Het basismodel had een 2ghz SR processor, dit is nu een 2,1ghz Penryn. De cache is verlaagd omdat dit het stroomverbruik terugdringt en zorgt voor iets minder prestaties, dit vang je nu op door de hogere snelheid. Zeker vanwege de nieuwe SSE4 ondersteuning verwacht ik dat in de toekomst je meer zal hebben aan de Penryn dan de SR. Bijkomend voordeel is dat de Penryn wat langer zonder stopcontact zou moeten kunnen.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:56:
[...]
Ik ben er geloof ik al uit dat die nieuwere de goedkopere is (want die staat zelf ook voor die prijs op de Apple site en andere sites) dus met 2,1 Ghz proc. en alleen dvd lezer er in hebben gestopt..
Maar ik vind het raar dat ze de cache hebben verlaagd en van 2,2 naar 2,1 ghz zijn gegaan. (Of is de proc. de Santa Rosa versie? -wat het ook zegt-)
Vreemd?
Verwijderd
Heeft iemand deze harde schijf: pricewatch: Western Digital Scorpio WD3200BEVT in gebruik icm een MacBook? Werkt dat goed?
Zo juist paar uurtjes geleden me eigen macbook besteld via me werk, nieuwste model met de 2.4ghz penryn en de 2 gig dr in
Verwijderd
@Boris Jeltsin:
daar is een apart topic voor geloof ik, lees die eens na? Wellicht dat daar ervaringen in staan
EDIT:
gefeliciteerd ray, ik ben van plan net zo'n configuratie te bestellen binnen nu en een maand
daar is een apart topic voor geloof ik, lees die eens na? Wellicht dat daar ervaringen in staan
EDIT:
gefeliciteerd ray, ik ben van plan net zo'n configuratie te bestellen binnen nu en een maand
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 19:54 ]
sinds een tijdje heb ik een toch heel raar probleem. als ik mijn accu volledig heb opgeladen blijft hij na het afkoppelen toch op 100% staan totdat hij de melding geeft dat hij bijna leeg is. soms doet hij het wel en soms niet, heel apart maar het is best wel irriterend. het lampje op de accu zelf geeft dezelfde informatie als de percentages in de informatiebalk. wie weet wat het probleem is en hoe het op te lossen is? bvd.
tom
tom
Ze zijn niet van 2,2 naar 2,1 ghz gegaan. Het model wat voorheen 1,8 ghz had (die witte zonder DVD-brander) heeft nu 2,1 ghz en de modellen die 2,2 ghz hadden (de witte en de zwarte met DVD-brander) hebben nu 2,4 ghz.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:56:
[...]
Ik ben er geloof ik al uit dat die nieuwere de goedkopere is (want die staat zelf ook voor die prijs op de Apple site en andere sites) dus met 2,1 Ghz proc. en alleen dvd lezer er in hebben gestopt..
Maar ik vind het raar dat ze de cache hebben verlaagd en van 2,2 naar 2,1 ghz zijn gegaan. (Of is de proc. de Santa Rosa versie? -wat het ook zegt-)
Vreemd?
Wanneer je dus een nieuw model met 2,1 ghz vergelijkt met een "oud" model met 2,2 ghz dan vergelijk je het huidige instapmodel (zonder DVD-brander) met het model boven het instapmodel van de oude serie (met DVD-brander). Beide modellen zijn nu voor een vergelijkbaar bedrag te koop, dit komt doordat het "oude" model flink afgeprijst is.
PS: heeft Apple eigenlijk ook een naam voor de verschillende versies van de MacBook? Dan bedoel ik dus een naam voor de drie varianten van de MacBook (twee witte en één zwarte) die er te koop zijn. Dat praat een stuk makkelijker in bovenstaande kwestie.
[ Voor 11% gewijzigd door argro op 03-03-2008 20:27 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
Correctie: Het vorige instap model had een 2.0Ghz core 2 duo met 4Mb cacheargro schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:25:
[...]
Ze zijn niet van 2,2 naar 2,1 ghz gegaan. Het model wat voorheen 1,8 ghz had (die witte zonder DVD-brander) heeft nu 2,1 ghz en de modellen die 2,2 ghz hadden (de witte en de zwarte met DVD-brander) hebben nu 2,4 ghz.
Wanneer je dus een nieuw model met 2,1 ghz vergelijkt met een "oud" model met 2,2 ghz dan vergelijk je het huidige instapmodel (zonder DVD-brander) met het model boven het instapmodel van de oude serie (met DVD-brander). Beide modellen zijn nu voor een vergelijkbaar bedrag te koop, dit komt doordat het "oude" model flink afgeprijst is.
PS: heeft Apple eigenlijk ook een naam voor de verschillende versies van de MacBook? Dan bedoel ik dus een naam voor de drie varianten van de MacBook (twee witte en één zwarte) die er te koop zijn. Dat praat een stuk makkelijker in bovenstaande kwestie.
op deze website worden alle macbooks van de eerste tot de laatste nieuwe vergeleken. Je ziet ook typenummers zoals mb061A en mb061B, zo zie je welke je moet hebben in de winkel als je gaat kijken.
Verwijderd
Ah handig die informatie.
Doe ik er dan goed aan om het nieuwe instapmodel te nemen, of de oude middenmoot (uit 200?)? Branden kan ik wel op m'n Windhoos (en brand toch haast geen dvdtjes).
Edit: Oh 2007, zie 't al. Maar dan nog.. Wat voor verschil in snelheid zit er in de oude 2,2 ghz en de nieuwe generatie 2,1 ghz?
Doe ik er dan goed aan om het nieuwe instapmodel te nemen, of de oude middenmoot (uit 200?)? Branden kan ik wel op m'n Windhoos (en brand toch haast geen dvdtjes).
Edit: Oh 2007, zie 't al. Maar dan nog.. Wat voor verschil in snelheid zit er in de oude 2,2 ghz en de nieuwe generatie 2,1 ghz?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 21:25 ]
Dat ligt aan je budget, en wat je wilt. Nu heb je voor 999,= de allernieuwste instap MB. Bij A-MAC staan de vorige generatie macbooks al met korting, de instap kost daar 899,= .Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:22:
Ah handig die informatie.
Ik zou lekker voor die nieuwe gaan als je toch geen dvd's brandt op je mb.
In het engels kun je het hier lezen : everymac
Het komt er in het kort op neer dat aan de buitenkant niet veel veranderd is, maar die nieuwe Penryn processor zuiniger is en nog een aantal voordelen, lees ze
[ Voor 14% gewijzigd door jatmoos op 03-03-2008 21:47 ]
Verwijderd
Mijn voorkeur gaat dan denk ik uit naar de nieuwere.
- Toch 50 euro goedkoper (kan ik uitbesteden aan 2x 1 gig ram)
- Het niet kunnen dvd branden vind ik geen punt (afspelen is voldoende)
Ik heb nu AMDx2 2,2ghz - 2gig ram, en de mac met 2,1 ghz (wauw wat een verschil) is dan toch al een stuk sneller (en stabieler etc etc).
?
Het verschil in cachegeheugen, zal dat duidelijk merkbaar zijn?
edit: Oh bedankt voor het editten, met je mening
- Toch 50 euro goedkoper (kan ik uitbesteden aan 2x 1 gig ram)
- Het niet kunnen dvd branden vind ik geen punt (afspelen is voldoende)
Ik heb nu AMDx2 2,2ghz - 2gig ram, en de mac met 2,1 ghz (wauw wat een verschil) is dan toch al een stuk sneller (en stabieler etc etc).
Het verschil in cachegeheugen, zal dat duidelijk merkbaar zijn?
edit: Oh bedankt voor het editten, met je mening
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 21:59 ]
Dank je, ja het lange wachten is begonnen nu, nieuwe model macbooks was nog niet op voorraad op ons hoofdkantoor moet waarschijnlijk tot volgende week dinsdag of vrijdag wachten maar goed dat is een ander topicVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:51:
Hoe oud is je MacBook? Hoe warm worden de componenten gemiddeld? Bij de eerste generatie MacBooks was het 'onverwachts uitvallen' een bekend probleem dat ook onder garantie gerepareerd werd.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:38:
Ik heb een raar probleem met mijn MacBook. Sinds een paar dagen gaat hij zomaar uit als ik er niets mee doe (typen, muizen).
Morgen even langs HTR.
Launching containers into space
Verwijderd
Dag allemaal. Ik heb sinds anderhalf jaar een MacBook en ik ben er op zich tevreden over, maar volgens mij heeft ie wel alle kuren die al eerder voorbij gekomen zijn.
Ik vroeg me af of ik ondanks alles niet toch nog aanspraak zou kunnen maken op garantie ook al is deze nu wel afgelopen. Ik vind het wel een beetje vreemd dat je een aardige kluit geld neerlegt voor een product en het dan niet goed functioneert. Voor zover ik me kan herinneren mag je van een product verwachten dat deze voldoet aan redelijke eisen bij normaal gebruik (en zeker voor zo'n duur product).
De problemen bij mij bestaan uit:
* Knipperend beeld als ik de brightness maximaal zet.
* Afbrokkelende topcasing die nu steeds verder uit begint te scheuren.
* Verkleurende topcasing (OK, dit zal waarschijnlijk altijd gebeuren en is niet zozeer de fout van Apple, misschien wel, wie zal het zeggen).
* Harde schijf uit de serie die in de risico groep zou vallen van Seagate, het model dat spontaan zou kunnen crashen. Is nog niet gebeurd in die anderhalf jaar tijd overigens. Nu moet ik zeggen dat dit laatste Apple niet persoonlijk aan te rekenen valt, aangezien Seagate helaas gewoon een zeer matige serie schijven geproduceerd heeft.
Het ergste vind ik nog wel dat de topcasing van het ding aan het afbrokkelen is, die andere problemen zijn nog enigszins de kop in te drukken.
Ben ik nou de enige die het echt niet gaaf vind dat Apple voor zoveel duiten een matige constructie levert? Ik ben verder zeer tevreden over het OS (werk er al tijden erg graag mee) en de hardware (op de HD na dan toch).
Sorry als dit eigenlijk in een eigen topic thuishoort. Ik moet zeggen dat ik dergelijke overwegingen (wanneer wel, wanneer niet) op veel fora erg vaag vindt. Op andere fora krijg ik nog wel eens te horen dat het juist geen nieuw topic waard is maar je wordt dan doorverwezen naar een ander topic met dezelfde discussie
Ik vroeg me af of ik ondanks alles niet toch nog aanspraak zou kunnen maken op garantie ook al is deze nu wel afgelopen. Ik vind het wel een beetje vreemd dat je een aardige kluit geld neerlegt voor een product en het dan niet goed functioneert. Voor zover ik me kan herinneren mag je van een product verwachten dat deze voldoet aan redelijke eisen bij normaal gebruik (en zeker voor zo'n duur product).
De problemen bij mij bestaan uit:
* Knipperend beeld als ik de brightness maximaal zet.
* Afbrokkelende topcasing die nu steeds verder uit begint te scheuren.
* Verkleurende topcasing (OK, dit zal waarschijnlijk altijd gebeuren en is niet zozeer de fout van Apple, misschien wel, wie zal het zeggen).
* Harde schijf uit de serie die in de risico groep zou vallen van Seagate, het model dat spontaan zou kunnen crashen. Is nog niet gebeurd in die anderhalf jaar tijd overigens. Nu moet ik zeggen dat dit laatste Apple niet persoonlijk aan te rekenen valt, aangezien Seagate helaas gewoon een zeer matige serie schijven geproduceerd heeft.
Het ergste vind ik nog wel dat de topcasing van het ding aan het afbrokkelen is, die andere problemen zijn nog enigszins de kop in te drukken.
Ben ik nou de enige die het echt niet gaaf vind dat Apple voor zoveel duiten een matige constructie levert? Ik ben verder zeer tevreden over het OS (werk er al tijden erg graag mee) en de hardware (op de HD na dan toch).
Sorry als dit eigenlijk in een eigen topic thuishoort. Ik moet zeggen dat ik dergelijke overwegingen (wanneer wel, wanneer niet) op veel fora erg vaag vindt. Op andere fora krijg ik nog wel eens te horen dat het juist geen nieuw topic waard is maar je wordt dan doorverwezen naar een ander topic met dezelfde discussie

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 15:58 ]
Waarom kom je daar na anderhalf jaar pas mee en niet meteen?
Of begin je nu pas last te krijgen van de problemen die je hebt opgesomt?

Verwijderd
Omdat ik dus dacht dat het nog wel mee zou vallen maar de problemen zijn er nog steedsReef_91 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:14:
Waarom kom je daar na anderhalf jaar pas mee en niet meteen?![]()
topcase kun je na de garantie ook nog laten vervangen, ik zou als ik jou zo hoor gewoon is contact opnemen met de klantenservice. die helpen je vaak vriendelijk ook al heb je geen apple care.
Verwijderd
Goed punt. Wil ik ook zeker proberen, maar officieel moet je dus apple care hebben en anders brengen ze 50 euro in rekening.tom_aagten schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:18:
topcase kun je na de garantie ook nog laten vervangen, ik zou als ik jou zo hoor gewoon is contact opnemen met de klantenservice. die helpen je vaak vriendelijk ook al heb je geen apple care.
Ik weet niet hoe ik ze zou moeten contacten. Kun je gewoon dat nummer bellen en dan helpen ze je ook al heb je geen applecare?
ja idd gewoon technische service bellen 0900 7777 703 en ze helpen je gewoon als jij ook vriendelijk bent
Verwijderd
Ik ben altijd vriendelijk aan de telefoontom_aagten schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:02:
ja idd gewoon technische service bellen 0900 7777 703 en ze helpen je gewoon als jij ook vriendelijk bent

Anyway. Ik heb nu eerst wat anders geprobeerd, want een collega van me had hetzelfde probleem met zijn MacBook en is ermee naar Zwolle geweest. Daar hebben ze hem kunnen repareren. Ik heb die lui gebeld en ze zeiden "Geen probleem. We vervangen het gewoon en dan moeten we er een aantekening over maken richting Apple". Perfect dus
Binnenkort naar Zwolle dus!
Het scherm en de harde schijf konden ze niet fixen binnen de 'extended garantietermijn', maar dat is op zich niet het allerergste, zolang mijn afbrokkelende casing maar gemaakt wordt! Toch wel netjes van Apple, ondanks dat ik altijd het beeld had dat ze nogal extreem streng waren met garantie dingen.
Groet
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 17:11 ]
In mei 2007 heb ik een 2Ghz MacBook gekocht.
Nu, 9 maanden later, en 300 Battery Cicles later, is mijn battery dood.
coconut zegt zet bij alle waarden -1, alleen het rare is, dat de check-lampjes onder mijn accu aangeven dat hij vol is...
zodra ik de voeding van me laptop haal, is mijn accu dood.
Ik ga zo maar even bellen met MacInside (Apeldoorn) om te praten over de garantie.
Ik hoorde een verhaal dat in NL de minimale garantie voor een product 2 jaar is. Klopt dit?
coconut zegt zet bij alle waarden -1, alleen het rare is, dat de check-lampjes onder mijn accu aangeven dat hij vol is...
Ik ga zo maar even bellen met MacInside (Apeldoorn) om te praten over de garantie.
Ik hoorde een verhaal dat in NL de minimale garantie voor een product 2 jaar is. Klopt dit?
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Euh, mei 2007 is nog geen jaar geleden, dus ik weet niet wat dat uitmaakt?whitehouse schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:49:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik heb net gebeld. Kan gewoon gratisj een nieuwe accu komen halen.
Dat zit iets anders. Er is een Europese richtlijn die 2 jaar aangeeft alleen heeft NL een ander systeem. Daar heb je zolang garantie als je mag verwachten dat een apparaat werkt (conformiteit oid). Dus als je een wasmachine koopt en je mag redelijkerwijs verwachten dat die 5 jaar zonder problemen moet kunnen werken dan mag je dat ook claimen als de wasmachine van jou zomaar stuk gaat.whitehouse schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:49:
In mei 2007 heb ik een 2Ghz MacBook gekocht.
Het zelfe geldt voor de Macbook.
ze dachten ook dat mijn accu dood was en kreeg een nieuwe mee, nu kom ik thuis en laadt hij nog niet goed op met een nieuwe accu. hij blijft op 0% staan, dan koppel ik het netsnoer eraf valt hij uit, doe ik het netsnoer er weer aan staat hij op 8% en laadt hij weer op en valt niet uit na het ontkoppelen. vreemd wie kan mij helpen? is de enige optie die nog open is; het moederbord is stuk?
oh .. dat lijkt op mijn probleem. geeft hij ook de melding 'niet bezig met opladen' ?
Ik heb onlangs de harddisk van mijn Macbook vervangen. Zit nu een 7200rpm 200GB harddisk in van Seagate, werkt als een trein en was makkelijk te installeren. Voor de oude harddisk (120GB) heb ik een externe behuizing gekocht (zo'n Icy Box geval, wel mooi dingetje) en heb daar een beetje een probleempje mee.
Als ik 'm niet aansluit op twee USB poorten start hij niet op en gaan er ledjes knipperen op de Icy Box. Als ik de tweede wel aansluit werkt het prima. Het vreemde is, dat wanneer hij is opgestart ik rustig de tweede (voedingskabel) eruit kan halen. Schijf blijft prima werken, kan zelfs 720p .mkv HD films afspelen. Nu heb ik het er even met 'n vriend over gehad en hij denk dat er iets als 'USB power saving' aanstaat. Normaal kun je dit in de bios uitvinken maar de Macs hebben geen bios. Is dit op een andere manier uit te schakelen/te omzeilen?
Als ik 'm niet aansluit op twee USB poorten start hij niet op en gaan er ledjes knipperen op de Icy Box. Als ik de tweede wel aansluit werkt het prima. Het vreemde is, dat wanneer hij is opgestart ik rustig de tweede (voedingskabel) eruit kan halen. Schijf blijft prima werken, kan zelfs 720p .mkv HD films afspelen. Nu heb ik het er even met 'n vriend over gehad en hij denk dat er iets als 'USB power saving' aanstaat. Normaal kun je dit in de bios uitvinken maar de Macs hebben geen bios. Is dit op een andere manier uit te schakelen/te omzeilen?
Niks vreemds aan. Tijdens 't opstarten heeft een schijf meer energie nodig, dat kan je USB poort niet leveren dus is er een tweede nodig. Om 'm te laten draaien is minder energie nodig, dus geen probleem met een enkele poort.sOid schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:46:
Als ik 'm niet aansluit op twee USB poorten start hij niet op en gaan er ledjes knipperen op de Icy Box. Als ik de tweede wel aansluit werkt het prima. Het vreemde is, dat wanneer hij is opgestart ik rustig de tweede (voedingskabel) eruit kan halen.
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Een powered USB poort moet verplicht precies 500mA op 12V kunnen leveren. Niet meer, niet minder.Nu heb ik het er even met 'n vriend over gehad en hij denk dat er iets als 'USB power saving' aanstaat. Normaal kun je dit in de bios uitvinken maar de Macs hebben geen bios. Is dit op een andere manier uit te schakelen/te omzeilen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
M'kay. Dankje
Dan zal ik hier maar mee moeten leren leven. Beetje irritant is 't wel maargoed, ik wou toch al een USB hub kopen.

vandaag had ik dus dit ineens
Weet iemand (misschien iemand die het zelf ook heeft gehad) hoe Apple hier mee om gaat? m'n macbook is nu 15 maanden oud en uiteraard normaal mee omgegaan...
Gezien in dit topic over precies het zelfde probleem wordt gesproken lijkt het mij een defect van apple zelf...
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
Ik heb inmiddels een probleem met printen. Ik wil graag vanaf mijn netwerk printen. Mijn printer staat aangesloten op een Windows XP computer en ik wil nu via mijn MAC draadloos kunnen printen. Alles is gelukt, behalve dat er iets geprint wordt. Ik heb alles gevonden, printer is gewoon zichtbaar en als ik een opdracht geef aan de printer wordt op de XP pc de melding gegeven dat er geprint wordt. Alleen print hij dan niet. De printer maakt wel een geluid, maar pakt geen vel papier. Iemand idee hoe of waar de fout zit?
Lijkt me eerder iets verkeerds aan de printer dan aan je Macbook/Mac OSVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:08:
Ik heb inmiddels een probleem met printen. Ik wil graag vanaf mijn netwerk printen. Mijn printer staat aangesloten op een Windows XP computer en ik wil nu via mijn MAC draadloos kunnen printen. Alles is gelukt, behalve dat er iets geprint wordt. Ik heb alles gevonden, printer is gewoon zichtbaar en als ik een opdracht geef aan de printer wordt op de XP pc de melding gegeven dat er geprint wordt. Alleen print hij dan niet. De printer maakt wel een geluid, maar pakt geen vel papier. Iemand idee hoe of waar de fout zit?
Verwijderd
Lijkt mij eigenlijk niet, ik heb op mijn vorige laptop altijd gewoon goed kunnen printen via die printer.
Ik heb printers wel vaker ineens bizarre kuren zien vertonen. Maar werkt hij nog wel met de pc waarop hij aangesloten staat? Da's wel belangrijk om te wetenVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:32:
Lijkt mij eigenlijk niet, ik heb op mijn vorige laptop altijd gewoon goed kunnen printen via die printer.
Verwijderd
Heb woensdag de nieuwe Macbook van € 1199 besteld
. Als het goed is krijg ik hem vandaag of maandag binnen. Ik kan niet wachten!
Verwijderd
Kan een normale macbook dit niet?Schijf blijft prima werken, kan zelfs 720p .mkv HD films afspelen.
Verwijderd
Ik heb gister eindelijk een macbook gekocht.
fijne notebook.
Ik probeerde een film te kijken uit 2007 vrij nieuw dus, maar als ik hem op fullscreen kijk met VLC player dat lijkt het net alsof de drivers niet geinstalleerd zijn. Het beeld is niet echt goed om aan te zien.
Moet ik bepaalde video drivers instaleren?
fijne notebook.
Ik probeerde een film te kijken uit 2007 vrij nieuw dus, maar als ik hem op fullscreen kijk met VLC player dat lijkt het net alsof de drivers niet geinstalleerd zijn. Het beeld is niet echt goed om aan te zien.
Wellicht http://perian.org/ en http://www.flip4mac.com/.Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:23:
Ik heb gister eindelijk een macbook gekocht.
fijne notebook.
Verwijderd
hallo, heb sinds kort ook een macbook... en alles wat ik nu intoets wordt ook gezegd door de macbook met zo'n vervelende engelse stem, ook als ik ergens op klik etc. hoe stop ik dit?
edit: heb het al gevonden... wat was dat irritant zeg, wist niet goed hoe ik moest zoeken op internet en kwam er net achter dat het voiceover heet.
edit: heb het al gevonden... wat was dat irritant zeg, wist niet goed hoe ik moest zoeken op internet en kwam er net achter dat het voiceover heet.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 16:30 ]
Verwijderd
Ja! Ik heb het dus ook en de mijne is ook ongeveer zo oud. Dit is een bekend probleem bij Apple en heeft gewoon te maken met een matige constructie van de topcasing. Ik heb even naar card services in Zwolle gebeld en daar kunnen ze hem sowieso repareren, maakte niets uit hoe oud de macbook was. Dit valt overigens voor zover ik weet ook onder een type garantie dat wettelijk vastgelegd is: Je mag van een product bij normaal gebruik verwachten dat het een bepaalde tijd meegaat (dit is waarschijnlijk vastgelegd voor een aantal soorten apparaten) en het is echt NIET normaal te noemen dat de topcasing gewoon onder je ogen afbrokkelt. Er zijn vele anderen volgens mij met dit probleem en het is toch een soort eerste-generatie kwaaltjeUnderworld schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:25:
![]()
![]()
[afbeelding]
vandaag had ik dus dit ineens
Weet iemand (misschien iemand die het zelf ook heeft gehad) hoe Apple hier mee om gaat? m'n macbook is nu 15 maanden oud en uiteraard normaal mee omgegaan...
Gezien in dit topic over precies het zelfde probleem wordt gesproken lijkt het mij een defect van apple zelf...
Ik zou zeggen: zoek even je dichtsbijzijnde service provider op (kan meestal ook wel via de winkel waar je hem gekocht hebt) of bel even met de apple service lijn (ook al heb je geen applecare, weet niet precies hoe dit werkt, ik heb direct met CARD services gebeld).
Het is dus gewoon te fixen ook al heb je geen Apple garantie meer! Ik ben echt heel blij dat ze dit konden repareren en ik vind het eigenlijk wel schandalig dat Apple zo'n ruk materiaal gebruikt heeft voor de topcasings. Er lopen hier op de uni genoeg collega studenten rond met exact dit probleem.
Ik heb ze beide geïnstalleerd en vrijwel alles werktVerwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:39:
thx sOib moet ik beide instaleren?
of 1 van de 2.
Ik ben sinds gisteren ook een trotse bezitter van zo'n wit wonder.
Wat mij opvalt is dat mijn superdrive best veel herrie maakt bij inslikken en uitwerpen van een schijfje. Eerst zoemt ie flink en dan volgen er een paar flinke tikken. Hoort dit?
Wat mij opvalt is dat mijn superdrive best veel herrie maakt bij inslikken en uitwerpen van een schijfje. Eerst zoemt ie flink en dan volgen er een paar flinke tikken. Hoort dit?
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Hier vind je meer informatie over de diverse geluiden.pimsaint schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:04:
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Verwijderd
haha dat vroeg ik me net af, heb het ook hier en heb ook sinds kort een macbook, maar blijkbaar hoort dit.pimsaint schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:04:
Downloaden jullie wel eens via nieuwsservers? Welke programma's zijn daarvoor aan te raden? Want ik kom er echt totaal niet uit op Mac os qua nieuwsservers etc.
Verwijderd
Als het goed is, moet uitzendinggemist t ook gewoon goed doen.sOid schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:54:
[...]
Alleen uitzendinggemist nog niet goed, beetje jammer...
Het enige is dat je aan het begin van een progamma wat geduld moet hebben,
daarna werkt ie gewoon 'goed' (naar mijn wete dan
Ik ben er net achter gekomen dat ik 2 dode pixels heb. Ze zijn gelukkig echt bijzonder klein, maar nu ik weet dat ze dr zitten, ga ik me er wel aan irriteren op een vlakke achtergrond. Weet iemand hoe coulant Apple omgaat hiermee?
Verwijderd
volgens mij vanaf 4 volledige pixels, anders heb je pech.
Ik gebruik igrabnews voor nieuwsgroepen, dat werkt wel redelijk.
Ik weet niet of iemand anders een andere gratis en goede vervanger heeft?
Pixelgarantie: bij apple? nada...
Nieuwsgroepen: Sabnzbd; www.br41n.com
Nieuwsgroepen: Sabnzbd; www.br41n.com
Verwijderd
ik gebruik nu ook igrabnews, maar weet niet waar ik goed de nzb bestanden binnen kan halen?Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:20:
volgens mij vanaf 4 volledige pixels, anders heb je pech.
Ja klopt, alleen de kwaliteit is veel slechter dan op een windowsbakVerwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:33:
[...]
Als het goed is, moet uitzendinggemist t ook gewoon goed doen.
Het enige is dat je aan het begin van een progamma wat geduld moet hebben,
daarna werkt ie gewoon 'goed' (naar mijn wete dan)

Verwijderd
Ik zie vaak bij mensen in het screenshot topic dat ze de album art van het spelende itunes nummer op hun bureaublad hebben staan, hoe kan ik dat ook versieren?
Verwijderd
ik krijg igrabnews niet aan de gang met mijn eweka account, als ik op fetch druk gebeurt er totaal niets..
edit: heb het nu aan de gang met unison, maar hoe download ik .nzb bestanden nu?
edit: heb het nu aan de gang met unison, maar hoe download ik .nzb bestanden nu?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 16:03 ]
CoverSutra. http://coversutra.com/Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:44:
Ik zie vaak bij mensen in het screenshot topic dat ze de album art van het spelende itunes nummer op hun bureaublad hebben staan, hoe kan ik dat ook versieren?
Verwijderd
Sleep de .NZB bestanden naar het Unison icoon in je Dock.Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:50:
ik krijg igrabnews niet aan de gang met mijn eweka account, als ik op fetch druk gebeurt er totaal niets..
Je hebt Leopard als OS? Jammergenoeg werkt iGrabnews niet met Leopard. Ik gebruik naar volle tevredenheid SABnzbd.appVerwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:50:
Ik heb zojuist een multi-threaded par2 command-line in de .app gezet, en dat verschil is goed merkbaar. Ook een aanrader dus! http://chuchusoft.com/par...-0.4-tbb-20071128-mac.zip Let erop dat je de par2 executable én libtbb.dylib kopieert naar \contents\Resources\osx\par2
[ Voor 7% gewijzigd door Blaffeh op 09-03-2008 16:37 ]
Verwijderd
ja maar dat kan zeker alleen als ik betaal voor unison? en als ik er bestanden heen sleep, dan gaat unison ze gelijk downloaden totdat de bestanden klaar zijn en dan ben ik ook gewoon klaar en kan ik de film kijken?Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:31:
[...]
Sleep de .NZB bestanden naar het Unison icoon in je Dock.
edit: ik werk nu met sabnzbd, wat een goed programma zeg! Ik dacht dat ie het niet deed omdat hij in het begin een nzb bestand niet pakte
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 16:59 ]
Verwijderd
Hoe brand ik een Video_TS en Audio_TS map als DVD op een dvd-schijfje zodat als ik hem in de DVD speler duw hij het gewoon doet. Ik heb geen toast.
Als je het in de Finder brand werkt het niet dacht ik. Dan moet je een ander programma zoals Burn gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:26:
Hoe brand ik een Video_TS en Audio_TS map als DVD op een dvd-schijfje zodat als ik hem in de DVD speler duw hij het gewoon doet. Ik heb geen toast.
hardcore_bass, het is niet de bedoeling om alle kleine vraagjes die je hebt hier maar te dumpen. Dit topic is primair bedoeld om ervaringen te delen. Als je een specifieke vraag of probleem hebt, dan mag je daarover een nieuw topic starten zoals ook in de topicwaarschuwing staat.
Maar de vragen die jij hebt zijn wel heel simpel. Voor een programma om DVD's te branden kun je bijv. kijken in Onmisbare tools / software - deel 4 en daarnaast heeft GoT ook een mooie zoekfunctie
Maar de vragen die jij hebt zijn wel heel simpel. Voor een programma om DVD's te branden kun je bijv. kijken in Onmisbare tools / software - deel 4 en daarnaast heeft GoT ook een mooie zoekfunctie
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Bedankt, nu weet ik in ieder geval dat het zo hoort. Misschien een kandidaat voor in de openingspost?Aiolos schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:27:
[...]
Hier vind je meer informatie over de diverse geluiden.
Verwijderd
Met dvd2oneX werkt alles inmiddels perfect. Ik heb alleen nog 1 klein vraagje ( rest heb ik al gevonden via de link die hoedje gaf, bedankt daarvoor ) Hoe kan ik uitzetten dat iDvd automatisch start wanneer ik er een lege dvd in duw?
Klik op appeltje -> System Preferences en dan CD's & DVD's
Beste...
Mijn vriendin overweegt ook een macbookje mee te laten brengen uit the states door haar ouders.
Echter is mijn vraag, valt daar een beetje mee te gamen? Want ik zie dat er shared geheugen in zit ipv dedicated zoals bij de MB Pro.
En CoD2&4 is toch wel een must om te kunnen spelen.
Dus wellicht dat iemand hier al ervaringen mee heeft?
Mijn vriendin overweegt ook een macbookje mee te laten brengen uit the states door haar ouders.
Echter is mijn vraag, valt daar een beetje mee te gamen? Want ik zie dat er shared geheugen in zit ipv dedicated zoals bij de MB Pro.
Verwijderd
zal wel lukken... maar cod4 lijkt me wel heel erg zwaar voor een macbook.loewie-643- schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:13:
Beste...
weet iemand toevallig hoe je kan uitschakelen dat je macbook in de sluimerstand gaat als je hem dichtklapt?
als je wilt gamen moet je geen macbook nemen... zit een intel gpu met shared ram in... sims of oudere games kunnen wel, maar zeker COD is teveel gevraagd, iig op een goede resolutie en voldoende fps... te meer het een windows game is die je moet emuleren of bootcamp moet draaien
laat een mbpro meenemen en je kan het wel (zit een nvidia 8600gt in met 256/512mb). wel stukje duurder, echter met die lage dollar is dat wel een overweging (1999 excl tax, bijv new hampshire heeft geen tax ->1300 euro, massachusetts heeft 5% ->1365 euro...)
anders zijn sony vaio laptops hier ook goedkoop (alle electronica eigenlijk, maar vaio heeft nog wat stijl), mss een overweging als je toch windows wilt draaien
hier trouwens youtubefilmpje met cod2 op macbook: http://www.youtube.com/watch?v=v6tK31NVUmA
en een mbpro met cod2 http://www.youtube.com/watch?v=fXR7DlG7XJw
kan je kijken of je er tevreden mee bent
laat een mbpro meenemen en je kan het wel (zit een nvidia 8600gt in met 256/512mb). wel stukje duurder, echter met die lage dollar is dat wel een overweging (1999 excl tax, bijv new hampshire heeft geen tax ->1300 euro, massachusetts heeft 5% ->1365 euro...)
anders zijn sony vaio laptops hier ook goedkoop (alle electronica eigenlijk, maar vaio heeft nog wat stijl), mss een overweging als je toch windows wilt draaien
hier trouwens youtubefilmpje met cod2 op macbook: http://www.youtube.com/watch?v=v6tK31NVUmA
[ Voor 12% gewijzigd door jpvk007 op 10-03-2008 16:23 ]
Verwijderd
hij blijft in de sluimerstand gaan, terwijl caffeine toch aanstaat. Internetverbinding wordt ook verbroken.WinningLOSER schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:13:
CoD4 is idd te zwaar voor een macbookje.
En jij bent op zoek naar Caffeine
Als ik me niet vergis is de Tax per county verschillend. Dus als het in New Hampshire 0% is neem ik aan dat je de enige Apple store daar bedoeld of ga je naar Best Buy vestigingen?jpvk007 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:18:
(1999 excl tax, bijv new hampshire heeft geen tax ->1300 euro, massachusetts heeft 5% ->1365 euro...)
Zelf ooit in Peoria, il een laptop gekocht.
maakt niet uit waar je hem koopt. ik ben nu in boston (5% tax) en daar kan je bij de applestore zo een penryn meenemen, bestbuy zag ik gister alleen de mid 2007 pro nog liggen. nog geen penryn gespot.Bigg Balls schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:24:
[...]
Als ik me niet vergis is de Tax per county verschillend. Dus als het in New Hampshire 0% is neem ik aan dat je de enige Apple store daar bedoeld of ga je naar Best Buy vestigingen?
Zelf ooit in Peoria, il een laptop gekocht.
De voorraad zal per vestiging verschillen. Prijzen bij bestbuy en applestore zijn gelijk. Bij bestbuy is het een soort shop in shop...
succes
Call of Duty 2 speelt hier lekker hoor op mn Macbookje, op volle resolutie, maar wel met 4 gig ram..jpvk007 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:18:
als je wilt gamen moet je geen macbook nemen... zit een intel gpu met shared ram in... sims of oudere games kunnen wel, maar zeker COD is teveel gevraagd, iig op een goede resolutie en voldoende fps... te meer het een windows game is die je moet emuleren of bootcamp moet draaien
Verwijderd
ram maakt niks uit bij call of duty 2, 2Gb is al meer dan genoeg ik denk dat 1 Gb ook al genoeg is.
dat betwijfel ik... je hebt shared ram, dus haal nog eens 100+ mb af wat je kwijt bent voor je videokaart...Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:17:
ram maakt niks uit bij call of duty 2, 2Gb is al meer dan genoeg ik denk dat 1 Gb ook al genoeg is.
Wat ik bedoel is in welke county in New Hampshire ze geen local tax rekenen? Want voor zover ik mij kan herinneren verschilt de tax niet per staat maar per county.jpvk007 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:09:
[...]
maakt niet uit waar je hem koopt. ik ben nu in boston (5% tax) en daar kan je bij de applestore zo een penryn meenemen, bestbuy zag ik gister alleen de mid 2007 pro nog liggen. nog geen penryn gespot.
De voorraad zal per vestiging verschillen. Prijzen bij bestbuy en applestore zijn gelijk. Bij bestbuy is het een soort shop in shop...
succes
Macbook 13" white, late 2007, X3100 met nog slechts 1GB ram
COD2 draait smooth op 1280x800 zonder gestripte settings
zal morgen even FPS meter aanzetten.
COD2 draait smooth op 1280x800 zonder gestripte settings
zal morgen even FPS meter aanzetten.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
de sales tax is per staat. Het heet officieel State Sales Tax.
ligt eraan wat je koopt, voeding enzo rekenen ze anders.
hier heb je een lijstje met tax per staat... http://www.taxadmin.org/FTA/rate/sales.html
officieel heb je als toerist recht op taxteruggave trouwens... denk dat je hem daarvoor wel officieel moet invoeren
ligt eraan wat je koopt, voeding enzo rekenen ze anders.
hier heb je een lijstje met tax per staat... http://www.taxadmin.org/FTA/rate/sales.html
officieel heb je als toerist recht op taxteruggave trouwens... denk dat je hem daarvoor wel officieel moet invoeren
Verwijderd
in mijn ervaring merk ik dat het best lang duurt op de macbook volledig op te laden als je er op aan het werken bent, hoelang duurt het bij jullie? Bij mijn Acer duurde het maar een 3 kwartier, die ging totaal ook maar 1,5 uur mee
Tja mijn macbook gaat wel 4,5 uur mee. Lijkt me logisch dat het opladen dan ook langer duurt he
Verwijderd
Klopt jaSvennos_1990 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:55:
Tja mijn macbook gaat wel 4,5 uur mee. Lijkt me logisch dat het opladen dan ook langer duurt he
Goeiedag,
Morgen komt me macbook binnen als het goed is
even een vraagje naar aanleiding van de accu vragen, kan ik hem de eerste het beste aanzetten en gebruiken tot de accu leeg is of de accu eerst helemaal op laden?
even een vraagje naar aanleiding van de accu vragen, kan ik hem de eerste het beste aanzetten en gebruiken tot de accu leeg is of de accu eerst helemaal op laden?
Als Call Of Duty 4 op mac uitkomt, kan die dan op de macbook draaien?
ik heb het over de macbook van voor de penryn met GMA X3100.
Als het draait zal het alleszins niet goed zijn... maar het is om de levels eens te doorlopen dus geeft niet als alles op low moet.
@raytje: je macbook is al opgeladen, was toch bij mij het geval. En eens volledig laten leeglopen kan nooit kwaad, al maakt dat tegenwoordig niet veel meer uit.
ik heb het over de macbook van voor de penryn met GMA X3100.
Als het draait zal het alleszins niet goed zijn... maar het is om de levels eens te doorlopen dus geeft niet als alles op low moet.
@raytje: je macbook is al opgeladen, was toch bij mij het geval. En eens volledig laten leeglopen kan nooit kwaad, al maakt dat tegenwoordig niet veel meer uit.
[ Voor 23% gewijzigd door cococless op 12-03-2008 00:00 ]
Gewoon gaan gebruiken. Zorg dat als ie uitstaat, er altijd iets in de accu zit, en datie niet heel lang helemaal vol zit.raytje192 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:12:
Goeiedag,
Tesla Model Y RWD (2024)
Hallo,
Kan iemand vertellen in hoeverre de 2e generatie MB verschilt van de derde?
Dus 945 vs 965 (Santa Rosa)?
Ik weet dat de busspeed iets hoger is, maar niet hoeveel dat uitmaakt. Verder ben ik vooral benieuwd naar het verschil in energie verbruik ('accu tijd').
Ik weet dat de busspeed iets hoger is, maar niet hoeveel dat uitmaakt. Verder ben ik vooral benieuwd naar het verschil in energie verbruik ('accu tijd').
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Pfff!
Gisteren mijn macbook opnieuw geïnstalleerd, met een extern toetsenbord erin en nu reageert mijn toetsenbord niet meer
Ook niet tijdens het opstarten vanaf de installatie cd, dacht namelijk simpel opnieuw installeren scheelt gepriegel. Maar tijdens de installatie wordt het interne keyboard ook niet gedetecteerd.
Verder heb ik de pram gereset, zonder succes, mijn inpspiratie begint een beetje op te raken
Gisteren mijn macbook opnieuw geïnstalleerd, met een extern toetsenbord erin en nu reageert mijn toetsenbord niet meer
Ook niet tijdens het opstarten vanaf de installatie cd, dacht namelijk simpel opnieuw installeren scheelt gepriegel. Maar tijdens de installatie wordt het interne keyboard ook niet gedetecteerd.
Verder heb ik de pram gereset, zonder succes, mijn inpspiratie begint een beetje op te raken
Hello fellow humans
Verwijderd
weet iemand van jullie toevallig een stukje freeware voor dvd hoesjes te maken? waar je dus een afbeelding in een template plakt en dat hij dan gelijk het juiste formaat heeft?
Verwijderd
hee, ik heb vaker over je probleem gelezen hier. Is volgens mij makkelijk op te lossen, dus relaxx. Gebruik even de search, ik heb nu geen tijd om het voor je op te zoeken, succesjoint_me schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:06:
Pfff!
Download de Demo van Call of Duty 2, staat gewoon onder downloads / demo's&updates op apple.com .. Heb zelf een macbook 2,0 ghz c2d 2gig en de demo werkte prima op met de hoogste instellingen.
Nou ik lees gewoon altijd eerst even de 1e paar pagina's van het boekje voor je een apparaat inschakeld.raytje192 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:12:
Goeiedag,
Zo stond er in de handleiding van de macbook; 'stap 1 sluit de magsafe adaptor aan' 'stap 2 zet de macbook aan'
de santa rosa kan 4 GB aan, en heeft de x3100 grafische chip ipv de GMA950, grafisch is ie wat beter en er kan een gig meer ram in.ernst schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:50:
Hallo,
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Mijn ervaring:loewie-643- schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:13:
Beste...
Zodra je de kans hebt een Macbook (Pro) vanuit de USA mee te nemen, zal ik je dat zeker aanraden. Je bespaard jezelf veel geld.
In januari '08 Macbook Pro uit Las Vegas meegenomen. Tax 5%.
Macbooks zijn immers universeel. Het enigste onderdeel wat je in Nederland nog zal moeten aanschaffen voor je adapter, is een nieuw verloopstekkertje van a EUR10,-. Aangezien ze daar 3polige stekkers hebben.
Hardware MacBookPro 3.1:
- Processor ....... Intel Core 2 Duo
- Snelheid ......... 2.2 GHz
- Geheugen ....... 2GB
- Gpu ............... Nvidia 8600M GT 256MB
& - Firewire .......... 400 & 800
Parallels raad ik af om mee te gaan gamen, vanwege het niet een Direct X driver probleem.
Misschien wanneer Parallels een paar versies verder is en de reviews met betere verhalen komen,
zal ik dit programma weer gaan gebruiken. BootCamp is een betere oplossing.
Met een Macbook (Pro) is gamen in BootCamp een beter idee.
World of Warcraft , CoD4, UT III etc is zonder problemen te spelen, alleen is het soms iets langer wachten op het loaden van mappen bijvoorbeeld.

Alles kan ik spelen op High Resolution.
Het enigste nadeel.... na verloop van tijd (x aantal uur) draaien de fans erg hard & wordt de Macbook Pro dusdanig heet dat ik mijn poten bijna verbrand.
Maar ja, hier is hoogstwaarschijnlijk wel een goede notebook cooler (van CoolerMaster bijv.) voor te vinden.
Hopelijk zul je hier wat aan hebben. Succes met het maken van je keuze!
:: Second Place Is First Place Loser ::
Twee Drie Vier vraagjes:
1: Ik heb mijn Macbook op mijn HDTV aangesloten (mini-DVI > VGA, VGA kabel naar TV).
Op mijn TV worden de teksten iets herhaald. Als je op een afstandje zit (2meter) valt dit niet erg op, maar wanneer je dichterbij zit wordt het duidelijker. De teksten in titelbalken lijken heel lichtjes een paar mm rechts herhaald te zien. Waar zou dit aan kunnen liggen? 1280x720 of 1360x768 reso maakt geen verschil. Zou het aan de VGA kabel liggen (wat toch een nieuwe is en geen el-cheapo)?
Als het niet duidelijk is maak ik wel even snel een plaatje met wat ik bedoel.
2: Ik wil wat via VLC player op mijn TV kijken. Beeld naar rechts slepen werkt. Alleen kan ik het venster dan niet volledig vullen. Ik kan hem wel maximaliseren, maar dan krijg je grijze rand en playtime balkje alsnog in zicht. Als ik scherm laat vullen, springt venster terug op mijn Macbook. Kan het venster niet op een tweede scherm volledig gevuld worden?
Oh, en 3: Heeft de Macbook iets van upscaling. Ik weet niet hoe deze techniek werkt. Via de 360 heb je bijv. upscaling, wanneer je hem met VGA of HDMI aansluit (niet met component). Als ik DVD's via mijn Macbook op mijn HD-TV afspeel, blijft de kwaliteit gelijkt, of wordt deze dan ook iets geupscaled?
Laatste dan, 4: Is er een shortkey om venster snel naar tweede scherm (mijn HDTV) te laten switchen, zodat ik het er niet zelf naartoe hoef te slepen?
1: Ik heb mijn Macbook op mijn HDTV aangesloten (mini-DVI > VGA, VGA kabel naar TV).
Op mijn TV worden de teksten iets herhaald. Als je op een afstandje zit (2meter) valt dit niet erg op, maar wanneer je dichterbij zit wordt het duidelijker. De teksten in titelbalken lijken heel lichtjes een paar mm rechts herhaald te zien. Waar zou dit aan kunnen liggen? 1280x720 of 1360x768 reso maakt geen verschil. Zou het aan de VGA kabel liggen (wat toch een nieuwe is en geen el-cheapo)?
2: Ik wil wat via VLC player op mijn TV kijken. Beeld naar rechts slepen werkt. Alleen kan ik het venster dan niet volledig vullen. Ik kan hem wel maximaliseren, maar dan krijg je grijze rand en playtime balkje alsnog in zicht. Als ik scherm laat vullen, springt venster terug op mijn Macbook. Kan het venster niet op een tweede scherm volledig gevuld worden?
Oh, en 3: Heeft de Macbook iets van upscaling. Ik weet niet hoe deze techniek werkt. Via de 360 heb je bijv. upscaling, wanneer je hem met VGA of HDMI aansluit (niet met component). Als ik DVD's via mijn Macbook op mijn HD-TV afspeel, blijft de kwaliteit gelijkt, of wordt deze dan ook iets geupscaled?
Laatste dan, 4: Is er een shortkey om venster snel naar tweede scherm (mijn HDTV) te laten switchen, zodat ik het er niet zelf naartoe hoef te slepen?
[ Voor 26% gewijzigd door VincentG op 12-03-2008 20:16 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Dat klinkt als een euvel van de VGA kabel. Dit kan worden veroorzaakt door de lengte en kwaliteit van de kabel, maar ook door bijv. door storing van andere bronnen (andere kabels, zenders etc).VincentG schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:10:
Twee Drie Vier vraagjes:
Dit is een vreemd probleem. Ik heb er geen moeite mee met mijn Macbook Pro, maar is het anders niet handiger om met clamshell modus te werken. Dus de Macbook dichtklappen en daarna aanzetten m.b.v. remote, bluetooth of USB apparaat. Dan gebruik je maar een scherm en heb je iig een soort van workaround.2: Ik wil wat via VLC player op mijn TV kijken. Beeld naar rechts slepen werkt. Alleen kan ik het venster dan niet volledig vullen. Ik kan hem wel maximaliseren, maar dan krijg je grijze rand en playtime balkje alsnog in zicht. Als ik scherm laat vullen, springt venster terug op mijn Macbook. Kan het venster niet op een tweede scherm volledig gevuld worden?
De upscaling van de DVD app in Leopard wordt overal geroemd op het internet. Ook uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het veel beter is dan mijn dedicated Philips DVD speler die met HDMI is aangeslotenOh, en 3: Heeft de Macbook iets van upscaling. Ik weet niet hoe deze techniek werkt. Via de 360 heb je bijv. upscaling, wanneer je hem met VGA of HDMI aansluit (niet met component). Als ik DVD's via mijn Macbook op mijn HD-TV afspeel, blijft de kwaliteit gelijkt, of wordt deze dan ook iets geupscaled?
Voor zover ik weet nietLaatste dan, 4: Is er een shortkey om venster snel naar tweede scherm (mijn HDTV) te laten switchen, zodat ik het er niet zelf naartoe hoef te slepen?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Clamshell modus zat ik ook aan te denken inderdaad. Moet dan alleen nog even tobo erop aan sluiten, volgens mij is muis alleen niet voldoende.
Kan eens kijken hoe het er op de TV uitziet, als ik die aan mijn PC hang. Wellicht dat het helpt als ik kabels opnieuw aansluit / verbind.
Upscalen met DVD, zit dat ook in Tiger? Heb nog geen Leopard. Eens googlen hoe dat zit.
Kan eens kijken hoe het er op de TV uitziet, als ik die aan mijn PC hang. Wellicht dat het helpt als ik kabels opnieuw aansluit / verbind.
Upscalen met DVD, zit dat ook in Tiger? Heb nog geen Leopard. Eens googlen hoe dat zit.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Gezocht niks gevondenVerwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:46:
[...]
hee, ik heb vaker over je probleem gelezen hier. Is volgens mij makkelijk op te lossen, dus relaxx. Gebruik even de search, ik heb nu geen tijd om het voor je op te zoeken, succes
Wat ik wel gevonden heb is uitvallen van toetsenborden, af en toe. Maar die van mij werkt helemaal niet meer, ook niet na een reinstall
Vrees dat er iets mis is met de aansluiting van mijn t-bord, dus mijn aankoop bewijs uit de kast getrokken en ga vanmiddag even naar de appel store.
Hello fellow humans
Klein vraagje; mijn ouders zijn op dit moment onderweg naar NY, vanwaar ze als het goed is een macbook (wit, 2,4GHz e.d.) mee zullen nemen. Nu zit hier natuurlijk een ander powercord bij; is deze ook los verkrijgbaar bij de Apple resellers hier? Ik kwam tot nu toe namelijk alleen volledige adapters tegen. Of is het zelfs zo dat Apple hem voor mij om zou willen ruilen?
Ik zit met precies dezelfde vraag. Heb een macbook uit de retail store in Fashion Island (CA) mogen ontvangen, en heb nu dus een verloopstekkertje van zo'n amerikaanse- naar een eurostekker op mijn MagSafe lader zitten. Verkopen ze die snoeren niet ergens los met eurostekker?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.