Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 97 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 82.011 views

Verwijderd

Whollabilla schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:08:
[...]

Die dagelijkse updates maken volgens mij niet echt uit voor de kwaliteit van het spel. Voor mij heeft de Dojo niet veel toegevoegd, en ik denk dat mensen die van Smash Bros houden het toch allemaal wel weten zonder, en het spel al zouden kopen, en dat mensen die er niet van houden toch niet kijken. Ook is er voor bijv. Mario Galaxy geen website geweest en ik heb misschien maar 1 keer reclame gezien op TV. Toch is het een fantastisch spel en verkocht (verkoopt) hij goed.
Er is wel een gigantisch verschil in budget. Vooral als je de interviews leest met Sakurai.

Smash Bros:
  • Medewerkers van HAL/Nintendo EAD/SEGA/Konami
  • Game Arts ingehuurd
  • In totaal 700 man
  • In ontwikkeling sinds mei 2005
  • Tientallen beroemde componisten van game muziek
  • CG filmpjes
  • Trophies, stickers, chronicle, Virtual Console game demo's
  • Third party characters(Snake, Sonic)
  • 41 Stages
Mario Kart:
  • Nintendo EAD(Hideki Konno)
  • In totaal 40 a 50 man
  • In ontwikkeling sinds 2006
  • Ingebouwd kanaal
  • Leaderboards
  • 16 nieuwe banen
  • 16 retro banen
Waarom Nintendo een relatief low-budget(Mario Kart) project eerder uitbrengt dan Smash Bros. is een raadsel...

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:52:
Het is gewoon te gek voor woorden dat Smash Bros. zo is uitgesteld.
Je bent op de hoogte dat die opmerking van Reggie dat het spel pas in de herfst zou uitkomen, helemaal nooit door Reggie gezegd is? Je moet eens gaan kijken naar hoe erg sommige bioscoopfilms voor de Nederlandse release worden uitgesteld, dan klaag je nooit meer over 3 maanden uitstel voor een spel.
Battalion Wars 2(Gamecube titel)
Ik dacht echt dat er Wii op de verpakking stond? 8)7
Het feit dat Reggie de game geen voorang geeft zegt al genoeg "Mario Kart? After everything else".
Het feit dat Nintendo of Europe SSBB pas na alle andere spellen wilt uitbrengen, zegt al genoeg.

Sorry hoor, maar dat is echt een non-argument dat je net zo goed tegen SSBB kunt gebruiken. Alle hands-on previews van Mario Kart zijn juist enorm positief.
Daarnaast is niemand positief over het Wii Wheel.
Dat zegt helemaal niets over hoe leuk Mario Kart is. Resident Evil UC werd ook onspeelbaar genoemd met de Wii Zapper, maar met de Wiimote is het spel wel goed. Dat lees ik nu ook weer in de previews van Mario Kart Wii, zonder Wii Wheel blijkt het spel veel leuker te zijn.
Het software tekort is onzin(bergen WiiChess en Disney zooi) evenals het vertalen(de Smash Bros. Dojo!! werd zonder vertraging iedere dag van een vertaling voorzien).
Ik hoop wel dat je inziet dat het vertalen van 1 á 2 alinea's tekst een wereld van verschil is met het vertalen van een spel. Die twee alinea's kun je makkelijk binnen een uurtje vertalen, maar een spel vertalen is om technische en culturele redenen(zoek voor de grap eens een letterlijke vertaling van de Pokémon TV serie en vergelijk die met de uiteindelijke vertaling) veel moeilijker. De reden dat dat tot uitstel lijdt, is omdat NoE vaak pas met vertalen begint zodra de Engelse vertaling van NoA af is. Sommige spellen worden echter direct vanuit het Japans vertaald en komen daarom veel sneller in Europa uit.
Er is gewoon geen reden om de spellen niet tegelijk uit te brengen.
Je bedoelt dat je denkt dat het mogelijk is om de spellen tegelijk uit te brengen(waar ik het overigens mee eens ben)? Als er geen redenen waren om het spel later uit te brengen, dan was het spel wel tegelijkertijd uitgebracht.
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:04:
Het is wel duidelijk dat Smash Bros. een veel groter budget had dan Mario Kart ik zie geen dagelijkse updates voor Mario Kart in ieder geval.
Nintendo zelf heeft nauwelijks iets aan reclame gedaan voor het spel, het is de producer die zelf een blog is gestart om het spel te promoten. Het heeft Nintendo waarschijnlijk weinig tot niets gekost.
Nee, men is pas veel later begonnen aan de ontwikkeling. Het spel is in mei 2005 aangekondigd, maar de producer heeft zelf letterlijk gezegd dat hij toen nog van niets wist. Hij kreeg vlak daarna nog een aanbod van Nintendo en de ontwikkeling is pas in oktober van 2005 begonnen.

[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 28-02-2008 01:00 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:19:
[...]

Er is wel een gigantisch verschil in budget. Vooral als je de interviews leest met Sakurai.
[...]
Waarom Nintendo een relatief low-budget(Mario Kart) project eerder uitbrengt dan Smash Bros. is een raadsel...
Ik ben in ieder geval blij dat er ten minste games uitkomen voor de Wii. Ik weet nog dat ik net de Wii had, afgelopen juli. Ik had er natuurlijk Wii Sports bij gekregen, en ik heb ook Wii Play erbij gekocht. Een week of twee later kreeg ik van mijn ouders Zelda. En toen begon het wachten. Er was geen een leuk ding te krijgen. In september heb ik toen Resident Evil gehaald. In november Mario. En daarna ook helemaal niets meer. Er zijn dus tot nu toe drie echte spellen (Sports en Play reken ik niet mee) uitgekomen voor de Wii die echt goed zijn (voor mij). Wees dan blij dat er tenminste zometeen Mario Kart uitkomt. En twee maandjes later ofzo ook nog Smash Bros. Ik heb liever die twee games drie maanden later dan Japan of Amerika, dan dat ik alleen een shitload aan crappy games en vage ports kan kopen.

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Nintendo moet eens een voorbeeld aan sony nemen, deze krijgen het voor elkaar om games wel snel te vertalen en zelfs in het nederlands!

Ps4/switch gamer

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Er zijn mensen die gewoon zitten te wachten op SSBB en mensen op Mario Kart. Ik ben zelf een Mario Kart fan en kan niet wachten om online te scheuren! Van SSBB krijg ik geen bobbel in de broek, dus baal ook niet dat dat spel is uitgesteld, al kan ik de frustratie wel begrijpen.

Maar het kleine aantal goede spellen voor de Wii is niet de schuld van Nintendo zelf, maar van 3th party's. Deze maken klote-games (op 1tje: Z&W na dan) die totaal niet het om kijken waard zijn.
Persoonlijk zit ik te wachten op StarWars;TFU en ik hoop dat er in de toekomst (met de aankondiging van Nintendo om ook "betaald online te gamen") ook MMO spellen komen. Games ala World of Warcraft of CC:Red Alert zit ik op te wachten!

Verder vind ik het jammer dat Smartypants niet in het nederlands verkrijgbaar is. Buzz op de PS2 is een kneiter van een partygame, maar ook zoiets ontbreekt nog voor de NLse Wii markt.

Iedereen "wacht" op andere dingen dus....

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

First Party Sony games? Welke dan?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• MetroidPrime
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 03:53:
Nintendo moet eens een voorbeeld aan sony nemen, deze krijgen het voor elkaar om games wel snel te vertalen en zelfs in het nederlands!
Bedoel je net zoals Resistance: Fall of Man, Genji: Days of the Blade en Untold Legends Dark Kingdom?

spoiler:
Bekijk de Amerikaanse en Europeanse releasedata van deze spellen van Sony eens.

[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 28-02-2008 09:28 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Disney Interactive Studios komt met een eigen variant op Rock Band, genaamd Ultimate Band. Het spel wordt ontwikkeld voor de Nintendo Wii en de Nintendo DS en moet voor de feestdagen in de winkel liggen.
nieuws: Ook Disney komt met eigen variant op Rock Band
...allemaal leuk en aardig, maar waar blijft Wii Orchestra / Wii Music... ? Die zie ik liever eerdaags verschijnen....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:19:
[...]
...allemaal leuk en aardig, maar waar blijft Wii Orchestra / Wii Music... ? Die zie ik liever eerdaags verschijnen....
inderdaad hoor je helemaal niks meer van...
heb zelf ook guitar hero 3 en heb laatst bij een vriend rockband gespeeld guitar hero is goed maar rockband ziet er goed uit maar speelt voor geen meter.
en schijnt dat de gitaartjes die er bij geleverd werden binnen no time defect raken :/

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:19:
[...]
Daar heb ik mijn Wii voor gekocht verdorie :(

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

[quote]MetroidPrime schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:22:
Je bent op de hoogte dat die opmerking van Reggie dat het spel pas in de herfst zou uitkomen, helemaal nooit door Reggie gezegd is? Je moet eens gaan kijken naar hoe erg sommige bioscoopfilms voor de Nederlandse release worden uitgesteld, dan klaag je nooit meer over 3 maanden uitstel voor een spel.
Ja dat weet ik, ik heb het hier over de mogelijke juni release. Met bugs/vertalingen hoeven ze echt niet meer aan te komen. Super Paper Mario bijvoorbeeld(uitstel vanwege bug!) game komt uit... hey wat gek er zit een bug in hoe konden we die in 6 maanden nu over het hoofd zien. :+
Ik dacht echt dat er Wii op de verpakking stond? 8)7
Ja er staat Wii op maar behalve boten/online is er geen steek verandert aan het spel. Hier en daar wat grafisch opgepoetst maar voor de rest nog steeds dezelfde middelmatige zooi.

Fire Emblem is op dat gebied nog erger. Een bijna launch titel in Japan, hier 13/14 maanden later
Sorry hoor, maar dat is echt een non-argument dat je net zo goed tegen SSBB kunt gebruiken. Alle hands-on previews van Mario Kart zijn juist enorm positief.
hands-on zijn positief ja, Smash Bros. is echter een veel grotere productie dan Mario Kart.
Dat zegt helemaal niets over hoe leuk Mario Kart is. Resident Evil UC werd ook onspeelbaar genoemd met de Wii Zapper, maar met de Wiimote is het spel wel goed. Dat lees ik nu ook weer in de previews van Mario Kart Wii, zonder Wii Wheel blijkt het spel veel leuker te zijn.
Had men dat niet beter kunnen tweaken voor de release? Het Wii Wheel wordt de verkooptruc, "kijk hoe goed en simpel de Wii Remote werkt!" als het niet werkt is er duidelijk niet lang genoeg over nagedacht. Ik heb namelijk nog nooit eerder meegemaakt dat een Nintendo accessoire voor geen meter werkte.
Ik hoop wel dat je inziet dat het vertalen van 1 á 2 alinea's tekst een wereld van verschil is met het vertalen van een spel. Die twee alinea's kun je makkelijk binnen een uurtje vertalen, maar een spel vertalen is om technische en culturele redenen(zoek voor de grap eens een letterlijke vertaling van de Pokémon TV serie en vergelijk die met de uiteindelijke vertaling) veel moeilijker. De reden dat dat tot uitstel lijdt, is omdat NoE vaak pas met vertalen begint zodra de Engelse vertaling van NoA af is. Sommige spellen worden echter direct vanuit het Japans vertaald en komen daarom veel sneller in Europa uit.
Dat zie ik in ja, alleen er is dus al een hoop vertaald. De namen/aanvallen staan al vertaald op de Dojo!! Als het vertalen zolang duurt waarom kon men dan wel Super Mario Galaxy hier snel naartoe halen en een aantal text-heavy DS titels ook. Advance Wars was bijvoorbeeld ook geen probleem.
Je bedoelt dat je denkt dat het mogelijk is om de spellen tegelijk uit te brengen(waar ik het overigens mee eens ben)? Als er geen redenen waren om het spel later uit te brengen, dan was het spel wel tegelijkertijd uitgebracht.
Nee, want Nintendo Europa heeft altijd van die rare marketing plannen. Zack & Wiki uitstellen voor marketing, juist... ik heb misschien tussen het zappen door een keertje een advertentie gezien.
Nintendo zelf heeft nauwelijks iets aan reclame gedaan voor het spel, het is de producer die zelf een blog is gestart om het spel te promoten. Het heeft Nintendo waarschijnlijk weinig tot niets gekost.
Nintendo weet hoe belangrijk Smash is. En ondanks dat de producer het opgezet heeft had men geholpen met het vertalen. Daarnaast hield Nintendo Smash Bros. vrij lang in de spotlights.
Nee, men is pas veel later begonnen aan de ontwikkeling. Het spel is in mei 2005 aangekondigd, maar de producer heeft zelf letterlijk gezegd dat hij toen nog van niets wist. Hij kreeg vlak daarna nog een aanbod van Nintendo en de ontwikkeling is pas in oktober van 2005 begonnen.
Daar heb je dan wel weer gelijk in.

Wat ook altijd zo bagger is is dat een mogelijke herfst/winter titel voor Japan hier dan weer niet op tijd verschijnt. Ze blijven de boel op deze manier maar verschuiven en uitstellen. De laatste keer dat Nintendo Japan een boekje open deed over titels die nog in ontwikkeling zijn stonden er: Disaster: Day of Crisis, Mario Kart, Mario Stadium Baseball, Kirby en Animal Crossing. Het lijkt me sterk dat Nintendo Europa Animal Crossing dit jaar laat verschijnen. Waar blijft WiiWare? Alle aankondigingen zijn voor Nintendo America en Japan en Europa hobbelt er een beetje achteraan. Ik heb allang door dat Nintendo Europa eerst alle "simpele" spellen uitbrengt zodat het ze weinig moeite kost. Donkey Kong's retard race krijgt bijvoorbeeld voorrang op Fire Emblem. Mario Kart krijgt voorrang op Smash Bros. ze zijn gewoon te lui om is op te schieten met de releases. Tales of Symphonia wordt overigens door Nintendo America vertaald en uitgebracht. Ik zie me geest al dwalen voor een Europese release...

Dit soort gezeik was de reden dat Nintendo Europa geen voet aan de grond kreeg met de Gamecube. Uitstel, uitstel, uitstel hetzelfde trucje herhalen ze nu gewoon opnieuw. Net zoals met Animal crossing "Vertalen? Nee, dat is veel te veel werk...."

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Ik heb een vaag vermoeden dat Nintendo ook in het najaar games zal gaan uitbrengen :z. Daar zal Wii Music ook wel bijzitten. Ze hebben het daar al zolang over :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:59:
Ben ik de enige die Resident Evil Zero best erg moeilijk vond? :X
Was op zich een redelijk pittig spel maar goed te doen voor de die-hards ;)

Ik snap trouwens wel waarom capcom deze port maakt. RE0 was een prima game met hele mooie graphics maar door de kleine userbase van de gc heeft het nooit de kans gehad die het wat mij betreft verdiend. Een goede manier om een spel waarvan maar weinig mensen hebben kunnen genieten opnieuw onder de aandacht te brengen lijkt me.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het marketingteam van NOE heeft gewoon hoogdringend een grondige doorlichting nodig. Ik heb zelf al genoeg meegemaakt dat ik denk van "die titel wil ik zeker hebben" en tegen dat hij er is wil ik hem niet meer kopen, dit kan zijn om 2 verschillende redenen:
- ofwel omdat er ondertussen al zoveel andere titels uitgebracht zijn en ik erover vergeten ben
- ofwel omdat NOE er IEDERE F*CKING KEER in slaagt om na een paar maanden stilte alle kleppers op wii/gamecube én nintendo DS tegelijk uit te brengen. "Kijk ons eens massaal titels releasen, jullie hebben geen reden tot klagen". Leuk ja, alsof ik 4 titels tegelijk ga kopen en die nog eens tegelijk ga spelen ook. Ik koop er zowiso maar 1, en ik ben zeker niet de enige.

Een ongelofelijk klunzig verhaal is er eentje dat zich in de nabije toekomst gaat afspelen. Misschien heb je wel gehoord van Phoenix Wright, een DS game.
Nu, Phoenix Wright was origineel nooit gepland voor Europa. Pas na compleet onverwacht succes in Amerika besloten ze het ook in Europa te releasen. Fair enough, ben blij dat ze het gedaan hebben, maar...je zit met de vertraging tussen beide versies van MINSTENS een halfjaar. Phoenix Wright 1, 2 en 3 zijn remakes van de Japanse GBA versie, Phoenix Wright 4 is een gloednieuw deel dat binnenkort uitkomt. In Amerika kwam hij hierdoor relatief kort na PW3, en nu komen de gevolgen van NOE's gepruts naar boven drijven: Volgens de huidige gekende releasedata zal in Mei PW4 uitkomen, en pas DAARNA zal PW3 gereleased worden 8)7. Een klein drama voor de fans, aangezien de Phoenix Wright serie sterk afhangt van een verhaallijn die door de verschillende delen heenloopt. En dan nog durven klagen dat men de games vanuit Amerika gaat importeren *zucht*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:49:
Het marketingteam van NOE heeft gewoon hoogdringend een grondige doorlichting nodig. Ik heb zelf al genoeg meegemaakt dat ik denk van "die titel wil ik zeker hebben" en tegen dat hij er is wil ik hem niet meer kopen, dit kan zijn om 2 verschillende redenen:
- ofwel omdat er ondertussen al zoveel andere titels uitgebracht zijn en ik erover vergeten ben
- ofwel omdat NOE er IEDERE F*CKING KEER in slaagt om na een paar maanden stilte alle kleppers op wii/gamecube én nintendo DS tegelijk uit te brengen. "Kijk ons eens massaal titels releasen, jullie hebben geen reden tot klagen". Leuk ja, alsof ik 4 titels tegelijk ga kopen en die nog eens tegelijk ga spelen ook. Ik koop er zowiso maar 1, en ik ben zeker niet de enige.

Een ongelofelijk klunzig verhaal is er eentje dat zich in de nabije toekomst gaat afspelen. Misschien heb je wel gehoord van Phoenix Wright, een DS game.
Nu, Phoenix Wright was origineel nooit gepland voor Europa. Pas na compleet onverwacht succes in Amerika besloten ze het ook in Europa te releasen. Fair enough, ben blij dat ze het gedaan hebben, maar...je zit met de vertraging tussen beide versies van MINSTENS een halfjaar. Phoenix Wright 1, 2 en 3 zijn remakes van de Japanse GBA versie, Phoenix Wright 4 is een gloednieuw deel dat binnenkort uitkomt. In Amerika kwam hij hierdoor relatief kort na PW3, en nu komen de gevolgen van NOE's gepruts naar boven drijven: Volgens de huidige gekende releasedata zal in Mei PW4 uitkomen, en pas DAARNA zal PW3 gereleased worden 8)7. Een klein drama voor de fans, aangezien de Phoenix Wright serie sterk afhangt van een verhaallijn die door de verschillende delen heenloopt. En dan nog durven klagen dat men de games vanuit Amerika gaat importeren *zucht*
Inderdaad ze blijven er maar mee knoeien. En als ze games uitstellen omdat ze nog in ontwikkeling zijn snap ik het best maar de meeste spellen zijn gewoon af en ze weigeren ze uit te brengen. Zo speelde ik op de PU Gameplay een full version van Mario & Luigi 2 op de DS zelfs met taalkeuze en kwam die game pas het jaar erna uit.

Wij moeten het overigens zonder Resident Evil Zero doen:
Yes, this title exists… for Japan. There are no plans for a Western release for the title at this time. And now, I’ll bet we see all sorts of complaints about that fact, after pages of outrage on that the title even exists with people telling us to “go to Hell” or how we “suck”. We simply can not win.
Okami wordt net als Z&W, RE:UC door Nintendo hier uitgebracht en komt pas in augustus(maart! in de VS).... Okami...een PS2 port die al vertaald is... ben benieuwd met wat voor dom excuus ze nu weer komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 11:53 ]

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:25:
Ik heb een vaag vermoeden dat Nintendo ook in het najaar games zal gaan uitbrengen :z. Daar zal Wii Music ook wel bijzitten. Ze hebben het daar al zolang over :).
ze hebben wii music al aangekondigd bij de release van de wii maar daarna is het nogal rustig gebleven.
misschien wouden ze eerst alle grotere titels eerst uit brengen.
mario galaxy party en strikers bijvb en is wii music op een laag pitje gekomen :/

• NinTeNdO_FrEaK
MetroidPrime schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:27:
[...]

Bedoel je net zoals Resistance: Fall of Man, Genji: Days of the Blade en Untold Legends Dark Kingdom?

spoiler:
Bekijk de Amerikaanse en Europeanse releasedata van deze spellen van Sony eens.
Sony kan moeilijk resistance uitbrengen in europa voordat de ps3 zelf uit is 8)7
Zelfde geld voor genji en untold legends, deze waren gewoon op de launchdag beschikbaar.
En bijv. Uncharted met complete nl voice acting was slechts een kleine 3 weken later dan in de USA.

Ps4/switch gamer

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:31:
[...]

Sony kan moeilijk resistance uitbrengen in europa voordat de ps3 zelf uit is 8)7
Zelfde geld voor genji en untold legends, deze waren gewoon op de launchdag beschikbaar.
En bijv. Uncharted met complete nl voice acting was slechts een kleine 3 weken later dan in de USA.
Juistem, complete voice acting. Ratchet bijvoorbeeld in meer dan tien talen. Nintendo doet er maanden over om 5 taaltjes tekst in een spel te stoppen.

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:25:
[...]

Ja dat weet ik, ik heb het hier over de mogelijke juni release. Met bugs/vertalingen hoeven ze echt niet meer aan te komen. Super Paper Mario bijvoorbeeld(uitstel vanwege bug!) game komt uit... hey wat gek er zit een bug in hoe konden we die in 6 maanden nu over het hoofd zien. :+
Die zes maanden van SPM waren schandalig, maar 3 maanden is gewoon geen ramp. Drie maanden uitstel is redelijk normaal in zowel de console als de filmwereld, dus om daar nu al die ophef over te maken.....
[...]
hands-on zijn positief ja, Smash Bros. is echter een veel grotere productie dan Mario Kart.
Nou en? Dat is weer een compleet non-argument. Waterworld was een echt veel grotere productie dan Forrest Gump, maar het aantal mensen dat Waterworld een betere film vind, is op één hand te tellen. Hoe groot een productie is zegt echt helemaal niets over hoe goed een spel is.
[...]

Nee, want Nintendo Europa heeft altijd van die rare marketing plannen. Zack & Wiki uitstellen voor marketing, juist... ik heb misschien tussen het zappen door een keertje een advertentie gezien.
Ik probeer niet goed te praten wat ze doen. Ik denk dat er bij de planning van NoE een stelletje compleet incompetente figuren zijn, maar dat betekent niet dat er geen reden is voor het uitstel.
[...]

Nintendo weet hoe belangrijk Smash is. En ondanks dat de producer het opgezet heeft had men geholpen met het vertalen. Daarnaast hield Nintendo Smash Bros. vrij lang in de spotlights.
Smash Bros. in de spotlights? Wii Fit in de spotlights zul je bedoelen? Als die blog er niet was geweest, dan was er net zo weinig promotie geweest rond Smash Bros als er nu rond Mario Kart is.
Boeboe schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:49:
Volgens de huidige gekende releasedata zal in Mei PW4 uitkomen, en pas DAARNA zal PW3 gereleased worden 8)7.
Is het niet zo dat PW3 nog door Capcom zelf wordt uitgebracht en deel 4 door Nintendo wordt uitgebracht?
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:31:
[...]

Waarom is 6 maanden uitstel door Sony geen probleem, maar als Nintendo een spel drie maanden later uitbrengt, schreeuwt iedereen moord en brand?

[ Voor 11% gewijzigd door MetroidPrime op 28-02-2008 13:42 ]

• NinTeNdO_FrEaK
Ik w8 met smart op een freeloader dan ben ik eidenlijk van die NOE shit af, heb eigenlijk spijt dat ik mijn wii niet geimport heb. Al mijn ds spellen haal ik ook gewoon uit de USA :) lekker goedkoop en snel.

Ps4/switch gamer

• Whollabilla
MetroidPrime schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:03:
[...]
Waarom is 6 maanden uitstel door Sony geen ramp, maar als Nintendo een spel drie maanden later uitbrengt, schreeuwt iedereen moord en brand?
Inderdaad. Om het even van de andere kant te zien: Sony heeft de PS3 in Europa 5 maanden later uitgebracht dan in VS/Japan (Nov. 2006 -> Maart 2007). Nintendo heeft de Wii een halve maand na de VS en vijf dagen na Japan in Europa uitgebracht.
Sowieso mis ik de Nederlandse vertaling toch niet echt. Mijn Engels is goed genoeg om met gemak de moeilijkste verhalen in games te volgen. Dan heb ik liever Engels (zoals de games vaak ook zijn bedoeld, of door goede vertalers zijn vertaald) dan Nederlands. Waar ik het wel slecht voor vind dat er geen Nederlandse vertaling voor is, is een spel als Big Brain Academy. Dat zal denk ik meer door oudere of jongere mensen gespeeld worden, die niet goed Engels kunnen verstaan/lezen. Het is bij zo'n spel ongelofelijk belangrijk dat je onmiddelijk snapt wat het van je wil. Daarnaast is Brain Training wel gewoon in het Nederlands vertaald.

Bedenk je trouwens ook eens wat je van de releases zou vinden als je niet zou weten wat en wanneer ze dingen krijgen in de VS of Japan. Dan loop je in juni tegen Brawl aan, en dan denk je "Dat is leuk. De vorige heb ik x jaar geleden nog gespeeld op de GameCube. Die neem ik es mee. Hij is in ieder geval ook niet zo duur als die PS3 games van 65 of 70 euro." Daarna kom je in augustus Okami nog tegen "Wow. Ik ben nog lang niet klaar met alles unlocken in Brawl doordat het zulk lekker weer was, is nu Okami al uit. Wat een rare naam trouwens. Mmh, het lijkt wel wat op Zelda en het is maar 40 euro! Koopje!" Tegen de tijd dat je die dan uit hebt, is Mario Kart of Brawl ook weer leuk om eens naar te kijken en dan is het alweer herfst/winter, met de bijbehorende stortvloed aan games. Dan heb je dus al die tijd je games kunnen spelen, zonder je druk te maken dat ze in de VS Okami al 10x uit hebben gespeeld, of dat Brawl in Japan in de budgetbak ligt.

• NinTeNdO_FrEaK
Haha ja als dat zo zou kunnen :)

NOE moet gewoon zijn zaakjes op orde krijgen. Of games in Nederland en GB eerder releasen en al die fransen spanjaarden en duitsers lekker laten wachten, laat hun maar engels leren ofzow.

Ps4/switch gamer

• Whollabilla
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:03:
Haha ja als dat zo zou kunnen :)

NOE moet gewoon zijn zaakjes op orde krijgen. Of games in Nederland en GB eerder releasen en al die fransen spanjaarden en duitsers lekker laten wachten, laat hun maar engels leren ofzow.
Weet je wat het probleem is met vertalingen? Ze bedenken in Japan iets grappigs. Als dat een taalgrapje is, of een of andere referentie aan hun cultuur, vinden Japanners dat grappig. Als ze het dan letterlijk gaan vertalen, is het niet leuk. Wij kennen hun cultuur niet en taalgrapjes verdwijnen natuurlijk ook. Daar moeten ze dan iets nieuws op verzinnen. In het geval van NoE in 5 talen. Dat duurt wel even.
Ik heb een half jaar geleden ofzo op de site van NoE een vacature gezien voor een vertaler naar het Nederlands. Ze gebruiken dus geen freelancers waarschijnlijk. Ze kunnen dus moeilijk als ze Brawl willen vertalen er 10 vaste werknemers op zetten, en ze daarna een maand laten niksen.

Verwijderd

Whollabilla schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:53:
Bedenk je trouwens ook eens wat je van de releases zou vinden als je niet zou weten wat en wanneer ze dingen krijgen in de VS of Japan. Dan loop je in juni tegen Brawl aan, en dan denk je "Dat is leuk. De vorige heb ik x jaar geleden nog gespeeld op de GameCube. Die neem ik es mee. Hij is in ieder geval ook niet zo duur als die PS3 games van 65 of 70 euro." Daarna kom je in augustus Okami nog tegen "Wow. Ik ben nog lang niet klaar met alles unlocken in Brawl doordat het zulk lekker weer was, is nu Okami al uit. Wat een rare naam trouwens. Mmh, het lijkt wel wat op Zelda en het is maar 40 euro! Koopje!" Tegen de tijd dat je die dan uit hebt, is Mario Kart of Brawl ook weer leuk om eens naar te kijken en dan is het alweer herfst/winter, met de bijbehorende stortvloed aan games. Dan heb je dus al die tijd je games kunnen spelen, zonder je druk te maken dat ze in de VS Okami al 10x uit hebben gespeeld, of dat Brawl in Japan in de budgetbak ligt.
Als ik het niet zou weten dat Brawl en Okami e.d. uitkomen dan zou ik denken wat een schijt console. Vooral wanneer je Lost Oddysey, Burnout Paradise, Devil May Cry 4 ziet verschijnen voor andere consoles. Als je dan niet weet dat Mario Kart of Brawl eraan komt dan had ik geen Wii gehaald.

Verwijderd

Whollabilla schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:18:
[...]

Weet je wat het probleem is met vertalingen? Ze bedenken in Japan iets grappigs. Als dat een taalgrapje is, of een of andere referentie aan hun cultuur, vinden Japanners dat grappig. Als ze het dan letterlijk gaan vertalen, is het niet leuk. Wij kennen hun cultuur niet en taalgrapjes verdwijnen natuurlijk ook. Daar moeten ze dan iets nieuws op verzinnen. In het geval van NoE in 5 talen. Dat duurt wel even.
Ik heb een half jaar geleden ofzo op de site van NoE een vacature gezien voor een vertaler naar het Nederlands. Ze gebruiken dus geen freelancers waarschijnlijk. Ze kunnen dus moeilijk als ze Brawl willen vertalen er 10 vaste werknemers op zetten, en ze daarna een maand laten niksen.
Dat is natuurlijk bullshit want ze gebruiken niet maar 1 vertaler voor 5 talen. Of je nou 1 persoon aan de Japan -> engels versie hebt of 5 mensen die tegelijk van de Japan -> naar 5 anderen talen vertalen dat maakt natuurlijk geen kont uit voor de tijd die het kost, het duurt niet opeens 5x zolang.

• Whollabilla
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:20:
[...]

Als ik het niet zou weten dat Brawl en Okami e.d. uitkomen dan zou ik denken wat een schijt console. Vooral wanneer je Lost Oddysey, Burnout Paradise, Devil May Cry 4 ziet verschijnen voor andere consoles. Als je dan niet weet dat Mario Kart of Brawl eraan komt dan had ik geen Wii gehaald.
Volgens mij had je dit nog voordat Nintendo aangaf met de Revolution bezig te zijn aan kunnen zien komen. Europa heeft nooit echt hoge prioriteit gehad voor Nintendo. Animal Crossing was 3 jaar later in Europa. De NES is hier 3 jaar later gereleased dan in Japan (en een jaar later dan in de VS). Super Mario World kwam hier twee jaar later dan in Japan en een jaar later dan in de VS. In het begin van de N64 wisten ze nog dat 50/60 Hz gedoe vol te houden. Zo kan ik nog heel lang doorgaan.

edit:
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:27:
[...]

Dat is natuurlijk bullshit want ze gebruiken niet maar 1 vertaler voor 5 talen. Of je nou 1 persoon aan de Japan -> engels versie hebt of 5 mensen die tegelijk van de Japan -> naar 5 anderen talen vertalen dat maakt natuurlijk geen kont uit voor de tijd die het kost, het duurt niet opeens 5x zolang.
Om snel te kunnen vertalen zouden ze wel bijvoorbeeld per taal vijf mensen er aan kunnen laten werken. Maar dat doen ze niet, omdat ze dan wel leuk in no-time de vertaling af hebben, maar daarna hebben ze niks meer te doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Whollabilla op 28-02-2008 14:39 ]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 22:59
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:36:
[afbeelding]
Een Amerikaans review exemplaar

Nog maanden wachten... maanden!

Wij worden hiermee afgescheept:
[afbeelding]

:/
Los van het feit dat je wel erg je best doet om het allerslechtste en lelijkste plaatje te plaatsen, begint het hele SSBB gezever me flink uit de strot te komen (en volgens mij ben ik echt niet de enige). Het duurt zeker nog 4 maanden voordat hij hier uitkomt en tot die tijd elke dag zeuren gaat het proces echt niet versnellen. Lullig?.....ja, iets aan te doen?......nee. 1+1=2 hoe we ook proberen en boos worden. Nintendo of Europe heeft alleen maar lompe pannenkoeken in dienst en kan werkelijk niks goed doen sinds ze uit het niets opeens weer succesvol zijn. Stuur je cv op en ga eens een bezem door het kantoor halen zou ik zeggen. Dit is niet persoonlijk naar tegen NintenX bedoelt, maar algemeen tegen ieder die constant dezelfde discussie start.

En laten we er eens een keer vanuit gaan dat de grahics in MK beter zullen zijn als sommige ons willen doen geloven. Ik geloof echt niet dat MK er slechter uit zal zien als MKDD, dat is gewoon ongeloofwaardig.
En wij hebben eerdere MK als de US, daar zullen nu ook fanboys moord en brand schreeuwen dat ze moetren wachten op ons.

Los van deze twee games zijn er meerdere games waar we ons voorlopig mee zoet kunnen gaan houden en daar hoort third party ook bij!

[ Voor 3% gewijzigd door sjekneck op 28-02-2008 14:54 ]

• Whollabilla
sjekneck schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:45:
[...]

Los van het feit dat je wel erg je best doet om het allerslechtste en lelijkste plaatje te plaatsen, begint het hele SSBB gezever me flink uit de strot te komen (en volgens mij ben ik echt niet de enige). Het duurt zeker nog 4 maanden voordat hij hier uitkomt en tot die tijd elke dag zeuren gaat het proces echt niet versnellen. Lullig?.....ja, iets aan te doen?......nee. 1+1=2 hoe we ook proberen en boos worden. Nintendo of Europe heeft alleen maar lompe pannenkoeken in dienst en kan werkelijk niks goed doen sinds ze uit het niets opeens weer succesvol zijn. Stuur je cv op en ga eens een bezem door het kantoor halen zou ik zeggen.

En laten we er eens een keer vanuit gaan dat de grahics in MK beter zullen zijn als sommige ons willen doen geloven. Ik geloof echt niet dat MK er slechter uit zal zien als MKDD, dat is gewoon ongeloofwaardig.
En wij hebben eerdere MK als de US, daar zullen nu ook fanboys moord en brand schreeuwen dat ze moetren wachten op ons.

Los van deze twee games zijn er meerdere games waar we ons voorlopig mee zoet kunnen gaan houden en daar hoort third party ook bij!
Speculative Application
Als iemand hier nu bij "Application for" "CEO" invult, of desnoods "Company reorganizer". Misschien dat wij daarna alles kunnen regelen zoals wij dat willen. Tot die tijd moeten we gewoon niet zeuren. Niemand heeft je verplicht een Wii te kopen.

edit: Weet je wat misschien wel het verschil is tussen mij en veel anderen hier? Ik gebruik mijn Wii omdat ik het leuk vind. Ik wil graag leuke spelletjes spelen op dat apparaat, en ik maak me er niet druk om wat mensen aan de andere kant van de wereld er op dit moment mee kunnen doen. Ik wil graag op het moment dat ik het wil mijn Wii aan kunnen zetten, en er iets mee kunnen doen wat ik leuk vindt. Dat lukt prima. Ik zie het ook niet als een soort "verplichting" mijn games zo snel mogelijk uit te spelen ofzo. Volgens mij zien anderen hier dat heel anders. Ze kijken vooral naar wat ze niet hebben. "Oh nee, SSBB zometeen al in de VS en wij hebben het nog niet eens over twee maanden!!!". Wat maakt het nou uit dat zij het wel hebben?
Ik heb zelf nog niet eens de tijd om alle games die uitkomen in Europa en die ik leuk vind uit te spelen. Galaxy heb ik nog niet klaar. RE4 heb ik nog niet eens op easy klaar. Zelda ben ik nog niet mee klaar. Meer games heb ik nog niet eens, en dat hoeft ook niet. Wees gewoon eens tevreden met wat je hebt. Ga anders eens iets anders doen dan constant Wii'en. Dan maak je je vanzelf niet meer zo druk om alles rondom de Wii en NoE.

[ Voor 27% gewijzigd door Whollabilla op 28-02-2008 15:06 ]

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:11
Van de week heb ik 1080° Avalanche weer opgepakt. Ik was blijven steken op de Extreme mode van Match Race. Wat een fantastisch spel is dit toch!
Ik heb ook wat tweedehands spellen gekocht op mariocube.nl het mooie is dat ze ook inkopen (erg logisch overigens) En dat ik nu van mijn N64 collectie af ben. Die lag me toch een partij stof te happen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Grote Smurf schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:06:
Van de week heb ik 1080° Avalanche weer opgepakt. Ik was blijven steken op de Extreme mode van Match Race. Wat een fantastisch spel is dit toch!
Ik heb ook wat tweedehands spellen gekocht op mariocube.nl het mooie is dat ze ook inkopen (erg logisch overigens) En dat ik nu van mijn N64 collectie af ben. Die lag me toch een partij stof te happen.
je hele N64 collectie?? daar krijg je spijt van

laatst nog een hele avond GoldenEye zitten spelen met 3 man op een 37" LCD... kreeg beetje koppijn van het wazig beeld maar het spel blijft goed

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• AlexR
Whollabilla schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:56:
[...]
edit: Weet je wat misschien wel het verschil is tussen mij en veel anderen hier? Ik gebruik mijn Wii omdat ik het leuk vind. Ik wil graag leuke spelletjes spelen op dat apparaat, en ik maak me er niet druk om wat mensen aan de andere kant van de wereld er op dit moment mee kunnen doen. Ik wil graag op het moment dat ik het wil mijn Wii aan kunnen zetten, en er iets mee kunnen doen wat ik leuk vindt. Dat lukt prima. Ik zie het ook niet als een soort "verplichting" mijn games zo snel mogelijk uit te spelen ofzo. Volgens mij zien anderen hier dat heel anders. Ze kijken vooral naar wat ze niet hebben. "Oh nee, SSBB zometeen al in de VS en wij hebben het nog niet eens over twee maanden!!!". Wat maakt het nou uit dat zij het wel hebben?
Ik heb zelf nog niet eens de tijd om alle games die uitkomen in Europa en die ik leuk vind uit te spelen. Galaxy heb ik nog niet klaar. RE4 heb ik nog niet eens op easy klaar. Zelda ben ik nog niet mee klaar. Meer games heb ik nog niet eens, en dat hoeft ook niet. Wees gewoon eens tevreden met wat je hebt. Ga anders eens iets anders doen dan constant Wii'en. Dan maak je je vanzelf niet meer zo druk om alles rondom de Wii en NoE.
_/-\o_
Kijk; zo denk ik er ook over.
Al ben ik pas een aantal maanden Wii-bezitter, en ben dus bv ook nog (lang) niet klaar met Zelda. Wat een geweldig spel is dat toch trouwens.... Doet me denken aan "vroeger" met Zelda:OOT. Als je ziet hoe groot Hyrle field nu is om met je paard op rond te rennen... echt bizar!

Daarnaast heb ik m'n Wii voor de fun en speel ik er ook niet elke dag op.
Ik zie wel wanneer de nieuwe spellen uitkomen. Al zal ik wel een paar andere spellen willen op de Wii (had ik al eerder aangegeven: vind het jammer dat bv smartypants niet in het NLs is).

Verwijderd

[...]

Speculative Application
Als iemand hier nu bij "Application for" "CEO" invult, of desnoods "Company reorganizer". Misschien dat wij daarna alles kunnen regelen zoals wij dat willen. Tot die tijd moeten we gewoon niet zeuren. Niemand heeft je verplicht een Wii te kopen.

Je hoeft niet een spel uit te spelen voor je een nieuwe haalt. Ik heb de Wii sinds de launch en in plaats van dat het beter wordt zakt het af. Het is ook niet zo dat ik geen plezier beleef aan mijn Wii, ik speel nog steeds met veel plezier een groot aantal games. Ik heb hem echter gekocht voor 4 games: Super Mario Galaxy, Zelda Twilight Princess, Metroid Prime 3: Corruption, Super Smash Bros. Brawl. Die hebben mij overgehaald om een Wii te halen en drie daarvan waren beloofd voor de lancering. Ik wacht nu nog steeds op nummer vier en naast die game en Mario Kart is de releaselijst leeg. De Wii heeft gewoon een titel als Smash Bros. nodig op dit moment. Er is voor de rest niets vanuit de hoek van Nintendo. "Ga dan third party titels spelen" erbij! ja. Niet of third party of first party nee "beide!". Hoe dom is het dat third parties bepalen of Nintendo een nieuwe game uitbrengt of niet? HALO 3 werd toch ook niet maanden uitgesteld omdat Call of Duty 4 uitkwam? PGR4 kwam toch ook in dezelfde periode als Need for Speed? Wat heeft Nintendo toch tegen het begrip "keuze" laat mensen kiezen tussen Kart en Brawl. Ik ken genoeg mensen die Brawl leuk vinden en kart niet en andersom.

"Wat maakt het uit dat andere hebben aan de andere kant van de aardbol?" . Dan moeten ze niet eerst de Dojo!! in 5 talen gaan doen en dan vervolgens allerlei hype opbouwen en een lange neus trekken door te zeggen dat de game nog lang niet uitkomt. Nintendo Europe kan beter een naamsverandering doorvoeren: "Nintendo mosterd na de maaltijd". Ik koop geen console om vier maanden te wachten tot er is iets op gereleased wordt. Daarnaast is er een tekort aan Wii hardware/software weet ik het allemaal niet. Waarom ze dan niet van hun luie reet afkomen en een extra fabriek openen om discs te maken is me een raadsel. Er zijn op dit moment 3 soorten "klanten"
1: Waar is de Wii te koop, help nergens te vinden!
2: Waar blijft Smash Bros.
3: Nou van mij hoeft het niet, ik wil niet de mogelijkheid hebben om in maart de winkel in te lopen en Smash Bros. te kopen, ik heb toch nog geen geld/tijd. En het boeit me niet dat anderen er wel tijd en geld voor hebben.

Doe dan een tussenoplossing, pre-order actie voor 500k exemplaren van Smash voor Europa in maart of april. De mensen die het niet boeit hoeven dan niet per-se te rennen en de fans krijgen een leuk extraatje. Maar dan krijg je natuurlijk weer het gezeur dat het nergens te vinden is en iedereen het toch wil...

Overigens heeft Nintendo of America niets tegen Smash Bros. of Mario Kart, Mario Kart verschijnt daar op 15 april.

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:53:
[...]
Waarom ze dan niet van hun luie reet afkomen en een extra fabriek openen om discs te maken is me een raadsel.
Omdat er makkelijk maanden overheen kunnen gaan voordat die fabriek geopend is/over is geschakeld op de Wii produktie. Je moet goed afwegen of je dat wel of niet gaat doen, want als je een contract sluit met een bestaande fabriek, dan zit je er aan vast. Als de vraag dan plotseling afneemt, dan zit je ineens met een enorme lading aan overbodige consoles, wat Nintendo met de Gamecube al een keer heeft meegemaakt. Er worden momenteel 1,8 miljoen consoles per maand gebouwd door Nintendo, dat is echt niet niks. De Wii is simpelweg de snelst verkopende console ooit en als het huidige tempo aan blijft houden, wordt het record van de PS2 na 4,5 jaar al verbroken.

Maar als je het echt allemaal zoveel beter weet, waarom solliciteer je dan niet gewoon bij Nintendo?

• Whollabilla
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:53:
[...]

Je hoeft niet een spel uit te spelen voor je een nieuwe haalt. Ik heb de Wii sinds de launch en in plaats van dat het beter wordt zakt het af. Het is ook niet zo dat ik geen plezier beleef aan mijn Wii, ik speel nog steeds met veel plezier een groot aantal games. Ik heb hem echter gekocht voor 4 games: Super Mario Galaxy, Zelda Twilight Princess, Metroid Prime 3: Corruption, Super Smash Bros. Brawl. Die hebben mij overgehaald om een Wii te halen en drie daarvan waren beloofd voor de lancering. Ik wacht nu nog steeds op nummer vier en naast die game en Mario Kart is de releaselijst leeg. De Wii heeft gewoon een titel als Smash Bros. nodig op dit moment. Er is voor de rest niets vanuit de hoek van Nintendo.
Ik denk dat het releasen van die 4 games tegelijk een beetje overkill was geweest. Dan hadden ze allemaal minder verkocht dan mogelijk was geweest. Overigens komt ook Wii Fit nog uit, en ik verwacht dat dat behoorlijk leuk zal verkopen, helemaal bij de nieuwe Wii Sports doelgroep. Fire Emblem komt ook nog er aan en Battalion Wars 2 is ook pas net uit. Ik geef toe dat BWii niet fantastisch is, en dat Fire Emblem niet veel mensen zal aanspreken, maar ze worden wel gereleased. Nintendo moet ook niet alles in de eerste twee jaar al uitgeven. Behalve dat ze daar niet de capaciteit voor hebben, is dat ook als bedrijf niet handig. Zoals ik net zei zullen de games dan niet allemaal goed verkocht worden, en na die twee jaar koopt dan niemand meer de Wii voor de Nintendo games. Dan zijn de Wii verkopen alleen nog afhankelijk van 3rd parties.
"Ga dan third party titels spelen" erbij! ja. Niet of third party of first party nee "beide!". Hoe dom is het dat third parties bepalen of Nintendo een nieuwe game uitbrengt of niet? HALO 3 werd toch ook niet maanden uitgesteld omdat Call of Duty 4 uitkwam? PGR4 kwam toch ook in dezelfde periode als Need for Speed? Wat heeft Nintendo toch tegen het begrip "keuze" laat mensen kiezen tussen Kart en Brawl. Ik ken genoeg mensen die Brawl leuk vinden en kart niet en andersom.
Dat is inderdaad zo. Ik vond het zelf erg dom dat in november/december de ene na de andere titel hier werd gedelayed, om maar niet te hoeven concurreren met andere games. Daardoor was er in die tijd naast Galaxy niet een nieuw, goed spel. In Amerika kwamen toen echter wel Zack & Wiki enzo uit.
"Wat maakt het uit dat andere hebben aan de andere kant van de aardbol?" . Dan moeten ze niet eerst de Dojo!! in 5 talen gaan doen en dan vervolgens allerlei hype opbouwen en een lange neus trekken door te zeggen dat de game nog lang niet uitkomt. Nintendo Europe kan beter een naamsverandering doorvoeren: "Nintendo mosterd na de maaltijd". Ik koop geen console om vier maanden te wachten tot er is iets op gereleased wordt. Daarnaast is er een tekort aan Wii hardware/software weet ik het allemaal niet. Waarom ze dan niet van hun luie reet afkomen en een extra fabriek openen om discs te maken is me een raadsel. Er zijn op dit moment 3 soorten "klanten"
1: Waar is de Wii te koop, help nergens te vinden!
2: Waar blijft Smash Bros.
3: Nou van mij hoeft het niet, ik wil niet de mogelijkheid hebben om in maart de winkel in te lopen en Smash Bros. te kopen, ik heb toch nog geen geld/tijd. En het boeit me niet dat anderen er wel tijd en geld voor hebben.

Doe dan een tussenoplossing, pre-order actie voor 500k exemplaren van Smash voor Europa in maart of april. De mensen die het niet boeit hoeven dan niet per-se te rennen en de fans krijgen een leuk extraatje. Maar dan krijg je natuurlijk weer het gezeur dat het nergens te vinden is en iedereen het toch wil...

Overigens heeft Nintendo of America niets tegen Smash Bros. of Mario Kart, Mario Kart verschijnt daar op 15 april.
Het is natuurlijk wel zo dat ook 3rd party games goed verkocht zouden kunnen worden. Ware het niet dat een groot deel zo crappy was. Ik snap ook wel dat jij (jullie) het niet leuk vinden dat Smash Bros nog lang niet hier is, maar zoals ik eerder zei heb ik er nog geen "behoefte" aan. Omdat jullie dat wel graag willen, is het erg jammer voor jullie. Maar als ze nu ineens in april Mario Kart + Smash Bros uitbrengen, is er juist in de zomer weer niets meer. Ik denk ook dat als je kijkt naar de verdeling van de games over het afgelopen anderhalf jaar, dat NoE het eigenlijk beter heeft gedaan dan NoA (als je er niet naar kijkt dat dezelfde games al eerder in de VS uitkwamen). De toptitels zijn veel beter verdeeld over de tijd in Europa.

Weet je waar je ook naar kan kijken? Hoe het bij andere consoles is. De PS3 is ongeveer even "oud" als de Wii. Toch vind ik dat de catalogus van de Wii beter is dan die van de PS3. Die begint nu pas een beetje op gang te komen, terwijl de Wii toch al wel relatief veel topgames heeft gehad.

Verwijderd

In de zomer kunnen ze nog Mario Stadium Baseball, Disaster: Day of Crisis uitbrengen. Daarnaast geeft Nintendo America Tales of Symphonia 2 uit. Nu krijgen wij Smash Bros. laat waardoor Disaster en Baseball weer een schop krijgen naar de winter. De "grote" winter titel van de VS/Japan krijgt hierdoor een dropkick naar de lente/zomer en zo begint het hele feest weer opnieuw.

De PS3 is gewoon goed, en da's even gefundeerd als wat jij schreef.

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 28-02-2008 17:29 ]

• Whollabilla
Er komen ook nog wel wat leuke 3rd party titels aan trouwens. PES 2008 lijkt bijvoorbeeld wel leuk te worden. En speciaal van Nintex nog een lijstje met "toptitels" die al in april uitkomen :9 . Alleen voor Wii en DS, en alleen in europa. Misschien dat dit het wachten op Smash Bros wat draaglijker kan maken:
- 12 (Games Compendium with 12 Games)
- Adventures of Pinocchio
- Cinderella’s Fairy Tale
- Coral Reef Saviour
- Dalmatians 4
- Flood
- Jungle Crew
- Lion and the King 3
- Love Heart
- Monster Dessert
- Peter Pan’s Playground
- Princess Snow White
- Rat-a-Box
- Valentine’s Day

Allemaal van "Phoenix Games", via GoNintendo

edit:
Serieus: Dit zijn wel de games natuurlijk die de Wii zo'n slechte naam geven, en dat is jammer. De Wii kan veel meer dan zulke crap, maar PS3'ers en Xbox'ers zien vooral dit. Cruis'n is ook zoiets.

[ Voor 12% gewijzigd door Whollabilla op 28-02-2008 16:51 ]

Verwijderd

Dat is gewoon zonde van de DVD's en het plastic. :/

• Whollabilla
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:51:
Dat is gewoon zonde van de DVD's en het plastic. :/
Een van hun vorige games: [YouTube: http://www.youtube.com/v/Pk8qbSISQI4&rel=0]
edit: En ze komen nog uit Nederland ook. Shame on us.

[ Voor 9% gewijzigd door Whollabilla op 28-02-2008 17:01 ]

Verwijderd

Dat is zonde van de tijd, geld, dvd's, plastic, winkelruimte en internet bandbreedte. :P

• MetroidPrime
Whollabilla schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:58:
[...]

Een van hun vorige games: [video]
edit: En ze komen nog uit Nederland ook. Shame on us.
Dat is nog niet eens het ergste spel dat ik van Phoenix Games heb gezien. Animal Soccer World is nog een flink stuk erger:

Het ironische is dat het geen voetbal spel schijnt te zijn, maar een puzzelspel. Het is ook prachtig hoe ze al die artwork uit Disney films gejat hebben, het verbaasd mij dat Sony en Nintendo dit soort bagger developers op hun consoles toelaten.

[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 28-02-2008 18:32 ]

• Whollabilla
MetroidPrime schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:16:
[...]

Dat is nog niet eens het ergste spel dat ik van Phoenix Games heb gezien. Animal Soccer World is nog een flink stuk erger:
[video]

Het is ook prachtig hoe ze al die artwork uit Disney films gejat hebben, het verbaasd mij dat Sony en Nintendo dit soort bagger developers op hun consoles toelaten.
Die wou ik niet posten omdat dat echt te erg is :P Die ander die ik liet zien is ook een mooie Crazy Taxi rip-off. Dat Nederlandse accent in Animal Soccer World ook echt :D

edit: Wat ik me altijd afvraag bij zulk soort dingen, is of de ontwikkelaars er nou van overtuigd zijn een goed/leuk product af te leveren, of dat ze alleen proberen oude omaatjes deze dingen te laten kopen voor hun kleinkinderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Whollabilla op 28-02-2008 17:28 ]

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

M'n vriendin heeft d'r Wii ook sinds gisteren, vanmiddag heeft ze Rayman Raving Rabbids van me gekregen, wat een uitermate hoge WTF-factor. :D

Verwijderd

Nou jongens, nintendo's geweldige ideeen vat is nog lang niet leeg blijkt maar weer! Leek het er eerst op dat je eindelijk een beetje normaal kon chatten in mariokart nu staat op IGN dat je dus alleen maar van die standaard nutteloze zinnetjes kan kiezen ala brawl :') Serieus, stop er dan gewoon geen fucking chat in. Waarom zou ik zo'n standaard zinnetje willen zeggen? Hi, i'm blabla. Lekker fucking nuttig.

Het is toch ongeloofelijk dat een bedrijf in een korte tijd 2 zulk populaire apparaten kan maken maar tegelijkertijd dingen nogsteeds zo ongeloofelijk kan verkloten... Je zou haast denken dat nintendo in 2 stukken is opgedeelt. 1 stuk heeft de slimme mensen, en de andere kant bestaat uit een stelletje apen.

Nintendo.... 8)7

Verwijderd

dat animal soccer world heb ik me net besteld.... serieus ik kom niet meer bij :D

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

MartijnGizmo schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:35:
M'n vriendin heeft d'r Wii ook sinds gisteren, vanmiddag heeft ze Rayman Raving Rabbids van me gekregen, wat een uitermate hoge WTF-factor. :D
Koewerpen is een mooie :)

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
[...]

Je hebt een punt, maarja, het is gewoon irritant dat het nog máánden duurt, terwijl we nu al gehypet worden met reviews (binnenkort dan), informatie en wat niet.

Dat wij dan Mario Kart eerder krijgen.. Tja, leuk. Maar ik zou er zo voor kiezen om SSBB hier eerder te krijgen en Mario Kart dan maar helemaal te schrappen :P

Het is niet zo dat ik me elke dag stoor aan het feit dat het nog lang gaat duren, maar het is gewoon niet helemaal netjes imo.

D'r is naar verluid overigens wel een Wii FreeLoader.
http://uk.codejunkies.com...FreeLoader__EF000595.aspx
This is the one you’ve all been waiting for! Wii FreeLoader lets you play ANY region of Wii or GameCube game on your Nintendo Wii! At last, you can import games from other territories and play them on your Wii…
Kan best interessant zijn als er eenmaal ervaringen binnen druppelen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xrenity op 28-02-2008 19:30 ]

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Op zich vind ik al dat geklaag hier best vermakelijk. Al dat gezeik over die data wanneer het uitkomt, ongelooflijk. Wees blij dat je hier uberhaupt een Wii kunt kopen. Ik een land als Griekenland oid is het HEEL wat slechter geregeld dan hier. En bedenk ook eens dat het andersom net zo gaat. In Japan moeten ze allemaal eindeloos wachten op titels van Westerse developers, als die uberhaupt al uitkomen. Wel eens bij stil gestaan dat ook 1st party titels daar zelfs soms VEEL later uitkomen dan hier? Metroid Prime 3 is daar nog steeds niet uit! Hoor je daar ooit iemand klagen? Nee! Stelletje rupsjes nooit genoeg. ;)

Wat is er overigens zo erg aan het moeten wachten op een game? Uiteindelijk is dat vaak stiekem nog wel leuker dan het daadwerkelijk hebben van de game. Dan moet je immers weer balen dat je een andere game nog niet in je bezit hebt, en is het verlekkerd wachten en kwijlen bij de nieuwste info weer voorbij. Dat is voor mij een groot deel van het plezier dat ik aan een game heb! Dus zie het als iets leuks, ipv alleen maar te zeuren dat je nog zo lang moet wachten. Dan is het wachten een stuk draaglijker! :)

[ Voor 29% gewijzigd door Captain N op 28-02-2008 19:54 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• NinTeNdO_FrEaK
Xrenity schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:28:
[...]

D'r is naar verluid overigens wel een Wii FreeLoader.

[...]
Kan best interessant zijn als er eenmaal ervaringen binnen druppelen :)
Schijnt echt te zijn?
http://www.neogaf.com/for...hread.php?t=247085&page=1

Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b31/FaJaR2/freewii_copy1.jpg
Omg dit zou echt te bruut zijn Super smash here we go :D

Ps4/switch gamer

• Whollabilla
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:46:
[...]

Schijnt echt te zijn?

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1182351794.jpg
Via MaxConsole

• NinTeNdO_FrEaK
Ja die heb ik ook al een keer voorbij zien komen, maar dat is van een oudere versie een tijdje geleden al. Ik hoop echt dat dit voor wii games is.

Ps4/switch gamer

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Die komt niet over 10 dagen uit :P Die is er al een tijdje. Er word hier iets nieuws verteld dan iets ouds wat natuurlijk allang bekend is :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• NinTeNdO_FrEaK
Deze link van code junkies
This is the one you’ve all been waiting for! Wii FreeLoader lets you play ANY region of Wii or GameCube game on your Nintendo Wii! At last, you can import games from other territories and play them on your Wii…

Videogamers the world over get really frustrated when games are released in other territories long before they reach the shops in their home country, if they ever get released at all. You want to play that blockbuster survival horror which is out in Japan three months before it hits the shelves elsewhere. What about the soccer or F1 sim which only gets a European release or a gridiron football or NBL baseball game that’s never released outside the States? Or maybe you bought an imported Wii because you wanted to get it early, and you now want to play games from your own region without buying a second machine. Well, now you can. With Wii FreeLoader, you can play ANY region of game on your Wii!

Wii FreeLoader is really easy to use. Simply insert your FreeLoader disc and load it in the usual way. When the drive stops, eject the Wii FreeLoader disc and insert the game, which then loads and plays just like it would on its own region of Wii. It’s as simple as that!

Wii FreeLoader is 100% unofficial, but as it requires no modifications to your console, it does not invalidate the warranty. As well as letting you play Wii games from all regions, Wii FreeLoader also works with imported GameCube games when played on your Wii. It won’t work in a GameCube console, though – for that, you need Freeloader for GameCube, also available from Codejunkies…

Features
Play ANY region of Wii or GameCube game on ANY Wii.
Easy to use.
No console modification required.
Doesn’t invalidate warranty.
Play games never released in your region.
Play local games on your imported console.
100% unofficial.

Ps4/switch gamer

• Whollabilla
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:55:
Ja die heb ik ook al een keer voorbij zien komen, maar dat is van een oudere versie een tijdje geleden al. Ik hoop echt dat dit voor wii games is.
Ik ben een beetje bang dat Nintendo met een firmware update dit kan blokkeren. Net zoals met de 3.0 update gebeurde voor de GC freeloader. Ook vraag ik me af hoe, als dit echt waar zou zijn, de firmware updater op de disc omzeild wordt. Het staat op een apart deel van de gamedisc, maar misschien dat de games een check doen om te kijken welke FW versie er op de Wii staat.

• NinTeNdO_FrEaK
Ja, dat zou inderdaag goed kunnen :(
Maar alleen voor supersmash is dit het al waard :)

Ps4/switch gamer

• disjfa

disjfa

be

Whollabilla schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:01:
[...]
Ik ben een beetje bang dat Nintendo met een firmware update dit kan blokkeren. Net zoals met de 3.0 update gebeurde voor de GC freeloader. Ook vraag ik me af hoe, als dit echt waar zou zijn, de firmware updater op de disc omzeild wordt. Het staat op een apart deel van de gamedisc, maar misschien dat de games een check doen om te kijken welke FW versie er op de Wii staat.
Tsja. Kan je toch een tijdje US wii games spelen voor we allemaal hier US wii`s gaan importeren :) Kunnen we iig wat tijd overbruggen tot de wii`s op voorraad zijn in de US :) :P

disjfa.nl

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Nou wat dat betreft ben ik het daar niet helemaal mee eens.

Ik ben geen console persoon, de Wii is mijn allereerste console. Ik ben dan ook een echte PC gamer. Ik weet welke games ik leuk vind, ik loop de winkel in en ik koop ze gewoon. Ik koop geen games bij de vleet, 1x in de zoveel tijd koop ik een nieuwe game en die speel ik dan ook helemaal uit/grijs. :)

Nou heb ik een Wii (kadotje tijdens Kerst) en ik vind Wii Sports erg grappig, die Raving Rabbids II doet het altijd goed in gezelschap, Super Mario Galaxy vind ik wel aardig (maar niet zo leuk als SMW op de VC!!!), Zelda was voor mij een miskoop (iemand interesse?) en verder was er niet echt veel op de Wii waar ik dacht..oh, dat spel wil ik echt hebben!

Tot Smash Bros. Daar zit ik echt met smart op te wachten.. en die komt maar nie.. :'(

Dus in de tussentijd zit ik nu voornamelijk VC games te kopen en te spelen.. Na de gemiste NES toppers, ga ik nu maar aan de SNES classics beginnen.. maar ik heb toch zo'n idee dat ik daarvoor geen console van 250 euro gekocht heb.

Op de PC ben ik ook een behoorlijke retro gamer maar voor 250 eruo had ik zelf ook wel een emulatie-PC voor aan de TV kunnen kopen en de meeste roms zijn vrij eenvouding te vinden op internet. Sterker nog, voor dat geld had ik ook wel een SNES met flink wat games kunnen kopen.. of een GC ofzo.

Bij gebrek aan aansprekende games (voor mij dan) op de Wii,zit ik nu steeds meer naar GC games te kijken.. Rogue Squadron etc lijkt mij als Star Wars fan toch wel erg leuk.

Maar hoe leg ik dan aan de CFO (de vrouw) uit dat zij voor mij een nagelnieuwe console koop waarop ik alleen maar "oude zooi" aan het spelen ben? (Haar woorden, niet die van mij :) ).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• MetroidPrime
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:46:
[...]

Schijnt echt te zijn?

[afbeelding]
Bij de eerstvolgende firmware update voor de Wii werkt dat ding niet meer. Je weet toch nog wel wat er met de Wii-compatible versie van de Gamecube Freeloader is gebeurd?

Verwijderd

Captain N schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:41:
Op zich vind ik al dat geklaag hier best vermakelijk. Al dat gezeik over die data wanneer het uitkomt, ongelooflijk. Wees blij dat je hier uberhaupt een Wii kunt kopen. Ik een land als Griekenland oid is het HEEL wat slechter geregeld dan hier.
Leuk, maar waarom zou het mij boeien hoe het in griekenland is? het gaat erom hoe het hier is.
En bedenk ook eens dat het andersom net zo gaat. In Japan moeten ze allemaal eindeloos wachten op titels van Westerse developers, als die uberhaupt al uitkomen.
Ja, alleen geeft 90% van de Japanners geen drol om die games dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Vooral omdat wij veel Japanse games ook laat, en helemaal niet krijgen.
Wat is er overigens zo erg aan het moeten wachten op een game? Uiteindelijk is dat vaak stiekem nog wel leuker dan het daadwerkelijk hebben van de game.
Uhh ik weet niet hoe het met jouw zit maar ik speel liever een game dan dat ik 6 maanden moet wachten totdat ik eindelijk een keer kan spelen :P Nog ff, koop nu een wii, wacht ff 4 jaar met het releasen van games, damn wat zal je dan een plezier hebben van je wii over 4 jaar! Zo werkt het natuurlijk niet :P
Dan moet je immers weer balen dat je een andere game nog niet in je bezit hebt, en is het verlekkerd wachten en kwijlen bij de nieuwste info weer voorbij. Dat is voor mij een groot deel van het plezier dat ik aan een game heb! Dus zie het als iets leuks, ipv alleen maar te zeuren dat je nog zo lang moet wachten. Dan is het wachten een stuk draaglijker! :)
Games worden lang voordat ze uberhaubt uit zijn al aangekondigt, dat wachten heb ik meer dan genoeg plezier van ;) Ik hoef niet nog eens ''extra'' te genieten terwijl anderen al wel gewoon kunnen spelen.

• Whollabilla
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:49:
[...]

Leuk, maar waarom zou het mij boeien hoe het in griekenland is? het gaat erom hoe het hier is.
Als het je niet uitmaakt hoe het in Griekenland is, waarom maak je je dan wel druk om de VS en Japan? ;)

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:56
Ik ben benieuwd naar de waarheid van het volgende:
Play ANY region of Wii or GameCube game on ANY Wii
Het is namelijk zo dat zelfs huidige modchips niet alle import games kunnen afspelen (en toevallig net de games die met een geringe kans ooit het licht buiten Japan zullen zien). Mocht de Freeloader echt werken, dan wordt het interessant om bepaalde Japanse games aan te schaffen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Kan er geen topic-warning komen over gezeur over nog niet in europa gereleasede games? Geef me dan maar een goede discussie over de beschikbaarheid van wii-punten of de plek waar de wii te kopen is, maar het herhalende en herhalende gezever over nintendo-europe, brawl en vertalingen begint monotoom en vervelend te worden.

Maar goed, ik zit nog maar op 39 sterren met SMG, in m'n eerste golfseizoen met TW'07, in m'n tweede missie met BWii en ben nog geen pro in bowlen, dus ik verveel me nog niet ;)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Whollabilla schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:56:
[...]

Als het je niet uitmaakt hoe het in Griekenland is, waarom maak je je dan wel druk om de VS en Japan? ;)
Omdat die iets hebben wat ik wel wil, het boeit me niet dat griekeland iets wil wat ik al heb. :+

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Beetje tegenstrijdig of lees ik verkeerd. Hier staat op de doos "in Gamecube mode". Lijkt mij dus alleen voor Gamecube spul te werken. In de teksten staat weer dat het zowel voor Wii als voor Gamecube werkt.

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen hier? Heeft iemand hier ervaring mee?

• Whollabilla
gr1542 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:44:
[...]

Beetje tegenstrijdig of lees ik verkeerd. Hier staat op de doos "in Gamecube mode". Lijkt mij dus alleen voor Gamecube spul te werken. In de teksten staat weer dat het zowel voor Wii als voor Gamecube werkt.

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen hier? Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat blijkt de "oude" versie te zijn. Hiermee kon je alleen import GC games spelen, maar wel op de Wii. De nieuwe versie lijkt anders te zijn, maar het is nog afwachten, en ik denk dat Nintendo al heeft gepreorderd ;)

• Captain N
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:37:
Omdat die iets hebben wat ik wel wil, het boeit me niet dat griekeland iets wil wat ik al heb. :+
Dat is dus precies mijn punt, hebbe hebbe! :+ Nederland is een van de weinige landen ter wereld waar je uberhaupt een Wii en games ervoor kunt kopen (en waar je er uberhaupt geld voor hebt). Tuurlijk zijn games in Amerika en Japan goedkoper, maar dat is met andere producten ook zo. Een TV, een iPhone (he, die hebben we hier ook nog niet!), zelfs kleding is daar allemaal veel goedkoper. Wees blij dat je niet in de UK woont, of nog erger: in bijvoorbeeld Polen. Daar zijn de games een stuk duurder dan hier, terwijl hun loon vele malen lager is. In Japan mogen ze dan wel veel games eerder hebben of exclusief voor hun markt, maar zij hebben weer geen tijd om te gamen. Wat denk je waarom de Wii steeds meer richting kleinere games gaat die je even snel op kunt pikken, zoals Wii Sports, Brain Training, Wii Play, Wii Fit, etc? ;) Oftewel: in ieder land heb je zo z'n nadelen, maar als je het vergelijkt met de rest van de wereld is het in Nederland zo slecht nog niet, zelfs niet op Wii-gebied. Maar ja, Nederlands klagen graag, he. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

zooooo.... bleach is een ****game... storymode heb ik net in +-10 minuten uitgespeeld door alleen met de wiimote te zwaaien als een gek

(je kunt stabben, up/down zwaaien of links/rechts, met A doe je een powerstrike/stab/swing en met B doe je een special move)
je kunt ook bankai gaan enzo maar daar zijn de matches eigenlijk te kort voor :P

Verwijderd

DATEL!!!!

Ze zijn net op tijd voor Smash Bros. _/-\o_

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:25:
zooooo.... bleach is een ****game... storymode heb ik net in +-10 minuten uitgespeeld door alleen met de wiimote te zwaaien als een gek

(je kunt stabben, up/down zwaaien of links/rechts, met A doe je een powerstrike/stab/swing en met B doe je een special move)
je kunt ook bankai gaan enzo maar daar zijn de matches eigenlijk te kort voor :P
Je kan SSBM (de adventure mode) ook binnen een paar minuten uitspelen. Dat zegt dus ook niks over de kwaliteit van het spel :+

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Verwijderd

Captain N schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:22:
[...]

Dat is dus precies mijn punt, hebbe hebbe! :+ Nederland is een van de weinige landen ter wereld waar je uberhaupt een Wii en games ervoor kunt kopen (en waar je er uberhaupt geld voor hebt). Tuurlijk zijn games in Amerika en Japan goedkoper, maar dat is met andere producten ook zo. Een TV, een iPhone (he, die hebben we hier ook nog niet!), zelfs kleding is daar allemaal veel goedkoper. Wees blij dat je niet in de UK woont, of nog erger: in bijvoorbeeld Polen. Daar zijn de games een stuk duurder dan hier, terwijl hun loon vele malen lager is. In Japan mogen ze dan wel veel games eerder hebben of exclusief voor hun markt, maar zij hebben weer geen tijd om te gamen. Wat denk je waarom de Wii steeds meer richting kleinere games gaat die je even snel op kunt pikken, zoals Wii Sports, Brain Training, Wii Play, Wii Fit, etc? ;) Oftewel: in ieder land heb je zo z'n nadelen, maar als je het vergelijkt met de rest van de wereld is het in Nederland zo slecht nog niet, zelfs niet op Wii-gebied. Maar ja, Nederlands klagen graag, he. ;)
Het gaat niet om hebbe hebbe hebbe, ik ben helemaal niet zo materialistisch ingestelt, er zijn maar weinig dingen waar ik echt om geeft. Maar ik heb een wii gekocht, daar heb ik netjes voor betaald, en daar wil ik nu dus compleet terecht gebruik van maken. Wat ik dan absoluut onzin en buitengewoon onbeschoft vind tegenover je klanten is om grote titels zoals brawl (ookal geef ik geeneens zoveel om SSB) pas maanden later in Europa uit te brengen zonder ook maar enige acceptabele reden. Ik als klant krijgt niet dezelfde behandeling als de klanten in Japan en de VS. Ik word als achteraf klant beschouwed, want zo is het gewoon. Wij krijgen constant bijna alles later en mogen er ook nog eens extra voor betalen. Ik vind het echt totale onzin om te stellen dat ik mezelf aanstel terwijl het duidelijk Nintendo is die mij anders behandelt.

Verwijderd

ja nou... trust me bleach is van andere kwaliteit ;) :D

Verwijderd

Het boeit allemaal niets meer. De Freeloader is hier, wacht maar lekker op de EU release Captain N ik heb mijn import setje al besteld. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.blogto.com/upload/2008/02/2008-02-18-smash.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 23:48 ]

• Whollabilla
Maar dan krijg je geen sterrenpunten ;)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De freeloader werkt toch enkel voor gamecube games :?
Zelfs als het voor Wii games zou werken zou nintendo het direct weer blokkeren adhv een firmware update.

Verwijderd

kheb de jap versie al gespeeld... maar zonder filmpjes... dus heb m weer weggelegd laat NTSC maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
[...]
Wees blij dat je niet in de UK woont, of nog erger: in bijvoorbeeld Polen.
...
Maar ja, Nederlands klagen graag, he. ;)
Waarheid als een bus. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Voor de mensen die geen zin hebben in een in de toekomst geblockte freeloader, hier een paar nieuwe oudjes:
Super Turrican, SNES, 800 punten, "Actie"
Psychosis, TG-16, 600 punten, Shmup

Voor de mensen die Turrican niet kennen:
[YouTube: http://www.youtube.com/v/U2uvcOGbwMU&rel=0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super turrican. toevallig laatst speedrun van gezien... echt mega :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:39:
DATEL!!!!

Ze zijn net op tijd voor Smash Bros. _/-\o_
Ze zijn inderdaad net op tijd als je niet van plan bent om daarna nog veel nieuwe spellen te gaan kopen. De Freeloader zal ongetwijfeld in een toekomstige firmware update geblokkeerd worden en er komen steeds meer en meer spellen die vereisen dat je alle updates hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

MetroidPrime schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 01:59:
[...]
Ze zijn inderdaad net op tijd als je niet van plan bent om daarna nog veel nieuwe spellen te gaan kopen. De Freeloader zal ongetwijfeld in een toekomstige firmware update geblokkeerd worden en er komen steeds meer en meer spellen die vereisen dat je alle updates hebt.
Je bent echt nummer 23 dit dit loopt te verkondigen. Denk je niet dat als de updates er zijn (doom DOOM!) iedereen al niet een us geimporteerd heeft ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:30:
Het boeit allemaal niets meer. De Freeloader is hier, wacht maar lekker op de EU release Captain N ik heb mijn import setje al besteld. :P
[afbeelding]
Heb een Japanse Wii, dus Smash Bros is een titel waar ik in elk geval niet op hoeft te wachten. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
[...]
of nog erger: in bijvoorbeeld Polen.
_/-\o_ Scherpe reactie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Turrican :D :D Vette shit.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik heb de nieuwe Freeloader maar meteen besteld. Voor 15 pond vond ik het het risico wel waard.
Als inderdaad blijkt dat Smash pas in de herfst komt dan ga ik lekker pre-orderen. Wellicht koop ik de PAL versie dan ook nog wel een keer.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:00

Tarin

Just plain weird.

Zit er eigenlijk een regio-lock op accessoires? Ik kan wel een extra (GameCube-) geheugenkaartje gebruiken, maar die zijn in NL niet meer te vinden - niet de originele van Nintendo in ieder geval. En met een 1019 blocks-kaartje hoef ik me geen zorgen meer te maken over games die minder efficient met het geheugen om gaan...
Vond nog wel het een en ander op buitenlandse shops (DVDboxoffice, Play-Asia, Amazon), maar het is weer vervelend als het ineens niet werkt.

[ Voor 58% gewijzigd door Tarin op 29-02-2008 10:24 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
MetroidPrime schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 01:59:
[...]
De Freeloader zal ongetwijfeld in een toekomstige firmware update geblokkeerd worden en er komen steeds meer en meer spellen die vereisen dat je alle updates hebt.
De Freeloader zal gemaakt worden met behulp van de recent uitgekomen Trucha Signer. Dit is voor zover ik weet niet zo makkelijk te blokkeren door Nintendo, omdat er gebruik wordt gemaakt van gesigneerde code welke gewoon door de Wii wordt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 06:38:
[...]

Heb een Japanse Wii, dus Smash Bros is een titel waar ik in elk geval niet op hoeft te wachten. ;)
Daarom hoor ik jou ook niet klagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Tja, ik heb andere games waar ik lang op moet wachten, zoals dus Metroid Prime 3, Medal of Honor: Heroes 2, en Metal Slug. Daar wacht ik persoonlijk met vergelijkbare smart op als Smash Bros. ;)
Schweino schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:15:
De Freeloader zal gemaakt worden met behulp van de recent uitgekomen Trucha Signer. Dit is voor zover ik weet niet zo makkelijk te blokkeren door Nintendo, omdat er gebruik wordt gemaakt van gesigneerde code welke gewoon door de Wii wordt geaccepteerd.
Dat zou mooi zijn. Ik wilde in de US een Wii kopen voor wat NTSC-U games, maar kon er nergens een vinden. Misschien maar goed, want zo'n freeloader is toch een heel stuk goedkoper. :)

[ Voor 62% gewijzigd door Captain N op 29-02-2008 10:58 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:49:
Tja, ik heb andere games waar ik lang op moet wachten, zoals dus Metroid Prime 3, Medal of Honor: Heroes 2, en Metal Slug. Daar wacht ik persoonlijk met vergelijkbare smart op als Smash Bros. ;)

[...]

Dat zou mooi zijn. Ik wilde in de US een Wii kopen voor wat NTSC-U games, maar kon er nergens een vinden. Misschien maar goed, want zo'n freeloader is toch een heel stuk goedkoper. :)
Ze hebben in tegenstelling tot eerdere Freeloaders geen aparte disc voor iedere regio dus ik denk dat ze het probleem hebben opgelost. Vooral ook omdat er staat: "ANY Wii/ANY Region" bij andere producten zetten ze er altijd versie nummers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Kan je met zo'n freeloader nou ook kopietjes van mijn eigen gekochte spellen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Schweino schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:15:
[...]

De Gamecube Freeloader die Wii compatible was, was anders ook gewoon een geldige Gamecube disc. Toch weigerde de Wii ineens die disc op te starten na een firmware update. Er zijn veel meer manieren om iets als de Freeloader te blokkeren dan alleen gebruik te maken van een digitale handtekening.

Het zou erg mooi zijn om een Freeloader voor de Wii te hebben, maar je moet realistisch blijven. Nintendo heeft de middelen om de Freeloader te blokkeren en zal dat waarschijnlijk ook gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:03:
Kan je met zo'n freeloader nou ook kopietjes van mijn eigen gekochte spellen spelen?
Het lijkt me niet want dan komt Datel in de problemen.
Het zou erg mooi zijn om een Freeloader voor de Wii te hebben, maar je moet realistisch blijven. Nintendo heeft de middelen om de Freeloader te blokkeren en zal dat waarschijnlijk ook gaan doen.
Nintendo had zelf gezegd dat het niet de bedoeling was om de oude Freeloader te blokkeren. Daarnaast werd de Gamecube disc constant ge-update door Datel en kon je de oude disc opsturen voor een nieuwe. Het is duidelijk dat deze Freeloader anders werkt dan eerdere producten. Ik zie trouwens ook op Codejunkies dat alle andere producten upgedate zijn en werken met iedere Wii. Het lijkt erop dat ze het probleem van firmware updates hebben opgelost.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bw2 rulezz wat een vet spel heb vanacht tot 4 uur gespeeld.
straks maar even online spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tarin schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:10:
Zit er eigenlijk een regio-lock op accessoires? Ik kan wel een extra (GameCube-) geheugenkaartje gebruiken, maar die zijn in NL niet meer te vinden - niet de originele van Nintendo in ieder geval. En met een 1019 blocks-kaartje hoef ik me geen zorgen meer te maken over games die minder efficient met het geheugen om gaan...
Ik heb laatst via eBay een merkloos 128MB Gamecube-kaartje laten komen uit Hong Kong (voor 7,50 Euro inc. verzendkosten :*) ) en die werkt perfekt op mijn Wii. Heb er inmiddels tientallen Mario Kart Double Dash en F-Zero GX ghosts op staan en nog een zootje saves van andere spellen. Zag van de week in de ramsjbak van Mediamarkt Den Haag een paar (ook 3d party) 4MB kaartjes liggen, voor 10 Euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:05:
bw2 rulezz wat een vet spel heb vanacht tot 4 uur gespeeld.
straks maar even online spelen ;)
:9 jah, ik ben het spel ook volop aan het spelen! Heerlijk!
Alleen de Campaign is redelijk kort heb ik het idee. (Behalve als je echt alles op S wilt uitspelen natuurlijk.)
Maar ik heb gister mijn eerste online sessie gehad, en het beviel mij erg goed. Geen lag, alleen bij het verbinding maken had ik regelmatig "Lost connection to other player", of iets in die richting. Het was ook heel toevallig dezelfde persoon tegen wie ik werd gematched.
Toen uiteindelijk maar een andere missie gekozen, en toen ging het prima!

Spannende korte matches! _/-\o_

Alleen had ik verwacht dat skirmisch wel tot langere grotere oorlogen zou uitkomen, maar je zit toch vast aan je 8 minuten gametime :( (Assault nog niet gedaan overigens..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 13:12

Neoz

Neoz & Hobbes

Zojuist Mario Kart Wii pre-ordered voor €42,00 ! Via Wiigamer.nl aanbieding !

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Neoz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:29:
Zojuist Mario Kart Wii pre-ordered voor €42,00 ! Via Wiigamer.nl aanbieding !
Mazzelpik.. had hem vorige week al gepreordered voor 46,nogwat inc verzendkosten bij consolesengames.nl. Let trouwens wel op dat je om van dat 42 Euro-aanbod gebruik te kunnen maken je je Wiigamer.nl nickname moet inkloppen bij bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Wii Fit heb ik vandaag preordered bij 12game.nl : 75,74 Euro inc. verzendkosten! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net Smash Bros. besteld voor 40 en Free Loader voor 15 euro! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/hrg0uq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 22:59
Heb net de inkoop en verkoopprijzen van Wii-Fit gezien en de bodemprijs zal rond de 75 euro (misschien zelfs nog 70) komen te liggen voor de koopjesjagers onder ons. Retail blijft 89.99 natuurlijk.

Ow en voor de point & Click fans, Secret files Tunguska komt 2 mei! en Sega Superstar tennis 21 maart.

[ Voor 21% gewijzigd door sjekneck op 29-02-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:45:
Heb net Smash Bros. besteld voor 40 en Free Loader voor 15 euro! _/-\o_

[afbeelding]
Als jij Brawlt speel ik MK Wii en PES 2008, en een maand later koop ik Brawl voor 45 euro :')
edit: En ik hoef ook niet elke keer die Freeloader te swappen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Whollabilla op 29-02-2008 14:09 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen vragen over de beschikbaarheid - van wat dan ook - hier aub :)