Verwijderd
[eigen plaatjes]
Super blij, en volgende maand een grip erbij
Heb wat extra gewerkt in de vakantie dus dan kan dat wel. Zaterdag meteen de burstmode uitproberen bij de wielerronde van Pijnacker.
Nog wel mijn sig effe aanpassen
[ Voor 41% gewijzigd door Nomad op 28-08-2008 01:14 ]
Verwijderd
Die heb ik ook sinds twee weken.nose schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:11:
Vorige week al gekocht, maar "geen tijd" gehad om er een fotootje van te maken:
[afbeelding]
Ik vind het echt een prachtlens.
Kitlenzen zijn niet prachtig imo, gewoon beter dan niets. Zeker voor het geld.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Verwijderd
Same here. How the hell maken jullie een neckstrap en handstrap tegelijkertijd vast?fooker schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 03:26:
Zit je wel met het feit hoe je de neckstrap fijn vastmaakt incombinatie met een handstrap
/me heeft altijd ruzie met straps zit altijd in de weg
Op één of andere manier lukte het met mijn 400D destijds wel, maar kan me niet voorstellen dat het oogje voor de straps daar zoveel groter was.
die dude boven je heeft 't over een 24-105L hoor...multipasser schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:56:
Ik weet niet hoe een f5.6 55mm prachtig kan zijn, maarja
Kitlenzen zijn niet prachtig imo, gewoon beter dan niets. Zeker voor het geld.
|>
Verwijderd
*Schaammodus* Heb een goedkope Aq4u handstrap hier liggenHenk schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:01:
Dr zit een mooi extra oogje bij je E-1 strap, en de how-to staat in je manual
Dus gewoon de Canon strap kopen dan maar
En dat is, naar mijn mening inderdaad een prachtlens. Het bereik valt wat over te zeggen, maar bouw- en optische kwaliteit is dik in ordesimon schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:03:
[...]
die dude boven je heeft 't over een 24-105L hoor...
[ Voor 0% gewijzigd door TranceSetter op 28-08-2008 00:37 . Reden: Denk er nu pas aan om mijn sig te updaten :o ]
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Ja, dat je milimeters aansluiten... maar dat wil niet zeggen dat het ding voor veel mensen niet wat groothoek tekort komttinusbalpol schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:23:
Ik heb hem zelf op een 30D zitten, combinatie met een EF-S 10-22 zorgt ervoor dat ik genoeg range heb
Ik zou me _zuur_ wisselen met een 10-22 en een 24-70 of 24-105
http://www.kamera-express...age=product&product=21860
Nu zag ik bij de omschrijving dat hij geschikt is voor digitale reflexcamera's met een beeldsensor van APS-C afmetingen. Kan iemand mij vertellen of mijn Nikon D70 compatible is met deze lens? het zou een beetje jammer zijn als ik hem uiteindelijk koop en hij blijkt niet te werken..
Dat is een hele makkelijke vraag en ook eenvoudig op te zoeken.....Mishmash schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:09:
Even een vraag tussendoor. Ik wil de volgende lens gaan kopen voor mijn Nikon D70:
http://www.kamera-express...age=product&product=21860
Nu zag ik bij de omschrijving dat hij geschikt is voor digitale reflexcamera's met een beeldsensor van APS-C afmetingen. Kan iemand mij vertellen of mijn Nikon D70 compatible is met deze lens? het zou een beetje jammer zijn als ik hem uiteindelijk koop en hij blijkt niet te werken..
Maar ja, hij is geschikt.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Bovendien hoort deze vraag absoluut niet in deze thread, maar in de Nikon-objectieven thread.
Om het je makkelijk te maken: ja past, maar ik zou hem niet kopen. En als je wilt weten waarom: zoek die Nikon-objectieven thread maar eens op
Bericht hierboven
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
hier ook een aq4u strap, en mits wat zoek-en prutswerk is het wel op te lossen hoorVerwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:15:
[...]
*Schaammodus* Heb een goedkope Aq4u handstrap hier liggen*Schaammodus*
Dus gewoon de Canon strap kopen dan maar
*crappy phonepic* but you get the idea

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Viel uiteindelijk in IJsland wel mee. Maar heb inderdaad regelmatig moeten wisselen, maar was zeker de moeite waard. Nu maar eens sparen voor een 5D mk II en dan een vervanger voor de 10-22.Henk schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:30:
[...]
Ja, dat je milimeters aansluiten... maar dat wil niet zeggen dat het ding voor veel mensen niet wat groothoek tekort komt
Ik zou me _zuur_ wisselen met een 10-22 en een 24-70 of 24-105
ijzersterke combinatie. Wat ontzettend licht is dat carbon statief zeg! En ontzettend compleet en slim systeem! Het balhoofd is ook top!
Mocht er interresse zijn in een uitgebreide review, dan moet het even gezegt worden
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
hmm.. zijn de aan-de-muur plakkers gratis meegeleverd met dit statief, of heb je hem vast moeten schroeven?Kwartjuh schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:38:
Velbon Carbon Fibre CF-645 + Manfrotto 488RC2.
ijzersterke combinatie. Wat ontzettend licht is dat carbon statief zeg! En ontzettend compleet en slim systeem! Het balhoofd is ook top!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mocht er interresse zijn in een uitgebreide review, dan moet het even gezegt worden
edit: wow, je hebt je huis gedraaid!
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
waar heb je het over?Korras schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:50:
[...]
hmm.. zijn de aan-de-muur plakkers gratis meegeleverd met dit statief, of heb je hem vast moeten schroeven?
jij bijdehand, ik bijdehand
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
40D + Sigma 24-70 f2.8 + Speedlite 430EX ... soon 50-150mm 2.8
Ik krijg acuut last van weemoed. Een xg-1 heb ik eind jaren '80 ook gehad. Mooie camera wel.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:33:
[afbeelding]
Minolta XG-1 met: 28/f2.8, 45/f2.8 en 70-210/f3.8
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
haha, ik heb hem lekker nog steedsWijnands schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:15:
[...]
Ik krijg acuut last van weemoed. Een xg-1 heb ik eind jaren '80 ook gehad. Mooie camera wel.
Had ik zeker een slechte. Ik heb er drie jaar mee geworsteld en vervolgens m'n zenith gepakt. Kreeg er niks fatsoenlijks uit.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:52:
[...]
haha, ik heb hem lekker nog steedsAlleen is mijn batterij op, en ik ben te lui om het te vervangen. Maar het is een top ding, ik heb er toch mijn start mee gemaakt!
Verwijderd
altijd tassen iewat te groot aanschaffenvandijk schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:32:
Gisteren mijn nieuwe (tweedehands) 60mm macro en grip voor de 40D binnen gekregen. Nu is de Slingshot 100 definitief te klein. Flipside 300 is onderweg
[afbeelding]
we zijn van die rare soort die steeds nieuw spul blijven kopen..

[ Voor 23% gewijzigd door Jochem op 30-08-2008 13:20 ]
Verwijderd
zou kunnen natuurlijk! tjah, wat uiteindelijk gaat slijten is vooral het rubber denk ik. Dat was bij mij wel zo. Maar met die cam kun je op zich iemand dood slaan, en het ouderwetse scherpstel wigje is ook fantastisch. Maar ik heb hem 4 jaar geleden het laatst gebruikt!Wijnands schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:38:
[...]
Had ik zeker een slechte. Ik heb er drie jaar mee geworsteld en vervolgens m'n zenith gepakt. Kreeg er niks fatsoenlijks uit.
Als vervanging voor m'n Sigma 70-300mm non-apo (lang leve manual override AF en VR
Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 AF-S VR
Omdat ik ook af en toe wat macro's wil maken, maar het (nog) zeker niet waard vind om een dedicated macrolens ervoor aan te schaffen:
Raynox DCR-150 macroconvertor
Omdat 't vrouwtje de laatste tijd erg creatief bezig is met Corel Painter X, en haar Volito 2 (A6) nu toch echt te klein begint te worden:
Wacom Intuos3 A5 usb
En tenslotte, omdat we tegenwoordig allebei aardig geld verdienen, en steeds vaker legale software aanschaffen (heb nog toegang tot surfspot
Adobe Lightroom 2 (UK)
Hier staat tekst
Nu nog die 16-35 ruilen voor een 14L
[ Voor 37% gewijzigd door abrakadaver op 01-09-2008 21:25 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Nee de 16-35 blijft, perfect walkaround voor 1D en superwide op FF. Hey dat moet jij toch wel wetenabrakadaver schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:09:
begint aardig compleet te worden
Nu nog die 16-35 ruilen voor een 14L
Verwijderd
Ben je qua geld van (erg) goede huizen dat je bijna het hele L assortiment al in je bezit hebt?
Maar serieus, een gemiddelde Nederlander zou zich dit niet kunnen veroorloven. Wel nice spul zeg.
Het bedrijfsmatig kunnen afschrijven scheelt een hele hoop. Daar kan je als hobbyist niet tegen kopen ongeveer.Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:23:
@Coorz:
Ben je qua geld van (erg) goede huizen dat je bijna het hele L assortiment al in je bezit hebt?![]()
Maar serieus, een gemiddelde Nederlander zou zich dit niet kunnen veroorloven. Wel nice spul zeg.
Nu ken ik de achtergrond van coorz niet, maar als bedrijf is het een investering en kom je uiteindelijk op een 60% ofzo wat je uiteindelijk voor het product betaald.
Van goede huize? nee was het maar waarVerwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:23:
@Coorz:
Ben je qua geld van (erg) goede huizen dat je bijna het hele L assortiment al in je bezit hebt?![]()
Verder een mooie collectie.

|>
Verwijderd
Sommigen preferen iedere 6 jaar een nieuwe auto te kopen, wat duizenden en duizenden euro's meer kost ten opzichte van 2e hands auto's kopen.Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:23:
@Coorz:
En er zijn nog steeds mensen die 60.000 kilometer per jaar rijden met hun benzine auto, ga maar na wat dat kost ten opzichte van dezelfde auto met LPG installatie
Er zijn ook zat mensen die elk weekend 50 euro spenderen in de kroeg * 52 weken = 2600 euro per jaar. Doe dat tien jaar niet en je hebt al een leuk rijtje L glas staan lijkt me.
Ja, maar 10 jaar geen pilsje..Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 02:13:
[...]
Er zijn ook zat mensen die elk weekend 50 euro spenderen in de kroeg * 52 weken = 2600 euro per jaar. Doe dat tien jaar niet en je hebt al een leuk rijtje L glas staan lijkt me.

Volledig mee eensch. Het is maar net wat je over hebt voor je hobby/werk/verslavingVerwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 02:13:
[...]
Sommigen preferen iedere 6 jaar een nieuwe auto te kopen, wat duizenden en duizenden euro's meer kost ten opzichte van 2e hands auto's kopen.
En er zijn nog steeds mensen die 60.000 kilometer per jaar rijden met hun benzine auto, ga maar na wat dat kost ten opzichte van dezelfde auto met LPG installatie![]()
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
L glas is een gezonde verslaving.
Wat is er mis met het woord 'sigaretten'?!multipasser schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:57:
Laten we maar zwijgen over die kankerstokjes elke dag aan 5euro/pakje
L glas is een gezonde verslaving.

24 ook

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Dat is een eufemisme.kipfel schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:38:
[...]
Wat is er mis met het woord 'sigaretten'?!

Nikon, Fujifilm en Apple zooi
![]() |
![]() |
Mijn arme D40 ziet er nu wel heel erg klein uit! Het is meer van "Hey lens, waar ga je met die body heen"

Da's dus het nadeel van niet kunnen passen als je via internet shopped.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Klopt, maar de 2x verzendkosten ben je wel kwijt. Maar met de huidige brandstofprijzen ben ik dan nog goedkoop uit.Aloys schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:27:
Via internet mag je toch gewoon binnen zeven dagen (zonder opgaaf van reden) terugsturen?
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
1x (of 1x+discussie)vandijk schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:38:... Klopt, maar de 2x verzendkosten ben je wel kwijt. ...
fraai ding, benieuwd hoe zoiets presteert tegenover de Canons/Nikons, maar wat ik eigenlijk wilde vertellen:Niky schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:58:
Een mooi stuk f/2.8 glas voor op mijn D40: een Sigma 70-200mm f/2.8 EX APO DG HSM! Voor €550,- van MP opgepikt. * Wouter87 erg blij is.
KE heeft dezelfde voor exact dezelfde prijs (occasion.)
1 zender en 3 ontvangers? Is dat gewoon zo een set of heb je 3 setjes gehaald?Shark.Bait schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:27:
voor die paar keer dat ik niet kan vertrouwen op Nikon's fantastische CLS.
[afbeelding]
En als eht ''en set is waar heb je die dan vandaan ?
De Nikon VR is beter, maar kost ook 2,5 keer zoveel. Zowel optisch als qua bouwkwaliteit is de VR kwalitatief een stapje omhoog plus je krijgt VR. Deze sigma heeft een zodanige prijs/kwaliteit verhouding dat het voor mij gewoon niet te verantwoorden is om een Nikon VR te kopen.Wouter87 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:03:
[...]
fraai ding, benieuwd hoe zoiets presteert tegenover de Canons/Nikons, maar wat ik eigenlijk wilde vertellen:
1x, volgens de wet dienen ze de verzendkosten ook terug te storten. Leuk zo'n webwinkel maar het risco ligt niet helemaal bij de consument.vandijk schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:38:
[...]
Klopt, maar de 2x verzendkosten ben je wel kwijt. Maar met de huidige brandstofprijzen ben ik dan nog goedkoop uit.
Artikel 46d
*1.*
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
*2.*
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
*3.*
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
Maar goed, moet ik wat van zeggen, een maand voor gepland heb ik de 70-200 f4 L binnen (tweedehands)! Vanmorgen opgehaald in Nijmegen, met dank aan Sylvester. Top ding, maar veel te groot voor kleine meisjes. Dat wordt nog lachen, mensen..
Verwijderd
Canon EF 70-200 f/2.8 (non IS. Als ik op den duur merk dat ik IS ga missen, ga ik sparen voor een ISer. Waarschijnlijk niet nodig.)

Filter voor hetgeen hierboven en voor de 85mm. Die was nog filterloos.

En tot slot, gekocht samen met mijn broer (student multimedia vormgeving), de Spyder 3.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 03-09-2008 19:35 ]
Hier staat tekst
ik heb het zo besteld bij deze zaak (ik zie dat 1 zender en 3 recievers tijdelijk uitverkocht is)sapphire schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:12:
[...]
1 zender en 3 ontvangers? Is dat gewoon zo een set of heb je 3 setjes gehaald?
En als eht ''en set is waar heb je die dan vandaan ?
Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Een gloednieuwe Tokina 12-24 F4 voor mijn Nikon D70
Meteen een UV filter en een pola filter erbij gekocht (wil nu toch wel eens weten wat een pola filter precies doet).
Om het effect te zien kan je ook een polafiltertje van €8 kopenWijnands schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:27:
Kostte die tokina nou totaal? En een pola uitproberen had goedkoper gekund op je 28-80.
De tokina heeft mij in totaal 324 euro gekost incl verzendkosten naar nederland. Het pola filter kostte me 27 euro incl verzendkosten.Wijnands schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:27:
Kostte die tokina nou totaal? En een pola uitproberen had goedkoper gekund op je 28-80.
Geen heffing, hij had op de verpakking gift for lens gezetWijnands schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:58:
En geen heffing gehad? nette prijs hoor, ik zie graag een testcase tzt.
Verwijderd
Dacht ik ook toen ik mijn 70-200L uit Amerika liet komen, en ja hoor, een maand later een brief van de douane in de brievenbus. Ook genoteerd als "gift".Mishmash schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:25:
[...]
Geen heffing, hij had op de verpakking gift for lens gezet
Dat zou niet verkeerd zijncoorz schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:32:
[...]
kut, lees ik net op DP dat Konijn een 35L MKII in het assortiment heeft staanen hij staat er ook echt...
Gratz! Mooi ding is dat! En voor zo'n prijsje is het nog leuk om te doen ook. 4 dagen vanuit HK naar NL? Dat vind ik echt super snel. Heb je een link waar je 'm gekocht hebt?Mishmash schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:02:
Oeh Oeh Oeh wat was ik toch weer blij toen vandaag de postbode aan mijn deur kwam, vers uit Hong Kong en binnen 4 dagen geleverd:
Verwijderd
En de bruine envelopjes van HK Airmail doen er normaal gesproken ook maar krap 4 dagen over als je mazzel hebt. Idem dito uit Amerika (USPS).
En in het geval van FedEx krijg je de rekening inderdaad later.
- Canon 350D Rebel XT
- Canon 420EX externe flits
- 18-55 IS lens (bovenste 3 samen voor 400 euro)
- 4GB Sandisk Extreme III CF (46 euro)
- Jenin BG-E3 wannabe met 2 accu's (100 euro)
Wishlist: 55-250 IS lens of misschien de 70-300 IS, ben ik nog niet helemaal uit. De 70-300 heeft USM, maar is wel 200 euro duurder (grofweg). Vraag me af of dat nuttig is. Zal meestal rond de 100-150 schieten. Dus gok dat het de 55-250 wordt...
FeliPaultje3181 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:37:
Ik heb van de week eindelijk ook de eerste stapjes op de DSLR markt gemaakt:
- Canon 350D Rebel XT
- Canon 420EX externe flits
- 18-55 IS lens (bovenste 3 samen voor 400 euro)
- 4GB Sandisk Extreme III CF (46 euro)
- Jenin BG-E3 wannabe met 2 accu's (100 euro)
Wishlist: 55-250 IS lens of misschien de 70-300 IS, ben ik nog niet helemaal uit. De 70-300 heeft USM, maar is wel 200 euro duurder (grofweg). Vraag me af of dat nuttig is. Zal meestal rond de 100-150 schieten. Dus gok dat het de 55-250 wordt...
Voordat je jezelf verzuipt in nieuw gear en accessiore, ga wat ervaring op doen met het spul wat je nu hebt, dan kom je er vanzelf achter wat je volgende stappen qua gear zijn

Graag ontopic mensen!
LOL, heb net een paar rolletjes (op 120) daarvan volgeschoten (1 stop gepulld), had het nog liggen, was een jaartje over de datum, dus ben benieuwd of er merkbaar artefacten op de film te vinden zijn. Heb alleen geen ontwikkelaar etc in huis, dus ga ze wegbrengen, ben benieuwd of dat goed gaat... wat ga jij ermee doen?
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 16:57 ]
LekkerVerwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:56:
Als vervanger van de 70-200L voor mijn tafeltennis fotografie, de 135L!![]()
[afbeelding]
Uitstekende keuze!Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:56:
[afbeelding]
Waarom heb je daar voor gekozen, behalve het feit dat de lens een stop sneller is (er van uitgaande dat je een 70-200 2.8 had)? Want het lijkt mij dat je op die manier een beetje gelimiteerd wordt in je composities enzo.Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:56:
[afbeelding]
je weet dat je niet op 1 punt hoeft stil te blijven staan, en dat je jezelf ook kunt vreplaatsen om tot een andere compositie te komen?sOid schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:19:
[...]
Waarom heb je daar voor gekozen, behalve het feit dat de lens een stop sneller is (er van uitgaande dat je een 70-200 2.8 had)? Want het lijkt mij dat je op die manier een beetje gelimiteerd wordt in je composities enzo.
Tuurlijk, maar je kan bij sport vaak niet heel dichtbij komen ivm scheidsrechters en weet ik 't wat. Ik weet verder ook niet hoe het bij tafeltennis is, maar bijvoorbeeld bij voetbal krijgt iedereen een vaste plaats enzo.addictive schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:23:
[...]
je weet dat je niet op 1 punt hoeft stil te blijven staan, en dat je jezelf ook kunt vreplaatsen om tot een andere compositie te komen?
Verwijderd
Oké duidelijk. Veel plezier er meeVerwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:42:
Het enigste voordeel van de 70-200 2.8L was de zoom. Echter heb ik als fotograaf bij tafeltennis veel meer mogelijkheden om me te verplaatsen, ik kan eigenlijk overal komen, behalve uiteraard de centrecourt zelf. De 135L is veel scherper, sneller, lichter, kleiner en minder opvallend. Vandaag ga ik een ere-devisie wedstrijd fotograferen in een van de slechtst verlichte zalen die ik ken. Ben benieuwd, met de 70-200L kon ik daar in ieder geval nauwelijks bruikbare platen schieten.
ik zou de resultaten graag willen zien, dus als je ze hier ergens zou kunnen plaatsen, of via een DM' etje zou kunnen sturen ^^Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:42:
Het enigste voordeel van de 70-200 2.8L was de zoom. Echter heb ik als fotograaf bij tafeltennis veel meer mogelijkheden om me te verplaatsen, ik kan eigenlijk overal komen, behalve uiteraard de centrecourt zelf. De 135L is veel scherper, sneller, lichter, kleiner en minder opvallend. Vandaag ga ik een ere-devisie wedstrijd fotograferen in een van de slechtst verlichte zalen die ik ken. Ben benieuwd, met de 70-200L kon ik daar in ieder geval nauwelijks bruikbare platen schieten.
* addictive is ook nog opzoek naar een telelens
* sOid is ook wel geïnteresseerdaddictive schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:05:
[...]
ik zou de resultaten graag willen zien, dus als je ze hier ergens zou kunnen plaatsen, of via een DM' etje zou kunnen sturen ^^
addictive schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:05:
[...]
ik zou de resultaten graag willen zien, dus als je ze hier ergens zou kunnen plaatsen, of via een DM' etje zou kunnen sturen ^^
Maak er maar een test-(of show?)case van, wat mij betreft, ben ook wel benieuwd wat het wordt

M'n eerste DSLR en wát een apparaat zeg
Volgens de winkel was 'ie tweedehands, maar het lijkt of alleen de doos gebruikt is. Nergens viel te zien dat ie uberhaubt een keer aangeraakt was. Handleidingen, boekjes, nekstrap, spam; alles zat nog ingepakt en is niet open geweest, echt superrr
Kaartje heb ik ook alvast

't Is voorlopig nog een beetje lastig foto's maken zonder lens, maar die komt hoop ik ook deze week
Verwijderd
Cancount werkt afaik alleen met de 1D-series?Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:26:
maak een raw foto en gooi deze door cancount en je zult zien hoeveel foto's er zijn gemaakt met deze camera. Gefeliciteerd met je aankoop in ieder geval! Wat voor lens heb je besteld?
Dit topic is gesloten.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.