Ps4/switch gamer
Anoniem: 104593
Dit is het echt het grootste probleem wat Nintendo heeft. Software tekorten terwijl in Amerika de winkels ieder 400 of meer exemplaren van Smash Bros. binnen krijgen.Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:42:
Ik heb het definitief gehad met de wii. Vandaag in mijn pauze weer alle winkels afgeweest, dit keer voor NMH, en uiteraard nergens te krijgen. Dit is gewoon niet leuk meer, iedere keer als er een game uitkomt die mensen willen hebben word je gedwongen om weken te zoeken omdat nintendo/publishers het gewoon permanent weigeren om te zorgen dat hun games te krijgen zijn. Met Gh3 was dat zo. Sterker nog, het is nogsteeds zo want ook vandaag was gh3 nogsteeds nergens te krijgen, Nintendo flikt het geintje steeds door games hier maanden later uit te brengen en nou is NMH gewoon weer niet te krijgen en weet geen enkele winkel wanneer dat wel zo is. Het enige wat zonder problemen te krijgen is zijn alle crap games of goedkope cash in zooi zoals bully wat voor 50 euro in de winkel ligt. Nee dank je nintendo. Willen jullie niet dat ik mijn geld aan jullie uitgeef dan geef ik vanaf nu ook geen cent meer aan jullie uit en speel ik wel op een andere manier. Hopelijk komen ze dan eindelijk eens tot de conclusie dat als je wat wil verkopen je eindelijk eens moet zorgen dat het te krijgen is ipv eeuwig uitstellen en met release dates komen waarop gewoon niks te krijgen is.
Ongezien de ..... nintendo
Ik ben het eens met de stelling dat er te weinig schijfjes worden geperst (ook al ondervind ik daar weinig hinder van in het rustige oosten), maar de schuld ligt ook bij de winkeliers hoor. Zie No More Heroes, die staan bij veel winkels niet eens in de online shop! Dat bepaalde titels bijna nergens zijn te krijgen (zie Ghost Squad) is soms ook gevolg van winkelbeleid: als de titel te 'alternatief' is dan neemt men niet eens de moeite. Zonde, want zo krijg je ook een self-fulfilling prophecy: lage verkopen verwacht->game is moeilijk te verkrijgen->lage verkopen.Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:51:
[...]
Dit is het echt het grootste probleem wat Nintendo heeft. Software tekorten terwijl in Amerika de winkels ieder 400 of meer exemplaren van Smash Bros. binnen krijgen.
Maar goed, dan nog mogen ze het productieproces wel eens onder handen nemen hier in Europa. Of haal die achterlijke regiocodering weg, dat is ook niet meer van deze tijd (hetzelfde geldt overigens voor DVD films en hun regio's). Gelukkig zijn bijna alle titels wel online te bestellen bij een dimplus of zo...
Ik vind het zelf schandalig dat mensen nog steeds op zoek zijn naar Guitar Hero, Mario & Sonic en Super Mario Galaxy. Er zijn daarentegen wel stapels Halo 3 te vinden in de winkel. Het is niet de eerste keer dat Nintendo of Europe zo gigantisch faalt. De DS games waren ook een tijdje geleden totaal uitverkocht, hetzelfde met Wii Play, Metroid Prime 3 en diverse andere titels. Ze brengen steeds meer hardware op de markt maar de software leveringen blijven hetzelfde.Cleetje schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:58:
[...]
Ik ben het eens met de stelling dat er te weinig schijfjes worden geperst (ook al ondervind ik daar weinig hinder van in het rustige oosten), maar de schuld ligt ook bij de winkeliers hoor. Zie No More Heroes, die staan bij veel winkels niet eens in de online shop! Dat bepaalde titels bijna nergens zijn te krijgen (zie Ghost Squad) is soms ook gevolg van winkelbeleid: als de titel te 'alternatief' is dan neemt men niet eens de moeite. Zonde, want zo krijg je ook een self-fulfilling prophecy: lage verkopen verwacht->game is moeilijk te verkrijgen->lage verkopen.
Maar goed, dan nog mogen ze het productieproces wel eens onder handen nemen hier in Europa. Of haal die achterlijke regiocodering weg, dat is ook niet meer van deze tijd (hetzelfde geldt overigens voor DVD films en hun regio's). Gelukkig zijn bijna alle titels wel online te bestellen bij een dimplus of zo...
Maar zo te lezen kleven er toch wel een paar nadelen aan. Wat ik ervan begrijp werkt hij niet goed i.c.m. een RGB-scart kabel, het beeld wordt rood. En ook multi-language spellen werken niet. Brawl werkt wel op een pal Wii.
Is er ergens een duidelijk overzicht van de + en - punten van FreeLoader? Ik weet nogsteeds niet wat ik ervan moet denken.
Wat betreft de originele Brawl op een niet-gemodde Wii:
"All i keep hearing is that in order to play this game they have to use the freeloader twice (insert and eject and insert again and eject) and then let the game updated before the game runs, now datel did say clearly that the Wii freeloader does not allow updates when in this case the game won't run until a update is installed, they have blanetly lied liked they have lied about previous datel products just to get people to buy their junk."
[ Voor 37% gewijzigd door Victorio op 14-03-2008 14:23 ]
als je nu eens zou zeggen waar NMH voor staat
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Je kunt er Smash mee spelen. Meer is niet nodig lijkt me. Dat rode of zwarte beeld heb je alleen als je TV geen NTSC kan verwerken. Hij installeert overigens niet de US firmware maar een aangepaste update met bestanden die nodig zijn om Brawl te draaien. Datel kan daar moeilijk omheen.Victorio schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:18:
Ik zit een beetje op verschillende fora te lezen over FreeLoader...
Maar zo te lezen kleven er toch wel een paar nadelen aan. Wat ik ervan begrijp werkt hij niet goed i.c.m. een RGB-scart kabel, het beeld wordt rood. En ook multi-language spellen werken niet. Brawl werkt wel op een pal Wii.
Is er ergens een duidelijk overzicht van de + en - punten van FreeLoader? Ik weet nogsteeds niet wat ik ervan moet denken.
Wat betreft de originele Brawl op een niet-gemodde Wii:
"All i keep hearing is that in order to play this game they have to use the freeloader twice (insert and eject and insert again and eject) and then let the game updated before the game runs, now datel did say clearly that the Wii freeloader does not allow updates when in this case the game won't run until a update is installed, they have blanetly lied liked they have lied about previous datel products just to get people to buy their junk."
NMH is inderdaad No More Heroes.
/me wacht nog steeds op post
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 14-03-2008 14:41 ]
Slowdown hoort erbij, die kunnen ze er niet uithalen. Ze zouden bijvoorbeeld wel een 9Mhz nes kunnen emuleren, maar dan gaat vaak het gehele spel sneller (en de slowdownmomenten op normale snelheid). Dit komt doordat de spellen geoptimaliseerd zijn voor de NES processor en geen rekening hoefden te houden met andere snelheden.Michael Knight schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:38:
Ik snap niet, dat die games inclusief slowdown op VC staan... de slowdown kwam op de oorspronkelijke consoles, doordat ze het net niet trokken op drukke momenten..
Ze gaan me toch niet vertellen, dat de Wii op 7Mhz draait in VC-mode?!?!
Dezelfde game zal in een pc-emulator nul slowdown hebben..
In pc emulators heb je ook vaak slowdown en spriteflickering
Resultaat: MH2 en GS zijn nu besteld nog voor dat ik de FL heb kunnen testen...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Lol. Hij is erdoor!Deddiekoel schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:57:
... Maar toen ik zag vandaag het bericht dat Manhunt 2 in de UK uit mag komen en toen dacht ik ...
"Today, seven weeks after the last events in the case, and some nine months after the game was first banned, Manhunt 2 has finally been granted a release in the UK."
Haha! Wel volledig censored natuurlijk

Ioniq 5 P45
Het kan in principe wel. Het probleem is alleen dat niemand zeker weet of Nintendo iets tegen de Freeloader kan doen (ik denk van wel). Het is dus een gok die je neemt. Je moet het ook maar net willen om nooit in Nederland een spel te kopen, als de Freeloader niet meer werkt.Spiller schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:59:
Volgende week ga ik naar de vs en ben van plan een wii aan te schaffen. Heb het topic doorgelezen maar ben er nog niet over uit. Is het mogelijk om op een Amerikaanse Wii in Nederland gekochte spellen te spelen (met de Freeloader)?
Let wel op dat je de juiste versie van freeloader koopt. Dus US->Eur en niet andersom.Spiller schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:59:
Volgende week ga ik naar de vs en ben van plan een wii aan te schaffen. Heb het topic doorgelezen maar ben er nog niet over uit. Is het mogelijk om op een Amerikaanse Wii in Nederland gekochte spellen te spelen (met de Freeloader)?
[ Voor 3% gewijzigd door vectrex op 14-03-2008 23:42 ]
Ioniq 5 P45
Dat is niet mogelijkSpiller schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:13:
Dus een spel in Nederland kopen en die spelen op en USA Wii kan zonder hulpmiddel (mod of freeloader) niet?
This space is occupied
Tuurlijk kan de slowdown er wel uitgehaald worden..BarôZZa schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:53:
[...]
Slowdown hoort erbij, die kunnen ze er niet uithalen. Ze zouden bijvoorbeeld wel een 9Mhz nes kunnen emuleren, maar dan gaat vaak het gehele spel sneller (en de slowdownmomenten op normale snelheid). Dit komt doordat de spellen geoptimaliseerd zijn voor de NES processor en geen rekening hoefden te houden met andere snelheden.
In pc emulators heb je ook vaak slowdown en spriteflickering
Er wordt meer CPU kracht ingezet, terwijl de sync van de oorspronkelijke x mhz (nes, snes snelheid) aangehouden wordt.
Zo is dat ook gedaan bij verschillende emulators.
Het is niet zo, dat er een cpu geoverclocked wordt (wat bv. bij de consoles mogelijk was) en dat daardoor alles sneller loopt... bij simpel overclocken/vervangen van de cpu in coles liep alles dan sneller ja..
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Daarnaast zijn er geen NES emulators die geen last hebben van de problemen. Of ze lopen niet 100% gelijk qua snelheid met het origineel. Sprite flickering zie je ook in elke emulator en als ze een workaround hebben gefixt, dan werkt dat uiteraard niet goed bij momenten dat ze de sprites bewust lieten flikkkeren.
Overigens vind ik slowdown etc nog niet eens zo erg. Wat ik wel graag had gezien waren wat grafische filtertjes. Sommige games doen nu echt pijn aan je ogen en dat komt ook deels doordat het er tegenwoordig scherper uitziet.
Iets anders trouwens: er is een nieuwe release uit voor het bekende Twilight gedoe. Kon nu al gewoon de tetris van m'n sdkaartje starten zonder andere hardware.
[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 15-03-2008 03:44 ]
Ja, die werkt mooi! Zojuist Tetris gespeeld op m'n WiitjeBarôZZa schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 03:43:
Iets anders trouwens: er is een nieuwe release uit voor het bekende Twilight gedoe. Kon nu al gewoon de tetris van m'n sdkaartje starten zonder andere hardware.
Alleen rokken CodeJunkies en Gameseek niet zo hard...dus heb ik nog geen Freeloader. Aahhh, the agony!
Iemand hier die zijn Gameseek FL al binnen heeft?
De kritiek op Bully van een tijdje terug is wat mij betreft wel terecht voor manhunt 2, hier gaat men alleen voor het geld van gamers via negatieve/sensatie publiciteit.
@importeren/fl
Als ik al een wii zou hebben zou ik zeker voor een fl gegaan zijn. Nu ga ik (als ik eindelijk/ooit geld heb
Errr er vanuitgaande dat er in de winkel voldoende voorraden zijn
10 second ninja DONE
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Anoniem: 105012
Edit: Net even dat filmpje gekeken bij de preview, maar Block Plaza valt me toch wel enigzins tegen. Geen "tweede verdieping", en sommige blokken staan er alleen voor de sier. Met twaalf spelers zal het level wel groter moeten zijn, maar toch valt het me een beetje tegen. Voor de rest ziet het er wel weer strak uit, alleen zijn de ballontjes nog steeds zo lelijk.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 105012 op 15-03-2008 12:27 ]
IMO is Freeloader juist niet interessant voor Smash Bros. Dat spel komt toch wel hier uit. Ik gebruikte bijv. de Freeloader voor m'n Cube voor spellen die hier niet uitkwamen.Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:39:
[...]
Je kunt er Smash mee spelen. Meer is niet nodig lijkt me.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
QFTRayNbow schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:33:
[...]
IMO is Freeloader juist niet interessant voor Smash Bros. Dat spel komt toch wel hier uit. Ik gebruikte bijv. de Freeloader voor m'n Cube voor spellen die hier niet uitkwamen.
Wanneer Smash Bros hier uitkomt kan je zonder gepruts de Europese versie spelen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Een half jaar eerder een spel kunnen spelen voor een lagere prijs vind ik anders best interessant.RayNbow schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:33:
[...]
IMO is Freeloader juist niet interessant voor Smash Bros. Dat spel komt toch wel hier uit. Ik gebruikte bijv. de Freeloader voor m'n Cube voor spellen die hier niet uitkwamen.
Oh en wat ik idd jammer vind van vc tov xbox arcade. R-type zou op de x-box dus idd de arcade versie zijn, hier is het de snes versie. Het leuke van leven in deze tijd is dat je kan kijken of de home versies iets toevoegden aan de arcade versie, of dat men concessies moest doen om het spel te laten werken.
In het geval van r-type is er dus zeker sprake van situatie 2.
Maar goed het was een launch game van de snes (as ik het me goed herinner) en toendertijd had je eigenlijk geen andere optie. (op de amiga had je ook r-type die volgens mij redelijk was ontvangen en op de pc engine ook maar die kon je hier toch niet kopen
10 second ninja DONE
Vergelijk nu eens "half jaar eerder" voor Smash Bros met bijv. "wachten totdat je een ons weegt" voor spellen als NGNT EX2 en MS Sensen 0079.BarôZZa schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:02:
[...]
Een half jaar eerder een spel kunnen spelen voor een lagere prijs vind ik anders best interessant.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wat een logica.
Sinds wanneer staan 3 maanden gelijk aan een half jaar?BarôZZa schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:33:
Dus dan is het niet meer interessant om een half jaar eerder een game te spelen voor een lagere prijs![]()
Wat een logica.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Tijd is een relatief begrip, aldus EinsteinMetroidPrime schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:54:
[...]
Sinds wanneer staan 3 maanden gelijk aan een half jaar?
EDIT: Nog een nieuw filmpje van de Battle Mode in Mario Kart Wii (sorry voor de slechte kwaliteit maar check IGN of een andere gamesite voor een betere versie
[ Voor 38% gewijzigd door monnick op 15-03-2008 14:25 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Sinds wanneer heeft SSBB een officiele releasedate in europa?MetroidPrime schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:54:
[...]
Sinds wanneer staan 3 maanden gelijk aan een half jaar?
Daarnaast doet dat nog steeds geen afbreuk aan de inhoud van mn bericht. Dan speel je het desnoods 3 maanden eerder voor een lagere prijs. Wordt je nog steeds genaaid als EU bewoner
Overigens heb ik SSBB gewoon laten liggen in Tokyo en een Virtual Boy gehaald met 11 spellen voor omgerekend 100 euro ofzo
De game van Sega draait op een aangepaste engine van Virtua Tennis/Tennis 2K-serie. En die games zijn vele malen beter dan de Top Spin serie.Rudedadude schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:47:
Er stat voor dit voorjaar toch ook nog top spin 3 op de planning voor de wii? Het kan aan mij liggen, maar ik ben meer geinteresseerd in een 'echt' tennisspel en niet zozeer in het spelen met Sega / Nintendo characters en allerlei aanpassingen aan het normale tennisspel. Maar goed, gameplay is uiteindelijk het belangrijkste, dus ik ben benieuwd wat het spel te bieden heeft
[ Voor 47% gewijzigd door BarôZZa op 15-03-2008 15:34 ]
Op de VC hebben we inmiddels drie (of eigenlijk vier) R-Types. We hebben R-Type voor de Turbografx-16 (PC-Engine). Dat is een erg goede port van de arcade games R-Type 1&2. We hebben ook R-Type 3 voor de SNES en sinds kort Super R-Type voor de SNES. Overigens kon je de eerste R-Type ook onder andere op de Master System van Sega spelen.Sagat schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:07:
Oh en wat ik idd jammer vind van vc tov xbox arcade. R-type zou op de x-box dus idd de arcade versie zijn, hier is het de snes versie. Het leuke van leven in deze tijd is dat je kan kijken of de home versies iets toevoegden aan de arcade versie, of dat men concessies moest doen om het spel te laten werken.
In het geval van r-type is er dus zeker sprake van situatie 2.
Maar goed het was een launch game van de snes (as ik het me goed herinner) en toendertijd had je eigenlijk geen andere optie. (op de amiga had je ook r-type die volgens mij redelijk was ontvangen en op de pc engine ook maar die kon je hier toch niet kopenlang geleden enzo)
Kan ik eindelijk kijken wat de Wii aan surround geluid kan voort brengen!
Moet trouwens wel zeggen dat met een component kabel de internet browser echt heeeel behoorlijk werkt!
Ik ben pas serieus sega gaan volgen toen ik een saturn had, hoewel ik daarvoor via multi format mags als cvg en mean machines wel al wat over de megadrive te weten kwam, het master sytem is echt helemaal aan me voorbij gegaan. Maar goed het spel is op diverse machines uitgekomen laten we het daarop houdenWhollabilla schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:47:
[...]
Op de VC hebben we inmiddels drie (of eigenlijk vier) R-Types. We hebben R-Type voor de Turbografx-16 (PC-Engine). Dat is een erg goede port van de arcade games R-Type 1&2. We hebben ook R-Type 3 voor de SNES en sinds kort Super R-Type voor de SNES. Overigens kon je de eerste R-Type ook onder andere op de Master System van Sega spelen.
Maar on topic, het is eigenlijk wel een vreemde keuze om ook de snes versie uit te brengen als de pc engine versie al beschikbaar is, je moet wel een ontzettende r-type fanaat zijn als je ze beide koopt om de verschillen (als ze er al zijn). Vooral als de snes versie dus nogal wat problemen heeft.
Wat dat betreft is het misschien beter om te klagen over wat er beschikbaar is (over beter gezegd wat er NIET beschikbaar is) op de VC ipv perfecte emulatie inclusief slowdown, sprite flickering and my personal favourite, slow ass 50hz conversies. Hmm now that i mention it, das wel irritant.
Misschien hadden ze net als op sommige xbla titels de speler een keuze moeten geven tussen perfecte emulatie en remixed/updated gfx?
10 second ninja DONE
Vind jij. Ik heb veel liever Top Spin 3, dan de game van Sega, omdat ik ook wel eens gewoon echt realistisch tennis wil spelen.BarôZZa schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:25:
[...]
De game van Sega draait op een aangepaste engine van Virtua Tennis/Tennis 2K-serie. En die games zijn vele malen beter dan de Top Spin serie.
Vooral de 50hz conversies zijn altijd leuk inderdaad. Er is trouwens wel verschil tussen Super R-Type en TG-16 R-Type. Ik heb de TG-16 versie op de VC, en Super R-Type op de PC in een emulator, maar ze lijken totaal niet op elkaar.Sagat schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:56:
[...]
Ik ben pas serieus sega gaan volgen toen ik een saturn had, hoewel ik daarvoor via multi format mags als cvg en mean machines wel al wat over de megadrive te weten kwam, het master sytem is echt helemaal aan me voorbij gegaan. Maar goed het spel is op diverse machines uitgekomen laten we het daarop houden![]()
Maar on topic, het is eigenlijk wel een vreemde keuze om ook de snes versie uit te brengen als de pc engine versie al beschikbaar is, je moet wel een ontzettende r-type fanaat zijn als je ze beide koopt om de verschillen (als ze er al zijn). Vooral als de snes versie dus nogal wat problemen heeft.
Wat dat betreft is het misschien beter om te klagen over wat er beschikbaar is (over beter gezegd wat er NIET beschikbaar is) op de VC ipv perfecte emulatie inclusief slowdown, sprite flickering and my personal favourite, slow ass 50hz conversies. Hmm now that i mention it, das wel irritant.
Dan hadden alle spellen weer veel duurder geweest. Dat mis ik dus ook niet echt. Het lijkt me leuker als ze nieuwe, originele games zouden maken voor WiiWare in de oude stijl. Ik zou wel eens een 2D Metroid met Wii-graphics willen zien. Of een nieuwe (goede) Sonic.Misschien hadden ze net als op sommige xbla titels de speler een keuze moeten geven tussen perfecte emulatie en remixed/updated gfx?
[ Voor 7% gewijzigd door Whollabilla op 15-03-2008 20:25 ]
Dan kan je beter wachten op een Virtua Tennis. Daarnaast heb ik het meer over de gameplay, die van Virtua Tennis simpelweg beter/realistischer is. Als je liever met realistischere poppetjes speelt dan moet je overigens voor Top Spin gaan natuurlijk, maar als de tennis-engine belangrijk vindt dan moet je bij Sega zijn. Top Spin vs Virtua Tennis is netzoiets als FIFA vs PES of NBA Live vs NBA 2KAnoniem: 105012 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:14:
[...]
Vind jij. Ik heb veel liever Top Spin 3, dan de game van Sega, omdat ik ook wel eens gewoon echt realistisch tennis wil spelen.
In het Virtua Tennis vs. Top Spin moet ik me nog maar even verdiepen, maar het ging mij in eerste instantie om realistische characters.
Ik zit in hetzelde schuitje, wel vandaag mijn Play-Asia Brawl nog geen Freeloader van Gameseek. Ik heb de game al wel gespeeld vanavond bij een vriend en hij is echt geweldig. Ik snap Nintendo's logica echt niet:Deddiekoel schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:49:
GVD!! VideoGamesPlus rokt zo hard dat ik Brawl nu al binnen heb!
Alleen rokken CodeJunkies en Gameseek niet zo hard...dus heb ik nog geen Freeloader. Aahhh, the agony!
Iemand hier die zijn Gameseek FL al binnen heeft?
Nintendo Europe werknemer 1: "Wow wat een geweldig goede game!"
Nintendo Europe werknemer 2: "Inderdaad, super gewoon!"
*kijken elkaar aan*
In koor: "Juist dan stellen we die uit, dan bellen we nu Japan hoe het zit met Mario Kart!
[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 16-03-2008 01:46 ]
Het is duurder dan normaal en de beste methode is ergens reserveren en dan helaas wachten. Met name rond de release van Mario Kart zullen er veel meer Wii's beschikbaar komen. Ik heb al van een hoop wanhopige gamers verhalen gehoord over inkoop acties/ombouw consoles etc. etc. die niet goed afliepen. Als je meer wilt betalen voor je Wii kun je net zo goed naar Duitsland of een ander buurland rijden en er daar eentje kopen.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 16-03-2008 01:46 ]
Voor de duidelijkheid: dit is niet met modchips gedaan oid.
Dus grote kans dat je binnen een paar dagen het eerste Tetris channel kan toevoegen
[ Voor 22% gewijzigd door BarôZZa op 16-03-2008 21:34 ]
Gaaf zeg! Kan niet wachten tot de nieuwe versie van de hack uit "Dirty"-status komt en publiek wordt gemaakt!BarôZZa schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:27:
Wii Homebrew Channel
Voor de duidelijkheid: dit is niet met modchips gedaan oid.
Dus grote kans dat je binnen een paar dagen het eerste Tetris channel kan toevoegen
Nu maar hopen dat mijn FL snel komt samen met Ghost Squad. Dan heb ik weer een lekkere (multiplayer) schietgame!
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
jepWillybubba schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:42:
Is er al iemand met No More Heroes? Impressies? Valt het missende bloed erg op?
Geplaatst op woensdag 12 maart 2008 17:16
ik speel sinds gister de PAL versie van No more heroes, maar ik moet zeggen dat het spel erg teleurstellend is. Het vechtsysteem voelt erg willekeurig aan, terwijl ik dacht dat de controls juist het sterke punt waren van deze game. Nu is het gewoon een beetje in de rondte zwaaien met je wiimote zonder dat je echt je slagen gericht kan doen.
Het bloed is compleet vervangen door een soort van stofdeeltjes die er erg lelijk uit zien. Zowiezo zijn alle schaduwen zwart (dus pikzwart en geen grijstinten oid), dus als je twee mannetjes hebt gekilled is het hele beeld zowat zwart. Jammer, had veel verwacht van deze game.
[ Voor 3% gewijzigd door amahusu op 17-03-2008 11:07 ]
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Ik kreeg hem toevallig net in de brievenbus.Deddiekoel schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:38:
Iemand hier die een FL bij Gameseek hebben besteld en hem al binnen hebben? Zo ja, hoe lang heeft dat geduurd?
Overigens heb ik net Freeloader geprobeert, werkte!
Smash erin, volledig kleur in Menu, Smash opstarten en wat blijkt....
Mijn TV kan geen NTSC en de RGB kabel heeft een rode tint. Nu race ik maar even naar de Expert om een nieuwe TV te halen(LCD/HDTV die wel NTSC aankan en direct door naar de Free record of Intertoys voor een component kabeltje om vol van Smash te kunnen genieten.
Vast een geldprobleemAnoniem: 104593 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:57:
[...]
Ik kreeg hem toevallig net in de brievenbus.
Mijn TV kan geen NTSC en de RGB kabel heeft een rode tint. Nu race ik maar even naar de Expert om een nieuwe TV te halen(LCD/HDTV die wel NTSC aankan en direct door naar de Free record of Intertoys voor een component kabeltje om vol van Smash te kunnen genieten.
Dus dat probleem is er ook nog steeds? De wii blijft dus een ntsc versturenAnoniem: 104593 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:57:
[...]
Ik kreeg hem toevallig net in de brievenbus.
Dus geen RGB-signaal?Anoniem: 104593 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:57:
Mijn TV kan geen NTSC en de RGB kabel heeft een rode tint.
Dan krijg je PAL60, geen NTSC.BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:37:
Volgens mij kan je gewoon je Wii op 60Hz instellen en kijken of het allemaal nog goed weergegeven wordt. Zo ja, dan zal je geen problemen hebben met de freeloader.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Misschien kun je dan uitleggen hoe je dat op een legale manier gedaan hebt zodat het wat toevoegt aan dit topic.Alien B.O.B. schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:55:
ik heb met SSBB ook over de RGB ntsc signaal maar mijn tv ondersteunt het en ik heb geen rood beelden het werkt gewoon goed
[ Voor 72% gewijzigd door Victorio op 17-03-2008 13:59 ]
Je PAL Wii kan ook geen NTSC uitputten. Je hebt 50 of 60Hz en de NTSC games draaien dan op 60Hz.Icelus schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:39:
[...]
Dus geen RGB-signaal?
[...]
Dan krijg je PAL60, geen NTSC.
Maar misschien zit ik ernaast. Sinds de Dreamcast hebben de consoles alleen een 50/60Hz optie en draaien de NTSC games standaard in die 60Hz modus. 480p zou overigens gewoon hetzelfde moeten zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door BarôZZa op 17-03-2008 14:03 ]
Ik heb gewoon een component aansluiting en anders een NTSC compatible SDTV dus ik zou goed moeten zitten. Nu maar hopen dat mijn FL er ook is.
NTSC draait juist standaard op 50Hz geloof ik. Ook al probeer je 60Hz te forceren. 480p is idd hetzelfde. Dus LCD mensen hebben 'geluk'. Tenzij je NinteX heet, dan maakt het allemaal niet meer uit.BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:01:
[...]
Je PAL Wii kan ook geen NTSC uitputten. Je hebt 50 of 60Hz en de NTSC games draaien dan op 60Hz.
Maar misschien zit ik ernaast. Sinds de Dreamcast hebben de consoles alleen een 50/60Hz optie en draaien de NTSC games standaard in die 60Hz modus. 480p zou overigens gewoon hetzelfde moeten zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Victorio op 17-03-2008 14:33 ]
Het kleursignaal (NTSC, PAL, PAL-M) en refresh worden softwaremarig ingesteld.BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:01:
Je PAL Wii kan ook geen NTSC uitputten. Je hebt 50 of 60Hz en de NTSC games draaien dan op 60Hz.
Een PAL Wii kan in principe ook NTSC aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Icelus op 17-03-2008 14:40 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Klopt, maar dacht dat de omzetting naar RGB in de kabel werd gedaan. Dan zou je bij een RGB-signaal hier geen last van hoeven te hebben aangezien je TV dan een 60Hz RGB-signaal krijgt.Captain N schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:53:
Blijkbaar, anders zou Nintex ook geen problemen hebben met z'n PAL Wii i.c.m. z'n TV die geen NTSC ondersteunt.
Hij stottert en hapert heel erg en van de 10 keer dat ik hem wil opstarten krijg ik 9 keer een error.
Kan dit te maken hebben met hoe de Wii is ingesteld?
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Afgaande op gamerankings denk ik niet dat je veel mist als je dat spel niet kunt spelen,
http://www.gamerankings.c...7972.asp?q=looney%20tunes
Ps4/switch gamer
De algemene error, Diegene waarbij je de Wii moet uitschakelen.en opnieuw moet opstarten.NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:28:
Zal aan het spel liggen. Wat voor foutcode krijg je precies?
Afgaande op gamerankings denk ik niet dat je veel mist als je dat spel niet kunt spelen,
http://www.gamerankings.c...7972.asp?q=looney%20tunes
Ik weet niet precies welke code dat is.
Het spel is ook niet voor mij maar voor mijn zoon die het graag wil spelen.
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Dat was bij de cube zo, daar deed de kabel inderdaad de omzetting. Bij de Wii is dat niet meer zo.Icelus schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:59:
[...]
Klopt, maar dacht dat de omzetting naar RGB in de kabel werd gedaan. Dan zou je bij een RGB-signaal hier geen last van hoeven te hebben aangezien je TV dan een 60Hz RGB-signaal krijgt.
Het schijnt zo te zijn dat wanneer met de freeloader een US game gespeeld wordt, de Wii alleen maar composiet, S-video of component kan uitsturen. RGB (over scart) is er dan niet meer bij. Wanneer je de Wii via Scart aangesloten hebt, zal het beeld niet kloppen aangezien het s-video signaal dan op (een aantal van) de RGB pinnetjes in de scart kabel gezet wordt. Dat is tenminste wat ik op oa NeoGAF lees, en wat ik opmaak uit de Scart en Wii connector pinouts.
Als je je Wii via composiet aangesloten hebt, moet je TV NTSC ondersteunen. Indien je je Wii via component aangesloten hebt, werkt het sowieso omdat er dan geen sprake meer is van een NTSC of PAL signaal.
Andere spellen werken wel op de wii? Er zijn ook geen krassen e.d. zichtbaar op het schijfje?GrumpyGamerDad schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:36:
[...]
De algemene error, Diegene waarbij je de Wii moet uitschakelen.en opnieuw moet opstarten.
Ik weet niet precies welke code dat is.
Het spel is ook niet voor mij maar voor mijn zoon die het graag wil spelen.
Anders zou ik er terug mee naar de winkel gaan.
Ps4/switch gamer
bij mij werkt het op legale manier met freeloader en SSBB met RGB kabel, op mijn eigen tv was het beeld rood maar ik heb hem toen op een andere tv aangesloten die PAL en NTSC ondersteunt en toen werkte het gewoon.JungleJim schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:45:
[...]
Dat was bij de cube zo, daar deed de kabel inderdaad de omzetting. Bij de Wii is dat niet meer zo.
Het schijnt zo te zijn dat wanneer met de freeloader een US game gespeeld wordt, de Wii alleen maar composiet, S-video of component kan uitsturen. RGB (over scart) is er dan niet meer bij. Wanneer je de Wii via Scart aangesloten hebt, zal het beeld niet kloppen aangezien het s-video signaal dan op (een aantal van) de RGB pinnetjes in de scart kabel gezet wordt. Dat is tenminste wat ik op oa NeoGAF lees, en wat ik opmaak uit de Scart en Wii connector pinouts.
Als je je Wii via composiet aangesloten hebt, moet je TV NTSC ondersteunen. Indien je je Wii via component aangesloten hebt, werkt het sowieso omdat er dan geen sprake meer is van een NTSC of PAL signaal.
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
NTSC is per definitie 60HzVictorio schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:32:
[...]
NTSC draait juist standaard op 50Hz geloof ik. Ook al probeer je 60Hz te forceren. 480p is idd hetzelfde. Dus LCD mensen hebben 'geluk'.
480i/60Hz=NTSC
576i/50Hz=PAL
480P=EDTV (geen PAL/NTSC gedoe)
Dat je dan rood beeld krijgt met een RGB kabel zou dan in mijn gevoel of liggen aan je tv (geen NTSC) of omdat je Wii niet draait op de NTSC resolutie. Ik zou dan in ieder geval even proberen of 480i/60Hz nog werkt, maar als je TV dat niet ondersteunt ben je sowieso snel klaar. Ik vraag me alleen af of Wii games wel een bepaalde resolutie kunnen forceren, op 480i/60Hz zetten werkt nl prima hier terwijl de PAL games dus op 576i/50Hz horen te draaien... Nou ja, 480P zou altijd moeten werken (mits de game dat ondersteund), dus als je die optie hebt: koop de component kabel.
Ok, maar gebruikt de TV dan het composiet signaal, of het RGB signaal?Alien B.O.B. schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:01:
[...]
bij mij werkt het op legale manier met freeloader en SSBB met RGB kabel, op mijn eigen tv was het beeld rood maar ik heb hem toen op een andere tv aangesloten die PAL en NTSC ondersteunt en toen werkte het gewoon.
480i is PAL60 op een PAL Wii, niet NTSC.Cleetje schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:24:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij was het toch heel simpel:
480i/60Hz=NTSC
576i/50Hz=PAL
480P=EDTV (geen PAL/NTSC gedoe)
Waarschijnlijk composiet.JungleJim schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:24:
[...]
Ok, maar gebruikt de TV dan het composiet signaal, of het RGB signaal?
Ik neem niet aan dat een PAL Wii dan exotische varianten als NTSC4.43 via composiet gaat verzenden.
Ik heb al de hele middag zitten smashen.Victorio schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:32:
[...]
NTSC draait juist standaard op 50Hz geloof ik. Ook al probeer je 60Hz te forceren. 480p is idd hetzelfde. Dus LCD mensen hebben 'geluk'. Tenzij je NinteX heet, dan maakt het allemaal niet meer uit.Heb je die TV al naar binnen gesleept en SSBB aan de praat?
nope, pal = 50Hz, NTSC = 60HzVictorio schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:32:
[...]
NTSC draait juist standaard op 50Hz geloof ik. Ook al probeer je 60Hz te forceren. 480p is idd hetzelfde. Dus LCD mensen hebben 'geluk'. Tenzij je NinteX heet, dan maakt het allemaal niet meer uit.Heb je die TV al naar binnen gesleept en SSBB aan de praat?
Anoniem: 212684
Kan Brawl ophalen als ik wil!!!
kost me 79 euro..maar dan heb ik ook wat.
Anoniem: 254069
Trouwens ik heb een vraag m'n wii gaat niet meer aan geen rood lampje helemaal niks. En terugsturen naar Nintendo zit er niet in. Iemand tips?
voeding stuk?Anoniem: 254069 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:43:
Is brawl met de dollarkoers niet 30 euro ofzo? Voor dat geld kan je net zo goed je wii ombouwen
Trouwens ik heb een vraag m'n wii gaat niet meer aan geen rood lampje helemaal niks. En terugsturen naar Nintendo zit er niet in. Iemand tips?
Goeie... Zijn die ook los te koop? 30 euro zeker?
Inderdaad. Bovendien, als de TV geen NTSC zou ondersteunen, dan zou ik verwachten dat het beeld zwart-wit wordt in plaats van te rood. Dat onderstreept wat mij betreft nog eens de theorie dat de Wii een S-video signaal op de RGB pinnetjes verstuurt, waardoor het beeld te rood wordt.Icelus schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:29:
[...]
480i is PAL60 op een PAL Wii, niet NTSC.
[...]
Waarschijnlijk composiet.
Ik neem niet aan dat een PAL Wii dan exotische varianten als NTSC4.43 via composiet gaat verzenden.
Anoniem: 254069
Ik hoop het. Ik ga vanavond even bij de buren kijken of hij werkt op hun voeding. Bedankt voor de tip
maar waarom zou het dan wel werken op een tv die NTSC ondersteunt en het rood worden bij een tv die alleen pal ondersteunt. dus dan zou die bij de ene tv s-video doen en de ander composiet over de RGB kabel, zeg je?JungleJim schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:59:
[...]
Inderdaad. Bovendien, als de TV geen NTSC zou ondersteunen, dan zou ik verwachten dat het beeld zwart-wit wordt in plaats van te rood. Dat onderstreept wat mij betreft nog eens de theorie dat de Wii een S-video signaal op de RGB pinnetjes verstuurt, waardoor het beeld te rood wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door jaaoie17 op 17-03-2008 17:32 ]
Pcies. Aangezien het composiet signaal sowieso over de scart kabel gaat, werkt dat zolang de TV NTSC ondersteunt.Alien B.O.B. schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:05:
[...]
maar waarom zou het dan wel werken op een tv die NTSC ondersteunt en het rood worden bij een tv die alleen pal ondersteunt. dus dan zou die bij de ene tv s-video doen en de ander composiet over de RGB kabel, zeg je?
Ik weet dat mijn TV (Sony KV-28FQ86) aangeeft welk signaal het van de scart plukt (composiet of RGB), maar of andere merken dat ook laten zien weet ik niet. Bovendien kun je bij mijn TV niet kiezen of ie composiet of RGB moet gebruiken, die keuze maakt de TV zelf. Waarschijnlijk dat de logica voor de keuze per TV/merk verschilt, waardoor iedereen andere resultaten krijgt...
Edit: ik ben wel benieuwd wat er nu gebeurt als je de scart stekker in een scart ingang stop die S-video ondersteunt. Vaak hebben TVs één (of meerdere) RGB scart aansluitingen, en één (of meerdere) S-video scart aansluitingen. S-video en RGB kunnen namelijk niet samen over één scart kabel. Maar aan de andere kant, aangezien de pinout van de wii scart kabel voor s-video niet klopt, denk ik niet dat het de oplossing is...
[ Voor 20% gewijzigd door JungleJim op 17-03-2008 17:35 ]
Ook niet helemaal juist, zoals hier boven genoemd heb je ook PAL60. -> Pal kleurcodering @ 60Hz.
Anoniem: 109288
Ik ook niet, en ik vind 2D of 3D fighting games sowieso nooit leuk. Ben veel meer into adventure rpg of turn-based strategy en puzzles... MAAAAAAR...Anoniem: 109288 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:04:
Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan SSBB? Heb geen van de voorgaande delen gespeeld
BRAWL IS VETTTT!
Als je een paar van de Nintendo characters kent is het al leuk om ze eens bij elkaar te zien... het spel is mooi en spreekt (zelfs) mij enorm aan. Mede omdat je online kan spelen, als die feature er niet in had gezeten had ik het minder leuk gevonden denk ik. (Met vrienden speel ik offline vaak andere spellen...)
[ Voor 8% gewijzigd door Victorio op 17-03-2008 18:13 ]
Anoniem: 109288
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.
Geen vragen over de beschikbaarheid - van wat dan ook - hier aub :)