van die betreffende APR of op de bon of duidelijk in de winkel of de site aangegeven dan kan het handig zijn dat op de bon te laten bijschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:26
bij de MM in Breda mag je binnen 14 dagen elke Mac retourneren, zonder vragen! (geld voor elke pc/notebook..;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:16:
bij de MM in Breda mag je binnen 14 dagen elke Mac retourneren, zonder vragen! (geld voor elke pc/notebook..;))
Interessant te horen. Dat verschilt dus kennelijk per Mediamarkt/Saturn. Een aantal MM zeggen namelijk dat een eenmaal opgestarte laptop niet meer teruggenomen kan worden. Alleen wanneer ie dus nog nieuw in de doos zit en niet is aan geweest kan het wel. Ze verwijzen daarbij naar de Algemene voorwaarden waar niet letterlijk staat dat computers niet omgeruild kunnen worden maar dat omruilen van producten niet kan als er een verandering heeft plaatsgevonden. Het opstarten van een laptop brengt een wijziging aan in de visie van een aantal MM en dan kun je niet meer omruilen, tenzij sprake is van een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:33:
[...]

Interessant te horen. Dat verschilt dus kennelijk per Mediamarkt/Saturn. Een aantal MM zeggen namelijk dat een eenmaal opgestarte laptop niet meer teruggenomen kan worden. Alleen wanneer ie dus nog nieuw in de doos zit en niet is aan geweest kan het wel. Ze verwijzen daarbij naar de Algemene voorwaarden waar niet letterlijk staat dat computers niet omgeruild kunnen worden maar dat omruilen van producten niet kan als er een verandering heeft plaatsgevonden. Het opstarten van een laptop brengt een wijziging aan in de visie van een aantal MM en dan kun je niet meer omruilen, tenzij sprake is van een defect.
kan me iets voorstellen met windows machines die geactiveerd worden... met apple moet dat geen probleem zijn... als ie open is geweest kan je trouwens wel meer korting afdingen ;), wie wil er nu een gebruikt apparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:33:
[...]

Ik werk zelf (tijdelijk) bij de MM in Breda (tot September, dan terug naar school! :) Je moet wat als je in dec gestopt bent met je studie.. ;))

Maar bij MM:Breda wordt echt alles teruggenomen! Zelfs Xboxen, Externe Hardeschijven, Laptop's, Macs, geheugenlatjes..

Echt maf?!
Maar ze doen t wel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Inmiddels raken we aardig offtopic en gaat het niet meer over de MacBook Pro zelf. Als je wilt discussiëren over wat je wel of niet kunt omruilen bij de Mediamark, de Apple online store of waar dan ook, is het handiger om hierover een topic in het Shopping Forum te openen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Is het mogelijk om de accu van een MacBook Pro te resetten? Daarmee bedoel ik de accu zelf zeg maar door op een bepaalde manier het knopje in te drukken of iets dergelijks.

Dat ding van mij ziet em namelijk niet meer, was al een paar keer eerder voorgekomen dat wanneer hij door gebruik helemaal leegloopt, en dan in de slaapstand zeg maar echt het laatste beetje batterij verloor dat hij niet meer mijn accu ziet. Nu is het dus WEER zover, normaal kon ik nog met wat hard uitzetten en proberen em weer aan de praat krijgen, maar tis tot dusverre nog niet gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 10:35

Maximus

There is no substitute

Misschien kun je beter de accu afgeven bij een AASP en vragen of je een nieuwe mag gezien dat hij veelal niet herkend wordt? Lijkt mij verstandiger gezien dat de accu nog niet heel oud is.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 22:51
orange.x schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 08:12:
Nu is het dus WEER zover, normaal kon ik nog met wat hard uitzetten en proberen em weer aan de praat krijgen, maar tis tot dusverre nog niet gelukt :)
Wat bedoel je met hard uitzetten? Ik heb nu hetzelfde probleem en na replacement door Apple geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren het probleem dat mn mbp penryn heel erg sloom is.
Bij Safari laden pagina's langzaam terwijl het simpele pagina's als google zijn. De beachball komt zelfs tevoorschijn! Ook reageert safari niet op muiskliks, maar dit ligt aan de mighty mouse denk ik...

Maar ook als ik op Mac HD klik en het venster open moet ik soms wel 8 seconden wachten voordat de icoontjes verschijnen :(

Als ik kijk naar de activiteitenweergave zie ik niks apart. 3% in gebruik.

Het programma steermouse om de wireless mighty mouse wat beter in te stellen heb ik al verwijdert, maar het probleem blijft. Het probleem is ook 2 dagen nadat ik het alu keyboard en wireless mighty mouse gebruik. Het lijkt me niet dat het aan het toetsenbord en muis ligt.

Iemand ook dit probleem en waar het aan kan liggen. De harde schijf heeft nog 200gb vrij van de 250. Ik gebruik leopard 10.5.2.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Kijk even een pagina terug in dit topic, daar staat ergens een link naar de batterijgeheugenresetpagina van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:34:
Ik heb sinds gisteren het probleem dat mn mbp penryn heel erg sloom is.
Bij Safari laden pagina's langzaam terwijl het simpele pagina's als google zijn. De beachball komt zelfs tevoorschijn! Ook reageert safari niet op muiskliks, maar dit ligt aan de mighty mouse denk ik...

Maar ook als ik op Mac HD klik en het venster open moet ik soms wel 8 seconden wachten voordat de icoontjes verschijnen :(

Als ik kijk naar de activiteitenweergave zie ik niks apart. 3% in gebruik.

Het programma steermouse om de wireless mighty mouse wat beter in te stellen heb ik al verwijdert, maar het probleem blijft. Het probleem is ook 2 dagen nadat ik het alu keyboard en wireless mighty mouse gebruik. Het lijkt me niet dat het aan het toetsenbord en muis ligt.

Iemand ook dit probleem en waar het aan kan liggen. De harde schijf heeft nog 200gb vrij van de 250. Ik gebruik leopard 10.5.2.
Het lijkt erop dat het probleem over is. Maar wat het probleem is, is te gek voor woorden 8)7
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=464580

Wanneer de klik interval op het snelst staat ingesteld ( het balkje helemaal naar rechts staat ingesteld voor de muis ) wordt alles vertraagd. Ongelooflijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Kunnen we niet de 1066MHz frontside bus ook in de MacBook Pro verwachten nu de iMac ook over is op een snellere frontside-bus?

Of wachten ze bij de MacBook Pro eerder op "echte" Montevina-procs (dus ook sneller geheugen)?

"Well, it turns out the new iMacs aren't Montevina, but instead a special-made 45nm Penryn 3.06GHz chip with a 1066MHz frontside bus. That means most of the juice of the X9100, but at 55 watts instead of 44."

[ Voor 32% gewijzigd door Tha BasZ op 06-05-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 5 weken hopelijk de aankondiging van de nieuwe/vernieuwde Macbook Pro's op de WWDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
wat ik ben aan het kijken naar apple care maar weet niet of ik er goed aan doe.

De verkoper gaf bij Ifactors in rotterdam aan. goed te doen aan apple care.
Want een MBP gaat ongeveer 4 jaar mee. waarbij deze 3 tot 4 accus verslijt.

Ik vraag me af klopt dat? en zit dit dan bij de 3 jaar garante van apple in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Nu heb ik nog geen Apple maar ik las dat sommige dat AppleCare (wat feitelijk een code is die je moet invoeren op apple.com om de support te activeren) kopen via eBay.com. Wat ik heb gezien is het een stuk goedkoper.
Fijne weet ik er niet vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

To_Tall schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:58:

Hoeveel accu's je verslijt ligt er aan hoe je er mee omgaat. Meestal gaat een accu ongeveer 2 jaar mee. Een accu valt onder de garantie en ook onder Apple Care als deze binnen een jaar tijd minder dan 50% van de oorspronkelijk capaciteit heeft. Elk jaar een nieuw accu vragen bij Apple is dus een manier om de kosten van Apple Care eruit te halen.

Standaard Apple Care voor de MacBook Pro is vrij prijzig (€439), maar als je student bent kun je Apple bellen en vragen om "Parts & Labour" (~€180). Dit is Apple Care zonder de softwareondersteuning en met alleen de uitgebreide garantie. Je moet dan wel plechtig beloven dat je je MacBook Pro laat repareren door het servicepunt van je school (Apple on Campus), maar je kunt ook gewoon langs gaan bij een AASP. Een andere manier om goedkoop aan Apple Care te komen is via eBay. Zie ook [AppleCare] Op eBay kopen?.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Daedalus schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:49:
[...]
Hoeveel accu's je verslijt ligt er aan hoe je er mee omgaat. Meestal gaat een accu ongeveer 2 jaar mee. Een accu valt onder de garantie en ook onder Apple Care als deze binnen een jaar tijd minder dan 50% van de oorspronkelijk capaciteit heeft. Elk jaar een nieuw accu vragen bij Apple is dus een manier om de kosten van Apple Care eruit te halen.

Standaard Apple Care voor de MacBook Pro is vrij prijzig (€439), maar als je student bent kun je Apple bellen en vragen om "Parts & Labour" (~€180). Dit is Apple Care zonder de softwareondersteuning en met alleen de uitgebreide garantie. Je moet dan wel plechtig beloven dat je je MacBook Pro laat repareren door het servicepunt van je school (Apple on Campus), maar je kunt ook gewoon langs gaan bij een AASP. Een andere manier om goedkoop aan Apple Care te komen is via eBay. Zie ook [AppleCare] Op eBay kopen?.
Die Parts and Labour, is interesant. hellaas geen student meer. Software ondersteuning vind ik grote onzing aangezien, ik vrij makkelijk op internet de weg weet te vinden. De prijs is best stevig 439.

Apple gebeld ze hebben geen Parts and Labour service meer.
Dit was tevens niet alleen voor studenten ;)

Ff paar maandjes geld op zij zetten. Heb een jaar de tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door To_Tall op 07-05-2008 09:59 . Reden: gebeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Als je het alleen voor de batterij doet, zou ik het laten. Twee keer een nieuwe batterij is nog altijd goedkoper dan 1x applecare, bovendien heb je op die nieuwe batterij natuurlijk ook weer garantie. Ik heb het niet genomen, alhoewel het wel nog kan. Als, dan zeker op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
To_Tall schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:58:

Een klein advies, mijn ervaring met ifactors in rotterdam is echt dramatig. Vooral de persoon boven die over de repaties/garantie gaat, die totaal geen zin heeft om te werken en je product (mocht het nodig te zijn) niet wilt innemen voor reperatie en je verteld/wijsmaakt dat (het probleem) niet onder garantie valt en dat er betaald moet worden. Gelukkig ben ik naar een andere winkel gegaan die me meteen hielp en de mbp was innen een week gefixed alles onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remmelt schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:07:
Als je het alleen voor de batterij doet, zou ik het laten. Twee keer een nieuwe batterij is nog altijd goedkoper dan 1x applecare, bovendien heb je op die nieuwe batterij natuurlijk ook weer garantie. Ik heb het niet genomen, alhoewel het wel nog kan. Als, dan zeker op ebay.
Op grond van wettelijke bepalingen heb je (naast fabrieksgarantie) gedurende de gemiddelde levensduur van een laptop (zeker 4 jaar) recht op een probleemloos functioneren van de laptop. Gaat de laptop binnen deze periode kapot (geldt ook voor de batterij) dan heb je recht op herstel jegens de verkoper (dus niet Apple als fabrikant). Wel is het gebruikelijk dat bij reparatie de kosten verdeeld worden tussen verkoper en consument naar rato van de periode dat de laptop nog meegaat (o.b.v. die 4 jaar). Als de laptop bijvoorbeeld 2 jaar oud is betaal je zelf 50% van de reparatiekosten en de verkoper ook 50%. Veel verkopers doen hier nogal moeilijk over (zie ook uitzendingen van Kassa en Radar) maar opvallend is dat bijvoorbeeld de Mediamarkt de wettelijke bepalingen heeft toegepast in haar algemene voorwaarden met ook een tabel waarin de Mediamarkt aangeeft hoe lang een product gemiddeld mee moet gaan (de levensduur is dan wel volgens de visie van de MM, over gemiddelde levensduur kun je natuurlijk over twisten).

Als een product binnen de garantie kapot gaat zou ik het bij voorkeur altijd (laten) opsturen naar Apple zelf en de reparatie niet overlaten aan een APR tenzij het gaat om eenvoudige dingen en je vertrouwen hebt in de reparateur. Opsturen naar Apple duurt natuurlijk wel langer maar dan weet je wel zeker dat het in principe goed wordt gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
F r a n k D schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:14:
[...]

Een klein advies, mijn ervaring met ifactors in rotterdam is echt dramatig. Vooral de persoon boven die over de repaties/garantie gaat, die totaal geen zin heeft om te werken en je product (mocht het nodig te zijn) niet wilt innemen voor reperatie en je verteld/wijsmaakt dat (het probleem) niet onder garantie valt en dat er betaald moet worden. Gelukkig ben ik naar een andere winkel gegaan die me meteen hielp en de mbp was innen een week gefixed alles onder garantie.
Ik weet dat Ifactors niet alles is.. MM vind ik vaak erg druk en vervelend. Een veroper aanspreken met een vraag en je staat vaak al met 10 andere producten door de verkoper in je handen gedrukt. Of hij wil je het duurste aansmeren "dat is beter" Terwijl ik ondertussen de oudeman verderop aan het adviseren ben omdat deze aardige man niet helemaal weet wat voor kabeltje er tussen zijn computer en monitor moet zitten.

Anyway. MM is leuk als je Er in gaat pakt wat je nodig hebt en weer weg gaat.
Ifactor heeft dan toch meer persoonlijke feeling. Al zijn de verkopers daar ook niet allemaal even snugger.

Terug naar MBP en Apple Care :+

Apple care is 3 jaar garantie 1jaar standaard en 2 extra jaren. Zodat je hardware tegen uitvallen is "verzekerd" Maar. 1 Is het de MBP waard om nog 400 extra uit te geven (via de normale manier bekeken.) of stelt dat apple care naar verluid niets voor en leuk als je een nieuwe accu nodig heb??
Ervaaringen met apple care? of zullen we daar een appart topic voor openen? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:54
heb geen ervaring met de nederlandse reparaties van een macbook pro, maar in de usa hebben ze een geniusbar in iedere applestore. daar kan je gewoon een afspraak maken en repareren ze voor 90% ter plekke. Mijne moest ingenomen worden en binnen 4 dagen gerepareerd en terug... dat is zeker een goede service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
ik heb een tijdje geleden het nieuwe besturingsysteem geinstalleerd op mijn macbook pro
Nu heb ik de volgende problemen.

Ik kan geen patches installeren want mijn hd staat in mac os vol met alleen maar de upgrade naar de laatste versie te doen ( meer dan 20 gb!!)

Af en toe krijg ik in windows momenten dat de laptop blijft hangen het geluid in een loop zit waarna hij zich na een 10 tal seconden weer hersteld! Ik heb dit maar vanaf de upgrade van het max os besturingssysteem en heb dan ook mijn bootcamp drivers geupgrade

Iemand die enig idee heeft als oplossing voor deze 2 problemen?

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 01:39:
[...]
Apple care is 3 jaar garantie 1jaar standaard en 2 extra jaren. Zodat je hardware tegen uitvallen is "verzekerd" Maar. 1 Is het de MBP waard om nog 400 extra uit te geven (via de normale manier bekeken.) of stelt dat apple care naar verluid niets voor en leuk als je een nieuwe accu nodig heb??
Ervaaringen met apple care? of zullen we daar een appart topic voor openen? Ben wel benieuwd.
Nog 1 opmerking dan over Apple care. Apple care vergoedt alleen storingen die ook onder de garantie van 1 jaar zouden worden hersteld. Niet vergoed worden dus zaken als verlies, diefstal, laten vallen. Daarvoor moet je eventueel nog een aparte verzekering afsluiten. Sommige bedrijven zoals (ja alweer) de Mediamarkt bieden e.e.a. (dus storingen en verlies e.d.) aan in 1 pakket voor een veel lager bedrag dan Apple Care. Stel dat je Apple Care samen met een verzekering neemt voor verlies/schade door vallen, dan kom je met elkaar wel erg duur uit. Het is de vraag of dat de moeite waard is gezien a. de wettelijke bepalingen die de consument ook al de nodige bescherming bieden en b. gezien de levensduur van een notebook in relatie tot het relatief snel verouderen van computers. Persoonlijk vind ik Apple Care dan ook te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 15:57
SyS_ErroR schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:42:
[...]

Ik werk zelf (tijdelijk) bij de MM in Breda (tot September, dan terug naar school! :) Je moet wat als je in dec gestopt bent met je studie.. ;))

Maar bij MM:Breda wordt echt alles teruggenomen! Zelfs Xboxen, Externe Hardeschijven, Laptop's, Macs, geheugenlatjes..

Echt maf?!
Maar ze doen t wel! :P
idd MM staat er om bekend dat je binnen 14 dagen je spullen terug kunt brengen en je geld terugvragen.
het maakt niet uit wat. dit geld voor alles wat je in hun winkels koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik heb probleempje met de DVD speler. Heb er nieuwe hardeschijf ingezet en opeens accepteert het ding geen dvd's meer maar spuugt ze direct uit. Dus kan Leopard niet op de nieuwe schijf installeren. Het ding boot wel met de oude hardeschijf, maar ja, ook dan doet de DVD speler het niet. Ik heb in het geheel niet aan de dvd speler gezeten overigens.

Herkent iemand probleem? Oplossingen?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Hallo allen. Ik denk er over om m'n PC het raam uit te flikkeren en een mooie MBP op mijn bureau te plaatsen. Maar voordat ik dat doe wil ik wel 1 ding weten. Ik heb nogal wat TV shows die ik niet kwijt wil raken. Kan ik bijvoorbeeld gewoon een Western Digital My Book aanschaffen en daar alles op zetten wanneer die schijf als FAT32 is geformateerd? Ik weet namelijk niet of OSX daarmee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:18

alienfruit

the alien you never expected

Moe_Szyslak schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:32:
Hallo allen. Ik denk er over om m'n PC het raam uit te flikkeren en een mooie MBP op mijn bureau te plaatsen. Maar voordat ik dat doe wil ik wel 1 ding weten. Ik heb nogal wat TV shows die ik niet kwijt wil raken. Kan ik bijvoorbeeld gewoon een Western Digital My Book aanschaffen en daar alles op zetten wanneer die schijf als FAT32 is geformateerd? Ik weet namelijk niet of OSX daarmee overweg kan.
Ja, OSX ondersteunt FAT32 zowel lezen als schrijven. Alleen NTFS partities worden niet lekker ondersteunt, namelijk alleen lezen en niet schrijven. Erg vervelend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
alienfruit schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:40:
[...]

Ja, OSX ondersteunt FAT32 zowel lezen als schrijven. Alleen NTFS partities worden niet lekker ondersteunt, namelijk alleen lezen en niet schrijven. Erg vervelend ;)
Bedankt :) Dit komt mij wel goed uit want dit betekent ook dat ik de externe schijf nog eens op de PS3 kan aansluiten. Die ondersteund namelijk alleen FAT32. Ik ga dan maar eens even de apple store bezoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Met ntfs-3g kun je ook NTFS partities beschrijven. Dit kost wel wat cpu en ik haal op mijn MB maar 3 mb/s oid, maar dan hoef je dat 'vieze' FAT niet te gebruiken ;)
Als je veel HD filmmateriaal hebt is het waarschijnlijk helemaal aan te raden gezien de limiet op bestandsgroottes in FAT32.

Zie: de ntfs-3g site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Na dat ik vorige week naar de Genuis bar geweest ben voor het probleem wat ik had met corrosie (wat overigens gedekt wordt door applecare) kan ik er morgen weer heen, kwam net namelijk achter het volgende ... :/

Afbeeldingslocatie: http://upload.roysterken.nl/files/thumbs/3542IMG_0846.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.roysterken.nl/files/thumbs/9542IMG_0843.jpg

Het is aan de kant waar de superdrive zit, wordt nog enig tegen gehouden door het schroefje wat daar zit maar heb werkelijk geen idee hoe dit nou weer komt. :'(

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

Ik wil binnenkort mijn 15'' MacbookPro aansluiten op een 40'' lcd tv (Toshiba 40Zf355) .
De tv heeft een pc ingang en ook hdmi 1.3
De pc ingang op de tv zal wel gewoon dvi zijn, de laptop heeft iig DVI-I dual link.

Weet iemand of er verschil is tussen het aansluiten op HDMI en aansluiten op PC-ingang?
En misschien een linkje naar een geschikt kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
madwurmz schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:02:
Ik wil binnenkort mijn 15'' MacbookPro aansluiten op een 40'' lcd tv (Toshiba 40Zf355) .
De pc ingang op de tv zal wel gewoon dvi zijn, de laptop heeft iig DVI-I dual link.

Weet iemand of er verschil is tussen het aansluiten op HDMI en aansluiten op PC-ingang?
Die PC-ingang is volgens mij een VGA (d-sub) aansluiting. Volgens mij wordt Full-HD niet ondersteund over die 'PC-aansluiting' (bron: http://www.avforums.com/f...read.php?t=665723&page=13). Dus lijkt me HDMI prettiger. En qua kabels kun je met je MBP denk ik het makkelijkst een DVI-HDMI kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwurmz schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:02:

Geluid moet je dan nog wel een aparte verbinding voor maken. Vermoedelijk het beste naar je receiver. Als je je geluidskabel op de tv aansluit heb je kans dat je niks hoort omdat je als invoerbron op je tv gekozen hebt voor HDMI en het geluid via een andere bron binnenkomt.

Wat ik me afvraag wanneer er kabels komen die geluid en dvi koppelen naar 1 HDMI stekker. Dat zou een mooie oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

thanks
via de link van manzana een pdf gevonden, inderdaad 't is een vga ingang.
Verder hele hoofdstukken uitleg over PC > VGA en DVI > HDMI..
Ik gebruik een Numark USB mengpaneeltje voor het geluid, dus dat blijft waarschijnlijk hetzelfde.

Ben nog wel benieuwd naar resoluties e.d. om strakke pixels te krijgen, lijkt me via pc-ingang iets logischer dit voor elkaar te krijgen. Ook zouden er beperkte opties beschikbaar zijn zodra de tv op pc-input staat ...
manzana schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:25:
[...]
Volgens mij wordt Full-HD niet ondersteund over die 'PC-aansluiting' (bron: http://www.avforums.com/f...read.php?t=665723&page=13).
Ik zie dat van VGA tot SXGA wordt ondersteunt, max 1280x1024, of 1360x768.
Dan passen er dus eigenlijk nog minder vensters op 40 inch dan m'n huidige 15'' (1440x900)
Ik weet niet hoe dat precies gaat werken op hdmi want m'n MBP moet dan misschien een aangepaste resolutie doorgeven, waarschijnlijk na 'detecteer beeldscherm' meer opties..

HDMI heeft de voorkeur, maar ik denk dat ik gewoon tzt alle twee ga proberen.. De tv komt over een weekje..

Door grote pdf te openen + het zonnetje op m'n mac werd ie net ff 70 graden, zo warm nog niet eerder gezien (smcFanControl) 8)

[ Voor 28% gewijzigd door madwurmz op 11-05-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
madwurmz schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:44:
[...]

thanks
via de link van manzana een pdf gevonden, inderdaad 't is een vga ingang.
Verder hele hoofdstukken uitleg over PC > VGA en DVI > HDMI..
Ik gebruik een Numark USB mengpaneeltje voor het geluid, dus dat blijft waarschijnlijk hetzelfde.

Ben nog wel benieuwd naar resoluties e.d. om strakke pixels te krijgen, lijkt me via pc-ingang iets logischer dit voor elkaar te krijgen. Ook zouden er beperkte opties beschikbaar zijn zodra de tv op pc-input staat ...

[...]

Ik zie dat van VGA tot SXGA wordt ondersteunt, max 1280x1024, of 1360x768.
Dan passen er dus eigenlijk nog minder vensters op 40 inch dan m'n huidige 15'' (1440x900)
Ik weet niet hoe dat precies gaat werken op hdmi want m'n MBP moet dan misschien een aangepaste resolutie doorgeven, waarschijnlijk na 'detecteer beeldscherm' meer opties..

HDMI heeft de voorkeur, maar ik denk dat ik gewoon tzt alle twee ga proberen.. De tv komt over een weekje..

Door grote pdf te openen + het zonnetje op m'n mac werd ie net ff 70 graden, zo warm nog niet eerder gezien (smcFanControl) 8)
Ik heb mijn MBP met een DVI-HDMI kabel op m'n LCD TV (720p/1080i) aangesloten. Ik gebruik dan wel de overscan functie, anders blijft er een zwart randje ongebruikt. Voor films is dit niet storend, ga je je TV echt als 'scherm' gebruiken dan kan het lastig zijn. Heb 'm ook weleens op een 40" Bravia aangesloten op 1080p, daar heb ik geloof ik geen overscan nodig voor volledige beeldvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem waarvan ik de exacte oorzaak niet kan vinden. Ik moet sinds ik mijn mbp in bezit heb (ongeveer een maand) om de zoveel dagen mijn router resetten. Hij doet van het een op het andere moment niets meer. Nu kan het aan de router liggen maar die heb ik al een aantal jaren zonder problemen maar sinds ik de mbp heb, heb ik dit probleem dus ik verwacht dat de fout daar zit. Ik heb overigens een linksys wrt54g router. Iemand een idee of dit aan de mbp kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:21:
Ik heb een vreemd probleem waarvan ik de exacte oorzaak niet kan vinden. Ik moet sinds ik mijn mbp in bezit heb (ongeveer een maand) om de zoveel dagen mijn router resetten. Hij doet van het een op het andere moment niets meer. Nu kan het aan de router liggen maar die heb ik al een aantal jaren zonder problemen maar sinds ik de mbp heb, heb ik dit probleem dus ik verwacht dat de fout daar zit. Ik heb overigens een linksys wrt54g router. Iemand een idee of dit aan de mbp kan liggen?
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.intermactivity.be/forum/showthread.php?t=89814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mon schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:56:
Met ntfs-3g kun je ook NTFS partities beschrijven. Dit kost wel wat cpu en ik haal op mijn MB maar 3 mb/s oid, maar dan hoef je dat 'vieze' FAT niet te gebruiken ;)
Als je veel HD filmmateriaal hebt is het waarschijnlijk helemaal aan te raden gezien de limiet op bestandsgroottes in FAT32.

Zie: de ntfs-3g site
In plaats van ntfs-3g (in combinatie met MacFuse) heb je ook Paragon NTFS voor Mac OS. Werkt erg makkelijk. Installeren en hij herkent direct eventuele externe schijven die NTFS zijn ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:35:
Na dat ik vorige week naar de Genuis bar geweest ben voor het probleem wat ik had met corrosie (wat overigens gedekt wordt door applecare) kan ik er morgen weer heen, kwam net namelijk achter het volgende ... :/

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is aan de kant waar de superdrive zit, wordt nog enig tegen gehouden door het schroefje wat daar zit maar heb werkelijk geen idee hoe dit nou weer komt. :'(
Zou er mee (terug) naar de APR gaan. vermoedelijk is de notebook niet goed in elkaar gezet. Dit effect kan m.i. mogelijk ook ontstaan enige tijd na het uit elkaar halen doordat de notebook niet goed weer in elkaar is gezet. Tenminste, heel vreemd lijkt me dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:57:
[...]

In plaats van ntfs-3g (in combinatie met MacFuse) heb je ook Paragon NTFS voor Mac OS. Werkt erg makkelijk. Installeren en hij herkent direct eventuele externe schijven die NTFS zijn ingedeeld.
Hiermee geen problemen met kernel panics meer? Heb een tijdje geleden deze software geprobeerd (Paragon) maar kreeg zo af en toe een kernal panic (één a twee keer op een volle werkdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:13
Ik hoop niet dat ik een bestaand onderwerp aanroep, maar wie kan mij een goed advies geven voor de aanschaf van een externe monitor voor mijn Macbook Pro (17", 2.5, 1680*1050).

Mijn 'eisen' :
Resolutie van 1920*1200
Glossy scherm (vind ik werkelijk heel mooi, en is een must voor me!)
DVI en D-Sub
Prijs : max. 600

Ik heb gegoogled en kom steeds LG, BenQ tegen. De prijs ligt zo rond de 400 Euro en de specificaties zien er goed uit (Ben maar een leek...)

Iemand die me kan overtuigen, deze moet je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Pierre_nr1 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:40:
Ik hoop niet dat ik een bestaand onderwerp aanroep, maar wie kan mij een goed advies geven voor de aanschaf van een externe monitor voor mijn Macbook Pro (17", 2.5, 1680*1050).

Mijn 'eisen' :
Resolutie van 1920*1200
Glossy scherm (vind ik werkelijk heel mooi, en is een must voor me!)
DVI en D-Sub
Prijs : max. 600

Ik heb gegoogled en kom steeds LG, BenQ tegen. De prijs ligt zo rond de 400 Euro en de specificaties zien er goed uit (Ben maar een leek...)

Iemand die me kan overtuigen, deze moet je hebben?
ik zou zeggen ga zoeken!! zolang er een VGA kabel aan de monitor gehangen kan worden of DVI HDMI is het scherm een potenceel slachtoffer om op een mac te worden aangesloten..

Eisen zijn leuk vergelijken is veel leuker, en dat moet je zelf doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Koop een scherm met S-PVA TFT paneel ipv TN dan zit je meestal wel goed. Heb zelf een NEC LCD2470WNX en wil niet anders meer. (kleur silver matched ook nog mooi bij je mac ;) )

[ Voor 42% gewijzigd door Royal op 13-05-2008 00:05 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 11:18

alienfruit

the alien you never expected

[afbeelding]

[afbeelding]

Ja, dit had ik ook een tijdje terug alleen dan met mijn topcase. Hier is het gewoon onder garantie vervangen... Hoewel het al wel weer een beetje los laat. Gelukkig heb ik AppleCare ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

mooi :D welke boer heeft jou laptop gerepareert ? echt een typisch gevalletje van te haastig werken :P
even terug naar AASP en zorgen dat ze die snel corrigeren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft iemand toevallig ook een vliegtuig in zijn macbook pro zitten?

Sinds 2 dagen stijgt hij bijna op, ik kan rebooten wat ik wil en hij is zo koud als wat, maar na het opstarten begint de fan langzaam harder te blazen en dat gaat gestaag door tot max toeren... En daar blijft hij dan ook op. HEEL irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024
Christoph schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:31:
Heeft iemand toevallig ook een vliegtuig in zijn macbook pro zitten?

Sinds 2 dagen stijgt hij bijna op, ik kan rebooten wat ik wil en hij is zo koud als wat, maar na het opstarten begint de fan langzaam harder te blazen en dat gaat gestaag door tot max toeren... En daar blijft hij dan ook op. HEEL irritant!
Kijk eens of je geen proces hebt wat op 99% blijf hangen. Ik had het ook door een printproces die telkens terugkwam en mijn volledige CPU bezighield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:13
To_Tall schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:55:
[...]

ik zou zeggen ga zoeken!! zolang er een VGA kabel aan de monitor gehangen kan worden of DVI HDMI is het scherm een potenceel slachtoffer om op een mac te worden aangesloten..

Eisen zijn leuk vergelijken is veel leuker, en dat moet je zelf doen
En advies krijg je van een ander, dat kan je niet zelf.....

Trouwens, je staat op nummer 1 wanneer je bij Google het woord 'potenceel' zoekt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Over hangende processen gesproken... sinds vanochtend deed de internetverbinding het als een vertraagd stoplicht, maar wat dashboardwidgets bleven daardoor op 99% hangen, ik kan ze dan wel killen, maar ze starten vrolijk opnieuw op. Nu heb ik ook gezocht of ik dan niet tijdelijk heel dat dashboard uit kon zetten want het werd me echt een potje irritant. Erg vreemd trouwens dat die widgets dan niet gewoon idlen of standby gaan staan wanneer ze een inet connectie nodig hebben om te functioneren en die is er momenteel niet.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PositiveCreep schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:31:
[...]

Hiermee geen problemen met kernel panics meer? Heb een tijdje geleden deze software geprobeerd (Paragon) maar kreeg zo af en toe een kernal panic (één a twee keer op een volle werkdag)
Nog niks gemerkt van kernel panics of andere rare dingen. Heb het pakket nu een aantal uren intensief gebruikt om NTFS schijven leeg te halen. Heb nog niks weggeschreven met dit pakket maar ga dat ook niet doen. Bedoeling is dat na het leeg halen de schijven geformatteerd worden naar een andere indeling. Min of meer een tijdelijk gebruik van het pakket dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je een MacBook Pro opnieuw installeerd is dit dan genoeg of moeten er nog verborgen bestanden/mappen worden verwijderd? Of ben je gewoon klaar na de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:07
Hoe ervaren jullie de portability van een macbook pro 17"? Ik heb namelijk nu een asus F3ja 15,4" en die weegt ongeveer hetzelfde en heeft ongeveer dezelfde afmetingen (alleen wat smaller).. Ik heb namelijk mijn desktop de deur uitgedaan en wil nu een plaatsvervanger, maar ook een draagbare laptop.. Ik wil geen apart scherm aanschaffen, dus dat valt af! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag met een, waarschijnlijk, heel simpel antwoord maar ik kan het niet vinden. Ik maak veel gebruik van Flash en dus ook binnen Flash van de sneltoetsen F6 en F8 (nieuw keyframe en nieuwe symbol). Alleen de F toetsen zijn in gebruik door mac waardoor ik ze binnen flash niet kan gebruiken. Dit vertraagd de werksnelheid aanzienlijk. Kan ik dit dusdanig aanpassen dat ik ze binnen flash kan gebruiken en daar buiten gewoon voor mac?

--Edit--

jammer dat er geen wis knop op tweakers zit... Het was idd erg makkelijk 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
@ mikevdzanden: Best goed, MBP is natuurlijk wel aan de zware kant, maar werkt prima. Alleen als je de laptop zwaar werk laat doen (bv een spelletje) dan wil je hem al snel echt niet meer op schoot, want hij word goed heet! Verder superfijn werken, hoor!

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Savantas schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:15:
@ mikevdzanden: Best goed, MBP is natuurlijk wel aan de zware kant, maar werkt prima. Alleen als je de laptop zwaar werk laat doen (bv een spelletje) dan wil je hem al snel echt niet meer op schoot, want hij word goed heet! Verder superfijn werken, hoor!
maar dat is met de 15" niet anders. die wordt ook gloeiend heet. Ik denk toch ook dat je een 17" niet meer snel op schoot neemt, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:45:
[...]

maar dat is met de 15" niet anders. die wordt ook gloeiend heet. Ik denk toch ook dat je een 17" niet meer snel op schoot neemt, wel?
Persoonlijk vind ik de Macbooks (13,3 inch) het maximum om echt op schoot te nemen. Zelfs die vind ik nog aan de grote kant voor dat doel. Ik zou het dan ook heel leuk vinden als Apple met een Ulta Mobile Macbook komt (UMM wordt het dan i.p.v. UMPC ;) ).
Iets met een 10 inch scherm, veel Flashgeheugen en maximaal 1 kilo. Perfect om mee te nemen in een rugtas of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:22:
[...]

Persoonlijk vind ik de Macbooks (13,3 inch) het maximum om echt op schoot te nemen. Zelfs die vind ik nog aan de grote kant voor dat doel. Ik zou het dan ook heel leuk vinden als Apple met een Ulta Mobile Macbook komt (UMM wordt het dan i.p.v. UMPC ;) ).
Iets met een 10 inch scherm, veel Flashgeheugen en maximaal 1 kilo. Perfect om mee te nemen in een rugtas of zo.
Is dat niet de MacBook Air die je net beschreven hebt? :P

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:54:
[...]

Die is mooi plat maar nog wel wat groot. Graag nog een maatje kleiner :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikevdzanden schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:54:
Hoe ervaren jullie de portability van een macbook pro 17"? Ik heb namelijk nu een asus F3ja 15,4" en die weegt ongeveer hetzelfde en heeft ongeveer dezelfde afmetingen (alleen wat smaller).. Ik heb namelijk mijn desktop de deur uitgedaan en wil nu een plaatsvervanger, maar ook een draagbare laptop.. Ik wil geen apart scherm aanschaffen, dus dat valt af! ;)
Ik neem m'n 17 incher vrijwel dagelijks mee, dat is prima te doen. Hij is even diep als de 15" 4:3 laptop die hij vervangt, alleen wat breder (of langer, het is maar hoe je het ziet). Toch past hij in m'n Targus notebooktas voor 15" laptops.
De 17" is inderdaad wat aan de zware kant maar door de relatief lichte netstroomadapter blijft het geheel best draagbaar (geen vermoeide schouders o.i.d. tijdens het dragen). Heb hem zelden op de schoot maar dat is prima te doen als je een beetje ruimte hebt en alleen wat surf- en mailwerk doet, dan branden je benen niet weg ;)
Het 17" beeldscherm is een verademing, ik raad je wel aan om even te "proefkijken" bij een Macwinkel als je het scherm met hoge resolutie overweegt want met mijn minder scherpe ogen viel die voor mij af omdat alles onleesbaar werd (te kleine letters).

Het enige dat tegenvalt voor zo'n dure computer is de slechte kijkhoek, wanneer je vanaf een te schuine hoek van bovenaf naar je scherm kijkt valt het contrast onder in het scherm weg (wit wordt grijs en donker wordt licht, meer mensen hier last van trouwens??).
Is op te lossen door het scherm maximaal uit te klappen waardoor je altijd recht op het scherm kijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:54:
[...]

Vind ik niet, een 10" macbook zou best mooi zijn met 2 usb's, firewire, cd drive, 5400rpm schijf en een processor op fatsoenlijke snelheid. Daardoor vind ik de MBA een "waardeloos" apparaat. Leuk plat maar je levert er ook ontzettend veel op in en betaald veel te veel voor een dun design. Alsof de MBP zo monsterlijk dik is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:54:
Wanneer je een MacBook Pro opnieuw installeerd is dit dan genoeg of moeten er nog verborgen bestanden/mappen worden verwijderd? Of ben je gewoon klaar na de installatie?
Iemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 10:35

Maximus

There is no substitute

Wnds,

Je kunt er voor kiezen om na de instlalatie alle talen behalve NL en EN te verwijderen met Monolingual. Dat levert je een aantal GB's op. Verder kun je tijdens de install aangeven wat je wel geinstalleerd wilt hebben en wat niet.

Maar veel besparing na de install zit er niet in, behalve dan de languages.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

je kan ook nog de niet-gebruikte printer drivers eraf halen; zelf laat ik die erop staan voor "je-weet-maar-nooit". Het is juist zo mooi aan Mac OS X dat alles met het inpluggen van een stekker werkt.
Je kan ook nog met een tool als XSlimmer de niet-gebruikte binaries (PowerPC) en niet-gebruikte talen uit je applicaties halen. Maar ook dat is niet helemaal zonder risico's. Enfin, je moet zelf maar beslissen of je dat de moeite waard vindt, zo heel veel schiet je er ook weer niet mee op en zo uit de doos werkt het juist zo makkelijk en probleem-vrij.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo af en toe dat wanneer ik de mbp penryn aanzet da de batterij zichzelf niet volledig opgeladen vind. Dan moet ie altijd een kwartier opladen terwijl de plug de vorige keer groen was en de mbp altijd aan het netstroom zit.
Wel trek ik de plug eruit als ie uit staat. Maar dit zou toch geen verschil moeten uitmaken.
Heb ik een batterij die niet naar behoren werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
Zet je hem uit of op sluimer? Sluimerstand verbruikt ook stroom. Daarnaast lopen batterijen altijd leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:28:
Zet je hem uit of op sluimer? Sluimerstand verbruikt ook stroom. Daarnaast lopen batterijen altijd leeg.
Ik zet hem helemaal uit. Alleen wanneer de mbp helemaal uitstaat haal ik de plug eruit. Vreemde is dat het kwartier opladen terwijl de batt al vol is toch zeker een half uur duurt. Toen ik de mbp aanzetten vanmorgen was dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Hij verbruikt ook stroom in de uitstand. Geen idee hoeveel (weinig!) maar toch. Alle computers gebruiken stroom in de uitstand, overigens, tenzij je 'm echt loskoppelt van alle stroom, dus batterij eruit, stroom eraf. Desktops hebben soms een uitknopje aan de voeding, nu weet je waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een macbook (pro) laadt niet meer op naa 97% charge. Stel dat die van jou net op 98% zit, en hij staat een nacht uit en ontlaad daarin een klein beetje dan zit hij misschien net onder die grens dat hij moet opladen. Tip: ga genieten van je machine en niet zo mierenneuken op die kleine dingetjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 07:50:
je kan ook nog de niet-gebruikte printer drivers eraf halen; zelf laat ik die erop staan voor "je-weet-maar-nooit". Het is juist zo mooi aan Mac OS X dat alles met het inpluggen van een stekker werkt.
Je kan ook nog met een tool als XSlimmer de niet-gebruikte binaries (PowerPC) en niet-gebruikte talen uit je applicaties halen. Maar ook dat is niet helemaal zonder risico's. Enfin, je moet zelf maar beslissen of je dat de moeite waard vindt, zo heel veel schiet je er ook weer niet mee op en zo uit de doos werkt het juist zo makkelijk en probleem-vrij.
Het is niet perse zo dat ik weer over m'n volledige harde schijf wil beschikken maar meer omdat ik het idee heb dat hij enige tijd geleden sneller opstartte dan dat die nu doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:40:
[...]

Het is niet perse zo dat ik weer over m'n volledige harde schijf wil beschikken maar meer omdat ik het idee heb dat hij enige tijd geleden sneller opstartte dan dat die nu doet..
niet iedereen is het er mee eens, maar defragmenteren kan ook helpen om je mac en applicaties sneller te laten starten. Er is echter geen defragmentatie programma in Os X en andere programma's zijn niet gratis. Maar je zou kunnen kijken naar iDefrag, daar heb ik zelf goede ervaringen mee.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 09:59
Sinds dat ik mijn Macbook pro heb (diegene van begin 2008) gebruik ik de oude lader van mijn door de verzekering "total loss verklaarde" macbook core duo, het is echter wel de vernieuwde versie van de magsafe adapter voor de macbook.

Vandaag sloot ik de lader even aan, nog niet aan de macbook pro maar alleen in het stopcontact, toen de adapter/lader een flinke knal gaf met een grote oranje flits als gevolg.

De lader lag al op de grond omdat hij nog niet in het stopcontact zat maat gewoon de contactpinnen in het stopcontact raakte, zoals de magsafe chargers normaal ook vonken.

Is dit de normale gang van zaken bij apple, dat een apparaat gewoon knal zegt?
Is het verstandig om even contact op te nemen met Applecare of is het gewoon een kwestie van eigen schuld dikke bult?

[ Voor 67% gewijzigd door .NCK op 16-05-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:32:

Is dit de normale gang van zaken bij apple, dat een apparaat gewoon knal zegt?
Is het verstandig om even contact op te nemen met Applecare of is het gewoon een kwestie van eigen schuld dikke bult?
Ik kan vrijwel zeker zeggen dat dat niet de normale gang van zaken was :').

Waarschijnlijk heb je 'm overbelast door je Pro (heeft 85 watt nodig) aan te sluiten op een 60 watt adapter. Je kan proberen met de garantie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 09:59
Dit stond op de apple site:
The MacBook (13-inch) uses a 60-watt power adapter featuring the same type of MagSafe connector used on the MacBook Pro. The MacBook Pro power supply can be used for the MacBook (13-inch). The MacBook (13-inch) power supply will work with a MacBook Pro to power the computer, but will not charge the battery.
Dus tjah....

edit: Vandaag telefonisch contact gehad met Applecare, echter was de 2e lijns vandaag niet aanwezig. Maandag word ik over dit safety issue teruggebeld door de 2e lijns.

[ Voor 18% gewijzigd door .NCK op 17-05-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu anderhalve week men tweede MBP(2.4, 250gb) nadat ik men eerst heb omgeruild wegens een te luide HD. Deze heeft het toch iets minder dus daarvan eigelijk geen klagen meer. Wat ik met de vorige niet had, en met deze wel, is het bekende probleem dat de helft van de backleds uitvalt wanneer ik hem uit zijn slaapstand haal(dan krijg ik die zwarte strepen op het scherm). Het gebeurde de eerste dagen niet maar sinds 3 dagen(heb hem nog maar 9 dagen;)) gebeurt het dus echt zeer frequent...zelfs een keertje toen ik hem opstartte ipv uit de slaapstand. Volgens wat ik er over gelezen heb blijkt dit een softwareprobleem te zijn wat bij de volgende update opgelost zal worden maar het is toch markant dat niet elke MBP er last/zoveel last van heeft. Kunnen jullie bevestigen dat het louter een softwareprobleem is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:22:
Ik heb nu anderhalve week men tweede MBP(2.4, 250gb) nadat ik men eerst heb omgeruild wegens een te luide HD. Deze heeft het toch iets minder dus daarvan eigelijk geen klagen meer. Wat ik met de vorige niet had, en met deze wel, is het bekende probleem dat de helft van de backleds uitvalt wanneer ik hem uit zijn slaapstand haal(dan krijg ik die zwarte strepen op het scherm). Het gebeurde de eerste dagen niet maar sinds 3 dagen(heb hem nog maar 9 dagen;)) gebeurt het dus echt zeer frequent...zelfs een keertje toen ik hem opstartte ipv uit de slaapstand. Volgens wat ik er over gelezen heb blijkt dit een softwareprobleem te zijn wat bij de volgende update opgelost zal worden maar het is toch markant dat niet elke MBP er last/zoveel last van heeft. Kunnen jullie bevestigen dat het louter een softwareprobleem is ?
Als het alleen een softwareprobleem zou zijn vraag ik me af waarom niet iedere MBP (generatie februari 2008) er last van heeft. Ik zou met Apple contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:22:
lijkt me stug dat een software issue is eigenlijk heb zelf ook een MBP 2.4 penryn/250GB/blabla en die heeft totaal geen issues met het scherm oid. zou zeggen -> AASP. Verder heb ik nog geen 1 penryn MBP gezien die dit prob heeft. (en heb er al een stuk of 150 in me handen gehad, van het penryn model dan)
In een MBP met LED display zit ook een zogeheten "LED driver board". Misschien is die wat over de zeik/defect bij jou !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Ik merk gisteren opeens 2 grijze vlekjes op op mijn scherm. Links en naar onder tov het midden. Ze liggen zo'n 4cm uit elkaar. Kan ik die op een of andere manier weer aan de praat krijgen en zo nee, valt dit onder "vervangbaar"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
Ik denk dat je bad pixels bedoeld??? Zijn het kleine puntjes?

Ik heb er ook één... en helaas je moet er minimaal 6 hebben wil je in aanmerking komen voor garantie!!
Belachelijk voor een laptop van deze prijs (maar dat is mijn mening!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
[message=30095378,noline]bmwmaster schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:22/message]:
[...]

lijkt me stug dat een software issue is eigenlijk heb zelf ook een MBP 2.4 penryn/250GB/blabla en die heeft totaal geen issues met het scherm oid. zou zeggen -> AASP. Verder heb ik nog geen 1 penryn MBP gezien die dit prob heeft. (en heb er al een stuk of 150 in me handen gehad, van het penryn model dan)
In een MBP met LED display zit ook een zogeheten "LED driver board". Misschien is die wat over de zeik/defect bij jou !
Je moet die 150 dan wel eerst AANzetten he!! Aan de buitenkant zie je het ook niet...

ff serieus... ik heb ook een penryn en ook ik heb het nu 2x gehad... alweer 2 maand terug ofzo. Vanuit standby openklappen en tadaaaa daar heb je het gordijneneffect...

En mocht je het dan toch nog niet geloven op het macrumors forum staat er een toppic vol mee met dit issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Smarty77 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:14:
Ik denk dat je bad pixels bedoeld??? Zijn het kleine puntjes?
Het zijn eerder "vlekjes", niet scherp afgelijnd. +- 1mm doorsnee
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.