[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.491 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:51:
offtopic:
@Floor-is : Neem je toch een lenscoat:

[afbeelding]

[afbeelding]
Als ik een 70-200 zou hebben, had ik het allang gedaan. _/-\o_

Ontopic:
Mijn nieuwe speelgoed:
[afbeelding]
100 mm Macro
+
[afbeelding]
8 GB Extreme III

Edit: Zie net dat ze het ook voor mijn macro hebben: http://www.lenscoat.com/canon-covers-c-2.html
Mja is toch in het zwart :X
Niet iedereen houd er van meteen alles af te plakken. Er zijn mensen die screenprotectors op alle schermpjes van al hun apparaten plakken (GSM / MP3 spelers / laptop / magnetron / digicam), er zijn ook mensen die daar een gruwelijke hekel aan hebben. *Ik veroordeel geen van beide groepen

@8 GB Sandisk Extreme III: wat een marketing stunt dat er 30 MB/s opstaat. Die dingen halen de 20 MB/s nog geen eens. En wat Sandisk zelf zegt:
Min 20MB/second** sequential read and write
Wel jammer dat Sandisk ook al de weg ingaat van valse marketing. :X

Verder wel een prima kaartje, maar ik vind het jammer dat ze er iets opzetten wat 'ie bij lange na niet waar kan maken. Heb zelf de 4 GB variant ervan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:23:
Eindelijk....
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn DSLR leven is begonnen :)
prachtig! die combi wil ik ook hebben, moet alleen nog even wachten :(

@ de lensafplakspullen
Ziet er grappig uit! weet alleen niet of ik dat zou doen met zulke dure lenzen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Zou best wel 's zinnig kunnen zijn. Ik heb vaak genoeg dat een vogel het prima vind dat ik drie meter verderop zit maar 'm smeert als ik zo'n groot zwart ding aan m'n oog zet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat gaat enkel om de beweging die je maakt. :z Besteedt dan je geld aan een hide ipv aan lelijke stickers. :>

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:24

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:56:
@8 GB Sandisk Extreme III: wat een marketing stunt dat er 30 MB/s opstaat. Die dingen halen de 20 MB/s nog geen eens. En wat Sandisk zelf zegt:

[...]

Wel jammer dat Sandisk ook al de weg ingaat van valse marketing. :X

Verder wel een prima kaartje, maar ik vind het jammer dat ze er iets opzetten wat 'ie bij lange na niet waar kan maken. Heb zelf de 4 GB variant ervan.
Mijn post over geheugenkaarten. Het enige dat iets uitmaakt, is de performance van geheugenkaartje x in je camera.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/gitzo_gilux_reporter_statief.jpg
Echt nieuw is het niet. Ik heb een zware statief van een fotograaf gekregen, de statief uit elkaar gehaald, goed uitgekuist en kwam tot conclusie dat ik gratis een Gitzo Gilux Reporter gekregen hebt. Het is idd zwaar, maar de laadbak van mijn fiets kan de statief naar de meeste lokaties vervoeren. Volgens wat ik met google tegenkom, is het een jaren 60 statief, maar het werkt nu nog altijd zo goed als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Tsjonge! Ik heb dan eindelijk mijn camera besteld en deze zou dan onderweg zijn naar Zweden. Maar hoe kan ik dit pakketje volgen? HIj is besteld bij kamera-express. En ik kreeg dit mailtje:

zending is vandaag de deur uit u kunt het volgen via factuur nr:
vrijdag kwam het te laat binnen voor verzeding naar zweden.
vgr
arwi boeve

Hoe....... en waar en wat volg ik het dan? Op hun site kan ik niks vinden? Misschien iemand ervaring?

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan hen mss even mailen voor een trackingnummer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Wat bedoelen ze dan met: "u kunt het volgen via factuur nr?" Ik vind de communicatie minimaal..

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:58
Je zal wel moeten inloggen en op je factuur moeten klikken op de website van kamera express, maar waarom in NL besteld voor verzending naar zweden?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat hij misschien een Nederlandstalige handleiding wil ;)
rapture schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:47:
[...]
Mijn post over geheugenkaarten. Het enige dat iets uitmaakt, is de performance van geheugenkaartje x in je camera.

(...)
De snelheid in je cardreader maakt ook nog uit. Ik heb meestal geen zin om een half uur te wachten voor alle foto's naar de PC gedownload zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
simon schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:25:
Je zal wel moeten inloggen en op je factuur moeten klikken op de website van kamera express, maar waarom in NL besteld voor verzending naar zweden?
A: Omdat ik Zweden studeer voor zes maanden en daarna weer in Nederland ben (voor even tenminse :P)
B: Omdat het goedkoper is dan in Zweden :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 21:22

Spikey

Making the web accessible!

Afbeeldingslocatie: http://www.photographyjam.com/images/25.jpg
Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro (plaatje even online geleend)

zojuist gehaald bij de lokale fotoboer. was wel duurder dan via internet. Heb 239,- betaald tegenover 211,- + verzendkosten bij bijv konijn, maar dan kan ik er wel makkelijk mee terug mocht er iets niet in orde zijn. en op en naar naar Den Ham kost me ook een goede 25 eurotjes.

kan ik even vooruit met het maken van foto's :)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

offtopic:
@jcvjcvjcvjcv : Waar zie jij stickers staan ? ik heb geen lenscoat gehaald voor mijn macro lens en ik heb ook geen 70-200, maar als ik die foto's bekijk zijn dat geen stickers maar een coat (zoals de naam al zegt, duh!) wat je om je lens doet.
Een simpel search op google leverde het volgende al op: http://hoothollow.com/Tip...t%20Lens%20Coverings.html

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal voor onze vakantie naar Japan een 10-22 Efs aangeschaft. Ik had niet gedacht dat ik zo blij met dat ding zou zijn. Het was Kersebloesem tijd, dus het was heel erg mooi. Het was voor de Japanners dus ook de tijd om naar buiten te gaan met de camera en deze "Sakura's" te schieten.

Off-topic: In Japan was het Nikon wat de klok sloeg, waarbij ook nog eens de meeste Canons door toeristen werden gehanteerd. Ik heb ook verassend veel de D300 gezien (of in ieder geval mensen met de D300 neck-strap ^^). En wat ook waanzinnig populair was... het mobieltje om Sakuratjes mee te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Als je van die japanners in actie ook wat hebt geschoten zou ik die platen graag zien. Testcase? of url in de DM?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:11:
Als je van die japanners in actie ook wat hebt geschoten zou ik die platen graag zien. Testcase? of url in de DM?
Will do, maar on-jet-laggen, foto's doornemen etc. en andere zaken zullen een voorrang hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09

iMars

Full time prutser

Vandaag van een collega gekregen. Hij gebruikte hem niet meer *O* *O*
Afbeeldingslocatie: http://ns24660.ovh.net/~abackup/photoprod/VECXMINI3D.jpg

Wil nog wel kijken voor een grotere, zo duur zijn die nou ook weer niet (ja ze zijn er wel ;))

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Heb na lang wikken en wegen toch de switch gemaakt.. redelijk recent een tweedehands D70 gekocht, maar voor dezelfde prijs weer doorverkocht.. het is toch een Canon geworden, beter geschikt voor sport en party (wat ik het meeste doe) ofwel..

Eruit:
Nikon D70 + AF-S DX Nikkor 18-70 mm f/3.5-4.5g ED (complete set verkocht)

Welcome:
- Canon EOS 400D
- EF-S 17-85mm
- EF-S 55-250mm
- Sandisk Extreme III 2gb

Wishlist:
- Crumpler Daily schoudertas
- Canon Prime 50mm 1.8
- Zoomlens uit de "L" categorie..

zo, nu de cashback formulieren maar eens invullen!

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter87 op 15-04-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:47
Wouter87 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:55:
Heb na lang wikken en wegen toch de switch gemaakt.. redelijk recent een tweedehands D70 gekocht, maar voor dezelfde prijs weer doorverkocht.. het is toch een Canon geworden, beter geschikt voor sport en party (wat ik het meeste doe) ofwel..

Eruit:
Nikon D70 + AF-S DX Nikkor 18-70 mm f/3.5-4.5g ED (complete set verkocht)

Welcome:
- Canon EOS 400D
- EF-S 17-85mm
- EF-S 55-250mm
- Sandisk Extreme III 2gb

Wishlist:
- Crumpler Daily schoudertas
- Canon Prime 50mm 1.8
- Zoomlens uit de "L" categorie..

zo, nu de cashback formulieren maar eens invullen!
feli:) mooie set

hoe bevalt de 55-250 in verhouding tot de 17-85?

* LinuZZ heeft de cashback al binnen:)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Laatst online: 22-09 21:22

Spikey

Making the web accessible!

via dealextreme voor ~3 euro voor de gein zo'n pop-up flash diffuser besteld. het resultaat vindt ik persoonlijk nog best aardig ook.. zeker gezien de prijs natuurlijk. voorlopig voldoet dit terwijl ik de spaarpot aanvul voor een losse flitser.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2420/2415368883_2d31f55ab5.jpg

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
LinuZZ schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:39:
[...]

hoe bevalt de 55-250 in verhouding tot de 17-85?
Meer dan prima, na resultaten van Canon camera's bekeken te hebben werd ik met m'n Nikon helemaal jaloers op de kleuren, één van de redenen om over te stappen, maar nu met deze body en lens heb ik soms zelfs tè felle kleuren (bij een roeiwedstrijd in P-stand op ISO 400 geschoten) dus dat is nog wel even wat proberen en kijken wat dat nou precies is.. (witbalans wellicht?)

fijn bereik ook, alleen ten opzichte van de 17-85 is hij niet zo snel scherpgesteld soms, maar voor het geld kun je je er echt geen buil aan vallen, dat is zeker..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Spikey schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:19:
via dealextreme voor ~3 euro voor de gein zo'n pop-up flash diffuser besteld. het resultaat vindt ik persoonlijk nog best aardig ook.. zeker gezien de prijs natuurlijk. voorlopig voldoet dit terwijl ik de spaarpot aanvul voor een losse flitser.

[afbeelding]
Alleen zelf nog even de exposure of FEC aanpassen op het feit dat er een diffuser op zit?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
net een Domke F-2 Domke's Original Bag/Sand besteld :)

Afbeeldingslocatie: http://www.weisd.com/store2/tiffenfltrs/700-02S.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
addictive schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:53:
net een Domke F-2 Domke's Original Bag/Sand besteld :)

[afbeelding]
Waar heb je 'm besteld? Die dingen zijn in NL namelijk erg duur. Heb mijn Domke tas over laten komen vanuit de VS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
sOid schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:09:
[...]

Waar heb je 'm besteld? Die dingen zijn in NL namelijk erg duur. Heb mijn Domke tas over laten komen vanuit de VS :)
ik heb hem gewoon bij konijnenberg besteld (149 euro) met iets uit de US laten overkomen heb ik de laatste keer slechte ervaring gehad (toen mocht ik 70 euro bijbetalen aan mn nike's) dus dat doe ik liever niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Hoe lang duurt die cash back eigenlijk? Ik heb twee keer een envelop op de post gedaan maar nog niks op mijn rekening... Totaal mis ik dan minstens €100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
ik moest 2 en halve maand wachten :X en dan kreeg ik niet eens in een keer alles, ze maakte eerste 124 over ofzo, en daarna kreeg ik de rest was iets van 350 bij elkaar ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Flying Bobman schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:18:
Hoe lang duurt die cash back eigenlijk? Ik heb twee keer een envelop op de post gedaan maar nog niks op mijn rekening... Totaal mis ik dan minstens €100...
Pssst, daar is een ander topic voor ;)
addictive schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:09:
[...]

ik heb hem gewoon bij konijnenberg besteld (149 euro) met iets uit de US laten overkomen heb ik de laatste keer slechte ervaring gehad (toen mocht ik 70 euro bijbetalen aan mn nike's) dus dat doe ik liever niet meer.
Hmm gelukkig heb ik zelf nog nooit zoiets meegemaakt. Maar ik bestel dan ook vaak via eBay en ik denk dat die truucjes van 'gift' et cetera toch wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet het gewoon incalculeren bij het bestellen vanuit de USA, is het dan nog goedkoper en je vind het de moeite waard om een paar tientjes te besparen, met een risico dat je dat kwijt bent als er wat mis is met hetgeen wat je hebt besteld, dan moet je dat doen. Ik doe het ook wel is hoor, maar je moet niet gaan zeuren als een eventuele naheffing het duurder maakt dan dat het in Nederland had gekost..in principe hoor je die kosten namelijk gewoon te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Afbeeldingslocatie: http://www.teamworkphoto.com/images/sandisk/ExtIIICF8GB_angle.jpg

1x 4GB Extreme III
1x 8GB Extreme III

Dan kan ik samen met nog 2 4GB kaartjes wel een weekje Turkije overleven :)

PS lijkt ook een of ander nieuw type te zijn, die van mij staat 30MB/S en 200x "NEW FASTER SPEED" op de doos :)

Staat ook ©2008 op :P

Naja ze doen het supersnel heb ik even getest 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 15-04-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hagelnieuwe Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 G IF-ED VR

Afbeeldingslocatie: http://www.pixalo.com/gallery/data/518/nikonafs70-300mm.jpg

:D

70-200 viel iets buiten het budget :+ Nou ja, opzich niet, maar ik wil ook nog wel een keer een flitser en wat andere zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Fairy schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:05:
[afbeelding]

1x 4GB Extreme III
1x 8GB Extreme III

Dan kan ik samen met nog 2 4GB kaartjes wel een weekje Turkije overleven :)

PS lijkt ook een of ander nieuw type te zijn, die van mij staat 30MB/S en 200x "NEW FASTER SPEED" op de doos :)

Staat ook ©2008 op :P

Naja ze doen het supersnel heb ik even getest 8)
Damn. Hoeveel foto's maak jij dan in een week vakantie? En wat voor foto's zijn het die je maakt. Partyshots e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Herrick schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:22:
[...]

Damn. Hoeveel foto's maak jij dan in een week vakantie? En wat voor foto's zijn het die je maakt. Partyshots e.d.?
Een 5D maakt best wel heftige RAW foto's, dus een beetje ruimte is niet mis.

Pas nog een party gedaan, maar 8GB heb je zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:58
8 gb zo vol? selectief zijn is een van de grootste kwaliteiten die je kunt bezitten

ik heb extra CF besteld voor 4 weken, en dat is dan in totaal 18 gb..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

8GB voor een enkel feest? Dat is wel heel erg veel? Gemiddeld 10MB per foto kom ik op ruim 800 foto's. Wat simon zegt, selectief zijn is wel handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de foto's die uit de 5D komen niet wat groter dan 10MB? De Pentax K10D doet met zijn 10MP al RAW's tussen de 10 en 12+MB, 16MB voor DNG. Alsnog 600 'a 700 foto's is wel veel..je zal het maar allemaal moeten nabewerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is zoals munitie, je hebt er nooit genoeg. Vorig jaar ging ik naar Graspop met 18 GB en 6 batterijen. Na 2 festivaldagen zat het vol en ik ging snel met de trein terug naar huis om de foto's op de harde schijven te zetten. Dan nog een halve festivaldag aan foto's erbij. Van de batterijen, had ik slechts 3 gebruikt. De volgende stap is richting 30 GB om een driedaagse festival te kunnen bufferen. Er is wel een verschil tussen eerste 2 à 3 songs te fotograferen of van het begin tot op het einde (ongelimiteerd). Als je dan nog burst van actieshots erbij neemt, dan klimt het helemaal. Vandaar komen termen zoals "filmburner" vandaan, in de analoge tijdperk werd er door professionals gemakkelijk richting 6 rolletjes tijdens 2 à 3 songs erdoor gebrand.

Aan de andere kant wordt de workflow en selectie zwaarder zodat je beter selectief kan fotograferen. Met digitaal kan je "spray and pray", terwijl je met een oude analoge camera "take a careful shot".

[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 16-04-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

J3roen schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:34:
8GB voor een enkel feest? Dat is wel heel erg veel? Gemiddeld 10MB per foto kom ik op ruim 800 foto's. Wat simon zegt, selectief zijn is wel handig :P
10MB? De mijne zijn tussen de 15 en 20MB.

Op parties schiet ik wel enorm veel zo op de mensen en doe ik echt mee in het gefeest, dan knal je gewoon om je heen op alles wat je ziet en wat er gebeurd en dan knal je hem zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

rapture schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:14:
Het is zoals munitie, je hebt er nooit genoeg. Vorig jaar ging ik naar Graspop met 18 GB en 6 batterijen. Na 2 festivaldagen zat het vol en ik ging snel met de trein terug naar huis om de foto's op de harde schijven te zetten. Dan nog een halve festivaldag aan foto's erbij. Van de batterijen, had ik slechts 3 gebruikt. De volgende stap is richting 30 GB om een driedaagse festival te kunnen bufferen. Er is wel een verschil tussen eerste 2 à 3 songs te fotograferen of van het begin tot op het einde (ongelimiteerd). Als je dan nog burst van actieshots erbij neemt, dan klimt het helemaal. Vandaar komen termen zoals "filmburner" vandaan, in de analoge tijdperk werd er door professionals gemakkelijk richting 10 rolletjes tijdens 2 à 3 songs erdoor gebrand.

Aan de andere kant wordt de workflow en selectie zwaarder zodat je beter selectief kan fotograferen. Met digitaal kan je "spray and pray", terwijl je met een oude analoge camera "take a careful shot".
Nee de filmburner, was dat niet de EOS 1V omdat ie in 2,4 seconde een rolletje van 24 kon opvreten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Fairy schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:20:
Nee de filmburner, was dat niet de EOS 1N omdat ie in 2,4 seconde een rolletje van 24 kon opvreten?
De camera die 10 fps haalt. :D Als je bij elke band eerste 2 à 3 nummers mag fotograferen, dan werd er film geburnd.
Als afsluitertje van dit concertenverhaal nog een echte giller: zonet de shooting-consignes gekregen voor het concert van Beyonce nu zaterdag. Dit zijn de eisen van het management van de diva: "opnemen van aan de PA (60 meter van het podium), no flash (da's normaal), 30 seconden" (!). Benieuwd hoe ze dat gaan timen! Dan toch liever bootjes, want dit heeft met fotografie niks meer te maken. Als de videocamera's nog een iétsje beter worden qua resolutie, kunnen we binnenkort gewoon zo'n camera 30 seconden laten draaien en er in de studio de goeie frames uithalen. Probleempje voor dit forum: is dat dan nog wel digitale FOTOGRAFIE? :D http://forum.belgiumdigit...php?p=1405981#post1405981
Nog erger, als je slechts eerste 30 seconden van een concert mag fotograferen.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 16-04-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Zojuist besteld:
- Zonnekap voor de Canon EF 70-300 lens
- NB2LH Accu voor de 400D
- Sandisk Ultra III 4GB (de derde alweer, ik wil RAW gaan schieten in Peru voor 3 werken zonder PC...)
Ik ben weer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32

sapphire

Die-hard pruts0r

rapture schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:14:
Het is zoals munitie, je hebt er nooit genoeg. Vorig jaar ging ik naar Graspop met 18 GB en 6 batterijen. Na 2 festivaldagen zat het vol en ik ging snel met de trein terug naar huis om de foto's op de harde schijven te zetten. Dan nog een halve festivaldag aan foto's erbij. Van de batterijen, had ik slechts 3 gebruikt. De volgende stap is richting 30 GB om een driedaagse festival te kunnen bufferen. Er is wel een verschil tussen eerste 2 à 3 songs te fotograferen of van het begin tot op het einde (ongelimiteerd). Als je dan nog burst van actieshots erbij neemt, dan klimt het helemaal. Vandaar komen termen zoals "filmburner" vandaan, in de analoge tijdperk werd er door professionals gemakkelijk richting 6 rolletjes tijdens 2 à 3 songs erdoor gebrand.

Image tank geen idee voor je ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
@Shappire
Inderdaad, imagetank van Konig is €39 zonder 2,5" HDD, maar die kosten ook niks meer tegenwoordig. Dat is veel goedkoper dan al die CF kaarten.
*Edit* Bedenkt zich net dat hij zelf ook 12GB aan CF heeft liggen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Flying Bobman op 16-04-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
sapphire schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:07:
[...]

Image tank geen idee voor je ;)
Ik ben persoonlijk altijd een beetje huiverig voor image tanks. Een CF is veel minder kwetsbaar dan een harddrive. Ik zou een image tank dan ook persoonlijk alleen als backup in the field gebruiken.

Als iemand me hiervan het tegendeel kan bewijzen: graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even wachten en dan scoor je een 2,5" Solid State HDD..kan er ook niks mis gaan met bewegende onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:36:
Nog even wachten en dan scoor je een 2,5" Solid State HDD..kan er ook niks mis gaan met bewegende onderdelen :)
True, maar da's duurder dan een stapel CF's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Laatst online: 11:46
Even over die imagetank van konig: die is bij mij zojuist zijn partitie kwijt :( gelukkig stond er niks (belangrijks) op ;) , ik laat nog wel even weten offie nog te herstellen is maar durf het ding eigenlijk al niet te gebruiken op vakantie, gelukkig neem ik ook een laptop mee en heb ik ook nog wel een usb jasje

edit: even in een ander jasje aangesloten -> nog steeds niks, ziet na lange tijd wel een schijf en partitie maar kan hem niet benaderen. Schijf dus maar even in een laptop geschoven, diagnose gedraaid (hdd ok) en fdisk (fat32) / format. Lijkt nu weer prima te werken maar doe toch nog maar een volledige scan en wat praktijktests :P

Mijn voorkeur blijft dan ook een laptop + usb hdd met kopie van de bestanden op de laptop, bovendien kan je dan ook de foto's bekijken en zien of je wel goed bezig bent... ;)

[ Voor 45% gewijzigd door base_ op 16-04-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Flying Bobman schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:27:
@Shappire
Inderdaad, imagetank van Konig is €39 zonder 2,5" HDD, maar die kosten ook niks meer tegenwoordig. Dat is veel goedkoper dan al die CF kaarten.
*Edit* Bedenkt zich net dat hij zelf ook 12GB aan CF heeft liggen ;)
Meestal is het een combinatie tussen traagheid en korte batterijduur. Als het een kwartier duurt om een 4GB kaartje over te zetten en je kan met de batterij slechts 4 kaartjes overzetten. Dan mag je een 100+ GB harde schijf erin steken, het zal slechts 16 GB waard zijn. Als het snel genoeg is om een kaartje in 5 minuten over te zetten, dan kan je met 1 batterij 48 GB overzetten.

Geheugenkaarten blijven betrouwbaar en met de prijzen van tegenwoordig is het de moeite niet meer waard om met image tanks te werken (en betrouwbaarheid in te leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Inderdaad. Vroeger (een paar jaar geleden) vond ik het zelf ook nog wel een optie, maar tegenwoordig heb ik liever extra CF kaartjes. Maar ik neem mijn laptop toch maar mee op vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Herrick schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:14:
Inderdaad. Vroeger (een paar jaar geleden) vond ik het zelf ook nog wel een optie, maar tegenwoordig heb ik liever extra CF kaartjes. Maar ik neem mijn laptop toch maar mee op vakantie ;)
Maar in een laptop zit een zelfde HDD als in de meeste Imagetanks. IMO is alles op een laptop overzetten (tenzij je het dan ook nog op je CF laat staan) dan met even veel gevaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Nou ik heb nog eens even nagedacht, en ik heb toch die Konig imagetank gekocht voor €39,- samen met een WD 80GB 2,5" van €40. Daar kan geen flashkaartje tegenop... Ik ga volgende week voor drie weken naar Peru en ik neem liever niet mijn laptop mee. Ik ben van plan om nu eens alles in RAW te gaan schieten, nu bestandsgrootte geen probleem meer is. Samenvattend heb je nu voor €80:
  • Een externe 2,5" HDD van 80GB
  • Een imagetank
  • Een cardreader (CF, SD, MS/Pro etc.)
  • Tasje, kabels en adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 13:18
Om het flash kaart kamp dan maar te versterken ;) :

Vandaag komt binnen:
Afbeeldingslocatie: http://shop.transcend.nl/images/item/TS8GCF133.gif

Nog geen 30 euro (zonder verzendkosten), daar kan ik toch weer even mooi mee vooruit.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 21:53
Ik heb een Jobo imagetank 40Gb gekocht bij KE, vind het geweldig! Nu nog een Canon 10-22 en de wistlist is voldaan!
Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_23332_-1

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:20
Canon 70-200 F4.0L

lang getwijfeld tussen 70-300 en 70-200 toch de L geworden, vanwege snellere focus en stevigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Brum schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:42:
Om het flash kaart kamp dan maar te versterken ;) :

Vandaag komt binnen:
[afbeelding]

Nog geen 30 euro (zonder verzendkosten), daar kan ik toch weer even mooi mee vooruit.
Waar? In de PW zitten ze op min. €32,50.
Niet dat die 3 euro uit maakt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
kipfel schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:55:
Canon 70-200 F4.0L

lang getwijfeld tussen 70-300 en 70-200 toch de L geworden, vanwege snellere focus en stevigheid
En natuurlijk de gruwelijke scherpte :) Voor zover ik weet is alleen de F4 IS nog een tikkeltje scherper, maar dat is pixelneuken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:20
LoneGunman schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:51:
[...]

En natuurlijk de gruwelijke scherpte :) Voor zover ik weet is alleen de F4 IS nog een tikkeltje scherper, maar dat is pixelneuken :)
Dat ook, alhoewel de 70-300 ook niet verkeerd is ;) !, de IS versie werd me te duur af, dat kon ik niet verantwoorden voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 13:18

-DG- schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:27:
[...]

Waar? In de PW zitten ze op min. €32,50.
Niet dat die 3 euro uit maakt. :')

Dan zijn ze een paar euro duurder geworden, heb ik geluk gehad en was ik net op tijd.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Gisteravond een nieuwe Canon EF 24-105 f/4L IS USM besteld, voor € 680,- incl. btw. Kan niet wachten tot hij komt!

Afbeeldingslocatie: http://www.connyvermeulen.com/images/24-105.jpg

Het is mijn eerste L-lens, dus het zal wel verslavend gaan werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
yjanse schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:49:
Gisteravond een nieuwe Canon EF 24-105 f/4L IS USM besteld, voor € 680,- incl. btw.
mag je ons even vertellen wara je dat hebt gedaan voor die mooie prijs :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
@Hapkars: OEM versie gekocht in Engeland, via Home Discounts (HomeDisUK). Die 680 euro is gewoon de 1:1 conversie van de US Dollar prijs naar Euro's met een kleine provisie. De winkel die deze dus nieuw verkoopt heeft ze in de VS gehaald.

Ik heb vanmiddag nog met ze gebeld, goede klantenservice, ik krijg mijn lens eind volgende week.

EBay linkje:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=310041953055

Edit: OEM is dus hetzelfde als retail, maar dan in witte doos. Wel inclusief alle accessories, alleen geen cashback maar dat boeit me niet, scheelt nu al 240 euro met Nederland.

[ Voor 18% gewijzigd door yjanse op 18-04-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 13:45
Mijn KM Dynax 5D met 18-70 kitlens naar mijn moeder doorgeschoven. En van haar, voor de moeite (en het moeten missen van een handig bereik zoomlens) een Tamron 17-50/2.8 voor mijn KM Dynax 7D gekregen. Vandaag op kunnen halen! \o/

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12079-2/PICT6513.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12082-2/PICT6520.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wolfensteijn schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:55:
Mijn KM Dynax 5D met 18-70 kitlens naar mijn moeder doorgeschoven. En van haar, voor de moeite (en het moeten missen van een handig bereik zoomlens) een Tamron 17-50/2.8 voor mijn KM Dynax 7D gekregen. Vandaag op kunnen halen! \o/

[afbeelding]

[afbeelding]
Gefeli, voor mij een goede aankoop geweest, fijne scherpe, contrastrijke lens.
Have fun with it :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

From Russia with O+

Afbeeldingslocatie: http://userpage.fu-berlin.de/~tobiko/Bilder/Helios/Helios.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
Gisteravond een nieuwe Canon EF 24-105 f/4L IS USM besteld, voor € 680,- incl. btw. Kan niet wachten tot hij komt!

[afbeelding]

vandaar dat ik die van mij niet verkocht krijg :P als die zo goedkoop is int buitenland haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
Nu ik een fotografiecursus aan het volgen ben wilde ik toch net wat meer dan mijn EOS 350D kon bieden. We fotograferen redelijk vaak onder moeilijke lichtomstandigheden, en liep daarom af en toe toch wel tegen de grenzen aan van de camera.
Ik heb hem goed kunnen verkopen en met de cashback van Canon heb ik gekozen voor een 40D, body only.

En vanmorgen is die gearriveerd;

Afbeeldingslocatie: http://www.camps.speedxs.nl/EOS40D.jpg

Wat een apparaat, toch een heel ander gevoel dan de 350D. Dit weekend de handleiding maar eens goed doorlezen. Maandag hebben we weer cursus.... dan wil ik toch wel weten wat de voor- en achterkant is 8)
Om wat foto's op te kunnen slaan ook maar een CF kaartje gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.camps.speedxs.nl/cf4gb-u2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:55

[afbeelding]

Goeie prijs zeg! En natuurlijk geen importheffing of btw omdat hij uit de UK komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizzzzzz schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:43:
Nu ik een fotografiecursus aan het volgen ben wilde ik toch net wat meer dan mijn EOS 350D kon bieden. We fotograferen redelijk vaak onder moeilijke lichtomstandigheden, en liep daarom af en toe toch wel tegen de grenzen aan van de camera.
Ik heb hem goed kunnen verkopen en met de cashback van Canon heb ik gekozen voor een 40D, body only.

En vanmorgen is die gearriveerd;

[afbeelding]

Wat een apparaat, toch een heel ander gevoel dan de 350D. Dit weekend de handleiding maar eens goed doorlezen. Maandag hebben we weer cursus.... dan wil ik toch wel weten wat de voor- en achterkant is 8)
Om wat foto's op te kunnen slaan ook maar een CF kaartje gekocht.

[afbeelding]
moeilijke lichtomstandigheden, wordt dat niet meer opgelost door je lenzen dan door je camera ? :X :D
Welke lenzen gebruik je als ik vragen mag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:41:
[...]

moeilijke lichtomstandigheden, wordt dat niet meer opgelost door je lenzen dan door je camera ? :X :D
Uche*hoge iso's!!*uche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet de 350 meer dan prima, AF idem icm een flitser? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

[...]

Er is natuurlijk ook zoiets als ISO waarde! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
[...]

Ik heb een EF 24-70mm f/2.8L USM, dus dat zit wel goed (moet nog sparen voor de andere lenzen op mijn wishlist). Maar inderdaad hogere ISO is wel fijn.
Ik vond ook het kleine display soms erg lastig. De 40D biedt verder toch wel wat meer mogelijkheden om mee te experimenteren. Plus ik wilde eens wat anders.
Wat ook wel meetelde was dat ik maar €230,- moest bijleggen om de zaak rond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me een strakke deal inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://bp0.blogger.com/_pnelqiTzEww/SAoH7O0kBdI/AAAAAAAAAI4/nfkcFNGyV7Y/s1600-h/IMG_1428.jpg

Vanmiddag gaan halen bij Konijn in Turnhout. Eindje rijden maar wel de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:12:
[afbeelding]

Vanmiddag gaan halen bij Konijn in Turnhout. Eindje rijden maar wel de moeite!
Gefeli met je zonnekappie :X

Fijn lensje... veel plezier is met dit ding (of welke 70-200 L van canon dan ook) gegarandeerd !

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Facemodder schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:59:
[...]

Gefeli met je zonnekappie :X

Fijn lensje... veel plezier is met dit ding (of welke 70-200 L van canon dan ook) gegarandeerd !
Superlens inderdaad, enige minpuntje is dat de knopjes wel érg makkelijk omgaan. Dan zit je daar ineens zonder autofocus of met IS in panning mode.

Maar het glas is super :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizzzzzz schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:43:
[...]

Ik heb een EF 24-70mm f/2.8L USM, dus dat zit wel goed (moet nog sparen voor de andere lenzen op mijn wishlist). Maar inderdaad hogere ISO is wel fijn.
Ik vond ook het kleine display soms erg lastig. De 40D biedt verder toch wel wat meer mogelijkheden om mee te experimenteren. Plus ik wilde eens wat anders.
Wat ook wel meetelde was dat ik maar €230,- moest bijleggen om de zaak rond te krijgen.
ha, owké. Ik had iets anders in gedachten ;), maar dat is een lekker lichtsterke lens. enige mogelijkheid is dan idd de iso omhoog smijten en met de 40D heb je dan wss wel wat minder ruis op hogere iso's dan de 350D :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Zo, ook weer wat spulletjes binnen die het wat aangenamer maken:

Mijn 2 x 1 GB kaartjes hebben samen nu zo'n 20k foto's te verwerken gekregen en dus vervang ik ze "pro-actief". Ik wil geen risico lopen voor die paar tientjes. Bovendien is de capaciteit nu zo groot voor het geld dat ik mijn image tank nu alleen nog ga gebruiken als backup van de kaart. Ik hoef ze niet meer leeg te gooien (2 x 4 GB met een 350d is zo'n 800 foto's RAW, meer dan genoeg voor 1 extreme dag).

2 x 4 GB memory dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.kooij.info/GoT/4gb.jpg

Vanwege de toch wat beperkte dynamic range van mijn 350d een paar Cokin filters gehaald. Ik hoop hiermee een stop extra aan beeldinformatie te behouden (vooral luchten), zodat ik er in post processing wat meer kan.

Dus 1 x een houdertje met 82 mm verloopring:

Afbeeldingslocatie: http://www.kooij.info/GoT/pholder.jpg

Samen met een 121 L en een 152 filter. De 121 M komt nog, was niet op voorraad.

En gezien het feit dat ik me suf erger aan het o-zo-handig verwijderen van een lenscover bij gemonteerde zonnekap een aantal vervangende covers (gelijk maar voor al mijn lensjes):

Afbeeldingslocatie: http://www.kooij.info/GoT/cover.jpg

Ben ik voorlopig weer even tevreden :)

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Facemodder schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:10:

Mijn 2 x 1 GB kaartjes hebben samen nu zo'n 20k foto's te verwerken gekregen en dus vervang ik ze "pro-actief". Ik wil geen risico lopen voor die paar tientjes.
Hier zou ik me dan weer totaal niet druk om maken eigenlijk. Die dingen kunnen ettelijke honderd-duizenden keren worden herschreven en de kans dat één sector zoveel over zich heen krijgt is uiterst klein. Anders waren al die SSD-drivers en alle mensen die readyboost van Vista gebruiken allang in de problemen gekomen :P

Extra capaciteit is handig, maar blijf lekker doorschieten met deze kaarten joh. Niet druk om maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neo, solid state disks zijn onbetaalbaar, en wie gebruikt er nou Vista? Laat staan readyboost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:16:
neo, solid state disks zijn onbetaalbaar, en wie gebruikt er nou Vista? Laat staan readyboost? :)
Het gaat meer om het principe: je krijgt die flashgeheugens niet zomaar kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Reden was ook meer het feit dat ik het met 2 x 1 gb in totaal moest doen tot nu.
Dus 1 kaartje vol, andere erin, eerste naar image tank mikken en zo wisselen.
Als er dan ook maar "iets" met 1 van de kaartjes gebeurt ben je de *** (je kunt dan wachten tot het op je image tank staat voor je verder kunt). Ik ga ze ook zeker niet weggooien, maar ik vond het risico te groot worden, ondanks alle beloftes van de fabrikant.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn 2 x 1 GB kaartjes hebben samen nu zo'n 20k foto's te verwerken gekregen en dus vervang ik ze "pro-actief". Ik wil geen risico lopen voor die paar tientjes. Bovendien is de capaciteit nu zo groot voor het geld dat ik mijn image tank nu alleen nog ga gebruiken als backup van de kaart. Ik hoef ze niet meer leeg te gooien (2 x 4 GB met een 350d is zo'n 800 foto's RAW, meer dan genoeg voor 1 extreme dag).

2 x 4 GB memory dus:

[afbeelding]

Vanwege de toch wat beperkte dynamic range van mijn 350d een paar Cokin filters gehaald. Ik hoop hiermee een stop extra aan beeldinformatie te behouden (vooral luchten), zodat ik er in post processing wat meer kan.

Dus 1 x een houdertje met 82 mm verloopring:

[afbeelding]

Samen met een 121 L en een 152 filter. De 121 M komt nog, was niet op voorraad.

En gezien het feit dat ik me suf erger aan het o-zo-handig verwijderen van een lenscover bij gemonteerde zonnekap een aantal vervangende covers (gelijk maar voor al mijn lensjes):

[afbeelding]

Die lensdoppen waar kan je die krijgen? Ik vind die canon doppen ook niet fijn en die doppen met een rand in het midden lijnen me ideaal, dat had mijn tokina ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

dealextreme verkoop ze ook Fairy :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Hier bij Dealextreme besteld.
Ook leuk voor allerhande andere foto gadgets (o.a. cheapass omnibounce kapjes e.d.)

koop me suf bij die lui ...

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Behalve die afstandsbediening heb ik er nog niks interessants kunnen ontdekken qua fotografie.
offtopic:
Ze hebben er wel leuke überlasers en wifi/gsm stoorzenders ;)
Lensdop + zonnekap is bij mij geen probleem, de zonnekap moet er toch eerst af anders past er niks meer in mn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Canon lensdoppen zijn irritant ja met een zonnekap (die van sigma trouwens ook). Kan je niet fatsoenlijk erop of eraf halen. Altijd gekloot :p Gelukkig hebben ze daar bij Tamron over na gedacht en leveren ze standaard lensdoppen die je ook in het midden kunt gebruiken. Nikon heeft volgens mij ook standaard zulke doppen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Flying Bobman schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:29:
Behalve die afstandsbediening heb ik er nog niks interessants kunnen ontdekken qua fotografie.
offtopic:
Ze hebben er wel leuke überlasers en wifi/gsm stoorzenders ;)
Lensdop + zonnekap is bij mij geen probleem, de zonnekap moet er toch eerst af anders past er niks meer in mn tas.
cheape wireless flash triggers, wireless remote's, remote's, lensdoppen, micro fiber doekjes, mini statiefjes, omni bounce's...nou ik kan wel even doorgaan hoor :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
Laatst bij de lokale fotoboer geinformeerd naar zo'n lensdop. Hij had wel tamrons liggen... 20 euro :( Dat heb ik dus maar niet gedaan.

Voor mijn verjaardag gekregen:
- Zonnekap voor 10-22
- B+W UV
- 2GB ultra 2 CF
- Falcon eyes 5 in 1 reflector
- Canon Ef-d focus screen voor mijn 40D

Bestelling van de bijbehorende 10-22 heb ik geannuleerd... levertijd onbekend ( >2 weken) :(

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

[afbeelding]

Ik heb die lensdop ook gekocht, maar dat oogje voor het koortje zorgde er wel voor dat ik de lensdop er toch niet op kon zetten met de zonnekap erop. Ik heb vervolgens het oogje eraf gehaald (gevijld) en nu past ie wel. Het is maar dat je het weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Nikon doppen lijken inderdaad op de getoonde lensdop. (Ook verkrijgbaar voor 3.95 $ bij HVStar trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Incl. shipping?

De huidige Nikon doppen zijn inderdaad ook prima, daar kunnen veel van die 3rd party lensbouwers nog wat van leren. KR heeft er een speciaal stukje over in zijn UWA vergelijking.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Setje compleet!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3103/2419423916_649390dd84_m.jpg

En sinds ik steeds meer (bijna alleen maar) RAW schiet een extra kaartje erbij gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://leicher.nl/got/extreme3-cf-4gb.jpg

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 05:39
Sinds ongeveer twee weken mijn nieuwe Nikon D80, even op ebay aan het shoppen geweest en het volgende gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.digigood.com/items/LENS/Nikon_70-300_VR/2.jpg
Nikon Nikkor 70-300mm f4.5-5.6G ED-IF AF-S VR Zoom Lens (€340)
Uit de UK

Afbeeldingslocatie: http://www.memoryshop.nl/images/product/image.php?id=53407&dimensionid=1&shopid=5
Transcend 8GB SDHC 8 GB SD HC Class 6 Memory Card (€21,50)
Uit Hongkong

Afbeeldingslocatie: http://i20.ebayimg.com/04/i/000/c9/27/a687_2.JPG
2 x Phottix Battery for Nikon EN-EL3e (€15)
Uit Hongkong

Afbeeldingslocatie: http://www.duracomsupply.com/catalog/e59a_1_58_1.JPG
Black Optech Pro Loop strap (€15)
Uit de USA

Alle prijzen zijn incl. verzendkosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Wobcat op 21-04-2008 15:11 ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Ik als beginnende fotograaf:

Vandaag net mijn nieuwe tas binnen gekregen voor naar mijn rondreis Zuid Amerika.
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyvaneijk.nl/got/IMG_0995.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.jordyvaneijk.nl/got/IMG_1021.JPG

Nu moet er alleen nog even de inhoud komen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jvaneijk op 21-04-2008 21:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Mooie tas is dat, ik heb de iets kleinere versie en daar past alles precies in. Maar eh, als beginnende fotograaf is die tas wel een beetje groot of niet? ;) Waar ga je heen in Zuid Amerika? Ik ga donderdag naar Peru, misschien kom ik je nog wel tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Flying Bobman schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:27:
Mooie tas is dat, ik heb de iets kleinere versie en daar past alles precies in. Maar eh, als beginnende fotograaf is die tas wel een beetje groot of niet? ;) Waar ga je heen in Zuid Amerika? Ik ga donderdag naar Peru, misschien kom ik je nog wel tegen...
Ja ik weet het dat de tas groot is maar dit was enige tas die ze op voorraad hadden bij Konijn voor een schappelijke prijs en een AW ding had. En met oog op de toekomst is dit geen overbodige luxe.

Ik ga naar Brazilie, Argentinie, Uruguay en Paraguay vertrek 1 mei via Madrid naar Rio. *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed en bekend uit, de Slingshot 300 :) Lekker veel ruimte, al passen niet al m'n AF-lenzen erin, maar dat moet ik toch in ruimen, dus dat doet er ook niet zoveel toe!
Mooie tas voor op reis, vind het zelf wel handig zo'n slingshot..heb de 100 ook nog liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 20-09 05:39
Heb de Slingshot 200, ideaal ding, op de rug hangen, atb pakken en het bos, de hei in/op.
Makkelijk & snel bij je spullen kunnen komen vind ik nog het grootste voordeel.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvaneijk schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:06:
Ik als beginnende fotograaf:

Vandaag net mijn nieuwe tas binnen gekregen voor naar mijn rondreis Zuid Amerika.
[afbeelding]

[afbeelding]

Nu moet er alleen nog even de inhoud komen ;)
Welke tas is dat precies? (Sorry, maar dat labeltje aan die tas is niet echt leesbaar :+ )
Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.