[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.471 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
En sowieso ff nokken met die geheugenkaarten, cardreaders en dat soort troep. Het is niet zo dat daar niet al twintig keer voor gewaarschuwd is :/

edit: hmmm, tussentijds refreshen kan best handig zijn :P

[ Voor 17% gewijzigd door Henk op 02-07-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

allstarted1 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:28:
Yeah eens met Gerard.....zo geweldig zijn die kartelige Google images nou ook weer niet..... :)

Sowieso voor geheugenkaartjes een post aanmaken gaat al nergens over naar mijn idee...die dingen zijn rechthoekig/vierkant weet ik veel wat en er zit een sticker van een merk op..we kennen ze wel :) We hebben op een enkele anoloog-enthousiast na allemaal nodig.... ;)
Bovendien staat duidelijk in de topicwarning dat klein grut zoals geheugen niet thuishoort hier.

edit:
Argh! Henk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:14
Josh schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:28:
Hehe, maar die van Gerard is meer een verkapte "Check ik heb een studio" foto :P
Dat is tenslotte ook leuker dan 2 1D-camera's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:52

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

2e hands, maar puntgaaf
Afbeeldingslocatie: http://marvin.ariekanarie.nl/got/1DIII.jpg

Zit helaas ook in de range van 1D III met sub-mirror problemen, dus moet nog naar ETBass ;(

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 12:06

ReseTTim

Chocolate addicted

tot nu toe goed :)
alleen gisteren liet hij mij toch ffies in de steek. mijn pa vroeg of ik een foto wou maken van het huis.. toen kwam ik tot de conclusie dat ik toch echt mijn 18-70mm daarvoor nodig heb :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Kanarie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:33:
2e hands, maar puntgaaf
[afbeelding]

Zit helaas ook in de range van 1D III met sub-mirror problemen, dus moet nog naar ETBass ;(
Puntgaaf en submirror problemen in één post... nee, logica ;)

Fijn speelgoed though, ga je véél plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:52

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Henk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:36:
[...]

Puntgaaf en submirror problemen in één post... nee, logica ;)

Fijn speelgoed though, ga je véél plezier van hebben.
Hehe, niet echt logisch nee, maar camera van een jaar oud die niet gebruikt lijkt te zijn. Maar dus ook niet ter reparatie is gestuurd :')

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:20

Sharky

Skamn Dippy!

Vrijdag besteld in Hong Kong en vandaag in de bus (misschien gister al maar toen heb ik niet in de brievenbus gekeken). Het moet niet gekker worden.

Cheapass extension tubes. Gewoon om mee te spelen. Net even paar testshots gemaakt, werkt wel aardig.
$plaatje

Cheapass omnibounce. Kan me niet voorstellen dat een dure het heel veel beter doet. Even kijken of ik er iets mee kan.
$plaatje

Allemaal besteld bij gadgetinfinity.com. Betrouwbare shop en leveren heel snel. Alles wat je koopt werkt naar behoren alleen voor heavy duty use kun je beter wat degelijker spul kopen. Maar dit kost dan ook geen drol.

Verder nog via aq4u een 3rd party accu voor m'n 1D. Een originele is me echt te duur.
$plaatje

Zelf plaatjes maken luiaap :P

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 02-07-2008 15:23 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
Sharky schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:45:
Vrijdag besteld in Hong Kong en vandaag in de bus (misschien gister al maar toen heb ik niet in de brievenbus gekeken). Het moet niet gekker worden.

Cheapass extension tubes. Gewoon om mee te spelen. Net even paar testshots gemaakt, werkt wel aardig.
[afbeelding]

Cheapass omnibounce. Kan me niet voorstellen dat een dure het heel veel beter doet. Even kijken of ik er iets mee kan.
[afbeelding]

Allemaal besteld bij gadgetinfinity.com. Betrouwbare shop en leveren heel snel. Alles wat je koopt werkt naar behoren alleen voor heavy duty use kun je beter wat degelijker spul kopen. Maar dit kost dan ook geen drol.

Verder nog via aq4u een 3rd party accu voor m'n 1D. Een originele is me echt te duur.
[afbeelding]
LOL Sharky... wat zijn we nu net hierboven aan het bespreken? :)
Zelf foto's maken van je nieuwe aanwinst(en) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

ReseTTim schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:34:
[...]

tot nu toe goed :)
alleen gisteren liet hij mij toch ffies in de steek. mijn pa vroeg of ik een foto wou maken van het huis.. toen kwam ik tot de conclusie dat ik toch echt mijn 18-70mm daarvoor nodig heb :P
Ik ben wel beneiuwd naar een uitgebreidere mening in bijvoorbeeld het nikon-objectieven topic ;)
Helaas is het ding voor mij zelf geen optie, vanwege het voornamelijk schieten van concerten.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

GerardHenninger schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:54:
[...]

LOL Sharky... wat zijn we nu net hierboven aan het bespreken? :)
Zelf foto's maken van je nieuwe aanwinst(en) ;)
une moment svp.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ben dan trouwens ook erg benieuwd naar de verschillen tussen je originele NP-E3 en de imitatie... hoe zit het met seals, status uitlezen in je cam (kan de 1DII dat?) degelijkheid, etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Met name die seals inderdaad, daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Ik zal morgen ofzo wel even wat betere foto's van de accu maken, die ligt nu aan de lader. Hij heeft seals in de vorm van rubberen randjes die ook gewoon op de Canon accu zitten. Eigenlijk ziet hij er niet eens zo heel veel anders uit zo op het eerste gezicht. Zal dan ook even kijken of hij de status kan uitlezen.

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/tr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ob.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/accu.jpg

Simpel voorbeeldje van een foto in de krant met 2 van de 3 tussenringen. Is nog heel wat gepruts maar dat wist ik vantevoren ook wel. Leuk om even mee te spelen.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/krant.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Sharky op 02-07-2008 15:18 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag erbij :

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/djbert/Andere/IMG_0074.jpg

een Minolta 55mm f1.7

lens had ik al een tijdje, maar de converter van ebay [MD-->EOS] is pas sinds vandaag binnen.
De MF is erg goed te doen, zeker met liveview, 10x inzoomen en perfect scherp te stellen. niet zo'n lekker bereik op crop, maar wel heerlijk lichtsterk.
Doordat er een klein lensje tussenzit kun je bovendien ook scherpstellen op oneindig _/-\o_

Al bij al een leuke aanwinst voor 20€ ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

GerardHenninger schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:24:
Even een reactie/melding/opmerking tussendoor :
Is het niet leuker en handiger als mensen zelf foto's van hun nieuwe gear maken ipv iedere keer afbeeldingen jatten van andere sites? Al die afbeeldingen kennen we nu wel. Daarnaast voorkom je dan dat je posts krijgt met "dit, dit en dit heb ik besteld en het komt over 8 maanden binnen" 8)7

We zijn tenslotte toch allemaal fotografen dus foto's maken moeten we wel kunnen, als is het een brakke foonpic.

Voorbeeld (zou meer close-up kunnen) :

Just my 2 cents
Helemaal mee eens!
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/9440/img7491smallyx1.jpg
Lowepro Slingshot 200AW

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharky schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:45:
Haha ja, zelfde verhaal hier. Een zeer betrouwbare site, zeker aan te raden! Mijn cactus V2 triggers kwamen vandaag ook aan.

Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/617/cactusv222xb8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.missnumerique.com/images/produits/large/vanguard_mg3_a.jpg

Vandaag even opgepikt omdat het een goedkoop metalen statief is. Ga het eenmalig gebruiken voor het filmen van een bruiloft. Ik denk dat het voor een hoop mensen nog best een aardig fotostatief is (lees: voor mensen met een beperkt budget). Het betreft de Vanguard MG3.

Bij het oppikken ook nog even een Canon XH-A1, een HV20 en een HF100 meegenomen :P

Daarnaast vandaag via de post een pakketje van Aq4U binnen gehad. Veel accu voor weinig geld moet ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mig29, zou je eens een 40D (geloof dat je die hebt?) met een 70-200 ofzo erop willen zetten @200mm en lange sluiter en kijken of hij dat mooi stabiel kan houden?

Bij wijze van: @200mm, 1 sec sluiter en ontspanknop gewoon met je vinger induwen, gaat dat goed?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal je mijn adres even mailen, zodat je die 70-200 even kunt posten :P

Dat gaat ie niet houden, maar een 400D met een 55-250 IS gaat prima. Daarnaast heb je via diverse sites voor minder dan een euro of 7 een draadontspanner in huis, dus de test met de vinger waag ik mij principieel niet aan.

Edit: 40D klopt idd, heb vandaag de cash back nog even op de bus gedaan voordat ik het zou vergeten...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:12:
[afbeelding]

Vandaag even opgepikt omdat het een goedkoop metalen statief is. Ga het eenmalig gebruiken voor het filmen van een bruiloft. Ik denk dat het voor een hoop mensen nog best een aardig fotostatief is (lees: voor mensen met een beperkt budget). Het betreft de Vanguard MG3.

Bij het oppikken ook nog even een Canon XH-A1, een HV20 en een HF100 meegenomen :P

Daarnaast vandaag via de post een pakketje van Aq4U binnen gehad. Veel accu voor weinig geld moet ik zeggen. :)
Ik heb zijn grote broertje en het zijn echt prima statieven voor die prijs :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:21:
Ik zal je mijn adres even mailen, zodat je die 70-200 even kunt posten :P

Dat gaat ie niet houden, maar een 400D met een 55-250 IS gaat prima. Daarnaast heb je via diverse sites voor minder dan een euro of 7 een draadontspanner in huis, dus de test met de vinger waag ik mij principieel niet aan.

Edit: 40D klopt idd, heb vandaag de cash back nog even op de bus gedaan voordat ik het zou vergeten...
De test is natuurlijk beetje onnodig, want je hebt inderdaad draadontspanners (ik heb), maar het is gewoon ter indicatie.
De spiegelklap kan hij iig goed hebben? Dus @250mm met 400d+55-250 en langere sluiter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehmm... Hoe zet je een cameraatje op de foto als 't op dat moment het enige cameraatje is dat je ter beschikking hebt (op een brakke GSM camera na)? Niet dus, vandaar een 'gejat' plaatje.

Zaterdag op MP gekocht en vandaag ontvangen:
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/3/1180
Sony DSC-V1 compact voor erbij.
4 a 5 jaar oud, niet de meest compacte compact die je kunt verzinnen en met een klein LCD'tje, maar met een paar 'aces in the sleeve' die geen enkele compact (bij mijn weten) nu nog heeft:

- 'Hologram AF' laser focus assist. De assist is geen pathetisch wit of rood lampje, maar een rode laser die een patroon van diagonale lijnstukjes projecteerd. Daarmee kun je zelfs in 't pikdonker scherpstellen.
- NightFraming. In 't pikdonker scherpstellen is mooi, maar dan moet je ook wel kunnen framen. NightFraming schakelt je LCD over op IR, en bij 't afdrukken wordt IR weer uitgeschakeld, de flits (intern of extern) ingeschakeld, doet Hologram AF z'n werk, en wordt de foto gemaakt.

Verder volgens Phil Askey goed vergelijkbaar met een Canon G5 of een Nikon 5400, alleen wat compacter.

Ik heb dit cameraatje al eerder gehad, maar die is 3 jaar geleden gestolen. Kon 'm nu voor 75 euro overnemen, en ben er weer als een kind zo blij mee! (nieuwprijs was toen $699).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Het maximum gewicht van die Vanguard is 1.7 kilo dus een combinatie 40D & 70-200 is niet heel erg handig wellicht? Wel jammer, ik zoek eigenlijk nog een compact statiefje om mee te nemen op vakantie. De hele dag met een Manfrotto + kop te lopen zie ik niet zo zitten :P

EDIT: Ik heb er toch 1 besteld net voor € 25. Voor dat bedrag kan ik hem altijd weer verkopen :)

[ Voor 55% gewijzigd door J3roen op 02-07-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:54
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:42:
Ehmm... Hoe zet je een cameraatje op de foto als 't op dat moment het enige cameraatje is dat je ter beschikking hebt (op een brakke GSM camera na)? Niet dus, vandaar een 'gejat' plaatje.
Wees creatief zou ik zeggen. Tip: spiegeltje, spiegeltje aan de wand...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:12:
Ben gevoelsmatig een beetje allergisch voor stukjes kunststof tussen middenzuil en de poten, dat geeft mij de indicatie dat de maker weet dat de statiefstructuur opzichzelf niet stabiel genoeg is.

Ik gebruik nu al een tijdje en Velbon Sherpa 450 R (81 euro bij Konijn), en dat ding en ook de PH-157Q kop die meegeleverd wordt voldoet hier meer dan uitstekend.
Op 't gewicht na, maar de MG3 is ook niet van carbon en zal niet veel lichter zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/sb800.jpg

Als aanvulling op mijn SB-600, als ie binnen is lekker uitproberen met CLS (kan met mijn nieuwe D60 body _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

universal creations schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:48:
Wees creatief zou ik zeggen. Tip: spiegeltje, spiegeltje aan de wand...
Had gekund, alleen was de standaard 32MB Memory Stick nou net niet meegeleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Henk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:55:
[...]

Ben dan trouwens ook erg benieuwd naar de verschillen tussen je originele NP-E3 en de imitatie... hoe zit het met seals, status uitlezen in je cam (kan de 1DII dat?) degelijkheid, etc :P
abrakadaver schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:56:
Met name die seals inderdaad, daar ben ik ook wel benieuwd naar :)
Nou, even paar fotootjes dan maar. Heb de accu opgeladen en in m'n cam gedaan. Hij past perfect en sluit goed aan. Hij voelt totaal niet alsof hij net niet past of rommelig aan. Gewoon een stevige accu die in je hand hebt. De camera zegt dat er een volle accu inzit en aangezien hij evenveel contactpunten heeft als de originele accu (nl. 2) zie ik ook niet waarom de camera niet zou kunnen weergeven hoe vol de accu is. imo meet de camera gewoon nog de restspanning en en kan hij daar aan zien hoe vol de accu nog is.
De seals zijn vrijwel hetzelde als de originele accu, ze zitten iets losser maar ik voorzie geen problemen. De accu is sowieso vrijwel identiek aan de Canon.
Vooralsnog lijkt het me geen miskoop. Ik zal eens kijken hoeveel shots hij meegaat.

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/accu1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/accu2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/accu3.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Cool dankjewel!
die ga ik ook maar eens bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:42:
Met de badkamer spiegel :)
/spuitelf mode
@canon accu Ni-Mh accu's hoe antiek is dat in een camera?

[ Voor 10% gewijzigd door bouwfraude op 03-07-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
bouwfraude schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:12:
[...]

Met de badkamer spiegel :)
/spuitelf mode
@canon accu Ni-Mh accu's hoe antiek is dat in een camera?
Zo oud als de 1D(s)II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:37:
vandaag erbij :

[afbeelding]

een Minolta 55mm f1.7

lens had ik al een tijdje, maar de converter van ebay [MD-->EOS] is pas sinds vandaag binnen.
De MF is erg goed te doen, zeker met liveview, 10x inzoomen en perfect scherp te stellen. niet zo'n lekker bereik op crop, maar wel heerlijk lichtsterk.
Doordat er een klein lensje tussenzit kun je bovendien ook scherpstellen op oneindig _/-\o_

Al bij al een leuke aanwinst voor 20€ ;)
Waarschijnlijk neemt de brandpuntsafstand toe met factor 1,2 ofzo door die adapter, dan zit je op 55*1.6*1.2 = ~105mm. Dat lijkt me toch een vrij ideale lengte voor portretten. De kwaliteit zal alleen niet ideaal zijn met een adapter met zo'n simpel lensje in de adapter. Je kunt zoveel verschillende merken (Contax Zeiss, Leica, Nikon, Pentax, Olympus, M42 lenzen) mbv een adapter zonder kwaliteitsverlies op een EOS zetten en dan kies je Minolta die dus niet zonder optisch element gebruikt kan worden. :P

Ik heb trouwens goede resultaten met Pentax, Olympus en Canon FD (macro) lenzen i.c.m. adapters.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-07-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J3roen schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:46:

EDIT: Ik heb er toch 1 besteld net voor € 25. Voor dat bedrag kan ik hem altijd weer verkopen :)
Weet je zeker dat dat de MG serie is en niet de MK serie? De MK serie is namelijk geheel van kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:04:
[...]

Weet je zeker dat dat de MG serie is en niet de MK serie? De MK serie is namelijk geheel van kunststof.
Het is de MG-3. Goedkoop vanwege het feit dat het verpakkingsschade betrof. Lang leve Ebay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharky schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:46:
[...]

[...]

Nou, even paar fotootjes dan maar. Heb de accu opgeladen en in m'n cam gedaan. Hij past perfect en sluit goed aan. Hij voelt totaal niet alsof hij net niet past of rommelig aan. Gewoon een stevige accu die in je hand hebt. De camera zegt dat er een volle accu inzit en aangezien hij evenveel contactpunten heeft als de originele accu (nl. 2) zie ik ook niet waarom de camera niet zou kunnen weergeven hoe vol de accu is. imo meet de camera gewoon nog de restspanning en en kan hij daar aan zien hoe vol de accu nog is.
De seals zijn vrijwel hetzelde als de originele accu, ze zitten iets losser maar ik voorzie geen problemen. De accu is sowieso vrijwel identiek aan de Canon.
Vooralsnog lijkt het me geen miskoop. Ik zal eens kijken hoeveel shots hij meegaat.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waar ik meer naar benieuwd ben is hoe die no-name accu er over een paar maanden na wat gebruik aan toe is. Daar vallen namelijk de meeste namaak accu's door de mand. In eerste instantie goed, maar daarna om te janken.

10 Ni-Mh cellen achter elkaar laden; niet goed, niet goed!

Het batterypack met 9 Ni-Mh's voor mijn MagLite dat ik laatst kocht was ook altijd per 9 opgeladen. Er zat een rotte cel in die lek was en eentje die nog maar z'n halve capaciteit had. De eerste heb ik vervangen, de tweede heb ik een aantal keren gerefreshed in m'n lader en zit nu weer netjes op de normale capaciteit. Met z'n allen in serie krijg je dat nooit voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:35:
[...]
Waarschijnlijk neemt de brandpuntsafstand toe met factor 1,2 ofzo door die adapter, dan zit je op 55*1.6*1.2 = ~105mm. Dat lijkt me toch een vrij ideale lengte voor portretten. De kwaliteit zal alleen niet ideaal zijn met een adapter met zo'n simpel lensje in de adapter. Je kunt zoveel verschillende merken (Contax Zeiss, Leica, Nikon, Pentax, Olympus, M42 lenzen) mbv een adapter zonder kwaliteitsverlies op een EOS zetten en dan kies je Minolta die dus niet zonder optisch element gebruikt kan worden. :P

Ik heb trouwens goede resultaten met Pentax, Olympus en Canon FD (macro) lenzen i.c.m. adapters.
met die 1.2 factor had ik nog niet zozeer rekening gehouden :9
tja, waarom die lens ? mn pa had ze nog liggen van zn oude analoge spiegelreflex, maar het is en blijft leuk speelgoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29
Zo ik heb ook weer het een en ander binnen ter aanvulling van mijn set:

* Canon 100mm 2.8 macro
* Lowepro mini trekker
* 2x hoya pro1 digital filter circular(77&67)
* extra accu
* geheugen kaartje 8gig

Ben nu helemaal klaar voor de vakantie vanaf zondag heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:42:- 'Hologram AF' laser focus assist. De assist is geen pathetisch wit of rood lampje, maar een rode laser die een patroon van diagonale lijnstukjes projecteerd. Daarmee kun je zelfs in 't pikdonker scherpstellen.
- NightFraming. In 't pikdonker scherpstellen is mooi, maar dan moet je ook wel kunnen framen. NightFraming schakelt je LCD over op IR, en bij 't afdrukken wordt IR weer uitgeschakeld, de flits (intern of extern) ingeschakeld, doet Hologram AF z'n werk, en wordt de foto gemaakt.
Ja, om bovenstaande redenen (en om de fijne plaatjes) ben ik al jaren blij met mijn Sony V3. Gaat ondanks mijn D80 iedere vakantie/festival mee. De V3 was zijn tijd ver vooruit en kan volgens mij nog steeds wedijveren met huidige compacts. Mensen zijn wel eens verrast als ze horen dat de beelden uit een compact komen. Ik heb 'm een paar maanden terug laten reparen (programma-dial dolgedraaid) omdat ik hem nog lang niet zat ben. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:58:
[...]

met die 1.2 factor had ik nog niet zozeer rekening gehouden :9
tja, waarom die lens ? mn pa had ze nog liggen van zn oude analoge spiegelreflex, maar het is en blijft leuk speelgoed ;)
Absoluut leuk speelgoed. :) Leuker dan AF-lenzen vind ik. Het verhoogt mijn fotografeerplezier enorm door met een heerlijk degelijke lens met een soepele scherpstelring te werken. MF is sowieso meer mijn stijl (AF-confirm helpt wel; chipje hiervoor kun je los kopen als je adapter er geen heeft).

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-07-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Aham brahmasmi schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:35:
[...]
Mijn niet-macro FD-objectieven zijn anders behoorlijk kortzichtig met een glasloze adapter. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:15:
[...]
Mijn niet-macro FD-objectieven zijn anders behoorlijk kortzichtig met een glasloze adapter. :(
FD objectieven worden ongewild iets meer macro. of bedoel je dat juist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:34:
[...]
FD objectieven worden ongewild iets meer macro. of bedoel je dat juist...
Nee, ik bedoel dat scherpstellen verder dan een meter ofzo onmogelijk is met zo'n converter. Ik wilde mijn supermooie FD's (o.a. 50mm F1.4) ook "gewoon" gebruiken en dat gaat dus niet, zonder lensje in de converter. Voor mij is de lol er dan vanaf, omdat ik weinig vertrouwen heb in de kwaliteit van het extra lensje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik heb dan ook de FD 50mm f/3.5 macro en krijg binnenkort de FL bellows (balg) binnen. :) Als je FD lenzen normaal wilt gebruiken op EOS zul je ze moeten gaan modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:36
Vandaag eindelijk mijn pakketje van Ebay opgehaald bij het agentschap....

" mie verrie heppie" met de SD-8A externe accupack voor mijn flitsert :)

Nu nog een zooi NiMH cellen refreshen en aftoppen, dan kan ik zaterdag ze lekker benutten op een feestje!!

Oh en in de tussentijd uitvogelen op welke sync-uitgang (van de camera OF van de flitser) de kabel moet, want de handleiding beschrijft juist DAT niet.... :(

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van de flitser, zonder twijfel.

Er zijn namelijk ook body's die die PC-sync aansluiting niet hebben, dus dan heb je geen keuze

En je kunt dat batterypack ook gebruiken als je je flitser als remote gebruikt, dus dan zal hij ook in de syncaansluiting van de flitser moeten.

En nu timen; in hoeveel seconden kun je tien 1/1 flitsen doen? :9

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:26:
Die van de flitser, zonder twijfel.

Er zijn namelijk ook body's die die PC-sync aansluiting niet hebben, dus dan heb je geen keuze

En je kunt dat batterypack ook gebruiken als je je flitser als remote gebruikt, dus dan zal hij ook in de syncaansluiting van de flitser moeten.

En nu timen; in hoeveel seconden kun je tien 1/1 flitsen doen? :9

Hold it... de ALDI cellen zitten eerst in hun fitness-centrum....
gaat u accoord met een " benchmark" nadat ze een (zaterdag) avondje een warming-up hebben gedaan? :+

snellader was eerder klaar, dus nu maar getest!!

eerste full power 1/1 flits-sessie ('please handover the sunglasses... 8) ) doet ie over 10 flitsen 39,75 seconde (handgetimed).

de tweede full power sessie is zojuist voltooid met de accupack aan de SB-800.
en.... (tromgeroffel) een handgetimed 20,6 seconde
Ik kon bijna niet geloven hoe vlot ie z'n flitser weer voorziet van sap, 't gaat echt vlot!! 8)

[ Voor 31% gewijzigd door NielsTn op 04-07-2008 18:07 . Reden: meetresultaten toegevoegd ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
NielsTn schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:18:
[...]

gaat u accoord met een " benchmark" nadat ze een (zaterdag) avondje een warming-up hebben gedaan? :+

eerste full power 1/1 flits-sessie ('please handover the sunglasses... 8) ) doet ie over 10 flitsen 39,75 seconde (handgetimed).

Ik kon bijna niet geloven hoe vlot ie z'n flitser weer voorziet van sap, 't gaat echt vlot!! 8)
pas je op dat je je mooie flits niet doorbrand ;)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Kwartjuh schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:20:
[...]

Nikon geeft aan op de SD-8A : max 15 flashes in korte tijd...
en let' s be honest: dit is een extreme vorm dat je elke 2 seconde FULL power los gaat....
meestal is een invul-flits beduidend zachter (=minder vermogen)...

Details over de test staan direct op mn site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
M'n 8mm peleng geruild voor een 16mm zenitar en wat geld.
En met dat geld een 580ex gekocht, altijd handig :)
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/flitserlens.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door abrakadaver op 06-07-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je deze hebt geruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Omdat ik geen 1,6x camera's meer heb, die 8mm geeft nu een volledige cirkel, de 16mm is beeldvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsTn schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:18:
[...]

Fantastisch :)

Die 39,75 seconden was met 4 batterijen neem ik aan? (Vijf kan namelijk ook, is 25% sneller.)
Kwartjuh schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:20:
[...]

Daarom heb ik ook maar naar 10 flitsjes gevraagd.

Dat spul kan altijd meer hebben dan in het boekje staat. Wie laat er hier z'n flash 15 minuten afkoelen na een handje vol full power flitsen? |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:56:
[...]

Fantastisch :)

Die 39,75 seconden was met 4 batterijen neem ik aan? (Vijf kan namelijk ook, is 25% sneller.)

[...]

Daarom heb ik ook maar naar 10 flitsjes gevraagd.

Dat spul kan altijd meer hebben dan in het boekje staat. Wie laat er hier z'n flash 15 minuten afkoelen na een handje vol full power flitsen? |:(
die 39,75seconde is inderdaad met 4 AA-cellen van 2100 mAH (topcraft).
Daarna herhaald door 6 AA cellen (allen AA, 2100mAh Topcraft) af te toppen,
en in de accupack te plaatsen. IN de SB800 werden 4 stuks 2700mAh van Conrad geplaatst.
En t blijkt wel dat de voeding voor functioneren van de SB800 UIT de intern geplaatste betrokken wordt, en de ontlaad-energie uit de accupack.
Maar meer is wel te zien op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die 4 in de flitser zelf zorgen alleen voor het brein van de flitser en de zoomkop? Dan moeten ze ook eindeloos meegaan.

Kun je nu dus ook zoomen en flitser opladen tegelijk? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nieuwe camera erbij :)

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/35hlhkj.jpg

+handig nekkoord waar je flitskapjes ed. in kwijt kan:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/29bysf6.jpg

En een leuk pakketje uit Duitsland :D

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/dbgyg8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:55:
Dus die 4 in de flitser zelf zorgen alleen voor het brein van de flitser en de zoomkop? Dan moeten ze ook eindeloos meegaan.

Kun je nu dus ook zoomen en flitser opladen tegelijk? >:)
de 4 interne zijn idd. voor de voeding van interne logica van de flitser.
anders was de oplaad-tijd NOG korter geweest als er 10 penlites van pak-em-beet 2000 mAh de flits zouden verzorgen...

flitsen en zoomen tegelijk?? i don't get it.... ennieweej... back ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een flitsfoto maakt, gaat hij logischerwijs het ding weer opladen wat gepaard gaat met een steeds hoger klinkende fluittoon. Als je in die tijd gaat zoomen met je lens, zoomt je flitser mee en onderbreekt hij daarvoor het opladen (fluittoon onderbroken). Gaat hij met de SD-8A dan wel door met opladen?

Net even getimed met vijf net-niet volle Sanyo Eneloop accu's (nog maar handjevol cycles gehad) in m'n SB-800.

Resultaat vanaf vol geladen flitser tm 10e flits: 29 seconde, wat wel klopt met de 2,9s die Nikon opgeeft voor 5 Ni-Mh's

Voor zes keer Ni-Mh in de SD-8a geven ze 2 seconde op op pagina 113 van de SB800 handleiding.

Die SD-9 voor de SB900 belooft 1 seconde met acht AA's. >:)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Er kwam vanochtend een nieuw speeltje in de post ;)

Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/lubitel2k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
die heb ik ook eentje, alleen dan zonder die hippe tiroler op de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis nog een waarschuwing binnen dit topic en dat heet check images. Ik word er niet goed van hoeveel mensen die functie op GoT niet gebruiken en dan plaatjes van een trage host gebruiken..... Kortom, klik voordat je een plaatje post even op de check images button, dat maakt het leven een stuk aangenamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:59
:w @ plaatje

WhiBal™ Pocket Kit (lanyard wordt nog nageleverd)

[ Voor 39% gewijzigd door Floor-is op 07-07-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die gouden 50mm is wel teh pimp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:45

samo

yo/wassup

Ik heb m al een weekje, of net wat meer, en ben er veel mee aan het spelen. De zoeker is nogal wennen, maar het is een leuk apparaatje.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3193/2638612519_9c9b230831.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3005/2639442372_7f8670a4d1_m.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Waar kun je nog film voor die lubitel's bestellen?
Ik heb er hier namelijk ook nog ergens een liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/P1000303.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/P1000302.jpg

Dan maar een eigen brakke foto ervan maken ;) Vandaag de fastpack 200 opgehaald, bespaar ik me mooi verzendkosten en ik heb het sneller in 't bezit :P De fastpack 250 is qua binnenmaat van het fotogedeelte gelijk aan de 200, alleen heeft het een groter bovenvak als mede ruimte voor een laptop. Maar ik heb a) geen laptop en b) zelfs al zou ik hem hebben, wanneer ik een dagje erop uit trek sleur ik mijn foto spul mee en zeker geen laptop. Dus zodoende de 200 genomen. :) Mijn to do/wish list moet er wel bij in kunnen lijkt me. Zeker wanneer ik de 70-300 op de D40 laat, want de 10-20/28-75 en 18-200 moeten wel in de overige vakken passen. Tis wel mooi dat ik nu de D40 plus 18-200 plus zonnekap erin kwijt kan. Prima dagjestas wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 10:45

samo

yo/wassup

Gewoon rolletje 120 film vragen bij de (iets betere) fotovakzaak. Ik weet zo 2 plekken in Amsterdam waar het zeker kan, maar er zijn er vast meer ;)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:18:
Als je een flitsfoto maakt, gaat hij logischerwijs het ding weer opladen wat gepaard gaat met een steeds hoger klinkende fluittoon. Als je in die tijd gaat zoomen met je lens, zoomt je flitser mee en onderbreekt hij daarvoor het opladen (fluittoon onderbroken). Gaat hij met de SD-8A dan wel door met opladen?
.....
Zojuist geprobeerd: fluittoon van laden blijft hoorbaar, EN je kan zoomen zonder dat het laadproces met SD8A onderbroken wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wilko schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:28:
Die gouden 50mm is wel teh pimp :D
Tsjah, ebay :P
samo schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:46:
Ik heb m al een weekje, of net wat meer, en ben er veel mee aan het spelen. De zoeker is nogal wennen, maar het is een leuk apparaatje.
[afbeelding] [afbeelding]
Schachtzoekers O+
120 film is nog redelijk goed te verkrijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
inderdaad, ik mag eigenlijk niet spammen, maar ik doe 't toch: www.efke.nl

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

samo schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:46:
[afbeelding] [afbeelding]
Jij ook al Arne? :) Great minds think alike ofzo ;)

Ik ben wel enieuwd naar evt party foto's met het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Pentax 50mm f/1.47 gekocht bij foto konijn :)
Helaas is ie wel in backorder, Dus duurt het wat langer voordat ik hem heb :(

:w @ plaatje

Lekker uitproberen op vakantie :D

[ Voor 28% gewijzigd door Floor-is op 07-07-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:55:
Vandaag de Pentax 50mm f/1.47 gekocht bij foto konijn :)
Helaas is ie wel in backorder, Dus duurt het wat langer voordat ik hem heb :(

[afbeelding]

Lekker uitproberen op vakantie :D
1.4 of 1.7? :P Heerlijk lensje verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.4 volgens het plaatje wat hij erbij gepost heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal de 1.4 :D ik Ben erg erg benieuwd naar, hij schijnt rag scherp te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Gister kwam de postbode met een mooi pakketje:
Afbeeldingslocatie: http://rommel.pwnt.nl/ef100macro.jpg
Fijn ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@mrfish: Feli! idd een hele fijne, ragscherpe lens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 01-09 12:07
De score van het weekend (was ook jarig!): WhiBal pocket card. Lanyard wordt nageleverd. Wel netjes een email over gekregen. Overigens mogen ze de lanyard houden wat mij betreft :) Ben blij dat het niet andersom is (Lanyard geleverd, WhiBal card nageleverd).
Eigen plaatjes graag

Een dealextreme statief wat erg erg aardig uitziet
wederom

en een 8 GB Extreme III kaartje van Sandisk. Overigens is het statief niet door de ballotage van de doune gekomen. EUR 8.50 behandelings kosten naast de BTW van EUR 7.60.

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 07-07-2008 15:57 . Reden: Plaatjes foetsie :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35

iMars

Full time prutser

*crosspost*

Vandaag gehaald!
Battery grip voor mijn camera. Camera had ik al ;)

Leuk, maareuhm bouw een nieuwe post als je eigen plaatjes hebt :)

[ Voor 76% gewijzigd door Floor-is op 07-07-2008 15:56 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:16
Vorige week woensdag Canon 40D body gekregen als examencadeau :9 .
Niet heel verkeerd vond ik zelf :) Donderdag Tamron lens besteld en vandaag eindelijk binnen nadat de postbode zaterdag had aangebeld bij de buren ipv bij mij aan de deur :z

Nog even leuke plaatjes van internet ;)

welke dan?

Nu nog even hopen op beter weer, zodat ik mooi buiten wat foto's kan maken :9

[ Voor 30% gewijzigd door Floor-is op 07-07-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe zie nu het topic pas. Heb al wat lopen kloten ermee, maar dit bracht TNT mij twee weken terug:

Tamron 17-50 f/2.8 (Autofocus etc... meteen getest en was perfect, geen front of back focus)
Speedlite 580EX II
Slimline pola
UV filter
Diffuser

Binnenkort: Battery grip voor mijn 350D.
Op het verlanglijstje: een 5D met wat glas zodat die 350 mijn reserve wordt. (Ik wacht tot de opvolger er is een de hoop een goede twwedehands met weinig cycles op de kop te kunnen tikken)
Xelle schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:36:Donderdag Tamron lens besteld en vandaag eindelijk binnen nadat de postbode zaterdag had aangebeld bij de buren ipv bij mij aan de deur :z
[afbeelding]
Controleer de focus even raad ik je aan. Er wordt nogal geklaagd over de kwaliteit van dit opbjectief op het internet en als je het dan leest blijkt het vrijwel altijd een front of back focus probleem. Als je daar last van heb wil je dat weten voor je DE foto maakt en erachter komt dat je object out of focus is :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 06:58
Heb hem al een week of 3, maar nog niet kunnen showen...

Afbeeldingslocatie: http://weblog.thomasvanderwillik.com/album/images/algemeen/various/img_5587s.jpg

Heerlijk lensje, maar zal tzt vervangen worden door een 1.4...

[ Voor 19% gewijzigd door ThomasW op 07-07-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

mooi lensje thomas, ook fijn berijk op crop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 06:58
Ben er ook erg blij mee, ding is ook al scherp vanaf f/2. Het heeft geen usm maar focust alsnog veel sneller dan mn 50 1.8, maakt wel net zoveel herrie trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Zie ik daar een vieze vette vingerveeg op de frontlens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort deze combinatie in huis :)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3101/2646444624_6f947a9d00_o.jpg
Canon 40D
Tamron 17-50
UV filter, wat geheugen, en schoonmaakspulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Toch maar dit besteld:

*we zien niet wat je gekocht hebt :) (psst: eigen plaatjes graag, de rest verwijderen we)

Volgende maand een LastoLite Ezybox bestellen, dan kan ik een mobiele fotostudio meenemen :) en draadloos flitsen

[ Voor 30% gewijzigd door Nomad op 07-07-2008 21:10 . Reden: geen stock foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ThomasW schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:19:
Heb hem al een week of 3, maar nog niet kunnen showen...

[afbeelding]

Heerlijk lensje, maar zal tzt vervangen worden door een 1.4...
Niiice, zal wel veel gekost hebben? :P

[ Voor 34% gewijzigd door een moderator op 07-07-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Erasmo schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:31:
[...]

Niiice, zal wel veel gekost hebben? :P
Nieuw is die 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Foutje van mijn kant, ik las de 1:2 als 1.2 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35

iMars

Full time prutser

*crosspost*

VandaagGisteren gehaald!
Battery grip voor mijn camera. Camera had ik al ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3229/2648133913_ae2953f3d3.jpg?v=1215493003
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3284/2648963544_f63670751c.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3066/2648132957_0983497ee4.jpg?v=1215493036
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3006/2648962558_7a51ce226d.jpg?v=0

Floor-is is streng :Y)

edit:
Heb een grotere tas nodig :o
Mijn Pretty Boy 4000 XL begint een beetje te klein te worden :+
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3179/2648650061_ea98bb63ce.jpg?v=1215510881

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 08-07-2008 11:56 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
edit:dan maar geen plaatje
een 550EX voor de fijne prijs van 175 €. en dat is niet alleen de handleiding ;)

[ Voor 32% gewijzigd door knuppelhout op 08-07-2008 10:23 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Berichten over eigen plaatjes posten mag via een TR en hoeven niet gemeld worden in dit topic.

Dan kan het hier meer ontopic blijven, heb de laatste opmerkingen dus ook weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:18:
[...]
Absoluut leuk speelgoed. :) Leuker dan AF-lenzen vind ik. Het verhoogt mijn fotografeerplezier enorm door met een heerlijk degelijke lens met een soepele scherpstelring te werken. MF is sowieso meer mijn stijl (AF-confirm helpt wel; chipje hiervoor kun je los kopen als je adapter er geen heeft).
inderdaad, beirehandig soms wel :p, moet je niet telkens die liveview gebruiken om nauwkeurig scherp te stellen. op ebay zijn er duidelijk veel te vinden.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe tas: Tamrac Adventure 75

Afbeeldingslocatie: http://www.robertlambrix.nl/forum/fototas/tamrac_adventure_75_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:36:
[afbeelding]

Gratis waaiertje met sample gel filters. Passen met een doe-het-zelf hulpstukje prima op een flitser :)
mijn broertje gaf me laatst 3 van die waariers! Ik vroeg me al af wat ik ermee kon, maar nu heb ik het!
geen doorbrandgevaar? :P

*leuk straks op de 40D met flitser*

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
D40? :P Doe eens heeel snel wijzigen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:18:
D40? :P Doe eens heeel snel wijzigen... ;)
ach.. Ik ben 6 uur bezig geweest met prijzen opzoeken, ik zie het niet meer zo goed :o hehe..

*Maar het wordt dus wel zeker de 40D hoor*

ja, hij kreeg ze van de geluidsstudio waar hij werkt, die gasten doen ook lichtshows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

sinds al een tijdje een 50mm 1.8 en een 70 200mm 2.8
maar pas nieuw een 24mm 2.8 en een 35mm 2 allebei met filters en zonnekap.

kreeg een cokin skyfilter bij de 35mm waar een haar in het glas(plastic) zat, heb ik nog nooit gezien.

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een jaartje gefotografeerd te hebben met mijn Canon 50/1.8 wordt het nu dan toch tijd voor een opvolger: de Sigma 50/1.4, ben er zeer tevreden mee in ieder geval! Testfoto's kun je vinden op mijn Flickr.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3211/2652437225_b5eb395020.jpg?v=0

:*)
Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.