flickr - WOT Profile - Game PC

- Nog een 1Dmk3 naast z'n iedere oudere studio-broertje
- Sensor Swabs
- Paar geheugenkaartjes. Zowel CF als SD
- Optech neckstrap
- Canon handstrap (ik blijf ze duur vinden....)
- Extra accu voor nieuwe 1Dmk3
Zodra de nieuwe 5D (of hoe de nieuwe fullframe van Canon dan ook mag heten) dan gooi ik m'n 1Dmk2n eruit.
Bij deze nog een dikke pluim voor Kamera Express :
Ik had m'n verkeerde pinpas meegenomen met een daglimiet van 2500 euro, dus ik kon het bovenstaande setje niet in 1x betalen ... Lomp
Maar omdat ik er zoveel had gekocht en ze me inmiddels wel kende mocht het restant (1100+ euro) op rekening! Ze vonden het prima dat ik het restant de komende week ergens zou overmaken..... Echt super service!
Het zag er echt super handig uit.
Voor de prijs van 75 Euro
Notna schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:44:
Ebay blijft me verbazen:
[afbeelding]
What the hellNotna schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:44:
Ebay blijft me verbazen:
[afbeelding]
en Gerard: toch maar de 1DIII
Je bent me voor. 'Pound foolish and penny wise' noemen de engelsen dat.gise schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:26:
Koopt een 1Dmk3 en zegt dan dat de handstrap duur is..![]()
Mooie aanwinst! *jaloers*
no way! feli!Notna schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:44:
Ebay blijft me verbazen:
[afbeelding]
This too shall pass
Dat is enorme mazzel of een baksteen van €75. Uiteraard hopen we op het eerste, en dan verwachten we wel foto's.Notna schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:44:
Ebay blijft me verbazen:
[afbeelding]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Nog niet in huis, dus het is nog wel ff spannend heur. Ergens verwacht ik binnen nu en een dag een mail van ebay dat het een dikke hoax is. Maargoed, dan was het wel eventje leukHenk schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:48:
[...]
What the hellheb je hem al in huis?
en Gerard: toch maar de 1DIIIWat gaf de doorslag voor deze?
Verwijderd

Vandaag gekocht bij foto Talens op de markt in Delft. Een setje van 15 stuks voor weinig. Maar eens kijken of het wat resultaat oplevert
O ja, het betreft dus dit spul.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 15:57 ]
en ja hoorNotna schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:51:
[...]
Nog niet in huis, dus het is nog wel ff spannend heur. Ergens verwacht ik binnen nu en een dag een mail van ebay dat het een dikke hoax is. Maargoed, dan was het wel eventje leuk
Achja, was fun while it lasted. Was ook wel humor dat een lens die dik 1500 euro kost, in eens voor 75 euro de deur uitgingGuten Tag notna8310(e-mail),
Sie haben auf folgenden Artikel geboten:
U heeft op het volgende artikel geboden:
150257240189 - Canon EF 14mm f/2.8 L II USM
Wir haben dieses Angebot vom eBay-Marktplatz entfernt, weil der Verkäufer gegen die eBay-Grundsätze verstoßen hat.
Wij hebben dit Bod van eBay-Marktplaats weggehaald, omdat de verkoper tegen de eBay Algemene voorwaarden is ingegegaan
Ist ein gültiger Kaufvertrag zwischen Ihnen und dem Verkäufer zustande gekommen?
Is er een geldig verkoopcontract tussen u en de Verkoper tot stand gekomen?
Sollten Sie den angebotenen Artikel bereits gekauft haben, bevor das Angebot von uns gelöscht wurde, bleiben ihre vertraglichen Verpflichtungen gegenüber dem Verkäufer bestehen. Bitte setzen Sie sich zur Kaufabwicklung mit dem Verkäufer in Verbindung.
Mocht u het aangeboden artikel al gekocht hebben, voordat de aanbieding door ons onderzocht is, dan blijven de verkoopvoorwaarden van kracht. Stel de verkoop afwikkeling in gang met de verkoper
En verder Duits gereutel
Had toch nog niet betaald, dus dat scheelt
In short:
EPIC FAILURE!!
Dat de aanbieder van dit product zich niet aan de Algemene voorwaarden gehouden heeft en dat daarom mijn bieding weggehaalt is.
Iets in die strekking
[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 27-06-2008 16:09 ]
edit: wat gebeurt er nou met zon aanbieder? Gaat ebay er nog wat aan doen?
[ Voor 46% gewijzigd door Kwartjuh op 27-06-2008 16:08 ]
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Dit kon je dan toch ook nagaan, lijkt mijNotna schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:59:
[...]
Achja, was fun while it lasted. Was ook wel humor dat een lens die dik 1500 euro kost, in eens voor 75 euro de deur uitging
hoe bevallen die neckstraps van optech? Heb er al een paar keer over gelezen en al getwijfeld of ik ook zo een zou halen. Lijkt me toch net wat meer comfort bieden dan de standaard canon strap.
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Mij bevallen ze prima, ze zijn een stuk breder dan de standaard Canon versie. Ik gebruik ze nu een kleine 3 maanden wekelijks.ppFreddy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:42:
[...]
hoe bevallen die neckstraps van optech? Heb er al een paar keer over gelezen en al getwijfeld of ik ook zo een zou halen. Lijkt me toch net wat meer comfort bieden dan de standaard canon strap.
This footer is intentionally left blank
totaal offtopic: er zit een vlek bij haar tiet (zie link)...
www.janvandoornik.nl
Verwijderd
Lees: ik heb inkt met een printer
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 17:10 ]
Standaard dingetje voor kit lens. Werkt wel op het water. en hebben wat minder flair..

Verder ff doorsparen voor andere lens zit te denken aan 28-135
[ Voor 12% gewijzigd door To_Tall op 27-06-2008 17:19 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
This too shall pass
Sharky schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:49:
Dan zou ik die kap er afhalen, als je foto's minder flair krijgen
Verwijderd
Tijd voor wat testfoto's; ik wil wel waar voor mijn geld!JaapJanWillem schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:06:
totaal offtopic: er zit een vlek bij haar tiet (zie link)...
Calibratie met Spyder3 geeft behoorlijk verschil zeg. Laptop & Desktop scherm komen toch niet helemaal overeen na calibratie, is dat normaal?
Grapjas.. Flare.. TypoSharky schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:49:
Dan zou ik die kap er afhalen, als je foto's minder flair krijgen
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik heb 'm al lang en mijn vriendin heeft hem ook, en zijn echt superstraps, zweten veel minder en zitten gewoon super. Tevens ook makkelijk te verwijderen als je 'm niet nodig hebt.ppFreddy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:42:
[...]
Hij wilde ook een spiegelreflex, en we in de haast bij de Wehkamp een Canon 400D besteld. Maar ik dacht vannacht ... dom dat we zijn ... beter een Nikon bestellen. Dan kunnen we lenzen uitwisselen.
Dus meteen maar bij Wehkamp de bestelling geannuleerd. En ik heb mijn Nikon D40 + de 18-135mm die ik nog had aan mijn vader gegeven, en hij heeft een Nikon D60 body gekocht voor me
Ben net terug van Cameraland in Alkmaar

Ook meteen een 105 cm reflectie scherm (5 in 1) gekocht daar
[ Voor 4% gewijzigd door jeroenzelle op 28-06-2008 16:28 ]
Waarom geen D80 gekocht?Jeroenz18 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:28:
Ikke blij, mooie deal gemaakt met mijn vader.
Hij wilde ook een spiegelreflex, en we in de haast bij de Wehkamp een Canon 400D besteld. Maar ik dacht vannacht ... dom dat we zijn ... beter een Nikon bestellen. Dan kunnen we lenzen uitwisselen.
Dus meteen maar bij Wehkamp de bestelling geannuleerd. En ik heb mijn Nikon D40 + de 18-135mm die ik nog had aan mijn vader gegeven, en hij heeft een Nikon D60 body gekocht voor me.
. Nu heb ik dus een D60 + 17-55 f2.8, wat een goede combi!
![]()
Ben net terug van Cameraland in Alkmaar.
[afbeelding]
Ook meteen een 105 cm reflectie scherm (5 in 1) gekocht daar.
[afbeelding]
CF kaartjes horen niet in dit topic. Filters net zo min, een greycard is een grensgeval in mijn ogen, maar schoenen... Dat gaat me echt tever. Kunnen jullie eindelijk eens ontopic blijven?
Bericht hierboven
Waarschijnlijk heb je een externe monitor met een goed paneel en je laptop met een slecht paneel (zoals elke laptop overigens). Dat verklaart het kleurverschilJ3roen schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:54:
Zo, het spul wat ik heb besteld is binnen. Mijn god, RSI objectief die 24-70LJammer van het weer, anders had ik wel even wat test foto's kunnen maken. Van de week ook maar even een Hoya 77m UV & Pola besteld. Mijn setje voor weekje vakantie @ Praag is compleet iig
Calibratie met Spyder3 geeft behoorlijk verschil zeg. Laptop & Desktop scherm komen toch niet helemaal overeen na calibratie, is dat normaal?
Omdat ik de D80 te verouderd vind. De D60 heeft dezelfde sensor als de D80, maar een veel betere beeldprocessor ( dezelfde uit de D300 ).
Geef ik je gelijk in (hoewel ik betwijfel of het helemaal dezelfde processor isJeroenz18 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:11:
[...]
Omdat ik de D80 te verouderd vind. De D60 heeft dezelfde sensor als de D80, maar een veel betere beeldprocessor ( dezelfde uit de D300 ).
AF-motor geef ik je gedeeltelijk gelijk in, maar tegenwoordig kopen mensen vaak toch alleen nog maar lenzen met eigen AF motoren ingebouwd. Zijn sneller enz.Nomad schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:22:
[...]
Geef ik je gelijk in (hoewel ik betwijfel of het helemaal dezelfde processor is). Maar de D80 heeft wel een af-motor aan boort, betere grip en CLS o.a., originele grip etc. Mijn 30D is ook wat verouderd misschien, maar dat betekent niets t.o.v. de concurrentie perse.
Grip is (vind ik) beter dan de D80, heb meer houvast. CLS is inderdaad niet aanwezig, maar ik ga veel studio fotografie doen, en dan heb ik een flitsset i.p.v. meerdere kleinere flitsers. En ik denk als je met CLS gaat werken ook meteen een duurdere body neemt
En een batterijgrip is inderdaad niet aanwezig ervoor, maar dat boeit me niet. Ik heb er geen moeite mee om af en toe accu's te wisselen, en gemiddeld kan ik 500 foto's nemen op 1 accu. En heb nog 2 reserve accu's.

-aantal filtertjes voor er in.
-een of ander vaag televoorzetlensje voor een videocamera maar het geeft zo'n leuk fisheye-effect als je hem omkeert
-wat uv-filtertjes
Ehm wat nog meer?
Oh ja:
Eindelijk heb ik over de hele range fatsoenlijk glas
Canon EF-S 10-22mm + HOYA UV filter
Canon EF 1.4x II, TeleConverter
2 x 8GB Transcend CF (133x)
Het resterende wensenlijstje kan eventjes in de ijskast.
[ Voor 27% gewijzigd door Joarie op 29-06-2008 18:13 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Aparte keus voor op safariJoarie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:13:
Want? Je hebt daar geen mooie landschappen?
Met de extender komt 'ie toch alweer op 30,8mm.
Verwijderd
Hier ontbreekt toch wel heel erg de TELE.....Joarie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:13:
Zo, ik ben bijna klaar voor de safari:
Canon EF 1.4x II, TeleConverter
2 x 8GB Transcend CF (133x)
Het resterende wensenlijstje kan eventjes in de ijskast.
Kijk eens in zn sigVerwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:39:
[...]
Hier ontbreekt toch wel heel erg de TELE.....
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Verwijderd

De 30D loopt nu net over de 100K shots heen en ik heb deze maand een hele grote opdracht. Als de 30D ermee kapt, dan heb ik nog een 300D als backup, maar dat is voor m'n werk toch niet écht je van het. Het spul wat ik nu schiet is voor drukwerk en ik moet snel kunnen werken (mensen als Alexander Pechtold of een Rinnooij Kan hebben echt meer te doen dan te wachten op de buffer van je 300D).
Daarom heb ik onder het motto bedrijfszekerheid zojuist de 40D besteld. Functioneel schiet ik weinig op, hoewel de AF toch wel verbeterd zou moeten zijn (enige pijnpunt van de 30D voor me) en de custom functions op de knoppen bijzonder prettig zullen zijn. De rest van de opties zullen me werkelijk een worst wezen en de plaatsing van de knoppen onder het beeldscherm vind ik zelfs meuk.
Probleem is dat ik geen 3K stuk wil slaan op een 1D (cropfactor) en een 5D mijn problemen niet oplost. Dan is een 40D een ernstig goedkope investering in een stukje zekerheid
He dat heb ik nooit gezegd helittlejoannes schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:25:
[...]
Want? Je hebt daar geen mooie landschappen?
Tja tele...daar kun je op een safari niet genoeg van hebben, maar de nuchterheid won het van de honger naar tele. Ik heb liever de 70-200 2.8 IS waar ik nog een extender tussen duw voor de nodige shots, dan dat ik aan het eind van de vakantie met een enorme tele prime zit die niet handig is voor dagelijks gebruik.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Welkom bij de 40D-club, neoVerwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:59:
Het lag eigenlijk niet in de planning, maar toch:
[afbeelding]
Prijsverschil me de 5D en 1D is idd wel erg groot om nu niet voor de 40D te kiezen. En je pikt ook nog de cashback mee
Misschien is het mooi om een pola op je groothoek te doen, dat geeft landschappen vaak net dat beetje extraJoarie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:36:
Haha, ik had al een paar van die reacties verwacht. De 10-22 is om het gat aan de onderkant op te vangen. Ik merkte al vaak dat ik de 18 mm niet voldoende vond.
Tja tele...daar kun je op een safari niet genoeg van hebben, maar de nuchterheid won het van de honger naar tele. Ik heb liever de 70-200 2.8 IS waar ik nog een extender tussen duw voor de nodige shots, dan dat ik aan het eind van de vakantie met een enorme tele prime zit die niet handig is voor dagelijks gebruik.
Aan de andere kant heb je misschien met die lens wel zoveel groothoek dat het effect averechts is, maar ik weet niet precies vanaf welk moment dat is.
35mm op fullframe ongeveer.Erasmo schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:11:
[...]
Misschien is het mooi om een pola op je groothoek te doen, dat geeft landschappen vaak net dat beetje extra
Aan de andere kant heb je misschien met die lens wel zoveel groothoek dat het effect averechts is, maar ik weet niet precies vanaf welk moment dat is.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Verwijderd
Ik zei het op msn al tegen Neo, ik vind dat scherm veel te veel contrast eruit gooien. Maakt het niet makkelijker om de foto te beoordelen iig.fooker schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:24:
ik ben benieuwd hoe jij de 40D t.o.v jouw 30D vind met name het LCD schermik stoor me er nog steeds aan (na bijna 1 jaar)
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:59:
Het lag eigenlijk niet in de planning, maar toch:
[afbeelding]
De 30D loopt nu net over de 100K shots heen en ik heb deze maand een hele grote opdracht. Als de 30D ermee kapt, dan heb ik nog een 300D als backup, maar dat is voor m'n werk toch niet écht je van het.
Als je hem nou een dag eerder had gekocht..
Toch ga ik hem binnenkort ook wel halen denk ik.. Veel plezier ermee!
Het is nooit averechts, behalve als je in de zoeker ziet dat je het niet mooi vind en toch de foto maakt (maar dat geldt altijd, ook zonder pola).Erasmo schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:11:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-06-2008 23:56 ]
Dat niet alleen.. De kleuren -> vies. De scherpte -> niet aanwezig. Fel Rood -> blokjes tellen.Nomad schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:29:
[...]
Ik zei het op msn al tegen Neo, ik vind dat scherm veel te veel contrast eruit gooien. Maakt het niet makkelijker om de foto te beoordelen iig.
Nu we allemaal in het digitale tijdperk leven is 't lcd voor mij toch wel belangrijk. Het is gewoon uitermate irritant dat het absoluut een verkeerde indicatie is.
Verwijderd
Daarmee verdien je die 40D waarschijnlijk dubbel en dwars terug, dus niet zeuren...Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:59:
De 30D loopt nu net over de 100K shots heen en ik heb deze maand een hele grote opdracht.
Verder wil ik wedden dat Neo na een paar shoots zijn 30D als back-up gaat gebruiken en de 40D als eerste camera. Zoekerbeeld, AF, custom functies, dat weegt echt wel op tegen het "nadeel" van wat knopjes onder i.p.v. links.
Verwijderd
Yup, dat is het ideeToff schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:54:
Verder wil ik wedden dat Neo na een paar shoots zijn 30D als back-up gaat gebruiken en de 40D als eerste camera. Zoekerbeeld, AF, custom functies, dat weegt echt wel op tegen het "nadeel" van wat knopjes onder i.p.v. links.
Verkeerde beentje uit bed gestapt?Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:29:
[...]
Daarmee verdien je die 40D waarschijnlijk dubbel en dwars terug, dus niet zeuren...
ik hoef echt niet veel detail te zien maar een kleine indicatie die betrouwbaar is is wel fijn (vind ik dan). het is (naar mijn mening) zelfs zo erg, dat ik altijd alles op picturestyle monochrome schietToff schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:54:
Dat LCD scherm is zo overrated... Ik gebruik het wel eens om mensen snel "hun" foto te laten zien, maar voor de rest is het voor mij alleen om de menu's te kunnen gebruiken. Foto's beoordeel ik thuis wel. Komt misschien ook omdat ik zonder stevige leesbril weinig zie op armlengte, maar een foto van 10 MP bekijken op een schermpje van 230 K?
Thx voor de tip. Ik wil eerst even oefenen met de 10-22 (hopelijk morgen binnen) om dat te beslissen voor een pola. Aangezien we volgende week al vertrekken wordt het misschien krapjes qua extra aanbestedingen. Voordeel van een pola voor de 10-22 is dat deze ook meteen op mijn 70-200 past.Erasmo schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:11:
[...]
Misschien is het mooi om een pola op je groothoek te doen, dat geeft landschappen vaak net dat beetje extra
't is maar wat je mooi vindAham brahmasmi schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:54:
[...]
Het is nooit averechts, behalve als je in de zoeker ziet dat je het niet mooi vind en toch de foto maakt (maar dat geldt altijd, ook zonder pola).Je kunt ook prima (erg wijde) panorama's maken met een polafilter waarbij het effect er nog steeds mooi uitziet.

http://www.kenrockwell.com/tech/filters.htm
Verwijderd
Zo extreem heb ik het nog nooit gehad op de 10-22abrakadaver schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:34:
[...]
't is maar wat je mooi vind
[afbeelding]
http://www.kenrockwell.com/tech/filters.htm
|>
Kan me inderdaad voorstellen, zoals simon voorstelt, dat de wolken en kleine ongeclusterde waterdruppeltjes het licht extra divergeren waardoor je minder scherpe effecten hebt met een pola.
Dit is inderdaad ook het meest extreme voorbeeld dat ik kon vindenVerwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:52:
[...]Zo extreem heb ik het nog nooit gehad op de 10-22Je ziet wel een polacone, maar ik vind het zeker niet storend
De donkere 'cone' is waarschijnlijk precies 90 graden tov de zon, als je daar dan ook nog een beetje naast richt (wat ie hier doet) krijg je 'm dus nieteens midden in beeld en is het effect wat sterker.
Ik heb m' n polarizer wel meegenomen naar tanzania begin dit jaar en heb 'm ook een aantal keer gebruikt. Ik had toen een 12-24 bij me en met een beetje opletten is 't goed te doen.
Bij panorama's zou ik 't echter weglaten, dan kan je veel beter een nd-grad gebruiken als je een donkerblauwe lucht wil.
2 dagen te laat zeker hé. succes met je nieuwe body.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:29:
Canon 40D & Lowe pro Computrekker aw+ is binnen.
[ Voor 7% gewijzigd door LittleWan op 30-06-2008 12:32 ]
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Mja, het is een kwestie van smaak. Hier nog een pola cone van de 10-22:Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:52:
[...]
Zo extreem heb ik het nog nooit gehad op de 10-22Je ziet wel een polacone, maar ik vind het zeker niet storend

klikbaar
hier vind ik het wel jammer, mooie plaat trouwensJasper schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:01:
[...]
Mja, het is een kwestie van smaak. Hier nog een pola cone van de 10-22:
[afbeelding]
klikbaar

ja, ik weet dat de bestandsnaam fout is
[ Voor 9% gewijzigd door ReseTTim op 01-07-2008 09:28 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Als je hem dan op je 450D zet komen er dit soort plaatjes uit:
[ Voor 3% gewijzigd door Jochem op 01-07-2008 00:53 ]
GefeliJochem schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:53:
Na een geslaagde deal voor Q2 mezelf nog even snel getrakteerd op een Canon EF-S 10-22mm (Cashback!) zoals:
[afbeelding]
Als je hem dan op je 450D zet komen er dit soort plaatjes uit:
[afbeelding]
Maar ik wacht eerst de levering van m'n 300mm f/4 L IS af; voor € 750,- incl. verzending op eBay gevonden
Fijn op Track&Trace van TNT zien dat je pakketje altijd tussen 9 en 17 uur wordt aangeboden (ook bij de 2e poging). Zo wordt een internetbestelling per definitie altijd pas na 3 dagen geleverd.
Maar goed, blijkbaar wil TNT niet af van dat systeem terwijl andere transporteurs wel de optie geven om 's avonds te leveren. Dus nu maar wachten tot het donderdag is om de Canon 10-22 af te kunnen halen bij het postkantoor...
[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 01-07-2008 14:21 ]
Dat slaat echt nergens op. Bestel je voor, ik meen, 16.00 bij de KE, staan ze de volgende dag op de stoep. Niks geen 3 dagen, dat zegt wellicht meer over de shops waar je je spul bestelt dan over de TNT.Joarie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:17:
Toch altijd maar weer de volgende frustratie als je op internet iets besteld (als werkende man):
Fijn op Track&Trace van TNT zien dat je pakketje altijd tussen 9 en 17 uur wordt aangeboden (ook bij de 2e poging). Zo wordt een internetbestelling per definitie altijd pas na 3 dagen geleverd.
Ik laat dat soort spul btw net zo makkelijk op mijn werk bezorgen... geen probleem toch?
Pola is nog steeds handig voor reflecties ofcoz. En mooie blauwe lucht als je lui bent
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Digitaal kost meestal gewoon meer tijd en moeite. Dit geldt voor polafilter en ook grijsverloopfilters. De resultaten zijn ook niet gelijkwaardig (soms is exposure blending beter, soms een filter).multipasser schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:22:
Een pola was handig vroeger bij analoog maar nu met photoshop had je hier perfect 2 exposures kunnen maken. Dan met een masker de 2 exposures mixen en met selective color het blauw bijna zwart maken als je wil.
Pola is nog steeds handig voor reflecties ofcoz. En mooie blauwe lucht als je lui bent
Verder is een polafilter niet werkelijk te vervangen door digitale bewerking. Een blauwe lucht donkerder maken gaat nog wel, maar als de lucht wat complexer is verandert een polafilter de witbalans vrij sterk en komen en wolken tevoorschijn die je zonder filter nauwelijks ziet (wat digitaal nauwelijks of niet te reproduceren is).
[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-07-2008 14:35 ]
Hoezo 2 dagen te laat?LittleWan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:12:
[...]
2 dagen te laat zeker hé. succes met je nieuwe body.
Dit was zaterdag bij KE besteldHenk schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:22:
[...]
Dat slaat echt nergens op. Bestel je voor, ik meen, 16.00 bij de KE, staan ze de volgende dag op de stoep. Niks geen 3 dagen, dat zegt wellicht meer over de shops waar je je spul bestelt dan over de TNT.
Ik laat dat soort spul btw net zo makkelijk op mijn werk bezorgen... geen probleem toch?
Maar op het werk bezorgen, dat is een goede tip!
Verwijderd
Ik heb dezelfde frustratie. Daarnaast is afleveren op je werk niet altijd van toepassing. Wanneer ik bij klanten zit, laat ik het echt daar niet langsbrengen. TNT zou een optie moeten hebben dat pakketjes ook niet geleverd worden, maar al de eerste dag op het postkantoor worden achtergelaten. Ik haal het dan in de avond na het werk op. Win win situatie, ik krijg mijn bestelde goed eerder, zij hoeven niet twee keer bij me langs te rijden om het vervolgens alsnog op het postkantoor achter te laten. Helaas snappen ze zulke dingen nog niet echt in ons land (In bepaalde landen kan dit namelijk wel worden aangegeven bij het maken van een bestelling).Joarie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:41:
[...]
Dit was zaterdag bij KE besteld
Maar op het werk bezorgen, dat is een goede tip!
Dan is het postkantoor dichtVerwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:50:
[...]
TNT zou een optie moeten hebben dat pakketjes ook niet geleverd worden, maar al de eerste dag op het postkantoor worden achtergelaten. Ik haal het dan in de avond na het werk op.
Ik heb mijn Manfrotto 190XPROB vandaag gehaald. Ik had een week of wat terug een gorillapod gekocht, maar echt overtuigen kon ie me niet. Dus besloot ik de toch al geplande aankoop van een echt statief maar wat naar voren te schuiven. Ik gebruik hem met een Manfrotto 488RC2 kogelkop.-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden
En met die combinatie kun je iemand heel goed de hersens inslaan.
Assignment rejected by specialist
Ik vind 'm eigelijk vooral fijn om reflecties op blad/gras enz. wat weg te halen, waardoor je toch wat 'echtere' kleuren krijgt. Ook veel dieper groen in de bossen enz.multipasser schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:22:Pola is nog steeds handig voor reflecties ofcoz. En mooie blauwe lucht als je lui bent
Daarnaast werkt 't wysiwyg van filters voor de lens ook wel lekker ipv backeting.
leuke (dik gesponsorde) blog hierover: http://singhray.blogspot.com/
- B+W UV 010 MRC 58mm
- B+W UV 010 MRC 67mm
- Kenko Circular Polarizer
de B+W's ter vervanging van de gratis tiffen uv-protectors die ik bij m'n lensjes kreeg..
Hee die ken ik! Ik heb dat exacte exemplaar ook nog een tijdje in mijn bezit gehadReseTTim schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:22:
Nieuw / tweedehandsNikon 70-210mm f4.0 + filter en zonnekap
[afbeelding]
[afbeelding]
ja, ik weet dat de bestandsnaam fout is![]()
Verwijderd
Was het zat om foto's binnen te halen via USB. Thank God voor firewire
[ Voor 58% gewijzigd door Floor-is op 02-07-2008 15:18 ]
Al een D300 of D3 vast gehad van nikon, die schermpjes zijn zo geniaalfooker schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:49:
[...]
ik hoef echt niet veel detail te zien maar een kleine indicatie die betrouwbaar is is wel fijn (vind ik dan). het is (naar mijn mening) zelfs zo erg, dat ik altijd alles op picturestyle monochrome schiet
En omdat je wel na kan gaan dat canon daar meteen achteraan gaat, kan ik alleen maar hopen dat een 50D een mooi 3inch 640x480 schermpje heeft
Lang leve concurrentie
Verwijderd
dus als jij iets leent, bezit je het gelijk?Niky schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:53:
Hee die ken ik! Ik heb dat exacte exemplaar ook nog een tijdje in mijn bezit gehad
*mental note to self* Oppassen met spullen uitlenen aan Nick */mental note to self*
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:05:
[...]
dus als jij iets leent, bezit je het gelijk?![]()
*mental note to self* Oppassen met spullen uitlenen aan Nick */mental note to self*
wie zegt dat het geleend is? misschien heeft ie hem weer verkocht?
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:05:
[...]
dus als jij iets leent, bezit je het gelijk?![]()
@webmail: ik had dat examplaar van Dick geleend (Dick is een collega van mij)be·zit·ter (dem; bezitters; bezitster)
1 iem. die het bezit van iets heeft, maar niet noodzakelijk ook de eigendom
[ Voor 8% gewijzigd door NickH op 02-07-2008 12:53 ]
en hou bevalt ie?ReseTTim schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:22:
Nieuw / tweedehandsNikon 70-210mm f4.0 + filter en zonnekap
[afbeelding]
[afbeelding]
ja, ik weet dat de bestandsnaam fout is![]()
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
[ Voor 102% gewijzigd door endless op 02-07-2008 13:31 ]
Optisch wel een fijn beestje
Is het niet leuker en handiger als mensen zelf foto's van hun nieuwe gear maken ipv iedere keer afbeeldingen jatten van andere sites? Al die afbeeldingen kennen we nu wel. Daarnaast voorkom je dan dat je posts krijgt met "dit, dit en dit heb ik besteld en het komt over 8 maanden binnen"
We zijn tenslotte toch allemaal fotografen dus foto's maken moeten we wel kunnen, als is het een brakke foonpic.
Voorbeeld (zou meer close-up kunnen) :

Just my 2 cents
Helemaal mee eens. In de huiskamer gaat deze discussie al een tijdje. Doe eens wat moeite! Bovendien wordt de voorpret van je apparatuur alleen nog maar leuker als je een foto'tje ervan maakt.GerardHenninger schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:24:
Even een reactie/melding/opmerking tussendoor :
Is het niet leuker en handiger als mensen zelf foto's van hun nieuwe gear maken ipv iedere keer afbeeldingen jatten van andere sites? Al die afbeeldingen kennen we nu wel. Daarnaast voorkom je dan dat je posts krijgt met "dit, dit en dit heb ik besteld en het komt over 8 maanden binnen"![]()
We zijn tenslotte toch allemaal fotografen dus foto's maken moeten we wel kunnen, als is het een brakke foonpic.
Voorbeeld (zou meer close-up kunnen) :
Just my 2 cents
Naast dat je voorkomt dat mensen posts maken voordat ze de apparatuur hebben zorgt het ook voor wat meer variateit. Op een gegeven moment scroll ik liever als een wilde door dit topic heen omdat ik toch alles al gezien heb. Bij eigen gemaakte foto's blijf je veel langer hangen natuurlijk.
Hehe, maar die van Gerard is meer een verkapte "Check ik heb een studio" foto
[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 02-07-2008 13:29 ]
Sowieso voor geheugenkaartjes een post aanmaken gaat al nergens over naar mijn idee...die dingen zijn rechthoekig/vierkant weet ik veel wat en er zit een sticker van een merk op..we kennen ze wel
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Dit topic is gesloten.
![]()
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.