Niet lachenVerwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:24:
[...]
Foto? (voorbeeld en/of hoe je d40 er nu uit ziet
)

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Niet lachenVerwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:24:
[...]
Foto? (voorbeeld en/of hoe je d40 er nu uit ziet
)
Goed te doen! Moet nog ff een handstrap kopen ervoor.
Verwijderd
Ik krijg van mn d40+18-55 al kramp in mn handenJeroenz18 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:12:
[...]
Goed te doen! Moet nog ff een handstrap kopen ervoor.
Maar het ligt wel ok in de hand, moet ff wennen eraan.
Voor wat hoort wat
Ik heb alleen geen idee welke ik moet kopen....Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:27:
[...]
Ik krijg van mn d40+18-55 al kramp in mn handen. Het ziet er geweldig uit jeroen!! Handstrapje zou niet overbodig zijn denk ik idd
Holy shit. Hahaha. Prachtig.Jeroenz18 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:02:
[...]
Niet lachen, en ook genomen met me Blackberry camera...
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb er ook naar gekeken - omdat ik zo snel kramp kreeg - naar welke handstrap ik wilde kopen. Er kwam echter ook een discussie of zoiets wel nuttig is zonder grip!! Voor zover ik me herinner was het nl. zo dat je niet meer bij je 'pijltjes'knoppen komt..Jeroenz18 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:31:
[...]
Ik heb alleen geen idee welke ik moet kopen....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 20:41 ]
Vergis je niet ... een 70-200 f2.8 ziet er nog maffer uit op me camera. Afgelopen weekend eens geleend ... werkt top, maar ziet er niet uit op me ini-mini camera
Ik heb nog wel een minolta 50mm 1.7 liggenMad_Demon schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:16:
Dit is dus de non-D variant. Nu heb ik een Alpha 700 met een andere vatting. Is het de moeite waard om hier een converter voor te kopen of is het slimmer om deze te ruilen voor een Minolta/Sony variant?
Verwijderd
Het was inderdaad dermate interessant op het moment, dat het maar gelijk gedaan heb toen ik hoorde dat een collega deze kant op kwam.wilmocs schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:18:
serieus 1650 euro? damnn.....
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Ook de IS?BlizzarD schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:22:
Sinds een paar uurtjes in mijn bezig:
[afbeelding]
Wat een lens zeg
..je tikt dit ook mbv je lenshood?..Henk schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:25:
[...]Ook de IS?
Ik krijg die van mij volgende week, wel sinds een paar uur de 17-40 binnen, en ik kan mijn cam eigenlijk niet meer los laten
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Het scheelt weinig
[ Voor 35% gewijzigd door Henk op 27-05-2008 15:38 ]
Jup de 2.8 ISHenk schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:25:
[...]
Ook de IS?
Ik krijg die van mij volgende week, wel sinds een paar uur de 17-40 binnen, en ik kan mijn cam eigenlijk niet meer los laten
Kun je aangeven waar je hem hebt besteldLoekasj schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:43:
Na vorige week een SB-600, is nu m'n grip binnen!!
.....
Is echt perfect!! Niet na 5 minutjes kramp in de handen, maar gewoon lekker comfi vast kunnen houden zonder ergens last van te hebben! Hij is niet super degelijk gebouwd, voelt vrij plastic aan (is het ook). Schrok daar wel beetje van, heb er 95 euro incl. verzendkosten voor betaald. Gelukkig kwam ie met accu, verloopdingetje voor AA-batterijen en een IR-afstandsbediening
Al met al best tevreden zo
Geil ding is het he? Afgelopen weekend een bruiloft gedaan waarbij ik ongeveer één derde met de 17-40 heb gedaan. Allemaal perfect gelukt, die kun je zonder twijfel (wide open) gebruiken. Heerlijk als je weet dat het in ieder geval niet aan je apparatuur zal liggen. Ik merkte overigens wel dat de focus wat achterblijft vergeleken met mijn 85mm omdat hij minder crosstype sensoren gebruikt. Das dan wel weer jammer maar de 16-35 is helaas financieel gezien nog out of my reach.Henk schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:25:
[...]
Ook de IS?
This too shall pass
Dat mag een understatement heten... Kolere, wat een gave lens. En de 1D is ook _geweldig_. Directe bediening galore, super AF en bouw... En een woud van focuspunten...Sharky schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:32:
[...]
Geil ding is het he? Afgelopen weekend een bruiloft gedaan waarbij ik ongeveer één derde met de 17-40 heb gedaan. Allemaal perfect gelukt, die kun je zonder twijfel (wide open) gebruiken. Heerlijk als je weet dat het in ieder geval niet aan je apparatuur zal liggen.
Hehe, dat is idem hier de reden om een 17-40 te hebben, het is jammer, maar het is niet anders. Die 16-35II komt ooit nog wel, voorlopig is een 17-40 ruim voldoende en heb ik weer genoeg glas op de wensenlijst...Ik merkte overigens wel dat de focus wat achterblijft vergeleken met mijn 85mm omdat hij minder crosstype sensoren gebruikt. Das dan wel weer jammer maar de 16-35 is helaas financieel gezien nog out of my reach.
Inderdaad bij Cameranu.nl, vrijdagavond besteld en vandaag binnen
Hoe beviel jou de 17-55 trouwens? Ik zoek nog steeds een goede lens om mijn 17-70 ooit te gaan vervangen, en heb er veel positiefs gelezenHenk schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:25:
[...]
Ook de IS?
[ Voor 15% gewijzigd door BlizzarD op 27-05-2008 19:32 ]
De 17-55IS is optisch een mooi ding, maar ik zou er niet mee beginnen te slaan, zo stevig vind ik hem nou ook weer niet. De 17-40L is een stukje beter gebouwd. De 17-55IS bouw is ongeveer gelijk aan je 10-22, dus als je daar iemand mee zou gaan slaan, ja, dan ook met de 17-55IS.BlizzarD schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:31:
[...]
Hoe beviel jou de 17-55 trouwens? Ik zoek nog steeds een goede lens om mijn 17-70 ooit te gaan vervangen, en heb er veel positiefs gelezenOok wat minpunten, zoals dat hij nogal stof aantrekt.
Ik zit trouwens ook al de hele middag te kijken naar die lens, wat een gigantisch ding dat isHij voelt ook echt aan alsof je dr iemand dood mee kan slaan
Erm bedoelde mn 70-200 met slaan.. Dat gaat ik niet doen met mn 10-22 of andere lens.Nomad schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:41:
[...]
De 17-55IS is optisch een mooi ding, maar ik zou er niet mee beginnen te slaan, zo stevig vind ik hem nou ook weer niet. De 17-40L is een stukje beter gebouwd. De 17-55IS bouw is ongeveer gelijk aan je 10-22, dus als je daar iemand mee zou gaan slaan, ja, dan ook met de 17-55IS.
Stof aanzuigen kun je best voorkomen met een filter ervoor en de meesten die die lens hebben vinden het stofzuigen wel mee vallen.
Verwijderd
iemand lens slaan...BlizzarD schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:55:
[...]
Erm bedoelde mn 70-200 met slaan.. Dat gaat ik niet doen met mn 10-22 of andere lens.
Mensen hadden meer last van stof die echt in de camera kwam, via het uitschuivende gedeelte bij het zoomen zeg maar
Zit op deze grip een ontspanknop d.m.v. infrood, of is het alleen een batterij houder?Loekasj schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:43:
[afbeelding]
![]()
Is echt perfect!! Niet na 5 minutjes kramp in de handen, maar gewoon lekker comfi vast kunnen houden zonder ergens last van te hebben! Hij is niet super degelijk gebouwd, voelt vrij plastic aan (is het ook). Schrok daar wel beetje van, heb er 95 euro incl. verzendkosten voor betaald. Gelukkig kwam ie met accu, verloopdingetje voor AA-batterijen en een IR-afstandsbediening
Computer specs
Welk product heb je gekocht? Ik zie meerdere producten staan...afterburn schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:12:
Aanradertje: wrist strap + base van www.camdapter.com. Comfortabele lederen wrist strap en eem gefreesde metalen base. Niet duur, en zijn ook base plates die je zo op bepaalde statiefkoppen kan schuiven. Nekriem blijft ook bruikbaar en batterij compartiment blijft ook toegankelijk. Mijn bestelling werd in minder dan een week afgeleverd. Top product en geen last meer dat je wrist strap los komt omdat de kunstof base ineens breekt.
Verwijderd
ah, ik denk dat er bij het wisselen van lenzen meer stof in je camera komt dan met het zoomen van deze lens... en zit er wat stof in je camera, je hebt een blaasbalgje voor iets héBlizzarD schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:55:
[...]
Erm bedoelde mn 70-200 met slaan.. Dat gaat ik niet doen met mn 10-22 of andere lens.
Mensen hadden meer last van stof die echt in de camera kwam, via het uitschuivende gedeelte bij het zoomen zeg maar
Nee zit geen ontspanknop op, het is inderdaad alleen een batterijhouder. Nou heb ik het van te voren even geprobeerd met een 400D, en moet zeggen dat ik die ontspanknop op de grip totaal niet mis eigenlijk.Jeroenz18 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:39:
[...]
Zit op deze grip een ontspanknop d.m.v. infrood, of is het alleen een batterij houder?
Stof was bij mij geen issue, evenmin de bouw, want dat ding heeft in de 10 maanden dat ik heb gefotografeerd genoeg feesten gezien... Maar nu ik een 17-40 heb, durf ik niet helemaal meer met droge ogen te beweren dat de 17-55 de ultieme betere op crop is, de 17-40 heeft een érg fijn contrast/kleurweergave. Aan de andere kant moet ik die laatste nog wel testen in partyFGBlizzarD schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:31:
[...]
Hoe beviel jou de 17-55 trouwens? Ik zoek nog steeds een goede lens om mijn 17-70 ooit te gaan vervangen, en heb er veel positiefs gelezenOok wat minpunten, zoals dat hij nogal stof aantrekt.
Verwijderd
Verwijderd
Aangezien je DM uitstaat, maar even gewoon via hier..Loekasj schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:43:
[afbeelding]
![]()
Nope, maar dat komt ook omdat de 17-40 op een cam zit met een andere cropfactor (aps-H ipv aps-C), en daardoor andere DoF, en deze cam native iso3200 doetVerwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:57:
wat vind je van het verschil in lichtsterkte? mis je die 2.8 eigenlijk ?
Ik kan hem warm aanraden tbhniet dat ik wil changeren naar de 17-40, maar twas toch één van de dingen die mij weerhield hem te kopen... In de verre toekomst neig ik naar een 16-35 en 24-70 op een full-frame, mede door de f2.8
Verwijderd
Met de Nikon AH-4, wat een driepuntsstrap is (veel fijner imo) kun je ook de nekstrap blijven gebruiken. Netzoals ze daar bij camdapter het hebben nagemaakt heeft ook het plaatje wat je onder je body/grip schroeft een extra strap bevestigingspunt. Overigens werkt het voor geen meter om aan de linkerkant een shoulderstrap te hebben terwijl je de handstrap er ook op hebt, maar dat is een tweede..afterburn schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:12:
Aanradertje: wrist strap + base van www.camdapter.com. Comfortabele lederen wrist strap en eem gefreesde metalen base. Niet duur, en zijn ook base plates die je zo op bepaalde statiefkoppen kan schuiven. Nekriem blijft ook bruikbaar en batterij compartiment blijft ook toegankelijk. Mijn bestelling werd in minder dan een week afgeleverd. Top product en geen last meer dat je wrist strap los komt omdat de kunstof base ineens breekt.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Leuk setje om mee te starten!universal creations schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:22:
Na maanden reviews en ervaringen lezen heb ik dan vandaag eindelijk mijn eerste DSLR aangeschaft. Even een overzichtsfoto'tje gemaakt:
[afbeelding]
Wat is er op de foto te zien:
Canon EOS 450D
Sigma EX 18-50 mm F2.8 DC Macro
Sigma EX 50-150 mm F2.8 APO DC HSM
B+W UV F-Pro MRC 67mm
B+W UV F-Pro MRC 72mm
Sandisk Extreme III 4GB SD
Memory Corp SD 150x 4Gb SD
Canon LP-E5
Wat is er niet op de foto te zien:
Lowe Pro Sling Shot 200 AW
Alles gehaald bij Foto-Express. Ik ben over alles dik tevreden.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 03:54 ]
Ik heb voor de 30D een "standard neoprene" en voor de 5D een "plus", en daarbij voor beiden een "pro grain prostrap"Jeroenz18 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:23:
[...]
Welk product heb je gekocht? Ik zie meerdere producten staan...
Ga natuurlijk niet met een Nikon strap op een Canon lopen.Met de Nikon AH-4, wat een driepuntsstrap is (veel fijner imo) kun je ook de nekstrap blijven gebruiken. Netzoals ze daar bij camdapter het hebben nagemaakt heeft ook het plaatje wat je onder je body/grip schroeft een extra strap bevestigingspunt. Overigens werkt het voor geen meter om aan de linkerkant een shoulderstrap te hebben terwijl je de handstrap er ook op hebt, maar dat is een tweede..
Computer specs
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
En terecht.
Dan had je de 1.4x extender erbij moeten huren.Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 03:50:
Nadeel van de 70-200 is dat het zoombereik net te weinig is voor veel dingen (in ieder geval in de ArenA, waar ik gister en vandaag een opdracht had).
Dat is lang niet altijd een uitkomst, zeker bij party is F/2.8 en even wat croppen een stuk beter plan dan F/2.8+1.4TC. Met name op een 5D met 12MPix is dat prima te doenAham brahmasmi schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:28:
[...]
Dan had je de 1.4x extender erbij moeten huren.
CA = Chromatic Aberrationr0el schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:48:
Sinds gisteren ook lid geworden van de dSLR clubWilde al heel lang een kopen (wel student dus wel hoop €€€) maar gister toch de knoop doorgehakt en een Canon EOS 400D kit gekocht. Complete beginner dus ben nu nog over diafragma en sluitertijden enzo aan t lezen. Heerlijk
Nieuwe hobby is volgens mij aangebroken. Wil nu ook meteen alles kopen: tas, lenzen, filters, standaard enz enz enz... Klein offtopic vraagje; wat is CA bij een lens? Zie t steeds maar geen idee wat t is... Verder blij dus!
[ Voor 17% gewijzigd door BlaTieBla op 28-05-2008 21:55 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
[ Voor 17% gewijzigd door Dr-b op 28-05-2008 21:56 ]
Hier staat tekst
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Beetje jammer eigenlijk dat dat argument áltijd genoemd moet worden als er iets tele-achtigs gekocht wordtSjaak_Afhaak schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:53:
Sjees, wat is de fysieke lengte van die 400mm??
* Sjaak_Afhaak mompelt iets van het compenseren van lengtes
En iedereen weet dat een grip het compensatie artikel is.Henk schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:03:
[...]
Beetje jammer eigenlijk dat dat argument áltijd genoemd moet worden als er iets tele-achtigs gekocht wordt
Verwijderd
Maar is het een argument, of gewoon een flauw grapje?Henk schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:03:
[...]
Beetje jammer eigenlijk dat dat argument áltijd genoemd moet worden als er iets tele-achtigs gekocht wordt
[ Voor 25% gewijzigd door Exigence op 29-05-2008 00:49 ]
Verwijderd
Geen extra hulpstukken? Doe maar goedkoopsimon schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:37:
oh yeah man, ik heb niets te compenseren, gebruik nooit grip, noch tele.. hoe geil
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 01:08 ]
nee en het gemiddelde groothoekobjectief is kleinExigence schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:48:
Ik heb groothoek nodig om alles er op te krijgen
compensatie andersom
Nee hoor, gewoon flauwe kul, behalve bij Simon...Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:40:
Maar is het een argument, of gewoon een flauw grapje?
Ik heb hem vroegah ook gehad en het is inderdaad een bakbeest, helemaal met de zonnekap uitgeschoven.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:53:
Sjees, wat is de fysieke lengte van die 400mm??
* Sjaak_Afhaak mompelt iets van het compenseren van lengtes
Nice!
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Verwijderd
Dan gaat er meestal 16% vanaf. De 18-200 is overigens niet zo'n goeie, de 18-250 presteerd als superzoom zijnde iig een stuk beter. Maar zo heb je ook een mooie set denk ikJust_I schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:45:
Vandaag mijn lenzen collectie verdubbeld. Ik zat al een tijdje te twijfelen welke nieuwe lens ik zou aanschaffen en vandaag dus in Utrecht wat zaakjes binnengelopen en uiteindelijk deze gehaald:
[afbeelding]
Deze was normaal 350 euro, maar daar ging nog 19 % vanaf vanwege een of andere belastig vrij actie oid.
uuh, klopt het dat ik geen statiefgondel zie bij dat ding? sterkte!Kwintessens schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:37:
Overigens is die Vivitar er slechts vanwege het 800mm effect op mijn E3, leuk om eens te proberen, maar zovaak zal ik hem niet gebruiken.
Binnenkort maar eens wat foto's posten.
(volgens mij zit ie er wel op)iceheart schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:01:
uuh, klopt het dat ik geen statiefgondel zie bij dat ding? sterkte!
[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 29-05-2008 19:13 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Zit er wel op hoor. Maar uit de hand schieten is met een beetje vaste hand en met behulp van de IS in de body van de E3 wel te doen. Hij is ook niet zo zwaar. Beetje glas in een metalen kokericeheart schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:01:
[...]
uuh, klopt het dat ik geen statiefgondel zie bij dat ding? sterkte!
Verwijderd
Niet gek hoor. Geen zoomgroep + frontelement even groot (400/5.6 = 200/2.8).martijn_tje schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:13:
[...]
(volgens mij zit ie er wel op)
Gek genoeg (of juis niet) zijn de meeste 400 f/5.6's nouwelijks zwaarder als een 70-200 f/2.8.
Prima uit de hand te schieten dus
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 21:38 ]
Frontelementen zeggen dan alleen weer erg weinig over diafragma's.Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:20:
[...]
Niet gek hoor. Geen zoomgroep + frontelement even groot (400/5.6 = 200/2.8).
Verwijderd
zit daar ook een ontspanknop op?Loekasj schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:43:
[afbeelding]
![]()
Die is nog platter dan de afsluitdop van m'n body! Zit daar ook nog een focusring op?
This too shall pass
De enige ring die je ziet is de focusring. Hij zoomt nietSharky schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:14:
[...]
Die is nog platter dan de afsluitdop van m'n body! Zit daar ook nog een focusring op?
Als je goed kijktSharky schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:14:
[...]
Het is 40mm, superklein en ragscherpVerwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:54:
Hoe lang is die pannenkoek eigenlijk? Ik vind hem wel heel erg lief moet ik zeggen.
Erasmo schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:18:
[...]
Het is 40mm, superklein en ragscherp![]()
Maar het is wel een grappig gezicht als ie op de body zit ja
Ik zal hem op mijn K10D plakken als ie binnen is, dan kun je mooi het perspectief zien
|>
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Voor de broekzak heb ik al de kleinste slr ter wereld-DG- schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:28:
[...]
[afbeelding]![]()
Leuk gezicht inderdaad.
Met een kleine body kun je dan gewoon een DSLR in je (neo-formaat) broekzak doen
21 mm ook goed? Die is een tikkeltje dikker maar nog steeds lekker platsimon schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:40:
inderdaad, alleen heb je ze niet in AF rond de 28 mm, perfect voor hipshooten idd, kun je zo in je jas meenemen..
Doet me denken aan de Olympus E-420 met pancake, maar dat is dan een stukje kleiner.-DG- schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:28:
[...]
[afbeelding]![]()
Leuk gezicht inderdaad.
Met een kleine body kun je dan gewoon een DSLR in je (neo-formaat) broekzak doen
[ Voor 3% gewijzigd door wisselwerking op 30-05-2008 16:33 ]
[ Voor 11% gewijzigd door r0el op 30-05-2008 18:45 ]
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Die staat ook nog op mijn verlanglijstjeLinuZZ schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 07:49:
ik heb wat accesoires voor mijn 400d gekocht:
na lang twijfelen over een Canon 100-400 L toch maar de volgende lens:
een Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM met zonnekap:
[afbeelding]
Wat had je er meer van verwacht? Je kon toch gewoon uitrekenen hoeveel winst je ging maken tov je huidige lens?LinuZZ schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 07:49:
[...]
persoonlijk had ik meer verwacht van de f1.8 kwa lichtsterkte, maar dat weten we ook meteen
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 15:26 ]
|>
Tis soms ook maar een kleine vooruitgang in snellere sluitertijd, maar soms kan dat beetje net het verschil maken tussen een bewogen en scherpe fotoFire69 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:08:
[...]
Wat had je er meer van verwacht? Je kon toch gewoon uitrekenen hoeveel winst je ging maken tov je huidige lens?
Het tikt idd aardig aan vergeleken met de D80 (die hier netjes ingepakt in de doos opgeborgen is).Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:25:
Vandaag een keer geen foto... De batterij ligt te laden van mijn gloednieuwe Nikon D300.
Laat de zomer maar komen. (Trouwens dat ding is echt veel groter dan mijn D80 en helemaal ontzettend veel groter dan de D40 die mijn collega donderdag kocht...) Nu ja, verschil moet er zijn.
Ik schrik alleen een beetje van de maat van de 14 bits raw bestanden. Er passen er maar een stuk of 90 op een 2 GB kaart... Hmm, ik moet nog voorzichtig worden met schieten, of toch nog een paar 8 GB CF's halen.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Toevallig een linkje? Of staat het niet online?simon schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:31:
Dat 14 bits voegt niet zoveel toe, ik ken iemand die dat uitgebreid heeft getest, en merkt niet veel meer DR.
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Verwijderd
Even rekenen:BlizzarD schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:27:
[...]
Tis soms ook maar een kleine vooruitgang in snellere sluitertijd, maar soms kan dat beetje net het verschil maken tussen een bewogen en scherpe foto
zelfde verhaal hier, ik moet iets voor mijn tas lusje binnen hebben.sOid schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:54:
[afbeelding]
Think Tank Pixel Pocket Rocket (belachelijk lange naam). Na een verkeerde levering van Kamera-Express nu wel de goedeFijn dingetje alleen die 'lanyard' is prut. Ga ik zelf wel vervangen met iets beters.
[ Voor 6% gewijzigd door simon op 31-05-2008 21:00 ]
|>
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq