Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Ik heb nieuws voor je... er komen nog betere R300 drivers aan voor Linux....Anoniem: 237666 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:17:
Even iets moois:
mensen zeuren altijd over ati drivers, zeker als het op linux aankomt.
Nu heb ik alweer jaren (1,5 jaar) GL accelerated windowmanagers genoten op mijn r300 9700 pro, respect, beste ati kaart ooit gemaakt, nooit meer zullen we zo'n boost de toekomst in krijgen,, ik had de normale ati drivers, en nooit ergens last van.
Nu heb ik een 7900 GS, oke nvidia, maar er komt een 9 een 7 en 0 nullen in voor, en die zou dus nog betere drivers moeten hebben. Niet dus. Wat blijkt: de ati drivers waren in mijn geval een stuk handiger. Maarja, nu zit ik dus met een 7900 GS en ik mis de r300 nogal.
Ik dacht, deel het even met de ati boys, fijne gedachte dat er nog mensen respect hebben voor ati dacht ik zo
AMD heeft namelijk afgelopen week de R300 3D Register Guide vrij gegeven, net zoals ze dat al gedaan hadden voor de R5x0 serie en RV630/Mobility reeks.
http://www.phoronix.com/s...item=amd_r300_guide&num=1AMD is going back and releasing this information for the pre-R500 GPUs in order to fix and fill in the existing areas of the R300 support in the xf86-video-ati driver and to help explain the programming differences compared to the R500 series. The R300 open-source support had largely been reverse-engineered and built upon the R200 open-source support, which came from documentation ATI had released to open-source developers under Non-Disclosure Agreements several years ago. The Radeon R300 series consists of such graphics cards as the Radeon 9500, 9800, X300, X550, and X600 -- both AGP and PCI Express parts.
Next up: R600.
Anyway, ik zie dat dit topic alweer vol zit. Wat gaat dat snel.... misschien vanavond al het nieuwe deel. Anders komt-ie morgen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 237666
Prachtig initiatief! Ik mis de r300 nu nog meer ...CJ schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:36:toon volledige bericht
[...]
Ik heb nieuws voor je... er komen nog betere R300 drivers aan voor Linux....
AMD heeft namelijk afgelopen week de R300 3D Register Guide vrij gegeven, net zoals ze dat al gedaan hadden voor de R5x0 serie en RV630/Mobility reeks.
[...]
http://www.phoronix.com/s...item=amd_r300_guide&num=1
Next up: R600.
Anyway, ik zie dat dit topic alweer vol zit. Wat gaat dat snel.... misschien vanavond al het nieuwe deel. Anders komt-ie morgen.
Valt wel mee, toch, hij presteert mi gewoon naar verwachting. Wel zal de prijs nog ietsjes moeten dalen om het verschil met de X2 te verantwoorden.N0taFAma schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:25:
Ik denk we kunnen zeggen dat GX2 een beetje jammer is.
Haasje over met de R680.
Niet op voorraad.
semi-offtopic:CJ schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:36:
Misschien is het een idee om de topics iets te laten groeien naar 25 of 30 pagina's ofzo? Of is dat geen goed idee...?
Laatste paar maanden gaat het wel erg snel iig.
@hieronder, dat laat ik aan CJ over. Dat is niet lullig bedoelt, maar hij is degene die daar als eerste mee akkoord moet gaan, het is tenslotte zijn topic.
[ Voor 15% gewijzigd door Gurneyhck op 18-03-2008 23:14 ]
Lijkt me dat dat iets voor een ander forum is. Lieve Adjes , ook is het iets dat ik meen bepaald wordt door het beleid voor dit sub-forum. Dus wellicht is een DM naar een van de V&B mod ook wel iets.Gurneyhck schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:12:
[...]
semi-offtopic:
Misschien is het een idee om de topics iets te laten groeien naar 25 of 30 pagina's ofzo? Of is dat geen goed idee...?
Laatste paar maanden gaat het wel erg snel iig.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Deze topics gaan maar tot 500 posts omdat belangrijke informatie (lees: nieuwsposts en ontopic discussie) anders helemaal verloren gaat in de zee aan posts. Het maakt het zoeken binnen topics er ook niet gemakkelijker op (alhoewel je met de Search optie binnen topics een heel eind komt, maar helaas zijn velen te lui om daar gebruik van te maken).
De originele Radeon topics gingen tot 1000 posts, maar daar was vaak door de bomen het bos niet meer te zien.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 219166
inderdaad , ik vin de GX2 meestal toch ruim meer presteren. zeker als we naar crysis enzo kijken.(het begint redelijk speelbaar te worden met hoge instellingen)edward2 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:06:
[...]
Valt wel mee, toch, hij presteert mi gewoon naar verwachting. Wel zal de prijs nog ietsjes moeten dalen om het verschil met de X2 te verantwoorden.
En we zijn inmiddels weer over de 'magische' 500CJ schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:21:
offtopic:
Deze topics gaan maar tot 500 posts omdat belangrijke informatie (lees: nieuwsposts en ontopic discussie) anders helemaal verloren gaat in de zee aan posts. Het maakt het zoeken binnen topics er ook niet gemakkelijker op (alhoewel je met de Search optie binnen topics een heel eind komt, maar helaas zijn velen te lui om daar gebruik van te maken).
De originele Radeon topics gingen tot 1000 posts, maar daar was vaak door de bomen het bos niet meer te zien.
Dus een nieuw deel mag gespawned worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 19-03-2008 10:11 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ondertussen wat ander nieuws. AMD verlaagt met ingang van nu de prijs van de HD3870 naar $159 (van $189) en de HD3850 gaat naar $145 (van $155). In Europa is €150 voor de HD3870 dus nog lang niet de bodem. Performance in de mainstreamklasse is nog nooit zo hoog geweest als op dit moment met de G92/G94 en RV670 GPUs.
Edit: nieuw deeltje: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 82
[ Voor 12% gewijzigd door CJ op 19-03-2008 14:45 ]
Dit topic is gesloten.