Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.791 views

Verwijderd

m4yall schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:43:
[...]

Totaal gelijk! Mijn PS3 staat mooi onder mijn TV en ik zit op de bank. Ik weet zeker dat ik GT5 weer véél ga spelen. Een stuur is dan top, maar 300 euro. Foei, dat is nogal. Verder ben ik ook niet van plan om een bureau voor mijn tv neer te zetten :X . Ben benieuwd, misschien komen er accessoires voor om het stuur ook op je schoot te kunnen bevestigen?
Een tijdje terug kwam ik een product tegen gemaakt door een nederland dat je als een frame voor je bank/stoel kan zetten en waar je een stuur en pedalen op kan monteren.
Maar ik kan me niet meer herinneren hoe het heette en de search levert ook niets op.
Het was iets met 'systems' in de naam, zegt iemand dat wat?

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Boeboe schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:33:
[...]
Tja, op een of andere manier moet ik je inderdaad bewonderen. Mijn glazen bol doet het immers nog steeds niet. De manier waarop jij games goed/slecht vindt nog voor jij ze gespeeld hebt of voordat ze überhaupt gereleased zijn doet me altijd aan mario denken :p
[afbeelding]
Als je Fable en NG(Sigma) niet leuk vond is het niet raar om aan te nemen dat de sequels je ook niet aanspreken? En het wordt als mening gebracht.

@Minnema: ik zie hier wel dit schootstuk onder de driving force. Dat frame dat je bedoelt komt me niet bekend voor. Iemand een idee of dit schootstuk ook los te krijgen is?

[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 21-02-2008 12:08 ]

PSN: Shiver23

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:59:
[...]

Een tijdje terug kwam ik een product tegen gemaakt door een nederland dat je als een frame voor je bank/stoel kan zetten en waar je een stuur en pedalen op kan monteren.
Maar ik kan me niet meer herinneren hoe het heette en de search levert ook niets op.
Dit soort dingen?

Afbeeldingslocatie: http://techdigest.tv/playseat_evolution_white_gaming_racing_chair.jpg

Je hebt heel veel van dat soort oplossingen. Duur en goedkoop, groot en klein. Dit is de Play Seat, maar er zijn veel meer merken.

Ze zijn te krijgen vanaf een euro of 100,- die je met je eigen stoel of bank kan gebruiken. De echte leuke zijn zo'n 300.

Voor 299,- heb je deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.playseat.nl/images/product/21/1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 21-02-2008 12:16 ]

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:19
Dat soort dingen zit dan misschien wel relaxter dan achter een bureau, maar in de gemiddelde huiskamer is het een oplossing die niet echt uit de verf komt.
Ik hoop nog steeds een leuk huisje te vinden met een kamer waarin een bios / gameroom gebouwd kan worden... Nadeel is dat huizen met zo'n (grote) kamer in EHV omgeving nogal duur zijn.
Als je zo'n kamer hebt is zo'n stoel nog wel te doen (zelf bouwen of kopen). Maar in een huiskamer is het een no go.

• reggie2000
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 12:38
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:59:
[...]

http://www.hanssystem.nl/

Een stuk goedkoper dan die ''seats'' en niet al te groot, dus moet wel lukken als je het gebruikt wanneer je op de bank zit.
€ 55,00 plus verzendskosten en wel ff zelf in elkaar zetten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door reggie2000 op 21-02-2008 12:21 ]

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39
reggie2000 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:20:
[...]

http://www.hanssystem.nl/

Een stuk goedkoper dan die ''seats'' en niet al te groot, dus moet wel lukken als je het gebruikt wanneer je op de bank zit.
€ 55,00 plus verzendskosten en wel ff zelf in elkaar zetten ;)
dat ding is zijwaarts niet echt stabiel volgens mij, betere constructie is volgens mij een soort van tafeltje met een plateau er onder voor de bedalen zoals dit, zo is die korter vanaf de bank (volgens mij pas ie niet eens tussen de bank en de tv op mijn kamer en die ruimte achter de pedalen is nergens voor nodig) en kun je hem niet naar links of naar rechts gooien:

Afbeeldingslocatie: http://upload.halflife-2.nl/20080221-7899.jpg

is trouwens eigenlijk zeer goedkoop om zelf te maken, kan zelfs van resthout, kan ik best zelf wel eens naar kijken

en weer even PS3 ontopic,

weet iemand wanneer Wipeout HD uit moet komen?

[ Voor 11% gewijzigd door iwaarden op 21-02-2008 13:00 ]

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
KillaH87 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:45:
[...]

dat ding is zijwaarts niet echt stabiel volgens mij, betere constructie is volgens mij een soort van tafeltje met een plateau er onder voor de bedalen zoals dit, zo is die korter vanaf de bank (volgens mij pas ie niet eens tussen de bank en de tv op mijn kamer en die ruimte achter de pedalen is nergens voor nodig) en kun je hem niet naar links of naar rechts gooien:

[afbeelding]

is trouwens eigenlijk zeer goedkoop om zelf te maken, kan zelfs van resthout, kan ik best zelf wel eens naar kijken

en weer even PS3 ontopic,

weet iemand wanneer Wipeout HD uit moet komen?
Die playseat dingen zien er idd niet stabiel uit. Je kunt het beter zelf bouwen. Dan weet je wat je hebt.

WO HD zal denk ik pas ergens in de zomer van 2008 komen. Dit is naar aanleiding van de fora wipeoutzone.com.

• PWM
  • Niet online

PWM

MarcoM schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:05:
[...]

Die playseat dingen zien er idd niet stabiel uit. Je kunt het beter zelf bouwen. Dan weet je wat je hebt.
Trust me, als ik zo'n ding zelf zou bouwen zat ik morgen in de ziektewet.

Overigens heb ik mijn vriendin ook nog niet zover dat ik 2 van die dingen mag neerzetten op de plek waar de bank nu staat :+

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Heeft iemand Unreal al zien liggen in de winkels???

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
PWM schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:11:
[...]

Trust me, als ik zo'n ding zelf zou bouwen zat ik morgen in de ziektewet.

Overigens heb ik mijn vriendin ook nog niet zover dat ik 2 van die dingen mag neerzetten op de plek waar de bank nu staat :+
Ja, voor bijvoorbeeld de woonkamer zijn die dingen gewoon niet ideaal. Laat staan dat vriendinnen of vrouwen het op prijs zouden stellen dat zo'n ding in de woonkamer staat. :P Maar als je een speciale gameroom ofzo hebt zou het echt wel vet zijn. Maar ja, ik game gewoon liever in de woonkamer...

PSN id: PENo1

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:13

Maxow

Hidden Sound System

Dutch_Baseline schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:22:
Heeft iemand Unreal al zien liggen in de winkels???
Volgens mij heeft de Nedgame ze al enige tijd. (in Apeldoorn ligt het spel namelijk al een paar weken)

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Rival24 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:11:
[...]

De startpost is daar volgens mij vrij duidelijk over, er staat zelfs een vergelijkingstabel in.
Yup, maar daarin vond ik niets over verwachte toekomstige PS3 versies, vandaar mijn vraag.

Hoe lang duurde het bij de overgang naar 65nm eigenlijk voordat die in de winkel te vinden was? Het mooiste zou natuurlijk een 120G ps3 op 45 nm zijn, natuurlijk :9

Verwijderd

KillaH87 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:45:
Dat ding is zijwaarts niet echt stabiel volgens mij, betere constructie is volgens mij een soort van tafeltje met een plateau er onder voor de bedalen zoals dit, zo is die korter vanaf de bank (volgens mij pas ie niet eens tussen de bank en de tv op mijn kamer en die ruimte achter de pedalen is nergens voor nodig) en kun je hem niet naar links of naar rechts gooien:
1. Je bank staat te dicht bij je tv als dit er niet eens tussen past 8)7
2. Die ruimte achter de pedalen is nodig omdat er ook mensen zijn die langere benen hebben, de pedalen zullen dan dus verder weg staan. (Bij mij toch wel 40/50cm achter m'n stuurtje icm met m'n POANG).

Evt. nog extra steunen maken aan de zijkant voor meer stabiliteit, maar ik ben pas van plan iets dergelijks aan te schaffen zodra GT5 uitkomt..

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Jheroun schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:38:
[...]

Yup, maar daarin vond ik niets over verwachte toekomstige PS3 versies, vandaar mijn vraag.

Hoe lang duurde het bij de overgang naar 65nm eigenlijk voordat die in de winkel te vinden was? Het mooiste zou natuurlijk een 120G ps3 op 45 nm zijn, natuurlijk :9
Mijn glazen bol zegt dat er over 5 maanden, 7 dagen, 1 uur en 13 minuten zo'n PS3 wordt uitgebracht! *O*
Niet om vervelend te doen, maar sommige dingen zijn gewoon onbekend en dan kun je wel gaan rondvragen, maar dat levert dan nog steeds niks op. Sony zal het tzt wel bekendmaken en tot die tijd weet je gewoon niks.

Heeft er iemand al Lost Planet gespeeld trouwens? Game kwam onlangs in Japan uit en de website heeft wel aardige screenshots, filmpjes vond ik wat minder spectaculair.

[ Voor 4% gewijzigd door Atomsk op 21-02-2008 14:17 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zit me ook te verheugen op GT5 en in Mei schijnt Superbike 2008 uit te komen.

Echter is mijn vriendin compleet verslaafd geraakt aan Ranchet and clank... van nooit spelen tot 6 uur achter elkaar op een zaterdag. Leuk en tof maar zou ook graag weer eens gamen :+

Ze heeft het spel uitgespeeld en nu opnieuw begonnen met alle verdiende wapens.... gelukkig is ze zondag een middag en avond weg *D

[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 21-02-2008 14:20 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 01:35
Europese Store update:

Games
* Snakeball (7,99 euro)

Game demo's
* Lost Planet: Extreme Condition (online multiplayer) (231MB)

Game video's
* Conflict: Denied Ops (launch trailer)

Thema's
* Sport

Wallpapers
* Devil May Cry 4

Bron: www.psonly.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Den_John op 21-02-2008 14:23 ]

Verwijderd

Playseat is prima stabiel hoor. Echt geen zijwaartse beweging in te detecteren. In combinatie met GT5P of GT4HD echt waanzinnig fijn rijden. Niet te vergelijken met een controller. Plezier is gewoon 100x groter.

• _VooDooMen_
  • Laatst online: 23:48
Ik had laatst de demo van MLB 08: The Show gedownload, zat echt even te kwijlen achter m'n lcd! Dat ziet er even vet uit zeg. En het is ook nog een leuk spel ook! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.pastapadre.com/wordpress/wp-content/gallery/mlb-08-the-show/mlb08theshowmt2.jpg

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Den_John schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:23:
Europese Store update:

Games
* Snakeball (7,99 euro)
Hmmm. acht euro voor een opgewarmde 'Snake'. Ik geloof dat ik die maar eens laat passeren. Screens zagen er nou niet echt spectaculair uit.

-

Verwijderd

Snakeball vonnik juist erg leuk en er supermooi uitzien en die 8 Euro dus meer dan waard. Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel smaken ;-)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Den_John schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:23:
Europese Store update:
Game demo's
* Lost Planet: Extreme Condition (online multiplayer) (231MB)
Die demo had ik al gedownload uit de US store, maar wat een draak van een demo zeg, dat spel komt er bij mij niet in, of de singleplayer moet echt 10 keer beter zijn. :/

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mwah Lost Planet, het lukte me een keer te verbinden van de weet niet hoeveel keer proberen en het was aardig maar niets meer dan aardig. Het zag er niet echt goed uit, speelde niet echt lekker en tja met de andere titels uit is het niet de moeite waard.

There is no place like ::1

• Dutch_Baseline
-Sander schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:47:
[...]

Die demo had ik al gedownload uit de US store, maar wat een draak van een demo zeg, dat spel komt er bij mij niet in, of de singleplayer moet echt 10 keer beter zijn. :/
Wat een butt-spel is dat zeg!!! Tenminste, de demo dan... Maar ik kan me niet voorstellen dat de volledige game veel beter is!!!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Verwijderd

Mensen die de demo hebben, kunnen jullie screenshots maken?
Ik moet weten of de PS3 versie object based motion blur heeft.
Ik zal een screenshot uit de 360 versie laten zien om het te illustreren:
http://www.4gamer.net/new.../20070809235901_15big.jpg < dit is een extreem voorbeeld maar het moet duidelijk zijn :)

• iwaarden
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:06:
[...]

1. Je bank staat te dicht bij je tv als dit er niet eens tussen past
2. Die ruimte achter de pedalen is nodig omdat er ook mensen zijn die langere benen hebben, de pedalen zullen dan dus verder weg staan. (Bij mij toch wel 40/50cm achter m'n stuurtje icm met m'n POANG).

Evt. nog extra steunen maken aan de zijkant voor meer stabiliteit, maar ik ben pas van plan iets dergelijks aan te schaffen zodra GT5 uitkomt..
1. zit ongeveer 1 meter tussen op de grond en kan neit verder i.v.m. kamer
2. daar had ik niet aan gedacht maar voor de mensen met korte beentje is het alsnog een hoop loze ruimte (ik heb trouwens ook een Poang in huis maar dna is dat ding van hanssytems helemaal niet te gebruiken door die stang)
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:25:
Playseat is prima stabiel hoor. Echt geen zijwaartse beweging in te detecteren. In combinatie met GT5P of GT4HD echt waanzinnig fijn rijden. Niet te vergelijken met een controller. Plezier is gewoon 100x groter.
het ging meer over dat ding van hanssystems, playseat zal vast wel goed zijn maar als ik voor ziets ga dan haal ik wel een auto stoel van de sloop en dan knutsel ik zelf wel iets in elkaar.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Atomsk schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:16:
[...]

Mijn glazen bol zegt dat er over 5 maanden, 7 dagen, 1 uur en 13 minuten zo'n PS3 wordt uitgebracht! *O*
Niet om vervelend te doen, maar sommige dingen zijn gewoon onbekend en dan kun je wel gaan rondvragen, maar dat levert dan nog steeds niks op. Sony zal het tzt wel bekendmaken en tot die tijd weet je gewoon niks.
Aangezien ik nieuw ben in PS3 kringen wist ik dus niet dat er geen informatie was, bij deze wel :)

Verwijderd

Hebben meer mensen een mailtje gekregen van SONY, dat je tijdelijk tot 40% korting krijgt in de Store? Zie namelijk nog geen prijswijzigingen in de Store.

Verwijderd

Niet echt game-gerelateerd nieuws, maar dit is toch best interessant (voor de developers althans):
GDC08: PhyreEngine, Sony's new (free!) cross-platform engine

Quietly unveiled at yesterday's PSN session was PhyreEngine, a new "free to use graphics engine" from Sony Computer Entertainment. According to the presentation, the package includes full documentation, "70+ samples" and "full source code and artwork" of sample game templates. Working on both OpenGL and Direct3D, this engine will allow developers to more easily develop for the PS3 by using PC environments they're more familiar with. A "simple recompile" is supposedly all that's needed to make the game run on the PS3. Sony is promising "ongoing development and support" for the PhyreEngine.

The ramifications of this subdued announcement are actually quite significant. Three titles have been revealed to have used the PhyreEngine for development: flOw, GripShift and DiRT. Of those three, only one is exclusive to PlayStation. It appears that the PhyreEngine is truly cross platform -- Sony is indirectly contributing to the development of PC (and Xbox 360) games.

But why make it potentially easier to make games on a competing console? Well, it's undeniable that developers are increasingly focused on multiplatform development. It's been rather commonplace for developers to neglect PS3 with inferior and oftentimes delayed versions of multiplatform games. With PhyreEngine, Sony is making a much more attractive plea: make games on PS3 first, guaranteeing high quality games that will not only match their 360 counterparts, but in many cases can exceed them. Sony's message is clear: start games on the PS3, and they will be better for both PS3 and 360 owners. It appears to us that PhyreEngine is a crucial part of that plan.

More details of PhyreEngine will undoubtedly be unveiled later today at a GDC dedicated to what Sony has dubbed "the new hotness." Stay tuned.

Joystiq

• chrisboers
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:12:
Hebben meer mensen een mailtje gekregen van SONY, dat je tijdelijk tot 40% korting krijgt in de Store? Zie namelijk nog geen prijswijzigingen in de Store.
Ja, geweldige mail. In de kop 40% korting beloven, en dan nergens in de rest van de mail daar iets over melden. Verlakkerij heet dat ook wel... (en is een oude truuk om goedkoop aandacht te trekken)

-

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Voor iedereen die zit te wachten op Street Fighter IV, in Japan is hij inmiddels in de arcade en er zijn al diverse gameplay filmpjes te vinden op het internet :)

Check deze bijvoorbeeld:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9KDoiA8pWcU&feature=related]

Ik kan niet wachten tot dit op de PS3 beschikbaar is :9

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
DCFreak schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:43:
Voor iedereen die zit te wachten op Street Fighter IV, in Japan is hij inmiddels in de arcade en er zijn al diverse gameplay filmpjes te vinden op het internet :)

Check deze bijvoorbeeld:

[video]

Ik kan niet wachten tot dit op de PS3 beschikbaar is :9
Dat ziet er zo ontzettend goed uit! :) Iemand de nieuwe Prologue screens al gezien? Ook op die game kan ik gewoon niet wachten! Heb echt zin om jullie helemaal zoek te rijden! :+

Iets anders:
Arx schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:21:
[...]

Als je me post goed leest: dus daar kunnen we binnenkort ook een persbericht van verwachten. ;)

Ik las het op EngadgetHD, die het weer van een betrouwbare Duitse bron heeft.
De persbericht van de Paramount is ondertussen ook al verschenen:
We are pleased that the industry is moving to a single high-definition format, as we believe it is in the best interest of the consumer. As we look to (begin) releasing our titles on Blu-ray, we will monitor consumer adoption and determine our release plans accordingly.
Alle grote filmstudio's zijn nu blauw en ziet het er naar uit dat ik toch nog Transformers in mijn collectie kan op nemen.

bron: http://www.hollywoodrepor...e7077b9b8dc969933f25fc601

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:33
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/21jc7pf.gif

8)

Verwijderd

ut3 is uit ?

• _VooDooMen_
  • Laatst online: 23:48

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Verwijderd

KillaH87 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:09:
2. daar had ik niet aan gedacht maar voor de mensen met korte beentje is het alsnog een hoop loze ruimte (ik heb trouwens ook een Poang in huis maar dna is dat ding van hanssytems helemaal niet te gebruiken door die stang)
Als je samen met die lange benen ook lange armen hebt is dat zeker goed te gebruiken hoor ;) Dan staan mijn armen precies in de juiste hoek :)

Alhoewel ik dolgraag al Prologue zou willen kopen denk ik toch dat ik liever op de volledige GT5 wacht, aangezien er in de tussentijd voldoende interessante games moeten uitkomen dit jaar. (ik ga er nog steeds van uit dat we GT5 rond kerst kunnen verwachten, maar voor hetzelfde geld wordt dat natuurlijk weer kerst 2009 8)7 )

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
jaaaaaaaaaaaah jaaaahhhh!! hij is terug! na vijf weken lange weken wachten omdat ie geen schijfjes meer las!!

ben zo blij als een klein kind!

** 2 vraagjes:

- Ik heb een MyBook portable hdd, en nou vraag ik me af of ik het kan fixen om met een USB kabel met aan de ene kant 1 USB blokje, en aan de andere kant 2 usb blokjes em op mijn PS3 kan aansluiten?! of dat ie dan problemen geeft.

- Ik heb nu mijn PS3 meer dan vijf weken moeten missen, gaat dit nu van mijn garantie af?! of gaat mijn garantie nu weer in? weet iemand dat? dit omdat ik gewoon een compleet nieuw systeem heb gekregen.

:) :) :) :)

www.vdzande.com

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Je garantie "reset" niet omdat je een nieuwe console krijgt hoor ;). Blijft gewoon 2 jaar vanaf de aankoop. Is wettelijk zo geregeld.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
_VooDooMen_ schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:30:
Ik had laatst de demo van MLB 08: The Show gedownload, zat echt even te kwijlen achter m'n lcd! Dat ziet er even vet uit zeg. En het is ook nog een leuk spel ook! :D

[afbeelding]
Het ziet er super uit ja, alleen snap ik de besturing niet zo :P

PSN id: NL_SToRM

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:14:
Je garantie "reset" niet omdat je een nieuwe console krijgt hoor ;). Blijft gewoon 2 jaar vanaf de aankoop. Is wettelijk zo geregeld.
2 jaar :P ?? Ik dacht altijd 1 jaar.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

WTF, was vandaag in rotterdam om een ps3 te halen, waren er alleen starterspacks te koop!, freerecord shop, dixons, e-plaza, mediamarkt, alleen de ps3's met 2 spellen erbij.
En geen van de winkels had een idee wanneer ze de normale binnen zouden krijgen.

39

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:50:
[...]

2 jaar :P ?? Ik dacht altijd 1 jaar.
1 jaar in Nederland maar? OK, in België heb je 2 jaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

swampy schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:53:
Mwah Lost Planet, het lukte me een keer te verbinden van de weet niet hoeveel keer proberen en het was aardig maar niets meer dan aardig. Het zag er niet echt goed uit, speelde niet echt lekker en tja met de andere titels uit is het niet de moeite waard.
Lost Planet is gewoon een aparte game. Het is een combi tussen wat westerlingen leuk vinden met wat Aziatische features erin. Dat Aziatische zie je vooral terug in de vijanden (rare monsters, wezens, aliens) en in de diverse robots die je kan besturen.
Verder waren de physics wel extreem goed gemaakt. Je character zakt echt weg in de sneeuw en je hoort elke voetstap de sneeuw onder je schoen samen pletten. Ook de licht effecten waren ronduit subliem.

Ik had die game op de Xbox 360, maar die is nu niet meer in mijn bezit. Ik had maar twee levels gespeeld en toen had ik het wel gezien. Had ook niet de drang om verder te spelen zoals ik bij spellen als Gears of War, Uncharted en The Darkness wel had.
Persoonlijk trok de game mijook niet echt omdat ik de Japanse invloed te aanwezig vind. Moet er wel bij zeggen dat ik games als Devil May Cry ook niet zo tof vind mede door die invloed, dus wellicht is mijn mening niet geheel gegrond.
Arx schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:48:
[...]Alle grote filmstudio's zijn nu blauw en ziet het er naar uit dat ik toch nog Transformers in mijn collectie kan op nemen.
Ik hoop sowieso dat ze nog vele dvd's om gaan zetten naar Blu-Ray. Want niet alleen Transformers zou ik wel willen hebben in HD. Maar ook films als Cloverfield en Shooter lijken me schitterdend!
En eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat ik ook nog steeds wacht op SpongeBob in HD :+
Via import-wegen is die game al lang uit.
Maar morgen - de 22 februari - zou Unreal Tournament III officieel in de Nederlandse winkels moeten liggen. In ieder geval volgens de vele bekende game-sites en winkel-sites.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 21-02-2008 22:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, Home wordt dus volgende week geupdate, maar alleen voor de beta-testers, nieuwe features:
Home Beta gets a significant update next week
Wow, where to begin. We've just received an email detailing a huge update to the Home beta next week. The update will bring the version number to 0.8.3 (taking us ever closer to its release at v1.0.0) and the information comes from the beta message board on the official PlayStation site, so we're certain it's legit. There's a lot of stuff to go over, so we'll pick out the most interesting bits and paste the full patchlist after the break.

Improvements to the UI and graphics engine mean that Home will look much prettier and be more functional from here on out. You will be able to check who's online from your friends list as well as who is in Home right now. A bubble machine has been made available to all beta testers, to test the new "Home Items" system. Video streaming is now made possible too, so you don't have to wait for a video to download completely before watching it.

The most exciting part of the update is the unveiling of the Marketplace in the main square. The Marketplace is stocked with clothes and furniture as well as other, undisclosed, content. We can't wait to see what's there. Game launching is also now available, though it is currently limited. Games can be started within Home, however the party will not be automatically generated within the game. Also, players with different versions of a game (such as American or European) won't be able to start a game together. The patch notes clearly state, however, that this is only temporary and will be fixed before launch.

New user interface
The UI has undergone a major change (our graphical artist calls the new interface "Home CS" [Home Chip System]) and it's not just there to look good; we also believe it improves the logical flow of your interactions.

Other UI changes include a new vector based font system that improves text clarity and improvements to a range of different icons (for example the loading icon under your character's feet now gives a sense of something happening).

Another nice addition is that people on your friends list in the virtual PSP are sorted by three different states: "Offline", "Online" and "Online in Home" - these are colour coded too.

The Virtual PSP has undergone considerable changes. We have changed the structure of the menus to try and make it easier and more logical to navigate. There are also new icons for all of the options and new backgrounds available to customise the look. In the past an option that was unavailable to you was simply invisible; but now the option will remain visible but be greyed out instead.

Finally when people on your friends list send text chat their name will appear in green in the chat log.

Major graphics engine changes
We now use an HDR approach to lighting and bloom so the glowing halos around bright objects have been toned down and things should look sharper overall. We've also improved the water shader so all of the water should look noticeably better. The new engine also provides more stable frame rates in very crowded areas.

Support for 1080p is also back.

The wardrobe
Character customisation has been unified under a new wardrobe system where both clothing and physical characteristics can be modified from the same place. Some of the key changes in this area include:

- The wardrobe is accessible from any location, not just your Home Space.
- A selection of pre-set characters is available with more coming.
- Jewellery is now available for both sexes.
- Improved the look of skin on all characters.
- Your avatar is well lit and has a mirror behind to make customisation much easier.
- The standard list of clothing has been reduced to our intended starting pack.
- More clothing is available from the new Marketplace (see below!).
- Save & Load! You can now save your character in 9 different setups.
- Extra clothing will be added soon to test our update system.

The Marketplace
The mystery building in Home Square can now be revealed and it's not a Flamingo Factory as US tester NO FEAR!! recently guessed.

In the Marketplace you'll find stores with all sorts of things for you to add to your character and Home Space such as clothing, furniture and even... well, why not explore it yourself.

Home Space
Not only have we improved the view from your balcony but we have also added a whole new Home Space for you to test - it is available from the Marketplace. Welcome to your very own summer house.

Another change is that our intended starting pack of furniture is now available for your Home Space. This is quite different from what you had available before. More furniture is available from the Marketplace and extra furniture will added in the coming weeks to test our update system.

Both the lamps available as furniture for your Home Spaces now have working light switches. These dynamically light your space and guests in your space can also turn your lights on and off.

Finally we've moved the entry point to your Home Space in Home Square back inside the building in front of the lifts so you have access to the seating areas either side.

Game Launching
Many of the problems that stopped Game Launching from working properly have been fixed; however there are still some temporary issues that you need to know about before you try it:

- Groups formed in PLAYSTATION® Home for Game Launching are not currently preserved into the game. This means that you can all get together and form a group but when you launch the game you will not arrive in a session together. It will not stay like this - we are working with game developers to integrate full support for Game Launching into a range of games. However as stated before, we really wanted to get an early version of Game Launching out so that you could test the menu functionality and see how it works for you within PLAYSTATION® Home.

- Game Launching currently only supports grouping up if you have identical versions of the same game. For example the EU and US versions of Motorstorm may not work together at the moment and there may be problems between the installed and disc version of Warhawk. Again it will not stay like this and eventually all versions of the same game will work together properly.

New streaming video system
Previously to watch a video you would have to download the whole thing before it would start to play. We've now changed to a streaming video system which allows you to start watching almost straight away. Additionally the Home Theatre has some new streaming video channels in it courtesy of Crackle. Once inside an auditorium here you can get more information on what you are watching and control playback by pressing the SQUARE button.

Regional support
Whilst the legalities, policies and practicalities of regional travel are addressed we have temporarily disabled the ability to switch between the European, US and Japanese regions via your virtual PSP.

Support for more languages has been added bringing our complete list up to: English, French, Italian, German, Spanish, Japanese, traditional Chinese and Korean.

Home items
We needed a way to test our new Home items system and therefore we are proud to present our first one... (Drum roll)... the bubble machine! You can find it in your virtual PSP under Personal> My Inventory. Place it down anywhere you like and blow some bubbles.

Sound system update
A lot of new sound effects have been added throughout PLAYSTATION® Home and we have also made some changes to voice communication so that it should be more stable with large groups of people.

Bug fixes
- Fixed the problem where you could appear in a location and some other characters there would be invisible.
- Fixed the floating pool balls.
- Fixed the levitating avatars.
- Fixed the issue that led to C967 errors.
- Fixed the inconsistencies between the view inside and outside different locations.
- Fixed the positioning of the PSP in your character's hand

PS3Fanboy
Als deze vernieuwde beta ook nog eens door een testperiode heen moet gaan, kan de release van Home nog wel een tijdje duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Ik hoop het... was van plan deze vanmiddag te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:03:
[...]

1 jaar in Nederland maar? OK, in België heb je 2 jaar.
In Nederland is de garantie ook 2 jaar, in heel Europa trouwens, Sony geeft eigenlijk maar 1 jaar garantie, voor Amerika en Japan is dit wel zo, maar de Europesche Unie heeft daar wetten voor vastgelegd. Alle electronica heb je in europa minstens 2 jaar garantie op conform Europesche wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Gisteren de demo van Lost Planet gedownload. Jammer dat hij slecht online speelbaar is. Deze online gameplay valt behoorlijk in het niet tegen COD4. Ik heb een paar maanden geleden een keer Lost Planet voor de 360 van een vriend geleend en kon me aardig vermaken met de singleplayer. Grafisch top en geluid en vijanden geeft een goed gevoel. Helaas had ik destijds na het spelen van een aantal levels niet mee r de drang om verder te spelen. De vijanden bleven eentoning, maar de actie bleef onvermiinderd aanwezig. Gisteren even de demo op de PS3 gespeeld en de besturing voelde wel trager aan. grafisch oogde de game nog steeds wel goed en ik zag geen gekke dingen. De game zal naar verluid als een budgettitel op de markt worden gebracht voor een eurotje of 40. Mischien dat deze game nog wel in mijn collectie komt op de PS3.

Gisteren filmpje gevonden van bionic commando ook van Capcom. Ziet best grappig uit

youtubelink

Draait lijkt het op dezelfde engine als Lost Planet en zal ook dan wel weer een installatiefile nodig hebben.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wow dat ziet er best goed uit! Bionic Commando komt ook naar PSN. Eerst maar eens kijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Insomniac gaat developers kostenloos helpen

Insomniac heeft eigenlijk wel al veel ervaring op de PS3, het gaat hun gewoon goed af. Nu hebben ze besloten developers te gaan helpen om het programmeren op de PS3 beter onder de knie te krijgen en starten daarvoor het "Nocturnal-Initiatief." Wat Insomniac daarmee wil bereiken is dat zij de door hun gebruikte technologieën, tools, ervaringen en tuturials kosteloos met andere developers te delen.

Mike Acton, engine director:

Quote:
"The Nocturnal initiative is designed to encourage greater communication and information sharing among the development community because it will ultimately enable us all to create better games at a lower
development cost," said Mike Acton, engine director, Insomniac Games. "And, in the end, it's all about making great games."

Nocturila zal in fasen worden ingevoerd, de eerste bijdragen staan op de Insomniac site onder R&D (Research & Development).
Het initiatief is door Insomniac al gestart in augustus 2007. De tweede fase start binnenkort en zal zich bezig houden met Source Codes, die kunnen de developers niet alleen bekijken maar ook kosteloos downloaden. In de nabije toekomst zal Nocturila nog flink worden uitgebreid en zo wordt het developers weer makkelijker gemaakt voor de PS3 te ontwikkelen. Insomniac vind dat beter zo, developers hoeven niet met helemaal niets te beginnen, en hun eigen manier van, voor velen toch nieuwe PS3, te programmeren. De code en de engines zijn er en Insomniac wil deze delen met de developerscommunity, om zo te voorkomen dat er straks veel kennis door Insomniac opgedaan niet verloren gaat, maar dat de developers hier gratis gebruik van kunnen maken.

Quote:
"We feel that the time has come to share what we have learned, and learn from others to improve our solutions to the common problems that present themselves when making a game," said Geoff Evans, an Insomniac senior tools programmer who helped develop and launch Nocturnal.

Insomniac is allowing developers to use elements of its proprietary third-generation PLAYSTATION(R)3 (PS3(TM)) tools chain source code for any purpose, for free. Source code makes up the technological building blocks
that drive software development. It is often closely guarded by companies as they create their technology. However, this has led to many functions and pieces of code being re-written time-and-time again, wasting resources across the industry and ultimately affecting consumers' gameplay
experiences.
Insomniac _/-\o_
Sony heeft echt mazzel met een devteam zoals Insomniac voor de PS3.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:29:
[...]

In Nederland is de garantie ook 2 jaar, in heel Europa trouwens, Sony geeft eigenlijk maar 1 jaar garantie, voor Amerika en Japan is dit wel zo, maar de Europesche Unie heeft daar wetten voor vastgelegd. Alle electronica heb je in europa minstens 2 jaar garantie op conform Europesche wetgeving.
Bij de verkoper, dus niet bij Sony. Als je PS3 na een jaar kapot gaat zul je naar de winkel moeten. Die moet er vervolgens voor zorgen dat het onder zijn (en dus niet die van Sony) wordt gerepareerd. Na 6 maanden ligt de bewijslast trouwens bij de koper. Jij zult dus moeten aantonen dat de PS3 defect is door fabricagefouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al of Unreal Tournament 3 nu al te krijgen is bij MediaMarkt (Eindhoven) of een andere winkel?? Wil hem eigenlijk vandaag al wel gaan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:23

S2S

SToRM666 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:25:
[...]

Insomniac _/-\o_
Sony heeft echt mazzel met een devteam zoals Insomniac voor de PS3.
Yup, maar het is wel erg triest dat andere devs zoveel hulp nodig hebben. Qua architectuur is er dan toch echt wel wat verkeerd gegaan met de PS3.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin vorige week 3 blu-ray discs gekocht i.v.m. Sony remote actie, de bonnen gelijk opgestuurd en gisteren de remote binnen gekregen. Mooi dingetje met grote overzichtelijke knoppen, vooral voor mijn pa handig want hij snapt de ballen van de controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:21:
Begin vorige week 3 blu-ray discs gekocht i.v.m. Sony remote actie, de bonnen gelijk opgestuurd en gisteren de remote binnen gekregen. Mooi dingetje met grote overzichtelijke knoppen, vooral voor mijn pa handig want hij snapt de ballen van de controller :)
Had je drie Blu-Rays van Sony zelf gekocht of drie Blu-Rays in het algemeen?

Want volgens de actie moeten het perse drie Blu-Rays zijn die Sony zelf heeft uitgegeven.
Maar er zijn ook verhalen van mensen die gewoon drie Blu-Rays hebben gekocht die niet van Sony zelf zijn (Pirates of the Caribbean trilogie bijvoorbeeld). De bon ingevuld hebben en ook de remote hebben gehad.

Nu vind ik zelf in de lijst van Sony zelf niet echt leuke films staan. Of eigenlijk heb ik alle films van Sony die ik leuk vind al op Blu-Ray (Hostel, Spiderman, etc). Dus als jij nu ook zegt dat je gewoon drie Blu-Rays hebt gekocht ga ik vanmiddag ook even shoppen en de remote bestellen.
Enige titel die ik nog wel wil zou xXx zijn, maar dan moet ik nog steeds twee andere Blu-Rays hebben. En aangezien het toch gaat om €25,- per Blu-Ray is het niet echt tof om gewoon maar twee titels mee te nemen...

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 22-02-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:28:
[...]

Had je drie Blu-Rays van Sony zelf gekocht of drie Blu-Rays in het algemeen?

Want volgens de actie moeten het perse drie Blu-Rays zijn die Sony zelf heeft uitgegeven.
Maar er zijn ook verhalen van mensen die gewoon drie Blu-Rays hebben gekocht die niet van Sony zelf zijn (Pirates of the Caribbean trilogie bijvoorbeeld). De bon ingevuld hebben en ook de remote hebben gehad.

Nu vind ik zelf in de lijst van Sony zelf niet echt leuke films staan. Dus als jij nu ook zegt dat je gewoon drie Blu-Rays hebt gekocht ga ik vanmiddag ook even shoppen en de remote bestellen.
Ik heb 3 BDs van Sony Pictures gekocht, die in hun catalogus staan ( http://www.sphe.nl/ ), gewoon bij de FRS. Stickertjes die op de doosjes zitten op de achterkant van de bon geplakt en opgestuurd.

Overigens staan in de kleine lettertjes dat een boxset, bestaande uit meerdere BDs, telt als 1 film, dus Spider-Man box telt helaas als 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet er drie hebben die zijn uitgegeven door Sony Pictures Home Entertainment. Dacht er zelf ook al aan om aan die remote actie mee te doen, maar ik zie er voor mij ook weinig leuke titels tussen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

S2S schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:17:
[...]

Yup, maar het is wel erg triest dat andere devs zoveel hulp nodig hebben. Qua architectuur is er dan toch echt wel wat verkeerd gegaan met de PS3.
Dat was bij de PS2 niet anders. Maar omdat er nu veel meer concurrentie is moeten ze veel beter hun best doen. MS heeft 'iets' meer ervaring met het ontwikkelen van goede tools. Ontwikkelaars kunnen beter vergelijken en meer ondersteuning opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Het was leuk geweest als de PS3 enigszins uitbreidbaar was gemaakt (vooral qua geheugen).

Ik herinner me de verhalen over de Cell-processor die ze gingen gebruiken en dat die gemaakt waren om eenvoudig meerderen toe te voegen. Had toch een aantal jaartjes levensvatbaarheid gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:23:
[...]
Het was leuk geweest als de PS3 enigszins uitbreidbaar was gemaakt (vooral qua geheugen).
Dan vallen alle voordelen van een spelconsole weg: dan moet je plots systeemvereisten op je games gaan zetten, screenshots zullen verschillen van de werkelijke beelden en de makers moeten meer werk in hun spel steken om ervoor te zorgen dat het op meerdere configuraties kan draaien.

Nintendo heeft het in het verleden al gedaan (memory expansion card voor donkey kong 64 (of was het een banjo game? weet niet zeker)) en dat bleek niet zo'n goed idee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Boeboe schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:30:
Dan vallen alle voordelen van een spelconsole weg: dan moet je plots systeemvereisten op je games gaan zetten, screenshots zullen verschillen van de werkelijke beelden en de makers moeten meer werk in hun spel steken om ervoor te zorgen dat het op meerdere configuraties kan draaien.
Tja, dan was 2x 256MB toch echt een foute keuze. Het platform gaat het zo geen 10 jaar (?) redden kan ik je voorspellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:32:
[...]

Tja, dan was 2x 256MB toch echt een foute keuze. Het platform gaat het zo geen 10 jaar (?) redden kan ik je voorspellen. ;)
:? En waarom voorspel je dat? De PS2 heeft met 4MB RAM er al meer dan 7 jaar opzitten. Ik geloof niet dat de hoeveelheid geheugen een grote belemmering is voor developers. Het enige wat ze 'klagen' is dat het anders is dan de 360, waardoor ze bij een port hier veel moeite voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

scorpie

Supra Addict

[...]

Mwah, daar verzinnen ze wel wat op hoor. Passen grotere textures niet meer in het geheugen? Dan gaan we vrolijk over op procedural textures die 1 van de cpu's dan genereert. Natuurlijk is het lastig om te voorspellen hoelang iets mee kan gaan, maar er zijn heel wat creatieve oplossingen bedenkbaar hoor ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

scorpie schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:41:
[...]

Mwah, daar verzinnen ze wel wat op hoor. Passen grotere textures niet meer in het geheugen? Dan gaan we vrolijk over op procedural textures die 1 van de cpu's dan genereert.
Tja, ik wil geen domper op de feestvreugde zetten, maar als Insomniac een speciaal ondersteuningsprogramma moet opzetten, hoe groot acht je dan de kans dat de andere developers dat er ook nog even naast doen?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Armada schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:24:
[...]

..maar als Insomniac een speciaal ondersteuningsprogramma moet opzetten,...
Moet.. moet..
Dit zal echt niet de eerste keer zijn dat een gd zijn kennis of tools met een andere studio deelt oid. Het wordt een beetje uit zijn verband getrokken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Shiver23 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:40:
:? En waarom voorspel je dat? De PS2 heeft met 4MB RAM er al meer dan 7 jaar opzitten. Ik geloof niet dat de hoeveelheid geheugen een grote belemmering is voor developers. Het enige wat ze 'klagen' is dat het anders is dan de 360, waardoor ze bij een port hier veel moeite voor moeten doen.
De 360 hoeft maar een paar jaar mee te gaan, de PS3 is maar voor een deel "HD" (met moeite 720p + goede framerate), en de PS2 is nog vooral populair door de grote hoeveelheden leuke spellen, niet de hardware.

De PS3 heeft voor veel toepassingen een veels te smalle bottleneck, waar je ook met truukjes niet altijd omheen kan.

Het geheugen, de 720p, de beperkingen van de graphicskaart.. ik verwacht eigenlijk een soort nieuwe, verbeterde PS3 binnen een paar jaar. Eentje die wel compatibel is (meer geheugen, meerdere/snellere Cell-processors, enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Voor een deel HD?
Met moeite 720P?

Een "te smalle bottleneck"?

Volgens mij lul jij een beetje uit je bottleneck....

Ik heb geen PS3 en baal vaak van de ps3'ers die in de 360 draad komen drammen of de boel in de grond trappen maar dit slaat echt helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]
De PS2 heeft 32MB memory en die verkocht in Januari meer dan de xbox360 in de VS, dus ik denk dat je je iewat vergist.
Maar goed, jij ziet niet in dat 256MB 3.2Ghz memory echt superspul is, tja, ik zou zeggen verdiep je eens wat in hoe men programmeert op een console.
Armada schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:24:
[...]
Tja, ik wil geen domper op de feestvreugde zetten, maar als Insomniac een speciaal ondersteuningsprogramma moet opzetten, hoe groot acht je dan de kans dat de andere developers dat er ook nog even naast doen?
Loop niet zo te huilen man. veel studio's kopen libraries van 3rd parties om dingen uit te besteden. Insomniac biedt dit nu gratis aan, anderen vragen er geld voor (Epic), maar het komt op hetzelfde neer. Studio's van Sony hebben al zo'n netwerk overigens.

Insomniac moet overigens helemaal niks, ze hebben zelf besloten dit te doen. Dat er prutsers aan de knoppen zitten in sommige game studio's (vooral bij Ubisoft en EA), tja...

Overigens is het programmeren op de XBox 360 niet zoveel makkelijker hoor, ook daar moet je flink aan de bak wil je echt het allerbeste eruit persen. Je hebt het iets makkelijker qua engine kernel, maar eenmaal opgelost hoe je tasks moet opzetten op de PS3 voor de SPU's (staat al een tijdje op de insomniac site overigens) dan is de rest niet zo moeilijk meer.

Maar ja, men wil liever geen tijd besteden aan dit soort dingen en gaat dan janken en zeuren. Men moet echter ophouden met zeuren en OF geld betalen aan middleware dat goed draait op de PS3 OF handen uit de mouwen en de problemen oplossen. Dat dat kan is allang aangetoond, het enige wat nodig is is meer dan 2 hersencellen. Ja, het kost wellicht iewat meer moeite om eenmaal op stoom te komen etc. Maar dat is bij alle software zo

[ Voor 60% gewijzigd door EfBe op 22-02-2008 14:08 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:46:
[...]Eentje die wel compatibel is (meer geheugen, meerdere/snellere Cell-processors, enz.).
Compatibel met wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Beetje jammer dat het nivo hier zo snel daalt. Iemand vraagt om nadere uitleg, krijg je gelijk een kleuterklas over je heen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty7902
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-04-2016
Sorry dat ik hiermee een lopende discussie onderbreek, maar ik vroeg me iets af...
Vooral gezien de recente "overwinning" van blu-ray ben ik afgelopen week gezwicht voor de PS3. Dit nieteens zo zeer voor het huidige aanbod van games, maar meer voor het af kunnen spelen van blu-ray films. Maar goed, ik heb inmiddels een aantal demo's gedownload via de Playstation Store, waaronder FPS's zoals Resistance: Fall of Man. Misschien komt het door het feit dat de laatste console die ik in m'n handen heb gehad een Sega Megadrive (én, jawel, de Mega-CD) was en ik sinds jaar en dag een verfent pc-gamer ben (ook op het gebied van FPS's), maar het is een ogenschijnlijk (voor mij tenminste) onmogelijke klus om überhaubt een tegenstander te raken. Ja ok, ik kan wel op een groepje bad guys afrennen en van dichtbij wat schade aanrichten, maar op een redelijke afstand mikken lijkt me toch echt onmogelijk. Óf de crosshair vliegt het doel ver voorbij óf ik doe er veel te lang over om hem met kleine tikjes op de juist plek te krijgen. Met als gevolg dat ik binnen 2 seconden zelf word neergeschoten.

Is het pure gewenning en moet ik oefenen, oefenen, oefenen? Of ligt het echt aan mij en heeft verder niemand problemen met het mikken met de stick(s) op de controller?

Deze vraag stel ik ook met het oog op de toekomst waarbij men zelfs een spel als Red Alert 3 op de PS3 gaat uitbrengen. Ook (of misschien wel "juist") RTS-games vragen om een nóg preciezere besturing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Nee, dat ligt echt niet aan jou, de console is eigenlijk helemaal niet geschikt voor een fps, zeker niet als snelheid en precisie noodzakelijk zijn. Maar, met veel oefenen kan je idd een heel eind komen.
Ik ben ook razend benieuwd welke slimme truukjes ze gaan verzinnen voor een RTS op een console.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:19:
Beetje jammer dat het nivo hier zo snel daalt. Iemand vraagt om nadere uitleg, krijg je gelijk een kleuterklas over je heen. :(
Haha wat is dit nu weer? Jij gooit iets 'in de groep' zonder enige vorm van onderbouwing. Vervolgens komen er reacties die het tegenspreken en het is een kleuterklas?

Verder zie ik het niet als een zwakte als studio's kennis delen. Tussen de firstparties van Sony gebeurt dit al lang (zie oa de credits van Uncharted waar andere studio's genoemd worden) en nu dus ook met de third-parties. Lijkt me alleen maar positief voor de kwaliteit van je games.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 22-02-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Shiver23 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:25:
Haha wat is dit nu weer? Jij gooit iets 'in de groep' zonder enige vorm van onderbouwing. Vervolgens komen er reacties die het tegenspreken en het is een kleuterklas?
Als er niet inhoudelijk kan worden beargumenteerd maar direct op het nivo van "zeuren" en "bottlenecks" reacties komen. 8)7

Ik geef alleen mijn idee van wat er gaat gebeuren, en nadere uitleg (op jouw verzoek), verder niks. Ik zie geen aanleiding voor die reacties, nog afgezien of je dat soort uitingen op je forum wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

probleem is dat jij doet alsof het hier over een pc gaat. Je argumenten worden op verschillende manieren weerlegd:
- de hoeveelheid geheugen is meer dan voldoende waarvoor het gemaakt is: het spelen van games
- een console "upgradebaar" maken wat betreft geheugen of rekenkracht is een resolute "no go", geen enkele consolemaker is zo gek

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 22-02-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Boeboe schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:40:
probleem is dat jij doet alsof het hier over een pc gaat. Je argumenten worden op verschillende manieren weerlegd:
- de hoeveelheid geheugen is meer dan voldoende waarvoor het gemaakt is: het spelen van games
- een console "upgradebaar" maken wat betreft geheugen of rekenkracht is een resolute "no go", geen enkele consolemaker is zo gek
Naar mijn idee is de PS3 net wat te vroeg uit gebracht (al kwam ie laat genoeg ;)) om een decenium mee te gaan. Natuurlijk zul je er over 10 jaar nog prima veel leuke spellen op kunnen spelen, maar we zitten met een grote ommezwaai de komende paar jaar.

De PS3 voldoet denk ik prima nu, al is ie lastiger te programmeren en is ie naar verluid mede hierdoor al veel exclusieve titels kwijt. De problemen zijn vooral op de langere termijn, omdat ie dan op allerlei vlakken naar mijn idee net teveel mist om goed de concurrentie aan te kunnen.

Uitbreidbaar is dan misschien een no-go, maar met een 'gepimpte' versie doorgaan waarop ook alle oudere PS3-spellen draaien lijkt me niet onmogelijk. Iets van een "PS3 HD".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty7902
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-04-2016
chrisboers schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:25:
Nee, dat ligt echt niet aan jou, de console is eigenlijk helemaal niet geschikt voor een fps, zeker niet als snelheid en precisie noodzakelijk zijn. Maar, met veel oefenen kan je idd een heel eind komen.
Hmm, zo'n vermoeden had ik al. Ik denk dat ik de FPS's (voorlopig) dan maar op de pc houd.... totdat m'n oog-duim-coördinatie wat verbeterd is :/
Toch vreemd dat ondanks de blijkbaar hoge 'learning curve' en het blijvende gebrek aan precisie juist de FPS's op de consoles zo populair zijn. Of ligt het niveau van "realisme" in FPS's op consoles wat lager dan die op de pc? Met "realisme" bedoel ik zoiets als het "arcade-gevoel"... het gevoel van "het-komt-niet-zo-nauw".
Ik ben ook razend benieuwd welke slimme truukjes ze gaan verzinnen voor een RTS op een console.
Iets zegt me dat het spel zó ver ingezoomd zal zijn dat er maximaal 10 units op het scherm passen. Met een tank van 5cm op je tv is het mikken natuurlijk niet zo heel moeilijk.... Zelfs voor ondergetekende niet (en dat zegt wat ;))
Maarja, eerst maar eens zien ... want voor hetzelfde geld speelt het heerlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Ik denk dat FPS op consoles juist beter werken dan op de PC. Daar waar de muis vaak te snel is vind ik, afhankelijk van de game, het op een console veel beter werken.

Ook vind ik dat een FPS op een console meer skills vereist, daar waar een FPS op de PC een laag instap niveau heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:53:
[...]

Naar mijn idee is de PS3 net wat te vroeg uit gebracht (al kwam ie laat genoeg ;)) om een decenium mee te gaan. Natuurlijk zul je er over 10 jaar nog prima veel leuke spellen op kunnen spelen, maar we zitten met een grote ommezwaai de komende paar jaar.
Het ding kan dan wel 10 jaar meegaan, dat betekend niet dat er na 5-6 jaar geen PS4 zou komen natuurlijk.

De PS3 krijgt dan dezelfde rol als de PS2 nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:53:
[...]
Uitbreidbaar is dan misschien een no-go, maar met een 'gepimpte' versie doorgaan waarop ook alle oudere PS3-spellen draaien lijkt me niet onmogelijk. Iets van een "PS3 HD".
Wel, de PS2 was achterwaards compatibel met de PSX, dus ja, waarschijnlijk zal dat gebeuren...het zal alleen niet meer de PS3 noemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:55:
[...]

Ik had eerst ook een Philips LCD besteld. ECHTER, achteraf bleek dat het scherm geen 1080P als input accepteerde! het scherm kon wel 1080P aan, maar de processor van de tv kon er niet overweg. Wat ik echt een schande vind is dat ze wel FullHD op het scherm hadden geplakt. Ik heb Philips gebeld en ze verteld dat ze de boel oplichten met hun misleidende marketingtruukjes...

't Is uiteindelijk een (echte) FullHD scherm van Sharp geworden.
Ja Philips is heel laat in the Full HDTV range gesprongen. Volgens mij hebben ze nog steeds geen volwaardige FULL HD line up zoals Samsung, Sony, Toshiba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
PWM schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:08:
Het ding kan dan wel 10 jaar meegaan, dat betekend niet dat er na 5-6 jaar geen PS4 zou komen natuurlijk.

De PS3 krijgt dan dezelfde rol als de PS2 nu heeft.
Het wordt in elk geval nog wel even wachten idd. Ik zit zelf al een klein jaar met een 1080p 100"-scherm te kijken naar 720p graphics die met een beetje mazzel redelijk vloeiend loopt (nog zonder AA). :)

Ben momenteel met Burnout Paradise bezig, en dat nivo graphics gaat de komende jaren voor de meeste mensen nog prima voldoen lijkt me. Kan me er ook nog goed mee vermaken.

[ Voor 26% gewijzigd door Ettepet op 22-02-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:42:
[...]

Het wordt in elk geval nog wel even wachten idd. Ik zit zelf al een klein jaar met een 1080p 100"-scherm te kijken naar 720p graphics die met een beetje mazzel redelijk vloeiend loopt (nog zonder AA). :)
Een 100 inch scherm? Dik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Klopt. :P ..en nog high-end 7.1 ook met joekels van speakers. ;)

Er zit zo'n commentaarstukje in van DJ Atomica waarin ie zegt net een flink HD-scherm te hebben gekocht en dat luisteraars dat nodig hebben om echt te kunnen genieten van het spel. En dan zie ik de blokjes waaruit de graphics is opgebouwd (vooral door gebrek aan AA dan), ik moest even nadenken wat ie bedoelde. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

EfBe schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:01:
Loop niet zo te huilen man. veel studio's kopen libraries van 3rd parties om dingen uit te besteden. Insomniac biedt dit nu gratis aan, anderen vragen er geld voor (Epic), maar het komt op hetzelfde neer. Studio's van Sony hebben al zo'n netwerk overigens.

Insomniac moet overigens helemaal niks, ze hebben zelf besloten dit te doen. Dat er prutsers aan de knoppen zitten in sommige game studio's (vooral bij Ubisoft en EA), tja...

Overigens is het programmeren op de XBox 360 niet zoveel makkelijker hoor, ook daar moet je flink aan de bak wil je echt het allerbeste eruit persen. Je hebt het iets makkelijker qua engine kernel, maar eenmaal opgelost hoe je tasks moet opzetten op de PS3 voor de SPU's (staat al een tijdje op de insomniac site overigens) dan is de rest niet zo moeilijk meer.

Maar ja, men wil liever geen tijd besteden aan dit soort dingen en gaat dan janken en zeuren. Men moet echter ophouden met zeuren en OF geld betalen aan middleware dat goed draait op de PS3 OF handen uit de mouwen en de problemen oplossen. Dat dat kan is allang aangetoond, het enige wat nodig is is meer dan 2 hersencellen. Ja, het kost wellicht iewat meer moeite om eenmaal op stoom te komen etc. Maar dat is bij alle software zo
Even duidelijk, ik haal helemaal niets aan in vergelijking met de 360, ik bekijk het niet vanuit dat standpunt, ik ga daar ook niet verder op in. En verder is het gewoon nadenken over de ontwikkelingen die je ziet en dat combineren, niks geen gejank. Het spijt me dat ik je op je PS3-ziel trap, maar we zijn geen vijanden hoor (alhoewel ik van jou ondertussen niets dan hatelijkheid verwacht, terwijl mijn postings tot nu toe gewoon oprechte interesse en normaal discussievoer zijn).

Ik lees alleen dat er een knowledge sharing programma opgezet wordt en dat dat een officieel programma is en niet alleen wat white papers op een site gemikt. Dit betekent dat hier dus wel veel behoefte aan is.

En de verwijzing naar Epic middleware klopt natuurlijk van geen kanten. Het zijn ook de bedrijven met die middleware die blijkbaar in optimalisatie problemen komen. En ja, zijn gewoon lakse hazen blijkbaar.

Maar goed: constatering dus dat er behoefte is aan de info om programmatuur optimaal te laten draaien. Vandaar mijn opmerking, als blijkbaar een belangrijk deel van de bedrijven moeite heeft om het geheel te optimaliseren, hoe groot is dan de kans dat je genoeg optimalisatie eruit perst, om zelfs _daarnaast_ ook procedural textures te genereren uit het restvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:53:
[...]

Klopt. :P ..en nog high-end 7.1 ook met joekels van speakers. ;)

Er zit zo'n commentaarstukje in van DJ Atomica waarin ie zegt net een flink HD-scherm te hebben gekocht en dat luisteraars dat nodig hebben om echt te kunnen genieten van het spel. En dan zie ik de blokjes waaruit de graphics is opgebouwd (vooral door gebrek aan AA dan), ik moest even nadenken wat ie bedoelde. >:)
Foto`s?

Ben wel benieud hoe dat eruit ziet.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Armada schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:01:
[...]
Ik lees alleen dat er een knowledge sharing programma opgezet wordt en dat dat een officieel programma is en niet alleen wat white papers op een site gemikt. Dit betekent dat hier dus wel veel behoefte aan is.

Maar goed: constatering dus dat er behoefte is aan de info om programmatuur optimaal te laten draaien. Vandaar mijn opmerking, als blijkbaar een belangrijk deel van de bedrijven moeite heeft om het geheel te optimaliseren, hoe groot is dan de kans dat je genoeg optimalisatie eruit perst, om zelfs _daarnaast_ ook procedural textures te genereren uit het restvermogen.
Zonder een algemeen verhaaltje over kennismanagement te houden zie je dit soort kennisdelingsprogramma's steeds meer. Grenzen van organisaties worden steeds vager en bedrijven zien voordelen als kennis gedeeld wordt over organisaties heen. De hele golf van sociale netwerken als Hyves e.d. wordt doorgetrokken naar het bedrijfsleven. En zeker als iedereen op een zelfde platform werkt kan dit erg goed gaan werken. Dit staat naar mijn idee helemaal los van de moeite die bedrijven hebben van het optimaliseren van code.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 22-02-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor beide consoles worden er goede spellen uitgebracht, voor de ps3 moeten ze zich nog verder verdiepen in wat het apparaat allemaal kan, maar sony kennende zullen ze daar wel flink rekening mee gehouden hebben.

Bij de ps2 duurde het ook een hele poos voordat de programmeurs er echt mee overweg konnen, dat resulteerde in spellen die er op de ps2 veel beter uitzagen dan op andere consoles etc.

ik heb het gevoel dat dat bij de ps3 ook zo gaat gebeuren, als je nu al ziet hoe gran turismo eruit ziet, dat zegt al genoeg van wat dat ding allemaal kan, en het erge is. het apparaat kan nog veel meer.

Hiermee bedoel ik uiteraard niet dat de xbox360 dat niet kan, de xbox360 is een geweldige console, de spellen zien er ook echt super uit en ook voor dat apparaat zullen de programmeurs nog beter leren te programmeren en natuurlijk programmeren.

De kwaliteit die de xbox360 neer weet te leggen is voor veel gamers genoeg om goed te kunnen gamen, het voldoet gewoon, maar wat de ps3 gaat neerleggen is net dat beetje extra's wat we gewend zijn van Sony, nu al gewonnen met bluray wat (volgens mij) een enorme pluspunt is.

Ik ben geen fanboy (meer, wel geweest). daarom heb ik alledrie de consoles en hou ik ze ook alledrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Shiver23 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:17:
[...]

Zonder een algemeen verhaaltje over kennismanagement te houden zie je dit soort kennisdelingsprogramma's steeds meer. Grenzen van organisaties worden steeds vager en bedrijven zien voordelen als kennis gedeeld wordt over organisaties heen. De hele golf van sociale netwerken als Hyves e.d. wordt doorgetrokken naar het bedrijfsleven. En zeker als iedereen op een zelfde platform werkt kan dit erg goed gaan werken. Dit staat naar mijn idee helemaal los van de moeite die bedrijven hebben van het optimaliseren van code.
Het lijkt me niet dat Insomniac hiermee begint vanuit een liefdadigheidsprincipe. Ze hebben veel geïnvesteerd om op dit niveau te komen. Waarom zouden ze die informatie delen? Hun produkt werkt goed en wordt goed verkocht. Ik zie dit als een initiatief om steun te geven aan de minder goede development huizen, om het platform als geheel een duw te geven. Met andere woorden, een door Sony aangedreven initiatief. En waar optimalisatie niet nodig is, zal zulk soort initiatieven slecht van de grond komen. Vooral om hele delen broncode af te geven.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prachtig initiatief, maar laten we elkaar niet voor de gek houden over de achterliggende motivaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Marty7902 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:21:
Is het pure gewenning en moet ik oefenen, oefenen, oefenen? Of ligt het echt aan mij en heeft verder niemand problemen met het mikken met de stick(s) op de controller?
First person shooters zijn nu eenmaal makkelijker te spelen met een muis en toetsenbord, dat klopt. Veelal worden in first person shooters op de console de vijanden ook makkelijker neer gezet dat het fijner te spelen is met de analoge sticks.
Maar oefenen is natuurlijk nooit weg en op een gegeven moment weet je gewoon hoe de stick reageren als je ze langzaam beweegt en wat ze doen als je ruwe bewegingen maakt. En hoe meer je speelt hoe meer je went aan het spelen met de analoge sticks.

Ik zeg niet dat je op een gegeven moment niets anders meer wilt of nooit meer een first person shooter met een muis wilt spelen. Maar je went er wel aan en dan is het als het ware “normaal”.
AvanCade schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:07:
Ik denk dat FPS op consoles juist beter werken dan op de PC. Daar waar de muis vaak te snel is vind ik, afhankelijk van de game, het op een console veel beter werken.
Snelheid van de muis heeft vooral ook te maken met de gevoeligheid die jij zelf instelt in de game zelf (of op de muis zelf als je zo’n G5 hebt…). En zoals gezegd worden games op de console aangepast aan het spelen met een controller. Wat het precies allemaal inhoudt en wat ze er mee bedoelen weet ik ook niet precies meer :)
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:33:
[...]Ja Philips is heel laat in the Full HDTV range gesprongen. Volgens mij hebben ze nog steeds geen volwaardige FULL HD line up zoals Samsung, Sony, Toshiba
Philips heeft al een hele tijd Full HD schermen. Echter dat Philips tv’s ook 1080p als input accepteren is pas sinds eind 2007 – heden. Daarvoor werd er gebruik gemaakt van interne upscale naar 1080p. Dus je scherm had wel 1920x1080 pixels alleen het signaal wat binnen kwam was maximaal 1080i. Maar aangezien het scherm wel de volwaardig aantal pixels had mag je dan als producent gewoon Full HD op je tv plakken. Hetzelfde als dat HD-Ready niet per se 720p hoeft te zijn.
Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:19:
Er zit een groot verschil tussen dingen vragen en indirect flamen.
Maar dat gedoe is hier nu al weken bezig en heel het PS3-topic lijkt meer op een “Xbox 360 vs Ps3-topic” te gaan lijken…

En die discussie mag er ook best zijn, want verschillen mogen best besproken worden. Maar jullie overstijgen het niveau van discussiëren en debatteren en zijn ronduit ruzie aan het maken. Het is gewoon een groot wellus-nietus spelletje over welke console nu de beste is.
Beide consoles hebben plus- en minpunten, maar wat is het nut om alle minpunten even in het desbetreffende topic op te gaan sommen?

En nu niet gaan zeggen dat ik een fanboy ben die me aangesproken voelt, want ik heb ook een Xbox 360 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:27:
Hiermee bedoel ik uiteraard niet dat de xbox360 dat niet kan...
Zullen we gewoon in dit topic 'dat andere ding' niet meer aanhalen en er mee vergelijken? Haalt een hoop kou uit de lucht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Armada schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:28:
[...]

Het lijkt me niet dat Insomniac hiermee begint vanuit een liefdadigheidsprincipe. Ze hebben veel geïnvesteerd om op dit niveau te komen. Waarom zouden ze die informatie delen? Hun produkt werkt goed en wordt goed verkocht. Ik zie dit als een initiatief om steun te geven aan de minder goede development huizen, om het platform als geheel een duw te geven. Met andere woorden, een door Sony aangedreven initiatief. En waar optimalisatie niet nodig is, zal zulk soort initiatieven slecht van de grond komen. Vooral om hele delen broncode af te geven.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prachtig initiatief, maar laten we elkaar niet voor de gek houden over de achterliggende motivaties.
Je redenering is heel begrijpelijk en precies de reden waarom heel veel bedrijven op hun kennis blijven zitten. Ik denk niet dat je het moet zien dat complete sourcecode van games online komt te staan, maar bepaalde 'snippets' of weet ik hoe het heet (deeltjes code) en algemene routines. Uiteindelijk is de bedoeling dat iedereen code deelt en niet alleen Insomniac die les geeft, want die weten ook niet alles.

Je kunt veel vinden van Sony en ze hebben erg lang vastgehouden aan eigen standaarden (en dat doen ze nog steeds) maar je ziet een duidelijke omslag waarbij Sony veel beter luistert naar de consument en klant en dergelijke initiatieven actief steunt en opstart.

[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 22-02-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:34:
[...]

Zullen we gewoon in dit topic 'dat andere ding' niet meer aanhalen en er mee vergelijken? Haalt een hoop kou uit de lucht denk ik.
Om het helemaal niet meer aan te halen, dat gaat toch niet lukken maar je hebt wel gelijk want zodra er over begonnen wordt dan is het gelijk de een is beter dan de ander etc etc etc.

Zit hier trouwens iemand in de home beta? ben namelijk erg benieuwd of dat een beetje werkt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Letten we wel op dat wanneer we stellen dat de PS3 o zo slecht is een stel valide argumenten gebruiken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
NeoSoulStar schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:01:
Foto`s?

Ben wel benieud hoe dat eruit ziet.. :P
Hebben in het verleden al wel wat foto's gestaan op o.a. het ht-forum maar niet zoveel (is verder geen flitsend ogende ruimte ofzo ;)).

[ Voor 23% gewijzigd door Ettepet op 23-02-2008 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

swopdark schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:10:
Gisteren de demo van Lost Planet gedownload. Jammer dat hij slecht online speelbaar is. Deze online gameplay valt behoorlijk in het niet tegen COD4. Ik heb een paar maanden geleden een keer Lost Planet voor de 360 van een vriend geleend en kon me aardig vermaken met de singleplayer. Grafisch top en geluid en vijanden geeft een goed gevoel. Helaas had ik destijds na het spelen van een aantal levels niet mee r de drang om verder te spelen. De vijanden bleven eentoning, maar de actie bleef onvermiinderd aanwezig. Gisteren even de demo op de PS3 gespeeld en de besturing voelde wel trager aan. grafisch oogde de game nog steeds wel goed en ik zag geen gekke dingen. De game zal naar verluid als een budgettitel op de markt worden gebracht voor een eurotje of 40. Mischien dat deze game nog wel in mijn collectie komt op de PS3.

Gisteren filmpje gevonden van bionic commando ook van Capcom. Ziet best grappig uit
Als Lost Planet zou uitgekomen zijn bij de launch dan zou ik het nog een kans geven maar na het eind van vorig jaar, vergeet het! Er zijn veel betere titels uit!

De online gevechten voelen traag aan, niet zo gek omdat iedereen een multi laag wamte isolerend pak heeft. Het verhaal van de falshes die ik gezien heb..nou..doet het ook niet.

Denk niet dat deze titel het zal doen! Op de xbox360 was het al niet populair and nu hebben we dan een opgewarmde titel die tegen Cod4 moet vechten?
[...]

Sony heeft bijna altijd de moeilijkere architectuur gehad, maar kijk eens wat ze nog uit de PS2 kunnen persen terwijl het al 7 jaar oud is. En een game als Uncharted gebruikt nog geeneens 30% van het potentieel hebben ze bij Naugthy Dog gezegt. De Playstation 3 is gemaakt zodat het 10 jaar mee zou moeten kunnen gaan en dat de eerste jaren wat langzaam gaan tja!
Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:23:
[...]

Ik herinner me de verhalen over de Cell-processor die ze gingen gebruiken en dat die gemaakt waren om eenvoudig meerderen toe te voegen. Had toch een aantal jaartjes levensvatbaarheid gescheeld.
Sega kwam uit met de Sega CD, een daarna ook nog de 32X. Beide waren Addons die de console er uit lieten zien alsof het door een alien van achter geprobed werd en dan heb je nog niet de kabels aangesloten.

Console's uitbreiden kan alleen op bepaalde punten want games moeten altijd werken op elke versie van de console! Microsoft kan wel een HD-DVD/Blu-ray drive inbouwen in een Xbox360 maar de games zijn hoe dan ook altijd op DVD omdat het de standaard is. En een extra processor erin doen? Games kunnen ervan uit gaan 6SPE"s te krijgen..dus support voor meer inbouwen waarom zouden ze?

En XDR geheugen vervang je niet even simpel!
Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:46:
[...]

De 360 hoeft maar een paar jaar mee te gaan, de PS3 is maar voor een deel "HD" (met moeite 720p + goede framerate), en de PS2 is nog vooral populair door de grote hoeveelheden leuke spellen, niet de hardware.

De PS3 heeft voor veel toepassingen een veels te smalle bottleneck, waar je ook met truukjes niet altijd omheen kan.

Het geheugen, de 720p, de beperkingen van de graphicskaart.. ik verwacht eigenlijk een soort nieuwe, verbeterde PS3 binnen een paar jaar. Eentje die wel compatibel is (meer geheugen, meerdere/snellere Cell-processors, enz.).
Ooit gehoord van streaming? Duidelijk niet! Of Optimalisatie, toen ik Warhawk zag als download.. minder dan 800Mbyte! 720p graphics, Tanks, Auto's, Vliegtuigen, Basisen, Bergen.. Alles! Het was een volledige game met alles wat je zocht in een FPS en dat maar 800Mbyte groot!

Dat heet optimalisatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Iemand al de nieuwe versie van PS3 Megabox geprobeerd.
Hij ondersteunt nu ook HDMI

Meer info at
http://kotaku.com/346073/...nux-for-commitment+phobes

het heeft
firefox support
mkv support

en nog veel meer..

[ Voor 89% gewijzigd door jzoin2 op 22-02-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
swampy schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:18:
Ooit gehoord van streaming? Duidelijk niet! Of Optimalisatie, toen ik Warhawk zag als download.. minder dan 800Mbyte! 720p graphics, Tanks, Auto's, Vliegtuigen, Basisen, Bergen.. Alles! Het was een volledige game met alles wat je zocht in een FPS en dat maar 800Mbyte groot!

Dat heet optimalisatie!
Het gaat mij ondermeer om 1080p bij spelletjes, samen met wat geavanceerdere graphicstechnieken. Da's nu nog een ver van je bed-show, tenzij met een zeer dure pc, maar binnen een jaar of 3 is dat helemaal niet meer zo vreemd als systeemeis lijkt me. Over een jaar of 5 is het zelfs "normaal" denk ik. Dan oogt de huidige PS3 enigszins outdated. Maar goed, als er dan een opvolger is/aankomt is er weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Kom nu, er zijn inderdaad weinig spellen die native 1080p halen, maar mij maak je niet wijs dat jij het verschil ziet tussen geüscalede 720p en native 1080p, tenzij je werkelijk een MONSTER van een televisie hebt staan. Wat je met "geavanceerdere graphicstechnieken" bedoelt kan ik zelfs niet eens raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

swampy schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:18:
[...]720p graphics, Tanks, Auto's, Vliegtuigen, Basisen, Bergen.. Alles!
Basissen :P

Maar ontopic:
Stond net met Unreal Tournament III in mijn handen bij de lokale Music Store (want bij de Intertoys was die game €5 duurder...). Maar vroeg me af of in UT3 ook een soort van rank-systeem zit net als in Call of Duty 4 (en voor de vele Xbox 360-bezitters hier: of zoals in Halo 3). Dus wordt je kill-rating bijgehouden en stijg je ranks en verdien je punten of is het meer dat je elke keer opnieuw begint zoals in games a la Enemy Territory?

Want wil Unreal Tournament III eigenlijk best wel hebben, maar dat kan ook zijn omdat ik het tijd vind worden voor een nieuwe PS3 titel. Want voor dat Haze, GTA 4 en Killzone 2 uit zijn is het al weer twee maanden verder...

Of toch maar eens Warhawk uit de PS Store plukken, want denk dat ik een van de weinigen ben die die game niet op zijn PS3 heeft staan :$
Maar ik vind €30,- voor iets niet tastbaars (dus wat alleen op je console staat) best veel geld. En natuurlijk dat ik een extra game altijd leuk vind voor bij mijn collectie. Maar aan de andere kant bespaar je zo wel het wisselen van discs... dilemma, dilemma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ettepet schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:55:
[...]

Het gaat mij ondermeer om 1080p bij spelletjes, samen met wat geavanceerdere graphicstechnieken.
Ach ja ze gaan van 480p over naar 1080p en moet makkelijk kunnen binnen enkele weken leren hoe je dat moet doen niet? Er komt gewoon veel meer bij kijken en een goede 720p game is net zo gewenst als een 1080p game hoor.

En wat voor gavancaeerde Graphicstechnieken? Een goede PS3 game laat al zeker de PS2 achter en dat is niet gek met zoveel toegevoegde graphische kracht! Bumpmapping, Megamapping, een shitload aan shaders en voor een game nog belangrijker, verbeterde physics...allemaal mogelijk! Zou zeggen kijk eens naar COD4 goede game en laat duidelijk wat er allemaal mogelijk is op de consoles vandaag de dag.
Da's nu nog een ver van je bed-show, tenzij met een zeer dure pc, maar binnen een jaar of 3 is dat helemaal niet meer zo vreemd als systeemeis lijkt me. Over een jaar of 5 is het zelfs "normaal" denk ik. Dan oogt de huidige PS3 enigszins outdated. Maar goed, als er dan een opvolger is/aankomt is er weinig aan de hand.
Ben het daar niet mee eens de combinatie de makkelijkheid van de Console (geen instellingen, drivers etc) en de kwaliteit van sommige games. Oblivion bijvoorbeeld speel ik liever op de PS3 en ja ik heb een gamepc dus ik geef mods op. Maar het feit van geen gezeik met instellingen en gewoon spelen als ik het wil wint het voor mijn.

En als je alleen de beste grafische dingen "speelbaar" vindt. Ben je vast een van diegene die Doom 3 gekocht heeft, ..die game is gewoon een TECHDEMO! Ik heb liever volledige games!

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.