Het kleine-mismoderatietopic deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:15:
Is mijn reactie niets waard? Het lijkt me dat ik genoeg een punt maak om in ieder geval niet "geen nuttige bijdrage" te doen. De reactie op m'n post zegt overigens dat XmlHttpRequest niet tot de HTML 5 Draft behoort, maar tot de XmlHttpRequest Draft. Dat is op zich handig om te weten, maar verandert weinig aan m'n verhaal.
Ik zou er niets over durven zeggen. Dat laat ik liever aan anderen over.
De EU-boete wordt wel als reden geopperd dat Microsoft opeens zo'n ommezwaai heeft gemaakt met standards en super-standards mode. Om niet hier ook een boete wegens concurrentievervalsing te krijgen, is de gedachtegang. Dus helemaal onzin is het niet om haar bij het verhaal te betrekken.
De manier waarop ze genoemd wordt is niet erg zinnig. Als je dan serieus haar erin wilt betrekken zul je dat wel op een andere manier moeten doen. Op deze manier is het onzinnig, maar wel onschuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:04
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:15:
Is mijn reactie niets waard? Het lijkt me dat ik genoeg een punt maak om in ieder geval niet "geen nuttige bijdrage" te doen. De reactie op m'n post zegt overigens dat XmlHttpRequest niet tot de HTML 5 Draft behoort, maar tot de XmlHttpRequest Draft. Dat is op zich handig om te weten, maar verandert weinig aan m'n verhaal.
+1 van mij, hoewel je het misschien iets uitgebreider kan uitleggen voor de noobs -lees voor mij- want het gaat me een beetje boven de pet :$ Misschien dat daarom ook de neutrale beoordelingen vandaan komen.
De EU-boete wordt wel als reden geopperd dat Microsoft opeens zo'n ommezwaai heeft gemaakt met standards en super-standards mode. Om niet hier ook een boete wegens concurrentievervalsing te krijgen, is de gedachtegang. Dus helemaal onzin is het niet om haar bij het verhaal te betrekken.
Als die het zo formuleert is het wel zinnig, in zo'n vaag kort zinnetje heeft het voor mij geen toegevoegde waarde.

Gelukkig ben ik niet de enige die het een en ander niet begrijpt :')

[ Voor 3% gewijzigd door Jorrit op 06-03-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Een schoolmeester hoort wmb op -1, offtopic gezeur. Daarnaast voegt de post niets toe, en vindt poster het nodig om veel witregels te gebruiken

[ Voor 26% gewijzigd door Jorrit op 06-03-2008 14:49 . Reden: Iets te vroeg op Verstuur bericht geklikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet echt een schoolmeester, wel een zinnetje wat volledig offtopic is. Echter, hij heeft ook nog een ontopicgedeelte. Zo maakt het de reactie toch nog net een onschuldige 0. Een -1 zou vanwege de geringe inhoud en het offtopicgedeelte echter geen mismod zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.J.K. schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:27:
[...]

+1 van mij, hoewel je het misschien iets uitgebreider kan uitleggen voor de noobs -lees voor mij- want het gaat me een beetje boven de pet :$ Misschien dat daarom ook de neutrale beoordelingen vandaan komen.
Op HTML 5 gebied beschouw ik mezelf lang niet als expert hoor. ;) Ik heb alleen de draft doorgelezen, en denk dat ik het wel begrijp. Mijn verhaal is ook eigenlijk wat generieker: als je 'dingen' gebruikt die nog niet gestandaardiseerd zijn, moet je je voorbereiden op onverwachte veranderingen. Maar dat neemt niet weg dat je ze gerust kunt gebruiken voor hippe 'dingen' die af en toe mogen breken. Gebruik het alleen niet voor de bediening van kerncentrales enzo... :P
[...]

Als die het zo formuleert is het wel zinnig, in zo'n vaag kort zinnetje heeft het voor mij geen toegevoegde waarde.

Gelukkig ben ik niet de enige die het een en ander niet begrijpt :')
Nee, het was ook niet m'n bedoeling om daar een punt voor te geven. Slechts om aan te geven dat ik snap waar die opmerking vandaan komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Arthur in 'nieuws: Meizu keert terug op Cebit-vloer met iPhone-kloon'
Te offtopic om meerwaarde te hebben. Maximaal een 0 imo.

Verder gaat het in dat draadje bijna alleen maar weer over de iPhone van Apple, in plaats van dat er ontopic gereageerd wordt. Een vergelijking trekken is prima, maar dit is wel heel overdreven... Is trouwens ook een potentieël mismoddraadje.

Kapotlood in 'nieuws: Meizu keert terug op Cebit-vloer met iPhone-kloon'
Een hoop ongefundeerd geblaat. Wordt ook al gecorrigeerd door andere reacties in die draad. Imo niet meer waard dan een 0.

t-h in 'nieuws: Meizu keert terug op Cebit-vloer met iPhone-kloon'
Is dit een troll? Of ben ik nu te streng? Het is wel weer een hoop ongefundeerde onzin waar ik een beetje moe van wordt. Wellicht ben ik niet neutraal genoeg bij deze.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 06-03-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
RoD schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:44:
[t-h in 'nieuws: Meizu keert terug op Cebit-vloer met iPhone-kloon'
Is dit een troll? Of ben ik nu te streng? Het is wel weer een hoop ongefundeerde onzin waar ik een beetje moe van wordt. Wellicht ben ik niet neutraal genoeg bij deze.
Nee, daar zie ik geen troll, wel offtopic, max een 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Ik snap niet hoe deze posting een +1 kan krijgen. Dat lijkt me gewoon een flame-achtige posting.

Onder het topic 'Xbox 360 daalt half maart in prijs' staat trouwens meerdere postings die op het randje (of er net over) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dirk schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:53:
[...]

Nee, daar zie ik geen troll, wel offtopic, max een 0.
Dan ga ik daar in mee :)
beantherio schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:24:
Ik snap niet hoe deze posting een +1 kan krijgen. Dat lijkt me gewoon een flame-achtige posting.

Onder het topic 'Xbox 360 daalt half maart in prijs' staat trouwens meerdere postings die op het randje (of er net over) zijn.
Eens. Dat is gewoon een -1.

bbob in 'nieuws: Meizu keert terug op Cebit-vloer met iPhone-kloon'
Te offtopic voor de +1. Nulletje maximaal imo.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 06-03-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
bbob1970 in 'nieuws: Meizu keert terug op Cebit-vloer met iPhone-kloon'
Te offtopic voor de +1. Nulletje maximaal imo.
Volledig mee eens. De onderbouwing is ook ver te zoeken omdat ik er vanuit ga dat het feitelijk onjuist is :p. (maar daar niet op modereer uiteraard, aangezien dat een mening is)

De meer serieuze reden:
Een stelling van een ander zou je imho alleen onderbouwd mogen weerleggen, een welles / nietes discussie zonder onderbouwing (in de vorm van een bron of overtuigend betoog) kan nooit meer dan een 0 waard zijn.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:09
HyperBart in 'nieuws: Bank trekt aanklacht tegen Wikileaks in'
Verdient die van mij nu echt een -1 ?
Gewoon even verifieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee een simpele vraag hoort op nul, echt ontopic is hij ook niet, maar een -1 is hij niet waard. Hij staat dus ook weer op 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Seth_Chaos in 'nieuws: Meizu keert terug op Cebit-vloer met iPhone-kloon'
Te offtopic voor de +1, wederom. Nulletje imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

chrisO in 'nieuws: Ontwikkelaar 38 Studios gebruikt Unreal Engine 3 voor nieuwe mmo'
inhoud klopt niet. wel +1

Waarschijnlijk komt dit omdat het topic niet zoveel interesse opwerkt en dus niet zoveel mensen het lezen.

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IStealYourGun in 'Nieuwe koers Ask.com betekent einde van strijd met Google'

Een grap met +1 is dit geen magere 0 of misschien zelfs een -1 ? Ik ben was de enige die een 0 gemod heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Kan iemand zeggen wat te doen met zo'n reactie, die southpark onzin vind ik een beetje onzin. De opmerking over gitaar leren spelen is onschuldig genoeg voor een 0 mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 06:07:
IStealYourGun in 'Nieuwe koers Ask.com betekent einde van strijd met Google'

Een grap met +1 is dit geen magere 0 of misschien zelfs een -1 ? Ik ben was de enige die een 0 gemod heeft.
Een nulletje imo. Redelijk onschuldig.
J.J.K. schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:33:
Kan iemand zeggen wat te doen met zo'n reactie, die southpark onzin vind ik een beetje onzin. De opmerking over gitaar leren spelen is onschuldig genoeg voor een 0 mijns inziens.
Mag van mij ook op 0. Dat South Park gedoe is niet echt nuttig, maar verder ook niet echt ongewenst. Rest van de reactie is ook niet zo bijzonder, dus een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
De Best Buy Guide van maart is uit, maar de reacties zijn maar door 2-3 mensen gemodereerd, hierdoor is de moderatie van vrij lage kwaliteit. Misschien dat iemand er nog even bijlangs kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een trollerige (default BSOD-geleuter) FiPo als deze reactie lijkt me een prima kandidaat voor de -1? De +1 en +2 zijn overigens niet meer dan modmisbruikers...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat soort afgezaagde flauwe BSOD-grappen mogen wmb ook wel op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Eens, nulletje gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de meerwaarde van Silver7 in 'nieuws: Hogeschool Inholland gebruikt bittorrent voor verspreiding software-updates'? Zelfs al zou het waar zijn dan nog is een 0 voldoende, maar het is gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:39:
Wat is de meerwaarde van Silver7 in 'nieuws: Hogeschool Inholland gebruikt bittorrent voor verspreiding software-updates'? Zelfs al zou het waar zijn dan nog is een 0 voldoende, maar het is gewoon onzin.
Had hem al een 0 gegeven, staat hij nu ook op.

Verwijderd in 'nieuws: Hogeschool Inholland gebruikt bittorrent voor verspreiding software-updates'
Zie geen meerwaarde in zijn post (of ik snap zijn beredenering niet :)). Heb hem een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is niet een heel erg bijzondere posts, maar zijn punt is wel duidelijk. Wat is het probleem als er belasting op het netwerk optreedt? Het is niet alsof je netwerk ineens stuk kan gaan door die torrents. :)

Ik twijfel ook tussen 0 en +1, maar voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
wolkje schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:24:
[...]

Het is niet een heel erg bijzondere posts, maar zijn punt is wel duidelijk. Wat is het probleem als er belasting op het netwerk optreedt? Het is niet alsof je netwerk ineens stuk kan gaan door die torrents. :)

Ik twijfel ook tussen 0 en +1, maar voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel.
Misschien denk ik te simpel, maar ik zie een netwerk als een weg met auto's, als er te veel auto's zijn, loopt het vol (file). Dus het gaat niet stuk, maar het werkt niet lekker, dus moet je je netwerk uitbreiden en dat kost ook weer geld.
Bij mij begon geen belletje 'mogelijk goed punt' te rinkelen. Wat ik meestal hanteer als +1 norm. (Zoals je begrijpt heeft dat belletje niks met de vanuit mijn idee mogelijke (on)juistheid van de post te maken, maar met de manier van vertellen enz.)
Ben het wel met je eens dat +1 geen grote mismod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

--Niels-- schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:48:
Misschien denk ik te simpel, maar ik zie een netwerk als een weg met auto's, als er te veel auto's zijn, loopt het vol (file). Dus het gaat niet stuk, maar het werkt niet lekker, dus moet je je netwerk uitbreiden en dat kost ook weer geld.
Dat is natuurlijk helemaal waar. Maar ik denk dat zijn punt was, dat iedereen altijd meteen 'hoge belasting' schreeuwt, terwijl het vrijwel nooit voor echte problemen zorgt. ;) De reactie waarop hij reageerde was dan ook niet echt beargumenteerd.

Ach ja, 0 en +1 blijven te beide te verdedigen voor deze reactie. Niets mis mee :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me een troll en dus -1? Nul is nog te verdedigen, maar dat er zoveel +1's uitgedeeld zijn is echt compleet absurd.

En dan deze reactie. Imho maken de eerste en vooral de laatste regel het tot een ordinaire troll.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

twee maal -1, die twee zijn overduidelijk. Die hoeven niet zichtbaar voor de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Staan ondertussen op -1. Die tweede heeft er ondertussen moderatiegeklaag aan toegevoegd dus die is kansloos om ooit nog boven de _1 uit te komen.

Die +1 modders zijn niet anders dan meningmodders en die mogen best een grote afwijking krijgen!
Nog wat experts die deze een -1 kunnen geven?

[ Voor 33% gewijzigd door TheCapK op 08-03-2008 21:35 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Waarom staat deze op -1?

Verwijderd in 'nieuws: Voeding met vermogen van 2kW onder de loep genomen'

In de 'parent' post beweert de poster dat ie maar 185W verbruikt, maar onderbouwt dat niet, en krijgt daar zelfs +1 voor. Deze poster doet niets anders dan vragen wat voor systeem ie dan wel niet heeft dat maar 185W verbruikt. Lijk me een redelijke en behoorlijk ontopic vraag.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het artikel gaat over een voeding van 2kW die onderzocht is. Dan is een dergelijke discussie starten imo volledig offtopic. Melden hoeveel Watt jouw systeem verbruikt is totaal irrelevant voor het artikel.

Edit: Je kunt de specs van je eigen systeem wel gebruiken om bijvoorbeeld iets zinnigs te zeggen over het nut van die voeding, maar deze poster meldt alleen dat zijn systeem X aantal Watt verbruikt.

[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 09-03-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Hoe kan deze off-topic mu 4x +1 krijgen? hoort gewoon op -1 zoals de andere off-topics die alleen over het geloof gaan: ewt in 'nieuws: Kabinet gaat haalbaarheid verbod op gewelddadige games onderzoeken'

Dan hoort deze nog eerder op 0 wegens eigen ervaring en meer on-topic:
cashewnut in 'nieuws: Kabinet gaat haalbaarheid verbod op gewelddadige games onderzoeken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die eerste is een duidelijke -1 idd...

Met de tweede ben ik het niet met je eens, ik vind hem trollerig. Zo'n opmerking over oogkleppen, en dan die één-na-laatste zin maken het voor mij geen 0 waard. Mijn -1 blijft dan ook staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik zei ook niet voor niets dat die er eerder op thuis hoorde! Hij staat gewoon op -1 waar hij inderdaad hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Klagen over een moderatie is bij mij meestal een duidelijk -1 geval, welke ik aan deze post dan ook had gegeven. Maar na het toch maar verder lezen van de post was de beargumentatie wel redelijk, waarom ik er maar een 0 van heb gemaakt. Wat vinden jullie van die post? is het klagen over moderatie genoeg voor een -1? Moet het geklaag in deze situatie maar genegeerd worden en moet hij een +1 krijgen? Of zijn jullie met mij en vinden jullie een 0 volstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een nul is voldoende, maar dat is omdat het wat offtopic is, niet vanwege het verhaal over de moderatie. Als iedereen het zo zou brengen zou ik geen reacties omlaag modden vanwege moderatiegeklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Als iedereen het zo zou brengen zou de FP aardig vervuild raken. Verder is dusdanig vroeg geklaag over een moderatie, wanneer het daadwerkelijk een mismod is, al snel nutteloos omdat de moderatie niet meer fout is. Dat is dan ook waarom ik oorspronkelijk voor een -1 ging. Toch heb ik er maar een 0 van gemaakt om genoemde reden. Het is echter inderdaad ook wel enigsinds offtopic, had hem kennelijk niet helemaal goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, hij gebruikt moderatiegeklaag als aanleiding om een interessant verhaal te vertellen. Een wat ongelukkig gekozen binnenkomer, zeg maar. De toon is ook zeker niet negatief. Een 0 van mij. De post waar hij op reageert is ook interessant, maar de toon in die post maakt het een makkelijk uitdeelbare -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ja inderdaad, vooral het feit dat hij het netjes brengt en het als opstapje gebruikt om een net verhaal erbij te vertellen maakt dat ik het geen -1 kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 09:22

Tazzios

..

het post gedrag van de volgende persoon slaat nergens op. Hij heeft zich vandaag aaangemeld en verveelt zich volgens mij een beetje.

JawadBluesG5
[Verwijderde gebruiker]

voorbeeld:
Hallo,

Ik ben een Pro-Overclocker van AMD ze noemen ook wel tha OverlordClocker (niet opschepperig bedoelt)

Maar ik ga meedoen aan de wedstrijd
Btw uhm de tekst staat op doorlopend en dat ziet er niet uit aub fix het even.
/qoute

daarvoor had hij staan iets van:
ik weet niet waar het overgaat maar boeiend!

update:
zelfde geld voor: JaapBluesG5

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 10-03-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gezien, bedankt voor het melden. :) Zal even zien of wat er aan gedaan moet worden. En zo ja, wat.

Inmiddels fixed.

[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 10-03-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
+1 voor deze reactie lijkt me een beetje overdreven, een nulletje is meer dan genoeg. Er lijkt trouwens sprake te zijn van een meningmodder bij deze draad, deze heeft +2 gekregen van iemand en de reactie waarop hij reageert heeft -1 gekregen van iemand, misschien van dezelfde persoon?

EDIT: Een heel ander draadje, alles onder deze reactie is toch wel heel erg hopeloos offtopic, mooie argumenten, goede discussie, maar deze discussie hoort mijns inziens thuis op het forum. Vraag blijft dan natuurlijk wat je ermee moet, heb alles maar op 0 gezet, maar eigenlijk hoort het op -1. Misschien de hele draad afsplitsen naar een forum? Zowiezo is die hele draad nogal inconsequent gemodereerd.

[ Voor 39% gewijzigd door Jorrit op 10-03-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Voordat mijn post een grote edit wordt, dit lijkt me toch echt een -1 post.
EDIT1: Vooruit, weer één, het is wel wat ontopic, maar een groot gedeelte van de post is toch een hoop offtopic geneuzel over de algemene staat van de wereld.
EDIT2: Een moderatieklager hoort op -1.

[ Voor 56% gewijzigd door Jorrit op 10-03-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

J.J.K. schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:15:
Eens
EDIT1: Vooruit, weer één, het is wel wat ontopic, maar een groot gedeelte van de post is toch een hoop offtopic geneuzel over de algemene staat van de wereld.
Veel te veel offtopic gezeur, zet maar op -1.
Dan zetten we hem daar toch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
J.J.K. schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:54:
+1 voor deze reactie lijkt me een beetje overdreven, een nulletje is meer dan genoeg. Er lijkt trouwens sprake te zijn van een meningmodder bij deze draad, deze heeft +2 gekregen van iemand en de reactie waarop hij reageert heeft -1 gekregen van iemand, misschien van dezelfde persoon?
Ik heb/had hier ook een 0 gegeven. Verder niet dezelfde persoon en naast deze niet echt een meningmodder lijkt het. Als diegene zo doorgaat is hij wel snel z'n modstatus kwijt door de modbot.
EDIT: Een heel ander draadje, alles onder deze reactie is toch wel heel erg hopeloos offtopic, mooie argumenten, goede discussie, maar deze discussie hoort mijns inziens thuis op het forum. Vraag blijft dan natuurlijk wat je ermee moet, heb alles maar op 0 gezet, maar eigenlijk hoort het op -1. Misschien de hele draad afsplitsen naar een forum? Zowiezo is die hele draad nogal inconsequent gemodereerd.
Ik vind het een beetje overdreven om -1's te gaan geven. Ik heb er een paar zoveel mogelijk objectief gemod en op een gegeven moment overgespapt naar 0'en door offtopic (maar wel goede reacties).
J.J.K. schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:15:
Eens, beetje nutteloos.
@Edit1, 0'etje. Nette mening over ruimtevaart, maar niet erg (-1) en ook niet belangrijk (+1)
@Edit2, twijfel. Eigenlijk vind ik -1 te hard, maar moderatieklagen is wel vervelend. In dit geval zie ik ook geen +2 staan. Ik hou het nog op een 0.
Eens :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vrijdag in 'nieuws: Britten maken bewakingscamera die door kleding heenkijkt'
Imo een gevalletje nutteloos.

Innsewerants in 'nieuws: Britten maken bewakingscamera die door kleding heenkijkt'
+2 voor een post die redelijk offtopic gaat en veel geblaat bevat. Imo niet meer dan een 0.

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 10-03-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Als je dan bekijkt dat beide posts die RoD in eerste instantie aandraagt zelfs +2 krijgen (meer dan eens) terwijl ze maar 0 waard zijn (simpele one-liners) en die tweede van van RoD's tweede post ook al +2 krijgt voor een simpele copy-and-paste operatie dan vraag je je af wat iemand bezielt om hier nog de moeite te nemen van modereren. Blijkbaar doen sommigen dat zonder enige blijk van kennis van de FAQ, anders kom je nooit op zulke scores uit.

Wat betreft die Moderatieklager van Arne: hij doet het tenminste op een nette manier waardoor ik me minder stoor aan zijn moderatiegeklaag. Hierdoor wil je ook nog de moeite nemen de rest van zijn post door te nemen waardoor een 0 nog wel verdedigbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Bij dit soort reacties gaat bij mij het spamalarm af. Waarschijnlijk is het wel goedbedoeld, maar vorige week stonden er ook al een paar van dit soort reacties, het lijkt me dat we daarvoor de pricewatch hebben. In datzelfde draadje nog één, ik vind het gewoon topicvervuiling reclame, als je dit wilt weten kan je het wel opzoeken.
@Kixtart, die +2/-1 viel me op, that's all en op 0 zetten leek mij ook de beste optie ja. Die andere 2 zijn misschien discutabel, maar moderatieklagen vind ik toch al snel -1.
@RoD, done :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jorrit op 10-03-2008 21:01 . Reden: Nog zo'n bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Kixtart schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:02:

[...]

Ik vind het een beetje overdreven om -1's te gaan geven. Ik heb er een paar zoveel mogelijk objectief gemod en op een gegeven moment overgespapt naar 0'en door offtopic (maar wel goede reacties).
Wat is er dan ook maar enigsinds ontopic aan een discussie over de kwaliteit en meerwaarde van de producten van apple in een topic over de verdere koers van MS bij een eventuele overname van yahoo?
Helemaal de aangehaalde post (waar de discussie begint) vind ik niet meer dan een overbodige ononderbouwde offtopic flame. Gezien de discussie die ontstaat is het voor mij ook redelijk duidelijk dat ik niet de enige ben.

Edit: ik vind 7 keer page down om voorbij een apple discussie te komen in een MS - yahoo artikel eigenlijk toch echt niet acceptabel.

[ Voor 8% gewijzigd door Arne op 10-03-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Burning Ogre in 'nieuws: Muzieklabels gaan minder uitgeven aan piraterijbestrijding'
Inhoudelijk erg mager.. beetje goedkoop scoren op een onzinpost imo. Nulletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Een standaard -1/0 antwoord gecombineerd met een beetje basisschool economie in de hoop puur om de lengte +1 te krijgen is ook voor mij een 0 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb er een 0 voor gegeven inderdaad.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

J.J.K. schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:35:
Bij dit soort reacties gaat bij mij het spamalarm af. Waarschijnlijk is het wel goedbedoeld, maar vorige week stonden er ook al een paar van dit soort reacties, het lijkt me dat we daarvoor de pricewatch hebben. In datzelfde draadje nog één, ik vind het gewoon topicvervuiling
Ik ook, -1 it is. Daarvoor hebben we de pricewatch.

De volgende is in mijn ogen een 0 (staat nu op +1):
Verwijderd in 'nieuws: TNO gaat beveiliging ov-chip opnieuw onderzoeken'

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 11-03-2008 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb die zelfs een -1 gegeven, van de 5 regels zijn er 4 rechtstreeks -1-materiaal. Ononderbouwd, persoonlijk aangezet en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een -1 is bij nader inzien inderdaad beter voor die post. Ik had de milde hoed op denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Bor de Wollef schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:50:
Een -1 is bij nader inzien inderdaad beter voor die post. Ik had de milde hoed op denk ik ;)
* Jorrit had een moment van totale verwarring toen hij de post ging bekijken, +1 gegeven. |:(
* Jorrit probeert de controle over zijn muis voortaan beter te behouden.
Vanwege het puntje heb ik hem nog maar een 0 gegeven, hangt op het randje maar hij komt op de een of andere manier toch niet zo erg op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Kan deze mismodder eens worden nagegekeken? NeoXP in 'meuk: Mozilla Firefox 3.0 beta 4' (Die ene +2) Een klein kind weet nog dat zo'n score daar fout is.

En wat mij betreft mag die post helemaal op -2 of geedit worden, dat iemand onzorgvuldig zijn bestanden opslaat betekend nog niet dat iedereen dat hoeft te weten. (Bij een edit ook even de volgende twee reacties aanpakken)

[ Voor 32% gewijzigd door Dirk op 11-03-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54

botoo

💀 too old to die young

Lijkt een scrollfoutje dirkwesterdijk, het is geen structurele mismodder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wat is dit dan weer voor een typisch geval artikel zoeken om in te flamen? En dan ook noge even een vraag stellen waar niet alleen iedereen een antwoord op weet, maar wat ook nog eens letterlijk in de laatste regel van het artikel staat...

op zoek naar een schoolvoorbeeld van een flame op moderators?
Verwijderd in 'nieuws: Mp3-speler viert tiende verjaardag'

[ Voor 17% gewijzigd door Arne op 12-03-2008 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze post is imho geen +1 maar net een nulletje: Verwijderd in 'nieuws: Wal-Mart staakt winkelverkoop goedkope Linux-pc'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Gooi eens een paar reacties neer de ECHT fout staan... Nu kan ik enkel nog de gecorrigeerde score bevestigen, niet meehelpen om de score goed te zetten... :P

Oftewel lekker weinig mismods laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dat komt ook een beetje door de nieuwe wegingen. Als er iets fout staat is het gewoonlijk zo door 1 of 2 promods gefixed. Saai he ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 12-03-2008 09:15 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

arne schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 02:13:
Wat is dit dan weer voor een typisch geval artikel zoeken om in te flamen?
Eens, naar -1 gemod.
op zoek naar een schoolvoorbeeld van een flame op moderators?
Verwijderd in 'nieuws: Mp3-speler viert tiende verjaardag'
Dit ging me wat te ver, edit.
Jep, een 0 is prima daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coretx in Army of Two laat geen intercontinentaal knalwerk toe

waarom dit van mensen +1 krijg weet ik niet, maar het lijkt me eerder een -1...
staat niks in en dan nog wat beledigingen richting EA (ben het wel met hem eens, maar dat doet er niet echt toe ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:09:
coretx in Army of Two laat geen intercontinentaal knalwerk toe

waarom dit van mensen +1 krijg weet ik niet, maar het lijkt me eerder een -1...
staat niks in en dan nog wat beledigingen richting EA (ben het wel met hem eens, maar dat doet er niet echt toe ;))
Sterke bewoordingen, gebrek aan leestekens en letters, maar ik twijfel. De post is inderdaad zeker geen +1 maar het onderste deel is wel informatief, en de tweede zin kan worden opgevat als een matig verwoorde mening over het PR-beleid van EA. De eerste zin voegt absoluut niets toe, zeker niet omdat je hem 5 keer moet lezen voordat je snapt wat er staat door alle ontbrekende leestekens en een ontbrekende letter. Voorlopig hou ik het nog op een 0, een -1 is goed te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Weer zo eens merige ik heb schijt aan mijn clienten geldwolven praktijk van EA.
Troll 1
Zou de PR afdeling ( hebben ze die wel ? ) dit hebben goedgekeurd ?
Troll 2
En dan nog die |:( smilie erbij en ik kan niets anders dan er een -1 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die reactie wordt overheerst door geflame en getroll. Imo een mooie -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
@Dirk, RoD: -1 van gemaakt, iets te erg om op 0 te laten staan, 's ochtens ben ik nog mild :z
@ Kixtart, done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Alleen die laatste kan nog een klein tikje gebruiken. De anderen staan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 20-09 21:17
Ze staan nu allemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Arnout in 'nieuws: VID klaagt bij Reclame Code Commissie over Tomtom'

Ik zie geen enkele meerwaarde, 0 is mischien het hoogste voor de post. (Gevalletje papegaai modden volgens mij :X )

Inmiddels staat die goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door BarthezZ op 12-03-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Nog een klein tikje en dan staat ie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
tik

editje:
Er is trouwens ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

[ Voor 79% gewijzigd door Kixtart op 12-03-2008 18:35 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Het is altijd fijn als er hoge moderaties staan, maar in dit bericht wordt iets te kwistig met +1 gestrooid. Misschien makkelijker om de draad door te lopen, de reacties zijn namelijk vaak onduidelijk zonder de context hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens met ^^, behalve:
Verwijderd in 'nieuws: Eerste Nederlandse veroordeling wegens virtuele kinderporno'
Ik vind deze toch iets te mager voor de +1. Een +1 vind ik echter geen mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Vooral die eerste vier deden me denken aan zwaar meemodden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die eerste twee daarvan staan nog steeds op +1. Daar heeft de een of ander een +2 gegeven, waarschijnlijk als strategische mod. (misschien speciaal een accountje aangemaakt hiervoor)
Dat is dus duidelijk mismodden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het zijn iig 2 aparte personen, maar ik zal eens kijken.

edit:
Nog zo'n vage:
Ulx in 'nieuws: Eerste Nederlandse veroordeling wegens virtuele kinderporno'

[ Voor 44% gewijzigd door Kixtart op 12-03-2008 19:57 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Heb ik op -1 gemod, voegt helemaal niets toe en dan "jezus" erbij, voor mij voldoende voor een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Is dit sluikreclame?
flapstaart in 'nieuws: VID klaagt bij Reclame Code Commissie over Tomtom'
Ik ben er niet helemal zeker van en wil dus graag dat jullie meedenken.

Die post over Hennie Vrienten heeft trouwens ook weer een +2 gekregen. Ergens wordt er weer flink gemeningmod of strategisch!

[ Voor 20% gewijzigd door TheCapK op 12-03-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

k1n8fisher schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:10:
Is dit sluikreclame?
flapstaart in 'nieuws: VID klaagt bij Reclame Code Commissie over Tomtom'
Ik ben er niet helemal zeker van en wil dus graag dat jullie meedenken.
Vind hem zelf wel meevallen. Het is dan wel reclame voor Tomtom, maar je kunt het apparaat niet kopen op de website. In principe is het hetzelfde als linken naar een willekeurig ander product (wat toevallig met een nieuwsartikel te maken heeft) lijkt me. :) Hij heeft er in dit geval zelf geen direct baat bij.

Al de bovenstaande links ook even bij langs geweest overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd in 'nieuws: Marktplaats.nl neemt voorpagina op de schop'
Behoeft verder geen uitleg op welke score deze hoort, denk ik zo.

Edit: Diegenen die daar +1 of +2 voor geven mogen wellicht wel even nagekeken worden, want dat is natuurlijk ordinair modmisbruik.

Mei in 'nieuws: Marktplaats.nl neemt voorpagina op de schop'
Draagt bij aan de discussie. Mag wmb op +1.

[ Voor 38% gewijzigd door RoD op 12-03-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tweemaal eens. De tweede heeft nog een klein schopje nodig de eerste is er al.

[ Voor 69% gewijzigd door Dirk op 12-03-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Yups, en die +1's en +2 heb ik al wat doorgekeken. Sommige staan voor overleg bij de andere powermods+FPA's.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Imo mag die ook wel vallen aan "bijdragen aan de discussie" een +1 vind ik zo gek nog niet. Kan imo beide kanten op.
Mag ook wel op 0 imo. Heeft ergens wel een puntje. Geen onderbouwing, dus vrij nutteloos.. maar dan wel een nutteloze 0, imo.
Draagt wel bij aan de discussie. +1 is niet gek imo.
Draagt imo ook bij. Krappe +1 door slechts het plaatsen van een linkje met matige onderbouwing. Maar wél een +1, imo.
Is het de -1 waard? (zou kunnen ivm dubbelposting, maar hij heeft er ook zijn mening bij geschreven. Wmb een 0): Poepertje in 'nieuws: Eerste Nederlandse veroordeling wegens virtuele kinderporno'
Imo gewoon een 0 ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hier zie ik geen -1: Verwijderd in 'nieuws: OCZ introduceert snelle solid state disks' Bepaald nuttig is ie niet, maar een -1 is ook wat zwaar. Je zou het een FiPo kunnen noemen maar hij heeft toch wel het artikel moeten lezen voor die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Was al gefixed vanwegen een andere moderatie van hem. 2.72 (op basis van 21 moderaties) is een beetje veel ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Dirk schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:05:
Hier zie ik geen -1: Verwijderd in 'nieuws: OCZ introduceert snelle solid state disks' Bepaald nuttig is ie niet, maar een -1 is ook wat zwaar. Je zou het een FiPo kunnen noemen maar hij heeft toch wel het artikel moeten lezen voor die vraag.
In mijn ogen behoorlijk nutteloos. Nieuwe techniek is altijd duur, een oneliner in die trand is voor mij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Kixtart schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:10:
[...]

Was al gefixed vanwegen een andere moderatie van hem. 2.72 (op basis van 21 moderaties) is een beetje veel ;)
:X Ik hoop dat ie volgende maand ook niet vrolijk opnieuw kan beginnen... dat klinkt alsof hij alleen maar -1 reacties +2 heeft gegeven... ;(

@arne: bedankt voor een goed argument om hem toch op -1 te zetten, zo had i hem nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ben even een berg links doorgelopen maar het meeste stond inmiddels weer goed. :)
Dirk schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:07:
:X Ik hoop dat ie volgende maand ook niet vrolijk opnieuw kan beginnen... dat klinkt alsof hij alleen maar -1 reacties +2 heeft gegeven... ;(
Hij zal dat via het klachtenloket moeten doen, zelf of automatisch aanzetten is er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik zou deze reactie op -1 willen zetten vanwege enorm slecht taalgebruik en het verder ook geen enkele meerwaarde hebben: Baazie in 'nieuws: Asus: zestig procent Eee PC's gaat XP draaien'

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54

botoo

💀 too old to die young

-1 is wel wat straf voor iemand die het ws goed bedoeld, maar deze nutteloze, kreupele & oftopic reactie kan ik bepaald geen sieraad voor de FP noemen en heb 'm ook liever uit het zicht.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vind dit ook lastig. Volgens mij is het wel goed bedoeld, maar iemand met zware dyslexie o.i.d. Maar ik denk dat dit geval wel erg genoeg is om qua stijl naar -1 te helpen. Eensch.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.