[quote]
MetroidPrime schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:22:Je bent op de hoogte dat die opmerking van Reggie dat het spel pas in de herfst zou uitkomen, helemaal nooit door Reggie gezegd is? Je moet eens gaan kijken naar hoe erg sommige bioscoopfilms voor de Nederlandse release worden uitgesteld, dan klaag je nooit meer over 3 maanden uitstel voor een spel.
Ja dat weet ik, ik heb het hier over de mogelijke juni release. Met bugs/vertalingen hoeven ze echt niet meer aan te komen. Super Paper Mario bijvoorbeeld(uitstel vanwege bug!) game komt uit... hey wat gek er zit een bug in hoe konden we die in 6 maanden nu over het hoofd zien.

Ik dacht echt dat er Wii op de verpakking stond?

Ja er staat Wii op maar behalve boten/online is er geen steek verandert aan het spel. Hier en daar wat grafisch opgepoetst maar voor de rest nog steeds dezelfde middelmatige zooi.
Fire Emblem is op dat gebied nog erger. Een bijna launch titel in Japan, hier 13/14 maanden later
Sorry hoor, maar dat is echt een non-argument dat je net zo goed tegen SSBB kunt gebruiken. Alle hands-on previews van Mario Kart zijn juist enorm positief.
hands-on zijn positief ja, Smash Bros. is echter een veel grotere productie dan Mario Kart.
Dat zegt helemaal niets over hoe leuk Mario Kart is. Resident Evil UC werd ook onspeelbaar genoemd met de Wii Zapper, maar met de Wiimote is het spel wel goed. Dat lees ik nu ook weer in de previews van Mario Kart Wii, zonder Wii Wheel blijkt het spel veel leuker te zijn.
Had men dat niet beter kunnen tweaken voor de release? Het Wii Wheel wordt de verkooptruc, "kijk hoe goed en simpel de Wii Remote werkt!" als het niet werkt is er duidelijk niet lang genoeg over nagedacht. Ik heb namelijk nog nooit eerder meegemaakt dat een Nintendo accessoire voor geen meter werkte.
Ik hoop wel dat je inziet dat het vertalen van 1 á 2 alinea's tekst een wereld van verschil is met het vertalen van een spel. Die twee alinea's kun je makkelijk binnen een uurtje vertalen, maar een spel vertalen is om technische en culturele redenen(zoek voor de grap eens een letterlijke vertaling van de Pokémon TV serie en vergelijk die met de uiteindelijke vertaling) veel moeilijker. De reden dat dat tot uitstel lijdt, is omdat NoE vaak pas met vertalen begint zodra de Engelse vertaling van NoA af is. Sommige spellen worden echter direct vanuit het Japans vertaald en komen daarom veel sneller in Europa uit.
Dat zie ik in ja, alleen er is dus al een hoop vertaald. De namen/aanvallen staan al vertaald op de Dojo!! Als het vertalen zolang duurt waarom kon men dan wel Super Mario Galaxy hier snel naartoe halen en een aantal text-heavy DS titels ook. Advance Wars was bijvoorbeeld ook geen probleem.
Je bedoelt dat je denkt dat het mogelijk is om de spellen tegelijk uit te brengen(waar ik het overigens mee eens ben)? Als er geen redenen waren om het spel later uit te brengen, dan was het spel wel tegelijkertijd uitgebracht.
Nee, want Nintendo Europa heeft altijd van die rare marketing plannen. Zack & Wiki uitstellen voor marketing, juist... ik heb misschien tussen het zappen door een keertje een advertentie gezien.
Nintendo zelf heeft nauwelijks iets aan reclame gedaan voor het spel, het is de producer die zelf een blog is gestart om het spel te promoten. Het heeft Nintendo waarschijnlijk weinig tot niets gekost.
Nintendo weet hoe belangrijk Smash is. En ondanks dat de producer het opgezet heeft had men geholpen met het vertalen. Daarnaast hield Nintendo Smash Bros. vrij lang in de spotlights.
Nee, men is pas veel later begonnen aan de ontwikkeling. Het spel is in mei 2005 aangekondigd, maar de producer heeft zelf letterlijk gezegd dat hij toen nog van niets wist. Hij kreeg vlak daarna nog een aanbod van Nintendo en de ontwikkeling is pas in oktober van 2005 begonnen.
Daar heb je dan wel weer gelijk in.
Wat ook altijd zo bagger is is dat een mogelijke herfst/winter titel voor Japan hier dan weer niet op tijd verschijnt. Ze blijven de boel op deze manier maar verschuiven en uitstellen. De laatste keer dat Nintendo Japan een boekje open deed over titels die nog in ontwikkeling zijn stonden er: Disaster: Day of Crisis, Mario Kart, Mario Stadium Baseball, Kirby en Animal Crossing. Het lijkt me sterk dat Nintendo Europa Animal Crossing dit jaar laat verschijnen. Waar blijft WiiWare? Alle aankondigingen zijn voor Nintendo America en Japan en Europa hobbelt er een beetje achteraan. Ik heb allang door dat Nintendo Europa eerst alle "simpele" spellen uitbrengt zodat het ze weinig moeite kost. Donkey Kong's retard race krijgt bijvoorbeeld voorrang op Fire Emblem. Mario Kart krijgt voorrang op Smash Bros. ze zijn gewoon te lui om is op te schieten met de releases. Tales of Symphonia wordt overigens door Nintendo America vertaald en uitgebracht. Ik zie me geest al dwalen voor een Europese release...
Dit soort gezeik was de reden dat Nintendo Europa geen voet aan de grond kreeg met de Gamecube. Uitstel, uitstel, uitstel hetzelfde trucje herhalen ze nu gewoon opnieuw. Net zoals met Animal crossing "Vertalen? Nee, dat is veel te veel werk...."