Ecteinascidin schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:05:
[...]
Er zijn niet zo vaak speedbumps te verwachten bij Apple. Dat doen ze zelf express niet om de oude generatie niet in 1 klap overbodig te maken. Met een Penryn-speedbump zal het ook wel meevallen, de 800 naar 1066 FSB verandering zal daar IMHO nauwelijks aan bijdragen.
De enige grote CPU-bump die ik iig verwacht is de introductie van de Nehalem-architectuur en dat laat nog zeker een jaar op zich wachten.
[...]
Een redesign is meestal cosmetisch. Dan krijg je een zwarte rand om je scherm en misschien een Macbook-Air toetsenbord. De trackpad is al aardig groot enzo. Dus wat dat betreft verwacht ik iig geen schokkende nieuwe zaken in de laptops, zoveel is er niet op de markt wat er nog niet inzit. Het nadeel van een cosmetische redesign is echter wel dat iedereen in 1 klap kan zien dat je een verouderd model Macbook Pro hebt. As if, met upgrades naar 4 Gb en 320 Gb HDD (laten doen?) kan íe nog lang mee. En meer dan 4 Gb of grotere HDD's dan 320 Gb, die dingen bestaan momenteel nog niet qua hardware.
Bluray zou nog kunnen, alhoewel het schijnt dat die drives fysiek nog te dik zijn om in een macbookpro te passen. En dan nog, zou je dat missen?
Het trackpad op de MBA is groter dan die van MBP. Dan kan veranderen. Verder zijn er kleine veranderingen bij de MBA op het toetsenbord die niet bij de MBP zijn uitgevoerd. Ook heeft de MBA een 'sluiting' via magneten, de MBP heeft een kliksysteem.
Verder kan Apple wellicht de warmteproblemen met de huidige MBP oplossen door kleine veranderingen, je weet het niet. Of dat de sensoren van de verlichting ergens anders komen te zitten, zodat je daar geen problemen meer mee zal krijgen.
Mijn mening: een vraag als in de trant van: 'kan ik beter wachten op de volgende versie of zal die versie niet zoveel verschillend zijn' zijn onnodige vragen, omdat noch wij noch een apple store medewerker daar geen 100% antwoord op kunnen geven. Antwoorden op die vraag zijn voorspellingen; de een zegt 'mja deze is ook goed' maar de ander zegt, 'de nieuwe zal die processor en die vga en die hdd krijgen, dus veel sneller!' Feit is wel dat het wel heel toevallig is dat de toespraak van Jobs in
juni gelijk naar de
lancering van de nieuwe processors van Intel is.. En
gemiddeld worden de MBP na 194 dagen geupdate, wat uitkomt op juni. Maar feit is ook dat de MBP ook net geupdate is en dat deze update veel langer heeft geduurd na de lancering van de Penryn chips, dan verwacht.
Mijn advies: if you don't need it, don't buy it. Vooral in computerland.
[
Voor 11% gewijzigd door
SFRtje op 08-04-2008 15:22
. Reden: Toevoegingen van links ]