[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.438 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 01:51:
Zowel dat voorbeeld als de Hubble hebben 1 ding gemeen; de achtergrond is homogeen, dus maakt de bokeh weinig uit.
Beter gezegd: de Hubble hoeft alleen op (bijna) oneindig scherp te stellen. Er is geen sprake meer van voor- en achtergrond en dus überhaupt geen zichtbare onscherpte.

Bijkomend nadeel van een spiegelobjectief is dat er geen diafragma in zit.

Maar die ring-bokeh is toch belachelijk lelijk, eerlijk gezegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

neographikal schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:39:
[...]

Streep door de Novita wegens een veel te lange levertermijn (2 weken aan het wachten, +2 weken werd voorspeld). Dit wordt me teveel gedoe als het toch niet naar het zin is.

Ik ga een Dell WFP2408 bestellen icm Asus P5K, 8GB RAM, MSI Geforce 9600GT en zodra hij leverbaar is een Q9450 quadcore. Voordeel is dat ik een stuk vlotter over de spullen kan beschikken zo :) Kost me een 250 euro meer (nog altijd ruim goedkoper dan m'n iMac), maar dan heb ik in ieder geval een 100% goed scherm met een interne cardreader/usbhub en een gruwelijk snelle bak voor PS/LR. Ik ben benieuwd hoe dat straks loopt op het ding :)
8GB is leuk, maar neem je dan wel even een 64 bit besturingssysteem? :P
Want 32 bit gaat niet verder dan 4GB. ;-)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
erger nog, gaat niet verder dan 3.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij weet neo dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

@ wilmocs: afhankelijk van instellingen iets tussen de 3 en de 4.

En het is maar een hint :) neo. zou niet de eerste zijn die de fout maakt :P
[/offtopic]

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 01:51:
Hoe kan een Tamron 70-300 nou 400,- goedkoper zijn dan een Canon 70-300 IS? Is die Tamron soms 25 euro?

De Canon kost je bij konijn na de cashbackactie 425.
Ik ging er van uit dat de Canon lens €550,- was, je hebt gelijk qua prijzen. Maar dan nog is het prijsverschil fors, voor een student ;)
Ik was ook aan het kijken naar deze jongen:

Afbeeldingslocatie: http://www.sigma-benelux.nl/uploaded_data/lens/photo/photo_70_300_apo.jpg

De Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO...
Die lijkt met beter dan de Tamron, heeft macro, alleen heeft hij geen beeld stabilisatie. Ik heb geen ervaring met tele zoom, is die stabilisatie echt nodig om de lens een beetje te kunnen gebruiken zonder statief? Want dan is het simpel, dan koop ik gewoon die Canon 70-300 IS, en later nog een keer een goede macro lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er helemaal aan wat je wilt gaan fotograferen, maar eigenlijk hoort je vraag hier helemaal niet thuis. Probeer eens het grote canon mount objectieven topic....

(Overigens zou ik zelf de 70-300 APO kiezen als geld een issue is. Anders de Canon. Of die de extra kosten waard is? Tja, dat kan alleen jij bepalen. Schiet je veel in slecht licht, dan wordt IS wel heel handig, maar schiet je vooral veel op Maljorca... Laat die IS dan maar zitten. Let er ook op dat IS wel jouw bewegingen (gedeeltelijk) compenseert, maar niet de beweging van de springende gitarist.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dat ligt eraan hoe 'stabiel' je zelf bent. Maar nog belangrijker, hoeveel licht je hebt om de foto te maken. Men een grijze dag zoals deze zul je op een minimaal op een hogere ISO moeten schieten, en dan kan het nog zo zijn dat je bewogen platen hebt.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:23

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De sigma 70-300 is lang "king of the budget hill" geweest. Maar ondertussen ben ik zelf wel fan geworden van de canon 55-250IS, die geen raar contrast en scherpte levert. De bokeh van de 70-300 sigma was ik dan wel weer fan van, maar die 55-250IS schijnt ook daarin redelijk te zijn.

Mijn advies is dus niet de sigma, maar eerder de canon.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

sapphire

Die-hard pruts0r

Flying Bobman schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:39:
[...]

Ik ging er van uit dat de Canon lens €550,- was, je hebt gelijk qua prijzen. Maar dan nog is het prijsverschil fors, voor een student ;)
Ik was ook aan het kijken naar deze jongen:

[afbeelding]

De Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO...
Die lijkt met beter dan de Tamron, heeft macro, alleen heeft hij geen beeld stabilisatie. Ik heb geen ervaring met tele zoom, is die stabilisatie echt nodig om de lens een beetje te kunnen gebruiken zonder statief? Want dan is het simpel, dan koop ik gewoon die Canon 70-300 IS, en later nog een keer een goede macro lens.
ben je ook te bereiken per DM of mail oid ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
sapphire schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:04:
[...]

ben je ook te bereiken per DM of mail oid ?
Kan ik je toevoegen op msn met het adres in je profiel? Dan kunnen we hier verder ontopic ;)
Laat ik zelf maar weer even beginnen: Ik heb het Velbon CX 640 statief alvast gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:02
Euh een foto op 300mm (is op crop vergelijkbaar met nog langer...) maken zonder statief en zonder IS gaat alleen bij erg veel licht, zeker ook omdat de telelenzen waarover we het hebben niet zo heel veel licht vangen (F4.0-5.6). Als je de beeldstabilisatie in ziet schakelen bij het indrukken van de focus zie je dan ook echt het bibberende beeld meteen stabiel worden ;) Dus vooral als je veel met statief wilt fotograferen met de telelens of alleen in de zon dan is de IS overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
base_ schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:38:
Euh een foto op 300mm (is op crop vergelijkbaar met nog langer...) maken zonder statief en zonder IS gaat alleen bij erg veel licht, zeker ook omdat de telelenzen waarover we het hebben niet zo heel veel licht vangen (F4.0-5.6). Als je de beeldstabilisatie in ziet schakelen bij het indrukken van de focus zie je dan ook echt het bibberende beeld meteen stabiel worden ;) Dus vooral als je veel met statief wilt fotograferen met de telelens of alleen in de zon dan is de IS overbodig.
Sorry, maar dit is echt onzin. Natuurlijk is IS handig en prettig, maar 300mm is prima uit de hand te schieten overdag - op je sloffen. Sterker nog, de 500mm van de Bigma met z'n F/6.3 is gewoon te doen. Beetje trainen en als het wat donkerder is je ISO omhoog gooien. Gaat prima.
Very true, Vista x64. Weet je gelijk waar die 8GB o.a. voor is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:32
Vandaag de Nikkor 12-24mm (AF-S IF ED G f/4 en nog wat letters...) ontvangen voor t leuke prijs van ca 600 EUR.
geen inklaringskosten, geen BTW, geen douane-toe/aanslagen ...heerlijk!!

Nu nog leren werken met een UWA objectief :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

base_ schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:38:
Euh een foto op 300mm (is op crop vergelijkbaar met nog langer...) maken zonder statief en zonder IS gaat alleen bij erg veel licht, zeker ook omdat de telelenzen waarover we het hebben niet zo heel veel licht vangen (F4.0-5.6).
Wat een onzin zeg. Ik weet dat ik zelf redelijk stabiel sta en dus ook op crop rustig de regel sluitertijd = 1 / focus lengte in mm overtreed. Echter ook als je niet zo getrained ben, moet je dat best redden.
(Ik haalde met de Sigma 70-300 op 300 mm sluitertijden van ongeveer 1/100 zonder problemen. Aan de andere kant heb ik aan luchtgeweerschieten gedaan. Dat helpt natuurlijk wel.)

Op een beetje een normale dag moet je makkelijk 1/300ste halen met een ISO tussen de 200 en 400. en een diafragma van bijvoorbeeld f6.3. Ik neem aan dat je met een Canon toch wel op ISO 400 kan schieten?

@Niels: Gefeliciteerd. Mooie lens, mooie prijs. (ergens uit Amerika of zo?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 19:21

sapphire

Die-hard pruts0r

ik schoot van de zomer op f/8 en sluitertijden die goed te doen waren.
Beetje oefenen en je kan gewoon acceptabele sluitertijden halen hoor, en ook zonder bakken licht is het goed te doen zo lang je maar rustig er voor gaat staan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Kleine intermezzo: einde aan het computerguleuter aub, staat netjes in de TS en nu ook maar in de topicwaarschuwing.

Danku :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

en zeker overdag heb je weinig last van ruis op iso800 etc doordat ruis vooral in schaduwen en donkere gebieden opvalt van je foto, die je doorgaans minder hebt overdag.
Kortom, een 300mm op crop met F/5.6 etc, kan heel prima werken, heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13
Nomad schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:56:
De sigma 70-300 is lang "king of the budget hill" geweest. Maar ondertussen ben ik zelf wel fan geworden van de canon 55-250IS, die geen raar contrast en scherpte levert. De bokeh van de 70-300 sigma was ik dan wel weer fan van, maar die 55-250IS schijnt ook daarin redelijk te zijn.

Mijn advies is dus niet de sigma, maar eerder de canon.
Definetly de Canon, even zonder naar de IS te kijken is ie optisch dik en dik beter.

Ik werd nooit blij van de fotos uit de 70-300 sigma... vlak, contrastloos, suf en op 300mm pas op f11 een klein beetje scherp te noemen.

Maar mischien ben ik verwend met de "ellendig slechte" 17-85 waar ik de sigma dan mee vergelijk ;)

De canon verslaat wijd open de sigma op f11 op 250+mm

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
NielsTn schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:10:
Vandaag de Nikkor 12-24mm (AF-S IF ED G f/4 en nog wat letters...) ontvangen voor t leuke prijs van ca 600 EUR.
geen inklaringskosten, geen BTW, geen douane-toe/aanslagen ...heerlijk!!

Nu nog leren werken met een UWA objectief :)
ebay o.i.d.? en uit welk land :) ?

wil mss nog een fisheye uit hongkong halen ofzo.. prijsverschil is echt gigantisch (300,- ten opzichte van hier)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wil ik inderdaad ook wel weten dan.

Was het verstuurd met FedEx? Surprise, de BTW rekening krijg je drie weken later nog wel ;)

Heb er net vorige week ook een gehad voor m'n 18-70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

* teun-v is vandaag ook even aan het shoppen geweest en is thuis gekomen met:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qOLO0fcLGmdVw007URR164ks/full.jpg

Een Canon 10D tweedehands (ben ik nu ouderwets :) ) als 2e body en een nieuwe 580EX . De 10D is voor wat ik er mee ga doen snel genoeg. Heb er al even mee lopen spelen, en hij bevalt goed. Waarom ik deze genomen, hij voor een schappelijk prijsje, ik ken de geschiedenis van deze body, en hij heeft veel minder dan 10000 foto's op de klok staan.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:07:
[...]

Ik werd nooit blij van de fotos uit de 70-300 sigma... vlak, contrastloos, suf en op 300mm pas op f11 een klein beetje scherp te noemen.
Ik heb die 70-300 precies 4 maanden gehad en toen maar uit frustratie ingeruild. Wat een drama lens zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Lekker onderbouwd... Wat vond je er dan zo drama aan???

Ik bedoel: ik heb hem nu 3 maand en ben er waanzinnig enthousiast over! Dat helpt niet bepaald veel of wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trage focus
je hebt onwijs veel licht nodig om enigzins een scherpe foto te maken (gebruik binnen is praktisch onmogelijk zonder bouwlamp)
boven de 200mm niet echt scherp meer
veel last van CA

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
teun-v schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:19:

[afbeelding]

Een Canon 10D tweedehands (ben ik nu ouderwets :) ) als 2e body en een nieuwe 580EX . De 10D is voor wat ik er mee ga doen snel genoeg. Heb er al even mee lopen spelen, en hij bevalt goed. Waarom ik deze genomen, hij voor een schappelijk prijsje, ik ken de geschiedenis van deze body, en hij heeft veel minder dan 10000 foto's op de klok staan.
en hoe zet je je 10-22 erop?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op zijn 350D waarschijnlijk? En dan de teletoeter lekker op de 10D. Kun je met beide rondlopen en hoef je niet telkens te wisselen als je een onderwerp verder weg hebt :)

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 11-03-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

simon schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:31:
[...]

en hoe zet je je 10-22 erop?
Niet, maar was ook niet mijn bedoeling om die er op te schroeven.

Edit: Grrr, moet sneller reageren, maar wat _ferry_ dus zecht.

[ Voor 13% gewijzigd door teun-v op 11-03-2008 22:46 ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
teun-v schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:19:

[afbeelding]

Ja je bent heel erg ouderwets!

Ohja, ik heb er ook 1. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:32
WhiteViper schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:13:
[...]

ebay o.i.d.? en uit welk land :) ?

wil mss nog een fisheye uit hongkong halen ofzo.. prijsverschil is echt gigantisch (300,- ten opzichte van hier)..
Idd Hong Kong, bij een aanbieding van Digital Rev op Ebay.
goed verpakt, bezorgd door UPS, en dat binnen een week :)
BTW de 12-24 is een groothoek objectief, GEEN fisheye.... dat dat effe "glashelder" is ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:48
Na maandenlang al een UWA willen en lang twijfelen tussen deze en de Sigma 10-20mm f/4-5.6; gister besteld, vandaag binnen:

Afbeeldingslocatie: http://pics.waxo.nl/canon_efs_10-22.jpg
gelijk al wat stofjes op de lens tssss

Met even een testshotje - hij doet het! :P

Afbeeldingslocatie: http://pics.waxo.nl/canon_efs_10-22_testshotje.jpg

Nu de cashback nog opsturen...

[ Voor 4% gewijzigd door wacko op 12-03-2008 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
wacko schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:36:
Na maandenlang al een UWA willen en lang twijfelen tussen deze en de Sigma 10-20mm f/4-5.6; gister besteld, vandaag binnen:

[afbeelding]
gelijk al wat stofjes op de lens tssss

Met even een testshotje - hij doet het! :P

[afbeelding]

Nu de cashback nog opsturen...
Vanwaar de twijfeling dan? De Canon is licht sterker, scherper, minder vertekening, minder CA, beter contrast, enz. Enige minpunt zou de EF-S mount kunnen zijn.

Waar is de 10-22 overigens mee geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:48
De Sigma is toch nog wel een €200 goedkoper en de 'resolutie' is ongeveer even goed danwel beter dan de Canon. Zie ook deze test waar ze heel gelijkwaardig uitkomen. Witbalans en contrast fix ik wel bij nabewerking, daar kan ik mee leven. Uiteindelijk zijn de voornaamste redenen voor de Canon geweest: lichtsterker en beter flare-bestendig.

Ik heb een 400D. Heel blij mee nog steeds :)

[ Voor 9% gewijzigd door wacko op 12-03-2008 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

wacko schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 01:00:
De Sigma is toch nog wel een €200 goedkoper en de 'resolutie' is ongeveer even goed danwel beter dan de Canon. Zie ook deze test waar ze heel gelijkwaardig uitkomen. Witbalans en contrast fix ik wel bij nabewerking, daar kan ik mee leven. Uiteindelijk zijn de voornaamste redenen voor de Canon geweest: lichtsterker en beter flare-bestendig.

Ik vind ze eigenlijk helemaal niet zo gelijkwaardig eruit komen.. als ik de diverse crops zie, kun je duidelijk zien dat de Sigma gewoon minder is. Nog een reden om einde van de maand ook een Canon 10-22 te halen :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
wacko schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 01:00:
De Sigma is toch nog wel een €200 goedkoper en de 'resolutie' is ongeveer even goed danwel beter dan de Canon. Zie ook deze test waar ze heel gelijkwaardig uitkomen. Witbalans en contrast fix ik wel bij nabewerking, daar kan ik mee leven.
Wat de 10-22 levert valt niet met nabewerking te fiksen, het contrast en de kleuren van die lens zijn echt gruwelijk goed. Hij is duur, dat klopt, maar je ziet niet voor niks bijna niemand op Canon met de Sigma 10-20 schieten omdat er een redelijk geprijsd steengoed alternatief is. De scherpte is niet het belangrijkste imo :)
Uiteindelijk zijn de voornaamste redenen voor de Canon geweest: lichtsterker en beter flare-bestendig.

De lichtsterkte zal me op een 10-22 dan weer roesten :P Ik gebruik hem zelf meer voor landschappen e.d. waarbij je toch wel afstopt :) Erg fijn ding daarvoor, ondanks z'n mindere bouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Argh, elke keer komt die 10-22mm weer langs! :) En ik zit heel erg te twijfelen tussen een Sigma 150mm macro of deze 10-22mm. Het ultragroothoekbereik mis ik nu vrij vaak, maar ik wil toch wel erg graag een mooie macrolens, zeker nu de lente eraan komt. Ik ga nog even door met twijfelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 14-09 07:31
Net door de postbode gebracht
EF 17-40 F4L
Afbeeldingslocatie: http://weblog.thomasvanderwillik.com/album/images/algemeen/various/img_9923_bewerkt-2.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door ThomasW op 12-03-2008 12:44 . Reden: Foto vervangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Aham brahmasmi schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:43:
Argh, elke keer komt die 10-22mm weer langs! :) En ik zit heel erg te twijfelen tussen een Sigma 150mm macro of deze 10-22mm. Het ultragroothoekbereik mis ik nu vrij vaak, maar ik wil toch wel erg graag een mooie macrolens, zeker nu de lente eraan komt. Ik ga nog even door met twijfelen. ;)
Een 150mm macro lens is erg fijn, maar niet voor alles qua macro. Vergeet niet dat hij best zwaar is. Veel mensen die een 150mm macro lens hebben, hebben ook een 90mm tamron, of een 105mm sigma, of een 100mm tokina, kortom, een 2e macro lens.

Die 150mm is niet de goedkoopste. Je kan kijken naar de 60mm van Canon, kost je bijna niks en dan kan je met een beetje bij sparen alsnog een 10-22 kopen. Als je 60mm te weinig vind, is de 100mm tokina eveneens een goed en goedkoop alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@Nomad: Ik lees vaak dat mensen van een 90/100mm macro overstappen op een 150/180/200mm macro omdat je dan niet zo op je onderwerp hoeft te kruipen. Bij de 60mm is de werkafstand maar 9 cm, waar de zonnekap ook nog afgetrokken moet worden(!).
Flitsen gaat dan van grotere afstand ook beter en je statief heeft wat meer 'clearance' van je onderwerp. Een statiefgondel is ook handig omdat je dan verticaal/horizontaal kunt wisselen zonder de positie/focus van de camera te veranderen.
Uit de hand schieten zal vaak te lastig zijn ja, maar macro kun je toch beter vanaf statief doen - een superscherpe lens koop je immers niet om bewegingsonscherpte mee te maken.

Ik dacht eerst aan de Canon 100mm macro, maar het leek me beter om dan meteen iets meer te investeren. De Sigma 150mm is nu even duur als de 10-22 met cashback. Denk er nog wel een tijdje over na. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
@ thomasw

congrats, superfijn objectief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vandaag ontvangen vanuit Hong Kong

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderkelen.nl/images/flitszender2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderkelen.nl/images/flitszender.jpg

Ik weet dat het niet betrouwbaar is, en dat er veel betere zijn. Maar voor het geld leuk genoeg om eens wat mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:59:
Vandaag ontvangen vanuit Hong Kong

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik weet dat het niet betrouwbaar is, en dat er veel betere zijn. Maar voor het geld leuk genoeg om eens wat mee te spelen.
Kan je een foto laten zien met die spulletjes in werking/op je camera/met je flitser er aan of iets dergelijks?

Het lijkt mij ook wel leuk om bijv. met wat lichtstatieven en oude flitsers te gaan spelen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:13:
[...]

Kan je een foto laten zien met die spulletjes in werking/op je camera/met je flitser er aan of iets dergelijks?

Het lijkt mij ook wel leuk om bijv. met wat lichtstatieven en oude flitsers te gaan spelen :D.
gewoon ff zoeken op google naar 'cactus wireless flash'. Dan vind je heel veel ervaringen en mensen die hem gemod hebben. Anders koop je hem zelf want hij kost echt geen ene drol.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
vanavond gaat dat wat lastig. Dan moet ik naar de fotoclub.
Ik zal morgen even kijken.
Als het bevalt ga ik nog op zoek naar een goedkope 2e hands flitser en een tweede ontvanger.
Iemand enige suggestie wat voor flitser ik hier het beste voor kan zoeken? Gewoon een goedkoop manueel instelbaar ding.

@Sharky, kost inderdaad geen drol.
Ik was inclusief verzenden 25 euro kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door M a r c o op 12-03-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Aham brahmasmi schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:17:
@Nomad: Ik lees vaak dat mensen van een 90/100mm macro overstappen op een 150/180/200mm macro omdat je dan niet zo op je onderwerp hoeft te kruipen. Bij de 60mm is de werkafstand maar 9 cm, waar de zonnekap ook nog afgetrokken moet worden(!).
Eens, met beestjes is een grotere werkafstand wel prettiger.
Met name de sigma 150mm en de canon 180L geven dat.
Voor vergrotingen van stilstaande dingen zou ik helemaal geen macrolens kopen, maar een ts-e 90mm... al dan niet met een converter en tussenring. Anders zit je altijd maar te kloten met die kleine diafragmaopeningen om wat meer scherpte te krijgen en dat gaat allemaal ten koste van scherpte en licht.
En als laatste voor de extreme vergrotingen de mp-e 65mm...

Wat mij betreft is 't enige argument voor de 50/60/70/90/100/105mm macrolenzen: prijs.
En dat is een goed argument :)
Flitsen gaat dan van grotere afstand ook beter en je statief heeft wat meer 'clearance' van je onderwerp. Een statiefgondel is ook handig omdat je dan verticaal/horizontaal kunt wisselen zonder de positie/focus van de camera te veranderen.
Uit de hand schieten zal vaak te lastig zijn ja, maar macro kun je toch beter vanaf statief doen - een superscherpe lens koop je immers niet om bewegingsonscherpte mee te maken.
Indd, hoe groter de vergroting hoe meer last van bewegingsonscherpte je krijgt.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Ik heb dezelfde triggers, bevallen me tot nu toe erg goed. Ik heb er wel wat aanpassingen aan gemaakt zoals externe batterijen (die er in zitten zijn erg duur en gaan snel leeg, nu 2x AA in een houdertje) en hij zit nu ook gemount op m'n parapluhouder en aangesloten op m'n oude Miranda flitser d.m.v een pc sync kabeltje.

Ik zal dalijk eens kijken of ik wat foto's kan maken voor je, het ziet er niet bepaald professioneel uit maar het werkt wel uitstekend.

Daarbij zijn er ook wat andere modificaties te vinden op het internet waarbij je moet denken aan de antenne vervangen zodat de betrouwbaarheid en zeker de afstand waarbij het nog werkt omhoog gaat (tot minimaal 50 meter!).

Niet vergeten zo snel mogelijk de batterijen die erbij zitten te vervangen, die zijn vaak leeg waardoor de triggers niet goed meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Laatst online: 19-08 21:11
Canon 400d pas gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/producten/1345/specs/canon_eos_400d_front.jpg

Ben er erg blij mee. De foto's komen er mooier uit dan de scènes er in werkelijkheid uitzien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:21:
vanavond gaat dat wat lastig. Dan moet ik naar de fotoclub.
Ik zal morgen even kijken.
Als het bevalt ga ik nog op zoek naar een goedkope 2e hands flitser en een tweede ontvanger.
Iemand enige suggestie wat voor flitser ik hier het beste voor kan zoeken? Gewoon een goedkoop manueel instelbaar ding.

@Sharky, kost inderdaad geen drol.
Ik was inclusief verzenden 25 euro kwijt.
Tweedehands Nikon sb-24/28 of een Vivitar 285HV zie je meestal terugkomen op strobist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik heb zojuist even een boor en soldeerbout gepakt en ook wat geprutst aan de ontvanger.
Nu kan ik ook AA batterijen gebruiken ipv die CR2's.'
Ik heb wel gekeken waar je aan die accu's kan komen. De batterij uit de ontvanger kost me ca 3 euro en van de zender 0,90 euro als ik ze via mn werk koop.

Hier het resultaat van mijn mod.
nu alleen mn accuhouder nog vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
Hier nog wat foto's van de triggers hoe ik ze nu gebruik.

Voor diegene die nog een manier zoeken om ze vast te maken aan een parapluhouder, dit is echt geniaal: http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157604055575585/

En dan nu de foto's:

klik en klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit, allemaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 14-09 07:31
wilmocs schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:53:
@ thomasw

congrats, superfijn objectief :)
Ik ben er ook erg blij mee, zondag mooi uittesten bij t Duitse Autosport Festival...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Jeej mijn canon speedlite 580ex II is binnen en dat ding is echt huge!! maar wat een fijn apparaat! :D
Nu nog een keer een leuke lens met en lichtsterke van 2.8 of iets dergelijks! :D

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Laatst online: 06-03 23:17
Barracuda schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:12:
gisteren deze lens spiegel lens besteld via ebay

500mm F6.3
heb er niet heel veel over kunnen vinden op het inet (een paar sites in China)

[afbeelding]
[afbeelding]

als het meezit heb ik hem maan/dinsdag binnen
waar blijven die foto's :P

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
mydogisgone schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:10:
Jeej mijn canon speedlite 580ex II is binnen en dat ding is echt huge!! maar wat een fijn apparaat! :D
Nice. Die wil ik ook nog wel eens erbij halen. Voorlopig heb ik nog genoeg aan mijn 430EX.

Ik heb net trouwens even de wireless trigger geprobeerd. Ik haal een bereik van 14 a 15 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Dr-b schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:36:
Hier nog wat foto's van de triggers hoe ik ze nu gebruik.

Voor diegene die nog een manier zoeken om ze vast te maken aan een parapluhouder, dit is echt geniaal: http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157604055575585/

En dan nu de foto's:

klik en klik
Nice, waar heb jij die parapluhouder en batterijhouder gekocht? Ik kan hem niet in Nederland vinden.
Verder zie ik dat er gebruik wordt gemaakt van een kabel. Volgens mij zit er op mijn 430EX en 540EX geen aansluiting voor een kabel. Is er een alternatief?

Is het trouwens nog wel mogelijk om een paraplu erop te zetten met deze mod?

[ Voor 4% gewijzigd door J3roen op 12-03-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik kan het mishebben, maar volgens mij zit er bij hem een "pc hot shoe adapter" tussen.
Waar de parapluhouder vandaan komt ben ik ook benieuwd naar.
een baterijhouder kun je bij elke hobbyshop wel krijgen. conrad ook vast.
Ik ben gewoon even het magazijn op mn werk ingedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huisfotograaf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09-2024
Klik maar even op deze link huisfotograaf in "[verzamel] Vogels". Is met dezelfde lens gemaakt.

Pentax K3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:48
...Ik weet dat het niet betrouwbaar is, en dat er veel betere zijn. Maar voor het geld leuk genoeg om eens wat mee te spelen.
Klopt. De 2 Cactus receivers van mij gaan 3 van de 10 keer niet af. (Op korte afstanden < 5m)
Maar leuk speelgoed voor het geld; veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb mijn nieuwe tas eindelijk gehad, en wat flitsspulletjes. *O*

Tas (foto ietsjes bewogen, niet handig zo'n compactje):
Afbeeldingslocatie: http://floor-is.nl/GoT/fotos/ThinkTank-tekst.jpg

Flitsspul (linkjes, is handiger):
Swivel: http://fotoonlinebutiken.se/images/manfrotto-026.jpg
Statiefje: http://fotoonlinebutiken.se/images/manfrotto-001B.jpg
Paraplu: http://fotoonlinebutiken....44886136_umbrellasAdw.jpg (linksboven)

Nu even sparen voor remote triggers, voorlopig doe ik het met een lichtgevoelig 'opschroefhotshoe' van hama, maar da's natuurlijk niet geweldig ;) Degene die ik (denk ik) wil zijn deze Skyports en die kosten iets van $175 (of 167 euro in NL) voor een setje (zender+ontvanger)

Daarna ben ik wel even klaar vind ik ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
Nou daar komt ie dan.

Er zit inderdaad een PC-to-hotshoe adapter tussen, deze heb ik samen met het kabeltje én de parapluhouder van http://www.flashzebra.com/ gekocht.

Ontzettend goede service, snelle verscheping en je kan hem altijd persoonlijk bereiken om vragen te stellen.
Er komen wel een klein beetje verzendkosten bij maar de producten zelf zijn niet duur en van goede kwaliteit.

Batterijhouder komt inderdaad uit een electronica/hobby winkel, ik weet zeker dat die niet lastig te vinden is. Kabeltje en batterij houder waren bij elkaar volgens mij €1,50 ofzo.

EDIT: Ohja en het is nog volledig mogelijk om er een paraplu op te zetten, de ontvanger zit aan de zijkant waar voor de rest niets zit en het houdertje waarmee hij vast zit zit niets in de weg.

EDIT 2: Ik was nog iets vergeten, als je van plan bent de PC-poort op de ontvanger te gebruiken is het een strak plan om de binnenkant goed vast te lijmen met een lijmpistool of wat je ook hebt liggen, er is een kleine kans dat je hem anders kapot draait ( PC aansluitingen zijn echt ontzettend slecht ontworpen).

[ Voor 29% gewijzigd door Dr-b op 12-03-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
vandijk schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:45:
Ik heb vandaag mijn 40D in ontvangst mogen nemen.
Die had je vanavond wel mee mogen nemen. Jammer dat je er niet bij kon zijn!

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Rob Z schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:42:
[...]
Klopt. De 2 Cactus receivers van mij gaan 3 van de 10 keer niet af. (Op korte afstanden < 5m)
Maar leuk speelgoed voor het geld; veel plezier ermee!
Tot nu toe werkt die van mij elke keer. Tot afstanden van 10 meter. Misschien heb ik een goed exemplaar te pakken.

@Dr-b
Als ik die connector vaak zou gebruiken, dan zou ik er wel een andere connector en stekker aanzetten. Ik heb hier vast nog wel iets liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:17:
Ligt er maar net aan: de Sig105 biedt nauwelijks meer werkafstand door zijn niet-IF-ontwerp dan de 60 macro :) Grooste voordeel van de langere macro's zit hem imo in de bokeh. Ik heb zelf de 60 EF-S, topding voor het huis tuin en keuken gepruts :) Wil je wat langers, dan zou ik naar de Sig150 kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg moooie set Floor! Ook coole pic in je avatar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

neographikal schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:32:
[...]

Ligt er maar net aan: de Sig105 biedt nauwelijks meer werkafstand door zijn niet-IF-ontwerp dan de 60 macro :) Grooste voordeel van de langere macro's zit hem imo in de bokeh. Ik heb zelf de 60 EF-S, topding voor het huis tuin en keuken gepruts :) Wil je wat langers, dan zou ik naar de Sig150 kijken :)
Hij levert inderdaad maar een 3cm extra werkruimte vanaf het frontelement t.o.v. de 60 usm, maar jij als persoon ben nog wel een 10cm verder weg en jij als persoon schrikt meer af dan het lensje die dichterbij komt.
Werkafstand blijft daardoor wat mij betreft ook een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Wordt de werkafstand van een lens normaal niet ten opzichte van het sensorvlak opgegeven??

@Simon, ben je nou weer al van avatar veranderd lol.

[ Voor 28% gewijzigd door M a r c o op 13-03-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Inderdaad, dat is het rondje met een streepje erdoor..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Nomad schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:14:
[...]
Hij levert inderdaad maar een 3cm extra werkruimte vanaf het frontelement t.o.v. de 60 usm, maar jij als persoon ben nog wel een 10cm verder weg en jij als persoon schrikt meer af dan het lensje die dichterbij komt.
Werkafstand blijft daardoor wat mij betreft ook een voordeel.
Schuift die sigma dan zoveel uit met focussen?
Ik zie in de specs dat de 60 EF-S een werkafstand heeft van 20cm en ca 7cm lang is.
De sigma 105 is 10 lang en heeft een werkafstand van 31 cm.

Dat zou dan 8 cm verschil tov het front element moeten zijn. Schuift deze dan 5cm uit ofzo?
(Ik heb beide lenzen nooit vastgehad. Ik kijk nu alleen even naar de specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

M a r c o schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:42:
[...]

Schuift die sigma dan zoveel uit met focussen?
Ik zie in de specs dat de 60 EF-S een werkafstand heeft van 20cm en ca 7cm lang is.
De sigma 105 is 10 lang en heeft een werkafstand van 31 cm.

Dat zou dan 8 cm verschil tov het front element moeten zijn. Schuift deze dan 5cm uit ofzo?
(Ik heb beide lenzen nooit vastgehad. Ik kijk nu alleen even naar de specs)
Ik deed wat schattingen, maar als ik meet hoeveel de sigma uitschuift dan is dat ongeveer 5.1cm, dus mijn gokje was niet zo heel slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga zo eens kijken voor een Nikkor 50 mm 1.8.. ben beniewd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
simon schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:32:
Inderdaad, dat is het rondje met een streepje erdoor..
Dat lijkt me toch echt de filterdiameter. Of jij hebt het over iets anders...
Edit: Bedankt Fire69. Dat wist ik niet. Het was me daarom ook totaal niet duidelijk dat het over het symbooltje op de body ging.

@neo: Ik was in de eerste plaats al van plan de 150mm Sigma te kopen. De 105mm interesseert me niet zo - liever de Canon 100mm dan.

@Marco: Nee, vanaf de sensor dat is de focusafstand. Op PZ.de wordt ook de afstand tot de voorkant van de lens opgegeven (de werkafstand).

[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-03-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 19:22
Aham brahmasmi schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:27:
[...]
Dat lijkt me toch echt de filterdiameter. Of jij hebt het over iets anders...

[...]
Moet je eens goed zoeken op de bovenkant van je camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net een smsje van m'n broertje dat m'n 430ex flitser + sto-fen omnibounce is aangekomen. Nu nog een OC-E3 offshoe kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik had (een beetje voor het proberen en een beetje omdat ik gewoon een hot/cold-shoe nodig had) dit geval gekocht van Hama: http://www.hama.de/portal/articleId*4009/action*2563

En het is werkelijk een onding, het is dat mijn flitser er inderdaad op blijft staan, maar daar heb je ook alles mee gezegd. :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Ik heb deze caltus triggers ook, uit china uiteraard...met de huidige dollar koers :)
daarnaast ook nog twee paraplu houders waar als "kado" 2 ir-trigger blokjes bij zaten. Werkt best goed! kan nu 4 flitsers aansturen...niet slecht...:)

Maar wat ik me eigenlijk afvroeg, hoeveel mensen hebben er nu van die ebay triggers hier op tweakers? Is het mischien leuk om eens een topic te openen over off-camera flits fotografie?

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Afbeeldingslocatie: http://dpnow.com/images/spyder2express-onscreen.jpg

en sinds enkele minuten een gecalibreerde monitor. Had hem veel te licht en veel te koel staan terwijl tegelijkertijd de donkere grijstinten gewoon zwart waren waardoor bij veel foto's het helemaal zwart dichtliep. Nu niet meer! Wel wennen ineens zo'n warm beeld.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Sharky schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:20:
[afbeelding]

en sinds enkele minuten een gecalibreerde monitor. Had hem veel te licht en veel te koel staan terwijl tegelijkertijd de donkere grijstinten gewoon zwart waren waardoor bij veel foto's het helemaal zwart dichtliep. Nu niet meer! Wel wennen ineens zo'n warm beeld.
Is dat de Express?

Ik heb iig de Express, en merkte idd precies hetzelfde. Heel blauwig beeld en nu stuk warmer. Was in het begin wel wennen, maar nu weet ik niet anders meer :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

BlizzarD schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:58:
[...]

Is dat de Express?

Ik heb iig de Express, en merkte idd precies hetzelfde. Heel blauwig beeld en nu stuk warmer. Was in het begin wel wennen, maar nu weet ik niet anders meer :)
Inderdaad de express, misschien dat ik nog wel een keer een betere koop maar voor nu is het al een flink verschil.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Ben sinds kort erg blij met de volgende aanschaf;

Afbeeldingslocatie: http://www.rexwinkel.com/img/tweakers/IMG_8863.jpg

Je ziet een Velbon Sherpa Pro CF-545 met een Manfrotto 488RC2 ballhead...

Een aantal weken terug kwam ook nog het volgende uit Hong Kong;
Afbeeldingslocatie: http://cpn.canon-europe.com/files/infobank/flash/st-e2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Sharky schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:20:
[afbeelding]

haha, raar is dat he? Toen ik mijn scherm ging spyderen ging ik van 9300K ineens naar 6500K... mijn ogen hebben me 3 weken lang zitten pesten voordat ik er een beetje aan gewend was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18

Japie.G

Colour Classic

Zo, net na heel veel afwegen de volgende bestelling geplaatst bij konijnenberg!

Velbon Tripod Case 600
Velbon Sherpa 450 R/F
Joby Gorillapod SLR-Zoom
Sandisk CF 4096Mb Extreme III

De sherpa 450 voor het mooi prutsen met mijn camera, en de gorillapod voor het meeneemwerk op vakantie enzo. Verder dus een mooie tas voor om de sherpa heen, en een 4gb geheugenkaartje voor in mn 350d. Sinds ik RAW heb ontdekt voldoet mijn 1gb kaartje niet meer :P

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
De 450D slikt toch alleen SD? Ik hoop dat je een 350D of 400D hebt :p

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 19:18

Japie.G

Colour Classic

vandijk schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:34:
De 450D slikt toch alleen SD? Ik hoop dat je een 350D of 400D hebt :p
oeps... aangepast! Ik heb inderdaad een 350d :)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalwonderworld.de/productimages/Canon%20EF%2070-200mm%201%202.8L%20IS%20USM.gif

Eindelijk na een poosje wachten deze binnengekregen, en wat een monster zeg :D

Ik zal maar weer eens een zwaarder fitnessschema vragen :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Sharky schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:30:
[...]
Inderdaad de express, misschien dat ik nog wel een keer een betere koop maar voor nu is het al een flink verschil.
Hier ook Express, maar bij mij veranderde er niet veel (Dell 2407WFP-HC, met Adobe Gamma op het oog al gecalibreerd). Andere schermen die ik heb gecalibreerd verkleurden werden inderdaad veel roder. Maar waarom ik wilde reageren: de Pro versie heeft dezelfde colorimeter als de Express versie. De software is ook te downloaden vanaf de Spyder website het enige verschil is een serial ;)

Heb trouwens ook nog wel iets te melden hier. Heb gisteren namelijk mijn Sigma 18-50 F2.8 EX Macro binnen gekregen, en eergisteren een Nikon D200 opgehaald om mijn D50 te vervangen! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Elektronicanet op 15-03-2008 21:49 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijzelf vandaag een Nikkor AF-S 300mm F/4D IF cadeau gedaan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bccamera.com/images/300mm%20f4D%20ED-IF%20AF-S%20Nikkor.jpg

Nu nog een 1,4TC en ik ben safari ready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Mijn nieuwe aanschaf voor een schappeleijke 239,- ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.de/img/p/400/339483.jpg
Toestel voor naast mijn EOS 400D(niet altijd makkelijk in je zak te steken dat ding ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
Al een jaar geleden dat ik nieuwe fotostuff heb gekocht, werd dus weer eens hoog tijd :+

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/D2x.jpg

Gewoon in volledige nieuwstaat en amper gebruikt :) Ook leuk prijsje (voor een D300 met grip zou ik letterlijk honderden Euro's meer kwijt zijn geweest).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:52:
Al een jaar geleden dat ik nieuwe fotostuff heb gekocht, werd dus weer eens hoog tijd :+

[afbeelding]

Gewoon in volledige nieuwstaat en amper gebruikt :) Ook leuk prijsje (voor een D300 met grip zou ik letterlijk honderden Euro's meer kwijt zijn geweest).
Gaaf! Waar tover je dat vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Feli!!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Net de D200 de deur uit gedaan en de D300 besteld.
Come to Papa :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hk-digi.com/images/nikon_d300_body.jpg

Afgelopen weekend ff met een D3 kunnen spelen en dat maakte de stap weer een stuk makkelijker. De vooruitgang die ze met de D2X(s) -> D3 hebben gemaakt is enorm. Een vergelijkbare stap vooruit zal de D300 tov de D200 hebben. Dat gaat smullen worden.
Nadeel is wel dat ik de komende 2 weken weinig tot geen tijd heb om er mee te spelen :(

[ Voor 56% gewijzigd door BlaTieBla op 17-03-2008 21:25 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@BlaTieBla: Je hebt 'm alvast in je sig gezet zie ik. :P Prachtige camera, vooral qua functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, weer wat Nikon spul erbij. Feli mensen!

Heb zelf afgelopen weekend gedacht om een MB-D10 grip te kopen, maar heb toch maar een dockinstation voor m'n laptop gekocht (nieuw, open doos op eBay voor ruim 100,- minder dan nieuw :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb zojuist wat 2e hands spul op de kop getikt.
Ben nog vrij nieuw in de digitale spiegelreflex wereld. (loop wel sinds 2003 met verschillende Canon Digicams rond, maar de telt niet echt :P )
Mijn collectie is uitgebreid met.
- Canon battery grip
- Metz A36 - 4 C flitser, lekker basic
- Canon wireless remote.

Zal wel eens een foto maken van m'n, in tegenstelling tot sommingen hier, beperkte collectie :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/images/wacomA5.jpg

Een Wacom Intuos 3 A5 Wide.. heerlijk, geniaal werken.. geen muis meer nodig. Helemaal met die scroll touchpad. Omdat ik hier 99% vd tijd mee in Photoshop bezig ben is dit een redding tov RSI.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Vanmorgen opgehaald :P

Sigma 18-200mm Ca F/3.5-6.3 OS DC Digital (Optical Stabilizer) - Canon (EF-S)
Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w29/132am/cams/sigam18-200.jpg

Tamron 72mm Circ. Polarisatie Filter
Afbeeldingslocatie: http://kamera-express.nl/cache/data_product_19543_-1

Hoya 72mm UV Filter, G-Series
Afbeeldingslocatie: http://kamera-express.nl/cache/data_product_15592_-1

Ben 4 maanden geleden begonnen met een Canon EOS 400D en standaard kitlens.
Na een weekje lukraak in het rond geschoten te hebben wist ik al dat ik een andere lens nodig had :P

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

En dan koop je deze superzoom, kan je eens uitleggen wat je beweegredenen hiervoor waren? Persoonlijk begrijp ik het zonder toelichting namelijk helemaal niet. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

*Krijgt kriebels bij superzoom* :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:22
Afgelopen woensdag heb ik van FotoKonijnenberg hetvolgende pakketje mogen ontvangen:

Canon EOS 400D Body

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/producten/1345/testrapport/canon_eos_400d_2A.jpg

Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM (ø67mm)

Afbeeldingslocatie: http://www.camerastore.nl/uploads/300/art6633.jpg

Lowepro Fastpack 200 Blue

Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-2085-IMG1.jpeg

Gorrilapod SLR:

Afbeeldingslocatie: http://www.gorillapod.nl/images/gorillapod_illus_prev.jpg

icm de ef 70-300 van mijn vader een leuk setje,
ik ben er erg blij mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door LinuZZ op 18-03-2008 13:52 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.