CrossfireX: No_Name holt neue Weltrekorde im 3DMark03 (131826) und 06 (31782)
met 2x Sapphire 3870X2@- 100°C
http://www.awardfabrik.de...olt-zwei-weltrekorde.html
[ Voor 30% gewijzigd door Bullus op 28-02-2008 19:18 ]
|2600k|Asus 290|
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 30% gewijzigd door Bullus op 28-02-2008 19:18 ]
|2600k|Asus 290|
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Ik denk alleen winst voor games op 2650x1600.Anoniem: 232954 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:43:
Wat zijn eigenlijk de verwachtingen mbt de eerste 3870X2's met 2 GB memory???
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Anoniem: 126513
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 29-02-2008 00:02 ]
Inderdaad! Dat was het eerste warvan ik dacht "YES!", eindelijk! Het zit er al wel in, maar het werkt echt bij praktisch geen enkele resolutieOet schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:49:
En nog mooier scaling op TFT's wat eindelijk goed zou moeten werken als ik het goed begrijp?! Echt heel mooi, kan ik gewoon 4:3 games spelen op mijn 16:10 TFT zonder dat het lelijk uitgerekt wordt :D:D ATi FTW !!
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
En 2GB DDR4 op 1100MhzN0taFAma schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:25:
Ben wel benieuwd naar de R680's met A12 en 2.0 bridge.
[ Voor 55% gewijzigd door -The_Mask- op 29-02-2008 16:37 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Een HD38** Mobile + 15.4"-notebook geen combinatie qua coolingSp!tF!re schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:54:
[...]
CJ: Weet jij toevallig iets over Dell en een HD38** Mobile?In de XPS M1530 ofzo?
[ Voor 63% gewijzigd door edward2 op 29-02-2008 16:17 ]
Niet op voorraad.
|2600k|Asus 290|
Geen flauw idee, bij mij heten ze anders, slechts aangeduid met Vista eval software. Wie weet zijn het dezelfde, ik weet niet welke nou nieuwer zijn met al die vage nummering. En ik heb momenteel even een 8800Ultra wat wat Crysis vergelijkingen, dus kan de 2d- en 3dversies niet uitezen.Bullus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:26:
RC3, voor vista?
Zijn dit de drivers die je ook had getest?
[ Voor 32% gewijzigd door edward2 op 29-02-2008 16:37 ]
Niet op voorraad.
Waarom niet?DaMarcus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:36:
[...]
Een HD38** Mobile + 15.4"-notebook geen combinatie qua coolingAlthans, dat zie ik Dell nog niet doen, daar hebben ze Alienware voor. Die proppen een 8800M GTX in een 15.4"-notebook
![]()
Zit zelf nu met een 8700M GT en wacht tot de HD38xx Mobile in MXM-formaat uitkomt.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Er is maar een manier om daar achter te komen. Nou eigenlijk 2, je kunt ook wachten tot er reviews gepost worden. Over het algemeen zitten er in nieuwe drivers wel een paar optimalisaties, maar je kunt ze voorstellen dat ze het voor deze driver wat druk hadden met andere dingen...KiLLaHeRTz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:37:
Heb je er wat aan als je geen Quad Crossfire hebt, ik heb maar 1 HD3870X2. Krijg ik nog steeds een performence boost met deze beta drivers?
Ik sta ook niet te springen om nVidia, maar op terug te komen op de 8600M GT en 8800M GTX:Sp!tF!re schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:53:
[...]
Waarom niet?De 8600M GT gaat er ook in, de HD38xx Mobile zou heel zuinig moeten kunnen zijn als je de desktop variant ziet! Ik hoop het allerbeste, ik wil geen nVidia
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 107626
Nou nou niet overdrijven, he.CJ schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:52:
En ATI kan er dus alleen maar om grinneken. Het is voor hun een teken dat NV zich defensief opstelt en zich dus wel degelijk bedreigd voelt door wat er allemaal komen gaat uit het Radeon kamp.
Niemand houdt ze tegen. It's their money.Jejking schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:00:
Maar dan hebben we het wel over een architectuur die de R(V)6xx al vanaf het begin af achter de oren doet krabben CJ, en dan druk ik het nog zacht uit. Uitmelken is niet mijn favoriet, maar vooralsnog werkt het wel dus mij hoor je niet klagen. En als nVidia wakker ligt van Global Illumination en ze denken dat ze iets moeten bewijzen wat al bewezen is, wie houdt ze tegen?
Oh?Anoniem: 107626 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:19:
[...]
Nou nou niet overdrijven, he.![]()
RV770 komt voorlopig niet
Oh? Volgens mij zijn dat alleen maar geruchten tot nu toe....Goed, er komt een tweede revisie van de RV670
[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 01-03-2008 15:30 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Idd, zit hier met 2x 3870x2, maar kan er nog niks mee (en dat wist ik vooraf). Vanwege een meevaller heb ik er 2 kunnen bemachtigen, 1tje zit nu bij een vriend in z'n PC, totdat de goede drivers er zijn.
Ok.. if you say so... Nog geen die foto gezien van de RV770, alleen een of ander (measurement?) board. Afgezien dat er ook helemaal geen andere foto's zijn, early performance leaks even min. Er is verder niets bekend over specs, alleen maar gegis, dus vandaar dat ik dacht dat de RV770 'voorlopig niet' uitkomt. Maar goed, als jij t tegenovergestelde kan bevestigen dan is dat natuurlijk goed nieuws. \o/CJ schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:17:
Oh?
In allerlei drivers wordt de gehele RV7x0 serie (RV710, RV730, RV740, RV770) al vermeldt, en dan heb ik het niet eens alleen over de normale Windows drivers. Boardshots van de RV770 gaan al rond sinds het einde van vorig jaar. Dan vraag ik me af wat je met 'voorlopig niet' bedoelt. Normaal gesproken duurt het dan nog een paar maanden na een leak voordat er iets uit komt.
[ Voor 37% gewijzigd door edward2 op 01-03-2008 16:59 ]
Niet op voorraad.
[ Voor 62% gewijzigd door KiLLaHeRTz op 01-03-2008 17:00 ]
Maakt het wat uit in de perf?KiLLaHeRTz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:57:
Ik ga het eens testen
*EDIT* Zit standaard in de Natural mod / Very High mod van CryMod!
Niet op voorraad.
Klinkt leuk, maar ook dit stukje tekst neem ik met een halve kilo zout. Je houdt het heel erg vaag, de ondertoon is erg speculatief en houdt een slag om de arm, so I ain't impressedCJ schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:17:
[...]
Niemand houdt ze tegen. It's their money.
Men moet er echter op voorbereid zijn dat de concurrentie niet stil zit en soms heeeeel erg onverwacht uit de hoek kan komen.
Tweede revisie... als in: goedkoper te maken, verbruikt minder stroom, klokt hoger? Dat zou wel heel stoer zijn, in dat geval wil ik er wel eentje. Of heeft het meer te maken met vage fancontrollers e.d.?Anoniem: 107626 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:19:
[...]
Goed, er komt een tweede revisie van de RV670, maar dat zal nou ook niet de heilige graal der GPU's worden. Maar goed, ik kan t ook mis hebben, als de RV670 A12 op 1GHz wordt geclockt.
Jammer dat je nog nooit een keer een beetje overtuigt bent van CJ z'n recourcesJejking schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:31:
[...]
Klinkt leuk, maar ook dit stukje tekst neem ik met een halve kilo zout. Je houdt het heel erg vaag, de ondertoon is erg speculatief en houdt een slag om de arm, so I ain't impressed
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Het is een fudzilla gerucht. Optimalisatie van A11. Zal niet goedkoper zijn om te maken. (Dat vereist veels te veel layout werk). Minder stroom? Misschien, maar dat zou dan marginaal zijn. Maar clocks zou wat hoger kunnen zijn door t verwijderen van de PLL bug.Jejking schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:31:
Tweede revisie... als in: goedkoper te maken, verbruikt minder stroom, klokt hoger? Dat zou wel heel stoer zijn, in dat geval wil ik er wel eentje. Of heeft het meer te maken met vage fancontrollers e.d.?
Maakt niet uit toch? Iedereen moet geloven wat ze willen geloven. Ik weet wel wat ik geloof (en weet).Hekking schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:46:
[...]
Jammer dat je nog nooit een keer een beetje overtuigt bent van CJ z'n recources
In welke map zit ie dan precies,kan autoexec.cfg or system.cfg niet vindenKiLLaHeRTz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:57:
Ik ga het eens testen
*EDIT* Zit standaard in de Natural mod / Very High mod van CryMod!
|2600k|Asus 290|
Erg jammer dat er altijd zo over de Fudo gesproken wordt. Ik kan je vertellen dat hij een van de meest ingelichte personen in de industrie is. Hij heeft verschillende VP's en andere hoog geplaatste mensen uit de industrie als persoonlijke vriend en kent genoeg mensen om om verhalen te dubbel checken. Jammer dat het altijd als gerucht wordt afgedaan, ja hij heeft ook wel eens verkeerde info, ik vertel ook wel eens info die achter af niet (meer) blijkt te kloppen maar dat komt gewoon omdat het een ontzettende dynamische industrie is. Dat iets niet meer klopt, doet niets af aan de waarheid van het verhaal.
[ Voor 20% gewijzigd door edward2 op 01-03-2008 22:53 ]
Niet op voorraad.
Is dit in Vista of XP?Jejking schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:22:
Ik mocht wensen dat Powerplay hier überhaupt werkte
M'n HD3850 blijft volgens het CCC stug doorstampen op 720/900 in 2D, en dat is niet de bedoeling.
Niet op voorraad.
|2600k|Asus 290|
Dat er zo over Fuad gesproken wordt ligt ook volgens mij aan het feit dat hij de info op 1 slide kan verspreiden over 30 verschillende nieuwsberichten. Hij weet de boel echt uit te melken en verteld ook zo veel dingen en foutieve geruchten... uiteindelijk heeft hij zoveel geruchten de wereld in geholpen dat er altijd wel 1 ding tussen zit wat klopt.The Source schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 21:37:
[...]
Erg jammer dat er altijd zo over de Fudo gesproken wordt. Ik kan je vertellen dat hij een van de meest ingelichte personen in de industrie is. Hij heeft verschillende VP's en andere hoog geplaatste mensen uit de industrie als persoonlijke vriend en kent genoeg mensen om om verhalen te dubbel checken. Jammer dat het altijd als gerucht wordt afgedaan, ja hij heeft ook wel eens verkeerde info, ik vertel ook wel eens info die achter af niet (meer) blijkt te kloppen maar dat komt gewoon omdat het een ontzettende dynamische industrie is. Dat iets niet meer klopt, doet niets af aan de waarheid van het verhaal.
Dit is in Windows XP, Profeditie. Ben nog wat aan het zoeken geweest, maar het ziet ernaar uit dat ik toch écht aan de BIOS-flash moet om de boel recht te trekken. Als het zonder risico was geweest, graag, maar dat is het nu eenmaal niet.
Oh dat ben ik wel hoor, maar concreet > vage uitsprakenHekking schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:46:
[...]
Jammer dat je nog nooit een keer een beetje overtuigt bent van CJ z'n recources
[ Voor 20% gewijzigd door CJ op 02-03-2008 00:50 ]
|2600k|Asus 290|
Ghehe over de RV770 dusCJ schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:49:
Tja, hoe dichter je op de bron zit en/of hoe hoger je positie, hoe minder gemakkelijk je bepaalde dingen rechtstreeks naar buiten kan brengen (wanneer je geen toestemming hebt om iets naar buiten te brengen of je bronnen niet in gevaar wilt brengen). En ik weet dat ik niet de enige ben hier op dit forum die dit probleem heeft.Het enige wat je in zulke gevallen dan nog rest is het geven van hints. Of mensen die hints op pikken (en geloven) of niet is hun probleem. Niet de mijne.
In dit topic is de waarheid, over wat er komen gaat en wat de performance is, echter al redelijk vaak dicht benaderd (en heel zelden een flinke misser).
En ja dat was weer een hint.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Hee Bullus, kan je me even toevoegen op msn ofzoiets om dat met me te bespreken? Zie profiel daarvoor, want ATiTool vind ik ook niet zo lekker eigenlijk.Bullus schreef op zondag 02 maart 2008 @ 02:00:
Biosflash gedaan,nu blijft ie mooi op 3d clocks staan.(ingame)
[ Voor 52% gewijzigd door Bullus op 02-03-2008 13:33 ]
|2600k|Asus 290|
[ Voor 92% gewijzigd door Andso op 02-03-2008 13:35 ]
Tuurlijk zal dat gebeuren, ik bel m ook wel ooit met nieuws dat ik online wil zien. En zo zullen sommige hem ook op een andere manier voor een eigen doel gebruiken. Echter denk ik wel dat je m anders moet zien bij The Inquirer tov Fudzilla. Nu het zijn eigen toko is heeft hij toch wel een ander beleid, echter nog steeds geen NDA'sCJ schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:22:
[...]
Dat er zo over Fuad gesproken wordt ligt ook volgens mij aan het feit dat hij de info op 1 slide kan verspreiden over 30 verschillende nieuwsberichten. Hij weet de boel echt uit te melken en verteld ook zo veel dingen en foutieve geruchten... uiteindelijk heeft hij zoveel geruchten de wereld in geholpen dat er altijd wel 1 ding tussen zit wat klopt.
Om maar wat te noemen:
R420 heeft 8 pipelines met 2 TMUs
R420 heeft 12 pipelines!
R420 heeft 16 pipelines!
R520 heeft 24 pipelines!
NV40 heeft een 16x1 architectuur met slechts 8 pipelines!
NV40 is toch een 16 pipelines kaart!
Dan kan je nog zo veel juiste contacten hebben... je journalistieke geloofwaardigheid gaat zo gigantisch onderuit. En dan achteraf nog durven zeggen "zie je... we hebben het je toch gezegd?", terwijl hij niet eens een rectificatie maakt bij een nieuwsbericht wat achteraf niet waar blijkt te zijn. En ik heb gehoord dat er nogal wat bedrijven zijn die misbruik maken van Fuad. Hij post zo graag nieuwtjes dat hij niet eens door heeft dat bv sommige IHVs hem 'gebruiken' om misinformatie rond te verspreiden (zie voorgaande over de R420 en NV40).
Anoniem: 147889
Jazeker, hoe wilde je anders tri-cf draaienAndso schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:29:
Zou het ook mogelijk zijn met de nieuwe drivers om bijv een 3870x2 en een 3870 in CF te zetten?
Zo ik loop wel achter merk ik alweerAnoniem: 147889 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:43:
[...]
Jazeker, hoe wilde je anders tri-cf draaien
Is pas ook een review van langs gekomen op de frontpage geloof ik... Even zoeken.
[afbeelding]
3x 3870?Anoniem: 147889 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:43:
[...]
Is pas ook een review van langs gekomen op de frontpage geloof ik... Even zoeken.
[afbeelding]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
maarja, moet je wel mobo hebben met 3x pcie sloten... meeste hebben er 2 he, maar 3 3870's kan ook natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 147889 op 02-03-2008 14:20 ]
Op de site staat:Anoniem: 147889 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:20:
[...]
maarja, moet je wel mobo hebben met 3x pcie sloten... meeste hebben er 2 he, maar 3 3870's kan ook natuurlijk
Natuurlijk is het gebruikt worden en gebruiken. Ik ben me er heel erg goed bewust van dat ik gebruikt word en sta dat ook toe tot een bepaalde hoogte. Dit topic bestond op 31 Januari nu inmiddels al 4 jaar... en heeft volgens mij nog best een grote invloed op veel lezers (bewust of onbewust) en dat weet AMD ook wel. En wie is dan de idealere 'tool' om te 'gebruiken' dan de TS?Anoniem: 126513 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:32:
En jullie denken dat jullie niet gebruikt worden, net zoals FUD, het is gebruiken en gebruikt worden. Wat een leuk wereldje.Als je er maar een beetje bewust van bent. Geruchten kunnen voor zoveel doeleinden de wereld in geholpen worden.
Ik gebruik nooit 3d mark dus misschien is dit iets doms maar kan het zijn dat in die chart voor crossfire-x dat de cpu gewoon de bottleneck is?Anoniem: 147889 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:43:
[...]
[afbeelding]
The Flying Dutchman
Weet ik niet, qx6850 is best goede cpu toch?tomcatha schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:48:
[...]
Ik gebruik nooit 3d mark dus misschien is dit iets doms maar kan het zijn dat in die chart voor crossfire-x dat de cpu gewoon de bottleneck is?
Hehe zeker. Voor mij spant de kroon nog steeds Ortons uitspraak: "Take no prisoners". Als je 't achteraf bekijkt is zo'n uitspraak niet te verdedigen. Wat was dat een blamage zeg.Jejking schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:27:
Spindoctor? Mwoah, ach, noem het zoals je het noemen wilt, maar als je mij wilt overtuigen heb je toch iets meer onderlegging nodig dan ''dit wordt een killer in DX10'' (lees: R600). Het geeft niets hoor, maar ik ben gewoon wat kritischer geworden ten opzichte van geruchtenmolens, want dat is nog steeds waar dit topic van leeft
Niet op voorraad.
[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 03-03-2008 09:54 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Heeft dit nog nut als de RV770 al relatief dichtbij komt ? Want zo'n respin kost aardig wat geld ? Dus ik neem aan dat ze denken dat terug te kunnen verdienen. Misschien krijgen we dus nog een HD3890 kaartje ? Eventueel dus ook een nieuwe X2 die nog wat sneller is ? Of willen ze toch wat meer power hebben tov de 9600 GT en de 8800 GT kaarten ? Als de RV770 ook 55nm is is het wel interessant om de RV670 er nog in te houden want die zal gewoon veel kleiner zijn dan een RV700 mja ook wel langzamer maar je kunt de markt dan wellicht beter bedienen.The new RV670 revision A12 will make enough space for a new version of 3870. The new Radeon 3870 with revision A12 chips will work at faster clocks and should score better than existing cards.
The other thing that we can report is that it is expected in April to May time frame which clearly indicates that the R700 family will launch a bit later than that.
The story behind the RV670 chip is that the current A11 revision that was launch back in November was not supposed to be the launched, but it was the first A11 silicon that ATI managed to ship. Usually by ATI, A12 silicon is the launch one but for a change something did went well in DAAMIT.
Ik maak me toch wat zorgen over die R700 want weer 2x RV770 dus gok losse cores. Dus ik gok nog steeds de problemen die SLi en CF met zich mee brengen. Dus dan zou nVidia goed zitten met hun GT200. Nu maar hopen dat AMD nog veel aan die CF drivers kan doen want dat is nu heel belangrijk als ze voor die weg kiezen.Four RV7x0 and one R7x0
We don’t know much about the entry level and mainstream RV7x0 chips but at least we got their names.
The lowest end one is codenamed RV710 and this one should replace Radeon 3450 and 2400 series, powered by RV615 and RV620 GPUs.
It is followed by RV730 and RV740 and these two are set to replace RV630 and RV635 mainstream chips.
The RV770 is the ultimate replacement for RV670, the hearth of Radeon 3870 cards, while the R700XT will consist of two RV770.
This is how the line up looks like and you won’t see these chips before summer time if not even later.
[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 03-03-2008 10:02 ]
Lees het bericht eens goed, de RV770 komt iets later dan eerder werd aangenomen. Om dat gat te dichten en met al het aankomende geweld van nVidia (9800GTX / 9800GX2, misschien ook een 9800GT) is het niet verkeerd om even wat nieuws op de markt te zetten. En als ze de RV670 nog weer 10% sneller krijgen voor dezelfde prijs is ie al een stuk interessanter tegenover de 8800GT en 9600GT, wat gewoon érg goede kaarten zijn voor het geld.Astennu schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:00:
Kwam dit op fud tegen:
[...]
Heeft dit nog nut als de RV770 al relatief dichtbij komt ? Want zo'n respin kost aardig wat geld ?
In april ergens komt er een nieuwe versie van de HD3870 X2 uit met PCIe 2.0 switchchip, wellicht dat ze dan ook gelijk die nieuwe A12 revisie erop solderen? Zou wel een mooie upgrade zijnEventueel dus ook een nieuwe X2 die nog wat sneller is ?
Wat weten we nog meer van de GT200 dan dat het een grote monolithische GPU is? Een half jaar geleden lekte er al zo'n heel verhaal van 3x zo snel als 8800GTX, 1 miljard transistors, halve stroomverbruik van een 8800GTX, 1 of 2 GB geheugen erop en een 512bits geheugenbus.Ik maak me toch wat zorgen over die R700 want weer 2x RV770 dus gok losse cores. Dus ik gok nog steeds de problemen die SLi en CF met zich mee brengen. Dus dan zou nVidia goed zitten met hun GT200. Nu maar hopen dat AMD nog veel aan die CF drivers kan doen want dat is nu heel belangrijk als ze voor die weg kiezen.
Goud is geen geld
Als je het mij vraagt geen indrukwekkende score. Natuurlijk staat er niet bij met wat voor CPU, maar als je bedenkt dat deze kaart 150 euro duurder gaat worden dan de X2, moeten ze toch echt met iets beters komen. Mocht er een X2 met A12 revisie uitkomen, kunnen ze de GX2 volgens mij beter helemaal cancellen.In 3Dmark 06 the card at the same clock scored 14400 and this is the normal default score.
[ Voor 4% gewijzigd door Depep op 03-03-2008 11:42 ]
Daarintegen was ik wel verbaast dat de kaart 730 mhz kon clocken blijkbaar hebben ze de cooling toch goed voor elkaar gekregen.Depep schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:40:
Ik ben er van overtuigd dat AMD de goede weg is ingeslagen met de multi GPU kaarten. De geruchten over de GT200 zeggen dat deze kaart erg veel stroom zal vragen. Terwijl de 3870X2 in idle nauwelijks meer stroom vraagt dan een enkele HD3870. Je ziet ook dat het ontwerp van de 3870X2 beter is dan die van de 9800GX2, doordat AMD gewoon meer aandacht aan het principe besteedt heeft. Minder stroomverbruik, 1 PCB, voor de gebruiker net alsof je geen crossfire gebruikt. Als ze de performance over alle games ook nog op peil krijgen, hebben ze een goede stap richting de toekomst gemaakt.
Over het aankomende geweld van de 9800GX2 zegt fudzilla trouwens het volgende:
[...]
Als je het mij vraagt geen indrukwekkende score. Natuurlijk staat er niet bij met wat voor CPU, maar als je bedenkt dat deze kaart 150 euro duurder gaat worden dan de X2, moeten ze toch echt met iets beters komen. Mocht er een X2 met A12 revisie uitkomen, kunnen ze de GX2 volgens mij beter helemaal cancellen.
Bron: http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=6012&Itemid=1
[ Voor 13% gewijzigd door SirNobax op 03-03-2008 11:57 ]
Pentaxiaan
Mja 3dMark zegt niets he. Zie de ingame performance van de 2900 Pro die is soms wel goed soms ook slecht.SirNobax schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:54:
Beetje hopeloze updates die Geforce 98*0 serie van Nvidia.
Ik heb zelf nog een 6800U, die was zo'n 3x sneller dan voorgaand topmodel. Daarna kwam de 7800GTX, die was weer zo'n 50% sneller dan het vorige topmodel. Hierna de 7900GX2, die was ook weer 50% sneller o.i.d. . De 8800GTX was dan weer 2x zo snel.
En wat krijgen we nu? Een kaart die mischien net zo snel, of zelfs langzamer, dan het topmodel van meer dan een jaar geleden. Hopelijk volgt ATI Nvidia niet met hun keuzes, en word de volgende generatie, ook echt een volgende generatie.
En die 14.000 punten heb ik met mijn 2900Pro ook gehaald, dus daar word ik ook niet echt warm van.
Dat is wat ik nu ook dacht, haal hier dik 19.000 puntjes maar Crysis loopt der geen frame beter op.Astennu schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:04:
[...]
3dMark zegt niets he. Zie de ingame performance van de 2900 Pro die is soms wel goed soms ook slecht.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Er zijn ook benchmarks van games beschikbaar waar de 8800 Ultra sneller is dan de 9800 GTX. Bekijk maar eens de preview op http://www.pcgameshardware.de/Astennu schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:04:
[...]
Mja 3dMark zegt niets he. Zie de ingame performance van de 2900 Pro die is soms wel goed soms ook slecht.
[ Voor 4% gewijzigd door Depep op 03-03-2008 13:05 ]
Als dat dan de 3890 o.i.d. wordt genoemd, is het een vrij logische stap. Als ze die pas over een jaar uitbrengen en 4870 noemen omdat ze op dat moment nog niets beters hebben, kan je het uitmelken noemen. Ik neem aan dat ATi daar geen reden toe ziet, omdat de RV770 alweer aardig vordert.Anoniem: 126513 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:36:
[...]
Als ATi toch een nieuwe revisie uitbrengt van de RV670, dan mag dat toch ook wel uitmelken van de huidige core worden genoemd? Zou zeker geen slechte stap zijn. Core naar 1000Mhz of zoiets, iets sneller geheugen, mss wel DDR5, dan zou dat een mooie performance boost zijn kunnen zijn.
[ Voor 54% gewijzigd door CJ op 03-03-2008 16:31 ]
Als de RV770 inderdaad een verbeterde RV670 is met eveneens 320 stream processors is het wel een beetje ene teleurstelling zeg. Geen wonder dat ze de release zo ver naar voren hebben kunnen halen. Natuurlijk is de HW AA resolve leuk, maar echt innovatief is het niet, eerder het omgekeerde met het verhaal van de flexibele shader based AA enz..CJ schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:16:
RV770 release in Mei. Gelekte specs zijn bullshit.... RV770 is RV670 met 'enhancements' (dus 320SP, hardware AA resolve). Clockspeeds 1Ghz+. GPU revision is A11 en yieldrate zit al rond de 71%.
http://bbs.chiphell.com/v...?tid=17259&extra=page%3D1
Edit: net uit een betrouwbare bron vernomen dat RV770 zo'n 250mm2 groot zou moeten zijn. RV670 is 194mm2. Daarmee is RV770 dus zo'n 6% groter dan G94 die in de GF9600GT zit.
Goud is geen geld
Natuurlijk niet. Die twee technieken kunnen allebei toegepast worden en dan ligt het er maar net aan wat voor resolve methode het meest efficient is. De G80 kan ook shader AA doen, maar volgens mij kan de R600 het sneller.Apoca schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:45:
Ik mag toch niet hopen dat ze nu weer flexibele shader based AA der weer uit gaan halen he?
Goud is geen geld
Interessant die 480 shaders kunnen dan wel gaan kloppenCJ schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:16:
Oooh, look at that.... rumors rumors rumors...
[afbeelding]
RV770 release in Mei. Gelekte specs zijn bullshit.... RV770 is RV670 met 'enhancements' (dus 320SP, hardware AA resolve). Clockspeeds 1Ghz+. GPU revision is A11 en yieldrate zit al rond de 71%.
http://bbs.chiphell.com/v...?tid=17259&extra=page%3D1
Edit: net uit een betrouwbare bron vernomen dat RV770 zo'n 250mm2 groot zou moeten zijn. RV670 is 194mm2. Daarmee is RV770 dus zo'n 6% groter dan G94 die in de GF9600GT zit.
Edit 2: effe wat rekensommetjes gedaan.
RV670 = 194mm2 en 666M transistors @ 55nm
RV770 = 250mm2 en ???M transistors @ 55nm
194mm2 -> 250mm2 = 29% groei.
Aangezien het op hetzelfde processnode gemaakt wordt, kan je dan ook het aantal transistors met 29% laten groeien? Zonder rekening te houden met tweaks zoals re-pipelining... dat zou dan iets van 859M transistors zijn voor RV770.En dan nog is-ie kleiner dan G92.
Vergeet niet dat de RV670 en andere kaarten wel hardware AA aan boord hebben. Het gaat alleen om de resolve die in de shaders gedaan werd. En ik denk niet dat dit enorm veel transistors kost om het terug te stoppen in de RBEs. De PCIe switch zou ook geintegreerd moeten zijn, maar dat neemt lang niet zo veel in beslag om de groei van 29% te rechtvaardigen. Dus er zit ongetwijfeld meer in dan we tot nu toe weten.frankknopers schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:36:
[...]
Waar zitten trouwens die extra transistors in? De geintegreerde pci-express achtige verbinding of de hardware AA engine?
Ja dat bedoel ik dus, er is ook al eens gezegt dat uiteindelijk flexibele shader AA de toekomst zou gaan worden dus dan moet je ook met deze techniek bezig blijven om hem verder onder de knie te krijgen. Nee das weer duidelijk danfrankknopers schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:47:
[...]
Natuurlijk niet. Die twee technieken kunnen allebei toegepast worden en dan ligt het er maar net aan wat voor resolve methode het meest efficient is. De G80 kan ook shader AA doen, maar volgens mij kan de R600 het sneller.
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Waar haal je dat t-shirt?Apoca schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:41:
How much graphics memory do you really need?
http://techreport.com/articles.x/14230
Misschien toch eens leuk om te lezen, dat ook al hebben sommige games der misschien wel voordeel bij in bepaalde omstandigheden het niet altijd de moeite hoeft te zijn.
Niet op voorraad.
[ Voor 4% gewijzigd door Apoca op 03-03-2008 18:26 ]
Vanavond? Die zouden toch pas midden Maart uitkomen, dan wel na de CeBIT.edward2 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:19:
Nog geen nieuws over CF-X drivers![]()
Ik hoop wel dat die later vanavond nog online komen. Had me verheugd op wat testsessies..
Zou natuurlijk wel mooi zijn dat de RV770, 3890 zou heten, maw je zou ze dan in crossfireX kunnen doenDepep schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:46:
[...]
Als dat dan de 3890 o.i.d. wordt genoemd, is het een vrij logische stap. Als ze die pas over een jaar uitbrengen en 4870 noemen omdat ze op dat moment nog niets beters hebben, kan je het uitmelken noemen. Ik neem aan dat ATi daar geen reden toe ziet, omdat de RV770 alweer aardig vordert.
CrossfireX dus wel mogelijk?RV770 is RV670 met 'enhancements' (dus 320SP, hardware AA resolve).
|2600k|Asus 290|
Ik had ergens 3 maart gelezen.Apoca schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:24:
[...]
Vanavond? Die zouden toch pas midden Maart uitkomen, dan wel na de CeBIT.
Niet op voorraad.
Daar klopt niet zoveel van. De RV770 krijgt 'waarschijnlijk' 480SP.RV770 is RV670 met 'enhancements' (dus 320SP, hardware AA resolve).
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq