[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.486 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:32:
Vandaag eindelijk tijd om naar de winkel te gaan en een vervanger voor mijn (2 jaar oude) 350D te kopen >:) :
[afbeelding]
[afbeelding]
+ 2GB geheugen
Dus 2 flitsers? 1 om vooruit te flitsen en een voor de achterliggende onderwerpen :+
/vrijdagmodus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:30:
Ik zou zeggen, als je de plek echt nodig hebt kan je de 300 halen, maar qua handzaamheid heeft de 200 zeker enkele streepjes voor. Je kan dan nog altijd een echt grote tas halen voor als je minder mobiel wil zijn en alles wil meenemen.
Hmm ok. Het probleem is alleen dat in de 200 de 70-200 F/2.8 niet past heb ik begrepen. Zeker niet mounted op de camera met grip. Daarentegen moet ik het ook wel handig zijn. Ik zal wel eens wat posten in het camera tassen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

400D eruit...

Afbeeldingslocatie: http://www.jessops.com/ce-images/PRODUCT/PRODUCT_ENLARGED/ACANOCM205123382.jpg

40D erin :)

Grote verbetering qwa menu's, snelheid en bouw _/-\o_

Nu nog in twijfel over welk glaswerk te nemen en een EF-D focusscreen bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ook maar een camera erbij besteld voor mijn pa:

Canon PowerShot A470:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2w6fdkj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2py9hs1.jpg

Samen met een Sandisk SD kaartje van 1 GB.

Alles bij elkaar voor 107 euro.

Ter vervanging van zijn 15 jaar oude simpele Fuji analoge camera. (zo'n ding met rolletjes)

[ Voor 13% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 16-05-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:36:
400D eruit...

[afbeelding]

40D erin :)

Grote verbetering qwa menu's, snelheid en bouw _/-\o_

Nu nog in twijfel over welk glaswerk te nemen en een EF-D focusscreen bestellen...
Gefeliciteerd, heb dezelfde overstap gemaakt :)
Ik heb er nu een EF-D matglas inzitten, en vind het erg makkelijk. Helpt me met het maken van rechtere foto's :P En voor de 20-30 euro dat het kost, kan het haast geen verkeerde koop zijn

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Mezelf over de streep getrokken (in mijn geval niet zo lastig trouwens) en een gripje voor mijn 40D gehaald.
Het is wel een enorme klont apparatuur nu en dat is wel minder, maar ik kon de greep voor portretstand toch niet missen.
Ook is de handling met de 24-70 nu even beter en dat is ook leuk meegenomen.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

littlejoannes schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:31:
[...]

Dus 2 flitsers? 1 om vooruit te flitsen en een voor de achterliggende onderwerpen :+
/vrijdagmodus ;)
Geen ingebouwde commander bij Canon he ;), dus dat wordt wat lastig met twee 430EX'jes. Tenzij de 430EX nog een domme slave mode heeft en je alles Manual gaat doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wat foto spul gekocht via een Ebay store in HongKong. Nog even wachten op het totaal bedrag voor de verzendkosten en dan verschepen die hap. Ik heb even snel uitgerekend dat het me al bijna €100 scheelt met Nederland.

Canon RC1 RC-1 Remote Controller, B+W 52mm UV Filter voor mijn 50mm lens, B+W 52mm Circular Polarizer Filter voor mijn 50mm lens en een B+W 67mm Circular Polarizer Filter voor mijn Tamron 17-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Verschepen" als in echt verschepen? En dan weken wachten? Niet mijn ding...
Ook zie ik zo gauw 't nut niet van een UV-filter op je 50mm, tenzij je bv. motorcross of zo fotografeert, dan is 't een aardige beschermer van 't frontelement. Maar meestal is een goede zonnekap een betere bescherming, met als voordeel dat 'ie het beeld niet beinvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zonnekap heeft een positieve invloed op het beeld ;)

Verschepen is gewoon het Engelse 'shipping' vrij vertaald naar het Nederlands. Dan krijg je dus verschepen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
zonnekap is zeker positief, en zou ik er ook altijd ophebben. Niet alleen als de zon schijnt, want hij beschermt tegen al het licht (ook weer kaatsend van andere objecten) dat je eigenlijk niet wil vangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:08

Mad_Demon

de dokter

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zOAEsfba9FTCrqeiIOPf4jOR/full.jpg

En op m'n body ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EV3xnULzhwPbS543ozIX1XXI/full.jpg

In navolging op m'n nieuwe body heb ik vandaag m'n glaswerk uitgebreid met een Sony SAL70200G. Nog niet mee kunnen spelen, alleen kunnen bewonderen. M'n handen jeuken om deze jongen uit te gaan proberen. :9

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mad_Demon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 08:22:
[afbeelding]

[afbeelding]

In navolging op m'n nieuwe body heb ik vandaag m'n glaswerk uitgebreid met een Sony SAL70200G. Nog niet mee kunnen spelen, alleen kunnen bewonderen. M'n handen jeuken om deze jongen uit te gaan proberen. :9
Dat ziet er niet goedkoop uit! Wat zijn die grijze dingen tussen de zoom- en focusring?

@RoyBijster: 1 van de theorien waarom de Canon teletoeters wit zijn, is dat ze dan koeler blijven zodat ze ook bij warmte goede resultaten leveren (denk aan luchtwervelingen in de lens en koelere elektronica). Feit is het dat de afgelopen weken mijn witte lenzen heerlijk koel bleven terwijl de zwarte zonnekap op 1 van de lenzen loeiheet werd.

[ Voor 21% gewijzigd door ajhaverkamp op 17-05-2008 09:09 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Inderdaad niet goedkoop. E1875 bij Konijn zo te zien.
Wel apart dat ook Sony voor de opvallende witte kleur gaat voor een dergelijk objectief.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 08:37:
[...]

Dat ziet er niet goedkoop uit! Wat zijn die grijze dingen tussen de zoom- en focusring?
Dan kun je ondanks de lens op autofocus staat kunj e met die knop hem uitzetten/focuspunt vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
AF Lock knopjes. Die zitten bij Canon alleen op de grotere supertele's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:12
[afbeelding]

[afbeelding]

Vind je het goed als ik stikjaloers ben? ;) Damn, mooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oce/180mm.jpg
Tweedehands AF NIKKOR 180mm 1:2.8 ED uit de VS voor weinig, fijn lensje.
Lensdoppen van ebay en een circular PL filter voor een andere lens + verloopringetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
ajhaverkamp schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:44:
[...]

Mijn Cokin P-ND-filters bewaar ik in zo'n Lowepro filter etui.
Ah heel goed! tnx!
Passen daar ook de rechthoekige (86x120) filters in zoals nd-grads, of alleen de vierkante?

[ Voor 14% gewijzigd door abrakadaver op 17-05-2008 13:50 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/055xdb.jpg
Manfrotto 055XDB

+

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/804RC2.jpg
804RC2

+

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/xl/9000_9999/9900/9920/9927/992791_BB_00_FB.EPS.jpg
Sandisk Extreme 3 8 GB CF.

Het statief omdat ik wat groters zocht dan m'n huidige el cheapo van de Kijkshop waar ik al jáááren mee liep. Ook die kop is stukken beter. Ik had voor beiden overigens net een ander model in gedachten, maar om nu meer dan € 200,- voor een combi neer te leggen wat ook voor € 136,- lukt....

De 8 GB was ik op zich ook wel aan toe. Was het een beetje moe om regelmatig tegen de 2 GB grens aan te zitten. Ook erg vervelend om dan net op cruciale momenten je kaartje te moeten wisselen. Had liever 2x 4 GB gehaald ivm risico spreiding, maar 1 x 8 GB was een tientje goedkoper.

Verder een paar weken geleden mijn oude pc geheel vernieuwd kwa innerlijk. LR 1.4 maakte het geheel toch net wat trager en net wat te veel onwerkbaar. LR vliegt sindsdien. En omdat mijn 2 CRT's ruimtevretende dingen waren die niet meer aan mijn wensen voldeden, maar een 24" Dell aangeschaft. Heerlijke combi :Y)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
fijn statiefje, maar ik vind 'm nu toch eigelijk wel te zwaar worden.
Toch doe ik er nog maar effe mee heen :) een vergelijkbare van carbon is echt stukken duurder en dan scheelt 't nog niet zo heel veel in gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

abrakadaver schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:43:
[...]
Ah heel goed! tnx!
Passen daar ook de rechthoekige (86x120) filters in zoals nd-grads, of alleen de vierkante?
Mijn Cokin P ND-graduele filters P120, P121, P122 & P123 zitten erin, dat zijn rechthoekige filters. Echter zijn die 83x99 mm! (zojuist opgemeten) Het filteretui heeft geen harde schaal, dus je moet er niet bovenop gaan staan, maar ze zitten redelijk safe opgeborgen. Foto's.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorrend_varken
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 14:23
Afbeeldingslocatie: http://www.tokinalens.com/products/tokina/photos-l/atx116prodx.jpg

Vandaag mijn Tokina 11-16 F2.8 lens opgehaald in Urk, had hem net op tijd besteld want hij is nu weer 60,- duurder geworden.

[ Voor 25% gewijzigd door Knorrend_varken op 17-05-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kwam mijn pa af met volgende lens die hij nog ergens vond. Ze was nog gekocht door zijn vader, dus vermoed dat de lens toch wel een redelijke ouderdom heeft..

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/djbert/Andere/135mm.JPG
Op de lens staat het volgende: I.T. Color Auto Telephoto Lens f=135mm I:2.8 No. 548074

Ik weet echter niet welke lens het is. Er staat geen merk op, enkel een nummer.
Het is een 135mm f2.8 prime, en je raadt het al, ik wil deze lens maar al te graag gebruiken op mijn 40D. Volgens mn pa zou het gaan om een 'minolta' lens, maar dat weet ie dus NIET zeker. De lens heeft enkel MF.

De body zelf heeft ie ook nog, maar nog niet gevonden. er zou trouwens een mankementje zijn aan de spiegel. Herstel hiervan zou wel is wat durven kosten, maar ik durf het te overwegen, afhankelijk of hij nog lenzen zou vinden (een 24, 50 en 85mm zouden wel handig zijn naast de 135 :9)

Is er iemand die mij hier meer informatie kan over bieden? Merk, adapters, ...

grtzz..bert

Edit: ik vond net op deze website dat het een Minolta MC/MD mount is :+.
[url]http://rick_oleson.tripod.com/index-99.html[/url]
Als er nog info is over deze lens hoor ik het graag _/-\o_
eventuele adapters naar een canon EOS mount O-)

edit2: ondertussen denk ik ze gevonden te hebben: een adapter bestaat maar ik moet wel een andere plaat schroeven! op mijn 40D, dat ga ik dus maar niét doen.. mss is de analoge reflex laten maken..
het betreft dus een Auto Rokkor 135mm f2.8 gemaakt tussen 1958-1966

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
In navolging op m'n nieuwe body heb ik vandaag m'n glaswerk uitgebreid met een Sony SAL70200G.
Leuk speel goed ;). Zat er nog cachback op (500 euro) of is die inmiddels afgelopen?
RoyBijster schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 08:42:
Inderdaad niet goedkoop. E1875 bij Konijn zo te zien.
Wel apart dat ook Sony voor de opvallende witte kleur gaat voor een dergelijk objectief.
Sinds 1985 zijn er al witte KM tele primes dus zo vreemd is het ook weer niet. Altijd als ik deze lens zie vind ik het jammer dat de zonnekap niet wit is aan de buitenkant ;)
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:24:
AF Lock knopjes. Die zitten bij Canon alleen op de grotere supertele's.
Het zijn niet alleen 3 AF lock knopjes maar programeerbare knoppen, afhankelijk van de body kan je er bijvoorbeeld dof preview of AE lock aan hangen. Helaas is het niet mogenlijk om per knop een andere functie toe te kennen.

Heeft m'n 20 jaar oude 70-210 f/3.5-4.5 ook ;) , AF lock werkt als een trein op een traag scherpsellende body: als ie begint te hunten op een contrastrijker deel mikken en focus is zo weer terug gevonden. Maar dat zal met de middelste sensor van een A700 en een snelle SSM lens niet meer van toepassing zijn denk ik

[ Voor 33% gewijzigd door martijn_tje op 17-05-2008 16:20 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 20-09 13:08

Mad_Demon

de dokter

martijn_tje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:14:
[...]

Leuk speel goed ;). Zat er nog cachback op (500 euro) of is die inmiddels afgelopen?
Officieel is het afgelopen maar kreeg van de dealer nog wel zo'n bon mee. Niet geschoten, altijd mis!

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knorrend_varken schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:08:
[afbeelding]

Vandaag mijn Tokina 11-16 F2.8 lens opgehaald in Urk, had hem net op tijd besteld want hij is nu weer 60,- duurder geworden.
Tussen al het andere geweld, lijkt me dit ook een mooie lens.. ook heel apart om een lens te hebben waar per millimeter de focal length is aangegeven ;) Kan ook wel met zo'n klein bereik natuurlijk. Ben benieuwd wat voor plaatjes ie produceert! Het is nl. goed mogelijk dat deze lens eind dit jaar of in 2009 in een Pentax DA(*) jasje voor de Pentax K mount beschikbaar komt. Ik hoop het, lijkt mij wel interessant ding! Laat eens wat resultaten zien als je die hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:13:
Vandaag kwam mijn pa af met volgende lens die hij nog ergens vond. Ze was nog gekocht door zijn vader, dus vermoed dat de lens toch wel een redelijke ouderdom heeft..
Knip
[
edit2: ondertussen denk ik ze gevonden te hebben: een adapter bestaat maar ik moet wel een andere plaat schroeven! op mijn 40D, dat ga ik dus maar niét doen.. mss is de analoge reflex laten maken..
het betreft dus een Auto Rokkor 135mm f2.8 gemaakt tussen 1958-1966
Dit lensje zou ik maar meteen vergeten, de registerafstand van de MD/MC mount is kleiner dan EOS, er kan dus niet op oneindig scherpgesteld worden.
Als je lol hebt in het gebruik van oude MF lenzen, dan is het kopen van een M42 (P-draad) adapter voor EOS een betere optie. (kost plm. 17,50€)
Een degelijk 135mm lensje van goede kwaliteit kost van bijna niks tot hooguit een paar tientjes.
Voor een luttel bedrag koop je een serie lichtsterke primes, alleen onder de 24mm wordt het moeilijk en duur, daar heeft het niet veel nut, maar daar hou je je kitlens dan voor.
Ook Pentax K en Nikonlenzen zijn makkelijk te adapteren op EOS

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort bezig met fotografie en wat begon als een impulsieve aankoop is nu aan het uitgroeien tot een ware hobby. De spullen die ik heb gekocht vallen in het niets bij wat ik hier vaak zie. Maar mijn spullen zijn leuk voor een echte beginner die nog in de leerfase zit.

Ik had al een Nikon D40 met 17-55 kit lens en Lowepro tas. Vandaag zijn onderstaande spullen daar bij gekomen:

Nikkor 70-300 f/4.5 - 5.6 G ID-ED
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/40526142.jpg?nocache;46115896

Deze lens is voor mij al een hele verbetering. Niet zo mooi als een mooie F2.8 lens maar de kosten (579 euro) vielen nu wat beter binnen mijn budget.

Nikon SB-600 flitser
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0401/PMA/Nikon/sb600-001.jpg

Fijne flitser met veel mogelijkheden voor een beginnende fotograaf. Ben nu vooral aan het proberen met manieren van flitsen (tijden en richting). Heb hierbij tevens een omni bouncer (dit vind ik ook al veel schelen). Ik ben in ieder geval blij met mijn aankopen. En merk nu al dat ik betere foto's kan maken. Wel heb ik nog veel te leren om het gebied van binnen fotografie en belichting. Erg leuk.

Volgende maand gaat de D40 vervangen worden door een D80 of D300. Tevens wil ik nog een nieuwe lens (18-200 of 18-135). Een UV filter wil ik maandag gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
@timmermans1982: leuk dat je zo enthousiast bezig bent, maar lijkt het je wel verstandig om zo snel al naar de D80 of D300 te gaan? Ik zou je graag willen aanraden om eerst je huidige spul eens goed te leren kennen :)

Oh, on topic:
Afbeeldingslocatie: http://www.nikonusa.com/Assets/Photography-Accessories/Flash-Cord/4766-SC-29-Off-Camera-AF-TTL-Cord/views/353_4766_SC-29-Off-Camera-AF-TTL-Cord_front.jpg

Inmiddels alweer een tijdje geleden overgenomen van Marty26 :) Wel even oefenen met goed richten en niet tè enthousiast uit allerlei hoeken en gaten proberen te flitsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:52:
"Verschepen" als in echt verschepen? En dan weken wachten? Niet mijn ding...
Ook zie ik zo gauw 't nut niet van een UV-filter op je 50mm, tenzij je bv. motorcross of zo fotografeert, dan is 't een aardige beschermer van 't frontelement. Maar meestal is een goede zonnekap een betere bescherming, met als voordeel dat 'ie het beeld niet beinvloedt.
5-10 werkdagen vind ik niet zo heel lang, en trouwens, in Nederland laat de verzending ook heel vaak op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a135/Tissie/panasonic-fz18-angle-450.jpg

met een lowepro 100 AW tasje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Wilko schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:04:
@timmermans1982: leuk dat je zo enthousiast bezig bent, maar lijkt het je wel verstandig om zo snel al naar de D80 of D300 te gaan? Ik zou je graag willen aanraden om eerst je huidige spul eens goed te leren kennen :)
^^ wat hij zegt. Een D80 of D300 zal je niet ineens betere foto's op gaan leveren dan een D40, hoogstens er voor zorgen dat je net wat minder momentjes mist (als daar al sprake van is, ik ken je type fotografie niet). Maar ook de hoeveelheid opties op zo'n semi-pro body kan overweldigend zijn en eerder beperkend werken dan dat het je helpt. Iets om rekening mee te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:59:
(...)

Nikkor 70-300 f/4.5 - 5.6 G ID-ED
[afbeelding]

Deze lens is voor mij al een hele verbetering. Niet zo mooi als een mooie F2.8 lens maar de kosten (579 euro) vielen nu wat beter binnen mijn budget.

(...)
Ik gok dat je de 70-300 VR bedoeld? :+

Ik vraag me trouwens wel af waar je hem gehaald hebt..

Bij Kamera-Express is hij €419, bij FotoKonijnenberg is hij €411 en bij Foka is hij €419

Heb hem zelf voor €329 via eBay.

En de lokale fotoboer hier heeft hem dacht ik voor €499

@Wilko: Nikon SC-29? Werkt dat AF licht op dat ding goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee dingen besteld:
Grijs filter:
B+W grijs ND 106 77 E

en een zonnekap:
Canon EW-83D II zk. EF 24/1.4 L USM
Voor mijn 16-35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:56:
[...]

^^ wat hij zegt. Een D80 of D300 zal je niet ineens betere foto's op gaan leveren dan een D40, hoogstens er voor zorgen dat je net wat minder momentjes mist (als daar al sprake van is, ik ken je type fotografie niet). Maar ook de hoeveelheid opties op zo'n semi-pro body kan overweldigend zijn en eerder beperkend werken dan dat het je helpt. Iets om rekening mee te houden ;)
Dus als jij van je woenstijntrip terug bent dan ga je je 30D +70-200 non IS neem ik aan weer gebruiken want hier heb je die seals niet nodig toch? :P

Er is ook nog zoiets als ergonomie, een D80 en zeker de D300 zijn camera's van een ander kaliber als de D40.

De D80 zou ik trouwens eerder links laten liggen en lekker voor de D300 gaan (als het budget het toelaat), doe het dan gelijk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:03:
[...]

Dus als jij van je woenstijntrip terug bent dan ga je je 30D +70-200 non IS neem ik aan weer gebruiken want hier heb je die seals niet nodig toch? :P
Ik hoopte eigenlijk van mezelf te mogen zeggen dat ik een 1D waard was... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilko schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:04:
Henk schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:56:
[...]
Daar hebben jullie absoluut gelijk in. Werk nu ongeveer een half jaar met de D40 en deze werkt eigenlijk perfect. Ik mis echter nu al een aantal functies. Tevens vind ik de D80 of D300 wat beter in de hand liggen. Verder kon ik nergens een grip vinden voor de D40. Ik heb al aardig wat foto's gemaakt met een D80 en wil eigenlijk op deze camera mijn kennis uit gaan breiden. Vindt het bij deze camera ook makkelijker om de ISO waarde in te stellen. Tevens wil ik wat testen gaan doen met het remote flitsen (I-DDL), de SB-600 kan dit namelijk niet in combinatie met de D40.

Uiteraard ben ik het met jullie eens dat ik hier goed over na moet denken en geen overhaaste keuzes moet maken. Het budget is gewoon aanwezig voor een D80 of D300 dus dat is het probleem niet. Ik denk verder wel goed na over wat ik wil. Dat is ook de reden waarom ik de 70-300 (budget lens) heb gekocht in plaats van een duurder model (F/2.8).
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:21:
[...]

Ik gok dat je de 70-300 VR bedoeld? :+

Ik vraag me trouwens wel af waar je hem gehaald hebt..
Ik bedoel inderdaad de 70-300 VR (stom van mij). Ik heb er inderdaad een hoge prijs voor betaald (had van te voren al op internet gekeken). De reden hiervan is dat de vader van mijn vriendin een eigen fotozaak heeft en hij ook professioneel fotograaf is. Ik krijg daar altijd goede service en voor vragen kan ik daar altijd terrecht. Tevens kan ik alle spullen op mijn eigen B.V. zetten waardoor ik de BTW terugkrijg en aan afschrijving nog wat terug kan winnen. Dit scheeld voor mij ongeveer 40%.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:03:
[...]

De D80 zou ik trouwens eerder links laten liggen en lekker voor de D300 gaan (als het budget het toelaat), doe het dan gelijk goed :)
Ik ben zelf eigenlijk ook altijd van als je iets doet doe het dan meteen goed. Ik doe het liever wel in stappen om rustig te wennen aan meer functies. Een D300 heb ik ook foto's mee gemaakt...echt een geweldig toestel, maar denk ik net iets te professioneel. Moet inderdaad nog net iets meer leren. Bij fotografie komt veel meer kijken dan dat ik jaren geleden had verwacht. Vindt het bijzonder leuk om te doen en ben constant gestimuleerd om bij te leren (boeken, internet, advies schoonvader). Iedereen in mijn omgeving word eigenlijk gek van mij. Die camera gaat overal mee naartoe en ben redelijk perfectionistisch (dit moet ook wel).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig ís er wel een grip - alleen niet van nikon zelf - klik

Op dit youtube filmpje kan je vanaf 5:30 zien hoe de combinatie er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 14:07
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:20:
[...]
Tevens kan ik alle spullen op mijn eigen B.V. zetten waardoor ik de BTW terugkrijg en aan afschrijving nog wat terug kan winnen. Dit scheeld voor mij ongeveer 40%.
:N. Tenzij fotografie de hoofdactiviteit van je bv is, maar dat zal wel niet het geval zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:59:

Volgende maand gaat de D40 vervangen worden door een D80 of D300. Tevens wil ik nog een nieuwe lens (18-200 of 18-135). Een UV filter wil ik maandag gaan halen.
Beter ff wachten, want waarschijnlijk komt de D90 binnenkort uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:42:
[...]

:N. Tenzij fotografie de hoofdactiviteit van je bv is, maar dat zal wel niet het geval zijn...
Je wilt niet weten wat er allemaal niet illegaal wordt afgetrokken bij BV'tjes van familie en dergelijke :/
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:36:

Ah bah. Het idee van een boterbakje onder je camera komt erg hardnekkig naar boven.

Sorry, maar ik heb werkelijk nog geen een third party batterygrip voor welk model dan ook gezien wat er goed uitzag. (Ofwel de countouren volgt, zelfde materiaal, zelfde kleur etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Henk schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:16:
[...]

Maar stiekem weten jij, ik en eigenlijk iedereen hier wel dat het gewoon een goede smoes is om toch die 1D te gaan kopen :+. Als je hem maar wel uitgebreid komt showen hier tegen die tijd.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:36:

Ik raad die dingen af. Het is plastic^2. Ik zou eerder het geld bewaren voor een upgrade body met een officiele grip. Alhoewel, zo duur is hij nou ook weer niet zo'n Hahnel grip.

[ Voor 44% gewijzigd door Josh op 18-05-2008 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.pbfo.nl/download/50mm.jpg
Kleine toevoeging gedaan aan mijn bescheiden lenzen arsenaal.
Wat is dit ding ragscherp en wat een heerlijke DOF.
En dat voor nog geen 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josh schreef op zondag 18 mei 2008 @ 04:42:
[...]

Ik raad die dingen af. Het is plastic^2. Ik zou eerder het geld bewaren voor een upgrade body met een officiele grip. Alhoewel, zo duur is hij nou ook weer niet zo'n Hahnel grip.
Als ik m'n d40 wat langer vast moet houden, of als ik hem met 1 hand vast hou, dan snijdt het echt in mn hand. Ten eerste in het zachte stuk onder je pink, ten tweede snijdt het puntje - vlakbij het rode nikon streepje - in m'n middelvinger.

@jcvjcvjcvjcv: Het mag dan geen schoonheidsprijs winnen, maar als het enigszins aansluit op de body en het geeft de d40 een beetje redelijke ergonomie...dan heb ik er 'boter' aan denk ik :+

En verder ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig naar de d90...September zou de aankondiging verwacht zijn geloof ik. Heb ik even mazzel dat ik in Oktober jarig ben :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:16:
[...]

Hehe, 1D Mark III....cause you're worth it....;) Zo beter? Voor het party gedoe lijkt het mij sowieso makkelijker, nu kan je mensen tenminste uitdagen om er een partij bier tegenaan te gooien.

Oh en je wilt je 70-200 dan natuurlijk kwijt he als je toch voor de IS gaat, doe eens een DM 8)

Neh, lekker belangrijk waar mensen mee (willen) schieten.

Ik ben een dslr hoer omdat ik binnen 2 jaar Pentax (ist DS)->Nikon (D200)->Canon (30D) heb gedaan waarvan ik spijt heb dat ik niet gelijk voor Canon was gegaan, gevalletje om juist niet te gaan voor het spul waar iedereen al mee rondloopt, stom achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Josh schreef op zondag 18 mei 2008 @ 04:42:
[...]

Maar stiekem weten jij, ik en eigenlijk iedereen hier wel dat het gewoon een goede smoes is om toch die 1D te gaan kopen :+. Als je hem maar wel uitgebreid komt showen hier tegen die tijd.
Goed... wat doe je zaterdag? :+
Met stom. 110 euro voor een hahnel grip is een bak geld onder een body van 300 euro... En de hahnels zijn idd nog niet eens zo gebouwd als je body zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:00:
[...]
[...]

Met stom. 110 euro voor een hahnel grip is een bak geld onder een body van 300 euro... En de hahnels zijn idd nog niet eens zo gebouwd als je body zelf :)
Het is een hoop geld, true...alternatieven:

D80 met grip
+: méér camera, stevigere body
-: oudere sensor (ruisprestaties slechter dan d40)
D200 evt met grip
+: nog méér camera, veel betere body, lichtmeting met oud glas
- : oudere sensor (ruisprestaties slechter dan d40)
Wachten op d90 + grip
+: hopelijk betere sensor
-: duurt nog een hele poos,tegen die tijd levert m'n d40 waarschijnlijk nog maar iets van 200 euro op. Als de d90 dan tussen de 700 en 900 euro gaat kosten, dan wordt het een erg dure grap (incl grip).

Iemand nog suggesties :X ?

p.s. Ik heb een half jaar terug ongeveer 180 euro meer neergetikt voor de d40.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt het vast niet horen: 30D/40D scoren. Die flitser en 18-55 raak je nog wel kwijt voor een goede prijs :)

/me rent hard weg :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

zo gek vind ik je opmerking niet Neo..
Nikon heeft een hele mooie line-up gevonden in mijn ogen, maar op de plek van een 30/40D staat nu niets vergelijkbaars. De 300 zit er weer een stukje boven wat mij betreft. Snap niet dat ze de 80 nog niet hebben vervangen door iets met meer potentie.

Heb je ook het voordeel dat Canon voor de hele line-up (xxxD t/m 5d) gripjes heeft van eigen stal.

[ Voor 14% gewijzigd door djkooij op 18-05-2008 15:05 ]

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:51:
Je wilt het vast niet horen: 30D/40D scoren. Die flitser en 18-55 raak je nog wel kwijt voor een goede prijs :)

/me rent hard weg :Y)
Ben jíj dat stemmetje die al een maand in m'n hoofd zit :O ?

Ik heb een 30d serieus overwogen.. hele lijstjes gemaakt met kosten en baten etc :+... maarja, eerst maar 's mn examens halen, m'n vakanties betalen en dan weer geld bij elkaar halen.

NL_Apex wil een 30d met grip, flitser, lichtsterke std.zoom en lichtsterke telezoom en een 85 1.8 en en en en en en en .. nog een flitser + paraplu en radiopoppers ! :9~ :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O-) vast

Je zit alleen net tussen twee segmenten waar Canon imo de overhand heeft. Tegenover de D300 hebben ze niks en de D40 veegt ook de vloer aan met het aanbod van Canon. In het tussensegment heeft Nikon atm weinig in te brengen tegenover de beter uitgeruste Canon's. Je kunt het rekensommetje eens maken, veel lenzen van Canon zijn goedkoper, misschien dat het interessant is.

Ik zou in ieder geval niet snel de D80 kopen in ieder geval. Als je dan het geduld op kunt brengen, wacht op een opvolger :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

RBH

D300 = zeg ~ €1400.
40D = zeg ~€900.

Scheelt zo al €500 wat je weer mooi kan neerleggen voor een bijv. Tamron 17-50 f/2.8. Dan heb je én een perfecte body (tussenmaat) én een mooie lens! Als je dan nu de hele Nikon set verkoopt in z'n geheel krijg je daar, zeg 600 voor? (icm flitser) Nou, ik wist het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
RBH schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:33:
D300 = zeg ~ €1400.
40D = zeg ~€900.

Scheelt zo al €500 wat je weer mooi kan neerleggen voor een bijv. Tamron 17-50 f/2.8. Dan heb je én een perfecte body (tussenmaat) én een mooie lens! Als je dan nu de hele Nikon set verkoopt in z'n geheel krijg je daar, zeg 600 voor? (icm flitser) Nou, ik wist het wel. :)
Maak maar €750,- van de 40D met de cashback. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nikon D40 body
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/frontview-001.gif

Nikkor DX VR 18-200 mm F3.5-5.6G Zoom
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/news/0511/Nikon/18-200.jpg

Lowepro Rover II AW
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosg.nl/images/LoweProRoverAW.jpg

En nog een Hoya HMC 72mm uv filter.

Met die tas hou ik nog een zee van ruimte over, maar zo kan ik hem mooi als combi rugtas gebruiken om vakantiezooi in te stoppen plus fotogear. En toch geen Sigma equavilent, Nikkor kost een behoorlijke duit meer, dus moet je creatief zijn :9 Gekocht via ebay, vanuit Engeland. Dus geen gedoe met douanerechten en/of naheffing btw, want Engeland = Europa, ookal gebruiken ze niet de euro. En toch goedkoper hem weten te verkrijgen dankzij de wisselkoers. Gekkenhuis, zelfs de pond staat nu in een mooie verhouding tegenover de euro. De dollar natuurlijk nog meer, maar enfin. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBH schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:33:
D300 = zeg ~ €1400.
40D = zeg ~€900.

De D90 zal denk ik in hetzelfde prijssegment uitkomen als de 40d. Als ik daar op wacht, dan scheelt het me de overstapkosten. Voor m'n huidige set ga ik geen 600 meer vangen...rekensommetje:

D40 + 18-55II konijn: 349
SB-600 konijn: 215

Bovenste vang ik met mazzel nog 300 voor. Voor de flitser ~190. Beiden zijn nog puntgaaf. D40 heeft 6766 clicks gehad in iets meer dan een half jaar.

Na verkoop zou ik dus ongeveer 500 euro in m'n zak hebben.

30D ~450 euro ?? Marktplaats schommelt nogal in de prijzen
grip ~120 euro
17-50 2.8 ~380 euro
430ex ~220 euro
--------------------------+
1170

Dan zou ik dus 670 euro bijleggen. Als ik dan de 2.8 lens even wegstreep tegen een 18-50 2.8 hsm dan kom ik dus op (670-379=) 291 voor de body.

Ik denk dat ik wel genoeg heb zitten rekenen. Even een momentje van rust : Tegen de tijd dat ik 300 euro over heb, is die D90 waarschijnlijk toch wel in de markt... :o

edit:
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:11:
O-) vast

(..)Je kunt het rekensommetje eens maken, veel lenzen van Canon zijn goedkoper, misschien dat het interessant is.

Ik zou in ieder geval niet snel de D80 kopen in ieder geval. Als je dan het geduld op kunt brengen, wacht op een opvolger :)
Welke lenzen bedoel je :)? Ik heb dat vaker gelezen, maar volgens mij gaat het voor mij niet uitmaken. Als ik een 50mm 1.8 én een 85 1.8 zou willen, dan zou het 70 euro schelen (in totaal) in voordeel van Kamp C. Een 70-200 2.8 zal ik niet snel nemen. Een snelle telezoom zal ik meer gebruiken voor basketbal, daar is 70 net te krap voor denk ik. 50-150 II is dan een prettiger bereik.
Ik zal zelf maar even inkoppen : een 5D + 70-200 2.8 is écht buiten budget...

edit2: Gefeliciteerd met je aankoop, Joosie200!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@neographikal :
Na, zelfs een D80 heeft een built-in flash commander, dat kun je van een 40D nog niet zeggen..

@NL_Apex:
Canon heeft de f4 lenzen serie, die heeft Nikon niet. De f2.8 lenzen zijn bij allebij erg duur, maar Canon heeft een tussenserie.

Heb zelf een D300 en ben er blij mee, heb nog mooi kunnen lachen naar de Canon 70-300 met halve USM >:)

Ook voelt de D300 + grip bij mij een stuk degelijker aan dan het plastic idee (vooral van de grip) van bijvoorbeeld de 30D.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:07:
@neographikal :
Na, zelfs een D80 heeft een built-in flash commander, dat kun je van een 40D nog niet zeggen..

@NL_Apex:
Canon heeft de f4 lenzen serie, die heeft Nikon niet. De f2.8 lenzen zijn bij allebij erg duur, maar Canon heeft een tussenserie.

Heb zelf een D300 en ben er blij mee, heb nog mooi kunnen lachen naar de Canon 70-300 met halve USM >:)

Ook voelt de D300 + grip bij mij een stuk degelijker aan dan het plastic idee (vooral van de grip) van bijvoorbeeld de 30D.
Je chargeert nu wel behoorlijk imho.
Zelfs bij mij 350d is mijn 80-400 er nooit afgevallen, laat staan bij m'n 40d. Geen idee of jij met je camera wilt timmeren, ik heb hem om foto's te maken.
En nu we het toch over foto's hebben, die vallen bij een d80 op hoge iso's nogal tegen als je het vergelijkt met de huidige generatie. Niet dat je veel te klagen hebt, maar als je gaat upgraden wel degelijk een factor die meetelt.

En kunnen lachen naar de halve USM :? Geen idee of Nikon wel "hele" USM heeft op een 70-300 IS alternatief van 450,- ??

Beide merken zijn goed, maar de d80 is wat verouderd, daar ging het even om volgens mij.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 20-09 18:03
Nikon heeft de AF-S 70-300 VR, dus echte 'USM'. Kost ook zon 450 euro ofsow. Prima lens voor normale gebruikers.

Overigens zijn mounts echt vet sterk. Verbaas me er zelf vaak over hoeveel glaswerk je er aan kunt hangen en het vervolgens alleen bij de body vastpakken :P

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Facemodder schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:26:
[...]

Je chargeert nu wel behoorlijk imho.
Zelfs bij mij 350d is mijn 80-400 er nooit afgevallen, laat staan bij m'n 40d. Geen idee of jij met je camera wilt timmeren, ik heb hem om foto's te maken.
En nu we het toch over foto's hebben, die vallen bij een d80 op hoge iso's nogal tegen als je het vergelijkt met de huidige generatie. Niet dat je veel te klagen hebt, maar als je gaat upgraden wel degelijk een factor die meetelt.

En kunnen lachen naar de halve USM :? Geen idee of Nikon wel "hele" USM heeft op een 70-300 IS alternatief van 450,- ??

Beide merken zijn goed, maar de d80 is wat verouderd, daar ging het even om volgens mij.
Nee, ik heb het niet over de mount, ik heb het over vooral de grip. De grip van de 30D is ronduit een plastic geval. Dat kun je van de grip van de D300 niet zeggen. En ja, ze zitten in verschillende prijsklassen.

En ja, om de Canon 70-300 heb ik kunnen lachen. De Nikon 70-300 VR staat voor € 411 op voorraad bij Fotokonijnenberg en met zoeken op eBay kun je daar nog 80 euro afhalen. En ja, die heeft 'echte' AF-S ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:31:
[...]

Nee, ik heb het niet over de mount, ik heb het over vooral de grip. De grip van de 30D is ronduit een plastic geval. Dat kun je van de grip van de D300 niet zeggen. En ja, ze zitten in verschillende prijsklassen.

En ja, om de Canon 70-300 heb ik kunnen lachen. De Nikon 70-300 VR staat voor € 411 op voorraad bij Fotokonijnenberg en met zoeken op eBay kun je daar nog 80 euro afhalen. En ja, die heeft 'echte' AF-S ;)
Dus om een interne flashcommander en een slightly goedkopere 70-300 is de D80 gelijk dé cam to go?

Shit... heb ik toch wat fout gedaan...

En als we dan toch om lenzen aan het lachen zijn... Een 70-200/2.8VR DX die 100 euro duurder is dan de Full-Frame Canon variant?

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 18-05-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 23:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Henk schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:47:
[...]

Dus om een interne flashcommander en een slightly goedkopere 70-300 is de D80 gelijk dé cam to go?
yups, en dan een hahnel grip eronder rammen want jah, die heeft nikon dan weer niet... O-)

edit: en om toch maar iets toe te voegen dat ontopic is: normaalgezien heb ik een dezer een 70-200 2.8 L :*)

[ Voor 15% gewijzigd door ppFreddy op 18-05-2008 21:00 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:31:
[...]

Howdy nu nog even een scriptje die als je ebay zegt dat er automagisch een modje ingeschakeld wordt 8)7 .
Ik zag ebay staan, dacht kijk eens bij de naam en heej jcv ;) of ligt dat nou aan mij :P

De 30D grip is niks mis mee, heb je die wel eens vastgehad? PS de 70-300 IS die focussed gewoon freaking rap, niks mis mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 18-05-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
Net een
Canon EF-S 17-85mm F:4.0-5.6 IS USM
Afbeeldingslocatie: http://www.microglobe.co.uk/catalog/images/canefs1785.jpg
en een
Canon EF 50mm F:1.8 MkII
Afbeeldingslocatie: http://www.bruidsfotojournalist.nl/gear/Canon_EF_Fixed_Focal_Length_Lenses/Canon_EF_50mm_F1.8II.jpg
besteld voor men Canon 400D.
Ik kijk vooral uit naar die spotgoedkope prime lens! Ik heb deze even op mijn camera kunnen testen bij mijn oom en de foto's zijn gewoon fantastisch scherp en de lens lijkt goed te werken onder slechte lichtomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

grip van 30d is niets mis mee, de D300 grip vind ik niet beter bijvoorbeeld. Het rubber van nikon plakt wat meer, mij wat teveel. Misschien dat je wat slappe handjes hebt jcv en het plakkerige nodig hebt, anders zou ik het niet weten.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:11:
Je kunt het rekensommetje eens maken, veel lenzen van Canon zijn goedkoper, misschien dat het interessant is.
Maar Nikon lenzen zijn net wat beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:47:
[...]

Shit... heb ik toch wat fout gedaan...

En als we dan toch om lenzen aan het lachen zijn... Een 70-200/2.8VR DX die 100 euro duurder is dan de Full-Frame Canon variant?
Dan mag jij mij eens wijzen naar een product pagina van een Nikon 70-200 f2.8 VR DX

Hint: de 70-200 f2.8 VR van Nikon is fullframe :O en volgens dpreview is hij scherper in het midden dan de Canon tegenhanger.

Ik zeg niet dat de D80 dé cam is, maar ik relativeer het een en ander. De Canon reclame hier is ook abnormaal.
Fairy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:02:
[...]

Howdy nu nog even een scriptje die als je ebay zegt dat er automagisch een modje ingeschakeld wordt 8)7 .
Ik zag ebay staan, dacht kijk eens bij de naam en heej jcv ;) of ligt dat nou aan mij :P

De 30D grip is niks mis mee, heb je die wel eens vastgehad? PS de 70-300 IS die focussed gewoon freaking rap, niks mis mee.
Ja, de 30D + grip heb ik juist afgelopen donderdagavond weer eens vastgehad. En we waren het allebei (de 30D eigenaar en ik) eens dat de D300 + grip toch beter gebouwd is en de 30D grip wel heel erg plastic is.

Dat Nikon niks heeft in de prijsklasse van de 40D is inderdaad zo. Maar om dan mensen meteen het Canon kamp in te trekken omdat ze willen upgraden vanaf een D40 terwijl ze uberhaupt geen geld voor een van beiden hebben slaat nergens op. :|

Als het toch nog maanden gaat duren voor hij uberhaupt geld heeft een van beide: wacht lekker de D90 af zeg.
bouwfraude schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:48:
[...]

Veel wel ja :+

Puntje is alleen dat heel veel lenzen van Nikon op backorder staan voor al veel te lang. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

bouwfraude schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:48:
[...]

Alsjeblieft zeg..
Zullen we die discussie maar laten rusten?

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 23:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:56:
[...]

Dan mag jij mij eens wijzen naar een product pagina van een Nikon 70-200 f2.8 VR DX

Hint: de 70-200 f2.8 VR van Nikon is fullframe :O en volgens dpreview is hij scherper in het midden dan de Canon tegenhanger.
de vignettering nog niet gezien? :X weet je direct waarom nikon vignetting control in de D3 heeft gestoken...

vergelijk even snel de 17-55 van beide merken en de 70-200 van beide merken :)

[ Voor 16% gewijzigd door ppFreddy op 18-05-2008 22:03 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppFreddy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:00:
[...]

de vignettering nog niet gezien? :X

vergelijk even snel de 17-55 van beide merken en de 70-200 van beide merken :)
De 70-200 van Canon heeft volgens photozone meer vignetting dan de Nikon. Of doelde je op fullframe?

EDIT: en bij de 17-55 DX en 17-55 EF-S idem... meer vignetting bij Canon :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon fanboys zat maar het is logisch dat zij hun keuze dan verdedigen op veel gebieden :) Dat was ook gebeurd als bijna iedereen Nikon had gehad.

Dussssssss lekker ontopic dan maar weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ja, die EF-S 17-55 op FF is echt bagger, bij Canon 8)7

Zal ik dan maar mijn nieuwste aankoop melden, om de Nikon/Canon discussie even te onderbreken? Een draadontspanner voor 3,77 euro, binnen 5 dagen na bestelling in de brievenbus... Ongelofelijk. Al had ik een lege envelop in de bus gehad, helemaal uit Hongkong, dan had ik het nog een klein wondertje gevonden, maar het ding doet het ook nog eens en het voelt nog serieus aan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 00:18
no way pacho.. canon maakt poep lenzen... geef mij maar schneiders of rodenstock, die crap die jullie hebben. pfhey..

Maar heren, alsof dat merkbaar is..

Mijn nieuwe apparatuur? Ok, ik kan er niet mee fotograferen, maar wel het fotograferen, 3 tickets naar Kiev.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

@Toff

Heb een paar dagen geleden dezelfde sku besteld, krijg hem deze week binnen als het goed is.
Ik vind het gewoon maf, paar euro en geen verzendkosten... blijf het vreemd vinden, maar heb inmiddels wel 24 punten gespaard bij DX dus dan weet je het wel :X

@Simon

Vind je het erg als ik jaloers ben? Hoop wel een mooie case van je te zien zodra je terug bent!

In het kader van dit topic; Bij DX een statief op de gok besteld, namelijk deze.
Er is welgeteld 1 review tot nu toe, maar het ziet er wel goed uit voor de centen, dus we zien wel.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

simon schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:56:
no way pacho.. canon maakt poep lenzen... geef mij maar schneiders of rodenstock, die crap die jullie hebben. pfhey..

Maar heren, alsof dat merkbaar is..

Mijn nieuwe apparatuur? Ok, ik kan er niet mee fotograferen, maar wel het fotograferen, 3 tickets naar Kiev.
Gaaf, wanneer ga je? :)
Nog plannen om daar Russisch glas aan te schaffen?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 00:18
11-19 juni, nee, geen russisch glas, dat hoef ik niet. De reis en de gids voor chernobyl zijn me al duur genoeg, misschien prullaria en vrouwtje voor d'r bij ;)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

[...]

Zoals je ook op dpreview ziet is dat de nikon 70-200 aan de randen echt bar slecht presteert ten opzichte van de canon. Daar tegenover op wideangle gebied is de nikon weer heel sterk.

Aangezien ik op fullframe schiet ben ik toch wel blij dat mijn 70-200 gewoon overal scherp is :)

En nu gaat deze jongen slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
[...]

Ik had gehoopt dat een linkje naar het woord 'sarcasme' op vandale.nl niet nodig was geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen we'r hier geen battle canon - nikon van maken aub?
elk merk (body en lenzen) hebben wel hun eigen voor en nadeeltjes.. weeg zelf af welk merk je het meest ligt en kies daarvoor. er is niets als beter-best. vaak is het kwestie van persoonlijke smaak en eigen interpretatie. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik vraag me af of er nog goede ebaywinkels zijn waar je goedkoop foto spullen kunt kopen.
Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze het op ebay hebben gekocht maar niet altijd staat er een linkje bij.
Dealextreme ken ik nu (bestelling is zelfs al onderweg) maar die verkopen geen (Canon) lenzen, flitsers etc.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Gutteguttegut schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:25:
Ik vraag me af of er nog goede ebaywinkels zijn waar je goedkoop foto spullen kunt kopen.
Die zijn er zat. Gewoon zoeken op de naam van een lens/flitser, sorteren op prijs, en je hebt een hoop winkels in Hongkong, US en UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:29:
[...]

Zoals je ook op dpreview ziet is dat de nikon 70-200 aan de randen echt bar slecht presteert ten opzichte van de canon. Daar tegenover op wideangle gebied is de nikon weer heel sterk.

Aangezien ik op fullframe schiet ben ik toch wel blij dat mijn 70-200 gewoon overal scherp is :)

En nu gaat deze jongen slapen :z
Ja, alleen bij full-frame, bij DX wint de Nikon duidelijk. Op zich ook wel zo logisch, de 70-200VR is op de markt gezet in een tijd waar Nikon alleen maar wat met DX bodies deed.
Henk schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:38:
[...]

Ik had gehoopt dat een linkje naar het woord 'sarcasme' op vandale.nl niet nodig was geweest...
Sarcasme is iets anders dan pertinent onjuiste informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
kunnen we de inhoudelijke discussie over de apparatuur zelf voortzetten in de daarvoor bestemde topics? Dank

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In reactie op bovenstaande modbreak: Kunnen jullie niet gewoon een Nikon <-> Canon battle topic starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:41:
[...]

Ja, alleen bij full-frame, bij DX wint de Nikon duidelijk. Op zich ook wel zo logisch, de 70-200VR is op de markt gezet in een tijd waar Nikon alleen maar wat met DX bodies deed.
Maar dan vergeet Nikon ook ineens de vele film gebruikers die amateur/professioneel op film schieten? Ook daar moet toch een goede 70-200 2.8 op voorhanden zijn? Het is toch best raar dat een merk als Sigma en Tokina een objectief kunnen maken die aan de randen op fullframe gewoon scherper is dan de Nikon?

Maar wie weet komt er binnenkort een II versie en word de 2e hands markt overspoeld met 70-200 2.8 VR's die supergoed werken op DX, een positief puntje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Ja, dat verwacht ik zelf ook. En met ons sombeetje de hele foto-community :P
Zou overigens de huidige versie niet kopen, ook niet 2e hands. Als ik dan toch veel geld uit moet geven, dan ook gelijk iets wat FF-ready is. Zie me nog wel een D10/D300FF kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:09

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

B+W 52mm polaatje voor de 35mm en 50mm primes
Afbeeldingslocatie: http://www.schneideroptics.com/Ecommerce/site/images/Photo2/65-062156.jpg

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Ik ben het er wel mee eens dat de grip van de 20d/30d nogal goedkoop aanvoelt in vergelijking met de body. Eigelijk wel jammer dat ze die niet ook gewoon van die magnesiumlegering hebben gemaakt waar de body ook uit bestaat. (Desnoods het huidige ding er bij als goedkoop alternatief)
Maargoed, van de andere kant wel relaxed dat er uberhaupt een grip voor te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37
abrakadaver schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:36:
Ik ben het er wel mee eens dat de grip van de 20d/30d nogal goedkoop aanvoelt in vergelijking met de body. Eigelijk wel jammer dat ze die niet ook gewoon van die magnesiumlegering hebben gemaakt waar de body ook uit bestaat. (Desnoods het huidige ding er bij als goedkoop alternatief)
Maargoed, van de andere kant wel relaxed dat er uberhaupt een grip voor te koop is.
Ik heb er geen problemen mee eigenlijk, het ding is stevig genoeg en ik vind em absoluut niet goedkoop aanvoelen. Een magnesium grip zou de camera alleen maar onnodig zwaar maken. Wat ik wel erg mis is een tweede focus-selector-joystickje. Nu hou ik m'n 30D vaak toch "gewoon" beet als ik veel van focuspunt wissel...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
abrakadaver schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:36:
Bij de 400D is het precies andersom: de grip voelt veel prettiger aan dan de body. Best vreemd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hankey schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:00:
[...]Wat ik wel erg mis is een tweede focus-selector-joystickje. Nu hou ik m'n 30D vaak toch "gewoon" beet als ik veel van focuspunt wissel...
Eens, wanneer ik in portretstand schiet en wil wisselen van focuspunt, moet je je hand echt aan de achterzijde van de camera hebben: tussen camera en gezicht in en da's niet zo ideaal.
Voor de rest geef ik er niet zoveel om dat het wat minder hoogwaardig plastic zou zijn: wanneer ik met m'n camera loop houd ik hem vaak aan de grip vast: camera + lens + evt. flitser hangen dan aan het ding en daar is 'ie sterk genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:48

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:21:
[...]

Eens, wanneer ik in portretstand schiet en wil wisselen van focuspunt, moet je je hand echt aan de achterzijde van de camera hebben: tussen camera en gezicht in en da's niet zo ideaal.
Voor de rest geef ik er niet zoveel om dat het wat minder hoogwaardig plastic zou zijn: wanneer ik met m'n camera loop houd ik hem vaak aan de grip vast: camera + lens + evt. flitser hangen dan aan het ding en daar is 'ie sterk genoeg voor.
Kun je het focuspunt dan niet veranderen met de instelwieltjes?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Focuspunt kun je gewoon selecteren met de wieltjes (instelbaar op 30/40D), maar met joystick werkt het veel sneller.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, da's inderdaad de keuze. Ik vind het joystickje ook sneller, dus stel ik dat in. Maar wanneer ik in portretstand schiet is het weer iets lastiger en zou het knopje rechtsboven + wieltje achterop weer makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik het laatste half jaar toch wel erg weg was van de 85mm primes, heb ik maar eens een update gedaan. Mijn oude X-de hands 85mm f/1.8 non-D heb ik met een bescheide winstje kunnen verkopen. Verder ben ik vorige maand nog jarig geweest. Dus reden te meer om het volgende aan te schaffen:

Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/85mm-f14/85-14-KEN_7461-460.jpg
De 85mm f/1.4 :)

Eerste indrukken t.o.v. de oude (plastic) 85mm f/1.8 non-D:
- f/1.4, hehe...
- bouwkwaliteit veel beter
- autofocus +/- even snel maar loopt lekkerder (minder geratel)
- manual focus werkt beter, M/A knop op de lens en betere focusring.
- roomboter bokeh :9~
- een tikkeltje soft op f/1.4 (is een bekend gegeven) maar vanaf f/2 heerlijk scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Vind je em de 1000 euro (oid) wel waar dan alstie wat soft is op 1.4? Uiteindelijk koop je em daar voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zelfs op F8 produceert dit ding nog geniale bokeh :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice :P Maar wat noem je soft, ik roep RAW's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:13:
Vind je em de 1000 euro (oid) wel waar dan alstie wat soft is op 1.4? Uiteindelijk koop je em daar voor ;)
Geen enkele lens presteert wide-open het best. Neem daarbij dat de dof nogal dun is. Ik moet daarbij even de kanttekening maken dat ik het alleen nog maar op relatief korte afstand getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Zolang de platen op 1.4 maar bruikbare scherpte hebben is er weinig aan de hand toch?
Op 100% is altijd wel iets op aan te merken.
Lijkt me een dijk van een lens als je op het Nikon platform zit.

fotospul

Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.