dat ligt aan je opleiding, ik zit ook op de Hanze heb geen 10 tot 12% (moet 918€ neerleggen voor de goedkoopste macbook)nadd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:56:
Surfspot heeft bij ons 10 tot 12 procent (Hanzehogeschool Groningen) Voor 880 heb ik niet die entry lvl daar moet ik 920 voor betalen.
Het is weinig interessant om hier alle kortingen te gaan bespreken die de verschillende universiteiten hebben bedongen. Mocht er echt behoefte aan zijn, open dan even een nieuw topic. Dan kunnen we het hier gewoon over de Macbook hebben
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
@Hoedje prima hoor, ik was alleen verbaasd dat daar verschillen in zaten maar nu idd weer verder met het praten over de macbook (en afwachten wanneer die komt
)
Ligt die niet binnen een of twee dagen in de winkels?nadd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:48:
@Hoedje prima hoor, ik was alleen verbaasd dat daar verschillen in zaten maar nu idd weer verder met het praten over de macbook (en afwachten wanneer die komt)
Die retourgarantie van 14 dagen, geld dat ook als die uit de verpakking is? Heb morgen 8 dagen men macbook,,, en natuurlijk in gebruik!
Is die wet nationaal of europees? Ik ben Belg.
Zou leuk zijn moest ik hem mogen ruilen maar zeker niet treuren, prachtig machien.
(Zou ook leuk zijn omdat 2*1 gb ram beter verkoopt dan 2*512 mb nu ik toch 4gb besteld heb)
Zou leuk zijn moest ik hem mogen ruilen maar zeker niet treuren, prachtig machien.
(Zou ook leuk zijn omdat 2*1 gb ram beter verkoopt dan 2*512 mb nu ik toch 4gb besteld heb)
Ik zit exact met hetzelfde, ook 8 dagen geleden gekocht. Maar ik vraag me af of het überhaupt merkbaar is, die 200mhz...cococless schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:38:
Die retourgarantie van 14 dagen, geld dat ook als die uit de verpakking is? Heb morgen 8 dagen men macbook,,, en natuurlijk in gebruik!
Die 200mhz weet ik niet. Het is gewoon het gedacht bij mij, waarom niet proberen?
Al moet ik zeggen dat ik dat minder verbruik wel zie zitten, ben graag draadloos...
Al moet ik zeggen dat ik dat minder verbruik wel zie zitten, ben graag draadloos...
Dat is in principe geen probleem, mits je hem bij de online store hebt gekocht. Het heeft ook weinig met wetgeving te maken. Het staat gewoon in de verkoop voorwaarden van Apple. Je moet daarvoor wel even contact opnemen met Apple, zodat zij een nieuwe order kunnen plaatsen en een afspraak kunnen maken om de huidige Macbook op te halen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
En betaalt Apple de verzendkosten?
Merci voor de info al
Merci voor de info al
Wat dacht je van gewoon even contact opnemen met Apple daarover? Of in de voorwaarden kijken (daar staat het 100% zeker in)cococless schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:35:
En betaalt Apple de verzendkosten?
Merci voor de info al
edit: 10 seconden googlen -> Apple's Verkoopvoorwaarden, artikel 7
[ Voor 21% gewijzigd door Whieee op 26-02-2008 21:45 ]
Launching containers into space
En wat nou als hij (zoals ik het heb gedaan) bij de Machouse is gekocht? Dan geldt het zeker niet he?
Nee, komt door kop op afstand dat het bij Apple store gekocht wel kan.
Als je hem gewoon in de winkel hebt gekocht (minder dan 24 uur geleden) dan wil Apple alsnog wel eens coulant zijn, maar als het om meer dan 1 dag geleden gaat heb je hoogstwaarschijnlijk pech. Overigens: het apparaat voldeed toen je hem kocht; ik neem aan dat dat nog steeds het geval is.sOid schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:02:
En wat nou als hij (zoals ik het heb gedaan) bij de Machouse is gekocht? Dan geldt het zeker niet he?
Oh zeker, maar vroeg het me gewoon af. Het is dus 8 dagen geleden maar ik ga het ook nieteens proberen. Buiten het feit dat het waarschijnlijk zinloos is, heb ik helemaal geen zin in dat gedoeWhieee schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:30:
[...]
Als je hem gewoon in de winkel hebt gekocht (minder dan 24 uur geleden) dan wil Apple alsnog wel eens coulant zijn, maar als het om meer dan 1 dag geleden gaat heb je hoogstwaarschijnlijk pech. Overigens: het apparaat voldeed toen je hem kocht; ik neem aan dat dat nog steeds het geval is.
Ik kan me voorstellen dat het morgen wel weer rellen zal zijn bij de verschillende APR's, met lastige en boze klanten die zich 'bekocht' voelen, en niet willen snappen dat men bij de APR's ook niet wist dat de MacBook op de schop zou gaansOid schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:01:
[...]
Oh zeker, maar vroeg het me gewoon af. Het is dus 8 dagen geleden maar ik ga het ook nieteens proberen. Buiten het feit dat het waarschijnlijk zinloos is, heb ik helemaal geen zin in dat gedoeKan m'n tijd wel beter gebruiken
* Whieee is wat dat betreft blij niet meer bij een APR te werken
ik word gillend gek van die mouse jumps onder windows xp. Ik wil graag Team Fortress 2 spelen wat als een dolle loopt an sich. Alleen doet de muis het voor geen meter in zowel windows @ macbook als ingame :x
nou ja dan maar niet gamen en lekker werken in MacOSX waar ik 99% vd tijd toch al ben
nou ja dan maar niet gamen en lekker werken in MacOSX waar ik 99% vd tijd toch al ben
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
De MacBook update kwam inderdaad onverwacht, maar eind vorige week waren er binnen het kanaal erg sterke geruchten over. Dus als je je MacBook zaterdag of maandag hebt gekocht kun je het misschien proberen, anders ben je echt kansloos (of een hele belangrijke klant voor de reseller).Whieee schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:10:
[...]
Ik kan me voorstellen dat het morgen wel weer rellen zal zijn bij de verschillende APR's, met lastige en boze klanten die zich 'bekocht' voelen, en niet willen snappen dat men bij de APR's ook niet wist dat de MacBook op de schop zou gaanGoed, toegegeven, de MacBook update komt redelijk onverwacht gezien het 'update-ritme' dat Apple er voor de MacBook op nahoudt, maar dan nog...
* Whieee is wat dat betreft blij niet meer bij een APR te werken
Daarnaast is het natuurlijk flauw dat je nu meer voor minder geld krijgt, maar in principe is er helemaal niets mis met de oudere MacBooks, je krijgt er zelfs een remote bij
Toch zou het wel prettig zijn als Apple besloot zijn retailpartners iets eerder in te lichten. De nieuwe MacBooks waren gisteren namelijk al bij sommige resellers binnen, dus die zijn ergens vorige week wel verscheept, als het niet eerder is. Gewoon een simpele heads-up voorkomt veel van dit soort zeikproblemen.
"Hoewel de Apple Remote niet meer standaard bij de MacBook wordt geleverd, voegen we deze zonder extra kosten aan uw bestelling toe."
Dank u apple!
Dank u apple!
Anoniem: 37526
Geen remote bij de iPod? Het begint wel een beetje een iPod te worden op deze manier.
Als je het vergelijkt met een iPod wel heAnoniem: 37526 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:43:
Geen remote bij de iPod? Het begint wel een beetje een iPod te worden op deze manier.

Lekker belangrijk of Apple er wel of niet standaard een remote bij stopt. Het zit er nu niet meer bij, maar de prijs is gedaald. Mooi toch? Wil je geen remote, krijg je ook geen remote waar je niet op zit te wachten, en anders doe je er los even een remote bij, en is de totaalprijs nog steeds lager dan voorheen. Iedereen blij. Misschien moet je gewoon eens niet overal een probleem van maken
Hoe dat? Een aanvink functie bij je bestelling of emailen?irongangster schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:22:
"Hoewel de Apple Remote niet meer standaard bij de MacBook wordt geleverd, voegen we deze zonder extra kosten aan uw bestelling toe."
Dank u apple!
We blijven natuurlijk Nederlanders. Alles wat anders is in vergelijking met vroeger is per definitie slechter en een reden om te zeuren. We zien graag alleen de nadelen (geen remote) en over de voordelen (prijsverlaging die groter is dan de prijs van een losse remote) heeft niemand het. Vroeger was namelijk alles beter en Apple is slecht omdat ze geen remote meer bij de MacBook leveren.Whieee schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:23:
Misschien moet je gewoon eens niet overal een probleem van maken
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Uhm, helemaal niks gedaan eigenlijk. Hebben ze zelf gedaan.O.D.Smolik schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:05:
[...]
Hoe dat? Een aanvink functie bij je bestelling of emailen?
Ik had 1 dag voor de update besteld (de oudere versie dus)
Op de vernieuwde (NL) site staat dat ie 19 euro moet gaan kosten,irongangster schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:22:
Dank u apple!
Het is niet enkel de remote. Bij de iBook naar Macbook overgang was het de Mini-VGA die moest sneuvelen, nu is het de remote, wat gaat het volgende worden?Whieee schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:23:
[...]
Als je het vergelijkt met een iPod wel he
Lekker belangrijk of Apple er wel of niet standaard een remote bij stopt. Het zit er nu niet meer bij, maar de prijs is gedaald. Mooi toch? Wil je geen remote, krijg je ook geen remote waar je niet op zit te wachten, en anders doe je er los even een remote bij, en is de totaalprijs nog steeds lager dan voorheen. Iedereen blij. Misschien moet je gewoon eens niet overal een probleem van maken
Het doosje van de iPod is in de loop der jaren heel erg dun geworden. Geen FireWire kabel, geen oplader, geen dock voor de luxe modellen....
Tja.. omdat ik oude mb besteld had en nieuwe krijg en omdat de remote wel bij de oude zou zitten? Anyway ik kan de service van de apple store wel waarderenMarZ_E schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:42:
[...]
Op de vernieuwde (NL) site staat dat ie 19 euro moet gaan kosten,
zal bij alle orders van vorige week ook wel gedaan worden..
Ik vraag me trouwens af hoe lang de nieuwe mb's meegaan qua batterijduur.. ik vond bij m'n oude mb al dat ik er lekker lang mee kon werken zonder op te laden.
[ Voor 24% gewijzigd door irongangster op 27-02-2008 13:35 ]
Heb juist gebeld en mag men macbook terugsturen na 8 dagen.
Duurt 5 a 7 dagen en dan nieuwe bestelling doen.
Service van Apple is echt goed..
Duurt 5 a 7 dagen en dan nieuwe bestelling doen.
Service van Apple is echt goed..
Daar staat tegenover dat de iPod nu redelijk in de pas loopt qua prijs. En als bezitter van een iPod Nano 3G mis ik echt de lader niet. De houder zou ik niet gebruiken (want: MacBook), en FireWire is naar mijn mening goed vervangen door USB.Anoniem: 37526 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:33:
[...]
Het is niet enkel de remote. Bij de iBook naar Macbook overgang was het de Mini-VGA die moest sneuvelen, nu is het de remote, wat gaat het volgende worden?
Het doosje van de iPod is in de loop der jaren heel erg dun geworden. Geen FireWire kabel, geen oplader, geen dock voor de luxe modellen....
Op het moment dat ze de MacBook goedkoper kunnen maken door minder accessoires toe te voegen (want imo gebeurt), juich ik dat alleen maar toe. Wat mij betreft mogen ze alles behalve de lader en de installatie+documentatie-cd's weglaten. Alles wat ik gebruik koop ik er wel bij.
[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 27-02-2008 15:37 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Bij A-mac staan de Santa Rosa MB's inmiddels tussen de acties
Voor 899,- de basic SR MB, das dus 150,- goedkoper dan ze twee dagen geleden waren 
Het mooiste is nog dat ze zelfs nog wat MB's in de aanbieding hebben van de generatie van voor november 2007
Wel grappig die snelle updates
Het mooiste is nog dat ze zelfs nog wat MB's in de aanbieding hebben van de generatie van voor november 2007

De lader miste ik juist wel, aangezien het laden van je Ipod via het stopcontact nog altijd beter is voor de accu dan via de usb poortKrisp schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:36:
[...]
Daar staat tegenover dat de iPod nu redelijk in de pas loopt qua prijs. En als bezitter van een iPod Nano 3G mis ik echt de lader niet. De houder zou ik niet gebruiken (want: MacBook), en FireWire is naar mijn mening goed vervangen door USB.
Ben wel blij met de update van de macbook, ben van plan dr 1 aan te gaan schaffen binnekort en iedere zei eerst van er komt geen update etc en nou toch wel
Mijn stelling mbt de remote is ook op andere accessoires toepasbaar. Heel mooi dat Apple in het verleden een iPod 3rd gen aanbood voor dik 450 euro, inclusief hoesje, dock, oplader en FW kabel, maar diezelfde accessoires kan ik er nu los bijkopen voor minder dan ( $prijs_toen - $prijs_nu ). Bovendien zat er voorheen alleen een FW kabel bij, waar heel veel met name Windows gebruikers (die het grootste deel van de iPod gebruikers vertegenwoordigen) niets aan hadden omdat hun PC geen firewire had. Door dus niet meer alle accessoires er standaard bij te doen, kan je je product goedkoper aanbieden (marktwerking) en betalen klanten niet voor accessoires die ze misschien helemaal niet willen.Anoniem: 37526 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:33:
[...]
Het is niet enkel de remote. Bij de iBook naar Macbook overgang was het de Mini-VGA die moest sneuvelen, nu is het de remote, wat gaat het volgende worden?
Ik snap dus niet waarom je er nu weer een probleem van maakt. De accessoires zijn er nog steeds, alleen nu moet je ze er los bijkopen. Maar als je ze er los bijkoopt is de totaalprijs nog steeds lager dan de 'package-deal' van voorheen. Eigenlijk gaan we er dus op vooruit!
Ik zie ze staan, wat een heerlijk prijsverschil zeg!! Die van de vorige generatie ( nov-2007) zijn dan in verhouding nog best duur ( 999 euro)[J.d.I.] DirtyHarry schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:26:
Bij A-mac staan de Santa Rosa MB's inmiddels tussen de actiesVoor 899,- de basic SR MB, das dus 150,- goedkoper dan ze twee dagen geleden waren
Het mooiste is nog dat ze zelfs nog wat MB's in de aanbieding hebben van de generatie van voor november 2007Wel grappig die snelle updates
Anoniem: 185442
Ik ben van plan een Macbook te kopen maar ik heb nog een vraagje.
Ik internet nu met een Linksys router. Kan ik deze router ook gewoon gebruiken als router voor mijn Macbook? En kan ik via het netwerk ook printen? Dus een printer die via het netwerk is aangesloten op een Windows computer.
Ik internet nu met een Linksys router. Kan ik deze router ook gewoon gebruiken als router voor mijn Macbook? En kan ik via het netwerk ook printen? Dus een printer die via het netwerk is aangesloten op een Windows computer.
Vergeet een puntje van de firewire kabel niet: Wat verrekte makkelijk was, was dat je permanent een USB-kabel aan je computer kon hebben, en de firewire kabel permanent aan je oplader. Want nu moet je dus én een oplader kopen én een extra USB-kabel, anders blijf je kloten met kabels.Whieee schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:35:
[...]
Mijn stelling mbt de remote is ook op andere accessoires toepasbaar. Heel mooi dat Apple in het verleden een iPod 3rd gen aanbood voor dik 450 euro, inclusief hoesje, dock, oplader en FW kabel, maar diezelfde accessoires kan ik er nu los bijkopen voor minder dan ( $prijs_toen - $prijs_nu ). Bovendien zat er voorheen alleen een FW kabel bij, waar heel veel met name Windows gebruikers (die het grootste deel van de iPod gebruikers vertegenwoordigen) niets aan hadden omdat hun PC geen firewire had. Door dus niet meer alle accessoires er standaard bij te doen, kan je je product goedkoper aanbieden (marktwerking) en betalen klanten niet voor accessoires die ze misschien helemaal niet willen.
Ik snap dus niet waarom je er nu weer een probleem van maakt. De accessoires zijn er nog steeds, alleen nu moet je ze er los bijkopen. Maar als je ze er los bijkoopt is de totaalprijs nog steeds lager dan de 'package-deal' van voorheen. Eigenlijk gaan we er dus op vooruit!
Qua accesoires zit de Macbook nu op 76 euro, met een kostprijs van op zijn hoogst 10 euro. De Macbook zou een giga value-boost krijgen als de remote en alle mini-dvi adapters er gratis bij zaten.
Bij een iPod oplader krijg je gewoon een kabeltje, dus die redenatie slaat nergens op. Los daarvan, dit is het Macbook topic. Feit is gewoon dat er nu minder bij de Macbook zit. Je betaalt er echter een stuk minder voor, dus eigenlijk ga je er alleen maar op vooruit. Genoeg over accessoires, op naar de gebruikservaringen!Anoniem: 37526 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:20:
[...]
Vergeet een puntje van de firewire kabel niet: Wat verrekte makkelijk was, was dat je permanent een USB-kabel aan je computer kon hebben, en de firewire kabel permanent aan je oplader. Want nu moet je dus én een oplader kopen én een extra USB-kabel, anders blijf je kloten met kabels.
Qua accesoires zit de Macbook nu op 76 euro, met een kostprijs van op zijn hoogst 10 euro. De Macbook zou een giga value-boost krijgen als de remote en alle mini-dvi adapters er gratis bij zaten.
[ Voor 3% gewijzigd door JottemJ op 27-02-2008 20:55 ]
Zo is dat! Iemand al een nieuwe Macbook in het wild gespot/gebruikt?JottemJ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:46:
[...]
Bij een iPod oplader krijg je gewoon een kabeltje, dus die redenatie slaat nergens op. Los daarvan, dit is het Macbook topic. Feit is gewoon dat er nu minder bij de Macbook zit. Je betaalt er echter een stuk minder voor, dus eigenlijk ga je er alleen maar op vooruit. Genoeg over accessoires, op naar de gebruikservaringen!
Weet iemand trouwens of er behalve internals nog wat aan het exterieur is veranderd, of is het exact hetzelfde als de santa rosa macbooks?
Tuurlijk werkt die router. Zijn allemaal standaarden waar Apple niet van afwijkt hoorAnoniem: 185442 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:12:
Ik ben van plan een Macbook te kopen maar ik heb nog een vraagje.
Via netwerk printen hangt wel af van de soort printer (of er drivers zijn voor Apple, maar voor de meeste printers is dit wel het geval). Het kan wel een beetje klote zijn om dat allemaal goed te laten werken, maar als 't eenmaal werkt heb je er geen omkijken meer naar.
Overigens had je (vooral de eerste vraag) dit ook zelf kunnen uitvinden
Anoniem: 91034
Let wel op dat niet alle printers werken bij apple.sOid schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:29:
[...]
Tuurlijk werkt die router. Zijn allemaal standaarden waar Apple niet van afwijkt hoor
Via netwerk printen hangt wel af van de soort printer (of er drivers zijn voor Apple, maar voor de meeste printers is dit wel het geval). Het kan wel een beetje klote zijn om dat allemaal goed te laten werken, maar als 't eenmaal werkt heb je er geen omkijken meer naar.
Overigens had je (vooral de eerste vraag) dit ook zelf kunnen uitvinden
Ehm, dat staat er in hoorAnoniem: 91034 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:31:
[...]
Let wel op dat niet alle printers werken bij apple.
Nope, UPS was net een half uur eerder langs geweest dan ik thuis was. Dus morgen maar op het werk laten afleveren[J.d.I.] DirtyHarry schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:15:
[...]
Zo is dat! Iemand al een nieuwe Macbook in het wild gespot/gebruikt?
Weet iemand trouwens of er behalve internals nog wat aan het exterieur is veranderd, of is het exact hetzelfde als de santa rosa macbooks?
Aii das balennadd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:02:
[...]
Nope, UPS was net een half uur eerder langs geweest dan ik thuis was. Dus morgen maar op het werk laten afleveren
We verwachten uiteraard wel volledig verslag van je bevindingen als je hem binnen hebt
Het is gewoon dezelfde MacBook die we hier allemaal hebben alleen dan een stukje sneller.
Hej dat heb ik nou helemaal zelf bevonden zonder dat ik de nieuwe heb
Nou dan kunnen we dit topic net zo goed dichtgooienSvennos_1990 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:24:
Het is gewoon dezelfde MacBook die we hier allemaal hebben alleen dan een stukje sneller.
Wat dacht je van benchmarks/performance van de nieuwe architectuur onder Leopard, toename batterij levensduur. Snelheid oude basismodel vergeleken met nieuwe basismodel enz.
Ik heb nog geen benchmarks kunnen vinden, alleen van de Pro tot nu toe..
Weet iemand of deze nieuwe Macbook ook al in de Apple stores liggen of dat je ze alleen nog maar online kunt bestellen?
toevallig was ik dinsdag in een apple store in r'dam (wilde toch de air wel eens zienAnoniem: 185442 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:41:
Weet iemand of deze nieuwe Macbook ook al in de Apple stores liggen of dat je ze alleen nog maar online kunt bestellen?
Op de website van a-mac staat dat ze ze al op voorraad hebbenAnoniem: 185442 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:41:
En die zijn nutteloos? Vergeet niet dat er verder niet zoveel ingrijpends is veranderd aan de MacBook. Grotere disk en snellere CPU. De chipset, geheugen en graphics blijven onveranderd. Wat je dus ziet is:[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:09:
[...]
Ik heb nog geen benchmarks kunnen vinden, alleen van de Pro tot nu toe..
2.6GHz Merom (4MB L2) is ongeveer even snel als 2.5GHz Penryn (6MB L2)
2.4GHz Merom (4MB L2) is iets sneller dan een 2.4GHz Penryn (3MB L2)
Door het 45nm procede zal een Penryn-based MacBook iets langer meegaan op accu, maar verwacht geen wonderen. Een kwartiertje meer bij 'wireless productivity' zal ongeveer het verschil zijn.
Zouden de SEE4 instructies niet bijdrage aan wat meer snelheid?
In geekbench lijkt het in ieder geval niet veel uit te maken...
Zie ook: http://www.appleinsider.c...cbook_pro_benchmarks.html
Ze noemen aan het eind van dat artikel ook nog een koelere macbook door de nieuwe processor. Daar ben ik dan wel benieuwd naarWhieee schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:55:
In geekbench lijkt het in ieder geval niet veel uit te maken...
Hehe inderdaad gelukkig vandaag direct laten afleveren op mijn werk. Dus dit wordt getypt op een nieuwe generatie macbook. Eerst indrukken heerlijke machine maar ja mijn vorige was een g3 dual usb dus dat was te verwachten.[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:01:
[...]
Aii das balenEen dag langer wachten kan een eeuwigheid lijken als je erop zit te wachten
We verwachten uiteraard wel volledig verslag van je bevindingen als je hem binnen hebt
Vanmiddag thuis hard aan de slag met wat software installeren en dan heerlijk aan het werk en WoW op de bank. Wel zo gezellig voor de vriendin.
De eerste reply gesubmit door een Penryn Macbook op GoTnadd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:19:
[...]
Hehe inderdaad gelukkig vandaag direct laten afleveren op mijn werk. Dus dit word getypt op een nieuwe generatie macbook. Eerst indrukken heerlijke machine maar ja mijn vorige was een g3 dual usb dus dat was te verwachten.
Vanmiddag thuis hard aan de slag met wat software installeren en dan heerlijk aan het werk en WoW op de bank. Wel zo gezellig voor de vriendin.
Haha hebben we daar al een Hall of Fame voor?
Maar eerste indrukken zijn heerlijk apparaatje, accuduur kan ik nog niks zinnigs over zeggen, vanuit de doos meer dan 2 uur op gewerkt maar ik neem aan dat ie eerst een paar laadcycles nodig heeft.
Wel tienduizend updates van Mac Office 2004 Student Edition via Surfspot aangeschaft maar dat was te verwachten van een jaar oude CD
Maar eerste indrukken zijn heerlijk apparaatje, accuduur kan ik nog niks zinnigs over zeggen, vanuit de doos meer dan 2 uur op gewerkt maar ik neem aan dat ie eerst een paar laadcycles nodig heeft.
Wel tienduizend updates van Mac Office 2004 Student Edition via Surfspot aangeschaft maar dat was te verwachten van een jaar oude CD
Anoniem: 134756
lol ja gezellig, lekker samen farmen. anyway, mooie mac heb je gekocht. ik denk dat ik zelf wacht met het aanschaffen van een mb of mbp tot montevina want ik verwacht nogal wat upgrades dan. (inclusief alu macbook)nadd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:19:
[...]
Hehe inderdaad gelukkig vandaag direct laten afleveren op mijn werk. Dus dit wordt getypt op een nieuwe generatie macbook. Eerst indrukken heerlijke machine maar ja mijn vorige was een g3 dual usb dus dat was te verwachten.
Tsja om nog langer op mn G3 te werken had ik echt geen zin in, ik was al heel blij verrast met deze update. Dus pas bij de volgende update huilen als er weer allemaal mooie goodies en specs bij zitten.
Anoniem: 253766
Ik wil graag een macbook kopen, maar zit met 1 klein vraagje:
Kan je op de MacBook 2.1 GHz Photoshop, Illustrator en bijv. Itunes makkelijk tegelijk draaien en mee werken.
Of kan ik dan beter de 2.4 GHz versie nemen?
Als ik dit weet kan ik hem vanmiddag nog halen
Kan je op de MacBook 2.1 GHz Photoshop, Illustrator en bijv. Itunes makkelijk tegelijk draaien en mee werken.
Of kan ik dan beter de 2.4 GHz versie nemen?
Als ik dit weet kan ik hem vanmiddag nog halen
Anoniem: 134756
ik zou de 2.4 kopen, want hij is iets duurder, en ik weet niet of de processorsnelheid zoveel uitmaakt, maar je moet die 1gb intern sowieso upgraden naar 2 of 4 (als je, zoals je zegt, wilt multitasken) dus koop die middelste. Krijg je tenminste ook nog een dvd brander
Updates updates updates...
En elke keer als ik mijn eerste generatie Macbook open klap ben ik weer dolgelukkig.
En elke keer als ik mijn eerste generatie Macbook open klap ben ik weer dolgelukkig.
Ok had ik wel verwacht alAnoniem: 134756 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:05:
ik zou de 2.4 kopen, want hij is iets duurder, en ik weet niet of de processorsnelheid zoveel uitmaakt, maar je moet die 1gb intern sowieso upgraden naar 2 of 4 (als je, zoals je zegt, wilt multitasken) dus koop die middelste. Krijg je tenminste ook nog een dvd brander
Anoniem: 108939
Kan iemand mij vertellen of de macbook met een GMA x3100 problemen hebben met het afspelen van 1080p film in het matroska formaat ( mkv x264 ) via een extern scherm met een resolutie van 1920 x 1200.
En hoeveel verschil maakt die penryn update uit? Behalve dat de macbook wat koeler blijft? Ik zie dat de L2 cache van 4 naar 3 MB gegaan is. Maakt dit verschil tussen het switchen tussen programma's?
En hoeveel verschil maakt die penryn update uit? Behalve dat de macbook wat koeler blijft? Ik zie dat de L2 cache van 4 naar 3 MB gegaan is. Maakt dit verschil tussen het switchen tussen programma's?
Hallo,
gister is het beeldscherm van de macbook van m'n zusje kapot gegaan (zwarte streepjes, daarna overgang naar helder wit, verder niks). Nu heeft ze hem in oktober via de online store gekocht, maar kun je dan gewoon langs een premium reseller (a-mac den bosch, of htr arnhem) en repareren ze hem dan? of wordt daar moeilijk over gedaan omdat het via de online store gekocht is?
gister is het beeldscherm van de macbook van m'n zusje kapot gegaan (zwarte streepjes, daarna overgang naar helder wit, verder niks). Nu heeft ze hem in oktober via de online store gekocht, maar kun je dan gewoon langs een premium reseller (a-mac den bosch, of htr arnhem) en repareren ze hem dan? of wordt daar moeilijk over gedaan omdat het via de online store gekocht is?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Naar mijn weten moeten ze 'm gewoon repareren, althans dat is mij wel gebeurd bij HTR in Veenendaal. Maar ik zou van te voren even bellen dan weet je het zeker.RobbieB schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:03:
Hallo,
Ik wilde 'm eerste naar HTR in Arnhem brengen maar dat ging mij geld kosten (niet veel maar toch) omdat ze de macbook naar Veenendaal moesten brengen (daar zit de repairafdeling schijnbaar). Toevallig was ik een keer in de buurt en heb ik hem daar langs gebracht. Moet zeggen dat ik daar goed geholpen ben.
Heb eerst nog gebeld met de Apple online winkel ze zeiden dat ze hem konden ophalen, toen ik vroeg wanneer ik 'm krijg terug zou krijgen en of dat niet sneller kon raadde ze mij aan om een Reseller te bellen.
Nou ik heb dus net een macbook gekocht.
Allemaal leuk en aardig maar de batterij laad niet op.
Moet je nog wat doen ofzo?
Lampje staat op groen, dat betekend dat de batterij vol is of niet is geinstalleerd. Ik weet dat de batterij niet vol is omdat de macbook niet opstart zonder stroom.
(even tussendoor is het normaal dat je de aan knop een seconde of 2/3 moet indrukken eer die aan gaat?)
Lampje staat op groen, dat betekend dat de batterij vol is of niet is geinstalleerd. Ik weet dat de batterij niet vol is omdat de macbook niet opstart zonder stroom.
(even tussendoor is het normaal dat je de aan knop een seconde of 2/3 moet indrukken eer die aan gaat?)
Anoniem: 37864
Af-fabriek hoort de batterij ongeveer 40% vol te zijn. Het kan wel zijn dat in het begin het even duurt voordat het opladen begint... Als 'ie na een paar uur aan de stroom gehangen te hebben nog niet oplaadt zou ik apple of je lokale apple winkel even opbellen...Anoniem: 253766 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:04:
Nou ik heb dus net een macbook gekocht.
Een vraagje.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik mijn Macbook dichtklap de internetverbinding niet automatisch verbreekt?
Anoniem: 163039
ja en als mijn scherm op zwart gaat dan verbreekt mijn inet ook.Anoniem: 185442 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:42:
Een vraagje.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik mijn Macbook dichtklap de internetverbinding niet automatisch verbreekt?
In Tiger was daar het programmaatje InsomniaX voor, ik weet alleen niet of die in Leopard ook werkt. Als je alleen het scherm op zwart wil hebben, dan kan je (Leopard-only) ook op ctrl+shift+eject drukken.
Anoniem: 234657
Mijn macbook toetsenbord casing maakt echt erge krassen als ik eens vergeet om mijn horloge af te doen.
Toch jammer dat dit gebeurd, maar je kan niet alles hebben, maarja bij mijn oude acer (kots
) had ik hier totaal geen last van.
Baal er een beetje van eigenlijk
En wat gebruiken jullie om je behuizing schoon te maken?
Ik gebruik een microvezel doek (nattig) en droogmaken met washandje.
Toch jammer dat dit gebeurd, maar je kan niet alles hebben, maarja bij mijn oude acer (kots
Als je er zo van baalt gebruik je toch een skin?Anoniem: 234657 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:11:
Mijn macbook toetsenbord casing maakt echt erge krassen als ik eens vergeet om mijn horloge af te doen.
Toch jammer dat dit gebeurd, maar je kan niet alles hebben, maarja bij mijn oude acer (kots) had ik hier totaal geen last van.
ik wil ook graag een macbookje. Alleen de prijs hé.... En is het niet een beetje overkill omdat ik alleen maar internet, msn, iTunes office en usenet gebruik...?
Ik zie dat ze bij de a-mac nu de MacBook wit 2.16 GHz / Superdrive 999E is..
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Held!Frietsaus schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:12:
Als je alleen het scherm op zwart wil hebben, dan kan je (Leopard-only) ook op ctrl+shift+eject drukken.
Ik had een programma en widget gevonden om het scherm op standby te zetten, deze werkte echter niet in Leopard. Maar deze toetsencombinatie werkt wel en is 10x makkelijker! Thanks!
Know Thyself
Tsja, waarom overweeg je überhaupt een Mac?Flipm0de schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:34:
ik wil ook graag een macbookje. Alleen de prijs hé.... En is het niet een beetje overkill omdat ik alleen maar internet, msn, iTunes office en usenet gebruik...?
Anoniem: 244197
Ik vind het toch wel een k*t actie van Apple, die nieuwe update.
Heb in november SR MacBook besteld, in december binnen.
kosten toen: bijna €1500,- (inc 160 gb+2gig ram+dvi kabel)
kosten nu: €1199,-....zelfde config(ex remote en dvi kabel) én betere processor.
Dat betekent dus dat mijn MacBook in amper 3 maanden €300,- heeft afgeschreven!
Natuurlijk is het logisch dat wanneer je iets koopt, het alweer verouderd is, maar ik ging uit van een update eens per half jaar, dan vind ik dit dus wel zonde.:(
kosten nu: €1199,-....zelfde config(ex remote en dvi kabel) én betere processor.
Natuurlijk is het logisch dat wanneer je iets koopt, het alweer verouderd is, maar ik ging uit van een update eens per half jaar, dan vind ik dit dus wel zonde.:(
Inderdaad, wat een kutstreek dat ze 4 maanden nadat iemand een macbook gekocht heeft zomaar een nieuwere durven te gaan verkopen!Anoniem: 244197 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:30:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je hebt maar 1 grote fout gemaakt eigenlijk... Nooit zomaar ergens van uit gaan.Anoniem: 244197 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:30:
Sowieso niet slim om je HDD en RAM te laten uitbreiden in de Macstore. Je had makkelijk 300 euro kunnen uitsparen door het zelf te doen.
^^ LOL @ hierboven
Tesla Model Y RWD (2024)
Uberhaupt schandalig dat ze producten updatenCyBeR schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:35:
[...]
Inderdaad, wat een kutstreek dat ze zomaar 4 maanden nadat iemand een macbook gekocht heeft zomaar een nieuwere durven te gaan verkopen!
Ontopic, wees blij dat ze gaan updaten (en volgens mij meer en sneller dan in het powerpc tijdperk) en dat ze ook nog een correctie voor de huidige dollarkoers toepassen. Natuurlijk is het jammer als je niet meer de allernieuwste MacBook hebt, maar volgens mij is die van jou niet van de ene op de andere dag slechter gaan presteren ofzo. Blijf er gewoon van genieten. De extra hddruimte is jammer, maar het verschil in de processor zal maar door weinig mensen gemerkt gaan worden.
Sorry! Ik heb Steve gelijk een email gestuurd om de Macbook dan maar nooit meer te updaten, zodat jij zo min mogelijk afschrijving hebt!Anoniem: 244197 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:30:
wat een gehuil idd...
Ik heb een Macbook Late 2007 gekocht in december. Die voldeed en voldoet nog prima. Nog geen seconde over getreurd dat hij nu upgedate is.
Ik heb een Macbook Late 2007 gekocht in december. Die voldeed en voldoet nog prima. Nog geen seconde over getreurd dat hij nu upgedate is.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Inderdaad. Zoals ik laatst postte:Jazzper schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:57:
wat een gehuil idd...
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:05:
Updates updates updates...
Kunnen we ontopic gaan? Als je een computer koopt, dan weet je dat vroeg of laat er een nieuwe versie komt die nog beter is voor minder geld. Computers zijn wat dat betreft niet bepaald een goede investering. Wees blij met wat je hebt, want het is nu niet zo dat je computer spontaan compleet waardeloos is geworden.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik heb gister een macbook gehaald ben er zeer tevreden mee. Het is nog wel even wennen ben namelijk windows gewend. Ik baal alleen een beetje van een dooie pixel. Verder geweldig ding.
zijn er op dit moment nog macbooks in de aanbieding?
net bij Saturn in Rotterdam waren er nog geen nieuwe Macbooks te krijgen. Wel hadden de nog een aantal oude in de "aanbieding" Het gaat om type MA255 dus een hele oude core duo, daar willen ze nog 1049,= voor vragen. Bizar eigenlijk.......tom_aagten schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:12:
Als het goed is hebben bijna alle resellers de oudere MacBooks nog in de aanbieding en te koop. Van A-Mac weet ik het zeker.tom_aagten schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:12:
ja, kijk maar op o.a. www.a-mac.nl Zoek en gij zult vindentom_aagten schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:12:
Anoniem: 87302
internet, msn, muziek en office doet de EEE PC van Asus ook. Voor maar 289 euro. Ook verkrijgbaar in Apple wit en Apple zwart. Voor dit is een MacBook inderdaad overkill, maar dat is voor 90% van de gebruikers vaak het gevalFlipm0de schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:34:
Punt is wel dat het op de Macbook allemaal een stuk rapper gaat, dat je je complete iTunes library op de interne hardeschijf kunt bewaren en dat de Macbook ondermeer een full-size keyboard, hoge resolutie, optical drive en webcam heeft.Anoniem: 87302 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:12:
[...]
internet, msn, muziek en office doet de EEE PC van Asus ook. Voor maar 289 euro. Ook verkrijgbaar in Apple wit en Apple zwart. Voor dit is een MacBook inderdaad overkill, maar dat is voor 90% van de gebruikers vaak het geval
Alleen jammer dat die EEE Pc van Asus geen OSX doet en dat is bij mij na een paar dagen werken toch al wel een absolute must aan het worden. Voor mijn werk nog een vista partitie met office 2003 / Project / Visio moeten installeren maar als je dan Vista installeert heb je het eigenlijk wel weer gezien
Is er een soort van Visio eigenlijk voor OS X? Office 2008 heeft hem helaas niet.
Anoniem: 132776
Omnigraffle is de OS X versie van MS Visio.nadd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:29:
Alleen jammer dat die EEE Pc van Asus geen OSX doet en dat is bij mij na een paar dagen werken toch al wel een absolute must aan het worden. Voor mijn werk nog een vista partitie met office 2003 / Project / Visio moeten installeren maar als je dan Vista installeert heb je het eigenlijk wel weer gezienIs er een soort van Visio eigenlijk voor OS X? Office 2008 heeft hem helaas niet.
Anoniem: 238860
Ik sta op het punt om een macbook te kopen, zodra hij binnen is knal ik er meteen een 7200rpm 200Gb schijfje in. Alleen ik twijfel nog om er 4 Gb in te doen, krijg je dat ooit vol als je niet allemaal photoshopped enzo? Ik heb een ontzettend grote muziek verzameling en wil wel gewoon lekker snel kunnen kopiereren, downloade, msnne, filmpjes kijken, dus veel multitasken. Ik heb tot nu toe alleen nog maar met windows computers gewerkt, hier krijg ik 2Gb net niet vol.. misschien met OS X wel?
(Als het niet het geval is kan ik namelijk de 2Gb die nu standaard is laten zitten)
(Als het niet het geval is kan ik namelijk de 2Gb die nu standaard is laten zitten)
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 02-03-2008 22:11 ]
Anoniem: 163039
2 gb is prima voor wat jij doet. Ik heb naast die grote muziek verzameling ook nog illustrator en photoshop en dat gaat allemaal prima samen met 2 gb.Anoniem: 238860 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:09:
Ik sta op het punt om een macbook te kopen, zodra hij binnen is knal ik er meteen een 7200rpm 200Gb schijfje in. Alleen ik twijfel nog om er 4 Gb in te doen, krijg je dat ooit vol als je niet allemaal photoshopped enzo? Ik heb een ontzettend grote muziek verzameling en wil wel gewoon lekker snel kunnen kopiereren, downloade, msnne, filmpjes kijken, dus veel multitasken. Ik heb tot nu toe alleen nog maar met windows computers gewerkt, hier krijg ik 2Gb net niet vol.. misschien met OS X wel?
Bij a-mac Utrecht hebben ze momenteel geen oude meer. Ik heb namelijk de laatste witte meegenomen zaterdag 
Dus u hoort nog wel van mij.
Dus u hoort nog wel van mij.
De inmiddels afgeprijsde duurdere versie van de oude MacBook lijkt beter, meer Ghz, meer cache en een DVD-brander. Ik ken de specs van de nieuwe processor echter niet om dit goed te kunnen beoordelen.Anoniem: 253212 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:00:
Hm, vaag vraagje; welke is nou de nieuwere/betere? MB062N/B of MB402N/A
Ik was ook al nieuwsgierig naar deze vergelijking. Ook bij a-mac zag je oude modellen afgeprijsd waardoor het prijsverschil tussen het nieuwe instapmodel en het topmodel van de oude serie nihil was. Ik vroeg mij ook al af wat in die situatie de beste keus was.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Anoniem: 253212
Ja inderdaad. De duurdere lijkt beter, maar volgens mij is dat de 'oudere'... Misschien dus ook nog verschil in generatie processor, geen idee.
Zover ik weet is het model van 1049 het voorlaatste model en die van 999 het model daarvoor?
Werk zelf bij dixons maar wij verkopen geen mac's direct in de winkel helaas dus weet het niet 100% zeker
Werk zelf bij dixons maar wij verkopen geen mac's direct in de winkel helaas dus weet het niet 100% zeker
Anoniem: 131623
Ik heb een raar probleem met mijn MacBook. Sinds een paar dagen gaat hij zomaar uit als ik er niets mee doe (typen, muizen)
.
Morgen even langs HTR.

Morgen even langs HTR.
Anoniem: 253212
Ik ben er geloof ik al uit dat die nieuwere de goedkopere is (want die staat zelf ook voor die prijs op de Apple site en andere sites) dus met 2,1 Ghz proc. en alleen dvd lezer er in hebben gestopt..raytje192 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:13:
Zover ik weet is het model van 1049 het voorlaatste model en die van 999 het model daarvoor?
Maar ik vind het raar dat ze de cache hebben verlaagd en van 2,2 naar 2,1 ghz zijn gegaan. (Of is de proc. de Santa Rosa versie? -wat het ook zegt-)
Vreemd?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.