Ik heb de juni 2007 versie. De grootste verschillen zijn: grotere harde schijf standaard, meer videogeheugen en multi-touch trackpad.
Trackpad: ik heb het nog nooit gebruikt dus ik weet niet wat ik mis, maar is voor mij niet de killer feature waardoor ik nu m'n ouwe wegdoe en een nieuwe koop.
Videogeheugen: is leuk, vooral voor spellen. Ik speel eigenlijk alleen HL2 en alles wat daar bij hoort (de episodes, Portal, TF2, etc) en dat draait prima. Ik heb wel 4GB RAM erin (waarvan er 3 door Windows wordt herkend) dus dat scheelt ook.
Grotere HD: voor mij eigenlijk het enige waarvan ik nu denk "had ik dat maar". Ik heb een 160GB 5400rpm schijf erin, en met een bootcamp partitie, een aantal VMs, veel programma's voor werk en vermaak en een aantal afleveringen Lost zit ik snel aan de grens.
De Penryn verbruikt minder energie en er wordt gezegd dat je dan maximaal een half uur langer kan batterijen. Dat halve uur is wel in het aller- allergunstigste geval!
Al met al is de oudere MBP natuurlijk een prachtige computer. Bedenk dat we nog geen 6 maanden geleden allemaal over die versie aan het kwijlen waren

De nieuwere versie is beter en iets efficienter. Spellen draaien in iets hogere resolutie, de batterij gaat iets minder langzaam leeg en je hebt waarschijnlijk een grotere HD.
Aan jou de keuze of je dat € 500-600 waard is...
(Eventueel bijkomende voordelen van de nieuwe versie maar niet door mij gecheckt: lagere temperatuur, Windows herkent 4 van de 4GB RAM? Geen idee, zou leuk zijn.)
Even off-topic over de tassen (er is een eigen thread voor ergens)
Ik heb een sleeve van Kult Bag, lijkt heel erg op Freitag maar dan halve prijs en veel betere kwaliteit want dikker en betere afwerking aan de binnenkant, dikkere rits met betere ritsers. Ik heb ze naast elkaar gezien en het verschil is groot. Ik zou zelf altijd voor een sleeve gaan en dan in een willekeurige tas. Ten eerste lijkt je tas dan niet zo op een laptoptas, wat diefstal tegengaat, en ten tweede zijn de meeste laptoptassen oerend- maar dan ook echt gruwelijk lelijk. Tenzij je voor de uitgerangeerde-consultant-look gaat, het moderne equivalent van de geitewollensok. Maar dat is mijn mening.
[
Voor 16% gewijzigd door
remmelt op 25-05-2008 12:59
. Reden: Laptoptasverhaal. ]