[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.483 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:24:
[...]

Foto :+ ? (voorbeeld en/of hoe je d40 er nu uit ziet :P )
Niet lachen :+ , en ook genomen met me Blackberry camera...

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/lens/IMG00101.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/lens/IMG00102.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 18:41
@Jeroensz18
Ligt dat nog wel lekker in de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Kwintessens schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:06:
@Jeroensz18
Ligt dat nog wel lekker in de hand?
Goed te doen! Moet nog ff een handstrap kopen ervoor.

Maar het ligt wel ok in de hand, moet ff wennen eraan.

Voor wat hoort wat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenz18 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:12:
[...]

Goed te doen! Moet nog ff een handstrap kopen ervoor.

Maar het ligt wel ok in de hand, moet ff wennen eraan.

Voor wat hoort wat _/-\o_
Ik krijg van mn d40+18-55 al kramp in mn handen :P. Het ziet er geweldig uit jeroen!! Handstrapje zou niet overbodig zijn denk ik idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:27:
[...]

Ik krijg van mn d40+18-55 al kramp in mn handen :P. Het ziet er geweldig uit jeroen!! Handstrapje zou niet overbodig zijn denk ik idd :+
Ik heb alleen geen idee welke ik moet kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

RBH

Jeroenz18 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:02:
[...]

Niet lachen :+ , en ook genomen met me Blackberry camera...

[afbeelding]

[afbeelding]
Holy shit. Hahaha. Prachtig. ;) Gefeliciteerd ermee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenz18 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:31:
[...]

Ik heb alleen geen idee welke ik moet kopen....
Ik heb er ook naar gekeken - omdat ik zo snel kramp kreeg - naar welke handstrap ik wilde kopen. Er kwam echter ook een discussie of zoiets wel nuttig is zonder grip!! Voor zover ik me herinner was het nl. zo dat je niet meer bij je 'pijltjes'knoppen komt.. :S Ik ga even kijken of ik die serie posts nog kan vinden. Als ik nou een passende handstrap regel voor jou... euhm ruilen met die lens :+ ?

edit: Klik!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
RBH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:33:
[...]

Holy shit. Hahaha. Prachtig. ;) Gefeliciteerd ermee. ;)
Vergis je niet ... een 70-200 f2.8 ziet er nog maffer uit op me camera. Afgelopen weekend eens geleend ... werkt top, maar ziet er niet uit op me ini-mini camera :D.

Eerst maar eens doorsparen voor een D300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mad_Demon schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:16:
Dit is dus de non-D variant. Nu heb ik een Alpha 700 met een andere vatting. Is het de moeite waard om hier een converter voor te kopen of is het slimmer om deze te ruilen voor een Minolta/Sony variant?
Ik heb nog wel een minolta 50mm 1.7 liggen :) Hij is alleen manual focus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook een handstrap bij m'n D300 en zonder grip zit het voor geen meter.

De Nikon AH-4 handstrap op een D300; dan wordt ofwel je hand gecrunshedtm ofwel je hebt hele kleine handen ofwel hij zit zo los dat je er niks aan hebt.

Over het algemeen gaat je arm niet recht naar achteren vanaf de body gezien, maar schuin naar onderen. Je hand zit dan diagonaal onder de strap, maar daar is te weinig ruimte voor met alleen een body. Met een grip erbij zit hij wel goed, maar een grip op een D40 is weer een verhaal apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

wilmocs schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:18:
serieus 1650 euro? damnn.....
Het was inderdaad dermate interessant op het moment, dat het maar gelijk gedaan heb toen ik hoorde dat een collega deze kant op kwam. :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Sinds een paar uurtjes in mijn bezig:

Afbeeldingslocatie: http://www.excaliburphotography.com/images/canon70-200.jpg

Wat een lens zeg :9

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
BlizzarD schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:22:
Sinds een paar uurtjes in mijn bezig:

[afbeelding]

Wat een lens zeg :9
Ook de IS? :9

Ik krijg die van mij volgende week, wel sinds een paar uur de 17-40 binnen, en ik kan mijn cam eigenlijk niet meer los laten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Henk schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:25:
[...]Ook de IS? :9

Ik krijg die van mij volgende week, wel sinds een paar uur de 17-40 binnen, en ik kan mijn cam eigenlijk niet meer los laten :9~
..je tikt dit ook mbv je lenshood?.. :P

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Gutteguttegut schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:30:
[...]
..je tikt dit ook mbv je lenshood?.. :P
Het scheelt weinig :+

Waar ik vooral verbaasd over ben is hoe groot het verschil in DoF nog is. Ik ben van 17-55/2.8 op APS-C naar 17-40/4 op APS-H gegaan, en toch is op 40/4 de DoF nogal wat krapper dan ik had verwacht. Best cool :P

[ Voor 35% gewijzigd door Henk op 27-05-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
ik heb vandaag ook mn 17-40 binnen gekregen, met polarizer :)

heb er wel verdomme meer dan een maand op moeten wachten (bij Konijn) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

[...]

Jup de 2.8 IS O+
Zat nog te twijfelen tussen de IS en non-IS, maar heb af en toe beetje trillende handjes, dus dan komt t goed van pas :P

* BlizzarD haat cashback acties >:)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09 12:56
Na vorige week een SB-600, is nu m'n grip binnen!!

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/1186827152_056.jpg

:*)
Is echt perfect!! Niet na 5 minutjes kramp in de handen, maar gewoon lekker comfi vast kunnen houden zonder ergens last van te hebben! Hij is niet super degelijk gebouwd, voelt vrij plastic aan (is het ook :+ ). Schrok daar wel beetje van, heb er 95 euro incl. verzendkosten voor betaald. Gelukkig kwam ie met accu, verloopdingetje voor AA-batterijen en een IR-afstandsbediening :)
Al met al best tevreden zo :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Niet online
Loekasj schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:43:
.....
Is echt perfect!! Niet na 5 minutjes kramp in de handen, maar gewoon lekker comfi vast kunnen houden zonder ergens last van te hebben! Hij is niet super degelijk gebouwd, voelt vrij plastic aan (is het ook :+ ). Schrok daar wel beetje van, heb er 95 euro incl. verzendkosten voor betaald. Gelukkig kwam ie met accu, verloopdingetje voor AA-batterijen en een IR-afstandsbediening :)
Kun je aangeven waar je hem hebt besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gezien de URL van het plaatje dat ie post, denk ik bij cameranu.nl ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:32

Sharky

Skamn Dippy!

[...]

Geil ding is het he? Afgelopen weekend een bruiloft gedaan waarbij ik ongeveer één derde met de 17-40 heb gedaan. Allemaal perfect gelukt, die kun je zonder twijfel (wide open) gebruiken. Heerlijk als je weet dat het in ieder geval niet aan je apparatuur zal liggen. Ik merkte overigens wel dat de focus wat achterblijft vergeleken met mijn 85mm omdat hij minder crosstype sensoren gebruikt. Das dan wel weer jammer maar de 16-35 is helaas financieel gezien nog out of my reach.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Sharky schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:32:
[...]

Geil ding is het he? Afgelopen weekend een bruiloft gedaan waarbij ik ongeveer één derde met de 17-40 heb gedaan. Allemaal perfect gelukt, die kun je zonder twijfel (wide open) gebruiken. Heerlijk als je weet dat het in ieder geval niet aan je apparatuur zal liggen.
Dat mag een understatement heten... Kolere, wat een gave lens. En de 1D is ook _geweldig_. Directe bediening galore, super AF en bouw... En een woud van focuspunten... :9~
Ik merkte overigens wel dat de focus wat achterblijft vergeleken met mijn 85mm omdat hij minder crosstype sensoren gebruikt. Das dan wel weer jammer maar de 16-35 is helaas financieel gezien nog out of my reach.
Hehe, dat is idem hier de reden om een 17-40 te hebben, het is jammer, maar het is niet anders. Die 16-35II komt ooit nog wel, voorlopig is een 17-40 ruim voldoende en heb ik weer genoeg glas op de wensenlijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekasj
tinusbalpol schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:58:
[...]

Kun je aangeven waar je hem hebt besteld
Inderdaad bij Cameranu.nl, vrijdagavond besteld en vandaag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

[...]

Hoe beviel jou de 17-55 trouwens? Ik zoek nog steeds een goede lens om mijn 17-70 ooit te gaan vervangen, en heb er veel positiefs gelezen :) Ook wat minpunten, zoals dat hij nogal stof aantrekt.

Ik zit trouwens ook al de hele middag te kijken naar die lens, wat een gigantisch ding dat is :+ Hij voelt ook echt aan alsof je dr iemand dood mee kan slaan :P

[ Voor 15% gewijzigd door BlizzarD op 27-05-2008 19:32 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BlizzarD schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:31:
[...]

Hoe beviel jou de 17-55 trouwens? Ik zoek nog steeds een goede lens om mijn 17-70 ooit te gaan vervangen, en heb er veel positiefs gelezen :) Ook wat minpunten, zoals dat hij nogal stof aantrekt.

Ik zit trouwens ook al de hele middag te kijken naar die lens, wat een gigantisch ding dat is :+ Hij voelt ook echt aan alsof je dr iemand dood mee kan slaan :P
De 17-55IS is optisch een mooi ding, maar ik zou er niet mee beginnen te slaan, zo stevig vind ik hem nou ook weer niet. De 17-40L is een stukje beter gebouwd. De 17-55IS bouw is ongeveer gelijk aan je 10-22, dus als je daar iemand mee zou gaan slaan, ja, dan ook met de 17-55IS.
Stof aanzuigen kun je best voorkomen met een filter ervoor en de meesten die die lens hebben vinden het stofzuigen wel mee vallen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Nomad schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:41:
[...]

De 17-55IS is optisch een mooi ding, maar ik zou er niet mee beginnen te slaan, zo stevig vind ik hem nou ook weer niet. De 17-40L is een stukje beter gebouwd. De 17-55IS bouw is ongeveer gelijk aan je 10-22, dus als je daar iemand mee zou gaan slaan, ja, dan ook met de 17-55IS.
Stof aanzuigen kun je best voorkomen met een filter ervoor en de meesten die die lens hebben vinden het stofzuigen wel mee vallen.
Erm bedoelde mn 70-200 met slaan.. Dat gaat ik niet doen met mn 10-22 of andere lens.
Mensen hadden meer last van stof die echt in de camera kwam, via het uitschuivende gedeelte bij het zoomen zeg maar

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlizzarD schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:55:
[...]

Erm bedoelde mn 70-200 met slaan.. Dat gaat ik niet doen met mn 10-22 of andere lens.
Mensen hadden meer last van stof die echt in de camera kwam, via het uitschuivende gedeelte bij het zoomen zeg maar
iemand lens slaan...

whoehoehoe...

okee het gaat wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

omg :D

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle

[afbeelding]

Zit op deze grip een ontspanknop d.m.v. infrood, of is het alleen een batterij houder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Aanradertje: wrist strap + base van www.camdapter.com. Comfortabele lederen wrist strap en eem gefreesde metalen base. Niet duur, en zijn ook base plates die je zo op bepaalde statiefkoppen kan schuiven. Nekriem blijft ook bruikbaar en batterij compartiment blijft ook toegankelijk. Mijn bestelling werd in minder dan een week afgeleverd. Top product en geen last meer dat je wrist strap los komt omdat de kunstof base ineens breekt.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
afterburn schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:12:
Aanradertje: wrist strap + base van www.camdapter.com. Comfortabele lederen wrist strap en eem gefreesde metalen base. Niet duur, en zijn ook base plates die je zo op bepaalde statiefkoppen kan schuiven. Nekriem blijft ook bruikbaar en batterij compartiment blijft ook toegankelijk. Mijn bestelling werd in minder dan een week afgeleverd. Top product en geen last meer dat je wrist strap los komt omdat de kunstof base ineens breekt.
Welk product heb je gekocht? Ik zie meerdere producten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlizzarD schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:55:
[...]

ah, ik denk dat er bij het wisselen van lenzen meer stof in je camera komt dan met het zoomen van deze lens... en zit er wat stof in je camera, je hebt een blaasbalgje voor iets hé :9

Prima lens verder. ik ben er erg over te spreken. Maar ik kan geen vergelijk maken met een 17-70bv. ik heb meer dan een jaar gewikt en gewogen voor ik body + lens kocht. direct een 40D + 17-55..
ook qua stevigheid vind ik em best lekker. oké, tis geen L, maar hé, niet mis hoor. ik denk dat je (op enkelingen na) met lenzen best omzichtig omgaat, niet? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekasj
Jeroenz18 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:39:
[...]

Zit op deze grip een ontspanknop d.m.v. infrood, of is het alleen een batterij houder?
Nee zit geen ontspanknop op, het is inderdaad alleen een batterijhouder. Nou heb ik het van te voren even geprobeerd met een 400D, en moet zeggen dat ik die ontspanknop op de grip totaal niet mis eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
BlizzarD schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:31:
[...]

Stof was bij mij geen issue, evenmin de bouw, want dat ding heeft in de 10 maanden dat ik heb gefotografeerd genoeg feesten gezien... Maar nu ik een 17-40 heb, durf ik niet helemaal meer met droge ogen te beweren dat de 17-55 de ultieme betere op crop is, de 17-40 heeft een érg fijn contrast/kleurweergave. Aan de andere kant moet ik die laatste nog wel testen in partyFG :)

De 17-55 is ook erg goed in contrast, totdat je tegenlicht krijgt. Dan duvelt dat hele idee als een kaartspel in elkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat vind je van het verschil in lichtsterkte? mis je die 2.8 eigenlijk ?
niet dat ik wil changeren naar de 17-40, maar twas toch één van de dingen die mij weerhield hem te kopen... In de verre toekomst neig ik naar een 16-35 en 24-70 op een full-frame, mede door de f2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Aangezien je DM uitstaat, maar even gewoon via hier..

foto :+? Enige beeld op t internet met dit ding mounted is een youtube filmpje van een gozer in een badjas (in een donkere kamer) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:57:
wat vind je van het verschil in lichtsterkte? mis je die 2.8 eigenlijk ?
Nope, maar dat komt ook omdat de 17-40 op een cam zit met een andere cropfactor (aps-H ipv aps-C), en daardoor andere DoF, en deze cam native iso3200 doet :P
niet dat ik wil changeren naar de 17-40, maar twas toch één van de dingen die mij weerhield hem te kopen... In de verre toekomst neig ik naar een 16-35 en 24-70 op een full-frame, mede door de f2.8
Ik kan hem warm aanraden tbh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afterburn schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:12:
Met de Nikon AH-4, wat een driepuntsstrap is (veel fijner imo) kun je ook de nekstrap blijven gebruiken. Netzoals ze daar bij camdapter het hebben nagemaakt heeft ook het plaatje wat je onder je body/grip schroeft een extra strap bevestigingspunt. Overigens werkt het voor geen meter om aan de linkerkant een shoulderstrap te hebben terwijl je de handstrap er ook op hebt, maar dat is een tweede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 21:44
Na maanden reviews en ervaringen lezen heb ik dan vandaag eindelijk mijn eerste DSLR aangeschaft. Even een overzichtsfoto'tje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tjvcA272DGLs1ldecBZOUSgK/full.jpg

Wat is er op de foto te zien:

Canon EOS 450D
Sigma EX 18-50 mm F2.8 DC Macro
Sigma EX 50-150 mm F2.8 APO DC HSM
B+W UV F-Pro MRC 67mm
B+W UV F-Pro MRC 72mm
Sandisk Extreme III 4GB SD
Memory Corp SD 150x 4Gb SD
Canon LP-E5

Wat is er niet op de foto te zien:

Lowe Pro Sling Shot 200 AW

Alles gehaald bij Foto-Express. Ik ben over alles dik tevreden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
universal creations schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:22:
Na maanden reviews en ervaringen lezen heb ik dan vandaag eindelijk mijn eerste DSLR aangeschaft. Even een overzichtsfoto'tje gemaakt:

[afbeelding]

Wat is er op de foto te zien:

Canon EOS 450D
Sigma EX 18-50 mm F2.8 DC Macro
Sigma EX 50-150 mm F2.8 APO DC HSM
B+W UV F-Pro MRC 67mm
B+W UV F-Pro MRC 72mm
Sandisk Extreme III 4GB SD
Memory Corp SD 150x 4Gb SD
Canon LP-E5

Wat is er niet op de foto te zien:

Lowe Pro Sling Shot 200 AW

Alles gehaald bij Foto-Express. Ik ben over alles dik tevreden.
Leuk setje om mee te starten! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*meldt:
Sinds gister de trotse eigenaar van een 5D met 24-70 F2.8 :*) met 2x4GB lexar kaartjes, 77mm B+W filter,extra batterij en lowepro computrekker AW black

Gister ook de 70-200 2.8 IS erbij gehuurd, en vandaag ook de 15mm canon fish en 10-22 (voor op m'n 30D), en moet zeggen dat zowel de tele en als de fish beide erg handig zijn voor bepaalde shots! De 10-22 heeft vaak wel erg bizarre vertekeningen op 10mm, dus die gaat met plezier weer terug :P .

Nadeel van de 70-200 is dat het zoombereik net te weinig is voor veel dingen (in ieder geval in de ArenA, waar ik gister en vandaag een opdracht had). Kwaliteit van het beeld is zoals te verwachten natuurlijk wel optimaal, en ook de 15mm fish presteerde beter dan ik had verwacht!

Maar goed, morgen de hele zooi weer inleveren (op de 5D en 24-70 na natuurlijk *O* ), borg innen en een vakantie boeken :P En natuurlijk even bedenken welke feestjes ik dit weekend met m'n 5D en 24-70 onveilig ga maken 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Jeroenz18 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:23:
[...]

Welk product heb je gekocht? Ik zie meerdere producten staan...
Ik heb voor de 30D een "standard neoprene" en voor de 5D een "plus", en daarbij voor beiden een "pro grain prostrap"
Met de Nikon AH-4, wat een driepuntsstrap is (veel fijner imo) kun je ook de nekstrap blijven gebruiken. Netzoals ze daar bij camdapter het hebben nagemaakt heeft ook het plaatje wat je onder je body/grip schroeft een extra strap bevestigingspunt. Overigens werkt het voor geen meter om aan de linkerkant een shoulderstrap te hebben terwijl je de handstrap er ook op hebt, maar dat is een tweede..
Ga natuurlijk niet met een Nikon strap op een Canon lopen. ;) Wat je zegt over zowel een nekstrap als een wriststrap klopt wel. Ik gebruik ook alleen de wriststrap. Maar het is een mogelijkheid, en je kan er beter mee verlegen zitten dan om verlegen zitten.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
ook ik een nieuw speeltje:
Afbeeldingslocatie: http://www.photovanbeek.com/DWF/canon10-22mm.jpg

leuk ding. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:49

sapphire

Die-hard pruts0r

populaire lens die 10-22 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
En terecht.

Mooi spul Korras... het moest er een keer van komen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Aangezien ik laatst een aantal leuke en lucratieve opdrachten had, moest ik weer nodig investeren.
Het moet immers wel geld blijven kosten, anders is het geen hobby maar heet het werk! ;)
Een deel had ik al gestopt in m'n 40D en bijpassende grip (iets over huid verkopen enzo), een ander deel heb ik uitgegeven aan onderstaande:

Als ik niet met mijn cam naar buiten kan voor het onderwerp, dan moet het onderwerp maar naar binnen....

Afbeeldingslocatie: http://www.kooij.info/GoT/flash220.jpg
Qihe DGS 220

Eerst maar eens zien of het allemaal wat word met mijn "studio" kunsten, dan zien we wel verder.
Ben wel van plan om de boel goed (desnoods via workshops)onder de knie te krijgen want ik kan het op locatie ook goed gebruiken zo nu en dan.

En aangezien mijn huidige tripod een duopot is geworden tijdens een stomme actie ook maar eens een gok gewaagd en het is boven verwachting:

Afbeeldingslocatie: http://www.kooij.info/GoT/tripod.gif

En dat voor ca. 45,- (DX sku 11419)

Verder nog: een draadontspanner, een 16 tal GP Recyko penlites, een wireless-trigger (nog onderweg) en wat kleine hebbedingen.... tuurlijk weer bij DX (ik raad je af om daar te bestellen, het is gewoon TE moeilijk iets NIET te orderen..)

ikke ben weer ff blij, meissie ook want die heeft de rest opgemaakt aan nieuwe laarzen ... :>

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 03:50:

Nadeel van de 70-200 is dat het zoombereik net te weinig is voor veel dingen (in ieder geval in de ArenA, waar ik gister en vandaag een opdracht had).
Dan had je de 1.4x extender erbij moeten huren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Aham brahmasmi schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:28:
[...]
Dan had je de 1.4x extender erbij moeten huren. :)
Dat is lang niet altijd een uitkomst, zeker bij party is F/2.8 en even wat croppen een stuk beter plan dan F/2.8+1.4TC. Met name op een 5D met 12MPix is dat prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds gisteren ook lid geworden van de dSLR club :) Wilde al heel lang een kopen (wel student dus wel hoop €€€) maar gister toch de knoop doorgehakt en een Canon EOS 400D kit gekocht. Complete beginner dus ben nu nog over diafragma en sluitertijden enzo aan t lezen. Heerlijk :D Nieuwe hobby is volgens mij aangebroken. Wil nu ook meteen alles kopen: tas, lenzen, filters, standaard enz enz enz... Klein offtopic vraagje; wat is CA bij een lens? Zie t steeds maar geen idee wat t is... Verder blij dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:09

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

r0el schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:48:
Sinds gisteren ook lid geworden van de dSLR club :) Wilde al heel lang een kopen (wel student dus wel hoop €€€) maar gister toch de knoop doorgehakt en een Canon EOS 400D kit gekocht. Complete beginner dus ben nu nog over diafragma en sluitertijden enzo aan t lezen. Heerlijk :D Nieuwe hobby is volgens mij aangebroken. Wil nu ook meteen alles kopen: tas, lenzen, filters, standaard enz enz enz... Klein offtopic vraagje; wat is CA bij een lens? Zie t steeds maar geen idee wat t is... Verder blij dus!
CA = Chromatic Aberration
Kort door de bocht is het schifting van kleuren dat veroorzaakt wordt door de verschillende golflengtes van licht gecombineerd met het buigen van licht door het glas. 'duurder' glas heeft daar vaak maatregelen tegen. Bij Sigma zijn dat de APO lenzen en zo heeft ieder merk wel typen lenzen die CA minimaliseren.

[ Voor 17% gewijzigd door BlaTieBla op 28-05-2008 21:55 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
CA staat voor Chromatische Aberratie, het verschijnsel dat er op een foto kleine gekleurde randjes verschijnen (vaak paars) bij bepaalde contrastgebieden op die foto. Komt door het verschil in golflengten.

[ Voor 17% gewijzigd door Dr-b op 28-05-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
De laatste tijd een aantal dingetjes aangeschaft:

Olympus Zuiko 35mm f3,5
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v684/ABreuker/Zuiko35mm.jpg

Olympus Zuiko 24mm f2,8
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v684/ABreuker/om24mm.jpg

Vivitar 400mm f5,6
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v684/ABreuker/vivitar400mm.jpg

Olympus E400 incl. 14-42mm f3,5-5,6
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v684/ABreuker/OlympusE400enlens.jpg

Plus nog twee adapters om mijn Nikon-mount en Om-mount objectieven op mijn E3 en nu ook mijn E400 te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Sjees, wat is de fysieke lengte van die 400mm??
* Sjaak_Afhaak mompelt iets van het compenseren van lengtes :P

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

komt die vivitar met een Sherpa?

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:53:
Beetje jammer eigenlijk dat dat argument áltijd genoemd moet worden als er iets tele-achtigs gekocht wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Henk schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:03:
[...]
Beetje jammer eigenlijk dat dat argument áltijd genoemd moet worden als er iets tele-achtigs gekocht wordt :)
En iedereen weet dat een grip het compensatie artikel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
oh yeah man, ik heb niets te compenseren, gebruik nooit grip, noch tele.. hoe geil :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:03:
[...]

Maar is het een argument, of gewoon een flauw grapje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:22

Exigence

dnkroz

Ik heb groothoek nodig om alles er op te krijgen
compensatie andersom

[ Voor 25% gewijzigd door Exigence op 29-05-2008 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:37:
oh yeah man, ik heb niets te compenseren, gebruik nooit grip, noch tele.. hoe geil :p
Geen extra hulpstukken? Doe maar goedkoop :9 .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
Exigence schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:48:
Ik heb groothoek nodig om alles er op te krijgen
compensatie andersom
nee en het gemiddelde groothoekobjectief is klein :+

dus wat je zegt is dat er vooral in de dikte wat te compenseren valt? of wat meer allround-ness nodig? :+

/HK reminds me, access bedelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:40:
Maar is het een argument, of gewoon een flauw grapje? ;)
Nee hoor, gewoon flauwe kul, behalve bij Simon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:53:
Ik heb hem vroegah ook gehad en het is inderdaad een bakbeest, helemaal met de zonnekap uitgeschoven.

Vreemd genoeg is mijn huidige kachelpijp(Kenlock 400 mm) maar half zo groot :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Nice!
goedkoop en superscherp. (zelfs op canon fullframe met een convertertje)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
De foto's heb ik van internet geplukt, die van die 400mm is met groothoek gemaakt, in het echt is hij niet zo vreselijk lang. Centimeter of 30, met zonnekap uitgeschoven 40 cm.
Absoluut ter compensatie, ik kan met mijn ogen niet zo ver zien. :P

(Ben het trouwens wel eens met Henk dat die opmerking een beetje belegen begint te worden. :) )

Overigens is die Vivitar er slechts vanwege het 800mm effect op mijn E3, leuk om eens te proberen, maar zovaak zal ik hem niet gebruiken.

Binnenkort maar eens wat foto's posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 19:38

Just_I

What did you just say?

Vandaag mijn lenzen collectie verdubbeld. Ik zat al een tijdje te twijfelen welke nieuwe lens ik zou aanschaffen en vandaag dus in Utrecht wat zaakjes binnengelopen en uiteindelijk deze gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/55-200mm-vr.jpg

Nikon AF-S DX VR 55-200mm F/4-5.6 G IF-ED

Deze koste normaal 389 euro, maar deze was in de aanbieding voor 249 euro (bij Digital street is ie voor 224 excl. bezorging), oftewel, voor dat verschil maakt het me niet zo heel veel uit. andere lens die ze me aanraden was een Sigma 70-300 met HSM voor 169, maar uiteindelijk was het de VR en de betere aansluiting op mijn kitlens (18-55 van de D40) de doorslaggever.
De lens heb ik overigens bij Combi Boekhorst gehaald, nette service en goede hulp daar.

Ook bij de Steenweg even naar binnen gelopen en even kennis gemaakt met de slechte kennis daar. Wel hadden ze er nog een Tamron 18-200 liggen die wel werkte met mijn D40 (ook de autofocus ja). Deze was normaal 350 euro, maar daar ging nog 19 % vanaf vanwege een of andere belastig vrij actie oid. Deze lens heb ik ook even vergeleken met mijn kitlens, maar verassend genoeg kwam mijn kit lens er veel beter uit waardoor ik die lens maar heb laten liggen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_I schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:45:
Vandaag mijn lenzen collectie verdubbeld. Ik zat al een tijdje te twijfelen welke nieuwe lens ik zou aanschaffen en vandaag dus in Utrecht wat zaakjes binnengelopen en uiteindelijk deze gehaald:

[afbeelding]
Deze was normaal 350 euro, maar daar ging nog 19 % vanaf vanwege een of andere belastig vrij actie oid.
Dan gaat er meestal 16% vanaf. De 18-200 is overigens niet zo'n goeie, de 18-250 presteerd als superzoom zijnde iig een stuk beter. Maar zo heb je ook een mooie set denk ik ;)
Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
Kwintessens schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:37:
Overigens is die Vivitar er slechts vanwege het 800mm effect op mijn E3, leuk om eens te proberen, maar zovaak zal ik hem niet gebruiken.

Binnenkort maar eens wat foto's posten. :)
uuh, klopt het dat ik geen statiefgondel zie bij dat ding? sterkte! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
iceheart schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:01:
(volgens mij zit ie er wel op)

Gek genoeg (of juis niet) zijn de meeste 400 f/5.6's nouwelijks zwaarder als een 70-200 f/2.8.

Prima uit de hand te schieten dus

[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 29-05-2008 19:13 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
iceheart schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:01:
[...]

Zit er wel op hoor. Maar uit de hand schieten is met een beetje vaste hand en met behulp van de IS in de body van de E3 wel te doen. Hij is ook niet zo zwaar. Beetje glas in een metalen koker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:13:
[...]

(volgens mij zit ie er wel op)

Gek genoeg (of juis niet) zijn de meeste 400 f/5.6's nouwelijks zwaarder als een 70-200 f/2.8.

Prima uit de hand te schieten dus
Niet gek hoor. Geen zoomgroep + frontelement even groot (400/5.6 = 200/2.8).

@hieronder.
Toch wel de minimumgrootte?
mm/fgetal staat vzwiw voor de maximale diafragmagrootte (en dus de grootste verstrooingscirkel) en aangezien het weinig zin heeft om het diafragma groter te maken dan het frontelement...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:20:
[...]

Niet gek hoor. Geen zoomgroep + frontelement even groot (400/5.6 = 200/2.8).
Frontelementen zeggen dan alleen weer erg weinig over diafragma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Pannekoek O+

Afbeeldingslocatie: http://www.pentaximaging.com/files/product/40mm.lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

zit daar ook een ontspanknop op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het al gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Die is nog platter dan de afsluitdop van m'n body! Zit daar ook nog een focusring op?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sharky schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:14:
[...]

Die is nog platter dan de afsluitdop van m'n body! Zit daar ook nog een focusring op?
De enige ring die je ziet is de focusring. Hij zoomt niet :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
heh, dat zou inderdaad wel een heeeel fancy zoomobjectiefje zijn :P
maargoed, uit de hand schieten van zo'n 400 kan ik me wel iets bij voorstellen, maar het gewicht is ook niet zo zeer een issue, ik ga juist van de lengte van zo'n ding minder scherp werken. nougoed, uit de hand 800 doen heb ik dan wel weer een wereld van repsect voor eerlijk gezegd! laat inderdaad eens wat foto's zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Sharky schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:14:
[...]

Als je goed kijkt ;)
Maar gelukkig zit er ook gewoon autofocus op hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang is die pannenkoek eigenlijk? Ik vind hem wel heel erg lief moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:54:
Hoe lang is die pannenkoek eigenlijk? Ik vind hem wel heel erg lief moet ik zeggen.
Het is 40mm, superklein en ragscherp :)

Maar het is wel een grappig gezicht als ie op de body zit ja :P
Ik zal hem op mijn K10D plakken als ie binnen is, dan kun je mooi het perspectief zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Erasmo schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:18:
[...]

Het is 40mm, superklein en ragscherp :)

Maar het is wel een grappig gezicht als ie op de body zit ja :P
Ik zal hem op mijn K10D plakken als ie binnen is, dan kun je mooi het perspectief zien :)
Afbeeldingslocatie: http://www.photozone.de/images/8Reviews/lenses/pentax_40_28/kit.jpg ;)
Leuk gezicht inderdaad.
Met een kleine body kun je dan gewoon een DSLR in je (neo-formaat :P ) broekzak doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Is wat voor simon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
inderdaad, alleen heb je ze niet in AF rond de 28 mm, perfect voor hipshooten idd, kun je zo in je jas meenemen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

40mm op crop, vind je dat serieus een fijn bereik? Veel mensen (mijzelf incluis) komen hun bed er niet voor uit. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

-DG- schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:28:
[...]

[afbeelding] ;)
Leuk gezicht inderdaad.
Met een kleine body kun je dan gewoon een DSLR in je (neo-formaat :P ) broekzak doen :D
Voor de broekzak heb ik al de kleinste slr ter wereld :9
simon schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:40:
inderdaad, alleen heb je ze niet in AF rond de 28 mm, perfect voor hipshooten idd, kun je zo in je jas meenemen..
21 mm ook goed? Die is een tikkeltje dikker maar nog steeds lekker plat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.slrgear.com/reviews/data/45/1pentax21f32.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
-DG- schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:28:
[...]

[afbeelding] ;)
Leuk gezicht inderdaad.
Doet me denken aan de Olympus E-420 met pancake, maar dat is dan een stukje kleiner.

Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/news/0803/Olympus/OlyE420-001.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door wisselwerking op 30-05-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
vandaag 2e hands:
Afbeeldingslocatie: http://www.topdeals.nl/catalog/images/tamron_70-300.jpg
Tamron AF70–300mm f/4–5.6 Di LD Macro 1:2

voor € 69,= Leuk voor beginner :)

[ Voor 11% gewijzigd door r0el op 30-05-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 19:11
ik heb wat accesoires voor mijn 400d gekocht:

na lang twijfelen over een Canon 100-400 L toch maar de volgende lens:

een Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM met zonnekap:
Afbeeldingslocatie: http://www.linuzz.nl/400d/image004.jpg

en B+W UV Filter:
Afbeeldingslocatie: http://www.linuzz.nl/400d/image001.jpg

een Canon Speedlite 430EX ook hier getwijfeld over de 580EX II maar ik vond deze maat toch wat beter, en al met al is dit ook zwaar genoeg voor een 400d zonder grip en met 17-85 IS (ik had beter moeten luisteren en misschien toch voor de 30d of 40d moeten gaan)
Afbeeldingslocatie: http://www.linuzz.nl/400d/image003.jpg
de eerste foto's met deze flitser zijn vele male beter dan met de builtin.

een Canon EF 50mm F 1.8 II
Afbeeldingslocatie: http://www.linuzz.nl/400d/image002.jpg
persoonlijk had ik meer verwacht van de f1.8 kwa lichtsterkte, maar dat weten we ook meteen

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
LinuZZ schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 07:49:
ik heb wat accesoires voor mijn 400d gekocht:

na lang twijfelen over een Canon 100-400 L toch maar de volgende lens:

een Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM met zonnekap:
[afbeelding]
Die staat ook nog op mijn verlanglijstje :) Als de klant nog voor het einde van de maand betaald komt deze er ook bij mij.
Heb zelf al via dealextreme.com een (namaak) zonnekap in huis voor deze lens.

Bevalt de lens goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:02
LinuZZ schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 07:49:
[...]
persoonlijk had ik meer verwacht van de f1.8 kwa lichtsterkte, maar dat weten we ook meteen
Wat had je er meer van verwacht? Je kon toch gewoon uitrekenen hoeveel winst je ging maken tov je huidige lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een keer geen foto... De batterij ligt te laden van mijn gloednieuwe Nikon D300.

Laat de zomer maar komen. (Trouwens dat ding is echt veel groter dan mijn D80 en helemaal ontzettend veel groter dan de D40 die mijn collega donderdag kocht...) Nu ja, verschil moet er zijn.

Ik schrik alleen een beetje van de maat van de 14 bits raw bestanden. Er passen er maar een stuk of 90 op een 2 GB kaart... Hmm, ik moet nog voorzichtig worden met schieten, of toch nog een paar 8 GB CF's halen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dat 14 bits voegt niet zoveel toe, ik ken iemand die dat uitgebreid heeft getest, en merkt niet veel meer DR.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Fire69 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:08:
[...]

Wat had je er meer van verwacht? Je kon toch gewoon uitrekenen hoeveel winst je ging maken tov je huidige lens?
Tis soms ook maar een kleine vooruitgang in snellere sluitertijd, maar soms kan dat beetje net het verschil maken tussen een bewogen en scherpe foto :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:25:
Vandaag een keer geen foto... De batterij ligt te laden van mijn gloednieuwe Nikon D300.

Laat de zomer maar komen. (Trouwens dat ding is echt veel groter dan mijn D80 en helemaal ontzettend veel groter dan de D40 die mijn collega donderdag kocht...) Nu ja, verschil moet er zijn.

Ik schrik alleen een beetje van de maat van de 14 bits raw bestanden. Er passen er maar een stuk of 90 op een 2 GB kaart... Hmm, ik moet nog voorzichtig worden met schieten, of toch nog een paar 8 GB CF's halen.
Het tikt idd aardig aan vergeleken met de D80 (die hier netjes ingepakt in de doos opgeborgen is).
Heb je de ca 10Mb per NEF als normaal te hebben geaccepteerd, dan is 14-bits ongecomprimeerd wel slikken (heb foto's van ca 25Mb per stuk).
Voordeel van 14 bits is meer details, oa in schaduwpartijen.
Dus ALS je kan, zo hoog mogelijk kwaliteit vastleggen, het snoeien tijdens de bewerkfase (en conversies) zorgt wel dat eea kleiner wordt.

Hier op een 8Gb ca 390 foto's te plaatsen... dat wordt TOCH een imagetank voor de amerikaanse Oostkust in september... van een gigabyte of 100 vrees ik...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
simon schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:31:
Dat 14 bits voegt niet zoveel toe, ik ken iemand die dat uitgebreid heeft getest, en merkt niet veel meer DR.
Toevallig een linkje? Of staat het niet online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:32
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraworld.co.uk/images/products/large/Match%20Maker%20Black%20280.jpg

Crumpler Match Maker M erbij! :) Bevalt prima tot nu toe!

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlizzarD schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:27:
[...]

Tis soms ook maar een kleine vooruitgang in snellere sluitertijd, maar soms kan dat beetje net het verschil maken tussen een bewogen en scherpe foto :)
Even rekenen:
Wijdopen op 50mm zijn er ruim 3 stoppen verschil dat is 8x zo snel.
Dat noem je dus klein?

Of schiet je op den automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
sOid schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:54:
[afbeelding]

Think Tank Pixel Pocket Rocket (belachelijk lange naam). Na een verkeerde levering van Kamera-Express nu wel de goede :) Fijn dingetje alleen die 'lanyard' is prut. Ga ik zelf wel vervangen met iets beters.
zelfde verhaal hier, ik moet iets voor mijn tas lusje binnen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door simon op 31-05-2008 21:00 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Vandaag eindelijk gek gedaan en 40d gehaald... en 580exII
17-40 had ik al.

(heb je dslr's, ga je phonecam gebruiken...)

Afbeeldingslocatie: http://www.ikroel.net/fotos/40d.jpg
Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.