[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.879 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:30
het is gewoon schandalig dat ik dat niet zelf heb kunnen vinden...
wel weer lekker apple geprijsd overigens ;)

edit:
en toch had ik liever een snoer gehad voor een tientje...

[ Voor 25% gewijzigd door pimsaint op 13-03-2008 11:02 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een weekje met me macbook gespeelt te hebben kan ik wel zeggen dat het super is.
Het wordt nu maar is tijd om me bureau op te ruimen en plaats te maken voor me macbook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pimsaint schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:59:
het is gewoon schandalig dat ik dat niet zelf heb kunnen vinden...
wel weer lekker apple geprijsd overigens ;)

edit:
en toch had ik liever een snoer gehad voor een tientje...
Heb je er niet een snoer bij gekregen? Mijn NL MacBook heeft die kleine stekker direct aan de lader en nog een extra snoer ook, wat je in plaats van die kleine stekker kan plaatsen. In dat snoer kun je natuurlijk ook gewoon de schaar zetten en er een europese stekker aan schroeven.

Bovendien is de connectie naar de lader redelijk standaard, dergelijke connectoren hebben canon batterijladers, radio's, cd-speler en dergelijke ook. zoiets: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=2702

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiolos schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:42:
[...]

Heb je er niet een snoer bij gekregen? Mijn NL MacBook heeft die kleine stekker direct aan de lader en nog een extra snoer ook, wat je in plaats van die kleine stekker kan plaatsen. In dat snoer kun je natuurlijk ook gewoon de schaar zetten en er een europese stekker aan schroeven.

Bovendien is de connectie naar de lader redelijk standaard, dergelijke connectoren hebben canon batterijladers, radio's, cd-speler en dergelijke ook. zoiets: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=2702
Dat klopt, alleen heeft deze stekker geen randaarde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:48:
[...]

Dat klopt, alleen heeft deze stekker geen randaarde. :)
Da's ook weer waar, maar dat heeft de kleine platte stekker ook niet...

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Hoedje schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:36:
[...]

Dat klinkt als een euvel van de VGA kabel. Dit kan worden veroorzaakt door de lengte en kwaliteit van de kabel, maar ook door bijv. door storing van andere bronnen (andere kabels, zenders etc).
Dit fenomeen heet 'Ghosting', en wordt veroorzaakt door bovenstaande veroorzakers. Komt omdat VGA analoog is. Dan zou je beter een DVI kabel er tussen kunnen zetten, en daarmee zal je probleem zijn opgelost :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:42
blaCkduSt schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:24:
Klein vraagje; mijn ouders zijn op dit moment onderweg naar NY, vanwaar ze als het goed is een macbook (wit, 2,4GHz e.d.) mee zullen nemen. Nu zit hier natuurlijk een ander powercord bij; is deze ook los verkrijgbaar bij de Apple resellers hier? Ik kwam tot nu toe namelijk alleen volledige adapters tegen. Of is het zelfs zo dat Apple hem voor mij om zou willen ruilen?
pimsaint schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:39:
Ik zit met precies dezelfde vraag. Heb een macbook uit de retail store in Fashion Island (CA) mogen ontvangen, en heb nu dus een verloopstekkertje van zo'n amerikaanse- naar een eurostekker op mijn MagSafe lader zitten. Verkopen ze die snoeren niet ergens los met eurostekker?
Het kan goedkoper... *O*

Heb je een Mac-seller in de buurt? Bel ze op zeg dat je graag extra verloopstekkertje (wat ook een duckhead wordt genoemd) voor je adapter wilt hebben.
En voor een EUR10,- ben je klaar. Wat wil nog meer :*)

Zelf woon ik in Groningen, hier is maar 1 Premium Reseller te vinden, namelijk MacMe.
Deze hadden de duckheads ruim op voorraad, vanwege dit een veel gevraagd onderdeel is.
Waarom?

Duckheads zijn namelijk ook te gebruiken voor de adapters van een :
  • Apple Power Adapters voor iBook G3/iBook G4 serie
  • Apple Power Adapters voor PowerBook G4 serie
  • Apple Power Adapters voor MacBook en MacBook Pro
  • Apple iPod FireWire Power Adapters
  • Apple iPod USB Power Adapters
  • Apple AirPort Express
  • Apple iPhone Power Adapter
Maar als je inweze veel reist kun je inderdaad een Internationaal reisstekker pakket kopen van EUR40,- met wel 6 duckheads. :O ;)

Ter informatie wat verder in de tekst op deze Apple site, kun je zien dat het stekkertje een "duckhead" wordt genoemd.
Zie : http://66.102.9.104/searc...l&ct=clnk&cd=1&lr=lang_nl

[ Voor 1% gewijzigd door Miss_Stranger op 13-03-2008 14:50 . Reden: spelfout ]

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
pimsaint schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:39:
Ik zit met precies dezelfde vraag. Heb een macbook uit de retail store in Fashion Island (CA) mogen ontvangen, en heb nu dus een verloopstekkertje van zo'n amerikaanse- naar een eurostekker op mijn MagSafe lader zitten. Verkopen ze die snoeren niet ergens los met eurostekker?
voor 20 dolar incl. verzendkosten krijg je op Ebay 4 internationale ducks. Die klik je erop, en je hebt een stekker voor de nl markt.

Apple rekent er meer voor......

[ Voor 7% gewijzigd door jatmoos op 13-03-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Dank voor alle hulp. Ik heb aan het snoer dat erbij zit inmiddels een euro stekker gezet (had ik hier nog een liggen) en een telefoontje naar youmac (locale premium reseller) leerde mij dat ze daar voor mij een duckhead hebben liggen a € 9,95 zoals hierboven werd genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maak je een snelkoppeling naar een map op je buroblad?
Kon het niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:47:
Bedoel je een snelkoppeling maken op je bureaublad van een bestand/programma?

Misschien kun je iets specifieker je in je vraag zijn...

Als ik jou goed begrijp...
  1. in Finder programma/bestand opzoeken ;
  2. rechtermuis knop/ of ctrl ingedrukt houden + klik muis ;
  3. kopieer ;
  4. ga naar je bureaublad ;
  5. wederom rechtermuis knop/ of ctrl ingedrukt houden + klik muis ;
  6. en plak vervolgens het onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:47:
Rechts klikken op map>Maak alias aan>Verslepen naar bureaublad.

Dat je dat niet zelf kunt uitvinden ;)

@ boven,
Volgensmij bedoelt hij dat niet.

[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 13-03-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je de map downloads zoals ie origineel langs de prullenmand stond terugkrijgen? kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:36:
hoe kun je de map downloads zoals ie origineel langs de prullenmand stond terugkrijgen? kan het nergens vinden.
Door hem erheen te slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40
tjbaker schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:18:
[...]

Dit fenomeen heet 'Ghosting', en wordt veroorzaakt door bovenstaande veroorzakers. Komt omdat VGA analoog is. Dan zou je beter een DVI kabel er tussen kunnen zetten, en daarmee zal je probleem zijn opgelost :)
Heb geen DVI op mijn TV, wel HDMI, VGA en compononent (en scart). Doe het er voorlopig wel even mee. Bij video's zelf zie je het gelukkig amper.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:46:
[...]

Heb geen DVI op mijn TV, wel HDMI, VGA en compononent (en scart). Doe het er voorlopig wel even mee. Bij video's zelf zie je het gelukkig amper.
HDMI is DVI met geluid. Questie van een omzet adapter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Laatst online: 20:40
Ja ok, maar dan moet ik een omzet adapter en een mini DVI <> DVI kabel en een DVI verleng kabel halen en kan ik mijn mini DVI <> VGA en VGA verleng kabel 'weggooien', omdat ik die dan niet meer gebruik. Zou wel een erg duur geintje worden, om af en toe Macbook op TV aan te sluiten.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:21:
[...]

Rechts klikken op map>Maak alias aan>Verslepen naar bureaublad.

Dat je dat niet zelf kunt uitvinden ;)

@ boven,
Volgensmij bedoelt hij dat niet.
Ja die bedoelde ik thx..

Miss_stranger ook bedankt voor de moeite :), dacht dat het wel duidelijk was sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
VincentG schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:19:
Ja ok, maar dan moet ik een omzet adapter en een mini DVI <> DVI kabel en een DVI verleng kabel halen en kan ik mijn mini DVI <> VGA en VGA verleng kabel 'weggooien', omdat ik die dan niet meer gebruik. Zou wel een erg duur geintje worden, om af en toe Macbook op TV aan te sluiten.
Ik heb momenteel ook mn MacBook via VGA aan mn LCD TV hangen, maar heb last van een brom over de aangesloten speakers. Als ik de VGA niet aansluit en dan geluid via de MacBook afspeel via de aangesloten speakers dan is de brom weg, dus de VGA stoort mn geluidskabel. Zal dit verholpen zijn als ik 'm via DVI aan mn TV hang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie na een geheugen upgrade meteen een clean install gedaan? Is dit aan te raden of is het eigenlijk nergens voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 02:23:
Hebben jullie na een geheugen upgrade meteen een clean install gedaan? Is dit aan te raden of is het eigenlijk nergens voor nodig?
Waarom zou je dat doen? Dat is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:45
Ik heb momenteel ook mn MacBook via VGA aan mn LCD TV hangen, maar heb last van een brom over de aangesloten speakers. Als ik de VGA niet aansluit en dan geluid via de MacBook afspeel via de aangesloten speakers dan is de brom weg, dus de VGA stoort mn geluidskabel. Zal dit verholpen zijn als ik 'm via DVI aan mn TV hang?
neen, dit is iets met aarde, waarschijnlijk is je versterker wel geaard, maar je macbook niet?(zit geen aarde op de adapter tog?)..of zitten ze op een andere stroomgroep?(al geprobeerd je macbook op batterij te laten lopen? als het dan weg is weet je het zeker dat het bovengenoemde problemen zijn..).

(anders:(deze gaat heel ver. maar heb ik zelf last van. 8)7 ) heb je de tv aan coax hangen? en is je tv aangesloten? dan is er een potentiaal vanaf die coax naar je tv/versterker. even een mantelscheidertje kopen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kan je zo n euro snoer ook los kopen? deze zie ik zo snel niet in de apple store online en er is hier ook geen in de buurt. Het gaat puur om de snoer, de duckhead is al geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
nee, is niet los te koop. In ieder geval niet vanuit apple, heb 't bij twee resellers na gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
pimsaint schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:49:
nee, is niet los te koop. In ieder geval niet vanuit apple, heb 't bij twee resellers na gevraagd.
Klopt. Is mij ook verteld bij een Premium Reseller.

Maar je kunt (als je nog zo'n cable met "USA duckhead" hebt) de duckhead eraf halen & een EU stekker erop zetten. Bijvoorbeeld de stekker van een ander apparaat wat je niet meer gebruikt. Dat scheelt weer a EUR80,- voor een nieuwe adapter. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 11-09 13:53

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Miss_Stranger schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:32:
[...]

Klopt. Is mij ook verteld bij een Premium Reseller.

Maar je kunt (als je nog zo'n cable met "USA duckhead" hebt) de duckhead eraf halen & een EU stekker erop zetten. Bijvoorbeeld de stekker van een ander apparaat wat je niet meer gebruikt. Dat scheelt weer a EUR80,- voor een nieuwe adapter. :Y)
Je kan ook een PR binnen wandelen en een duckhead kopen.
pimsaint schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:49:
www.icentre.nl kan je ze wel kopen, met en zonder kabel.

[ Voor 20% gewijzigd door LoeiOrdinair op 14-03-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
djoenez schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:54:
[...]

neen, dit is iets met aarde, waarschijnlijk is je versterker wel geaard, maar je macbook niet?(zit geen aarde op de adapter tog?)..of zitten ze op een andere stroomgroep?(al geprobeerd je macbook op batterij te laten lopen? als het dan weg is weet je het zeker dat het bovengenoemde problemen zijn..).

(anders:(deze gaat heel ver. maar heb ik zelf last van. 8)7 ) heb je de tv aan coax hangen? en is je tv aangesloten? dan is er een potentiaal vanaf die coax naar je tv/versterker. even een mantelscheidertje kopen.. :)
Versterker is geaard, maar de stopcontacten zijn niet geaard dus hij is niet geaard aangesloten. De MacBook adapter is sowieso niet geaard, maar als ik 'm op accu laat spelen blijft het probleem.
Ik zal wel eens een verlengsnoer met aarde vanuit de badkamer naar mn versterker trekken en dan kijken of het probleem weg is.

Ik heb een coax (analoge tv) aan mn tv aangesloten inderdaad, maar wat bedoel je met een manteltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb perongeluk mijn resolutie veranderd.
Ik ging naar beeldschermen en meteen veranderde de resolutie.

wat ik dus wou weten is wat was de oude(beste) resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt super blij ben met de videokaart.
ik keek hdtv episodes en de kwaliteit is niet echt super op fullscreen.
ik heb perian geinstaleerd en flip4mac.

iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:52:
Ik heb perongeluk mijn resolutie veranderd.
Ik ging naar beeldschermen en meteen veranderde de resolutie.

wat ik dus wou weten is wat was de oude(beste) resolutie.
1280 * 800.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:54:
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt super blij ben met de videokaart.
ik keek hdtv episodes en de kwaliteit is niet echt super op fullscreen.
ik heb perian geinstaleerd en flip4mac.

iemand nog suggesties?
Misschien omdat je nu op de verkeerde resolutie werkt? Want de videokaart heeft niks (/marginaal) met de kwaliteit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
zo'n 350MB "HDTV" episode? Die zien er fullscreen nooit echt geweldig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor beide reacties.

@ Geqxon

ik heb net perongeluk de resolutie veranderd.
daarvoor heb ik het over.

@ Frietsaus

precies,
als ik dezelfde episodes zou kijken op mijn oude windows pc amd athlon xp 1800, was de kwaliteit op fullscreen duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

En probeer het nu nog is nu je wél de juiste resolutie heb ingesteld. Daarvoor werd waarschijnlijk alles vervormd en dan ziet het er inderdaad brak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben niet echt een HD kenner.
maar ik weet dat er 720p bestaat, raad je het mij aan om eerder te proberen om zulke episodes te kijken.

ik heb ook wmv en avi films proberen te kijken en de kwaliteit is het zelfde.
verder is macosx erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muthas

ik toevallig net de resolutie veranderd.
ik heb het dus over voordat ik perongeluk de resolutie veranderde en hij op standaard stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog vraagje ( ik heb de macbook vorige week gekocht).
in windows als de fotos in de zelfde folder zitten, kan je met met het pijltje naar de volgende foto.

In Macosx werkt dit niet ook niet als ik op volgende klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:17
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:18:
in windows als de fotos in de zelfde folder zitten, kan je met met het pijltje naar de volgende foto.

Je selecteert dan alle foto's in die Folder/Map en dubbelklikt er op, zodat Preview/Voorvertoning opent. Nu kan je wel op volgende klikken en/of met de pijltjes toetsen selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn macbook aangesloten op mijn Samsung Lcd, en ik krijg gewoon goed beeld. Hoe moet ik regelen dat er ook geluid uit mijn tv/boxen komt? Ik heb al een jack in-jack in kabel gekocht en geprobeerd, maar dat lukt ook niet. De boxen heb ik trouwens aangesloten op een versterker, die weer verbonden is met de tv.

Moet ik een speciale kabel hebben oid? Of doe ik iets fout :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:18:

Selecteer een foto en druk op spatie. Dan kun je wel met de pijltjes door de foto's bladeren. Werkt ook met video's en presentaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:13:
Ik heb mijn macbook aangesloten op mijn Samsung Lcd, en ik krijg gewoon goed beeld. Hoe moet ik regelen dat er ook geluid uit mijn tv/boxen komt? Ik heb al een jack in-jack in kabel gekocht en geprobeerd, maar dat lukt ook niet. De boxen heb ik trouwens aangesloten op een versterker, die weer verbonden is met de tv.

Moet ik een speciale kabel hebben oid? Of doe ik iets fout :) ?
Als jij een Samsung LCD hebt dan heb je wel een Jack aansluiting maar das een uitgang en niet een ingang. Ik had hier met een mini hetzelfde probleem dus die zit nu via Fiber aan mijn Amp. Geen idee hoe je het dan moet oplossen, misschien een kabeltje van je Book naar je Amp en niet naar je tv dus.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als ik mijn definitieve studiekeuze gemaakt heb, ben ik vlak daarna in ieder geval weer 1200 euro lichter :P Macbook instapmodel met 2GB ram. En office 2008.

Nou hopen dat m'n ouders me nog enigzins sponsoren, ze hebben voor m'n broer een Dell desktop gekocht twee jaar geleden, die was een honderdje of 6-7, dus dat word deze zomer even minstens twee weekjes fulltime werken...

'T valt me trouwens op dat je voor een vergelijkbaar systeem, een Dell inspiron 1720 bijvoorbeeld, met een 2 ghz AMD Turion Dual Core, 2 gb ram, tasje en office 2007, al heeft die dan een 17inch scherm, ongeveer hetzelfde kwijt bent. Dus dat Macs zoveel duurder zijn dan windows valt eigenlijk nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:56:
Nou, als ik mijn definitieve studiekeuze gemaakt heb, ben ik vlak daarna in ieder geval weer 1200 euro lichter :P Macbook instapmodel met 2GB ram. En office 2008.

Nou hopen dat m'n ouders me nog enigzins sponsoren, ze hebben voor m'n broer een Dell desktop gekocht twee jaar geleden, die was een honderdje of 6-7, dus dat word deze zomer even minstens twee weekjes fulltime werken...

'T valt me trouwens op dat je voor een vergelijkbaar systeem, een Dell inspiron 1720 bijvoorbeeld, met een 2 ghz AMD Turion Dual Core, 2 gb ram, tasje en office 2007, al heeft die dan een 17inch scherm, ongeveer hetzelfde kwijt bent. Dus dat Macs zoveel duurder zijn dan windows valt eigenlijk nog wel mee.
Klopt, zo duur is een MacBook niet.
Maar het kan altijd goedkoper natuurlijk, maar ik kijk niet eens naar andere merken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, ik zal wel moeten denk ik. Lijkt me dat als ik over een jaar of wat ergens ga werken dat ze niet allemaal met Macs bezig zijn. Jammer genoeg overigens, wat ik tot nu toe heb gezien van Leopard heeft meer indruk gemaakt dan XP en Vista bij elkaar. En ik erger me vooral de laatste weken nogal aan de traagheid van deze computer, 2 minuten voor het opstarten, en als ik IE opstart duurt het gemiddeld 10 seconden voordat ie m'n startpagina, google, geladen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

-elw00d schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:09:
[...]

Klopt, zo duur is een MacBook niet.
Maar het kan altijd goedkoper natuurlijk, maar ik kijk niet eens naar andere merken. 8)
Daarnaast kan je nog korting krijgen als je opgeeft dat je studeert bij instelling x. Ik ga waarschijnlijk studeren aan de UT, en als ik dat kies zou de Macbook instap nog 'maar' €938 kosten. Ook lijkt het me nog een goed plan om AppleCare te kopen, hij zal sowieso 4 jaar mee moeten gaan denk ik zo, maar dat doe ik later pas, het kan nog binnen een jaar na aankoop en ik heb al genoeg kosten aan het begin van volgend schooljaar :X Kan in ieder geval niet wachten tot ik met OS X werk :P

[ Voor 20% gewijzigd door Muthas op 16-03-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat ligt niet alleen aan het feit dat er xp of vista opstaat.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Muthas: dat heb ik er in mijn geval dan al bij gerekend. 1GB Ram -> 2GB Ram is 75 euro, Office 2008 is 140 euro en tasje van 25. Moet eigenlijk ook nog ff een printertje scoren.

EDIT: wel mooi overigens, bij Apple kan je wel Office 2008:Mac scoren, bij Dell kan je alleen maar 2007 edition krijgen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:35:
EDIT: wel mooi overigens, bij Apple kan je wel Office 2008:Mac scoren, bij Dell kan je alleen maar 2007 edition krijgen :P
Das helemaal niet mooi. Macgebruikers hebben veel langer op een nieuwe Office variant moeten wachten. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Laatst online: 18-03-2023
@Muthas: dat heb ik er in mijn geval dan al bij gerekend. 1GB Ram -> 2GB Ram is 75 euro, Office 2008 is 140 euro en tasje van 25. Moet eigenlijk ook nog ff een printertje scoren.

je gaat toch niet die ram er door apple in laten zetten, als je een beetje goed zoekt op het net kan je zo voor onder de 40e 2gb halen. En office (al mag het natuurlijk niet) kan ook wel een stukie goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ltriples
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 06:50
turrrbothijs schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:49:
[...]

je gaat toch niet die ram er door apple in laten zetten, als je een beetje goed zoekt op het net kan je zo voor onder de 40e 2gb halen. En office (al mag het natuurlijk niet) kan ook wel een stukie goedkoper.
Opletten dat je dan wel 2x 1gb (2x27euro ong) erin moet zetten (Dual Channel nodig ivm Gedeeld videogeheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem. Ik heb sinds kort een MacBook en ik ben nu bezig om gif plaatjes van andere sites te halen en dan op mijn eigen site te zetten. Alleen worden de .gif plaatjes niet goed weergegeven. Kijk maar eens naar: i271.photobucket.com/albums/jj153/Krabbelstart/test/bloem09.gif

Hoe kan het dus dat een Apple niet goed zijn gifs omzet? Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja office kan inderdaad wel wat goedkoper, word hij waarschijnlijk wel in het engels :P Maar dat maakt niet uit.

Maar die Ram dat laat ik lekker doen, geen zin in gezeik en ga zelf niet aan dat ding zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:09:
Ik heb een probleem. Ik heb sinds kort een MacBook en ik ben nu bezig om gif plaatjes van andere sites te halen en dan op mijn eigen site te zetten. Alleen worden de .gif plaatjes niet goed weergegeven. Kijk maar eens naar: i271.photobucket.com/albums/jj153/Krabbelstart/test/bloem09.gif

Hoe kan het dus dat een Apple niet goed zijn gifs omzet? Wie kan me helpen?
Ehm, ooit wel eens van auteursrecht en plagiaat gehoord? Je mag niet zomaar dingen van anderen 'jatten' en voor jezelf gebruiken.

Edit: overigens heeft dit niks met de MacBook te maken. Eerder met MacOSX en dit topic is daar dus ook niet de juiste plek voor.

[ Voor 9% gewijzigd door sOid op 16-03-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:12:
Ja office kan inderdaad wel wat goedkoper, word hij waarschijnlijk wel in het engels :P Maar dat maakt niet uit.

Maar die Ram dat laat ik lekker doen, geen zin in gezeik en ga zelf niet aan dat ding zitten.
Haha. Werkt buitengewoon hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ltriples schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:54:
[...]

Opletten dat je dan wel 2x 1gb (2x27euro ong) erin moet zetten (Dual Channel nodig ivm Gedeeld videogeheugen)
2x16 + 5 verzend ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38

Let op, als je student bent kan je Office 2008 voor Mac voor bijna niks (50 e) krijgen via surfspot. Weet niet of het voor jou relevant is maar wel voor de andere poster die een Mac nam voor zijn studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Dan heb je 't niet over Kingston geheugen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Laatst online: 18-03-2023
-elw00d schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:03:
[...]

Dan heb je 't niet over Kingston geheugen of wel?
want kingstongeheugen is meer waard ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met NeoOffice?

Hij bedoelt denk ik dat Kingston geheugen beter is dan cheapass geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik moet zeggen dat neo-office (2.2.2) echt retetraag is.. Ik vond OpenOffice op XP prima, maar dit is toch wel erg traag.. Zou bijna Office gaan kopen, maar ik wacht nog wel even op de volgende versie van neo-office

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik wou gister lekker een DVD'je kijken op mijn MacBook. Dus ik doe de DVD er in en heel m'n MacBook liep vast. Zelfs de muziek bleef hangen.

Hebben meer mensen dit?

Het was gewoon een originele DVD (Nirvana Unplugged) en ik heb de nieuwste zwarte MacBook met 4GB geheugen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
turrrbothijs schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:21:
[...]

want kingstongeheugen is meer waard ofzo?
Er wordt een prijs genoemd van 16 euro (en 5 euro verzendkosten) voor een 1 GB module, dan zou ik graag weten om wat voor module dat zou gaan en waar dat is. De Kingston modules (pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston KTA-MB667/1G)) zitten nu op pricewatch bij de goedkoopste aanbieder op 16,65 euro maar dat is met 18 euro verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

super-muffin schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:18:
Ik wou gister lekker een DVD'je kijken op mijn MacBook. Dus ik doe de DVD er in en heel m'n MacBook liep vast. Zelfs de muziek bleef hangen.

Hebben meer mensen dit?

Het was gewoon een originele DVD (Nirvana Unplugged) en ik heb de nieuwste zwarte MacBook met 4GB geheugen. :)
DVD doet het in je PB wel goed? Welke software gebruik je? IN je logs iets te vinden? met stock memory al geprobeerd?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charliegreens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-10-2024
Office 2008 besteld vandaag voor mijn hopelijk vandaag te ontvangen Macbook.
48 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Whieee schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:21:
[...]

DVD doet het in je PB wel goed? Welke software gebruik je? IN je logs iets te vinden? met stock memory al geprobeerd?
Werkt in mijn PowerBook gewoon goed, en ik gebruik de ingebouwde DVD speler van Leopard. Logs zal ik thuis even na kijken en het stock memory heb ik niet meer. Die zit in de MacBook van een vriend :)

Maar volgens mij is het een bekend probleem omdat ik er topics over vind op MacRumors en Apple Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Verbal_Kint schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:28:
Ik moet zeggen dat neo-office (2.2.2) echt retetraag is.. Ik vond OpenOffice op XP prima, maar dit is toch wel erg traag.. Zou bijna Office gaan kopen, maar ik wacht nog wel even op de volgende versie van neo-office
En toen was er NeoOffice 2.2.3.. Lijkt wat sneller te zijn.. ik merk het wel, anders toch maar een keer MS Office kopen bij surfspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor die surfspot tip ;) Opzich wel vreemd dat je daar zo goedkoop krijgt terwijl je bij Apple, ondanks dat je bij het onderwijs-gedeelte zit, nog steeds de volle mep betaald.

By the way, ik vind het wel vreemd dat een 1-> 2GB ram update zo'n 80 euro kost en 1-> 4 420 euro. Dat kan toch veel goedkoper lijkt me?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:37:
Thanks voor die surfspot tip ;) Opzich wel vreemd dat je daar zo goedkoop krijgt terwijl je bij Apple, ondanks dat je bij het onderwijs-gedeelte zit, nog steeds de volle mep betaald.

By the way, ik vind het wel vreemd dat een 1-> 2GB ram update zo'n 80 euro kost en 1-> 4 420 euro. Dat kan toch veel goedkoper lijkt me?
Ja, lekker zelf doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P je hebt alleen nogal veel verschillende soorten, bijv. bij die pricewatch. Word er echt geen wijs uit.

En trouwens, vervalt je garantie als je de RAM vervangt? En is het moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:39
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:32:
:P je hebt alleen nogal veel verschillende soorten, bijv. bij die pricewatch. Word er echt geen wijs uit.

En trouwens, vervalt je garantie als je de RAM vervangt? En is het moeilijk?
Garantie vervalt niet, en het is echt makkelijk, zeg maar niveau Ikea. Je hebt alleen een klein schroevedraaiertje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus zelfs ik kan het? Ik kan namelijk brommers geheel uit elkaar halen en weer werkend in elkaar zetten, alleen van computers heb ik weinig kaas gegeten :P En welke zou dan het beste zijn? En hoeveel kost die?

EDIT: Gelezen dat Kingston KTA-MB667K2/2G voor Macs was. Ofwel 2x1GB. Is dan de Kingston KTA-MB667K2/4G ook goed? 2x2GB? Kost een eypi of 80 maar dan heb je ook wat.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

super-muffin schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:57:
[...]

Werkt in mijn PowerBook gewoon goed, en ik gebruik de ingebouwde DVD speler van Leopard. Logs zal ik thuis even na kijken en het stock memory heb ik niet meer. Die zit in de MacBook van een vriend :)

Maar volgens mij is het een bekend probleem omdat ik er topics over vind op MacRumors en Apple Support.
Krijg je een melding dat je opnieuw moet opstarten? Die krijg ik namelijk bijna elke keer als ik een (film-)DVD opstart. Ik heb nu ingesteld dat de DVD-speler niet opstart als ik een DVD erin stop, maar ik heb nog niet getest of dat werkt. Het is in ieder geval een bug in OS X.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Die kreeg ik de eerste keer niet. Daar na wel inderdaad. :)

Ik heb dat ook maar ingesteld en kijk met VLC. Heb jij ook 4GB in je MacBook zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:48:
Dus zelfs ik kan het? Ik kan namelijk brommers geheel uit elkaar halen en weer werkend in elkaar zetten, alleen van computers heb ik weinig kaas gegeten :P En welke zou dan het beste zijn? En hoeveel kost die?

EDIT: Gelezen dat Kingston KTA-MB667K2/2G voor Macs was. Ofwel 2x1GB. Is dan de Kingston KTA-MB667K2/4G ook goed? 2x2GB? Kost een eypi of 80 maar dan heb je ook wat.
Ik heb zelf 2x2gb erin zitten en het werkt echt super snel! echt een aanrader....:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, welk model reepjes heb jij erin zitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:07:
KTA-MB667K2/4G heb ik ook in mijn late 2007 MacBook zitten, werkt als een zonnetje.

Meer over de soorten geheugens kun je ook hier vinden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1138798

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, thx, handige link, die gaat even in een worddocumentje.

Enne, moet ik ook echt zo'n speciaal schroevendraaiertje hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel GB neemt leopard in beslag? ik kan van de 120 GB er maar 95 vinden... lijkt me sterk dat Leopard 25 GB in beslag neemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een verschil tussen 120GB en de echte hoeveelheid, dat weet je toch wel he?

Bijv. mijn 500GB HDD is in werkelijkheid 465GB. Mijn iPod Video 80GB is in werkelijkheid 74.3GB. Wijkt nogal eens af. 120.000.000 bytes is wat anders dan 120GB, eigenlijk een verkooptruc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:38:
120.000.000 bytes is wat anders dan 120GB, eigenlijk een verkooptruc ;)
120.000.000 bytes = 120 GB
120 GB != 120 GiB

Hardwarebeperkingen + SI = $ & €

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, maar dan nog lijkt met me sterk dat maar 95GB bruikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:29:
Ah, thx, handige link, die gaat even in een worddocumentje.

Enne, moet ik ook echt zo'n speciaal schroevendraaiertje hebben?
Een kleine kruiskop schroevendraaier heb je vast wel. Bijvoorbeeld van een setje met precisie schroevendraaiers, daarmee lukt het wel. Dergelijke setjes liggen vaak genoeg in de 5 euro bak bij de bouwmarkt, altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

super-muffin schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:52:
Die kreeg ik de eerste keer niet. Daar na wel inderdaad. :)

Ik heb dat ook maar ingesteld en kijk met VLC. Heb jij ook 4GB in je MacBook zitten?
Ik heb inderdaad 4GB erin zitten. Het zou kunnen dat het daardoor komt, maar dat lijkt me een hele domme bug. :P Foutrapportjes gaan in ieder geval regelmatig richting Apple.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:03:
klopt, maar dan nog lijkt met me sterk dat maar 95GB bruikbaar is
111 is dan bruikbaar (ruwweg), min nog wat voor 't OS, min een sleepimage (ter grootte van je geheugen), min swap space, etc. Komt wel aardig in de buurt denk ik.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Mijn iBood Geheugen is verstuurd. Hopen dat er morgen iemand thuis is bij mijn broer.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charliegreens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-10-2024
Wie weet waar er siliconen covers voor het toetsenbord te koop zijn voor de Macbook met Nederlandse indeling? Er zijn veel van zulke covers te koop op eBay, maar volgens mij zijn ze allemaal bedoeld voor de Amerikaanse indeling die een liggende enter-toets heeft ipv de de grote enter-toets op de Nederlandse Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

http://www.officecentreon...id=5814167&affixedcode=WW

Moet je dat eens zien. Is uiteraard wel ex btw maar dat is af te trekken via de zaak. Ik ga er maar even vanuit dat het hier de vorige versie betreft gezien de 80gb harde schijf en de bijgeleverde apple remote. De processor die ze echter noemen is een conroe van 2.4ghz die nooit iets met een macbook te maken heeft gehad (maar dus wel 2.4ghz, wat de nieuwe generatie macbooks ook heeft). En het vermelde gewicht is het gewicht van de nieuwe macbook. Daarintegen zijn er geen 2.4ghz macbooks met 80gb hdd en 1gb geheugen.

Ik ga er dus maar vanuit dat het hier de vorige versie betreft (zeker gezien de prijs) maar vaag is het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:07:
Kingston KTA-MB667K2/4G kit 2x2gb! dit heb ik erin zitten en het werkt echt geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:33:
[...]

Kingston KTA-MB667K2/4G kit 2x2gb! dit heb ik erin zitten en het werkt echt geweldig! _/-\o_
Ik heb de KTR variant er in zitten en werkt ook perfect voor minder euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet meer dan 2Gb geheugen gebruikt heb je toch echt geen baat bij 4Gb? Waar gebruiken jullie je macbooks allemaal voor dan? Ik zie reacties als "Het werkt echt super snel!, Vergeleken met wat dan, 1Gb? Want als je al 2Gb hebt (2 van de 3 macbook uitvoeringen), dan zie ik het nut niet in van 4Gb tenzij je zware photoshop 10MP+ fotos gaat bewerken of werkt met programmas als paralels? :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
2 van de 3 uitvoeringen sinds 2 weken geleden he.. Alles daarvoor had 1 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het meer een just-in-case policy is dan just-enough, als je begrijpt wat ik bedoel. En als het prijsverschil tussen 1 en 2 bij apple of 1 en 4 zelf doen minimaal is, dan ligt die keuze voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 10:40
Voordeel van 4 gig is volgens mij bij Mac OS dat het OS altijd die 4 gig helemaal vol zet als programma's het niet nodig hebben, hij laad alvast dingen die je nog niet eens geopend heb maar eventueel zou kunnen openen, zodra je programma's opent staat het os die extra ruimte gewoon af ;)
Correct me if i'm wrong, ik ben ook nog maar een OSX "noob" heb pas 1 week me nieuwe Macbook met penryn 2.4 :) And i'm in love :P hiervoor paar maanden met een "hackintosh" dell gewerkt maar dit is toch 1000x beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
raytje192 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:22:
Voordeel van 4 gig is volgens mij bij Mac OS dat het OS altijd die 4 gig helemaal vol zet als programma's het niet nodig hebben, hij laad alvast dingen die je nog niet eens geopend heb maar eventueel zou kunnen openen, zodra je programma's opent staat het os die extra ruimte gewoon af ;)
Correct me if i'm wrong, ik ben ook nog maar een OSX "noob" heb pas 1 week me nieuwe Macbook met penryn 2.4 :) And i'm in love :P hiervoor paar maanden met een "hackintosh" dell gewerkt maar dit is toch 1000x beter :)
Volgens mij klopt dat inderdaad, want al het geheugen is altijd in gebruik. Dus als je dr 4 GB in knalt dan heb je daar sowieso voordeel van. En je MacBook start ook sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootcamp is dus legaal. Maar is het ook legaal te koop of kan je het alleen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:49
nou, wilde over een aantal maanden voor aankomende studie een macbook kopen, maar nu wil me vader 2 weken naar familie in chicago met me. Scheelt toch gauw 350 euro met de huidige dollar koers voor de middelste macbook :D

douane daar lul ik me wel doorheen, bestanden zet ik er wel op met een meegenomen dvd van thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:57:
Bootcamp is dus legaal. Maar is het ook legaal te koop of kan je het alleen downloaden?
Geen van beiden. ;) Staat gewoon in ~/Programma's/Hulpprogramma's/Boot Camp Assistent

Daar mee kun je een partitie aan maken en daar kun je Windows op installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super-muffin schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:16:
[...]
Geen van beiden. ;) Staat gewoon in ~/Programma's/Hulpprogramma's/Boot Camp Assistent

Daar mee kun je een partitie aan maken en daar kun je Windows op installeren. :)
Enkel in Leopard. Voor Tiger was er alleen een beta, maar die is nu "illegaal" om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:37:
Wij werkende belastingbetalers hoesten het prijsverschil op. En ik ben nog altijd woest op de overheid om dit soort subsidies voor de rijkste man van de wereld. :(

(magicstar: als je nou eens leest? Ik ben boos op een overheid die Microsoft tientallen miljoenen per jaar toestopt, niet op studenten.)

[ Voor 14% gewijzigd door burne op 19-03-2008 08:45 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
En uiteindelijk betalen wij dat verschil weer ruim terug aan extra belasting. Gok dat als we hard gaan rekenen en middelen de "arme" werkende belastingbetalers een stuk beter af kan zijn dan de "bevoorrechte" studenten in deze wereld.

Wil geen discussie starten maar dit moest er even uit.

Back OT:
Heb nu klein weekje nieuwe MacBook, middelste model en ben echt helemaal tevreden. Het was even wennen maar alles als een zonnetje nu. :D
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.