Ok, maar gebruikt de TV dan het composiet signaal, of het RGB signaal?Alien B.O.B. schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:01:
[...]
bij mij werkt het op legale manier met freeloader en SSBB met RGB kabel, op mijn eigen tv was het beeld rood maar ik heb hem toen op een andere tv aangesloten die PAL en NTSC ondersteunt en toen werkte het gewoon.
480i is PAL60 op een PAL Wii, niet NTSC.Cleetje schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:24:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij was het toch heel simpel:
480i/60Hz=NTSC
576i/50Hz=PAL
480P=EDTV (geen PAL/NTSC gedoe)
Waarschijnlijk composiet.JungleJim schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:24:
[...]
Ok, maar gebruikt de TV dan het composiet signaal, of het RGB signaal?
Ik neem niet aan dat een PAL Wii dan exotische varianten als NTSC4.43 via composiet gaat verzenden.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Verwijderd
Ik heb al de hele middag zitten smashen.Victorio schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:32:
[...]
NTSC draait juist standaard op 50Hz geloof ik. Ook al probeer je 60Hz te forceren. 480p is idd hetzelfde. Dus LCD mensen hebben 'geluk'. Tenzij je NinteX heet, dan maakt het allemaal niet meer uit.Heb je die TV al naar binnen gesleept en SSBB aan de praat?
nope, pal = 50Hz, NTSC = 60HzVictorio schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:32:
[...]
NTSC draait juist standaard op 50Hz geloof ik. Ook al probeer je 60Hz te forceren. 480p is idd hetzelfde. Dus LCD mensen hebben 'geluk'. Tenzij je NinteX heet, dan maakt het allemaal niet meer uit.Heb je die TV al naar binnen gesleept en SSBB aan de praat?
Verwijderd
net gebeld door gameshop Enschede!
Kan Brawl ophalen als ik wil!!!
kost me 79 euro..maar dan heb ik ook wat.
Kan Brawl ophalen als ik wil!!!
kost me 79 euro..maar dan heb ik ook wat.
Verwijderd
Is brawl met de dollarkoers niet 30 euro ofzo? Voor dat geld kan je net zo goed je wii ombouwen 
Trouwens ik heb een vraag m'n wii gaat niet meer aan geen rood lampje helemaal niks. En terugsturen naar Nintendo zit er niet in. Iemand tips?
Trouwens ik heb een vraag m'n wii gaat niet meer aan geen rood lampje helemaal niks. En terugsturen naar Nintendo zit er niet in. Iemand tips?
voeding stuk?Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:43:
Is brawl met de dollarkoers niet 30 euro ofzo? Voor dat geld kan je net zo goed je wii ombouwen
Goeie... Zijn die ook los te koop? 30 euro zeker?
Inderdaad. Bovendien, als de TV geen NTSC zou ondersteunen, dan zou ik verwachten dat het beeld zwart-wit wordt in plaats van te rood. Dat onderstreept wat mij betreft nog eens de theorie dat de Wii een S-video signaal op de RGB pinnetjes verstuurt, waardoor het beeld te rood wordt.Icelus schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:29:
[...]
480i is PAL60 op een PAL Wii, niet NTSC.
[...]
Waarschijnlijk composiet.
Ik neem niet aan dat een PAL Wii dan exotische varianten als NTSC4.43 via composiet gaat verzenden.
Verwijderd
Ik hoop het. Ik ga vanavond even bij de buren kijken of hij werkt op hun voeding. Bedankt voor de tip
maar waarom zou het dan wel werken op een tv die NTSC ondersteunt en het rood worden bij een tv die alleen pal ondersteunt. dus dan zou die bij de ene tv s-video doen en de ander composiet over de RGB kabel, zeg je?JungleJim schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:59:
[...]
Inderdaad. Bovendien, als de TV geen NTSC zou ondersteunen, dan zou ik verwachten dat het beeld zwart-wit wordt in plaats van te rood. Dat onderstreept wat mij betreft nog eens de theorie dat de Wii een S-video signaal op de RGB pinnetjes verstuurt, waardoor het beeld te rood wordt.
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Is er echt geen oplossing voor dat je rode kleuren krijgt met een rgb kabel. Hoor ook verhalen over een fully wired rgb kabel. Wat bedoelen ze daar mee. En kan het dit probleem verhelpen
[ Voor 10% gewijzigd door jaaoie17 op 17-03-2008 17:32 ]
Pcies. Aangezien het composiet signaal sowieso over de scart kabel gaat, werkt dat zolang de TV NTSC ondersteunt.Alien B.O.B. schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:05:
[...]
maar waarom zou het dan wel werken op een tv die NTSC ondersteunt en het rood worden bij een tv die alleen pal ondersteunt. dus dan zou die bij de ene tv s-video doen en de ander composiet over de RGB kabel, zeg je?
Ik weet dat mijn TV (Sony KV-28FQ86) aangeeft welk signaal het van de scart plukt (composiet of RGB), maar of andere merken dat ook laten zien weet ik niet. Bovendien kun je bij mijn TV niet kiezen of ie composiet of RGB moet gebruiken, die keuze maakt de TV zelf. Waarschijnlijk dat de logica voor de keuze per TV/merk verschilt, waardoor iedereen andere resultaten krijgt...
Edit: ik ben wel benieuwd wat er nu gebeurt als je de scart stekker in een scart ingang stop die S-video ondersteunt. Vaak hebben TVs één (of meerdere) RGB scart aansluitingen, en één (of meerdere) S-video scart aansluitingen. S-video en RGB kunnen namelijk niet samen over één scart kabel. Maar aan de andere kant, aangezien de pinout van de wii scart kabel voor s-video niet klopt, denk ik niet dat het de oplossing is...
[ Voor 20% gewijzigd door JungleJim op 17-03-2008 17:35 ]
Ook niet helemaal juist, zoals hier boven genoemd heb je ook PAL60. -> Pal kleurcodering @ 60Hz.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan SSBB? Heb geen van de voorgaande delen gespeeld
Ik ook niet, en ik vind 2D of 3D fighting games sowieso nooit leuk. Ben veel meer into adventure rpg of turn-based strategy en puzzles... MAAAAAAR...Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:04:
Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan SSBB? Heb geen van de voorgaande delen gespeeld
BRAWL IS VETTTT!
Als je een paar van de Nintendo characters kent is het al leuk om ze eens bij elkaar te zien... het spel is mooi en spreekt (zelfs) mij enorm aan. Mede omdat je online kan spelen, als die feature er niet in had gezeten had ik het minder leuk gevonden denk ik. (Met vrienden speel ik offline vaak andere spellen...)
[ Voor 8% gewijzigd door Victorio op 17-03-2008 18:13 ]
Verwijderd
Maar is het "gewoon" een vechtspel met nintendo-characters (+sonic) of is er nog meer speciaals aan?
Nee krayz. Er is niets speciaals aan.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.
Let op:
Geen vragen over de beschikbaarheid - van wat dan ook - hier aub :)
Geen vragen over de beschikbaarheid - van wat dan ook - hier aub :)