[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.491 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.canadaestore.ca/images/70_200.jpg
canon 70-200 f2.8 USM

is vandaag besteld en betaald, weer wat euros in het zwarte gat verdwenen

[ Voor 23% gewijzigd door Morpheus_at_work op 05-04-2008 13:38 ]

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Nomad schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:09:
Ging het frontelement los zitten, of het plastic dinkie aan de voorkant met schroefdraad voor je filters?

Want een frontelement wat los zit klinkt nogal kloten, dat stukkie plastic is zo weer vast te zetten.
Toevallig, die van mij is ook van de week teruggestuurd (nog net binnen de garantieperiode) met hetzelfde euvel. Plastic dingetje zit los/speling. Volgens de reperateur makkelijk op te lossen. Het regelmechanisme voor de front-focus schijnt daaronder te zitten. Jammer alleen dat het 3!? weken gaat duren voordat ik hem terugheb. Tijd voor wat meer personeel zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 21:22

Spikey

Making the web accessible!

sinds gisteren de gelukkige eigenaar van:

Afbeeldingslocatie: http://www.penncamera.com/assets/items/NN25420.jpg

opgepikt bij de lokale MM als verjaardagscadeau. Hij vervangt mijn minolta Z1 uit de oertijd :o
binnenkort nog een zoomlens erbij halen voor wat meer bereik en dan heb ik voorlopig het camera-fonds weer geplunderd.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MB-D10 voor m'n D300 is net gebracht door TNT. Gisteren om 16:40 bij Kamera-Express besteld :)

Echt prachtig ding. Heb er 8 AA's in en het voelt heerlijk aan. Die 8 fps lijkt wel iets meer te zijn als ik het vergelijk met de 6 fps die het zonder batterygrip is.

Afbeeldingslocatie: http://kenrockwell.com/nikon/d300/images/d300-grip.jpg

Maar dan met een 18-70 ipv 18-200 en nog een AH-4 handstrap. Houdt prima vast met D300 + grip + handstrap. Een heel stuk beter dan zonder grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:47:
Houdt prima vast met D300 + grip + handstrap. Een heel stuk beter dan zonder grip.
Doet die handstrap het gemak van die 2e ontspanknop niet teniet? Ik weet niet hoe jij fotografeert, maar bij mij zijn minimaal de helft van de foto's in portretstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

J3roen schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:06:
[...]

Toevallig, die van mij is ook van de week teruggestuurd (nog net binnen de garantieperiode) met hetzelfde euvel. Plastic dingetje zit los/speling. Volgens de reperateur makkelijk op te lossen. Het regelmechanisme voor de front-focus schijnt daaronder te zitten. Jammer alleen dat het 3!? weken gaat duren voordat ik hem terugheb. Tijd voor wat meer personeel zou ik zeggen.
Zo makkelijk op te lossen dat het me nog geen 2 minuten koste...maar naar tamron sturen is natuurlijk ook altijd een optie ;)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:01:
[...]
Doet die handstrap het gemak van die 2e ontspanknop niet teniet? Ik weet niet hoe jij fotografeert, maar bij mij zijn minimaal de helft van de foto's in portretstand.
Jawel, maar zo vaak heb ik hem niet in de portretstand. En anders haal je je hand even uit de strap. :)

En het probleem was dat body + strap niet lekker vast hield omdat m'n hand 'hoger' is dan de body, dus dan wordt je gecrunshed door de strap. Nu niet meer :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
Mijn nieuwe digi cam (gekocht om mee te nemen op vakanties waar ik liever mijn spiegelreflex niet bij heb vanwege diefstal gevaar etc) :

Canon Digital Ixus 75 en 2GB SecureDigital geheugen van Sandisk:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/263e9ls.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2l92li8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/6fy14n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/1zqvu9s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
simon schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:00:
[...]

f*cking na-aper! nadat ik een 35 f/1.4 heb gehaald gingen ze bij bosjes!
Is die 35mm f/1.4 zoveel beter dan de 2.0? Het prijsverschil is nogal fors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:02:
[...]

Is die 35mm f/1.4 zoveel beter dan de 2.0? Het prijsverschil is nogal fors...
Optisch is de /2 helemaal niet slecht, hoewel de L de overtreffende trap is, met name qua kleur en contrast. Maar als je de lens voelt, dan weet je gelijk waar het verschil in zit: bouw. Zet hem op je camera: de autofocus is echt mij-len beter :) En tja, prijsverschil, glas kost geld: die F/1.4 komt ergens vandaan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Sharky schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:29:
nais. Mocht je de tamron nog kwijt willen dan houd ik me aanbevolen. (mits hij gerepareerd wordt natuurlijk).
Nee, die gaat voorlopig nog niet weg. Deze houd ik als kitlens, de 24-70 is toch net te veel tele voor walk-around. Voor portretjes en andere shoots is ie geweldig, mocht je je 17mm niet nodig hebben.
J3roen schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:06:
[...]

Tja, of beter logistiek binnen het bedrijf. maar dat blijft toch speculeren. Inderdaad, richttijd wordt 3 weken aangegeven :(
Nomad schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:03:
[...]
Zo makkelijk op te lossen dat het me nog geen 2 minuten koste...maar naar tamron sturen is natuurlijk ook altijd een optie ;)
Ik heb het zelf ook geprobeerd te fixen, is ook gelukt. maar ging direct erna weer los zitten. Omdat ik er zelf niet teveel aan wilde sleutelen, heb ik hem toch maar onder garantie opgestuurd.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Nomad schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:03:
[...]

Dat zei men aan de telefoon ook; maar men rade het af omdat de focus kan gaan afwijken. Hij wordt daar altijd opnieuw gekalibreerd. En aangezien ik ook niet helemaal meer tevreden was over de scherpte, lijkt het me dat het verhaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Spikey schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:28:
sinds gisteren de gelukkige eigenaar van:

[afbeelding]

opgepikt bij de lokale MM als verjaardagscadeau. Hij vervangt mijn minolta Z1 uit de oertijd :o
binnenkort nog een zoomlens erbij halen voor wat meer bereik en dan heb ik voorlopig het camera-fonds weer geplunderd.
Wat een verademing hè? * Orion84 heeft exact dezelfde overstap ruim een jaar geleden gemaakt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

J3roen schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:05:
[...]

Dat zei men aan de telefoon ook; maar men rade het af omdat de focus kan gaan afwijken. Hij wordt daar altijd opnieuw gekalibreerd. En aangezien ik ook niet helemaal meer tevreden was over de scherpte, lijkt het me dat het verhaal klopt.
Zolang niet prutst en gewoon het juiste schroefje vast draait heb je volgens mij niet ineens focusafwijkingen hoor, je zet slechts het plastic kapje vast, maar goed....
Als je het niet erg vind om hem naar tamron te sturen en een paar weken kwijt te zijn, dan kan het ja :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Oke ik heb iets gedaan waar ik misschien spijt van krijg?

Ik heb een 430EX TTL 2 flitser gekocht bij bhphotovideo uit Amerika en laten verzenden naar me neef die daar woont. Het was de bedoeling dat me neef hierheen kwam en de flitser meenam in zijn koffer zonder origineel doos maar dat trucje gaat niet meer door.

Dus nu moet ik het laten verzenden er zit ook een Sto-Fen Omnibounce bij. Als hij het in een ander doos stopt en verzend als een gift kom ik dan door de douane?

Wat kan ik het beste doen? Gewoon me neef de flitser terug laten sturen of moet hij me het toch opsturen en hoef ik dan geen btw en importkosten te betalen?

Ik wist niet precies waar ik dit kon vragen dus heb ik het maar hier gedaan. Als het verkeerde plek is dan verwijder dit berichtje maar.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.douane.nl ;)

Volgens de wet hoor je dat allemaal netjes aan te geven en BTW te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:37:
[...]

Wat is daar beter aan als ik vragen mag? Alleen steviger of ook handig opbouwen?
Hij zou steviger moeten zijn, maar met name de liggers zouden handiger moeten zijn omdat ze telescopisch zijn i.p.v. klikbaar. Scheelt weer ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 19:05
October schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:58:
Oke ik heb iets gedaan waar ik misschien spijt van krijg?

Ik heb een 430EX TTL 2 flitser gekocht bij bhphotovideo uit Amerika en laten verzenden naar me neef die daar woont. Het was de bedoeling dat me neef hierheen kwam en de flitser meenam in zijn koffer zonder origineel doos maar dat trucje gaat niet meer door.

Dus nu moet ik het laten verzenden er zit ook een Sto-Fen Omnibounce bij. Als hij het in een ander doos stopt en verzend als een gift kom ik dan door de douane?

Wat kan ik het beste doen? Gewoon me neef de flitser terug laten sturen of moet hij me het toch opsturen en hoef ik dan geen btw en importkosten te betalen?

Ik wist niet precies waar ik dit kon vragen dus heb ik het maar hier gedaan. Als het verkeerde plek is dan verwijder dit berichtje maar.

bvd
Bijna alles wordt nu wordt verstuurd van uit america wordt gecontroleerd, dit in verband met het verschil tussen de euro en de dollar, je kan het risico nemen om het te laten op sturen als GIFT maar ik geloof dat er nu iets van 90% wordt gecontroleerd.

En als je het als GIFT verstuurd weet ik niet hoe het zit met de verzekering, als je lagere waarde op geeft met versturen om de douna te ontlopen en er gebeurt iets mee is het weer niet verzekerd.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Als je het van particulier naar particulier stuurt (verzekerd best wel), niet in de originele doos en zonder faktuur bij, zou de douane toch helemaal niks mogen zeggen?
Als mijn familie in de US beslist om me voor mijn verjaardag een lens te sturen, kunnen ze mij daar toch geen tax op laten betalen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Fire69 schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:24:
Als je het van particulier naar particulier stuurt (verzekerd best wel), niet in de originele doos en zonder faktuur bij, zou de douane toch helemaal niks mogen zeggen?
Als mijn familie in de US beslist om me voor mijn verjaardag een lens te sturen, kunnen ze mij daar toch geen tax op laten betalen? :?
Logisch gezien niet, maar since when are tax laws logical???

offtopic:
Overigens is er een belastingvrije voet qua invoeren. Dat bedrag mag je aftrekken en of de rest betaal je invoerbelasting (indien van toepassing). Dat was volgens mij iets van 170 euro ofzo.
Dus voor iets van 200 euro betaal je over de overige 30 euro invoerdingus.
Vandaar dat men niet moeilijk doet over kleine dingen, omdat de administratieve kosten over het algemeen hoger liggen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/6701/52pro1dcplxp3.jpg
En ja, ook daar vandaan :-)

Lekker spelen, maar nog wel ff goed leren hoe er mee om te gaan. 't is wel lastig overigens met een objectief waarbij het voorste lensdeel meedraait wanneer er gefocussed wordt...

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Op deze pagina van de douane-site lijkt het om een bedrag van €350 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 21:22

Spikey

Making the web accessible!

Orion84 schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:10:
[...]

Wat een verademing hè? * Orion84 heeft exact dezelfde overstap ruim een jaar geleden gemaakt :)
zeker weten! ik heb er de afgelopen dagen al veel plezier van gehad en ik heb nog een aantal leuke happeningen in het vooruitzicht liggen om er mee te spelen!

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Dit stukje bedoel je?

Voordat u de forfaitaire tarieven kunt toepassen, dient u eerst vast te stellen of het inderdaad om een invoer zonder handelskarakter gaat en of de totale waarde van de goederen per zending of per reiziger niet meer bedraagt dan 350.

....die door reizigers worden ingevoerd om als geschenk te worden...

Als er niet voor handel is dan mag het tot een bedrag van €350 ingevoerd worden tegen forfaitaire tarief.

Ik ben niet zo goed in rechten maar wat is een forfaitaire tarief dan :?

En dit is wanneer je iets op vakantie hebt gekocht: ik weet dus niet of dat geldt voor een zending uit de VS :?

Waardebeperking Voor goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van € 175 per persoon belastingvrij mag meenemen naar Nederland. Deze waardebeperking geldt voor producten die u in een gewone winkel in een niet-EU-land heeft aangeschaft en waarover u al buitenlandse belasting heeft betaald en voor artikelen die u belastingvrij in een taxfree shop heeft gekocht op de luchthaven of veerboot. Als u goederen van een hogere waarde wilt meenemen, dan moet u belasting betalen. Bijvoorbeeld: u koopt een camera voor € 254. U moet dan belasting betalen (invoerrechten en btw) over het totale bedrag. Als u een horloge heeft gekocht voor € 125 en een vulpen voor € 57, dan komt u hiermee boven de waardedrempel uit. Omdat het om twee artikelen gaat, betaalt u alleen invoerrechten en btw over de vulpen.

[ Voor 36% gewijzigd door October op 07-04-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Hej October lees jij niet wat er in de topicwaarschuwing staat ofzo?

'Houd slowchat binnen de perken' is in ieder geval niet aan jou besteed. Je vragen kan je ook veel beter in een ander deel van dit forum kwijt. Dus laat ik dan maar hier en nu de halt aan dit offtopic gebeuren toeroepen.

Simpel: Niet meer in dit topic of ik verwijder het gewoon.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

M42-powerrr

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/4454/yraepwe5le8pr2tff2fesqje4.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h8TuVcvaheywHbm1KhlSUkvw/full.jpg

Voor een prijs die jullie niet willen weten...

Wel?

Echt?

€284,31, via ebay en Hong Kong, verstuurd als Gift en Refurbished Cameraparts, $ 30 waard. Yeah, right, maar ik ben er blij mee!

En nog een 'echte' zonnekap (ET-65B) voor mijn Canon 70-300 IS USM voor $ 12,95!

Hong Kong FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 tientjes goedkoper dus dan in NL. Mooie besparing, maar niet schrikbarend veel. Voordeel is dan ook meteen weg als er iets mee is. Desalniettemin, veel plezier ermee, heb er zelf ook een, alleen niet voor Canon mount ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:44
Een hele mooie afstandsbediening voor mijn 350D voor maar € 2,84 (dealextreme)

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_5577_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Sangroid schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:34:
[afbeelding]

Wel?

Echt?

€284,31, via ebay en Hong Kong, verstuurd als Gift en Refurbished Cameraparts, $ 30 waard. Yeah, right, maar ik ben er blij mee!

En nog een 'echte' zonnekap (ET-65B) voor mijn Canon 70-300 IS USM voor $ 12,95!

Hong Kong FTW!
Knap dat je het aandurfde met alle berichten van focus problemen met 1 op de 4 exemplaren, nog 1 nachtje slapen dan komt mijn lens overwaaien uit duistland ligt nu ergens bij ups stof te happen

[ Voor 8% gewijzigd door Morpheus_at_work op 09-04-2008 20:35 ]

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Morpheus_at_work schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:35:
[...]

Knap dat je het aandurfde met alle berichten van focus problemen met 1 op de 4 exemplaren, nog 1 nachtje slapen dan komt mijn lens overwaaien uit duistland ligt nu ergens bij ups stof te happen
't is een Tamron, jij bedoelt denk ik Sigma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow, ik kon ook niet meer wachten:
  • Canon EOS 40D
  • EF-S 17-55 f/2.8 IS USM
  • Hoya super HMC PRO1 UV filter
  • Sandisk Extreme III 8.0GB
  • Crumpler DAILY L (ruimte voor die 70-200 waar ik nu voor ga sparen)
En m'n eerste feateau:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2022/2400867135_40da4086e8_m.jpg

Als een kind zo blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

[afbeelding]

Wel?

Echt?

Hong Kong FTW!
Valt me nog tegen.. en zoals eerder werd opgemerkt ben je je voordeel gelijk weer kwijt als dr iets mee is. Dan maar 5 tientjes meer uitgeven O-)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Laatst online: 14:50
@n0_key: laat eens weten wat je van die EF-S 17-55 f/2.8 IS USM vindt, ik overweeg die ook aan te schaffen nl, lijkt me een heerlijke lens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
[afbeelding]
Hong Kong FTW!
Goeie keuze, maar ook ik had voor die 5 tientjes geen risico genomen. Goedkoop is duurkoop. Verder zie je ook het resultaat van het vele verschepen: je doos is aardig gehavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Zou ik liever een 2e hands kopen.....
Zo heb ik mijne gekocht voor 275 euro, met nog een paar maanden garantie (in nederland :P) en ik kon hem van te voren testen.
En de doos zag er ook nog beter uit :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Als vervanging voor de EOS 10D: Holga + Polaroidback :D ;)

Komt als het goed is morgen binnen! :D

(Plaatje even geleend)
Afbeeldingslocatie: http://www.core77.com/corehome/holgpolaroid.jpg

Kan niet wachten om ermee te gaan spelen :+
Klik hier om te zien wat je ermee kan :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kapitein Edward op 10-04-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Zo dat is weer eens wat anders, maar is de productie van polaroid film niet net stopgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Snel restvoorraden op gaan kopen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@sapphire, parle85, Morpheus_at_work en -Emiel-,

Misschien hebben jullie wel gelijk voor wat de garantie betreft, maar ik vind jullie reacties wel een beetje 'zuur'.

En 'maar 5 tientjes', als dat allemaal niet zoveel voorstelt, stort ze dan maar op mijn rekening, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijz schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:41:

(Plaatje even geleend)
[afbeelding]

Heel gaaf! dat wil ik ook nog naast m'n 40D. Ben ook wel benieuwd hoe het zit met de beschikbaarheid van polaroid film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Sangroid schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:19:
@sapphire, parle85, Morpheus_at_work en -Emiel-,

Misschien hebben jullie wel gelijk voor wat de garantie betreft, maar ik vind jullie reacties wel een beetje 'zuur'.

En 'maar 5 tientjes', als dat allemaal niet zoveel voorstelt, stort ze dan maar op mijn rekening, ok?
Dat zal ook wel een beetje te maken hebben met de 'ebay-moeheid' die er een beetje insluipt.

Ik slikte mijn reactie maar weer even in, maar anders was die van mij niet veel anders geweest. Zeker met zulke objectieven wil je gewoon garantie, en liever nog, winkel-support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Polaroid zou pas op z'n vroegst eind dit jaar stoppen met de productie ervan. Dat spul zal waarschijnlijk nog een half tot een heel jaar daarna beschikbaar zijn gok ik.
Ik vind het in ieder geval erg vet om zo'n ding gebruikt te hebben. Maakt mijn leven weer een stukje completer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijz schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:37:
Polaroid zou pas op z'n vroegst eind dit jaar stoppen met de productie ervan. Dat spul zal waarschijnlijk nog een half tot een heel jaar daarna beschikbaar zijn gok ik.
Ik vind het in ieder geval erg vet om zo'n ding gebruikt te hebben. Maakt mijn leven weer een stukje completer ;)
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Henk schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:35:
[...]
Dat zal ook wel een beetje te maken hebben met de 'ebay-moeheid' die er een beetje insluipt.
offtopic:
Ah, ok, ik kende het fenomeen 'ebay-moeheid' hier nog niet! Ik heb me de krampen gezocht naar een leuke 2e hands, maar niet gevonden. Verder heb ik de afgelopen maand nog veeeel meer aangeschaft zie sig, (niet via eBay!) en vond mijn portemonnee het nu wel welletjes. Maar toch vond ik de kitlens niet naar mijn zin en was dus dolblij met deze Tamron en ontdekte dit topic.

Als je blij bent met iets dan is het niet echt leuk om zulke 'zure' reacties te lezen. Vandaar dat ik toch nog even reageerde op de opmerkingen.

Zo, nu weer -ontopic-!

[ Voor 10% gewijzigd door NaN op 11-04-2008 13:21 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:39:
[...]

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? O-)
75 euro voor de Holga, Polaroid back, 2 pakjes 88 film en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Plaatje even geleend)
[afbeelding]

Hahahah vette shit :D Laat snel eens voorbeelden zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

wacko schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:36:
Na maandenlang al een UWA willen en lang twijfelen tussen deze en de Sigma 10-20mm f/4-5.6; gister besteld, vandaag binnen:

[afbeelding]
gelijk al wat stofjes op de lens tssss

Met even een testshotje - hij doet het! :P

[afbeelding]

Nu de cashback nog opsturen...
Jij in Amsterdam woon?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
@ Sangroid: Ik had al eerder aangegeven dat ik de keuze voor je lens goed vind. Ieder zijn mening, dat blijkt.

Ik heb zelf nu ook een probleem met mijn 17-50, namelijk een continu terugkomend probleem met mijn zonnekap aansluiting. Ik ben daarom blij dat ik er wat meer voor heb betaald bij een fotozaak en dat ik hem daar op de balie kan dumpen en het probleem bij hen kan achterlaten. Ik hoop voor je dat je het niet nodig hebt, maar die 50 euro is alleen om aan te geven dat als je ook maar één kleine reparatie nodig hebt, dat je je besparing gelijk weer kwijt bent, of wellicht nog meer...

Veel plezier met je nieuwe, in mijn ogen goede lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

with^^
Zeker omdat onder de Tammie's nog wel eens voorkomt dat ze nét neit goed scherp zijn, ben je mooi niet blij als jij zo'n exemplaar hebt....
Maar verder een prima keuze voor lens hoor, tis mijn walk-around glas en hij bevalt prima :)
En ik hoop dat jij er net zo'n plezier van mag gaan hebben!!

nu mijn beurt om blij te zijn....
Sinds een paar uur eht nieuwe baasje van deze knapperd :D
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraexport.com/digital/images/CanonCameras/CANON-EOS-30D-BODY.jpg

Aangezien m'n budget vrij krap was en ik eerst voor een nieuwe 400D wilde gaan toch maar voor een 2e hands 30D gegaan. Deze heeft nog 2,5 maand garantie en heeft 2,2k op de teller staan. Zonder dollen geen enkel krasje op de body, alleen een schaaf plekje aan de onderkant van een quick release plaatje. koste me 450 euri maar k ben er erg blij mee :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg goede prijs voor een erg goede body :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:05
Feli! :) Ik heb een maand terug precies hetzelfde gedaan, ik weet hoe je je voelt O-)
Ik snap trouwens ook de opmerkingen in reviews over het lcd scherm nu, kan zelf nog niet goed aan die groene schijn wennen...

[ Voor 3% gewijzigd door Cyclonist op 11-04-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zeer mooie body inderdaad! Veel betere keuze dan een 400D. Hij heeft mij (in iets meer dan een jaar tijd) nog nooit teleurgesteld. Laatst had ik nog een 350D van iemand in m'n handen en dan weet ik gelijk weer waarom ik ooit voor de 30D heb gekozen, de ergonomie is gewoon vele malen beter door het grotere formaat een de betere indeling met het draaiwiel.

Happy shooting! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonist schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 01:04:
Feli! :) Ik heb een maand terug precies hetzelfde gedaan, ik weet hoe je je voelt O-)
Ik snap trouwens ook de opmerkingen in reviews over het lcd scherm nu, kan zelf nog niet goed aan die groene schijn wennen...
Ik heb geen last van een groene waas, wel van de helderheid van het schermpje dat gewoon met te grote stappen ingesteld kan worden. Van je histogram uitgaan is leuk en aardig maar er klopt nu weinig van.

Maar dat is met de 50D vast helemaal over :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou zulke reacties in de ochtend begint m'n ochtend wel meteen goed :)

@Muse: Ik heb de 400D ook een aantal keer vast gehouden (met en zonder grip) en met grip zou ik er wel aan kunnen wennen hoor aangezien ik toch al gewend ben zonder wieltje te werken met m'n 300D. Alleen eht gemis van een apart schermpje met info vond ik echt een neit fijn, gelukkig heeft de 30D daar een heel mooi schermpje voor :)
Verder merk ik net op dat de viewfinder van m'n 300D even groot is als de 30D :+
Maargoed de 30D is ook al goed gekeurd door m'n vriendin door het grotere schermpje en ze kwam emt de opmerking "hey wat is dat voor een leuk knopje zeg, die ziet er leuk uit!" over de prullebak knop :+

edit: hehe na een uur prutsen etm instellingen eindelijk ingesteld zoals ik eht wil, vooral het menu "beeldstijl" is erg fijn, pas nadat ik daarin geprutst had was ik tevreden :)

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 11-04-2008 10:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

450,- voor zo'n 30D is wel erg netjes. Nu weet ik wel zeker dat ik mijn 2 jaar oude 30D niet meer voor een normale prijs kwijtraak. Dan maar lekker zo laten en als backup gebruiken.

Van een 300D naar een 30D is een mooie stap, veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Laatst online: 00:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Sinds gisteren heb ik de Manfrotto 680B monopod in mijn bezit.

Afbeeldingslocatie: http://www.hyoksung.com/img/item/8328s.jpg

@vandijk: Ik heb al een 488RC0 balhoofd.

Eigenlijk is het redelijk overkill voor de apparatuur die ik erop schroef.

[ Voor 32% gewijzigd door Grubeater op 11-04-2008 13:57 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
Heb je er ook een kop bij gekocht? Zo niet: kijk eens naar de manfrotto 234rc.

Vandaag een Canon EF 10-22 besteld bij KE. Ze hadden ze vanmorgen weer binnen gekregen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Zow mydogisgone heeft weer een lensje er bij.

Namelijk de Canon 17-55 USM IS f/2.8 :D

Morgen ophalen! :) wel 2e hands. Maar das geen probleem.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

(Plaatje even geleend)
[afbeelding]

http://forums.dpreview.co...rum=1000&message=27231009
http://www.independent.co...es-a-comeback-797582.html

Stukje over geschreven :P kwam ik tegen, nog niet echt goed gelezen maar schijnt leuk te zijn :P
The Holga is, by all accounts, a terrible camera. Shake it and it rattles as if something has broken inside. Its laughably retro design looks like the work of a child let loose with a crayon. You almost expect it to squirt water when the shutter is pressed.

[ Voor 15% gewijzigd door Fairy op 11-04-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Vandaag binnen: Nikon D300, Zeiss ZF Distagon T* 2/35 en een Kata R-102 rugzak, ik lijk wel een Turtle :>
De Zeiss is retescherp op f/2 dat wordt smullen back to the old MF days. Nu nog een adapter voor op de EOS :)

Afbeeldingslocatie: http://www.displayfreak.com/mk3/d300zf35.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

D300, erg mooi ding !!
Feli met je aankoop :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik vind die Zeiss veel interessanter :)

Coorz: Waarom een Nikon naast je bestaande 1D3? Lijkt niet echt logisch gezien dubbele glasvoorraad :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

Floor-is schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:00:
Ik vind die Zeiss veel interessanter :)

Coorz: Waarom een Nikon naast je bestaande 1D3? Lijkt niet echt logisch gezien dubbele glasvoorraad :)
Jij hebt me door, die Zeiss doet 't m ;)
Ik ben absoluut niet van plan teveel te spenderen aan Nikon, maar ik wou gewoon een wat kleinere handzame body met alternatief glas. Bovendien Nikon lonkt toch wel een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 18:37
Arie26 schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:21:
[...]

Bijna alles wordt nu wordt verstuurd van uit america wordt gecontroleerd, dit in verband met het verschil tussen de euro en de dollar, je kan het risico nemen om het te laten op sturen als GIFT maar ik geloof dat er nu iets van 90% wordt gecontroleerd.

En als je het als GIFT verstuurd weet ik niet hoe het zit met de verzekering, als je lagere waarde op geeft met versturen om de douna te ontlopen en er gebeurt iets mee is het weer niet verzekerd.
Tip: http://www.voelspriet.nl/usa/ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@coorz:
Heb net zitten lezen/plaatjes kijken over de Zeis 100mm en 50mm f/2 Makro-Planar. Prachtige lenzen, maar het is toch wel iets prettiger werken op een Nikon body omdat je dan tenminste automatisch diafragma hebt. Hoe is het matglas van de D300 voor MF?

Op deze pagina wordt ook gerefereerd naar zo'n adapter voor EOS.
Nog meer mooie plaatjes van de 100mm Makro-Planar. :9

[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-04-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Eindelijk is het dan zover! Na een jaar zonder fotografie kon ik de verleiding niet meer weerstaan en moest ik weer fotograferen! Waar ik eerst in het bezit was van Canon 350d + grip + 17-40 F4L + 70-200 F4L (en vervolgens alles verkocht had) heb ik nu net betaald:

Canon EOS 40d Body
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/40d.jpg
Grip
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/40d%20grip.jpg
17-55 F2.8 IS
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/17-55.jpg
Hood
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/17-55hood.jpg
Hoya pro1 77mm Filter
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/hoya-pro1-77mm.jpg

En nog een extra accu (Hahnel HL-511) + Sandisk 4 gigh type II (die had ik nog)

Yes! eindelijke weer aan de slag!

En wat nog gaat komen aan het eind van de zomer:

70-200 F2.8 IS
430ex of 580ex II

=)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Het is Sandisk, geen scandisk.. dat hebbie in windows :P

Maar mooie set!

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
BlizzarD schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:21:
Het is Sandisk, geen scandisk.. dat hebbie in windows :P

Maar mooie set!
Waar zie jij Scandisk staan.. O-) :P

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:00:
@coorz:
Heb net zitten lezen/plaatjes kijken over de Zeis 100mm en 50mm f/2 Makro-Planar. Prachtige lenzen, maar het is toch wel iets prettiger werken op een Nikon body omdat je dan tenminste automatisch diafragma hebt. Hoe is het matglas van de D300 voor MF?

Op deze pagina wordt ook gerefereerd naar zo'n adapter voor EOS.
Nog meer mooie plaatjes van de 100mm Makro-Planar. :9
Ja de makro planars zijn waanzinnig. Voor mijn Canons heb ik precision matglas aangeschaft. Ik heb het idee dat de Nikon dat ook wel kan gebruiken, echter heb ik alleen hele dure Katz/Brightscreen gezien.
Ik zal de lens wat uitvoeriger uittesten maar algemeen wordt gezegd dat een beter matglas aan te raden is, alhoewel bij f/2 dat nog te doen moet zijn, en LiveView helpt bij bepaalde situaties.

Thread over ZF's met pix;
http://www.clubsnap.com/forums/showthread.php?t=333263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Nomad schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:13:
[...]

Zolang niet prutst en gewoon het juiste schroefje vast draait heb je volgens mij niet ineens focusafwijkingen hoor, je zet slechts het plastic kapje vast, maar goed....
Als je het niet erg vind om hem naar tamron te sturen en een paar weken kwijt te zijn, dan kan het ja :)
Ik heb hem reeds terug; stuk sneller dan verwacht. Volgende de monteur was de focus idd off. Maar waar zie jij een schroefje dan? Die zie/zag ik niet. Het zit vast met een soort van zegellak aldus de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coorz schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:24:
Voor mijn Canons heb ik precision matglas aangeschaft. Ik heb het idee dat de Nikon dat ook wel kan gebruiken, echter heb ik alleen hele dure Katz/Brightscreen gezien.
De familie Katz is idd niet echt goedkoop met hun matglazen ($95 voor een standaard split-prisma screen), maar ze worden op bestelling gemaakt, en zijn m.i. elke $ waard.
Ik zou 'm in m'n Pentax *ist DS niet meer willen missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Gisteren bij de Saturn, EN-EL3 kloon van hama voor 20 euro. Maar een paar euro meer dan de noname batterijen die je via internet kan vinden. En ik heb bij Hama produkten altijd het idee dat het geen topkwaliteit is maar dat het wel doet wat je ervan mag verwachten.
Ding heeft vannacht in de lader gezeten en lijkt het nu prima te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Wijnands op 12-04-2008 07:30 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:33
Gisteren is m'n D300 uit Engeland aangekomen. Bijzonder leuk speelgoed, kan ik wel zeggen :p Nu alleen nog ff met alle knopjes en functies om leren gaan, want dat zijn er wel een stuk meer dan op de D70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
coorz schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:24:
[...]

Ja de makro planars zijn waanzinnig. Voor mijn Canons heb ik precision matglas aangeschaft. Ik heb het idee dat de Nikon dat ook wel kan gebruiken, echter heb ik alleen hele dure Katz/Brightscreen gezien.
Ik zal de lens wat uitvoeriger uittesten maar algemeen wordt gezegd dat een beter matglas aan te raden is, alhoewel bij f/2 dat nog te doen moet zijn, en LiveView helpt bij bepaalde situaties.

Thread over ZF's met pix;
http://www.clubsnap.com/forums/showthread.php?t=333263
Bedankt voor die thread, plaatjes om van te smullen. Die bokeh....... :9 Nikon (en die Zeiss ZF lenzen) begint voor mij toch ook best te lonken moet ik zeggen. :D

De Coastal Optics 60mm f/4 (Nikon F-mount) is trouwens ook een erg leuk speeltje. Vijf van de tien lenselementen zijn CaF2. :P Ik ben wel erg onder de indruk van de scherpte, en de totale afwezigheid van CA in de onscherpte. Plaatje 1. Plaatje 2.

[ Voor 30% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-04-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*nieuw*nieuw*nieuw*nieuw*nieuw*nieuw*nieuw*nieuw*nieuw*nieuw*nieuw*nieuw*

Nu ja, nieuw voor mij dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FKCCININ.jpg

Oh, ja en ook nog wat rommel van de vrienden in HongKong. (Deze keer binnen twee weken in huis. Dat was toch sneller dan ik had verwacht.)
- SD kaart 2 gig (10 dollar ?!?!?)
- UV filter 52 mm
- CPL 67 mm
- UV filter 62 mm
en nog wat klein spul.

(Had ik nu maar die 77 mm UV ook besteld. Ach wat, voorlopig zet ik die van mijn Sigma 70-200 f2.8 wel op mijn nieuwe speelgoed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een witte 70-200 f/2.8 VR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:03:
De Coastal Optics 60mm f/4 (Nikon F-mount) is trouwens ook een erg leuk speeltje.
...en een duur speeltje...
Je moet wel hele specifieke eisen hebben om 3000 euro over te hebben voor een manual focus en lichtzwakke 60mm prime.
Maar de voorbeeldfoto's zijn idd niet slecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@Afterlife: Het is dan ook een UV-VIS-IR lens, wat betekent dat hij geschikt is voor het golflengtebereik 350-1100nm. Het is idd een lens voor specifieke forensische/medische/e.d. doeleinden, maar ik zou hem best willen hebben omdat hij zo'n buitengewoon mooi beeld geeft voor gewone fotografie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, een witte 70-200 f2.8 VR (Nu ja, wit, zeg maar grijs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet er maar van houden, maargoed, ieder zijn smaak :P

Update je signature effe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan jij aan mijn foto's dan zien of de lens wit of zwart is dan?

't is even wennen, maar voor de prijs kon ik het niet laten. Meestal zie je ze op MP toch staan voor 1500-1600 euro. Als ze goedkoper zijn begin ik snel te twijfelen aan de aanbieder, maar deze is gewoon goed.

Wel wennen trouwens. VR is een stukje stiller dan die van mijn 24-120 en ook het verschil tussen de Sigma 70-200 tripodmount en die van deze lens. De tripodmount van de Sigma haal ik er redelijk vaak af als ik uit de hand wil schieten, want dat horizontale deel zit veel te dicht tegen de barrel aan. Hier past mijn hand tenminste gewoon tussen de barrel en de tripodmount. Een verademing. Het loshalen van de tripodmount is trouwens wel een aparte.... Echt wel wennen.

[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 12-04-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ja en in Godsnaam waarom? In het zwart is hij en veel mooier en is het niet zo'n schreeuweig 'zie mij eens met mijn lens' ding. Echt als Canon met een 70-200/2.8 IS komt in het zwart, ik heb hem!

Oh en het is geen V&A hier, dus dat sloop ik wel even uit je post.

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 12-04-2008 17:59 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Zo net terug en een:

40D met grip en ellende rijker een 580EXII en een 16-35 2.8 L

En een bigmac zonder augurk en cola zonder ijs ook wel de Custom Bigmac SuperSize menu!
een echte aanrader voor de mensen die hem nog niet kennen

Of te wel ik ben over van nikon naar canon.
Ga ik nu zorgen dat Floor eindenlijk eens wat te drinken gaat pakken voor me de luiehond.

[ Voor 11% gewijzigd door Blerf op 12-04-2008 18:14 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dude, de koelkast is in de keuken, de glazen staan in het meest linker bovenkastje. Succes

Goede deal gemaakt wel met 'die ene fotograaf' trouwens. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sapphire: dat is wel een grote stap voorwaarts, heb je in ieder geval geen 3 seconden opstarttijd meer. Veel plezier ermee!

Waar heb je je beeldstijl op ingesteld trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Eindelijk....
Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/7/5/00042157/l_00042157.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cybertrek.co.za/images/sandisk4gb.jpg
Mijn DSLR leven is begonnen :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:32:
Kan jij aan mijn foto's dan zien of de lens wit of zwart is dan?
Nee, maar het gaat om de smaak. Ik zou geen witte lens willen hebben, en ben daarom al blij dat ik in het Nikon kamp zit. Maar als het jouw niet stroot dat 'ie wit is: prima, ieder zijn smaak.

Overigens kun je voor ~1350 een nieuwe halen uit de US (BH heeft voorraad)
Floor-is schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:54:
[...]

Ja en in Godsnaam waarom? In het zwart is hij en veel mooier en is het niet zo'n schreeuweig 'zie mij eens met mijn lens' ding. Echt als Canon met een 70-200/2.8 IS komt in het zwart, ik heb hem!
Dat bedoel ik nou :P
Floor-is schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:54:Oh en het is geen V&A hier, dus dat sloop ik wel even uit je post.
Huh wat :?

@Door: Gutteguttegut : gefeliciteerd!! Flink geprofiteerd van de cash-back acties zo te zien :+

Maar met een Extreme III kaartje zou je langer in burst kunnen schieten voor hij langzamer gaat :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marty26 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:13:
En een bigmac zonder augurk en cola zonder ijs ook wel de Custom Bigmac SuperSize menu!
een echte aanrader voor de mensen die hem nog niet kennen
offtopic:
Aanrader??? Ga 's naar een leuke bistro of een 'snel' restaurantje. Het enige voordeel van M is dat ze aan de snelweg liggen, maar lekker eten kun je er echt niet. Daarvoor rijd ik liever een half uurtje om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
haha eens!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 20-09 05:39
Sinds afgelopen vrijdag de 'happy owner' van een Nikon D80 + 18-70 kitlens + Lowepro Slingshot 200.
Dit in combinatie met de lensen die ik nog had uit het analoge tijdperk (20mm - 24mm - 35-70mm - 70-210mm en een 100mm macro lens) heb ik volgens mij een mooi tasje vol 'speelplezier' :)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

offtopic:
@Floor-is : Neem je toch een lenscoat:

Afbeeldingslocatie: http://www.author-works.com/media/media-23995.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.author-works.com/media/media-23993.jpg
Als ik een 70-200 zou hebben, had ik het allang gedaan. _/-\o_

Ontopic:
Mijn nieuwe speelgoed:
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/--_tcm16-26986.gif
100 mm Macro
+
Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/Products/130/Extm3-8GB_straight130.jpg
8 GB Extreme III

Edit: Zie net dat ze het ook voor mijn macro hebben: http://www.lenscoat.com/canon-covers-c-2.html
Mja is toch in het zwart :X

[ Voor 11% gewijzigd door GoT op 13-04-2008 11:05 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:08:
[...]

Nee, maar het gaat om de smaak. Ik zou geen witte lens willen hebben, en ben daarom al blij dat ik in het Nikon kamp zit. Maar als het jouw niet stroot dat 'ie wit is: prima, ieder zijn smaak.

Overigens kun je voor ~1350 een nieuwe halen uit de US (BH heeft voorraad)
+ verzendkosten+ invoerrechten + btw = meer dan 1700,- en dat lijkt mij nou niet al te verstandig met de Duitse prijzen in het achterhoofd .....net als de 1799,- bij KE.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
@GoT Hahaha, geweldig idee. Alleen jammer dat ze die dingen niet voor mijn lenzen hebben. Gelukkig zijn mijn lenzen niet wit. Mooie lens trouwens, die wil ik ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:08:
[...]@Door: Gutteguttegut : gefeliciteerd!! Flink geprofiteerd van de cash-back acties zo te zien :+

Maar met een Extreme III kaartje zou je langer in burst kunnen schieten voor hij langzamer gaat :)
Ik ga voorlopig nog niet zoveel gebruik maken van burst schieten en ook dan nog, nu kan ik al even doorknallen heb ik gemerkt.

Ik ben nu in onderhandeling over een 50mm 1.8 en een 100mm 2.8 :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:22:
[...]

+ verzendkosten+ invoerrechten + btw = meer dan 1700,- en dat lijkt mij nou niet al te verstandig met de Duitse prijzen in het achterhoofd .....net als de 1799,- bij KE.
Anders kijk je zelf even?

Ik zeg: voor 1350 uit de USA laten komen, dus alles inclusief.

$1625 bij BH + 65 shipping (=$1690) * 1.19 voor de BTW = $2011 / 1.54 (laten we even een ongunstige Paypal koers nemen)= € 1306 + 16 voor TNT voor inklaren = € 1322

Als ik het over importeren heb en ik noem maar 1 prijs en die is in euro's, dan is dat de netto prijs all-in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemachtig mensen, er is nu al verscheidene keren gevraagd om die hele import discussie ergens centraal te gaan voeren en niet in de dit topic. Kunnen we dit aub laten schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:31:
[...]

Anders kijk je zelf even?

Ik zeg: voor 1350 uit de USA laten komen, dus alles inclusief.
Als jij nou even zegt dat alles inclusief was dan had ik ook niet hoeven te reageren :P

@Neo: ja

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het erg kort houden: Zoals gezegd is deze nieuw voor mij, maar niet helemaal nieuw. Wel een NL exemplaar en ik was minder kwijt dat dat ik kwijt zou zijn geweest als ik de lens uit de USA had laten komen.

Dat de lens wit is? Echt, het zal mij een zorg zijn. Ook als die zwart is, is die zeer opvallend groot. Dus dat vind ik geen argument. Ik was een beetje bang dat ik het kleurverschil lens en body vervelend zou vinden. Dat vind ik bij de kortere canon lenzen namelijk nog wel eens een maf gezicht. Echter in dit geval is het toch: He, een lens. Oh, ja, er zit ook nog een body aan.

Volgende probleem komt vast binnenkort wel in het fototassen topic, want hoe neem ik het kreng mee. Hij is echt gewoon nog twee centimeter langer dan de Sigma 70-200 f2.8. Die paste al nauwelijks in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:45
zo, ffies naast mijn 9 gb cf wat extra CF gescoord:

Afbeeldingslocatie: http://www.shopbot.ca/i-ca/2006/8/77901859_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.shopbot.ca/i-ca/2006/8/77901859_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmapconline.co.nz/images/50373.jpg

kan ik ook weer ffies mee

|>

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.