Er mag idd wel wat af, wil al een tijd een ACD 30" aanschaffen ter vervanging van mijn Dell 3007WFP-HC maar voor het geld wat ik dan nog bij moet leggen koop ik ook een 2e dell 3007. Dan is de keus voor mij niet zo moeilijk. Ik wil best wat meer betalen voor Apple maar het moet niet te gek wordenVanitas schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:05:
[...]
Ongeveer 40% van de prijs afhalen lijkt me een goed begin
Zullen we ook afspreken dat we de discussie in dit topic beperken tot de MBP?
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Vreemd dat bij de nieuwe Macbook Pro de F7 functietoets niet meer om van screenmode te wisselen, zijn met de nieuwste update ook de fn+cursortoetsen vervallen, dat houdt in; het Page-up en Page-down 'scrollen' ?
Is het overigens nog mogelijk om met de Apple Remote (die nu apart bijbesteld dient te worden) te computer in de sluimerstand te zetten door de play/pause knop langer vast te houden? Dit staat namelijk niet meer in de gebruikshandleiding die bij nieuwste Macbook Pro geleverd wordt.
Is het overigens nog mogelijk om met de Apple Remote (die nu apart bijbesteld dient te worden) te computer in de sluimerstand te zetten door de play/pause knop langer vast te houden? Dit staat namelijk niet meer in de gebruikshandleiding die bij nieuwste Macbook Pro geleverd wordt.
beide nog mogelijkVerwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:01:
Vreemd dat bij de nieuwe Macbook Pro de F7 functietoets niet meer om van screenmode te wisselen, zijn met de nieuwste update ook de fn+cursortoetsen vervallen, dat houdt in; het Page-up en Page-down 'scrollen' ?
If it aint fixed, it's broken.
Mijn ervaring met m'n eerste middag macbook pro/OS X: (had wel eens een mac aangeraakt maar meer ook eigenlijk niet)
Ge-wel-dig.
In vergelijking met mijn vorige laptop (compaq presario V6066EA) natuurlijk een hele verbetering, maar ook de usability in OS X spreekt mij erg aan. Daarnaast is hij heerlijk stil, en blijft hij heerlijk koel (in m'n compaq zat een AMD turion x2).
Alles wijst zich vanzelf, hij reageert lekker snel, kortom: het werkt gewoon, en nog meer!!!
Ge-wel-dig.
In vergelijking met mijn vorige laptop (compaq presario V6066EA) natuurlijk een hele verbetering, maar ook de usability in OS X spreekt mij erg aan. Daarnaast is hij heerlijk stil, en blijft hij heerlijk koel (in m'n compaq zat een AMD turion x2).
Alles wijst zich vanzelf, hij reageert lekker snel, kortom: het werkt gewoon, en nog meer!!!
Ik sluit me aan bij TJ, ik heb hem gisteren avond eindelijk binnen, de 15" er met als enige upgrade de 250gyg schijf.
Ik heb even zitten spelen, briljant mooi scherm, super design, heerlijk snel, en alles ligt zo voor de hand, dat je gewoon niet hoeft na te denken. Heerlijk. ik ben nu alles aan het overzetten van mijn vorige vista laptop, gewoon via het netwerk (zelfs dat draaide zonder enige moeite; met XP-bak kom ik niet op de vista laptop, mijn MBPro doet het gewoon vanzelf!) Het enige waar ik aan moet wennen is dat er geen backspace meer is, en dat de delete knop die taak vervult, dus ik sta regelmatig fout met de cursor
Duurt alleen wel even, alleen de foto's en muziek zijn zo'n 80 gyg, dus dat draait al een nachtje, en als het goed is, is dat als ik thuis kom van mijn werk klaar. even iTunes en iPhoto afmaken, en dan komt de uitdaging om mijn outlook adresboek naar het adresboek van de MBPro te gooien.. Als iemand daar nog tips voor heeft, heel gaarne...
Ik heb even zitten spelen, briljant mooi scherm, super design, heerlijk snel, en alles ligt zo voor de hand, dat je gewoon niet hoeft na te denken. Heerlijk. ik ben nu alles aan het overzetten van mijn vorige vista laptop, gewoon via het netwerk (zelfs dat draaide zonder enige moeite; met XP-bak kom ik niet op de vista laptop, mijn MBPro doet het gewoon vanzelf!) Het enige waar ik aan moet wennen is dat er geen backspace meer is, en dat de delete knop die taak vervult, dus ik sta regelmatig fout met de cursor
Duurt alleen wel even, alleen de foto's en muziek zijn zo'n 80 gyg, dus dat draait al een nachtje, en als het goed is, is dat als ik thuis kom van mijn werk klaar. even iTunes en iPhoto afmaken, en dan komt de uitdaging om mijn outlook adresboek naar het adresboek van de MBPro te gooien.. Als iemand daar nog tips voor heeft, heel gaarne...
[ Voor 8% gewijzigd door joeltje op 18-03-2008 09:42 ]
Ik heb niets te melden.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een overzichtje waarin staat welke panels er in de verschillende MacBooks / MacBook Pro's zitten.
Er is natuurlijk verschil in LCD (vroeger) en LED (nu), maar ook bijv. TN- en IPS-panel-verschil???
Er is natuurlijk verschil in LCD (vroeger) en LED (nu), maar ook bijv. TN- en IPS-panel-verschil???
LED (backlit LCD) is ook gewoon een LCD, dat voorop. Tegenwoordig gebruikt vrijwel elke laptop TN panels. Er waren vroeger wel laptops met IPS panels, maar hoe dat tegenwoordig is weet ik niet.
Hoe ga je die overzetten? Overweeg zelf een overstap van Vista naar MacBook Pro en verwacht daarmee eventuele problemen...joeltje schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:40:
Duurt alleen wel even, alleen de foto's en muziek zijn zo'n 80 gyg, dus dat draait al een nachtje, en als het goed is, is dat als ik thuis kom van mijn werk klaar. even iTunes
Heb je geen 'device' ertussen? Ik heb zelf een iPhone en hoop daarmee bij een eventuele overstap dan ook geen problemen te hebben...en iPhoto afmaken, en dan komt de uitdaging om mijn outlook adresboek naar het adresboek van de MBPro te gooien.. Als iemand daar nog tips voor heeft, heel gaarne...
Ik veronderstel dat hij over LAN spreekt.RoelJewel schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:06:
Hoe ga je die overzetten? Overweeg zelf een overstap van Vista naar MacBook Pro en verwacht daarmee eventuele problemen...
Ikzelf ga het via een externe hdd proberen (is ntfs
Wat pinow zegt; Gewoon, MBPro aan het netwerk hangen, de Vista op delen zetten, en overpompen, het is echt zo makkelijk... Geen gedoe, je ziet gewoon de gedeelde schijf in Finder, en kan gewoon slepen. Alleen duurt 80 gyg wat lang...RoelJewel schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:06:
[...]
Hoe ga je die overzetten? Overweeg zelf een overstap van Vista naar MacBook Pro en verwacht daarmee eventuele problemen...
Ja, die heb ik wel, de iPhone voor mij de aanleiding om naar OSX te gaan Dat kan ik ook proberen inderdaad, zou moeten lukken, heb ik meteen mijn agenda erin staan.[...]
Heb je geen 'device' ertussen? Ik heb zelf een iPhone en hoop daarmee bij een eventuele overstap dan ook geen problemen te hebben...
Ik heb de MBpro nu 15 uur, en ben erg happy, het is allemaal waar wat ze zeggen over werken uit de doos
Ik heb niets te melden.
Hmja, via netwerk begrijp ik (m'n vraag was wellicht niet duidelijk genoeg). Kun je de hele map van iTunes (inclusief instellingen, playlists enz.) simpelweg kopiëren van Vista naar de MacBook en werkt 't dan zonder problemen?joeltje schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:25:
[...]
Wat pinow zegt; Gewoon, MBPro aan het netwerk hangen, de Vista op delen zetten, en overpompen, het is echt zo makkelijk... Geen gedoe, je ziet gewoon de gedeelde schijf in Finder, en kan gewoon slepen. Alleen duurt 80 gyg wat lang...
Jup moet je gewoon de map in iTunes importeren (gewoon er in slepen) en dan eerst in iTunes vermelden dat je zelf je iTunes library georganiseerd houd. Want anders krijg je kopies van je muziek omdat iTunes gaat organiseren (dat had ik dus
).
PhD i.o.
Ik had op m'n vista bak een map "musica" waarin ik iTunes liet kijken, die heb ik 1 op 1 gekopieerd. Ik heb op m'n MBPro die map aangewezen als map voor de muziek, dus ik ga ervan uit dat dit vanavond ook werkt...
Ik zal wel even editten vanaaf..
[edit]
ja dus, dat werkt
Ik zal wel even editten vanaaf..
[edit]
ja dus, dat werkt
[ Voor 6% gewijzigd door joeltje op 18-03-2008 21:40 ]
Ik heb niets te melden.
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een (iets) voordeligere MacBook Pro: Mail-a-mac heeft weer de mid-2007 modellen in de aanbieding. Ik heb zelf vandaag een 15" besteld, 1430 euro inclusief verzending. Geen 'superdeal' (eBay uit de VS is sowieso goedkoper), maar toch een aardige besparing als je geen behoefte hebt aan Penryns en trackpadgebaren 
* Arthur is psyched
* Arthur is psyched
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Er is ook een optie dat 'bibliotheek verzamelen' heet geloof ik. Hiermee kopieert hij de muziek ook naar de iTunes map. Ik had namelijk ook een stel CD's nog op de PC staan in een aparte map en in iTunes gesleept. Deze kopieert iTunes standaard niet. Dus let daar ook op, anders mis je misschien de helft.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Ik heb nu een week mijn macbook en ben over het algemeen best tevreden met de notebook (alhoewel ik nog niet een mac fan ben). Alleen ik krijg veel externe schermen niet aan de gang (beamer/Full HD TV). De macbook pro herkend de displays wel maar er komt geen beeld op (het werkt wel op mijn 22 inch lcd en een 17 inch tft via de vga adapter). Heeft iemand toevallig ergens de exacte gegevens over de outputs die deze dvi-uitgang uitstuurt? Dan kan ik daaruit misschien afleiden waarom het niet werkt.
Ik heb vanmiddag ook gespeeld met een 50" monitor en nog wat andere dingen. Ik vind een Mac handig, omdat het je instellingen onthoudt per externe monitor dat ik er aan knoop.ja3 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:24:
Ik heb nu een week mijn macbook en ben over het algemeen best tevreden met de notebook (alhoewel ik nog niet een mac fan ben). Alleen ik krijg veel externe schermen niet aan de gang (beamer/Full HD TV). De macbook pro herkend de displays wel maar er komt geen beeld op (het werkt wel op mijn 22 inch lcd en een 17 inch tft via de vga adapter). Heeft iemand toevallig ergens de exacte gegevens over de outputs die deze dvi-uitgang uitstuurt? Dan kan ik daaruit misschien afleiden waarom het niet werkt.
De knop 'Detect Displays' of 'Decteer Monitoren' is significanter dan je op het eerste gezicht zou denken. Wat het doet is een signaal sturen naar je monitor over de kabel om wat dingen ervan uit te vissen. Zoals de max resolutie, het model of andere informatie (eventueel zelfs nog kleurschema's er bij trekken voor je monitor).
De Mac Mini (in dit geval) had niet herkent dat de resolutie mogelijkheden anders zijn van het ene scherm en het 50" scherm. Ik kreeg verkeerd beeld (niet de ideale resolutie). Effe klikken op het detecteer display en ik kon het toen wel goed selecteren.
Daarna moest ik nog wel effe het beeld automatisch laten instellen door de monitor zelf. De monitor plakte toen het beeld netjes strak in de hoeken.
Het herkennen van de monitor gebeurt wel automatisch daarna, maar als je het nog nooit in je MBP hebt gehad. Soms gebeurt het wel automatisch, maar dat is niet altijd zo.
[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 18-03-2008 20:29 ]
I've visited the Mothership @ Cupertino
Vandaag m'n 15.4" 2.4 GHz Penryn MBP (2Gb, 200Gb@7200) binnen... Wat een gaaf ding! Heb altijd getweakte/zelfbouw windows systemen gehad, maar dit is echt een verademing: stilte, alles doet het gelijk (moet je in vista eens proberen een netwerkprinter aan de praat te krijgen; in Leopard ging het zonder enig extra stukje software te installeren), ik gebruik vaker het touchpad dan de muis (dat twee vinger scrollen is echt handig -- en ik heb normaal een hekel aan touchpads).
Nu nog eens kijken of een vergelijkend setje programma's en al m'n peripherals aan de praat krijg. Heb m'n MBP in dual screen opstelling met m'n 20" ACD staan; komt die na 4 jaar eindelijk tot z'n recht.
Nu nog eens kijken of een vergelijkend setje programma's en al m'n peripherals aan de praat krijg. Heb m'n MBP in dual screen opstelling met m'n 20" ACD staan; komt die na 4 jaar eindelijk tot z'n recht.
Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Vandaag ook mn Macbook Pro binnen gekregen nadat ik verleden week mn trouwe PowerBook verkocht had.
Heerlijk
\o/
Heerlijk
\o/
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Mailamac is inderdaad iets goedkoper maar opvallend is dat de prijzen excl. BTW worden weergegeven, pas in het winkelmandje wordt de BTW erbij opgeteld. Deze methode is afwijkend en eigenlijk alleen bedoeld voor b2b (als een bedrijf zich puur richt op andere ondernemers). Die 1430 euro is echter al incl. BTW en daarmee inderdaad iets goedkoper dan waarvoor de meeste andere winkels nu de MBP van mid 2007 aanbieden, namelijk 1499 euro (o.a. bepaalde Apple stores en sommige MM). Interessant is verder wel dat ze ook een aantal types van de MBP op voorraad hebben die afwijkend zijn van de standaard: 15 inch 2,6 GHZ met 200GB 7200 RPM al dan niet met glansscherm. Vraag me af hoe het kan dat ze deze standaard op voorraad hebben. Als het hier gaat om de nieuwe 2008 serie dan is de prijs incl BTW zeer scherp.Arthur schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:37:
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een (iets) voordeligere MacBook Pro: Mail-a-mac heeft weer de mid-2007 modellen in de aanbieding. Ik heb zelf vandaag een 15" besteld, 1430 euro inclusief verzending. Geen 'superdeal' (eBay uit de VS is sowieso goedkoper), maar toch een aardige besparing als je geen behoefte hebt aan Penryns en trackpadgebaren
* Arthur is psyched
De overweging ging 'iets' sneller dan verwachtRoelJewel schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:06:
[...]
[...]
Heb je geen 'device' ertussen? Ik heb zelf een iPhone en hoop daarmee bij een eventuele overstap dan ook geen problemen te hebben...
Volgens mij is dit de serie van midden 2007. Via Google vond ik wel meer (buitenlandse) aanbiedingen met productcode Z0EC. Ook zou het kunnen gaan om refurbished modellen, althans volgens een zekere Chilll op deze pagina (helaas werkt zijn link naar een refurbished lijst bij Apple niet meer): "ZOEC (this means Mac OS X Leopard Qualifying Computers and Apple Certified Refurbished Qualifying Systems)" (let wel, hij gebruikt hier een letter O ipv. het cijfer 0). Anyway, toch een mooie prijs voor een snel model. Wel warm.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:54:
Vraag me af hoe het kan dat ze deze standaard op voorraad hebben. Als het hier gaat om de nieuwe 2008 serie dan is de prijs incl BTW zeer scherp.
N.B. Bert, wat heb je nou gekregen, het ouwe model? Of heb je gecancelled?
Edit: bij nader inzien twijfel ik over het refurbished verhaal. Zoeken op ZOEC (geen nul maar een letter O) vond ik ook een hele rits links naar Noorse MacBook Pro's.
[ Voor 13% gewijzigd door torp op 18-03-2008 23:49 ]
Verwijderd
Ik krijg een nieuwe MBP. De oude was uiteindelijk niet meer leverbaar dus krijg nu vanzelf de nieuwe zeg maar. Moet nog wel even wachten trouwens op mn eerste Apple (eind maart). Maar ja, dan heb je ook wattorp schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:39:
[...]
.
N.B. Bert, wat heb je nou gekregen, het ouwe model? Of heb je gecancelled?
Edit: bij nader inzien twijfel ik over het refurbished verhaal. Zoeken op ZOEC (geen nul maar een letter O) vond ik ook een hele rits links naar Noorse MacBook Pro's.
Lol!RoelJewel schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:01:
[...]
De overweging ging 'iets' sneller dan verwacht. Ik typ dit nu op m'n MBP 15" 2.5 Ghz via een Airport Extreme
. Wat een genot! Wel nog ff wennen aan wat sneltoetsen, maar als dat het enige is
.
Maar je tip mbt de iPhone werkt idd. Alleen het importeren in entourage behelst een extra stap, je moet nml. in entourage aangeven dat je de agenda en adressen wilt syncen met je iCal and iContacts. Je contacten gaan dan zonder problemen, maar in de iCal moet je eerst alle agenda punten die je al had, slepen naar de entourage agenda, en dan alle andere agenda types verwijderen... Nu loopt het dus wel, maar het gaat dus niet zonder de std. Leopard progjes..... Een klein missertje van M$

Ik heb niets te melden.
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe HD in het vorige model MBP 2,2 ghz nml een WD3200BEVT van 329gb, 5400 rpm. Draait prima enzo maar ik heb toch wel het idee dat mijn baterij véél minder lang meegaat. Eerst zeker 4 uur, nu ongeveer 2,5 a 3 uur. Hebben meer mensen dit probleem na het vervangen van een HD. Ik zou het begrijpen als ik er een 7200rpm erin had laten zetten. Ik wist niet dat meer capaciteit ook meer stroom verbruikt
Verwijderd
Ik vraag me meer af of er al iemand is die voor de nieuwe macbookpro 4 gb geheugen heeft gehaald.
Niet bij de apple winkel wel te verstaan want die vragen naar mijn idee onredelijk veel geld. ( 2 macshops geweest, bij de ene 225- bij de ander 350,- )
Zo ja laat graag weten want ik wil zelf ook wel upgrade doen. Las de 45 pagina's over het mac intel geheugen hier verderop in tweakers maar over de nieuwe macbookpro modellen had men het alleen over Kingston en beperkt..
Iemand die een goede tip heeft misschien?
graag!
( heb al aardig zitten googlen en surfen hiernaar, kom tot nu toe alleen dit tegen wat me betrouwbaar lijkt. http://www.4allclients.nl/?action=4&id=648280#2
Dit is ook naar aanleiding van discussie met rienden omdat ik van plan was het geheugen bij de mediamarkt te kopen ( dane elec 4 gb voor 120 euro) vanuit de mac "hoek" in Den Haag. Dit werd sterk afgeraden. ( te mooi om waar te zijn?)
Niet bij de apple winkel wel te verstaan want die vragen naar mijn idee onredelijk veel geld. ( 2 macshops geweest, bij de ene 225- bij de ander 350,- )
Zo ja laat graag weten want ik wil zelf ook wel upgrade doen. Las de 45 pagina's over het mac intel geheugen hier verderop in tweakers maar over de nieuwe macbookpro modellen had men het alleen over Kingston en beperkt..
graag!
( heb al aardig zitten googlen en surfen hiernaar, kom tot nu toe alleen dit tegen wat me betrouwbaar lijkt. http://www.4allclients.nl/?action=4&id=648280#2
Dit is ook naar aanleiding van discussie met rienden omdat ik van plan was het geheugen bij de mediamarkt te kopen ( dane elec 4 gb voor 120 euro) vanuit de mac "hoek" in Den Haag. Dit werd sterk afgeraden. ( te mooi om waar te zijn?)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 17:32 ]
Verwijderd
Ik heb net een MPB en twijfel nu of ik ga werken onder Office voor de Mac of onder Windows. Ik heb namelijk een Windows mobile 6.0 telefoon waarmee ik heel veel doe. Daar staan bijvoorbeeld al mijn contactpersonen in en ik gebruik mijn outlook agenda heel veel.
Nu weet ik dat ik via Mark Space een programma kan kopen (The missing Sync) waarmee ik kan synchroniseren, maar hoe het allemaal werkt is me nog niet helemaal duidelijk:
1. Kan ik hiermee probleemloos direct vanaf m'n laptop met m'n telefoon synchroniseren, of heb ik een .Mac account nodig?
2. Kan ik continu al m'n contactpersonen eenvoudig synchroniseren?
3. Kan ik continu eenvoudig mijn agenda synchroniseren zonder tussenstappen?
Zijn er mensen die dit al werkend hebben en me kunnen uitleggen of het inderdaad kan? Ik wil namelijk graag overstappen op Office voor de Mac, maar dan moet dit wel probleemloos werken. Als het niet eenvoudig aan de praat komt, dan koop ik het programma niet en ga ik onder Vista werken op m'n Mac (dat lijkt wel vloeken in de kerk...
). Wie heeft er hier zelf al ervaring mee en kan me helpen?
Nu weet ik dat ik via Mark Space een programma kan kopen (The missing Sync) waarmee ik kan synchroniseren, maar hoe het allemaal werkt is me nog niet helemaal duidelijk:
1. Kan ik hiermee probleemloos direct vanaf m'n laptop met m'n telefoon synchroniseren, of heb ik een .Mac account nodig?
Zijn er mensen die dit al werkend hebben en me kunnen uitleggen of het inderdaad kan? Ik wil namelijk graag overstappen op Office voor de Mac, maar dan moet dit wel probleemloos werken. Als het niet eenvoudig aan de praat komt, dan koop ik het programma niet en ga ik onder Vista werken op m'n Mac (dat lijkt wel vloeken in de kerk...

Verwijderd
Ik heb net me nieuwe MacBook Pro opgehaald nadat ik een belletje had gekregen dat hij binnen was ! Het is dus een MacBook Pro 15" 2,4Ghz en ik zet hier de modules van me vorige uit over (2x2GB) en verder zit er een 250GB schijf in, en een glossy scherm. Ik heb me vorige MBP 15" (2,2/4GB/160) hier ook nog staan maar het valt me wel op dat deze schijf wel stiller is
!
edit: en hij wordt minder warm !
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 18:26 ]
zie mijn post..Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:32:
Ik heb net een MPB en twijfel nu of ik ga werken onder Office voor de Mac of onder Windows. Ik heb namelijk een Windows mobile 6.0 telefoon waarmee ik heel veel doe. Daar staan bijvoorbeeld al mijn contactpersonen in en ik gebruik mijn outlook agenda heel veel.
Zijn er mensen die dit al werkend hebben en me kunnen uitleggen of het inderdaad kan? Ik wil namelijk graag overstappen op Office voor de Mac, maar dan moet dit wel probleemloos werken. Als het niet eenvoudig aan de praat komt, dan koop ik het programma niet en ga ik onder Vista werken op m'n Mac (dat lijkt wel vloeken in de kerk...). Wie heeft er hier zelf al ervaring mee en kan me helpen?
je kunt eenvoudig syncen, mar het is wel een stap extra... dat geld iig voor de iPhone, ik nem aan voor je WM6 ook...
Ik heb niets te melden.
Het is een eenvoudige kwestie... namelijk uitproberen. Volgens mij kan iSync de meeste Active Sync telefoons ondersteunen. Downgraden naar Vista kan altijd nogVerwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:32:
Zijn er mensen die dit al werkend hebben en me kunnen uitleggen of het inderdaad kan? Ik wil namelijk graag overstappen op Office voor de Mac, maar dan moet dit wel probleemloos werken. Als het niet eenvoudig aan de praat komt, dan koop ik het programma niet en ga ik onder Vista werken op m'n Mac (dat lijkt wel vloeken in de kerk...). Wie heeft er hier zelf al ervaring mee en kan me helpen?
Met iSync kan je in ieder geval met iCal en Contacts meestal wel prima synchroniseren. Ik heb een P990i en die is met z'n laatste firmware versie ook iSync comptible geworden.
In de tussentijd heb ik al mijn contacten en afspraken via BlueTooth netjes kunnen synchroniseren. Eigenlijk is mijn Google Agenda mijn basis en sync ik die naar mijn iCal en van en naar mijn telefoon.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Die worden nu aangeboden voor een lagere prijs bij de diverse dealers: A-Mac, Mailamac en vast nog wel een paar.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:27:
Wat gebeurt er eigenlijk met de 'oude' MacBook Pro's die niet zijn verkocht door Apple?
Verwijderd
Ik vermoed dat de hoeveelheid oude modellen ook wel mee zal vallen. Apple zal al ruim voor 26 februari zijn gestopt met de productie van de oude modellen en zijn overgestapt op de nieuwe. De voorraad oude modellen zal bij Apple op 26 februari jl. zo goed als 0 zijn geweest.torp schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:41:
[...]
Die worden nu aangeboden voor een lagere prijs bij de diverse dealers: A-Mac, Mailamac en vast nog wel een paar.
Ik heb the Missing Sync een tijdje gebruikt toen ik nog een Windiws Mobile telefoon had, en dat werkte perfect. Geen tussenstappen, rechtstreeks synchroniseren met Entourage of iCal/Address Book (mijn voorkeur boven Entourage) via USB of Bluetooth. Super gemakkelijk in gebruik, eigenlijk net als ActiveSync op Windows. Zeker een aanrader om te kopen.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:32:
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Verwijderd
Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom je nu een nieuwe hebt gekocht. Je oude MBP was nog vrij nieuw en toch ook al behoorlijk snel?Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:25:
Ik heb net me nieuwe MacBook Pro opgehaald nadat ik een belletje had gekregen dat hij binnen was ! Het is dus een MacBook Pro 15" 2,4Ghz en ik zet hier de modules van me vorige uit over (2x2GB) en verder zit er een 250GB schijf in, en een glossy scherm. Ik heb me vorige MBP 15" (2,2/4GB/160) hier ook nog staan maar het valt me wel op dat deze schijf wel stiller is!
Verwijderd
Ik werk bij een AASP, en dit was dus opzich wel voordelig voor mij. daarnaast willde ik de schijf gaan upgraden. dit bij elkaar opgeteld: nieuwe MBPVerwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:58:
[...]
Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom je nu een nieuwe hebt gekocht. Je oude MBP was nog vrij nieuw en toch ook al behoorlijk snel?
edit: ik hoop niet dat dit erg makkelijk overkomt, maar geloof me ik heb er ook HARD voor moeten sparen hoor !
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 22:42 ]
Ik heb sinds vanmiddag ook 2*2 gb erin gezet. Heb deze gekocht bij 4launch, deze dus.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:30:
Ik vraag me meer af of er al iemand is die voor de nieuwe macbookpro 4 gb geheugen heeft gehaald.
graag!
Volgens de Corsair site zijn deze reepjes ook getest voor in een Mac
Hoe kan ik een snelkoppeling maken naar de Application folder in de dock (aan de rechterkant). Als ik hem ernaartoe sleep dan maakt leopard er automatisch stacks van. Ik wil gewoon een klik to open snelkoppeling hebben.
Als ik eerst een Alias maak van de Applications folder kan ik hem wel ernaartoe slepen. Maar dan heb ik 2 aliasen. Zodra ik dan die eerste weer verwijder, doet diegene in het dock het ook niet meer.
Als ik eerst een Alias maak van de Applications folder kan ik hem wel ernaartoe slepen. Maar dan heb ik 2 aliasen. Zodra ik dan die eerste weer verwijder, doet diegene in het dock het ook niet meer.
[ Voor 31% gewijzigd door Executor16 op 20-03-2008 01:13 ]
wow dat is echt 3x niks zeg (qua prijs)! Denk dat ik dat ook maar eens ga bestellen, thnx voor de heads upXiN-eViL schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:17:
[...]
Ik heb sinds vanmiddag ook 2*2 gb erin gezet. Heb deze gekocht bij 4launch, deze dus.
Volgens de Corsair site zijn deze reepjes ook getest voor in een Mac. Mijn MBP herkent het ook als 4 gb, en tot nu toe nergens last van, dus neem aan dat het gewoon allemaal werkt. en 2*€32,-- is niet echt duur (ik woon in de buurt van Eindhoven, dus kon het ophalen
).
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Volgens de Kingston configurator passen de geheugenmodules die geschikt zijn voor de Pros van vorig jaar ook nog in de nieuwe: http://www.simmcity.nl/?mod=3229&art=KTA%2DMB667K2%2F4G is waar ik heb gekocht. Prima service en levertijd.
Vergeet niet je oude geheugen op marktplaats te zetten, daar komt nog best wel wat voor terug, gek genoeg.
Chob: ik las ergens (link kwijt, jammer) dat een schijf met meer platters meer vermogen nodig heeft. Ik weet niet of dat zo is, maar dat zou je tegenvallende resultaat kunnen verklaren.
Vergeet niet je oude geheugen op marktplaats te zetten, daar komt nog best wel wat voor terug, gek genoeg.
Chob: ik las ergens (link kwijt, jammer) dat een schijf met meer platters meer vermogen nodig heeft. Ik weet niet of dat zo is, maar dat zou je tegenvallende resultaat kunnen verklaren.
zo. Heb er nét 4GB inzitten. Merk nu nog niet zo'n verschil, maar dat komt nog wel (lacht als een duivels persoon)
Dane Elec btw.
Dane Elec btw.
Zouden we misschien de discussie willen beperken tot de MacBook Pro
Ervaringen met geheugen mogen in \[Mem-ervaringen] Intel Mac.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
(offtopic en dronken:) via dynabte. wel 113 betaald maar eeel tevredeVerwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:38:
(off topic: wel tevreden met je dane elec geheugen? Toevallig van de mediamarkt?)
MM hard t niet op voorraad
k wilde gewoon 4 gig en dynabynte hd het, dus daar kocht ik het. (k heg geld teveel
[ Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 21-03-2008 04:26 . Reden: geld over ]
Verwijderd
Maakt het nu veel uit als je de 2,4 GHZ versie (nieuw model) opwaardeert van 2GB naar 4GB intern geheugen? Gaat bijvoorbeeld het opstarten daardoor sneller? En als je voornamelijk internet en fotobewerking doet, merk je het dan?
Vooral als je meerdere applicaties open hebt staan, dan is er simpelweg meer geheugen beschikbaar om alles soepel en tegelijk te kunnen gebruiken. Als je alleen mail en safari zal gebruiken dan merk je het nietVerwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:16:
Maakt het nu veel uit als je de 2,4 GHZ versie (nieuw model) opwaardeert van 2GB naar 4GB intern geheugen? Gaat bijvoorbeeld het opstarten daardoor sneller? En als je voornamelijk internet en fotobewerking doet, merk je het dan?
Bah, mijn MBP laadt niet meer op en de oplader stinkt
. Zou het wat met elkaar te maken hebben?
Morgen maar eens kijken hoe apple de service geregeld heeft...
gevalletje doorgebrand??sunoke schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 02:00:
Bah, mijn MBP laadt niet meer op en de oplader stinkt. Zou het wat met elkaar te maken hebben?
Lijkt me op zich vrij logisch dat die 2 dingen iets met elkaar te maken hebben jasunoke schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 02:00:
Bah, mijn MBP laadt niet meer op en de oplader stinkt. Zou het wat met elkaar te maken hebben?
Ff naar een apple-store dus
Kan iemand dit aanraden om mn MBP op de TV aan te sluiten? (Apple DVI-naar-video-adapter). Heeft iemand ervaringen? Wil het voornamelijk gebruiken om fims op mn oude tv beeldbuis te bekijken.
Sowieso schrijf je zo!
Geheugen management van Mac OS is totaal anders als dat van Windows, dus het hoeft niet automatisch sneller te zijn. Een applicatie zoals Safari reserveert vaak veel ruimte voor zichzelf als dat beschikbaar is, zonder het direct te gaan gebruiken. Wanneer je gaat multitasken met iTunes bijvoorbeeld, levert Safari gewoon in. 2GB is tegenwoordig meer als genoeg voor Mac OS. Het is immers geen Viesta, waarbij het OS na een boot al gelijk tig GB in neemt. Ik heb 2 apple systemen (2 en 4GB) en vind de winst van 2 -> 4 GB redelijk tegenvallen eerlijk gezegd. Maar ik ben dan ook geen Videobewerking Pro.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:16:
Verwijderd
Mensen ik twijfel. Het verschil tussen de 'good' en 'better':
2.4 GHz Intel Core 2 Duo 'Penryn' met 3MB gedeelde L2-cache
2,5 GHz Intel Core 2 Duo 'Penryn' met 6MB gedeelde L2-cache
200 GB SATA harde schijf 5400-rpm
250 GB SATA harde schijf 5400-rpm
NVIDIA GeForce 8600M GT grafische processor met 256 MB SDRAM
NVIDIA GeForce 8600M GT grafische processor met 512 MB SDRAM
Verschil in prijs: €400. De grote vraag is natuurlijk: is het verschil 400 euro waard? Ga je echt voelen bij het surfen en gamen? Voor mn werk moet ik videobestanden omzetten in flash, zal dat sneller gaan met de better? Als de verschillen minimaal zijn koop ik van de 400 euro liever een extern scherm oid.
2.4 GHz Intel Core 2 Duo 'Penryn' met 3MB gedeelde L2-cache
2,5 GHz Intel Core 2 Duo 'Penryn' met 6MB gedeelde L2-cache
200 GB SATA harde schijf 5400-rpm
250 GB SATA harde schijf 5400-rpm
NVIDIA GeForce 8600M GT grafische processor met 256 MB SDRAM
NVIDIA GeForce 8600M GT grafische processor met 512 MB SDRAM
Verschil in prijs: €400. De grote vraag is natuurlijk: is het verschil 400 euro waard? Ga je echt voelen bij het surfen en gamen? Voor mn werk moet ik videobestanden omzetten in flash, zal dat sneller gaan met de better? Als de verschillen minimaal zijn koop ik van de 400 euro liever een extern scherm oid.
Ik ging voor de better, de betere videokaart, +0.1ghz(merk je eigenlijk niet zo veel van) en de extra HDD ruimte vond ik de 400 nog wel net waard.
Afgelopen woensdag besteld op de zaak van mn pa (geen btw huzzah
) dus heb helaas geen tracking nummer en weet dus ook nog niet wanneer hij aan komt
Afgelopen woensdag besteld op de zaak van mn pa (geen btw huzzah
Bij Vista komt dit ongeveer op hetzelfde neer. Vista zet ook ongebruikt geheugen vol, dat ook weer vrijgegeven wordt als het nodig is (Vista werkt bij mij iig goed met 2GB)Kaspers schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:52:
Geheugen management van Mac OS is totaal anders als dat van Windows, dus het hoeft niet automatisch sneller te zijn. Een applicatie zoals Safari reserveert vaak veel ruimte voor zichzelf als dat beschikbaar is, zonder het direct te gaan gebruiken. Wanneer je gaat multitasken met iTunes bijvoorbeeld, levert Safari gewoon in. 2GB is tegenwoordig meer als genoeg voor Mac OS. Het is immers geen Viesta, waarbij het OS na een boot al gelijk tig GB in neemt. Ik heb 2 apple systemen (2 en 4GB) en vind de winst van 2 -> 4 GB redelijk tegenvallen eerlijk gezegd. Maar ik ben dan ook geen Videobewerking Pro.
Ik heb deze bij m'n MBP besteld, en het gaat iig goed op de oudere Sony TV hier. Nog niet uitgebreid met films getest enzo, maar ik kreeg iig wel direct beeld.nadroJ schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:46:
Kan iemand dit aanraden om mn MBP op de TV aan te sluiten? (Apple DVI-naar-video-adapter). Heeft iemand ervaringen? Wil het voornamelijk gebruiken om fims op mn oude tv beeldbuis te bekijken.
Heb sinds 3 dagen eindelijk mn mbp binnen, na 3 weken wachten...
Ben er echt onwijs blij mee, alleen zit ik een beetje met 1 ding....het scherm lijkt af en toe spontaan in helderheid te veranderen voor een paar seconden bedoel ik dan. Dan gaat hij gewoon heel even iets donkerder om vervolgens weer helder te worden. En dan bedoel ik niet die energiebesparende aanpassing in helderheid die optreed na een tijdje 'niets doen'
Is dit normaal? lijkt mij niet toch? Of zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Voor de rest.....top apparaat!
Ben er echt onwijs blij mee, alleen zit ik een beetje met 1 ding....het scherm lijkt af en toe spontaan in helderheid te veranderen voor een paar seconden bedoel ik dan. Dan gaat hij gewoon heel even iets donkerder om vervolgens weer helder te worden. En dan bedoel ik niet die energiebesparende aanpassing in helderheid die optreed na een tijdje 'niets doen'
Is dit normaal? lijkt mij niet toch? Of zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Kijk even bij je display settings, onderaan staat een vinkje "Automatically adjust brightness as ambient light changes"Peter-van-Meir schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:28:
De helderheid van je scherm veranderd naar mate het licht in je omgeving veranderd, dit kan je uittesten door je handen boven de eject en esc knop te houden daar zitten die sensoren namelijk.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Onder de twee speakergrills zitten twee lichtsensoren die de helderheid van je scherm (en evt. het toetsenbord) regelen, afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht. Dus waarschijnlijk zit je dan net met je handen erboven o.i.d.Peter-van-Meir schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:28:
Edit: te laat
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
wauw! wat een slim apparaat blijft het toch...
slimmer dan ik zelf
bedankt!
bedankt!
Om heel eerlijk te zijn vind ik die sensors niet echt geweldig werken. Ik werd het na een aantal minuten werken op m'n MBP behoorlijk zat dat de verlichting van het toetsenbord iedere keer veranderde. Het principe vind ik heel OK, maar ze zouden die sensors niet in de buurt moeten plaatsen waar de schaduw van je handen erop kan vallen. Om dat gemis op te lossen heb ik 3rd party software erop moeten zetten en dan werkt het tenminste fatsoenlijkPeter-van-Meir schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:10:
wauw! wat een slim apparaat blijft het toch...
Ok, nu word ik er gek van... Camino blijft maar steeds van cursor veranderen. Dan weer van "handje" naar "pijltje" en dan weer van "pijltje" naar "blinking cursor" (als je je muis op een input field houdt zeg maar). Zoeken op Google / GoT naar Camino icm. changing cursors en andere combinaties gaven geen antwoord. Iemand hier ook last van? Het ligt 100% zeker weten aan Camino, want dit gedrag vertoont m'n MBP'tje alleen maar wanneer Camino het actieve programma is (en dus de taskbar in beslag neemt).
Verder is m'n MBP echt helemaal naar wens, er zijn nog wel een aantal dingen die me zijn opgevallen zoals het af en toe dimmen van m'n scherm, maar dat ligt aan de auto adjust enzo zoals hierboven ook al ergens is beschreven. Zo ontdek ik nog wel vaker wat kleine handigheidjes, maar dat hoort bij een nieuw apparaat + nieuw OS.
* scorpie is tevreden met zijn aankoop
Verder is m'n MBP echt helemaal naar wens, er zijn nog wel een aantal dingen die me zijn opgevallen zoals het af en toe dimmen van m'n scherm, maar dat ligt aan de auto adjust enzo zoals hierboven ook al ergens is beschreven. Zo ontdek ik nog wel vaker wat kleine handigheidjes, maar dat hoort bij een nieuw apparaat + nieuw OS.
* scorpie is tevreden met zijn aankoop
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Vrijdagochtend een standaard MBP gekocht.
Zaterdagochtend bij de lokale computerboer A-data 2x2 gigabyte gekocht voor een upgrade. Dit geheugenmerk heb ik hiervoor twee jaar lang in mijn Macbook gehad.
Vanochtend bij mijn ouders tijdens het werken een totale freeze gehad. machine rebooten en kort daarop een kernelpanic. Ik heb de log file gelezen en op google informatie ingewonnen. De fout verwijst naar een geheugenfout.
Tijdens de twee crashes stond de MBP op een platte kussen omdat de tafel van mijn ouders een ongelijk tafel blad heeft (antieke meuk) . Dus ik hou ook rekening met hitte.
Ik wil graag het geheugen even goed testen voordat ik besluit om het originele geheugen weer terug te plaatsen. Nu bestaat memtest voor Apple. Helaas heb ik mijn creditkaart niet mee en kan ik het niet aanschaffen. Maar ook test het maximaal 2 gigabyte geheugen. De diagnostische test van Apple is volgens vele fora berichten ook niet sterk in het goed vinden van fouten.
Mijn vraag aan jullie is ? Wat is een goed programma om het geheugen zo goed mogelijk te testen ?
Zaterdagochtend bij de lokale computerboer A-data 2x2 gigabyte gekocht voor een upgrade. Dit geheugenmerk heb ik hiervoor twee jaar lang in mijn Macbook gehad.
Vanochtend bij mijn ouders tijdens het werken een totale freeze gehad. machine rebooten en kort daarop een kernelpanic. Ik heb de log file gelezen en op google informatie ingewonnen. De fout verwijst naar een geheugenfout.
Tijdens de twee crashes stond de MBP op een platte kussen omdat de tafel van mijn ouders een ongelijk tafel blad heeft (antieke meuk) . Dus ik hou ook rekening met hitte.
Ik wil graag het geheugen even goed testen voordat ik besluit om het originele geheugen weer terug te plaatsen. Nu bestaat memtest voor Apple. Helaas heb ik mijn creditkaart niet mee en kan ik het niet aanschaffen. Maar ook test het maximaal 2 gigabyte geheugen. De diagnostische test van Apple is volgens vele fora berichten ook niet sterk in het goed vinden van fouten.
Mijn vraag aan jullie is ? Wat is een goed programma om het geheugen zo goed mogelijk te testen ?
Nu moet het niet vreemder worden. Ik heb de memtest86+ ontdekt. Deze is voor alle intel systemen en is kant en klaar als ISO te downloaden. Perfect zou ik denken. Ik ben de 4 gigabyte die ik gekocht heb gaan testen en er is een hele lijst met fouten gevonden. Ik heb het originele geheugen weer terug geplaatst en ben deze uit nieuwsgierigheid ook gaan testen. Ook hier worden fouten gevonden. Is het nu dat mijn 4 gigabyte als mijn 2 gigabyte stuk is. Of is de macbook pro feb '08 zo nieuw dat het nog niet helemaal correct door memtest86+ wordt ondersteunt ?
Wie wil er op deze vrije middag ook de ISO downloaden en loslaten op zijn macbook pro. Gaat dat helemaal foutloos of vinden jullie ook fouten ?
Wie wil er op deze vrije middag ook de ISO downloaden en loslaten op zijn macbook pro. Gaat dat helemaal foutloos of vinden jullie ook fouten ?
Ik weet niet of Memtest86+ al 100% compatible is met Macs. Er is echter ook een aangepaste versie: Memtest OS X. Kost wel $ 1
Of je pakt de gratis front-end Rember waar een iets oudere versie van Memtest OS X in zit. Het memtesten zou ik in ieder geval wel in de single user mode van OS X doen zodat zoveel mogelijk geheugen vrij is wat getest kan worden.
Verwijderd
die OSX versie voor memtest is echt GEEN GOEDE test voor het geheugen hoor, duurt dacht ik iets van 600 seconden maartweak_dude schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:49:
Ik weet niet of Memtest86+ al 100% compatible is met Macs. Er is echter ook een aangepaste versie: Memtest OS X. Kost wel $ 1Of je pakt de gratis front-end Rember waar een iets oudere versie van Memtest OS X in zit. Het memtesten zou ik in ieder geval wel in de single user mode van OS X doen zodat zoveel mogelijk geheugen vrij is wat getest kan worden.
Verwijderd
Net hetzelfde wat ik ervan denk! Toen ik mijn laptop kocht, dacht ik: Zou ik er niet beter van de eerste keer een muis bij kopen?ratz schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:29:
ik gebruik vaker het touchpad dan de muis (dat twee vinger scrollen is echt handig -- en ik heb normaal een hekel aan touchpads).
Heb dat niet gedaan en ben er enorm blij om: ik vind het touchpad van de MacBook's echt fantastisch. Terwijl ik regelmatig eens op een andere laptop van een vriend zit (om hem weereens te helpen iets juist te krijgen onder Vista (ookal heb ik nog nooit Vista gehad)): achter 10 minuten ben ik het telkens kotsbeu want om een of andere reden werkt hun touchpad net iets minder goed dan die van de MacBook. Ik kan er wel mijn vinger niet op plaatsen waarom ik het zo ervaar. (heb je hem
Ja, het touchpad werkt echt prima. Ik heb alleen weer een muis aangesloten, omdat ik een beetje last begon te krijgen van rsi. Maar misschien komt dat ook wel deels omdat m'n MBP wat hoger ligt (op m'n sleeve).
Verwijderd
Ik draai op mijn MBP zowel Vista als Leopard. Het gekke is dat de touchpad het onder Vista veel minder lekker doet, dan werken alle functies op zich wel, maar de touchpad reageert veel schokkeriger, is minder gevoelig en veel minder nauwkeurig. Zou Apple dat er bewust hebben ingebouwd???
Hoe draai je Vista? Via VMWare Fusion >> VMWare Tools installeren! Als je het via BootCamp draait weet ik er helaas zo snel niks op. Probleem komt me ook niet bekend voor moet ik zeggen (maar ik heb een MacBook, geen pro).
Hetzelfde heb ik met Windows XP, daar werkt het touchpad ook niet helemaal perfect onder. Mijn muis vind ik just beter onder windows werken (Logitech MX 310), en mijn antieke wacom (Graphire 1) werkt juist weer beter onder OSX.

Same here my friend, de 15" versie, 2.5 ghz.4 gig ram (zelf gekocht en ligt hier naast me), de 512 vram versie met glossy scherm, heb er ook een remote en mighty mouse+toetsenbord bij besteld voor gebruik in clamshellmode.Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:25:
Ik krijg hem als het goed is deze week, kan niet wachten om er mee te gaan spelen
En dat alles zonder btw dankzij het bedrijf van mn stiefvader, kan niet wachten
Het is in ieder geval beter dan nietsVerwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:07:
[...]
die OSX versie voor memtest is echt GEEN GOEDE test voor het geheugen hoor, duurt dacht ik iets van 600 seconden maar! (kan nooit goed zijn)
Ik heb een vraagje over installeren van bepaalde content, ik wil graag de content van final cut studio installeren op me MBP maar omdat het totale content 50gb is heb ik weinig ruimte over kan ik ook kiezen om op een externe harde schijf te installeren zodat final cut studio er toch mee kan werken?
Ik gebruik die adapter ook weleens om films te kijken op een breedbeeld Panasonic. Deze ondersteunt een resolutie van 1024x768 en het werkt goed. Ik heb wel het gevoel dat de kwaliteit beter kan (minder trillingen, betere kleurweergave) door hogere kwaliteit s-video bekabeling te gebruiken (vanaf de adapter dus), maar moet dat nog testen. Verder vind ik 19 euro voor zo'n verloopstukje eigenlijk belachelijk duur, maargoed het kwam even niet anders uit.nadroJ schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:46:
Ik snap die clamshell mode niet zo goed. Waarom zou je? Er zit een prima scherm op je laptop, heb je toch twee schermen? En als je met een scherm wilt werken, zou ik alsnog de laptop open laten. Ook al wordt de nieuwe versie minder heet dan de oude, toch is de warmteopbouw met de klep dicht natuurlijk veel groter dan wanneer je 'm lekker laat luchten. (Ja ja, ik weet het wel, "because we can")
Bij mij was de stap van 2 naar 4 GB vooral merkbaar in performance onder VMware. De clients reageren echt een stuk frisser dan met 2GB. Het scheelt echt een hoop, maar voor surfen en mailen heb je het niet echt nodig. Bovendien ondersteunt Windows maar 3 van die 4GB onder bootcamp, dus daar hoef je het ook niet echt voor te doen.
Bij mij was de stap van 2 naar 4 GB vooral merkbaar in performance onder VMware. De clients reageren echt een stuk frisser dan met 2GB. Het scheelt echt een hoop, maar voor surfen en mailen heb je het niet echt nodig. Bovendien ondersteunt Windows maar 3 van die 4GB onder bootcamp, dus daar hoef je het ook niet echt voor te doen.
Yes, heb ik ook, kijk ik altijd TV en films mee. Werkt erg goed.nadroJ schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:46:
Adion, Manzana en remmelt: super bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga binnenkort over tot aanschaf. Moet er alleen nog even een verloop voor de audio bijkopen ook nog.
Sowieso schrijf je zo!
Hey allemaal ik wil binnenkort ook een macbook pro aanschaffen en ben op dit moment aan het wachten op mijn ADC. Echter heb ik nog twee vragen. moet ik voor een 5400 of 7200 toeren schijf gaan. Heb wel wat tests bekeken en kon daar niet echt een duidelijke conclusie uit halen. Doel van mijn macbook pro, browsen,surfen,mail,wow of misschien een andere game in de toekomst, foto bewerking. Daarnaast wil ik mijn macbook pro thuis op een 22 inch scherm aansluiten en natuurlijk ook op mijn reciever zodat ik toch 5.1 geluid heb. Nu zie ik in de macbook store de volgende twee kabels staan.
Monster iCable Fiber Optic Kit
http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TF331&mco=A3063AF3
XtremeMac XtremeHD Toslink-audiokabel
http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TL955&mco=B96EF52B
Met welke kabel kan ik de macbook pro rechtstreeks aansluiten op mijn reciever. Volgens de beschrijving van de producten is het bijj beide mogelijk. Persoonlijk denk ik de eerste nodig te hebben want ik zie namelijk geen toslink aansluiting zitten op de macbook pro. Misschien dat iemand mij hierover advies kan geven.
Monster iCable Fiber Optic Kit
http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TF331&mco=A3063AF3
XtremeMac XtremeHD Toslink-audiokabel
http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TL955&mco=B96EF52B
Met welke kabel kan ik de macbook pro rechtstreeks aansluiten op mijn reciever. Volgens de beschrijving van de producten is het bijj beide mogelijk. Persoonlijk denk ik de eerste nodig te hebben want ik zie namelijk geen toslink aansluiting zitten op de macbook pro. Misschien dat iemand mij hierover advies kan geven.
Het 1e type is goed, maar je kan ook gewoon de versie van een tientje gebruiken die ze bij de electronicaboer om de hoek hebben..
Voor foto's bewerken / gamen in 7200 Toeren beter.KraveN schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:45:
Echter heb ik nog twee vragen. moet ik voor een 5400 of 7200 toeren schijf gaan.
Maar het kan ook met 5400 toeren meestal ligt het aan het budget
Ik zou de 7200 nemen, heb je altijd wel wat aan in de toekomst (mocht je nieuwere games willen, veel beeldbewerking doen etc etc). Daarnaast merk ik het verschil wel degelijk met een 5400. En die 50GB minder... ach.. In de loop van de tijd kan er altijd wel een ext. HD bij toch?LuckyY schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:11:
[...]
Voor foto's bewerken / gamen in 7200 Toeren beter.
Maar het kan ook met 5400 toeren meestal ligt het aan het budget
dat is mijn uitspraak, en daar zult u het mee moeten doen!
Verwijderd
Zou jij graag tegen 2 beeldschermen aankijken als je bv op je ACD een film bekijkt (clone-modus).remmelt schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:06:
Ik snap die clamshell mode niet zo goed. Waarom zou je? Er zit een prima scherm op je laptop, heb je toch twee schermen?
Dan krijg je hetzelfde effect als bij de TV afdeling van de Mediamarkt..lekker rustig filmpje kijken
of zoiets: "I created the clamshell mode"
Idem voor games.
En dicht is naar mijn idee eleganter (minder in het zicht) als je m aan een ACD of andere externe monitor heb gekoppeld (als je dan toch perse 2 schermen wilt zien, dan laat je m toch gewoon open
Beter.
Net een glas cola over me macbook pro gegooid. Het ging net over de onderkant van de linker box heen en iets over me tobo.
Natuurlijk gelijk op z'n kop gehouden, uitgezet en op z'n kop weggezet. Maar voordat ik hem wilde gaan openen maken toch maar even proberen of ie het nog deed (je weet maar nooit).
De hardware test van de apple care CD zei dat alles nog naar behoren werkt. De toetsen werken ook nog en de backlight ook.
Nu maar hopen dat ie het ook blijft doen, anders wordt het toch open schroeven
Net een glas cola over me macbook pro gegooid. Het ging net over de onderkant van de linker box heen en iets over me tobo.
Natuurlijk gelijk op z'n kop gehouden, uitgezet en op z'n kop weggezet. Maar voordat ik hem wilde gaan openen maken toch maar even proberen of ie het nog deed (je weet maar nooit).
De hardware test van de apple care CD zei dat alles nog naar behoren werkt. De toetsen werken ook nog en de backlight ook.
Nu maar hopen dat ie het ook blijft doen, anders wordt het toch open schroeven
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
En hopen dat het niet gaat roesten zou ik zeggen! Of was cola nou juist goed tegen de roest....
Wat anders, ik ben van plan een MBP te gaan kopen, zou iemand met ervaring mij kunnen vertellen of het trackpad nu echter beter is dan van bijvoorbeeld een ACER laptop met windows. Of komt het allemaal neer op smaak? Ik ben alle opties aan het doorgaan om die extra 400 euro te kunnen verantwoorden

Wat anders, ik ben van plan een MBP te gaan kopen, zou iemand met ervaring mij kunnen vertellen of het trackpad nu echter beter is dan van bijvoorbeeld een ACER laptop met windows. Of komt het allemaal neer op smaak? Ik ben alle opties aan het doorgaan om die extra 400 euro te kunnen verantwoorden
i7 - GTX760 - triple boot
Waarom ga je het zelf niet uitproberen in de winkel? Ik vond trackpads altijd waardeloze dingen, had altijd een muis naast m'n laptop. Bij m'n MPB mis ik die muis dus echt niet. De trackpad van de MBP is gevoelig en werkt imo echt goed. Maar zoals gezegd, waarom probeer je het zelf niet eens uit bij een storeWbdsgnr schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:01:
Wat anders, ik ben van plan een MBP te gaan kopen, zou iemand met ervaring mij kunnen vertellen of het trackpad nu echter beter is dan van bijvoorbeeld een ACER laptop met windows.
Vroeger, op de kermis, zag ik kermislui bezig een wiel los te maken met cola...Wbdsgnr schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:01:
En hopen dat het niet gaat roesten zou ik zeggen! Of was cola nou juist goed tegen de roest....
hehe straks roesten de schroefjes door en valt ie uit elkaartorp schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:06:
[...]
Vroeger, op de kermis, zag ik kermislui bezig een wiel los te maken met cola...
ot:
Het valt mij wel op dat apple gebruikers veel vaker gebruik maken van het trackpad dan windows, dus ook acer, gebruikers.Wbdsgnr schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:01:
Wat anders, ik ben van plan een MBP te gaan kopen, zou iemand met ervaring mij kunnen vertellen of het trackpad nu echter beter is dan van bijvoorbeeld een ACER laptop met windows. Of komt het allemaal neer op smaak?
Daarnaast vind ik het trackpad veel fijner dan een windhoos laptop. Hij is lekker gevoelig (maar ook weer niet te) en het dubbel tab'en voor rechtermuis is ook erg fijn.
En natuurlijk de scroll functie met 2 vinger, geniaal! Werkt geweldig goed!
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
Das mooi balen...
Zit ik gister te msn-en en schuif wat met mijn witte venster zie ik een zwart /roodachtig vlekje..
Ja hoor heb ik weer: een dode pixel....
Hoe gaat apple hier mee om met een macbook pro!?
edit:
Apple shop mailt wel snel terug met de volgende opties:
- massage om pixel weg te maseren...
- filmpje met veel kleuren (die had ik al in vorm van een widget, werkt dit hetzelfde??)
Als alles niet mocht werken moest de laptop ingeleverd worden en gingen hun kijken wat ze er mee konden doen... Een omruil aktie zal er wel niet inzitten denk ik!?? Iemand ervaring met Xando in zwolle??
Zit ik gister te msn-en en schuif wat met mijn witte venster zie ik een zwart /roodachtig vlekje..
Ja hoor heb ik weer: een dode pixel....
Hoe gaat apple hier mee om met een macbook pro!?
edit:
Apple shop mailt wel snel terug met de volgende opties:
- massage om pixel weg te maseren...
- filmpje met veel kleuren (die had ik al in vorm van een widget, werkt dit hetzelfde??)
Als alles niet mocht werken moest de laptop ingeleverd worden en gingen hun kijken wat ze er mee konden doen... Een omruil aktie zal er wel niet inzitten denk ik!?? Iemand ervaring met Xando in zwolle??
[ Voor 48% gewijzigd door Smarty77 op 26-03-2008 11:59 ]
Verwijderd
Uitgepakt en zit er nu mee te spelen, eerste indruk is echt super.
Wel wat onwennig met de breedte van het toetsenbord.
maar het geluid, het scherm en ga zomaar door
Wel wat onwennig met de breedte van het toetsenbord.
maar het geluid, het scherm en ga zomaar door
Dat heb ik ook met mijn Santa Rosa MBP. Komt niet altijd voor, maar als het voorkomt dan kraakt het ook als de ziekte. Gelukkig gebruik ik nooit koptelefoons meer...4POX schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:55:
Ik ben nu op locatie aan het werk met een koptelefoon. Is het normaal dat er zoveel ruis door de koptelefoontjes komt ?
Macbook Pro laatste generatie
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ruis tijdens het afspelen van muziek/films etc. heb ik niet. Wel als de koptelefoon ingeplugd is, maar er geen geluid uitkomt. Gepiep en gekraak. Als de adapter eraan hangt heb je ook nog een zachte brom erdoor heen. Niet heel storend, want koptelefoons heb ik doorgaans alleen in m'n oren als er audio uitkomt.
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
Ik heb afgelopen weekend een aantal optredens gehad.
Toen er kortsluiting onstond op een een groep waar mijn apparatuur NIET op aangesloten was, hielt mijn MAC er mee op video signaal uit te zenden via de Composite uitgang (DVI converter)
De S-Video uitgang werkt wel nog. Maar met een Composite plug aangesloten wordt er wel een NTSC /PAL signaal aangegeven in mijn CP.
Iemand idee, wat dit kan zijn? Ik hoop dat er iets fout zit in die DVI Converter.
Overigens, de DVI uitgang naar een DVI monitor werkt ook gewoon nog.
Toen er kortsluiting onstond op een een groep waar mijn apparatuur NIET op aangesloten was, hielt mijn MAC er mee op video signaal uit te zenden via de Composite uitgang (DVI converter)
De S-Video uitgang werkt wel nog. Maar met een Composite plug aangesloten wordt er wel een NTSC /PAL signaal aangegeven in mijn CP.
Iemand idee, wat dit kan zijn? Ik hoop dat er iets fout zit in die DVI Converter.
Overigens, de DVI uitgang naar een DVI monitor werkt ook gewoon nog.
Welk stukje software heb je hiervoor gebruikt? Al gevondenSmartDoDo schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:18:
[...]
Om heel eerlijk te zijn vind ik die sensors niet echt geweldig werken. Ik werd het na een aantal minuten werken op m'n MBP behoorlijk zat dat de verlichting van het toetsenbord iedere keer veranderde. Het principe vind ik heel OK, maar ze zouden die sensors niet in de buurt moeten plaatsen waar de schaduw van je handen erop kan vallen. Om dat gemis op te lossen heb ik 3rd party software erop moeten zetten en dan werkt het tenminste fatsoenlijk
Launching containers into space
Kan komen door een stopcontact wat geen aarde heeft, thuis heb ik het ook als ik hem aan de stereo/tv hang. Op werk aan de stereo niet.4POX schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:55:
Ik ben nu op locatie aan het werk met een koptelefoon. Is het normaal dat er zoveel ruis door de koptelefoontjes komt ?
Macbook Pro laatste generatie
I intend to live forever - so far, so good.
Zojuist klap ik mijn macbook pro open, nadat hij even in de sluimerstand heeft gestaan, krijg ik het volgende te zien:

Vorige week kreeg ik al eerder dit effect, toen heb ik de macbook pro uitgezet en hem een tijd later pas weer gebruikt. Toen was het weer weg.
Heeft iemand enig idee wat ik met dit probleem aanmoet?

Vorige week kreeg ik al eerder dit effect, toen heb ik de macbook pro uitgezet en hem een tijd later pas weer gebruikt. Toen was het weer weg.
Ik heb af en toe precies het zelfde probleem, een herstart verhelpt het probleem....NCK schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:20:
Zojuist klap ik mijn macbook pro open, nadat hij even in de sluimerstand heeft gestaan, krijg ik het volgende te zien:
[afbeelding]
heb het nou 3x gehad in totaal... heb het nieuwste model (2,4 ghz penryn, 2GB, 200 GB 7200 RPM)
Voelt je scherm warm aan als je dat probleem hebt?
Ik heb een soortgelijk iets ook met mijn laptop (een veel goedkopere Toshiba that is), maar mss dat het bij jullie ook zo is. Bij mij is het alleen niet zo ''mooi'' verdeeld, maar is de linkerhelft van het scherm donkerder dan de rechterkant. Dat is na een tijdje open staan wel weer weggetrokken, maar het is wel vervelend.
Ik heb het idee dat het de warmte is die op het scherm slaat, als ik hem dicht heb geklapt.
Ik heb een soortgelijk iets ook met mijn laptop (een veel goedkopere Toshiba that is), maar mss dat het bij jullie ook zo is. Bij mij is het alleen niet zo ''mooi'' verdeeld, maar is de linkerhelft van het scherm donkerder dan de rechterkant. Dat is na een tijdje open staan wel weer weggetrokken, maar het is wel vervelend.
Ik heb het idee dat het de warmte is die op het scherm slaat, als ik hem dicht heb geklapt.
[ Voor 11% gewijzigd door RnB op 26-03-2008 20:30 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.