Je hebt de aanvraag ook gedaan als overname?Hielko schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:57:
Bij deze ook maar eens mijn ervaring met Telfort. Heb 5 feb voor het eerst de helpdesk gebeld dat ik geen dsl signaal op mijn lijn heb staan (daarvoor had ik een andere provider) en dat is nu (ruim 3 week later!) nog steeds niet opgelost...
Heb ondertussen wel een adsl signaal op mijn lijn staan, maar dat is een signaal van iemand anders (en op mijn lijn zit volgens de helpdesk ook iemand, die dus ook niet kan internetten). Het enige wat moet gebeuren is dat iemand van kpn even in de wijkcentrale het juiste stekkertje omwisseld, maar dat is blijkbaar te moeilijk..........
dat idd erg debiel, kopie brief is toch geen moeitemastair schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:40:
Wat een stelletje debielen bij Telfort zeg.![]()
Ik bellen omdat ik al 3 dagen zonder telefonie zit. Zou op de 25e overgaan volgens KPN, en inderdaad. Had alleen nog geen activatiebrief gekregen. Dus vandaag maar even gebeld.
Ja volgens het systeem zou de brief door u ontvangen moeten zijn. Ik ga eens even navragen.
Ja sorry, de brief kan niet opnieuw verstuurd worden. Ik kan u wel doorverbinden met de technische kant, zodat zij het kunnen activeren. Ja vind ik ook best.
Ok meneer, we hebben het voor u geactiveerd, maar het vervelende is dat u telkens wanneer het modem gereset wordt, ons weer moet bellen.![]()
Wat moet ik hier nou mee?
das idd erg kud, hoop dat je snel internet hebt.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:10:
Zucht,
Telfort zou op 4 februari de internetverbinding opleveren die ik begin januari heb aangevraagd. Er is echter iets misgegaan waardoor ze de aanvraag wel hebben bevestigd, maar hij is nooit verder in gang gezet. Daar zijn ze vandaag achter gekomen nadat ik vorige week en de week daarvoor ook al had gebeld. Nu kan ik de aanvraag weer helemaal opnieuw gaan doen, maar niet meer bij Telfort.
Verwijderd
Waarom dan wel een ultra-low-budget internet abonnement als je zo bulkt van de poen. Geef een paar centen meer uit en je krijgt waar voor je geld.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:32:
[...]
Ach ventje blaas niet zo hoog van de toren. Ik heb mijn eigen accountmanager bij diezelfde grote bank als waar jij zegt te werken. Die is altijd erg blij als ik bel want dat betekent vrijwel altijd provisieinkomsten in het laatje.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat:
http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/bdsl/
Jaja hoger schat ik je niet in
Verwijderd
Zal niet voor eind maart zijn, maar dat kan ik melden in het Orange topic.thefxr schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:17:
[...]
das idd erg kud, hoop dat je snel internet hebt.
Edit: Tijdens de aanvraag heb ik een paar keer een mail gestuurd naar Telfort. Ik heb hier nooit een reactie op gehad. Vanmiddag om 15.00 uur heb ik gezegd dat ik het abonnement niet meer hoef, en om 20.50 uur heb ik een reactie dat ze het genoteerd hebben en dat ik een bevestiging van de annulering per post krijg. Dit is voor mij het eerste bedrijf die de opzegging sneller heeft geregeld dan het binnenhalen van een nieuwe klant
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 21:42 ]
Hallo allemaal,
ik zou afgelopen Vrijdag 22/2 overgaan van KPN IPB naar Telfort 20 Mb +vast bellen,maar er gebeurde niets, maandag 25/2 gebeld met de helpdesk van telfort en kpn, waarna telfort toegaf dat er geen opdracht aan kpn gegeven was om de lijn over te zetten . Ze zouden dit in orde gaan maken en als in nou donderdag nog geen Telfort zou hebben dan moest ik maar weer bellen. Nou dat kan dus niet meer want kpn heeft inmiddels mijn bel gedeelte gesloopt.
Als ik het telfort modem aansluit dan traint de dsl lijn in op ipb lite en gaat het internet lampje rood branden.
Ik ben nu ten einde raad en weet niet meer wat te doen!
mijn order nummer is 1339694
weten de helpdesk medewerkers in dit forum mischien raad?
ps. Ik ben inmiddels sinds gisteren van stap 4 naar stap 5 gegaan in het status overzicht en ik krijg nu mailtjes van telfort dat mijn verbinding geactiveerd is en dat ze mij veel internet plezier plezier wensen.
ik zou afgelopen Vrijdag 22/2 overgaan van KPN IPB naar Telfort 20 Mb +vast bellen,maar er gebeurde niets, maandag 25/2 gebeld met de helpdesk van telfort en kpn, waarna telfort toegaf dat er geen opdracht aan kpn gegeven was om de lijn over te zetten . Ze zouden dit in orde gaan maken en als in nou donderdag nog geen Telfort zou hebben dan moest ik maar weer bellen. Nou dat kan dus niet meer want kpn heeft inmiddels mijn bel gedeelte gesloopt.
Als ik het telfort modem aansluit dan traint de dsl lijn in op ipb lite en gaat het internet lampje rood branden.
Ik ben nu ten einde raad en weet niet meer wat te doen!
mijn order nummer is 1339694
weten de helpdesk medewerkers in dit forum mischien raad?
ps. Ik ben inmiddels sinds gisteren van stap 4 naar stap 5 gegaan in het status overzicht en ik krijg nu mailtjes van telfort dat mijn verbinding geactiveerd is en dat ze mij veel internet plezier plezier wensen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bigbot3 op 27-02-2008 20:44 ]
Je kunt toch gewoon online in "mijn telfort" je sip wachtwoord wijzigen? Die brief heb je daar echt niet voor nodig.thefxr schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:16:
[...]
dat idd erg debiel, kopie brief is toch geen moeite
Nou, ook Telfort aangevraagd met een geplande opleverdatum van 19-5-2008. Uiterlijk 29-5-2008 moet ik de Orange opzegging hebben doorgegeven dus daar heb ik dan nog even tijd voor
Ik ben toch malle pietje niet!
FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A, Firmware version 58.04.47
17114/1088 kbit/s
Receive direction Send direction
Attainable data rate Kbit/s 17828 1184
ATM data rate Kbit/s 17114 1088
User data rate Kbit/s 15500 986
Latency path interleaved interleaved
Latency ms 7 6
Frame Coding Rate Kbit/s 13 19
FEC Coding Rate Kbit/s 701 77
Trellis Coding Rate Kbit/s 968 68
Negotiation adaptive adaptive
Signal/Noise ratio dB 7 8
Line attenuation dB 25 10
Status f0000000 f0000000
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 271 meter.
http://pcdb.bbned.nl/
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 849 meter.
http://www.speedtest.nl/ADSL/
221 Zwolle-Stadshagen 8043AH ZWOLLE 038
Beetje matigjes qua snelheid, ben recentelijk van een T12 naar Telfort 20 overgestapt, intrain waarde is van rond de 11mbit naar 17 gegaan, opzich wel slecht voor de afstand die ik van de centrale af zit.
is hier nog wat aan te doen? de lijn is verder schoon.
17114/1088 kbit/s
Receive direction Send direction
Attainable data rate Kbit/s 17828 1184
ATM data rate Kbit/s 17114 1088
User data rate Kbit/s 15500 986
Latency path interleaved interleaved
Latency ms 7 6
Frame Coding Rate Kbit/s 13 19
FEC Coding Rate Kbit/s 701 77
Trellis Coding Rate Kbit/s 968 68
Negotiation adaptive adaptive
Signal/Noise ratio dB 7 8
Line attenuation dB 25 10
Status f0000000 f0000000
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 271 meter.
http://pcdb.bbned.nl/
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 849 meter.
http://www.speedtest.nl/ADSL/
221 Zwolle-Stadshagen 8043AH ZWOLLE 038
Beetje matigjes qua snelheid, ben recentelijk van een T12 naar Telfort 20 overgestapt, intrain waarde is van rond de 11mbit naar 17 gegaan, opzich wel slecht voor de afstand die ik van de centrale af zit.
HT & NAS & Inventaris
Als je de attenuation db berekening uitvoert zie je dat je wel wat verder van de colo af zit.
Zit je kort op het IS/RA aangesloten?
Verwijderd
Een vraagje over kosten en een overstap naar nieuw abonnement.
Ik had een T6-abonnement bij Tiscali. Mijn kosten voor internet en telefonie zijn als volgt:
19,95 voor internet
4,95 voor bellen via Tiscali
9 euro per maand aan KPN voor KPN budget-abonnement
Totaal: 33,90
Ik zie dat ik bij Telfort een Telfort internet 20 Mb-abo kan afsluiten. Kosten zouden dan zijn (als ik het belbudgetabonnement hou):
19,95 voor internet
9,95 voor bellen
Totaal: 38,90
In de topic start staat het volgende:
"GEEN doorbelasting vaste lijn
Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet. Het zal wel in de prijs verwerkt zitten."
Begrijp ik het nou goed als ik zeg dat als ik mijn bestaande KPN-nummer porteer naar Telfort dat dan de kosten zijn:
19,95 voor internet
9,95 voor bellen
Totaal: 29,90
Ik had een T6-abonnement bij Tiscali. Mijn kosten voor internet en telefonie zijn als volgt:
19,95 voor internet
4,95 voor bellen via Tiscali
Totaal: 33,90
Ik zie dat ik bij Telfort een Telfort internet 20 Mb-abo kan afsluiten. Kosten zouden dan zijn (als ik het belbudgetabonnement hou):
19,95 voor internet
9,95 voor bellen
Totaal: 38,90
In de topic start staat het volgende:
"GEEN doorbelasting vaste lijn
Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet. Het zal wel in de prijs verwerkt zitten."
Begrijp ik het nou goed als ik zeg dat als ik mijn bestaande KPN-nummer porteer naar Telfort dat dan de kosten zijn:
19,95 voor internet
9,95 voor bellen
Erg kort zelfs, alles zit in de meterkast, huis is 10jaar oud. Modem hangt ook in de meterkast.Superseb schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:45:
Als je de attenuation db berekening uitvoert zie je dat je wel wat verder van de colo af zit.
HT & NAS & Inventaris
Hmmm dan zit je toch wel wat verder van de colo af denk ik.
[ Voor 51% gewijzigd door Superseb op 27-02-2008 21:52 ]
Bijna goed...je vergeet de overstap kosten. Administratie kosten 15 Euro, Nummerportering 10 Euro en je krijgt alleen een basis modem. Wil je meer dan één PC aansluiten en ook draadloos dan kost dat nog eens 70 Euro. Totaal dus bijna 100 Euro die je eerst moet uitgeven voor je met terugverdienen kan gaan beginnen. In jouw geval duurt dat dus 25 maanden voor je je geld er uit hebt. Je betaald nu immers maar 4 Euro meerVerwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:48:
19,95 voor internet
9,95 voor bellen
Ik heb dan geen rekening gehouden met dingen als spamfilters 1.25 Euro per maand, virusvanger 2 Euro per maand, webspace en nieuws server. Die dingen zijn voor sommige van belang, voor anderen niet. Ook de snelheid kan soms hoger zijn. Maar lang niet bij iedereen. Als je op een ADSL1 centrale zit ga je er niet of nauwelijks op vooruit
[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 27-02-2008 22:00 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Volgens mij kan ik mijn bestaande modem (Zyxel P-2602HW-D1A) houden, dus dan zou deze actie me 25 euro kosten, wat ik snel weer terugverdien. Moet dan alleen nog eens kijken naar die spamfilter/virusvanger-toestand van Telfort. Zal wel aan mij liggen, maar die zouden toch standaard moeten zijn, dan maar de prijs van een abonnement iets hoger. Klinkt een beetje als de vliegprijzen van voorheen waar allerlei extra kosten bijkwamen.Ortep schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:56:
[...]
Bijna goed...je vergeet de overstap kosten. Administratie kosten 15 Euro, Nummerportering 10 Euro en je krijgt alleen een basis modem. Wil je meer dan één PC aansluiten en ook draadloos dan kost dat nog eens 70 Euro. Totaal dus bijna 100 Euro die je eerst moet uitgeven voor je met terugverdienen kan gaan beginnen. In jouw geval duurt dat dus 25 maanden voor je je geld er uit hebt
Ik heb dan geen rekening gehouden met dingen als spamfilters 1.25 Euro per maand, virusvanger 2 Euro per maand, webspace en nieuws server. Die dingen zijn voor sommige van belang, voor anderen niet.
Ze zitten er niet bij. Het is inderdaad stunten en goochelen met prijzen. Ze hebben het diep verstopt. Je moet zoeken bij 'veiligheid' niet bij prijzen.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:05:
Volgens mij kan ik mijn bestaande modem (Zyxel P-2602HW-D1A) houden, dus dan zou deze actie me 25 euro kosten, wat ik snel weer terugverdien. Moet dan alleen nog eens kijken naar die spamfilter/virusvanger-toestand van Telfort. Zal wel aan mij liggen, maar die zouden toch standaard moeten zijn, dan maar de prijs van een abonnement iets hoger.
http://internet.telfort.n...veiligheidsproducten.html
Als je ze wel wilt hebben komt er dus 2.20 Euro bij. Dan is je terugverdientijd toch nog steeds ruim een jaar. Wil je het hele pakket voor 2 PC's inclusief firewall dan is het zelfs 4 Euro en verdien je je 25 Euro nooit terug
[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 27-02-2008 22:25 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Zelfs als je boos bent, kun je zeggen wat je op je hart hebt, maar het is echt domme arrogantie wanneer je niet de elementaire beleefdheidsvormen kunt hanteren.thefxr schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:05:
[...]
met die houding zal je ook altijd eerstelijns blijven
Ook helpdesk medewerkers zijn eerst en vooral mensen en proberen zo goed mogelijk hun werk te doen. Dat ze niet altijd alle kennis bezitten, doet daaraan niets af, daar is de tweede lijn voor..
Wanneer je uitgaat van het goede en het harmoniemodel hanteert, maar wel beleefd steeds de 'volgende' vraag stelt, kom je veeeeeeel verder.. Probeer het eens, ik kan het je aanraden.
Kan hier ook mijn KPN (nog) niet opzeggen via de website. Terwijl ik al een maand een werkende 20Mbits verbinding + telefonie heb. Volgens de helpdesk zijn er 2 opleveringen. Technisch en administratief. Zolang de administratieve oplevering nog niet geregeld is kun je bepaalde dingen niet veranderen.mastair schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:11:
[...]
Ja dat gaat dus niet.
Vast bellen is mogelijk (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor vast bellen ontvangen hebt.
Ik kan wel mijn voicemail e.d. aanpassen, maar nog niet via de website mijn KPN opzeggen.
Update 28-2:
Nou ze hebben het zich blijkbaar aangetrokken
Kreeg vandaag een e-mailtje dat ook de administratieve oplevering klaar was.
Meteen maar via de website m'n KPN Belbudget portering in gang gezet.
[ Voor 13% gewijzigd door Masimo op 28-02-2008 20:43 ]
ik heb sinds kort ook internet van telfort en wil graag de routerfunctie van de ZyXEL 2602R modem uitzetten en de D-link DGL-4300 als router gebruiken. Dit omdat ik het netwerk hiermee veel beter kan beveiligen en meer kan instellen. telefoon van telfort ga ik toch niet gebruiken, we zijn hier in huis allen mobiel 
ik weet alleen niet hoe ik de d-link router moet instellen. heb al heel wat gezocht naar mensen die de zelfde router hebben maar kon nog geen antwoord vinden. iedereen geeft de volgende settings aan om het werkend te krijgen maar die kan ik niet instellen (zie foto)
modus: rfc1483 bridged
vpi: 0
vci: 34
multiplexing: LLC

hoop dat iemand me kan helpen want vrijdag is mijn oude kabel internet afgelopen en moet ik het netwerk weer werkend hebben voor mijn huisgenoten.
bij deze mijn signaal waardes voor die gene die er belang bij heeft
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 4 db
noise margin downstream: 11 db (varieert tussen 1 en 15)
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 15 db
ik weet alleen niet hoe ik de d-link router moet instellen. heb al heel wat gezocht naar mensen die de zelfde router hebben maar kon nog geen antwoord vinden. iedereen geeft de volgende settings aan om het werkend te krijgen maar die kan ik niet instellen (zie foto)

hoop dat iemand me kan helpen want vrijdag is mijn oude kabel internet afgelopen en moet ik het netwerk weer werkend hebben voor mijn huisgenoten.
[ Voor 14% gewijzigd door Black-Shades op 27-02-2008 23:12 ]
Verwijderd
Ik had het met mijn WL500g alsvolgt voor elkaar gekregen:Black-Shades schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:09:
ik heb sinds kort ook internet van telfort en wil graag de routerfunctie van de ZyXEL 2602R modem uitzetten en de D-link DGL-4300 als router gebruiken. Dit omdat ik het netwerk hiermee veel beter kan beveiligen en meer kan instellen. telefoon van telfort ga ik toch niet gebruiken, we zijn hier in huis allen mobiel
[afbeelding]
In de Zyxel had ik de functie DHCP aangezet
In mijn WL500g had ik DHCP uitgezet en aangegeven dat de WL500g zijn IP verkreeg van de Zyxel
Hierna heb ik alle instellingen gezet voor wireless etc zoals ik die wou hebben. Werkte als een trein, en nu nog steeds..precies 39 dagen na opstarten modem + router
Voila
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 23:15 ]
Verwijderd
Mijn aanvraag had gister, 26 februari opgeleverd moeten zijn maar helaas vandaag nog geen linesync. Ik zit bij mijn ouders thuis echt al bijna 3 maanden zonder internet en telefonie door orange, na een hele hoop gezeik en helpdesk kosten uiteindelijk orange op mogen zeggen maar nu krijg ik aanmalingen dat ik mijn contract uit moet dienen
! Orange zegt dat ze het signaal van de lijn af hebben gehaald omdat ik niet betaal (terwijl na 10 weken geen werkende verbinding ik telefonisch met ze ben overeengekomen dat het contract werd opgezegd, een dag erna was mijn mail account al geblokkeerd maar toen werkte internet in een keer wel weer, een week later geen linesync meer), zou dit dan misschien een belemmering kunnen zijn voor telfort om het signaal er op te zetten? Ik word zo ontzettend moe van deze situatie, hoop echt dat internet en telefonie snel weer een keer gaat werken en dat ik orange voorgoed vaarwel kan zeggen. Vandaag wel even naar de helpdesk gebeld van telfort, kreeg het antwoord dat als het vrijdag nog niet werkte ik terug moet bellen omdat ze dan meer zouden weten. Hopen dat het goed gaat komen maar ik heb zo m'n twijfels.
Je kunt het beste de boel zo opzetten.Black-Shades schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:09:
[afbeelding]
Zyxel: modem
D-Link: router
Hoe?
Zyxel:
Network>WAN>Mode: bridge
D-Link:
Modes op DHCP zetten ipv PPoE!
UTP aansluiten:
Zyxel>WAN poort van D-Link
=========================
Mijn verbinding is opgeleverd btw. Tot nu toe stabiel.
Zyxel modem is volgens mij niet al te stevig gebouwd. Een simpele download met newsleecher en CPU gaat naar 55%. Ik heb het standaard modem.
Kleine aanpassing in het modem en dan opslaan, heeft als gevolg dat de download in elkaar zakt. Omdat het modem het niet meer aan kan...

Ik wil graag mijn Orange en Telfort lijn bundelen met een dual WAN router, zoals de Draytek 2910.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
[ Voor 26% gewijzigd door vr6-only op 27-02-2008 23:37 ]
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Misschien is dit wel niet de goede versie voor Telfort, maar ik heb zelf gemerkt dat het bijwerken van de firmware pas lukte nadat ik het modem had ingesteld op de fabrieksinstellingen. Misschien ook handig om te weten voor anderen.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:01:
[...]
Overigens heb ik geprobeerd om de 3.40(ADQ.4)C0 versie te uploaden
in de zyxel modem, ik kreeg echter een fout melding.
Tjongejongejonge ...ranzige_pad schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:31:
25 dB demping = 25 / 13,8 = 1800 meter fysieke koperkabel en dan nog trainen op 17 Mbit/s.
Je moest je schamen daarover te klagen, zeker omdat er velen zijn die nog niet eens op de helft komen.
Je hebt onlangs (als tiscali abonnee) als het goed is een brief ontvangen van Telfort waarin je gegevens voor aanmelding bij "Mijn Telfort" staan. Als je inlogt bij mijn telfort kun je online je huidige tiscali abonnement omzetten naar Telfort 20mb. Je betaalt dan GEEN overstap- of administratiekosten en je gaat inderdaad 29,90 totaal betalen.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:05:
[...]
Volgens mij kan ik mijn bestaande modem (Zyxel P-2602HW-D1A) houden, dus dan zou deze actie me 25 euro kosten, wat ik snel weer terugverdien.
Ik heb het zelf gisteren omgezet vanaf een tiscali T5 abonnement, dus het is nog afwachten wanneer het geregeld is.
Met het wijzigen van het abonnement zit je er uiteraard wel weer een jaar aan vast.
dat zou prima zijn voor mij! ik gebruik wireless af en toe maar en alleen voor een vpn verbinding. de download bakken zijn allemaal bedraad aangesloten. bedankt voor je uitleg! als ik dit zo lees lijkt er geen enkel probleem toch.Manatwork schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:08:
[...]
Volgens mij is het geen probleem. Als ik een bestand download gaat dat via de netwerkkabel met 1,84MByte/sec met wireless geactiveerd. OK, die gebruik ik dan even niet. De processorbelasting van het modem is dan ongeveer 14%.
Misschien gaat het fout bij een minder goede verbinding naar de centrale. Als het modem het druk heeft met allerhande foutcorrecties komt hij misschien capaciteit te kort. Geen idee, just my 2cents.
Gebruik je zelf ook usenet ? (met meerdere threads ?)
Verwijderd
Blijkbaar kan niet iedereen meteen na activeren van vast bellen inloggen. Hier net zo. Kon 23 febr. na modem reset bellen en gebeld worden, maar tot op heden kan ik nog steeds nergens inloggen om instellingen te wijzigen. Webmail lukt niet en mijn telfort ook niet.trolleystad schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:15:
[...]
Je kunt toch gewoon online in "mijn telfort" je sip wachtwoord wijzigen? Die brief heb je daar echt niet voor nodig.
Hoe lang kan dit duren? Sta trouwens ook nog steeds op status 4. Kan dit ermee te maken hebben?
Ja, is al paar keer voorbij gekomen in dit topic. Pas in stap 5 kun je inloggen.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:50:
[...]
Blijkbaar kan niet iedereen meteen na activeren van vast bellen inloggen. Hier net zo. Kon 23 febr. na modem reset bellen en gebeld worden, maar tot op heden kan ik nog steeds nergens inloggen om instellingen te wijzigen. Webmail lukt niet en mijn telfort ook niet.
Hoe lang kan dit duren? Sta trouwens ook nog steeds op status 4. Kan dit ermee te maken hebben?
Verwijderd
Duidelijk. Wachten dus.trolleystad schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:36:
[...]
Ja, is al paar keer voorbij gekomen in dit topic. Pas in stap 5 kun je inloggen.
Verwijderd
Japino bedankt, als hier de boel draait
volgende week dan zal ik eens proberen
of de upload lukt na fabrieksinstellingen.
TNX Bill
volgende week dan zal ik eens proberen
of de upload lukt na fabrieksinstellingen.
TNX Bill
Verwijderd
Ik weet dat een speedtouch 716 kan werken met telfort.. Nou heb ik op zolder nog een speedtouch 546 liggen .. zou dat ook gaan werken met telfort??? (Heb alleen Internet geen bellen)...
Verwijderd
Hallo mensen, ik heb nog een vraag:
Per 3 maart wordt hier IPB geactiveerd,
Telfort zou het KPN abo afzeggen.
Toch krijg ik een factuurmelding van KPN voor
abo kosten van 1 maart tot 30 april, terwijl m.i.
per 1 maart dit zou moeten stoppen.
Van KPN heb ik tot nu toe zelf niets over afzeggen vernomen.
Wel een bericht van mijn huidige ISP (dd 25 januari) dat de KPN
gemeld heeft dat ADSL line overgezet wordt.
Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. dit topic?
Alvast bedankt, Bill...
Alvast bedankt, Bill...
Verwijderd
Wat zou er gebeuren als je met een splittertje zowel een Speedtouch 780 en een Zyxel 2062 aansluit op de ISRA.
De ene met XS4all instellingen en de andere met Telfort instellingen.
Neemt de ene modem op het moment dat je van XS4all naar Telfort switched het signaal van de andere over of zullen ze het allebei niet meer doen.
Het is een radicaal ideetje wat ik eens uit wil proberen. Gewoon ter test. Of is iemand mij al eens voor geweest?
Neemt de ene modem op het moment dat je van XS4all naar Telfort switched het signaal van de andere over of zullen ze het allebei niet meer doen.
Het is een radicaal ideetje wat ik eens uit wil proberen. Gewoon ter test. Of is iemand mij al eens voor geweest?
Verwijderd
Theoretisch gezien zou je signaal 6 dB moeten verzwakkenVerwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:20:
Wat zou er gebeuren als je met een splittertje zowel een Speedtouch 780 en een Zyxel 2062 aansluit op de ISRA.
maar ook de noise margin zou slechter kunnen worden
vanwege een mismacth tussen kabel en splitter/modem.
Wellicht gaat het werken als je een zeer sterk signaal hebt,
dus lage attenuation.
Proberen zal geen schade opleveren dunkt me
Groet, Bill.
P.S. ik heb het wel geprobeerd, maar geen succes
maar heb al 36 dB op ADSL1 .. haha
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 12:27 ]
Dat gaat dus nooit werken, beide modems proberen dan tegelijk in te trainen op het aanwezige DSL signaal.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:20:
Verwijderd
Kan het schade veroorzaken aan het modem of de apparatuur in de centrale?trolleystad schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:32:
[...]
Dat gaat dus nooit werken, beide modems proberen dan tegelijk in te trainen op het aanwezige DSL signaal.
Als ik mn modems er mee sloop is de lol er af en ga ik deze test natuurlijk niet doen.
Is deze test nuttig? Nee. Maar het is wel interessant om te weten (Beetje als Brainiac of Mythbusters, al boeit het die gasten niet als je iets sloopt).
Ik heb alles via kabel op P2602HW-D1A, maar als ik download met ca 1.8 MB/s staat bij mij de proc.belasting van het modem toch echt op 93%. En dan staat wireless uit.Manatwork schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:08:
[...]
Volgens mij is het geen probleem. Als ik een bestand download gaat dat via de netwerkkabel met 1,84MByte/sec met wireless geactiveerd. OK, die gebruik ik dan even niet. De processorbelasting van het modem is dan ongeveer 14%.
Misschien gaat het fout bij een minder goede verbinding naar de centrale. Als het modem het druk heeft met allerhande foutcorrecties komt hij misschien capaciteit te kort. Geen idee, just my 2cents.
Verwijderd
Mij boeit het iig wel als ik sloop, kost me weer poen, dus niet doen.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:55:
[...]
Kan het schade veroorzaken aan het modem of de apparatuur in de centrale?
Als ik mn modems er mee sloop is de lol er af en ga ik deze test natuurlijk niet doen.
Is deze test nuttig? Nee. Maar het is wel interessant om te weten (Beetje als Brainiac of Mythbusters, al boeit het die gasten niet als je iets sloopt).
Met schade zal het wel meevallen, alleen nog de opmerking dat
er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid maar 1 ADSL
signaal actief zal zijn.
Dus zoals je al zei, de test heeft geen nut.
Bill.
Verwijderd
Zal ongetwijfeld al eens gevraagd zijn, maar heb de eerste 3 topics al doorgezocht, werd er gek van, en niets gevonden, waarschijnlijk overheen gelezen, bomen/bos etc.
Wie kan me helpen:
Ik heb sinds vandaag Telfort internet only, met het ZYxel basis modem. Deze wil ik ook puur als modem gebruiken, en mijn ASUS WL-520GC als router, ivm het draadloos gedeelte. Hoe moet ik dat instellen op het ZYxel modem, en wat moet ik daarvoor instellen op de ASUS router?
De ZYxel hoeft dus niet gebruikt te worden voor telefonie, ik had begrepen dat je anders de ZYxel als router moet gebruiken, en de ASUS als gateway/bridge.
Ik ben een behoorlijke leekop dit gebied, dus vergeef me de eventuele domme opmerkingen
Wie kan me helpen:
Ik heb sinds vandaag Telfort internet only, met het ZYxel basis modem. Deze wil ik ook puur als modem gebruiken, en mijn ASUS WL-520GC als router, ivm het draadloos gedeelte. Hoe moet ik dat instellen op het ZYxel modem, en wat moet ik daarvoor instellen op de ASUS router?
De ZYxel hoeft dus niet gebruikt te worden voor telefonie, ik had begrepen dat je anders de ZYxel als router moet gebruiken, en de ASUS als gateway/bridge.
Ik ben een behoorlijke leekop dit gebied, dus vergeef me de eventuele domme opmerkingen
Ik heb gisteren me internet opgeleverd gekregen.
En tot dusver bijna niks te klagen.
Waar de modem wel moeilijk over doet zijn port forwards 80 /443/ 3389 andere custom porten wil hij meestal wel pakken.
Is hier een oplossing voor?
Ook nog iets anders, was niet zo slim geweest met bestellen van de modem en heb dus per ongeluk de single ethernet modem besteld, terwijl ik de 4-ports en wifi eigenlijk had willen hebben.
Ik de servicedesk gebeld met de vraag of ik hem kon inruilen en dan alsnog 70euro kon bijbetalen, kreeg ik te horen dat de modem dan in bruikleen was
Zijn er nog alternatieven voor de modem die net zo goed dan niet beter zijn dan de zyxel?
Mocht iemand nog een 2e handje hebben liggen hou ik me wel aanbevolen
En tot dusver bijna niks te klagen.
Waar de modem wel moeilijk over doet zijn port forwards 80 /443/ 3389 andere custom porten wil hij meestal wel pakken.
Is hier een oplossing voor?
Ook nog iets anders, was niet zo slim geweest met bestellen van de modem en heb dus per ongeluk de single ethernet modem besteld, terwijl ik de 4-ports en wifi eigenlijk had willen hebben.
Ik de servicedesk gebeld met de vraag of ik hem kon inruilen en dan alsnog 70euro kon bijbetalen, kreeg ik te horen dat de modem dan in bruikleen was

Zijn er nog alternatieven voor de modem die net zo goed dan niet beter zijn dan de zyxel?
Bekijk de startpost eens goedVerwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:57:
Zal ongetwijfeld al eens gevraagd zijn, maar heb de eerste 3 topics al doorgezocht, werd er gek van, en niets gevonden, waarschijnlijk overheen gelezen, bomen/bos etc.
Wie kan me helpen:
Ach ik citeer het wel even voor je:
''Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?
Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:
• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar
[ Voor 23% gewijzigd door kapert op 28-02-2008 16:15 ]
Verwijderd
je kan de speedtouch zoiezo in bridge mode zetten om meerdere pc's aan te sluiten op de basismodem. Zelf heb ik de 716 en ik gebruik deze werkwijze. Als ik de telfort modem niet gebruik en alleen de speedtouch, dan krijg ik na een paar uur vreemd genoeg lagere intrainwaarde en haal ik ongeveer 900KB/sec minder! Dus echt fijn werkt de 716 niet, althans niet in mijn geval.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:15:
Ik weet dat een speedtouch 716 kan werken met telfort.. Nou heb ik op zolder nog een speedtouch 546 liggen .. zou dat ook gaan werken met telfort??? (Heb alleen Internet geen bellen)...
Kijk even hier:Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:19:
Hallo mensen, ik heb nog een vraag:
Alvast bedankt, Bill...
http://klantenservice.int...tieve-vragen.aspx#faq8052
Opzeggen huidige telefoonaansluiting:
Telfort zal, bij behoud van uw huidige nummer, zorgdragen voor de opzegging van uw huidige telefoonaansluiting. Aanbieders hanteren vaak een opzegtermijn. Indien u nog in het eerste contractjaar zit, zal de aanbieder uw aanvraag voor nummerbehoud wel accepteren, maar kunnen de resterende contractmaanden middels een slotnota bij u in rekening worden gebracht.
Je moet de maand opzegtermijn bij KPN doorbetalen, het teveel wordt terug betaald.
Hierover is al melding gedaan in dit topic.
Verwijderd
Trolley stad heeft gelijk, de DSLAM in de centrale wil een overeenkomst sluitentrolleystad schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:32:
[...]
Dat gaat dus nooit werken, beide modems proberen dan tegelijk in te trainen op het aanwezige DSL signaal.
met het aangesloten modem op de lijn, dat gebeurd door wat heen en weer gepraat
met toontjes. In feite is dit het intrainen waarbij de snelheid v/d verbinding
wordt vastgesteld. Ergo er kan maar 1 modem tegelijkertijd een zinvolle verbinding maken.
Mijn test ging feitelijk over het effect bezien van een lange lijn tussen splitter
en modem, waarbij halverwege een aftakking is gemaakt naar een tweede
aansluitpunt voor een modem. Normaliter wordt 1 van de twee aansluitingen
afgeschakeld.
Veel verschillen zie ik niet, ook niet als ik vrijwel direct op het ISRA punt zit.
Waarschijnlijk heeft dat te maken met .... dat ik nu nog 1 Mbps verbinding heb.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 16:49 ]
Op Marktplaats, eBay, Tweakers.net/Pricewatch/Vraag&Aanbod wordt er gehandeld in modems in alle soorten en maten.DNS666 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:11:
Voordeel van bruikleen is: indien de modem na de garantietermijn defect raakt dan krijg je een nieuwe; nadeel het wordt nooit eigendom, maar wat is dat ding over 2 jaar nog waard ?
Je kunt ook een wireless accesspoint aan jouw huidige Zyxel koppelen.
Verwijderd
TNX Beuker,beuker123 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:22:
[...]
Kijk even hier:
http://klantenservice.int...tieve-vragen.aspx#faq8052
Opzeggen huidige telefoonaansluiting:
Telfort zal, bij behoud van uw huidige nummer, zorgdragen voor de opzegging van uw huidige telefoonaansluiting. Aanbieders hanteren vaak een opzegtermijn. Indien u nog in het eerste contractjaar zit, zal de aanbieder uw aanvraag voor nummerbehoud wel accepteren, maar kunnen de resterende contractmaanden middels een slotnota bij u in rekening worden gebracht.
Je moet de maand opzegtermijn bij KPN doorbetalen, het teveel wordt terug betaald.
Hierover is al melding gedaan in dit topic.
ik zoek me soms naar ontopic er zijn zoveel posts, ondertussen is het kwartje
hier gevallen. Op de site van Telfort staat dat .. 3 dagen na activeren van DSL
het nummer overgaat in die periode kan nog gewoon met de KPN lijn gebeld
worden. Dus in de loop van de maand worden er nog kosten gemaakt.
Ik ga er vanuit dat in de slotnota van KPN een verrekening plaats zal vinden.
TNX Bill ...
Het is wel van de zotte dat je 70euro moet betalen om een modem in bruikleen te mogen hebben.beuker123 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:39:
[...]
Op Marktplaats, eBay, Tweakers.net/Pricewatch/Vraag&Aanbod wordt er gehandeld in modems in alle soorten en maten.
Voordeel van bruikleen is: indien de modem na de garantietermijn defect raakt dan krijg je een nieuwe; nadeel het wordt nooit eigendom, maar wat is dat ding over 2 jaar nog waard ?
Je kunt ook een wireless accesspoint aan jouw huidige Zyxel koppelen.
Stel je bent na je eerste jaar niet tevreden ben je gewoon 70euro kwijt.
Dus die optie heb ik sowieso van tafel geveegd.
Verder staat een extra accespoint ook 24/7 aan nu is 9/10w niet erg veel, maar zonde is het wel bovendien is het maar weer een extra apparaat wat tussen het netwerk en het internet komt.
Wat zijn fatsoenlijke modems die ook het sip gedeelte meepakken?
Verwijderd
Ik ben bang dat je in het wat duurdere segment uit komt,DNS666 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:52:
[...]
Het is wel van de zotte dat je 70euro moet betalen om een modem in bruikleen te mogen hebben.
Stel je bent na je eerste jaar niet tevreden ben je gewoon 70euro kwijt.
Dus die optie heb ik sowieso van tafel geveegd.
Verder staat een extra accespoint ook 24/7 aan nu is 9/10w niet erg veel, maar zonde is het wel bovendien is het maar weer een extra apparaat wat tussen het netwerk en het internet komt.
Wat zijn fatsoenlijke modems die ook het sip gedeelte meepakken?
als je wireless met VoIP modems zoekt. Ook is er minder keus.
Bill
Verwijderd
Dat weet ik Kapert. Maar dat wil ik dus juist niet! Ik wil mijn ASUS als router gebruiken, en de ZYxel als modem. Ik gebruik toch geen telefonie van Telfort. Dus niet zoals hierboven beschreven, maar juist andersom.kapert schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:13:
[...]
Bekijk de startpost eens goed
Ach ik citeer het wel even voor je:
''Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?
Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:
• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar''
Hoop dat het nu duidelijker is?
Verwijderd
Gisteren Pakket ontvangen en vandaag de gebruikers gegevens etc . Maar het staat gepland op 12 maart . Kan ik wel al alles aansluiten zodat internet wel al werkt ?
Telefonie werkt nu nog niet die gaat pas 16 maart werken . (als het goed is 4 dagen langer wegens overstap )
Bij internet van kpn kon je alles meteen aansluiten als je het pakket thuis had en werkte ook alles , ook al was dat voor de afgesproken datum .
Wie kan me hier antwoord op geven .
Telefonie werkt nu nog niet die gaat pas 16 maart werken . (als het goed is 4 dagen langer wegens overstap )
Bij internet van kpn kon je alles meteen aansluiten als je het pakket thuis had en werkte ook alles , ook al was dat voor de afgesproken datum .
Mijn BudgetBellen is gestaakt op woensdag, 13-2-2008, telefoonlijn in de loop van de dag dood.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:41:
[...]
TNX Beuker,
ik zoek me soms naar ontopic er zijn zoveel posts, ondertussen is het kwartje
hier gevallen. Op de site van Telfort staat dat .. 3 dagen na activeren van DSL
het nummer overgaat in die periode kan nog gewoon met de KPN lijn gebeld
worden. Dus in de loop van de maand worden er nog kosten gemaakt.
Ik ga er vanuit dat in de slotnota van KPN een verrekening plaats zal vinden.
TNX Bill ...
Op vrijdag, 15-2-2008, brief gebruiksgegevens Telfort vast bellen ontvangen.
In de tussenliggende periode inkomende telefoongeprekken door Telfort per mail doorgestuurd.
Uitgaand belde ik al 2 jaar met Voipbuster.
Zojuist slotnota van KPN in de mail !!
- Totaal abo = Terugbetaling BudgetBellen periode 13-2 t/m 29-2-2008
- Geprekken
- Totaal diversen
Specificatie Diversen: Kosten n.a.v. opzegtermijn ad 7,05 Euro (exclusief B.T.W.).
Ik vind dit netjes afgehandeld.
Stap 3 momenteel en heb middels een oud modem Telfort werkend 
Hopen dat stap 4 snel komt, zodat ik het wireless modem krijg.
Hopen dat stap 4 snel komt, zodat ik het wireless modem krijg.
Dich bis echt unne foëzen haas
Niemand kan dat, alleen jij kan dat door het aan te sluiten. Mits het dus om een nieuwe aanvraag gaat.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:47:
Gisteren Pakket ontvangen en vandaag de gebruikers gegevens etc . Maar het staat gepland op 12 maart . Kan ik wel al alles aansluiten zodat internet wel al werkt ?
werkt perfect op deze maniervr6-only schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:31:
[...]
Je kunt het beste de boel zo opzetten.
Zyxel: modem
D-Link: router
Hoe?
Zyxel:
Network>WAN>Mode: bridge
D-Link:
Modes op DHCP zetten ipv PPoE!
UTP aansluiten:
Zyxel>WAN poort van D-Link
=========================
Mijn verbinding is opgeleverd btw. Tot nu toe stabiel.
Zyxel modem is volgens mij niet al te stevig gebouwd. Een simpele download met newsleecher en CPU gaat naar 55%. Ik heb het standaard modem.
Kleine aanpassing in het modem en dan opslaan, heeft als gevolg dat de download in elkaar zakt. Omdat het modem het niet meer aan kan...
Ik wil graag mijn Orange en Telfort lijn bundelen met een dual WAN router, zoals de Draytek 2910.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
ik heb meteen met telfort gebeld en daar zagen ze ook dat er veel storing was op mijn lijn. ze zouden kpn inschakelen om de wijkcentrale te controleren. na 1 week geen verschil gemerkt te hebben heb ik weer gebeld, toen zouden ze me tijdelijk afkappen op 15 mbit om te kijken of de verbinding dan wel in stand zou blijven want kpn had er nog steeds niks aan gedaan. achteraf hebben ze me niet gekapt op 15 mbit maar op 12
15/13,8*1000 = 1087 meter
hier ben ik het dus niet mee eens, ik zit namelijk amper 1 km van de centrale en zou makkelijk 20 mbit kunnen krijgen en zeker veel meer dan die 12 mbit. als de modem zonder afkapping telkens 18 tot 20 mbit inleest zou het toch echt haalbaar moeten zijn. het probleem is niet de afstand maar gewoon een brakke aansluiting in de wijkcentrale, wat ze zelf hebben toegegeven. blijkbaar kost het te veel geld om het goed te maken dus moet ik die 12 mbit maar accepteren want ze leveren internet tot 20 mbit dus 12 mbit is volgens hun ook acceptabel.
heeft iemand nog goede ideeen hoe ik hun zo ver kan krijgen dat ik niet meer afgekapt wordt? want ik heb juist adsl genomen omdat ik makkelijk tegen de 20 mbit kan halen omdat ik de wijkcentrale bijna vanuit mijn raam kan zien. heb nu juist een mindere verbinding van ik al had
Verwijderd
Je kan alles inderdaad al gewoon aansluiten, internet en telefonie.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:47:
Wanneer alles is aangesloten, en het modem is opgestart kun je zien of je een DSL verbinding hebt, en dus ook een internet/phone verbinding.
mmm vandaag dus gebeld om xs4all op te zeggen per 1/4 (zit nu in fase 3 bij telfort) Echter zeggen ze daar dat ik niets moet doen en dat vanuit de kpn vanzelf de switch aan hun word gemeld en dat DAARNA pas de maand opzegtermijn gaat lopen. Dus als ik het goed begrijp ga ik een periode dubbel betalen was mijn vraag. Ja meneer want als u opzegt slopen wij de lijn en moet telfort het hele process opnieuw starten en zit u 3 weken zonder internet.
Kan dit maar zo ??? Ik bedoel ik heb telfort per 1/4 aangevraagd en wil dus xs per die datum opzeggen. Dan mag je er normaal toch vanuit gaan dat dit op elkaar aan gaat sluiten ? Nu moet ik dus waarschijnlijk een maand dubbel betalen.
uit de xs mail
Houdt u rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Mocht u opzeggen binnen uw jaarcontract dan word de resterende looptijd middels een eindnota in rekening gebracht.
LET OP: betreft dit echter een OVERSTAP naar een andere provider, verzoeken wij u vriendelijk onderstaande procedure te volgen:
Wanneer u ADSL hebt van XS4ALL kunt u wisselen van internetprovider met behoud van uw ADSL aansluiting. Als u wilt overstappen op een andere provider, ook wel hoppen genoemd, dan kunt u bij die betreffende provider een aanvraag indienen. De nieuwe provider zorgt er voor dat de beheerder van het netwerk waarvan XS4ALL gebruik maakt, zijnde KPN Telecom, op de hoogte wordt gebracht. Dit dient uiterlijk twee weken voor de einddatum van uw opzegtermijn bij XS4ALL en de KPN bekend te zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan zullen wij uw ADSL alsnog als opzegging naar de KPN sturen. Ook krijgt u van uw nieuwe provider een bevestiging van uw aanvraag bij hen. KPN controleert de aanvraag tot overstappen en verwerkt deze, of wijst deze in geval van onjuiste gegevens af.
Wanneer de aanvraag verwerkt wordt, ontvangt XS4ALL bericht van KPN van uw voornemen tot hoppen. Hierna verstuurt XS4ALL u een bevestingsbrief waarin een aantal belangrijke zaken worden vermeld:
Kan dit maar zo ??? Ik bedoel ik heb telfort per 1/4 aangevraagd en wil dus xs per die datum opzeggen. Dan mag je er normaal toch vanuit gaan dat dit op elkaar aan gaat sluiten ? Nu moet ik dus waarschijnlijk een maand dubbel betalen.
uit de xs mail
Houdt u rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Mocht u opzeggen binnen uw jaarcontract dan word de resterende looptijd middels een eindnota in rekening gebracht.
LET OP: betreft dit echter een OVERSTAP naar een andere provider, verzoeken wij u vriendelijk onderstaande procedure te volgen:
Wanneer u ADSL hebt van XS4ALL kunt u wisselen van internetprovider met behoud van uw ADSL aansluiting. Als u wilt overstappen op een andere provider, ook wel hoppen genoemd, dan kunt u bij die betreffende provider een aanvraag indienen. De nieuwe provider zorgt er voor dat de beheerder van het netwerk waarvan XS4ALL gebruik maakt, zijnde KPN Telecom, op de hoogte wordt gebracht. Dit dient uiterlijk twee weken voor de einddatum van uw opzegtermijn bij XS4ALL en de KPN bekend te zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan zullen wij uw ADSL alsnog als opzegging naar de KPN sturen. Ook krijgt u van uw nieuwe provider een bevestiging van uw aanvraag bij hen. KPN controleert de aanvraag tot overstappen en verwerkt deze, of wijst deze in geval van onjuiste gegevens af.
Wanneer de aanvraag verwerkt wordt, ontvangt XS4ALL bericht van KPN van uw voornemen tot hoppen. Hierna verstuurt XS4ALL u een bevestingsbrief waarin een aantal belangrijke zaken worden vermeld:
Onzin allemaal; JIJ bepaalt hoe je opzegt en wanneer, wel met inachtneming van de contractsvoorwaarden. Gewoon de opzeggingsbrief over Telco-Telco migratie van de Telfort site versturen naar XS4ALL. Wel AANGETEKEND met bericht van ontvangst. Juridisch kan XS4ALL dan geen kant op.Ray schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:42:
mmm vandaag dus gebeld om xs4all op te zeggen per 1/4 (zit nu in fase 3 bij telfort) Echter zeggen ze daar dat ik niets moet doen en dat vanuit de kpn vanzelf de switch aan hun word gemeld en dat ........................etc.
Ik heb de brief wat aangepast, explicieter v.w.b. de datum en met een passage over intrekking machtiging, zodat ie helemaal waterdicht is. Als je die wilt hebben, dan stuur ik je die per email.
Daarna ontvang je een aantal standaardbrieven van XS4ALL, waarop ik consequent (2x), heel beleefd, de telefonische reactie (helpdesk is goed bereikbaar en niet duur) heb gegeven dat ik al schriftelijk opgezegd heb per datum in de brief. In mijn geval nam XS4ALL zelfs de datum van de ontvangst van de brief als einddatum i.p.v. de officiële en heeft de rest gecrediteerd.
Bij XS4ALL wordt, conform contractsvoorwaarden, in principe zo beëindigd : de eindatum van je normale lopende periode plus een opzegtermijn van 1 maand. De eindatum kun je vinden op je XS4ALL factuur; die verschilt namelijk per klant. Wellicht betaal je een stukje dubbel, maar als je snel opzegt, maar een paar dagen, uiteraard afhankelijk van de einddatum van je lopende periode.
That's the way to do it.
Baaah, vandaag uren aan het kloten geweest om mijn Telfort lijn goed te krijgen maar echt lekker werken doet het nog allemaal niet. Opzich ligt het niet aan Telfort maar aan de instellingen op mijn Speedtouch 585 Router opgezet als Acces Point.
Ik zal even de situatie beschrijven. Zoals gebruikelijk heb ik het Telfort modem normaal ingesteld wat prima ging, hulde! Toen ben ik met mijn router aan het spelen gegaan, uiteindelijk alle ipv's verwijderd en het ip 192.168.1.250 (met subnet 255.255.255.0) als enige toegevoegd aan mijn Speedtouch 585 router. Natuurlijk DHCP ook al uitgeschakeld.
In deze situatie doet het internet wel alleen erg gebrekkig:
- Hij valt wel eens weg
- Onder in de taakbalk staat dat ik geen verbinding heb terwijl ik wel kan internetten.
Is het wellicht handiger om het modem van Telfort puur als moden te gebruiken en de Speedtouch het routerwerk laten doen zoals hierboven ook al eens is beschreven? Of doe ik iets verkeerd?
Ik zal even de situatie beschrijven. Zoals gebruikelijk heb ik het Telfort modem normaal ingesteld wat prima ging, hulde! Toen ben ik met mijn router aan het spelen gegaan, uiteindelijk alle ipv's verwijderd en het ip 192.168.1.250 (met subnet 255.255.255.0) als enige toegevoegd aan mijn Speedtouch 585 router. Natuurlijk DHCP ook al uitgeschakeld.
In deze situatie doet het internet wel alleen erg gebrekkig:
- Hij valt wel eens weg
- Onder in de taakbalk staat dat ik geen verbinding heb terwijl ik wel kan internetten.
Is het wellicht handiger om het modem van Telfort puur als moden te gebruiken en de Speedtouch het routerwerk laten doen zoals hierboven ook al eens is beschreven? Of doe ik iets verkeerd?
de ST585 heeft al een modem. Dus je zult of alles via de speedtouch moeten doen of de speedtouch in switch mode zetten, wat je dus voor elkaar hebt.
Je hoort veel klachten over de ST585. Zo doet WPA beveiliging het niet met Vista. Je kunt geen verbinding maken bijvoorbeeld, maar WEP doet het wel weer goed.
Je hoort veel klachten over de ST585. Zo doet WPA beveiliging het niet met Vista. Je kunt geen verbinding maken bijvoorbeeld, maar WEP doet het wel weer goed.
It ain't stupid if it works!
Is toch ongeveer €20 per jaar.DNS666 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:52:
[...]
Verder staat een extra accespoint ook 24/7 aan nu is 9/10w niet erg veel, maar zonde is het wel
Als het goed is wordt Planet Internet eindelijk na veel gesodemieter, en dat terwijl Telfort al sinds 15-02-2008 actief is, afgesloten op 19-03-2008beuker123 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:59:
[...]
Mijn BudgetBellen is gestaakt op woensdag, 13-2-2008, telefoonlijn in de loop van de dag dood.
Op vrijdag, 15-2-2008, brief gebruiksgegevens Telfort vast bellen ontvangen.
In de tussenliggende periode inkomende telefoongeprekken door Telfort per mail doorgestuurd.
Uitgaand belde ik al 2 jaar met Voipbuster.
Zojuist slotnota van KPN in de mail !!
- Totaal abo = Terugbetaling BudgetBellen periode 13-2 t/m 29-2-2008
- Geprekken
- Totaal diversen
Specificatie Diversen: Kosten n.a.v. opzegtermijn ad 7,05 Euro (exclusief B.T.W.).
Ik vind dit netjes afgehandeld.

Hopelijk blijft men Telfort verbinding wel gewoon actief en krijg ik nog geld terug van Planet Internet anders kan ik daar weer achteraan gaan
Hmmm... heb al twee keer een brief gekregen met daarin de login gegevens, etc. maar een modem is nog steeds niet gekomen. En de aansluiting zou 3 maart opgeleverd moeten worden.
Iemand enig idee wanneer ik de modem echt kan verwachten?
Iemand enig idee wanneer ik de modem echt kan verwachten?
Mijn overstap van KPN IPB op 5 november ging vlekkeloos, direct internet en telefonie. Mijn schoonouders vragen dezelfde overstap aan. De 25e (afgelopen maandag) zou het gebeuren, echter zijn de werkzaamheden in de centrale al op vrijdag de 22e gedaan. ZyXEL geplaatst en verbinding geactiveerd. Helaas, telefonie werkt niet, ook niet na maandag te hebben afgewacht. Natuurlijk kloppen de logingegevens, maar de log blijft SIP Registration Fail by SIP:0xxxxxxxxx(code:401) melden. Als ik zelf op Register klik verschijnt code:403 in de log. Ik heb mijn eigen SIP gegevens ingeklopt en dan gaat het prima. Mijn conclusie was en is dat het account nog niet bekend is in de SIP server. Gebeld met de helpdesk, waar werd gezegd dat het aan KPN zou liggen (ik krijg wel Telfort voicemail te horen trouwens). Nog enkele dagen wachten was het advies. Mijn schoonouders hebben gisteren weer gebeld (3e keer nu in totaal) en kregen het advies langer te wachten.
Het rare vind ik dat email ook nog niet werkt. En dat de orderstatus op 4 blijft staan.
Ik heb alle topics doorzocht op 'Not register' maar ben niet tegen een oplossing aangelopen. Is hier iemand die wat meer info heeft hierover waarmee ik evt. de helpdesk weer kan bestoken? Op 5 dagen geen telefonie mag toch niet zo lichtvoetig door Telfort gereageerd worden...
Ik heb alle topics doorzocht op 'Not register' maar ben niet tegen een oplossing aangelopen. Is hier iemand die wat meer info heeft hierover waarmee ik evt. de helpdesk weer kan bestoken? Op 5 dagen geen telefonie mag toch niet zo lichtvoetig door Telfort gereageerd worden...
Bij mij werkte het ruim een week eerder dan de aangegeven opleverdatum van Telfort.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:47:
Ik had wel een kale lijn
heeft er iemand nog het originele firmware van telfort van de ZyXEL P-2602R-1DA?
heb namelijk het gevoel dat de modem daarmee stabieler is dan met de nieuwste firmware die je via de modem zelf kan updaten.
heb namelijk het gevoel dat de modem daarmee stabieler is dan met de nieuwste firmware die je via de modem zelf kan updaten.
Verwijderd
Ik heb even een vraag. Inmiddels is bij mij alles geleverd en zou internet actief moeten zijn per 3-3.
Omdat ik natuurlijk ongeduldig ben heb ik alles al aangesloten. Nu brand op mijn Zyxel alleen de lampjes Power en Ethernet1, mijn vraag is nu moeten de lampjes DSL en Internet al branden? Ook al is dit niet groen?
Is dit namelijk het geval dan ben ik bang dat ik iets niet goed heb aangesloten, heb namelijk een nieuwe analoge lijn laten aanleggen door Kpn. Alvast bedankt voor elke vorm van reactie.
Omdat ik natuurlijk ongeduldig ben heb ik alles al aangesloten. Nu brand op mijn Zyxel alleen de lampjes Power en Ethernet1, mijn vraag is nu moeten de lampjes DSL en Internet al branden? Ook al is dit niet groen?
Is dit namelijk het geval dan ben ik bang dat ik iets niet goed heb aangesloten, heb namelijk een nieuwe analoge lijn laten aanleggen door Kpn. Alvast bedankt voor elke vorm van reactie.
Het gaat niet bij iedereen een week vantevoren werken natuurlijk. DSL gaat pas branden als er signaal op staat.
Je zegt een nieuwe lijn van KPN aangevraagd te hebben, heb je op dit telefoonnummer ADSL aangevraagd? Want dan moet je met behulp van de splitter het modem aansluiten.
Je zegt een nieuwe lijn van KPN aangevraagd te hebben, heb je op dit telefoonnummer ADSL aangevraagd? Want dan moet je met behulp van de splitter het modem aansluiten.
Verwijderd
Superseb allereerst bedankt voor je reacite. Ik begrijp inderdaad dat het niet hoeft te werken maar dacht dat de lampjes dan in ieder geval rood zouden moeten zijn of iets dergelijks.
Op dit nieuwe nummer heb ik inderdaad ADSL aangevraagd. Er is iemand van Kpn binnen geweest en heeft met een soort van toestel de lijn de gecontroleerd, deze zou werken volgens hem, toen heeft hij twee orangje draadjes bloot gelegd welke ik nodig had voor ADSL. Deze twee kleine draaidjes zitten nu in de splitter, vanuit de splitter draad naar modem. Of doe ik hier iets niet goed?
Op dit nieuwe nummer heb ik inderdaad ADSL aangevraagd. Er is iemand van Kpn binnen geweest en heeft met een soort van toestel de lijn de gecontroleerd, deze zou werken volgens hem, toen heeft hij twee orangje draadjes bloot gelegd welke ik nodig had voor ADSL. Deze twee kleine draaidjes zitten nu in de splitter, vanuit de splitter draad naar modem. Of doe ik hier iets niet goed?
Nee, die gaan pas branden als ADSL ook daadwerkelijk geleverd is. Staat er geen signaal op de lijn, dan brand er geen DSL en/of internetlampje. Nog even geduld dus.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:00:Omdat ik natuurlijk ongeduldig ben heb ik alles al aangesloten. Nu brand op mijn Zyxel alleen de lampjes Power en Ethernet1, mijn vraag is nu moeten de lampjes DSL en Internet al branden? Ook al is dit niet groen?
Verwijderd
Oke duidelijk, bedankt voor je reactieHeineken schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:10:
[...]
Nee, die gaan pas branden als ADSL ook daadwerkelijk geleverd is. Staat er geen signaal op de lijn, dan brand er geen DSL en/of internetlampje. Nog even geduld dus.
Allright, telfort heeft geleverd.
Op 18-02 heb ik het verzoek tot migratie van abbo (tiscali/telfort 6mbit -> telfort 20 mbit) geinitieerd. Gister (lees: 28-02) heeft de effectuering van de snelheidsverhoging plaatsgevonden. Resultaat?
DSL Up 15998 kbps / 1117 kbps met een afstand van 1050 meter van de, logischerwijs adsl2+ ready centrale. Effectief betekend dit een download van 1660 kbyte/s (bottleneck afstand centrale) en een zeer stabiele upload van 118 / 119 kbyte/s (bottleneck abbo).
Vanmiddag ga ik proberen om een nog wat korter kabeltje tussen het isra en modem te leggen om zo mogelijk nog snelle intrainwaardes te realiseren.
Op 18-02 heb ik het verzoek tot migratie van abbo (tiscali/telfort 6mbit -> telfort 20 mbit) geinitieerd. Gister (lees: 28-02) heeft de effectuering van de snelheidsverhoging plaatsgevonden. Resultaat?
DSL Up 15998 kbps / 1117 kbps met een afstand van 1050 meter van de, logischerwijs adsl2+ ready centrale. Effectief betekend dit een download van 1660 kbyte/s (bottleneck afstand centrale) en een zeer stabiele upload van 118 / 119 kbyte/s (bottleneck abbo).
Vanmiddag ga ik proberen om een nog wat korter kabeltje tussen het isra en modem te leggen om zo mogelijk nog snelle intrainwaardes te realiseren.
Vreemd. Ik heb dinsdagavond ook gebeld (via het 0900-nummer en daarna 3x optie 2) om voor mijn broer de draadloze modem te regelen en dat ging prima. Ondanks dat de standaardmodem die dag ook opgestuurd/afgeleverd was. Als dan de draadloze binnenkomt konden we de standaardmodem terugsturen.Ray schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:12:
hee een vers deel. dan herhaal ik hier mijn vraag nog maar even. Ik zit in fase 3 van de bestelling maar wil toch eigenlijk niet de wireless modem maar de multi pc. Nu lees ik hier in het topic reacties van mensen die dit voor elkaar gekregen hebben. Ik heb dus gebeld maar ze willen het gewoon niet wijzigen. Hoe pak ik dit aan ? iemand een tip ?
Overigens vanochtend deze toch maar gecancelled omdat we het daar anders aan gaan leggen (en evt. kan ie mijn oude Speedtouch 580 gebruiken voor wireless).
Zelf hoop ik 3 maart over te gaan. Spulleboel is in huis. Ik kreeg overigens de Zyxel-modem niet aan de praat voor de huidige Xs4all.
aka pluim003
Verwijderd
Op marktplaats zijn legio Zyxel 2602HW-D1a modems te vinden voor rond de 80 euro.DNS666 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:11:
Met een beetje afdingen zou 70 euro haalbaar moeten zijn en dan is het ding gewoon van jou.
Dus ik zou zeggen, zoek het daar eens. Probleem opgelost en kun je de bruikleen modem als backup houden of om te testen.
Verwijderd
De wireless versie mondjesmaat en de prijzen zijn hoog en stijgend sind de strakke actie van Telfort om de modems nog slechts in bruikleen/huur/lease te verstrekkenVerwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:07:
Op marktplaats zijn legio Zyxel 2602HW-D1a modems te vinden voor rond de 80 euro.
Verwijderd
Ik word een beetje gek van mijn lijntje. Elke ochtend rond 12 uur valt het internet een keertje weg. Verder werkt het de hele dag.
Wat kan dit zijn? Modem is de ZyXeL 2602, gewoon standaard ding. Alleen niet die zilveren versie maar de zwarte versie.
Wat kan dit zijn? Modem is de ZyXeL 2602, gewoon standaard ding. Alleen niet die zilveren versie maar de zwarte versie.
Verwijderd
ik krijg nu net een mail van telfort binnen met: "Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd. Vanaf nu kunt u profiteren van alle voordelen die horen bij uw Telfort internet-abonnement etc"Heineken schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:10:
[...]
Nee, die gaan pas branden als ADSL ook daadwerkelijk geleverd is. Staat er geen signaal op de lijn, dan brand er geen DSL en/of internetlampje. Nog even geduld dus.
Maar nog steeds branden er geen lichtjes bij DSL en Internet, ook al haal ik stroom er even af. Iemand een idee?
Verwijderd
Ik heb op een Tiscali forum gelezen dat de voedingsadapter van de zwarte modemVerwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:39:
Ik word een beetje gek van mijn lijntje. Elke ochtend rond 12 uur valt het internet een keertje weg. Verder werkt het de hele dag.
kuren kan vertonen die leiden tot regelmatige uitval van de modem.
Als je een vrij plat model voedingsadapter hebt dan is hij wel goed.
Die is circa 2 cm dik. Misschien kan de zyxel site meer info geven.
Verder kan ook de lijn kwaliteit een rol spelen.
Bill ...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 13:24 ]
Verwijderd
Bedankt voor je informatie, echter werkt deze modem al zeker een jaar zonder problemen bij Tiscali. Pas sinds de overstap naar Telfort heb ik dit probleem. Heel vreemd en altijd 's ochtends.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:22:
[...]
Ik heb op een Tiscali forum gelezen dat de voedingsadapter van de zwarte modem
kuren kan vertonen die leiden tot regelmatige uitval van de modem.
Als je een vrij plat model voedingsadapter hebt dan is hij wel goed.
Die is circa 2 cm dik. Misschien kan de zyxel site meer info geven.
Bill ...
Verwijderd
Zo te zien nog niet... als je er snel bij bent kun je deze nog pakken en bunschoten ligt valk bij Amersfoort (dus centraal in nederland):Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:35:
[...]
De wireless versie mondjesmaat en de prijzen zijn hoog en stijgend sind de strakke actie van Telfort om de modems nog slechts in bruikleen/huur/lease te verstrekken
http://link.marktplaats.nl/151594992
Niet bedoeld als reclame, maar als voorbeeld. Er zijn er zo nog legio op marktplaats (alleen op zyxel zoeken)
Is het een dedicated aansluiting op een nieuwe lijn?Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:00:
[...]
ik krijg nu net een mail van telfort binnen met: "Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd. Vanaf nu kunt u profiteren van alle voordelen die horen bij uw Telfort internet-abonnement etc"
Maar nog steeds branden er geen lichtjes bij DSL en Internet, ook al haal ik stroom er even af. Iemand een idee?
Zo ja, dat zou je kunnen proberen het aderpaar te wisselen.
Verwijderd
ben echt niet technisch, wat is een dedicated lijn? (ze hebben de straat opengebroken om een nieuwe lijn te leggen omdat ik al isdn heb voor mn werk)Heineken schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:35:
[...]
Is het een dedicated aansluiting op een nieuwe lijn?
Zo ja, dat zou je kunnen proberen het aderpaar te wisselen.
Verwijderd
Geprobeert met een Thomson716v5 maar ik kreeg geen internet verbinding . Moet je telfort instellen op de zelfde manier als met kpn dus gebruikersnaam en wachtwoord ?
VPI/VCI=4.48 of andere ?
PPPoA (ofPPPoE)
Voice Router ?
Etc staat allemaal niet uitgelegd bij telfort , beetje jammer .
Ik kan ook bij ons op de zaak een Level One wbr-3408 draadlooze router kopen voor €24.40 , mischien een betere oplossing ? En die dan op dei Zyxel Aansluiten .
VPI/VCI=4.48 of andere ?
PPPoA (ofPPPoE)
Voice Router ?
Ik kan ook bij ons op de zaak een Level One wbr-3408 draadlooze router kopen voor €24.40 , mischien een betere oplossing ? En die dan op dei Zyxel Aansluiten .
Zoek eens naar VPI of VCI in de quicksearch
Verwijderd
VPI = 0
VCI = 34
en niet PPPoA maar de andere optie.
Voor de rest sluit ik me bij vorige poster aan.
VCI = 34
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:19:
Geprobeert met een Thomson716v5 maar ik kreeg geen internet verbinding . Moet je telfort instellen op de zelfde manier als met kpn dus gebruikersnaam en wachtwoord ?
VPI/VCI=4.48 of andere ?
PPPoA (ofPPPoE)
Voice Router ?
Het is IPoA, niet in te stellen via de webGUI van de Speedtouch. Ze zijn bij Speedtouch alleen met KPN in gedachte aan het ontwikkelen geweest lijkt het.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:32:
VPI = 0
VCI = 34
Je hebt dus de 'Configuratie Wizard Tool' dinges nodig die je perse op een windows machine moet draaien om het te kiezen. Heet RFC1483Bridge ook dan.
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716
[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 29-02-2008 14:41 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Hallo idereen!
Ik zit met het volgende, waar ik nergens een duidelijk antwoord op kan vinden.
Ik heb sinds 2 dagen telfort 20 MB
Mijn Modem geeft de volgende waardes:
Upstream Speed: 1125 kbps
Downstream Speed: 20965 kbps
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 16 db
attenuation upstream: 2 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc dd ee ef ff ff fe ff ee dc ba 75
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 12 db
tone 32- 63: 00 25 78 99 aa bb bc cd dd de ee ee ee ee ee ee
tone 64- 95: ee ee ee ee ee de dd dd de de ee dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 160-191: dd dd dd dd cd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 192-223: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 224-255: cc cc cc dc dc cd cc cc cc cc cc 2c cc cc cc cc
tone 256-287: bc cc cc cc cc cc cc cc bb cc bb cc cc cb bb bc
tone 288-319: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc dc
tone 320-351: dc cc cc cc cc cc dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 352-383: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 384-415: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 416-447: cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 448-479: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 480-511: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa
Dit zijn volgens mij zo'n beetje de best mogelijk waardes (of niet?)
Mijn download snelheid is echter niet sneller dan zo'n 700 KB (100mb file via BBned)
of ca 450 KB via speedtest.nl
upload is wel goed
connections/min ca 120
ping 25
Is dit normaal? Zo nee, wat kan ik er aan doen?
Ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden
Mijn download snelheid is echter niet sneller dan zo'n 700 KB (100mb file via BBned)
upload is wel goed
connections/min ca 120
ping 25
Verwijderd
Je hebt sowieso overhead dus -10 tot 20% snelheids verliesVerwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:56:
Hallo idereen!
upload is wel goed
connections/min ca 120
ping 25
Als je ook nog eens wireless bent is er nog meer verlies.
De intrain waarde van 20.1 Mb is uitstekend er zou best wat meer
uit te persen zijn, zo'n 1.5 tot 2.0 MB moet toch mogelijk zijn.
Ben je idd wireless, probeer dan eens bekabeld de snelheid
te bepalen.
Verwijderd
Je modem waardes zijn goed.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:56:
upload is wel goed
connections/min ca 120
ping 25
Ik vermoed dat je via Wireless zit te internetten en dan is dat de beperkende factor.
Over een draad zou je 2 MB/sec moeten halen.
Kan ook die wireless bug zijn waar over gesproken wordt. Zet in dat geval je wireless in de router uit voordat met een draadje gaat downloaden. Mocht dit het probleem zijn, dan even zyxel flashen naar nieuwste versie, werkt dat niet dan de wireless uitzetten en er een aparte wireless accesspoint achter hangen (geen router, want je kunt de router van het modem blijven gebruiken). Een andere optie is even een Speedtouch 780 of 716 aan te schaffen via marktplaats. Let wel, intrainwaarden op een speedtouch kunnen tot 2 Mbit lager liggen, maar dan kom je nog steeds op 18 Mbit uit. Draytek of Fritz zijn kwalitatief beter, maar dan moet je voor 2 mbit meer diep in de zak tasten (nee niet die ene) zelfs 2e hands.
Mocht iemand het niet eens zijn met mijn verhaal dan hoor ik het graag.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 15:45 ]
Staat je netwerkkaart wel ingesteld op 100mbps Full-duplex?Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:56:
upload is wel goed
connections/min ca 120
ping 25
[ Voor 65% gewijzigd door Bull op 29-02-2008 16:19 ]
Ik sluit me aan bij de andere wat betreft wireless, maar ik ben zelf alleen bedraad aangesloten en na intrainen op 16.000 kbps, kwam ik de eerste dagen niet hoger dan 500-600 KB/sVerwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:56:
en na een week werd dat in een keer 1500-1600 KB/s

Heb niets veranderd (aan modem of PC), geen belletjes gepleegd naar KPN of Telfort en toch was het in ene zo.
Edit: en nu kan ik mezelf wel

[ Voor 13% gewijzigd door Snowmiss op 29-02-2008 20:01 ]
Het probleem zit niet in de verbinding telefooncentrale <> modem, je moet het bij je zelf gaan zoeken na het modem. Verbinding tussen modem en PC, netwerkkaart, instellingen netwerkkaart, software-instellingen op de PC.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:56:
upload is wel goed
connections/min ca 120
ping 25
Hier een link naar Tiscali (nu Telfort), die nog steeds geldt, met dank aan Idolon:
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=3900
Tot overmaat van ramp ben ik na wat mails toch op stap 2 belandt.
Nu kan ik dus even een pc gaan samen stellen en een routertje kopen en eventueel een goede modem want ik ben niet zo weg van die modem van ze.
Ik weet bij god niet wat de ervaringen zijn met de modems die je hier eventueel op kan hangen? Ik heb geen telefonie.. Heb twee van die livebox modems thuis .. zijn di eook beter of heeft iemand een ander idee?
Ik weet bij god niet wat de ervaringen zijn met de modems die je hier eventueel op kan hangen? Ik heb geen telefonie.. Heb twee van die livebox modems thuis .. zijn di eook beter of heeft iemand een ander idee?
Vandaag is dan ook eindelijk onze verbinding overgezet van Zonnet (Tele2) naar Telfort, dit verliep vlekkeloos kwestie van nieuwe modem aansluiten en gaan !
Voor de activatie trainde hij al in op ~7 Mbit, na activatie ging de snelheid echter niet omhoog
Intrain waardes:
Tot mijn grote blijschap zag ik dit:
- DSL Mode: ADSL2
Dit zou betekenen dat ik tot 12Mbit zou moeten kunnen halen (zeker als je mijn afstand ziet)
15/13,8*1000= ~1087 meter Ook de bekabeling binnenshuis is zo kort mogelijk gehouden (15cm vanaf ISRA) Maar toch haal ik maar 7143 kbps iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen ?
Zou ik een lijnmeting moeten laten uitvoeren ? of signaal op 2e aderpaar laten zetten ?
In tegenstelling wat ik in de andere topics las is de latency (ping) perfect !
Tweakers.net ~10ms (voorheen met Zonnet 12-15ms)
Voor de activatie trainde hij al in op ~7 Mbit, na activatie ging de snelheid echter niet omhoog
Intrain waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 7143 kbps / 1023 kbps noise margin upstream: 6 db output power downstream: 19 db attenuation upstream: 6 db noise margin downstream: 6 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 15 db |
Dit zou betekenen dat ik tot 12Mbit zou moeten kunnen halen (zeker als je mijn afstand ziet)
15/13,8*1000= ~1087 meter Ook de bekabeling binnenshuis is zo kort mogelijk gehouden (15cm vanaf ISRA) Maar toch haal ik maar 7143 kbps iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen ?
Zou ik een lijnmeting moeten laten uitvoeren ? of signaal op 2e aderpaar laten zetten ?
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
Op deze site krijg je uitleg er over hoe je de modem moet instellen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:19:
VPI/VCI=4.48 of andere ?
PPPoA (ofPPPoE)
Voice Router ?
http://telfort.gebruikers...&thread_id=63&rowstart=20
Heb dit zelf ook gebruikt en ben nu met de 716v5wl online via telfort.
Je bent via ADSL2 aangesloten, dus geen ADSL2+.Puch-Maxi schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:54:
Vandaag is dan ook eindelijk onze verbinding overgezet van Zonnet (Tele2) naar Telfort, dit verliep vlekkeloos kwestie van nieuwe modem aansluiten en gaan !
Intrain waardes:
code:
1 2 3 4 5 6 7 7143 kbps / 1023 kbps noise margin upstream: 6 db output power downstream: 19 db attenuation upstream: 6 db noise margin downstream: 6 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 15 db
Zie startpost.
Wat helaas betekent dat je nooit boven de ADSL1 snelheid van 8 Mbit komt.
Verwijderd
Chadi schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:51:
Tot overmaat van ramp ben ik na wat mails toch op stap 2 belandt.Nu kan ik dus even een pc gaan samen stellen en een routertje kopen en eventueel een goede modem want ik ben niet zo weg van die modem van ze.
Livebox is brakke shit, al haalt hij bij Orange wel goede snelheden, maar het is plastic prulwerk van Sagem (alles wat uit frankrijk komt is meuk, behalve wijn, champagne en franse kaas). Iedere router die je wireless moet maken door er een wifi usbstick in te duwen, neem ik niet serieus.Chadi schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:51:
Tot overmaat van ramp ben ik na wat mails toch op stap 2 belandt.Nu kan ik dus even een pc gaan samen stellen en een routertje kopen en eventueel een goede modem want ik ben niet zo weg van die modem van ze.
Alternatieven voor de Zyxel van Telfort ( van goedkoop naar duur en van goed naar erg goed naar heel erg goed):
Speedtouch 780 (betaalbaar maar goed. Uit de VS). Op marktplaats tussen de 50 en 80 euro
Draytek 2x00 serie (duurder maar erg goed. Uit Taiwan). Op marktplaats rond de 100-140 euro
Fritz 7170 (mofo dure shit, maar heel erg goed. Duitse degelijkheid). Op marktplaats rond de 150 + euro.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 17:35 ]
Weet iemand toevallig het volgende: is het voor langere tijd mogelijk om meerdere ip-adressen van Tiscali via 1 verbinding te gebruiken?
Op dit moment draait het bij een kennis op de manier dat de modem alleen bridged en hieraan gekoppeld twee routers hangen met elk hun eigen netwerk en eigen externe ip-adres. Dat werkt prima voor nu, maar vraag me af hoe lang dit zo blijft.
Op dit moment draait het bij een kennis op de manier dat de modem alleen bridged en hieraan gekoppeld twee routers hangen met elk hun eigen netwerk en eigen externe ip-adres. Dat werkt prima voor nu, maar vraag me af hoe lang dit zo blijft.
Tot nu toe heb ik alleen getest met het downloaden van 100MB bestanden van BBnet. Reden hiervoor is dat ik Tefort heb op mijn nieuwe adres waar ik alleen een laptop heb. Leechen doe ik met de PC die nog op mijn oude adres staat (ja, ik heb op dit moment twee huizen en twee internet abbo'sRay schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:14:
[...]
dat zou prima zijn voor mij! ik gebruik wireless af en toe maar en alleen voor een vpn verbinding. de download bakken zijn allemaal bedraad aangesloten. bedankt voor je uitleg! als ik dit zo lees lijkt er geen enkel probleem toch.
Gebruik je zelf ook usenet ? (met meerdere threads ?)

Bij mij werkt mijn internet nu, maar mijn modem blijft op verschillende waardes intrainen, de ene keer zit hij op 16000, dan gaan de lampjes ineens uit en staat hij na het opnieuw opstarten ineens op 10000. Ik hoop dat dit allemaal nog onderdeel is van het activeringsproces (officieel pas 4 maart aangesloten) anders is het wel vreemd. Het maakt trouwens geen verschil of ik de modem direct aansluit op het isra punt of er een (lange) telefoondraad naar de huiskamer tussen laat zitten...
Dit topic is gesloten.