Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 97 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 82.012 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Zou die Freeloader overigens ook dubbele items in je menu veroorzaken bij sommige games als Metroid Prime 3?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:33:
Zou die Freeloader overigens ook dubbele items in je menu veroorzaken bij sommige games als Metroid Prime 3?
Nee dat was een probleem met de modchips. De Freeloader heeft niets te maken met het menu behalve dan met het disckanaal. Ik vraag me alleen af hoe het met save games zit. Op de Gamecube kon je niet NTSC games en PAL saves op een memory card doen, je moest of PAL of NTSC...
Whollabilla schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:05:
[...]

Als jij Brawlt speel ik MK Wii en PES 2008, en een maand later koop ik Brawl voor 45 euro :')
edit: En ik hoef ook niet elke keer die Freeloader te swappen :P
Mario Kart speel ik ook. :P

Dat is het verschl tussen Mario Kart fans en Smash Bros. fans. Smash Bros. fans vinden het niet erg dat Mario Kart verschijnt Mario Kart fans daarentegen zijn tegen een vroege Smash Bros. release. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:39:
[...]

Mario Kart speel ik ook. :P

Dat is het verschl tussen Mario Kart fans en Smash Bros. fans. Smash Bros. fans vinden het niet erg dat Mario Kart verschijnt Mario Kart fans daarentegen zijn tegen een vroege Smash Bros. release. :P
Ik ben niet zozeer tegen een (vroege) Smash Bros release, maar ik kan goed begrijpen van NoE dat ze Mario Kart en Smash Bros niet binnen een week van elkaar releasen. Ik had het andersom ook goed gevonden, eerst Smash Bros en dan pas Mario Kart. Als ze maar allebei komen, en niet pas Animal Crossing stijl over drie jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:39:
Nee dat was een probleem met de modchips. De Freeloader heeft niets te maken met het menu behalve dan met het disckanaal. Ik vraag me alleen af hoe het met save games zit. Op de Gamecube kon je niet NTSC games en PAL saves op een memory card doen, je moest of PAL of NTSC...
Het probleem met die dubbele kanalen ligt hem in die updates die sommige spellen hebben. Wanneer je bijvoorbeeld een NTSC Metroid Prime 3 in je PAL Wii stopt, herkent de game je Wii niet als zijnde een Wii met NTSC-U firmware versie zoveel, ook al is je firmware up-to-date. Daarom wordt de update vanaf de disc uitgevoerd, waardoor die kanalen dupliceren. Het lijkt mij dat niet zozeer de modchip daar de oorzaak van is, maar meer het feit dat een NTSC game de firmware op een PAL Wii niet herkent (of andere verschillende regio's). Vandaar mijn vraag of dit met deze Freeloader dus ook het geval is.

Overigens zijn er voor zover ik weet alleen problemen met NTSC-J en PAL saves op een Cube memory card, en ligt het probleem aan de verschillende character sets.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:57:
[...]

Het probleem met die dubbele kanalen ligt hem in die updates die sommige spellen hebben. Wanneer je bijvoorbeeld een NTSC Metroid Prime 3 in je PAL Wii stopt, herkent de game je Wii niet als zijnde een Wii met NTSC-U firmware versie zoveel, ook al is je firmware up-to-date. Daarom wordt de update vanaf de disc uitgevoerd, waardoor die kanalen dupliceren. Het lijkt mij dat niet zozeer de modchip daar de oorzaak van is, maar meer het feit dat een NTSC game de firmware op een PAL Wii niet herkent (of andere verschillende regio's). Vandaar mijn vraag of dit met deze Freeloader dus ook het geval is.

Overigens zijn er voor zover ik weet alleen problemen met NTSC-J en PAL saves op een Cube memory card, en ligt het probleem aan de verschillende character sets.
Als ik de beschrijving lees op de site van Codejunkies dan lijkt het me niet dat de Wii de kans krijgt om te vragen naar een firmware update. En omdat de updates redelijk gelijk op gaan in alle regios (versie 3.2 die wij laatst kregen zit in Japan bij Smash.) lijkt het me niet dat het problemen gaat opleveren. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:02:
[...]

Als ik de beschrijving lees op de site van Codejunkies dan lijkt het me niet dat de Wii de kans krijgt om te vragen naar een firmware update. En omdat de updates redelijk gelijk op gaan in alle regios (versie 3.2 die wij laatst kregen zit in Japan bij Smash.) lijkt het me niet dat het problemen gaat opleveren. .
De Wii gebruikt aparte partities voor de updates en het spel zelf, dus misschien dat de freeloader op een of andere manier alleen de spel-partitie kan laten laden? http://wiibrew.org/index.php?title=Wiidisc#Partitions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Het nummer van je firmware versie is irrelevant. Ook al heb je de allernieuwste versie, die qua versienummer gelijk is aan die van Japanse of US Wii's, dan nog herkent een NTSC game je firmware niet als zijnde een versie die hoog genoeg is. Sterker nog, een game met een 3.0U firmware update gaat vrolijk je 3.1E firmware udpaten. ;) Ook ligt de noodzaak tot updaten bij de game (die bevat gewoon wat code die test of je firmware versie hoog genoeg is (en dus van dezelfde regio is), zo niet gaat de firmware update die op de disc staat in werking), en dus niet bij je Wii.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:07:
Het nummer van je firmware versie is irrelevant. Ook al heb je de allernieuwste versie, die qua versienummer gelijk is aan die van Japanse of US Wii's, dan nog herkent een NTSC game je firmware niet als zijnde een versie die hoog genoeg is. Sterker nog, een game met een 3.0U firmware update gaat vrolijk je 3.1E firmware udpaten. ;) Ook ligt de noodzaak tot updaten bij de game (die bevat gewoon wat code die test of je firmware versie hoog genoeg is (en dus van dezelfde regio is), zo niet gaat de firmware update die op de disc staat in werking), en dus niet bij je Wii.
Hmm nou ja ik ga hem bestellen en zodra ik Smash Bros. binnen heb hoor je wel of het werkt of niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Als ik jou was zou ik daar wel eerst even wat research naar doen. Er zijn ook games (Big Brain Academy bijvoorbeeld) van andere regio's die van je Wii een mooie baksteen maken namelijk als je die zomaar in je gechipte Wii stopt. Zou toch jammer zijn als dat bij die Freeloader ook zo is en je nietsvermoedend en vol verwachting Smash Bros erin stopt. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Captain N op 29-02-2008 15:11 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:10:
Als ik jou was zou ik daar wel eerst even wat research naar doen. Er zijn ook games (Big Brain Academy bijvoorbeeld) van andere regio's die van je Wii een mooie baksteen maken namelijk. ;)
Tja ik ben sowiezo van plan om eerst een cube game te proberen omdat die toch geen firmware updates nodig hebben. Kijken hoe de freeloader precies werkt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Volgens mij is de beste optie om geen baksteen te hebben dat je een 2e wii koopt, de hardware is onderling toch te gebruiken, heb je gelijk een 2e of zelfs 3e wii-mote :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Tja, dat heb ik dus geprobeerd. Zat deze maand 3 weken in de US, maar geen enkele Wii tegen gekomen. ;) Bovendien zou een Freeloader van twee tientjes ook een stuk voordeliger zijn dan een compleet nieuwe Wii van USD$249 + tax. Maar dan zou het wel lekker zijn als het ook probleemloos werkt natuurlijk. :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Tsja, dat is dan natuurlijk wel weer zo, slechte leveringen van de Wii's. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VOOK(webmaster van Australische website VOOKS) zal binnekort wat meer informatie hierover plaatsen op zijn site.

Dit wist hij in ieder geval al te melden:
Guys Datel got back to me and sent me some high resolution artworks.

Box art confirms;

You can launch and play Import Wii games with no modifications.

Play imported games from any region on ANY Wii console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Captain N heeft gelijk wat betreft het updaten. Voor gechipte Wiis bestaat er de Wii Brickblocker, dat is een stukje software waarmee je de update partitie van de iso verwijderd voordat je deze brandt. Wellicht zit er in de Freeloader wel een stukje intelligentie gebouwd zodat deze update partitie overgeslagen wordt bij het booten. Het feit blijft echter wel dat sommige games inderdaad niet starten zonder een bepaalde firmware versie te hebben gevonden.

Wat echter ook een mogelijkheid is, is dat de Freeloader de Wii disc on the fly patched zodat een US of JAP spel zichzelf als PAL identificeert en vervolgens ook akkoord gaat met de aanwezige PAL firmware.

Gamesaves op de Wii kunnen gewoon naast elkaar bestaan uit US/JAP/PAL games. Op GC waren er inderdaad problemen met JAP spellen welke Japanse caracters gebruikten in de filename.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:04:
Captain N heeft gelijk wat betreft het updaten. Voor gechipte Wiis bestaat er de Wii Brickblocker, dat is een stukje software waarmee je de update partitie van de iso verwijderd voordat je deze brandt. Wellicht zit er in de Freeloader wel een stukje intelligentie gebouwd zodat deze update partitie overgeslagen wordt bij het booten. Het feit blijft echter wel dat sommige games inderdaad niet starten zonder een bepaalde firmware versie te hebben gevonden.

Wat echter ook een mogelijkheid is, is dat de Freeloader de Wii disc on the fly patched zodat een US of JAP spel zichzelf als PAL identificeert en vervolgens ook akkoord gaat met de aanwezige PAL firmware.

Gamesaves op de Wii kunnen gewoon naast elkaar bestaan uit US/JAP/PAL games. Op GC waren er inderdaad problemen met JAP spellen welke Japanse caracters gebruikten in de filename.
We zullen snel duidelijkheid hebben maar Datel werkt hier al vrij lang aan. Ik geloof dat ze deze vorig jaar juni hebben aangekondigt en nu pas is die leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
Vandaag zag ik bij de Intertoys een WaveBird liggen. Direct maar eentje meegenomen want volgens mij worden ze niet meer gemaakt/geleverd. Hij lag blijkbaar al een tijdje achterin de vitrine want de batterijen die erbij zaten waren houdbaar tot 08-2004 :P Dat lijkt me straks als Brawl uit is een stuk fijner spelen dan met de Wii controller(s). Nu alleen nog een Wii zien te scoren, daar ging ik eigenlijk voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 21:24

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik vind SSBB met nunchuck + wiimote heel goed te spelen, vind het fijner dan SSBM met de gamecube controller (maar dat komt misschien omdat ik nu met de Wii controllers veel meer gespeeld heb).

Alleen met de Wiimote is inderdaad niet ideaal, ik kreeg heel erg last van mijn linker duim. De richtingstoets is gewoon erg klein en scherp. Heb er bijna een blaar van op mijn duim gekregen, wat ik eerder al eens met een DS heb gehad :X

Maar op de nunchuck + wiimote is weinig aan te merken, de standaard knoppenconfiguratie is al erg goed. En met twee losse controllers heb je het voordeel dat je met één arm half over de bank kan hangen, met één controller is dat toch wat lastiger :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:42:
Ik vind SSBB met nunchuck + wiimote heel goed te spelen, vind het fijner dan SSBM met de gamecube controller (maar dat komt misschien omdat ik nu met de Wii controllers veel meer gespeeld heb).

Alleen met de Wiimote is inderdaad niet ideaal, ik kreeg heel erg last van mijn linker duim. De richtingstoets is gewoon erg klein en scherp. Heb er bijna een blaar van op mijn duim gekregen, wat ik eerder al eens met een DS heb gehad :X

Maar op de nunchuck + wiimote is weinig aan te merken, de standaard knoppenconfiguratie is al erg goed. En met twee losse controllers heb je het voordeel dat je met één arm half over de bank kan hangen, met één controller is dat toch wat lastiger :P
Je kan ook met de classic controller spelen toch?
Moet je dan per-se de analog stick gebruiken of kun je ook met de D-pad spelen dat zou helemaal tof zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:30

Sagat

Is pappa x2!

Captain N schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:48:
Tja, dat heb ik dus geprobeerd. Zat deze maand 3 weken in de US, maar geen enkele Wii tegen gekomen. ;)
Echt ongelooflijk dat de WII nog steeds zo hard gaat.
VG+ heeft de wii console ook nog steeds niet op de site staan en die is er af gegaan met de kerstdrukte! 8)7

Als ik alle verhalen hier hoor neig ik ondanks het bovenstaande toch echt naar een usa wii, maar nederlands is weer leuk ivm spellen uitwisselen met vrienden (gekochte spellen, voordat ik de anti pricacy got association achter me aankrijg ;) )
En natuurlijk het beroemde 'een winkel inlopen een een goedkoop spel zien liggen'. Dat houdt ook op als je importeerder ben.

Freeloader discswappen is trouwens idd een beetje irritant (heb 3 cube import games). Die ik daardoor dus toch minder gauw speel dan mijn hollandse games.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 21:24

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:45:
[...]

Je kan ook met de classic controller spelen toch?
Moet je dan per-se de analog stick gebruiken of kun je ook met de D-pad spelen dat zou helemaal tof zijn. _/-\o_
Ja, de classic controller werkt ook.

En volgens mij moet je zowel de analog stick als D-pad kunnen gebruiken. Bij de nunchuck-wiimote combo is de D-pad ook nog actief (maar niet echt nuttig natuurlijk).

Kreeg trouwens net mijn Wiimote hoesjes binnen die ik 15 december heb aangevraagd :P

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 29-02-2008 17:58 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Sagat schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:47:
Echt ongelooflijk dat de WII nog steeds zo hard gaat.
VG+ heeft de wii console ook nog steeds niet op de site staan en die is er af gegaan met de kerstdrukte! 8)7

Als ik alle verhalen hier hoor neig ik ondanks het bovenstaande toch echt naar een usa wii, maar nederlands is weer leuk ivm spellen uitwisselen met vrienden (gekochte spellen, voordat ik de anti pricacy got association achter me aankrijg ;) )
En natuurlijk het beroemde 'een winkel inlopen een een goedkoop spel zien liggen'. Dat houdt ook op als je importeerder ben.

Freeloader discswappen is trouwens idd een beetje irritant (heb 3 cube import games). Die ik daardoor dus toch minder gauw speel dan mijn hollandse games.
Ik zou ook zeker voor een NTSC(-U/J) Wii gaan. Scheelt veel in de portemonnee. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
vandaag mijn Wii binnen gekregen. maar ik krijg em niet aan de praat. alles is aangesloten naar behoren. ik krijg het eerste scherm dat ik op "A" moet drukken om verder te gaan, dat doe ik.Dan kom ik in het menu om de taalkeuze te bepalen maar daar gebeurt niets, nada nakkes

de afstands bediening blijkt wel te werken. want ik kan het systeem wel aan en uit zetten met de afstandsbediening.

hoe geraak ik verder?? ik kan er niets op vinden in google en in de meegeleverde documentatie staat het ook niet. daar gaan ze er blijkbaar al vannuit dat je daar zonder problemen gegarandeerd doorheen wandelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:45

Snippertje

Light up your life

Kan je de wii-mote wel bewegen? Dat het handje beweegt op het scherm?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Probleem met de sensorbar?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ^ en ^^. Volgens mij is, of je sensorbar kapot, of niet goed aangesloten. Zet eens twee waxinelichtjes, links en rechts, op je tv, en kijk dan eens of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
murky123 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:39:
vandaag mijn Wii binnen gekregen. maar ik krijg em niet aan de praat. alles is aangesloten naar behoren. ik krijg het eerste scherm dat ik op "A" moet drukken om verder te gaan, dat doe ik.Dan kom ik in het menu om de taalkeuze te bepalen maar daar gebeurt niets, nada nakkes

de afstands bediening blijkt wel te werken. want ik kan het systeem wel aan en uit zetten met de afstandsbediening.

hoe geraak ik verder?? ik kan er niets op vinden in google en in de meegeleverde documentatie staat het ook niet. daar gaan ze er blijkbaar al vannuit dat je daar zonder problemen gegarandeerd doorheen wandelt
Lijkt mij een probleempje met je sensorbar of de camera in de wii-mote.
De bluetooth verbinding werkt wel anders kun je hem niet aan of uit zetten, je kunt deze voor de zekerheid opnieuw verbinden met de rode knopjes.

Toch even checken of de sensor bar goed is aangesloten of probeer van iemand een wii-mote te lenen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Codejunkies
Dear Customer

Further to your email we can confirm that on every occasion that the product is used when the disc is inserted in the console that it allows the usage of any imported Wii game discs and disables the console from been able to update its firmware, if the disc is removed after been inserted and reinserted this will again enable the console to update its firmware but still allow the usage of the any imported Wii game discs.

Regards
Zelfs na updates blijft het werken. _/-\o_
It is dispatching on the 4th of March
_/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:52:
[...]

[...]

_/-\o_
Hoe snel kan je zijn met het kopiëren zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:52:
[...]

[...]

_/-\o_
Behalve dat de fabriekant zelf natuurlijk niet meteen al zal toegeven dat het geblocked kan worden klinkt het wel goed ;) Als dat ding echt werkt koop ik er meteen 1. Zeker met de huidige dollar prijzen kan je haast niet fout zitten. Ik keek even op amazon.com, wat vast niet de goedkoopste shop is en Brawl is daar 33 euro, NMH 33 euro en Okami maar 26 euro! 3 games voor de prijs waarvan je in Nederland nog geeneens 2 van die 3 had kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:31:
[...]

Behalve dat de fabriekant zelf natuurlijk niet meteen al zal toegeven dat het geblocked kan worden klinkt het wel goed ;) Als dat ding echt werkt koop ik er meteen 1. Zeker met de huidige dollar prijzen kan je haast niet fout zitten. Ik keek even op amazon.com, wat vast niet de goedkoopste shop is en Brawl is daar 33 euro, NMH 33 euro en Okami maar 26 euro! 3 games voor de prijs waarvan je in Nederland nog geeneens 2 van die 3 had kunnen kopen.
Je moet er wel rekening mee houden dat bij de standaardprijzen in de VS nog geen taxes zitten. Ik weet niet hoeveel procent dat is (verschilt per staat), maar er komt nog wel iets bij. En als je teveel bestelt moet je bij de douane ook nog betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
Henkus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:51:
[...]

Lijkt mij een probleempje met je sensorbar of de camera in de wii-mote.
De bluetooth verbinding werkt wel anders kun je hem niet aan of uit zetten, je kunt deze voor de zekerheid opnieuw verbinden met de rode knopjes.

Toch even checken of de sensor bar goed is aangesloten of probeer van iemand een wii-mote te lenen.
probleem opgelost.. ik ben even wezen eten tussen door en opeens werkte het..
ik had al iets vernomen dat er via en digitaal cameraatje gekeken moest worden vaan de 2x5 rode leds in de sensorbar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murky123 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:12:
[...]

probleem opgelost.. ik ben even wezen eten tussen door en opeens werkte het..
ik had al iets vernomen dat er via en digitaal cameraatje gekeken moest worden vaan de 2x5 rode leds in de sensorbar..
Gelukkig.

Nu ik 1 voor jou heb opgestuurd zit nu namelijk te twijfelen tussen een ps3 en een wii :X
Ps3 name voor de blu ray plus drake uncharted en de wii met name mario. Sinds de gamecube beetje vertrouwen in nintendo verloren dus niemand toevallig een ps3 samen met drake en een wii met mario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhh dat is natuurlijk een vergelijking die je echt voor jezelf moet maken en wij niet kunnen maken. Drake is 1 game, en mario is 1 game, alleen daarop zou ik mijn keuze voor een console van 400 of 250 euro niet baseren. Ik zou toch eerst eens gaan nadenken wat je veder van het apparaat verwacht kwa games en eventueel extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:44:
[...]

Gelukkig.

Nu ik 1 voor jou heb opgestuurd zit nu namelijk te twijfelen tussen een ps3 en een wii :X
Ps3 name voor de blu ray plus drake uncharted en de wii met name mario. Sinds de gamecube beetje vertrouwen in nintendo verloren dus niemand toevallig een ps3 samen met drake en een wii met mario?
Ik heb beide gespeeld:
Mario>>>Uncharted
Het is haast geen vergelijking, een 3D platform game tegen een hersenloos knalspelletje met hier en daar een richel om aan te hangen.

Een Wii kopen voor alleen Mario... hmmzz kun je beter kijken welke games je nog meer leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:44:
Uhhh dat is natuurlijk een vergelijking die je echt voor jezelf moet maken en wij niet kunnen maken. Drake is 1 game, en mario is 1 game, alleen daarop zou ik mijn keuze voor een console van 400 of 250 euro niet baseren. Ik zou toch eerst eens gaan nadenken wat je veder van het apparaat verwacht kwa games en eventueel extra opties.
Wou graag weten of iemand beiden gespeeld had en zo ja welke hij de beste vond en waarom.

Als ik er nu over nadenk neig ik toch voor de Wii aangezien ik zelf al een een xbox 360 heb en hiervoor waarschijnlijk een externe blu ray speler komt.

Beginpost al doorgespitst staan in mijn opzicht wel een paar goede titels tussen.Game zelf niet veel misschien 1 uurtje per dag dus denk dat ik met bv mario wel een paar weken zoet kan zijn.

Had toch nog een vraag ivm met de televisie heb namelijk maar 1 component aansluiting en deze gebruikt mijn 360 als ik eventueel een splitter toevoeg en dan de wii en de 360 hoeveel gaat dit ten koste van het beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Ik heb vandaag ofzo al twee releasedates voor wiiware games voorbij zien komen. Liggen allebei in mei. Tegen die tijd moet wiiware er dus wel zijn.
FFCC: My Life as a King gaat bijv 1500 wii points kosten en komt op 12 mei.
Maar met dat ik het typ zie ik dat het amerika is. Dan krijgen wij het dus vast ergens in september op zijn vroegst :|
Al dat vertaalwerk enzo...

[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 01-03-2008 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 01:16:
Ik heb vandaag ofzo al twee releasedates voor wiiware games voorbij zien komen. Liggen allebei in mei. Tegen die tijd moet wiiware er dus wel zijn.
FFCC: My Life as a King gaat bijv 1500 wii points kosten en komt op 12 mei.
Maar met dat ik het typ zie ik dat het amerika is. Dan krijgen wij het dus vast ergens in september op zijn vroegst :|
Al dat vertaalwerk enzo...
Vooral Square Enix doet er echt jaren over om games hierheen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 01:18:
[...]

Vooral Square Enix doet er echt jaren over om games hierheen te brengen.
12 mei is wel de startdatum van WiiWare, dus het is eigenlijk een "launch game". Misschien dat ze dan wat meer hun best doen om het ook bij de PAL launch van WiiWare af te hebben? (Of WiiWare start bij ons pas in november ofzo :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Whollabilla schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:05:
[...]

Als jij Brawlt speel ik MK Wii en PES 2008, en een maand later koop ik Brawl voor 45 euro :')
edit: En ik hoef ook niet elke keer die Freeloader te swappen :P
Een maand later... Yeah right, dream on :P Dat gaat echt nog wel een half jaar duren, nintendo kennende... :X

En freeloader, de functionaliteit is nice, maar dat swappen is nou niet echt handig te noemen. Plus, ik heb er niet al teveel vertrouwen in dat nintendo het ook echt werkend laat.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:59
Vanitas schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 02:03:
maar dat swappen is nou niet echt handig te noemen.
Het is een stuk laagdrempeliger dan je Wii openschroeven.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
where the fuck kan ik een wii scoren? die dingen zijn overal uitverkocht :'( en ik wil zo graag guitar heros spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:17:
[...]

Wou graag weten of iemand beiden gespeeld had en zo ja welke hij de beste vond en waarom.

Als ik er nu over nadenk neig ik toch voor de Wii aangezien ik zelf al een een xbox 360 heb en hiervoor waarschijnlijk een externe blu ray speler komt.

Beginpost al doorgespitst staan in mijn opzicht wel een paar goede titels tussen.Game zelf niet veel misschien 1 uurtje per dag dus denk dat ik met bv mario wel een paar weken zoet kan zijn.

Had toch nog een vraag ivm met de televisie heb namelijk maar 1 component aansluiting en deze gebruikt mijn 360 als ik eventueel een splitter toevoeg en dan de wii en de 360 hoeveel gaat dit ten koste van het beeldkwaliteit?
Dat hangt van het type splitter af... :)

Een passieve splitter kan zorgen voor beeldreductie..
Daarbij, de xbox 360 stuurt continu een puls over de componentkabels; zodra je iets anders aansluit, krijg je nog steeds de audio van je XBOX, ook als deze uit staat...

Een schakelkastje; afhankelijk van de kwaliteit van het kastje is dat gewoon mogelijk zonder kwaliteitsverlies. Dingen gaan voor zo`n 25-35 euro. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 03:48:
where the fuck kan ik een wii scoren? die dingen zijn overal uitverkocht :'( en ik wil zo graag guitar heros spelen.
Hier in Dokkum weet ik nog 4 op voorraad stuur anders maar een pm geef ik het adres en nummer wel.

edit ivm met werk zal ik pas vanavond kunnen reageren

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:25:
[...]

Hier in Dokkum weet ik nog 4 op voorraad stuur anders maar een pm geef ik het adres en nummer wel.

edit ivm met werk zal ik pas vanavond kunnen reageren
top, enige probleem is dat ik niet groningen woon maar in de randstad. om nou 225 km te rijden is ook weer zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Freeloader is een mooi systeem. Het behoud nl. wel voordelen voor lokale games (niet swappen) maar laat wel toe om games die enorm lang duren te importeren (bijv. als SSBB echt in September komt).

Weet iemand trouwens waar ik een tweede power supply voor mijn Wii kan kopen?
Ik heb namelijk een nieuw huis gekocht met daarin een 'uitwijk' kamer voor films en games. Ik heb al dubbele beeld kabels (1x RGB en 1x Component) en sensor bars (heb ook een wireless versie). Als ik ook een tweede PSU heb dan kan ik perfect wisselen.

[ Voor 46% gewijzigd door Deddiekoel op 01-03-2008 22:25 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Deddiekoel schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:16:
Freeloader is een mooi systeem. Het behoud nl. wel voordelen voor lokale games (niet swappen) maar laat wel toe om games die enorm lang duren te importeren (bijv. als SSBB echt in September komt).

Ik heb namelijk een nieuw huis gekocht met daarin een 'uitwijk' kamer voor films en games. Ik heb al dubbele beeld kabels (1x RGB en 1x Component) en sensor bars (heb ook een wireless versie). Als ik ook een tweede PSU heb dan kan ik perfect wisselen.
Ik zit met een vergelijkbare situatie en ben ook op zoek naar een extra AC adapter. Heb er al eentje extra gehad van DealExtreme, maar dat ding was slecht; kreeg je bijna niet los en 1 van de 10 keer kreeg ik storing in beeld met dat ding :X

Nintendo al 2x gemaild maar ze blijven volhouden dat ik de TD moet bellen (met het standaardmailtje Beste Nintendo fan, TD telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren blabla). Mocht het me lukken post ik het hier wl. Zou jij me een DM kunnen sturen? Ik lees niet altijd alle posts in dit topic :P

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 18:52
Benieuwd naar die Freeloader. Via videogamesplus.ca heb je Smash Bros voor 40 euro (incl. verzenden) in huis :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Deddiekoel schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:16:

jelbo schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:39:
[...]

Ik zit met een vergelijkbare situatie en ben ook op zoek naar een extra AC adapter. Heb er al eentje extra gehad van DealExtreme, maar dat ding was slecht; kreeg je bijna niet los en 1 van de 10 keer kreeg ik storing in beeld met dat ding :X

Nintendo al 2x gemaild maar ze blijven volhouden dat ik de TD moet bellen (met het standaardmailtje Beste Nintendo fan, TD telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren blabla). Mocht het me lukken post ik het hier wl. Zou jij me een DM kunnen sturen? Ik lees niet altijd alle posts in dit topic :P
Misschien kun je een auto-adapter vinden voor je Wii (voor de meeste consoles wel te krijgen); hierop sluit je dan een omvormertje voor een gewoon stopcontact aan en je hebt een extra AC adapter.

Niet helemaal wat je zoekt, maar het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Lijkt mij momenteel een hele goede optie! Weet jij of ook met 230v overweg kan? Of heb je een stepdown converter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer goed nieuws over de Freeloader:
• WII FREELOADER IGNORES ALL REGION-CODING.
• WII FREELOADER IGNORES ALL WII UPDATES ON A WII GAME DISK (INCLUDING SUPER SMASH BROS. BRAWL).
• WII FREELOADER IGNORES THE NECESSITY OF CHECKING FOR GAME UPDATES; THUS ALLOWING THE GAME FILES TO BE PLAYED SAFELY WITHOUT ANY RISK OF BRICKING YOUR WII CONSOLE.
• CODEJUNKIES STAFF HAVE CONFIRMED TO ME, BY PHONE, THAT IF A WII FIRMWARE UPDATE SOMEHOW BLOCKS THE WII FREELOADER, THEY WILL SEND YOU AN UPDATED WII FREELOADER FREE OF CHARGE WHEN ONE IS CREATED, AS LONG AS YOU HAVE PROOF OF PURCHASE OF YOUR ORIGINAL COPY OF WII FREELOADER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:52:

[...]
Ook maar even de cover (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/thumb_BigFreeloader.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
ben benieuwd of ie ook echt komende week uitkomt... iemand al een site gevonden waar je kan bestellen?

ik weet nog hoe het ging met de freeloader voor de cube, die kwam toen de scene al bijna dood was

Gisteren was er een opening van de grootste Toys R Us in Nederland in Roermond, daar hadden ze 160 wii's op voorraad. Aan het eind van de dag lagen er nog een stuk of 10. (Vandaag ook open btw, voor de mensen die nog iets zoeken in Limburg)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:58:
[...]

top, enige probleem is dat ik niet groningen woon maar in de randstad. om nou 225 km te rijden is ook weer zoiets
dat is idd een nadeel, maar het is net wat je er zelf voor over hebt.

Het is in videoland in dokkum enige nadeel dat ze je tevens verplichten om een extra game te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[...]
Ignores wii update? Maar die wii update was toch juist voor de dual layer functionaliteit waar super smash op draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Deddiekoel schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:13:
Lijkt mij momenteel een hele goede optie! Weet jij of ook met 230v overweg kan? Of heb je een stepdown converter nodig?
Je hebt om een NTSC Wii adapter te gebruiken hier een stepdown convertor nodig. Heb er ooit eens eentje gehaald bij een klein electronicazaakje (v.d. Klauw in Leiden) voor een euro of 8.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SaURoN schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:43:
[...]

Ignores wii update? Maar die wii update was toch juist voor de dual layer functionaliteit waar super smash op draait?
Er staat wel meer onzin in dat ding...alsof men werkelijk kosteloos je disk gaat vervangen IEDERE keer wanneer er een update tegen de freeloader uitkomt 8)7
De caps staan ook lekker pro. Mooie scam in de maak hier, zolang ze maar cash kunnen innen zeker?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Gelukkig dat ze het in hoofdletters neer hebben gezet. Stel je voor dat het niet opviel? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Boeboe schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:15:
[...]

Er staat wel meer onzin in dat ding...alsof men werkelijk kosteloos je disk gaat vervangen IEDERE keer wanneer er een update tegen de freeloader uitkomt 8)7
De caps staan ook lekker pro. Mooie scam in de maak hier, zolang ze maar cash kunnen innen zeker?
Toevallig heb ik bij Codejunkies indertijd een Gamecube Freeloader gekocht voor Metroid Prime, toen er een paar maanden later een nieuwe versie van uitkwam kreeg ik deze ongevraagd gewoon opgestuurd (welliswaar alleen een schijfje om de verzendkosten te drukken), en ben met die versie nog geen enkele game tegengekomen waarbij die niet werkte. Erg goede service. :)

[ Voor 4% gewijzigd door SD5k op 02-03-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Heheh ik heb het idee dat CodeJunkies erg blij is met het uitstel van SSBB :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie topicwarning :/

[ Voor 90% gewijzigd door TheZeroorez op 02-03-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics geldt ook gewoon voor slechte replies hoor ;)

[ Voor 85% gewijzigd door TheZeroorez op 02-03-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:23:
Heheh ik heb het idee dat CodeJunkies erg blij is met het uitstel van SSBB :D
Inderdaad, die gaan denk ik enorm veel extra's aan Freeloaders verkopen. Ach, waarschijnlijk koop ik er ook wel één. Voor 13(?) euro kan je je er geen buil aan vallen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:28:
[...]

Gelukkig dat ze het in hoofdletters neer hebben gezet. Stel je voor dat het niet opviel? :')
Ik had gewoon geen zin om de originele tekst(overigens een write-up van iemand) weer in normale letters neer te zetten. Een snelle copy/paste ;(

Mocht je nog meer "opbouwende" kritiek hebben dan hoor ik het graag. Dit was in ieder geval een ontzettend nuttige reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:22:
[...]

Ik had gewoon geen zin om de originele tekst(overigens een write-up van iemand) weer in normale letters neer te zetten. Een snelle copy/paste ;(

Mocht je nog meer "opbouwende" kritiek hebben dan hoor ik het graag. Dit was in ieder geval een ontzettend nuttige reply.
Is mijn reply niet nuttig dan ;) Hoe zit het met die update die brawl nodig heeft dan?Blockt hij die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:12:
[...]

Is mijn reply niet nuttig dan ;) Hoe zit het met die update die brawl nodig heeft dan?Blockt hij die ook?
Hij blocked iedere update die verplicht wordt door een game. Zoals bij Super Mario Galaxy dat je moest updaten omdat je hem anders niet kon spelen. Je hebt echter wel de laatste versie van de Wii firmware en de mogelijkheden daarvan erop staan. Wat de Freeloader voorkomt is dat je Wii 3.2E firmware wordt overschreven door een Wii 3.2US firmware die je Wii wellicht kan bricken. De firmware is in iedere regio echter exact hetzelfde. Behalve dan de region-lock die ook softwarematig is. De Wii hardware kan in principe iedere game draaien die erin gestopt wordt, het is niet zo dat Nintendo het lezen van Dual Layer discs kan uitschakelen of later er magisch bij kan programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:26:
[...]

Hij blocked iedere update die verplicht wordt door een game. Zoals bij Super Mario Galaxy dat je moest updaten omdat je hem anders niet kon spelen.
Je krijgt alleen wel het probleem dat Nintendo vrijwel zeker de Freeloader gaat blokkeren daardoor, je zou de Freeloader nu in theorie kunnen gebruiken voor bepaalde praktijken waar Nintendo minder blij mee is.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Wat is er trouwens nieuw in de 3.2E firmware?

Daarnaast heb ik vandaag mijn nieuwe 37" Panasonic Plasma aangesloten icm de component kabel. Ik zie nu pas hoe goed SMG er uit ziet. Ik zie nu zoveel meer detail!
Waar ik wel van baalde was dat in RE:UC en links en rechts nu smalle zwarte balken zitten. Is dit omdat REUC geen 480p ondersteund of zo? Want het Wii menu en SMG hebben hier geen last van.
Verder heb ik ook nog even twee NES games geprobeerd maar die werkten gelukkig zonder problemen. TV schakelde keurig terug op 576i mode (oid).
Al met al ben ik erg in mijn nopjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:34:
[...]

Je krijgt alleen wel het probleem dat Nintendo vrijwel zeker de Freeloader gaat blokkeren daardoor, je zou de Freeloader nu in theorie kunnen gebruiken voor bepaalde praktijken waar Nintendo minder blij mee is.
Er is nog niet bekend of je er ook illegale games mee kan afspelen. Ik denk van niet want dan zal Datel echt in de problemen komen. Tot nu toe reageerde Nintendo nogal lauwtjes op de Datel producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:38:
[...]

Er is nog niet bekend of je er ook illegale games mee kan afspelen. Ik denk van niet want dan zal Datel echt in de problemen komen.
Het hoeft ook niet direct het spelen van illegale games mogelijk te maken, maar de Freeloader zou wel als hulpmiddel daarbij gebruikt kunnen worden(om bijvoorbeeld online te kunnen spelen) en daar kan Datel vrijwel niets aan doen.

Het zou overigens niet het eerste Datel produkt zijn dat het mogelijk maakt om illegale kopieën te kunnen spelen op een Nintendo console. Datel heeft zelf een produkt waarmee je volgens Datel het geheugen van de DVD drive mee kunt uitlezen en aanpassen, waar zou dat nu voor kunnen dienen?
Tot nu toe reageerde Nintendo nogal lauwtjes op de Datel producten.
Volgens mij zijn zo'n beetje alle discs die van Datel afkomstig zijn, geblokkeerd door Nintendo in firmware updates voor de Wii. Er is geen juridische manier om Datel aan te pakken, dus dit is het maximale wat Nintendo kan doen en dat noem ik niet echt lauwtjes.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:36:

Daarnaast heb ik vandaag mijn nieuwe 37" Panasonic Plasma aangesloten icm de component kabel. Ik zie nu pas hoe goed SMG er uit ziet. Ik zie nu zoveel meer detail!
Waar ik wel van baalde was dat in RE:UC en links en rechts nu smalle zwarte balken zitten. Is dit omdat REUC geen 480p ondersteund of zo? Want het Wii menu en SMG hebben hier geen last van.
Verder heb ik ook nog even twee NES games geprobeerd maar die werkten gelukkig zonder problemen. TV schakelde keurig terug op 576i mode (oid).
Al met al ben ik erg in mijn nopjes!
Ik heb sinds kort ook een 37" Panasonic Plasma. En mij viel het beeld juist ontzettend tegen tov de "oude" beeldbuis :P Ik heb hem nog wel met een originele RGB scart aangesloten, dus component zal allicht ietwat scherper zijn, maar zoveel verschil zal dat toch niet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Er zijn "performance tweaks" en wordt in het disc kanaal getoond dat een spel een firmware of channel upgrade nodig heeft (als dat ook zo is uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:56:
[...]

Ik heb sinds kort ook een 37" Panasonic Plasma. En mij viel het beeld juist ontzettend tegen tov de "oude" beeldbuis :P Ik heb hem nog wel met een originele RGB scart aangesloten, dus component zal allicht ietwat scherper zijn, maar zoveel verschil zal dat toch niet maken?
Het maakt ontzettend veel verschil omdat je de Wii dan in kunt stellen op 480p.

@MetroidPrime
Nintendo zei dat ze het "onbedoeld" geblokkeerd hadden. Het grootste slachtoffer waren de 'vroege' modchips.

Datel heeft overigens de andere producten ook "trots" ge-update:(NGC Freeloader, SD Card launcher)
Freeloader, Action Replay and SD Media Launcher have all been updated to be 100% compatible with the Wii running any firmware version.
Normaal gesproken zetten ze er altijd bij welke firmware werkt en welke niet, ze zijn er duidelijk van overtuigd dat de nieuwe methode wel blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb ik ook op m'n LCD. Is gewoon het verschil tussen 720x480 en 640x480. REUC en Ghost Squad zijn gewoon 640x480. Zelfde geldt ook voor bijna alle PS2 spellen via component, die hebben ook een randje.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik zal wsl maar enkele GC games gaan spelen op mijn Wii, voornamelijk de Zelda's.
Hoe grote GC memory card zal ik nodig hebben? 64Mb of kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

QuarK schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:44:
Ik zal wsl maar enkele GC games gaan spelen op mijn Wii, voornamelijk de Zelda's.
Gamecube kaartjes werken met zgn. 'blocks'.

Als je maar enkele games speelt, is 128 Blocks genoeg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Wind Waker gebruikt bijvoorbeeld 12 blocks, is dat voor alle savegames? Of voor 1 enkele savegame?
En idd, dan lijkt 128blocks prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
QuarK schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:44:
Ik zou zeggen probeer de grootste officiele Nintendo card te vinden. Als je een cc hebt zou ik proberen een 1019 block modelletje te bestellen bij Play-asia of zo. Met 1019 block ben je echt wel covered!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
QuarK schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:29:
Wind Waker gebruikt bijvoorbeeld 12 blocks, is dat voor alle savegames? Of voor 1 enkele savegame? En idd, dan lijkt 128blocks prima.
Wind Waker gebruikt 12 blocks per kaart voor 3 savegames.
Een SD-kaart adapter is misschien ook handig; kun je ook een backup maken.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Icelus schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:58:
[...]
Wind Waker gebruikt 12 blocks per kaart voor 3 savegames.
Een SD-kaart adapter is misschien ook handig; kun je ook een backup maken.
Helaas werkt die alleen met games die hem ondersteunen en dat is meen ik alleen een japanse Animal Crossing update versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deddiekoel schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:02:
[...]

Helaas werkt die alleen met games die hem ondersteunen en dat is meen ik alleen een japanse Animal Crossing update versie...
Oh, klopt ja.
Er was ook een adapter van een andere merk die wel werkte.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Is het echt nuttig om een officiele memorycard te kopen? Een 1019 is wsl te veel voor mij, een 251 heb ik echt zat aan.

Oh, en de memory card steekt toch altijd uit? Hij kan niet onder het klepje zitten, toch?

[ Voor 28% gewijzigd door QuarK op 03-03-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
QuarK schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:09:
Is het echt nuttig om een officiele memorycard te kopen? Een 1019 is wsl te veel voor mij, een 251 heb ik echt zat aan.

Oh, en de memory card steekt toch altijd uit? Hij kan niet onder het klepje zitten, toch?
Officieel is wel aan te raden ja. En idd, een 251 is waarschijnlijk genoeg, maar het scheelt een paar euro en met 1019 ben je gewoon helemaal klaar en hij is mooi wii-wit....

Nu ik (eindelijk) mijn Wii via component kabel heb wil ik ook wel eens wat oude GC games in progressive scan mode spelen. Is dit uberhaubt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 21:05

Tarin

Just plain weird.

Over die geheugenkaartjes en blocks: het ligt er een beetje aan welke games je speelt. De meeste Nintendo-games zijn redelijk zuinig (2-15 blocks), maar m'n broertjes hebben spellen als Fifa Street/200weetikveel en Tony Hawk, en daarmee ben je al gauw tig blocks (boven de 50 voor Street) kwijt, en meer als je zelf teams/spelers/skaters samenstelt.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Deddiekoel schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:25:
[...]

Officieel is wel aan te raden ja. En idd, een 251 is waarschijnlijk genoeg, maar het scheelt een paar euro en met 1019 ben je gewoon helemaal klaar en hij is mooi wii-wit....

Nu ik (eindelijk) mijn Wii via component kabel heb wil ik ook wel eens wat oude GC games in progressive scan mode spelen. Is dit uberhaubt mogelijk?
Enkel als de games dit ondersteunen... de meeste PAL games ondersteunen dit dus niet.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Heeft iemand ervarnig met de webshop "BigDennis"?
Hier (klik) zijn de wiimote's nml in de aanbieding en best aantrekkelijk icm "actie geen verzendkosten".
Maar kom via google niet heel veel positieve mensen tegen over de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Deddiekoel schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:02:
[...]

Maar werkt het volgende wel: Normale GC Gamecard in GameCube/Wii, gamen, opslaan, SD Adapter in GC/Wii, in GC/Wii menu data kopieren/verplaatsen van de Gamecard -> SD Adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
AlexR schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:28:
Hier (klik) zijn de wiimote's nml in de aanbieding en best aantrekkelijk icm "actie geen verzendkosten".
Bij een winkel als GCShop.nl is het goedkoper (zie Budgetgaming). Bovendien is de "geen verzendkosten" actie bij bigdennis alleen bestellingen boven de E 47,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
RollieBollie schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:42:
[...]

Maar werkt het volgende wel: Normale GC Gamecard in GameCube/Wii, gamen, opslaan, SD Adapter in GC/Wii, in GC/Wii menu data kopieren/verplaatsen van de Gamecard -> SD Adapter?
Ik zal het zo eens proberen. Ik heb namelijk wel een SD card adapter en zou deze dolgraag een uitproberen.

Is Ghost Squad trouwens ook los te verkrijgen? Want ik zie dat er een 'niet-officiele' zapper bij zit en daar heb ik geen trek in. Ik heb al een Perfect Shot besteld om samen met een gun aan de gang te kunnen en een derde hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Whollabilla schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:50:
[...]

Bij een winkel als GCShop.nl is het goedkoper (zie Budgetgaming). Bovendien is de "geen verzendkosten" actie bij bigdennis alleen bestellingen boven de E 47,50.
Oke! Bedankt mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41

TdV

RollieBollie schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:42:
[...]

Dat werkt helaas niet; de sd card adapter is vrijwel onbruikbaar voor normaal gebruik en word niet herkend in het memory card scherm. Hij is wel goed te gebruiken om met homebrew te spelen. (ironisch dat een officiele accesoire vooral voor illegale doeleinden gebruikt kan worden, idem met de broadband adapter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik heb geprobeerd Battalion Wars 2 online te spelen van het weekend, maar na 30x geduldig gewacht te hebben was ik het toch echt zat. 9 van de 10x had ik "Lost connection to the other party" of iets anders in die richting.

Is dit nou zo'n bekend probleem?
Ik heb geprobeerd te zoeken het forum, maar ik werd weinig wijzer.. Ik hoef toch geen poorten te forwarden? Aangezien het 1/10 keer het wel goed ging, en ik absoluut geen last had van lag of iets anders!

Eindelijk een online game op de Wii, krijg je dit grmbl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TdV schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:04:
[...]

idem met de broadband adapter
Ik weet nog wel, dat ik speciaal dat onding heb gekocht, zodat ik via warp pipe, online kon spelen. De techniek was een drama, maar het was wel een spannend iets. Jammer van de lag, maar ik heb er toch wel goede tijden mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Quedro schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:29:
Ik heb geprobeerd Battalion Wars 2 online te spelen van het weekend, maar na 30x geduldig gewacht te hebben was ik het toch echt zat. 9 van de 10x had ik "Lost connection to the other party" of iets anders in die richting.

Is dit nou zo'n bekend probleem?
Ik heb geprobeerd te zoeken het forum, maar ik werd weinig wijzer.. Ik hoef toch geen poorten te forwarden? Aangezien het 1/10 keer het wel goed ging, en ik absoluut geen last had van lag of iets anders!

Eindelijk een online game op de Wii, krijg je dit grmbl :(
ik denk dat het probleem toch ergens bij jou zit heb al behoorlijk wat spelletjes gespeeld en maar 1x verbroken spel gehad.
vermoedellijk andere speler connectie verbroken.
maar verder weinig problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

ik heb vandaag eens x-oom mediacenter geprobeerd, op zich werkt het aardig alleen bij xvid films speelt ie soms geen geluid af. Iemand hier ervaringen mee? Op de officiele website van x-oom is niet echt veel info te vinden :/

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:28:
2 Bestellingen gedaan, prima nooit problemen gehad, een aanrader
Verzending binnen 24 uur en altijd binnen 2 dagen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:55:
[...]

ik denk dat het probleem toch ergens bij jou zit heb al behoorlijk wat spelletjes gespeeld en maar 1x verbroken spel gehad.
vermoedellijk andere speler connectie verbroken.
maar verder weinig problemen :P
Ik heb het spel BW niet maar zou het verschil kunnen uitmaken of je een LAN-verbinding gebruikt of draadloos? (In mijn geval staat de router bijv. 4 meter van mijn Wii vandaan, draadloos) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:05:
[...]

Ik heb het spel BW niet maar zou het verschil kunnen uitmaken of je een LAN-verbinding gebruikt of draadloos? (In mijn geval staat de router bijv. 4 meter van mijn Wii vandaan, draadloos) :)
Het zou natuurlijk verschil kunnen maken, maar het zou geen verschil moeten maken. De Wii 4 meter van de router vandaan is een zeer kleine afstand die geen kwaad zou moeten doen.

terug van vakantie btw ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen vragen over de beschikbaarheid - van wat dan ook - hier aub :)