[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.439 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:18:
En dan koop je deze superzoom, kan je eens uitleggen wat je beweegredenen hiervoor waren? Persoonlijk begrijp ik het zonder toelichting namelijk helemaal niet. ;)
waarschijnlijk iemand die tegen lenswissels is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ff crosspost uit Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen... deel 65 (beter hier op z'n plek):
webmail schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:18:
Vanmorgen opgehaald :P Ben er erg blij mee :D :D :D :D

Sigma 18-200mm Ca F/3.5-6.3 OS DC Digital (Optical Stabilizer) - Canon (EF-S)
[afbeelding]

Tamron 72mm Circ. Polarisatie Filter
[afbeelding]

Hoya 72mm UV Filter, G-Series
[afbeelding]

Ben 4 maanden geleden begonnen met een Canon EOS 400D en standaard kitlens.
Na een weekje lukraak in het rond geschoten te hebben wist ik al dat ik een andere lens nodig had :P
Bijzondere keus, vooral met die opmerking. Je koopt voor ruim 400 euro een lens die op het gebied van je kitlens (neem aan de 18-55) gelijk of misschien wel minder presteert? Had dan een tweedehands 70-200L f4 aangeschaft voor hetzelfde bedrag. Die 18-200 is verder wel een leuke lens hoor, maar blinkt nu niet echt ergens in uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LinuZZ: Leuk setje hoor! Eerste DSLR?

Vandaag eindelijk binnengehad. Had hem al donderdag middag besteld bij konijn...

Canon Ef-s 17-55 f/2.8 IS USM
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3014/2342891049_3a84585979.jpg

Scandisk 4GB CF Extreme III + B+W UV filter, zonnekapje en blaasbalgje (die rocket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:18:
En dan koop je deze superzoom, kan je eens uitleggen wat je beweegredenen hiervoor waren? Persoonlijk begrijp ik het zonder toelichting namelijk helemaal niet. ;)
Hij vond natuurlijk dat de kitlens te weinig zoom had........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Misschien een idee om de aankoper dat te laten invullen? Assumptions are the mother of all fuckups enzo ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:22
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 18:24:

Vandaag eindelijk binnengehad. Had hem al donderdag middag besteld bij konijn...

[afbeelding]

Scandisk 4GB CF Extreme III + B+W UV filter, zonnekapje en blaasbalgje (die rocket).
Ja, 1e dslr,

lang getwijfeld over de lens, maar ik heb er toch geen spijt van voorlopig, zeker gezien de cashback

jou lens is ook mooi. maar iets boven mijn budget

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De Nikon D300 is binnen *O* .... Wat een monster :P.
Binnenkort maar weer wat CF kaartjes kopen want nu zijn ze met 12.1MP nog sneller vol :(
Iets met 'ieder voordeel' en 'nadeel' ofzo.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 18:24:

[afbeelding]

Geniale aankoop gozer! Veel plezier ermee, 10x beter dan je Sigma 17-70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlaTieBla schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:13:
De Nikon D300 is binnen *O* .... Wat een monster :P.
Binnenkort maar weer wat CF kaartjes kopen want nu zijn ze met 12.1MP nog sneller vol :(
Iets met 'ieder voordeel' en 'nadeel' ofzo.
Meteen Sandisk Extreme IV kaartjes pakken he ;p

Dan kom je op 6 fps gewoon tot de 100 (buffer loopt niet vol). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:11
Wat euro's het gat in het volgende eruit:
Canon EOS 40D body + BG-E2N
Geheugenkaartjes Transcend 2GB 133x 2 stuks
Optech Pro Loop Strap
3 accu's
Crumpler The Daily M

En nu fotograferen met die hap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josh schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:46:
[...]

Geniale aankoop gozer! Veel plezier ermee, 10x beter dan je Sigma 17-70 :)
Die vind ik inderdaad steeds softer worden, buiten het feit dat ik erachter kwam dat hij backfocus heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuZZ schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:50:
[...]

Ja, 1e dslr,

lang getwijfeld over de lens, maar ik heb er toch geen spijt van voorlopig, zeker gezien de cashback

jou lens is ook mooi. maar iets boven mijn budget
foutje, mislezen :X

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

LoneGunman schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:56:
ff crosspost uit Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen... deel 65 (beter hier op z'n plek):

[...]

Bijzondere keus, vooral met die opmerking. Je koopt voor ruim 400 euro een lens die op het gebied van je kitlens (neem aan de 18-55) gelijk of misschien wel minder presteert? Had dan een tweedehands 70-200L f4 aangeschaft voor hetzelfde bedrag. Die 18-200 is verder wel een leuke lens hoor, maar blinkt nu niet echt ergens in uit...
busted ;)

Hmmm, je bent de eerste die mij eigenlijk een negatief advies geeft. Ik heb hier en daar rond gevraagd, o.a. ook mijn zwager, die is fotograaf. Maar ze rade mij deze juist aan. Maar ook met name dat ik (nog) niet met veel lenzen op stap wil. Deze lens is dus een vervanging van mijn huidige kitlens. Uiteraard wil ik in de toekomst een kast vol met mooie lenzen ;)

Maar dat deze gelijk of minder presteerd ben ik niet met je eens. Hij focust veel sneller, over de kwaliteit van de foto's kan ik nog niet veel zeggen, maar ik ga er vanuit dat deze lens niet onder presteerd aan een standaard kitlens.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
webmail schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:02:
[...]

busted ;)

Hmmm, je bent de eerste die mij eigenlijk een negatief advies geeft. Ik heb hier en daar rond gevraagd, o.a. ook mijn zwager, die is fotograaf. Maar ze rade mij deze juist aan. Maar ook met name dat ik (nog) niet met veel lenzen op stap wil. Deze lens is dus een vervanging van mijn huidige kitlens. Uiteraard wil ik in de toekomst een kast vol met mooie lenzen ;)
Hangt er een beetje vanaf wat je zwager fotografeert, en een superzoom kent zeker zijn toepassingen, maar of het echt een aanrader is... tja...

Niet echt de reden dat ik een dSLR zou aanschaffen iig. Een van de sterke punten is juist het wisselen van de objectieven imho.
Maar dat deze gelijk of minder presteerd ben ik niet met je eens. Hij focust veel sneller, over de kwaliteit van de foto's kan ik nog niet veel zeggen, maar ik ga er vanuit dat deze lens niet onder presteerd aan een standaard kitlens.
Globaal: ongeveer gelijk, hoewel de kans dat ie wat mindere bokeh en wat meer vervorming geeft aanwezig is. Maar ik heb even geen zin in photozone reviews napluizen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 19-03-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Floor-is schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:24:
Nu even sparen voor remote triggers, voorlopig doe ik het met een lichtgevoelig 'opschroefhotshoe' van hama, maar da's natuurlijk niet geweldig ;) Degene die ik (denk ik) wil zijn deze Skyports en die kosten iets van $175 (of 167 euro in NL) voor een setje (zender+ontvanger)
Ik heb me er nog niet genoeg in verdiept maar waarom niet een Canon ST-E2? Al je flitsers kunnen dat al?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Crumpler Pretty Boy XXXL (7500): Een erg mooie, goed gebouwde tas die niet per se uitziet als een camera tas.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2304/2335129022_b8f86ae049.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

twixx schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:52:
[...]

Ik heb me er nog niet genoeg in verdiept maar waarom niet een Canon ST-E2? Al je flitsers kunnen dat al?
Een ST-E2 is best een prijzig ding, kan inderdaad wel flitsers aansturen, maar doet dit met licht. Radiogolfjes hebben wat minder last van obstructies en hebben dan ook geen direct zichtveld nodig richting te fotograaf.

Een setje Elinchrom Skyports is bovendien goedkoper dan een ST-E2, waarnaast deze (relatief) goedkoop uit te breiden is naar meer flitsers. Bovendien kan je met Skyports ook niet merkeigen flitsers aansturen en kan je ze gebruiken voor studioflitskoppen, mocht je daar aan toe zijn. Als laatste is er ook een mogelijkheid om de Skyports vanaf een computer (laptop) aan te sturen, zoals je doet bij tethered shooting (liveview op de laptop) en dat kan een voordeel zijn. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:13:
Een Crumpler Pretty Boy XXXL (7500): Een erg mooie, goed gebouwde tas die niet per se uitziet als een camera tas.

[afbeelding]
Mooi ding, zit er ook naar te kijken, nu mn PB backpack eigenlijk te onhandig is (tas af, vak open ritsen, camera pakken/objectief wisselen, vak weer dicht ritsen, tas weer om doen), zou makkelijker zijn als ik gewoon meteen bij mn camera/objectief kan...

Past je camera met je 70-200 mounted zo in de tas?

[ Voor 4% gewijzigd door ThomasW op 19-03-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasW schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:56:
[...]

Mooi ding, zit er ook naar te kijken, nu mn PB backpack eigenlijk te onhandig is (tas af, vak open ritsen, camera pakken/objectief wisselen, vak weer dicht ritsen, tas weer om doen), zou makkelijker zijn als ik gewoon meteen bij mn camera/objectief kan...

Ik heb ook een XXXL. Hij zou mounted met de 70-200 in de tas kunnen, maar dan niet rechtopstaand. Hij zou dan op z'n zij moeten liggen. Ik heb de tas in drie vakken opgedeeld:

1. 50mm+580+omnibounce
2. 350d + 10-22 mounted
3. 70-200 f4 rechtopstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Henk schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:09:
[...]

Hangt er een beetje vanaf wat je zwager fotografeert, en een superzoom kent zeker zijn toepassingen, maar of het echt een aanrader is... tja...
Meer studio werk, en heel soms buiten. Maar hij heeft zijn advies gegeven aan de hand van wat ik wil. Ik wilde een goede vervanger voor de kitlens, maar ook meer zoom. En ik wilde (nog) niet met meerdere lensen op stap gaan.
Niet echt de reden dat ik een dSLR zou aanschaffen iig. Een van de sterke punten is juist het wisselen van de objectieven imho.
Eens, helemaal eens! Dat wil ik dus ook. Maar omdat ik beginnende ben, en nog niet een 5 tal lensen kan kopen, wilde ik een goede vervanger, en meer zoom. Heb ook nog getwijfeld over een 28-300 van tamron, maar dan ben je beperkt in de groothoek gebied, vandaar de 18-200.
[...]

Globaal: ongeveer gelijk, hoewel de kans dat ie wat mindere bokeh en wat meer vervorming geeft aanwezig is. Maar ik heb even geen zin in photozone reviews napluizen :P
Linkje
The quality of the bokeh (out-of-focus blur) is not exactly a strength of the Sigma 18-200mm OS - it is fairly "nervous" and, to be honest, distracting. Here's a 100% sample portion:

[ Voor 7% gewijzigd door iMars op 19-03-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hmm, ik snap jou, en je zwager, maar toch jammer dat ie je niet even heeft aangeraden om ook naar een 50-250IS te kijken... imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik heb die tas ook, en ik kan er rechtop een 17-55 met mounted 400D inzetten in het "linker vak", dan in het midden een 430EX en wat filters/accus/lensdop oid (hier zou denk ik wel een 10-22 oid in passen; primes zeker), en in het rechter vak een 70-200 IS rechtop. Maar als ik vooral met de 70-200 schiet, dan zet ik de 17-55 los rechtop in het linker vak, middenvak hetzelfde, maar dan laat ik het rechter vak leeg (hier zou nog een lens in kunnen), en de 400D (zonder grip) steun ik dan op de bovenkant van de 17-55 met de 70-200 mounted horizontaal over de vakken heen. Hij ligt er dan dus idd horizontaal bovenop. Met een grotere camera kan je misschien zo indelen dat in het linker vak je flitser zit, in het midden en rechter vak een lens, en dan weer je tele mounted erbovenop met je camera steunend in het linker vak waar de (lage) flitser zit. Zoiets. Het is goed te doen.

(voorvak kunnen sowieso nog filters etc in)
Ik had ook een PB backpack eerst, maar heb omdezelfde soort redenen de PB XXXL gekocht. Ben er erg tevreden mee, en ik gebruik de backpack alleen maar als ik ook nog een laptop en ander spul mee wil nemen (handig als handbagage tas in het vliegtuig). Voor al het andere vind ik de XXXL veel makkelijker; blij dat ik die erbij gekocht heb. Voelt ook niet zo groot aan, gewoon een schoudertas... met die andere heb je echt zo'n gigantische rugtas om.

[ Voor 26% gewijzigd door Zoijar op 19-03-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Floor-is schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:49:
[...]

Een ST-E2 is best een prijzig ding, kan inderdaad wel flitsers aansturen, maar doet dit met licht. Radiogolfjes hebben wat minder last van obstructies en hebben dan ook geen direct zichtveld nodig richting te fotograaf.

Een setje Elinchrom Skyports is bovendien goedkoper dan een ST-E2, waarnaast deze (relatief) goedkoop uit te breiden is naar meer flitsers.
Ik had bij jou (en mezelf :9) waarschijnlijk eerder dit setje verwacht:

Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/blogger/3792/2480/320/wizards.jpg
Why? Insane range (1600 feet) and rock-solid reliability. They just work. Every time. Period. Try to find someone who uses them and does not like them. You won't.

Maar of dat budget helemaal past bij het doel in mijn geval; ik denk van niet. Ik ga eens lezen over dat Skyports-setje. Misschien ook niet het juiste topic om over flitsers te discusseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, zo'n schoudertas is zeker wat sneller in gebruik.
Mijn 70-200L mounted past er absoluut in, wel horizontaal. Maar ik geloof dat Zoijar en Mva je vraag al meer dan voldoende hebben beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:02:
Hmm, ik snap jou, en je zwager, maar toch jammer dat ie je niet even heeft aangeraden om ook naar een 50-250IS te kijken... imho :P
dan had hij zeker het groothoek gebied niet, en dat wou ie net wel ;)
op een cropcam wordt dat zo maar even een 80 - 400 |:(

Ik kan je op die manier ook wel ergens volgen in je keuze. met zo'n lens kan je makkelijk is kijken na x000 shots bijvoorbeeld in welk gebied je het meest zit en daarop gebaseerd je lenzen kiezen. je bent vrij makkelijk uit doordat je niet hoeft te wisselen dus best handig voor met te beginnen.

Het is in dit opzicht veel beter dan zomaar wat (dure) lenzen te kopen waarbij je niet zeker weet of je ze wel gaat gebruiken met die bereiken... je 18-200 overlapt erg veel bereikjes O-)

stel dat je merkt dat je veel onder de 24 zit en veel boven de 100 dan weet je direct dat je minder/niet moet investeren in een lens tussen 40-70 en bv meer/wel in een groothoek (10-22) en telezoom (70-200).
Als je daarentegen direct zomaar wat lenzen koopt, kan je vlug al is een bereik missen en moet je een extra lens kopen waarbij er ook vaak ééntje altijd in de tas blijft ... :/

Ik geloof dat daar wel ergens zo'n programmaatje voor bestaat om je exif's van je foto's te lezen en zo te zien op welke bereiken je het meest schiet.. maar tvalt me nu niet echt te binnen .. :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:33:
[...]

Stop die |:( maar weer weg. De kitlens hou je er natuurlijk náást als je er een tele bij koopt.

En dat je een lens niet veel gebruikt, wil niet zeggen dat hij geen waardevolle toevoeging in je tas kan zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 19-03-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

[...]

Denk dat ie de 50-250 naast zijn kitlens van 18-55 bedoeld ;) Dan heb je een bereik van 18-250 :)

{edit} Iets met net te laat enzo :>

[ Voor 5% gewijzigd door BlizzarD op 19-03-2008 14:49 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:48:
[...]

Stop die |:( maar weer weg. De kitlens hou je er natuurlijk náást als je er een tele bij koopt.

En dat je een lens niet veel gebruikt, wil niet zeggen dat hij geen waardevolle toevoeging in je tas kan zijn :)
iets met 'overgelezen' blijkbaar :P
dacht dat ie ze als enige lens wou gebruiken ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nikon d40 gekocht, de kit, best mooi voor een 13-jarig jongetje! Hij komt vrijdag aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:23:
nikon d40 gekocht, de kit, best mooi voor een 13-jarig jongetje! Hij komt vrijdag aan
Wow, dan krijg je veel zakgeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Ja of juist helemaal niets meer de komende 30 jaar..

Maar leeftijd heeft er niets mee te maken hoor, dat is een hele mooi set voor alle leeftijden: veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat daar wel ergens zo'n programmaatje voor bestaat om je exif's van je foto's te lezen en zo te zien op welke bereiken je het meest schiet.. maar tvalt me nu niet echt te binnen .. :o
Exif Query

Ik had ook wat onderweg en het is nu aangekomen, 3 pakketjes bij de deur net :D

* plaat (andere hobby :P )

* Pentax-A 50mm F1.7
Afbeeldingslocatie: http://i5.ebayimg.com/07/i/000/df/a6/0cc3_1.JPG

Tijdje lang allerlei eBay veilingen van deze lens in de gaten gehouden, nu eindelijk één kunnen bemachtigen voor een mooie prijs, 'toevallig' ook nog gewoon uit Nederland. Prachtige staat, optisch en mechanisch na genoeg perfect, ziet er zeer netjes uit, diafragmaring draait ook lekker.

En 'last' maar zeker niet 'least' :

Afbeeldingslocatie: http://www.scandinavianphoto.no/img/img_large/37384.jpg
Een Tamron 17-50 F2.8 voor Pentax mount. Pas sinds kort verkrijgbaar :*) en *nu* al op mijn bureau. Laag serienummertje! Als deze er al was voor genoemde mount toen ik destijds m'n K100D gekocht, had ik hem gelijk toen al gehaald! Maar nu is ie er dan alsnog gekomen. Ik ga hem zo eens lekker uitlaten, eerste testshots zien er oké uit. Ding is zwaarder dan gedacht, niet dat dat een probleem is, vind de houvast wel fijn.

Heel blij mee :)

Nou moet ik echt gaan ruimen in m'n AF-lenzen :+ :D 6 stuks met heel veel overlap inmiddels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:43:
[...]

Wow, dan krijg je veel zakgeld!
Er zijn genoeg 13 jarigen die gewoon werken voor wat ze kopen.

Folderwijkje a 10,- per week, krantenwijkje (1 keer / week) 10,- per week, 2 euro zakgeld per week, 50 euro voor je verjaardag, keertje autowassen op zaterdag voor 5 euro, etc.

Dan heb je die 400 euro voor een D40+kitlens + bezorgkosten binnen het half jaar bij elkaar verdiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Laatst online: 09-09 08:53
2 nieuwe spulletjes gehaald nm.

Afbeeldingslocatie: http://www.megafoto.cz/images/canon_speedlite_580ex_ii.jpg
canon speedlite 580EX II

en

Afbeeldingslocatie: http://www.prodigit.fr/images/crumpler/pretty_boy/backpackxl/pbbpxl-001.jpg
prettyboy backpack XXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:55:
[...]
En 'last' maar zeker niet 'least' :

[afbeelding]
Een Tamron 17-50 F2.8 voor Pentax mount. Pas sinds kort verkrijgbaar :*) en *nu* al op mijn bureau. Laag serienummertje! Als deze er al was voor genoemde mount toen ik destijds m'n K100D gekocht, had ik hem gelijk toen al gehaald! Maar nu is ie er dan alsnog gekomen. Ik ga hem zo eens lekker uitlaten, eerste testshots zien er oké uit. Ding is zwaarder dan gedacht, niet dat dat een probleem is, vind de houvast wel fijn.

Heel blij mee :)
Gooi snel eens wat resultaten in het Pentax topic :) Ik zit er ook op te kwijlen, dus ik ben benieuwd waar je hem hebt gekocht.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:32
[...]

Ik kan je op die manier ook wel ergens volgen in je keuze. met zo'n lens kan je makkelijk is kijken na x000 shots bijvoorbeeld in welk gebied je het meest zit en daarop gebaseerd je lenzen kiezen. je bent vrij makkelijk uit doordat je niet hoeft te wisselen dus best handig voor met te beginnen.

Het is in dit opzicht veel beter dan zomaar wat (dure) lenzen te kopen waarbij je niet zeker weet of je ze wel gaat gebruiken met die bereiken... je 18-200 overlapt erg veel bereikjes O-)

stel dat je merkt dat je veel onder de 24 zit en veel boven de 100 dan weet je direct dat je minder/niet moet investeren in een lens tussen 40-70 en bv meer/wel in een groothoek (10-22) en telezoom (70-200).
Als je daarentegen direct zomaar wat lenzen koopt, kan je vlug al is een bereik missen en moet je een extra lens kopen waarbij er ook vaak ééntje altijd in de tas blijft ... :/

Exposure Plot bedoel je met dat programma,
heb em hier op mn site gehost lange tijd terug

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

[...]

* Pentax-A 50mm F1.7

Tijdje lang allerlei eBay veilingen van deze lens in de gaten gehouden, nu eindelijk één kunnen bemachtigen voor een mooie prijs, 'toevallig' ook nog gewoon uit Nederland.
Inderdaad, die mag niet ontbreken bij een Pentaxiaan!
[...]Nou moet ik echt gaan ruimen in m'n AF-lenzen :+ :D 6 stuks met heel veel overlap inmiddels..
Als je wat kwijt moet....I'm all ears. ;)
Mijn laatste aankoop (8 maart jl) de Pentax K20D.
Afbeeldingslocatie: http://oxle.com/uploaded/18/6604-K20Dfrontwithoutlens.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door MarcelG op 19-03-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh, is ie al uit dan? Waar heb je hem gehaald? Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:01:
Jah, joh, zelfs de Mediamarkt in Enschede heeft hem staan. ;)
Mooie camera, gefeliciteerd MarcelG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Kwintessens schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:31:
[...]

Jah, joh, zelfs de Mediamarkt in Enschede heeft hem staan. ;)
Mooie camera, gefeliciteerd MarcelG!
Dan ga ik daar maar is een kijkje nemen morgen :)

Maar goed, net zijn oudere broertje aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://www.photokina-show.com/news_images/00335_pentax_k10d_zoom0.jpg

En een leuke prime erbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.arnoldstark.de/pentax/pentaxbilder/IMGP8266_F135_300x436.JPG

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DarkShadow- schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:02:

Gooi snel eens wat resultaten in het Pentax topic :) Ik zit er ook op te kwijlen, dus ik ben benieuwd waar je hem hebt gekocht.
Digitalstreet, daar is ie..al sinds vorige week do/vr op voorraad, zondag besteld..nu binnen, na gisteren 1e poging.

hmm rest in Pentax topic, dacht dat ik daar al zat :+

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:01:
Foto Konijnenberg ; 3 maart besteld, 8 maart in huis. :)

Erasmo, welke prime is dat? Een 135mm ? Ziet er strak uit, ben benieuwd naar prijs/prestatie!

[ Voor 17% gewijzigd door MarcelG op 20-03-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Nogal een kleine scherpstelring, of kun je aan dat hele gladde gedeelte draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Zojuist deze toch maar besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.photovanbeek.com/DWF/canon10-22mm.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/3129VME701L._AA280_.jpg

Hoop dat ik m nog voor de pasen binnen heb 8)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd BlizzarD! Van deze aankoop zul je geen spijt krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Allemaal voor mijn Samsung GX-1L aka Pentax istDL2

Afbeeldingslocatie: http://www.scandinavianphoto.no/img/img_large/37384.jpg
Tamron 17-50 f2.8 gekocht op een Japanse webshop voor €264,- (Inc. verzekerde verzending, ex eventuele douane kosten, maar ze verzenden hem wel als gift).

Afbeeldingslocatie: http://reviews.photographyreview.com/files/2007/10/metz_48_af-1.jpg
Metz 48 AF-1 bij Digi2u in Holten voor €189,-.

Afbeeldingslocatie: http://www.metaefficient.com/images/eneloop_rechargeable_batteries.jpg
8x eneloop 2000mah op eBay voor €20 inc. verzending.

Afbeeldingslocatie: http://www.tristatecamera.com/images/products/PENOME53.jpg
Pentax O-ME53 oculair vergroter via marktplaats voor €27 inc. verzending.

Afbeeldingslocatie: http://xfotoman.com/product/remotecontrol/5in1/rc-5in1-750-634-01.jpg
Remote shutter via eBay voor €3,20 inc. verzending.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:19:

[afbeelding]
Tamron 17-50 f2.8 gekocht op een Japanse webshop voor €264,- (Inc. verzekerde verzending, ex eventuele douane kosten, maar ze verzenden hem wel als gift).
Ben toch benieuwd wat je er uiteindelijk voor kwijt bent, mochten er toch nog kosten bovenop komen. Volgens mij ben je dan net geen 2 tientjes goedkoper uit dan ik..
en je wacht er langer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
net me dikke vette samsung 25.5 inch scherm binnen gehad, werkt echt heerlijk zoveel ruimte!!!

en Ilford texture paper en wat rolletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor resolutie draait er eigenlijk op een 25,5" ( :| ) scherm? Zelfde als 24" ?

Maar eh, ik dacht dat er laatst gezegd was dat schermen enzo hier niet echt thuis horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 13:23
Speedfight schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:19:
Allemaal voor mijn Samsung GX-1L aka Pentax istDL2
....
Is dat een beetje een betrouwbare shop? dat xfotoman.com??

Ik zie namelijk dat ze heerlijk laag geprijst zijn, maar ik wil eerst wat meer weten over hun betrouwbaarheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
@ -Emiel-: het is inderdaad een gok en risico... Ik zie het wel! Jullie horen van mij ;)
@ masterslave: Ik neem aan van wel met een feedback van 2295 en 99.6% positief, ik denk dat ik het dingetje volgende week binnen heb.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Prima, die gedachte had ik zelf ook al.

Voor 13 euro inclusief verzendkosten een gorillapod besteld. Eens kijken of het wat is, voor 13 euro kunnen we nog een keer de gok wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:14
masterslave schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:57:
Prima, die gedachte had ik zelf ook al.

Voor 13 euro inclusief verzendkosten een gorillapod besteld. Eens kijken of het wat is, voor 13 euro kunnen we nog een keer de gok wagen :)
Hehe, die heb ik daar 2 weken geleden ook besteld. Ding was er na een dag of 5-6 al!
Ik kan het niet vergelijken met een originele natuurlijk, maar het lijkt me wel handig voor natuurwandelingen en zo, waar je hem in een boom kan hangen. Op gladde ondervlakken werkt het niet zo goed, maar dat kan ook aan mijn 'knoop'-kunsten liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Fire69 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:06:
[...]

Hehe, die heb ik daar 2 weken geleden ook besteld. Ding was er na een dag of 5-6 al!
Ik kan het niet vergelijken met een originele natuurlijk, maar het lijkt me wel handig voor natuurwandelingen en zo, waar je hem in een boom kan hangen. Op gladde ondervlakken werkt het niet zo goed, maar dat kan ook aan mijn 'knoop'-kunsten liggen :P
Ik wil er ook gewoon wat mee spelen, als het niets is kun je hem altijd nog als "gewone" tafel tripod gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
masterslave schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:23:
[...]

Ik wil er ook gewoon wat mee spelen, als het niets is kun je hem altijd nog als "gewone" tafel tripod gaan gebruiken.
Weet je, het lastige daaraan is dat je die bollen heel moeilijk terug perfect recht krijgt, dus gewoon op een tafel is hij heel moeilijk waterpas te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-08 16:27
BlizzarD schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:42:
Zojuist deze toch maar besteld:

[afbeelding]

+

[afbeelding]

Hoop dat ik m nog voor de pasen binnen heb 8)
Vet man, ik wil deze ook halen, bij KE is ie nu 614 met 50 cashback! Ga er nog even over nadenken.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Fire69 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:26:
[...]
Weet je, het lastige daaraan is dat je die bollen heel moeilijk terug perfect recht krijgt, dus gewoon op een tafel is hij heel moeilijk waterpas te krijgen :P
is 't eigelijk niet de bedoeling dat je nog een los balhoofd op zo'n ding draait? (lijkt me een stuk makkelijker iig)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

SparkOne schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:59:
[...]

Vet man, ik wil deze ook halen, bij KE is ie nu 614 met 50 cashback! Ga er nog even over nadenken.
Bij KE is ie al een tijdje niet meer op voorraad jammer genoeg, maar hij is 609 euro bij Camera4all ;) Jammer dat ze zonnekap 39 euro is, maargoed iedereen klaagt hierover dat ie er niet standaard al bij zit. Ik heb een levertijd van 1 a 2 dagen, dus hopelijk morgen al zelfs 8)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

wilmocs schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:07:
net me dikke vette samsung 25.5 inch scherm binnen gehad, werkt echt heerlijk zoveel ruimte!!!

en Ilford texture paper en wat rolletjes :)
Dude, check de topicwaarschuwing en vooral ook de startpost eens ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Floor-is schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:57:
[...]

Dude, check de topicwaarschuwing en vooral ook de startpost eens ;)
En de waarschuwing die je krijgt voordat je een reply post :+

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
abrakadaver schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:20:
[...]

is 't eigelijk niet de bedoeling dat je nog een los balhoofd op zo'n ding draait? (lijkt me een stuk makkelijker iig)
Kan natuurlijk, maar dan wordt het ding weer bijna het dubbel van gewicht.
Het voordeel van de Original en SLR tov de SLR-Zoom is dat deze nog een flexibel stukje boven de poten hebben zitten waarmee je wat kan bijsturen. De SLR-Zoom heeft dit niet, waarschijnlijk omdat hij anders niet tot 3kg draaggewicht zou raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 19:06

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Yesss! Mijn Canon EOS-spullen gaan weg, en gisteren heb ik twee van de volgende prachtapparaatjes gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.cameralabs.com/reviews/NikonD80/images/NikonD80_main.jpg

Ik ben nu een hele schone start begonnen met Nikon-spullen, waaronder een 18-70 en een 70-300 lens, beiden met VR (eerder geen ervaring met die techniek, zó jammer blijkt nu, wat werkt dat súper), SB-600 flitsers, Velbon-statief (tripod, past perfect bij mijn huidige monopod), en ga nog maar even door.

Kostenplaatje bij Konijnenberg: 2400 euro - daar gehaald natuurlijk :)
Kostenplaatje bij mijn vaste winkel in Venray voor hetzelfde pakket, maar dan nog zonder statief/afstandsbediening: ruim 3600 euro :|

Gister was er toch 27km file gemeld in de namiddag? Ja hoor; ik had 'm gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
euw, dan ga je bij canon weg en dan haal je een D80 :? 2400 euro en dan 18-70 en 70-300.... ik snap 't niet

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd hoor, i.i.g. een verbetering dan je Canon-set !
@Simon: Hij had een 350D, EF-S 18-55 en Sigma 70-300. Of hij had moeten overstappen weet ik niet, zijn keuze geweest maar qua lenzen is hij er erg op vooruit. Qua body ook, qua sensor ben ik niet zo overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Een 18-70 VR? :? Bedoel je niet de 16-85?

Verder met Simon, ik snap het ook niet :P Had je op Canon voor dat geld spullen bijgekocht / geupgrade... Maar dat zal wel komen omdat ik het stapje de andere kant op maakte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

Henk schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:54:

Verder met Simon, ik snap het ook niet :P Had je op Canon voor dat geld spullen bijgekocht / geupgrade... Maar dat zal wel komen omdat ik het stapje de andere kant op maakte :P
Sjah, dan had je niet 2 nieuwe bodies :P
Hij had ook een D300 + 17-55 kunnen halen bijna :P Dus achjah :) het is maar net wat bij je eisen en wensen past he :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 19:06

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:01:
Gefeliciteerd hoor, i.i.g. een verbetering dan je Canon-set !
@Simon: Hij had een 350D, EF-S 18-55 en Sigma 70-300.
Klopt :)
Henk schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:54:

Oeps, het is de 18-70 DX :X Ik heb tussen een stapeltje VR-lenzen getwijfeld, vandaar. Toch maar niet gedaan omdat mijn ervaring is dat de VR niet nodig is tussen deze brandpunten. Om diezelfde reden heb ik wel de VR-versie van de 70-300 genomen.

Het Canonspul was vrij bij elkaar geraapt: Canon, Sigma, Metz, B&W, Hama, dat soort combinaties, waarbij de Sigma 2e hands was en ik voor 100 euro overgenomen heb. Er was absoluut niets mis mee, maar het idee dat het zo bij elkaar geraapt was vond ik niet prettig.
Ik ben méér te spreken over het resultaat uit de Nikons, dan die uit de Canon.

Omdat ik ook steeds meer bruiloftsreportages of andere opdrachten doe wilde ik 2 camera's. In ieder geval dat je een terugvalsbasis hebt bij een defecte, en tegen het regelmatig moeten wisselen van de objectieven. In dat opzicht was de D300 ietwat boven budget dan ;) Ik zal in ieder geval niet ontkennen dat ik wél 1 D300 overwogen heb! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
Feli met je mooie Nikon spulletjes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-08 16:27
BlizzarD schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:22:
[...]

Bij KE is ie al een tijdje niet meer op voorraad jammer genoeg, maar hij is 609 euro bij Camera4all ;) Jammer dat ze zonnekap 39 euro is, maargoed iedereen klaagt hierover dat ie er niet standaard al bij zit. Ik heb een levertijd van 1 a 2 dagen, dus hopelijk morgen al zelfs 8)
Top man camera4all staat niet bij de pricewatch ook raar, wat ook raar is dat de zonnekap wel in de omschrijving erbij staat...
Heb je hem al binnen?
Ben benieuwd hoe die bevalt.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

SparkOne schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:43:
[...]

Top man camera4all staat niet bij de pricewatch ook raar, wat ook raar is dat de zonnekap wel in de omschrijving erbij staat...
Heb je hem al binnen?
Ben benieuwd hoe die bevalt.
Staan wel allemaal shop reviews bij tweakers, mede daarom heb ik m daar besteld. Zonnekap zit nooit bij de 10-22, dus das wel vreemd idd. Heb m overigens nog niet binnen, maar ben ook niet thuis. Hoop straks en anders morgen m te mogen ontvangen, dan zal ik wel posten wat ik er van vind :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

2 Op/tech USA Pro Strap 3/8 inch neckstraps:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2007/2349149323_f8e89e27f3.jpg
Zwarte ipv rode omdat Cameranu die in voorraad had en goedkoop was.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Op dit moment in de vrachtwagen hierheen:

Canon PIXMA PRO9500
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraland.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/large/cp0082.jpg

De volgende extra inktpatronen ( ja 10 stuks ! :P)
Afbeeldingslocatie: http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Canon%20Pro%209500/images/inks2.jpg

Colorvision Spyder 3 Elite
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/137/spyder3-elite.jpg

Pakje Ilford papier A3+
Afbeeldingslocatie: http://www.studiovanderplas.nl/studio/afbeeldingen/products/ilford_smooth_pearl0.jpg

Falcon Eyes U32 softboxplu
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosg.nl/images/FE-Paraplu-U.jpg

En als laatste een optech strapje voor mn 40d :)
Afbeeldingslocatie: http://www.procameragear.com/catalog/images/proStrapBlack.jpg

* Timo zit geduldig te wachten O-)

[edit] @ hierboven, hahaha toeval :P

[ Voor 5% gewijzigd door Timo op 21-03-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
@ Fooker, die printer is magisch!!

probeer ook het ilford fine art rag paper!! soort canvas achtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
wilmocs schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:58:
@ Fooker, die printer is magisch!!

probeer ook het ilford fine art rag paper!! soort canvas achtig!
Ik wil mijn papier collectie inderdaad nog wat uitbreiden. Heb ook veel goeds gehoord over de fine art paper Museum etching, maar ilford is dus ook goed? :)
Canon papier was helaas niet bij cameranu te bestellen ( iig niet het papier wat ik wilde)

En ik zou bijna een andere aanwinst vergeten:

Boek met enkele grondbeginselen van visagie en ook wat uitgebreider materiaal:
Afbeeldingslocatie: http://images.bestwebbuys.com/muze/books/55/9780316286855.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Timo op 21-03-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Oké dan, vandaag de knoop doorgehakt en besteld (mede dankzij jullie hulp, bedankt daarvoor!):
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalcameraclub.com.au/images/canon70-300is.jpg
Morgen aan de slag met mijn nieuwe lens ;)
*edit* Valt me op dat de IS zo veel herrie maakt? Ik heb nog een lens met IS, de 17-85 IS USM, maar die maakt helemaal geen herrie. Bij de 70-300 zie je duidelijk dat de IS werkt, bij de 17-85 zie ik dat niet of nauwelijks. Hoor ik me nu zorgen te maken om mijn 17-85 of maakt die nooit herrie? Iemand ervaring :?

[ Voor 43% gewijzigd door Flying Bobman op 22-03-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

* ppFreddy is happy :)
mn bankrekening iets minder, maarja, een mens moet ergens voor werken he :9

Anyway: nieuw aanwinst:
Canon 40D
Afbeeldingslocatie: http://www.jessops.com/ce-images/PRODUCT/PRODUCT_REGULAR/ACANOCM205123382.jpg

17-55 2.8 IS
Afbeeldingslocatie: http://www.4gemedia.com/img/blog/07/17_55_01.jpg

Canon BG-E2N grip
Afbeeldingslocatie: http://images.google.be/url?q=http://www.topshot.fi/img/products/836.gif&usg=AFQjCNHkSY8xwbbhNrZulthDjIJRrd1srg

Canon Speedlite 580EX II
Afbeeldingslocatie: http://www.onestop-digital.com/catalog/images/canon-580ex2.jpg

Dan nog een EW-83J zonnekap, een B+W MRC fliter voor de lens en een extra batterij

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Vandaag de Canon 10-22 binnen gehad 8) Nog geen tijd gehad om m echt te testen, maar eerste indruk is geweldig. Ding is inderdaad zeer wijd en met de zonnekap erop best indrukwekkend :P

Ding stelt ook niet normaal snel scherp zeg. Heb de 70-200 F4 IS gehad, en denk dat ie haast even snel is. Ondank wat sommige mensen zeggen vind ik de bouwkwaliteit toch goed, lekker stevig zonder rare dingen die kraken ofzo.

Binnenkort maar is ff bij HVstar shoppen voor wat filters, die 77mm pola's zijn hier toch wel wat te duur :+

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Flying Bobman schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:13:
Oké dan, vandaag de knoop doorgehakt en besteld (mede dankzij jullie hulp, bedankt daarvoor!):
[afbeelding]
Morgen aan de slag met mijn nieuwe lens ;)
*edit* Valt me op dat de IS zo veel herrie maakt? Ik heb nog een lens met IS, de 17-85 IS USM, maar die maakt helemaal geen herrie. Bij de 70-300 zie je duidelijk dat de IS werkt, bij de 17-85 zie ik dat niet of nauwelijks. Hoor ik me nu zorgen te maken om mijn 17-85 of maakt die nooit herrie? Iemand ervaring :?
Maak je niet ongerust. De 17-85 is inderdaad heel stil, je moet dan je oor echt op de lens leggen. Mijn 70-200 en 300 maken ook veel meer herrie, vooral de 300 geeft een luide tik.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
BlizzarD schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:08:
Vandaag de Canon 10-22 binnen gehad 8) Nog geen tijd gehad om m echt te testen, maar eerste indruk is geweldig. Ding is inderdaad zeer wijd en met de zonnekap erop best indrukwekkend :P

Ding stelt ook niet normaal snel scherp zeg. Heb de 70-200 F4 IS gehad, en denk dat ie haast even snel is. Ondank wat sommige mensen zeggen vind ik de bouwkwaliteit toch goed, lekker stevig zonder rare dingen die kraken ofzo.

Binnenkort maar is ff bij HVstar shoppen voor wat filters, die 77mm pola's zijn hier toch wel wat te duur :+
Pola's op zo'n UWA gaan wel vreemde dingen met de lucht doen he. Omdat een pola vooral de lucht op 90 graden van de zon donkerder blauw maakt en een UWA zo'n grote beeldhoek heeft krijg je dit (foto van neographikal) soort dingen. Maar als je het goed toepast kan het prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:56

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

ik ging bij Calumet eigenlijk alleen een sunbounce pro reflectiescherm ophalen, maar ik kwam desondanks met een cadeautje voor de 5D thuis: een 24-70. Tsja, cashback he...je bent een dief van je eigen portomonee als je het niet doet, hoor ik mezelf nog zeggen....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIkon D40!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

gratis_vodka schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:29:
ik ging bij Calumet eigenlijk alleen een sunbounce pro reflectiescherm ophalen, maar ik kwam desondanks met een cadeautje voor de 5D thuis: een 24-70. Tsja, cashback he...je bent een dief van je eigen portomonee als je het niet doet, hoor ik mezelf nog zeggen....;)
Gefeliciteerd, maar is Calumet niet enorm duur? Als we het dan over dief van eigen portemonnee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:56

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

J3roen schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:32:
[...]

Gefeliciteerd, maar is Calumet niet enorm duur? Als we het dan over dief van eigen portemonnee hebben :)
een paar tientjes duurder dan Foto Konijn in dit geval. Verder geen verzendkosten te betalen aangezien ze op 5 min. rijden van mijn huis zitten. Mocht de lens, ondanks dat ik 'm daar uiteraard heb getest, nog problemen hebben, dan is omruilen zo gebeurd. En die sunbounce, die hebben de meeste fotozaken niet bepaald op voorraad...als ze er al uberhaubt van gehoord hebben.

Gelukkig valt er bij Calumet ook best te praten over een korting op een filter o.i.d. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door gratis_vodka op 22-03-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik wilde er binnenkort ook al een pola-tje bestellen (67mm in dit geval) 77 heb ik al :)

step-up ringen zou je zeggen? niet handig icm zonnekap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een pola en zonnekap gaan ook niet goed samen :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

zonoskar schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:11:
Een pola en zonnekap gaan ook niet goed samen :)
Waarom niet als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Beetje moeilijk draaien :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Pentax hebben ze daar wel een oplossing voor hoor ;)

Met een zonnekap voor een (U)WA is het nog best te doen, voor een teletoeter wordt het lastig. Maarja, dan gebruik je ook minder vaak een polarisatiefilter op. Het is idd wat moeilijker, maar zeker niet onmogelijk :) Ik ben wel situatie tegen gekomen dat ik zowel een pola op m'n Tamron 28-75 wilde gebruiken, als de zonnekap. De 28-75 lust graag 67mm filters. Zo een heb ik er niet. Met een step up-ring een 77mm polarisatiefilter erop gedaan. Maar je raadt het al, de zonnekap gaat er dan niet meer op :) Nu ik ook een 17-50 heb en dat waarschijnlijk nu een veel gebruikte lens gaat worden, wil ik er ook gewoon een "dedicated" polarisatiefilter voor.

Maar goed dit gaat richting off-topic, maar gauw eens een order plaatsen bi hv.star

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

-DG- schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:49:
[...]

Pola's op zo'n UWA gaan wel vreemde dingen met de lucht doen he. Omdat een pola vooral de lucht op 90 graden van de zon donkerder blauw maakt en een UWA zo'n grote beeldhoek heeft krijg je dit (foto van neographikal) soort dingen. Maar als je het goed toepast kan het prima. ;)
Ja dat is wel zo idd.. Maar is ff kijken wat ik daarmee ga doen. Komt iig wel een Hoya uv filter op, de lens is me iets te duur om dat front element open en bloot te laten :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Een Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS en een Canon BG-E3! Nu nog even oefenen om de lens helemaal onder de knie te krijgen, voor mijn trip naar Hong Kong!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

Heb ebay adres voor je waar hij 56,68 is inclusief verzenden, deze komt dan uit engeland , de hoya pro1 circ. polar

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/minox.jpg

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een juweeltje van '81, not bad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheus_at_work schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:06:
[...]

Heb ebay adres voor je waar hij 56,68 is inclusief verzenden, deze komt dan uit engeland , de hoya pro1 circ. polar
Hmm dat is wel een koopje. Te vertrouwen? Geen nepfilters in een duur doosje ofzo : O

Anders mag je me wel een linkje of username geven :P
Is nog goedkoper dan bij hvstar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:07:
[...]
Hmm dat is wel een koopje. Te vertrouwen? Geen nepfilters in een duur doosje ofzo : O

Anders mag je me wel een linkje of username geven :P
Is nog goedkoper dan bij hvstar of niet?
Hvstar kost 77mm Pro1d CP $64.90.. eurotje of 40 dus

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd, ben ook in de markt voor een 77mm polar. Voor op de nieuwe Tokina 12-24 f4.0 aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlizzarD schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:15:
[...]

Hvstar kost 77mm Pro1d CP $64.90.. eurotje of 40 dus
Hmm, had ik zelf ook even kunnen checken natuurlijk. Geen idee dat die dingen inmiddels al zo goedkoop waren, een 77mm heb ik nl. al, maar daar heb ik toch een stuk meer voor betaald destijds :o :+ Heb al dagen schermpje hvstar open staan 8)7, moet die bestelling er nog steeds ff doorheen gooien. Blijkbaar moet ik eens gauw de prijzen goed bekijken :)

Ondanks dat, 57 incl. verzenden is geen gekke prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk! ...en gelijk goede cursus hyperfocaal fotograferen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:43:
[...]

Leuk! ...en gelijk goede cursus hyperfocaal fotograferen... :)
Niets te hyperfocaal! Lekker wide-open schieten. Focussen op gevoel word wel tricky, maarja hierin past helaas geen rangefinder.
Maarja met een rangefinder en kut-licht lukt he focussen ook niet echt en word het ook gokken.

[ Voor 27% gewijzigd door qadn op 26-03-2008 13:21 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.