[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 85.480 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:15
Ik zit nog binnen de 14 dagen limiet.... ik denk dat ik apple nog maar eens ga informeren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

.NCK schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:20:
Zojuist klap ik mijn macbook pro open, nadat hij even in de sluimerstand heeft gestaan, krijg ik het volgende te zien:
[afbeelding]
Had het net ook voor het eerst: na wake-up uit sluimerstand. Na herstarten van de MBP geen probleem meer (Penryn MBP 2,4 inch).

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Reef_91 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:30:
Voelt je scherm warm aan als je dat probleem hebt?
Ik heb een soortgelijk iets ook met mijn laptop (een veel goedkopere Toshiba that is), maar mss dat het bij jullie ook zo is. Bij mij is het alleen niet zo ''mooi'' verdeeld, maar is de linkerhelft van het scherm donkerder dan de rechterkant. Dat is na een tijdje open staan wel weer weggetrokken, maar het is wel vervelend.
Ik heb het idee dat het de warmte is die op het scherm slaat, als ik hem dicht heb geklapt.
Ik denk dat dit een ander probleem is, aangezien de Macbooks waarover wordt gesproken (zo te zien aan 't plaatje een 15") een scherm hebben met een LED backlight. Daarbij lijkt het wel alsof ze alleen om-en-om aan zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Hoedje op 26-03-2008 20:41 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Ik heb vanmiddag mijn batterij weggebracht, de MBP wilde de batterij niet meer herkennen (dit was al een tijdje zo). Bovendien is het een van de 'geduchte' batterijen, deze wordt dus kosteloos vervangen. Helaas hadden ze geen voorraad, ik krijg hopelijk maandag een nieuwe batterij!

Het voelt wel raar aan om zonder batterij achter de MBP te zitten :P

Enfin, ik had nog een ander vraagje. Is er iemand die van een 2.16GHz C2D/128MB VRAM overgestapt heeft naar een 2.4/2.5GHz? Ikzelf zit te denken aan een upgrade, voornamelijk vanwege het scherm (de mijne heeft geen LED-scherm) en omdat ik waarschijnlijk voor een schappelijke prijs kan upgraden (na het verkopen van mijn huidige MBP).

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
ratz schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:34:
[...]

Had het net ook voor het eerst: na wake-up uit sluimerstand. Na herstarten van de MBP geen probleem meer (Penryn MBP 2,4 inch).
Ik heb vorige week hetzelfde probleem gehad... het lijkt idd dat de led backlight om en om aan en uit staan... Reboot en het probleem was verdwenen... nieuwste mbp 2.4 Ghz.

Heeft iemand verder al ervaringen met bad pixels... Ik heb er 1 die zwart is (met een rode gloed) ik heb hem al weg proberen te masseren... maar dit werkt niet!
Met een rood testscherm lijkt hij wel aan te gaan??? is het dan een dode subpixel ofzo?? Volgens zie ik hem met een blauw testscherm ook niet meer...
Doet apple nog steeds zo moeilijk.. dat je minimaal 5 dode pixels moet hebben voordat je voor een reparatie in aanmerking komt? Beetje vreemd, dure laptop en dan deze garantie voorwaarden... pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dan heb je een dode subpixel. In principe kun je bij Apple (als je hem online koopt) de Macbook gewoon terugsturen binnen 14 dagen en dan krijg je een nieuwe of je geld terug.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:37:
[...]

Zou jij graag tegen 2 beeldschermen aankijken als je bv op je ACD een film bekijkt (clone-modus).
Dan krijg je hetzelfde effect als bij de TV afdeling van de Mediamarkt..lekker rustig filmpje kijken ;)
of zoiets: "I created the clamshell mode"

Idem voor games.

En dicht is naar mijn idee eleganter (minder in het zicht) als je m aan een ACD of andere externe monitor heb gekoppeld (als je dan toch perse 2 schermen wilt zien, dan laat je m toch gewoon open :9 )
Ik gebruik m'n MBP om films te kijken aan de TV vast, en dan zet ik de helderheid gewoon helemaal op 0. Is 'ie lekker uit, warmte kan afgevoerd worden en ik kan er altijd nog snel bij. Persoonlijke voorkeur hoor, zeker omdat mijn generatie MBP nog warmer wordt dan de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdM
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zojuist klap ik mijn macbook pro open, nadat hij even in de sluimerstand heeft gestaan, krijg ik het volgende te zien:
[afbeelding]

Vorige week kreeg ik al eerder dit effect, toen heb ik de macbook pro uitgezet en hem een tijd later pas weer gebruikt. Toen was het weer weg.

Heeft iemand enig idee wat ik met dit probleem aanmoet?
Ik had dat probleem vannacht ook. Heel soms valt de backlight zelfs helemaal uit bij het schakelen van Awaken naar FrontRow met de remote (twee fading effecten doorelkaar). Na ongeveer 10 seconden springt het weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Ik krijg allemaal rare vlekken in het scherm. Donker vlekken. Erg irritant en volgens de winkel valt het niet onder AppleCare of de garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
What the hell? Je hebt zowel Applecare als garantie en dan is dat niet gedekt? Beetje pushen of navragen wellicht?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik ga morgen Apple zelf bellen denk ik. Ik heb wel wat meer problemen met mijn MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn macbook ligt weer aan het infuus :), ik heb een vervangende adapter gekregen. Het heeft wel eventjes geduurd, gelukkig was het niet zo'n drukke week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Weet iemand hoe ik voor elkaar kan krijgen dat mijn 2e scherm mijn 1e scherm wordt en mijn MBP scherm dus secundair? Vind het vervelend dat als ik op mijn bureau werk ik 50% van de tijd mijn hoofd gedraait moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:45:
Weet iemand hoe ik voor elkaar kan krijgen dat mijn 2e scherm mijn 1e scherm wordt en mijn MBP scherm dus secundair? Vind het vervelend dat als ik op mijn bureau werk ik 50% van de tijd mijn hoofd gedraait moet houden.
Dan ga je naar Systeemvoorkeuren --> Beeldschermen --> Rangschikking
Vervolgens kan je de de menubalk/taakbalk verslepen naar de monitor die je primair wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Many thanks!, ik wist niet dat het zo simpel was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

nadroJ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:03:
Ruis tijdens het afspelen van muziek/films etc. heb ik niet. Wel als de koptelefoon ingeplugd is, maar er geen geluid uitkomt. Gepiep en gekraak. Als de adapter eraan hangt heb je ook nog een zachte brom erdoor heen. Niet heel storend, want koptelefoons heb ik doorgaans alleen in m'n oren als er audio uitkomt.
Ik had dit op mijn compaq, waar ik zelf 2GB in had gestopt. Dat gekraak en gepiep kwam dus na die upgrade, en heb het toen vervangen door het oude geheugen waarna het over was. Best vreemd dat dat door 2 reepjes SODIMM zou komen toch?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een Macbook pro. Had helaas geen geld voor een nieuwe. Ik heb hier nu een Macbook pro 15.4" met een 2.16Ghz Core Duo. Snel zat voor mijn doeleinden! Ik merk een temperatuur van wel 70-80graden bij een stress positie. Dit kan kloppen? Mijn tafel kan hierdoor toch niet brandplekken krijgen?

Wat ik me ook afvroeg, er zit op dit moment 2x1GB in. Is er een mogelijkheid er 2x2GB in te doen? Of herkent hij er dan maar 2 of 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

ja3

[afbeelding]

Vorige week kreeg ik al eerder dit effect, toen heb ik de macbook pro uitgezet en hem een tijd later pas weer gebruikt. Toen was het weer weg.

Heeft iemand enig idee wat ik met dit probleem aanmoet?
Ik weet niet wat het probleem is maar ik weet wel dat ik het nu ook heb:
Afbeeldingslocatie: http://ja3.nl/macbook_pro_scherm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Laatst online: 08-09 12:48
ja3 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:21:
Zullen we dit dan maar de Google-ziekte noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41
M'n nieuwe MBP komt over een paar dagen aan maar ik heb nu al het geheugen mogen ontvangen (paar dagen geleden van ibood).
Dus ik heb een vraagje, maakt het uit als ik voordat ik de MBP ooit heb opgestart er al gelijk de Ram in gooi, of kan m beter eerst een eerste keer laten draaien eventjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:56
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:54:
Heb sinds kort een Macbook pro. Had helaas geen geld voor een nieuwe. Ik heb hier nu een Macbook pro 15.4" met een 2.16Ghz Core Duo. Snel zat voor mijn doeleinden!
Ik merk een temperatuur van wel 70-80graden bij een stress positie. Dit kan kloppen? Mijn tafel kan hierdoor toch niet brandplekken krijgen?
(Helaas een)Eigenschap van de eerste Core Duo MBP's...
Wat ik me ook afvroeg, er zit op dit moment 2x1GB in. Is er een mogelijkheid er 2x2GB in te doen? Of herkent hij er dan maar 2 of 3?
Bij de Core Duo MBP is helaas 2GB de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Het is hier dus alleen als je hem uit de stand-by haalt... is dit een kinderziekte? Is echt vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk kan het dan ook wel softwarematig worden opgelost lijkt me?

Ik had ook een vraag; Is er verschil tussen Core Duo en Core 2 Duo? (Sorry voor het vragen O-) )

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

ja3

Is een ander type processor.

Het grootste verschil is:
Core duo = 32 bit
Core 2 duo = 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Sinds een week heb ik ook een MBP. Het bevalt allemaal geweldig!
Het interne geluid is stukken beter dan ik verwacht had. Toch lijkt het me leuk, omdat ik zo nu en dan wel eens een filmpje kijk, om een 5.1 set aan te schaffen. Ik kan alleen nergens vinden of, en hoe, dit nou precies werkt.

Ik heb eens rondgekeken, maar de logitech x540 en g51 lijken me leuke opties.
Mijn vraag is, werkt dit? Een 2-speaker setje aansluiten lijkt me geen probleem, maar ondersteund een MBP 5.1 geluid via bovengenoemde setjes op de aansluiting die aan de linkerkant van mijn macbookje zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromalk
  • Laatst online: 28-07 15:16
zo de miserie begint weer :D

zonet voor het eerst gezien dat mijn scherm in beweging (en bij het dichtklappen) een groene lijn rechts in beeld heeft. zie filmpje:
http://www.272.be/stijn/c...%20deuk/groene%20lijn.AVI

overigens heeft mijn toestel al sinds hij is aangekomen een bult:
http://www.272.be/stijn/container/laptop%20deuk/IMG_0354.JPG
http://www.272.be/stijn/container/laptop%20deuk/IMG_0360.JPG

wat de bedoeling hiervan is weet ik niet:
http://www.272.be/stijn/container/laptop%20deuk/fijn.jpg

k ga hem morgen / maandag naar switch brengen, waar doe ik dat het beste? Of zijn er nog andere apple centra die jullie aanraden? (ben van hasselt > België)

probleem is dat ik niet lang zonder mijn toestel kan (lees max van smorgens tot savonds)

ik heb al sinds hij uit de doos is last an een zeer vervelend geluid dat de hdd maakt, wellicht komt het probleem op het scherm daarvan. Die groene lijn heb ik sinds vandaag en die bult heb ik sinds een dag nadat hij geleverd was

overigens zie ik de toetsen van mijn toetsenbord ook redelijk fel staan in mijn scherm

toestel is 1-2 maand oud nu :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
fromalk schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 02:39:
zo de miserie begint weer :D

zonet voor het eerst gezien dat mijn scherm in beweging (en bij het dichtklappen) een groene lijn rechts in beeld heeft. zie filmpje:
http://www.272.be/stijn/c...%20deuk/groene%20lijn.AVI

overigens heeft mijn toestel al sinds hij is aangekomen een bult:
http://www.272.be/stijn/container/laptop%20deuk/IMG_0354.JPG
http://www.272.be/stijn/container/laptop%20deuk/IMG_0360.JPG

wat de bedoeling hiervan is weet ik niet:
http://www.272.be/stijn/container/laptop%20deuk/fijn.jpg

k ga hem morgen / maandag naar switch brengen, waar doe ik dat het beste? Of zijn er nog andere apple centra die jullie aanraden? (ben van hasselt > België)

probleem is dat ik niet lang zonder mijn toestel kan (lees max van smorgens tot savonds)

ik heb al sinds hij uit de doos is last an een zeer vervelend geluid dat de hdd maakt, wellicht komt het probleem op het scherm daarvan. Die groene lijn heb ik sinds vandaag en die bult heb ik sinds een dag nadat hij geleverd was

overigens zie ik de toetsen van mijn toetsenbord ook redelijk fel staan in mijn scherm

toestel is 1-2 maand oud nu :s
Zo te horen had je er beter aan gedaan om gelijk nadat je je MBP kreeg em om te ruilen. Er is echt vanalles mis met die van jou. En ik denk dat je dan sneller een nieuwe had gekregen.

En het probleem met je toetsen in je scherm. Moet je de MBP met de onderkant tegen je aan dragen. Als je de scherm kant tegen je aan houdt, dan drukt het scherm door.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Relis schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:58:
M'n nieuwe MBP komt over een paar dagen aan maar ik heb nu al het geheugen mogen ontvangen (paar dagen geleden van ibood).
Dus ik heb een vraagje, maakt het uit als ik voordat ik de MBP ooit heb opgestart er al gelijk de Ram in gooi, of kan m beter eerst een eerste keer laten draaien eventjes?
zou niet uit mogen maken in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromalk
  • Laatst online: 28-07 15:16
Vanitas schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:57:
[...]

Zo te horen had je er beter aan gedaan om gelijk nadat je je MBP kreeg em om te ruilen. Er is echt vanalles mis met die van jou. En ik denk dat je dan sneller een nieuwe had gekregen.

En het probleem met je toetsen in je scherm. Moet je de MBP met de onderkant tegen je aan dragen. Als je de scherm kant tegen je aan houdt, dan drukt het scherm door.
ja ik heb 20min na ontvangste gebeld omdat hij veel lawaai maakte, maar omdat ik geen ander toestel had en deadlines gehaald moesten worden ben ik niet op hun aanbod voor een vervangtoestel ingegaan.

en dat van die toetsen kan inderdaad zijn ja, ik doe hem wel steeds in een sleeve. Probleem is volgens mij ook dat het scherm links verder van de topcase zit als rechts, rechts zie je dan ook geen knoppen maar links is er frictie en dat zie je ook aan de afdruk

ik wacht overigens nog steeds op mijn ram van ibood, duurt me erg lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik heb bij mijn macbook een 'lapje' van crumpler gekocht, is er vast ook wel voor je mbp. Dan ben je iig in het vervolg van dit probleem af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb inmiddels de HD van 120 Gb vervangen door een 320 Gb HD van Western Diital. Behalve extra schijfruimte heb ik niet veel extra ondervonden: beide waren al stil en qua snelheid heb ik weinig referentiekader.

ik heb echter OSX10.5 hergeinstalleerd en deze keer 10.5.2 weggelaten: geen problemen meer met (in)slapen en ontwaken en ook geen problemen meer met de vergeten resoluties van externe schermen.
* Delerium blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
fromalk schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:09:
[...]

ik wacht overigens nog steeds op mijn ram van ibood, duurt me erg lang!
Euh, dat heb ik ook besteld. (op een vrijdag iirc) Die maandag of dinsdag erna had ik het al binnen. Ik denk dat er iets niet goed is gegaan bij jouw verzending.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:42
ja3 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:21:
[...]

[afbeelding]
Bizar... :?
Zelf heb ik ook geen oude MacBookPro.

Hardware MacBookPro 3.1 (jan '08):
  • Processor ....... Intel Core 2 Duo
  • Snelheid ......... 2.2 GHz
Het is precies 1 rij met pixels waar het omgaat & het zit bij op het display,
helemaal aan de linkerzijde.

Gelukkig stoor ik mij nog niet aan deze "pixelafwijkingen", omdat ze zelden verschijnen.
O.a ; bij het verslepen van een venster (van helemaal links naar het midden).
En bij het verwisselen van een achtergrond (bijv; een veranderen van een achtergrond van zwart naar wit) .

Ik ondervind verder geen problemen wanneer ik de MacBookPro uit de "sluimerstand".

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de macbook pro.

Wat zijn de prestatie met betrekking tot videobewerking tegen over een imac?
(dan natuurlijk wel met de optie van de 7200 HD)

Ik zit namelik nog te twijfelen tussen een imac of macbook pro.
Ik wil een van de twee namelijk gaan gebruiken voor beeldbewerking(foto's), videobewerking en animatie.

En aan gezien ik binnenkort op stage ga in amsterdam en dan op kamers moet is dan aan de andere kant een laptop wel weet handig maar goed om nou voor 20 weken ff een laptop te kopen is een beetje zonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:12:
Ik zit namelik nog te twijfelen tussen een imac of macbook pro.
Ik wil een van de twee namelijk gaan gebruiken voor beeldbewerking(foto's), videobewerking en animatie.
Ik heb op een iMac (2 Ghz, 2GB ram) sep 07 gewerkt om films te bewerken in Final Cut Pro (FCP). Ik heb zelf een MBP (2.2 Ghz, 4 Gb ram). Ik moet zeggen dat FCP soepel draait op beide mac's. Op de MBP gaat het renderen sneller (logisch, snellere CPU). Op de iMac kan je ook dus prima met FCP aan de slag. Ik heb geen ervaring met fotobewerking (behalve dan iPhoto), dus daar kan ik niks over zeggen. Animatie, bedoel je dan een animatie maken mbv Adobe Flash CS3? Ik heb Flash CS3 draaien op mijn MBP, loopt fantastisch!

Verder, waarom maak jij een keuze tussen een desktop en een laptop? Als het toch maar 20 weken op een kamer blijft, dan kan je net zo goed een iMac kopen, en die na 20 weken weer ergens anders meenemen toch?

Ik zou voor de laptop kiezen als je je mac nog op andere plekken nodig hebt (werk, college). Alleen ben je dan wel wat duurder uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik heb de laatste dagen ontiegelijk veel last van vastlopers, en dan met name grafisch.
De muis blijft dan gewoon werken maar verder is er geen beweging meer in te krijgen.
Daarnet was ik muziek aan het afspelen in frontrow, en opeens stond er alleen nog een tijdbalk.... en toen ik op de remote drukte geen reactie, toetsenbord evenmin.
In het logboek stond de volgende melding:

Macintosh kernel[0]: NVChannel(GL): Graphics channel exception! status = 0xffff info32 = 0xd = GR: SW Notify Error

Alle fouten die ik krijg hebben te maken met het grafische deel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik heb dat ook wel eens. Op zowel een mac pro als een powerbook. Vermoed dat het leopard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 23:32
.NCK schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:41:
Ik heb de laatste dagen ontiegelijk veel last van vastlopers, en dan met name grafisch.
De muis blijft dan gewoon werken maar verder is er geen beweging meer in te krijgen.
Daarnet was ik muziek aan het afspelen in frontrow, en opeens stond er alleen nog een tijdbalk.... en toen ik op de remote drukte geen reactie, toetsenbord evenmin.

Macintosh kernel[0]: NVChannel(GL): Graphics channel exception! status = 0xffff info32 = 0xd = GR: SW Notify Error

je bent niet de enige.. helaaas... :(

* SyS_ErroR verlangt terug naar de PPC-periode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
lowfi schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:21:
Ik heb dat ook wel eens. Op zowel een mac pro als een powerbook. Vermoed dat het leopard is.
Het heeft te maken met de combinatie van een specifieke grafische chip (i.i.g. van nVidia) i.c.m. de drivers. Het verschilt ook per model/generatie (zelfs daar nog onderling) wanneer de fout voorkomt. Maar over het algemeen komt het voornamelijk voor bij de SR Macbook Pro. Anyway, er is ook een eigen topic over: [MBP] Front Row bevriest: Graphics channel exception.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak gebruik van een Logitech V470 bluetooth muisje. Ik merk alleen dat zo nu en dan ''bluetooth vastloopt'' dan kan ik de muis niet meer gebruiken, en als ik dan bluetooth uitschakel, en weer wil inschakelen loopt hij helemaal vast, dan blijft het ''loading cirkeltje'' staan.

Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt? OS X is helemaal up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Binnenkort wil ik graag een MBP gaan bestellen zit alleen te twijfelen tussen de beter gespecde 15" en de 17". Het gaat me vooral om performance met 3D en 2D grafische applicaties met veel en grote modellen en graphics.

Op het moment werk ik op een scherm met een resolutie van 1680x1050 maar moet de notebook inleveren omdat ik hier ga stoppen. Ik zit niet heel veel bij klanten dus de grootte van het apparaat maakt me niet zoveel uit.

Kan iemand me helpen beslissen :) ?

[ Voor 4% gewijzigd door zwik op 31-03-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

zwik schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:27:
Binnenkort wil ik graag een MBP gaan bestellen zit alleen te twijfelen tussen de beter gespecde 15" en de 17". Het gaat me vooral om performance met 3D en 2D grafische applicaties met veel en grote modellen en graphics.
Op het moment werk ik op een scherm met een resolutie van 1680x1050 maar moet de notebook inleveren omdat ik hier ga stoppen. Ik zit niet heel veel bij klanten dus de grootte van het apparaat maakt me niet zoveel uit.

Kan iemand me helpen beslissen :) ?
15"met een mooi extern scherm voor de meerprijs... De 17" en 15"schermen kunnen zo-ie-zo geen 16,7 miljoen kleuren weergeven. Heb zelf de 15"MBP met 20" Cinema Display, erg prettige combi moet ik zeggen: mobiel wanneer je wil en luxe van groot dual-screen beeldoppervlak bij bureauwerk (dat is handig bij grafische progs met veel vensters en toolbars).

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

.NCK schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:41:

vandaag tzelfde gehad. Ik keek een aflevering van Dexter (niet die tekenfilm, maar een supervette dope shizzlin' tv serie _/-\o_ ) en op gegeven moment wilde ik even switchen van scherm (TV->MBP) en kreeg een dikke vastloper.

Wat me ook opviel is dat het opstarten daarna heel lang duurde :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
offtopic: Je bedoelt: sowieso. Staat in de Van Dale, en betekent: hoe dan ook. Wordt ook in het Duits gebruikt en daar zal het ook wel vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Johnvh schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 01:45:
Het interne geluid is stukken beter dan ik verwacht had. Toch lijkt het me leuk, omdat ik zo nu en dan wel eens een filmpje kijk, om een 5.1 set aan te schaffen. Ik kan alleen nergens vinden of, en hoe, dit nou precies werkt.

Mijn vraag is, werkt dit? Een 2-speaker setje aansluiten lijkt me geen probleem, maar ondersteund een MBP 5.1 geluid via bovengenoemde setjes op de aansluiting die aan de linkerkant van mijn macbookje zit? :)
Schopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdM
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Johnvh schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 01:45:

Ik heb een 7.1 decoder aangesloten met een toslink op de optische uitgang van m'n MBP. Dit werkt perfect en de software geeft ook zelf door aan de decoder wanneer er geschakeld moet worden naar bijvoorbeeld DTS of ProLogic II en tussen neutrale EQ en eigen instelling.

Edit: alleen werkt de globale volume regeling (mbv F11/F12) dan niet meer. Het volume gaat automatisch op 100% als je de toslink inplugt.

Edit 2: de bijgeleverde Windows drivers voor bootcamp geven wel eens problemen in games e.d. soms heb ik wel geluid en dan ineens niets meer..

[ Voor 12% gewijzigd door FvdM op 02-04-2008 23:12 . Reden: edit 2 lag aan mij.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:40
torp schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:08:
[...]

offtopic: Je bedoelt: sowieso. Staat in de Van Dale, en betekent: hoe dan ook. Wordt ook in het Duits gebruikt en daar zal het ook wel vandaan komen.
offtopic:
Heeft er eentje Ik hou van Holland zitten kijken afgelopen zaterdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de MacBook Pro nu te gaan bestellen, alleen heb ik een vraag over het toetsenbord.
Ik kan kiezen uit:

Toetsenbord & Mac OS
Toetsenbord (Internationaal Engels) & Mac OS (Internationaal Engels)
Toetsenbord (Nederlands) & Mac OS (Internationaal Engels)

Standaard staat er een vinkje voor: Toetsenbord & Mac OS.
Op het moment typ ik op een qwerty-toetsenbord (lijkt mij standaar in Nederland toch?).
Maar welk toetsenbord krijg ik geleverd als ik : Toetsenboer & Mac OS bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 15:41

Eris

-

TB / OSX in Nederlands.

Vergeet niet dat OSX in 20 talen beschikbaar is en dat Mac Os alleen gevolg heeft voor de documentatie in de boekjes

Je toetsenbord is een normaal qwerty toetsenbord. Alleen je enter staat ipv dat hij ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door Eris op 01-04-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 21:51
eris schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:22:
TB / OSX in Nederlands.

Vergeet niet dat OSX in 20 talen beschikbaar is en dat Mac Os alleen gevolg heeft voor de documentatie in de boekjes

Je toetsenbord is een normaal qwerty toetsenbord. Alleen je enter staat ipv dat hij ligt.
op intl toetstenbord heb je ook een staande enter... (iig mijne wel...) alleen US versies hebben een liggende enter knop. ik meen dat er wat icoontjes anders zijn (ctrl en control mss en cmd en command...), maar zal niets schokkends zijn.
bij beide heb je het euroteken.
ECHTER: nederlands toetsenbord en software levert sneller. intl keyboard is BTO!!!
dus als je niet in belgie of duitsland besteld (azerty/qwertz) dan heb je geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
ecteinascidin schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:58:
Ik heb inmiddels de HD van 120 Gb vervangen door een 320 Gb HD van Western Diital. Behalve extra schijfruimte heb ik niet veel extra ondervonden: beide waren al stil en qua snelheid heb ik weinig referentiekader.

ik heb echter OSX10.5 hergeinstalleerd en deze keer 10.5.2 weggelaten: geen problemen meer met (in)slapen en ontwaken en ook geen problemen meer met de vergeten resoluties van externe schermen.
* armageddon_2k1 blij :)
Welke 320GB schijf is dat?
Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvk007 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:06:
[...]

op intl toetstenbord heb je ook een staande enter... (iig mijne wel...) alleen US versies hebben een liggende enter knop. ik meen dat er wat icoontjes anders zijn (ctrl en control mss en cmd en command...), maar zal niets schokkends zijn.
bij beide heb je het euroteken.
ECHTER: nederlands toetsenbord en software levert sneller. intl keyboard is BTO!!!
dus als je niet in belgie of duitsland besteld (azerty/qwertz) dan heb je geen problemen
Sorry wat betekent BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

eris schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:22:

Maar om OS X in het engels te krijgen moet je opnieuw installeren of kun je dat in de instellingen bepalen zonder andere nadelen? (heb gezocht maar was niet duidelijk of engels ook standaard als languagepack geinstalleerd staat bij een standaard Nederlandse MBP-bestelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
BTO = Build-to-Order

En OS X kan zonder herinstallatie van taal veranderen zonder problemen. ;) Engels is altijd standaard geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Tom schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:52:
[...]

Maar om OS X in het engels te krijgen moet je opnieuw installeren of kun je dat in de instellingen bepalen zonder andere nadelen? (heb gezocht maar was niet duidelijk of engels ook standaard als languagepack geinstalleerd staat bij een standaard Nederlandse MBP-bestelling)
Standaard staan alle talen geïnstalleerd en je kunt bij de systeemvoorkeuren voor ieder account een andere taal instellen. Veranderen van de taal is een kwestie van uitloggen en weer inloggen.

Mocht je Mac OS X opnieuw geïnstalleerd hebben met alleen de Engels taalondersteuning (om ruimte te sparen), dan kun je achteraf altijd nog de andere talen installeren via de installatie DVD.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 07:14
Tom schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:52:
[...]

Zoals boven al staat, alle talen zitten reeds in OSX: om van taal te wisselen ga je naar System Preferences -> International. Taal kiezen, uit- en inloggen en OSX is in de nieuwe ingestelde taal.

Er zijn geen nadelen. Het kan voorkomen dat 1 van de geïnstalleerde programma's niet te taal heeft die je in hebt gesteld. Maar je kan de volgorde van taalvoorkeuren aanpassen, wederom op dezelfde locatie in het configuratiescherm. Mocht de taal niet voorkomen, dan neemt OSX de 2e taal uit de lijst. Bijvoorbeeld je hebt OSX op NL ingesteld en als tweede taal Engels en als derde Duits. Mocht een programma geen NL taal hebben, dan zal deze uitgevoerd worden in het Engels en als dat er niet is in het Duits, etc.

EDIT: oeps dubbelpost

Als je je Macbook Pro voor het eerst aanzet moet je eerst aangeven welke taal je als standaard wilt instellen. Daarna nog wat gegevens invullen en je kan van start.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Ik wil graag een MBP bestellen :+
Ik gaat dan voor de 15" variant.

alleen vraag ik me af of de video kaart 256 tov de 512 die 400 Euro waard is.

Ik kijk niet naar de HDD. Die kan ik achteraf ook nog wel makkelijk upgraden. alleen de video kaart niet :+

Ik zal er geen video rendering op gaan doen. Mischien een spelletje. Maar me PC blijft de game bak. Foto bewerking zit er wel in alleen dan maakt je video kaart ook geen overuuren :+

Zal waarschijnlijk gebruik maken van BootCamp of VMware. om ook buitens huis nog gebruik te kunnen maken van aantal Win apps. Heb geen zin om ook voor de mac een Office Licentie aan te schaffen ;)

Tuurlijk zal ik ook films downloaden Heb een Full HD scherm Maar dat zal voor de 256mb versie ook niet overtrokken worden.

Mis ik iets in dit verhaal? waardoor ik wel voor de 512 moet gaan kiezen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:05
To_Tall schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:41:
Ik wil graag een MBP bestellen :+
Ik gaat dan voor de 15" variant.

alleen vraag ik me af of de video kaart 256 tov de 512 die 400 Euro waard is.

Ik kijk niet naar de HDD. Die kan ik achteraf ook nog wel makkelijk upgraden. alleen de video kaart niet :+

Ik zal er geen video rendering op gaan doen. Mischien een spelletje. Maar me PC blijft de game bak. Foto bewerking zit er wel in alleen dan maakt je video kaart ook geen overuuren :+

Zal waarschijnlijk gebruik maken van BootCamp of VMware. om ook buitens huis nog gebruik te kunnen maken van aantal Win apps. Heb geen zin om ook voor de mac een Office Licentie aan te schaffen ;)

Tuurlijk zal ik ook films downloaden Heb een Full HD scherm Maar dat zal voor de 256mb versie ook niet overtrokken worden.

Mis ik iets in dit verhaal? waardoor ik wel voor de 512 moet gaan kiezen?
Er zit volgens mij nog een verschil in het cachegeheugen: 3mb tov 6mb. Voor benchmarks moet je maar even verder zoeken, maar het scheelt weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Ik word langzamerhand echt chagerijnig van de graphic crashes.. :(

50% kans dat ik geen beeld heb bij het waken from sleep, echt zoo irritant!
Rest doet het dan wel perfect, hoor gewoon t geluidje als ik mail heb, en als ik het geluid aanpas..

Apple/Nvidia, ga eens aan de slag, dit is echt waardeloos!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:07:
Ik word langzamerhand echt chagerijnig van de graphic crashes.. :(

50% kans dat ik geen beeld heb bij het waken from sleep, echt zoo irritant!
Rest doet het dan wel perfect, hoor gewoon t geluidje als ik mail heb, en als ik het geluid aanpas..

Apple/Nvidia, ga eens aan de slag, dit is echt waardeloos!!
je hebt gewoon een defect logicboard oid. dit kan bij IEDER merk voorkomen, heeft helemaal niets met apple/nvidia te maken. kom op... dit had ik dacht ik ook al gezegd in je eigen topic, niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

JShal schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:16:
[...]

Zoals boven al staat, alle talen zitten reeds in OSX: om van taal te wisselen ga je naar System Preferences -> International. Taal kiezen, uit- en inloggen en OSX is in de nieuwe ingestelde taal.
Okay duidelijk! Thanks (ook anderen)! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
To_Tall schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:41:

Ik zal er geen video rendering op gaan doen. Mischien een spelletje. Maar me PC blijft de game bak.

HDD opgraden kan niet gemakkelijk zelf zonder je garantie te niet te doen. Jammer maar helaas, kan op de normale MB wel, Pro niet.

Ik zie in meer videogeheugen alleen voordeel bij spellen, en als je een andere computer hebt daarvoor zou ik het geld liever in een betere kaart voor je pc stoppen.

Even nitpicken: legaal mag je je office niet twee keer installeren, je moet dus voor je virtuele windows een extra licentie kopen. Tja, neem dan lekker neo-office, dat is veel gratisser, denk ik dan.

Ik heb zelf een 128MB kaart in m'n MBP en die werkt bij bijvoorbeeld HL2 best prima. Geen topprestaties natuurlijk, maar heel speelbaar met een degelijke framerate. 256MB zal daar al wel beter zijn, maar in de benchmarks toen was het verschil nogal klein en kon het ook wel aan de 0,2 GHz snellere CPU liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:10:
[...]

je hebt gewoon een defect logicboard oid. dit kan bij IEDER merk voorkomen, heeft helemaal niets met apple/nvidia te maken. kom op... dit had ik dacht ik ook al gezegd in je eigen topic, niet ?
Heb dr niet eens een eigen topic over aangemaakt ;)..
En verder zijn dr zat mensen met dit probleem.. Zoek maar eens hoeveel mensen problemen hebben bij het wakker worden met een MBP (met Leopard/Tiger), dat zijn dr gewoon een heleboel!

heb t een tijd niet gehad, en de laatste dagen is het weer verschrikkelijk irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-01-2018
SFRtje schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:57:

Er zit volgens mij nog een verschil in het cachegeheugen: 3mb tov 6mb. Voor benchmarks moet je maar even verder zoeken, maar het scheelt weinig.
Hier eentje waar de cache een voordeel biedt

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i217/Man_on_Fiya/Afbeelding3.png

Hier de gemiddelde performance

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i217/Man_on_Fiya/Afbeelding2-2.png

[ Voor 17% gewijzigd door Man on Fiya op 01-04-2008 23:58 ]

MBP 2.2 GHz, 2 GB, 8600GT 128mb, Bootcamp Vista, Crumpler Gel Sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Ik weet niet of dit MBP specifiek is, maar kan iemand mij vertellen waarom er nog steeds staat dat ik 2gb ram heb als ik net heb geupgrade naar 4gb?

Nvm, wartaal, 1 van de reepjes niet goed erin gedaan/aangedrukt, er staat gewoon 4gb nu :D

[ Voor 26% gewijzigd door Relis op 02-04-2008 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag komt mijn MBP 2,4 ghz met 4 gig ram en 200 gb 7200 rpm binnen. Ik ben gelukkig wel al redelijk gewend met osx. Heb zelf wel een windows laptop. Waar ik me wel zorgen over maak zijn de storingen die worden gemeld in het geluid. Biepjes en ruis als je een hoofdtelefoon aansluit. Is dat altijd zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Je had beter die 4 gig ram zelf kunnen kopen en installeren, bij apple betaal je iets van 300/400 euro voor 4 gig en als je het ff zelf doet ben je daar iets van 70 ofzo voor kwijt
Mn MBP 2.5ghz/2gbram(nu dus 4:P)/512vram/glossy is vandaag aan gekomen, en ik heb het eventjes getest op mn sennheisers cx300(als ik de naam goed herinner:P) en ik hoor vrijwel niks, alleen een zachte ruis als er geen geluid door komt maar ja, wie doet zn koptelefoontjes nou in en gebruikt ze vervolgens niet? 8)7

Ik zal morgen mn Shures proberen, over het algemeen zijn die gevoeliger voor zulk soort geluiden

[ Voor 53% gewijzigd door Relis op 02-04-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Relis schreef op woensdag 02 april 2008 @ 01:06:
Je had beter die 4 gig ram zelf kunnen kopen en installeren, bij apple betaal je iets van 300/400 euro voor 4 gig en als je het ff zelf doet ben je daar iets van 70 ofzo voor kwijt
Mn MBP 2.5ghz/2gbram(nu dus 4:P)/512vram/glossy is vandaag aan gekomen, en ik heb het eventjes getest op mn sennheisers cx300(als ik de naam goed herinner:P) en ik hoor vrijwel niks, alleen een zachte ruis als er geen geluid door komt maar ja, wie doet zn koptelefoontjes nou in en gebruikt ze vervolgens niet? 8)7

Ik zal morgen mn Shures proberen, over het algemeen zijn die gevoeliger voor zulk soort geluiden
je schijnt het alleen te horen als er geen adapter aan zit. Ik ga het morgen ook weer even testen met een adapter eraan. Ik gebruik oordopjes allee als ik op locatie aan het werk ben.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
4POX schreef op woensdag 02 april 2008 @ 01:37:
[...]

je schijnt het alleen te horen als er geen adapter aan zit. Ik ga het morgen ook weer even testen met een adapter eraan. Ik gebruik oordopjes allee als ik op locatie aan het werk ben.
Ook met adapter heb ik ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Man on Fiya schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:57:
[...]

Hier eentje waar de cache een voordeel biedt

[afbeelding]

Hier de gemiddelde performance

[afbeelding]
http://www.macworld.com/a...3/macbookprocore2duo.html
Ook een testje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:19
nog geen goed excuus voor als het apparaat een slecht signaal/ruis verhouding heeft natuurlijk. Dat betekent dat als je de volume heel laag hebt staan dat je de ruis begint te horen of versterkt wordt als je het naar een versterker stuurt, of dat het begint te irriteren als je hele dure koptelefoons hebt.. tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 4 gig ook niet bij Apple besteld. Voor 70 euro heb ik 4 gig + inbouw. Dat geluid is wel erg vervelend moet ik zeggen. Ik sluit mijn laptop altijd aan op een versterker en dat ging altijd prima. Als ik daar nu gezeik mee krijg is dat wel balen, ik doe het nml dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mijn MBP hangt ook aan de versterker, analoog niets te horen, althans, niet meer dan mijn analoge CD-speler afgeeft, Digitaal is het geheel weg.

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Hoe spelen jullie 1080P rips af op jullie MBP? (Ja, ik weet dat de full hd resolutie te groot is voor het scherm...). Als ik ze via VLC speel dan stopt af en toe het beeld en krijg ik een error melding met het bericht dat er 5 seconden framedrops zijn, en dan gaat de film weer vrolijk verder. In Quicktime gaat het allemaal maar traag, lijkt net of het met 20fps wordt afgespeeld. Ik heb zowel Perian als flip4mac installed staan. Iemand suggesties?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Helox-in-a-box schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:49:
[...]

nog geen goed excuus voor als het apparaat een slecht signaal/ruis verhouding heeft natuurlijk. Dat betekent dat als je de volume heel laag hebt staan dat je de ruis begint te horen of versterkt wordt als je het naar een versterker stuurt, of dat het begint te irriteren als je hele dure koptelefoons hebt.. tja
Heb ook nooit gezegd dat het daardoor allemaal goed is, alleen dat je er niet zo veel van merkt dus het is niet zon big deal.
En idd, het is een beetje erg ondermaats voor een laptop van deze prijs, mn 5 jaar ouwe dell inspiron 1300 had vrijwel geen ruis, en die pikte ik toch echt op voor ong 600 euro :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
remmelt schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:40:
[...]
Even nitpicken: legaal mag je je office niet twee keer installeren, je moet dus voor je virtuele windows een extra licentie kopen. Tja, neem dan lekker neo-office, dat is veel gratisser, denk ik dan.
Ik heb nog een 3 user license liggen ;)

Anyway. Denk idd dat ik voor de 265 ga. laptop ga ik totaal niet gamen er mee. Video kijken zit wel in de planning. maar daar zal ie ook niet als hoofd doel voor worden gebruikt. dat kan een Windows Laptp van 300 € ook.

Hoe zit dat dan met de HDD. die kan je toch heel simple swopppen?

Laat maar :+ zit onder de case las ik,, lastig!!

[ Voor 3% gewijzigd door To_Tall op 02-04-2008 15:48 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Helox-in-a-box schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:49:
[...]

Bij een dure koptelefoon zal je het juist niet horen, aangezien die juist niet gevoelig zijn ;) . Je zal het eerder merken bij oordopjes en vooral in-ear oordopjes Overigens is het heel simpel te omzeilen door een (regelbare) weerstand er tussen te doen (bijv. een volumeregelaar). Shure levert een zogenaamde volume attenuator ook mee met hun high-end oordopjes. Desondanks blijft het zonde, dat Apple hier niet iets meer aandacht aan heeft besteed met het ontwerp, de verschillende iPod modellen hebben juist (hele) goede signal-to-noise ratio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
van de andere kant, hoeveel mensen nemen hun MBPro mee als walkman?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 15:41

Eris

-

Ik? Ideaal voor in de trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

joeltje schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:14:
Ik beloof, ik ga niet flamen

http://youtube.com/watch?v=MOn2cOqgUoY

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeltje schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:14:
Veel. Maar ik gebruik em ook niet als walkman maar als mp3 speler voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang jullie MacBook Pro over het opstarten doet :P?
Scheelt dat nog wanneer je meer/minder programma's erop hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:08:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang jullie MacBook Pro over het opstarten doet :P?
Scheelt dat nog wanneer je meer/minder programma's erop hebt staan?
Het scheelt uiteraard met hoeveel programma's er tijdens het opstarten worden gestart (en hoeveel geheugen je hebt, de snelheid van de harde schijf, de stand van de maan).

Om dit topic nu te vullen met "hoe snel start jouw MacBook Pro op" heeft denk ik niet zo veel zin :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Het zou sowieso niet zo erg verschillen, we hebben immers allemaal dezelfde hardware (give or take), dus schokkende records zullen er niet worden gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Laatst online: 12-09 14:34
Voor mensen met een http://www.surfspot.nl account is er nu een leuke actie:
"Enjoy Life, Get A Mac" ACTIE
In de hele maand april kun je bij SURFSPOT.NL 14% korting krijgen op alle Mac producten!
Ik ben nog aan het twijfelen of dit dan maar het punt is dat ik over moet stappen op de Mac :) Wat ik erg vervelend vind is dat je garantie vervalt als je zelf de harddisk vervangt...

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Rockster schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:28:

[...]

Ik ben nog aan het twijfelen of dit dan maar het punt is dat ik over moet stappen op de Mac :) Wat ik erg vervelend vind is dat je garantie vervalt als je zelf de harddisk vervangt...
Ik had de mijne dus vorige maand via surfspot besteld :( Maarja... wat doe je er aan ;(
Baal er eerlijk gezegd wel van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Rockster schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:28:

[...]

Dan doe je dat toch niet? Zit nu standaard 200GB in, en als je een beetje rustig aan doet, is dat meer dan genoeg. Als je echt niet zonder een grotere kan (gaat momenteel "maar" tot 320GB, dus wat dat aangaat) ga je gewoon met een zelf gekochte schijf naar een Apple dealer en geef je daar 40 euro uit aan behoud van je garantie. Zij zetten dan die schijf erin, krijg je je ouwe nog mee ook. Ja, het zou leuk zijn als je de schijf net zo gemakkelijk zou kunnen vervangen als bij een MB, maar dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:19
Zijn er andere mensen die ook moeite hebben met inloggen op surfspot?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Bakkert schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:52:
Ik had de mijne dus vorige maand via surfspot besteld :( Maarja... wat doe je er aan ;(
Baal er eerlijk gezegd wel van :'(
Zo enorm is het voordeel niet tov. de normale surfspot-korting. Voor een MBP scheelt het zo'n 60 euro. En ondertussen geniet jij al van je MacBook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu net 2 dagen overgestapt op Mac OS X en ik heb eigenlijk wel een vraagje :P:

Als ik iets wil deinstalleren, hoe doe ik dat dan? Moet ik het gewoon naar de prullenbak slepen en vanuit daar op 'leeg' klikken?

Ook heb ik op mijn hardeschijf geklikt om te kijken hoeveel alles in beslag neemt, de volgende mappen staan hier bij mij:

- Programma's
- Systeem
- Gebruikers

Wanneer ik het aantal Gb hiervan bij elkaar optel kom ik op 4,03 + 3,07 + 7,67 = 14,77 Gb
Maar als ik dan kijk naar de grootte van mijn harde schijf: 185,99 Gb en daarvan dan die 14,77 Gb aftrek zou ik dus op 171,22 Gb uitmoeten komen wat nog vrij zou moeten zijn. Maar bij beschikbaar staat 'slechts' 158,12 Gb. Hoe kan dit want ik vind het erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Ibix schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:35:
Zijn er andere mensen die ook moeite hebben met inloggen op surfspot?!
mijn ervaring is dat je je eerst moet 'aanmelden' bij je school voor surfspot. Dan kan je pas op de surfspot-site inloggen. Op de HHS doe je dat gewoon via een website, weet niet meer precies hoe dat gaat. Kan je anders altijd bij de ict-dienst vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:37:
Ik ben nu net 2 dagen overgestapt op Mac OS X en ik heb eigenlijk wel een vraagje :P:

Als ik iets wil deinstalleren, hoe doe ik dat dan? Moet ik het gewoon naar de prullenbak slepen en vanuit daar op 'leeg' klikken?
Gewoon naar de HDD slepen en je bent idd klaar.
Ook heb ik op mijn hardeschijf geklikt om te kijken hoeveel alles in beslag neemt, de volgende mappen staan hier bij mij:

- Programma's
- Systeem
- Gebruikers

Wanneer ik het aantal Gb hiervan bij elkaar optel kom ik op 4,03 + 3,07 + 7,67 = 14,77 Gb
Maar als ik dan kijk naar de grootte van mijn harde schijf: 185,99 Gb en daarvan dan die 14,77 Gb aftrek zou ik dus op 171,22 Gb uitmoeten komen wat nog vrij zou moeten zijn. Maar bij beschikbaar staat 'slechts' 158,12 Gb. Hoe kan dit want ik vind het erg vervelend.
Verborgen mappen enzo zullen dat wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:08:
[...]

Gewoon naar de HDD slepen en je bent idd klaar.

[...]

Verborgen mappen enzo zullen dat wel zijn.
13 Gig aan verborgen mappen op en ik heb mijn Macbook Pro slechts 2 dagen, hm best veel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je vergeet Bibliotheek, die kan ook aardig oplopen dankzij de samples van Garagaband en de thema's van iDVD en iMovie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:37:
Download het gratis programma "appdelete" daar kun je gewoon een programma inslepen en hij verwijdert dan alles wat met het programma te maken heeft. Heb je niet overal zwerfvuil rondslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:25:
[...]

Download het gratis programma "appdelete" daar kun je gewoon een programma inslepen en hij verwijdert dan alles wat met het programma te maken heeft. Heb je niet overal zwerfvuil rondslingeren.
Volgens deze site is Cleanapp beter dan appdelete: http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=2586
Maar ja, het kost 10 dollar en appdelete is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Zucht, het drama blijft doorgaan. Lopende problemen met de notebook zijn: behuizing begint los te raken, grijze vlekken in het scherm, oplader doet gek, batterij gaat niet lang mee, en de brander doet moeilijk. Nu hoef ik alleen Apple nog zo gek te krijgen dat ze er naar willen kijken.

Krijgen jullie trouwens ook grijze vlekken in het scherm?

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 04-04-2008 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Ik merkte dat de batterij van mijn MBP van augustus beetje minder begon te worden. De capaciteit schommelde ergens tussen de 2800 en 2900 (met 170 loadcycles). Even met Apple gebeld, en een nieuwe batterij werd gelijk opgestuurd. Netjes dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
B2 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 07:11:
De capaciteit schommelde ergens tussen de 2800 en 2900 (met 170 loadcycles).
Het aantal loadcycles kan ik zien in iStat pro, maar waar vind je de info over de capaciteit?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.